abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_33206291
Renzell sterkte!!

Bix het gaat hier niet zoals ik dacht het zou moeten zijn 3 weken na de operatie.
De pijn in mijn been is terug, niet 24 uur per dag zoals eerst, maar nu in lange steken. Beide voeten zijn nu vaak koud en door dat ik woensdag zo stom was om letterlijk van mijn bed af te springen toen Rick van de trap viel heb ik nu behoorlijk last van mijn rugspieren. Ook heb ik vanavond gemerkt dat het gevoel in mijn rechterbil weg is, heb er superhard in staan knijpen met mijn nagels maar voelde alleen de "druk" en niet de pijn van het knijpen. Al met al weinig vebetering en behoorlijk veel angst op schade van de zenuwen.
Ook word ik gek van het plat liggen en zit er nu behoorlijk doorheen. Rick werkt nu de hele week thuis omdat woensdag ochtend zijn moeder buiten op straat is gevallen en met een gecompliceerde breuk zit in haar arm en dus Djulian ook niet op kan vangen. Mijn ouders zijn op een verdiende vakantiemijn moeder is hier 2 weken lang geweestvoor een 1,5 week en dus komt alles nu op Rick aan. In mijn koppie zit het ook niet goed door de angst dus behoorlijk heftig allemaal.
Het probleem is dat we nu nog niks van mijn herstel kunnen zeggen omdat de 6 weken nog niet voorbij zijn. Het is dus afwachten.
  † In Memoriam † zondag 18 december 2005 @ 23:30:34 #212
81992 Githa
pi_33206437
Oef Anitra! Dat is behoorlijk heftig allemaal. Ik hoop dat de komende 3 weken toch wel wat vooruitgang laten zien.

Heel veel sterkte en beterschap
pi_33206492
he getver, wat een valpartijen allemaal. en minder verbetering dan gehoopt tot nu toe dus. sterkte ermee, ik blijf voor je duimen hoor, die 6 weken zijn inderdaad nog lang niet voorbij. wie weet!
  zondag 18 december 2005 @ 23:32:58 #214
63367 Jdee
diep ademhalen... hou vast...
pi_33206521
Renzell> ik heb het weleens gedaan. 2 keer: een keer werd ik echt boos, en pakte ik haar op uit het bed toen ik haar voor de tigste keer nog niert neergelegd had voor ze weer begon met jammeren (dat matras straalt iets uit ofzo), en toen zei ik "ok OK OKKKKKK, ik pak je wel op, ZUCHT" en pakte haar met een wat ruwere grip en wat minder teder dan anders op. heeft zij niets aan overgehouden, maar ik wel een beetje een schuldcomplex (kost ook moeite dit te typen,hoewel ik me ervan bewust b en dat ik ZEKEr niet de enige en alHELEMAAL niet de slechtste op de wereld ben). en de tweede keer was ze al de hele ochtend aan het jammeren en doen, sinds half 6, en toen ze in de box bij het ontbijt nog niet happy was (behalve getild te worden), toen heb ik weleens zeer geirriteerd en met verhardde stem "shut up shut up shut uppp" geroepen. dat hielp ook niks, en luchtte niet op. misscien als ik het in de telefoon tegen iemand had kunnen zeggen waar Ela er niets van had gemerkt. (bellen? zo ja dan geef ik je ff mn nummer, i REALLY don't mind als je me belt midden in de nacht. had graag iemand gehad denk ik om hetzelfde mee te doen eigenlijk)(ben toch wakker en anders neem ik niet op, heb lieve ringtone). bottomline: bij mij hielp frustratie uiten tegen Ela niet. En tegen kennissen helpt het ook niet want die komen met liefbedoeld niet handig advies. Tegen forumvrinden hielp weer wel, en tegen Neelix ook, en tegen boezemvrienden ook wel. Maar lekker buiten een rondje rennen had ook wel erg goed geholpen, als ik de energie had gehad.

kop op. je kan het. de-ze-nacht-komt-nooit-meer-terug.

en ela is 8,520 gr, 11 maanden (bijna dan), enne ze groeit al bijna uit de 74, maar hoe groot ze is weet ik eigenlijk niet.
en ze kan staan, en zitten vanuit staan (endlich, was erg schattig om haar te zien worstelen met zwaartekracht maar nu ze weet hoe ze weer moet gaan zitten is het wel weer handiger), en zegt nog niet veel behalve Tah! mamamamamamah(als ze ongelukkig is ), dapapada en kje kje kje. en oehoehoehoehoeh als ze hongeris is en mn borst ziet (een aapje , ze trekt me dan ook dichterbij als we op bed liggen).
en ze kruipt plekken in haar maillots.
ohja en ze heeft een schoenenfetisj

[ Bericht 1% gewijzigd door Jdee op 18-12-2005 23:38:14 ]
..en laat gaan...
  zondag 18 december 2005 @ 23:36:23 #215
63367 Jdee
pi_33206616
anitra>
KNUF!
wat een val en springpartijen. heel erg veel sterkte!

ela klimt hier nu ook uit t badje als we niet uitkijken, dus de standaard is weer beschikbaar nog superbedankt!
..en laat gaan...
  maandag 19 december 2005 @ 00:32:46 #216
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_33208234
Anitra... Succes hoor. 3 spannende weken nog zo te lezen. Hopelijk komt allles snel in orde... Een dikke knuffel.
Jdee, het lijkt not done daarover te praten. Maar Er zijn inderdaad meer moeders die hun geduld verliezen. *meldt zich voorzichtig in de hoop dat het oplucht*. Als ik echt, echt, echt mijn gelduld verlies dan ga ik heeeel hard tegen haar praten. Nou, dan ga je toch lekker NIET slapen?!?!? Soms moet het gewoon even. En daarna voel ik me zo schuldig dat ik dan weer de allerliefste mama van de wereld probeer te zijn. Komen we toch nog zonder kleerscheuren de nacht door.
Geluk zit in een klein Wolkje
Wil degene die vroeg om een witte kerst ook even vragen naar een mooie zomer?
pi_33211047
Renzell, helaas heb ik geen tips voor je, maar ik duim dat het snel betergaat met slapen en Julius zijn slaapgedrag!

Jdeel, hopelijk gaat het bij jullie ook snel beter!

Anitra, oei ik hoop dat het snel betergaat in de komende 3 weken!
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
  maandag 19 december 2005 @ 09:24:52 #218
63367 Jdee
pi_33211463
quote:
Op maandag 19 december 2005 00:32 schreef Lishe het volgende:
Jdee, het lijkt not done daarover te praten. Maar Er zijn inderdaad meer moeders die hun geduld verliezen. *meldt zich voorzichtig in de hoop dat het oplucht*. Als ik echt, echt, echt mijn gelduld verlies dan ga ik heeeel hard tegen haar praten. Nou, dan ga je toch lekker NIET slapen?!?!? Soms moet het gewoon even. En daarna voel ik me zo schuldig dat ik dan weer de allerliefste mama van de wereld probeer te zijn. Komen we toch nog zonder kleerscheuren de nacht door.
ZOOOO herkenbaar. thanx voor de openhartigheid . Je gaat er half van uit dat je eerder regel dan uitzondering bent in dezen, maar toch. het is inderdaad een soort van verborgen leed bijna. Zo kan ik me niet voorstellen dat mijn nichten nooit last hiervan hebben gehad, maar ho maar dat je ze er ooit over hoorde als ze over hun kroost spraken.
wel gek dat het niet helpt je frustratie te uiten tegen degene die het betreft. dat helpt bij frustraties jegens Neelix wel

er zit er hier achter mij eentje heeeeeel diep aan het nadenken. verschiet die van jullie ook zo van kleur als er een trui gebreid moet worden?
..en laat gaan...
  maandag 19 december 2005 @ 10:00:03 #219
61800 Rottdog
May all your dreams come true
pi_33211934
Echt waar dames we zijn met meer

Anitra potver zeg sterkte ermee
pi_33212026
Gelukkig is Myrthe niet vaak vervelend maar als ze ieder uur komt 's nachts dan loop ik ook wel eens hardgrondig te vloeken als ik er weer uit moet. Maar meestal is dat in de slaapkamer, dus dat hoort ze niet (maar ze voelt het wel volgens mij, ze wordt er alleen maar vervelender van). Gisteren had ik wel zo'n moment, ze was de hele dag aan het miepen. Zeuren, huilerig maar niet van verdriet maar echt zo'n zeurhuil, op schoot, er weer af, niet willen drinken, me wegduwen, zich opeens achterover gooien zodat ik 3x een tand door mijn lip had, toen was ik het echt ZAT. Dus ik zette haar op de grond en zei vrij boos 'WAT WIL JE NOU ???" Daar schrok ze zo van dat ze heel zielig ging huilen, en toen kon ik haar gelukkig wel troosten. Het was net of zij het ook even nodig had om iets te doorbreken, om zich over te geven ofzo. Als ik echt niet weet wat ik met d'r aanmoet zet ik d'r meestal in bad, dat vind ze altijd wel leuk. En meestal is het dan oververmoeidheid waar ze niet aan toe kan geven, en door het badje wordt ze lomer en meestal kan ze daarna dan wel even slapen.

Renzell Moeilijk hoor, ik herken ook wat je zegt dat Julius dan wel slaapt maar jij niet. Dat heb ik ook, slaapt Myrthe eindelijk een keer goed, ben ik zelf ieder uur wakker. Dubbelfrustrerend ! Je zit in een heel moeilijke positie op het moment, je hebt eigenlijk gewoon rust/slaap nodig maar alles werkt er tegen. Ik zou als ik jou was toch proberen die cirkel te doorbreken, want je zit er helemaal doorheen volgens mij. Kan Julius een nachtje uit logeren ? Kan Julius een nachtje op jouw plek slapen naast vriendje en jij op een matras/bank in een andere kamer, zodat je er in ieder geval een nacht/paar nachten niet uit hoeft ? Ik zat er vorige week ook helemaal doorheen, en ben een paar nachten tegelijk met Myrthe naar bed gegaan. Ik sliep dan wel niet meteen natuurlijk, maar je rust toch uit. En ik heb echt veel aan het boek van de 'no cry sleep solution', ten eerste voor de tips om Myrthe beter te laten slapen maar misschien nog wel meer door de pep-talk en het idee dat je er niet alleen voorstaat. Heel heel veel sterkte in ieder geval
pi_33212046
Anitra balen dat het nog niet gaat zoals je wilt Veel sterkte
  maandag 19 december 2005 @ 12:28:22 #222
105888 renzell
Ik wil alleen maar zwemmen.
pi_33214339
Wat zijn jullie toch geweldig!
Wat dat er Fok! is!
Kort de tijd maar om te reageren, want moet zo werken, maar echt, als ik jullie woorden lees voel ik me meteen een ietsie beter. Het kan er ook mee te maken hebben dat ik gister een halve pil van Sander heb genomen (soort van spierverslapper annex slaappil) en na vijf minuten als een blok in slaap viel. Om 6 uur kwam meneer, maar toen had ik al zes uur geslapen dus.... na het voeden nog twee uur half geslapen, dus eindelijk weer eens een soort van voledige nachtrust kunnen pakken.
Het leven heeft weer kleur!
Nog steeds heel moe, maar nu gewoon moe moe ipv er helemaal doorheen moe!
En no cry sleep solution....? Jdee; heb jij over verteld meen ik me te herinneren. Als ik tijd heb een dezer dagen ga ik eens even grondig teruglezen hoe en/of wat. Lief!!!! jouw aanbieding om je wakker te mogen bellen! ik zou het nooit doen, want me toch echt te bezwaard voelen om er iets aan te kunnen hebben, maar dank! Echt lief!

Nu werken!
Dag dag
  maandag 19 december 2005 @ 12:50:20 #223
63367 Jdee
pi_33214824
waw Renzell! dat klinkt als een nachtje RUST . Officieel is 'doorslapen' 5 uur slapen, dus dat heb je dan bij deze gedaan dame, wahee!
Ladybos> dat heb ik dus ook, met dat boek, het is ZO fijn om te lezen dat je niet de enige bent en wat je er PRAKTISCH mee kan. en het werkt. zeker weten. niet binnen 20 dagen, maar toch...
..en laat gaan...
  maandag 19 december 2005 @ 12:52:11 #224
63367 Jdee
pi_33214872
hartverzakking: madam was even de hoek de keuken in gegaan, hoor ik opeens *bonk*. niets aan de hand, gelukkig, maar ik kan dr dus niet alleen laten voor mn eigen gemoedsrust... *klopperdeklopklop rustig hartje van me*
..en laat gaan...
pi_33215281
quote:
Op maandag 19 december 2005 00:32 schreef Lishe het volgende:
Als ik echt, echt, echt mijn gelduld verlies dan ga ik heeeel hard tegen haar praten. Nou, dan ga je toch lekker NIET slapen?!?!? Soms moet het gewoon even. En daarna voel ik me zo schuldig dat ik dan weer de allerliefste mama van de wereld probeer te zijn.
Oh ja dat doe ik ook wel eens hoor! Of: nou, dan blijf je toch lekker huilen? Om vervolgens z'n kamertje uit te lopen en de deur iets te hard dicht te smijten Niet lang daarna kom ik dan weer terug om hem natuurlijk alsnog te troosten...soms ben je het ook gewoon zat!

Overigens moet ik dan wel weer bekennen dat ik weer flink pissig kan worden als ik hoor dat vriendje Tomas z'n kamertje in komt lopen en met luide stem vraagt 'ja, wat WIL je dan???'
Dan reageer ik meestal met: 'jah troost hem nou maar, hem om deze manier toespreken heeft geen nut, daarmee maak je het alleen maar ergen en hij kan je toch niet antwoorden!'
Is misschien niet helemaal eerlijk
She said you can paint your sky any colour
And you can paint your dark as dark as you need
And you can paint your light as light as you please
It's all up to you
pi_33215477
het zijn dingen die elke ouder wel eens heeft. Het is heel natuurlijk, het kindje wil iets, maar jij weet niet wat en dan is het pure onmacht want je wil zo graag helpen, maar het lukt niet omdat je niet weet wat er is en het enige wat je hoort is dat huiltje dat op dat moment aardig je keel uit komt.
Het is juist een heel goed teken dat je zelf door hebt dat je zo reageert en het dan ook nog eens toe durft te geven!!!
Renzell je bent een super sterke meid, vol met liefde voor je zoon en het is juist die liefde die jou die onmacht bezorgd.
  maandag 19 december 2005 @ 16:38:21 #227
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_33219414
quote:
Op maandag 19 december 2005 13:17 schreef TearSong het volgende:
Overigens moet ik dan wel weer bekennen dat ik weer flink pissig kan worden als ik hoor dat vriendje Tomas z'n kamertje in komt lopen en met luide stem vraagt 'ja, wat WIL je dan???'
Dan reageer ik meestal met: 'jah troost hem nou maar, hem om deze manier toespreken heeft geen nut, daarmee maak je het alleen maar ergen en hij kan je toch niet antwoorden!'
Is misschien niet helemaal eerlijk
Hihi herkenbaar Ik verlies ook weleens mijn geduld maar owee als micha dat doet
En zeker 's nachts en als je toch een paar vermoeiende nachten erop hebt zitten, kun je het gewoon net ff niet hebben
Rest your head close to my heart
Never to part, baby of mine
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
  maandag 19 december 2005 @ 19:54:53 #228
105888 renzell
pi_33223843
Een feest der herkenning! denk en hoop ik voor iedere moeder en/of vader...
Gister was hier idd de tax definitief bereikt. Ik dacht; als ik nu nog 1 keer naar Juul z'n kamer gaan, dan geef ik hem een lel. Dus ik ben snikkend van machteloosheid en woede naar beneden gegaan en tegen vriendje gezegd dat ie ondanks z'n hernia naar Juul moest gaan. Overigens ben ik net weer flink tegen het kleine monster uitgevallen, want hij dacht bij het zien van mijn borst kennelijk: hmmmmmm, lekker hapje. HAP!!! AAAAAUUUUUUW. Hup, tik! En los..... " Nu is het drinken afgelopen!" zei ik heel boos en stellig..... en ik heb hem in de stoel gezet. Julius geeft er overigens niks om. Straks als ie echt honger heeft mag ie weer hoor.
En ja Jdee; voelt als zo'n luxe, zo'n nachtje slaap. Vanavond nog 1 hoop ik en dan kan ik weer wat bergen verzetten.

Anitra
pi_33224037
Zo'n nachtje slaap lijkt mij ook wel wat...
Lucas heeft een huildagje vandaag, hij blijft miepen. Maar misschien ervaar ik het vooral zo omdat ik zelf zo moe ben en nog van alles moet doen...
Maar ik heb me vandaag wel uitgebreid kunnen douchen en ook nog eens in een van de strakkere pre-zwangerschapsbroeken kunnen hijsen zonder geplet te worden
  Jubileum moderator maandag 19 december 2005 @ 20:38:13 #230
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_33225056
Renzell ik kan me jouw gevoel zo ongelooflijk goed voorstellen. Onze oudste, Eva, sliep zo onvoorstelbaar slecht dat wij om de beurt zijn gaan slapen. Jeroen de ene nacht, ik de andere. Ik begrijp dat dat voor jou geen optie is, met je vriend en zijn hernia enzo en dat is wel vervelend.

Wij kwamen op een gegeven moment op een punt dat ik alleen nog maar kon huilen en dat we alles, maar dan ook alles op elkaar afreageerden. Na keer op keer met maar anderhalf uur slaap op kantoor te hebben gezeten hadden wij toch ook wel het besef dat het zo niet meer ging.
Adviezen van "kan ze niet ergens een nachtje logeren" was voor ons ook geen optie want wie doe je dat aan, zo'n brullend krijsend kind midden in de nacht?
Ik heb toen murw van het slaapgebrek mijn twijfels opzij gezet en het cb gebeld en huilend verteld dat ik niet meer kon, en als het zo doorging ik niet meer voor mezelf instond.
De wijkverpleegkundige kwam gelijk die week nog een heeft een slaaptraining met ons doorgenomen. De zgn 5-10-15 minuten. Het kostte ons een kleine week, een hele zware moeilijke week waar ik regelmatig het bijltje erbij neer wilde gooien (onder het motto "dit helpt ook niet!") maar uiteindelijk sliep ze 6 uur achter elkaar. Zo hebben wij dat steeds meer kunnen uitbouwen tot ze eindelijk de nachten door ging slapen.
Langzaam, heel langzaam werden wij weer mens en bovenal vonden we elkaar ook weer lief.

Het is slopend, lichamelijk en geestelijk, en dit kun je niet lang volhouden Renzell. Ik wil je wel veel sterkte wensen en ik hoop dat er snel een oplossing komt.
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
  maandag 19 december 2005 @ 20:44:38 #231
24188 Belana
kloon van belana
pi_33225301
Ik heb het niet zo extreem meegemaakt als Lois ( en anderen) maar ik kan wel bevestigen dat slaaptraining echt helpt. wij hebben het moeten doen nadat Liam een maand lang tijdens de vakantie tussen ons in had geslapen. Het duurde 3 dagen, tenenkrommend, dat is het wel, maar het werkt wel. babyfoon uit, en je netjes aan de tijden houden.
Maar ik kan me zo voorstellen hoe je je voelt renzell, af en toe kan je je kind gewoon wel wat doen... veel sterkte meid
stormy waters...
sailin'
  maandag 19 december 2005 @ 20:59:40 #232
105888 renzell
pi_33225791
Dank jullie Lois en Belana. En Lois; klinkt heftig zeg, jouw verhaal. Ja, wat kan het je opbreken he, die slapeloze nachten. Nog steeds hoop (en denk) ik stiekem dat dit een tijdelijk euvel is. Juultje heeft altijd zo goed doorgeslapen, dat ik me maar moeilijk voor kan stellen dat ie ineens een jongetje is geworden dat elke nacht wakker wordt. Langzaam begint er ook weer enige verbetering op te treden gelukkig. Al juich ik nog maar even niet te vroeg. Deze week heb ik het nog erg druk met mijn werk, maar rond kerst wordt het even wat rustiger en als het dan nog steeds zo is, gaan we zeker de slaaptraining toepassen. Fijn om te lezen dat het jullie (ondanks de barre nachten die eraan vooraf gaan) wel heeft geholpen. Gisteren dus een poging gedaan, maar toen ie na ruim 2 uur nog steeds volledig in paniek was (en ik inmiddels ook) toch maar gestaakt. Even wachten tot het iets beter gaat met Sander. Het zou zo fijn zijn om dat projectje samen aan te gaan. Maar goed, zoals ik al zei, hoop ik eigenlijk dat dit echt gewoon een 'fasetje' is/ was en dat Juultje zelf bedenkt dat doorslapen toch gewoon veel fijner is. Ik bedenk me steeds maar dat als ik relaxed ben, ik dat ook op hem overdraag. Toch? Dus.......... adem in, adem uit.............. adem in, adem uit........... en de-ze-nacht-komt-nooooooit-meer-terug...... ps-hij ligt nu weer te gillen en ik ga het toch ff proberen, de 5-10-15 methode....
  Jubileum moderator maandag 19 december 2005 @ 21:10:03 #233
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_33226222
Renzell, wij hebben ook echt afgesproken om ervoor te gaan en hebben elkaar ook regelmatig moeten oppeppen om het vol te houden. Wat mij het deed volhouden was het idee dat als ik haar er nu weer uit zou halen, na bijv. 2 uur huilen, dat ik haar voor niks 2 uur had laten huilen omdat ik dan nog steeds mixed messages gaf.
Dus, hoe moeilijk het ook is, als je het gaat doen ga er dan ook helemaal voor en doe het niet voor je zover bent. Je maakt het jezelf en Juultje alleen maar moeilijker als je het half doet.
Wij hebben het ook in het begin eventjes uitgesteld omdat ik er nog niet helemaal klaar voor was, en toen ik het idee had dat de maat echt vol was toen zijn we pas begonnen.
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
pi_33230203
Wat houdt die slaaptraining precies in?
  maandag 19 december 2005 @ 22:57:10 #235
63367 Jdee
pi_33230866
quote:
Op maandag 19 december 2005 20:38 schreef Lois het volgende:
Renzell ik kan me jouw gevoel zo ongelooflijk goed voorstellen. Onze oudste, Eva, sliep zo onvoorstelbaar slecht dat wij om de beurt zijn gaan slapen.(...)
Langzaam, heel langzaam werden wij weer mens en bovenal vonden we elkaar ook weer lief.

Het is slopend, lichamelijk en geestelijk, en dit kun je niet lang volhouden Renzell. Ik wil je wel veel sterkte wensen en ik hoop dat er snel een oplossing komt.
man en nu zit ik dus met tranen in mn ogen.

inderdaad, wie wil je daarmee 'opzadelen', zo'n niet doorslapend lief krengetje? Ik heb weleens gedacht, als mijn schoonouders weer eens verzuchtten hoe lief ze was, ze te vragen (ze hadden enthousiast ja geroepen). Maar vooralsnog wil ik hun bubbel niet laten barsten. Al vertellen we ze eerlijk hoe slopend de nachten zijn, ze denken toch dat t wel mee zal vallen... Erkenning wil ik! darn it!

Vooral dat je echt alles op elkaar kan afreageren, dat doet me zo'n zeer. Als relatie moet je het wel kunnen overleven, en stik die mensen die zeggen dat als de basis goed is het wel goed komt, ja dat kan wel zo zijn, maar je hebt een uitdaging en je hebt een Uitdaging. En daar kan je best wat hulp bij gebruiken. Zo herkenbaar allemaal... Neelix had het Boek (liefkozende B) besteld als uiting van HELLUP en dat was echt wel nodig en geen week te laat...

en eigenlijk is dat het hele eieren eten he, je wil toch iig erkenning dat je je stinkende best doet. Als rasechte perfectionist (die best anders zo willen), wil je toch vooral horen dat je het beste met je kind doet mogelijk. maar aan de andere kant wil je ook merken dat je het neit goed hebt aangepakt als je een nieuwe methode probeert die in ene WERKT waardoor je inziet dat het allemaal goed komt omdat de methode soelaas brengt. als je begrijpt wat ik bedoel...
..en laat gaan...
  dinsdag 20 december 2005 @ 09:35:34 #236
24188 Belana
kloon van belana
pi_33237676
renzell, wat Lois zegt, hoe moeilijk het ook is, als je eraan begint, hou het dan wel vol. Bij ons ging het iets sneler misschien, maar de eerste avond heeft het ook 3,5 uur geduurd... volledige paniek leek het te zijn, maMAAA maMAAA maMAAA, en dat aan 1 stuk door. Ik dacht dat ik eraan onder door ging. Je moet er ook met zijn tweeen achter staan en elkaar steunen en oppeppen.
Liam heeft nog steeds wel eens zo'n nachtje en dan laten we hem ook schreeuwen. meestal is ie nu met een kwartier/20 minuten weer stil.
wij bleven in het begin wel op trouwens (tot half 2 's nachts) omdat we het dan beter konden hebben dan dat we in bed lagen.
stormy waters...
sailin'
  dinsdag 20 december 2005 @ 09:39:54 #237
24188 Belana
kloon van belana
pi_33237728
quote:
Op maandag 19 december 2005 22:41 schreef FoN het volgende:
Wat houdt die slaaptraining precies in?
Wij hebben ons niet precies aan "de" regels gehouden denk ik. wij lieten Liam huilen en gingen ieder kwartier even bij hem kijken, hem weer neer leggen, zeggen dat ie moest gaan slapen dat alles goed was en dan weer weg. niet te veel aandacht, niet te veel emotie.
stormy waters...
sailin'
pi_33238504
Maar een baby van een maand lijkt me daar zeker nog te jong voor.
  dinsdag 20 december 2005 @ 10:34:22 #239
24188 Belana
kloon van belana
pi_33238620
ow ja, zeker, dat bedoel ik ook zeker niet hoor poemojn... wat denk je van me
stormy waters...
sailin'
  dinsdag 20 december 2005 @ 10:46:48 #240
3142 m@x
Do, a deer, a female deer
pi_33238868
Renzell, ik heb bewondering voor je hoor meid. Ik vond het al vreselijk zwaar met z'n tweetjes. Als ik het in mijn eentje had moeten doen op de nachten dat Kai weer eens weigerde te slapen dan had ik het denk ik niet zo vrolijk en lang volgehouden. petje af!

Kai heeft totdat hij een maand of 11 was heel slecht geslapen (als we geluk hadden hoefden we er maar acht keer uit op een nacht en als we pech hadden mochten we ieder kwartier naar meneer toe. Op het laatst liepen we echt op ons tandvlees en als je dat dan aan iemand liet merken kreeg je alleen de vreselijk frustrerende opmerking "tja, dat hoort er nu eenmaal bij".

Met 11 maanden was de koek hier dus op en hebben we besloten om serieus die slaaptraining waar al eerder over geschreven werd in te voeren en tot onze grote verbazing had die na twee nachten al het gewenste effect. Sindsdien slaapt Kai dus het klokje rond en moeten we er heel soms een keertje uit voor een speentje. Af en toe probeert hij het weer eens uit (zoals dit weekend ) maar als we dan de slaaptraining consequent vasthouden slaapt hij weer goed.

Heel veel sterkte
Oops! Did I just roll my eyes out loud?
♥ Huisje, boompje, fietstas ♥
♥ There is no way to happiness, happiness is the way ♥
  dinsdag 20 december 2005 @ 20:39:02 #241
105888 renzell
pi_33255763
Dank weer lieve mensen. M@x; ik ken je verhaal (een beetje) en als ik dat van mij met dat van jou vergelijk (of met dat van Lois of Jdee), mag ik echt echt echt niet zeiken. Kai heeft tot ie 11 maanden was slecht geslapen, maar Juul tot ie 7 maanden was juist heel goed! ik voel niet echt het 'recht' tot klagen, want volgens mij kan het veel erger dan hier het geval is. Ik weet wel dat het niet gaat over 'recht hebben op klagen', maar toch voelt het een beetje zo. 8 keer op een nacht! Poehee, dat is al meer dan ik er ooit uit heb gemoeten. Respect dat jullie dat zo lang hebben volgehouden. Mijn wanhoop was natuurlijk (zoals immer) een optelsom van vriendjes hernia, Juuls slapeloosheid en mijn topdrukte en eigen slaapproblemen. Maar ja, zo zijn ieders problemen uniek en slaat het misschien gewoon nergens op om het `een 'erger' of 'minder erg' dan het andere te noemen. Wat ik eigenlijk gewoon nog maar een keer wil zeggen, is dat ik zo blij ben dat jullie allemaal zo lief zijn! Ik heb weer goede moed gekregen. Mocht de slapeloosheid hardnekkig blijken, dan ga ik vol gas voor de harde aanpak en zo niet, dan ben ik het gelukkigste mens op aarde. We zien wel.
  woensdag 21 december 2005 @ 05:42:21 #242
24188 Belana
kloon van belana
pi_33265800
renzell lekker ding! klagen mag altijd wel eens hoor. soms zit je er gewoon doorheen en zeker met die kleintjes kan je wel eens wanhopig zijn.
stormy waters...
sailin'
  woensdag 21 december 2005 @ 09:24:51 #243
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_33266864
renzell lieverd, het kan altijd erger maar as je er doorheen zit dan zit je er gewoon doorheen, en dan moet je gewoon lekker je hart luchten als je daar de mogelijkheid toe hebt En wat je zegt, elk probleem is uniek, en de slaapproblemen van anderen waren misschien heftiger of langduriger, maar jij moet het nu allemaal in je eentje zien te redden vanwege de hernia van je vriend. Dat lijkt me ook echt heel heftig. Nogmaals sterkte en hopelijk slaapt Juultje gewon gauw weer door (én is je vriendje gauw weer hersteld van zn hernia!)
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
pi_33270393
Renzell er is geen erger of veel erger, jij zit er door heen en je bent dus op je end!
  woensdag 21 december 2005 @ 13:36:19 #245
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_33272822
Ik zag dit topic weer omhoog komen en ik dacht, laat ik eens even kijken. (hele tijd niet geweest hier)
En ik lees dingen die ik volgens mij allang verdrongen had.
Want Léon heeft ook zo'n periode gehad, om het uur wakker. En nog gebeurt het wel eens. Maar die periode kan ik me nog moeilijk voor de geest halen, zo snel vergeet je al weer dingen.
Het enige wat ik dacht was 'het is maar een fase' en dat was bijna een mantra voor me, tot huilens toe.
Inderdaad ook 's nachts met een zwaar gefrustreerd gevoel weer richting babykamer, waarbij de deur harder opengezwiept werd dan normaal en de speen net iets harder in zijn mond geduwd dan ik eigenlijk wilde. Maar het gebeurt je en het is zo menselijk. Iemand zei hier eens dat ze zich voor konden stellen dat sommige ouders wel eens een tik uitdeelde. En ik denk dat velen dat wel zullen herkennen. Alleen lost het niets op en voelen we ons er alleen maar ellendiger door.

Renzell, als ik jouw verhaal zo lees dan schrik ik ervan. Niet om je reactie, maar dat het al zo lang duurt. En dat je jezelf zo voortsleept. Ik geloof best dat je niemand 'durft' te vragen om Julius eens een nacht over te nemen. Maar je moet het echt doen. Voor jezelf en voor Julius. Het komt regelmatig voor dat een kind door een andere omgeving ineens wel slaapt. Soort van 'vreemde ogen dwingen' principe denk ik. En ook even weg uit jullie situatie. Julius merkt echt wel dat jij niet lekker in je vel zit, daar reageert hij ook op. Kun je niets aan doen, daar is niets fout aan. Maar daarom is het voor jullie allemaal gewoon goed als hij 1 a 2 nachten even bij opa en oma of iemand anders rust. Het zou zomaar eens kunnen werken en jij komt ook eens aan je rust toe.
Voel je niet schuldig, jullie hebben het allemaal gewoon snoeihard nodig.
Als je niet lacht, ben je dood.
  woensdag 21 december 2005 @ 13:38:39 #246
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_33272872
En Anitra, jij heel veel sterkte deze wachtperiode. Hoop echt dat je je beter gaat voelen.
pi_33273756
Myrthe heeft tot ze 7 maanden was prima geslapen, maar de afgelopen 4 maanden zijn dus echt een hel wat slapen betreft. Een goede nacht is 3 - 4 keer eruit, een slechte 10 -12 keer. Manlief slaapt er doorheen dus ik sta er wat dat betreft ook alleen voor. En dat is gewoon verschrikkelijk zwaar. Doordat je zo moe bent kun je niets meer hebben, alles lijkt een probleem, en dat reageer je dan weer op de ander af. Inderdaad een Uitdaging, zoals Jdee zo mooi schreef Misschien moeten we eens een nachtje rouleren, ik neem Ela, Renzell neemt Myrthe en Jdee neemt Julius een nachtje, kijken of ze dan wel slapen
pi_33273885
Renzell, Noa sliep een tijd heel slecht (vlak voor de geboorte van Emma)... mijn moeder had aangeboden om op haar te passen als ik moest bevallen en dat heeft ze ook gedaan, voor het eerst...! Ik zag het eigenlijk niet zitten omdat Noa zo vaak huilde 's nachts, maar bij m'n moeder is het heeeeel goed gegaan... wie weet valt het bij jullie ook wel mee!! Ik ben het wel met Dutchie eens...het kan zomaar eens helpen!

Heel veel sterkte, Renzell...

Anitra, jij ook heel veel sterkte! Had helemaal niet gevolgd wat er aan de hand was, maar nu ik het zo las... heftig allemaal hoor. Hopelijk knap je gauw op.
pi_33278043
Jeetje Renzell, wat een gedoe zeg, hoop dat het snel beter gaat!
Amber slaapt gelukkig ' s nachts goed, maar overdag is het een ramp.. Dan blijft ze maar aandacht vragen..

Ben gister naar de fysio geweest. Heb al een aantal weken dag in dag uit pijn in me hoofd. Mijn nekspieren zijn heel erg gespannen en dat trekt dus door naar me hoofd. En heb een "dooie" spier in me rug, moeilijk uit te leggen maar hij voelt niet lekker.... doods gevoel.. Hoop dat fysio gaat helpen... Het is allemaal lekker overbelast zei ze al...
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  woensdag 21 december 2005 @ 19:12:13 #250
105888 renzell
pi_33283505
Juultje gaat de 24ste uit logeren! Jippiejajee, fijn hoor! We moeten daar idd maar eens 'aan'. Bovendien wil mama eindelijk weer eens een keertje ongenadig op stap gaan. Dat werd ook wel weer eens tijd na meer dan 8 maanden. Ik heb me voorgenomen om, als de situatie zo blijft, Juul de komende tijd vaker naar opa en oma te doen. Die vinden het alleen maar prachtig. Hoe vaker ie wakker wordt, hoe beter.... Ha, daar komen ze nog wel op terug. Hoewel het goed zou kunnen dat je gelijk hebt Dutch en ie zich daar ineens als een roosje gedraagt.
Vrolijk ben ik overigens wel; want mijn lieve kleine duveltje heeft nu al 2 nachten doorgeslapen!!!
Ik voel me ineens weer zoooooo fit vergeleken met de afgelopen tijd. Joepie, ik ga er gewoon van sporten zo denk ik... Of misschien gewoon maar met een dvd-tje op de bank qua mezelf niet meteen te enthousiast overal instorten....
Dank weer allemaal! Dank dank dank!
  woensdag 21 december 2005 @ 19:40:45 #251
63367 Jdee
pi_33284463
quote:
Op dinsdag 20 december 2005 20:39 schreef renzell het volgende:
Dank weer lieve mensen. M@x; ik ken je verhaal (een beetje) en als ik dat van mij met dat van jou vergelijk (of met dat van Lois of Jdee), mag ik echt echt echt niet zeiken.
Klagen mag altijd. Vergeljken ook. Als je maar niet vergeet dat leed met leed niet te vergelijken valt. Misschien is het voor jou JUIST verschrikkelijk zwaar omdat Julius tot 7 maanden als een zonnetje geslapen heeft. (gekke uitdrukking trouwens, moet dat niet 'maantje' zijn?). Het is hoe dan ook naar. En er is geen prijs voor de meest verschrikkelijke toestand.
quote:
Maar ja, zo zijn ieders problemen uniek en slaat het misschien gewoon nergens op om het `een 'erger' of 'minder erg' dan het andere te noemen. Wat ik eigenlijk gewoon nog maar een keer wil zeggen, is dat ik zo blij ben dat jullie allemaal zo lief zijn! Ik heb weer goede moed gekregen. Mocht de slapeloosheid hardnekkig blijken, dan ga ik vol gas voor de harde aanpak en zo niet, dan ben ik het gelukkigste mens op aarde. We zien wel.
indeed! go girl go, whatever your decision, stick to it. Dat is toch wel het belangrijkste.

oh en even een voor mn meisje: na een paar nachtjes mama-plagen heeft ze netjes van 22u tot 2u30 geslapen vanacht! back on track richting de 5 uur. (en trouwens ervoor 3 uur en erna 2,5, dus das ook niet eens zo gek. ik was iig relatief uitgerust ) hup ela hup ela! zo. moest ff.
..en laat gaan...
  woensdag 21 december 2005 @ 19:46:19 #252
63367 Jdee
pi_33284697
quote:
Op woensdag 21 december 2005 14:13 schreef Ladybos het volgende:
Myrthe heeft tot ze 7 maanden was prima geslapen, maar de afgelopen 4 maanden zijn dus echt een hel wat slapen betreft. Een goede nacht is 3 - 4 keer eruit, een slechte 10 -12 keer. Manlief slaapt er doorheen dus ik sta er wat dat betreft ook alleen voor. En dat is gewoon verschrikkelijk zwaar. Doordat je zo moe bent kun je niets meer hebben, alles lijkt een probleem, en dat reageer je dan weer op de ander af. Inderdaad een Uitdaging, zoals Jdee zo mooi schreef Misschien moeten we eens een nachtje rouleren, ik neem Ela, Renzell neemt Myrthe en Jdee neemt Julius een nachtje, kijken of ze dan wel slapen
vriendjes reactie *jaja* hier trouwens nog zo een die er ONBERIJPELIJKERWIJS door heen slaapt. niet gelogen! hij knarsetand en snurkt als ie slaapt. en dat doet ie dan. misschien dat dat zoveel herrie in zn hoofd maakt dat ie het daarom niet hoort, maar dan nog. Ik zeg: met de kerst moeten we toch richting den bosch, das halverwege Renzell?
oh lees net dat je ongenadig op kerstavond op stap wil gaan (kan dat trouwens, naja, is natuurlijkgewoon een zaterdagavond ). Veel plezier!

en 10-12 keer is

ik laat ela na een keer of 5 (alhoewel ik tel: 1-2-3-veel vanwege de vermoeidheid) meestal gewoon maar in mn bed laat liggen. slaapt voor geen meter, maar hoef ik er iig niet uit. en trouwens, dat is gewoon verleden tijd, natuurlijk. madam gaat natuurlijk gewoon die fase noooooit meer herhalen

[ Bericht 6% gewijzigd door Jdee op 21-12-2005 19:52:26 ]
..en laat gaan...
pi_33285418
Ja, dat doe ik tegenwoordig ook hoor Jdee, als ze zo vaak komt. Gelukkig is 10-12 keer al weer een tijdje geleden, paar weken terug ofzo. De laatste tijd is het meestal 'maar' een keer of 4. Ze heeft de laatste tijd wel de neiging om 'wakkerder' te zijn dan voorheen. Eerst was het speentje geven en ze sliep weer verder, nu ben ik vaak wel een kwartiertje bezig om d'r weer in slaap te krijgen. Maar we zetten door en houden vol
  woensdag 21 december 2005 @ 20:12:39 #254
63367 Jdee
pi_33285613
hup wij hup wij
..en laat gaan...
pi_33286995
ik weet nog dat Noa vaak in de nacht wakker werd (een paar nachten achter elkaar kon ik dan slecht slapen) maar ik raakte ook de tel kwijt en dan was het ook 1-2-3- heeeeeel veel... (soms was ze 'maar' drie keer wakker geweest maar was ik heel lang bezig geweest met troosten,voeden, etc. etc. )
De volgende ochtend had ik het idee dat ik helemaal niet geslapen had.

Fijn dat Ela goed heeft geslapen!!!!

Ladybos - hopelijk gaat Myrthe ook snel doorslapen... sterkte hoor!

Oh ja...wat tegenwoordig alleen maar helpt als Noa 's nachts wakker wordt is haar uit bed halen, knuffelen en een liedje zingen (het bekende slaap-kindje-slaap), haar al zingend in bed leggen en de kamer uitlopen. Gaat op zich best goed ...
  woensdag 21 december 2005 @ 20:56:20 #256
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_33287300
Wat de afgelopen nachten hier alleen nog maar lijkt te helpen is als ik op m'n rug lig en dan Noah op zijn buik op mijn buik Superlief wel, maar ik slaap dan uiteraard voor geen meter Dus da leg ik hem toch weer terug in bed, of gewoon naast me op zn rug, maar nee da's allemaal niet goed (ja nu kan ik er om lachen, 's nachts niet bepaald )

Ela en Julius ga zo door!!! En nu Myrthe nog
©Dumbo
  woensdag 21 december 2005 @ 20:57:02 #257
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_33287330
Renzell
Goed dat jullie even doorgepakt hebben en opa en oma overleven het echt wel hoor.

Ik lees hier trouwens dat heel veel hun kleintjes uit bed halen. Op welk punt doen jullie dat? We hebben nl. vanaf het begin af aan (en geloof me dat heeft heel wat voeten in aarde gehad ) Léon in zijn bed laten liggen als hij weer huilde. Sussen, liedje zingen, aaien, maar altijd in zijn bedje laten liggen. Tenzij hij echt overstuur was natuurlijk.
Ik kan me nog herinneren dat we hier destijds ook veel over gesproken hebben. Dat dat de enige manier was om hem eraf te krijgen. En hier werkte het.
Dus vandaar dat ik het vraag, wanneer besluiten jullie om je kind uit bed te halen?
pi_33287849
Ik haal haar alleen uit bed als ze overstuur is. Als ze 's nachts huilt wacht ik altijd eerst of het 'doorzet', soms huilt ze nl. in haar slaap of valt ze zelf weer in slaap. Op een gegeven moment gaat het volume omhoog en dan weet ik dat het tijd is om in actie te komen Ik ga dan haar kamer in, geen licht aan, ik zeg ook niets, ik voel op de tast naar d'r speen (ik leg er meestal een stel klaar op een vaste plek) en die doe ik in haar mondje. Soms is dat voldoende en gaat ze dan meteen weer slapen. Soms moppert ze nog wat en dan leg ik meestal mijn hand op haar buikje tot ze stil wordt, en dan is de kunst om de hand op het juiste moment weer weg te halen en de kamer uit te sluipen zonder dat ze weer wakker wordt Maar soms moet ze echt erg huilen (naar gedroomd ??) en dan probeer ik d'r eerst te troosten door d'r vast te houden terwijl ze nog wel in d'r bedje ligt, en als dat niet werkt haal ik haar eruit. Dan troost ik haar met d'r liedje en wieg haar weer in slaap, zodra ze bijna slaapt leg ik haar weer in bed. Maar als ik dus een nacht heb waar ze al tig keer is gekomen en ze hard huilt dan ben ik te moe om d'r liefdevol in slaap te wiegen etc. dus dan neem ik haar mee naar ons bed. Maar dan moet het wel minstens een uur of 4 -5 in de ochtend zijn. Soms krijgt ze dan een flesje, en als ze dan weer slaapt en ik kan zelf lang genoeg wakker blijven dan leg ik d'r alsnog weer terug in d'r bedje. En soms blijft ze dan tussen ons in liggen tot de ochtend.
  woensdag 21 december 2005 @ 22:18:56 #259
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_33290398
Is ze zo vaak overstuur dan? Is het dan niet gewoon een gewoonte van haar geworden? Ik bedoel het niet betweterig (maar kom nu wel zo over ), maar vaak blijkt zoiets erin te sluipen en raken ze eraan gewend. Het enige wat dan helpt is het patroon te doorbreken. Dat kost barstens veel moeite, maar uiteindelijk helpt het.
Misschien herkennen jullie je helemaal niet in dit verhaal en dan hoop ik ook dat je je niet aangesproken voelt. Ik vertel alleen mijn ervaring met mijn kind en misschien heeft iemand hier iets aan.
  woensdag 21 december 2005 @ 22:42:55 #260
105888 renzell
pi_33291356
Ik haalde Juul de afgelopen weken vaak veel te snel uit bed. Een paar weken terug toen de ellende begon heb ik hem heel vaak heel lang laten huilen, soms echt wel een half uur of langer. Idd ook soms proberen te troosten terwijl je hem in bed laat liggen. Maar dat hielp echt voor geen centimeter en ik werd ondertussen zo moe, dat ik steeds vaker dacht: dikke speer, ik leg hem wel even aan, dan slaapt ie daarna tenminste weer. Bij ons was het dus ook altijd met een paar slokken borstvoeding opgelost. Nu sinds drie nachen doe ik dat niet meer, maar geef ik dus wel ipv die drie slokken een speentje aan meneer. Hij krijgt deze niet al in bij het slapen gaan, alleen als ie huilend wakker wordt en niet meer uit zichzelf in slaap wil vallen.

Jdee; Roosjes slapen! En blokken. Maantjes zijn 's nachts juist wakker! En zonnetjes.... die zijn gewoon heel lief sowieso.

Noahtje beertje; niet alleen bij mama op de buik slapen joh. Foei! Ik hoop op snelle verandering daar Tex.

En Ladybos; ik vind jou ook een behoorlijke held met je engelengeduld! Ik weet dat het nu eenmaal vaak de enige goede optie is om kalm te blijven en de nachten te ondergaan, maar het klinkt alsof je er heel goed en rustig mee omgaat. Al geloof ik echt wel dat de gemiddelde 'slechte' nacht soms eenzaam en verschrikkelijk is en om wanhopig van te worden.

Ik ben net trouwens toch gaan sporten. Goed man!!! van mezelluf dan... Ik heb er energie van gekregen.
  woensdag 21 december 2005 @ 22:50:18 #261
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_33291668
Ik denk/hoop dat het slechte slapen hier te maken heeft met het steeds 'ziek' zijn en de sluimerende oorontsteking. Morgen maar weer een afspraak maken met de huisarts, als het idd de oortjes zijn dan krijgt ie waarschijnlijk antibiotica, en hopelijk is het dan echt over (ook voor hem juist, want het is zo zielig!).

Oh en zonnetjes rijden
©Dumbo
  donderdag 22 december 2005 @ 09:26:26 #262
24188 Belana
kloon van belana
pi_33300084
Jdee en Ladybos... no offence, maar ik zou mijn vent wakker maken "nou ben jij aan de beurt" ik zou daar niet zo goed tegn kunnen als ik er alleen zou voorstaan. wij hebben het altijd met zijn tweeen gedaan en dat maakt moeilijke periodes beter te hachelen...
stormy waters...
sailin'
  donderdag 22 december 2005 @ 09:51:36 #263
105888 renzell
pi_33300542
Vannacht werd juul wakker om 01.30, maar was te troosten met speen in z'n mikkie. Toen om 05.30uur weer wakker. Speen erin, troosten, maar hij bleef toch piepen. Toen heel stug en stoer DE methode toegepast en een uur later: tadaaaaaa! Een slapend roosje!!!! Ikke blij en trots en wij ook nog lekker ff kunnen maffen. Dus al met al geen slechte nacht. Hieperdepiep.... HOI!
hoort eigenlijk in het babytjes topic thuis, maar omdat hier de hele voorgeschiedenis al stond toch maar even hier...
pi_33302833
quote:
Op woensdag 21 december 2005 22:18 schreef dutchie het volgende:
Is ze zo vaak overstuur dan? Is het dan niet gewoon een gewoonte van haar geworden? Ik bedoel het niet betweterig (maar kom nu wel zo over ), maar vaak blijkt zoiets erin te sluipen en raken ze eraan gewend. Het enige wat dan helpt is het patroon te doorbreken. Dat kost barstens veel moeite, maar uiteindelijk helpt het.
Misschien herkennen jullie je helemaal niet in dit verhaal en dan hoop ik ook dat je je niet aangesproken voelt. Ik vertel alleen mijn ervaring met mijn kind en misschien heeft iemand hier iets aan.
Nee hoor, zo vaak is ze niet overstuur. Meestal brengt ze dus ook gewoon de nacht door in haar eigen bedje.

Vannacht sliep ze trouwens van 9 tot 5 in 1x door !! Ze kan het wel
pi_33302936
quote:
Op donderdag 22 december 2005 09:26 schreef Belana het volgende:
Jdee en Ladybos... no offence, maar ik zou mijn vent wakker maken "nou ben jij aan de beurt" ik zou daar niet zo goed tegn kunnen als ik er alleen zou voorstaan. wij hebben het altijd met zijn tweeen gedaan en dat maakt moeilijke periodes beter te hachelen...
Ja, dat is waar Belana, met z'n tweeen is het beter te doen. Maar er zijn een paar redenen waarom ik het toch alleen doe.. Ten eerste hebben we dat al afgesproken voordat ik zwanger werd, omdat MrBos er heeeeeeeel slecht tegen kan om 's nachts wakker te moeten worden. Ten tweede dus omdat hij er zo slecht tegen kan, hij is dan echt na 1 nacht al kapot, chagerijnig, en daar wordt ik ook niet blij van Ten derde werkt hij gewoon en hij heeft een zware baan, en ik ben de hele dag thuis, en kan dus overdag 'uitslapen' of even gaan liggen als Myrthe overdag slaapt. Tot nu toe sliep ze overdag maar 1 of 2 keer een half uur tot drie kwartier, dus dat was voor mij niet genoeg om uit te rusten. Nu met de slaaptraining slaapt ze 1x een uur en 1 keer 2 uur, dus dat scheelt voor mij ook. Ten vierde kan MrBos haar slechter troosten en is hij dus veel langer bezig dan ik 's nachts, en wordt ook veel sneller ongeduldig/boos op d'r, waar ik dan weer boos over wordt en dat maakt de nachten er ook niet gezelliger op. Maar als ik het echt niet meer trek dan neemt hij haar wel eens een nacht beneden, dan slaapt hij op de bank, Myrthe in d'r bedje ernaast, dan hoor ik het ook niet als hij ongeduldig wordt
  donderdag 22 december 2005 @ 12:21:55 #266
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_33304323
Wij hebben ook wel een ongeschreven regel hier hoor; degene die vrij is is die nacht aan de beurt. Maar als het te gortig wordt por ik het mannetje gewoon wakker. En dan wordt er ook niet moeilijk gedaan. Hij zegt dat hij het niet hoor. Euheuh Volgens mij zeggen alle mannen dat, maar dan heb je bij mij gewoon pech hoor, dan maak ik hem gewoon wakker. We wilden samen kinderen hè schat?
pi_33304686
hier ben ik vaak degene die 't niet meteen hoort. dan komt manlief bijvoorbeeld anna even bij me brengen. of hij port me wakker en zegt: kun jij horen wie van de twee dit is? iets minder romantisch.
pi_33308214
quote:
Op dinsdag 20 december 2005 10:27 schreef poemojn het volgende:
Maar een baby van een maand lijkt me daar zeker nog te jong voor.
Ik vroeg er ook niet voor mezelf naar hoor Eenv riendin met ene zoontje van 10 maanden
Maar werkt het ook als hij'midden in de nacht wakker wordt? Het is bij hun meer ene doorslaap-probleem dan een inslaap-probleem.
  donderdag 22 december 2005 @ 14:40:07 #269
24188 Belana
kloon van belana
pi_33309019
Nick hoort het ook vaak eerder dan ik, maar we gaan alle 2 evenveel naar Liam toe. de ene keer kan ik het beter hebben en de andere keer Nick.
Ladybos, tja, ieder doet het op zijn/haar eigen manier natuurlijk, ik heb gewoon altijd zoiets van, je begint samen aan een kind. Gelukkig denkt Nick er ook zo over. Maar als het voor jullie zo werkt is het natuurlijk prima
stormy waters...
sailin'
  donderdag 22 december 2005 @ 14:42:15 #270
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_33309098
quote:
Op donderdag 22 december 2005 14:40 schreef Belana het volgende:
Nick hoort het ook vaak eerder dan ik, maar we gaan alle 2 evenveel naar Liam toe. de ene keer kan ik het beter hebben en de andere keer Nick.
Ladybos, tja, ieder doet het op zijn/haar eigen manier natuurlijk, ik heb gewoon altijd zoiets van, je begint samen aan een kind. Gelukkig denkt Nick er ook zo over. Maar als het voor jullie zo werkt is het natuurlijk prima
ga jij eens als de donder naar Z&G! We zitten met smart op je verslag te wachten.
pi_33309773
Belana, het is ook meer dat ik het zo wil hoor, want hij heeft het best vaak aangeboden. Maar dan zit ik met een chagerijnige slaperige man de volgende dag en daar heb ik ook geen zin in
  donderdag 22 december 2005 @ 15:03:02 #272
24188 Belana
kloon van belana
pi_33309834
ah! daar komt de aap uit de mouw ladyBos
stormy waters...
sailin'
pi_33309905
ja, nu ik het teruglas vond ik het ook wel een beetje te negatief over MrBos Maar soms moet je gewoon even afreageren ook al is het dan je eigen schuld he
  donderdag 22 december 2005 @ 15:07:19 #274
24188 Belana
kloon van belana
pi_33309994
het staat hier op het beeldscherm snel "harder" dan je de dingen bedoeld
stormy waters...
sailin'
pi_33310482
Hier ben ik altijd degene die eruit gaat als Thijs wakker word Snachts
zelfs als het weekend is en ik zou mogen uitslapen dan nog maak ik smorgens Thijs zijn papfles verschoon ik zijn luier.
Om vervolgens terug mijn bed in te kruipen
We hopen dat ze je vleugels geven, zodat je overal kunt komen, dat je terugkomt in onze dromen, en met ons meevliegt in ons leven
Blonde haren,blauwogen zomaar uit een sprookjesboek gevlogen...
pi_33310816
ik vind dat wel opmerkelijk, dat 't bij zoveel mensen toch wel erg ongelijk verdeeld lijkt, die (met name nachtelijke) verzorgingstaken. natuurlijk is het vast vaak zo dat de ander dan weer andere klusjes op zich neemt (neem ik aan). maar ik vind die nachtelijke onderbrekingen wel een behoorlijk zware belasting, ook echt iets om samen een beetje te (ver)delen als 't enigszins gaat. als je borstvoeding geeft is het al zo dat je dat alleen zelf kunt doen, dus ik ben blij dat G me waar hij kan dan juist dingen uit handen neemt (en bijv ook nog altijd 's ochtends m'n ontbijt maakt... ).
  donderdag 22 december 2005 @ 16:52:19 #277
24188 Belana
kloon van belana
pi_33313412
dat gevoel had ik dus ook wel een beetje bix, maar ik wil ook geen mensen voor het hoofd stoten. Ik ben wel heel blij met mijn vent (die zich ook verbaasde trouwens toen ik dit vertelde)
stormy waters...
sailin'
pi_33313496
We hebben er geen afspraken over gemaakt maar ik heb het idee dat we toch wel allebei ons deel doen 's nachts. En dat vind ik wel zo lekker
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
  donderdag 22 december 2005 @ 17:06:27 #279
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_33313851
Wij doen ook allebei evenveel. Ook trouwens toen ik borstvoeding gaf. Sebas ging er gewoon uit om haar te pakken en soms te verschonen, ik legde haar weer terug na de voeding. En dat terwijl hij door een bepaald syndroom (ja ja, klinkt gek, maar is niet heftig) altijd echt heel moe is. Hij vindt het normaal en leuk.
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
pi_33316278
Wat betreft de verzorging van Myrthe neem ik denk ik 90 - 95% voor m'n rekening. Mr.Bos daarentegen doet 90 % van het huishouden, dus het is niet zo dat hij verder niets doet hoor We zijn allebei even druk, hij heeft daarnaast ook nog een fulltime baan terwijl ik niet werk, maar wel beperkt energie heb door de whiplash en de reuma.
  donderdag 22 december 2005 @ 19:11:25 #281
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_33317068
Aha.
Ik had dat ook wel een wat Bix dacht. Maar ik snap dat jullie het zo eerlijk mogen verdelen. Jij kunt door jouw 'beperkingen' bepaalde dingen niet en die neemt je man van je over. Naast een full-time baan. Dus dan is het idd wel eerlijk dat jij de verzorging van Myrthe doet.
Maar heeft hij niet het gevoel dat hij die verzorgingsdingen ook wil doen? Het is toch vaak ook wel even gezellig om dat met je kind te doen.
  donderdag 22 december 2005 @ 19:13:14 #282
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_33317117
Hihiii, ik ben zo blij. Na een jaar ben ik erachter dat ik toch echt wel verslonst ben. Wat een kappersbezoek al niet kan doen! Joehoe, ik ben naar de kapper geweest en heb nu supercool, waanzinnig hip moederhaar. .Zo.
En over ons 'rolpatroon'. Wij doen ook ('s nachts) ongeveer evenveel. ZO evenveel dat we van de week allebei om 3 uur klaarwakker beneden op de bank zaten. Wel zo gezellig.
Geluk zit in een klein Wolkje
Wil degene die vroeg om een witte kerst ook even vragen naar een mooie zomer?
pi_33317723
quote:
Op donderdag 22 december 2005 19:11 schreef dutchie het volgende:
Aha.
Ik had dat ook wel een wat Bix dacht. Maar ik snap dat jullie het zo eerlijk mogen verdelen. Jij kunt door jouw 'beperkingen' bepaalde dingen niet en die neemt je man van je over. Naast een full-time baan. Dus dan is het idd wel eerlijk dat jij de verzorging van Myrthe doet.
Maar heeft hij niet het gevoel dat hij die verzorgingsdingen ook wil doen? Het is toch vaak ook wel even gezellig om dat met je kind te doen.
Ik vraag het wel eens aan hem maar volgens hem mist hij het niet zo. Als hij vrij is overdag dan pakt hij Myrthe 's ochtends als ze wakker wordt, en mag ik uitslapen tot een uur of 10, dus dan doet hij de verzorging wel. Maar aankleden vind hij niets, want Myrthe is veel te beweeglijk en zijn vingers zijn te dik. Poepluiers stinken, eten geven vind hij geklieder, dus nee, ik geloof niet dat hij het echt mist. Hij komt er wel eens bijzitten als ik d'r in bad doe voordat ze gaat slapen en hij is gek op knuffelen dus dat doet hij veelvuldig
  donderdag 22 december 2005 @ 19:33:27 #284
63367 Jdee
pi_33317774
quote:
Op donderdag 22 december 2005 09:26 schreef Belana het volgende:
no offence taken. vind ik ook (neelix is het daar in theorie dan wel mee eens, maar zou liever...), maar het probleem is dat dat een ander probleem oplossen is voor dat dat werkt: madammeke is namelijk als ze mij ziet/weet dat ik er ben nogal eenkennig: dat maakt het probleem 'ela weer in slaap krijgen' er niet makkelijker op op te lossen. Bovendien heb ik de Wondermiddelen, en Neelix niet. we hebben nu de 'regel' dat Neelix haar sust als ze savonds wakker wordt voor we zelf gaan slapen en als we nog niet zo lang zelf in bed liggen (dan hoef ik hem ook nog neit wakker te maken, is/wordt ie er zelf nog wakker van), en dat ik het snachts doe. Hij zorgt na een zwaardere nacht voor Ela sochtends, zodat ik dan een uurtje extra pak. Ela was gewend om met de tiet in den bek in slaap te vallen, dat patroon is reeds doorbroken ( voor ons!), en ze hoeft nu ook niet elke keer weer de borst om weer in slaap te vallen midden in de nacht melk-hoeveelheids-gewijs. Nu verder met dat ze zelf weer in slaap valt. en dat gaat wonder boven wonder steeds beter zo af en toe dan :-\
ohja, roosjes, natuurlijk!

ik mis wel t 'alleen bv' geurtje trouwens. niet dat ik terug wil naar die specifieke babytijd, dit is veel beter en leuker, maar dat geurtje.. hmmm...

hmm einde van de week vermoed ik,ik begin te ijlen
..en laat gaan...
pi_33323146
marco heeft in ons geval een drukke baan en maakt veel uren, waardoor het heel moeilijk is om de verzorgende taken van Thijs op zich te nemen.
We hopen dat ze je vleugels geven, zodat je overal kunt komen, dat je terugkomt in onze dromen, en met ons meevliegt in ons leven
Blonde haren,blauwogen zomaar uit een sprookjesboek gevlogen...
pi_33328896
lishe, fotooo!

en het was niet mijn bedoeling dat iedereen zich ging verdedigen hoor. wij hebben er ook geen echte afspraken over gemaakt, het ging/gaat redelijk vanzelf. maar net wie er puf genoeg heeft. het fijne vind ik vooral dat je ook op de echt moeilijke momenten (het laten huilen bijv) er niet alleen voor staat. en dan ook bijvoorbeeld samen beslist dat het wel genoeg is, of juist dat de één de ander kan steunen om 't toch nog even vol te houden.

jdee, jaaa dat geurtje!
pi_33329593
Berry geeft hem aan, en ik leg hem aan 's snachts. Eerlijk verdeeld toch?
  vrijdag 23 december 2005 @ 10:20:54 #288
61800 Rottdog
May all your dreams come true
pi_33337558
Hier komt dan mijn aap uit de mouw

Ik hoor Zoë niet dus mijn heeft vele nachten met zijn dochter doorgebracht. Samen gezellig met zijn twee computeren diep in de nacht.
pi_33337912
quote:
Op vrijdag 23 december 2005 10:20 schreef Rottdog het volgende:
Hier komt dan mijn aap uit de mouw

Ik hoor Zoë niet dus mijn heeft vele nachten met zijn dochter doorgebracht. Samen gezellig met zijn twee computeren diep in de nacht.
Bij mij is het andersom. Mijn hoort Amber niet..
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  vrijdag 23 december 2005 @ 10:46:25 #290
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_33338001
Als Noah wakker wordt voor zn speentje hoort Micha het 9 van de 10 keer ook niet. Als Noah echt hysterisch aan het huilen is wordt ie er wel wakker van en anders wel van mijn gefrusteerde gegrom
©Dumbo
  vrijdag 23 december 2005 @ 12:00:29 #291
96539 Wennie
Mama van Robin & Martijn
pi_33339748
Mijn vriend wordt echt nergens wakker van en ook niet van Robin dus de nachtelijke zorg doe ik. Ik vind dat ook niet erg, want in de tijd dat ik bezig ben om vriendje wakker te maken en dat het duurt voor ik weer in slaap val (als hij weer terug is), kan ik het veel beter zelf doen. Maar gelukkig komt Robin 's nachts alleen 1x of 2x voor zijn speentje. Om 6 uur krijgt hij dan z'n voeding (en gaat vriendje naar z'n werk) en daarna slapen we door tot 10 uur. Verder verdelen we bijna alles in het huishouden en 's avonds en ik het weekend verschonen, troosten en voeden we om de beurt (hoewel hij dan toch ook weer vaak bij mij belandt omdat het papa niet lukt )

Gisteren heb ik Robin voor het eerst achtergelaten bij m'n ouders toen wij naar Beauty and the Beast gingen. Ik vond het echt vreselijk Hysterisch janken toen we weg gingen, zorgen tijdens de musical (en helaas toch minder genoten hierdoor ) en weer huilen toen we weer thuis waren. Ik dan , Robin was hardstikke lief geweest en heeft liggen brabbelen en lachen en slapen Hoe moet dat straks als ik weer ga werken...

[ Bericht 7% gewijzigd door Wennie op 23-12-2005 12:12:14 ]
Verliefd, verloofd.. een prachtige knul, getrouwd en nog een mooi ventje erbij! *O*
Mijn afvalstrijd!
pi_33339864
arme wennie maar dat gaat langzamerhand vanzelf makkelijker, geloof me!
  vrijdag 23 december 2005 @ 14:39:00 #293
31820 Martineke
Mama van Maxim en Romijn
pi_33343843
ook ik doe 95% van alles qua verzorging van maxim. overdag en snachts. ik werk niet, rob wel (alhoewel dat wel stukken minder is dan iemand die 40 u in dienst is bij een baas, rob is eigen baas).
rob word wel wakker snachts, ik meestal ook, en als ik eens niet wakker word word ik wel wakker gemaakt door hem dat maxim wakker is
rob is gewoon een beetje onhandig met bepaalde dingen, bijv luier verschonen, en helemaal als het een lekkere poepluier is aankleden doet hij ook niet, heeft hij het geduld niet voor en maxim is lekker beweeglijk. in bed leggen doe ik ook altijd. eigenlijk doe ik alles zeg maar gerust ik neem maxim ook overal mee naartoe, ben wel gewend ondertussen aan dat gesjouw. rob dus niet, die zegt dat zijn tijd wel komkt straks als maxim wat groter is en zelf kan lopen en dus makkelijker met papa mee kan dan nu
hier is papa echt de speelmeneer, hij speelt heel erg veel met maxim waar ik me dan weer schuldig over voel omdat ik eigenlijk te weinig speel met maxim
ik vind het zo wel prima.

rob is trouwens iets meer van de poetsert dan ikke, ik haat poetsen. rob eigenlijk ook, maar die doet het dan weer omdat ik het niet doe (bijv wc poetsen en badkamer schrobben e.d.)
  † In Memoriam † vrijdag 23 december 2005 @ 17:22:05 #294
81992 Githa
pi_33348747
Wennie
De beste remedie hiervoor is ervaren. Breng hem gewoon korte periodes naar opa, oma of waar jij je prettig bij voelt.
Dat Robin zo huilt kan best is komen omdat hij jou spanning voelt Het is wennen voor jullie allebei.

Sterkte! Is helemaal niet leuk he
pi_33352642
Qua huishouden doen we evenveel, Sara verzorgen ook evenveel (al ben ik 1 dag vaker thuis in de week dan mannetje, maar verhoudingsgewijs evenveel).En het enige wat ik meer doe dan hij is koken en boodschappen. En 's nachts wordt ik dus niet echt wakker van Sara , Mannetje wel, als hij weer in bed kruipt na een speentje geven wordt ik pas wakker . Vind het wel erg van mezelf, en als mannetje eens een nacht weg is (scoutingkamp) word ik dus WEL meteen wakker van 1 kik van Sara...

Wennie, joh da's hartstikke logisch hoor dat het in het begin moeilijk is! Het went echt wel, en wat de anderen al zeiden, breng Robin nog een paar keer weg voor je weer moet werken, dan wennen jullie er beiden vast aan!
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
pi_33358365
Dat heb ik net zo Fuente, ergens onderbewust denk ik vast stiekem: "Ach, Berry pakt 'm wel..." Zodra hij er niet is 's nachts ben ik bij ieder piepje wakker.
  maandag 26 december 2005 @ 08:26:37 #297
96539 Wennie
Mama van Robin & Martijn
pi_33408844
Githa, het was niet Robin die huilde, maar ik
In januari heb ik sowieso nog twee uitjes voor ik de 23ste weer aan de slag ga.. wat gaat dat toch snel allemaal
Verliefd, verloofd.. een prachtige knul, getrouwd en nog een mooi ventje erbij! *O*
Mijn afvalstrijd!
pi_33408889
quote:
Op vrijdag 23 december 2005 23:38 schreef FoN het volgende:
Dat heb ik net zo Fuente, ergens onderbewust denk ik vast stiekem: "Ach, Berry pakt 'm wel..." Zodra hij er niet is 's nachts ben ik bij ieder piepje wakker.
Pcies, dat is het een beetje. Maar goed, mannetje vindt het gelukkig niet zo'n drama en overdag doe ik wat meer, dus sjah. Kunnen we wel mee leven
Sara
Merel
Ukje
  † In Memoriam † maandag 26 december 2005 @ 09:06:16 #299
81992 Githa
pi_33408905
Uuuhmz Robin, dat mama zo huilt kan best komen doordat ze je spanning voelt ....

nee, ff serieus!
Twee datums in januari
Ik wens je heel veel sterkte en suuces met wennen. Wanneer is je verlof voorbij?
  maandag 26 december 2005 @ 09:10:59 #300
96539 Wennie
Mama van Robin & Martijn
pi_33408914
Ja, een etentje van m'n werk en naar het theater met vriendje, hoop dat het niet weer zo'n drama wordt
En thanks 23 januari ga ik weer werken, 3 dagen per week. Robin gaat één dag naar mijn ouders, één dag naar mijn schoonouders en één dag naar het kdv (per 1 maart).
Mijn afvalstrijd!
  † In Memoriam † maandag 26 december 2005 @ 09:17:48 #301
81992 Githa
pi_33408932
Gaat helemaal goed komen Wennie en een traantje laten, omdat je hem moet missen is toch helemaal niet erg, het zou pas moeilijk worden als je hem dan ook niet achter liet.

Ohw, wat bij mij overigens goed helpt, is niet bellen! Als ik bel en ik hoor hem huilen dat bevestigd dat alleen mijn gevoel van 'zie je wel' dus wat niet weet wat niet deert en een beetje vertrouwen dat ze me wel bellen als er iets is.

Maar dat Robin 2 dagen naar familie kan, is natuurlijk erg fijn.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')