Wat ik niet helemaal snap is...quote:Op zondag 30 oktober 2005 18:06 schreef MaJo het volgende:
Om even verder in te haken op de Ringo discussie uit het vorige topic: Bepaalde nummers die hij zingt vind ik wel te pruimen, zoals What goes on en Octopuses Garden. Daar tegenover staan dan weer nummer als Yellow Submarine en Act Naturally (in bepaalde mate) dan gaat het wel weer kriebelen. Ik vind Ringo dan ook de minste Beatle, hoewel ik zijn drumwerk absoluut wel waardeer vind ik dat er betere drummers zijn.
Voor zover ik weet is dat de eigen keuze van The Beatles, ze wouden hun fans niet eerst laten betalen voor een single en dan nog eens voor het zelfde nummer op LP...quote:Op zondag 30 oktober 2005 19:55 schreef Rubber_Soul het volgende:
[..]
Wat ik niet helemaal snap is...
Ik heb verschillende outtakes van albums gehoord, die stukken beter waren.
Vaak waren dit singles die later verschenen op Past Masters 1 & 2, en The Red & Blue Albums.
Maar om 1 of andere reden was het blijkbaar "Not Done" om een single ook op het album te zetten, dus werden de albums opgevult met dit soort niemendalletjes. (Vaak de Ringo-liedjes)
Om deze reden vind ik het ook jammer dat Strawberry Fields Forever en Penny Lane niet op Sgt. Pepper staan, maar later aan Magical Mystery Tour zijn toegevoegd.
Mja, maar nu beoordeel je ze wel erg veel op techniek.quote:Op zondag 30 oktober 2005 18:10 schreef Rasing het volgende:
Ringo is geen slechte drummer, maar ook zeker geen wereldtop. Net zoals de andere Beatles goed waren op hun instrumenten, maar Paul McCartney is geen Flea, en John en George waren geen Jimi Hendrix of Eric Clapton. Ze waren goed genoeg om hun briljante nummers te spelen, en daar ging het bij de Beatles om.
Ik denk dat de conclusie die je trekt sowieso niet correct is. Dat Ringo dus maar een liedje mocht zingen, omdat ze de singles niet op de albums wilden zetten. Ringo kreeg gewoon altijd een nummer op een album (op A Hard Day's Night en Let It Be na. En MMT, wat idd van origine een EP was). Net als George zijn nummers kreeg op elk album. Ik denk niet dat het weglaten van de singles daar iets mee te maken had.quote:Op zondag 30 oktober 2005 19:55 schreef Rubber_Soul het volgende:
Maar om 1 of andere reden was het blijkbaar "Not Done" om een single ook op het album te zetten, dus werden de albums opgevult met dit soort niemendalletjes. (Vaak de Ringo-liedjes)
Ringo had voor zijn Beatles-tijd in Rory Storm & the Hurricanes ook al een solospot (Starr time) en dat werd doorgezet toen hij bij the Beatles kwam. Vandaar dat hij Boys mocht doen op Please plase me. Als je de beelden ziet van de concerten in 1963/64 zie je dat het publiek daar zeer enthousiast op reageert. Vandaar waarschijnlijk de voortzetting op de andere albums en werden er vanaf dat moment ook nummers geschreven speciaal voor Ringo (uitzondering is Act naturally op Help! omdat If you've got troubles niet goed genoeg werd bevonden en zoals Jane al schreef A Hard day's night).quote:Op maandag 31 oktober 2005 18:52 schreef Jane het volgende:
[..]
Ik denk dat de conclusie die je trekt sowieso niet correct is. Dat Ringo dus maar een liedje mocht zingen, omdat ze de singles niet op de albums wilden zetten. Ringo kreeg gewoon altijd een nummer op een album (op A Hard Day's Night en Let It Be na. En MMT, wat idd van origine een EP was). Net als George zijn nummers kreeg op elk album. Ik denk niet dat het weglaten van de singles daar iets mee te maken had.
Het allereerste meesterwerkje natuurlijk! Please Please Mequote:Op dinsdag 1 november 2005 23:17 schreef -Dries- het volgende:
Ik heb:
- a hard days night
- abbey road
- white album
- let it be
- revolver
- rubber soul
- sgt. pepper
Welke zijn nog meer een vereiste?
Koop ze dan gelijk allemaalquote:Op woensdag 2 november 2005 09:13 schreef webfreak het volgende:
[..]
Het allereerste meesterwerkje natuurlijk! Please Please Me
Maar HELP en Magical Mystery Tour mogen ook zeker niet ontbreken.. Beiden fantastische albums
Je neemt me de woorden uit de mondquote:Op woensdag 2 november 2005 14:58 schreef Rasing het volgende:
[..]
Koop ze dan gelijk allemaalEr is geen enkele die slecht is. Beatles For Sale is de enige die wat minder is, maar nog steeds erg goed. We hebben het wel over de Beatles.
B-kantjes en singles die niet op de studio albums terug te vinden zijn. Dus best wel veel bekend materiaalquote:Op woensdag 2 november 2005 20:54 schreef Kolkus het volgende:
Op de Past Masters staan toch B-kantjes en alternatieve takes van de bekende nummers?!
Toch maar eens aanschaffen binnenkort![]()
En om het helemaal compleet t emaken heb je dan ook Free as a bird en Real love.quote:Op donderdag 3 november 2005 19:34 schreef webfreak het volgende:
Wat Jane zegt idd.. Voor de echte fans is 't een erg mooie serie, en het voegt ook zéker iets toe
Laatst luisterde ik nog es naar "Come and get it" van Anthology3.. Blijft stukken beter dan die Badfinger-versie. Snap dan ook nog steeds niet waarom Macca 'm niet gewoon op z'n eerste soloplaat heeft gezet. Die plaat kon nog wel een goed nummer gebruiken
Ben ook een grote liefhebber van Macca's eigen versie van Come And Get It. Véél meer power dan die van Badfinger!quote:Op donderdag 3 november 2005 19:34 schreef webfreak het volgende:
Laatst luisterde ik nog es naar "Come and get it" van Anthology3.. Blijft stukken beter dan die Badfinger-versie. Snap dan ook nog steeds niet waarom Macca 'm niet gewoon op z'n eerste soloplaat heeft gezet. Die plaat kon nog wel een goed nummer gebruiken
Maybe I'm amazed ?quote:Op donderdag 3 november 2005 19:34 schreef webfreak het volgende:
Wat Jane zegt idd.. Voor de echte fans is 't een erg mooie serie, en het voegt ook zéker iets toe
Laatst luisterde ik nog es naar "Come and get it" van Anthology3.. Blijft stukken beter dan die Badfinger-versie. Snap dan ook nog steeds niet waarom Macca 'm niet gewoon op z'n eerste soloplaat heeft gezet. Die plaat kon nog wel een goed nummer gebruiken
Maybe I'm Amazed en Junk zijn de twee uitschieters op de plaat, wat mij betreft. Beiden fantastische nummers (behoren tot mijn macca-favorieten zelfs), maar voor de rest vind ik 't een vrij matig album eigenlijkquote:
Voor een debuut niet onaardig toch..?quote:Op vrijdag 4 november 2005 16:51 schreef webfreak het volgende:
Maybe I'm Amazed en Junk zijn de twee uitschieters op de plaat, wat mij betreft. Beiden fantastische nummers (behoren tot mijn macca-favorieten zelfs), maar voor de rest vind ik 't een vrij matig album eigenlijk
Oh, ik vind het helemaal niet matig. Integendeel zelfs! Zo zie je maar hoe smaken kunnen verschillen.quote:Op vrijdag 4 november 2005 16:51 schreef webfreak het volgende:
[..]
Maybe I'm Amazed en Junk zijn de twee uitschieters op de plaat, wat mij betreft. Beiden fantastische nummers (behoren tot mijn macca-favorieten zelfs), maar voor de rest vind ik 't een vrij matig album eigenlijk
http://www.therockradio.c(...)ells-for-118000.htmlquote:John Lennon's suit sells for $118,000
John Lennon's white suit, worn on the cover of the Beatles' 1969 Abbey Road album, sold for a whopping $118,000 at auction last Saturday (October 29th). Forbes.net reported that Julien's Auctions, which sponsored the auction of celebrity memorabilia, also sold Lennon's 1956 Austin Princess hearse, which was featured in Lennon's 1971 Imagine film. The car, which also included the original registration signed by Lennon himself, sold for $150,000. The Beatle's black suede blazer, which he wore in the film, went for $32,000.
On November 16th, Lennon's handwritten lyrics to his 1969 anti-war anthem "Give Peace A Chance" will be sold through Bonhams Auction House and are expected to fetch around $300,000.
Herkenbaar, maar niet perse bij The Beatles. Ik heb het vooral als ik bepaalde nummers in een andere setting hoor dan normaal. Nu ik regelmatig m'n Ipod op shuffle heb staan komen er soms nummers langs waarvan ik al heel lang weet dat ik ze goed vind en ze me, zo tussen andere nummers door, me inderdaad toch weer opnieuw en op een andere manier weten te raken.quote:Op zaterdag 5 november 2005 13:20 schreef Jane het volgende:
Beetje vage vraag, maar hebben de mensen hier die al jaren naar The Beatles luisteren dit nou ook...? Dat een van de nummers (die je natuurlijk al 10.000x gehoord hebt) op de radio komt of zo, maar dat je het ineens weer hoort alsof het de eerste keer is? Kan het niet helemaal uitleggen, maar dat je opeens weer dat licht opgewonden gevoel krijgt van 'jezus, dit is bijzonder!' of zoiets...
De Fab Four halen het slechtste in de mens naar bovenquote:Op zaterdag 5 november 2005 17:12 schreef Kolkus het volgende:
nog zo'n vaag antwoord!
Stelletje hippies waren hetquote:Op zaterdag 5 november 2005 17:19 schreef MuadDib het volgende:
[..]
De Fab Four halen het slechtste in de mens naar boven![]()
quote:
Sitting on a cornflake, waiting for the van to come...quote:
....maar je hebt wel gelijk!quote:Op zaterdag 5 november 2005 17:35 schreef MuadDib het volgende:
Ik denk dat het juist gebeurt bij liedjes die je van binnen en van buiten kent. Volgens mij treedt er bij die liedjes een soort verzadiging op ofzo en dan zomaar valt het kwartje weer. Alsof het liedje jou weer uitnodigt om beluisterd te worden.
en het wordt nog vager...
quote:RAM DUIKT IN HET GROOTSTE BEATLES ARCHIEF TER WERELD
Nooit eerder vertoonde beelden John Lennon
Het is een chance of a lifetime: een greep mogen doen uit het privé archief van Fenno Werkman, de man met een van de grootste muziekarchieven ter wereld. Bas Senstius, samensteller van de Lennon-outtakes, kreeg die kans. Ter gelegenheid van de vijfentwintigste sterfdag van Lennon op 8 december zendt RAM zondag nog nooit eerder vertoonde beelden uit van de populaire Beatle.
Voor de uitzending zijn zes bijzondere fragmenten uitgekozen. Een ervan is een concert in Madison Square Garden, bekend van de DVD Live in New York. Dat concert is twee keer opgenomen: 's middags zonder publiek (en met Yoko Ono) bekend van de DVD, 's avonds met publiek. In de RAM uitzending zijn beelden te zien van het nooit vertoonde avondconcert. Senstius: "Lennon speelt er Cold Turkey, normaal op de piano, nu met gitaar. Hij doet het zo godsgruwelijk goed, zoiets had ik nog nooit gezien. Hij gaat helemaal loos."
Daarnaast zijn er ook zeker beelden van een homevideo van Lennon's eenendertigste verjaardag, waar hij in een hotel in New York een jamsessie houdt met verschillende andere beroemdheden. De bewuste homevideo werd opgenomen op 9 oktober 1971.
Wat nog niet zeker is, maar wel een juweeltje is een filmpje van een demo dat Lennon zelf heeft opgenomen voor Yoko. Senstius: "Hij zette een schemerlamp een beetje scheef om het licht nog enigszins goed te krijgen en begon een liedje voor Yoko te zingen. Had ie iets goed te maken."
De vijfentwintigste sterfdag van Lennon vroeg om speciale aandacht. Senstius: "Alle media willen natuurlijk aandacht besteden aan Lennon, maar wat kun je nog doen? Iedereen zat met de handen in het haar, en toen dacht ik, waarom gaan we niet naar Werkman?" Senstius kende Werkman nog van de uitzending die RAM maakte over CBGB, een club in New York. Senstius: "Zijn huis -hij heeft er vier- staat vol met duizenden, misschien miljoenen geluidsdragers. En dan nog honderden apparaten om al die verschillende dingen af te spelen. Werkelijk ongelooflijk. Ik zag John Lennon erbij staan, mijn persoonlijke held. Hij liet me wat materiaal zien en vertelde me hoe hij aan al die beelden is gekomen."
Maar toen Senstius bij Werkman informeerde of deze beelden op tv konden worden vertoond, reageerde laatstgenoemde aanvankelijk niet zo enthousiast. Senstius: "Hij heeft vijftien jaar geleden alle Beatles spullen in dozen gedaan, omdat hij er genoeg van had. Hij zei bijvoorbeeld ook dat het beter was te wachten tot Lennon zesentwintig jaar dood is. Maar door mijn enthousiasme raakte hij ook weer enthousiast."
Uit een enorme collectie is het kiezen natuurlijk haast onmogelijk. Senstius: "Werkman bepaalde welke fragmenten hij beschikbaar stelde voor de uitzending. Daaruit hebben we samen een keuze gemaakt."
In 1976 begon Fenno Werkman met verzamelen en ruilen van opnamen van de Fab Four. Hij bouwde snel een imposante verzameling op en drong door tot Beatles archieven overal ter wereld. Hij ruilde en kopieerde uniek materiaal overal waar de jongens uit Liverpool zich vertoonden. Boze tongen beweren dat Werkman een gedeelte van zijn collectie bij elkaar heeft gejat. Zo heeft hij bijvoorbeeld kopieën van het complete archief van Yoko Ono en vier rode stoeltjes uit de Abbey Road studio's. Senstius: "Ik weet niet of wat hij zegt waar is, je kunt het ook niet controleren. Maar feit is dat hij echt alles heeft." Toen John Lennon in 1980 werd vermoord, steeg de waarde van de verzameling van Werkman enorm. Hij reisde over de hele wereld de studio's af als producent en leverancier van Beatles-materiaal. Hij werkte mee als samensteller aan tal van documentaires, waaronder in 1983 The Beatles At Abbey Road. Ook maakte Werkman een documentaire over Lennon die over de hele wereld werd uitgezonden behalve in Nederland (Werkman weigerde een voice-over over de film te monteren) en hij werkte mee aan de bioscoopfilm Imagine. Deze RAM uitzending is het jongste project dat aan het lijstje kan worden toegevoegd.
De RAM uitzending is zondag 6 november om 23:00 uur te zien op Nederland 3 bij de VPRO.
(bron: VPRO)
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |