Valt wel mee hoor - wij betalen ongeveer 730 euro huur voor zo'n 100 vierkante meter in een straat die haaks staat op de Nieuwegracht. Of vind je dat heel veel?quote:Op vrijdag 14 oktober 2005 20:39 schreef QyRoZ het volgende:
In de binnenstad kan ik niet gratis parkeren.
En dat is sowieso onbetaalbaar.
Wonen daar dan.
quote:Op vrijdag 14 oktober 2005 20:41 schreef QyRoZ het volgende:
Ik betaal in Amersfoort 100 euro meer buiten de binnenstad voor minder ruimte.
Ik woon dus zo'n beetje op het verlengde van de Catharijnesingel en ik vind het eigenlijk best praktisch, hangt er vanaf waar je werkt maar ik ben binnen no time op de Berenkuil en dan kan je zo alle kanten uit.quote:Op vrijdag 14 oktober 2005 21:13 schreef WaSTeiL het volgende:
Daarnaast ook een probleem als je buiten Utrecht werkt en je met de auto weg moet. Daarom is NIeuwegein zo praktisch (voor meer moet je er ook niet zitten)
Ritzema Boslaan. Overvecht heb ik maar heel even gewoond, ik was nog geen twee toen ik wegging. Ik ga, als ik bij Paps & Mams ben nog regelmatig een rondje lopen, 't blijft een mooie wijk al is er wel veel veranderd de laatste jaren... Vandervaart heeft z'n naam veranderd in een niet te onthouden modern prutsnaampje, College Blaucapel is College Blaucapel niet meer en afhankelijk van waar je op de Thaerlaan woonde is je uitzicht verramponneerd door een paar afzichtelijke kantoorgebouwen die nog leeg staan ook.quote:Op vrijdag 14 oktober 2005 09:29 schreef zatoichi het volgende:
[..]
Ha Overvecht en Tuindorp! Twee plekken waar ik ook heb gewoond, met name Tuindorp is natuurlijk fantastisch. Welke straat heb je gewoond? Ik op de Albrecht Thaerlaan.
[...]
Ja, dat weet ik ook, maar ik had op hele korte termijn (een week) woonruimte nodig hier en dan zijn de opties nogal beperkt.quote:Op zaterdag 15 oktober 2005 00:02 schreef SCH het volgende:
[..]
@ Qyroz, je betaalt echt teveel man. Ik heb 1,5 jaar in Amersfoort gewoond en ben er echt weggevlucht.
Psst: Dat heet geen Lombok, is Nieuw Engelandquote:Nu ga ik naar Lombok toe, zijstraatje van de Vleutenseweg (goeie kant dus!) vlak bij dat schooltje waar ze die nieuw bouw aan het bouwen zijn.
Heb je iets op het oog? Ik weet nooit precies wat nu in welke wijk valt. Tolsteeg grenst aardig aan de binnenstad en het hangt er erg vanaf in welke straat je zit. Die wijken daar zijn wat rommelig, in de ene straat woon je aardig op stand, de volgende straat wemelt het van de tokkies.quote:Op donderdag 20 oktober 2005 21:12 schreef Pistol_Pete het volgende:
Hoe is de wijk Tolsteeg?
* overweegt om naar Utrecht te verhuizen
Ik heb wel wat dingen op het oog. oa bij het Tolsteegplantsoen en ´t Goy laan in de buurt. Ik ben niet echt bekend in Utrecht, maar wil wel graag weten of het in die buurten een beetje OK is.quote:Op donderdag 20 oktober 2005 22:51 schreef SCH het volgende:
[..]
Heb je iets op het oog? Ik weet nooit precies wat nu in welke wijk valt. Tolsteeg grenst aardig aan de binnenstad en het hangt er erg vanaf in welke straat je zit. Die wijken daar zijn wat rommelig, in de ene straat woon je aardig op stand, de volgende straat wemelt het van de tokkies.
Zodra je in de gaten krijgt dat het echt Sterrenwijk gaat worden, moet je meteen rechtsomkeert maken. Da's nog erger dan Kanalaneiland.
Hoe zit dat eigenlijk met je woonvergunning? (of koop je boven die grens?). Ben je als je in Amersfoort werkt toch economisch gebonden aan Utrecht?quote:Op donderdag 20 oktober 2005 17:20 schreef QyRoZ het volgende:
Ik heb vandaag weer voor een flat in Transwijk gekeken, en ik denk dat ik een bod uit ga brengen. Ik wacht nog even af of ik misschien via mijn werkgever met 30% korting op de rente een hypotheek af kan sluiten.
Ah joh aechterlekke baliekluiver. Kom hier, dan zal ik het vel van je gezich afkrabbe, ken je moeder het opnieuw behangequote:Op donderdag 20 oktober 2005 15:17 schreef Duderinnetje het volgende:
Game on, aechterlekke gladiooole
Die twee die je noemt zijn niet echt de beste buurten van Utrecht, vooral 't Goylaan niet, dat is gewoon ronduit slecht.quote:Op vrijdag 21 oktober 2005 08:01 schreef Pistol_Pete het volgende:
[..]
Ik heb wel wat dingen op het oog. oa bij het Tolsteegplantsoen en ´t Goy laan in de buurt. Ik ben niet echt bekend in Utrecht, maar wil wel graag weten of het in die buurten een beetje OK is.
Welk gedeelte van Tolsteeg is Sterrenwijk? Dan ga ik dat maar proberen te ontwijken![]()
Wat ze nu Tolsteeg noemen was vroeger toch gewoon Hoograven?? Mijn oma woonde vroeger, als in zo'n 30 jaar geleden, op het Beatrixplein (staan nu een paar huizen te koop, zucht, jeugdsentiment als ik dat zie) en ik weet niet beter dan dat dat Hoograven was.quote:Op vrijdag 21 oktober 2005 11:21 schreef FloggingMolly het volgende:
[..]
Die twee die je noemt zijn niet echt de beste buurten van Utrecht, vooral 't Goylaan niet, dat is gewoon ronduit slecht.
En voor zover ik weet is Sterrenwijk niet een deel van Tolsteeg, maar een wijk op zich.
De grens is 133.725 euro, ik zit er nu boven.quote:Op vrijdag 21 oktober 2005 09:00 schreef Sprookjesbos het volgende:
[..]
Hoe zit dat eigenlijk met je woonvergunning? (of koop je boven die grens?). Ben je als je in Amersfoort werkt toch economisch gebonden aan Utrecht?
Gaaf! succes. Dat was een huis in Transwijk toch??quote:
Is vlgs mij nog vrij lastig, een leuke kamer vinden in Utrecht. Doe je dat via de "officiële" kanalen of het "via-via" netwerk??quote:Op vrijdag 21 oktober 2005 15:33 schreef innepin het volgende:
Ik moet volgend jaar ook verkassenIk woon nu heeeerrrrrrlijk in Rijnsweerd Zuid, jaja rijkelullenwijk. Het lijkt me geweldig om een kamertje in Wittevrouwen te vinden
Maar ja, he. Ik zie wel
Ja, en dan weet iedereen hier zometeen mijn nieuwe adres, dacht het niet.quote:Op zaterdag 22 oktober 2005 17:50 schreef Sprookjesbos het volgende:
[..]
Gaaf! succes. Dat was een huis in Transwijk toch??
Via funda?? (als in doe eens link met beschrijving en foto's enzo)
(valt me mee trouwens die grens voor woonvergunning, dacht altijd dattie hoger was)
quote:Op zaterdag 22 oktober 2005 17:55 schreef Sprookjesbos het volgende:
[afbeelding]
Het duurt voor mij nog een half jaar, maar dit issum![]()
Dat kun je toch wel even weg editten ofzo. Of je haalt een foto op andere wijze hier naartoequote:Op zaterdag 22 oktober 2005 18:05 schreef QyRoZ het volgende:
[..]
Ja, en dan weet iedereen hier zometeen mijn nieuwe adres, dacht het niet.
De Muinck Keizerlaan (Zuilen)quote:
quote:Op zaterdag 22 oktober 2005 18:16 schreef Sprookjesbos het volgende:
[..]
Dat kun je toch wel even weg editten ofzo. Of je haalt een foto op andere wijze hier naartoe![]()
Cewl, ziet er goed uit!quote:
Leuk. Ik vind dat parkje aan de achterkant van de flat ook erg leuk.quote:Op zaterdag 22 oktober 2005 18:51 schreef QyRoZ het volgende:
Moederhaard, beetje oud beestje, maar als ie het nog een paar jaar uitzingt vind ik het goed, daarna kijk ik wel of er een combi-ketel in kan. En hoeft er weinig aan te gebeuren.![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |