Metalheads Unite CLXXXVII - This Godless Endeavorquote:Metalheads Unite!!! Het topic waar metal-liefhebbers samenkomen en over alles wat met de diverse metal soorten te maken heeft praten. Wat voortgekomen is uit een Dynamo Open Air topic is na al die jaren inmiddels al voorbij de 150 delen. Nieuwtjes, aanraders en discussies over NWOBHM, Black Metal en alles er tussenin komen hier voorbij!
Daar zul je geen spijt van krijgen, zie mijn review op metalfan. En de nieuwe van Helloween wordt ook geen teleurstelling! En de nieuwe Primal Fear is ook weer leuk. Ze worden steeds minder een Judas Priest-kloonquote:Op zaterdag 22 oktober 2005 18:08 schreef Djaser het volgende:
Nieuwe Gamma Ray moete ik maar eens gaan bestellen want ik heb hem nog niet in de winkels zien liggen.
Oew, ik ben wel benieuwd danquote:Op zaterdag 22 oktober 2005 20:37 schreef Kipman het volgende:
[..]
Daar zul je geen spijt van krijgen, zie mijn review op metalfan. En de nieuwe van Helloween wordt ook geen teleurstelling! En de nieuwe Primal Fear is ook weer leuk. Ze worden steeds minder een Judas Priest-kloon
http://www.nightwish.com/english/lettertotarjaen.htmlquote:Dear Tarja,
It`s time to choose whether the story of Nightwish ends here or whether it will still continue an undetermined period of time. We`ve been working with this creation for 9 years and we are not ready to give up yet. Nightwish is a way of life, something to live for, and we`re certain we can`t let it go.
Equally certain is the fact that we cannot go on with you and Marcelo any longer. During the last year something sad happened, which I`ve been going over in my head every single day, morning and night. Your attitude and behavior don`t go with Nightwish anymore. There are characteristics I would never have believed to see in my old dear friend.
People who don`t talk with each other for a year do not belong in the same band.
We are involved in an industry where the business-side of things is a necessary evil and something to worry about all the time. We are also a band which has always done music from the heart, because of friendship and the music itself. The mental satisfaction should always be more important than money! Nightwish is a band, it`s an emotion.
To you, unfortunately, business, money, and things that have nothing to do with those emotions have become much more important. You feel that you have sacrificed yourself and your musical career for Nightwish, rather than thinking what it has given to you.
This attitude was clearly shown to me in the two things you said to me in an airplane in Toronto: ”I don`t need Nightwish anymore.” and ”Remember, Tuomas, that I could leave this band at any time, giving you only one day`s warning in advance”.
I can`t simply write any more songs for you to sing.
You have said yourself that you are merely a ”guest musician” in Nightwish. Now that visit ends and we will continue Nightwish with a new female vocalist.
We`re sure this is an equally big relief to you as it is for us. We have all been feeling bad long enough.
You told us that no matter what, the next Nightwish album will be your last one. However, the rest of us want to continue as long as the fire burns. So there`s no sense in doing that next album with you, either.
The four of us have been going over this situation countless times and we have realized that this is the thing we want to do in life. It´s all we can do. In December 2004, in Germany, you said that you will never tour again for more than two weeks at a time. You also said that we can forget about U.S. and Australia because the fees and the sizes of venues are too small.
In interviews I`ve mentioned that if Tarja leaves, that would be the end of the band. I understand that people will think this way. Nightwish is, however, a scenery of my soul and I`m not ready to let go because of one person. A person who wants to focus her creativity to somewhere else, a person whose values don`t match mine.
We were never bothered by the fact that you didn`t participate in writing/arranging songs, you never in 9 years came to rehearse the songs with us before going to the studio. Not the fact that while on tour you always wanted to fly, separately from us with your husband. Not the fact that you are an undisputable front image of the band.
We accepted and felt ok about everything except greed, underestimating the fans, and breaking promises. It was agreed by the five of us that Nightwish would be the priority in everything that we do during 2004-2005. Still so many things were more important to you. The ultimate example being the already sold-out show in Oslo, which you wanted to cancel because you needed to rehearse for your solo concerts, meet frieds and go to the movies. Those were the words Marcelo used in an e-mail explaining the cancellation. This being just one example of so many. I couldn`t think of a worse way of being selfish and dismissing our fans.
Nightwish is a way of life and a job with many obligations. To each other and to the fans. With you we can`t take care of those duties anymore.
Deep within we don`t know which one of you drove us to this point. Somehow Marcelo has changed you from the lovely girl you were into a diva, who doesn`t think or act the way she used to. You are too sure of your irreplaceableness and status.
It`s obvious that you blame your stress and misery on us four. And you think we don`t respect or listen to you. Belive us; We have always had the uppermost respect towards you as a wonderful vocalist and as a friend. And very often during the past couple of years the plans were made according to your decisions only. You were always the only one who wanted more money from the shows.
This ”compensation and more money from everything” –attitude is the fact that we are most disappointed of!
We wish that from now on you will listen to your heart instead of Marcelo. Cultural differences combined with greed, opportunism and love is a dangerous combination. Do not wither yourself.
This decision is not something we are especially proud of but you gave us no choice. The gap between us is too wide. And the decision is made by us four unanimously. We are beyond the point where things could be settled by talking.
All the best for your life and career,
Tuomas
Emppu Jukka Marco
Ps. This is an open letter for everybody.
Als dat zo is dan kan hij maar één kunstje. Dat doet me denken aan die knakker van Tristania die Tristania II oprichtte. Natuurlijk is het verslavend om platen uit te brengen onder de naam Nightwish want de fans heb je al. Het is ook wel gerechtvaardigd als je een topzangeres in huis haalt en een album zo goed (maar dan anders) als Oceanborn maakt. Maar als je zoiets hebt van: ik ga niks veranderen (zoals Nightwish al jaren stil stond) dan kun je er beter mee stoppen.quote:Op zondag 23 oktober 2005 13:28 schreef Djaser het volgende:
Wat is het verschil nou eigenlijk? Tuomas verzorgde bijna alle muziek, als hij een nieuwe band op zou richten zou het eigenlijk gewoon weer Nightwish zijn maar dan met een andere naam.
Sirenia is datquote:Op zondag 23 oktober 2005 13:36 schreef Toffe_Ellende het volgende:Als dat zo is dan kan hij maar één kunstje. Dat doet me denken aan die knakker van Tristania die Tristania II oprichtte.
Sirenia was een lachertje op Graspop afgelopen jaar, dat ze met twee man ofzo op t podium stonden, en alle geluid gewoon van een cdtje kwam ofzo (ik meen me te herinneren dat er alleen 2 gitaristen op t podium stonden, en dat de drums en zang en keyboard uit t niets kwamen).quote:Op zondag 23 oktober 2005 19:12 schreef Xcalibur het volgende:
[..]
Sirenia is dat
nou moet ik zeggen dat ik het nog wel mee vind vallen, hoewel ik Sirenia maar 1x gezien / gehoord heb (Graspop dit jaar).... in het geval van After Forever / Epica vind het veel schandaliger, zelfs het artwork is hetzelfde![]()
het was jou dus niet opgevallen dat After Forever na het vertrek van de gitarist een andere richting is opgegaan, terwijl die gitarist juist in de lijn van het oude After Forever doorging.... lijkt me dan toch duidelijk wiens visie het vooral was bij die eerste twee After Forever platenquote:Op zondag 23 oktober 2005 19:12 schreef Xcalibur het volgende:
in het geval van After Forever / Epica vind het veel schandaliger, zelfs het artwork is hetzelfde![]()
Vooral keyboard, maar ook aandere specialeffectjes en stukjes zang stonden op tape/CD. Dat was wel een beetje lame idd. De drummer is overigens van Trail of Tears geleend. Nadat een keer een gitarist "instortte" tijdens de eerste tour hebben ze blijkbaar het nog steeds niet voor elkaar een volledige band te formeren. Wel jammer want hoewel een regelrechte voortzetting van Tristania vind ik het toch wel wat hebben, alleen nu komt het nogal suf over.quote:Op zondag 23 oktober 2005 20:19 schreef dunc het volgende:
[..]
Sirenia was een lachertje op Graspop afgelopen jaar, dat ze met twee man ofzo op t podium stonden, en alle geluid gewoon van een cdtje kwam ofzo (ik meen me te herinneren dat er alleen 2 gitaristen op t podium stonden, en dat de drums en zang en keyboard uit t niets kwamen).
Het stelt waarschijnlijk niks voor maar ik ben toch benieuwd. Toch had ik liever nieuwe Sabbath nummers met Ozzy, Martin, Gillan, of Hughes achter de Sabbath microfoon gezienquote:RONNIE JAMES DIO To Collaborate With TONY IOMMI On New BLACK SABBATH Project - Oct. 23, 2005
Legendary heavy metal vocalist Ronnie James Dio has revealed during an interview with BBC Radio 2's "Masters of Rock" program that he will once again be collaborating with BLACK SABBATH guitarist Tony Iommi.
"At this particular point — if all doesn't fall through, and I doubt that it will — Tony Iommi and I are going to write a couple of tracks together for a project that I think is called 'Black Sabbath – The Dio Years'," Dio said. "So that'll be two unreleased tracks which I'm sure will be interesting to old SABBATH fans, and maybe [even] the new SABBATH fans."
To listen to a playback of the "Masters of Rock" program featuring Dio, click here (the above-mentioned quote can be heard approximately 36 minutes and 10 seconds into the show — at the 19:36:10 mark).
Dio recorded a total of three studio albums with BLACK SABBATH — 1980's "Heaven and Hell", 1981's "Mob Rules" and 1992's "Dehumanizer" — in addition to appearing on the classic live album "Live Evil" in 1983.
Dio is currently touring Europe with his solo band, which currently includes guitarist Doug Aldrich (WHITESNAKE) filling in for an injured Craig Goldy. Check out pictures from the group's headlining show Saturday night (Oct. 22) at the Astoria in London, England: Wire Image.
dat ligt aan jou.quote:Op zaterdag 29 oktober 2005 14:49 schreef _Yapser_ het volgende:
Hrm, ligt het aan mij of wordt Gorefest redelijk commercieel?
zeker nu in Nederland alle muziekzenders zijn verBreEzAht en verhiphopt enzo. Nu On The Roxx bij the box al een geruime tijd weg is, is er niks meer over. Alleen Rocktober op MTV, maar dat zijn bijna alleen maar bekende Amerikaanse bands, en vrijwel niks van NWOBHM en Black/Deathquote:Op zaterdag 29 oktober 2005 20:18 schreef Seborik het volgende:
Er zijn zoveel bands met clips die nooit op televisie zijn vertoond.
Wat heeft het maken van een clip met commercie te maken? Zoals gezegd, net alsof deze clip overdag in high rotation voorbij komt op de muziekzenders. Je klinkt een beetje zoals de verstokte metalfans toen Metallica een clip voor One ging maken..(al is dat misschien niet zo'n gelukkig voorbeeldquote:Op zaterdag 29 oktober 2005 14:49 schreef _Yapser_ het volgende:
Hrm, ligt het aan mij of wordt Gorefest redelijk commercieel?
Dus je kan het nieuwe Gorefest album gewoon aanschaffen.quote:Op woensdag 2 november 2005 16:03 schreef Djaser het volgende:
Bah jullie kunnen zeggen wat jullie willen maar ik blijf toch liever een end van radio vriendelijke Gorefest nummers vandaan
quote:Sharon tells British gay magazine Attitude for its November 2005 issue, "The band are actually really nice guys, but the singer has a chip on his shoulder.
"The bottom line is, it's not my fault that his solo records are shit. Don't be jealous of what Ozzy does.
"He never once thanked us for the tour. People don't behave like that.
"I tell you, though. This guy got the singer with a fucking egg right in the middle of his brow — what a star!"
dat is toch pas volgende maand?quote:Op woensdag 2 november 2005 19:42 schreef Seborik het volgende:
Ben je naar Primal Fear met in het na-programma Helloween geweest?
Maar afgezien van dat (eerste keer dat ik ze ga zien) is de show wel goed?quote:Op vrijdag 4 november 2005 19:00 schreef Seborik het volgende:
Nee, ik ga niet naar Hammerfall & Stratovarius, want ik heb Stratovarius al twee keer gezien en Hammerfall vind ik niet zo heel erg bijzonder. De shows van Stratovarius interesseren me ook niet meer zo. Alles is precies hetzelfde, goed gespeeld, maar liefde lijkt te ontbreken. Zelfs het Fins tellen aan het einde is altijd hetzelfde.
Wat moet ik me daarbij voorstellen? Proberen ze het publiek te leren hoe je in het Fins tot tien telt?quote:Op vrijdag 4 november 2005 19:00 schreef Seborik het volgende:
Zelfs het Fins tellen aan het einde is altijd hetzelfde.
Ben wel geweest, was top, kwam denk ook omdat we met een aardig groepje waren dus het bier vloeide rijkelijk (ietwat te rijkelijk was de conclusie zondagochtend).quote:Op zaterdag 5 november 2005 03:30 schreef dunc het volgende:
Mja, dutch metal dag in de melkweg, ik twijfel nogsteeds, heb tegelijkertijd een ander feestje... dutch metal of gratis pils.. lastig.
Dat doen ze altijd geloof ik... de laatste keer viel mijn remdruk weg tijdens het langzaam naar beneden rijden in die metalheads-file... gelukkig kreeg ik de auto met de handrem net op tijd tot stilstandquote:Op maandag 7 november 2005 19:49 schreef maxor het volgende:
Na afloop de parkeergarage uitkomen bleek nogal een probleem te wezen, nou hadden ze waarschijnlijk om de snelheid wat op te voeren een of andere kerel daar neergezet om de kaartjes in die automaat te douwen kreeg die gast het voor elkaar om dat ding te laten flippen waardoor de slagboom niet open ging. Affijn een parkeergarage vol schreeuwend langharig tuig en toeterende auto's![]()
Neuh, GD boeit me totaal niet, en The Haunted vond ik de vorige keren dat ik ze zag ook behoorlijk slaapverwekkend na 3 of 4 nummers.quote:Op woensdag 9 november 2005 02:19 schreef OFfSprngr het volgende:
Mensen die naar The Haunted en God Dethroned gaan in de Baroeg? (R'dam-Lombardijen/17NOV), damage: 10 Euro.
Ben wel benieuwd hoe dat gaat klinken, zowiezo erg tof dat Ken Owen weer drumt na zijn beroerte van een aantal jaar terug.quote:*Former CARCASS Frontman's Country/Blues Solo Album To Surface Early Next Year - Nov. 9, 2005
Fractured Transmitter Records will be issuing former CARCASS bassist/vocalist Jeff Walker's solo album consisting exclusively of country and blues covers from artists including SKEETER DAVIS, HANK WILLIAMS, JOHNNY CASH, CONNIE SMITH, and JOHN DENVER — albeit with a metallic spin. The CD, entitled "Welcome to Carcass Cuntry", is tentatively scheduled for release in February/March 2006.
"What I'm doing is kinda left of center to some extent," Walker told Decibel magazine late last year. "It's really not that original of an idea when you consider that [SOCIAL DISTORTION frontman] Mike Ness has already done a country-hybrid album. But I don't think anyone from a background like mine has done it, and done it with a bit of respect — not turning it into a piss take."
"Welcome to Carcass Cuntry" will include contributions from H.I.M. drummer Gas, H.I.M. frontman Ville Valo (bass/backing vocals), former CARCASS guitarist/FIREBIRD frontman Bill Steer (lead guitar, harmonica, slide guitar, vocals), AMORPHIS guitarists Esa Holopainen and Tomi Koivusaari (guitars), keyboardist Santeri Kallio (keyboards) and bassist Niclas Etelävuori (bass), ex-FAITH NO MORE bassist Billy Gould, and former CARCASS drummer Ken Owen.
"I like the irony of me doing a solo album and being the most untalented person on the album," Walker joked. "I could play the instruments half-assed, but I think it's better to recognize your own failings and get someone else in who could do it better.
lol!quote:Op zondag 13 november 2005 20:06 schreef Djaser het volgende:
http://media.putfile.com/Megadeth_on_DD
Megadeth en de Looney Tunes. Eigenlijk zijn de grappen veels te flauw, maar toch wel aardig om te zien.
quote:Op woensdag 16 november 2005 12:01 schreef ThE_ED het volgende:
perkele!
Neeh ik ga de 15 december in Patro naar pps, en 9 december naar chimairaquote:Op maandag 21 november 2005 19:53 schreef maxor het volgende:
Zijn er hier nog ppls die zondag 11 december naar Peter Pan Speedrock in de Melkweg gaan?
Pas nog gezien in Alkmaar... PPS blijft goed thoquote:Op maandag 21 november 2005 19:53 schreef maxor het volgende:
Zijn er hier nog ppls die zondag 11 december naar Peter Pan Speedrock in de Melkweg gaan?
albums, zo te zien.quote:Op vrijdag 25 november 2005 19:52 schreef maxor het volgende:
Jaarlijstje als in beste nummers van het afgelopen jaar of gekochte albums?
Ik weet niet eens of ik wel zoveel nieuw uitgekomen CD's heb gekocht dit jaarquote:Op maandag 21 november 2005 22:01 schreef mr_cucumber het volgende:
Bijna december, tijd voor jaarlijstjes, iemand die al een lijstje heeft van afgelopen jaar?
Albums en/of nummers, wat je wiltquote:Op vrijdag 25 november 2005 19:52 schreef maxor het volgende:
Jaarlijstje als in beste nummers van het afgelopen jaar of gekochte albums?
Ik heb ook nog niet alles kunnen kopen kopen wat ik goed vond dit jaar, maar dat betekent niet dat ze niet in je jaarlijstje kunnen staan natuurlijkquote:Op zaterdag 26 november 2005 10:08 schreef ThE_ED het volgende:
[..]
Ik weet niet eens of ik wel zoveel nieuw uitgekomen CD's heb gekocht dit jaar
Ik zal eens gaan kijken.
Dat is ook zo natuurlijkquote:Op zaterdag 26 november 2005 11:17 schreef mr_cucumber het volgende:
[..]
Ik heb ook nog niet alles kunnen kopen kopen wat ik goed vond dit jaar, maar dat betekent niet dat ze niet in je jaarlijstje kunnen staan natuurlijk
Dat nummer gaat gewoon door waar Sonic Firestorm ophield. Omdat de verrassing er nu al wel af is, vind ik het echt niet meer zo wereldschokkend als de band zelf beweerd. Als de hele cd weer zo gaat klinken, is het snel einde carriere voor de band.quote:Op zaterdag 26 november 2005 00:33 schreef Renmaestro het volgende:
De lui van Dragonforce komen weer met een nieuw album: Inhuman Rampage (). Er is een nummer ervan te downloaden op hun site, maar bij dezen geef ik maar meteen de link. Ook komen ze weer richting Nederland getourd begin volgend jaar.
Buried Inside is geen Metal, Gojira is een goede keus.quote:Op vrijdag 2 december 2005 10:21 schreef mr_cucumber het volgende:
2. Buried Inside - Chronoclast
Wat is Buried Inside dan wel?quote:Op vrijdag 2 december 2005 22:57 schreef OFfSprngr het volgende:
[..]
Buried Inside is geen Metal, Gojira is een goede keus.![]()
Screamo.quote:Op zaterdag 3 december 2005 03:08 schreef mr_cucumber het volgende:
[..]
Wat is Buried Inside dan wel?
Alsnog zijn ze dan wat mij betreft meer Hardcore dan Metal.quote:Op zaterdag 3 december 2005 13:12 schreef mr_cucumber het volgende:
Ja, ze hebben screamo invloeden, maar om ze nou als typisch screamo te omschrijven is wat mij betreft onzin, ik gooi ze gewoon onder de (brede) noemer metal.
Natuurlijk. Buried Inside is bovenal metal. Posthardcore? Zeker. Screamo? My ass. Zeker alleen om de geschreeuwde vocalen.quote:Op zaterdag 3 december 2005 17:28 schreef mr_cucumber het volgende:
Dat kan natuurlijk, maar voor mij persoonlijk hebben ze genoeg metalinvloeden om in mijn metaljaarlijstje te komen
Ik ben er wel geweest. En als we naar het aantal mensen kijken die de handjes in de lucht deden, dan was Helloween toch echt het hét hoofdprogramma.quote:Op woensdag 2 november 2005 19:42 schreef Seborik het volgende:
Ben je naar Primal Fear met in het na-programma Helloween geweest?
Ik ook, stond rechts met een blonde hanekam, wellicht hebben wel elkaar onbewust gezien.quote:Op donderdag 15 december 2005 16:20 schreef Angel_of_Dth het volgende:
Dark Tranquillity was erg gaaf. Ik heb wel een deel gemist, maar wat ik gezien heb vond ik zeker tof. Toch maar eens meer van gaan luisteren. En Chimaira deed het prima, erg puik. En de cd is geweldig.
De pit was inderdaad vrij groot, maar ook vrij rustig. Dat was wel even iets anders dan de dag ervoor bij Hatebreed. Ik stond beide dagen gewoon lekker op het balkon met een biertje te genieten.
Ik stond links, voor de band rechts, vrij dicht bij het midden (in de bocht zeg maarquote:Op vrijdag 16 december 2005 03:50 schreef OFfSprngr het volgende:
[..]
Ik ook, stond rechts met een blonde hanekam, wellicht hebben wel elkaar onbewust gezien.
In Tilburg zeker? Daar was ik ook, DT was inderdaad verschrikkelijk saai daar, Kreator gaf daarentegen het beste concert dat ik tot nu toe heb meegemaakt; zoveel energie en agressie!quote:Op donderdag 15 december 2005 20:23 schreef mr_cucumber het volgende:
Mooi om te horen dat Dark Tranquility goed was, heb ze eerder dit jaar in het voorprogramma van Kreator gezien maar dat was vrij suf.
Ja, ze hebben weer een nieuwe cd uit he? Bon Jovi vind ik verder altijd wel leuk om te zien. Alleen jammer dat dus Blind Guardian die dag bij in de buurt speelt. Die band is natuurlijk véél beter.quote:Op zaterdag 17 december 2005 22:09 schreef Seborik het volgende:
Damn, Bon Jovi volgend jaar weer op tour?
Zou hij het daarom zou goed met Schaffer kunnen vinden?quote:Op zaterdag 17 december 2005 22:26 schreef Seborik het volgende:
Hansi is net zo arrogant als Jon Bon Jovi, dat dan weer wel.
Volgens mij is In Flames voorprogramma van Sepultura. Beetje verkeerde volgorde IMHO, net als dat Samael niet in het voorprogramma van Obituary zou moeten staan maar andersom.quote:Op zaterdag 17 december 2005 18:49 schreef Tokus het volgende:
[afbeelding]
5-5 en 6-5 staat Blind Guardian in Rijssen en Vosselaar, respectievelijk. En in september komen ze nog naar Tilburg en Antwerpen.
Sepultura is de opener op de tour van In Flames, die in maart ofzo begint.
Dacht toch te lezen dat Sepultura het voorprogramma was.quote:Op woensdag 21 december 2005 14:26 schreef Shivo het volgende:
[..]
Volgens mij is In Flames voorprogramma van Sepultura. Beetje verkeerde volgorde IMHO, net als dat Samael niet in het voorprogramma van Obituary zou moeten staan maar andersom.
Hmz.. nou begin ik ook te twijfelen...quote:Op woensdag 21 december 2005 16:16 schreef mr_cucumber het volgende:
[..]
Dacht toch te lezen dat Sepultura het voorprogramma was.
Samael in het voorprogramma van Obituary vind ik dan wel terecht. Maar waarschijnlijk zijn ze gewoon co-headliner ofzo.
Ik heb je gezien!quote:Op vrijdag 16 december 2005 03:50 schreef OFfSprngr het volgende:
[..]
Ik ook, stond rechts met een blonde hanekam, wellicht hebben wel elkaar onbewust gezien.
ja, nog maar pas hoorquote:Op vrijdag 23 december 2005 11:12 schreef the900 het volgende:
Ha, er is gewoon een hele reeks voor metal liefhebbers.
Niet in dit forum. Metal lééft (!!!) in MUZ. Wimps and posers, leave the hall!quote:Op vrijdag 23 december 2005 11:12 schreef the900 het volgende:
Ha, er is gewoon een hele reeks voor metal liefhebbers.
Ik ben sinds kort weer wat meer into metal, en het viel me al op dat er overal topics werden gesloten omdat metal er toch maar af wordt gezeken
Ja nou zit ik dus met Man0war in mijn hoofd...quote:Op vrijdag 23 december 2005 14:15 schreef Summoner het volgende:
[..]
Niet in dit forum. Metal lééft (!!!) in MUZ. Wimps and posers, leave the hall!![]()
If you're not into metal, you are not my friend!quote:Op vrijdag 23 december 2005 14:22 schreef ThE_ED het volgende:
Ja nou zit ik dus met Man0war in mijn hoofd...
Hallo.quote:
Samael hoort gewoon in 't hoofdprogramma, net zoals In Flames headliner moet zijn tegenover Sepultura.quote:Op woensdag 21 december 2005 16:16 schreef mr_cucumber het volgende:
[..]
Dacht toch te lezen dat Sepultura het voorprogramma was.
Samael in het voorprogramma van Obituary vind ik dan wel terecht. Maar waarschijnlijk zijn ze gewoon co-headliner ofzo.
Ik neem aan dat dit de grappige manier is om ons eraan te herinneren dat ze er toch niet warenquote:Op zondag 1 januari 2006 18:37 schreef Djaser het volgende:
Ook leuk, na het matige concert vorig jaar op graspop
Ik vind het persoonlijk triester dat Sepultura nog bestaat, vooral na het vertrek van Max.quote:Op zaterdag 17 december 2005 22:04 schreef Kipman het volgende:
Naar de nieuwe Queensryche kijk ik wel uit. vooral omdat ik nu eindelijk ook veslaafd ben geraakt aan Operation Mindcrime 1. Dat mocht ook wel, een jaar na aanschaf
Ik had Blind Guardian graag gezien op bevrijdingsdag in Rijssen. Helaas moet ik dan naar Bon Jovi.
Triest dat Sepultura nog steeds als voorprogramma moet fungeren.
Ensiferum is ook al bevestigdquote:Op maandag 2 januari 2006 18:15 schreef dunc het volgende:
Ahhh, Graspop, het speculeren begint weer?Saxon was al bevestigd ving ik nog ergens op (some things never change)
![]()
Damn, zijn ze niet in de war met Arrow.quote:Op maandag 2 januari 2006 23:52 schreef ThE_ED het volgende:
[..]
Op festival info hebben ze het ook over Michael Schenker
De reuniontour was toch in 2004?quote:Reunie Van Halen
Van Halen komt weer bij elkaar. Dat zei de oorspronkelijke zanger van de band, David Lee Roth, onlangs in een interview. Roth had lange tijd ruzie met de andere bandleden, maar inmiddels is de onenigheid zo goed als uitgepraat. Volgens Roth zal Van Halen dit jaar weer gezamenlijk optreden.
True maar zonder David Lee Roth maar met Sammy Hagarquote:Op zaterdag 7 januari 2006 00:00 schreef ThE_ED het volgende:
->
[..]
De reuniontour was toch in 2004?
Dus nu met Roth maar zonder Eddie Van Halen?quote:January 3, 2006 David Lee Roth reveals during an interview with the Pittsburgh Tribune that he spoke to Alex Van Halen the previous week and and a reunion with Van Halen is "inevitable". Roth also states in another interview with Cleveland Plain Dealer that he has also spoken to Eddie Van Halen recently though he says "Eddie's off in his own world."
Waar heb je het nieuwsbericht in die vorm vandaan? Want David heeft alleen in een interview gezegd dat de deuren voor een reunie weer open zijn. Het is nog niet bevestigd en het is al helemaal niet zeker of het ooit gaat gebeuren.quote:Op zaterdag 7 januari 2006 00:00 schreef ThE_ED het volgende:
->
[..]
De reuniontour was toch in 2004?
Van kinkfm(.nl)quote:Op zaterdag 7 januari 2006 14:49 schreef Kipman het volgende:
[..]
Waar heb je het nieuwsbericht in die vorm vandaan?
Zo eenmalig dat ze 29 september in 013 staanquote:Op maandag 9 januari 2006 18:59 schreef Mr-Coffee het volgende:
Wie gaan er trouwens op 5 mei naar Rijssen in Overijsel?
Dan geeft Blind Guardian een eenmalig concert in Nederland.
Ik ben er in ieder geval.![]()
![]()
![]()
![]()
Dat is interessant. Welke zaal?quote:Op maandag 9 januari 2006 18:59 schreef Mr-Coffee het volgende:
Wie gaan er trouwens op 5 mei naar Rijssen in Overijsel?
Dan geeft Blind Guardian een eenmalig concert in Nederland.
Ik ben er in ieder geval.![]()
![]()
![]()
![]()
quote:Op maandag 9 januari 2006 20:34 schreef Seborik het volgende:
[..]
NEPPERD, KEN JE DE LUCKY NIET!!!
En de andere zaal is de Biebob. Waar Tokus heen gaat.
http://www.lucky.nl/poppodium/agenda/agenda.asp?id=448quote:Op maandag 9 januari 2006 19:03 schreef ThE_ED het volgende:
[..]
Zo eenmalig dat ze 29 september in 013 staan
Weheheheh idd.quote:Op maandag 9 januari 2006 21:05 schreef ThE_ED het volgende:
[..]
De luiaards hebben niet eens ff het tourschema gecheckt...
Idd, Trivium moet weer naar NL komenquote:Op dinsdag 3 januari 2006 15:25 schreef Handschoen het volgende:
GraspopBen benieuwd dit jaar.
En ik moet zeggen dat ik het een beetje jammer vind dat Sepultura in het voorprogramma staat van In Flames. Ik had liever iets anders gezien.
Die US tour met Trivium daarintegen. Zonde dat die niet meekomen naar Europa
Damn, als ik iets niet wil missen is het Trivium, liefst in een klein zaaltjequote:Op maandag 9 januari 2006 22:21 schreef TheSorrow het volgende:
[..]
Idd, Trivium moet weer naar NL komen
ja, best een leuk schijfje. en ze zijn inderdaad het voorprogramma van Children Of Bodom.quote:Op dinsdag 10 januari 2006 12:14 schreef ThE_ED het volgende:
Heeft iemand die CD van One Man Army (and the undead quartet) al gehoord? Best redelijk goede reviews volgens mij. Ze staan in het voorprogramma van CoB.
Valt wel mee, je hebt blijkbaar nog nooit van PARACOCCIDIOIDOMICOSISPROCTITISSARCOMUCOSIS gehoordquote:Op woensdag 11 januari 2006 16:53 schreef Fairy_with_boots het volgende:
[..] Wel een irritant lange naam trouwens.
De pauze heeft ze zeker goed gedaan, op Chapter 13 leek het alsof ze een beetje last hadden van metaalmoeheid.quote:Op zaterdag 14 januari 2006 14:00 schreef nipeng het volgende:
La Muerte van Gorefest is best een tof album moet ik bekennen.
Toch vind ik Chapter 13 zeker geen slecht album, ook al is de metal idd ver te zoeken. En ja, ik weet dat bijna niemand het hierin met me eens is (sell outs! commercieel! enz.)quote:Op zaterdag 14 januari 2006 14:23 schreef Mr-Coffee het volgende:
[..]
De pauze heeft ze zeker goed gedaan, op Chapter 13 leek het alsof ze een beetje last hadden van metaalmoeheid.
Gelezenquote:Op dinsdag 10 januari 2006 21:00 schreef Tokus het volgende:
[..]
morgen ff op zo'n site kijken die wel 's in m'n sig staat, voor een interview.
Smile is anders een van mn favo nummers, sell out?, nou nee.. meer Sludge.quote:Op zaterdag 14 januari 2006 16:16 schreef Fairy_with_boots het volgende:
[..]
Toch vind ik Chapter 13 zeker geen slecht album, ook al is de metal idd ver te zoeken. En ja, ik weet dat bijna niemand het hierin met me eens is (sell outs! commercieel! enz.)
Binnenkort interview met deze Zweedse topact online op de website van Tokus. Evil in league with Satan (single version), met een onthullend verhaal over Scandinavische trekkies en hun banden met de Burger King.quote:Op dinsdag 10 januari 2006 11:29 schreef Seborik het volgende:
Ik wil wel even Borg 64 spammen. Bij deze:
http://www.borg64.com/
Fucking cool.
Ik ben het met je eens hoor! maar de meeste 'metaalhoofden' die ik ken zeggen altijd dat Gorefest te commercieel is, ik vind dat dus niet.quote:Op maandag 16 januari 2006 15:14 schreef OFfSprngr het volgende:
[..]
Smile is anders een van mn favo nummers, sell out?, nou nee.. meer Sludge.
Welke niet-metaalhoofd heeft dan ook ooit van Gorefest gehoord?..
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Die arme sloebers van Iron Maiden ook inderdaad...quote:Op woensdag 18 januari 2006 20:08 schreef Fairy_with_boots het volgende:
[..]
Ik denk trouwens dat je sowieso niet zo veel commercieel inzicht hebt als je metal gaat maken om geld te verdienen![]()
Dat zeg ik toch ook niet, je kunt er best geld mee verdienen maar die kans is volgens mij veel kleiner dan wanneer je een blij top40 liedje maakt.quote:Op woensdag 18 januari 2006 21:45 schreef ThE_ED het volgende:
[..]
Die arme sloebers van Iron Maiden ook inderdaad...
Niet gestart met het idee van "we gaan eens cashen" maar wel een voorbeeld dat metal niet hoeft te betekenen dat je niet ook financieel succesvol kunt zijn.
Daar is de competitie om in de smaak van het publiek te vallen waarschijnlijk veel groter. Veel metalbands doen ws gewoon hun eigen ding.quote:Op woensdag 18 januari 2006 22:04 schreef Fairy_with_boots het volgende:
[..]
Dat zeg ik toch ook niet, je kunt er best geld mee verdienen maar die kans is volgens mij veel kleiner dan wanneer je een blij top40 liedje maakt.
Dus jij denkt dat de kans groter is om als metal band veel geld te verdienen dan als popgroep? Hm dat denk ik niet, alleen al omdat er gewoon veel minder mensen zijn die metal luisteren dan mensen die popmuziek luisteren. Alhoewel dat competitie verhaal van je ook wel logisch klinkt.quote:Op woensdag 18 januari 2006 22:18 schreef Shivo het volgende:
[..]
Daar is de competitie om in de smaak van het publiek te vallen waarschijnlijk veel groter. Veel metalbands doen ws gewoon hun eigen ding.
Nou ik ben heel benieuwd, Baptism of fire wilde ik al langer eens horen.quote:JUDAS PRIEST Guitarist TIPTON To Issue Album Of Recordings With COZY POWELL, JOHN ENTWISTLE - Jan. 23, 2006
According to Rockdetector.com, JUDAS PRIEST guitarist Glenn Tipton will be issuing an album of recordings he made with THE WHO bassist John Entwistle and RAINBOW, BLACK SABBATH and WHITESNAKE drummer Cozy Powell. The CD, entitled "Edge of the World", is due on March 7 via Rhino Records. Rhino will also re-release Tipton's 1997 album "Baptism of Fire" on the same day.
Glenn Tipton has many unused tracks in the archives from the early '90s. Tipton recorded many tracks prior to his the release of his "Baptism of Fire" opus with two high-profile rockers both no longer with us, bassist John Entwistle and drummer Cozy Powell.
Speaking with Rockdetector.com's Garry Sharpe-Young in 1994, Cozy Powell mentioned this project. "While I was away (from BLACK SABBATH) I did some things with Glenn Tipton from JUDAS PRIEST," he said. "Great songwriter. So I put drums down on his album. That was fun, we both have a very similar sense of humor so that was very enjoyable, very relaxed. Glenn is just itching to get out there again and do something. PRIEST can't find a singer though so I'm working with a singer called John West too so something will hopefully come of that. Right now though I am totally committed to BLACK SABBATH but I have cushion there of my solo album if needs be. John is a great singer, a bit of an undiscovered talent. Maybe me, John, Glenn and Neil Murray. That would be quite a band. It could happen."
Speaking to Garry in 1997, Glenn Tipton said, "I had a whole album's worth of material ready actually but I scrapped all of that and decided to re-do it. For all the new stuff I put down my guide vocals, which is what I often do with JUDAS PRIEST anyway before Rob [Halford] sings the real thing, but someone said, you know what, this sounds OK, it has a nice, raw quality. So that's what I did. The stuff I recorded before 'Baptism Of Fire' sounds great. Hopefully one day I can get to release that too."
HEBBEN! *veranderd in geobseseerde groupyfan*quote:Op dinsdag 7 februari 2006 23:59 schreef mr_cucumber het volgende:
Nieuw mp3tje van Textures:
http://www.vs-webzine.com(...)s_vs-webzine_com.mp3
ohjeequote:Op woensdag 8 februari 2006 00:08 schreef OFfSprngr het volgende:
[..]
HEBBEN! *veranderd in geobseseerde groupyfan*
Dat ze meer songgericht bezig zijn en wat minder 'proggy' klopt wel, maar om het nou standaard metalcore te noemenquote:Op woensdag 8 februari 2006 00:08 schreef OFfSprngr het volgende:
[..]
HEBBEN! *veranderd in geobseseerde groupyfan*
Edit: uhm, ben enigzinds teleur gesteld, vind 't niet echt een verbetering, maar dat kan ook liggen aan 't feit dat Polars echt een briljant album is, dit klinkt meer naar 'standaard' MetalCore dan het Proggy geluid wat ze eerder hadden.
Hoeveel kost het dan wel niet?quote:Op woensdag 8 februari 2006 20:39 schreef Fairy_with_boots het volgende:
maar Anthrax is wel gaaf, ik vind dat concert alleen nogal te duur.
Ik ben wel benieuwd wat het gaat worden met Tim Owens. De CD moet nog uitkomen ofzo, heb jij hem al gehoord voor een review?quote:Op woensdag 8 februari 2006 23:21 schreef Seborik het volgende:
Als ik naar Anthrax ga, is het zuiver voor het voorprogramma.
Jammer, maar alleen Cronos is het ook niet helemaal Venom meer.quote:Op donderdag 9 februari 2006 13:04 schreef Seborik het volgende:
Ik kan trouwens al wel verklappen dat de nieuwe Venom stinkt.
En naar de Bibelot (Dordrecht) op 14 april?quote:Voorronde Metal Battle 2006
Heavy Lord (Hellevoetsluis, stoner / doom)
Last Breath Denied (Lisse, metalcore)
Warmaster (Gouda, death)
Stigma (Gorinchem, thrash)
Entree 5 euro. Open 20.00 uur.
Ik ga zelf wel naar beide, naar de Baroeg voor Last Breath Denied, die had ik al eens gezien in de Bibelot, bij de KPVD, en was wel lachenquote:vr 14 apr – OPEN 19:00 UUR // AANVANG 20:00 UUR // 20.00 EURO /// vvk v.a. 21-01
Neckbreaker's Ball met o.a. Hypocrisy, Soilwork, Amorphis + supports
Ik zag 't ook een paar maanden terug. Jammer, want op een afgelopen Graspop maakte hij wel een erg goede indruk tijdens het optreden. We zien tijdens Wacken wel ho de vervanging het er vanaf brengt.quote:Op donderdag 9 februari 2006 15:29 schreef ThE_ED het volgende:
Hey; ik zie net dat Wilska uit Finntroll is getrapt, al wat ouder nieuws geloofik?!
De info op de site is pas van deze maand?quote:Op donderdag 9 februari 2006 23:17 schreef dunc het volgende:
[..]
Ik zag 't ook een paar maanden terug. Jammer, want op een afgelopen Graspop maakte hij wel een erg goede indruk tijdens het optreden. We zien tijdens Wacken wel ho de vervanging het er vanaf brengt.![]()
Hmm, ik weet toch zeker dat ik 't iets van 2 maanden terug heb gelezenquote:Op donderdag 9 februari 2006 23:22 schreef ThE_ED het volgende:
[..]
De info op de site is pas van deze maand?
Nouja, iig is hij eruit om personal differences oid.
Dat is toch niet iets nieuws lijkt me.quote:Op vrijdag 10 februari 2006 11:44 schreef Mark het volgende:
Y&T is wel leuk, maar het is vooral erg Goud van Oud tot nu toe, ja
Dan had dunc toch teveel gezopen blijkbaarquote:Op vrijdag 10 februari 2006 12:32 schreef Tokus het volgende:
dat gebeurde eind vorige maand pas hoor.
Gelukkigquote:Op vrijdag 10 februari 2006 12:35 schreef ThE_ED het volgende:
[..]
Dan had dunc toch teveel gezopen blijkbaar
Goed nieuws.quote:Op vrijdag 10 februari 2006 11:30 schreef Seborik het volgende:
Yeah, Motörhead op Waldrock.
quote:first bands confirmed are: Y&T -- MOTÖRHEAD -- SOULFLY AND DEICIDE
Absoluutquote:Op donderdag 19 januari 2006 19:26 schreef Mr-Fluffy het volgende:
Hm zonet het nieuwe nummer van dragonforce uit dit topic gedownload.. ik vind dragonforce nog steeds wel erg vet 8)
supermuzikanten dacht maar zo!
Reken er maar niet op, wat Anthrax betreft wentel ik mij liever in nostalgische herinneringen (Maaspoort 1985 bijvoorbeeld).quote:Op woensdag 15 februari 2006 10:32 schreef Seborik het volgende:
Btw, Mark, ben je er ook op 14 april in Tilburg?
De backcover van mijn dvd zegt 'regions: 2, 3, 4, 5', als dat iets helpt. Het is nogmaals echt geen aanrader.quote:Op dinsdag 21 februari 2006 13:43 schreef Seborik het volgende:
Is er iemand die nu met zekerheid kan zeggen of Judas Priest - Live in The East ook regio 2 PAL verkrijgbaar is, want echt elke website die ik kan vinden, bericht er iets anders over.
De meningen lijken er nogal over verdeelt te zijn. Ik vind hem in ieder geval het geld niet waard.quote:Op dinsdag 21 februari 2006 16:07 schreef Tokus het volgende:
oh ik hoor van anderen dat het juist wel een gave dvd is.
En dat blijft een meesterlijk album.quote:Op donderdag 2 maart 2006 09:55 schreef Seborik het volgende:
The Sham Mirrors van Arcturus is nu 5 euro bij de Large.
quote:Op vrijdag 10 februari 2006 22:35 schreef dunc het volgende:
[..]
GelukkigDan zal ik het een maand geleden gelezen hebben en er gewoon naast zitten met de tijd
zie metallica topic, o.a triviumquote:Op woensdag 15 februari 2006 09:04 schreef TheSorrow het volgende:
Iemand al enig ID welke support bands er met metallica meekomen?
ik zie dat Trivium op het Download festival staat, maar op de Trivium site staat niks over een tour met Metallica. Wel met Maiden.quote:
niet van die voor de hand liggende dingen typen aubquote:Op donderdag 2 maart 2006 20:36 schreef Gjallarhorn het volgende:
Nou, gaan we toch ook naar Maiden?
ja, headliner op Night of the Proms.quote:Op donderdag 2 maart 2006 20:41 schreef Kipman het volgende:
25 november komt Maiden naar alle waarschijnlijk een optreden geven in Ahoy.
http://www.metallica.com/index.asp?item=14683quote:Op donderdag 2 maart 2006 18:58 schreef Tokus het volgende:
[..]
ik zie dat Trivium op het Download festival staat, maar op de Trivium site staat niks over een tour met Metallica. Wel met Maiden.
Iets met een bal en kaatsenquote:Op donderdag 2 maart 2006 20:37 schreef Tokus het volgende:
[..]
niet van die voor de hand liggende dingen typen aub
Als dat zo is, moet ik een keer de proms mee maken.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |