abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_31634653
Och, in die wijken in Enschede waar ik heb gewoond heb ik genoeg zooi meegemaakt, er moet nog heel wat gebeuren om dat te overtreffen. En toch heb ik me daar nooit onveilig gevoeld. Geloof me, een gemiddeld Veluws dorp is op zaterdagavond gevaarlijker dan Kanaleneiland-Zuid ooit zal zijn.
For great justice!
pi_31634822
quote:
Op zaterdag 22 oktober 2005 20:08 schreef QyRoZ het volgende:
Geloof me, een gemiddeld Veluws dorp is op zaterdagavond gevaarlijker dan Kanaleneiland-Zuid ooit zal zijn.
pi_31637354
quote:
Op zaterdag 22 oktober 2005 20:08 schreef QyRoZ het volgende:
Och, in die wijken in Enschede waar ik heb gewoond heb ik genoeg zooi meegemaakt, er moet nog heel wat gebeuren om dat te overtreffen. En toch heb ik me daar nooit onveilig gevoeld. Geloof me, een gemiddeld Veluws dorp is op zaterdagavond gevaarlijker dan Kanaleneiland-Zuid ooit zal zijn.
maar toch blijven nette meisjes zoals ik daar natuurlijk ver vandaan. Wij wonen nou eenmaal liever in kakkerswijken Het schijnt dat henk westbroek twee straten verderop woont, fijn he?

off topic: hee kuu! ik heb alweer 2000 posts schiet op he? ik ga je inhalen
POLLETJE PREE MUURSCHILDERINGEN! Facebook en website
pi_31637462
Er moeten ook mensen zijn die in kakkerswijken willen wonen hè? Of die het kunnen betalen. Ooit, als ik geld heb...
For great justice!
pi_31648744
Goeie shit, zeg ik je!
pi_31648864
Ik woon nog steeds in witte vrouwen, sweelinckstraat Geweldige buurt. Jammer dat het ondehruur is en ik met kerst moet verkassen naar lunetten (wederom onderhuur) maar ach, lunetten is op zich ook niet verkeerd
Jupiler is goed
pi_31649938
Ik wil ook in Utrecht wonen. Ik ben al driftig aan het zoeken op inet. Eind deze maand (31 oktober) het een en ander bezichtigen. Kan niet eerder vrij krijgen

Ik heb een aantal straten op het oog en de meest zijn in Kanaleneiland (een hoop op de Rooseveltlaan), maar dat is een heeeeeeleeeee lange straat zag ik op map24.nl.
Ook Bijnkershoek, Beneluxlaan, Van Eysingalaan en de Teldersbaan staan op de lijst.
Weet iemand wat van die straten? Ik hoor verschillende dingen over Kanaleneiland, bepaalde straten no problemo. Maar er zijn wat probleem stukken? Toch niet de straten waar ik wil gaan koekeloeren? En er gaat daar geloof ik het een en ander op de schop(?).
We should hire nobody, as nobody has time.
  zondag 23 oktober 2005 @ 12:35:41 #58
6467 QyRoZ
Just Q it!
pi_31650064
Bijnkershoeklaan en Eysingalaan zijn geen Kanaleneiland maar Transwijk, stuk beter dan Kanaleneiland.
For great justice!
pi_31650839
quote:
Op zondag 23 oktober 2005 12:30 schreef upbeat het volgende:
Ook Bijnkershoek, Beneluxlaan, Van Eysingalaan en de Teldersbaan staan op de lijst.
Ik woon al vijf jaar in één van die straten. Zoals QyRoZ al schreef, dit gedeelte heet niet Kanaleneiland maar Transwijk. Kanaleneiland begint aan de overkant van de Beneluxlaan (die drukke weg waar de trambaan loopt.) Dat is wel dichtbij, maar ik heb altijd het gevoel dat die Beneluxlaan als een soort buffer werkt. Transwijk is niet per se heel mooi ofzo, maar het is er hartstikke rustig, ik woon hier prima. Al moet ik wel zeggen dat ik laatst 's ochtends in mijn straat een grote zwartgeblakerde plek ter grootte van een auto op straat zag, met heel veel glas eromheen. Daar moet een auto hebben staan fikken 's nachts. In de Bijnkershoeklaan is het me wel vaker opgevallen dat er glas op straat lag. Ik heb zelf geen auto dus ik kan het niet uit eigen ervaring zeggen, maar ik vermoed dat er nog wel eens auto-ruitjes worden ingeslagen. Maar zelf heb ik in die vijf jaar dat ik hier woon helemaal niks aan overlast meegemaakt.

Kort geleden is er een mooi park in Transwijk geopend, daar ga ik wel eens hardlopen. In de zomer kun je daar straks lekker zitten, stel ik me zo voor, dus dat is niet verkeerd als je in een flat woont zonder tuin.
pi_31651363
quote:
Op zondag 23 oktober 2005 13:06 schreef _Floddertje_ het volgende:

[..]
Kanaleneiland begint aan de overkant van de Beneluxlaan (die drukke weg waar de trambaan loopt.) Dat is wel dichtbij, maar ik heb altijd het gevoel dat die Beneluxlaan als een soort buffer werkt.
Dat werkt toch prettiger.. een beetje een idee hebben wat er "goed" is .. en waar het "fout" gaat. Tot zover spreken de woningen in Transwijk me toch ietsje meer aan.. met name de Van Bijkershoeklaan ziet er (op de foto) erg mooi uit. Maar ook de Van Eysingalaan is niet slecht.

Maar ik zoek nog even verder op funda.. want er is veel te zien..
pi_31652189
De Van Bijnkershoeklaan is een iets drukkere straat dan de Van Eysingalaan. In de Van Eysingalaan staan halverwege ook paaltjes, waardoor er geen doorgaand autoverkeer mogelijk is. In de Van Vollenhovenlaan (tussen de Van Eysingalaan en de Beneluxlaan) is dat ook het geval, in de Van Bijnkershoeklaan niet. Dus qua verkeer moet je er rekening mee houden dat het daar wat drukker is. Maar goed, als je drie of vier hoog zit, dan heb je daar misschien wel helemaal geen last van.
pi_31652328
Toen ik vijf jaar geleden een woning zocht in Transwijk viel me trouwens op dat voor die flats aan de Beneluxlaan wel regels gelden die anders zijn dan anders. Er staan daar van die hoge flats (waar je een geweldig uitzicht zou hebben als je op een hoge verdieping zou wonen), maar ik weet nog van toen dat je dan de helft van de koopprijs zelf moest financieren, dus dat mocht je niet met een hypotheek doen. Tja, ik heb geen leuk erfenisje gehad en een rijk gevulde spaarrekening heb ik ook niet, dus die flats vielen voor mij allemaal af. Laatst zat ik op de tram te wachten, toen telde ik in één van die flats ik geloof 32 leegstaande appartementen (!). Naast mij op het bankje zat een oudere meneer, die zei dat het om service-flats gaat waar vooral ouderen wonen dus in die flats wordt wat massaler het loodje gelegd dan in 'gewone' flats (eh, dat zijn mijn woorden, die meneer zei het iets netter ) dus vandaar al die leegstand. Wel raar eigenlijk, in zo'n drukke grote stad, zo'n flat die half leeg staat.
  dinsdag 25 oktober 2005 @ 01:35:28 #63
62913 Blik
The one and Only!
pi_31671489
ik ga waarschijnlijk in februari in Utrecht wonen, via www.studenstudio.nl en hulp van mijn ouders daar waarschijnlijk een huisje kopen. Zijn al wezen kijken en ziet er allemaal prima uit. en het mooiste is nog, ik en mijn vriendin betalen samen het eerste jaar nog minder dan 200 euro per maand... plus krijgen ook nog een Ikea-waardebon van 2500 euro (mooi voor de vloer en banken enzo)

hoop zo dat het doorgaat
pi_31673943
quote:
Op dinsdag 25 oktober 2005 01:35 schreef Blik het volgende:
ik ga waarschijnlijk in februari in Utrecht wonen, via www.studenstudio.nl en hulp van mijn ouders daar waarschijnlijk een huisje kopen. Zijn al wezen kijken en ziet er allemaal prima uit. en het mooiste is nog, ik en mijn vriendin betalen samen het eerste jaar nog minder dan 200 euro per maand... plus krijgen ook nog een Ikea-waardebon van 2500 euro (mooi voor de vloer en banken enzo)

hoop zo dat het doorgaat
Klinkt gaaf. Jammer dat je link het niet doet.
  dinsdag 25 oktober 2005 @ 10:29:51 #65
40967 Takemenow
Freelance is good!
pi_31675332
Gelukkig is het topic over mijn stadsie weer open!
Ben nu bijna klaar met mn huisje in Transwijk, nog wat likjes verf en laminaat en dan kunnen de meubels er in
Vind de wijk overigens niet saai hoor, gewoon lekker rustig, geen hangjongeren (misschien noemen jullie het daarom saai? ) en voel me er prima.
  dinsdag 25 oktober 2005 @ 10:54:24 #66
52212 Sprookjesbos
Life 's a fairytale
pi_31675747
quote:
Op dinsdag 25 oktober 2005 10:29 schreef Takemenow het volgende:
Gelukkig is het topic over mijn stadsie weer open!
Ben nu bijna klaar met mn huisje in Transwijk, nog wat likjes verf en laminaat en dan kunnen de meubels er in
En waar blijven de foto's????/
You saw her bathing on the roof, her beauty and the moonlight overthrew you
  dinsdag 25 oktober 2005 @ 10:57:56 #67
40967 Takemenow
Freelance is good!
  dinsdag 25 oktober 2005 @ 17:04:23 #68
62913 Blik
The one and Only!
pi_31682206
quote:
Op dinsdag 25 oktober 2005 08:43 schreef innepin het volgende:

[..]

Klinkt gaaf. Jammer dat je link het niet doet.
www.studentenstudio.nl

daar kun je studentenkamers en starters woningen kopen ipv huren, met behulp van mijn ouders (die garant staan) kan ik samen met vrindin een huisje kopen. Mijn ouders staan dus garant en ik betaal de "huur" (hypotheek). Ik betaal incl. OZB en opstalverzekering, service-kosten etc. rond de 500 euro, komt dus niks meer bij. Hebben eigen badkamer, toilet en keuken. Enige nadeel is dat het klein is (33 vierkante meter in totaal). Het eerste jaar krijgen we een korting van bijna 300 euro van studentenstudio waardoor we het eerste jaar maar 200 euro betalen per maand. En we krijgen ook nog een Ikea-waardebon van 2500 euro dus we kunnen de vloer en banken en een oven (zit er niet in) daar nog van kopen.

hebben vrijdag een gesprek en dan weten we meer, het ligt in de wijk Zuilen, 10 a 15 minuten fietsen, straat is nijenrodeplantsoen, vlakbij de amsterdamsestraatweg dus dat is ook wel relax
pi_31686357
Zijn er mensen die mij wat kunnen vertellen over Pijnboomstraat, Geraniumweg en de Ambonstraat? Ze zitten allemaal in de buurt van de Amsterdamstestraatweg..
pi_31687642
quote:
Op vrijdag 21 oktober 2005 15:39 schreef QyRoZ het volgende:
Ik heb trouwens geboden.
Buurman, .
quote:
Op zondag 23 oktober 2005 13:06 schreef _Floddertje_ het volgende:

Ik woon al vijf jaar in één van die straten.

Al moet ik wel zeggen dat ik laatst 's ochtends in mijn straat een grote zwartgeblakerde plek ter grootte van een auto op straat zag
Buurvrouw, .
'k Zag 'm ook, die plek. Moet behoorlijk gefikt hebben, zou je zeggen.
  vrijdag 28 oktober 2005 @ 10:19:47 #71
40967 Takemenow
Freelance is good!
pi_31748180
Allemaal Transwijkers hier! Wat gezellig
pi_31752611
quote:
Op dinsdag 25 oktober 2005 17:04 schreef Blik het volgende:

[..]

www.studentenstudio.nl

daar kun je studentenkamers en starters woningen kopen ipv huren, met behulp van mijn ouders (die garant staan) kan ik samen met vrindin een huisje kopen. Mijn ouders staan dus garant en ik betaal de "huur" (hypotheek). Ik betaal incl. OZB en opstalverzekering, service-kosten etc. rond de 500 euro, komt dus niks meer bij. Hebben eigen badkamer, toilet en keuken. Enige nadeel is dat het klein is (33 vierkante meter in totaal). Het eerste jaar krijgen we een korting van bijna 300 euro van studentenstudio waardoor we het eerste jaar maar 200 euro betalen per maand. En we krijgen ook nog een Ikea-waardebon van 2500 euro dus we kunnen de vloer en banken en een oven (zit er niet in) daar nog van kopen.

hebben vrijdag een gesprek en dan weten we meer, het ligt in de wijk Zuilen, 10 a 15 minuten fietsen, straat is nijenrodeplantsoen, vlakbij de amsterdamsestraatweg dus dat is ook wel relax
Wow. Dat wil ik ook volgend jaar een klein appartementje Maar is dit nou veel voordeliger dan huren? Uiteindelijk betaal je toch eigenlijk gewoon huur? ik heb er geen verstand van . Of wacht, als je er uit gaat, hoe doe je dat dan? Verkopen?
  vrijdag 28 oktober 2005 @ 13:32:21 #73
55154 Sjoewe
Time. Space.
pi_31752640
En ik krijg net de wijkkrant binnen, mijn paleisje in Ondiep wordt pas 2007 gesloopt
Antikraak wonen is gooooooed!
** Die nacht ist vorbei, ein neuer Tag beginnt. Alles sprung. Stadtkind. Berlin. **
pi_32143717
"k heb op de kanaalstraat gewoond Super,

amsterdamsetraatweg, rampzalig.

'k ben nu na wat omzwervingen buiten utrecht in maarssen beland, bevalt prima! Leuk jaren 30 huisje, fiets afstand van de stad, en iets betaalbaarder / rustiger dan de stad zelf! ik ben wel tevreden
Want ik ben HYPER dan HYPER dan HYPER dan HYPE! Overhyped voor als je dat niet begrijpt
  donderdag 10 november 2005 @ 12:15:41 #75
8369 speknek
Another day another slay
pi_32144144
Lastig, m'n vriendin woont in Pijlsweerd, en wil alleen samenwonen als we iets kunnen vinden wat daar zit, of dichterbij de Uithof. Dan zit je dus in het lijstje Pijlsweerd -> Tuinwijk -> Wittevrouwen -> Wilhelminapark. Wel de leukste buurten, maar ook zo lastig om iets te vinden . Nouja, zit je tenmniste wel gelijk goed.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')