ZOOOO herkenbaar. thanx voor de openhartigheidquote:Op maandag 19 december 2005 00:32 schreef Lishe het volgende:
Jdee, het lijkt not done daarover te praten. Maar Er zijn inderdaad meer moeders die hun geduld verliezen. *meldt zich voorzichtig in de hoop dat het oplucht*. Als ik echt, echt, echt mijn gelduld verlies dan ga ik heeeel hard tegen haar praten. Nou, dan ga je toch lekker NIET slapen?!?!? Soms moet het gewoon even. En daarna voel ik me zo schuldig dat ik dan weer de allerliefste mama van de wereld probeer te zijn. Komen we toch nog zonder kleerscheuren de nacht door.![]()
Oh ja dat doe ik ook wel eens hoor! Of: nou, dan blijf je toch lekker huilen? Om vervolgens z'n kamertje uit te lopen en de deur iets te hard dicht te smijtenquote:Op maandag 19 december 2005 00:32 schreef Lishe het volgende:
Als ik echt, echt, echt mijn gelduld verlies dan ga ik heeeel hard tegen haar praten. Nou, dan ga je toch lekker NIET slapen?!?!? Soms moet het gewoon even. En daarna voel ik me zo schuldig dat ik dan weer de allerliefste mama van de wereld probeer te zijn.
Hihi herkenbaarquote:Op maandag 19 december 2005 13:17 schreef TearSong het volgende:
Overigens moet ik dan wel weer bekennen dat ik weer flink pissig kan worden als ik hoor dat vriendje Tomas z'n kamertje in komt lopen en met luide stem vraagt 'ja, wat WIL je dan???'
Dan reageer ik meestal met: 'jah troost hem nou maar, hem om deze manier toespreken heeft geen nut, daarmee maak je het alleen maar ergen en hij kan je toch niet antwoorden!'
Is misschien niet helemaal eerlijk![]()
man en nu zit ik dus met tranen in mn ogen.quote:Op maandag 19 december 2005 20:38 schreef Lois het volgende:
Renzell ik kan me jouw gevoel zo ongelooflijk goed voorstellen. Onze oudste, Eva, sliep zo onvoorstelbaar slecht dat wij om de beurt zijn gaan slapen.(...)
Langzaam, heel langzaam werden wij weer mens en bovenal vonden we elkaar ook weer lief.
Het is slopend, lichamelijk en geestelijk, en dit kun je niet lang volhouden Renzell. Ik wil je wel veel sterkte wensen en ik hoop dat er snel een oplossing komt.
Wij hebben ons niet precies aan "de" regels gehouden denk ik. wij lieten Liam huilen en gingen ieder kwartier even bij hem kijken, hem weer neer leggen, zeggen dat ie moest gaan slapen dat alles goed was en dan weer weg. niet te veel aandacht, niet te veel emotie.quote:Op maandag 19 december 2005 22:41 schreef FoN het volgende:
Wat houdt die slaaptraining precies in?
Klagen mag altijd. Vergeljken ook. Als je maar niet vergeet dat leed met leed niet te vergelijken valt. Misschien is het voor jou JUIST verschrikkelijk zwaar omdat Julius tot 7 maanden als een zonnetje geslapen heeft. (gekke uitdrukking trouwens, moet dat niet 'maantje' zijn?). Het is hoe dan ook naar. En er is geen prijs voor de meest verschrikkelijke toestand.quote:Op dinsdag 20 december 2005 20:39 schreef renzell het volgende:
Dank weer lieve mensen. M@x; ik ken je verhaal (een beetje) en als ik dat van mij met dat van jou vergelijk (of met dat van Lois of Jdee), mag ik echt echt echt niet zeiken.
indeed! go girl go, whatever your decision, stick to it. Dat is toch wel het belangrijkste.quote:Maar ja, zo zijn ieders problemen uniek en slaat het misschien gewoon nergens op om het `een 'erger' of 'minder erg' dan het andere te noemen. Wat ik eigenlijk gewoon nog maar een keer wil zeggen, is dat ik zo blij ben dat jullie allemaal zo lief zijn! Ik heb weer goede moed gekregen. Mocht de slapeloosheid hardnekkig blijken, dan ga ik vol gas voor de harde aanpak en zo niet, dan ben ik het gelukkigste mens op aarde. We zien wel.![]()
vriendjes reactie *jaja*quote:Op woensdag 21 december 2005 14:13 schreef Ladybos het volgende:
Myrthe heeft tot ze 7 maanden was prima geslapen, maar de afgelopen 4 maanden zijn dus echt een hel wat slapen betreft. Een goede nacht is 3 - 4 keer eruit, een slechte 10 -12 keer. Manlief slaapt er doorheen dus ik sta er wat dat betreft ook alleen voor. En dat is gewoon verschrikkelijk zwaar. Doordat je zo moe bent kun je niets meer hebben, alles lijkt een probleem, en dat reageer je dan weer op de ander af. Inderdaad een Uitdaging, zoals Jdee zo mooi schreefMisschien moeten we eens een nachtje rouleren, ik neem Ela, Renzell neemt Myrthe en Jdee neemt Julius een nachtje, kijken of ze dan wel slapen
![]()
Nee hoor, zo vaak is ze niet overstuur. Meestal brengt ze dus ook gewoon de nacht door in haar eigen bedje.quote:Op woensdag 21 december 2005 22:18 schreef dutchie het volgende:
Is ze zo vaak overstuur dan? Is het dan niet gewoon een gewoonte van haar geworden? Ik bedoel het niet betweterig (maar kom nu wel zo over), maar vaak blijkt zoiets erin te sluipen en raken ze eraan gewend. Het enige wat dan helpt is het patroon te doorbreken. Dat kost barstens veel moeite, maar uiteindelijk helpt het.
Misschien herkennen jullie je helemaal niet in dit verhaal en dan hoop ik ook dat je je niet aangesproken voelt. Ik vertel alleen mijn ervaring met mijn kind en misschien heeft iemand hier iets aan.
Ja, dat is waar Belana, met z'n tweeen is het beter te doen. Maar er zijn een paar redenen waarom ik het toch alleen doe.. Ten eerste hebben we dat al afgesproken voordat ik zwanger werd, omdat MrBos er heeeeeeeel slecht tegen kan om 's nachts wakker te moeten worden. Ten tweede dus omdat hij er zo slecht tegen kan, hij is dan echt na 1 nacht al kapot, chagerijnig, en daar wordt ik ook niet blij vanquote:Op donderdag 22 december 2005 09:26 schreef Belana het volgende:
Jdee en Ladybos... no offence, maar ik zou mijn vent wakker maken "nou ben jij aan de beurt" ik zou daar niet zo goed tegn kunnen als ik er alleen zou voorstaan. wij hebben het altijd met zijn tweeen gedaan en dat maakt moeilijke periodes beter te hachelen...
Ik vroeg er ook niet voor mezelf naar hoorquote:Op dinsdag 20 december 2005 10:27 schreef poemojn het volgende:
Maar een baby van een maand lijkt me daar zeker nog te jong voor.
ga jij eens als de donder naar Z&G! We zitten met smart op je verslag te wachten.quote:Op donderdag 22 december 2005 14:40 schreef Belana het volgende:
Nick hoort het ook vaak eerder dan ik, maar we gaan alle 2 evenveel naar Liam toe. de ene keer kan ik het beter hebben en de andere keer Nick.
Ladybos, tja, ieder doet het op zijn/haar eigen manier natuurlijk, ik heb gewoon altijd zoiets van, je begint samen aan een kind. Gelukkig denkt Nick er ook zo over. Maar als het voor jullie zo werkt is het natuurlijk prima
Ik vraag het wel eens aan hem maar volgens hem mist hij het niet zo. Als hij vrij is overdag dan pakt hij Myrthe 's ochtends als ze wakker wordt, en mag ik uitslapen tot een uur of 10, dus dan doet hij de verzorging wel. Maar aankleden vind hij niets, want Myrthe is veel te beweeglijk en zijn vingers zijn te dik. Poepluiers stinken, eten geven vind hij geklieder, dus nee, ik geloof niet dat hij het echt mist. Hij komt er wel eens bijzitten als ik d'r in bad doe voordat ze gaat slapen en hij is gek op knuffelen dus dat doet hij veelvuldigquote:Op donderdag 22 december 2005 19:11 schreef dutchie het volgende:
Aha.
Ik had dat ook wel een wat Bix dacht. Maar ik snap dat jullie het zo eerlijk mogen verdelen. Jij kunt door jouw 'beperkingen' bepaalde dingen niet en die neemt je man van je over. Naast een full-time baan. Dus dan is het idd wel eerlijk dat jij de verzorging van Myrthe doet.
Maar heeft hij niet het gevoel dat hij die verzorgingsdingen ook wil doen? Het is toch vaak ook wel even gezellig om dat met je kind te doen.
no offence taken. vind ik ook (neelix is het daar in theorie dan wel mee eens, maar zou liever...), maar het probleem is dat dat een ander probleem oplossen is voor dat dat werkt: madammeke is namelijk als ze mij ziet/weet dat ik er ben nogal eenkennig: dat maakt het probleem 'ela weer in slaap krijgen' er niet makkelijker op op te lossen. Bovendien heb ik de Wondermiddelen, en Neelix niet. we hebben nu de 'regel' dat Neelix haar sust als ze savonds wakker wordt voor we zelf gaan slapen en als we nog niet zo lang zelf in bed liggen (dan hoef ik hem ook nog neit wakker te maken, is/wordt ie er zelf nog wakker van), en dat ik het snachts doe. Hij zorgt na een zwaardere nacht voor Ela sochtends, zodat ik dan een uurtje extra pak. Ela was gewend om met de tiet in den bek in slaap te vallen, dat patroon is reeds doorbroken (quote:Op donderdag 22 december 2005 09:26 schreef Belana het volgende:
Jdee en Ladybos... no offence, maar ik zou mijn vent wakker maken "nou ben jij aan de beurt" ik zou daar niet zo goed tegn kunnen als ik er alleen zou voorstaan. wij hebben het altijd met zijn tweeen gedaan en dat maakt moeilijke periodes beter te hachelen...
Bij mij is het andersom. Mijnquote:Op vrijdag 23 december 2005 10:20 schreef Rottdog het volgende:
Hier komt dan mijn aap uit de mouw
Ik hoor Zoë niet dus mijnheeft vele nachten met zijn dochter doorgebracht. Samen gezellig met zijn twee computeren diep in de nacht.
Pcies, dat is het een beetje. Maar goed, mannetje vindt het gelukkig niet zo'n drama en overdag doe ik wat meer, dus sjah. Kunnen we wel mee levenquote:Op vrijdag 23 december 2005 23:38 schreef FoN het volgende:
Dat heb ik net zo Fuente, ergens onderbewust denk ik vast stiekem: "Ach, Berry pakt 'm wel..." Zodra hij er niet is 's nachts ben ik bij ieder piepje wakker.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |