abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 31 oktober 2005 @ 23:00:09 #1
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_31853061
Welkom in het Nintendo Revolution topic

Wat is de Nintendo Revolution?

De Nintendo Revolution is de next-gen console van Nintendo. De naam Revolution zal hoogstwaarschijnlijk veranderd worden.
Nintendo streeft om met deze nieuwe console alle leeftijdsgroepen en soorten mensen aan te spreken. Dit willen zij bereiken door middel van innovatieviteit. Hierover lees je later meer.

Wat kan ik de volgende console van Nintendo dan allemaal?

Op de volgende console console van Nintendo kan je natuurlijk vooral gamen. Het is immers een gameconsole. Je kan alleen gamen op eens een andere manier. Hierover lees je meer onder het punt Controller.

Gamen kan je op meerdere manier. Je kan uiteraard zoals op een console meestal zo is gewoon in je eentje gamen of met vrienden mutliplayen. Maar ook kan je met deze Nintendo console online gamen. Online gamen zal helemaal gratis worden voor de first party games van Nintendo. Developers die third party games uitbrengen, mogen echter wel een vergoeding vragen van Nintendo. Je betaalt in ieder geval geen maandelijks bedrag, zoals je bijvoorbeeld wel bij Xbox Live! doet.

Last but not least, je kan heel veel oude klassiekers downloaden van alle Nintendo consoles die de Revolution voor waren. Dat zijn dus:

• Nintendo Entertainment System, ook wel de NES
  • Super Nintendo Entertainment System, ook wel de SNES / Super Nintendo.
  • Nintendo 64
    Downloaden van deze games zal waarschijnlijk een kleine vergoeding bedragen.

Nu mist echter de Nintendo GameCube in dit rijtje. Dat klopt, deze games zal je niet kunnen downloaden. Deze games zal je echter gewoon met je Revolution kunnen spelen, aangezien de self loading disc drive van de Revolution zowel de grotere discs van de Nintendo Revolution pakt, als ook de kleinere Nintendo GameCube discs.

Wat zijn de specificaties hiervan dan?

Hier is nog niet zoveel over bekend. Wat wel bekend is, is dat:

• Er 512 MB Flash Memory in zal zitten.
  • Er een CPU chip wordt geleverd door IBM, waarvan de codenaam Broadway is.
  • Er een GPU chip wordt geleverd door ATI, waarvan de codenaam Hollywood is.
  • MoSys 1T-SRAM.

Daarnaast is bekend van de Nintendo Revolution:

• De Nintendo Revolution zal zowel op een tv monitor als op een computer monitor kunnen worden aangesloten
  • Er zijn 4 Nintendo GameCube controller ports ingebouwd in de Nintendo Revolution.
  • Er zijn 2 Memory Card slots van de Nintendo GameCube ingebouwd in de Nintendo Revolution.
  • De Nintendo Revolution zal 12cm optical discs gebruiken, waar de spellen op zullen staan. De discs komen van Nintendo zelf.
  • De Nintendo Revolution zal waarschijnlijk in meerdere kleuren beschikbaar worden. Men denkt dat de witte en de zwarte versie bij de launch van de console beschikbaar zullen zijn.
  • De Nintendo Revolution zal ruimte hebben waar je SD kaartjes in kunt stoppen, waar je dan dus bijv. gedownloade games op kwijt kunt. De grootte van het aantal MB van deze kaarten kan je zelf bepalen.
  • De Nintendo Revolution zal draadloos online gaan. Dit zal gebeuren door middel van WiFi, met behulp van Nintendo WiFi Connection.
  • De Nintendo Revolution zal 2 USB 2.0 ports ingebouwd hebben.
  • De Nintendo Revolution zal in 2006 uitkomen.
  • Je kunt er dvd's op afspelen door middel van een dongle ( ala Xbox )

Wat is de controller?

De controller is er eentje die totaal niet lijkt op de "standaard" controllers, die Microsoft en Sony respectievelijk gebruiken op de Xbox 360 en PS3. De controller die bij de Nintendo Revolution wordt geleverd, is met één hand te besturen. Daarnaast zullen er uitbreidingen voor uit komen, waarvan er één standaard wordt bij geleverd.

De Nintendo Revolution controller bekeken vanuit alle standen.

De Nintendo Revolution controller samen met een uitbreiding. Deze zal waarschijnlijk standaard geleverd worden zodra je een Nintendo Revolution systeem koopt.

Het speciale aan deze controller, behalve de vorm, is dat de Nintendo Revolution kan detecteren hoe je je controller houdt. De controller is een soort van 3D-muis. Een voorbeeld: Stel, je bent een FPS game aan het spelen, laten we zeggen Metroid Prime 3. Zodra jij met je controller naar links beweegt, zal het beeld ook naar links gaan. Dit vervangt en verbetert een tweede analoge stick. Deze besturing zal vele malen nauwkeuriger zijn dan een analoge stick.

Snap je nog niet wat ik bedoel? Bekijk dan eens dit filmpje. Het is overdreven, maar geeft je toch een beeld hoe je de controller kan gebruiken. De Nintendo Revolution zal alle bewegingen die je met de controller doet detecteren: links, rechts, boven, onder en naar voor en achter. Dus ook in de diepte. Daarnaast kan je de controller ook om de lengte as draaien. Je kan zelfs de controller 90° draaien, zodat je soort NES-controller in je handen krijgt. Hiermee zou je bijvoorbeeld kunnen racen. Dit gebeurt door middel van Bluetooth.

Daarnaast zal er een "standaard" controller worden ontwikkeld, waar je de originele controller van de Revolution in kan pluggen. Deze zogenaamde classic controller heeft ongeveer de vorm van een Wavebird. Dit zodat je bijv. de oude games kan spelen maar ook multiplatform games die gewoon een normale controller nodig hebben. Last but not least: er zal ook een rumble functie in de draadloze controller zitten.

Oude topics
    [1] | [2] | [3] | [4] | [5] | [6] | [7] | [8] | [9] | [10] | [11] | [12] | [13] | [14] | [15] | [16] | [17] | [18] | [19] | [20]
    [21] | [22] | [23] | [24] | [25] | [26] | [27] | [28] | [29] | [30] | [31] | [32] | [33] | [34] | [35] | [36] | [37] | [38] | [39]

[url=http://wiki.fok.nl/index.php/OP/Revolution]OP Bron
  • The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
    Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
    Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
      maandag 31 oktober 2005 @ 23:00:56 #2
    38849 Notorious_Roy
    Doomed since 1889
    pi_31853091
    De nieuwe info:

- De Revolution zal wereldwijd gelanceerd worden in 14 weken tijd. Dit betekent dus dat de console in elke regio in het zelfde kwartaal zal verschijnen.
    -De multiplayer mode op de Revolution zal het zelfde zijn als op de Nintendo DS: meerdere spelers met maar één spel.
    - Het zal mogelijk worden om retro games uit verschillende regio's te downloaden en te spelen. (een Europese gebruiker kan bijvoorbeeld Super Mario RPG downloaden van een Amerikaanse server)
    - N64-games op de revolution zullen een betere framerate hebben, maar geen betere graphics.
    - Er zullen geen Revolution games getoond worden in 2005
    - Er zal geen duidelijk verschil zijn tussen de graphics van de Revolution en die van de andere consoles.

( http://games.fok.nl/news.php?newsid=7260 )
    The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
    Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
    Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
    pi_31853293
    All those moments will be lost, like tears in rain... Time to die.
    pi_31853314
    Ik denk waar blijft ie!

Goed nieuws vandaag, alleen heel jammer dat we zo lang moeten wachten op de eerste gamebeelden
    Houd van een lijntje.
    pi_31853794
    Wat ik ook interessant vond was de opmerking van Miyamoto over de toekomst van gaming:
    quote:
    I've always thought that games would eventually break free of the confines of a TV screen to fill an entire room. But I would rather not say anything more about that.
    Wil natuurlijk niet zeggen dat het iets te doen heeft met de Revolution maar het is wel bekend dat Nintendo nog 1 geheim niet verteld heeft over de Revolution. Misschien dat dit het is?
    Ik bedoel, het is toch raar dat we geen software gezien hebben in dat filmpje en je niet kon zien wat er precies op het scherm (voor de speler) gebeurde.
    pi_31854004
    quote:
    Op maandag 31 oktober 2005 23:07 schreef Roi het volgende:
    [afbeelding]
    Oud.
    pi_31854394
    quote:
    Op maandag 31 oktober 2005 23:00 schreef Notorious_Roy het volgende:
    - Er zal geen duidelijk verschil zijn tussen de graphics van de Revolution en die van de andere consoles.
    Ik ben geen graphicshoer ofzo, maar ik denkt toch dat dit het einde is van Nintendo
    pi_31854464
    Lijkt me dat ze de Xbox360&PS3 bedoelen.
    All those moments will be lost, like tears in rain... Time to die.
      maandag 31 oktober 2005 @ 23:47:53 #9
    65330 Ruzbeh
    Five inches but its thick
    pi_31854560
    quote:
    Op maandag 31 oktober 2005 23:29 schreef Thomper het volgende:

[..]

Oud.
    En lelijk.
    quote:
    Op maandag 31 oktober 2005 23:42 schreef babba het volgende:

[..]

Ik ben geen graphicshoer ofzo, maar ik denkt toch dat dit het einde is van Nintendo
    De beste user. (Waar jij geen waardering voor hebt.)
    pi_31854619
    quote:

[..]

Jij had gehoopt dat de revolution veel mindere graphics dan de 360 en ps3 zou hebben?
    Houd van een lijntje.
    pi_31854708
    quote:

[..]

ikke niet snap?!? is toch goed nieuws?
      maandag 31 oktober 2005 @ 23:54:12 #12
    65330 Ruzbeh
    pi_31854755
    quote:
    Op maandag 31 oktober 2005 23:52 schreef BroesWillems het volgende:

[..]

ikke niet snap?!? is toch goed nieuws?
    Ik vind van wel. Nintendo doet niet aan bullshit als het op graphics neerkomt, Microsoft en Sony wel.

Edit: Ik bedoel dat ze altijd conservatief zijn met technische specs enzo en met zulke uitspraken zullen ook voorzichtig zijn.
      dinsdag 1 november 2005 @ 00:04:31 #13
    65330 Ruzbeh
    pi_31855049
    Gerucht in de nieuwe EGM.
    quote:
    from the newest EGM rumors section

Kojima on Revolution - Working on a Nintendo liscense.

thx to Soul4ger for this news.
    EGM geruchten zijn heel vaak waar enzo. Daarnaast zei Kojima ook dat hij iets wilde doen met de Revolution.

EGM was trouwens verreweg de eerste bron die Mario Kart DS online bevestigde.
    pi_31855276
    quote:
    Op maandag 31 oktober 2005 23:49 schreef Erwtensoep het volgende:

[..]

Jij had gehoopt dat de revolution veel mindere graphics dan de 360 en ps3 zou hebben?
    Sorry, ik dacht dat ze de voorgaande consoles bedoelden

Maar hoe krijgen ze zoveel power in een kastje zo groot als een cd-rom speler
    De Xbox360 is veel groter en heeft ook nog een enorme externe voeding.
      dinsdag 1 november 2005 @ 00:17:29 #15
    65330 Ruzbeh
    pi_31855361
    quote:
    Op dinsdag 1 november 2005 00:14 schreef babba het volgende:

[..]

Sorry, ik dacht dat ze de voorgaande consoles bedoelden

Maar hoe krijgen ze zoveel power in een kastje zo groot als een cd-rom speler
    De Xbox360 is veel groter en heeft ook nog een enorme externe voeding.
    Nou, Xbox 360 en PS3 krijgen gewoon betere graphics hoor, maar de Revolution concentreert op een res. van 640x480 i.p.v. 1280x720 of zelfs 1920x1080 zoals bij Xbox 360 en PS3, zodat je minder kracht nodig hebt. Daarnaast heeft de Revolution een voordeel over de Xbox 360 omdat het later uitkomt kan het latere technologien en ontwikkelingen gebruiken want dat ontwikkelt zich allemaal razendsnel enzo. Dus het wordt alleen dichtbij graphics van Xbox 360 en PS3 maar zeker niet meer.
      dinsdag 1 november 2005 @ 00:17:41 #16
    112068 MMaRsu
    I need some paprika
    pi_31855367
    Omdat Nintendo ownt .

Believe!
    welcome to my submarine lair. It's long, hard and full of seamen!
    pi_31855454
    quote:
    Op dinsdag 1 november 2005 00:17 schreef Ruzbeh het volgende:

[..]

Nou, Xbox 360 en PS3 krijgen gewoon betere graphics hoor, maar de Revolution concentreert op een res. van 640x480 i.p.v. 1280x720 of zelfs 1920x1080 zoals bij Xbox 360 en PS3, zodat je minder kracht nodig hebt. Daarnaast heeft de Revolution een voordeel over de Xbox 360 omdat het later uitkomt kan het latere technologien en ontwikkelingen gebruiken want dat ontwikkelt zich allemaal razendsnel enzo. Dus het wordt alleen dichtbij graphics van Xbox 360 en PS3 maar zeker niet meer.
    Een hogere resolutie maakt een behuizing niet 10 keer zo groot
      dinsdag 1 november 2005 @ 00:21:44 #18
    65330 Ruzbeh
    pi_31855498
    .

Wat ik bedoel is dat je minder kracht nodig hebt met een lagere resolutie. Minder kracht = minder hitte = minder ruimte = kleine kastje en tevens ook goedkoper.
    pi_31855574
    quote:
    Op dinsdag 1 november 2005 00:21 schreef Ruzbeh het volgende:
    .

Wat ik bedoel is dat je minder kracht nodig hebt met een lagere resolutie. Minder kracht = minder hitte = minder ruimte = kleine kastje en tevens ook goedkoper.
    Dat weet ik wel, maar de PS3/Xbox 360 zijn niet een klein beetje groter maar echt 10 keer zo groot ofzo.

Ach laat ook maar
      dinsdag 1 november 2005 @ 00:24:54 #20
    112068 MMaRsu
    I need some paprika
    pi_31855584
    Nee ruzbeh je hebt het fout.
    quote:
    Op dinsdag 1 november 2005 00:17 schreef MMaRsu het volgende:
    Omdat Nintendo ownt .

Believe!
      dinsdag 1 november 2005 @ 00:25:50 #21
    65330 Ruzbeh
    pi_31855612
    quote:
    Op dinsdag 1 november 2005 00:24 schreef babba het volgende:

[..]

Dat weet ik wel, maar de PS3/Xbox 360 zijn niet een klein beetje groter maar echt 10 keer zo groot ofzo.

Ach laat ook maar
    10 keer zo groot? Je bedoelt twee tot drie keer zo groot.
    quote:
    Op dinsdag 1 november 2005 00:24 schreef MMaRsu het volgende:
    Nee ruzbeh je hebt het fout.
    [..]
    ...
    pi_31856182
    quote:
    Op maandag 31 oktober 2005 23:22 schreef alex4allofyou het volgende:
    Wat ik ook interessant vond was de opmerking van Miyamoto over de toekomst van gaming:
    [..]

Wil natuurlijk niet zeggen dat het iets te doen heeft met de Revolution maar het is wel bekend dat Nintendo nog 1 geheim niet verteld heeft over de Revolution. Misschien dat dit het is?
    Ik bedoel, het is toch raar dat we geen software gezien hebben in dat filmpje en je niet kon zien wat er precies op het scherm (voor de speler) gebeurde.
    Wat denk je nou dat het is?
    Jullie hebben het hier vorige week nog gehad over een artikel waarin stond dat je met 2 revo controllers prima laser tag kon spelen, dus.........
      dinsdag 1 november 2005 @ 09:07:22 #23
    120113 Tomasso
    Lopen te kijken
    pi_31858573
    Roy, fix die OP eens... Er moet nog een [/url] achter komen
    "A true, creative researcher has to have confidence in nonsense"
    pi_31859087
    quote:
    Op maandag 31 oktober 2005 23:22 schreef alex4allofyou het volgende:
    [..]

Dat was gewoon omdat ze nog geen software hadden. Kunnen we dan nu die vage VR shit achter ons laten tot over een jaar of 15 als dat pas echt pas rijp voor productie is?
    "What will I get for christmas santa?"
    -" Well Andy, you'll get cancer."
    XBL gamertag: MaskedMuchachoO
    pi_31860195
    Het verschil in graphics niet groot.. daar moet nog achter: Op een normale TV. Op een HDTV (die toch bijna niemand heeft..) zie je het verschil pas echt goed. Oftewel, PS3 en 360 zijn fucking overkill op een normale TV.

En de Gamecube is toch ook al veel kleiner dan de PS2 en Xbox? Toch? En toch dezelfde, misschien zelfs meer, rekenkracht..
    pi_31860349
    quote:
    Op dinsdag 1 november 2005 09:33 schreef piet_pelle het volgende:

[..]

Dat was gewoon omdat ze nog geen software hadden. Kunnen we dan nu die vage VR shit achter ons laten tot over een jaar of 15 als dat pas echt pas rijp voor productie is?
    Ik heb het niet over VR shit. Ik denk alleen dat de Revolution nog een geheimpje bewaard die te doen heeft met: think outside the box.
    Dus geen helmpje ofzo maar een functie waarover de Revolution beschikt die niets met een TV-scherm van doen heeft. Natuurlijk kan het ook gewoon betekenen dat de Revolution2 dit heeft. Maar dromen kan nog steeds aangezien we nog steeds weinig weten van de Revolution.

Wat betreft die grootte. Het is idd waar dat wanneer de Revolution net iets onder grens zit van HD-graphics zit ze geen grote behuizing nodig heeft. De technologie is van die aard dat wannneer je hardware maakt die onder het huidige high-tech gebeuren zit, je veel kleinere en minder warmer wordene processoren nodig hebt. Resultaat is dat je de Revolution zo klein kan maken als een DVD-case en misschien maar 10/ 20% (lijkt groot verschil maar is tegenwoordig veel moeilijekr te zien als 10 jaar terug) onder het vermogen van de andere consoles zit.
    Zo kan je ook stellen dat de Xbox360 over twee jaar de grootte kan hebben van de Revolution. Kijk alleen al naar de PS2 vs de PSTwo. De Revolution zal echt wel ruleren op graphics vlak, alleen iets minder als de andere twee.
      dinsdag 1 november 2005 @ 10:42:35 #27
    65330 Ruzbeh
    pi_31860685
    quote:
    Op dinsdag 1 november 2005 09:33 schreef piet_pelle het volgende:

[..]

Dat was gewoon omdat ze nog geen software hadden.
    Tuurlijk hebben ze wel software. Het is gewoon niet allemaal klaar. Daarnaast kan je desnoods gewoon een techdemo laten zien ofzo. Ik denk eerder dat de Revolution en de final specs niet klaar zijn.
    pi_31860912
    Wat mooi allemaal
    Al dat nieuws

verkapte TVP
    14.gif RaymanNL vindt dit leuk
    pi_31861362
    huh? een vriend van me smst net dat de revolution binnen 14 weken een wereldweide release krijgt.. dat klopt niet toch?
    Tri State. Tri State. !
      dinsdag 1 november 2005 @ 11:10:29 #30
    120113 Tomasso
    Lopen te kijken
    pi_31861395
    quote:
    Op dinsdag 1 november 2005 11:08 schreef _Supreme het volgende:
    huh? een vriend van me smst net dat de revolution binnen 14 weken een wereldweide release krijgt.. dat klopt niet toch?
    Duidelijk geval van verkeerd begrijpen

Tussen de launch van de Revolution in Japan en Europa zal maximaal 14 weken zitten. Nog te veel wat mij betreft, maarja...
    pi_31861411
    quote:
    Dat klopt, maar ze bedoelen, dat er max 14 weken tussen de eerste en de laatse te regio zitten waar de revo gereleased word, dus niet dat de revo over 14 weken uit komt
    14.gif RaymanNL vindt dit leuk
    pi_31861437
    valse hoop.
    Tri State. Tri State. !
      dinsdag 1 november 2005 @ 11:13:09 #33
    65330 Ruzbeh
    pi_31861452
    Nou Jim Merrick zei maximaal dus 14 weken (3 en een halve maand) tussen de eerste gebied die de Revolution krijgt en de laatste. Als je kijkt naar de DS was dat 6 maanden ofzo.

Hij zei zo van dat het zo dicht mogelijk bij elkaar zal zijn enzo en dat Nintendo z'n best zal doen. Dus ik hopelijk niet eens twee maanden verschil ofzo.
    pi_31861485
    quote:
    niet als je denkt dat ie over 14 weken uitkomt
      dinsdag 1 november 2005 @ 11:34:24 #35
    71435 King_of_cubes
    Infantiele klootzak
    pi_31862012
    quote:
    - De Revolution zal wereldwijd gelanceerd worden in 14 weken tijd. Dit betekent dus dat de console in elke regio in het zelfde kwartaal zal verschijnen.
    quote:
    -De multiplayer mode op de Revolution zal het zelfde zijn als op de Nintendo DS: meerdere spelers met maar één spel.
    Hoe bedoellen ze dit
    quote:
    - Het zal mogelijk worden om retro games uit verschillende regio's te downloaden en te spelen. (een Europese gebruiker kan bijvoorbeeld Super Mario RPG downloaden van een Amerikaanse server)
    quote:
    - N64-games op de revolution zullen een betere framerate hebben, maar geen betere graphics.
    Dat is maar beter ook.
    quote:
    - Er zullen geen Revolution games getoond worden in 2005
    quote:
    Eerst zien dan geloven.
      dinsdag 1 november 2005 @ 11:45:07 #36
    65330 Ruzbeh
    pi_31862265
    quote:
    Op dinsdag 1 november 2005 11:34 schreef King_of_cubes het volgende:

Eerst zien dan geloven.
    Eerst geloven dan geloven.

BELIEVE!
    pi_31862457
    quote:

Hoe bedoellen ze dit
    is idd vaag
    ik kan nu al met z'n 4en Halo spelen met maar 1 exemplaar
    pi_31862466
    quote:
    Op dinsdag 1 november 2005 11:45 schreef Ruzbeh het volgende:

[..]

Eerst geloven dan geloven.

BELIEVE!
    Bij jou is het volgens mij eerst geloven, dan zien dat het niet zo is, dan nog steeds geloven.
    If there's anything more important than my ego around, I want it caught and shot now!
    http://www.myspace.com/trakston
    pi_31862538
    quote:

Hoe bedoellen ze dit
    [..]
    Ik denk dat ze via Internet bedoelen dat je maar 1 game nodig hebt. Net als bij de DS, waarbij je bijvoorbeeld met 1 Yoshi toch multiplayer kan spelen. Dat kan toch niet met Halo?
    Too lazy to be an evil genius..
    PSN ID: Cheironnl
    pi_31862584
    quote:
    Op dinsdag 1 november 2005 11:55 schreef Cheiron het volgende:

[..]

Ik denk dat ze via Internet bedoelen dat je maar 1 game nodig hebt. Net als bij de DS, waarbij je bijvoorbeeld met 1 Yoshi toch multiplayer kan spelen. Dat kan toch niet met Halo?
    nee dat kan idd niet.
    lijkt me wel heel vaag en zelfs een dom idee, want dat betekent dan dat je alle spellen online kan spelen zonder dat je ze hoeft te kopen.
      dinsdag 1 november 2005 @ 12:41:18 #41
    65330 Ruzbeh
    pi_31863853
    quote:
    Op dinsdag 1 november 2005 11:57 schreef jimjim1983 het volgende:

lijkt me wel heel vaag en zelfs een dom idee, want dat betekent dan dat je alle spellen online kan spelen zonder dat je ze hoeft te kopen.
    Dat is natuurlijk hardstikke gelimiteerd, zoals bij de DS. Betekent naturlijk niet dat je gelijk de volledige spel kan spelen alleen omdat je vriend het heeft.
    pi_31863989
    Waarschijnlijk gaat dat multiplay gebeuren over systemlink oid. Maar dan heb je nog steeds 2 consoles en 2 TV's nodig. Bij normale offline multiplayer heb je namelijk altijd al meerde spelers met 1 spel, je zit immers achter dezelfde console en dezelfde TV met ieder een eigen controller.
      dinsdag 1 november 2005 @ 12:50:32 #43
    65330 Ruzbeh
    pi_31864072
    Nou het kan ook online gebeuren.
    pi_31864121
    ownage, die Rev.
    pi_31864448
    het lijkt me ook logischer dat het alleen voor systemlink geldt, zoveel informatie verzenden via internet zou te lang duren ben ik bang.
      dinsdag 1 november 2005 @ 13:12:40 #46
    65330 Ruzbeh
    pi_31864652
    quote:
    Op dinsdag 1 november 2005 13:05 schreef jimjim1983 het volgende:
    het lijkt me ook logischer dat het alleen voor systemlink geldt, zoveel informatie verzenden via internet zou te lang duren ben ik bang.
    Nou. Ik had een idee hoe dat zou werken via internet. Op de Nintendo DS kan je dus dat multiplayer met 1 cartridge doen, dan moet je eigen DS uploaden naar de andere DS(en). Maar met de Revolution via internet kan het werken zo van dat jij niet het uploaden doet, maar een Nintendo server. Je Revolution gaat dan een signaal sturen dat je vriend(en) een gelimiteerde multiplayer willen doen terwijl ze de spel niet hebben, dan upload de Nintendo server de data naar je vrienden toe.
    pi_31864711
    Maar het is toch gewoon stom van Nintendo als ze dat doen. Een van de redenen dat mensen spellen kopen is juist omdat ze het bij een vriend gezien hebben en het ook willen doen...
    pi_31864755
    En nu al weer een halve pagina vol
    pi_31864765
    quote:
    Op dinsdag 1 november 2005 13:12 schreef Ruzbeh het volgende:

[..]

Nou. Ik had een idee hoe dat zou werken via internet. Op de Nintendo DS kan je dus dat multiplayer met 1 cartridge doen, dan moet je eigen DS uploaden naar de andere DS(en). Maar met de Revolution via internet kan het werken zo van dat jij niet het uploaden doet, maar een Nintendo server. Je Revolution gaat dan een signaal sturen dat je vriend(en) een gelimiteerde multiplayer willen doen terwijl ze de spel niet hebben, dan upload de Nintendo server de data naar je vrienden toe.
    Als Nintendo veel bandbreedte wil verspillen zullen ze het zo doen idd En dan ook nog alle spellen die opgeslagen moeten worden en de beveiliging waar je rekening mee moet gaan houden
    Rocks? Check.
    Laser beams? Check.
    Acid? Check.
    Body bag? Check.
      dinsdag 1 november 2005 @ 13:24:02 #50
    65330 Ruzbeh
    pi_31864950
    quote:
    Op dinsdag 1 november 2005 13:14 schreef H.Flick het volgende:
    Maar het is toch gewoon stom van Nintendo als ze dat doen. Een van de redenen dat mensen spellen kopen is juist omdat ze het bij een vriend gezien hebben en het ook willen doen...
    Ik zeg toch net, gelimiteerd. Daarnaast moet het natuurlijk niet in elke spel, maar is het wel technisch mogelijk en dat is altijd mooi.
    quote:
    Op dinsdag 1 november 2005 13:16 schreef Tain het volgende:

[..]

Als Nintendo veel bandbreedte wil verspillen zullen ze het zo doen idd En dan ook nog alle spellen die opgeslagen moeten worden en de beveiliging waar je rekening mee moet gaan houden
    Inderdaad. Revolution games zullen wel een paar gigabyte groot zijn dus het multiplayer gedeelte dat gedownload moet worden moet dan wel minder zjin dan 512MB, het liefst veel minder.
      dinsdag 1 november 2005 @ 13:25:22 #51
    65330 Ruzbeh
    pi_31864984
    Ik vind trouwens dat er 1GB flash geheugen beschikbaar moet zijn en niet 512MB, en ik vind dat de ethernet port ingebouwd moet zijn in de rev of in ieder geval dat USB -> Ethernet kabeltje bij elke Revolution meeleveren.
    pi_31865004
    quote:
    Op dinsdag 1 november 2005 13:24 schreef Ruzbeh het volgende:

[..]

Ik zeg toch net, gelimiteerd. Daarnaast moet het natuurlijk niet in elke spel, maar is het wel technisch mogelijk en dat is altijd mooi.
    Gelimiteerd maakt bij heel veel spellen helemaal niet uit. Dan gaat het toch alleen om de multiplayer.
      dinsdag 1 november 2005 @ 13:30:48 #53
    65330 Ruzbeh
    pi_31865131
    quote:
    Op dinsdag 1 november 2005 13:25 schreef H.Flick het volgende:

[..]

Gelimiteerd maakt bij heel veel spellen helemaal niet uit. Dan gaat het toch alleen om de multiplayer.
    Nou, als je alleen met bijv. een FPS met 1 map en paar wapens kan spelen dan gaat je vriend die het volledige spel heeft je aandringen om het spel te kopen enzo. Ofzo. Zoiets. Ja.
    pi_31865170
    Als je maar 1 map kunt spelen is het ook helemaal niet zo bijzonder
    pi_31865186
    quote:
    Op dinsdag 1 november 2005 13:24 schreef Ruzbeh het volgende:

[..]

[..]

Inderdaad. Revolution games zullen wel een paar gigabyte groot zijn dus het multiplayer gedeelte dat gedownload moet worden moet dan wel minder zjin dan 512MB, het liefst veel minder.
    Voor multiplayer dingen is 10MB al te groot
    Rocks? Check.
    Laser beams? Check.
    Acid? Check.
    Body bag? Check.
      dinsdag 1 november 2005 @ 13:44:32 #56
    65330 Ruzbeh
    pi_31865491
    Hoezo?
    pi_31865592
    quote:
    Op dinsdag 1 november 2005 13:32 schreef Tain het volgende:

[..]

Voor multiplayer dingen is 10MB al te groot
    Niet als het snel gedownload is.
      dinsdag 1 november 2005 @ 13:51:23 #58
    71435 King_of_cubes
    Infantiele klootzak
    pi_31865668
    1 leveltje en wat beperkte karakter keuzes zou niet een al te groot bestand moeten worden. Zou te doen zijn.
    pi_31865669
    quote:
    Op dinsdag 1 november 2005 13:47 schreef Xrenity het volgende:

[..]

Niet overal op de wereld is het internet zo snel als in Nederland. Amerikanen hebben echt kutverbindingen.
    If there's anything more important than my ego around, I want it caught and shot now!
    pi_31865674
    quote:

[..]

Ik heb zelf thuis een 20Mbit verbinding liggen dus voor mij zou het in het beste geval 8 seconden duren voordat ik het binnen heb. Nu zijn de meeste verbindingen maar 512Kb of lager(19% van de nederlanders heeft maar een breedbandverbinding) dus je download maar met 64KB per seconden maximaal en ga dan maar 10MB downloaden
    Rocks? Check.
    Laser beams? Check.
    Acid? Check.
    Body bag? Check.
      dinsdag 1 november 2005 @ 13:51:53 #61
    71435 King_of_cubes
    Infantiele klootzak
    pi_31865686

[ Bericht 100% gewijzigd door King_of_cubes op 01-11-2005 13:52:39 (laat maar) ]
    pi_31865696
    quote:

[..]

Rocks? Check.
    Laser beams? Check.
    Acid? Check.
    Body bag? Check.
    pi_31865944
    Ah, jullie denken nog steeds dat dit via internet geld.
    Met DS kun je ook geen 1 cartridge multiplayer doen én hij zegt 'play with 1 copy, just like DS.
    Gewoon naast elkaar via NiFi dus.

Zou zelfs willen zeggen dat het niet echt de slimste keuze zou zijn om dit via internet wel toe te staan

Via internet geven ze wel MP demo's uit als het echt moet.
    pi_31866138
    quote:
    Op dinsdag 1 november 2005 14:00 schreef Xrenity het volgende:
    Met DS kun je ook geen 1 cartridge multiplayer doen én hij zegt 'play with 1 copy, just like DS.

Zou zelfs willen zeggen dat het niet echt de slimste keuze zou zijn om dit via internet wel toe te staan

Via internet geven ze wel MP demo's uit als het echt moet.
    Wij gingen in op Ruzbeh, die het over internet had.
      dinsdag 1 november 2005 @ 14:15:37 #65
    65330 Ruzbeh
    pi_31866352
    quote:
    Op dinsdag 1 november 2005 14:00 schreef Xrenity het volgende:
    Naast elkaar met Revolution vind ik een beetje nergens op slaan eigelijk.
    pi_31866378
    Ik neem aan dat ze dat wel bedoelen. Dat je dus met 2 TV's en 2 revo's allebei op je eigen TV kunt spelen als ze maar bij elkaar in de buurt staan.
    pi_31866605
    Dat lijkt me wel.
    quote:
    Naast elkaar met Revolution vind ik een beetje nergens op slaan eigelijk.
    Tja. Wel geinig op LANs though.
    pi_31866893
    ja leuk, maar bijna niemand die het gaat gebruiken dus.
    pi_31866947
    Er zijn nu toch ook mensen die met cubes/xboxen/whatever gaan LANnen
    Voor die mensen is het perfect.
    pi_31867015
    ja maar die groep is zo klein

maarja, toch leuk voor hun ja
      dinsdag 1 november 2005 @ 15:31:05 #71
    11839 DemonRage
    [ Eindhoven ]
    pi_31868305
    Als je met zo'n controller bij FPS games kan mikken alsof je zelf het wapen in je hand hebt en de gameplay is daardoor lekker... lijkt me best wel dan.
    pi_31868673
    quote:
    Op dinsdag 1 november 2005 15:31 schreef DemonRage het volgende:
    Als je met zo'n controller bij FPS games kan mikken alsof je zelf het wapen in je hand hebt en de gameplay is daardoor lekker... lijkt me best wel dan.
    met 2 wapens
    pi_31869116
    quote:
    Op dinsdag 1 november 2005 15:31 schreef DemonRage het volgende:
    Als je het op die manier zou doen, hoe zou je dan willen draaien?
    pi_31869871
    quote:
    Op dinsdag 1 november 2005 16:00 schreef Retuobak het volgende:

[..]

Bovendien hadden ze dat ook al op huidige gen consoles kunnen doen door een light gun te gebruiken om mee te schieten op het scherm.
      dinsdag 1 november 2005 @ 17:04:40 #75
    65330 Ruzbeh
    pi_31870835
    quote:
    Op dinsdag 1 november 2005 16:31 schreef H.Flick het volgende:

[..]

Bovendien hadden ze dat ook al op huidige gen consoles kunnen doen door een light gun te gebruiken om mee te schieten op het scherm.
    Volgens mij is de techniek die bij light guns gebruikt wordt totaal niet te gebruiken in zo'n geval. Een light gun weet niet waar het richt en waar het zicht bevindt enzo, het enige wat het doet is volgens mij gewoon de licht opvangen van de TV en daarop reageren. Daarnaast werkt volgens mij light gun technologie niet met moderne TVs.
    pi_31870902
    quote:
    Op dinsdag 1 november 2005 16:00 schreef Retuobak het volgende:

[..]

Beide in een richting bewegen.
    pi_31871257
    quote:
    Op dinsdag 1 november 2005 17:06 schreef Xrenity het volgende:

[..]

Beide in een richting bewegen.
    Lijkt me lastig omdat je soms zowel wilt strafen als draaien. Tegelijkertijd dus.

Ik ben echt benieuwd hoe het gaat werken met FPS, want ik zie het nog niet. Maar ja, ik "BELIEVE" dan ook niet .
    pi_31871288
    quote:
    Op dinsdag 1 november 2005 17:20 schreef H.Flick het volgende:

[..]

Lijkt me lastig omdat je soms zowel wilt strafen als draaien. Tegelijkertijd dus.

Ik ben echt benieuwd hoe het gaat werken met FPS, want ik zie het nog niet. Maar ja, ik "BELIEVE" dan ook niet .
    Dat was met 2 guns (en 2 controllers) he
    Met 1 controller + nunchaku lukt het prima.
      dinsdag 1 november 2005 @ 17:38:37 #79
    8369 speknek
    Another day another slay
    pi_31871757
    Ik denk inderdaad niet dat je strafe shooten en lightgun goed kunt combineren. Je moet hem gewoon of als lightgun, of als muis gebruiken. Een combinatie zou wel kunnen, bijvoorbeeld lightgun en rond de uiteindes van het beeld begin je met draaien, maar dan kun je niet tegelijkertijd draaien en schieten.
    They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
      dinsdag 1 november 2005 @ 17:41:25 #80
    8369 speknek
    Another day another slay
    pi_31871832
    Met twee afstandsbedieningen zou het theoretisch kunnen bedenk ik me nu. Als je loopt met de vierpuntdrukstoets en dezelfde afstandsbediening draait om te draaien . Maar dan zit je wel weer met clunky vierpuntdruktoets controls.

Oh, je zou natuurlijk ook het lopen kunnen regelen door met de controller naar voren of achter te bewegen. Ja dan kan het wel, volkomen analoog.
    Dan kan alleen niemand het meer besturen .
    They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
    pi_31872224
    Ik denk dat ze het gewoon gaan gebruiken net zoals muis, het werkt het meest intuitief doordat je uiteindelijk nog steeds op de plek richt waar je heen wijst en je toch kunt draaien. Op de lightgun manier lijkt me enkel geschikt voor railshooters.
    pi_31872225
    quote:
    Op dinsdag 1 november 2005 17:41 schreef speknek het volgende:
    Met twee afstandsbedieningen zou het theoretisch kunnen bedenk ik me nu. Als je loopt met de vierpuntdrukstoets en dezelfde afstandsbediening draait om te draaien . Maar dan zit je wel weer met clunky vierpuntdruktoets controls.

Oh, je zou natuurlijk ook het lopen kunnen regelen door met de controller naar voren of achter te bewegen. Ja dan kan het wel, volkomen analoog.
    Dan kan alleen niemand het meer besturen .
    2 afstandsbedieningen met allebei een analoge stick zou de pwnge zijn.
    pi_31874363
    quote:
    Seriousgamer007:

Gamers I have reported to you earlier I got a once in a lifetime offer by Nintendo to go hands on with the Revolution. I thought this running through a few demos like my friends over at IGN or elsewhere in the industry.

Let me start by saying it all started off with a walk into the Big N's office in Redmond Washington. I met some high level execs for the first time which was kind of akward I must say (My blog has not been the kindest to them).

Anyhow this is when I went into a room that looked much like a mini auditorium. On stage was a television a few chairs and the Revolution on a little podium. Mr. Fils-Aime was there and we were discussing just some general things about the game industry. He is extremely intelligent.

To be honest I was a little in awe.

I never thought this Blog would take me this far. This is just a blog afterall. However a blog is like any other website I guess and this blog in particular has received a lot of attention. Even outperforming IGN's Nintendo section.

Not too bad for a blog that makes no money. (Would you guys start clicking on my adwords already!!!)

Anyhow I am convinced that this blog will never be a money maker.

Anyhow back to business. There I was at Nintendo's headquarters looking at a stage with the Revolution on it talking to Reggie. What a cool guy he is by the way. One of the questions I had was WHY IN THE HELL ME?!

Why not Matt from IGN? The answer is what really shocked me.

Because I was just a normal gamer (Normal in a good way or bad way?). It is no secret that my blog has become the voice of inspiration for many gamers. I have hundreds of emails from gamers who find my blog tells the story of many a Nintendo fanboy who left Nintendo because of disappointment after disappointment.

Whether it be lack of online play to lack of CD support in the N64 the list goes on and on.

Standing in Nintendo's office in Redmond kind of made me feel like this may be the pinnacle of the SeriousGamer007 blog. Maybe not but it sure felt that way.

I was in the auditorium for about 5 minutes when a group of people came in to the auditorium. They looked like a bunch of game testers and tech people. They moved me onto the stage where I stood.

As I stood there I asked...where do I sit?

One of the game testers looked at me and laughed. Another tester looked at me and said..."For this game you do not want to be sitting".

Kind of perplexed by the answer I thought oh great this will be like that stupid video from the TGS where I watch the TV and dive around like a moron.

"A game tester looked at me and said are you ready?"

I looked at him and said "Yes but the TV is not on yet."

The whole room bust out in kind of a chuckle. Mr Fils-Aime looked at me and said have fun Mr. -------

That is when one of the testers handed me the nunchucks and walked away. Then another pushed the cart with the TV away.

It was just me and the Revolution. The lights began to dim in the auditorium. I was handed one more peripheral.

Then the game began.

Due to the NDA I cannot discuss which game or what the other peripheral does.

In all honesty I don't even understand how the Revolution does what it does. It defies all logic. Furthermore I don't understand how the Revolution can also be affordable. It is absolutely revolutionary. I am in complete shock in regards to the system. The Big N made me sign an NDA and will not comment on my visit. I was told this before I even got there.

However I am free to comment all that I like within my own confines. I do know the specs however I can not comment on them. In all honesty I don't think it really matters because the system is so different that I truly am in shock.

I can say this. The reason why you don't see any games is because the system is very far from traditional.

If you were to ask me which game system you should get the Xbox 360 or the Nintendo Revolution I would say that you really can't compare the two.

The Revolution is that different.

The Xbox 360 is a traditional game console. The Revolution is like something out of Star Trek or Star Wars.

How it works I don't know. However the weird thing is the Revolution also hooks up to a television but that is not what is going to sell it.

I really can only say this. Nintendo is back.

How they did this I don't know.

Only after years of research I guess. Furthermore the price they told me doesn't seem at all possible for this type of console. I would think that this would cost thousands of dollars.

Yet this is not the case.

The Revolution doesn't seem limited to only gaming either. Personally I think it would be cool to watch a movie in this fashion. It is amazing and immersive and almost surreal.

Nintendo is going to Revolutionize the industry in 2006. How they did this I do not know. I wish I could explain more but I am not allowed.

To every gamer thinking that Nintendo is done well that is not the case. Nintendo will be leading the industry in the future. However I am not sure you can consider what they are doing as being videogames. I am not sure it is the videogame industry.

I almost want to call it the Immersion Industry.

The Revolution is Perfect and Scary.

Gamers today SG007 experienced the Revolution. I know you may not believe me however I fell that gamers will undoubtedly by two systems this generation after seeing the Revolution in action.

You will have the traditional gamers who love the Xbox 360. And then you will have the Revolutionary gamers who want the future now.

Nintendo Fans have nothing to worry about.

Sony you have everything to worry about.

Thank you to the Big N for letting me have this once in a lifetime experience.
    O.o !!!!!!!!!!!!!!!!!!!11111111111111
      dinsdag 1 november 2005 @ 19:18:16 #84
    65330 Ruzbeh
    pi_31874411
    quote:
    Op dinsdag 1 november 2005 19:16 schreef Dj_Day-V het volgende:

[..]

O.o !!!!!!!!!!!!!!!!!!!11111111111111
    Dude...
    pi_31874483
    quote:
    Op dinsdag 1 november 2005 19:18 schreef Ruzbeh het volgende:

[..]

Dude...
    Lees dan eerst
    pi_31874498
    Hij heet SeriousGamer, dus het moet wel waar zijn .
    pi_31874777
    Andere blog:
    quote:
    Something huge is about to explode right out of Nintendo. And all will be revealed by the end of 2005. Nintendo are going to be showing off Revolution in full force. However Nintendo are not going to show any games until early 2006 where *codename* Mario128 amoung many other titles will be shown at a special press event, and later that year first games wil be played at E3/06. Nintendo are to concentrate on the spec's of the system, specially the GPU which uses a new way to display visual information. Tech demos will be shown to give an indication of the machines capabilities which in terms of on-screen performance is comparable to xbox-360 and PS3. Aswell as this Nintendo will be showing the final controller model and the colours that they have chosen to launch the console in. BUT!!! whats more important than these is the news on the virtual console idea. This is something that has evoled out of control at Nintendo and comprises of much more than just playing/downloading games threw WI-FI-Connection. Besides the controller this is another Revolutionary idea from the greatest minds in the industry. Further still Nintendo will display and demonstrate a new head-set that will work with Revolution games. You may think what you will about this??? But you will know this by the end of November.
      dinsdag 1 november 2005 @ 19:33:03 #89
    65330 Ruzbeh
    pi_31874901
    Geen commentaar.
    pi_31874916
    quote:
    Op dinsdag 1 november 2005 19:33 schreef Ruzbeh het volgende:
    Geen commentaar.
    Altijd laatste woord he
      dinsdag 1 november 2005 @ 19:34:34 #91
    112068 MMaRsu
    I need some paprika
    pi_31874950
    Blogs die bullshit verkopen

Users die hun geloven : !!!!!
      dinsdag 1 november 2005 @ 19:34:45 #92
    129580 Koning-Afwas
    Nu mét borstel !!
    pi_31874958
    Waarom zit iedereen weer te discussieren over of het wel kan werken met shooters...?

Een groep mensen heeft het toch al getest met die Metroid Prime demo en het werkte gewoon, dus waarom nog steeds blijven zeggen dat het niet handig is met shooters.
    "Afwas heeft ook een koning nodig"
    Live Gamertag: Koning Afwas
    pi_31875032
    Als iemand zegt dat je het wapen in een FPS moet kunnen besturen als een echt wapen (lightgun methode dus) dan kan je toch wel discussieren over of dat wel of niet kan. En volgens mij kan dat dus niet omdat je dan niet kunt draaien of strafen.

Bovendien weet ik niks van een metroid prime demo en is metroid prime helemaal geen shooter
      dinsdag 1 november 2005 @ 19:38:37 #94
    65330 Ruzbeh
    pi_31875098
    Iemand die we wel kunnen geloven...

Johnnyram van Gaming-Age:
    quote:
    There are hints of Harvest Moon Online for the Revolution too (it's primarily in dev for PC though).
    pi_31875275
    Dude...
      dinsdag 1 november 2005 @ 20:04:47 #96
    120113 Tomasso
    Lopen te kijken
    pi_31875988
    quote:
    Op dinsdag 1 november 2005 19:38 schreef Ruzbeh het volgende:

[..]

Dude...
    pi_31876360
    quote:
    Op dinsdag 1 november 2005 19:34 schreef Koning-Afwas het volgende:
    Waarom zit iedereen weer te discussieren over of het wel kan werken met shooters...?

Een groep mensen heeft het toch al getest met die Metroid Prime demo en het werkte gewoon, dus waarom nog steeds blijven zeggen dat het niet handig is met shooters.
    Beter lezen, het gaat over hoe het werkt niet of het werkt.
      dinsdag 1 november 2005 @ 20:15:19 #98
    38571 BMH
    Brute Force 360!!
    pi_31876381
    quote:
    Op dinsdag 1 november 2005 19:38 schreef Ruzbeh het volgende:

[..]

Ik krijg wat binnen..

Moment...

OOOH! Ik krijg binnen dat er mogelijk een 1st party Nintendo game komt die online gaat op de revolution.
    quote:
    Op dinsdag 1 november 2005 2016 schreef BMH het volgende:
    Waar haal je dat vandaan BMH? Staat niet op powerweb hoor!! FAKE!
    Gamertag: BMHLive
    PSN: BMHLive
      dinsdag 1 november 2005 @ 20:16:35 #99
    120113 Tomasso
    Lopen te kijken
    pi_31876425
    quote:
    Op dinsdag 1 november 2005 20:15 schreef BMH het volgende:

[..]

Ik krijg wat binnen..

Moment...

OOOH! Ik krijg binnen dat er mogelijk een 1st party Nintendo game komt die online gaat op de revolution.
    [..]
      dinsdag 1 november 2005 @ 20:18:06 #100
    112068 MMaRsu
    I need some paprika
    pi_31876481
    Sinds wanneer is Harvest Moon een 1st party titel? Ik zag bij Ign staan dat hij zowieso op de Ps3 en 360 komt
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')