Meimeltje, je staat erbij in het lijstje. Is jullie baby een fokbaby? Want dan kan ik dat nog even aanpassen.quote:Op donderdag 13 oktober 2005 19:42 schreef DIGGER het volgende:
EW ligt inmiddels op een andere kamer, 2 persoons, in haar up, heeft ze iig niet zo'n last van al die andere patienten die komen en gaan, want dat was gewoon strontvervelend.
Vandaag een rustige dag, was het wel weer eens ff tijd voor..... Nog effies en de 31 weken zijn gehaald.
En op het moment dat ik dat zeg gaat de telefoon, is er sprake van veel bloedverlies, harde buiken, lichte weeen en een dwars liggend kind, ligt EW aan de CTG en of ik maar vast wil komen, want als de weeen blijven wordt het opereren geblazen.
Wish us luck.
Golfer/Bluezz, dank voor het kaartje, hij gaat mee.
Nee geen fokbaby. We waren al een tijdje samen toen ik via een kleine meeting van een fokclubje erg nieuwsgierig werd en me ook maar aan had gemeldquote:Meimeltje, je staat erbij in het lijstje. Is jullie baby een fokbaby? Want dan kan ik dat nog even aanpassen.
spannend!!quote:Op donderdag 13 oktober 2005 23:01 schreef Xlarge het volgende:
Vanavond is het zover .....denken we , Biezb ligt aardig te kreunen op de bank [insert zenuwachtige smiley , die ik niet in de lijst kon ontdekken]
M'n vrouw had dat verhaal van Captain Chaos van hiero, dag of 10 terug, ook aan de maatschappelijk werkster verteld en die was daar ook nog ontdaan van.quote:Op donderdag 13 oktober 2005 23:52 schreef phileine het volgende:
(net iemand die ik ken een kindje verloren vanwege gescheurd litteken, etc
Als het erop aan komt zijn die Hools natuurlijk allemaal watjes. Open maar een willekeurig Hools-café-topic en zie wie daar de mascottes zijn: allemaal kindertjes.quote:Op vrijdag 14 oktober 2005 00:56 schreef Leah het volgende:
Er duiken hier ineens Hools opVerbroederingsdeuntje neuriet....
Ook ik moet ook hier even feliciteren. Hoera!quote:Op vrijdag 14 oktober 2005 06:05 schreef popolon het volgende:
Hier ook ook even: Hoera voor Kady Máire.
Rock on!
Ik weet bij welke verloskundigenpraktijk ze zit. Eén van de dames daar heeft ook Kai op de wereld geholpen. Zal ik even bellenquote:
Ja sorry voor het 'voordringen' want u was aan de beurt mevrouwquote:Op vrijdag 14 oktober 2005 07:42 schreef Vicky het volgende:
hier weer krampjes aanwezig.. we wachten af..
En jullie zijn ook aan de beurt natuurlijkquote:Op vrijdag 14 oktober 2005 08:56 schreef Xlarge het volgende:
Nou , hier was het vals alarm , toen we op het punt stonden de verloskundige te bellen , namen de weeen weer af en die zijn nu tot een nulpunt gezakt, nog even wachten dus , ik denk nu wel dat het zeker dit weekend komt .
Digger en EW! Gefeliciteerd met jullie dochter! , ik ben blij dat alles nog zo goed is gegaan , en een hele mooie naam![]()
ik wou dat ik een bad hadquote:Op vrijdag 14 oktober 2005 09:29 schreef renzell het volgende:
Vicky; krampjes klinkt nog steeds als voorwerk. Ik hoop echt voor je dat het vandaag doorzet.![]()
Misschien eens lekker in bad gaan liggen ofzo...? (schijnt te helpen, bij mij alleen geen donder!)
You know what I just heard???quote:Op vrijdag 14 oktober 2005 12:07 schreef Djeez het volgende:
Digger en EW, van harte met de geboorte van jullie dochter. Maar onthoud één ding Digger, vrouwen kunnen niet voetballen!
ja eigenlijk wel , we hebben toch nog wat uurtjes slaap gepaktquote:Op vrijdag 14 oktober 2005 09:19 schreef bixister het volgende:
Xlarge, balen dat 't niet heeft doorgezet. nog wel wat kunnen slapen?
Tuulk wel! Moet jij eens opletten!quote:Op vrijdag 14 oktober 2005 12:07 schreef Djeez het volgende:
Digger en EW, van harte met de geboorte van jullie dochter. Maar onthoud één ding Digger, vrouwen kunnen niet voetballen!
Klopt....en daar ben ik ook wel aan toe, de bekkenpijn is weer niet te harden. Dat is namelijk het gevolg van twee zwangerschappen kort op elkaar...helaas (bij Noa had ik het ook, maar nu nog een tandje erger). Voor de rest alles goed hier hoor. Ik kijk hier nog wel maar post eigenlijk niet ... vaak ook geen tijd voor, best druk hier geweest de afgelopen tijd.quote:Op vrijdag 14 oktober 2005 15:07 schreef bixister het volgende:
hoi suzanna, jouw Due Date is ook alweer in zicht!
volgens mij ben jij niet helemaal bij hoor ETquote:Op vrijdag 14 oktober 2005 19:10 schreef E.T. het volgende:
Hebben we eigenlijk nog wel eens wat van Quinny gehoord?
En hoe is het met Wennie? Die heb ik nog niet zien melden vandaag...
En Biezb, gaat het nog doorzetten denk je? Of duurt 't nog een paar dagen?
Kunnen we die LLM niet verplichten elk uur even te melden?
dat blijktquote:Op vrijdag 14 oktober 2005 19:13 schreef Vicky het volgende:
[..]
volgens mij ben jij niet helemaal bij hoor ET
Wennie heeft zich vanmorgen rond 7 uur al heel netjes gemeld hihi
Ennuhh ELK UUR?? Ik vind een paar keer per dag genoeg hoor hihi
quote:Op vrijdag 14 oktober 2005 08:56 schreef Xlarge het volgende:
Nou , hier was het vals alarm , toen we op het punt stonden de verloskundige te bellen , namen de weeen weer af en die zijn nu tot een nulpunt gezakt, nog even wachten dus , ik denk nu wel dat het zeker dit weekend komt .
quote:Op vrijdag 14 oktober 2005 09:51 schreef Igraine het volgende:
Gefeliciteerd EW en Digger!!
Mooie namen! Ben benieuwd naar de foto!
De zangeres van Clannad, nog aanwezig in onze huwelijksceremonie met "In a lifetime", samen gezongen met Bono, heet trouwens ook Máire (Brennan). Máire wordt ook regelmatig geschreven als Moya.quote:Op vrijdag 14 oktober 2005 21:28 schreef DIGGER het volgende:
[..]
Het zijn beiden Ierse namen (Net als dat haar broer dus Glenn William heet - William is dan wel een Engelse naam maar de naam Willem is van grote betekenis in m'n familie).
Kady staat voor de eerst geborene, de gezegende. Nu is ze dat niet overall, eerst geborene, maar wel de eerste meid van onze families van deze generatie.
en Máire (uitspraak Morja) is de oude Gaelic schrijfwijze van de moderne naam Mary op z'n Engels of Maria op z'n Italiaans en is niet toevallig een vernoeming naar Kady haar beide oma's (oftewel mijn moeder en m'n schoonmoeder).
quote:Op vrijdag 14 oktober 2005 21:20 schreef DIGGER het volgende:
[..]
[[url=http://www.imageshackuk.com/files/1014/Th.PA140014.JPG]afbeelding][/URL]
Ik kan me voorstellen dat als je de verhalen over Kady zo leest zelf nog meer staat te popelen van ongeduld, maar nog even geduld en dan heb je ook een klein hummeltje in je armen hoor.quote:Op vrijdag 14 oktober 2005 23:57 schreef Vicky het volgende:
wat een mooie meid Digger!!
Pff ben me een partij onrustig zeg.. word gek van mezelf.. kan nie slapen. Heb maar beker warme melk gemaakt.....
ik had die offday donderdag.. irritant is dat he...quote:Op zaterdag 15 oktober 2005 10:38 schreef Quinny het volgende:
Digger en EW... jullie hebben een mooie dochter
Ik zal even een kleine update doen: Ook bij mij zit alles er nog in. Gisteren had ik een off dagje. Je kent het wel je bent die dikke buik zat. Verder liep hier nog een peuter rond die zwaar in zijn nee-fase zit. En er waren ook geen opa's en oma's aan wie ik hem even kon uitbesteden.
Maarja Daan kan er ook niet echt iets aan doen denk ik. Hij zal ook wel aanvoelen dat er wat gaande is. Hadden meerdere ouders dat eigenlijk?
Heb jij daar meer en vaak last van gehad deze zwangerschap ?quote:Op zaterdag 15 oktober 2005 10:55 schreef Jelief het volgende:
en dat ik niet lekker in mijn vel zit (hormonsteren gister)
Die haartjes heb ik vandaag pas echt goed kunnen zien toen ze op d'r zij lag met ook vrij uitzicht op haar achterhoofd. Tis een flinke bos dakbedekking.quote:Op zaterdag 15 oktober 2005 20:47 schreef Anitra het volgende:
Digger wat een mooie meid!!! En die haartjes
Ik zal morgen even denken of ik een bruikbaar antwoord op je vraag heb.quote:Op zaterdag 15 oktober 2005 11:30 schreef Mirage het volgende:
[..]
Heb jij daar meer en vaak last van gehad deze zwangerschap ?
Hoe kom jij door dat soort dagen/aanvallen ?
Bij mij loopt ondanks dat alles met de baby goed is deze zwangerschap minder plezierig dan de vorigen. Eerst ruim 4 maanden alles eruit gespuugd wat ik tot mij nam, ik heb een periode van ontzettende buikpijn achter de rug en heb zelfs bloed geplast, maar al deze lichamelijk klachten vallen in het niet bij de buien/dagen die ik met enige regelmaat heb.
Ik voel me dan depressief ( kan je dat zo noemen of heet dat anders ?), heb ontzettende emotie aanvallen van gigantische boosheid ( die niet onder controle te houden is) tot echt verdriet.
Heb jij een manier gevonden om uit zo'n bui/dag te "stappen" ?
Een garantie is het zeker niet, maar ik heb de afgelopen weken veel vrouwen in dezelfde situatie 1, 2 dagen in het ziekenhuis gezien die vervolgens weer naar huis konden (met wekelijkse meldplicht).quote:Op zondag 16 oktober 2005 20:51 schreef Lautie het volgende:
Even een kleine update:
Met Saffier en pluk gaat het goed, Saffier reageerd goed op de wee remmers. Ze is alleen wat moe maar dat komt door de medicijnen.
Verder kan ik even niks melden want is dan toch alleen maar gissen.
Morgen weet ik meer wat er gaat gebeuren.
Groetjes van Saffier en mijzelf
Met Kady gaat het goed, neusbril (zuurstof) is helemaal af, Glucose waarde is helemaal perfect, ze heeft zelfs meer honger dan dat ze nu voeding kreeg (8 x 10ml), Ze is uit de couveuse en ligt nu in een bedje, mutsje is niet nodig ivm haar vele haar, enige is dat ze ietwat gelig was (komt bij kindertjes van Zuid Europese afkomst doorgaans veel vaker voor dan bij NL kindertjes), maar dat was begin van de avond al minder dan vanmorgen, zo leek het.quote:Op zondag 16 oktober 2005 21:42 schreef _evenstar_ het volgende:
hoe gaat het met kleine mooie kady? en met je vrouwtje
?
en heeft glenn zijn zusje al kunnen bewonderen ?
en.. en en... ?![]()
Ik heb in de afgelopen maanden wel vaker wat dagen gehad dat ik het niet helemaal zag zitten, deels omdat ik de eerste vier maanden extreem moe was en na de 6e maand kreeg ik last van mijn rug. Waar ik heel slecht tegen kan is als mijn lichaam 'het laat afweten'. Aan het begin van de zwangerschap zelfs een verwijzing naar een psycholoog gekregen omdat het me emotioneel allemaal wat te zwaar werd. (overigens ging het vrij snel al weer wat beter en heb ik nooit een afspraak gemaakt) Tel daar bij op dat ik om niets kan huilen en me af en toe heel zielig heb gevoeld/ voel zonder aan te kunnen geven waarom.quote:Op zaterdag 15 oktober 2005 11:30 schreef Mirage het volgende:
[..]
Heb jij daar meer en vaak last van gehad deze zwangerschap ?
Hoe kom jij door dat soort dagen/aanvallen ?
Ik hoop dat Kady straks ook met veel plezier met je meekijkt naar voetbal, alhoewel de Italiaanse competitie een van de minst interessante competities is imho. Maar blij voor jullie dat alles goed gaat!quote:Op zondag 16 oktober 2005 21:55 schreef DIGGER het volgende:
[..]
Vanavond maar ff wat tijd aan hem besteed door eens flink met hem te voetballen (En daarna samen het Italiaans Studio sport bekeken).
behoorlijk frustrerend en verwarrend... maar het is niet anders toch.... nou ja... dan zien we het maar weer als voorbereidend werk....quote:Op maandag 17 oktober 2005 09:03 schreef Sugar het volgende:
Wat verwarrend en frustrerend, Vicky! Hopelijk gaat het nu toch als een speer!!!![]()
Saffier!!! Hou vol! Ik hoop echt dat jullie kindje nog veilig in je buik blijft voorlopig. Allebei sterkte!
6 dagen nuquote:Op maandag 17 oktober 2005 09:07 schreef Kleintje het volgende:
Hoeveel dagen loop je al overtijd Vicky???
Ow....![]()
Ik heb nog niets over Saffier gezegd... shame on me!
Saffier, ik hoop dat jullie babje nog even heerlijk binnen blijft. Vertel de kleine maar dat het koud en regenachtig wordt, dat het even niets leuk is buiten![]()
nee idd.. blech vies..quote:Op maandag 17 oktober 2005 11:01 schreef renzell het volgende:
Niet lekker he, die slijmprop!![]()
Gelukkig kan je hem zo door de plee spoelen...
![]()
Mja daar werd het tijd voor hè!quote:
Ik hoop voor Vicky, Biezb en Quinny van niet, maar ik zou het niet erg vindenquote:Op maandag 17 oktober 2005 08:39 schreef Githa het volgende:
[..]
Wennie, jij gaat toch niet stiekem voorkruipen dadelijk![]()
[..]
Hoe krijg je dat dan voor elkaar?quote:Op maandag 17 oktober 2005 14:11 schreef _evenstar_ het volgende:
Vicky is gewoon aan het puffen nu![]()
en dan ben je ook nog eens 3 uur bezig om de kinderwagen uit elkaar te klappen![]()
een hele mooie kinderwagen krijgen.. die we gisteren ingeklapt hadden om te vervoeren.. en ik die ongeduldig als ik ben uit geklapt wou hebben.. alleen zat er geen handleiding meer bijquote:
sja, kalm blijven is het beste wat ik kan doen, laten opnaaien heeft totaal geen nut toch!?quote:Op maandag 17 oktober 2005 18:20 schreef renzell het volgende:
Nou Vicky, je blijft behoorlijk kalm vind ik.Goed hoor, laat je niet opnaaien door deze 'vertraging'. Ik weet wel nog dat ik op een gegeven moment het gevoel kreeg dat het in het geheel niet meer zou gaan gebeuren. Ik kon me echt niet meer voorstellen dat 'Struikje' uit zichzelf zou komen. Ik dacht; dat wordt inleiden met 42, 5 weken.
Pffff, gelukkig besloot Struik na 10 dagen toch dat het maar eens tijd werd z'n gezicht te laten zien, maar fijn is anders. Inderdaad is je eraan overgeven maar het beste. Misschien nog maar eens een lekker dvd'tje
, offeh..... nog een rompertje kopen.... Heb jij trouwens ook van die ongelooflijke 'nesteldrang poetsbuien'? Ik was hier als een dolle de trapleuning aan het afsoppen en een vriendin van mij ging zo ver dat ze zelfs de binnenkant van de wasmachine schoongemaakt heeft.
Sja, wat hormonen al niet kunnen berwerkstelligen....
Succes met wachten!
![]()
Daar was haar neusbrilletje mee vastgemaakt.quote:Op maandag 17 oktober 2005 22:33 schreef moussy het volgende:
Wat een humpie DiggerWaar zijn die plakkers voor die ze op dr wangetjes heeft?
Ik had het ook ergens gelezen, wel fijn om daar ook rekening mee te houden.quote:Vruchtwater of afscheiding?
Soms kan de afscheiding zo dun zijn dat je twijfelt of het geen vruchtwater is. Je kunt echt scheutjes fluor verliezen. Het onderscheid tussen vruchtwater en afscheiding is vaak moeilijk te maken. Je kunt het verschil zelf merken door aan de afscheiding te voelen. Ook al is afscheiding soms heel dun, bijna waterig, het blijft altijd wat plakkerig of slijmerig. Als je afscheiding tussen duim en wijsvinger houdt en dan je vingers voorzichtig van elkaar haalt, dan blijft afscheiding licht plakken, vruchtwater doet dit niet. Bovendien ruikt vruchtwater anders dan afscheiding. Normale afscheiding ruikt eigenlijk niet, vruchtwater heeft een heel typische zoete weeïge lucht. Een ander verschil is dat vruchtwater vaak witte vlokken bevat, zeker als je nog niet bent uitgerekend. Als je overtijd loopt, zitten er vaak geen vlokken meer in het vruchtwater.
Bron: www.cz.nl
Ik krijg er wel echt zin van. Zit ook lekker de hele dag tegen beebje te praten.quote:Op dinsdag 18 oktober 2005 11:33 schreef _evenstar_ het volgende:
nog 10 weekjes ongeveer randagaan wij duobevallen
Deze denk ik (al heet ik geen Randa): 1082 Gijsjes openen stiekum toch een topic.quote:Op dinsdag 18 oktober 2005 11:33 schreef Brighteyes het volgende:
Doe eens een linkje Randa?
Ooquote:Op dinsdag 18 oktober 2005 11:38 schreef Rewimo het volgende:
[..]
Deze denk ik (al heet ik geen Randa): 1082 Gijsjes openen stiekum toch een topic.
dat doet mannetje hierquote:Op dinsdag 18 oktober 2005 11:36 schreef Randa_v het volgende:
[..]
Ik krijg er wel echt zin van. Zit ook lekker de hele dag tegen beebje te praten.
Werd trouwens wel en beetje emo van het babygehuil op de streams van BB. Zouden dat hormonen zijn.
quote:Op dinsdag 18 oktober 2005 12:04 schreef Brighteyes het volgende:
Quinny en Chocobo! Gefeliciteerd met jullie Jort!
quote:Op dinsdag 18 oktober 2005 11:38 schreef Rewimo het volgende:
[..]
1082 Gijsjes openen stiekum toch een topic.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |