Wat ik niet helemaal snap is...quote:Op zondag 30 oktober 2005 18:06 schreef MaJo het volgende:
Om even verder in te haken op de Ringo discussie uit het vorige topic: Bepaalde nummers die hij zingt vind ik wel te pruimen, zoals What goes on en Octopuses Garden. Daar tegenover staan dan weer nummer als Yellow Submarine en Act Naturally (in bepaalde mate) dan gaat het wel weer kriebelen. Ik vind Ringo dan ook de minste Beatle, hoewel ik zijn drumwerk absoluut wel waardeer vind ik dat er betere drummers zijn.
Voor zover ik weet is dat de eigen keuze van The Beatles, ze wouden hun fans niet eerst laten betalen voor een single en dan nog eens voor het zelfde nummer op LP...quote:Op zondag 30 oktober 2005 19:55 schreef Rubber_Soul het volgende:
[..]
Wat ik niet helemaal snap is...
Ik heb verschillende outtakes van albums gehoord, die stukken beter waren.
Vaak waren dit singles die later verschenen op Past Masters 1 & 2, en The Red & Blue Albums.
Maar om 1 of andere reden was het blijkbaar "Not Done" om een single ook op het album te zetten, dus werden de albums opgevult met dit soort niemendalletjes. (Vaak de Ringo-liedjes)
Om deze reden vind ik het ook jammer dat Strawberry Fields Forever en Penny Lane niet op Sgt. Pepper staan, maar later aan Magical Mystery Tour zijn toegevoegd.
Mja, maar nu beoordeel je ze wel erg veel op techniek.quote:Op zondag 30 oktober 2005 18:10 schreef Rasing het volgende:
Ringo is geen slechte drummer, maar ook zeker geen wereldtop. Net zoals de andere Beatles goed waren op hun instrumenten, maar Paul McCartney is geen Flea, en John en George waren geen Jimi Hendrix of Eric Clapton. Ze waren goed genoeg om hun briljante nummers te spelen, en daar ging het bij de Beatles om.
Ik denk dat de conclusie die je trekt sowieso niet correct is. Dat Ringo dus maar een liedje mocht zingen, omdat ze de singles niet op de albums wilden zetten. Ringo kreeg gewoon altijd een nummer op een album (op A Hard Day's Night en Let It Be na. En MMT, wat idd van origine een EP was). Net als George zijn nummers kreeg op elk album. Ik denk niet dat het weglaten van de singles daar iets mee te maken had.quote:Op zondag 30 oktober 2005 19:55 schreef Rubber_Soul het volgende:
Maar om 1 of andere reden was het blijkbaar "Not Done" om een single ook op het album te zetten, dus werden de albums opgevult met dit soort niemendalletjes. (Vaak de Ringo-liedjes)
Ringo had voor zijn Beatles-tijd in Rory Storm & the Hurricanes ook al een solospot (Starr time) en dat werd doorgezet toen hij bij the Beatles kwam. Vandaar dat hij Boys mocht doen op Please plase me. Als je de beelden ziet van de concerten in 1963/64 zie je dat het publiek daar zeer enthousiast op reageert. Vandaar waarschijnlijk de voortzetting op de andere albums en werden er vanaf dat moment ook nummers geschreven speciaal voor Ringo (uitzondering is Act naturally op Help! omdat If you've got troubles niet goed genoeg werd bevonden en zoals Jane al schreef A Hard day's night).quote:Op maandag 31 oktober 2005 18:52 schreef Jane het volgende:
[..]
Ik denk dat de conclusie die je trekt sowieso niet correct is. Dat Ringo dus maar een liedje mocht zingen, omdat ze de singles niet op de albums wilden zetten. Ringo kreeg gewoon altijd een nummer op een album (op A Hard Day's Night en Let It Be na. En MMT, wat idd van origine een EP was). Net als George zijn nummers kreeg op elk album. Ik denk niet dat het weglaten van de singles daar iets mee te maken had.
Het allereerste meesterwerkje natuurlijk! Please Please Mequote:Op dinsdag 1 november 2005 23:17 schreef -Dries- het volgende:
Ik heb:
- a hard days night
- abbey road
- white album
- let it be
- revolver
- rubber soul
- sgt. pepper
Welke zijn nog meer een vereiste?
Koop ze dan gelijk allemaalquote:Op woensdag 2 november 2005 09:13 schreef webfreak het volgende:
[..]
Het allereerste meesterwerkje natuurlijk! Please Please Me
Maar HELP en Magical Mystery Tour mogen ook zeker niet ontbreken.. Beiden fantastische albums
Je neemt me de woorden uit de mondquote:Op woensdag 2 november 2005 14:58 schreef Rasing het volgende:
[..]
Koop ze dan gelijk allemaalEr is geen enkele die slecht is. Beatles For Sale is de enige die wat minder is, maar nog steeds erg goed. We hebben het wel over de Beatles.
B-kantjes en singles die niet op de studio albums terug te vinden zijn. Dus best wel veel bekend materiaalquote:Op woensdag 2 november 2005 20:54 schreef Kolkus het volgende:
Op de Past Masters staan toch B-kantjes en alternatieve takes van de bekende nummers?!
Toch maar eens aanschaffen binnenkort![]()
En om het helemaal compleet t emaken heb je dan ook Free as a bird en Real love.quote:Op donderdag 3 november 2005 19:34 schreef webfreak het volgende:
Wat Jane zegt idd.. Voor de echte fans is 't een erg mooie serie, en het voegt ook zéker iets toe
Laatst luisterde ik nog es naar "Come and get it" van Anthology3.. Blijft stukken beter dan die Badfinger-versie. Snap dan ook nog steeds niet waarom Macca 'm niet gewoon op z'n eerste soloplaat heeft gezet. Die plaat kon nog wel een goed nummer gebruiken
Ben ook een grote liefhebber van Macca's eigen versie van Come And Get It. Véél meer power dan die van Badfinger!quote:Op donderdag 3 november 2005 19:34 schreef webfreak het volgende:
Laatst luisterde ik nog es naar "Come and get it" van Anthology3.. Blijft stukken beter dan die Badfinger-versie. Snap dan ook nog steeds niet waarom Macca 'm niet gewoon op z'n eerste soloplaat heeft gezet. Die plaat kon nog wel een goed nummer gebruiken
Maybe I'm amazed ?quote:Op donderdag 3 november 2005 19:34 schreef webfreak het volgende:
Wat Jane zegt idd.. Voor de echte fans is 't een erg mooie serie, en het voegt ook zéker iets toe
Maybe I'm Amazed en Junk zijn de twee uitschieters op de plaat, wat mij betreft. Beiden fantastische nummers (behoren tot mijn macca-favorieten zelfs), maar voor de rest vind ik 't een vrij matig album eigenlijkquote:
Voor een debuut niet onaardig toch..?quote:Op vrijdag 4 november 2005 16:51 schreef webfreak het volgende:
Maybe I'm Amazed en Junk zijn de twee uitschieters op de plaat, wat mij betreft. Beiden fantastische nummers (behoren tot mijn macca-favorieten zelfs), maar voor de rest vind ik 't een vrij matig album eigenlijk
Oh, ik vind het helemaal niet matig. Integendeel zelfs! Zo zie je maar hoe smaken kunnen verschillen.quote:Op vrijdag 4 november 2005 16:51 schreef webfreak het volgende:
[..]
Maybe I'm Amazed en Junk zijn de twee uitschieters op de plaat, wat mij betreft. Beiden fantastische nummers (behoren tot mijn macca-favorieten zelfs), maar voor de rest vind ik 't een vrij matig album eigenlijk
http://www.therockradio.c(...)ells-for-118000.htmlquote:John Lennon's suit sells for $118,000
John Lennon's white suit, worn on the cover of the Beatles' 1969 Abbey Road album, sold for a whopping $118,000 at auction last Saturday (October 29th). Forbes.net reported that Julien's Auctions, which sponsored the auction of celebrity memorabilia, also sold Lennon's 1956 Austin Princess hearse, which was featured in Lennon's 1971 Imagine film. The car, which also included the original registration signed by Lennon himself, sold for $150,000. The Beatle's black suede blazer, which he wore in the film, went for $32,000.
On November 16th, Lennon's handwritten lyrics to his 1969 anti-war anthem "Give Peace A Chance" will be sold through Bonhams Auction House and are expected to fetch around $300,000.
Herkenbaar, maar niet perse bij The Beatles. Ik heb het vooral als ik bepaalde nummers in een andere setting hoor dan normaal. Nu ik regelmatig m'n Ipod op shuffle heb staan komen er soms nummers langs waarvan ik al heel lang weet dat ik ze goed vind en ze me, zo tussen andere nummers door, me inderdaad toch weer opnieuw en op een andere manier weten te raken.quote:Op zaterdag 5 november 2005 13:20 schreef Jane het volgende:
Beetje vage vraag, maar hebben de mensen hier die al jaren naar The Beatles luisteren dit nou ook...? Dat een van de nummers (die je natuurlijk al 10.000x gehoord hebt) op de radio komt of zo, maar dat je het ineens weer hoort alsof het de eerste keer is? Kan het niet helemaal uitleggen, maar dat je opeens weer dat licht opgewonden gevoel krijgt van 'jezus, dit is bijzonder!' of zoiets...
De Fab Four halen het slechtste in de mens naar bovenquote:Op zaterdag 5 november 2005 17:12 schreef Kolkus het volgende:
nog zo'n vaag antwoord!
Stelletje hippies waren hetquote:Op zaterdag 5 november 2005 17:19 schreef MuadDib het volgende:
[..]
De Fab Four halen het slechtste in de mens naar boven![]()
quote:
Sitting on a cornflake, waiting for the van to come...quote:
....maar je hebt wel gelijk!quote:Op zaterdag 5 november 2005 17:35 schreef MuadDib het volgende:
Ik denk dat het juist gebeurt bij liedjes die je van binnen en van buiten kent. Volgens mij treedt er bij die liedjes een soort verzadiging op ofzo en dan zomaar valt het kwartje weer. Alsof het liedje jou weer uitnodigt om beluisterd te worden.
en het wordt nog vager...
quote:RAM DUIKT IN HET GROOTSTE BEATLES ARCHIEF TER WERELD
Nooit eerder vertoonde beelden John Lennon
Het is een chance of a lifetime: een greep mogen doen uit het privé archief van Fenno Werkman, de man met een van de grootste muziekarchieven ter wereld. Bas Senstius, samensteller van de Lennon-outtakes, kreeg die kans. Ter gelegenheid van de vijfentwintigste sterfdag van Lennon op 8 december zendt RAM zondag nog nooit eerder vertoonde beelden uit van de populaire Beatle.
Voor de uitzending zijn zes bijzondere fragmenten uitgekozen. Een ervan is een concert in Madison Square Garden, bekend van de DVD Live in New York. Dat concert is twee keer opgenomen: 's middags zonder publiek (en met Yoko Ono) bekend van de DVD, 's avonds met publiek. In de RAM uitzending zijn beelden te zien van het nooit vertoonde avondconcert. Senstius: "Lennon speelt er Cold Turkey, normaal op de piano, nu met gitaar. Hij doet het zo godsgruwelijk goed, zoiets had ik nog nooit gezien. Hij gaat helemaal loos."
Daarnaast zijn er ook zeker beelden van een homevideo van Lennon's eenendertigste verjaardag, waar hij in een hotel in New York een jamsessie houdt met verschillende andere beroemdheden. De bewuste homevideo werd opgenomen op 9 oktober 1971.
Wat nog niet zeker is, maar wel een juweeltje is een filmpje van een demo dat Lennon zelf heeft opgenomen voor Yoko. Senstius: "Hij zette een schemerlamp een beetje scheef om het licht nog enigszins goed te krijgen en begon een liedje voor Yoko te zingen. Had ie iets goed te maken."
De vijfentwintigste sterfdag van Lennon vroeg om speciale aandacht. Senstius: "Alle media willen natuurlijk aandacht besteden aan Lennon, maar wat kun je nog doen? Iedereen zat met de handen in het haar, en toen dacht ik, waarom gaan we niet naar Werkman?" Senstius kende Werkman nog van de uitzending die RAM maakte over CBGB, een club in New York. Senstius: "Zijn huis -hij heeft er vier- staat vol met duizenden, misschien miljoenen geluidsdragers. En dan nog honderden apparaten om al die verschillende dingen af te spelen. Werkelijk ongelooflijk. Ik zag John Lennon erbij staan, mijn persoonlijke held. Hij liet me wat materiaal zien en vertelde me hoe hij aan al die beelden is gekomen."
Maar toen Senstius bij Werkman informeerde of deze beelden op tv konden worden vertoond, reageerde laatstgenoemde aanvankelijk niet zo enthousiast. Senstius: "Hij heeft vijftien jaar geleden alle Beatles spullen in dozen gedaan, omdat hij er genoeg van had. Hij zei bijvoorbeeld ook dat het beter was te wachten tot Lennon zesentwintig jaar dood is. Maar door mijn enthousiasme raakte hij ook weer enthousiast."
Uit een enorme collectie is het kiezen natuurlijk haast onmogelijk. Senstius: "Werkman bepaalde welke fragmenten hij beschikbaar stelde voor de uitzending. Daaruit hebben we samen een keuze gemaakt."
In 1976 begon Fenno Werkman met verzamelen en ruilen van opnamen van de Fab Four. Hij bouwde snel een imposante verzameling op en drong door tot Beatles archieven overal ter wereld. Hij ruilde en kopieerde uniek materiaal overal waar de jongens uit Liverpool zich vertoonden. Boze tongen beweren dat Werkman een gedeelte van zijn collectie bij elkaar heeft gejat. Zo heeft hij bijvoorbeeld kopieën van het complete archief van Yoko Ono en vier rode stoeltjes uit de Abbey Road studio's. Senstius: "Ik weet niet of wat hij zegt waar is, je kunt het ook niet controleren. Maar feit is dat hij echt alles heeft." Toen John Lennon in 1980 werd vermoord, steeg de waarde van de verzameling van Werkman enorm. Hij reisde over de hele wereld de studio's af als producent en leverancier van Beatles-materiaal. Hij werkte mee als samensteller aan tal van documentaires, waaronder in 1983 The Beatles At Abbey Road. Ook maakte Werkman een documentaire over Lennon die over de hele wereld werd uitgezonden behalve in Nederland (Werkman weigerde een voice-over over de film te monteren) en hij werkte mee aan de bioscoopfilm Imagine. Deze RAM uitzending is het jongste project dat aan het lijstje kan worden toegevoegd.
De RAM uitzending is zondag 6 november om 23:00 uur te zien op Nederland 3 bij de VPRO.
(bron: VPRO)
Ja, ik heb hem hoor.quote:Op maandag 7 november 2005 18:20 schreef TheGrandWazoo het volgende:
Zeg Jane...
Heb je nu de nieuwe macca cd?!
Hollebeque is niet echt obscuur te noemen hoorquote:Op maandag 7 november 2005 17:23 schreef spacemangraig het volgende:
Er was inderdaad weinig aan, maar dat mag je verwachten van RAM. Die besteden liever aandacht aan een of andere obscure 'kunstenaar'.
bron: http://www.spin.com/features/news/2005/11/051108_john_lennon/quote:'Imagine' a Digital Age
November 8, 2005
Just shy of the 25th anniversary of his tragic death, John Lennon's solo work will finally be available through digital media on December 6, although the specific services which will carry Lennon's music have yet to be announced. Billboard.com reports that Lennon's widow, Yoko Ono, is thrilled with the technological development. "I always say that he would have been very excited by all the opportunities offered by the development of new means of communication," she said.
Though Lennon's classics will be available online, they won't be on the mother of all downloading systems, Apple's iTunes, due to a fracas between Apple and Apple Corps Ltd, the Beatles' old record label. Paul McCartney, for one, is staying out of that Newtonian battle. "At some point, somebody will make the right move and it'll all happen," McCartney said earlier this year. "But at the moment, people aren't making the right move, so I just keep out of it."
Het was meer in het algemeen bedoeld, niet specifiek deze aflevering. Oh en ik ken Hollebeque ook niet eigenlijkquote:Op maandag 7 november 2005 18:44 schreef TheGrandWazoo het volgende:
[..]
Hollebeque is niet echt obscuur te noemen hoor
Hoe kan Yoko nou 'thrilled' zijn dat de muziek van John 'eindelijk' online beschikbaar is? Dat is het al jaren, en gratis!quote:Op dinsdag 8 november 2005 22:27 schreef MrBadGuy het volgende:
Lennon gaat online! Zijn muziek zal binnenkort te koop zijn via download (bij de concurrenten van iTunes).
ze is thrilled omdat het nu geld in het laatje brengtquote:Op woensdag 9 november 2005 11:19 schreef Rasing het volgende:
[..]
Hoe kan Yoko nou 'thrilled' zijn dat de muziek van John 'eindelijk' online beschikbaar is? Dat is het al jaren, en gratis!
Is er ooit wel eens iemand die betaalt om nrs te downloaden?
http://news.bbc.co.uk/1/hi/entertainment/music/4425686.stm (inclusief video!!!)quote:McCartney in live space broadcast
Sir Paul McCartney has become the first musician to broadcast live music to an audience in space.
The former Beatles member treated two astronauts at the international space station to a live wake-up call with the Beatles song Good Day Sunshine.
The performance was broadcast to the crew, 220 miles (354km) above Earth, from a concert in California.
Sir Paul said he decided to make the broadcast after Nasa used the song to wake the Space Shuttle Discovery crew.
Sir Paul told his official website he was "extremely proud" to hear how the track had been used to let the Shuttle crew know the weather was good enough for an Earth landing.
'Love it'
As well as Good Day Sunshine, Sir Paul played recent solo track English Tea.
Nasa astronaut Bill McArthur and his Russian counterpart Valery Tokarev, seen live from space on a Nasa link-up, drank from squeeze pouches during the performance, and elicited a rousing cheer from the audience.
"I can't believe that we're actually transmitting to space!" Sir Paul said. "This is sensational. I love it."
Mr McArthur, who did a couple of zero-gravity flips, thanked Sir Paul for playing the songs.
"That was simply magnificent," Mr McArthur said. "We consider you an explorer just as we are."
It is a tradition to wake astronauts up with recorded songs, but this was the first time they listened to live music from space.
It marked the 44th day in space for the two space station crew members, who are on a six-month flight.
Bevredigend?quote:Op zondag 13 november 2005 22:05 schreef Olmo het volgende:
er komt nooit een tevredenstellend (ben het goede woord even kwijt) resultaat uit.
*meedoetquote:Op zondag 13 november 2005 22:05 schreef Olmo het volgende:
Zat laatst weer eens terug te denken aan het Beatles Tournament van vorig jaar. Lijkt me wel gaaf om er dit jaar nog eentje te doen.
Leukquote:Op zondag 13 november 2005 22:05 schreef Olmo het volgende:
Zat laatst weer eens terug te denken aan het Beatles Tournament van vorig jaar. Lijkt me wel gaaf om er dit jaar nog eentje te doen. Probeer altijd voor mezelf zo'n toernooi te houden, maar er komt nooit een tevredenstellend (ben het goede woord even kwijt) resultaat uit.
Hou er wel rekening mee dat je niet de nummers uit de eerste ronde klakeloos kopieërd, You've Really Got a Hold on Me staat daar namelijk twee keer inquote:Op maandag 14 november 2005 22:16 schreef Olmo het volgende:
De nummers die meedoen aan het toernooi zullen dezelfde zijn als vorig jaar. Wie nog nummers mist moet dit maar even melden.
Alvast bedankt!
Ik zie dat het filmpje nu is veranderd, nu staat het hele concert er (alleen beelden vanuit de ruimte, niet van Paul). De live uitvoering van English Tea klinkt erg okquote:Op zondag 13 november 2005 13:07 schreef MrBadGuy het volgende:
Weer een nieuwe mijlpaal voor Paul, Paul live in Space![]()
[..]
http://news.bbc.co.uk/1/hi/entertainment/music/4425686.stm (inclusief video!!!)
Ik vind de nummers van 'Live at the BBC' er gewoon tussen horen.quote:Op maandag 14 november 2005 22:57 schreef Olmo het volgende:
Ik ben de lijst grondig aan het doorspitten.
Ben nog aan het nadenken wat ik met de nummers van 'Live at the BBC' doe... staan veel covers op, maar vaak vind ik ze mooier dan het origineel en vind dus eigenlijk wel dat ze mee mogen doen.
Misschien iemand hier nog iets over te zeggen?
Ik zit nu via winamp (shuffle) te luisteren, dus niet naar specifieke albums. Ik vind eigenlijk alle Wings albums wel zeer de moeite waard.quote:Op dinsdag 15 november 2005 20:55 schreef TheGrandWazoo het volgende:
Welke Wings platen vooral?
Ikzelf weet er ook maar weinig van, alleen dat deze Dr. Ebbett enkele Beatle-platen verdomd goed heeft geremasterd.quote:Op dinsdag 15 november 2005 22:48 schreef WorkingClassHero_9 het volgende:
Even een vraagje voor de Beatles diehards: Ik ben nu Dr. Ebbetts remixes van Beatles platen aan t downloaden. Kan iemand mij er wat meer over vertellen? De oorsprong van het geheel, wie Dr Ebbett is.
Ik ben beetje tegen dat rechtstreeks elimineren...quote:Op maandag 14 november 2005 22:16 schreef Olmo het volgende:
Suggesties zijn welkom natuurlijk.
Count me in! Ik heb eerder aangegeven dat het me leuk leek als er weer een Beatles tournement komt, ik had toen helaas geen tijd om het te doen. Helemaal top dus dat je het wilt doenquote:Op zondag 13 november 2005 22:05 schreef Olmo het volgende:
Zat laatst weer eens terug te denken aan het Beatles Tournament van vorig jaar. Lijkt me wel gaaf om er dit jaar nog eentje te doen. Probeer altijd voor mezelf zo'n toernooi te houden, maar er komt nooit een tevredenstellend (ben het goede woord even kwijt) resultaat uit.
Heb inmiddels al wel iemand bereid gevonden om samen met mij weer zo'n toernooi te organiseren, maar wil het wel alleen doen als er ook daadwerkelijk interesse voor is. Snap het wel als er mensen zijn die het een beetje veel vinden worden namelijk, die toernooien.
Laat maar even weten.
Dr. Ebbetts maakt 'needle drops'.quote:Op dinsdag 15 november 2005 22:48 schreef WorkingClassHero_9 het volgende:
Even een vraagje voor de Beatles diehards: Ik ben nu Dr. Ebbetts remixes van Beatles platen aan t downloaden. Kan iemand mij er wat meer over vertellen? De oorsprong van het geheel, wie Dr Ebbett is.
Hey Luuk.. Welkomquote:Op woensdag 16 november 2005 17:13 schreef mindgames het volgende:
[..]
Dr. Ebbetts maakt 'needle drops'.
Dat zijn (meestal) CD-R's van LP's.
Het geluid van The Beatles op LP klinkt veel beter dan de in de jaren 80 uitgebrachtte CD's.
Dr. Ebbetts digitaliseert 'mint' kwaliteit LP's en 'masterd' ze (bijna) perfect.
Het klinkt helderder, warmer, enz.
Ik heb bijna alle Dr. Ebbetts, en ik kan je vertellen dat als je het een keer hoort je niet anders meer wil!![]()
Probeer eens de MFSL Please Please Me of A Hard Day's Night te downloaden voor een goed voorbeeld van de verschillen.
Hier vind je een complete lijst van hem:
*klik*
Voor een overzicht van Paul Saltzman's foto's, surf naar: http://www.thebeatlesinrishikesh.comquote:In februari 1968 ging de toen 23-jarige Canadese fotograaf Paul Saltzman naar India. Op zoek naar zichzelf en zijn innerlijke rust bezocht hij een meditatiecentrum. Hij klopte op de voordeur, maar kreeg van de bode te horen dat het centrum was gesloten vanwege een bezoek van The Beatles en hun gevolg. Saltzman wist niet wat te doen en sliep in een tent buiten de deur tot hij uiteindelijk werd binnengelaten. Hij bracht daar een week door met The Beatles, zijn grote idolen. Hij had zijn camera meegenomen, maar maakte niet meer dan 54 foto's, die hij bovendien vergat na zijn terugkeer naar Canada. Pas na 33 jaar kwamen de foto's weer boven water en ze werden in 2000 tentoongesteld in Toronto.
Tijdens de opening van het Fotografiens Hus (Fotografie Huis) in Oslo op 3 november, was Paul Saltzman aanwezig. "Het was een tijd waarin mensen de chaotische wereld zat waren en hun innerlijk wilden onderzoeken", vertelde hij bij die gelegenheid. "The Beatles hadden ook bij mij de vraag opgeroepen, bijvoorbeeld met nummers als Within You Without You." De fotograaf werd door The Beatles uitgenodigd en prompt vergat hij zijn idolen als zodanig te zien. Later werd hem gevraagd of hij samen met The Beatles op de foto was gegaan. "Dat was een goed idee geweest, maar ik ben het gewoon vergeten. The Beatles waren heel gewoon en relativerend. George Harrison zei: 'We hebben geld genoeg. We zijn beroemder dan we ooit hadden gedacht. Maar het is geen liefde, het is geen gezondheid, het is geen innerlijke vrede, toch?'"
Er is gesuggereerd dat The Beatles maar liefst 48 nummers schreven tijdens hun verblijf in India. Zeventien daarvan kwamen op The White Album terecht. "Er waren heel veel gelegenheden waarbij ik prachtige foto's had kunnen maken, maar ik had niet altijd mijn camera bij de hand en ik ging 'm ook niet altijd halen. Alle foto's zijn natuurlijk, niemand heeft geposeerd voor de camera."
(Bron: theepochtimes.com)
(Vert.: Cor Dol)
Welkom hier op Fok! en in het Beatles topic en vergeet niet om mee te doen met het Beatles tournamentquote:Op zondag 20 november 2005 21:40 schreef phish852 het volgende:
Hierbij mijn allereerste post op Fok! en die moest toch komen in Het Grote Beatles Topic![]()
Want na het geruime tijd al passief volgen van enkele topics (en vooral deze) heb ik dan toch eindelijk besloten om me bij Fok! aan te melden.
En ik mag toch wel stellen dat ik een behoorlijke (vrij jonge) Beatle fan ben.
Ik luister er eigenlijk m'n hele leven al naar van huis uit meegekregen. Soms (zoals de laatste tijd) heel intensief en af en toe wat minder, maar de Bealtes blijven toch altijd van zeer belangrijke invloed hebben op mijn muzieksmaak.
Even wat snelle non-informatie:Beste Album(s): Rubber Soul & Revolver Mooi(st)e nummers: I'm Only Sleeping, Tomorrow Never Knows, A Day In The Life, Happiness Is a Warm Gun (e.v.a)
Tot zover!
Welkom Phish! Beatleliefhebber en whiskey-drinker.quote:Op zondag 20 november 2005 21:40 schreef phish852 het volgende:
Hierbij mijn allereerste post op Fok! en die moest toch komen in Het Grote Beatles Topic
Precies!quote:Beste Album(s): Rubber Soul & Revolver
quote:De berichten die ik op het ogenblik hoor over de 'Let It Be'-dvd suggereren dat de dvd vertraagd zou kunnen worden tot 2007.
Het grote project van Apple dit jaar is de nieuwe show van 'Cirque du Soleil' met Beatles thema die volgend jaar start in het Mirage Casino.
Dat komt overeen met het feit dat ik George Martin regelmatig in en uit de Abbey Road studio heb zien gaan op mijn Beatleswandelingen.
Neil Aspinall is ook in de studio gesignaleerd.
Enige tijd geleden werd aangekondigd dat Sir George de muziek voor de nieuwe show zou coördineren. Ik ben er trouwens ook zeker van dat George niets te maken zou willen hebben met 'Let It Be'!
(Bron: abbeyrd)
(Vert.: Rob van de Bijl)
Klik hier voor een kort geluidsfragment uit deze radioshow!quote:Het afgelopen weekend, tijdens Amerika's langst lopende Beatles show, op station 97.1 -KLSX-FM, in Los Angeles, gepresenteerd door Chris Carter, belde Sir Paul McCartney, verrassend genoeg op, met het goede antwoord op de vraag van die morgen en won de prijs.
De vraag was; Wie maakte de foto van Paul, op de hoes van zijn laatste album, Chaos and creation in the backyard? Het antwoord was, Paul's broer Mike, die de foto van zijn broer maakte in hun achtertuin, in 1962. Paul leek blij met de prijs omdat dat Ringo's laatste cd was. "Die heb ik altijd al willen hebben," zei Paul.
Daarna gaf hij een 18 minuten durend, exclusief interview, pratend over van alles, inclusief zijn huidige album en tour en het zingen voor onze astronauten in de ruimte, vorige week. Hij gaf zelfs een leuke Bob Dylan imitatie, terwijl hij sprak over "You've got to hide your love away", van de Beatles.
Dit was Paul's tweede optreden in de show; Breakfast with the Beatles. De eerste keer was ter gelegenheid van de concertfilm; Back in the US.
Toen had hij toch ook al gebeld voor een prijsvraagquote:Op dinsdag 22 november 2005 15:59 schreef webfreak het volgende:
"Dit was Paul's tweede optreden in de show; Breakfast with the Beatles. De eerste keer was ter gelegenheid van de concertfilm; Back in the US."
Staat mij ook vaag iets van bij inderdaad!quote:Op dinsdag 22 november 2005 19:15 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Toen had hij toch ook al gebeld voor een prijsvraag![]()
Uiteraard, dat hoort allemaal bij de show.quote:Op woensdag 23 november 2005 09:23 schreef Rasing het volgende:
Paul is sowieso niet zo van de spontane acties. Zie 'You never give me your money' op Back in the US ('this is the bit where I don't know the words' tuurlijk Paul).
Als je t nog niet kent, is t grappig. Ik zat me eigenlijk dood te ergeren. De DVD heeft t Gelredome-optreden een beetje verpest voor mij. Gelukkig was de muziek best aardigquote:Op woensdag 23 november 2005 09:29 schreef webfreak het volgende:
[..]
Uiteraard, dat hoort allemaal bij de show.
Als je 'm live gaat zien terwijl je de DVD kent zul je een hoop deja-vu momenten meemaken
Maargoed. Ik kan 't wel waarderen.
Ben sowieso niet zo kapot van die DVD. Vind het format waarin het gegoten is beetje rommelig ... had liever een volledig concert gezien, maargoed.quote:Op woensdag 23 november 2005 13:26 schreef Rasing het volgende:
[..]
Als je t nog niet kent, is t grappig. Ik zat me eigenlijk dood te ergeren. De DVD heeft t Gelredome-optreden een beetje verpest voor mij. Gelukkig was de muziek best aardig
Matt Dusk.quote:Op vrijdag 25 november 2005 12:05 schreef Jane het volgende:
Trouwens, wie is toch die afgrijselijke Frank Sinatra-wannabe die al de hele week Please Please Me loopt te verkrachten op Radio 2?
Deze week is Jenny Wren van Paul McCartney de Paradeplaat.quote:Op vrijdag 25 november 2005 12:05 schreef Jane het volgende:
Radio 2
Terechtquote:Op maandag 28 november 2005 12:41 schreef dwerg het volgende:
[..]
Deze week is Jenny Wren van Paul McCartney de Paradeplaat.
Gestemd, en ik denk dat Strawberry Fields het moeilijk gaat krijgen om zijn titel te prolongeren (cq In My Life knikkert hem er deze ronde uitquote:Op zaterdag 3 december 2005 12:45 schreef Olmo het volgende:
Oja en ronde 3 is van start he jongens!
Beatles Tournament 2005 - Ronde 3
En terecht!quote:Op zaterdag 3 december 2005 13:01 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Gestemd, en ik denk dat Strawberry Fields het moeilijk gaat krijgen om zijn titel te prolongeren (cq In My Life knikkert hem er deze ronde uit)
Preciesquote:Op zaterdag 3 december 2005 22:02 schreef PimD het volgende:
Maxisingle is neem ik aan de cd-single met plastic hoesje, met 3 tracks ipv de kartonnen single met 2 tracks
De actie loopt maar tot 3 december.quote:Op zaterdag 3 december 2005 19:38 schreef webfreak het volgende:
* Pimperdepimp...
Zojuist een pakketje gekregen met alledrie de singles van Jenny Wren
Het betreft:
- De gewone single (B-track: "I Want You To Fly")
- De Maxisingle (B-tracks: "I Want You To Fly" en "Loving Game")
- De 7" vinyl single!!(B-track: "Summer of '59")
[afbeelding]
Je kunt ze samen voor 15 euro (incl. porto!) bestellen via de Beatlesfanclub actie
quote:
Geweldig nummer is dat...quote:Op donderdag 8 december 2005 01:08 schreef Jane het volgende:
On a cold December evening
I was walking through the Christmas tide
When a stranger came up and asked me
If I'd heard John Lennon had died
And the two of us went to this bar
And we stayed to close the place
And every song we played was for
The Late, Great Johnny Ace
Paul Simon
Hans Smit draaide hem een half uurtje geleden al in Ontbijtradio. Radio 2 besteedt (natuurlijk) aandacht aan de dood van Lennon, maar gedoseerd. Elk uur één of twee platen van Lennon of The Beatles.quote:Op donderdag 8 december 2005 01:08 schreef Jane het volgende:
De zoon van god was terug op aarde mam
En Imagine was z'n woord
Dus de wereld is een paradijs
En dat ie dood is heb, heb ik niet gehoord
Acda & de Munnik
Is mij ook altijd bijgebleven, ook al hadden ze bij latere tv-uitzendingen van het concert dat nummer er vaak uitgeknipt. En op het album staat het ook niet. Ik zag het pas weer voor het eerst op de DVD.quote:Op donderdag 8 december 2005 09:23 schreef webfreak het volgende:
[..]
Geweldig nummer is dat...Superuitvoering op "Live in Central Park" DVD, als er na de regel "And we stayed to close the place" een gek 't podium oprent, en dan die angstige blik van Paul
Met Happiness is a warm gun. Geweldig nummer natuurlijk. Eén van mijn favorieten van het album. Maar toen ik gisteren hoorde dat iemand dat op Radio 2 aanvroeg ter gelegenheid van de herdenking van de moord, dacht ik toch "Mwah... doe vandaag maar een andere...".quote:Op vrijdag 9 december 2005 18:58 schreef methodmich het volgende:
Ik draai nu de witte.
Dat was in de Gouden 'we hebben een mailer' Uren. Bizar ja.quote:Op vrijdag 9 december 2005 20:33 schreef Jane het volgende:
Maar toen ik gisteren hoorde dat iemand dat op Radio 2 aanvroeg ter gelegenheid van de herdenking van de moord, dacht ik toch "Mwah... doe vandaag maar een andere...".
De hele Witte is goed natuurlijk. Mijn op één na favoriete Beatle-album en op twee na favoriete album ooit.quote:Op vrijdag 9 december 2005 20:33 schreef Jane het volgende:
[..]
Met Happiness is a warm gun. Geweldig nummer natuurlijk. Eén van mijn favorieten van het album. Maar toen ik gisteren hoorde dat iemand dat op Radio 2 aanvroeg ter gelegenheid van de herdenking van de moord, dacht ik toch "Mwah... doe vandaag maar een andere...".
En Paul McCartney is ook genomineerd voor een Grammy, of beter gezegd voor drie stuks. Ook producent Nigel Godrich heeft een nominatie binnen voor zijn werk aan Chaos and Creation:quote:George Michael in duet met Paul McCartney
Uitgegeven: 10 december 2005 16:43
AMSTERDAM - Popster George Michael heeft een duet opgenomen met ex-Beatle Paul McCartney. Dat meldt Contactmusic zaterdag. Het gaat om een nieuwe versie van Michael's hit uit 1991 'Heal the pain'. Michael en McCartney zijn het nog niet eens over een releasedatum, maar ze willen allebei dat de opbrengst van de single naar een goed doel gaat.
Volgens George klinkt het nummer 'geweldig'. "Ik heb een nummer gedaan met Paul, ik weet niet zeker wanneer het uitkomt, maar het klinkt helemaal te gek."
Klinkt een beetje als de verhalen na 9/11 (911 is het alarmnummer, als je het in word in een bepaald lettertype typt krijg je een geheime boodschap, de 11 staat voor de twee torens) en de verhalen na de dood op Fortuyn (6 kogels, 6 mei, 6 minuten over 6 etc.).quote:Op maandag 12 december 2005 10:37 schreef Olmo het volgende:
Hij zou het ook niet vlak voor zijn dood hebben gedaan, maar al in n1966. Het jaar waar jij ook aan refereerd. Hij zou twee maanden na zijn verjaardag overlijden, maar zei daar niet bij in welk jaar. Hij kwam tot deze voorspelling omdat een goede vriend/vriendin ook twee maanden na haar verjaardag was overleden, geloof ik. De geboorte- en sterfdatum van die vriend/vriendin hielden weer verband met het getal 9.
Typ het vluchtnummer, Q33 NY van één van de jets in Word. Verander font size in 48 en lettertype in Wingdings.quote:Op maandag 12 december 2005 12:15 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Klinkt een beetje als de verhalen na 9/11 (911 is het alarmnummer, als je het in word in een bepaald lettertype typt krijg je een geheime boodschap, de 11 staat voor de twee torens) en de verhalen na de dood op Fortuyn (6 kogels, 6 mei, 6 minuten over 6 etc.).
Beetje offtopic, maar dat bedoelde ikquote:Op maandag 12 december 2005 20:25 schreef Price het volgende:
[..]
Typ het vluchtnummer, Q33 NY van één van de jets in Word. Verander font size in 48 en lettertype in Wingdings.
Zoiets?quote:Op dinsdag 13 december 2005 15:08 schreef rameijer het volgende:
En verder ben ik op zoek naar psychedelische foto's/tekeningen van de Beatles in een kwaliteit die hoog genoeg is om op A4 geprint te worden? dit voor een feestje![]()
Jaaaaa!quote:
Ik zie nu pas 'ITV' staan.quote:Op vrijdag 16 december 2005 09:35 schreef webfreak het volgende:
PAUL MCCARTNEY ZATERDAGAVOND UITGEBREID OP ENGELSE TV!
23.10 op ITV
Zaterdagavond, 17 December zal Paul McCartney verschijnen bij 'Parkinson'. De veteraan Parkinson praat met Paul over zijn solo carriëre, over de Beatles en over zijn laatste project, het kinderboek genaamd 'High in the Clouds'.
Nou, dat TV-programma viel erg tegenquote:Op vrijdag 16 december 2005 13:24 schreef rameijer het volgende:
Grappig...hier (Griekenland) is er zaterdagavond een programma over de Beatles.![]()
En verder treedt er hier de komende tijd een cover-band op: Twist & Shout![]()
Straks bellen voor kaartjes...
En nog wel vaker als je hun bemoeienis/connectie met wat andere noteringen meerekent.quote:
Speelde hij geen bas in de video?quote:Op maandag 19 december 2005 20:15 schreef Jane het volgende:
709 Band Aid - Do they know it's Christmas (1984) McCartney staat officieel genoteerd als een van de artiesten dacht ik, al deed hij volgens mij alleen mee aan de b-kant van de single
Idem. Alhoewel het me niet bijstaat of ik Lennon's versie ooit gehoord heb eigenlijkquote:Op maandag 19 december 2005 20:30 schreef dwerg het volgende:
Ik vind die zwaar overgeproduceerde over de top versie van Roxy Music eigenlijk wel mooi. Sorry.
Niet in die uit '84 toch?quote:
Ga eens snel luisteren dan!quote:Op maandag 19 december 2005 20:31 schreef Litpho het volgende:
Idem. Alhoewel het me niet bijstaat of ik Lennon's versie ooit gehoord heb eigenlijk.
Yoko moet nu echt een keer ophouden hoor.quote:Komende lente ligt er een sprekende John Lennon-pop in de winkels. Volgens het Britse boulevardblad The Sun heeft zijn weduwe Yoko Ono een Amerikaanse speelgoedketen toestemming gegeven om de pop te maken. De pop wordt 45 centimeter hoog en debiteert, na een druk op de knop, enkele beroemde citaten van Lennon. Een groep fans heeft de pop al als 'bijzonder smaakloos' afgedaan.
En ook hier houd ik mijn hart vast...quote:Meer Bono-nieuws. De zanger van U2 gaat meespelen in de muzikale rolprent Across the Universe. De film zit vol Beatles-muziek en Bono vertolkt de rol van Dr. Robert. De film wordt omschreven als een 'romantische musical' en komt in de loop van 2006 in de bioscopen.
Niet slecht. Maar Lennon solo is nooit echt mijn favoriet geweest, en ook hier mist het wat bij de eerste beluistering. Eens wat vaker draaien en laten bezinken dan maarquote:
quote:23.10 op ITV
Zaterdagavond, 17 December zal Paul McCartney verschijnen bij 'Parkinson'. De veteraan Parkinson praat met Paul over zijn solo carriëre, over de Beatles en over zijn laatste project, het kinderboek genaamd 'High in the Clouds'.
23.30 op BBC2
Diezelfde avond op de BBC is de documentaire 'Paul McCartney: Chaos And Creation at Abbey Road'. Dit programma staat gepland voor 23.30 (een snelle blik in de tv gids leert mij dat voorafgaand hieraan 'snooker' is en dat dit kan uitlopen - even bijblijven of ruim programmeren!). Hierin keert Paul terug naar de fameuze Studio 2 in Abbey Road, waar de Beatles al hun platen opnamen. McCartney speelt live voor een select publiek werk uit zijn gehele carriëre.
(op de site van McCartney staat het een uur eerder gepland maar dat is natuurlijk in Engelse tijd)
(bron: beatlesfanclub.nl)
Breekbaar inderdaadquote:Op maandag 19 december 2005 21:55 schreef Jane het volgende:
Lennon solo is ook niet mijn favoriet, maar ik vind Jealous Guy zelf bijzonder mooi. Ik weet niet of het het goede woord is, maar het klinkt voor mij heel breekbaar.
Goh IMDB heeft wat leuke dingetjes te zien:quote:
Wie bedoel je met ze? De luisteraars hebben de lijst samengesteld he, niet radio 2. En de top 10 is toch wel iets anders dan vorig jaar met Boudewijn de Groot op 1 (klasse!) en nu ook Coldplay in de top 10.quote:Op woensdag 21 december 2005 15:41 schreef methodmich het volgende:
Jawel, maar je moet niet verwachten dat ze erg onveilige keuzes maken. Bij Veronica ook niet, maar dan in een andere categorie. Die top 10 teken je even makkelijk uit.
Precies, en dat de top 10 vrijwel elk jaar hetzelfde is is ook wel vrij logisch.quote:Op woensdag 21 december 2005 16:54 schreef MaJo het volgende:
[..]
Wie bedoel je met ze? De luisteraars hebben de lijst samengesteld he, niet radio 2. En de top 10 is toch wel iets anders dan vorig jaar met Boudewijn de Groot op 1 (klasse!) en nu ook Coldplay in de top 10.
Ze zijn de vrij behoudende Radio 2 luisteraars. Coldplay en Bolo is fanclubwerk.quote:Op woensdag 21 december 2005 16:54 schreef MaJo het volgende:
[..]
Wie bedoel je met ze? De luisteraars hebben de lijst samengesteld he, niet radio 2. En de top 10 is toch wel iets anders dan vorig jaar met Boudewijn de Groot op 1 (klasse!) en nu ook Coldplay in de top 10.
Goed, smaken mogen dan verschillen.. En wat men 'geniaal' noemt mag 'ie zelf weten... Maar dat "Clocks" niet geniaal is, is een absoluut feit!quote:Op woensdag 21 december 2005 19:46 schreef Olmo het volgende:
Dat van Coldplay snap ik ook nog steeds niet. Maar goed, het zal wel een geniaal lied zijn... ofzo...
Ze hadden beter nummers die minder dan 2 jaar oud zijn kunnen weren, maar dit is meer een discussie voor in het Top 2000 topicquote:Op vrijdag 23 december 2005 12:48 schreef IdlersDream het volgende:
Het wordt steeds meer een flauwekullijst! clocks....katie melua...guus m.....james blunt.....en die knaker van Bad Day... 1 van de meest irritante en eenvoudige nummers van dit jaar.
Maar je kon maar 2 nummers per band per stem toch?quote:Op maandag 26 december 2005 11:13 schreef methodmich het volgende:
Ik heb geloof ik 8 x op The Beatles gestemd: Strawberry Fields Forever, Something, While My Guitar Gently Weeps, Norwegian Wood, I Am The Walrus, In My Life, Penny Lane en Across The Universe. Verder op My Sweet Lord van George Harrison en Imagine van John Lennon.
Maar ik heb 2 x gestemd.
Is dat zo!?quote:Op maandag 26 december 2005 13:59 schreef Olmo het volgende:
[..]
Maar je kon maar 2 nummers per band per stem toch?![]()
Stond wel in de regels, maar als je er niet aan hield dan gebeurde er verder niksquote:Op dinsdag 27 december 2005 14:11 schreef webfreak het volgende:
[..]
Is dat zo!?
Volgens mij niet hoor... Ik heb ook een stuk of 6 Beatlenummers gekozen
Ik heb het ook niet gezien. Heb volgens mij op 4 Beatles nummers gestemd. Ik had er ook wel 10 kunnen kiezen maar dat vond ik zelf wat flauw, bovendien is er naast de Beatles ook wel meerquote:Op dinsdag 27 december 2005 15:27 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Stond wel in de regels, maar als je er niet aan hield dan gebeurde er verder niks![]()
Zoals? Ben wel benieuwd om eerlijk te zijnquote:Op dinsdag 27 december 2005 15:30 schreef MaJo het volgende:
[..]
Ik heb het ook niet gezien. Heb volgens mij op 4 Beatles nummers gestemd. Ik had er ook wel 10 kunnen kiezen maar dat vond ik zelf wat flauw, bovendien is er naast de Beatles ook wel meer
Serieus? Flauwe regel.quote:Op maandag 26 december 2005 13:59 schreef Olmo het volgende:
[..]
Maar je kon maar 2 nummers per band per stem toch?![]()
Ik heb zelf gestemd op Avond van Boudewijn de Groot (echt waar), Bohemian Rhapsody van Queen, Hotel California van the Eagles, The Sound of Silence van Simon en Garfunkel, Nights in white Satin van the Moody blues en Paint it Black van the Stonesquote:Op dinsdag 27 december 2005 15:54 schreef phish852 het volgende:
[..]
Zoals? Ben wel benieuwd om eerlijk te zijn![]()
Wat ik me dan steeds afvraag:quote:Op dinsdag 27 december 2005 18:10 schreef MaJo het volgende:
[..]
Ik heb zelf gestemd op Avond van Boudewijn de Groot (echt waar)
Ik wilde op een Nederlands nummer stemmen en toen kwam ik bij dat nummer uit. Waarom? Omdat ik Boudewijn de Groot erg goed vind en Avond erg mooi. Maar het had ook Testament kunnen zijn of Minister President, maar met Avond heb ik persoonlijk meer. Er zit dus geen promomachine achter ofzoquote:Op dinsdag 27 december 2005 19:21 schreef webfreak het volgende:
[..]
Wat ik me dan steeds afvraag:
Hoe kom je in godsnaam bij dat nummer?? Is dat afgelopen jaar extra gepromoot ofzo? Waarom stemt Nederland ineens massaal op zo'n redelijk onbekende plaat?
Sorry dat ik een bééééétje offtopic ga nu
Hmmmja.. Ik blijf 't apart vinden dat zoveel honderden mensen 'toevallig' dat nummer uitkozen, terwijl het enkele jaren geleden nog ergens achterin de lijst stond. Maargoed.quote:Op dinsdag 27 december 2005 19:29 schreef MaJo het volgende:
[..]
Ik wilde op een Nederlands nummer stemmen en toen kwam ik bij dat nummer uit. Waarom? Omdat ik Boudewijn de Groot erg goed vind en Avond erg mooi. Maar het had ook Testament kunnen zijn of Minister President, maar met Avond heb ik persoonlijk meer. Er zit dus geen promomachine achter ofzo
nouja, zo heel raar is het toch niet; men wilt blijkbaar een keer een nederlandstalig nummer op 1, dan kies je natuurlijk het beste.quote:Op dinsdag 27 december 2005 21:02 schreef webfreak het volgende:
[..]
Hmmmja.. Ik blijf 't apart vinden dat zoveel honderden mensen 'toevallig' dat nummer uitkozen, terwijl het enkele jaren geleden nog ergens achterin de lijst stond. Maargoed.
Niet zoveel volgensmij, alleen een duet van George Michael met Paul McCartney naar mijn weten. Misschien komt Paul wel weer naar Europa om te touren, wie zal het zeggenquote:Op woensdag 28 december 2005 15:43 schreef phish852 het volgende:
maar goed: de Beatles!..... euhm .... voor volgend jaar nog belangrijke dingen op komst waar we naar uit kunnen kijken?
owja die moet ook nog uitkomenquote:Op woensdag 28 december 2005 18:49 schreef Jane het volgende:
Wie weet kunnen we in 2006 eindelijk die langverwachte Let It Be DVD in onze armen sluiten.
ÉN vergeet niet, Sir Paul wordt natuurlijk 64 en we kunnen er nog steeds op inzetten dat er dan een versie van When I'm Sixty Four op nr. 1 staat in Engeland.quote:Op woensdag 28 december 2005 15:43 schreef phish852 het volgende:
maar goed: de Beatles!..... euhm .... voor volgend jaar nog belangrijke dingen op komst waar we naar uit kunnen kijken?
Idd, ik heb liever 55 nummers dan de helft en een nummer 1 notering (wat met alleen de steun van dit topic toch niet voor elkaar te krijgen is).quote:Op woensdag 28 december 2005 22:41 schreef Jane het volgende:
Maar dan hebben wel straks misschien wel de nummer 1, maar wel de helft minder Beatlesnummers.
En anders is er nog altijd 2007quote:Op woensdag 28 december 2005 18:49 schreef Jane het volgende:
Wie weet kunnen we in 2006 eindelijk die langverwachte Let It Be DVD in onze armen sluiten.
72e plek het hoogstequote:Op maandag 2 januari 2006 12:45 schreef warpozio het volgende:
Evoluties in de top 2005 van Radio Donna (http://top2005.donna.be/downloads/top2005_def.txt)
En op In my lifequote:Op dinsdag 3 januari 2006 16:11 schreef methodmich het volgende:
Hij speelt ook heerlijk harmonium op The Word.
Ze zijn wel te koop...quote:Op woensdag 4 januari 2006 14:12 schreef webfreak het volgende:
Ik heb zojuist alle Beatles Christmas Records gedownload (jaja, omdat ze simpelweg niet meer te koop zijn), van 1963 t/m 1969. Ontzettend gaaf!
Het meeste spul kende ik niet eens (!), maar ze zijn allemaal even hilarisch
Hmmm, ik heb ze nog nooit gezien. Staan ze op een bepaald verzamelcd'tje ofzo?quote:
De complete sessies beslaan zo'n 125 audio-cd's toch?quote:Op woensdag 4 januari 2006 16:19 schreef PimD het volgende:
van die Get Back Sessions is al zo gigantisch veel gebootlegged, de kans is vrij klein dat er nog iets echt boeiends bij zit. Ik geloof dat er een box is van iets van 25 cd's met daarop alleen maar materiaal van die sessies.
quote:Op donderdag 5 januari 2006 13:22 schreef Route het volgende:
Geef me nou eens 1 hele goede reden om nu naar de platenwinkel te rennen om daar iets (wat?) van The Beatles te gaan scoren.
En wat? Ik zou iig een van de later (vanaf 1967) platen kopen, dus een revolver, rubber soul, white album, abbey road...Je zal er iig geen spijt van krijgenquote:Vraag me iets van ze te zingen en ik kom met "Yesterday".
Rubber Soul (1965) en Revolver (1966) waren hun tijd ver vooruit.quote:Op donderdag 5 januari 2006 13:33 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
[..]
En wat? Ik zou iig een van de later (vanaf 1967) platen kopen, dus een revolver, rubber soul, white album, abbey road...Je zal er iig geen spijt van krijgen![]()
Precies, vermijd dat overschatte Sgt. Peper'squote:Op donderdag 5 januari 2006 15:00 schreef webfreak het volgende:
Kortom: ren naar de platenzaak, en ga op zoek naar deze hoezen:![]()
![]()
![]()
Altijd prijs
oops mijn foutquote:Op donderdag 5 januari 2006 23:34 schreef Price het volgende:
[..]
Rubber Soul (1965) en Revolver (1966) waren hun tijd ver vooruit.
Ik had dat wel meteen door jaquote:Op vrijdag 6 januari 2006 14:48 schreef Olmo het volgende:
Pas geleden pakte ik het nieuwe album van Paul McCartney trouwens op de kop vast en kwam prompt tot de ontdekking dat er dan ook 'Paul McCartney' te lezen is!. Geniaal gedaan! Maar waarschijnlijk wist iedereen hier er al van
ik had het ook meteen doorquote:Op vrijdag 6 januari 2006 14:53 schreef MaJo het volgende:
[..]
Ik had dat wel meteen door jaIk heb dat toen aan de mensen in mijn klas laten zien en die vonden het allemaal briljant. Overigens was ik van hun de enige die het doorhad dus misschien ben ik wel gewoon heel slim
Het scheelt misschien ook dat ik net Angels and Demons van Dan Brown had gelezen, daarin wordt namelijk hetzelfde trucje gebruiktquote:
Jouw avatar is ook coolquote:Op zaterdag 7 januari 2006 01:15 schreef MrBadGuy het volgende:
Nu kan ik niet patsen met mijn avater![]()
![]()
Maar ziet er goed uit Olmozelf gemaakt?
Jep, maar dat is niet zo heel moeilijk. Heb ook nog een mooie Ringo in de aanbieding. De Paul McCartney is wat minder geworden helaas. Vanavond eens aan de slag met Zappaquote:Op zaterdag 7 januari 2006 01:15 schreef MrBadGuy het volgende:
Nu kan ik niet patsen met mijn avater![]()
![]()
Maar ziet er goed uit Olmozelf gemaakt?
Blijft natuurlijk meesterlijk!quote:Op zaterdag 7 januari 2006 01:11 schreef MaJo het volgende:
Ziet er cool uit Olmo! Wat vind je van mijn avatar? Al een tijdje in gebruik maar toch ook wel toepasselijk in dit topic
Eigenlijk vind ik dat zelfs nog vrij weinig voor een grote band als deze!quote:Op zaterdag 7 januari 2006 01:10 schreef Olmo het volgende:
Ik zie trouwens dat we bijna aan deel 10 toe zijn van het Grote Beatles Topic. Daar moeten we binnenkort flink op drinken!
die kende ik al, is idd leuk, maar ik hou het bij mijn eigenquote:Op zaterdag 7 januari 2006 01:29 schreef MaJo het volgende:
[..]
Jouw avatar is ook coolAlleen wat minder Beatles related
Er is trouwens een abbey road versie van de simpsons, misschien is dat wat? Heb die als achtergrond op mijn mobiel
Edit: Ter illustratie:
[afbeelding]
En wie het wil kan natuurlijk nog steeds de OP op de wiki aanpassen/uitbreieden/verbeterenquote:Op zaterdag 7 januari 2006 01:10 schreef Olmo het volgende:
Ik zie trouwens dat we bijna aan deel 10 toe zijn van het Grote Beatles Topic. Daar moeten we binnenkort flink op drinken!
quote:Op zaterdag 7 januari 2006 05:14 schreef TheGrandWazoo het volgende:
Dit is werkelijk briljant!!
SVT, de Zweedse televisiezender heeft unieke beelden van het bezoek van The Beatles in 1964 aan Zweden online gezet.
Beelden o.a. van hun aankomst op Arlanda en een optreden in het Johanneshovs. Bekijk ze hier: http://svt.se/svt/jsp/Crosslink.jsp?d=29768&lid=Oppet_arkiv
Ik lag helemaal in een stuip toen ik dit zag
Wow ... bestaat die Abbey Road ook op groter formaat (als background ofzo)?quote:Op zaterdag 7 januari 2006 01:29 schreef MaJo het volgende:
[..]
Jouw avatar is ook coolAlleen wat minder Beatles related
Er is trouwens een abbey road versie van de simpsons, misschien is dat wat? Heb die als achtergrond op mijn mobiel
Edit: Ter illustratie:
[afbeelding]
Kheb ff voor je gezocht maar kon niet een grotere vinden. De Abbey Road afbeelding van de Simpsons komt trouwens van een cover van het blad Rolling Stone van een tijdje geleden.quote:Op zaterdag 7 januari 2006 17:36 schreef warpozio het volgende:
[..]
Wow ... bestaat die Abbey Road ook op groter formaat (als background ofzo)?
Inderdaad.quote:Op zaterdag 7 januari 2006 19:27 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Kheb ff voor je gezocht maar kon niet een grotere vinden. De Abbey Road afbeelding van de Simpsons komt trouwens van een cover van het blad Rolling Stone van een tijdje geleden.
quote:Op zaterdag 7 januari 2006 16:35 schreef webfreak het volgende:
[..]
Die met dat boek is echt zéér briljant
Aangepast in overlegquote:Op zaterdag 7 januari 2006 12:17 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
En wie het wil kan natuurlijk nog steeds de OP op de wiki aanpassen/uitbreieden/verbeteren![]()
quote:Op dinsdag 10 januari 2006 12:25 schreef ruud_fr het volgende:
[..]
Aangepast in overleg:
http://wiki.fok.nl/index.php/Overleg:OP/Beatles
stukje van Allmusic.com vervangen door stukje van Wikipedia en links van beide sites toegevoegd
Doen ze niet slecht inderdaad, alhoewel ik zeker een Abbey Road als album voor zou laten gaan op de verknipte solosessies die het White Album uitmaken. Briljante muziek her en der, maar het voelt voor mij niet méér als album dan bijvoorbeeld 1.quote:Op dinsdag 10 januari 2006 21:14 schreef MrBadGuy het volgende:
Doen de jongens toch weer goedDe andere artiesten en albums zijn natuurlijk ook
![]()
Link?quote:Op dinsdag 10 januari 2006 21:26 schreef Thelonious het volgende:
Op amazon.com staat een clip waarop Paul McCartney Please Please me speelt.
Het handige van de voorpagina van amazon is dat die per keer verschilt en ook nog je persoonlijke keuzes onthoudquote:Op dinsdag 10 januari 2006 21:39 schreef Thelonious het volgende:
Gewoon de voorpagina www.amazon.com
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |