Valt wel mee hoor - wij betalen ongeveer 730 euro huur voor zo'n 100 vierkante meter in een straat die haaks staat op de Nieuwegracht. Of vind je dat heel veel?quote:Op vrijdag 14 oktober 2005 20:39 schreef QyRoZ het volgende:
In de binnenstad kan ik niet gratis parkeren.
En dat is sowieso onbetaalbaar.
Wonen daar dan.
quote:Op vrijdag 14 oktober 2005 20:41 schreef QyRoZ het volgende:
Ik betaal in Amersfoort 100 euro meer buiten de binnenstad voor minder ruimte.
Ik woon dus zo'n beetje op het verlengde van de Catharijnesingel en ik vind het eigenlijk best praktisch, hangt er vanaf waar je werkt maar ik ben binnen no time op de Berenkuil en dan kan je zo alle kanten uit.quote:Op vrijdag 14 oktober 2005 21:13 schreef WaSTeiL het volgende:
Daarnaast ook een probleem als je buiten Utrecht werkt en je met de auto weg moet. Daarom is NIeuwegein zo praktisch (voor meer moet je er ook niet zitten)
Ritzema Boslaan. Overvecht heb ik maar heel even gewoond, ik was nog geen twee toen ik wegging. Ik ga, als ik bij Paps & Mams ben nog regelmatig een rondje lopen, 't blijft een mooie wijk al is er wel veel veranderd de laatste jaren... Vandervaart heeft z'n naam veranderd in een niet te onthouden modern prutsnaampje, College Blaucapel is College Blaucapel niet meer en afhankelijk van waar je op de Thaerlaan woonde is je uitzicht verramponneerd door een paar afzichtelijke kantoorgebouwen die nog leeg staan ook.quote:Op vrijdag 14 oktober 2005 09:29 schreef zatoichi het volgende:
[..]
Ha Overvecht en Tuindorp! Twee plekken waar ik ook heb gewoond, met name Tuindorp is natuurlijk fantastisch. Welke straat heb je gewoond? Ik op de Albrecht Thaerlaan.
[...]
Ja, dat weet ik ook, maar ik had op hele korte termijn (een week) woonruimte nodig hier en dan zijn de opties nogal beperkt.quote:Op zaterdag 15 oktober 2005 00:02 schreef SCH het volgende:
[..]
@ Qyroz, je betaalt echt teveel man. Ik heb 1,5 jaar in Amersfoort gewoond en ben er echt weggevlucht.
Psst: Dat heet geen Lombok, is Nieuw Engelandquote:Nu ga ik naar Lombok toe, zijstraatje van de Vleutenseweg (goeie kant dus!) vlak bij dat schooltje waar ze die nieuw bouw aan het bouwen zijn.
Heb je iets op het oog? Ik weet nooit precies wat nu in welke wijk valt. Tolsteeg grenst aardig aan de binnenstad en het hangt er erg vanaf in welke straat je zit. Die wijken daar zijn wat rommelig, in de ene straat woon je aardig op stand, de volgende straat wemelt het van de tokkies.quote:Op donderdag 20 oktober 2005 21:12 schreef Pistol_Pete het volgende:
Hoe is de wijk Tolsteeg?
* overweegt om naar Utrecht te verhuizen
Ik heb wel wat dingen op het oog. oa bij het Tolsteegplantsoen en ´t Goy laan in de buurt. Ik ben niet echt bekend in Utrecht, maar wil wel graag weten of het in die buurten een beetje OK is.quote:Op donderdag 20 oktober 2005 22:51 schreef SCH het volgende:
[..]
Heb je iets op het oog? Ik weet nooit precies wat nu in welke wijk valt. Tolsteeg grenst aardig aan de binnenstad en het hangt er erg vanaf in welke straat je zit. Die wijken daar zijn wat rommelig, in de ene straat woon je aardig op stand, de volgende straat wemelt het van de tokkies.
Zodra je in de gaten krijgt dat het echt Sterrenwijk gaat worden, moet je meteen rechtsomkeert maken. Da's nog erger dan Kanalaneiland.
Hoe zit dat eigenlijk met je woonvergunning? (of koop je boven die grens?). Ben je als je in Amersfoort werkt toch economisch gebonden aan Utrecht?quote:Op donderdag 20 oktober 2005 17:20 schreef QyRoZ het volgende:
Ik heb vandaag weer voor een flat in Transwijk gekeken, en ik denk dat ik een bod uit ga brengen. Ik wacht nog even af of ik misschien via mijn werkgever met 30% korting op de rente een hypotheek af kan sluiten.
Ah joh aechterlekke baliekluiver. Kom hier, dan zal ik het vel van je gezich afkrabbe, ken je moeder het opnieuw behangequote:Op donderdag 20 oktober 2005 15:17 schreef Duderinnetje het volgende:
Game on, aechterlekke gladiooole
Die twee die je noemt zijn niet echt de beste buurten van Utrecht, vooral 't Goylaan niet, dat is gewoon ronduit slecht.quote:Op vrijdag 21 oktober 2005 08:01 schreef Pistol_Pete het volgende:
[..]
Ik heb wel wat dingen op het oog. oa bij het Tolsteegplantsoen en ´t Goy laan in de buurt. Ik ben niet echt bekend in Utrecht, maar wil wel graag weten of het in die buurten een beetje OK is.
Welk gedeelte van Tolsteeg is Sterrenwijk? Dan ga ik dat maar proberen te ontwijken![]()
Wat ze nu Tolsteeg noemen was vroeger toch gewoon Hoograven?? Mijn oma woonde vroeger, als in zo'n 30 jaar geleden, op het Beatrixplein (staan nu een paar huizen te koop, zucht, jeugdsentiment als ik dat zie) en ik weet niet beter dan dat dat Hoograven was.quote:Op vrijdag 21 oktober 2005 11:21 schreef FloggingMolly het volgende:
[..]
Die twee die je noemt zijn niet echt de beste buurten van Utrecht, vooral 't Goylaan niet, dat is gewoon ronduit slecht.
En voor zover ik weet is Sterrenwijk niet een deel van Tolsteeg, maar een wijk op zich.
De grens is 133.725 euro, ik zit er nu boven.quote:Op vrijdag 21 oktober 2005 09:00 schreef Sprookjesbos het volgende:
[..]
Hoe zit dat eigenlijk met je woonvergunning? (of koop je boven die grens?). Ben je als je in Amersfoort werkt toch economisch gebonden aan Utrecht?
Gaaf! succes. Dat was een huis in Transwijk toch??quote:
Is vlgs mij nog vrij lastig, een leuke kamer vinden in Utrecht. Doe je dat via de "officiële" kanalen of het "via-via" netwerk??quote:Op vrijdag 21 oktober 2005 15:33 schreef innepin het volgende:
Ik moet volgend jaar ook verkassenIk woon nu heeeerrrrrrlijk in Rijnsweerd Zuid, jaja rijkelullenwijk. Het lijkt me geweldig om een kamertje in Wittevrouwen te vinden
Maar ja, he. Ik zie wel
Ja, en dan weet iedereen hier zometeen mijn nieuwe adres, dacht het niet.quote:Op zaterdag 22 oktober 2005 17:50 schreef Sprookjesbos het volgende:
[..]
Gaaf! succes. Dat was een huis in Transwijk toch??
Via funda?? (als in doe eens link met beschrijving en foto's enzo)
(valt me mee trouwens die grens voor woonvergunning, dacht altijd dattie hoger was)
quote:Op zaterdag 22 oktober 2005 17:55 schreef Sprookjesbos het volgende:
[afbeelding]
Het duurt voor mij nog een half jaar, maar dit issum![]()
Dat kun je toch wel even weg editten ofzo. Of je haalt een foto op andere wijze hier naartoequote:Op zaterdag 22 oktober 2005 18:05 schreef QyRoZ het volgende:
[..]
Ja, en dan weet iedereen hier zometeen mijn nieuwe adres, dacht het niet.
De Muinck Keizerlaan (Zuilen)quote:
quote:Op zaterdag 22 oktober 2005 18:16 schreef Sprookjesbos het volgende:
[..]
Dat kun je toch wel even weg editten ofzo. Of je haalt een foto op andere wijze hier naartoe![]()
Cewl, ziet er goed uit!quote:
Leuk. Ik vind dat parkje aan de achterkant van de flat ook erg leuk.quote:Op zaterdag 22 oktober 2005 18:51 schreef QyRoZ het volgende:
Moederhaard, beetje oud beestje, maar als ie het nog een paar jaar uitzingt vind ik het goed, daarna kijk ik wel of er een combi-ketel in kan. En hoeft er weinig aan te gebeuren.![]()
quote:Op zaterdag 22 oktober 2005 20:08 schreef QyRoZ het volgende:
Geloof me, een gemiddeld Veluws dorp is op zaterdagavond gevaarlijker dan Kanaleneiland-Zuid ooit zal zijn.
maar toch blijven nette meisjes zoals ik daar natuurlijk ver vandaan.quote:Op zaterdag 22 oktober 2005 20:08 schreef QyRoZ het volgende:
Och, in die wijken in Enschede waar ik heb gewoond heb ik genoeg zooi meegemaakt, er moet nog heel wat gebeuren om dat te overtreffen. En toch heb ik me daar nooit onveilig gevoeld. Geloof me, een gemiddeld Veluws dorp is op zaterdagavond gevaarlijker dan Kanaleneiland-Zuid ooit zal zijn.
Ik woon al vijf jaar in één van die straten.quote:Op zondag 23 oktober 2005 12:30 schreef upbeat het volgende:
Ook Bijnkershoek, Beneluxlaan, Van Eysingalaan en de Teldersbaan staan op de lijst.
Dat werkt toch prettiger.. een beetje een idee hebben wat er "goed" is .. en waar het "fout" gaat. Tot zover spreken de woningen in Transwijk me toch ietsje meer aan.. met name de Van Bijkershoeklaan ziet er (op de foto) erg mooi uit. Maar ook de Van Eysingalaan is niet slecht.quote:Op zondag 23 oktober 2005 13:06 schreef _Floddertje_ het volgende:
[..]
Kanaleneiland begint aan de overkant van de Beneluxlaan (die drukke weg waar de trambaan loopt.) Dat is wel dichtbij, maar ik heb altijd het gevoel dat die Beneluxlaan als een soort buffer werkt.
Klinkt gaaf. Jammer dat je link het niet doet.quote:Op dinsdag 25 oktober 2005 01:35 schreef Blik het volgende:
ik ga waarschijnlijk in februari in Utrecht wonen, via www.studenstudio.nl en hulp van mijn ouders daar waarschijnlijk een huisje kopen. Zijn al wezen kijken en ziet er allemaal prima uit. en het mooiste is nog, ik en mijn vriendin betalen samen het eerste jaar nog minder dan 200 euro per maand...plus krijgen ook nog een Ikea-waardebon van 2500 euro (mooi voor de vloer en banken enzo)
hoop zo dat het doorgaat
En waar blijven de foto's????/quote:Op dinsdag 25 oktober 2005 10:29 schreef Takemenow het volgende:
Gelukkig is het topic over mijn stadsie weer open!
Ben nu bijna klaar met mn huisje in Transwijk, nog wat likjes verf en laminaat en dan kunnen de meubels er in
www.studentenstudio.nlquote:Op dinsdag 25 oktober 2005 08:43 schreef innepin het volgende:
[..]
Klinkt gaaf. Jammer dat je link het niet doet.
Buurman,quote:
Buurvrouw,quote:Op zondag 23 oktober 2005 13:06 schreef _Floddertje_ het volgende:
Ik woon al vijf jaar in één van die straten.![]()
Al moet ik wel zeggen dat ik laatst 's ochtends in mijn straat een grote zwartgeblakerde plek ter grootte van een auto op straat zag
Wow. Dat wil ik ook volgend jaarquote:Op dinsdag 25 oktober 2005 17:04 schreef Blik het volgende:
[..]
www.studentenstudio.nl
daar kun je studentenkamers en starters woningen kopen ipv huren, met behulp van mijn ouders (die garant staan) kan ik samen met vrindin een huisje kopen. Mijn ouders staan dus garant en ik betaal de "huur" (hypotheek). Ik betaal incl. OZB en opstalverzekering, service-kosten etc. rond de 500 euro, komt dus niks meer bij. Hebben eigen badkamer, toilet en keuken. Enige nadeel is dat het klein is (33 vierkante meter in totaal). Het eerste jaar krijgen we een korting van bijna 300 euro van studentenstudio waardoor we het eerste jaar maar 200 euro betalen per maand. En we krijgen ook nog een Ikea-waardebon van 2500 euro dus we kunnen de vloer en banken en een oven (zit er niet in) daar nog van kopen.
hebben vrijdag een gesprek en dan weten we meer, het ligt in de wijk Zuilen, 10 a 15 minuten fietsen, straat is nijenrodeplantsoen, vlakbij de amsterdamsestraatweg dus dat is ook wel relax
de huur die je betaald is natuurlijk je hypotheek, maar studentenstudio geeft je de eerste 2 jaar korting, daarom betalen wij stukken minder de eerste 2 jaar. Maar als je naar de huurmarkt in Utrecht kijkt is kopen per maand altijd goedkoper dan huren.quote:Op vrijdag 28 oktober 2005 13:30 schreef innepin het volgende:
[..]
Wow. Dat wil ik ook volgend jaareen klein appartementje
Maar is dit nou veel voordeliger dan huren? Uiteindelijk betaal je toch eigenlijk gewoon huur? ik heb er geen verstand van . Of wacht, als je er uit gaat, hoe doe je dat dan? Verkopen?
![]()
Zuilen Noord, is dat bij de Beatrixstraat, Muinck Keizerlaanquote:Op woensdag 23 november 2005 22:37 schreef michiel1225 het volgende:
Om maar ff terug te komen;
Zuilen Noord is trouwens ook prima te doen, maar niet richting het centrum want dan verpaupert de wijk vrij rap.
en 1tje bijquote:Op vrijdag 28 oktober 2005 10:19 schreef Takemenow het volgende:
Allemaal Transwijkers hier! Wat gezellig![]()
Buurman.quote:Op donderdag 24 november 2005 13:42 schreef upbeat het volgende:
en 1tje bij![]()
![]()
Trotse bezitter van een appartement in de Van Eysingalaan![]()
Buurman.quote:Op donderdag 24 november 2005 13:42 schreef upbeat het volgende:
en 1tje bij![]()
![]()
Trotse bezitter van een appartement in de Van Eysingalaan![]()
Ondiepquote:Op vrijdag 9 december 2005 20:41 schreef Da_QQ het volgende:
Hi, ik heb in Wittevrouwen en Ondiep gewoond en nu woon ik in Tolsteeg.
In Wittevrouwen ben ik opgegroeid, het is er leuk maar de laatste jaren wel heel erg veryupt. Dat vind ik jammer.
Ondiep was gezellig, heb er mijn hele studententijd gewoond en toen ik voor een eigen huis ging kijken, in eerste instantie ook daar. Uiteindelijk werd ik echter verliefd op mijn flatje hier in Tolsteeg - voor insiders: ik kijk nu uit op links het winkelcentr m en rechts de kinderboederij- en daar woon ik nu... één week!
Homo?quote:Op zondag 11 december 2005 14:34 schreef QyRoZ het volgende:
Ja, hallo, nog 4 dagen en dan ben ik ook Utrechtenaar.![]()
Van den Boschstraat?quote:Op zaterdag 15 oktober 2005 02:45 schreef zwahiel het volgende:
Nu ga ik naar Lombok toe, zijstraatje van de Vleutenseweg (goeie kant dus!) vlak bij dat schooltje waar ze die nieuw bouw aan het bouwen zijn. 't is er ook goed te doen, slaap nu nog zeg maar in mijn oude kamer, maar ben het meeste daaro. Beetje schilderen electra goed aanleggen (had maar 3 stopcontacten en wil niet met verlengsnoeren en zo werken) Maandag of dinsdag ga ik definitief over verhuizen en dan woon ik lekker in Lombok. Ver weg van Hoograven en de ellende hiero. De straat waar ik ga wonen herbergt vrij veel jonge gezinnen zonder hangjongeren die de hele nacht voor je huis rondhangen zoals nu het geval is!
Ook een leuk detail, ik heb straks niet meer de enige Lada in de straat, in ons kleine korte straatje staan er nog 2 en om de hoek nog eentje
Hetero?quote:Op zondag 11 december 2005 14:34 schreef QyRoZ het volgende:
Ja, hallo, nog 4 dagen en dan ben ik ook Utrechtenaar.![]()
In Zeist?quote:Op donderdag 15 december 2005 19:35 schreef peleetje het volgende:
Slotlaan, is dat een beetje goed wonen?
ken de buurt niet zo goed.![]()
Ah, dat is bij Slot Zuilen. Denk wel dat het er mooi wonen is, maar wel ver weg van het centrumquote:
quote:Op vrijdag 16 december 2005 00:19 schreef Xennia het volgende:
[..]
Ah, dat is bij Slot Zuilen. Denk wel dat het er mooi wonen is, maar wel ver weg van het centrum
Sterrewijk is een prima wijk, wonen veel 'echte' utrechters. Veel sociale controle onderling geen geouwehoer. Alleen niet zeuren dat de straat oranje is met voetbal (EK of WK) Zelf heb ik op zuilen, overvecht en lunetten gewoond. Zuilen en overvecht zijn niet zoveel meer, met alle respect, veel verpaupering, hangjeugd.quote:Op vrijdag 21 oktober 2005 11:21 schreef FloggingMolly het volgende:
[..]
Die twee die je noemt zijn niet echt de beste buurten van Utrecht, vooral 't Goylaan niet, dat is gewoon ronduit slecht.
En voor zover ik weet is Sterrenwijk niet een deel van Tolsteeg, maar een wijk op zich.
Noem de inwoner van Utrecht geen Utrechtenaar. Een inwoner van Utrecht is een Utrechter. Een Utrechtenaar is een homosexuele Utrechter.quote:Op zondag 11 december 2005 14:34 schreef QyRoZ het volgende:
Ja, hallo, nog 4 dagen en dan ben ik ook Utrechter.![]()
Daar woon ik ook dichtbijquote:Op donderdag 24 november 2005 09:38 schreef Sprookjesbos het volgende:
[..]
Zuilen Noord, is dat bij de Beatrixstraat, Muinck Keizerlaanetc ?
Nog 5 maanden wachten, shit![]()
[afbeelding]
Lief zeg, je roze plintjesquote:Op maandag 19 december 2005 23:09 schreef QyRoZ het volgende:
Nog twee nachtjes slapen voor ik definitief afscheid kan nemen van Ame:rsfoort. Nou ja. Ik werk er nog wel. Maar toch!Utrecht
.
Hier een stukje woning:
[afbeelding]
Staat inmiddels al lekker vol met rotzooi.![]()
Lekkere ruimte, daar valt genoeg mee te doen!quote:Op maandag 19 december 2005 23:09 schreef QyRoZ het volgende:
Nog twee nachtjes slapen voor ik definitief afscheid kan nemen van Ame:rsfoort. Nou ja. Ik werk er nog wel. Maar toch!Utrecht
.
Hier een stukje woning:
[afbeelding]
Staat inmiddels al lekker vol met rotzooi.![]()
Supermarkten ver weg? Vanaf Tolsteeg ben je zo bij de AH, of op het Smaragdplein bij de Edah of C1000. In Lombok heb je aan het begin (Damstraat) een AH, en op de Groeneweg een Nettorama en een Aldi. In Oog in Al heb je een AH, en ben je ook zo op Kanaleneiland bij een AH en Edah.quote:Op dinsdag 20 december 2005 09:19 schreef FatherJack het volgende:
[..]
Lekkere ruimte, daar valt genoeg mee te doen!
Zelf wil ik verhuizen binnen Utrecht, maar zou niet weten welke wijk wat voor me zou zijn. Amsterdamsestraatweg ben ik toch een beetje gek op geworden... Is de afgelopen jaren alleen maar relaxter geworden. Tolsteeg leek me ook wel wat of Oog en al aan de kanaal kant, maar ik kom er echt niet uit. Zodra je een wijk in gaat zit je meteen ver van de supermarkten, turkse/marrokaanse winkeltjes en het station.
Dan woon je waarschijnlijk in hetzelfde flatgebouw als ik, want ik heb hetzelfde uitzicht.quote:Op dinsdag 20 december 2005 08:03 schreef QyRoZ het volgende:
Dat is het uitzicht aan de achterkant, aan de voorkant heb ik uitzicht op de Dom, de Inktpot, Beatrix Theater, Rabobank gebouw etc.
Ooooh nee, dan toch niet, haha. Jij kijkt dan aan de achterkant van jouw flat tegen de achterkant aan van het flatgebouw waar ik aan de voorkant van mijn flat de voorkant van zie. Snap je het nog?quote:
quote:Op zaterdag 15 oktober 2005 02:45 schreef zwahiel het volgende:
Nu ga ik naar Lombok toe, zijstraatje van de Vleutenseweg (goeie kant dus!) vlak bij dat schooltje waar ze die nieuw bouw aan het bouwen zijn.
Woon er enkele maanden, prettige buurt. Alleen irritant dat er jongetjes van 12/13 zijn die het leuk vinden om je ventieltje los te draaien en weg te gooien. Helemaal irritant als je 's ochtends haast hebtquote:Op woensdag 21 december 2005 00:11 schreef _Floddertje_ het volgende:
[..]
O daar heb ik ook al vlakbij gewoond, aan de Groeneweg.
Ik heb het qua faciliteiten gewoon erg luxe, tussen de appie en de edah, bij de winkeltjes en 5 min fietsen van CS. Alleen een bovenwoning zonder berging is toch erg lastig qua fiets, klussen, etc. En ik wil wel een tuin (stukje gras) eigenlijk. Oog en al lijkt me ook wel top, maar die huizen zijn daar zo verschrikkelijk duur...quote:Op dinsdag 20 december 2005 10:52 schreef Ciscus het volgende:
[..]
Supermarkten ver weg? Vanaf Tolsteeg ben je zo bij de AH, of op het Smaragdplein bij de Edah of C1000. In Lombok heb je aan het begin (Damstraat) een AH, en op de Groeneweg een Nettorama en een Aldi. In Oog in Al heb je een AH, en ben je ook zo op Kanaleneiland bij een AH en Edah.
Niks mis met de turkse winkeltjes trouwens! Goed fruit daar.
Ik woon in Oog in Al en ga hier nooit meer weg. Maar dat terzijde. De Amsterdamsestraatweg was 7 jaar lang erg gezellig....![]()
Ik woon wel bij jou om de hoek dan! Loderlaanquote:
Welkom in me buurtjiej!quote:Op zaterdag 24 december 2005 16:36 schreef RoaRRR het volgende:
Net nieuw in Utrecht. Heb samen met mijn vriendin een zolderkamer in de wijk ondiep...
Dicht bij amsterdamsestraatweg ter hoogte van de Watertoren. bevalt tot nu toe prima maar kan er nog weinig over zeggen want zit er pas sinds 1 dec. Leuke rustige buurt en winkels oo dicht in de buurt..
Tot nu toe nog geen spijt van...
quote:Op vrijdag 16 december 2005 17:27 schreef harryharry het volgende:
[..]
Sterrewijk is een prima wijk, wonen veel 'echte' utrechters. Veel sociale controle onderling geen geouwehoer.
Welkomquote:Op vrijdag 23 december 2005 16:15 schreef QyRoZ het volgende:
Zo. En ik woon in Utrecht. Nu nog thuis internet en ik ben helemaal blij.
Tip: leen van iemand eens zo'n wireless internet usb-stick ofzo. Grote kans dat er iemand bij jou in de flat/straat een draadloze router heeft staan, waarop je stiekum gewoon kunt meeliftenquote:Op zaterdag 24 december 2005 17:03 schreef QyRoZ het volgende:
Maar dat internet gaat nog wel een paar weken duren. Waren moet Casema in Utrecht zitten?
Hebben ze niet.quote:Op donderdag 29 december 2005 16:47 schreef EdvandeBerg het volgende:
[..]
Tip: leen van iemand eens zo'n wireless internet usb-stick ofzo. Grote kans dat er iemand bij jou in de flat/straat een draadloze router heeft staan, waarop je stiekum gewoon kunt meeliften
Of vraag het je buren gewoon even of er iemand een draadloos basisstation heeft en of je for the time being mag mee-internetten.
Overvecht zuid gaat nog wel hoor, zo tegen het Griftpark aan. Maar Noord wil je idd ook niet zitten. Ook omdat het zo ver van alles weg is.quote:Op zondag 1 januari 2006 12:19 schreef QyRoZ het volgende:
Overvecht lijkt me nou ook niet echt je van het.
Dan zou ik voor Vriendin 1 kiezen!quote:Op zondag 1 januari 2006 12:18 schreef AudreyHepburn het volgende:
* AudreyHepburn meldt zich ook even.
Ik woon nu naast de Galgenwaard. Ergens in mei ga ik verhuizen. Of ik ga samenwonen met Vriendin 1 in Oudwijk, of met Vriendin 2 in Ondiep/Pijlsweerd/Vogelenbuurt, die contreien.
quote:Op zondag 1 januari 2006 12:38 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Dan zou ik voor Vriendin 1 kiezen!![]()
Fokradio ????? Zijn er eigelijk nog meer fokkers die hier close in de buurt wonen ??quote:
Dat is dan meer het idee waarschijnlijk, ik heb me in die ruim zes jaar dat ik hier woon nog nóóit onveilig gevoeld en ik ben nog een meissie ook.quote:Op zondag 1 januari 2006 12:31 schreef QyRoZ het volgende:
Wel zijn die groepjes 's avonds bij Winkelcentrum Kanaleneiland niet erg prettig voor je gevoel.
Tussen Overvecht-Zuid en het Griftpark ligt nog wel Tuindorp en een stuk Tuinwijk in hoorquote:Op zondag 1 januari 2006 12:27 schreef AudreyHepburn het volgende:
[..]
Overvecht zuid gaat nog wel hoor, zo tegen het Griftpark aan. Maar Noord wil je idd ook niet zitten. Ook omdat het zo ver van alles weg is.
Niet echt in de buurt! Ongeveer een kilometer daar vandaan!quote:Op zondag 1 januari 2006 15:20 schreef Gompy58 het volgende:
[..]
Fokradio ????? Zijn er eigelijk nog meer fokkers die hier close in de buurt wonen ??
in de buurt?quote:Op zondag 1 januari 2006 15:20 schreef Gompy58 het volgende:
[..]
Fokradio ????? Zijn er eigelijk nog meer fokkers die hier close in de buurt wonen ??
Is dat Adriaan van Ostadeweg gebied? Hoe is het daar? Kan er moeilijk een peil optrekken, toen ik er vroeger regelmatig langsfietste zag ik wel lelijke flats en veel schotels, maar het is dichtbij de Uithof en de huurprijzen zijn ook best hoog.quote:Op zondag 1 januari 2006 12:18 schreef AudreyHepburn het volgende:
* AudreyHepburn meldt zich ook even.
Ik woon nu naast de Galgenwaard.
Mwah, ik snap wel dat als je nieuw bent in Utrecht en je loopt voor het eerst langs Hamarskjoldhof, dat je je dan onprettig kunt voelen. Ik heb er ook nooit geen last van, en jij bent natuurlijk enorm dapper. Ofzo.quote:Op zondag 1 januari 2006 20:47 schreef _Floddertje_ het volgende:
[..]
Dat is dan meer het idee waarschijnlijk, ik heb me in die ruim zes jaar dat ik hier woon nog nóóit onveilig gevoeld en ik ben nog een meissie ook.
Ik kom tenslotte maar uit Enschede, maar in Transwijk voel ik me wel superveilig.quote:Op zondag 1 januari 2006 20:47 schreef _Floddertje_ het volgende:
[..]
Dat is dan meer het idee waarschijnlijk, ik heb me in die ruim zes jaar dat ik hier woon nog nóóit onveilig gevoeld en ik ben nog een meissie ook.
Het is dan ook met afstand de kleinste.quote:Op maandag 2 januari 2006 20:35 schreef speknek het volgende:
En van de vier grote steden is Utrecht met afstand de veiligste.
quote:Op maandag 2 januari 2006 17:27 schreef Ciscus het volgende:
Ik heb daar in een steegje weleens gebruikte condooms zien liggen. Als ze al verkrachten, doen ze dat wel veilig.
quote:Op zondag 1 januari 2006 21:08 schreef Sjoewe het volgende:
Per 1 februari verruil ik Ondiep voor Witte Vrouwen
quote:Op maandag 2 januari 2006 17:12 schreef speknek het volgende:
[..]
Is dat Adriaan van Ostadeweglaan gebied? Hoe is het daar? Kan er moeilijk een peil optrekken, toen ik er vroeger regelmatig langsfietste zag ik wel lelijke flats en veel schotels, maar het is dichtbij de Uithof en de huurprijzen zijn ook best hoog.
Hebbie geen lotto voor nodig hoor.quote:Op maandag 2 januari 2006 20:48 schreef QyRoZ het volgende:
Zodra ik de lotto win ga ik ook in Oost wonen.
Poortstraatquote:
Lodewijk Napoleonplantsoen moet je niet gaan wonen, ongeveer dezelfde bevolkings samenstelling als Kanaleneiland. Verder is het Prima.quote:Op maandag 2 januari 2006 20:53 schreef speknek het volgende:
Ja, op woningnet staat altijd de Lodewijk Napoleonplantsoen.. ik neem aan dat dat aan de mindere kant zit?
Richting Wilhelminapark is inderdaad ongeveer de beste buurt waar je kunt zitten in Utrecht (vind ik dan).
Lombok is volgens mij best lastig, het is tegenwoordig een erg populaire wijk om in te wonen.quote:Op maandag 2 januari 2006 21:44 schreef speknek het volgende:
Lombok en Oog in Al moet toch wel te doen zijn?
Ik woon zelf niet in Leidsche Rijn, maar volgens mij is dat je typische rijke middenklasse jonge gezinnen met een of twee kids vinex locatie.
Je bent alleen zo te lezen?quote:Op maandag 2 januari 2006 21:32 schreef Miller.Time het volgende:
Is er iemand hier die in Leidsche Rijn woont en iets meer kan vertellen over bevolkingssamenstelling etc?
Klinkt als Transwijk.quote:Op vrijdag 6 januari 2006 18:46 schreef AudreyHepburn het volgende:
Nare flats in een ontzettend troosteloos wijkje.
Tenks, ik sta nu ingeschreven bij drie appartementen op Buiten Wittevrouwen. Zal mij benieuwenquote:Op vrijdag 6 januari 2006 18:46 schreef AudreyHepburn het volgende:
Lodewijk Napoleonplantsoen is rechttegenover IBB. Nare flats in een ontzettend troosteloos wijkje.
Niet doen.
Hebben ze je wel gewaarSCHuwd voor SCH?quote:Op vrijdag 6 januari 2006 22:04 schreef speknek het volgende:
[..]
Tenks, ik sta nu ingeschreven bij drie appartementen op Buiten Wittevrouwen. Zal mij benieuwen.
Nee hoor, dat red je toch niet. Succes op Kanaleneiland....quote:Op maandag 9 januari 2006 17:42 schreef Undergod het volgende:
Ik hoor iedereen over kanaleneiland of ik let erop en dan zie je het veel. Maar zijn er betere en slechtere stukken van kanaleneiland?
Ik ga namelijk in een kamer in een 'gewoon' rijtjeshuis met 2 verdiepingen wonen op de afrikalaan.
Iemand info? moet ik een pistool kopen?![]()
Minimaal 2quote:Op maandag 9 januari 2006 17:42 schreef Undergod het volgende:
Ik hoor iedereen over kanaleneiland of ik let erop en dan zie je het veel. Maar zijn er betere en slechtere stukken van kanaleneiland?
Ik ga namelijk in een kamer in een 'gewoon' rijtjeshuis met 2 verdiepingen wonen op de afrikalaan.
Waar in Buiten Wittevrouwen?quote:Op vrijdag 6 januari 2006 22:04 schreef speknek het volgende:
[..]
Tenks, ik sta nu ingeschreven bij drie appartementen op Buiten Wittevrouwen. Zal mij benieuwen.
Ja, vorige keer toen ik me inschreef in Utrecht. Ze zeiden het nog "haha, weet je wel zeker dat je je hier in wil schrijven?". Maar ik dacht dat jij in Tolsteeg woonde?quote:
All over the place, maar ik zie dat er nu alweer gemiddeld 140 reacties per woning zijn, dus het zal wel weer naar iemand met een urgentieverklaring uit 2005 gaan. Dat ze die mensen met urgentieverklaring lekker in Kanaleneiland zetten als ze zo nodig een huis willenquote:
eens, het is vaak erg krom. Vooral als mensen al in Utrecht wonen en ze willen na 5 jaar ingeschreven staan toch eens verder kijken binnen Utrecht, lijkt het mij logischer dat hun huidige huurhuis door wordt gegeven aan de urgentiegevallen.quote:Op dinsdag 10 januari 2006 11:19 schreef speknek het volgende:
[..]
All over the place, maar ik zie dat er nu alweer gemiddeld 140 reacties per woning zijn, dus het zal wel weer naar iemand met een urgentieverklaring uit 2005 gaan. Dat ze die mensen met urgentieverklaring lekker in Kanaleneiland zetten als ze zo nodig een huis willen.
Doodsverwensing -2.quote:Op dinsdag 10 januari 2006 20:24 schreef QyRoZ het volgende:
Verhuis naar Nieuwegein ofzo.
Een vriend van me heeft een tijdje (dik half jaar) in de Afrikalaan gewoond in Kanaleneiland. Nooit vervelende dingen mee gemaakt. We stonden er eens met autopech, aantal mensen in de straat wilden graag helpen, niets mis meequote:Op maandag 9 januari 2006 17:42 schreef Undergod het volgende:
quote:Utrecht duurste stad voor studentenkamers
Van alle grote studentensteden in Nederland, is Utrecht de duurste op het gebied van studentenkamers. De gemiddelde prijs is hier 19 euro per vierkante meter. Dit blijkt uit onderzoek van Kamerhuren.net. De prijzen zijn inclusief servicekosten zoals gas, water en licht.
De tweede plaats is voor Amsterdam, daar kost een kamer gemiddeld 17 euro per vierkante meter. Maastricht is van alle grote studentensteden met 13 euro het goedkoopst per vierkante meter.
In Nederland kost een gemiddelde kamer 318 euro per maand. Deze prijs is voor een gemiddelde oppervlakte van 21 vierkante meter wat landelijk neer komt op 15 euro per vierkante meter. Studenten ontvangen een basisbeurs van 248 euro per maand.
Extreme kamerprijzen komen ook voor. Zo durfde een verhuurder voor een kamer van 7 vierkante meter in Amsterdam 425 euro per maand te vragen. Daarentegen werd ook een heel huis van 100 vierkante meter, in de buurt van Leeuwarden en op anti-kraakbasis, aangeboden voor 145 euro per maand.
En particulier?quote:Op dinsdag 10 januari 2006 20:23 schreef speknek het volgende:
Weer niet. Bijna vijf jaar ingeschreven en het hoogste wat we staan is 49ste. Wat een anusstad is het eigenlijk ook.
Op woningnet kun je de resultaten van alle aangeboden woningen door de jaren heen bekijken en dus ook hoe lang de inschrijftijd was van degene die de woning heeft toegewezen gekregen.quote:Op dinsdag 31 januari 2006 15:12 schreef LotjeSpieg het volgende:
Samen met mijn vriend ben ik op zoek naar een woning via Woningnet. Wij staan sinds december 2002 ingeschreven. 3 jaar is natuurlijk niet zo lang. Op welke wijken moet je dan reageren om kans te maken? Natuurlijk het liefst ook geen hele slechte buurt, al vrees ik dat we geen keus hebben.
wat een onzin, op de fiets ben je binnen een kwartier in het hartje van de binnenstad.quote:Op woensdag 1 februari 2006 05:41 schreef Gompy58 het volgende:
Lunetten is zo'n beetje in de ***** middle of nowhere wat utrecht betreft. Je wootn in utrecht maar zit overal mijlenver vandaan.
just my 2 cents....
Is dat niet vreselijk duur?quote:Op dinsdag 31 januari 2006 18:56 schreef Nolius het volgende:
En particulier?
Binnen een kwartier? Ik woon bij het Julianapark en vanaf daar is het zo'n 10 minuten fietsen naar de binnenstad en dat is een stuk dichterbij.quote:Op woensdag 1 februari 2006 13:41 schreef FloggingMolly het volgende:
[..]
wat een onzin, op de fiets ben je binnen een kwartier in het hartje van de binnenstad.
Dan mag je wel héél stevig doorpeddelen, volgens mij.quote:Op woensdag 1 februari 2006 17:33 schreef QyRoZ het volgende:
Tien minuten fietsen naar de Oude Gracht vanaf hier.
Hoppa. Waar blijft die meeting?quote:Op vrijdag 25 november 2005 18:37 schreef QyRoZ het volgende:
Tijd voor een Transwijk-meeting binnenkort. Zodra ik er woon.
Ikke 2quote:Op dinsdag 7 februari 2006 19:54 schreef VoreG het volgende:
Ik kom op 4 minuten fietsen te zitten van het Neude. Na mijn verhuizing eind maart op 3 minuten fietsen.
Er is toch bierquote:Op zondag 12 februari 2006 19:27 schreef QyRoZ het volgende:
Jij woont niet in Transwijk, Nool.
Wat wil je doen?quote:Op zondag 12 februari 2006 21:04 schreef RoaRRR het volgende:
Nog uitgaanstips voor een nieuwe Utrecht-bewoner ?
Louis Hartlooper Complex - 't Hoogt - Lucequote:Op zondag 12 februari 2006 21:04 schreef RoaRRR het volgende:
Nog uitgaanstips voor een nieuwe Utrecht-bewoner ?
Ik wel!quote:Op zondag 12 februari 2006 19:27 schreef QyRoZ het volgende:
Jij woont niet in Transwijk, Nool.
Ik zal aan je denken, als ik wat hoor. Nu even niets.quote:Op woensdag 15 februari 2006 13:36 schreef WaVe het volgende:
Hmm.. Zal weer 's inloggen op hyves dan. bedrag hangt uiteraard af van hoe de kamer is, maar het liefst heb ik dus een grote kamer (20-30m2) in een huis met wat andere werkende mensen (of stage lopende/afstuderende studenten), voor een huurprijs (allin) van maximaal 400-500 euro (en liever minder natuurlijk). Beetje bereikbaarheid en parkeergelegenheid (krijg een lease-auto) is ook erg fijn.
Volgende de taxi-chauffeuse-hoer van afgelopen zaterdag is dit geen Transwijk maar Kanaleneiland en ben ik gek dat ik hier woon. Dat mens was sowieso zelf gek. 'Je zegt geen hey tegen me!'quote:Op maandag 20 februari 2006 17:56 schreef DennisMoore het volgende:
De flatjes in Transwijk gaan als zoete broodjes....
Waar in Transwijk woon je?quote:Op maandag 20 februari 2006 14:22 schreef upbeat het volgende:
Parkeergelegenheid!?! Yikes.. dat is tot zover het enige wat een beetje minder is bij mij (woon in Transwijk sinds 2 weken).. 2 appartement blokken. En dan is er niet zoveel plaats..
Bestaat cafe Belgie aan de Oudegracht nog? Bier in overvloed daar!quote:
O ja, met een Kquote:Op maandag 20 februari 2006 22:06 schreef Q. het volgende:
Zaterdag stond het er nog. En het is Kafe België.
linkje?quote:Op maandag 20 februari 2006 22:14 schreef Againzender het volgende:
Maar misschien is dat iets voor het topic: Waar in Utrecht bieren
creeer er eentje zou ik zeggen, ik ben al een tijdje geemigreerd uit Utreg.quote:
Ik kom er ook wel eensquote:Op maandag 20 februari 2006 23:43 schreef SCH het volgende:
[..]
Als je in Kafe Belgie komt tussen al die stinkende autonomen wel ja.
Ik lees dit nu pas maar dat Lunetten ver van de stad is, is zo'n beetje het grootste misverstand over deze wijk. Een kwartier fietsen, 4 minuten met de trein en 10 minuten met bus 8. Dan zit je midden in de stad. En als je een terrasje wil pakken, zit je zo op het Ledig Erf.quote:Op woensdag 1 februari 2006 14:39 schreef Gompy58 het volgende:
yep en ik loop vanaf hier, balijelaan, in 10 minuten naar vredeburg. In die context vind ik lunetten met minstens 15 minuten fietsen behoorlijk uit de buurt.
Wat ik veel ververvelender vind is de moeilijkheid om eruit te komen...
Ja, ik dacht ook al: "Waar hebben ze het over?"quote:Op dinsdag 21 februari 2006 10:11 schreef 18konijn het volgende:
[..]
Ik lees dit nu pas maar dat Lunetten ver van de stad is, is zo'n beetje het grootste misverstand over deze wijk. Een kwartier fietsen, 4 minuten met de trein en 10 minuten met bus 8. Dan zit je midden in de stad. En als je een terrasje wil pakken, zit je zo op het Ledig Erf.
Wat die moeilijkheid om eruit te komen betreft: je bedoelt dat er maar één uitvalsweg is? Dat is zo, maar vanuit Lunetten zit je echt binnen een paar minuten op de A12, de A2 en de A27. Kortom dicht bij de stad en dicht bij de snelweg. Ideaal wat mij betreft!
Die vent aan de Amsterdamse Straatweg met de meest artistieke snor die ik ooit heb gezien en kappersdiploma's uit 1960quote:Op dinsdag 21 februari 2006 12:20 schreef SCH het volgende:
Welke kapper gaan jullie?
Nee, dat niet natuurlijkquote:Op dinsdag 21 februari 2006 12:19 schreef VoreG het volgende:
Om met de trein naar het centrum te gaan is natuurlijk ideaal
Toen ik nog op de Hondsrug woonde was dat inderdaad ideaal. Op één keer twee strippen afstempelen even heen en weer naar V&D of zo.quote:Op dinsdag 21 februari 2006 12:19 schreef VoreG het volgende:
Ebony, Korte Janstraatquote:Op dinsdag 21 februari 2006 12:20 schreef SCH het volgende:
Ja, dan heb je net het gevoel dat je niet in de stad woont.quote:Op dinsdag 21 februari 2006 12:19 schreef VoreG het volgende:
Kapperzaak Mulder, Laan van Nieuw Guinea. Het zit telkens weer goed, en je hoort wat er in de buurt afspeelt.quote:Op dinsdag 21 februari 2006 12:20 schreef SCH het volgende:
Nooit aan gedacht dat coole gangsters ook naar de kapper gaanquote:Op dinsdag 21 februari 2006 18:10 schreef Sjoewe het volgende:
Losjes in de Twijnstraat, beetje aan de prijs maar wel goeie kappers
Ik ook , sta jij altijd smorgens om 8 uur al op de stoep?quote:Op dinsdag 21 februari 2006 17:44 schreef Ciscus het volgende:
[..]
Kapperzaak Mulder, Laan van Nieuw Guinea. Het zit telkens weer goed, en je hoort wat er in de buurt afspeelt.
Tja je moet de shit pimpin' houden ehquote:Op dinsdag 21 februari 2006 18:12 schreef Ciscus het volgende:
[..]
Nooit aan gedacht dat coole gangsters ook naar de kapper gaan
Is hier in Zuilen ook zo leuk, elke jaar word je auto wel een keer geslooptquote:(ja, dat er GVD niet ingebroken wordt zoals gisteravond gebeurd is)
Ik woon ook op de van Tuyllkade t.o.v. de ABN-Amro Pin automaat maar van overlast van jongeren is echt geen sprake. Het enige nadeel is dat ze voor m`n deur ontzettend scheuren met auto`s en scooters maar voor de rest vind ik het een prima plekkiequote:Op zondag 1 januari 2006 03:49 schreef Gompy58 het volgende:
Zo te lezen zitten er een hoop fokkers bij me in de buurt. Woon zelf alweer 8 jaar op de balijelaan en ga als alles goed gaat per maart verhuizen naar de burgemeester van Tuyllkade. Eindelijk mijn eigen huis! met mooie groen strook in het midden
Maar uh, hoezo is zuilen achteruit aan het lopen ? heb zelf ook een beetje rondgekeken daar en idd Edisonstraat enzo is nu niet direct wat je wil misschien. De Tuyllkade leek en lijkt mij geen plek waar je hangjoren en bijhorende toestanden tegen gaat komen.... toch ?
ik woon daar om de hoekquote:Op donderdag 2 maart 2006 10:28 schreef freddygonzales het volgende:
[..]
Ik woon ook op de van Tuyllkade t.o.v. de ABN-Amro Pin automaat maar van overlast van jongeren is echt geen sprake. Het enige nadeel is dat ze voor m`n deur ontzettend scheuren met auto`s en scooters maar voor de rest vind ik het een prima plekkie![]()
10-15 minuten lopen van het centrum? Haha! Dat is echt wel wat verder lopen hoor! 10 minuten fietsen is het inderdaad, maar 3 kilometer in 10 minuten lopen: ik dacht het niet!quote:Op woensdag 22 februari 2006 11:36 schreef PBateman1978 het volgende:
Marnixlaan !
10-15 minuten lopen van de binnenstad, gratis parkeren, uitzicht op de Dom, wat wil ik nog meer..
Die op de Burg. van Tuyllkade toch? Ik ben er nog nooit geweest, maar ik geloof je best!quote:...
Trouwens heb ik niks te klagen over Zuilen, ze hebben de meest geweldige ijssalon van Utrecht!
quote:Op donderdag 2 maart 2006 13:27 schreef Orcaman1984 het volgende:
[..]
Die op de Burg. van Tuyllkade toch? Ik ben er nog nooit geweest, maar ik geloof je best!Tis altijd behoorlijk druk daar in de zomer
![]()
Pijlsweerd!quote:Op donderdag 2 maart 2006 14:18 schreef speknek het volgende:
Tien minuten lopen van het centrum, dan kom je hooguit bij Oudenoord. Dat heb ik vandaag nog gedaan(daar in de buurt althans woont mijn vriendin).
Vind zelf trouwens de ijssalon Il Mulino aan de sluis bij de Weerdsingel echt super.
Die op de Van Tuijlkade verkoopt echt goddelijk is (da's Roma toch?). Ben ik echt heel vaak geweest. Alleen vervelend dat je er niet 'even' een ijsje gaat halen als de rij al buiten begintquote:Op vrijdag 3 maart 2006 10:47 schreef zatoichi het volgende:
Ik ben echt van Il Mulino, maar Roma schijnt ook erg goed te zijn.Ach het zal wel iets met smaak te maken hebben...
He ik woon daar ook ongeveer sinds vorige week vrijdag met mijn vriendin. Tis me ook wat..quote:Op vrijdag 3 maart 2006 10:40 schreef Blik het volgende:
Ik woon vanaf afgelopen vrijdag ook in Utrecht. Woon samen met mijn vriendin in Zuilen, Nijenrodeplantsoen. Ligt aan de Vecht en we hebben uitzicht op een parkje waar de honden uitgelaten worden en mensen hardlopen en wandelen. Een mooie rustige plek. Op 500 meter van ons ligt een winkelcentrum (Rokade) met een AH (errug belangrijk). 100 meter van de bushalte (Niftarlakeplantsoen).
Doooood.quote:Op vrijdag 3 maart 2006 14:23 schreef AudreyHepburn het volgende:
En het is definitief dat ik per 1 juni aan een zijstraat van de Oudwijkerdwarsstraat ga wonen met een vriendin !.
Koophuis, haar vader, hebben ze al 10 jaar in de familie ofzo.quote:
Nee, maar sowieso niet, voor Oudwijk moet je minstens dertig jaar ingeschreven staan ongeveerquote:Op vrijdag 3 maart 2006 14:33 schreef AudreyHepburn het volgende:
Koophuis, haar vader, hebben ze al 10 jaar in de familie ofzo.
Rustig maar, ik vis niet in jouw poel..
Ik zal eens kijken of ik je daar eens tegenkom. Die eerste foto in je fotoboek ben jij in het echt? Ik kom daar namelijk nog wel eens op de zaterdagavond dixo.quote:
Zeg lieve schat, weet je ook nog een zomer/laterkamer ergens voor mij?quote:Op vrijdag 3 maart 2006 14:33 schreef AudreyHepburn het volgende:
[..]
Koophuis, haar vader, hebben ze al 10 jaar in de familie ofzo.
Rustig maar, ik vis niet in jouw poel..
De patat is er goed.quote:Op vrijdag 3 maart 2006 09:25 schreef _Floddertje_ het volgende:
[..]
Ah, dáár woon jij dus.Zo'n beetje boven de zielige snackboerchinees.
't Is een Taiwanees.quote:Op vrijdag 3 maart 2006 09:25 schreef _Floddertje_ het volgende:
Ah, dáár woon jij dus.Zo'n beetje boven de zielige snackboerchinees.
Misschien leest ie op Fok een beetje mee wat jij over allochtonen schrijftquote:Op vrijdag 3 maart 2006 17:53 schreef DennisMoore het volgende:
[..]
't Is een Taiwanees..
En enorm klant-onvriendelijk, er kan geen glimlach of vriendelijk woord af. En hij legt het wisselgeld liever op de toonbank dan in je hand. Ik probeer die zaak zoveel mogelijk te mijden..
Q: Hoe red je SCH van de verdrinkingsdood?quote:Op vrijdag 3 maart 2006 18:39 schreef SCH het volgende:
Misschien leest ie op Fok een beetje mee wat jij over allochtonen schrijft![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |