Bron : Telegraafquote:DEN HAAG - Minister Verdonk (Vreemdelingenzaken en Integratie) gaat onderzoeken of het mogelijk is om in specifieke situaties mensen te verbieden een burka te dragen. Een algemeen verbod op het gewaad dat het hele lichaam van moslimvrouwen bedekt, is volgens haar niet goed mogelijk.
De minister wil echter bekijken of het vanuit veiligheidsoverwegingen op bepaalde momenten en gebieden mogelijk is het kledingstuk te verbieden, zei ze maandag in een overleg met de Tweede Kamer. Welke dat kunnen zijn, liet ze in het midden. De bewindsvrouw reageerde daarmee op het pleidooi van Kamerlid Wilders (Groep Wilders) om de burka in het openbaar te verbieden.
Volgens hem is het gewaad vrouwonvriendelijk en zijn de dragers ervan niet direct te identificeren. Bij de burka zijn de ogen vrijwel niet zichtbaar. De vrouw kijkt door een soort gaas, waardoor ze niet bekeken kan worden. Enkele gemeenten in België, waaronder Gent en Antwerpen, hebben het dragen van de burka in het openbaar al verboden.
Verdonk kreeg dit keer meer steun vanuit de Kamer voor haar actieplannen om radicalisering onder moslimjongeren te voorkomen. Ze benadrukte tijdens het overleg dat het "tijdperk van het gezellig theedrinken" voorbij is, dat allochtonen en autochtonen daadwerkelijk met elkaar in gesprek moeten gaan en dat ze elkaar daarbij ook kritisch mogen bejegenen. Het CDA constateerde tot dusver weinig echte bereidheid in de moslimgemeenschap om in dialoog te gaan.
De rijksoverheid gaat alle gemeenten voorzien van een handreiking terrorismebestrijding, kondigde minister Donner (Justitie) aan. Daarin staat onder meer hoe ze in een vroeg stadium de verschijnselen van radicalisme kunnen signaleren.
De Nationaal Coördinator Terrorismebestrijding voert momenteel overleg met de vier grote steden om te kijken hoe zij omgaan met radicalisme dat potentieel gevaarlijk is. De nuttige elementen van die aanpak worden verspreid onder de gemeenten, zei Donner. Een landelijke aanpak is volgens hem niet mogelijk.
De PvdA drong in een motie aan op een landelijk programma om het onderwijs alerter te maken op uitingen van radicalisme. Kamerlid Nawijn (Groep Nawijn) wil via een motie een einde maken aan de bouw van moskeeën en islamitische scholen. VVD-Kamerlid Hirsi Ali lokte verder de discussie uit door te pleiten voor "bevolkingspolitiek" om de toestroom van kinderrijke allochtone gezinnen tegen te gaan. Dat kan volgens haar door te korten op de kinderbijslag.
ik zie bijna vrijwel weinig vrouwen daarmee ze stoppen er van zich zelf er wel meequote:Op maandag 10 oktober 2005 17:23 schreef nummer_zoveel het volgende:
Burka verbieden vind ik prima. Je weet helemaal niet wie eronder schuil gaat, en het is gewoon enkel en alleen om de vrouw te onderdrukken. Ik kan me voorstellen dat je in het Midden-Oosten een burka nodig hebt in een zandstorm, maar hier niet.
Zij vinden het mensonterend dat jij drugs mag gebruiken, so whatquote:Op maandag 10 oktober 2005 17:33 schreef longinus het volgende:
Ik vind het een schande dat vrouwen een burka moeten dragen, mensonterend gewoon.
Burka's zijn al, soort van verboden toch? Dus wat is het probleemquote:Op maandag 10 oktober 2005 17:21 schreef Meki het volgende:
[..]
Bron : Telegraaf
Burka´s verbieden mag niet dat werkt tegen want weinig vrouwen zo´n 100 moslimvrouwen in A´dam dragen dat weinig vrouwen dragen dat
en verder hoor ik Verdonk niet zeuren over Gottics en over kale koppen![]()
schandalig dat Hirsi Ali allochtonen willen aanpakken wegens te veel kinderen
er komt een vergrijzing aan en we hebben kennis nodig om kenniseconomie te worden Hirsi weet niet eens wat ze zegt laat Hirsi eens ophoepelen naar Somalie en daar de problemen daar aan te pakken niet hier![]()
en Nawijn die wil verbod op alles wat Islam is , ik vind het erg raar dat zo ´n Radicale mafkees in de kamer zit diegene die radicalen zijn zijn deze mensen die niet eens kunnen nadenken
![]()
ik snap niet wat die radicalen daar in de kamer doenquote:Op maandag 10 oktober 2005 17:49 schreef SCH het volgende:
Nou lekker belangrijk zeg - het is ook echt een groot maatschappelijk probleem.
En dan maar zeuren dat moslims zo weinig toenadering zoeken - jezusmina, de ene na de andere offensieve maatregel wordt afgekondigd, ze worden als bedreigend en als B-Nederlanders neergezet maar "oh, wat raar toch dat ze zich steeds meer terugtrekken" en "jeetje wat gek dat de jongeren radicaliseren".
Denkt zo'n vrouw dan helemaal niet logisch na?
Ik gebruik geen drugs, maar als ik in islamitische landen was werd mij vaak gevraagd of ik voor drank wilde zorgen, zorgden zij voor drugsquote:Op maandag 10 oktober 2005 17:37 schreef Posdnous het volgende:
[..]
Zij vinden het mensonterend dat jij drugs mag gebruiken, so what.
Was ook maar een flauw voorbeeldje.quote:Op maandag 10 oktober 2005 17:54 schreef longinus het volgende:
[..]
Ik gebruik geen drugs, maar als ik in islamitische landen was werd mij vaak gevraagd of ik voor drank wilde zorgen, zorgden zij voor drugs: Ik drink ook niet.
Slecht voorbeeld dus.
Helaas moet ik zeggen dat de allochtonen uit moslimhoek hier niet bepaald een groot aandeel in hebben. In tegendeel zelfs.quote:Op maandag 10 oktober 2005 17:21 schreef Meki het volgende:
er komt een vergrijzing aan en we hebben kennis nodig om kenniseconomie te worden Hirsi weet niet eens wat ze zegt laat Hirsi eens ophoepelen naar Somalie en daar de problemen daar aan te pakken niet hier![]()
Clowns, verbieden en wel nu, je weet maar nooit wat voor IT figuur eronder schuil gaat en wat ze in die rooie dopneus stoppen voor eng bommengedoe...quote:Op maandag 10 oktober 2005 17:23 schreef nummer_zoveel het volgende:
Burka verbieden vind ik prima. Je weet helemaal niet wie eronder schuil gaat, en het is gewoon enkel en alleen om de vrouw te onderdrukken. Ik kan me voorstellen dat je in het Midden-Oosten een burka nodig hebt in een zandstorm, maar hier niet.
Ik geloof er helemaal niets van... Bron ?quote:Op maandag 10 oktober 2005 20:18 schreef erodome het volgende:
Je bent je ervan bewust dat burqa's een zeldzaamheid zijn hier en dat de vrouwen die ze dragen dat zelf doen, vrijwillig, dat het meestal zo is dat hun directe omgeving het niet eens ziet zitten?
Burqa dragende moslima die ik ken...quote:Op maandag 10 oktober 2005 20:34 schreef ondeugend het volgende:
[..]
Ik geloof er helemaal niets van... Bron ?
En het toch over vrouwen hebben in je post.....quote:Op maandag 10 oktober 2005 20:39 schreef erodome het volgende:
[..]
Burqa dragende moslima die ik ken...
Clowns kom je in de regel dan ook niet tegen op straat, tijdens het tanken of bij een paspoort-controle, wel dan?quote:Op maandag 10 oktober 2005 20:18 schreef erodome het volgende:
[..]
Clowns, verbieden en wel nu, je weet maar nooit wat voor IT figuur eronder schuil gaat en wat ze in die rooie dopneus stoppen voor eng bommengedoe...
Je bent je ervan bewust dat burqa's een zeldzaamheid zijn hier en dat de vrouwen die ze dragen dat zelf doen, vrijwillig, dat het meestal zo is dat hun directe omgeving het niet eens ziet zitten?
Hoe vaak ben jij iemand met een burqa aan tegen gekomen bij het tanken?quote:Op maandag 10 oktober 2005 20:58 schreef Elgigante het volgende:
[..]
Clowns kom je in de regel dan ook niet tegen op straat, tijdens het tanken of bij een paspoort-controle, wel dan?
Jammer voor je, maar dat gaat dus niet gebeuren. Er komt geen verbod op burqa's in het openbare leven omdat dat domweg niet kan. Het gaat om een onderzoek naar een verbod in specifieke situaties. Verdonk zei het net zo vaag als het hier staat.quote:Gewoon terecht dat men burqa's wil weren van het openbare leven, alleen als het hier al sinds jaar en dag voor zou komen (zoals bijv in Saoudi-Arabie of Afghanistan) zou ik er enigszins, mits vrijwillig gedragen, kunnen leven, maar in Nederland moeten we open zijn punt.
Je doet net of burqa's een rage zijn en in belangrijke mate het straatbeeld bepalen. Volgens mij is niks minder waar.quote:Als het een rage wordt om met bivakmutsen op boodschappen te doen, worden die dingen ook (terecht) verboden op openbare plaatsen.
Ach ja, jij weet beter hoe het met die vrouwen gaat dan degene die ik ken en die er meer kent he....quote:Op maandag 10 oktober 2005 20:51 schreef ondeugend het volgende:
[..]
En het toch over vrouwen hebben in je post.....
Die ene mevrouw die jij kent vertegenwoordigt niet alle vrouwen die Burka's dragen.
Het is wel zeker een vorm van onderdrukking in de veruit meeste gevallen.
Of burqha's nu onderdrukkend zijn of niet is eigenlijk niet relevant, dat ze hier niet horen is wél relevant.quote:Op maandag 10 oktober 2005 21:08 schreef erodome het volgende:
[..]
Ach ja, jij weet beter hoe het met die vrouwen gaat dan degene die ik ken en die er meer kent he....
Mag iemand zelf beslissen of ze iets onderdrukkend vindt of niet zeg????????????
Waarom moeten wij dat nu weer beslissen.
Kom vaker clowns tegen dan vrouwen in burqa hoor...quote:Op maandag 10 oktober 2005 20:58 schreef Elgigante het volgende:
[..]
Clowns kom je in de regel dan ook niet tegen op straat, tijdens het tanken of bij een paspoort-controle, wel dan?
Ik dacht altijd dat we in nederland vrij waren te kiezen wat we zelf willen zolang het anderen geen schade aan doet, vreemd dat dat dan nu ineens niet teld, want tja er zijn al zoveel gevallen van burqa dragende mensen die problemen hebben veroorzaaktquote:Gewoon terecht dat men burqa's wil weren van het openbare leven, alleen als het hier al sinds jaar en dag voor zou komen (zoals bijv in Saoudi-Arabie of Afghanistan) zou ik er enigszins, mits vrijwillig gedragen, kunnen leven, maar in Nederland moeten we open zijn punt.
Welke rage heb je het over, laat ik het eens heel ruim nemen, die 500 tot 1000 burqa dragende vrouwen in dit land?quote:Als het een rage wordt om met bivakmutsen op boodschappen te doen, worden die dingen ook (terecht) verboden op openbare plaatsen.
quote:Op maandag 10 oktober 2005 21:10 schreef Elgigante het volgende:
dat ze hier niet horen is wél relevant.
Dat is al lang verboden.quote:Op maandag 10 oktober 2005 20:18 schreef erodome het volgende:
[..]
Clowns, verbieden en wel nu, je weet maar nooit wat voor IT figuur eronder schuil gaat en wat ze in die rooie dopneus stoppen voor eng bommengedoe...
Welke provocatie?????????quote:Op maandag 10 oktober 2005 21:10 schreef Elgigante het volgende:
[..]
Of burqha's nu onderdrukkend zijn of niet is eigenlijk niet relevant, dat ze hier niet horen is wél relevant.
Zoiets moet je met 1000 euro per keer beboeten, dan is die provocatie zo afgelopen.
Nee hoor, dat zijn je eigen vooroordelen over mij die je hier tentoonspreid, je laat je koninklijk in de val lopen, dank je wel erodome...!!!quote:Op maandag 10 oktober 2005 21:14 schreef erodome het volgende:
[..]
Welke provocatie?????????
Je bedoeld jouw eigen angs voor alles wat maar een beetje naat moslim riekt ofzo?
Want die vrouwen dragen het niet voor jou hoor, dragen het niet om jou te stangen, maak je daar maar niet druk om, ze dragen het voor zichzelf namelijk.
En waarom horen die dingen hier niet, wat is er zo erg aan dat iemand zelf kiest om in zo'n ding te lopen, wat is er erger aan dan aan iemand die zich als een of ander spook opmaakt?
Ik had een soortgelijke reactie klaar, en dus sluit ik me hierbij aan.quote:Op maandag 10 oktober 2005 21:21 schreef Elgigante het volgende:
[..]
Nee hoor, dat zijn je eigen vooroordelen over mij die je hier tentoonspreid, je laat je koninklijk in de val lopen, dank je wel erodome...!!!
ik heb niets met de Islam of met enige andere religie, wel iets meer met het Christendom maar dat komt door het verleden en de cultuur.
Ik heb niets tegen hoofddoeken, de ramadan, moskeeen of wat dan ook, maar je moet ook grenzen stellen.
Het dragen van een Burqha is voor nederlanders provocatie, net zoals naaktlopen of in Nazikostuum rondbanjeren dat is.
Bovendien hebben we hier wetten die een allesverhullend gewaad verbieden of vind je dat die mensen ook zo naar Schiphol of de Esso mogen gaan?
Dat ze het niet voor mij dragen (ik zou ook niet weten waarom, aantrekkelijker worden ze er niet op) snap ik ook wel, maar iemand die naakt loopt doet dat ook niet voor anderen, dus wat is je punt?
het gaat om fatsoensregels, dat zijn deels ongeschreven wetten, je kunt ze vergelijken met normen en waarden en blijkbaar stellen die niets voor...
Ik vind het ook doodnormaal dat ik in Riyaad niet met een korte broek, nike's en een Hawaii- t-shirt de moskee in mag lopen, dan pas ik me aan aan het land waar ik ben, maar om zoiets te vragen van buitenlanders is tegenwoordig al discriminatie, zo laag zijn we al gezonken...
Het dragen van een burka heeft niets met de Islam te maken. Wel met een middeleeuwse cultuur en vrouwenonderdrukking.quote:Op maandag 10 oktober 2005 21:33 schreef DaveHarris het volgende:
Degene die een boerka draagt maakt daarmee duidelijk dat zij aanhanger is van een ultra orthodoxe vorm van islam, en een dergelijke radicale levensovertuiging dient op alle mogelijke manieren bestreden te worden.
Goh, jij hebt blijkbaar veel contact met vrouwen die in burkhas lopen, vertel er eens wat meer over. Die ene die ik ooit gezien heb heb ik niet mee gepraat, dus het is een compleet nieuwe ervaring voor me!quote:Op maandag 10 oktober 2005 21:33 schreef DaveHarris het volgende:
Degene die een boerka draagt maakt daarmee duidelijk dat zij aanhanger is van een ultra orthodoxe vorm van islam, en een dergelijke radicale levensovertuiging dient op alle mogelijke manieren bestreden te worden.
quote:Op maandag 10 oktober 2005 21:31 schreef Zemi77 het volgende:
Pure symptoombestrijding, niets meer en niets minder. Als mevrouw Verdonk zich zo graag zou willen inzetten voor de rechten van de "allochtone" vrouw, mag ze zich wel eens daadwerkelijk verdiepen in hun problemen en niet met achterlijke voorstellen komen om die vrouwen pas na 5 jaar of langer een verblijfsvergunnung te geven. Sorry, maar het is weer een voorbeeld dat ze geen moer geeft om de allochtone medemens, maar goedkoop wil scoren bij een onnadenkend publiek!
Nee joh, ze zijn lid van een bowlingclubquote:Op maandag 10 oktober 2005 21:39 schreef HiZ het volgende:
Het dragen van burqas heeft niks te maken met Islam,
Ga jij Talibanners dat even uitleggen dan. Zeggen dat wat ze voorschrijven eigenlijk helemaal niets met islam te maken heeft en ook niet geinspireerd kan zijn op de ahadith. Be my guest zou ik zeggen.quote:Op maandag 10 oktober 2005 21:34 schreef Clementiet. het volgende:
[..]
Het dragen van een burka heeft niets met de Islam te maken. Wel met een middeleeuwse cultuur en vrouwenonderdrukking.
Nog geen 5% van alle vrouwen die zich Islamitisch noemen op deze wereld dragen zo'n ding.quote:Op maandag 10 oktober 2005 21:40 schreef SCH het volgende:
[..]
Nee joh, ze zijn lid van een bowlingclub![]()
Waar slaat dit nou weer op?quote:Op maandag 10 oktober 2005 21:35 schreef Zemi77 het volgende:
[..]
Goh, jij hebt blijkbaar veel contact met vrouwen die in burkhas lopen, vertel er eens wat meer over. Die ene die ik ooit gezien heb heb ik niet mee gepraat, dus het is een compleet nieuwe ervaring voor me!
Is steeds op F5 rammen een Got-tic?quote:Op maandag 10 oktober 2005 17:21 schreef Meki het volgende:
En hoeveel gaan die kinderen daaraan bijdragen, als ze in een gezin van zes terechtkomen? Weet je hoeveel studeren kost?quote:schandalig dat Hirsi Ali allochtonen willen aanpakken wegens te veel kinderen
er komt een vergrijzing aan en we hebben kennis nodig om kenniseconomie te worden
Ja, goed argument. Zeg ook nog even dat ze sexueel gefrustreerd is.quote:Hirsi weet niet eens wat ze zegt laat Hirsi eens ophoepelen naar Somalie en daar de problemen daar aan te pakken niet hier\
Tja, als ik bush zeg dat god het niet goed vindt dat hij landen bombardeerd gelooft hij me ook niet, zucht...quote:Op maandag 10 oktober 2005 21:43 schreef DaveHarris het volgende:
[..]
Ga jij Talibanners dat even uitleggen dan. Zeggen dat wat ze voorschrijven eigenlijk helemaal niets met islam te maken heeft en ook niet geinspireerd kan zijn op de ahadith. Be my guest zou ik zeggen.
Ja, dat is nog zo'n leuke; in de Koran staat dat je varkens niet mag eten. Hoe ze vanuit het niet mogen eten van varkens (die overigens nergens in de Koran onrein worden genoemd) komen tot de conclusie dat een getekend figuurtje dat vaag in de verte op een varken lijkt onrein is ontgaat mij ook helemaal. Maar goed, ik begrijp die Mohammedanen sowieso niet zo heel erg.quote:Op maandag 10 oktober 2005 21:39 schreef GewoneMan het volgende:
het wordt steeds erger knorretje is onrein
Klopt. Maar daarom is het voor de vrouwen die zo'n dragen nog wel een uiting van hun islamitische geloof.quote:Op maandag 10 oktober 2005 21:44 schreef HiZ het volgende:
[..]
Nog geen 5% van alle vrouwen die zich Islamitisch noemen op deze wereld dragen zo'n ding.
Dat vind ik niet. Als iets niet in onze cultuur past, is het doorgaans al verboden. Zo zou de burka wegens wettelijke bezwaren kunnen worden verboden, niet wegens culturele.quote:Op maandag 10 oktober 2005 21:39 schreef GewoneMan het volgende:
ik vind dat het geheel verboden zou moeten worden om in het openbaar een burqa te dragen (zoals Wilders wil dus) het past simpelweg niet in onze cultuur.
Toch heeft de vrouw uit Nieuwegein die een burka wil dragen, niets te maken met de idioterie aan de overzijde van het Kanaal.quote:het wordt steeds erger knorretje is onrein de engelse vlag is beledigend
Een burka is toch niet per se een teken van kritiek?quote:als ze toch zoveel kritiek hebben, waarom zijn ze hier dan nog?
Dat weten ze zelf ook wel, heel stiekem. Verder gaat het om de waarheid, en niet daarom om anderen te overtuigen. In Nederland hoort elke vorm van vrouwenonderdrukking tegengegaan te worden, of dat nou tegen een geloof of een cultuur ingaat is van ondergeschikt belang. Maargooeeed dit topic zal toch weer de gebruikelijke weg doorlopen, nou mij niet gezien! Totziens!quote:Op maandag 10 oktober 2005 21:43 schreef DaveHarris het volgende:
[..]
Ga jij Talibanners dat even uitleggen dan. Zeggen dat wat ze voorschrijven eigenlijk helemaal niets met islam te maken heeft en ook niet geinspireerd kan zijn op de ahadith. Be my guest zou ik zeggen.
Er is al nauwelijks bewijs te vinden in de Koran dat vrouwen een hoofddoek moeten dragen.quote:Op maandag 10 oktober 2005 21:47 schreef erodome het volgende:
[..]
Tja, als ik bush zeg dat god het niet goed vindt dat hij landen bombardeerd gelooft hij me ook niet, zucht...
Geef mij maar de koran vers waarin staat dat de burqa verplicht of aangeraden is, veel succes met zoeken.
Kortom, dat iemand zegt dat iets bij een geloof hoort betekend nog niet dat het zo is ok?
quote:
Daarop, waar baseer jij het op dat het dragen van een burqa, met radicale levensovertuigingen samenhangt en aanghangers zijn van een ultra orthodoxe vorm van de Islam? Toon mij maar eens aan dat de vrouwen en dochters van de terroristen van 9/11 en de metro's in Madrid en Londen burqa's dragen. Als dat zo is dan begin je me te overtuigen!quote:Op maandag 10 oktober 2005 21:33 schreef DaveHarris het volgende:
Voor 1% van de vrouwen die zo'n ding dragen. En die groep wil ik best pesten met een verbod. De rest draagt zo'n ding alleen omdat ze anders het risico lopen afgemaakt te worden omdat ze de zogenaamde eer van hun vader of man besmetten als ze normaal gekleed naar buiten gaan.quote:Op maandag 10 oktober 2005 21:47 schreef SCH het volgende:
[..]
Klopt. Maar daarom is het voor de vrouwen die zo'n dragen nog wel een uiting van hun islamitische geloof.
Nazi kostuum vind ik ook provocatie, maar weet je wat, met mag ook nog eens, nazi clupjes mogen gewoon demonstreren in alle glorie....quote:Op maandag 10 oktober 2005 21:21 schreef Elgigante het volgende:
[..]
Nee hoor, dat zijn je eigen vooroordelen over mij die je hier tentoonspreid, je laat je koninklijk in de val lopen, dank je wel erodome...!!!
ik heb niets met de Islam of met enige andere religie, wel iets meer met het Christendom maar dat komt door het verleden en de cultuur.
Ik heb niets tegen hoofddoeken, de ramadan, moskeeen of wat dan ook, maar je moet ook grenzen stellen.
Het dragen van een Burqha is voor nederlanders provocatie, net zoals naaktlopen of in Nazikostuum rondbanjeren dat is.
Bovendien hebben we hier wetten die een allesverhullend gewaad verbieden of vind je dat die mensen ook zo naar Schiphol of de Esso mogen gaan?
Dat ze het niet voor mij dragen (ik zou ook niet weten waarom, aantrekkelijker worden ze er niet op) snap ik ook wel, maar iemand die naakt loopt doet dat ook niet voor anderen, dus wat is je punt?
het gaat om fatsoensregels, dat zijn deels ongeschreven wetten, je kunt ze vergelijken met normen en waarden en blijkbaar stellen die niets voor...
Ik vind het ook doodnormaal dat ik in Riyaad niet met een korte broek, nike's en een Hawaii- t-shirt de moskee in mag lopen, dan pas ik me aan aan het land waar ik ben, maar om zoiets te vragen van buitenlanders is tegenwoordig al discriminatie, zo laag zijn we al gezonken...
Waarom is dat een vereiste?quote:Op maandag 10 oktober 2005 21:49 schreef Zemi77 het volgende:
Toon mij maar eens aan dat de vrouwen en dochters van de terroristen van 9/11 en de metro's in Madrid en Londen burqa's dragen. Als dat zo is dan begin je me te overtuigen!
Dat is een aanname die je niet echt hard kunt maken, zeker niet voor hier in Nederland.quote:Op maandag 10 oktober 2005 21:51 schreef HiZ het volgende:
[..]
Voor 1% van de vrouwen die zo'n ding dragen. En die groep wil ik best pesten met een verbod. De rest draagt zo'n ding alleen omdat ze anders het risico lopen afgemaakt te worden omdat ze de zogenaamde eer van hun vader of man besmetten als ze normaal gekleed naar buiten gaan.
Nou, dat is lang!quote:Op maandag 10 oktober 2005 21:55 schreef erodome het volgende:
Wat is er nu zoooooooooooo afschuwelijk erg aan die burqa, serieus, ze komen hier al heel erg lang voor, zolang als dat er moslims zijn zo'n beetje
Het is geen vereiste. Ik zou alleen graag een beargumenteerde onderbouwing willen zien, waarom die burqa draagsters zo fundamenteel zijn. Of beter gezegd waarom we ze zouden moeten verbieden. Bovenstaande kan een voorbeeld zijn van zo een onderbouwing: Burqa draagsters zijn fundamenteel terrorostsich islamitisch kijk maar naar de vrouwen en dochters van bewezen terroristen, die zich met deze symbolen hebben (moeten) omgeven.quote:
Wat een grote waarheid is, dus over de burqa vindt je niets...quote:Op maandag 10 oktober 2005 21:49 schreef HiZ het volgende:
[..]
Er is al nauwelijks bewijs te vinden in de Koran dat vrouwen een hoofddoek moeten dragen.
Nee, die hier in nederland vallen voornamelijk in het type dat ik best wel en passant de voet wil dwarszetten.quote:Op maandag 10 oktober 2005 21:57 schreef SCH het volgende:
[..]
Dat is een aanname die je niet echt hard kunt maken, zeker niet voor hier in Nederland.
Maar gelukkig komt het verbod er niet, zou ik waan zin zijn.
Al dat islamgebash is wel weer mooi geweest. Verdonk
De ene fundamentalistische stroming is natuurlijk de andere niet. Bewezen terroristen menen vaak dat zij de vrijheid hebben om te leven als een zigeuner, om de vijand niet te alarmeren. Dat gaat gepaard met callgirls en dronkenschap. Dit wil echter niet zeggen dat mensen die zich strenger kleden, daarom niet gevaarlijk zouden zijn. Ieren die lid zijn van de IRA, bezoeken kerken die er iets anders uit zien dan die van de KKK, maar dat wil niet zeggen dat ze niet allebei schadeloos zijn.quote:Op maandag 10 oktober 2005 22:01 schreef Zemi77 het volgende:
kijk maar naar de vrouwen en dochters van bewezen terroristen, die zich met deze symbolen hebben (moeten) omgeven.[/i]
Meer dan 30 jaar en al die tijd, geen enge burqa's die zomaar ineens mensen besprongen, geen overvallen gepleegd in burqa(alhoewel, is dat wel waar?????) enz enz enz...quote:
Zoals hier staat, ben ik alleen gekant tegen de burka wanneer het dragen ervan indruist tegen wetsregels die voor iedereen gelden. Daarmee bedoel ik de regel dat iedereen herkenbaar en aanspreekbaar moet zijn. Mocht blijken dat dit niet met elkaar vloekt, dan heb ik er niet zo gek veel tegen, althans; van mij hoeft het dan niet verboden te worden.quote:Op maandag 10 oktober 2005 22:10 schreef erodome het volgende:
[..]
Meer dan 30 jaar en al die tijd, geen enge burqa's die zomaar ineens mensen besprongen, geen overvallen gepleegd in burqa(alhoewel, is dat wel waar?????) enz enz enz...
Dus waar zijn we zo bang over(voor degene die zo zwaar tegen de burqa zijn).
Maar vooral, leg eens uit waarom je zo gekant bent tegen de burqa als je tot de tegenstanders behoort, leg het eens goed onderbouwt uit.
Vrouwenonderdrukking????
Niet waar als iemand er zelf voor kiest, ook al zou het jouw keuze niet zijn.
Daarbij, worden die vrouwen die onderdrukt worden dat ineens niet meer als de burqa verboden is, welnee, ze mogen gewoon helemaal niet meer buiten komen, oftewel, het leven van de evt onderdrukte vrouw zal alleen maar erger worden door deze kunstgreep, het haalt het onderdrukkende van manlief namelijk niet weg.
Radicaal, tja, zit dat in een kledingstuk, stel dat er radicale burqa dragende vrouwen zijn, houden die dan ineens op met radicaal zijn als je hun burqa afpakt, of zal het alleen maar erger worden wat ze denken?
voor de zekerheid ik ben ook tegen Burka´squote:Op maandag 10 oktober 2005 21:45 schreef Johan_de_With het volgende:
[..]
Is steeds op F5 rammen een Got-tic?
Verder zijn kale hoofden niet verboden. Je hullen in iets dat grenst aan een masker wel.
[..]
En hoeveel gaan die kinderen daaraan bijdragen, als ze in een gezin van zes terechtkomen? Weet je hoeveel studeren kost?
[..]
Ja, goed argument. Zeg ook nog even dat ze sexueel gefrustreerd is..
]
Hoezo zijn die geholpen ? Die komen nooit weer buiten. Het is ook een flauwekul argument van Verdonk dat het verbieden van burkha's de vrouwen ten goede komt. Degene die het vrijwillig draagt raakt die vrijheid kwijt, en degene die het verplicht draagt raakt nog meer in een isolement. Een vrij overbodige maatregel, enkel om te scoren lijkt het. Over hoeveel burkha dragende vrouwen hebben we het eigenlijk, en is er niks nuttigers te doen of verzinnen op het gebied van vrouwenemancipatie binnen de Islam ?quote:Op maandag 10 oktober 2005 23:46 schreef Tarot het volgende:
* vrouwen die daadwerkelijk onderdrukt worden door hun man en burka's _moeten_ dragen zijn er wel mee geholpen
Ik heb geen enkele behoefte om een islamitisch land te bezoeken, brrrrrrrrrr, ik moet er niet aan denken om naar Mekka te gaan. Dan ga ik liever naar de noordpool om ijspegeltjes te pissen.quote:Op maandag 10 oktober 2005 23:32 schreef Frances het volgende:
Goeie aktie van Verdonk![]()
Eindelijk is de tijd van samen thee drinken voorbij![]()
![]()
De dames die het er niet eens mee zijn kunnen verhuizen wat mij betreft naar Saoedie Arabie. Overigens mogen wij, niet moslims, daar ook niet zonder hoofddoek lopen, Wij westerlingen mogen zelfs niet naar mekka. Tijd dus dat de regeltjes wat gaan veranderen.![]()
![]()
33:33 And stay in your houses. Bedizen not yourselves with the bedizenment of the Time of Ignorance. Be regular in prayer, and pay the poor-due, and obey Allah and His messenger. Allah's wish is but to remove uncleanness far from you, O Folk of the Household, and cleanse you with a thorough cleansing.quote:Op maandag 10 oktober 2005 21:47 schreef erodome het volgende:
Geef mij maar de koran vers waarin staat dat de burqa verplicht of aangeraden is, veel succes met zoeken.
ben je nog geen lid dan van de pantykerk?quote:Op dinsdag 11 oktober 2005 00:00 schreef Clementiet. het volgende:
Voor iedereen die niet vindt dat een burka verboden moet worden; mag ik met een theedoek over mijn hoofd lopen; waardoor ik onherkenbaar word (jawel mensen een grote theedoek dus) als ik kan aantonen dat ik dit doe vanuit een cultuur danwel religieus oogpunt?
eensquote:Op dinsdag 11 oktober 2005 00:11 schreef Tarak het volgende:
Aangezien in menige APV je - buiten carnaval of speciale gelegenheden om - niet als clown, met een schermmasker, met een bivakmuts, sinterklaas of anderszins onherkenbaar over straat mag, mag een burka wel degelijk verboden worden.
En ja, de eerste bankovervallen door in burka geklede wezens (in principe weet je nooit of het een man of een vrouw is die zich als spook over straat begeeft) zijn al gepleegd, las het een tijdje geleden, ik weet niet meer of het in Nederland was.
Los van dit juridische argument, zie ik het dragen van een burka zie ik als een totaal afkeren van de nederlandse samenleving. Wat deze wezens precies in Nederland doen is mij een mysterie.
Helaas heb ik het ongenoegen te regelmatig met deze wezens geconfronteerd te worden, wat mij elke keer weer bijzonder veel ergert. Gelukkig hou ik er weer wel van om mijzelf eens in de zoveel tijd flink te ergeren.
Pas je dan wel op dat je niet door Gretta Duisenberg besprongen wordt!quote:Op dinsdag 11 oktober 2005 00:00 schreef Clementiet. het volgende:
Voor iedereen die niet vindt dat een burka verboden moet worden; mag ik met een theedoek over mijn hoofd lopen; waardoor ik onherkenbaar word (jawel mensen een grote theedoek dus) als ik kan aantonen dat ik dit doe vanuit een cultuur danwel religieus oogpunt?
In die eerste twee passages staat niks over verplichting hoofddoekje.quote:Op dinsdag 11 oktober 2005 00:01 schreef GewoneMan het volgende:
33:59 O Prophet! Tell thy wives and thy daughters and the women of the believers to draw their cloaks close round them (when they go abroad). That will be better, so that they may be recognised and not annoyed. Allah is ever Forgiving, Merciful.
aub... lees het gerust nog eens na...![]()
cloak = bemantelenquote:Op dinsdag 11 oktober 2005 00:23 schreef Gia het volgende:
[..]
In die eerste twee passages staat niks over verplichting hoofddoekje.
In de laatste staat alleen dat de vrouwen hun doeken moeten gebruiken om hun lichaam te bedekken. Tja, dat doen wij ook, eigenlijk.
Er staat nergens dat het hoofd, het gezicht en de haren, bedekt moeten zijn.
quote:Op dinsdag 11 oktober 2005 01:13 schreef Scandum het volgende:
Anti-terrorisme vind ik geen goede reden, er is genoeg andere kleding waarin je een bom kan verstoppen.
Dit is meer een uiting van islamophobie. In 2050 hebben de moslims de meerderheid, leer daar mee leven of verhuis naar een ander land.
en waar hebben ze die ''meerderheid'' danquote:Op dinsdag 11 oktober 2005 01:13 schreef Scandum het volgende:
Anti-terrorisme vind ik geen goede reden, er is genoeg andere kleding waarin je een bom kan verstoppen.
Dit is meer een uiting van islamophobie. In 2050 hebben de moslims de meerderheid, leer daar mee leven of verhuis naar een ander land.
in nederland, dan wordt het oelandistanquote:Op dinsdag 11 oktober 2005 01:16 schreef Godslasteraar het volgende:
[..]
en waar hebben ze die ''meerderheid'' dan![]()
Officieel al in 2015 wanneer de meeste kinderen die geboren worden islamitische ouders hebben.quote:Op dinsdag 11 oktober 2005 01:16 schreef Godslasteraar het volgende:
en waar hebben ze die ''meerderheid'' dan![]()
je bent wel heel naief als je denkt dat dat ooit gaat gebeurenquote:Op dinsdag 11 oktober 2005 01:26 schreef Scandum het volgende:
[..]
Officieel al in 2015 wanneer de meeste kinderen die geboren worden islamitische ouders hebben.
Dan zouden dus zo'n 800.000 moslims nu, waarvan vermoedelijk een minderheid ook daadwerkelijkde moskee bezoekt, binnen 45 jaar moeten groeien naar 15.200.001quote:Op dinsdag 11 oktober 2005 01:20 schreef GewoneMan het volgende:
[..]
in nederland, dan wordt het oelandistan![]()
Daar zijn Nederlanders veel te mak voor.quote:Op dinsdag 11 oktober 2005 01:14 schreef GewoneMan het volgende:
no way dude nog liever een burgeroorlog![]()
Autochtone bevolking krimpt met een gemiddeld geboorte cijfer van rond de 1.3 terwijl de moslims rond de 4 kinderen krijgen en 70% een import huwelijk aangaat. Dan verlaten nog tussen de 50 en 75 duizend autochtonen per jaar Nederland om het ergens anders te proberen. Reken maar uit.quote:Op dinsdag 11 oktober 2005 01:32 schreef Godslasteraar het volgende:
Dan zouden dus zo'n 800.000 moslims nu, waarvan vermoedelijk een minderheid ook daadwerkelijkde moskee bezoekt, binnen 45 jaar moeten groeien naar 15.200.001![]()
Waar halen mensen toch zulke ideeën vandaan, een simpel rekensommetje en je weet beter.
Hou het maar op een verdubbeling tot 2050, maximaal!, dus 1.6 miljoen.
quote:Op dinsdag 11 oktober 2005 01:50 schreef Scandum het volgende:
[..]
Autochtone bevolking krimpt met een gemiddeld geboorte cijfer van rond de 1.3 terwijl de moslims rond de 4 kinderen krijgen en 70% een import huwelijk aangaat. Dan verlaten nog tussen de 50 en 75 duizend autochtonen per jaar Nederland om het ergens anders te proberen. Reken maar uit.
Daar heb je idd net de juiste voorbeeldsituatie waarom het verboden zou moeten zijn.quote:Op maandag 10 oktober 2005 21:04 schreef SCH het volgende:
Hoe vaak ben jij iemand met een burqa aan tegen gekomen bij het tanken?
Jongens, het is al verboden bij wet om je onherkenbaar over straat te begeven. Frau Verdonk stipt het alleen nog even aan uit liefhebberij.quote:Op dinsdag 11 oktober 2005 07:30 schreef Loedertje het volgende:
[..]
Daar heb je idd net de juiste voorbeeldsituatie waarom het verboden zou moeten zijn.
Onherkenbaarheid van tankstationovervallers (bivakmuts) .
Mooi, dan kan het dus in Nederland ook zonder problemen worden ingevoerd.quote:Enkele gemeenten in België, waaronder Gent en Antwerpen, hebben het dragen van de burka in het openbaar al verboden
Waarom? Het stoort mij niet hoe iemand eruit ziet, maar hoe hij/zij zich gedraagt.quote:Op dinsdag 11 oktober 2005 09:00 schreef Megumi het volgende:
Alle religeuze symbolen dienen verboden te worden. En niet alleen de burka maar ook het dragen kruizen en dergelijke. In elk geval op openbare scholen en bij de overheid is mijn mening.
Een MANTELpakje bedekt toch echt niet meer dan het lichaam. Cloak impliceert echt niet een totale bedekking.quote:Op dinsdag 11 oktober 2005 00:31 schreef GewoneMan het volgende:
[..]
cloak = bemantelen
cloak = dekmantel
cloak = hullen
cloak = in een mantel kleden
cloak = jas
cloak = mantel
cloak = omhulling
cloakroom = bagagedepot
cloakroom = garderobe
cloakroom = kleedkamer
cloakroom = vestiaire
zie ook de link hieronder![]()
http://en.wikipedia.org/wiki/Cloak
lijkt me duidelijk wat ze hiermee bedoelen![]()
blijkt toch duidelijk dat hier gesteld wordt dat zij hun naaktheid, hun boezem moeten bedekken. Hun vrouwelijkheid mag niet zichtbaar zijn.quote:31. En zeg tot de gelovige vrouwen dat zij ook haar ogen neergeslagen houden en hun passies beheersen, en dat zij haar schoonheid niet tonen dan hetgeen ervan zichtbaar moet zijn, en dat zij haar hoofddoeken over haar boezem laten hangen, en dat zij haar schoonheid niet tonen behalve aan haar echtgenoot of haar vader of de vader van haar echtgenoot, of haar zonen of de zonen van haar echtgenoot, of haar broeders, of de zonen van haar broeders, of de zonen van haar zusters of haar vrouwen, of haar slaven, of zulke mannelijke bedienden die geen geslachtsdrang hebben, of de jonge kinderen die van de naaktheid van een vrouw niets afweten. En laat haar niet met haar voeten slaan, opdat hetgeen zij van haar schoonheid bedekken openbaar moge worden. En wendt u allen tezamen tot Allah, o gelovigen, opdat gij moogt slagen
Los van het feit dat de omschrijving "niet meer tonen dan wat er zichtbaar moet zijn" te vaag is om stellig te kunnen naleven, is het neergeslagen houden van de ogen en het beheersen van passies (en het niet mogen slaan met de voetenquote:31. En zeg tot de gelovige vrouwen dat zij ook haar ogen neergeslagen houden en hun passies beheersen, en dat zij haar schoonheid niet tonen dan hetgeen ervan zichtbaar moet zijn, en dat zij haar hoofddoeken over haar boezem laten hangen, en dat zij haar schoonheid niet tonen behalve aan haar echtgenoot of haar vader of de vader van haar echtgenoot, of haar zonen of de zonen van haar echtgenoot, of haar broeders, of de zonen van haar broeders, of de zonen van haar zusters of haar vrouwen, of haar slaven, of zulke mannelijke bedienden die geen geslachtsdrang hebben, of de jonge kinderen die van de naaktheid van een vrouw niets afweten. En laat haar niet met haar voeten slaan, opdat hetgeen zij van haar schoonheid bedekken openbaar moge worden. En wendt u allen tezamen tot Allah, o gelovigen, opdat gij moogt slagen
quote:Op dinsdag 11 oktober 2005 09:42 schreef Gia het volgende:
Ik zie een term als sieraad eerder als datgene wat mannen in zijn algemeenheid opwindt, dus vrouwelijke vormen mn borsten.
Dat Moslims tegenwoordig schijnbaar opgewonden raken van haar, komt omdat ze dat niet zo vaak zien. Mannen in Afrikaanse oerwoudstammen lopen echt niet de hele dag met een stijve rond, omdat hun vrouwen met blote borsten rondlopen.
Het is maar net hoe je het gewend bent.
Nee, de Turkse wet hieromtrent is juist gericht om de invloed van de Koran uit te bannen. Andersom dus.quote:Wat die verzen betreft wordt daar op verschillende plaatsen op de wereld een andere interpretatie aan gegeven. Het ene land verplicht vrouwen in een tent te lopen, terwijl een ander land een hoofddoek zelfs verbiedt (Turkije), in openbare gebouwen. En toch zijn het allemaal moslims, die dezelfde koran lezen en daar hun wetten op baseren.
Dat zijn we dan eens.quote:Ik vind het dus onzin om te stellen dat 'duidelijk' in de koran staat dat een hoofddoekje verplicht is. Het ligt maar aan de interpretatie.
ik kan er werkelijk geen touw aan vastknopenquote:Op maandag 10 oktober 2005 17:21 schreef Meki het volgende:
[..]
Bron : Telegraaf
Burka´s verbieden mag niet dat werkt tegen want weinig vrouwen zo´n 100 moslimvrouwen in A´dam dragen dat weinig vrouwen dragen dat
en Nawijn die wil verbod op alles wat Islam is , ik vind het erg raar dat zo ´n Radicale mafkees in de kamer zit diegene die radicalen zijn zijn deze mensen die niet eens kunnen nadenken
![]()
Hoe diep kan je niet zinken dat je al spreekt over dat alle reli-symbolen zoals ook kruisjes moeten verdwijnen vanwege een stel drammerige wereldvreemde godsdienstwaanzinnigen waar de christelijkheid twee duizend jaar verankerd is in de cultuur.quote:Op dinsdag 11 oktober 2005 09:00 schreef Megumi het volgende:
Alle religeuze symbolen dienen verboden te worden. En niet alleen de burka maar ook het dragen kruizen en dergelijke. In elk geval op openbare scholen en bij de overheid is mijn mening.
Ik kan het nalezen in de koran die ik thuis heb hoor, er staat draag je sluiers over je boezem, kleed je zodat je van enkel tot pols gekleed bent, je boezem niet naakt is, je niet loopt zodat je met je natuurlijke sieraden schud.quote:Op dinsdag 11 oktober 2005 00:01 schreef GewoneMan het volgende:
[..]
33:33 And stay in your houses. Bedizen not yourselves with the bedizenment of the Time of Ignorance. Be regular in prayer, and pay the poor-due, and obey Allah and His messenger. Allah's wish is but to remove uncleanness far from you, O Folk of the Household, and cleanse you with a thorough cleansing.
33:53 O Ye who believe! Enter not the dwellings of the Prophet for a meal without waiting for the proper time, unless permission be granted you. But if ye are invited, enter, and, when your meal is ended, then disperse. Linger not for conversation. Lo! that would cause annoyance to the Prophet, and he would be shy of (asking) you (to go); but Allah is not shy of the truth. And when ye ask of them (the wives of the Prophet) anything, ask it of them from behind a curtain. That is purer for your hearts and for their hearts. And it is not for you to cause annoyance to the messenger of Allah, nor that ye should ever marry his wives after him. Lo! that in Allah's sight would be an enormity.
33:59 O Prophet! Tell thy wives and thy daughters and the women of the believers to draw their cloaks close round them (when they go abroad). That will be better, so that they may be recognised and not annoyed. Allah is ever Forgiving, Merciful.
aub... lees het gerust nog eens na...![]()
Okay, dat laatste is dus wat er van gemaakt wordt, dat eerste wat er letterlijk staat. De boezem bedekken dus. Je mag niet met die twee diamanten schudden.quote:Op dinsdag 11 oktober 2005 12:02 schreef erodome het volgende:
[..]
Ik kan het nalezen in de koran die ik thuis heb hoor, er staat draag je sluiers over je boezem, kleed je zodat je van enkel tot pols gekleed bent, je boezem niet naakt is, je niet loopt zodat je met je natuurlijke sieraden schud.
Dit zeggen de geleerden ook trouwens, die maken er dan hoofddoek van die over het haar en de boezem gedragen word zodat de natuurijke schoonheden niet te zien zijn(haar wordt ook gezien als een natuurlijke schoonheid net als de borsten enzo).
Nederland is iets groter als alleen jouw buurtje. Dat jij nog nooit iemand gezien hebt met een burqa, maakt het nog niet okay dat mensen onherkenbaar over straat gaan.quote:Op dinsdag 11 oktober 2005 12:17 schreef Sukh het volgende:
Ik heb nog nooit iemand gezien met een burca, waarom al die ophef.
Je hebt verschillende stromingen in de Islam en die verplichten echt niet allemaal een hoofddoek.quote:Zijn we het dus eens dat er nergens in de koran staat dat het hoofd en haar bedekt moet zijn.
Een vagina schudt toch niet! Tenminste, bij ons Westerse vrouwen over het algemeen niet.quote:Op dinsdag 11 oktober 2005 12:19 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Je hebt verschillende stromingen in de Islam en die verplichten echt niet allemaal een hoofddoek.
En wat betrefd dat 'sieraad'...Zou dat niet zo goed een vagina kunnen zijn?
Als het borsten waren zou je toch over 'sieraden' spreken.![]()
Nou..nou..er is een bepaalde afwijking aan de schaamlippen (eendebek) waarbij deze laatste organen uitgroeien tot schudbare proporties.quote:Op dinsdag 11 oktober 2005 12:40 schreef Gia het volgende:
[..]
Een vagina schudt toch niet! Tenminste, bij ons Westerse vrouwen over het algemeen niet.
Misschien bij moslima's wel.
quote:Op dinsdag 11 oktober 2005 12:53 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Nou..nou..er is een bepaalde afwijking aan de schaamlippen (eendebek) waarbij deze laatste organen uitgroeien tot schudbare proporties.
Nu wordt dit vooral waargenomen bij Khoisan-mensen (Hottentotten ende Bosjesmannen), maar het is toch fijn om te weten dat Allah deze mensen niet overgeslagen heeft bij zijn decreten!
Yep, dat staat nergens letterlijk terwijl de koran verder toch wel redelijk duidelijk is met de geboden en de verboden...quote:Op dinsdag 11 oktober 2005 12:11 schreef Gia het volgende:
[..]
Okay, dat laatste is dus wat er van gemaakt wordt, dat eerste wat er letterlijk staat. De boezem bedekken dus. Je mag niet met die twee diamanten schudden.
Zijn we het dus eens dat er nergens in de koran staat dat het hoofd en haar bedekt moet zijn.
Waarom vindt jij dat jij het recht hebt je te kleden zoals jij wil en vindt je dat anderen datzelfde recht niet hebben omdat ze iets aantrekken wat jou niet zint?quote:Op dinsdag 11 oktober 2005 13:19 schreef Suko het volgende:
Ik bedek ook mijn twee diamanten, mooi topje of zo, en schudden, nee hoor, geweldig mooie BH! Ik kan er niet meer normaal over nadenken, wil het ook niet. Ben daar te vrij en westers voor en weiger die wandelende balen stof hier in Nederland serieus te nemen. Rita Verdonk, en nou doorzetten hè!![]()
for the record, mantel pakjes bestonden toen nog nietquote:Op dinsdag 11 oktober 2005 09:20 schreef Gia het volgende:
Een MANTELpakje bedekt toch echt niet meer dan het lichaam. Cloak impliceert echt niet een totale bedekking.
Iedereen mag dragen wat hij/zij wil, zolang het binnen de grenzen van de wetten en regels van het land, instanties, scholen of wat dan ook valt.quote:Op dinsdag 11 oktober 2005 14:21 schreef erodome het volgende:
[..]
Waarom vindt jij dat jij het recht hebt je te kleden zoals jij wil en vindt je dat anderen datzelfde recht niet hebben omdat ze iets aantrekken wat jou niet zint?
Jij hoeft het toch niet aan, waar maak je je zo druk om zeg!!!!!!!
als je de moeite had genomen de site te bekijken zou je weten dat de hele Koran en Bijbel er letterlijk in staat. er wordt zelfs vermeld welke versie en waarom. ik kan je zelfs melden dat er een sectie is waar the good stuff staat. klik hierquote:Op dinsdag 11 oktober 2005 14:57 schreef erodome het volgende:
Heb je nu al zelf een koran gewone man, 1tje waarvan je weet dat het een betrouwbare vertaling is, of doe je het nogsteeds met anti-islam site's waar er citaten van staan?
Niet gelezen kan je er niet over oordelen. Dus je vingers thuishouden. En de interpretatie van een site. Er gaat niks boven zelf lezen. En je kan het ook lenen bij een bibiotheek.quote:Op dinsdag 11 oktober 2005 17:27 schreef GewoneMan het volgende:
[..]
als je de moeite had genomen de site te bekijken zou je weten dat de hele Koran en Bijbel er letterlijk in staat. er wordt zelfs vermeld welke versie en waarom. ik kan je zelfs melden dat er een sectie is waar the good stuff staat. klik hier
om op je vraag in te gaan of ik al een Koran en of Bijbel heb, NEEN ik weiger dergelijke boeken te kopen. zonde van mijn geld.
nogmaals toon mij een vers die NIET correct op die site staat, succes met zoeken![]()
LEZEN. de hele koran staat er LETTERLIJK opquote:Op dinsdag 11 oktober 2005 17:33 schreef Megumi het volgende:
[..]
Niet gelezen kan je er niet over oordelen. Dus je vingers thuishouden. En de interpretatie van een site. Er gaat niks boven zelf lezen. En je kan het ook lenen bij een bibiotheek.
Presies, een anti geloof site zelfsquote:Op dinsdag 11 oktober 2005 17:27 schreef GewoneMan het volgende:
[..]
als je de moeite had genomen de site te bekijken zou je weten dat de hele Koran en Bijbel er letterlijk in staat. er wordt zelfs vermeld welke versie en waarom. ik kan je zelfs melden dat er een sectie is waar the good stuff staat. klik hier
om op je vraag in te gaan of ik al een Koran en of Bijbel heb, NEEN ik weiger dergelijke boeken te kopen. zonde van mijn geld.
nogmaals toon mij een vers die NIET correct op die site staat, succes met zoeken![]()
je snapt het echt niet he. het staat LETTERLIJK op die site, heb je wel gekeken?quote:Op dinsdag 11 oktober 2005 17:50 schreef erodome het volgende:
[..]
Presies, een anti geloof site zelfs
Dankje om even te tonen wat ik bedoel bij jou, vooral door dat good stuff stukje laat je al zien dat je niet geinterresseert bent in de daadwerkelijke inhoudt, maar je richt op de dingen die jou in je mening sterken.
De koran is net als de bijbel een boek dat je in haar geheel moet lezen en nemen, er gaat een rode draad door het hele gebeuren heen namelijk, als je niet het geheel kent kan je niet oordelen, zo simpel is het.
Ik raad je echt aan er toch 1 aan te schaffen of anders van ellende er 1 te lenen bij de bied(vraag even een moslim wat goede versie's zijn, niet elke vertaling is even ok), zodat je het geheel kan bekijken, lees dan met een open hart aub, het zal je goed doen.
Heel eigenlijk is het zelfs zo dat als je de islam echt wil beoordelen je eerst het oud arabisch moet leren zodat je het boek in de originele vorm kan lezen, dan zit je niet met vertalingen van woorden die meerdere betekenissen kunnen hebben en de vraag of dan wel de juiste betekenis is gekozen, maar goed, dat is wel heel veel om te doen, is mij ook veelste veel gevraagd.
Maar het is een kleine moeite om even het totale boek als geheel te lezen als je het nodig acht om toch wel met regelmaat fiks je mening erover te geven.
Nietwaar, het is een vertaling. De Koran is niet origineel in het Engels, dus kun je dit niet letterlijk nemen.quote:Op dinsdag 11 oktober 2005 17:48 schreef GewoneMan het volgende:
[..]
LEZEN. de hele koran staat er LETTERLIJK op![]()
nee en de koran die bij erodome in de kast staat of ik in de bieb kan lenen wel ?quote:Op dinsdag 11 oktober 2005 18:24 schreef Gia het volgende:
[..]
Nietwaar, het is een vertaling. De Koran is niet origineel in het Engels, dus kun je dit niet letterlijk nemen.
Die was zo onzinnig, dat ik daar maar niet op reageerde.quote:Op dinsdag 11 oktober 2005 18:32 schreef GewoneMan het volgende:
@Gia waar blijft trouwens je reactie die ik poste op je MANTELpakje?
Ik denk dat vrouwen die naar een gebedshuis willen, gekleed in Burka, wel zo over straat zullen moeten, en terug naar huis. Het zou wat zijn als zij zich na het gebed moeten uitkleden om naar huis te kunnen.quote:Op dinsdag 11 oktober 2005 18:44 schreef Clementiet. het volgende:
Ik las vanochtend in de krant dat het niet mogelijk is om het dragen van een burka overal en voor iedereen te verbieden (maar dat er wel gekeken wordt of dit op bepaalde plekken verboden kan worden). Wie kan mij even uitleggen waarom het niet verboden kan worden dat iemand zich onherkenbaar kleedt? En als de reden is dat dit onderdeel is van de 'cultuur' van die mensen, dan stel ik bij deze wederom de vraag of ik ook met een laken over mijn lichaam mag lopen als ik kan aantonen dat dit onderdeel is van 'mijn cultuur'?
Zie mijn eerdere berichten hierover, anders verval ik herhaling!quote:Op dinsdag 11 oktober 2005 14:21 schreef erodome het volgende:
[..]
Waarom vindt jij dat jij het recht hebt je te kleden zoals jij wil en vindt je dat anderen datzelfde recht niet hebben omdat ze iets aantrekken wat jou niet zint?
Jij hoeft het toch niet aan, waar maak je je zo druk om zeg!!!!!!!
Ik mag dit als een volmondig "ja" op mijn tweede vraag beschouwen?quote:Op dinsdag 11 oktober 2005 18:54 schreef Gia het volgende:
[..]
Ik denk dat vrouwen die naar een gebedshuis willen, gekleed in Burka, wel zo over straat zullen moeten, en terug naar huis. Het zou wat zijn als zij zich na het gebed moeten uitkleden om naar huis te kunnen.
Ik vermoed dat het verboden gaat worden in winkelgebieden, stations, banken, scholen, enz....
Ik woon in Den Haag en ben 3 dagen in de week in de hoofdstad....daarnaast is mijn school in Leiden....Ben dus wel bekend met de randstad....quote:Op dinsdag 11 oktober 2005 12:19 schreef Gia het volgende:
[..]
Nederland is iets groter als alleen jouw buurtje. Dat jij nog nooit iemand gezien hebt met een burqa, maakt het nog niet okay dat mensen onherkenbaar over straat gaan.
Gros van de Nederlandse volk stoort zich aan burka's dus wordt er iets aangedaan. Ik stoor me niet aan mensen.quote:Op maandag 10 oktober 2005 20:02 schreef Jojo_ut_Grun het volgende:
Ik vind het een heksen jacht...
Heb nog nooit gehoord dat mensen met een burka een aanslag hebben gepleegd.
Iets wat in de praktijk nog bijna nooit tot problemen heeft geleid, word extreem veel aandacht aan besteed
maar goed, dit soort acties doen het goed bij "het volk" en de verkeizingen komen er weer aan he
Misschien moet je ook slipjes gaan verbieden, het moet niet gekker worden hoor. Lekker vrij land, Nederland.quote:Op dinsdag 11 oktober 2005 09:00 schreef Megumi het volgende:
Jaren gevochten voor de vrijheid van de vrouw, nu moet ze modern zijn...quote:Op dinsdag 11 oktober 2005 23:25 schreef Suko het volgende:
Ben de discussie eigenlijk wel goed zat, hebben we jarenlang gevochten voor de vrijheid van de vrouw (ja, ook ik, ben al wat ouder), komen er een stel malloten die ons eeuwen willen terug voeren, en al helemaal met die balen stof die het straatbeeld (en mijn vrouwzijn) verpesten! Respecteer de verdiende vrijheid die wij hier genieten, verstop je maar thuis in al die lappen. Sorry voor de woordkeuze, maar 'k wordt er al bozer om. Dit is dan mijn laatste bijdrage wat dit betreft, het is n.l. héél slecht voor m'n bloeddruk.![]()
Hmmm, ik kan me haar gevoel voorstellen.quote:Op woensdag 12 oktober 2005 09:35 schreef erodome het volgende:
[..]
Jaren gevochten voor de vrijheid van de vrouw, nu moet ze modern zijn...
Ja heel logisch, helowwwwwwwwowwwwwwww, vrijheid betekend vrij zijn in je keuze, welke keuze je ook wil maken, niet dat je perse zo en zo moet zijn omdat andere vrouwen hebben bepaald dat dat vrijheid is.
Jij voelt je aangetast in je vrouw zijn door de keuze van een andere vrouw????
Raak je ook zo overstuur van iemand die klederdracht draagt?
Ben ik het helemaal mee eens. Het is een schijnvrijheid.quote:Op woensdag 12 oktober 2005 10:15 schreef erodome het volgende:
-knip-
Omdat integratie momenteel een belangrijk vraagstuk is, is de burka een probleem. Als die paar Moslima's die een burka dragen de apartheid in stand willen houden... tjsa, dan kunnen zij volgens mij beter verhuizen naar een land waar het dragen van een dergelijk kledingstuk een volkomen geaccepteerd verschijnsel is.quote:Op woensdag 12 oktober 2005 10:31 schreef erodome het volgende:
En die burqa's hobbelen al 30 jaar rond, waarom is het NU ineens een probleem?
Dit is wat je je moet bedenken, waarom is iets wat al ruim 30 jaar voorkomt zonder enig probleem nu ineens wel een probleem?
Intergratie of assimilatie???????quote:Op woensdag 12 oktober 2005 10:35 schreef ScienceFriction het volgende:
[..]
Omdat integratie momenteel een belangrijk vraagstuk is, is de burka een probleem. Als die paar Moslima's die een burka dragen de apartheid in stand willen houden... tjsa, dan kunnen zij volgens mij beter verhuizen naar een land waar het dragen van een dergelijk kledingstuk een volkomen geaccepteerd verschijnsel is.
Het beste uit 2 werelden werkt niet als je in 1 wereld leeft: de Nederlandse wereld. Het houdt de apartheid in stand. Wat is er nou zo erg aan je aanpassen aan een land waar je woont? Wat is er zo erg aan gebruiken overnemen van een land als je er wilt gaan wonen?quote:Op woensdag 12 oktober 2005 10:39 schreef erodome het volgende:
[..]
Intergratie of assimilatie???????
Is nogal een verschil....
Ze willen niet in die landen wonen, ze willen vrij zijn, vrij om te zijn wie hun willen zijn, met burqa, met nederlandse vrijheid, het beste uit 2 werelden voor hen.
Omdat het dus iets van de laatste tijd is. De laatste 5 jaar ofzo.quote:Op woensdag 12 oktober 2005 10:31 schreef erodome het volgende:
Maar die vrouwen kiezen er meestal echt zelf voor en zouden zich echt heel naar voelen zonder dat ding, dat meen ik bloedserieus, je maakt die vrouwen doodongelukkig door ze dat ding af te pakken, ook al hebben ze een man die het zelfs best zou vinden als ze in hun blote kont op straat gingen bij wijze van spreken.
En die burqa's hobbelen al 30 jaar rond, waarom is het NU ineens een probleem?
Dit is wat je je moet bedenken, waarom is iets wat al ruim 30 jaar voorkomt zonder enig probleem nu ineens wel een probleem?
Burqa dragende vrouwen weten dat het beperkingen heeft, accepteren dat, zullen niet brullen dat ze veel banen niet kunnen krijgen daardoor, weten dat het niet wenselijk is zoiets te dragen op school of op het vliegveld, passen zich dan ook aan zover ze kunnen.
Er zijn geen problemen met burqa dragende vrouwen, het is problemen maken, mensen in een hoek zetten, totaal onnodig.
Dus nogmaals de vraag, waarom is het NU ineens een probleem?
Aanpassen is iets anders dan assimileren. Chinezen passen zich aan en behouden hun eigen cultuur. Geen last van maar ook geen assimilatie. Het kan dus wel. Zolang het een ander geen last bezorgt en binnen de mensenrechten blijft (vrouwenbesnijdenis, uithuwelijking) heb ik er geen probleem mee.quote:Op woensdag 12 oktober 2005 10:51 schreef ScienceFriction het volgende:
[..]
Het beste uit 2 werelden werkt niet als je in 1 wereld leeft: de Nederlandse wereld. Het houdt de apartheid in stand. Wat is er nou zo erg aan je aanpassen aan een land waar je woont? Wat is er zo erg aan gebruiken overnemen van een land als je er wilt gaan wonen?
Krampachtig vasthouden aan je "cultuur" in een land waar een andere dominante cultuur heerst bevordert integratie niet echt. Op manier hoor je niet echt bij de samenleving. Mijn vraag is dan nog waarom je toch zo graag hier wilt wonen als er landen genoeg zijn waar jouw cultuur een dominant verschijnsel is.
Wie verhuist past zich aan. Simpel zat.
Zoiets moet de gemeente Utrecht ook gedacht hebben.quote:Op woensdag 12 oktober 2005 10:32 schreef ScienceFriction het volgende:
ze moeten alleen niet denken dat ze een baan gaan krijgen op die manier (als dat is wat ze willen natuurlijk).
quote:Utrecht: geen burka tijdens sollicitatie
UTRECHT - De gemeente Utrecht eist dat vrouwen met een bijstandsuitkering afzien van het dragen van een burka, als dat het vinden van werk onmogelijk maakt. Doen ze dat niet, dan zal hen een sanctie opgelegd worden. Een woordvoerster stelde dinsdag dat de Domstad de eerste gemeente is die sancties op het dragen van een burka heeft afgekondigd.
Directe aanleiding voor de maatregel waren twee islamitische vrouwen, die de sociale dienst onlangs lieten weten dat ze principieel zouden weigeren hun burka af te doen tijdens een sollicitatiegesprek. Ook het alternatief, een niet-gelaatsbedekkende hoofddoek, wezen ze van de hand. Het ging volgens de woordvoerster om goed geïntegreerde en in beginsel goed bemiddelbare vrouwen.
Utrecht beroept zich met de sancties op de Wet Werk en Bijstand, die eist dat iemand in de bijstand geen dingen doet die het werken bemoeilijken of onmogelijk maken. Dat botst niet met het grondrecht om op je eigen manier je geloof te beleven en daaraan uitdrukking te geven, aldus de gemeente. Het verbindt echter wel consequenties aan die keuze vanwege de aan de bijstand verbonden verplichtingen.
Verder stelt de gemeente dat de sancties ook in lijn zijn met uitspraken van de Commissie Gelijke Behandeling. Die stelde meer dan eens werkgevers in het gelijk die medewerkers hadden verboden een burka te dragen, aldus de gemeente Utrecht.
Klopt ja, als ik mijn vriendin uitlaat (mooi aangelijnt) in het parkje achter mijn huis staat vaak de halve buurt te kijken. En dan komt er meestal wel zo'n burgerlijk type langs die je aanstaart en van een afstandje gaat staan scheldenquote:Op woensdag 12 oktober 2005 10:15 schreef erodome het volgende:
Want je mag niet anders zijn, je moet modern zijn, carriere willen maken en dat soort dingen allemaal.
Dit gaat niet alleen over de burqa, maar over meer dingen, vertel maar eens aan iemand dat je submissive bent, of nog erger, dat je een 24/7 sm relatie hebt, dat je dat als vrouw doet zeg, terg naar de middeleeuwen, kan niet, wordt niet begrepen, mensen hebben de neiging je te willen "redden".
Je hoort weinig van de Chinezen wat betreft problemen die er wel degelijk zijn binnen die groep. Echter, het blijft over het algemeen ook binnen die groep. Ze zijn niet zo vocaal naar buiten toe. De overgrote jeugd is echter goed geïntegreerd.quote:Op woensdag 12 oktober 2005 11:09 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Aanpassen is iets anders dan assimileren. Chinezen passen zich aan en behouden hun eigen cultuur. Geen last van maar ook geen assimilatie. Het kan dus wel. Zolang het een ander geen last bezorgt en binnen de mensenrechten blijft (vrouwenbesnijdenis, uithuwelijking) heb ik er geen probleem mee.
Wat vor last heb je dan wel van die burqa's?quote:Op woensdag 12 oktober 2005 11:09 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Aanpassen is iets anders dan assimileren. Chinezen passen zich aan en behouden hun eigen cultuur. Geen last van maar ook geen assimilatie. Het kan dus wel. Zolang het een ander geen last bezorgt en binnen de mensenrechten blijft (vrouwenbesnijdenis, uithuwelijking) heb ik er geen probleem mee.
En wat heeft de burqa te maken met de problemen met sommige moslim jongeren?quote:Op woensdag 12 oktober 2005 11:47 schreef ScienceFriction het volgende:
[..]
Je hoort weinig van de Chinezen wat betreft problemen die er wel degelijk zijn binnen die groep. Echter, het blijft over het algemeen ook binnen die groep. Ze zijn niet zo vocaal naar buiten toe. De overgrote jeugd is echter goed geïntegreerd.
Uiteindelijk is een groot gedeelte van de Moslimjeugd ook goed geïntegreerd, maar heeft een gedeelte gewoon last van de twee werelden waar ze in leven. Da's ook niet iets wat je in een jaartje even oplost als je het decennia maar op z'n beloop hebt gelaten.
-je kunt niet goed communiceren met iemand die je niet zietquote:Op woensdag 12 oktober 2005 12:09 schreef erodome het volgende:
[..]
Wat vor last heb je dan wel van die burqa's?
Dus dat een chinees amper nederlands spreekt, amper met nederlanders omgaat, in de eigen traditionele kleding blijft lopen is niet erg, maar dat een vrouw in burqa hetzelfde doet is wel erg?
Een burqa, en ook een hoofdoek, is een symbool voor de inferioriteit van vrouwen. Daar hoeven we niet veel woorden aan vuil te maken. Verder symboliseert het een extremistische ideologie die o.a. apartheid propageert. En het is een teken dat de drager, al dan niet vrijwillig, de liberale democratische samenleving afwijst. Een politieke bekentenis dus.quote:Op woensdag 12 oktober 2005 12:09 schreef erodome het volgende:
[..]
Dus dat een chinees amper nederlands spreekt, amper met nederlanders omgaat, in de eigen traditionele kleding blijft lopen is niet erg, maar dat een vrouw in burqa hetzelfde doet is wel erg?
Hmmm, in Iran moeten vrouwen dacht ik verplicht een ID hebben mét en één zonder chador (hoofddoek). Die laatste mogen alleen vrouwelijke beambten zien.quote:Op woensdag 12 oktober 2005 12:16 schreef Tamagotchi het volgende:
Mwanatabu, weet jij dat misschien?
Hoe ze dat oplossen met ID zaken en zo?
Paspoorten, rijbewijzen, ID-pasjes voor je werk, dat soort dingen.
Ja, want die willen niet werken en willen niet autorijden. Ze willen graag onderdanig zijn naar hun man en braaf alles doen wat hij zegt.quote:Op woensdag 12 oktober 2005 12:47 schreef Mwanatabu het volgende:
Maar het lijkt me sowieso sterk dat burkadragene vrouwen al te vaak een pasje voor WERK nodig hebben of een RIJBEWIJS.
Als een vrouw zichzelf inferieur moet ze dat toch zelf weten? En als ze dat wil uiten, wie ben jij om zo iemand tegen te houden of dat te verbieden?quote:Op woensdag 12 oktober 2005 12:24 schreef Godslasteraar het volgende:
Een burqa, en ook een hoofdoek, is een symbool voor de inferioriteit van vrouwen.
Absoluut. Heeft ze wat mij betreft alle recht toe.quote:Op woensdag 12 oktober 2005 13:57 schreef Scandum het volgende:
Als een vrouw zichzelf inferieur moet ze dat toch zelf weten?
He, gelukkig schop je niet wild om je heen tijdens deze nuttige bijdrage.quote:Op woensdag 12 oktober 2005 14:12 schreef Finder_elf_towns het volgende:
De Burqa moet bij de eerste de beste mogelijkheid verboden worden. Dat de gebruikelijke tolerantie-types met een IQ van een aardappel hier tegen zijn is juist een teken dat het een kwestie van zuiver gezond verstand is om de lijn van Verdonk te volgen.
Verder zijn er uiteraard praktische bezwaren. Zo is goede communicatie onmogelijk en kunnen die vrouwen per ongeluk met het vuilnis worden meegenomen als ze naast een afvalstapel in slaap vallen.
Ten slotte is de burqa een middel van extremisten om hun invloed te laten gelden. Tolerantie voor de burqa is buigen voor heimelijke jihad.
Wat een onzin. Om voor mezelf te spreken: van mij mogen die burka's best afgeschaft worden, maar niet om zo'n domme reden als veiligheid, want dan zet je jezelf gewoon voor lul als beleidsbepaler.quote:Op woensdag 12 oktober 2005 14:12 schreef Finder_elf_towns het volgende:
De Burqa moet bij de eerste de beste mogelijkheid verboden worden. Dat de gebruikelijke tolerantie-types met een IQ van een aardappel hier tegen zijn is juist een teken dat het een kwestie van zuiver gezond verstand is om de lijn van Verdonk te volgen.
Bij het autorijden lijkt me een burka niet veilig, omdat het het gezichtsveld nadelig beïnvloedtquote:Op woensdag 12 oktober 2005 14:20 schreef Posdnous het volgende:
[..]
Wat een onzin. Om voor mezelf te spreken: van mij mogen die burka's best afgeschaft worden, maar niet om zo'n domme reden als veiligheid, want dan zet je jezelf gewoon voor lul als beleidsbepaler.
In onze cultuur is lichaamstaal en gezichtsuitdrukking belangrijk. Van mij mag een vrouw in een burka lopen. Maar een openbare functie als rechter of advocaat bijvoorbeeld. Kan je vindt ik niet in een burka doen. En Chinezen dragen geen burka. Houden zich rustig en zijn niemand tot last. En daar kunnen anderen wellicht nog wat van leren.quote:Op woensdag 12 oktober 2005 12:09 schreef erodome het volgende:
[..]
Nee hoor, linksen hebben geen cultureel assertieve mentaliteit die je eigen overtuiging stand weet te houden. Je bent dus gewoon naief en gevaarlijk kortzichtig.quote:Op woensdag 12 oktober 2005 14:18 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Niet dat ik het als linkse kerkganger niet met je eens ben hoor, maar dat zal mijn aardappelige begaafdheid wel zijn dan.
De vraag is, vind zij zichzelf inferieur? of is haar dat aangeleerd door achterlijke mannetjes en geïdoctrineerde (groot)moeders. In een groot deel van de gevallen gaat het gewoon om dwang, of dat nu direct of indirect is.quote:Op woensdag 12 oktober 2005 13:57 schreef Scandum het volgende:
[..]
Als een vrouw zichzelf inferieur moet ze dat toch zelf weten? En als ze dat wil uiten, wie ben jij om zo iemand tegen te houden of dat te verbieden?
quote:.......Zo las ik laatst in het Volkskrantmagazine de uitspraak van een jonge moslim die beweerde dat Mohammed 1400 jaar geleden de eerste feministische golf was begonnen (je vraagt je af wie die golf heeft beeïndigd). En een hoofddoek vertelt dat diezelfde Mohammed de vrouw allang had bevrijd. Als ik zoiets lees of hoor, ben ik een uur slap van het lachen. Sterker, ik loop de volgende dagen rond alsof de eerste voorjaarsdag mijn voorhoofd heeft gekust.Arme vrouwen: de mannen hebben hen zo diep in het slijk geduwd dat hun voetafdruk nog op hun hoofd zichtbaar is (vandaar de hoofddoek) en zij zijn zo gewend geraakt aan die positie dat ze nu denken dat ze er uit eigen vrije wil vastzitten.Mohammed die de sluier verplicht stelde, die de vrouwen `een rampspoed' noemde en het huis laakte waaruit vrouwengelach opklinkt, die de vrouw wettelijk beschouwde als de helft van een man, die nooit vrouwenbesnijdenis heeft verboden, sterker nog, hij vondt het een goede manier om het libido van een vrouw in te dammen - deze Mohammed heeft de vrouw bevrijd!
.........
Hafid Bouazza, uit ''Nederland slikt te veel onzin van moslims''.
En hoppa, je gooit er nog wat stokpaardjes tegenaan.quote:Op woensdag 12 oktober 2005 14:27 schreef Finder_elf_towns het volgende:
[..]
Nee hoor, linksen hebben geen cultureel assertieve mentaliteit die je eigen overtuiging stand weet te houden. Je bent dus gewoon naief en gevaarlijk kortzichtig.
En hoppa, de imperialisme-theorie wordt er weer tegenaan gegooid.quote:Cultureel imperialisme is een fenomeen wat in Nederland in de praktijk wordt gebracht doormiddel van het doordrukken van achterlijkheden als de burqa, maar daar stopt het natuurlijk niet. Moskeeen bouwen is natuurlijk net zo cultureel imperialisme, net zoals hoofddoeken, schreeuwend oproepen tot het gebed en Id ul Fitr (door de dialoog-maffia ook wel "suikerfeest" genoemd).
Arabist Jansen: in Hoeveel (word-bestand)quote:
quote:........
Wie de integratie van de vaak moslimse migranten naar Nederland een goed hart toedraagt, kan alleen maar hopen dat de moslims in Nederland snel zullen overgaan tot een reële vorm van zelftelling. Alleen een groep die ergens bang voor is, vermijdt het om tot zo’n telling te komen. Zo lang er geen betrouwbare tellingen zijn, die de vergelijking met de tellingen van katholieken en protestanten kunnen doorstaan, dienen de Nederlandse overheid, media en maatschappij er van uit te gaan dat er op zijn allerhoogst twee- tot driehonderd duizend moslims in Nederland zijn. Daar van uit gaan is trouwens al extreem welwillend tegenover deze groep............
wtf?quote:Op woensdag 12 oktober 2005 14:27 schreef Finder_elf_towns het volgende:
[..]
Nee hoor, linksen hebben geen cultureel assertieve mentaliteit die je eigen overtuiging stand weet te houden. Je bent dus gewoon naief en gevaarlijk kortzichtig.
Cultureel imperialisme is een fenomeen wat in Nederland in de praktijk wordt gebracht doormiddel van het doordrukken van achterlijkheden als de burqa, maar daar stopt het natuurlijk niet. Moskeeen bouwen is natuurlijk net zo cultureel imperialisme, net zoals hoofddoeken, schreeuwend oproepen tot het gebed en Id ul Fitr (door de dialoog-maffia ook wel "suikerfeest" genoemd).
Ik zou niet inzien waarom. De burqa is bij uitstek een fenomeen wat gepaart gaat met enge fundamentalistische sektes.quote:Op woensdag 12 oktober 2005 14:37 schreef Mwanatabu het volgende:
Als we ons nu eens beperkten tot de burqa?
Een betere vraag is of de vrouw inferieur is, maar zich gelijk of zelfs beter waant door de linkse egalitaristische politiek. Ik denk dat een vrouw die stelt dat ze minderwaardig is meer kritiek aka indoctrinatie op haar dak krijgt van de kudde dan de gemiddelde moslima die wil emanciperen.quote:Op woensdag 12 oktober 2005 14:35 schreef Godslasteraar het volgende:
De vraag is, vind zij zichzelf inferieur? of is haar dat aangeleerd door achterlijke mannetjes en geïdoctrineerde (groot)moeders. In een groot deel van de gevallen gaat het gewoon om dwang, of dat nu direct of indirect is.
Mensen die het niet met je eens zijn beledigen is meestal voorbehouden aan links.quote:Op woensdag 12 oktober 2005 14:12 schreef Finder_elf_towns het volgende:
Finder_elf_towns doelt, neem ik aan, op dat perfide cultuurrelativisme van nogal wat politiek correcte watjes. Van die mensen die de ''dialoog aangaan'' met moslims over zaken die helemaal niet ter discussie staan. Theo zou zeggen, ''ik krijg pijn in mijn rug van het bukken voor de pigmeeën''. Bijvoorbeeld die lullo van D66 die ging discussieren met Abu Jaja, waarop Abu bij verkiezingen in België maar liefst 0,4% van de stemmen haalde (zo ongeveer). Al die media-moslims vertegenwoordigen de achterban geeneens, maar géén nood, Boris komt graag een praatje houden.quote:
Ik wil het woord ''moslima'' nomineren voor het meest idiote woord van de 21e eeuw. Bestaat er een equivalent voor christelijke vrouwen? een ''christina'', of voor hindoes? een hindoenina of hindoenientjequote:Op woensdag 12 oktober 2005 14:53 schreef Scandum het volgende:
[..]
Een betere vraag is of de vrouw inferieur is, maar zich gelijk of zelfs beter waant door de linkse egalitaristische politiek. Ik denk dat een vrouw die stelt dat ze minderwaardig is meer kritiek aka indoctrinatie op haar dak krijgt van de kudde dan de gemiddelde moslima die wil emanciperen.
Omdat het veel makkelijker uitvoerbaar is je te beperken tot het wettelijke verbod je onherkenbaar over straat te begeven.quote:Op woensdag 12 oktober 2005 14:50 schreef Finder_elf_towns het volgende:
[..]
Ik zou niet inzien waarom. De burqa is bij uitstek een fenomeen wat gepaart gaat met enge fundamentalistische sektes.
Ook daarom ben ik tegen een hoofddoekjesverbod. Plus hoofddoek mogen de meisjes vaak meer (doorstuderen). En kennis is macht en in dit geval een grotere kans op emancipatie.quote:Op woensdag 12 oktober 2005 15:08 schreef Godslasteraar het volgende:
[..]
Ik wil het woord ''moslima'' nomineren voor het meest idiote woord van de 21e eeuw. Bestaat er een equivalent voor christelijke vrouwen? een ''christina'', of voor hindoes? een hindoenina of hindoenientje![]()
Al die moslima's, de vraag is hoevel er daadwerkelijk moslim zijn, willen inderdaad emanciperen, vandaar ook de dramatisch betere cijfers die deze meisjes halen op scholen dan hun broertjes. Onderwijs is hun kans om te ontsnappen aan de middeleeuwen. En miderwaardigheid is nog wat anders dan een rolverdeling in een gezin, daar ontkom je vaak niet aan, en vrouwen en mannen zijn nu eenmaal verschillend, maar wél gelijkwaardig.
Ben jij soms Femke Halsema?quote:Op woensdag 12 oktober 2005 15:14 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Omdat het veel makkelijker uitvoerbaar is je te beperken tot het wettelijke verbod je onherkenbaar over straat te begeven.
Ik wíl die hele discussie niet eens in waar de burqa voor staat en of het nou moreel laakbaar is.
Het mag gewoon niet. Punt.
In elk geval niet via de Femke Halsema-oplossingen die jij voorstaat.quote:Hoe je er iets aan kunt doen bijvoorbeeld.
Lijkt me ook, de laatste twee heb ik ooit wel eens gezien, moet niet zo'n probleem zijn.quote:Op woensdag 12 oktober 2005 15:59 schreef HiZ het volgende:
Even voor de duidelijkheid burqa's worden hier in Nederland eigenlijk nooit gedragen, dat zijn namelijk die blauwe tenten uit Afghanistan. Waar we het hier over hebben zijn chador danwel hijab.
Nee.quote:Op woensdag 12 oktober 2005 15:41 schreef Finder_elf_towns het volgende:
[..]
Ben jij soms Femke Halsema?
Dat mag je natuurlijk denken, maar erg realistisch is dat natuurlijk niet.quote:In elk geval niet via de Femke Halsema-oplossingen die jij voorstaat.Als ik jouw bijdrages lees krijg ik altijd een maandverbandreclame-gevoel. Je denkt dat moslims, homo's en vrouwen in een soort roze hemel met schuimblokken met elkaar spelen en intens van elkaar houden. Dat mag je natuurlijk vinden, maar erg realistisch is dat natuurlijk niet.
Nee. Verdonk heeft het over burqa's en ook de niqaab (alleen ogen vrij).quote:Op woensdag 12 oktober 2005 15:59 schreef HiZ het volgende:
Even voor de duidelijkheid burqa's worden hier in Nederland eigenlijk nooit gedragen, dat zijn namelijk die blauwe tenten uit Afghanistan. Waar we het hier over hebben zijn chador danwel hijab.
Ooh, een verbod zie ik ook niet zo zitten. Ik zie meer in een permanente discussie over hoofddoeken en de positie van de vrouw in de islam dan een verbod dat alle discussie smoort, knallen maar dusquote:Op woensdag 12 oktober 2005 15:20 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Ook daarom ben ik tegen een hoofddoekjesverbod. Plus hoofddoek mogen de meisjes vaak meer (doorstuderen). En kennis is macht en in dit geval een grotere kans op emancipatie.
Een atheïsta![]()
Daar ben ik het in beginsel mee eens. Maar deze discussie heeft alleen geen winnaars (over hoofddoekjes dan he). Want we zullen het nooit met elkaar eens worden. Het lijkt me van groter praktischer nut om met wettelijke bepalingen te regelen dat de positie van de vrouw verbeterd kan worden en dat er handvatten komen om ze aan te pakken.quote:Op woensdag 12 oktober 2005 18:57 schreef Godslasteraar het volgende:
[..]
Ooh, een verbod zie ik ook niet zo zitten. Ik zie meer in een permanente discussie over hoofddoeken en de positie van de vrouw in de islam dan een verbod dat alle discussie smoort, knallen maar dus![]()
Bla bla bla bla en nog eens bla...quote:Op donderdag 13 oktober 2005 14:20 schreef CANARIS het volgende:
wanneer ik de reacties van Erodome lees, hoor ik iemand de krankzinnige stelling ;
"Laat iedereen lekker porno actrise worden en de wereld zal er beter op worden", mompellen!
Het enige antwoord wat jij schijnbaar op de moeilijke vragen van het leven , de spiritualitiet , waarden en normen hebt is "Dont give no fuck as long as w`re fucking"
De polemsiche overdrijving en bruggeslag tussen Burka en een religieuse opvoeding passen op geen koehuid. Ik weet niet wat voor frustraties jij in je opvoeding hebt opgedaan , maar ik zou maar eens op een sofa gaan liggen.
Je interpreteerd veel te veel.quote:Op donderdag 13 oktober 2005 14:57 schreef erodome het volgende:
Tja canaris, het spijt me dat ik niet zo geweldig ben als jij die de waarheid in pacht heeft, wat zeg ik, je bent de wedergekeerde messias nou goed?
1: wat is het anders als het zo'n kleine minderheid is en nooit problemen op heeft gelevert voor dit land, waarom dan wel een verbod hierop en niet op het verplichte rokdragen van onze veluwse nederlandertjes, wie toch een veel grotere groep zijn, waarom enkel en alleen een maatregel die moslims trefd?
2:Tja, je noemt nu ook landen op waar het ronduit geweldig gaat, er helemaaaaaaaaaaaaaaaal geen spanningen zijn...
3: De vrouw die dat ding VRIJWILLIG draagt gaat er idd op vooruit, zo kan ze het pad bewandelen die zij wil bewandelen, net zoals jij de jouwe kan bewandelen.
En ja hoor je kan ze gewoon bereiken, ik zou zo zeggen spreek er eens 1 aan, ze bijten niet hoor, degene die ik ken is toch echt een vrouw die de taal prima machtig is, die goed bij de tijd is, die heel erg goed weet wat ze wil en wat ze niet wil en die gewoon open staat voor anderen hoor.
Je gaat niet dood aan iets wat anders is hoor, serieus niet....
Bij deze nog even mijn welgemeende excuses SCH....quote:Op maandag 10 oktober 2005 21:25 schreef SCH het volgende:
Je zegt het precies goed. Je gaat niet met een korte broek de moskee in dus die mevrouw met de burqa gaat hier ook niet zo de kerk in.
Maar als ze met dat ding over straat wil wandelen - so be it.
Waarom ga je ervanuit dat dat zo is, alsof iedere man van een burqa dragende vrouw een mishandelaar is.quote:Op donderdag 13 oktober 2005 15:57 schreef CANARIS het volgende:
[..]
Je interpreteerd veel te veel.
Je rolt dit hele ding op vanuit de Nederlandse kant. Je apostoleert hier een Multi cultie gedrag en legt de schuld bij de Nederlanders dat arme Moslim vrouwen het moeilijk hebben.
Ik kan niet eens beginnen uittteleggen hoe ver je van mijn gedachtwereld staat.
Ik kan je alleen maar verzekeren , dat mijn argumentatie juist alleen de Moslim vrouwen centraal zet en hun positie als wel degenlijk onderschikt betracht.
Het gaat er niet om of jij zo´n leuke sportieve moderne Nederlandse vrouw bent die tussen haar schunnige-filmen een vrolijk gesprekje met de Burka behangen buurvrouw aangaat.
Het gaat om je buurvrouw die door alle hoeken van de kamer wordt geslagen wanneer ze zonder Burka over straat gaat.
Ik ben geen super geemancipeerde meid en doe me ook niet zo voor.quote:Op donderdag 13 oktober 2005 18:46 schreef Dr.Nikita het volgende:
Ehhhh......... Erodome........ Je propageert de burqa zoals "Het hoeft niet maar het mag wel" volgens een spotje van Allways. Draag jij op straat soms ook zo'n tent terwijl je je voordoet als een super geamancipeerde meid? Ik weet niet, maar spontaan borrelt het woord shizofrenie bij mij op.
Sloegen twee kinderen die blikjes uit de handen van twee andere kinderen?quote:Op donderdag 13 oktober 2005 19:30 schreef Thorical het volgende:
Geweldig zo'n discussie die Erodome en Canaris hebben.
Ze hebben het alle twee over het zelfde nl "vrijheid van keuze".
Jammer vind ik dat er gemiscommuniseerd word en er oneigelijke argumenten naar voren komen.
Maar met een kopje thee en een koekje daarbij zijn jullie het eens voordat het eerste kopje thee op is.
Want wat volens mij Erodome wil vertellen is, : iedereen moet zelf kunnen doen en laten zolang hij een ander daar niet mee schaad.
En wat Canaris in dit geval wil zeggen is,: "Hallo, in een moslim omgeving heb je die vrijheid niet of veel minder je verliest veel meer als je je ontrekt aan de door je pears opgelegde codes."
ot Ik liep om 7 uur naar de winkel en kwam daar wat 6 tot 8 jarige kereltjes tegen. Twee met een blikje fris. Zeggen twee hummels, " Je weet toch dat het ramadan is". Ja is het antwoord maar het mocht van m'n moeder. Plets werden twee blikjes fris uit de handen van de integratie geslagen.
Waarom denken mensen toch zo vaak dat discussie geen zin heeft? het is essentieel voor een samenleving om waarden te eiken. En het één sluit het ander niet uit, dat met die uithuwelijking en importbruiden had allang geregeld moeten zijn. Heeft ook prioriteit boven dit burqa verhaal.quote:Op donderdag 13 oktober 2005 08:21 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Daar ben ik het in beginsel mee eens. Maar deze discussie heeft alleen geen winnaars (over hoofddoekjes dan he). Want we zullen het nooit met elkaar eens worden. Het lijkt me van groter praktischer nut om met wettelijke bepalingen te regelen dat de positie van de vrouw verbeterd kan worden en dat er handvatten komen om ze aan te pakken.
Zoals bijvoorbeeld actief aanpakken van uithuwelijking (leeftijdsgrens voor importhuwelijken van 25 jaar, werkt prima in Denemarken.
Nogmaals, hoeveel burqa dragende vrouwen ken je dat je dit zo voor hen steld?quote:Juist de Moslim vrouwem zit met smart op een dergelijk statement te wachten
maakt het uit hoeveel slachtoffers er zijn dan ? elk slachtoffer is er 1 teveel. wat ik wel merkwaardig vind in een topic als dit. je hoort niet een mosima!!! hoe zou dat komen denk je? laat me raden ze zijn zo blij om zich als spook te verkleden dat ze er liever geen aandacht aan bestedenquote:Op vrijdag 14 oktober 2005 12:49 schreef erodome het volgende:
[..]
Nogmaals, hoeveel burqa dragende vrouwen ken je dat je dit zo voor hen steld?
Geef daar nou eens antwoord op, want ik spreek vanuit wat meer persoonlijke kennis.
Laat mij eens raden, ze hebben er geen zin in zich te verdedigen tegenover een hele berg luitjes die toch niet naar ze luisteren en toch ervan overtuigd blijven dat ze je moeten "redden"....quote:Op zaterdag 15 oktober 2005 01:22 schreef GewoneMan het volgende:
[..]
maakt het uit hoeveel slachtoffers er zijn dan ? elk slachtoffer is er 1 teveel. wat ik wel merkwaardig vind in een topic als dit. je hoort niet een mosima!!! hoe zou dat komen denk je? laat me raden ze zijn zo blij om zich als spook te verkleden dat ze er liever geen aandacht aan besteden![]()
Nee, ze weten niet eens hoe ze zich moeten verdedigen, het is ze niet geleerd hun mondje open te doen.quote:Laat mij eens raden, ze hebben er geen zin in zich te verdedigen tegenover een hele berg luitjes die toch niet naar ze luisteren en toch ervan overtuigd blijven dat ze je moeten "redden"....
Zeg Erodome, kun je begrijpend lezen of niet??????quote:Op zaterdag 15 oktober 2005 16:47 schreef erodome het volgende:
Nummer_zoveel, hoeveel burqa dragende vrouwen ken je???????
Degene die ik ken kan haar mondje prima roeren en draagt het totaal vrijwillig, is het tegerlijkertijd met een vriendin van haar gaan doen, wiens vader niet blij was met die keuze(en die haalde presies de vooroordelen aan die hier genoemd worden, zo van dan zien ze je zo).
Zij kent ook nog een aantal andere burqa dragende vrouwen en ook die doen het vrijwillig, vaak met toch wel wat tegenstand van hun directe omgeving.
Slavinnen, jullie blijven maar voor anderen praten wat ze zouden moeten willen in hun leven...
Niks korten, intrekken.quote:Op zondag 16 oktober 2005 11:34 schreef Gia het volgende:
Gisteren nog een item op TV. Vindt zo'n ingepakte moslima ook nog dat burka-draagsters gewoon recht moeten hebben op bijstand, ook al komen ze op deze manier nooit aan een baan.
Ik geef elke gemeente gelijk die burka-draagsters kort op de bijstand. Het vermindert duidelijk de kansen op een baan.
Idd. Als je dat als niet-moslima doet ("ik weiger principieel zonder bodypaint de deur uit te gaan") dan kun je ook dag met je handje zeggen tegen je steun.quote:Op zondag 16 oktober 2005 12:49 schreef Knarf het volgende:
[..]
Niks korten, intrekken.
Ze doen er namelijk alles aan om niet te hoeven werken.
En mijn peniskoker staat nog wel zo leuk, damnquote:Op zondag 16 oktober 2005 13:04 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Idd. Als je dat als niet-moslima doet ("ik weiger principieel zonder bodypaint de deur uit te gaan") dan kun je ook dag met je handje zeggen tegen je steun.
Bron: http://www.ad.nl/binnenland/article36666.ecequote:'Dat mens ziet er vreselijk eng uit'
Door JUDITH VAN RUITEN EN TONNY VAN DER MEE
Verslaggeefster Judith van Ruiten liep 8 uur door Rotterdam met een burka. De opmerkingen waren niet van de lucht.
Verslaggeefster Judith van Ruiten liep 8 uur door Rotterdam rond in een burka. De opmerkingen zijn niet van de lucht. Foto Rob Keeris
11.00U ,,Gaat u naar Iran?'' vraagt Rachida van Bazar Tafillalet in Rotterdam. Zo vaak komt het namelijk niet voor dat vrouwen een gezichtssluier (burka of nikab) kopen. Zie er in Nederland dan ook maar eens eentje te krijgen. Een kleine islamitische winkel in Rotterdam-Zuid heeft er nog één liggen. Zes euro. ,,Marokkaanse vrouwen lopen er niet mee,'' zegt Rachida. Maar ze is zeer welwillend en helpt de jelleba (gewaad) en nikab aan te doen.
11.05U Getoeter op straat. ,,Zeg hoe heb je haar aan de haak geslagen, kerel,’’ zegt een automobilist met een arm uit het autoraam. Een dame met burka trekt in de 2e Middellandstraat in Rotterdam veel bekijks.
12.00U ,,Godverdomme wijf! Wil je die rommel zo snel mogelijk van je lijf halen!’’ De volgende opmerking kunnen we in onze zak steken, als we in hartje Rotterdam over straat lopen. Op de rand van het Schouwburgplein zitten stoere knapen en meiden. Gegrinnik, gegiechel en gesmoes als we voorbij lopen. ,,Boeh!’’ roept de eerste. Als een rij omvallende dominostenen krijgt deze begroeting navolging bij een ieder in de rij die we passeren. ,,Boeh!’’
13.00U Uitzendbureau Zorgwerk op de Coolsingel: ,,Een baan als thuiszorgmedewerker? Dat zal niet meevallen,’’ zegt een bang kijkende intercedente. ,,Zeker in een wijk als Kralingen zul je veel vervelende opmerkingen naar je hoofd krijgen, vrees ik. Moet die sluier dan echt om? Schoonmaakwerk is misschien wel een oplossing. Weet je wat, kom nog maar een terug als je je cv bij je hebt. O, je hebt geen diploma's. Nou, misschien moet je naar Vedior gaan of zo.’’
13.20U Twee minuten op de Lijnbaan en de opmerkingen gaan verder. ,,Hé Ali. Dat is een lekker wijf voor jou, of niet?’’ En: ,,Je hebt daar toch geen kalasjnikov onder verstopt hè. Je kunt zo bij de al-Qaeda aansluiten!’’ Of: ,,Zeg Henk, zullen we eens een winkel verder gaan kijken?''
13.30U Telkens weer die blikken. Minachting bij de een, medelijden bij de ander. En vooral veel vermaak en ongeloof. Moslimvrouwen kijken bezorgd. Alsof ze willen zeggen: ,,Och arme?’’ Moslimmannen flirten openlijk, hoewel dat niet mag tijdens de ramadan. Turkse jongens grappen en grollen in de deuropening van een reisbureau. ,,Hé, misschien doet ze haar sluier wel af en zit er iets heel lekkers onder!’’ De temperatuur onder de burka stijgt tot tropische hoogte.
13.45U Als bijstandsmoeder mag je in Utrecht niet meer met een burka solliciteren. In Rotterdam lijken ze iets soepeler. Of toch niet? ,,Dit draagt u toch maar tijdelijk?'' vraagt de medewerkster van uitzendbureau Luba bezorgd als we naar vacatures informeren.
14.30U Naar de Marskramer in Hillegersberg, waar ze personeel zoeken. ,,Iemand als jij wilt hier als weekendkracht aan de slag? Nou, dan zal ik een formuliertje moeten halen.’’ Vijftien minuten later en hardop lachend: ,,Die sluier moet dan wel af, hè! Dat wil je niet? Nou, over een hoofddoek discussiëren zal geen kwaad kunnen, maar een burka accepteren we echt niet.’’
14.45U In het chique Hillegersberg lopen ze in blazers, strakke overhemden, bretels en dure truien. Op het terras van eetcafé Facet vallen de monden letterlijk open van verbazing. Iedere pas wordt nauwlettend gevolgd, tot we uit het zicht zijn verdwenen. Eenmaal om de hoek, in de Bergse Dorpsstraat, maken ze van hun hart geen moordkuil. ,,Dat mens ziet er echt vreselijk eng uit!’’ ,,Zou het een man of een vrouw zijn?’’ ,,Kijk nou eens, daar heb je een carnavalsspook!’’ ,,Jij bent een neppert, of niet?’’
15.30U Ondanks de benauwde en zweterige atmosfeer onder de sluier heeft een nikab ook zo z’n voordelen. In de tram en metro heb je de ruimte. Zelfs de kaartcontroleur blijft op eerbiedige afstand. ,,Ik wil echt niet naast haar zitten hoor,’’ fluistert een meisje tegen haar vriendin. ,,Nou,
En ik in Utrecht ook niet, en er zijn hier toch behoorlijk wat moslims. Ik snap eigenlijk helemaal niets van deze discussie, het zal dan ook wel weer een rookgordijn zijn, om de aandacht van de werkelijke problemen af te leiden.quote:Op zondag 16 oktober 2005 17:40 schreef Jett het volgende:
ik zal je wat vertellen in Den Haag heb ik nog NOOIT een vrouw met een burka gezien
Er zijn ook bijna geen machinegeweren in het openbaar. Toch wil ik ze liever niet.quote:Op zondag 16 oktober 2005 18:03 schreef Yildiz het volgende:
ik snap ook niet waarom men zonodig geen burka's meer wil in het openbaar
ze zijn er haast niet enzo
mja, zo'n 50.cal met 2500 km/u door mn hersenpan, daar heb ik last vanquote:Op zondag 16 oktober 2005 18:06 schreef Tarak het volgende:
[..]
Er zijn ook bijna geen machinegeweren in het openbaar. Toch wil ik ze liever niet.
Of iets veel of weinig in het openbaar is, is dus geen argument.
nu vergelijk je appels met peren, ook weer zo doelloosquote:Op zondag 16 oktober 2005 18:06 schreef Tarak het volgende:
[..]
Er zijn ook bijna geen machinegeweren in het openbaar. Toch wil ik ze liever niet.
Of iets veel of weinig in het openbaar is, is dus geen argument.
Je mag je in Nederland niet onherkenbaar over straat begeven (dit staat in bijna elke APV). Niet veel mensen lopen met bivakmutsen over straat. Toch is het verboden. Waarom zouden voor burkawezens andere wetten moeten gelden?quote:Op zondag 16 oktober 2005 18:09 schreef Yildiz het volgende:
[..]
mja, zo'n 50.cal met 2500 km/u door mn hersenpan, daar heb ik last van
die ene burka nou niet echt...
je ziet genoeg mensen met zonnebrillen en petten opstraat die herken je ook niet.quote:Op zondag 16 oktober 2005 18:15 schreef Tarak het volgende:
[..]
Je mag je in Nederland niet onherkenbaar over straat begeven (dit staat in bijna elke APV). Niet veel mensen lopen met bivakmutsen over straat. Toch is het verboden. Waarom zouden voor burkawezens andere wetten moeten gelden?
Ja, te koop bij iedere plaatselijke Blokker.quote:Op zondag 16 oktober 2005 18:20 schreef Jett het volgende:
is het niet zo dat bij criminele vaakl de ogen worden afgedekt door een zwart balkje?
Ik kom ze in Utrecht regelmatig tegen hoor.quote:Op zondag 16 oktober 2005 18:03 schreef Hathor het volgende:
[..]
En ik in Utrecht ook niet, en er zijn hier toch behoorlijk wat moslims. Ik snap eigenlijk helemaal niets van deze discussie, het zal dan ook wel weer een rookgordijn zijn, om de aandacht van de werkelijke problemen af te leiden.
Waar dan ? Ik zit in Overvecht, zo'n beetje de lokale cashba, maar ik heb er hier nog nooit een gezien. En hiervoor woonde ik op de Amsterdamse Straatweg (hoeft geen uitleg denk ik) en ook daar heb ik ze nooit gezien.quote:Op zondag 16 oktober 2005 18:45 schreef DaveHarris het volgende:
[..]
Ik kom ze in Utrecht regelmatig tegen hoor.
Kanaleneiland, burkadragers zijn vaak ook Somalische vrouwen.quote:Op zondag 16 oktober 2005 18:51 schreef Hathor het volgende:
[..]
Waar dan ? Ik zit in Overvecht, zo'n beetje de lokale cashba, maar ik heb er hier nog nooit een gezien. En hiervoor woonde ik op de Amsterdamse Straatweg (hoeft geen uitleg denk ik) en ook daar heb ik ze nooit gezien.
Ook daar kom ik regelmatig voor mijn werk, nog nooit een gezien. Ze zullen er misschien best wel zijn, maar dan verstoppen ze zich net op tijd denk ik.quote:
Nogmaals de vraag, hoeveel vrouwen in burqa ken je?quote:Op zondag 16 oktober 2005 09:35 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Zeg Erodome, kun je begrijpend lezen of niet??????
Ga maar eens na hoeveel burkadragende vrouwen uberhaupt op straat komen?
En die ene, die enkele vrouw die jij kent spreekt ook echt voor alle burkadragende vrouwen. Ja, omdat jij er een schijnt te kennen zul je het wel weten hoor.![]()
Ja, ja iedereen moet doen wat ie wilt in z'n leven. Als jouw leven betstaat uit burka-vrouwen onderdrukken, moet je dat zeker zelf weten.
Mensen zoals jou ga ik niet eens meer mee in discussie, die vinden toch dat alles en iedereen moet doen waar ie zin in heeft. Ha, ha, moet je jezelf zien op je foto's. Denk je dat ze je daar mee aan zien komen in landen waar burka-vrouwen vandaan komen?![]()
Dag.![]()
Hoe bedoel je niet onderdrukt?quote:Op maandag 17 oktober 2005 13:34 schreef erodome het volgende:
Zoals ik al zei ken ik er 1 persoonlijk, niets onderdrukt, gewoon een ontzettend slimme meid die prima haar eigen boontjes kan doppen
Er moet duidelijk gemaakt worden dat in Nederland niemand onderdrukt mag worden. het verbieden van burka's helpt om dit duidelijk te maken.quote:Die ontzettend tiranieke, afschuwelijke mishandelende man waarvan de vrouw niets mag en die door niemand gezien mag worden veranderd ineens van mening als die vrouw die burqa niet meer draagt ofzo?
Het verbieden van de burka is slechts stap 1. De volgende stappen moeten ook worden gezet.quote:De burqa verbieden is wat mij betrefd een verkeerde weg, een zeer verkeerde weg, ipv dat we degene aanpakken die de fout begaat(de mishandelende man) pakken we het slachtoffer aan en goed ook, die wordt dus lekker dubbel slachtoffer en de man loopt fluitend verder,ramt zijn vrouw(nu zonder burqa) nog eens even goed in elkaar en er gebeurt NIETS, want ons geweten is zoooooooooooooooo zuiver, wij hebben die vrouwen GERED, we zijn HELDEN, nou goed?
Hoe bedoel ik niet onderdrukt, nou presies zoals ik het zeg, die burqa was haar EIGEN keuze die ze gemaakt heeft toen ze volwassen was, haar ouders waren het er niet mee eens, haar man zou haar liever met een gewone hoofddoek zien, of zelfs zonder helemaal, maar wat ze in haar kop heeft zitten heeft ze niet in haar kont zitten.quote:Op maandag 17 oktober 2005 13:51 schreef IntroV het volgende:
[..]
Hoe bedoel je niet onderdrukt?
Ze heeft helemaal geen keus om die burka aan te doen of niet. Als ze 'm uitdoet wordt ze verstoten.
Aan de andere kant, als ze die burka wel aandoet, kan ze geen onderwijzeres worden, ze kan niet sporten, zwemmen in een zwembad mag ze niet. Dus echt vrij is ze niet.
Is dat echt zo, die 200.000 vrouwen die per jaar mishandeld en onderdrukt worden zijn echt allemaal burqa dragende vrouwen, die burqa verbieden zal een signaal naar al die etters van mannen geven dat ze niet mogen onderdrukken, wordt eens wakker zeg!!!!quote:Er moet duidelijk gemaakt worden dat in Nederland niemand onderdrukt mag worden. het verbieden van burka's helpt om dit duidelijk te maken.
Welke stappen?quote:Het verbieden van de burka is slechts stap 1. De volgende stappen moeten ook worden gezet.
1 zwaluw maakt nog geen zomer.quote:Op maandag 17 oktober 2005 15:30 schreef erodome het volgende:
Hoe bedoel ik niet onderdrukt, nou presies zoals ik het zeg, die burqa was haar EIGEN keuze die ze gemaakt heeft toen ze volwassen was, haar ouders waren het er niet mee eens, haar man zou haar liever met een gewone hoofddoek zien, of zelfs zonder helemaal, maar wat ze in haar kop heeft zitten heeft ze niet in haar kont zitten.
Dus waar heb je het over, vestoting, welnee, helemaal niet aan de orde.
De dingen die ze met burqa niet kan doen wil ze ook helemaal niet, ze wil niet zwemmen in een zwempak, ze wil geen onderwijzer worden, ze is gewoon huisvrouw en moeder, naar eigen keuze, vroeger werkte ze wel, vond haar man echt prettig, maar toen ze spraken over kinderen heeft zij zelf aangegeven thuis te willen blijven, ze had gewoon mogen blijven werken.
Zo zie je maar weer, spreek niet voor anderen, denk niet voor anderen, dat kunnen ze echt prima zelf ok?
Je draait de situatie om; omdat niet iedere mishandelde vrouw een burka draagt, hoef je de burka niet te verbieden. Omdat niet iedereen vermoord wordt met een pistool, hoeft je wapenbezit niet te verbieden.quote:Is dat echt zo, die 200.000 vrouwen die per jaar mishandeld en onderdrukt worden zijn echt allemaal burqa dragende vrouwen, die burqa verbieden zal een signaal naar al die etters van mannen geven dat ze niet mogen onderdrukken, wordt eens wakker zeg!!!!
Als je duidelijk maakt aan vrouwen dat ze niet onderdrukt hoeven te worden in dit land, zou dat al een stuk schelen. Heel veel vrouwen weten niet beter en er is niemand die iets voor ze doet.quote:Nogmaals, hoe geef je dat signaal daarmee af dan, de handjes van een mishandelende echtgenoot/vader of wat dan ook zitten dan ineens niet meer los?
Maar er zijn WEL allochtonen die hun vrouw mishandelen en onderdrukken. Daar gaat 't in deze topic over.quote:mishandeling is GEEN allochtonen probleem
En waarom wil zij zo graag een burka dragen?quote:En nogmaals, waar is de onderdrukking als iemand ZELF kiest voor een burqa, daar wordt steeds zwaar overheen gewandeld, net alsof dat niet bestaat, ik weet dus zeker dat dat wel bestaat, mijn vriendin doet het vrijwillig, de vrouwen die zij kent doen het vrijwillig, zonder druk van familie of wat dan ook, meestal zelfs met tegenstand vanuit de familie.
Emancipatie van allochtone vrouwenquote:Welke stappen?
Ik heb eerlijk gezegd in alle documentaires hierover (nee ik ken geen, of wens niet om te gaan met, vrouwen die zelf een burka dragen) nog nooit een vrouw gezien die gedwongen is tot het dragen van een burka. Dat kan zijn omdat vrouwen die er zelf voor kiezen een interessanter gegeven zijn en daardoor eerder in aanmerking komen voor het maken van een documentaire. Maar zoals gezegd kan ik me geen in Nederland wonende culturen indenken die het dragen van burkas verplichten. Als je een burkadrager was onder de Taliban, zou je toch zeker niet naar Nederland gevlucht zijn.quote:Op maandag 17 oktober 2005 16:11 schreef IntroV het volgende:
1 zwaluw maakt nog geen zomer.
Bron: http://www.indymedia.nl/nl/2005/10/31089.shtmlquote:Ik wil opkomen voor meisjes onder de leeftijd van 16 jaar. Zij zijn nog minderjarig. Ze zijn het slachtoffer van hun ouders. Ze worden gemanipuleerd om een hoofddoek te dragen.
De media heeft 2 á 3 dagen aandacht aan de burqa besteed.
Minister van der Hoven wil nagaan of de burqa in het onderwijs verboden is.
In dit artikel wil ik ook graag mijn mening geven over dit onderwerp.
Ik ben een vrouw die in Iran werd gedwongen om een hoofddoek te dragen.
Het gaat echter niet alleen om het dragen van de hoofddoek, maar om de psychische dwang achter deze situatie.
De meisjes behoren gehoorzaam en lief te zijn en alles te accepteren. Ze zijn twee rangs personen. De jongens zijn belangrijk. De mannelijke gezinsleden, zoals vader, broer en later de echtgenoot, beslissen alles voor hen.
In deze context heb je geen andere mogelijkheid. Je hebt maar te accepteren wat de anderen tegen je zeggen.
In landen zoals Iran, Afghanistan, of andere Islamitische landen is het verplicht een hoofddoek of burqa te dragen.
Maar je woont nu in Nederland! In een vrij land, een democratie!
Ik wil opkomen voor meisjes onder de leeftijd van 16 jaar. Zij zijn nog minderjarig. Ze zijn het slachtoffer van hun ouders. Ze worden gemanipuleerd om een hoofddoek te dragen.
Buitenlandse kinderen zijn in de klas meestal in de minderheid. Zij willen er in de klas echter ook bij horen. Zij willen er niet anders of opvallend uitzien. Zij willen met alle activiteiten die er op school zijn, meedoen, zoals zwemmen, naar een camping gaan, enz.
Maar helaas worden meisjes, door het geloof van hun ouders, gedwongen om vanaf hun 8e of 9e jaar een hoofddoek te dragen. Zij kunnen zich echter niet gemakkelijk bewegen door de kleding die zij dragen. Ze kunnen met geen enkele sport lekker meedoen. Zij worden snel moe en transpireren erg.
Ik vind dat het geloof individueel moet zijn. Ouders mogen hun kinderen niet dwingen om mee te doen met een geloof.
Kinderen behoren veiligheid, liefde en voedsel te krijgen. Laat het kind later echter zelf de beslissing nemen wat voor geloof hij of zij kiest. Misschien zelfs geen geloof.
Ouders: beslist u niet zelf voor uw kind!
Hiertegen zou een maatregeling genomen moeten worden in belang van de kinderen. Ze zijn onze toekomst.
Iedere kind heeft recht op een veilig omgeving, genoeg aandacht te krijgen en zich geen zorgen te hoeven maken over eten en drinken. Zij moeten ruimte krijgen om lekker te spelen en zich te ontwikkelen.
Als je kinderen een goede basis wil geven, moet je als regering maatregelen nemen. Het dragen van een hoofddoek voor kinderen onder de 16 jaar zou verboden moeten worden. Bij kinderen boven de16 jaar dient men het dragen van een burqa te verbieden.
Deze meisjes hebben het recht om fatsoenlijk adem te kunnen halen!
Zij sterven omdat ze niet zichzelf kunnen zijn. Om zelf een beslissing te kunnen nemen.
Uit dit artikel kunt u concluderen dat betreffende zo’n situatie, de derde generatie nog steeds moeite heeft met integratie.U heeft echter het recht om op te komen voor deze meisjes. Dit soort kinderen hebben onze steun nodig om zichzelf te mogen zijn!
Door deze maatregelingen zullen zij op school niet langer gepest worden. Zij kunnen samen met hun klasgenoten met alle activiteiten meedoen.
Ik ben zelf maatschappelijk werkster bij Vluchtelingenwerk Eindhoven. Ik krijg veel vrouwelijke cliënten die willen integreren. Zij willen zichzelf zijn, maar krijgen hiervoor geen ruimte en steun. Noch van hun geloof of de eigen gemeenschap, noch van de regering.
Toon u solidair voor de maatregel die het verbied om meisjes tot 16 jaar een hoofddoek te laten dragen. Ook dient op een openbare school geen burqa of neqab gedragen te worden.
Fereshteh Moradi
Voorzitter voor het recht voor de Iranese vrouwen in Nederland.
Eindhoven, 14-10-2005
Ik vind ook dat ouders tot een bepaalde leeftijd de kledingkeuze van hun kroost mogen bepalen, maar waar je die grens legt is natuurlijk moeilijk. Tja alles wat binnen de wet valt zou je in principe aan mogen trekken, alleen weet ik niet of de wet op dit punt wel zo gedefinieerd is zodat ze dit soort kwesties op kan vangen. Ik weet eigenlijk niet of een verbod zoden aan de dijk zet, zo lang het niet geprobeerd wordt kun je daar moelijk een antwoord op geven en een merk als Lonsdale kan ook gewoon verboden worden, dus het is eerder gebeurd.quote:Op maandag 17 oktober 2005 23:36 schreef gelly het volgende:
Geweldig toch, zo'n allochtoon die ons opdraagt wat te verbieden ? Ze heeft kennelijk wat methoden van het totalitaire regime aldaar als souvenier meegenomen. Ouders hebben het recht hun kind op te voeden en te kleden zoals hen dat schikt, zolang dat binnen de wet past natuurlijk. Dat het niet altijd even wenselijk is is evident, maar een verbod zet geen zoden aan de dijk. Een verplichte hoofddoek (of rok) heeft een diepere betekenis. En laten we ook niet doen alsof de gemiddelde Nederlander zo verschrikkelijk geëmancipeerd is, het schetst een vals beeld.
mijn mulitculti school heeft ook een verbod op burqa's omdat het niet goed communiceert, maar een school is nog geen openbaar gebied als een markt of een straat ofzo...quote:Op dinsdag 18 oktober 2005 10:17 schreef Gia het volgende:
Ik denk dat een boerenzoon die dagelijk in overall en rubberlaarzen op school verschijnt, ook wel gevraagd zal worden zich wat beter te kleden. Terwijl hij de kleding draagt die thuis normaal is.
Vind dus echt dat scholen eisen mogen stellen. Ben eigenlijk wel voor schooluniformen voor basisschool in elk geval en middelbaar onderwijs mag voor mij ook nog. En dan dus inderdaad uniform, dus geen hoofddoekje voor moslims en geen keppel voor joden.
ik vind niet dat men een burqha zou moeten verbieden ALLEEN uit het oogpunt van onderdrukking.quote:Op dinsdag 18 oktober 2005 09:35 schreef Yildiz het volgende:
en inderdaad, mensen die huilen dat die 12 burqa's in nederland onderdrukt worden, mogen ook wel eens kijken naar de 50.000 slachtoffers van huiselijk geweld...
Mischien moeten we het omgekeerde gaan toepassen van wat er in Kashmir gebeurtquote:
Bron: De krant Het Parool
Een kort artikeltje: Een sollicitante bij 't Islamitisch College Amsterdam legt een zaak voor bij de commissie gelijke behandeling. Zij werd tijdens het sollicitatiegesprek ter verstaan gegeven dat ze voor de klas wel een hoofddoek moest dragen, maar deze moslima wil dat niet.
is dat legaal ?quote:Op dinsdag 18 oktober 2005 09:35 schreef Yildiz het volgende:
en inderdaad, mensen die huilen dat die 12 burqa's in nederland onderdrukt worden, mogen ook wel eens kijken naar de 50.000 slachtoffers van huiselijk geweld...
Slim genoeg om te zeggen dat het vrije keuze is in ieder geval, want anders wordt ze door haar neefjes als een dol varken afgeslacht.quote:Op maandag 17 oktober 2005 13:34 schreef erodome het volgende:
[..]
Zoals ik al zei ken ik er 1 persoonlijk, niets onderdrukt, gewoon een ontzettend slimme meid die prima haar eigen boontjes kan doppen,
een hoofddoek is totaaaaaal iets anders dan een burqa, nochtans wel een slechte zaak maar totaal iets andersquote:Op dinsdag 18 oktober 2005 16:07 schreef desiredbard het volgende:
Nee maar de onderdrukking mag de andere kant op wel:
[..]
Mischien moeten we het omgekeerde gaan toepassen van wat er in Kashmir gebeurt
Wederom blijkt dat jij denkt dat alle mensen met een hoofddoek danwel burqa stomme geiten uit het rifgebergte zijn die niet op een universiteit gezeten kunnen hebben en geen onderwijs genoten hebben. Mja ach.quote:Op dinsdag 18 oktober 2005 16:37 schreef desiredbard het volgende:
[..]
Slim genoeg om te zeggen dat het vrije keuze is in ieder geval, want anders wordt ze door haar neefjes als een dol varken afgeslacht.
Je gaat mij niet vertellen dat de vrouwen en dochters van die sexistische baardapen keuzes hebben, en die dochters evenmin als ze uitgehuwelijkt zijn aan hun oudoom of achterneefje. Bovendien zijn ze tegen die tijd zo geindoctrineerd dat het als intelligentie overkomt
Hmmm en onderdrukte vrouwen in burka'squote:Op dinsdag 18 oktober 2005 09:35 schreef Yildiz het volgende:
Jij staat midden in de samenleving ik zie het al. Volgens mij zijn de turkse en marrokaanse meisjes nou net wel goed geintegreerd en goed opgeleid. Met deze groep zijn nauwelijks problemen en zij vinden hun weg goed in de samenleving. Ja ook met hoofddoek en burqa.quote:Op dinsdag 18 oktober 2005 16:37 schreef desiredbard het volgende:
[..]
Slim genoeg om te zeggen dat het vrije keuze is in ieder geval, want anders wordt ze door haar neefjes als een dol varken afgeslacht.
Je gaat mij niet vertellen dat de vrouwen en dochters van die sexistische baardapen keuzes hebben, en die dochters evenmin als ze uitgehuwelijkt zijn aan hun oudoom of achterneefje. Bovendien zijn ze tegen die tijd zo geindoctrineerd dat het als intelligentie overkomt
Haar familie was TEGEN deze keuze pop, die ken ik ook, zijn hele aardige, moderne mensen, helemaal aangepast aan het leven hier, dolblij dat ze hier in vrijheid kunnen zijn.quote:Op dinsdag 18 oktober 2005 16:37 schreef desiredbard het volgende:
[..]
De islam staat helemaal geen geweld in het huwelijk toe, hoe kom je daarbij zeg???????quote:Op dinsdag 18 oktober 2005 16:42 schreef desiredbard het volgende:
[..]
Hmmm en onderdrukte vrouwen in burka's
Hetzelfde geloof dat ze in die burka houd is toch ook het geloof dat een man toestaat geweld tegen zijn partner te gebruiken,
Ik vraag me af of er al eens onerzoek gedaan is naar huiselijk geweld versus agressie binnen het huwelijk
Nou wat wordt er een hoop gedaan zeg, potjandorie zeg!!!!!!!quote:Op dinsdag 18 oktober 2005 15:54 schreef Elgigante het volgende:
[..]
ik vind niet dat men een burqha zou moeten verbieden ALLEEN uit het oogpunt van onderdrukking.
Maar er wordt al genoeg gekeken om de door jou genoemde cijfers omlaag te krijgen hoor, maar zoals je weet zijn er legio oorzaken en als je het uit wilt dammen zou je moeten eise dat iedereen solitair ging leven en dat lijkt me niet de bedoeling.
Waarom mensen nu per se opkomen voor burqha-dragende vrouwen snap ik niet zo.
Die vrouwen die ervoor kiezen hem te blijven dragen als het buiten niet meer mag, kiezen er dus net zo hard voor om binnen te blijven. Oók dat is een keuze namelijk.quote:Op dinsdag 18 oktober 2005 17:18 schreef Yildiz het volgende:
Ik zeg nergens dat iedereen die een burqa draagt dat vrijwillig doet, maar er zijn ook mensen die het wel vrijwillig dragen. Nu kan je heel simpel die burqa's verbieden, om daarmee te 'beschermen'. Maar ik denk dan dat die vrouwen nooit meer buiten komen. Is dat wat Verdonk wil? Dat enkele mensen geen last meer hebben van burqa's?
Natuurlijk is het heel moeilijk na te gaan wie er nou wel of niet mishandeld wordt thuis. En nu kan het dragen van een burqa een teken zijn dat deze vrouw thuis onderdrukt wordt. Dan is het toch logisch dat, als deze vrouw thuis geslagen wordt door haar man, toch die man aan te pakken?
Tevens zeg ik ook nergens dat iedereen die een burqa draagt slim is. Maar het kan dus gewoon wel.
dit topic zat vanmiddag te flippen bij mij, heel vaak zag ik ineens maar 3 pagina's enzoquote:Op dinsdag 18 oktober 2005 19:42 schreef speknek het volgende:
Jammer dat mijn posts weer genegeerd worden.
quote:Op dinsdag 18 oktober 2005 23:12 schreef Wojworshebn het volgende:
Een vrouw compleet gehuld in burqa roept bij mij veel aggressie op, als ik ze zie lopen heb ik telkens de neiging ernaast te stoppen en keihard te schreeuwen "waar ben je mee bezig wandelende tent, doorgedraaide imker" . Dit is een serieuse post, het is echt belachelijk zo'n ding, als dat mag waarom zou dan een compleet nazi-outfit dan niet mogen?
Hoe vaak zien jullie burqa's? Ik loop al veel meer dan de helft van mijn nog jonge leven rond in de zwarte wijken van zowel Den Haag als Rotterdam en heb in al die jaren precies 2 keer een burqa gespot.quote:Op dinsdag 18 oktober 2005 23:14 schreef Tarak het volgende:
[..]
![]()
Dat heb ik ook, als ik een paar blauwe ogen zie, word ik helemaal agressief, smerig landverraderswijf denk ik dan.....
Drie / Vier keer per maand, waarvan wel vaak dezelfde. Een enkele keer een groepje zwarte zwijgende spoken.quote:Op dinsdag 18 oktober 2005 23:21 schreef Sack_Blabbath het volgende:
[..]
Hoe vaak zien jullie burqa's? Ik loop al veel meer dan de helft van mijn nog jonge leven rond in de zwarte wijken van zowel Den Haag als Rotterdam en heb in al die jaren precies 2 keereen burqa gespot.
Waar woon je dan? Tehran? Kaboel?quote:Op dinsdag 18 oktober 2005 23:22 schreef Tarak het volgende:
[..]
Drie / Vier keer per maand, waarvan wel vaak dezelfde. Een enkele keer een groepje zwarte zwijgende spoken.
Ik kom ze met name tegen in Amsterdam.quote:Op dinsdag 18 oktober 2005 23:27 schreef Sack_Blabbath het volgende:
[..]
Waar woon je dan? Tehran? Kaboel?
Bron: http://www.theovangogh.nl/ebru_34.htmlquote:Chador
Ik woon in het mooiste huis van Amsterdam. Althans, dat vind ik. Het is precies wat ik wil: groot, oud, licht en helemaal van mij. En een beetje van de bank. Het allerleukste is wel dat mijn moeder ergens in de jaren 70 een stekje in mijn tuin heeft gepland. Een stekje van een boom uit de tuin van het huis in Rotterdam waar ik ben opgegroeid. En dat stekje is nu een boom die ver boven de tweede etage rijkt. Ik kocht mijn huis van een goede vriendin van mijn moeder, vandaar.
Bos en Lommer is geen Rotterdam Kralingen, maar mij hoor je niet klagen. Ik zit dan ook niet in de achterafstraatjes waar schotelcity heerst. Bij mij in de straat wonen Eerste Generatie Nederlanders naast de authentieke Nederlanders in koophuizen. In het pand waar mijn zusje woont, zes deuren verderop, woont in een ander appartement een jongen van Turkse afkomst met zijn Nederlandse vriendin. Iedere keer als hij mij ziet, roept 'ie dat hij Indonesisch voor me gaat koken.
Maar.., maar. Maar. Ik woon hier al zes jaar en sinds een paar maanden lopen er opeens geburkaade of gechadorde, in ieder geval compleet in het zwart gehulde vrouwen rond. Ik wil dat niet. Ik erger mij eraan. Ik vind het vrouwenmishandeling. Er staat wel eens een gechadorde vrouw bij de tramhalte een heel end verderop. Eerlijk is eerlijk: zo een end verderop dat ik het van huis uit niet kan zien. Maar een ander geval loopt regelmatig vanuit een zijstraat aan de overkant mijn straat in. Vrij ergerlijk.
Daarnaast lopen er steeds meer boerinnen rond. Boerinnen uit Anatolië in lange jassen met hoofddoeken. Alsof ze gisteren nog in Turkije waren en hun koffers nog niet hebben uitgepakt. Ik erger me er wild aan. Het hoort niet. Dit is Nederland. Hier, maar ook in Turkije, kleden vrouwen zich westers en vrouwelijk. Waarom lopen die vrouwen er toch zo bij?
Ik heb ook een zwarte jas. Lang tot op de enkels. Zwart, maar op geen enkele manier met een chador te associëren. Is het omdat het geen hobbezak is en ik geen slagroomtaartfiguur heb? Prima dat die lui zich in het zwart hijsen maar moet het zo lelijk? Maar 'lelijk' is slechts een marginale ergernis. Waarom bekijken die mensen de wereld vanachter een oogspleetje? Waarom denken zij dat dat normal is? En waarom denken ze dat sinds kort? Echt, een jaar geleden was dat niet zo. Waarom passen die lui zich toch niet aan?
Vorige week zag ik een stuk van een documentaire op TV, genaamd 'gastarbeider'. Het was een tijdsdocumentaire over een Turkse gastarbeider, die in de jaren 70 in Deventer had gewerkt, en nu weer in Turkije woonde. Begin jaren 70 was hij een slanke man, die hierheen kwam om te werken. Strak in het donkere pak. De paradox was bizar. Hoe kan het dat gastarbeiders zich in de jaren 70 aanpasten en nu opeens menen dat dat niet meer hoeft? Dezelfde meneer woonde nu in Turkije, en zag er nu uit als een Turkse boer. De cameraploeg stond hij in stropdas te woord. Niet dat het mooi was, maar wel netjes. Zijn vrouw zag eruit als een Turkse boerin, zoals je ze ook bij mij ergens ver achter hebt. In de Turkse binnenlanden heb ik daar geen moeite mee. Hier wel.
Al enige tijd wil ik eens zo een zwarte gechadorde vrouw aanspreken. Vragen waarom ze er zo bij loopt. Hoe ze denkt hier te integreren. En als ze dat niet wil – integreren- wil ik weten wat ze in Nederland doet. Hoe ze haar dagen doorbrengt. Maar ik durf niet. Voor de donder niet bang, schromeloos stap ik op mensen af, bel ik CEO's, politici en BN'ers, schrijf ik boze stukjes over mediamensen die mij ergeren maar zo een gechadorde vrouw vind ik eng.
Vandaag zag ik er weer een. Helemaal in het zwart met een bril. Over die chador, dus je zag wat meer huid. Ik schrok van haar blanke huid, gewoon blank, misschien wel blanker dan die van mij. Ook zag ik vandaag een uitermate blanke gehoofddoekte vrouw. En ik vroeg me beide keren af of het wel buitenlanders waren. En geen Nederlanders. Ik bedoel, de 'bekeerde' Nederlandse vrouwen zijn natuurlijk het allerengst. Ooit geëmancipeerde 'hoeren' maar nu roomser dan de paus in hun moslim-zijn.
Ik vind het eng. Stel je voor dat het een Nederlandse vrouw is die bekeerd is. Die mij gaat proberen te bekeren, in het Nederlands. Dan zal ik mij niet kunnen inhouden in mijn onbegrip over haar bekering. Binnen no time ruzie. En dan? Stel dat 'men' zich ermee bemoeit, al die enge mannen, dan heb ik het gedaan.
Een variant hierop is dat het een buitenlandse vrouw is. Stel dat ze geen Nederlands spreekt en ook geen Turks. Wat dan? Heb je dus niets aan. Maar stel dat ze wel Nederlands spreekt. Kom ik aanzetten met m'n hete aardappel, vragen stellen en wijsneusje spelen. Waar bemoei ik me mee? Krijg ik 'mijn cultuur' teksten over me heen, gescheld en weet ik wat meer. Misschien wel de roep om RESPECT? En als ze dan Nederlands spreekt, dan moet ze begrijpen dat dat in Nederland niet hoort. Binnen no time heb ik dan ruzie. Alweer.
En dan... stel dat er een kerel onder zit? Stel dat het wezen bewapend is? Allemaal enge scenario's. Ik word er niet vrolijker van. Het hoort niet in Nederland. En we moeten het verbieden. Uit oogpunt van veiligheid. Maar eigenlijk gewoon omdat het vrouwenmishandeling en –onderdrukking is, dat zij zo hun leven zouden moeten leiden. Lijden.
Het alternatief is de andere kant uitkijken. Negeren. En verhuizen. De hele grachtengordel staat te koop. Maar dat verhuizen, dat wil ik niet. Niet alleen omdat ik werkelijk geweldig woon, maar omdat niet IK, maar ZIJ zich dienen aan te passen. Ik laat me niet zomaar uit mijn wijk en huis verdrijven door zwarte wezens die denken dat vrouwen zich zo dienen te kleden. Het is de 21ste eeuw, dit is Nederland, mannen en vrouwen hebben dezelfde. Volgens mij staat dat in de grondwet. En afdwingbaar voor alle burgers van dit land.
Ik ga het toch 'ns doen. Zo'n chador aanspreken. IEMAND moet die mensen toch de mores van dit land bijbrengen. Ik begin in mijn wijk. Wie volgt? Mail mij alle ervaringen.
Ebru Umar
Daar kom ik gelukkig zelden, kutstadquote:Op dinsdag 18 oktober 2005 23:28 schreef Tarak het volgende:
[..]
Ik kom ze met name tegen in Amsterdam.
Ach nu is het een hoofddoek geef je ze de kans moet ze waarschijnlijk een burka dragen of mag ze als vrouw niet eens werkenquote:Op dinsdag 18 oktober 2005 16:37 schreef Yildiz het volgende:
[..]
een hoofddoek is totaaaaaal iets anders dan een burqa, nochtans wel een slechte zaak maar totaal iets anders
[..]
Ik heb het over dom dat is iets anders als IQ niveau, mensen met een hoog iq zijn ook te indoctrineren,quote:Wederom blijkt dat jij denkt dat alle mensen met een hoofddoek danwel burqa stomme geiten uit het rifgebergte zijn die niet op een universiteit gezeten kunnen hebben en geen onderwijs genoten hebben. Mja ach.
Nou moetje toch eens goed tellen, en als we die niet gezichtsbedekende dingen die die Teef waarmee Azous getrouwd is meerekenen kom je handen te kortquote:
Ik ben net de halve middag ook weer door het centrum van den haag gestruind, de markt afgegaan, en maar n paar hoofddoekjes geteld, en nog steeds geen enkele burqa. Ik snap ook niet waar mensen dan last van hebben. Tevens, woon jij wel in Nederland?
Maar waarom doen ze het niet?quote:Op dinsdag 18 oktober 2005 23:29 schreef Tarak het volgende:
[..]
Bron: http://www.theovangogh.nl/ebru_34.html
Ebru Umar had ook al de neiging om een burkawezen aan te spreken.
En jij bent wel heel kortzichtig door niet te begrijpen dat voor iemand die uit een land komt dat zich heeft ontworsteld aan de plicht voor vrouwen om zich helemaal te bedekken, een beweging de andere kant op zeer beangstigend is.quote:Op woensdag 19 oktober 2005 11:42 schreef erodome het volgende:
[..]
Maar waarom doen ze het niet?
Het antwoord staat in het stuk, ANGST, dus omdat iemand bang is voor iets dat hij/zij niet kent, zelf waanbeelden heeft over allerlei enge dingen moet dat iets maar verdwijnen?
Omdat iemand zich ergerd an iets moet het maar verdwijnen?
Wat een onzin zeg, ik laat me niet uit mijn huis wegjagen, net alsof die burqa dragende vrouwen dat van dat mens vragen, alsof ze dat mens lastig vallen, ze lopen er alleen maar, meer niet.
Stuk staat vol met angst en onzin waar men niet op in zou moeten gaan.
Dat ze door mensen als jij worden aangekeken als minderwaardig dat zullen ze waarschijnlijk voor liefnemen. En ik kan je vertellen, als ze geen burqa zouden dragen dan worden ze ook door velen aangekeken alsof ze minderwaardig zijn. Vraag het een gemiddelde westers geklede Marokkaan eens. Daarnaast, dat is nou juist één van de mooie dingen hier in het vrije westen: het recht om je zo debiel te kleden als je wil. Als ik 365 per jaar erbij wil lopen alsof het carnaval is dan mag dat, dan zal jij mij ook minderwaardig achten, maar hey: het mag wel. en gelukkig maar.quote:Op woensdag 19 oktober 2005 12:08 schreef desiredbard het volgende:
nee je wordt door die jutezak dragende teven *) wel aangekeken alsof je minderwaardig bent
(En ja/nee erodome er is waarschijnlijk een 1% uitzondering) maar zoals altijd: de goede moeten onder de kwade lijden.
Mooi, dan kunnen we dus ook alle Lonsdalers per direct de Noordzee opsturenquote:Maar extreme kledij staat gelijk aan extreme gedachten, kortom de gevaarlijke gekken zijn makkelijk te herkennen..... ipv van verbieden zouden we beter oppakken en exporteren
Begrijpend lezen?quote:Op woensdag 19 oktober 2005 14:03 schreef Sack_Blabbath het volgende:
[..]
Dat ze door mensen als jij worden aangekeken als minderwaardig dat zullen ze waarschijnlijk voor liefnemen. En ik kan je vertellen, als ze geen burqa zouden dragen dan worden ze ook door velen aangekeken alsof ze minderwaardig zijn. Vraag het een gemiddelde westers geklede Marokkaan eens. Daarnaast, dat is nou juist één van de mooie dingen hier in het vrije westen: het recht om je zo debiel te kleden als je wil. Als ik 365 per jaar erbij wil lopen alsof het carnaval is dan mag dat, dan zal jij mij ook minderwaardig achten, maar hey: het mag wel. en gelukkig maar.
Ik weet niet hoe dat met onsdalers zit , maar in sommige gevallen ja graagquote:Mooi, dan kunnen we dus ook alle Lonsdalers per direct de Noordzee opsturen![]()
Behalve dat enkelen zich geroepen voelen je als stront te behandelen zal het gevaar niet heel groot zijn. Ik heb nog nergens gelezen dat vrouwen (of mannen) die zich met een burqa in het openbare leven begeven stelselmatig in elkaar geslagen worden.quote:Op woensdag 19 oktober 2005 14:26 schreef desiredbard het volgende:
[..]
Begrijpend lezen?
Zij niet door mij alhoewel ik geen hoge mening over ze heb, maar andersom?
Oh als ik mij in een burka kleed wil ik wel eens weten hoelang ik veilig door den haag of rotterdam loop (en dat ligt volgens de atlas toch echt in het vrije westen)
(Ja ik ben een man maar ik heb die vrijheid toch ook om te dragen wat ik wil,
En door wie het komt dat ik dat niet kan
't Mooie van Nederland is dat jij het misschien graag zou willen, maar dat het gelukkig niet gebeurd. Want begrijp me niet verkeerd, een burqa staat nou ook niet echt symbool voor zaken waar ik zo blij mee ben, maar ik ben nog blijer dat men ze desondanks hier toch mag dragen, net als lonsdalekleding of visjes achter op je auto.quote:Ik weet niet hoe dat met onsdalers zit , maar in sommige gevallen ja graag
Als dat net zo zit als met skinheads heb je ongelijk trouwens zoals iedere skinhead je kan vertellen(SHARP?)
Hoe weet je dat? Eronder gekeken?quote:Op dinsdag 18 oktober 2005 23:22 schreef Tarak het volgende:
[..]
Drie / Vier keer per maand, waarvan wel vaak dezelfde.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |