abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 8 december 2005 @ 13:28:00 #151
31303 Frozen
Nothing in particular
pi_32916776
Ik heb voor sinterklaas de 'In his life' DVD gekregen over John Lennon. Echt zo'n vage 5 euro dvd met geen enkele toegevoegde waarde, dacht ik. Niet dus. Hij duurt ongeveer een uur, en is eigenlijk een docu over zijn moord met allemaal voor mij onbekend materiaal van de nieuwsuitzendingen rond zijn dood en de wake e.d. Een aantal interviews met de mensen met wie hij omging op zijn laatste dag, en zowaar een heel interview met Mark Chapman. Zeker een aanrader als je fan bent, vind ik.
Nothing is real and nothing to get hung about
  donderdag 8 december 2005 @ 13:49:08 #152
135316 phish852
Tiocfaidh ár Lá
pi_32917285
Oh en trouwens, hier een podcasting van The Rolling Stone Interview.
Last.FM
Everybody seems to think I'm lazy
I don't mind, I think they're crazzy
pi_32917556
Uiteraard. TNK is sowieso het meest interessante nummer om te coveren lijkt me (tenzij Dr John nr 9 gaat doen ) Had trouwens graag gezien dat Beck Tomorrow eens zou doen....
pi_32944639
Polygoon Journaal item over de moord op John Lennon: http://portal.omroep.nl/mplayer?nav=qtvdtDsHEzFaZtHjImhcB
pi_32951365
Ik draai nu de witte. Eerst al Lennon legend gedaan.
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
  vrijdag 9 december 2005 @ 20:22:10 #156
1986 Jane
agnostic dyslexic insomniac
pi_32953387
quote:
Op donderdag 8 december 2005 09:23 schreef webfreak het volgende:

[..]

Geweldig nummer is dat... Superuitvoering op "Live in Central Park" DVD, als er na de regel "And we stayed to close the place" een gek 't podium oprent, en dan die angstige blik van Paul
Is mij ook altijd bijgebleven, ook al hadden ze bij latere tv-uitzendingen van het concert dat nummer er vaak uitgeknipt. En op het album staat het ook niet. Ik zag het pas weer voor het eerst op de DVD.
Die angstige blik van Simon was ook niet zo gek natuurlijk. Vlak bij de plaats des onheils en nog geen jaar na de moord. 19 september 1981, om precies te zijn.

[ Bericht 1% gewijzigd door Jane op 09-12-2005 20:30:08 ]
Lying awake, wondering if there is a Dog...
Tijn won het Morlvision Songfestival 2023
  vrijdag 9 december 2005 @ 20:33:09 #157
1986 Jane
agnostic dyslexic insomniac
pi_32953718
quote:
Op vrijdag 9 december 2005 18:58 schreef methodmich het volgende:
Ik draai nu de witte.
Met Happiness is a warm gun. Geweldig nummer natuurlijk. Eén van mijn favorieten van het album. Maar toen ik gisteren hoorde dat iemand dat op Radio 2 aanvroeg ter gelegenheid van de herdenking van de moord, dacht ik toch "Mwah... doe vandaag maar een andere...".
Lying awake, wondering if there is a Dog...
Tijn won het Morlvision Songfestival 2023
pi_32953789
quote:
Op vrijdag 9 december 2005 20:33 schreef Jane het volgende:
Maar toen ik gisteren hoorde dat iemand dat op Radio 2 aanvroeg ter gelegenheid van de herdenking van de moord, dacht ik toch "Mwah... doe vandaag maar een andere...".
Dat was in de Gouden 'we hebben een mailer' Uren. Bizar ja.
I intend to live forever, or die trying.
pi_32966157
quote:
Op vrijdag 9 december 2005 20:33 schreef Jane het volgende:

[..]

Met Happiness is a warm gun. Geweldig nummer natuurlijk. Eén van mijn favorieten van het album. Maar toen ik gisteren hoorde dat iemand dat op Radio 2 aanvroeg ter gelegenheid van de herdenking van de moord, dacht ik toch "Mwah... doe vandaag maar een andere...".
De hele Witte is goed natuurlijk. Mijn op één na favoriete Beatle-album en op twee na favoriete album ooit.
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
pi_32987462
George Michael en Paul McCartney hebben een duet opgenomen:
quote:
George Michael in duet met Paul McCartney

Uitgegeven: 10 december 2005 16:43

AMSTERDAM - Popster George Michael heeft een duet opgenomen met ex-Beatle Paul McCartney. Dat meldt Contactmusic zaterdag. Het gaat om een nieuwe versie van Michael's hit uit 1991 'Heal the pain'. Michael en McCartney zijn het nog niet eens over een releasedatum, maar ze willen allebei dat de opbrengst van de single naar een goed doel gaat.

Volgens George klinkt het nummer 'geweldig'. "Ik heb een nummer gedaan met Paul, ik weet niet zeker wanneer het uitkomt, maar het klinkt helemaal te gek."
En Paul McCartney is ook genomineerd voor een Grammy, of beter gezegd voor drie stuks. Ook producent Nigel Godrich heeft een nominatie binnen voor zijn werk aan Chaos and Creation:

Album Of The Year
The Emancipation Of Mimi - Mariah Carey
Chaos And Creation In The Backyard - Paul McCartney
Love. Angel. Music. Baby. - Gwen Stefani
How To Dismantle An Atomic Bomb - U2
Late Registration - Kanye West

Best Male Pop Vocal Performance
Sitting, Waiting, Wishing - Jack Johnson
Fine Line - Paul McCartney
Walk On By - Seal
Lonely No More - Rob Thomas
From The Bottom Of My Heart - Stevie Wonder

Best Pop Vocal Album
Extraordinary Machine - Fiona Apple
Breakaway - Kelly Clarkson
Wildflower - Sheryl Crow
Chaos And Creation In The Backyard - Paul McCartney
Love. Angel. Music. Baby - Gwen Stefani

Producer Of The Year, Non-Classical
Danger Mouse
• Demon Days (Gorillaz)
Nigel Godrich
• Chaos And Creation In The Backyard (Paul McCartney)

Jimmy Jam, Terry Lewis
• Be Blessed (Yolanda Adams)
• Dance With My Father (Celine Dion)
• Harajuku Girls (Gwen Stefani)
• Never Too Much (Mary J. Blige)
• Nobody Cares (Deborah Cox)
• Pure Gold (Earth, Wind And Fire)
• These Boots Are Made For Walkin' (Jessica Simpson)
Steve Lillywhite
• How To Dismantle An Atomic Bomb (U2)
• Mr. A-Z (Jason Mraz)
The Neptunes
• Already Platinum (Slim Thug Featuring Pharrell)
• Hollaback Girl (Gwen Stefani)
• Let's Get Blown (Snoop Dogg)
• On & On (Missy Elliott)
• Say Somethin' (Mariah Carey Featuring Snoop Dogg)
• Touch (Omarion)

http://www.grammy.com/awards/grammy/48Awards.aspx
pi_32996210
Ik probeer momenteel een achtergrondverhaal te schrijven over het leven van John Lennon in combinatie met het nummer 9.

Het is natuurlijk algemeen bekend dat John Lennon een bijzondere relatie had met dat getal. Zo werd hij op 9 oktober geboren, woonde hij in Liverpool op nummer 9 en maakte hij de nummers 'One after 909', 'Revolution 9' en ' Number9Dream'.

Nou hoorde ik op radio 2 (uitzending van Het Steenen Tijdperk over de dood van John Lennon) dat John ooit zijn eigen dood zou hebben voorspeld. Hij zou twee maanden na zijn verjaardag, 9 oktober, overlijden, zo schijnt hij gezegd te hebben. John Lennon werd op 8 december in New York vermoord, maar op dat moment was het in Liverpool al 9 december.

Het gegeven dat John zijn eigen dood voorspeld zou hebben kan ik echter nergens anders terugvinden. Is er hier misschien iemand die mij daar wat meer over kan vertellen?
  Redactie Frontpage maandag 12 december 2005 @ 10:18:55 #162
95179 TheGrandWazoo
Zelfmoord is een optie! Bazbo
pi_33008314
Lijkt me een beetje een sterk verhaal, Olmo. Lennon heeft na de vreselijke tour in 1966 wel veel dreigbrieven ontvangen, en die raakten hem behoorlijk. Sterker nog, sinds die tijd riep hij (zo wil het verhaal) regelmatig dat ie neergeschoten zou worden. Maar niet specifiek nét voor z'n dood.
Hoianghuzhouhiuphoeginglau is goedemorgen, hoor ik Bassie en Adriaan al zingen; nou, ik versta d'r geen kút van!
(Superworm)
pi_33008698
Hij zou het ook niet vlak voor zijn dood hebben gedaan, maar al in n1966. Het jaar waar jij ook aan refereerd. Hij zou twee maanden na zijn verjaardag overlijden, maar zei daar niet bij in welk jaar. Hij kwam tot deze voorspelling omdat een goede vriend/vriendin ook twee maanden na haar verjaardag was overleden, geloof ik. De geboorte- en sterfdatum van die vriend/vriendin hielden weer verband met het getal 9.
pi_33010930
quote:
Op maandag 12 december 2005 10:37 schreef Olmo het volgende:
Hij zou het ook niet vlak voor zijn dood hebben gedaan, maar al in n1966. Het jaar waar jij ook aan refereerd. Hij zou twee maanden na zijn verjaardag overlijden, maar zei daar niet bij in welk jaar. Hij kwam tot deze voorspelling omdat een goede vriend/vriendin ook twee maanden na haar verjaardag was overleden, geloof ik. De geboorte- en sterfdatum van die vriend/vriendin hielden weer verband met het getal 9.
Klinkt een beetje als de verhalen na 9/11 (911 is het alarmnummer, als je het in word in een bepaald lettertype typt krijg je een geheime boodschap, de 11 staat voor de twee torens) en de verhalen na de dood op Fortuyn (6 kogels, 6 mei, 6 minuten over 6 etc.).
pi_33012019
Haha exact. Dat soort eigenaardigheden zijn natuurlijk leuk om over te schrijven .
  Moderator maandag 12 december 2005 @ 14:10:49 #166
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_33013918
In het muziekblad Revolver staat een 14 pagina lange special over de Beatles. Qua informatie stond er voor mij niet echt veel nieuws in, maar toch altijd leuk om te hebben
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
  maandag 12 december 2005 @ 20:25:16 #167
41286 Price
The Abominable Dr. Phibes
pi_33025177
quote:
Op maandag 12 december 2005 12:15 schreef MrBadGuy het volgende:

[..]

Klinkt een beetje als de verhalen na 9/11 (911 is het alarmnummer, als je het in word in een bepaald lettertype typt krijg je een geheime boodschap, de 11 staat voor de twee torens) en de verhalen na de dood op Fortuyn (6 kogels, 6 mei, 6 minuten over 6 etc.).
Typ het vluchtnummer, Q33 NY van één van de jets in Word. Verander font size in 48 en lettertype in Wingdings.
You Should Have Seen Them Kicking Edgar Allan Poe
pi_33027181
quote:
Op maandag 12 december 2005 20:25 schreef Price het volgende:

[..]

Typ het vluchtnummer, Q33 NY van één van de jets in Word. Verander font size in 48 en lettertype in Wingdings.
Beetje offtopic, maar dat bedoelde ik
pi_33040678
Die kende ik nog niet, maar hij is wel erg sterk en goed
pi_33044142
Ben ik nou de enige die juist de eerste platen van de Beatles (1963 - 1966) beter vindt, of in ieder geval vaker draait?

En verder ben ik op zoek naar psychedelische foto's/tekeningen van de Beatles in een kwaliteit die hoog genoeg is om op A4 geprint te worden? dit voor een feestje
You cannot discover new oceans unless
you have the courage to lose sight of
the shore
pi_33045137
Er zijn zeker meer mensen op dit forum te vinden die de vroege Beatlesperiode verkiezen boven de eindjaren.

Naar mijn mening is het gewoon puur een kwestie van smaak. Ik kan ernorm genieten van de rock 'n roll platen, die vaak een enorme lading energie met zich meebrengen, maar uiteindelijk vind ik de latere nummers toch vaak mooier.
pi_33045350
quote:
Op dinsdag 13 december 2005 15:08 schreef rameijer het volgende:
En verder ben ik op zoek naar psychedelische foto's/tekeningen van de Beatles in een kwaliteit die hoog genoeg is om op A4 geprint te worden? dit voor een feestje
Zoiets?

Ik zou zoeken naar Desktops en wallpapers.. die zijn vaak wel groot genoeg.
pi_33045408
Leuke Ipod-foto trouwens:
pi_33045970
quote:
Op dinsdag 13 december 2005 15:52 schreef webfreak het volgende:

[..]

Zoiets?
Jaaaaa! Meer, meer!
You cannot discover new oceans unless
you have the courage to lose sight of
the shore
pi_33125679
PAUL MCCARTNEY ZATERDAGAVOND UITGEBREID OP ENGELSE TV!

23.10 op ITV
Zaterdagavond, 17 December zal Paul McCartney verschijnen bij 'Parkinson'. De veteraan Parkinson praat met Paul over zijn solo carriëre, over de Beatles en over zijn laatste project, het kinderboek genaamd 'High in the Clouds'.

23.30 op BBC2
Diezelfde avond op de BBC is de documentaire 'Paul McCartney: Chaos And Creation at Abbey Road'. Dit programma staat gepland voor 23.30 (een snelle blik in de tv gids leert mij dat voorafgaand hieraan 'snooker' is en dat dit kan uitlopen - even bijblijven of ruim programmeren!). Hierin keert Paul terug naar de fameuze Studio 2 in Abbey Road, waar de Beatles al hun platen opnamen. McCartney speelt live voor een select publiek werk uit zijn gehele carriëre.

(op de site van McCartney staat het een uur eerder gepland maar dat is natuurlijk in Engelse tijd )

(bron: beatlesfanclub.nl)

[ Bericht 8% gewijzigd door webfreak op 16-12-2005 09:45:05 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')