abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 3 november 2005 @ 20:45:55 #26
2890 Zanderrr
A Face Made For Radio
pi_31938675
Ik vind vooral Anthology 3 toch wel erg goed luisterbaar, met o.a die akoestische White Album demos en "Not Guilty". De andere twee delen zijn imo wat wisselvalliger, maar als je een echte fan bent, dan valt er veel leuks op te horen.
"You fear Jazz. You fear the lack of rules, the lack of boundaries"
  donderdag 3 november 2005 @ 20:50:49 #27
1986 Jane
agnostic dyslexic insomniac
pi_31938839
quote:
Op donderdag 3 november 2005 19:34 schreef webfreak het volgende:
Laatst luisterde ik nog es naar "Come and get it" van Anthology3.. Blijft stukken beter dan die Badfinger-versie. Snap dan ook nog steeds niet waarom Macca 'm niet gewoon op z'n eerste soloplaat heeft gezet. Die plaat kon nog wel een goed nummer gebruiken
Ben ook een grote liefhebber van Macca's eigen versie van Come And Get It. Véél meer power dan die van Badfinger!

Maar wat McCartney (z'n eerste soloplaat dus) betreft... ik vind die op zich wel sterk genoeg hoor. Best wel een favoriet van me. Ik draai hem regelmatig.
Lying awake, wondering if there is a Dog...
Tijn won het Morlvision Songfestival 2023
pi_31964528
quote:
Op donderdag 3 november 2005 19:34 schreef webfreak het volgende:
Wat Jane zegt idd.. Voor de echte fans is 't een erg mooie serie, en het voegt ook zéker iets toe

Laatst luisterde ik nog es naar "Come and get it" van Anthology3.. Blijft stukken beter dan die Badfinger-versie. Snap dan ook nog steeds niet waarom Macca 'm niet gewoon op z'n eerste soloplaat heeft gezet. Die plaat kon nog wel een goed nummer gebruiken
Maybe I'm amazed ?
pi_31964745
quote:
Op vrijdag 4 november 2005 16:45 schreef warpozio het volgende:

[..]

Maybe I'm amazed ?
Maybe I'm Amazed en Junk zijn de twee uitschieters op de plaat, wat mij betreft. Beiden fantastische nummers (behoren tot mijn macca-favorieten zelfs), maar voor de rest vind ik 't een vrij matig album eigenlijk
pi_31966251
quote:
Op vrijdag 4 november 2005 16:51 schreef webfreak het volgende:
Maybe I'm Amazed en Junk zijn de twee uitschieters op de plaat, wat mij betreft. Beiden fantastische nummers (behoren tot mijn macca-favorieten zelfs), maar voor de rest vind ik 't een vrij matig album eigenlijk
Voor een debuut niet onaardig toch..?

Maar dan de opvolger, het moeilijke tweede album, dat is pas de echte shit!!!
In dat Spaanse cafe danste wij ole, Maria Magdalena
Met je ogen zo zwart stal je heel mijn hart, Maria Magdalena
Sinds ik jou heb gekust vind ik nergens rust, Maria Magdalena
Ja, jou alleen wil ik steeds om mij heen, Jou en anders geen
  vrijdag 4 november 2005 @ 18:19:48 #31
1986 Jane
pi_31967195
quote:
Op vrijdag 4 november 2005 16:51 schreef webfreak het volgende:

[..]

Oh, ik vind het helemaal niet matig. Integendeel zelfs! Zo zie je maar hoe smaken kunnen verschillen.

De favorieten:
That Would Be Something vind ik een heerlijk nummer. En het heeft voor mij een bijzondere wisselwerking met het intro van het album The Lovely Linda, wat natuurlijk een niemandalletje is, maar gevolgd door TWBS zet het gelijk de toon voor het album.
Every Night: geweldig! Al staat de mooiste (kippenvel-)versie daarvan m.i. op Rock For Kampuchea.
Junk (& Singalong Junk uiteraard ) is zo'n typisch 'simpel' McCartney-nummer dat zo vanzelfsprekend klinkt dat je je afvraagt of het echt niet gejat is. En dat bedoel ik in dat geval als een positieve kwaliteit. Inmiddels ook een soort klassieker geworden. Kan me herinneren dat ik het volgens mij ook ineens in de film Jerry McGuire hoorde langskomen.
Maybe I'm Amazed... tja, daar hoef je verder niet veel over te zeggen. Absolute klassieker natuurlijk.
Kreen-Akrore: Ja, da's misschien verrassend, maar ik ben een enorme fan van dit nummer. Macca hoeft voor mij dus niet altijd te zingen om het de moeite waard te maken, blijkt wel. Er zit w.m.b. een enorme spanning in. Ik vind het echt geweldig!

Maar het belangrijkste waardoor het voor mij geen matig album is, is dat ik bij geen enkele van de (overige) nummers de neiging voel om het over te willen slaan en bij de meeste van zijn solo-albums heb ik dat gevoel wel bij 1 of meerdere liedjes. Bij 'London Town' (wel een favoriet album van me overigens) heb ik dat bijvoorbeeld met alles na Deliver Your Children. Dus de 2e helft van kant 2, in oude LP-termen.
Het is waar dat 'McCartney' erg klinkt als een thuisproject en er redelijk wat 'tussenmuziekjes' op staan. Maar voor mij brengt dat juist veel van de charme van het album. Het reflecteert voor mij perfect die fase van zijn leven waarin hij zich met Linda terugtrok om samen een gezin te stichten. Heel intiem en close.

Het minste nummer op het album vind ik misschien nog wel Teddy Boy en dat is dan vooral omdat ik de versie die hij met The Beatles opnam veel beter vind.

Oh, en nu we het over (Singalong) Junk/Maybe I'm Amazed hebben... Zanderrr, mocht je het lezen, de versie die je ooit op mijn verzoek gemaakt hebt komt nog steeds regelmatig langs in mijn WinAmp playlist. Erg mooi!

-edit-
P.S. En ik vind (de foto's op) de hoes van 'McCartney' ook echt prachtig! Al heeft dat dan weer niks met de muziek te maken natuurlijk.

[ Bericht 1% gewijzigd door Jane op 04-11-2005 18:39:51 ]
pi_31975883
quote:
John Lennon's suit sells for $118,000
John Lennon's white suit, worn on the cover of the Beatles' 1969 Abbey Road album, sold for a whopping $118,000 at auction last Saturday (October 29th). Forbes.net reported that Julien's Auctions, which sponsored the auction of celebrity memorabilia, also sold Lennon's 1956 Austin Princess hearse, which was featured in Lennon's 1971 Imagine film. The car, which also included the original registration signed by Lennon himself, sold for $150,000. The Beatle's black suede blazer, which he wore in the film, went for $32,000.

On November 16th, Lennon's handwritten lyrics to his 1969 anti-war anthem "Give Peace A Chance" will be sold through Bonhams Auction House and are expected to fetch around $300,000.
http://www.therockradio.c(...)ells-for-118000.html

Is er een Beatles uitverkoop ofzo? Elke week gaat er wel weer iets onder de hamer.
  vrijdag 4 november 2005 @ 23:30:14 #33
42816 peaceman
Peace Man! ofzo...
pi_31977015
Misschien niet helemaal het juiste topic ervoor, maar ik wil even kwijt dat ik de nieuwe plaat van Paul McCartney Ge-wel-dig vind! Prachtige plaat!
Kopen dat ding!!!!!
  zaterdag 5 november 2005 @ 13:20:19 #34
1986 Jane
pi_31988540
Beetje vage vraag, maar hebben de mensen hier die al jaren naar The Beatles luisteren dit nou ook...? Dat een van de nummers (die je natuurlijk al 10.000x gehoord hebt) op de radio komt of zo, maar dat je het ineens weer hoort alsof het de eerste keer is? Kan het niet helemaal uitleggen, maar dat je opeens weer dat licht opgewonden gevoel krijgt van 'jezus, dit is bijzonder!' of zoiets...

Ik had het daarstraks met Lucy In The Sky With Diamonds. Werd net na 11 uur gedraaid op Radio 2. Ik lag nog in bed en kreeg opeens weer kippenvel bij het intro. En een tijdje geleden had ik het met Let It Be toen ik 's nachts een keer alleen in de auto naar huis reed, dat ik plotseling weer helemaal ontroerd was. Terwijl het toch ook redelijk 'kapotgedraaid' is.
Gek is dat, maar misschien is dat het wel gewoon juist waarom het zulke bijzondere muziek is voor mij.
pi_31992683
quote:
Op zaterdag 5 november 2005 13:20 schreef Jane het volgende:
Beetje vage vraag, maar hebben de mensen hier die al jaren naar The Beatles luisteren dit nou ook...? Dat een van de nummers (die je natuurlijk al 10.000x gehoord hebt) op de radio komt of zo, maar dat je het ineens weer hoort alsof het de eerste keer is? Kan het niet helemaal uitleggen, maar dat je opeens weer dat licht opgewonden gevoel krijgt van 'jezus, dit is bijzonder!' of zoiets...
Herkenbaar, maar niet perse bij The Beatles. Ik heb het vooral als ik bepaalde nummers in een andere setting hoor dan normaal. Nu ik regelmatig m'n Ipod op shuffle heb staan komen er soms nummers langs waarvan ik al heel lang weet dat ik ze goed vind en ze me, zo tussen andere nummers door, me inderdaad toch weer opnieuw en op een andere manier weten te raken.

hmm, best een vaag antwoord, maar het was\dan ook een vage vraag )
pi_31994634
Inderdaad herkenbaar, zeker als je een nummer dat je thuis hebt grijsgedraaid ineens op de radio hoort, via een ander medium dus.

Het herinnert je aan de reden waarom je een nummer uberhaupt goed vind en dat wordt op zo'n manier bevestigd. Terug naar de bron zeg maar.

nog zo'n vaag antwoord!
pi_31994855
quote:
Op zaterdag 5 november 2005 17:12 schreef Kolkus het volgende:
nog zo'n vaag antwoord!
De Fab Four halen het slechtste in de mens naar boven
pi_31994889
quote:
Op zaterdag 5 november 2005 17:19 schreef MuadDib het volgende:

[..]

De Fab Four halen het slechtste in de mens naar boven
Stelletje hippies waren het
pi_31995039
quote:
Op zaterdag 5 november 2005 17:20 schreef Kolkus het volgende:
Stelletje vage hippies waren het
  zaterdag 5 november 2005 @ 17:26:34 #40
1986 Jane
pi_31995119
Ja, het kan inderdaad ook bij nummers van andere artiesten gebeuren. De reden dat ik het hier vroeg is omdat het me bij mezelf van Beatlesnummers nog het meest verbaast. Daar luister ik al naar sinds mijn twaalfde of zo, dus die heb ik allemaal écht al ontelbare keren gehoord. Ik ken elk accoord/pianoaanslag/raar geluidje uit mijn hoofd. En dan toch weer een brok in je keel krijgen bij Let It Be... da's best bijzonder.
  zaterdag 5 november 2005 @ 17:28:32 #41
1986 Jane
pi_31995192
quote:
Op zaterdag 5 november 2005 17:24 schreef MuadDib het volgende:

Stelletje vage hippies waren het
Sitting on a cornflake, waiting for the van to come...
pi_31995392
Ik denk dat het juist gebeurt bij liedjes die je van binnen en van buiten kent. Volgens mij treedt er bij die liedjes een soort verzadiging op ofzo en dan zomaar valt het kwartje weer. Alsof het liedje jou weer uitnodigt om beluisterd te worden.

en het wordt nog vager...
pi_31995515
quote:
Op zaterdag 5 november 2005 17:35 schreef MuadDib het volgende:
Ik denk dat het juist gebeurt bij liedjes die je van binnen en van buiten kent. Volgens mij treedt er bij die liedjes een soort verzadiging op ofzo en dan zomaar valt het kwartje weer. Alsof het liedje jou weer uitnodigt om beluisterd te worden.

en het wordt nog vager...
....maar je hebt wel gelijk!
pi_31997964
Ik heb dat ook regelmatig hoor Jane. Maar dat is logisch, met zulke kwalitatief hoge muziek. In sommige nummers ontdek ik soms ook ineens iets nieuws.
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
pi_32018097
Vanavond om 23:00 u. op Ned 3: Nooit eerder vertoonde beelden van Lennon
quote:
RAM DUIKT IN HET GROOTSTE BEATLES ARCHIEF TER WERELD
Nooit eerder vertoonde beelden John Lennon

Het is een chance of a lifetime: een greep mogen doen uit het privé archief van Fenno Werkman, de man met een van de grootste muziekarchieven ter wereld. Bas Senstius, samensteller van de Lennon-outtakes, kreeg die kans. Ter gelegenheid van de vijfentwintigste sterfdag van Lennon op 8 december zendt RAM zondag nog nooit eerder vertoonde beelden uit van de populaire Beatle.

Voor de uitzending zijn zes bijzondere fragmenten uitgekozen. Een ervan is een concert in Madison Square Garden, bekend van de DVD Live in New York. Dat concert is twee keer opgenomen: 's middags zonder publiek (en met Yoko Ono) bekend van de DVD, 's avonds met publiek. In de RAM uitzending zijn beelden te zien van het nooit vertoonde avondconcert. Senstius: "Lennon speelt er Cold Turkey, normaal op de piano, nu met gitaar. Hij doet het zo godsgruwelijk goed, zoiets had ik nog nooit gezien. Hij gaat helemaal loos."

Daarnaast zijn er ook zeker beelden van een homevideo van Lennon's eenendertigste verjaardag, waar hij in een hotel in New York een jamsessie houdt met verschillende andere beroemdheden. De bewuste homevideo werd opgenomen op 9 oktober 1971.
Wat nog niet zeker is, maar wel een juweeltje is een filmpje van een demo dat Lennon zelf heeft opgenomen voor Yoko. Senstius: "Hij zette een schemerlamp een beetje scheef om het licht nog enigszins goed te krijgen en begon een liedje voor Yoko te zingen. Had ie iets goed te maken."

De vijfentwintigste sterfdag van Lennon vroeg om speciale aandacht. Senstius: "Alle media willen natuurlijk aandacht besteden aan Lennon, maar wat kun je nog doen? Iedereen zat met de handen in het haar, en toen dacht ik, waarom gaan we niet naar Werkman?" Senstius kende Werkman nog van de uitzending die RAM maakte over CBGB, een club in New York. Senstius: "Zijn huis -hij heeft er vier- staat vol met duizenden, misschien miljoenen geluidsdragers. En dan nog honderden apparaten om al die verschillende dingen af te spelen. Werkelijk ongelooflijk. Ik zag John Lennon erbij staan, mijn persoonlijke held. Hij liet me wat materiaal zien en vertelde me hoe hij aan al die beelden is gekomen."
Maar toen Senstius bij Werkman informeerde of deze beelden op tv konden worden vertoond, reageerde laatstgenoemde aanvankelijk niet zo enthousiast. Senstius: "Hij heeft vijftien jaar geleden alle Beatles spullen in dozen gedaan, omdat hij er genoeg van had. Hij zei bijvoorbeeld ook dat het beter was te wachten tot Lennon zesentwintig jaar dood is. Maar door mijn enthousiasme raakte hij ook weer enthousiast."
Uit een enorme collectie is het kiezen natuurlijk haast onmogelijk. Senstius: "Werkman bepaalde welke fragmenten hij beschikbaar stelde voor de uitzending. Daaruit hebben we samen een keuze gemaakt."

In 1976 begon Fenno Werkman met verzamelen en ruilen van opnamen van de Fab Four. Hij bouwde snel een imposante verzameling op en drong door tot Beatles archieven overal ter wereld. Hij ruilde en kopieerde uniek materiaal overal waar de jongens uit Liverpool zich vertoonden. Boze tongen beweren dat Werkman een gedeelte van zijn collectie bij elkaar heeft gejat. Zo heeft hij bijvoorbeeld kopieën van het complete archief van Yoko Ono en vier rode stoeltjes uit de Abbey Road studio's. Senstius: "Ik weet niet of wat hij zegt waar is, je kunt het ook niet controleren. Maar feit is dat hij echt alles heeft." Toen John Lennon in 1980 werd vermoord, steeg de waarde van de verzameling van Werkman enorm. Hij reisde over de hele wereld de studio's af als producent en leverancier van Beatles-materiaal. Hij werkte mee als samensteller aan tal van documentaires, waaronder in 1983 The Beatles At Abbey Road. Ook maakte Werkman een documentaire over Lennon die over de hele wereld werd uitgezonden behalve in Nederland (Werkman weigerde een voice-over over de film te monteren) en hij werkte mee aan de bioscoopfilm Imagine. Deze RAM uitzending is het jongste project dat aan het lijstje kan worden toegevoegd.

De RAM uitzending is zondag 6 november om 23:00 uur te zien op Nederland 3 bij de VPRO.
(bron: VPRO)
kijken dus
pi_32020632
tof! ga ik zeker kijken, komt meteen na de BBC documentaire over Britse popmuziek uit de jaren '80, dus dat wordt een leuk televisieavondje voor ons muziekliefhebbers
'Paul McCartney krijgt een award van niemand minder dan Bono' - Beau van Erven Dorens.
http://www.last.fm/user/spacemangraig
pi_32021004
Ga ik zekers kijken.
  zondag 6 november 2005 @ 12:55:48 #48
1986 Jane
pi_32021127
Fenno Werkman... ja, die is wel bekend in Beatleland. Ik zag heb destijds begin jaren 80 al altijd op Beatlesconventies waar hij video's verkocht. Kan me vooral herinneren dat hij altijd schrikbarend duur was. Ik kocht de mijne meestal bij een Australische jongen die ook veel uniek materiaal had en waar ze veel goedkoper waren.

Maar goed, aan de beschrijving te lezen ken ik deze beelden idd ook niet. Ik hoop alleen niet dat ze bij RAM al te hoogdravend gaan doen. Niet zoals bij Dylan een tijdje geleden. Mooi dat ze aandacht voor Lennon hebben, maar hij hoeft van mij niet heilig verklaard te worden.
pi_32021733
Ik hoop alleen dat die verschrikkelijke Grunberg er niet bij betrokken wordt.
'Paul McCartney krijgt een award van niemand minder dan Bono' - Beau van Erven Dorens.
http://www.last.fm/user/spacemangraig
pi_32043970
Nah, viel lekker tegen. Item van 10 minuten. Weinig interessants tegengekomen tussen die 'nieuwe' beelden.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')