abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_31445505
Deel 1 hier: Waar in Utrecht wonen ?

Wie zweert er bij Lombok of Overvecht of wie wil er nooit meer weg uit de binnenstad?
  vrijdag 14 oktober 2005 @ 20:36:52 #2
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_31445640
* RemcoDelft wil ook naar Utrecht!
Kamer/appartement (evt. delen met andere studenten)/flatje/stacaravan, alles mag! Maar het valt niet mee :S

(dit is een teeeveeepeee)
censuur :O
pi_31445715
In de binnenstad kan ik niet gratis parkeren.
En dat is sowieso onbetaalbaar.
Wonen daar dan.
For great justice!
pi_31445743
quote:
Op vrijdag 14 oktober 2005 20:39 schreef QyRoZ het volgende:
In de binnenstad kan ik niet gratis parkeren.
En dat is sowieso onbetaalbaar.
Wonen daar dan.
Valt wel mee hoor - wij betalen ongeveer 730 euro huur voor zo'n 100 vierkante meter in een straat die haaks staat op de Nieuwegracht. Of vind je dat heel veel?

En mijn parkeervergunning kost volgens mij nog geen 100 euro in het jaar.
pi_31445779
Ik betaal in Amersfoort 100 euro meer buiten de binnenstad voor minder ruimte.
For great justice!
  vrijdag 14 oktober 2005 @ 21:13:53 #6
32846 WaSTeiL
geele sneeuw....
pi_31446746
Geboren in Utrecht, maar woon vrijwel heel mijn leven in Nieuwegein en wil daar eigenlijk ook wel blijven wonen. Maar op de Catherijnesingel zou ik wel willen wonen, maar onbetaalbaar en parkeren een probleem.
Daarnaast ook een probleem als je buiten Utrecht werkt en je met de auto weg moet. Daarom is NIeuwegein zo praktisch (voor meer moet je er ook niet zitten )
Groepssex is eigenlijk gewoon time-management!
Drugs are only for losers and sex maniacs!
pi_31448866
quote:
Op vrijdag 14 oktober 2005 20:41 schreef QyRoZ het volgende:
Ik betaal in Amersfoort 100 euro meer buiten de binnenstad voor minder ruimte.
pi_31448998
Ja, lach maar!
For great justice!
pi_31449086
Ik heb Zuilen en Oog in Al eigenlijk wel hoog op m'n lijst staan. Wat ik daar tot nu toe gezien heb, ziet er goed uit.
  vrijdag 14 oktober 2005 @ 22:34:13 #10
6467 QyRoZ
Just Q it!
pi_31449300
Marco van Basten komt uit Oog in Al.
For great justice!
pi_31452086
quote:
Op vrijdag 14 oktober 2005 21:13 schreef WaSTeiL het volgende:
Daarnaast ook een probleem als je buiten Utrecht werkt en je met de auto weg moet. Daarom is NIeuwegein zo praktisch (voor meer moet je er ook niet zitten )
Ik woon dus zo'n beetje op het verlengde van de Catharijnesingel en ik vind het eigenlijk best praktisch, hangt er vanaf waar je werkt maar ik ben binnen no time op de Berenkuil en dan kan je zo alle kanten uit.

@ Qyroz, je betaalt echt teveel man. Ik heb 1,5 jaar in Amersfoort gewoond en ben er echt weggevlucht.
  zaterdag 15 oktober 2005 @ 00:32:00 #12
46114 DzjieDub
M'n initialen, wat doe je
pi_31452757
quote:
Op vrijdag 14 oktober 2005 09:29 schreef zatoichi het volgende:

[..]

Ha Overvecht en Tuindorp! Twee plekken waar ik ook heb gewoond, met name Tuindorp is natuurlijk fantastisch. Welke straat heb je gewoond? Ik op de Albrecht Thaerlaan.

[...]
Ritzema Boslaan. Overvecht heb ik maar heel even gewoond, ik was nog geen twee toen ik wegging. Ik ga, als ik bij Paps & Mams ben nog regelmatig een rondje lopen, 't blijft een mooie wijk al is er wel veel veranderd de laatste jaren... Vandervaart heeft z'n naam veranderd in een niet te onthouden modern prutsnaampje, College Blaucapel is College Blaucapel niet meer en afhankelijk van waar je op de Thaerlaan woonde is je uitzicht verramponneerd door een paar afzichtelijke kantoorgebouwen die nog leeg staan ook.
De cursus "Omgaan met teleurstellingen" gaat vandaag helaas niet door
  zaterdag 15 oktober 2005 @ 02:45:45 #13
9760 zwahiel
keihard de lekkerste
pi_31455601
Ik zit nu in Hoograven ('t Goylaan) maar ik ben blij dat ik daar binnenkort ga verhuizen, toch wat teveel verpaupering daaro... Maar ja tegen een antikraak kamer van 15m2 voor 173 all in per maand zeg je ook niet snel nee

Nu ga ik naar Lombok toe, zijstraatje van de Vleutenseweg (goeie kant dus!) vlak bij dat schooltje waar ze die nieuw bouw aan het bouwen zijn. 't is er ook goed te doen, slaap nu nog zeg maar in mijn oude kamer, maar ben het meeste daaro. Beetje schilderen electra goed aanleggen (had maar 3 stopcontacten en wil niet met verlengsnoeren en zo werken ) Maandag of dinsdag ga ik definitief over verhuizen en dan woon ik lekker in Lombok. Ver weg van Hoograven en de ellende hiero. De straat waar ik ga wonen herbergt vrij veel jonge gezinnen zonder hangjongeren die de hele nacht voor je huis rondhangen zoals nu het geval is!

Ook een leuk detail, ik heb straks niet meer de enige Lada in de straat, in ons kleine korte straatje staan er nog 2 en om de hoek nog eentje
As a teacher I enjoy my holidays! 2010: 8 januari boarden @ Willingen | 23 april boarden @ Val Thorens | juli Spanje | 9-16 aug. Sziget festival | 26, 27, 28, 29 aug. 2010 34e Zomerparkfeest Venlo | december 2010 boarden Swiss
pi_31456679
quote:
Op zaterdag 15 oktober 2005 00:02 schreef SCH het volgende:

[..]

@ Qyroz, je betaalt echt teveel man. Ik heb 1,5 jaar in Amersfoort gewoond en ben er echt weggevlucht.
Ja, dat weet ik ook, maar ik had op hele korte termijn (een week) woonruimte nodig hier en dan zijn de opties nogal beperkt.
For great justice!
pi_31456910
Zijn er nog goede plekken waar je kunt kijken of er huurhuizen zijn?

Ik kom nu niet echt verder dan Direct Wonen en Woningnet...
pi_31482570
Ik heb op hoograven, kanaleneilend (Barthlomeo Diazlaan) en witte vrouwen (Obrechtstraat) gewoond. Laatste vond ik met ster de leukste buurt. Ook lombok, bij de kanaalstraat lijkt me heel leuk. Alles studentenhuizen gewoond.

Qua huurhuizen hangt er af wat je wilt. Viia Marktplaats of lokale krant? Tsja, zijn wel de meest logische opties. Soms heeft een makelaar ook wel een betaalbaar huurhuis. Zoekopdracht bij een grote makelaar?

Aritha.
pi_31490305
Voordat er weer een reeks ontstaat gooi ik deze op slot. Specifieke vragen over een bepaalde stad mag je in principe altijd stellen in een eigen topic. Het is niet de bedoeling dat we straks een boel stedenreeksen hebben. Deze gaat dicht.
  donderdag 20 oktober 2005 @ 15:17:59 #18
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_31580872
Oké, here is na overleg the deal:

We gooien dit topic weer open, maar onder de volgende voorwaarden:

Geen slowchat en kliekjesgedoe en het moet hier echt gaan over wonen in Utrecht: hoe zijn de buurten, hoe liggen de huren/koopprijzen.

Game on, aechterlekke gladiooole

Snobs have more fun!
KLIK!
pi_31583335
Ik heb vandaag weer voor een flat in Transwijk gekeken, en ik denk dat ik een bod uit ga brengen. Ik wacht nog even af of ik misschien via mijn werkgever met 30% korting op de rente een hypotheek af kan sluiten.
For great justice!
pi_31586422
quote:
Nu ga ik naar Lombok toe, zijstraatje van de Vleutenseweg (goeie kant dus!) vlak bij dat schooltje waar ze die nieuw bouw aan het bouwen zijn.
Psst: Dat heet geen Lombok, is Nieuw Engeland

Maar wel een leuke wijk
moi moi het leven is mooi
  donderdag 20 oktober 2005 @ 21:12:49 #21
17114 Pistol_Pete
Hard to be a saint in the city
pi_31587916
Hoe is de wijk Tolsteeg?

* overweegt om naar Utrecht te verhuizen
[b]Stay Hard, Stay Hungry, Stay Alive[/b]
pi_31590970
quote:
Op donderdag 20 oktober 2005 21:12 schreef Pistol_Pete het volgende:
Hoe is de wijk Tolsteeg?

* overweegt om naar Utrecht te verhuizen
Heb je iets op het oog? Ik weet nooit precies wat nu in welke wijk valt. Tolsteeg grenst aardig aan de binnenstad en het hangt er erg vanaf in welke straat je zit. Die wijken daar zijn wat rommelig, in de ene straat woon je aardig op stand, de volgende straat wemelt het van de tokkies.

Zodra je in de gaten krijgt dat het echt Sterrenwijk gaat worden, moet je meteen rechtsomkeert maken. Da's nog erger dan Kanalaneiland.
  vrijdag 21 oktober 2005 @ 08:01:43 #23
17114 Pistol_Pete
Hard to be a saint in the city
pi_31597826
quote:
Op donderdag 20 oktober 2005 22:51 schreef SCH het volgende:

[..]

Heb je iets op het oog? Ik weet nooit precies wat nu in welke wijk valt. Tolsteeg grenst aardig aan de binnenstad en het hangt er erg vanaf in welke straat je zit. Die wijken daar zijn wat rommelig, in de ene straat woon je aardig op stand, de volgende straat wemelt het van de tokkies.

Zodra je in de gaten krijgt dat het echt Sterrenwijk gaat worden, moet je meteen rechtsomkeert maken. Da's nog erger dan Kanalaneiland.
Ik heb wel wat dingen op het oog. oa bij het Tolsteegplantsoen en ´t Goy laan in de buurt. Ik ben niet echt bekend in Utrecht, maar wil wel graag weten of het in die buurten een beetje OK is.

Welk gedeelte van Tolsteeg is Sterrenwijk? Dan ga ik dat maar proberen te ontwijken
[b]Stay Hard, Stay Hungry, Stay Alive[/b]
  vrijdag 21 oktober 2005 @ 09:00:24 #24
52212 Sprookjesbos
Life 's a fairytale
pi_31598327
quote:
Op donderdag 20 oktober 2005 17:20 schreef QyRoZ het volgende:
Ik heb vandaag weer voor een flat in Transwijk gekeken, en ik denk dat ik een bod uit ga brengen. Ik wacht nog even af of ik misschien via mijn werkgever met 30% korting op de rente een hypotheek af kan sluiten.
Hoe zit dat eigenlijk met je woonvergunning? (of koop je boven die grens?). Ben je als je in Amersfoort werkt toch economisch gebonden aan Utrecht?
You saw her bathing on the roof, her beauty and the moonlight overthrew you
  vrijdag 21 oktober 2005 @ 09:02:00 #25
52212 Sprookjesbos
Life 's a fairytale
pi_31598348
quote:
Op donderdag 20 oktober 2005 15:17 schreef Duderinnetje het volgende:

Game on, aechterlekke gladiooole

Ah joh aechterlekke baliekluiver. Kom hier, dan zal ik het vel van je gezich afkrabbe, ken je moeder het opnieuw behange

Ben blij dat het topic weer open is
pi_31600671
quote:
Op vrijdag 21 oktober 2005 08:01 schreef Pistol_Pete het volgende:

[..]

Ik heb wel wat dingen op het oog. oa bij het Tolsteegplantsoen en ´t Goy laan in de buurt. Ik ben niet echt bekend in Utrecht, maar wil wel graag weten of het in die buurten een beetje OK is.

Welk gedeelte van Tolsteeg is Sterrenwijk? Dan ga ik dat maar proberen te ontwijken
Die twee die je noemt zijn niet echt de beste buurten van Utrecht, vooral 't Goylaan niet, dat is gewoon ronduit slecht.

En voor zover ik weet is Sterrenwijk niet een deel van Tolsteeg, maar een wijk op zich.
  vrijdag 21 oktober 2005 @ 11:30:30 #27
52212 Sprookjesbos
Life 's a fairytale
pi_31600858
quote:
Op vrijdag 21 oktober 2005 11:21 schreef FloggingMolly het volgende:

[..]

Die twee die je noemt zijn niet echt de beste buurten van Utrecht, vooral 't Goylaan niet, dat is gewoon ronduit slecht.

En voor zover ik weet is Sterrenwijk niet een deel van Tolsteeg, maar een wijk op zich.
Wat ze nu Tolsteeg noemen was vroeger toch gewoon Hoograven?? Mijn oma woonde vroeger, als in zo'n 30 jaar geleden, op het Beatrixplein (staan nu een paar huizen te koop, zucht, jeugdsentiment als ik dat zie) en ik weet niet beter dan dat dat Hoograven was.
Iemand enig idee hoe dat zit
  vrijdag 21 oktober 2005 @ 11:33:41 #28
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_31600926
*meld

Ik heb eigenlijk in de meeste buurten van Utrecht wel geresideerd, tijdens mijn "wilde jaren"
Geboren op Hoograven (maar daar weet ik niet zoveel meer van )

Achtereenvolgens gewoond op De Biltstraat (leuk als je student bent, want is centrum).

Daarna op een zijstraat van de Croeselaan, wel rustig wonen maar niet de meest gezellige kant van Utrecht imo).
Daarna tijdelijk in Lombok (Javastraat, vond ik niet zo, vooral niet als ik 'snachts alleen naar huis moest fietsen, voordeel was wel de turkse bakker onder mijn huis! )
Daarna op de Vossegatselaan, bij het Wilhelminapark, dat vond ik wel het leukste qua buurt! Lekker rustig maar toch zo in het centrum
Daarna in de Dorstige Hartsteeg (zij'steegje' van de Lange Nieuwstraat) ook leuk! Ik mocht daar op het huis passen van iemand die in het buitenland ging werken dus ik zat redelijk luxe
Toen naar Zeist verkast (wegens toenmalig vriendje), daarna weer terug naar Utrecht, de Loeff Berchmakerstraat, (vind ik persoonlijk té centraal, maar ik werd inmiddels dan ook wat ouder

En nu al weer 3 jaar naar zeer volle tevredenheid in Zeist, ik hoef echt niet meer zo nodig naar Utrecht. Maar mócht het er ooit nog eens van komen, dan wordt het absoluut wittevrouwen of contreien...de Ooostkant zeg maar.

Ik adem in en kalmeer. Ik adem uit en glimlach.
  vrijdag 21 oktober 2005 @ 15:30:34 #29
6467 QyRoZ
Just Q it!
pi_31605616
quote:
Op vrijdag 21 oktober 2005 09:00 schreef Sprookjesbos het volgende:

[..]

Hoe zit dat eigenlijk met je woonvergunning? (of koop je boven die grens?). Ben je als je in Amersfoort werkt toch economisch gebonden aan Utrecht?
De grens is 133.725 euro, ik zit er nu boven.
For great justice!
pi_31605675
Ik moet volgend jaar ook verkassen Ik woon nu heeeerrrrrrlijk in Rijnsweerd Zuid, jaja rijkelullenwijk. Het lijkt me geweldig om een kamertje in Wittevrouwen te vinden Maar ja, he. Ik zie wel
POLLETJE PREE MUURSCHILDERINGEN! Facebook en website
  vrijdag 21 oktober 2005 @ 15:39:26 #31
6467 QyRoZ
Just Q it!
pi_31605821
Ik heb trouwens geboden.
For great justice!
pi_31605873
Gewoon IN het station wonen.
  zaterdag 22 oktober 2005 @ 17:50:52 #33
52212 Sprookjesbos
Life 's a fairytale
pi_31631893
quote:
Op vrijdag 21 oktober 2005 15:39 schreef QyRoZ het volgende:
Ik heb trouwens geboden.
Gaaf! succes. Dat was een huis in Transwijk toch??
Via funda?? (als in doe eens link met beschrijving en foto's enzo)
(valt me mee trouwens die grens voor woonvergunning, dacht altijd dattie hoger was)
pi_31631973
feli kuu met je huisje in utreg gezellig enzo.
  zaterdag 22 oktober 2005 @ 17:55:30 #35
52212 Sprookjesbos
Life 's a fairytale
pi_31632005

Het duurt voor mij nog een half jaar, maar dit issum
  zaterdag 22 oktober 2005 @ 17:57:46 #36
52212 Sprookjesbos
Life 's a fairytale
pi_31632062
quote:
Op vrijdag 21 oktober 2005 15:33 schreef innepin het volgende:
Ik moet volgend jaar ook verkassen Ik woon nu heeeerrrrrrlijk in Rijnsweerd Zuid, jaja rijkelullenwijk. Het lijkt me geweldig om een kamertje in Wittevrouwen te vinden Maar ja, he. Ik zie wel
Is vlgs mij nog vrij lastig, een leuke kamer vinden in Utrecht. Doe je dat via de "officiële" kanalen of het "via-via" netwerk??
pi_31632221
quote:
Op zaterdag 22 oktober 2005 17:50 schreef Sprookjesbos het volgende:

[..]

Gaaf! succes. Dat was een huis in Transwijk toch??
Via funda?? (als in doe eens link met beschrijving en foto's enzo)
(valt me mee trouwens die grens voor woonvergunning, dacht altijd dattie hoger was)
Ja, en dan weet iedereen hier zometeen mijn nieuwe adres, dacht het niet.
For great justice!
pi_31632243
quote:
Op zaterdag 22 oktober 2005 17:55 schreef Sprookjesbos het volgende:
[afbeelding]
Het duurt voor mij nog een half jaar, maar dit issum
welke straat is dat?
  zaterdag 22 oktober 2005 @ 18:16:35 #39
52212 Sprookjesbos
Life 's a fairytale
pi_31632472
quote:
Op zaterdag 22 oktober 2005 18:05 schreef QyRoZ het volgende:

[..]

Ja, en dan weet iedereen hier zometeen mijn nieuwe adres, dacht het niet.
Dat kun je toch wel even weg editten ofzo. Of je haalt een foto op andere wijze hier naartoe
  zaterdag 22 oktober 2005 @ 18:17:18 #40
52212 Sprookjesbos
Life 's a fairytale
pi_31632484
quote:
Op zaterdag 22 oktober 2005 18:06 schreef innepin het volgende:

[..]

welke straat is dat?
De Muinck Keizerlaan (Zuilen)
Ben helemaal v'liefd op dat huisje
pi_31632632
quote:
Op zaterdag 22 oktober 2005 18:16 schreef Sprookjesbos het volgende:

[..]

Dat kun je toch wel even weg editten ofzo. Of je haalt een foto op andere wijze hier naartoe

De foto's van Funda.
For great justice!
pi_31632890
quote:
Op zaterdag 22 oktober 2005 18:24 schreef QyRoZ het volgende:

[..]

[afbeelding]

De foto's van Funda.
Dat ziet er netjes uit.
  zaterdag 22 oktober 2005 @ 18:50:18 #43
52212 Sprookjesbos
Life 's a fairytale
pi_31633089
quote:
Op zaterdag 22 oktober 2005 18:24 schreef QyRoZ het volgende:

[..]

[afbeelding]

De foto's van Funda.
Cewl, ziet er goed uit!
Hoef je weinig aan te verbouwen zo op het eerste gezicht. Is dat een moederhaard op een van die foto's of wordt het met gaskachels verwarmd?
pi_31633110
Moederhaard, beetje oud beestje, maar als ie het nog een paar jaar uitzingt vind ik het goed, daarna kijk ik wel of er een combi-ketel in kan. En hoeft er weinig aan te gebeuren.
For great justice!
  zaterdag 22 oktober 2005 @ 18:55:30 #45
52212 Sprookjesbos
Life 's a fairytale
pi_31633182
quote:
Op zaterdag 22 oktober 2005 18:51 schreef QyRoZ het volgende:
Moederhaard, beetje oud beestje, maar als ie het nog een paar jaar uitzingt vind ik het goed, daarna kijk ik wel of er een combi-ketel in kan. En hoeft er weinig aan te gebeuren.
Leuk. Ik vind dat parkje aan de achterkant van de flat ook erg leuk.
Wel vaag dat de huidige bewoner z'n slaapgedeelte min of meer aan de woonkamer heeft zitten en z'n werkruimte in een apart stuk.
Laat me raden........jij draait dat om
pi_31633263
Nee, ik laat de indeling precies zo, is namelijk heel nuttig. Ik heb mn werkkamer graag apart, zo kan ik lekker aan functiescheiding doen. Ik hang nog wel iets van een gordijn ofzo voor de achterkamer. Of folie over de ramen daar. Moet niet teeeee doorzichtig worden.

Douche is trouwens lekker nieuw, net een jaar oud.
For great justice!
  zaterdag 22 oktober 2005 @ 19:17:18 #47
46911 Mjam
Zweven is leven
pi_31633599
Dat is vlak bij mij... Transwijk is 'n neutrale, eigenlijk nogal saaie buurt, maar je zit wel lekker in 5 minuutjes met de fiets in de binnenstad of met de auto op de snelweg. In de komende jaren gaat net over het kanaal richting centrum de hele boel op de schop, o.a. een megabioscoop gaat er gebouwd worden. (Of je daar blij mee moet zijn is een tweede, zal voorlopig wel vooral veel overlast opleveren met de bouw enzo. Maar wie weet wordt 't nog eens wat). Is je bod geaccepteerd?
pi_31633895
Bod is geaccepteerd ja. En saai is niet erg, ik ben ook al een dagje ouder.
Ik heb niet zoveel behoefte aan levendige kleuters in mijn wijk, heb ik nu ook al.
For great justice!
pi_31633909
En hey, ik woon nou in Amersfoort. Veel saaier kan het niet worden.
For great justice!
  zaterdag 22 oktober 2005 @ 19:46:08 #50
46911 Mjam
Zweven is leven
pi_31634161
Ach, je woont nu dichtbij Kanaleneiland, dus als je wat wil beleven ga je gewoon even een blokje om... Ik werk daar trouwens, en doe dagelijks mijn boodschappen in winkelcentrum Kanaleneiland en in de zes jaar dat ik er kom heb ik serieus nog nooit iets onoirbaars meegemaakt of gezien. Jammer... ik hou wel van een beetje spektakel. Bij die schietpartij laatst aan de Amerikalaan was ik net weg.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')