abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_31337171
quote:
DEN HAAG - Minister Verdonk (Vreemdelingenzaken en Integratie) gaat onderzoeken of het mogelijk is om in specifieke situaties mensen te verbieden een burka te dragen. Een algemeen verbod op het gewaad dat het hele lichaam van moslimvrouwen bedekt, is volgens haar niet goed mogelijk.

De minister wil echter bekijken of het vanuit veiligheidsoverwegingen op bepaalde momenten en gebieden mogelijk is het kledingstuk te verbieden, zei ze maandag in een overleg met de Tweede Kamer. Welke dat kunnen zijn, liet ze in het midden. De bewindsvrouw reageerde daarmee op het pleidooi van Kamerlid Wilders (Groep Wilders) om de burka in het openbaar te verbieden.

Volgens hem is het gewaad vrouwonvriendelijk en zijn de dragers ervan niet direct te identificeren. Bij de burka zijn de ogen vrijwel niet zichtbaar. De vrouw kijkt door een soort gaas, waardoor ze niet bekeken kan worden. Enkele gemeenten in België, waaronder Gent en Antwerpen, hebben het dragen van de burka in het openbaar al verboden.

Verdonk kreeg dit keer meer steun vanuit de Kamer voor haar actieplannen om radicalisering onder moslimjongeren te voorkomen. Ze benadrukte tijdens het overleg dat het "tijdperk van het gezellig theedrinken" voorbij is, dat allochtonen en autochtonen daadwerkelijk met elkaar in gesprek moeten gaan en dat ze elkaar daarbij ook kritisch mogen bejegenen. Het CDA constateerde tot dusver weinig echte bereidheid in de moslimgemeenschap om in dialoog te gaan.

De rijksoverheid gaat alle gemeenten voorzien van een handreiking terrorismebestrijding, kondigde minister Donner (Justitie) aan. Daarin staat onder meer hoe ze in een vroeg stadium de verschijnselen van radicalisme kunnen signaleren.

De Nationaal Coördinator Terrorismebestrijding voert momenteel overleg met de vier grote steden om te kijken hoe zij omgaan met radicalisme dat potentieel gevaarlijk is. De nuttige elementen van die aanpak worden verspreid onder de gemeenten, zei Donner. Een landelijke aanpak is volgens hem niet mogelijk.

De PvdA drong in een motie aan op een landelijk programma om het onderwijs alerter te maken op uitingen van radicalisme. Kamerlid Nawijn (Groep Nawijn) wil via een motie een einde maken aan de bouw van moskeeën en islamitische scholen. VVD-Kamerlid Hirsi Ali lokte verder de discussie uit door te pleiten voor "bevolkingspolitiek" om de toestroom van kinderrijke allochtone gezinnen tegen te gaan. Dat kan volgens haar door te korten op de kinderbijslag.
Bron : Telegraaf

Burka´s verbieden mag niet dat werkt tegen want weinig vrouwen zo´n 100 moslimvrouwen in A´dam dragen dat weinig vrouwen dragen dat

en verder hoor ik Verdonk niet zeuren over Gottics en over kale koppen
schandalig dat Hirsi Ali allochtonen willen aanpakken wegens te veel kinderen
er komt een vergrijzing aan en we hebben kennis nodig om kenniseconomie te worden Hirsi weet niet eens wat ze zegt laat Hirsi eens ophoepelen naar Somalie en daar de problemen daar aan te pakken niet hier

en Nawijn die wil verbod op alles wat Islam is , ik vind het erg raar dat zo ´n Radicale mafkees in de kamer zit diegene die radicalen zijn zijn deze mensen die niet eens kunnen nadenken
Voor vrede en rechtvaardigheid - Tegen alle soorten vormen van geweld.
  maandag 10 oktober 2005 @ 17:22:37 #2
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_31337205
Ik begin Verdonk steeds sympathieker te vinden
Where law ends, tyrrany begins.
pi_31337224
Burka verbieden vind ik prima. Je weet helemaal niet wie eronder schuil gaat, en het is gewoon enkel en alleen om de vrouw te onderdrukken. Ik kan me voorstellen dat je in het Midden-Oosten een burka nodig hebt in een zandstorm, maar hier niet.
  maandag 10 oktober 2005 @ 17:24:37 #4
18147 GoLLeM
Hello? Is this thing on?
  maandag 10 oktober 2005 @ 17:25:08 #5
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_31337263
Pfff... saai gedoe.

laat ze zich met nuttige dingen bezighouden .
When it comes to being Plug 1, it's just me, myself and I
pi_31337401
quote:
Op maandag 10 oktober 2005 17:23 schreef nummer_zoveel het volgende:
Burka verbieden vind ik prima. Je weet helemaal niet wie eronder schuil gaat, en het is gewoon enkel en alleen om de vrouw te onderdrukken. Ik kan me voorstellen dat je in het Midden-Oosten een burka nodig hebt in een zandstorm, maar hier niet.
ik zie bijna vrijwel weinig vrouwen daarmee ze stoppen er van zich zelf er wel mee
verbieden werkt averechts
pi_31337468
Ik vind het een schande dat vrouwen een burka moeten dragen, mensonterend gewoon.
Dit bericht is goedgekeurd door de NSA en de NVD en andere opsporingsdiensten.
  maandag 10 oktober 2005 @ 17:37:30 #8
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_31337600
quote:
Op maandag 10 oktober 2005 17:33 schreef longinus het volgende:
Ik vind het een schande dat vrouwen een burka moeten dragen, mensonterend gewoon.
Zij vinden het mensonterend dat jij drugs mag gebruiken, so what .
pi_31337633
quote:
Op maandag 10 oktober 2005 17:21 schreef Meki het volgende:

[..]

Bron : Telegraaf

Burka´s verbieden mag niet dat werkt tegen want weinig vrouwen zo´n 100 moslimvrouwen in A´dam dragen dat weinig vrouwen dragen dat

er komt een vergrijzing aan en we hebben kennis nodig om kenniseconomie te worden Hirsi weet niet eens wat ze zegt laat Hirsi eens ophoepelen naar Somalie en daar de problemen daar aan te pakken niet hier

en Nawijn die wil verbod op alles wat Islam is , ik vind het erg raar dat zo ´n Radicale mafkees in de kamer zit diegene die radicalen zijn zijn deze mensen die niet eens kunnen nadenken
Burka's zijn al, soort van verboden toch? Dus wat is het probleem
stupidity has become as common as common sense was before
pi_31337819
Burka's mag ze best verbieden, zo lang ze maar met haar tengels van hoofddoeken afblijft
Allah Al Watan Al Malik
pi_31337856
Nou lekker belangrijk zeg - het is ook echt een groot maatschappelijk probleem.

En dan maar zeuren dat moslims zo weinig toenadering zoeken - jezusmina, de ene na de andere offensieve maatregel wordt afgekondigd, ze worden als bedreigend en als B-Nederlanders neergezet maar "oh, wat raar toch dat ze zich steeds meer terugtrekken" en "jeetje wat gek dat de jongeren radicaliseren".

Denkt zo'n vrouw dan helemaal niet logisch na?
  Donald Duck held maandag 10 oktober 2005 @ 17:51:49 #12
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_31337925
uitstekend idee
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
pi_31337946
quote:
Op maandag 10 oktober 2005 17:49 schreef SCH het volgende:
Nou lekker belangrijk zeg - het is ook echt een groot maatschappelijk probleem.

En dan maar zeuren dat moslims zo weinig toenadering zoeken - jezusmina, de ene na de andere offensieve maatregel wordt afgekondigd, ze worden als bedreigend en als B-Nederlanders neergezet maar "oh, wat raar toch dat ze zich steeds meer terugtrekken" en "jeetje wat gek dat de jongeren radicaliseren".

Denkt zo'n vrouw dan helemaal niet logisch na?
ik snap niet wat die radicalen daar in de kamer doen
pi_31337990
quote:
Op maandag 10 oktober 2005 17:37 schreef Posdnous het volgende:

[..]

Zij vinden het mensonterend dat jij drugs mag gebruiken, so what .
Ik gebruik geen drugs, maar als ik in islamitische landen was werd mij vaak gevraagd of ik voor drank wilde zorgen, zorgden zij voor drugs : Ik drink ook niet.

Slecht voorbeeld dus.
Dit bericht is goedgekeurd door de NSA en de NVD en andere opsporingsdiensten.
  Donald Duck held maandag 10 oktober 2005 @ 17:55:29 #15
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_31337999
burka's zijn veel te verhullend.
Als ik met een bivakmuts op straat loop, vindt de politie dat ook niet tof. Zelfde moet gelden voor burka's.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
  maandag 10 oktober 2005 @ 17:58:01 #16
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_31338064
quote:
Op maandag 10 oktober 2005 17:54 schreef longinus het volgende:

[..]

Ik gebruik geen drugs, maar als ik in islamitische landen was werd mij vaak gevraagd of ik voor drank wilde zorgen, zorgden zij voor drugs : Ik drink ook niet.

Slecht voorbeeld dus.
Was ook maar een flauw voorbeeldje.

Ik vind het alleen zo extreem simpel, van die mensen die zeggen van 'ik vind dit niet kunnen en niet leuk en blabla' dus moet er maar een wet komen die het verbiedt.

Bemoei je met je eigen zaken en laat anderen hun gang gaan als ze er niemand mee lastig vallen .
(nu komen alle mensen die vinden dat ze lastiggevallen worden door burka's . )
pi_31338183
-edit: schelden-

[ Bericht 63% gewijzigd door kLowJow op 10-10-2005 18:52:18 ]
Op 09-11-2006 23:08 schreef Chriz2k
Jij bent te sexii voor Fok :{w.
  maandag 10 oktober 2005 @ 18:07:18 #18
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_31338220
quote:

Helaas moet ik zeggen dat de allochtonen uit moslimhoek hier niet bepaald een groot aandeel in hebben. In tegendeel zelfs.

Het verbod vind ik onzin maar goed.
pi_31338340
-edit: zinloze reactie op verwijderd bericht-

[ Bericht 94% gewijzigd door kLowJow op 10-10-2005 18:53:32 ]
eeeh
pi_31340616
Ik vind het een heksen jacht...

Heb nog nooit gehoord dat mensen met een burka een aanslag hebben gepleegd.

Iets wat in de praktijk nog bijna nooit tot problemen heeft geleid, word extreem veel aandacht aan besteed

maar goed, dit soort acties doen het goed bij "het volk" en de verkeizingen komen er weer aan he
pi_31340632
dubbeltopic ---> POL
pi_31340998
quote:
Op maandag 10 oktober 2005 17:23 schreef nummer_zoveel het volgende:
Clowns, verbieden en wel nu, je weet maar nooit wat voor IT figuur eronder schuil gaat en wat ze in die rooie dopneus stoppen voor eng bommengedoe...

Je bent je ervan bewust dat burqa's een zeldzaamheid zijn hier en dat de vrouwen die ze dragen dat zelf doen, vrijwillig, dat het meestal zo is dat hun directe omgeving het niet eens ziet zitten?
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
  maandag 10 oktober 2005 @ 20:34:58 #23
53708 ondeugend
Lost in Sound
pi_31341449
quote:
Op maandag 10 oktober 2005 20:18 schreef erodome het volgende:

Je bent je ervan bewust dat burqa's een zeldzaamheid zijn hier en dat de vrouwen die ze dragen dat zelf doen, vrijwillig, dat het meestal zo is dat hun directe omgeving het niet eens ziet zitten?
Ik geloof er helemaal niets van... Bron ?
And everything under the sun is in tune
But the sun is eclipsed by the moon.
And Prince is still here!
pi_31341597
quote:
Op maandag 10 oktober 2005 20:34 schreef ondeugend het volgende:

[..]

Ik geloof er helemaal niets van... Bron ?
Burqa dragende moslima die ik ken...
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
  maandag 10 oktober 2005 @ 20:51:15 #25
53708 ondeugend
Lost in Sound
pi_31341795
quote:
Op maandag 10 oktober 2005 20:39 schreef erodome het volgende:

[..]

Burqa dragende moslima die ik ken...
En het toch over vrouwen hebben in je post.....
Die ene mevrouw die jij kent vertegenwoordigt niet alle vrouwen die Burka's dragen.
Het is wel zeker een vorm van onderdrukking in de veruit meeste gevallen.
pi_31342005
quote:

[..]

Clowns, verbieden en wel nu, je weet maar nooit wat voor IT figuur eronder schuil gaat en wat ze in die rooie dopneus stoppen voor eng bommengedoe...

Clowns kom je in de regel dan ook niet tegen op straat, tijdens het tanken of bij een paspoort-controle, wel dan?

Gewoon terecht dat men burqa's wil weren van het openbare leven, alleen als het hier al sinds jaar en dag voor zou komen (zoals bijv in Saoudi-Arabie of Afghanistan) zou ik er enigszins, mits vrijwillig gedragen, kunnen leven, maar in Nederland moeten we open zijn punt.

Als het een rage wordt om met bivakmutsen op boodschappen te doen, worden die dingen ook (terecht) verboden op openbare plaatsen.
Yeah baby Yeah!
pi_31342182
quote:
Op maandag 10 oktober 2005 20:58 schreef Elgigante het volgende:

[..]

Clowns kom je in de regel dan ook niet tegen op straat, tijdens het tanken of bij een paspoort-controle, wel dan?
Hoe vaak ben jij iemand met een burqa aan tegen gekomen bij het tanken?
quote:
Gewoon terecht dat men burqa's wil weren van het openbare leven, alleen als het hier al sinds jaar en dag voor zou komen (zoals bijv in Saoudi-Arabie of Afghanistan) zou ik er enigszins, mits vrijwillig gedragen, kunnen leven, maar in Nederland moeten we open zijn punt.
Jammer voor je, maar dat gaat dus niet gebeuren. Er komt geen verbod op burqa's in het openbare leven omdat dat domweg niet kan. Het gaat om een onderzoek naar een verbod in specifieke situaties. Verdonk zei het net zo vaag als het hier staat.
quote:
Als het een rage wordt om met bivakmutsen op boodschappen te doen, worden die dingen ook (terecht) verboden op openbare plaatsen.
Je doet net of burqa's een rage zijn en in belangrijke mate het straatbeeld bepalen. Volgens mij is niks minder waar.

Ik ben er wel voor om dat soort dingen niet te gebruiken in het onderwijs e.d. maar daar komt het al nauwelijks voor dus ik vraag me wederom af welk probleem hier nou mee opgelost wordt.
pi_31342272
quote:
Op maandag 10 oktober 2005 20:51 schreef ondeugend het volgende:

[..]

En het toch over vrouwen hebben in je post.....
Die ene mevrouw die jij kent vertegenwoordigt niet alle vrouwen die Burka's dragen.
Het is wel zeker een vorm van onderdrukking in de veruit meeste gevallen.
Ach ja, jij weet beter hoe het met die vrouwen gaat dan degene die ik ken en die er meer kent he....

Mag iemand zelf beslissen of ze iets onderdrukkend vindt of niet zeg????????????
Waarom moeten wij dat nu weer beslissen.
pi_31342321
quote:
Op maandag 10 oktober 2005 21:08 schreef erodome het volgende:

[..]

Ach ja, jij weet beter hoe het met die vrouwen gaat dan degene die ik ken en die er meer kent he....

Mag iemand zelf beslissen of ze iets onderdrukkend vindt of niet zeg????????????
Waarom moeten wij dat nu weer beslissen.
Of burqha's nu onderdrukkend zijn of niet is eigenlijk niet relevant, dat ze hier niet horen is wél relevant.
Zoiets moet je met 1000 euro per keer beboeten, dan is die provocatie zo afgelopen.
Yeah baby Yeah!
pi_31342361
quote:
Op maandag 10 oktober 2005 20:58 schreef Elgigante het volgende:

[..]

Kom vaker clowns tegen dan vrouwen in burqa hoor...
quote:
Ik dacht altijd dat we in nederland vrij waren te kiezen wat we zelf willen zolang het anderen geen schade aan doet, vreemd dat dat dan nu ineens niet teld, want tja er zijn al zoveel gevallen van burqa dragende mensen die problemen hebben veroorzaakt

Je mag snotverpielekus als achtelijk nazi clubje gewoon demonstreren, maar een burqa mag niet???????

Goths dan ook maar verbieden, sommige zijn namelijk ook alles behalve herkenbaar....
quote:
Welke rage heb je het over, laat ik het eens heel ruim nemen, die 500 tot 1000 burqa dragende vrouwen in dit land?
pi_31342379
quote:
Op maandag 10 oktober 2005 21:10 schreef Elgigante het volgende:
dat ze hier niet horen is wél relevant.
Hoezo niet horen?
pi_31342384
quote:

[..]

Dat is al lang verboden. Net als het openlijk dragen van elk ander masker en dergelijke dat je onherkenbaar maakt.

OT: Goed dat 'men' deze vorm van niet-religieuze vrouwenonderdrukking tegen wil gaan. Jammer dat de betreffende minister niet de intelligentie/ kennis/ overtuigingskracht / achtergrond/ etc. heeft om dit uiteindelijk (succesvol) door te voeren. Maar het idee is goed zullen we maar zeggen.
Als je eigenwijs bent, moet je wel zorgen dat je de wijsheid hebt.
pi_31342413
quote:
Op maandag 10 oktober 2005 21:10 schreef Elgigante het volgende:

[..]

Of burqha's nu onderdrukkend zijn of niet is eigenlijk niet relevant, dat ze hier niet horen is wél relevant.
Zoiets moet je met 1000 euro per keer beboeten, dan is die provocatie zo afgelopen.
Welke provocatie?????????
Je bedoeld jouw eigen angs voor alles wat maar een beetje naat moslim riekt ofzo?

Want die vrouwen dragen het niet voor jou hoor, dragen het niet om jou te stangen, maak je daar maar niet druk om, ze dragen het voor zichzelf namelijk.

En waarom horen die dingen hier niet, wat is er zo erg aan dat iemand zelf kiest om in zo'n ding te lopen, wat is er erger aan dan aan iemand die zich als een of ander spook opmaakt?
pi_31342640
quote:
Op maandag 10 oktober 2005 21:14 schreef erodome het volgende:

[..]

Welke provocatie?????????
Je bedoeld jouw eigen angs voor alles wat maar een beetje naat moslim riekt ofzo?

Want die vrouwen dragen het niet voor jou hoor, dragen het niet om jou te stangen, maak je daar maar niet druk om, ze dragen het voor zichzelf namelijk.

En waarom horen die dingen hier niet, wat is er zo erg aan dat iemand zelf kiest om in zo'n ding te lopen, wat is er erger aan dan aan iemand die zich als een of ander spook opmaakt?
Nee hoor, dat zijn je eigen vooroordelen over mij die je hier tentoonspreid, je laat je koninklijk in de val lopen, dank je wel erodome...!!!

ik heb niets met de Islam of met enige andere religie, wel iets meer met het Christendom maar dat komt door het verleden en de cultuur.
Ik heb niets tegen hoofddoeken, de ramadan, moskeeen of wat dan ook, maar je moet ook grenzen stellen.
Het dragen van een Burqha is voor nederlanders provocatie, net zoals naaktlopen of in Nazikostuum rondbanjeren dat is.
Bovendien hebben we hier wetten die een allesverhullend gewaad verbieden of vind je dat die mensen ook zo naar Schiphol of de Esso mogen gaan?

Dat ze het niet voor mij dragen (ik zou ook niet weten waarom, aantrekkelijker worden ze er niet op) snap ik ook wel, maar iemand die naakt loopt doet dat ook niet voor anderen, dus wat is je punt?

het gaat om fatsoensregels, dat zijn deels ongeschreven wetten, je kunt ze vergelijken met normen en waarden en blijkbaar stellen die niets voor...

Ik vind het ook doodnormaal dat ik in Riyaad niet met een korte broek, nike's en een Hawaii- t-shirt de moskee in mag lopen, dan pas ik me aan aan het land waar ik ben, maar om zoiets te vragen van buitenlanders is tegenwoordig al discriminatie, zo laag zijn we al gezonken...
Yeah baby Yeah!
  maandag 10 oktober 2005 @ 21:23:50 #35
53708 ondeugend
Lost in Sound
pi_31342708
quote:
Op maandag 10 oktober 2005 21:21 schreef Elgigante het volgende:

[..]

Nee hoor, dat zijn je eigen vooroordelen over mij die je hier tentoonspreid, je laat je koninklijk in de val lopen, dank je wel erodome...!!!

ik heb niets met de Islam of met enige andere religie, wel iets meer met het Christendom maar dat komt door het verleden en de cultuur.
Ik heb niets tegen hoofddoeken, de ramadan, moskeeen of wat dan ook, maar je moet ook grenzen stellen.
Het dragen van een Burqha is voor nederlanders provocatie, net zoals naaktlopen of in Nazikostuum rondbanjeren dat is.
Bovendien hebben we hier wetten die een allesverhullend gewaad verbieden of vind je dat die mensen ook zo naar Schiphol of de Esso mogen gaan?

Dat ze het niet voor mij dragen (ik zou ook niet weten waarom, aantrekkelijker worden ze er niet op) snap ik ook wel, maar iemand die naakt loopt doet dat ook niet voor anderen, dus wat is je punt?

het gaat om fatsoensregels, dat zijn deels ongeschreven wetten, je kunt ze vergelijken met normen en waarden en blijkbaar stellen die niets voor...

Ik vind het ook doodnormaal dat ik in Riyaad niet met een korte broek, nike's en een Hawaii- t-shirt de moskee in mag lopen, dan pas ik me aan aan het land waar ik ben, maar om zoiets te vragen van buitenlanders is tegenwoordig al discriminatie, zo laag zijn we al gezonken...
Ik had een soortgelijke reactie klaar, en dus sluit ik me hierbij aan.
  Moderator / Redactie FP maandag 10 oktober 2005 @ 21:24:17 #36
90910 crew  Drizzt_DoUrden
Rawr
pi_31342732
-edit: nutteloze offtopic reactie-

[ Bericht 73% gewijzigd door kLowJow op 10-10-2005 23:27:37 ]
[b]Dingen doen met dingen, da's machtig mooi
Twitch: <a href="https://www.twitch.tv/drizzt_dourden" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" >https://www.twitch.tv/drizzt_dourden</a>[/b]
pi_31342772
Je zegt het precies goed. Je gaat niet met een korte broek de moskee in dus die mevrouw met de burqa gaat hier ook niet zo de kerk in.

Maar als ze met dat ding over straat wil wandelen - so be it.
pi_31342927
Pure symptoombestrijding, niets meer en niets minder. Als mevrouw Verdonk zich zo graag zou willen inzetten voor de rechten van de "allochtone" vrouw, mag ze zich wel eens daadwerkelijk verdiepen in hun problemen en niet met achterlijke voorstellen komen om die vrouwen pas na 5 jaar of langer een verblijfsvergunnung te geven. Sorry, maar het is weer een voorbeeld dat ze geen moer geeft om de allochtone medemens, maar goedkoop wil scoren bij een onnadenkend publiek!
pi_31342999
Degene die een boerka draagt maakt daarmee duidelijk dat zij aanhanger is van een ultra orthodoxe vorm van islam, en een dergelijke radicale levensovertuiging dient op alle mogelijke manieren bestreden te worden. Als dat betekend dat je daarvoor een aantal uitingen daarvan in het openbaar zou moeten verbieden dan zij dat zo.
eeeh
pi_31343048
quote:
Op maandag 10 oktober 2005 21:33 schreef DaveHarris het volgende:
Degene die een boerka draagt maakt daarmee duidelijk dat zij aanhanger is van een ultra orthodoxe vorm van islam, en een dergelijke radicale levensovertuiging dient op alle mogelijke manieren bestreden te worden.
Het dragen van een burka heeft niets met de Islam te maken. Wel met een middeleeuwse cultuur en vrouwenonderdrukking.
pi_31343081
quote:
Degene die een boerka draagt maakt daarmee duidelijk dat zij aanhanger is van een ultra orthodoxe vorm van islam, en een dergelijke radicale levensovertuiging dient op alle mogelijke manieren bestreden te worden.
Goh, jij hebt blijkbaar veel contact met vrouwen die in burkhas lopen, vertel er eens wat meer over. Die ene die ik ooit gezien heb heb ik niet mee gepraat, dus het is een compleet nieuwe ervaring voor me!
pi_31343103
quote:
Op maandag 10 oktober 2005 21:31 schreef Zemi77 het volgende:
Pure symptoombestrijding, niets meer en niets minder. Als mevrouw Verdonk zich zo graag zou willen inzetten voor de rechten van de "allochtone" vrouw, mag ze zich wel eens daadwerkelijk verdiepen in hun problemen en niet met achterlijke voorstellen komen om die vrouwen pas na 5 jaar of langer een verblijfsvergunnung te geven. Sorry, maar het is weer een voorbeeld dat ze geen moer geeft om de allochtone medemens, maar goedkoop wil scoren bij een onnadenkend publiek!
pi_31343205
Het dragen van burqas heeft niks te maken met Islam, het verbieden ervan lijkt mij alleen al vanuit het oogpunt van beveiliging noodzakelijk.
pi_31343211
ik vind dat het geheel verboden zou moeten worden om in het openbaar een burqa te dragen (zoals Wilders wil dus) het past simpelweg niet in onze cultuur.

het wordt steeds erger knorretje is onrein de engelse vlag is beledigend

als ze toch zoveel kritiek hebben, waarom zijn ze hier dan nog? niemand houdt ze tegen om te emigreren naar een islamitisch land toch het hoeft natuurlijk niet maar emigranten passen zich aan naar onze regels en niet andersom!
When you are courting a nice girl an hour seems like a second. When you sit on a red-hot cinder a second seems like an hour. That's relativity.
pi_31343259
quote:
Op maandag 10 oktober 2005 21:39 schreef HiZ het volgende:
Het dragen van burqas heeft niks te maken met Islam,
Nee joh, ze zijn lid van een bowlingclub
pi_31343329
quote:
Op maandag 10 oktober 2005 21:34 schreef Clementiet. het volgende:

[..]

Het dragen van een burka heeft niets met de Islam te maken. Wel met een middeleeuwse cultuur en vrouwenonderdrukking.
Ga jij Talibanners dat even uitleggen dan. Zeggen dat wat ze voorschrijven eigenlijk helemaal niets met islam te maken heeft en ook niet geinspireerd kan zijn op de ahadith. Be my guest zou ik zeggen.
eeeh
pi_31343366
quote:
Op maandag 10 oktober 2005 21:40 schreef SCH het volgende:

[..]

Nee joh, ze zijn lid van een bowlingclub
Nog geen 5% van alle vrouwen die zich Islamitisch noemen op deze wereld dragen zo'n ding.
pi_31343391
quote:
Op maandag 10 oktober 2005 21:35 schreef Zemi77 het volgende:

[..]

Goh, jij hebt blijkbaar veel contact met vrouwen die in burkhas lopen, vertel er eens wat meer over. Die ene die ik ooit gezien heb heb ik niet mee gepraat, dus het is een compleet nieuwe ervaring voor me!
Waar slaat dit nou weer op?
eeeh
pi_31343402
quote:

Is steeds op F5 rammen een Got-tic?
Verder zijn kale hoofden niet verboden. Je hullen in iets dat grenst aan een masker wel.
quote:
er komt een vergrijzing aan en we hebben kennis nodig om kenniseconomie te worden
En hoeveel gaan die kinderen daaraan bijdragen, als ze in een gezin van zes terechtkomen? Weet je hoeveel studeren kost?
quote:
Hirsi weet niet eens wat ze zegt laat Hirsi eens ophoepelen naar Somalie en daar de problemen daar aan te pakken niet hier \
Ja, goed argument. Zeg ook nog even dat ze sexueel gefrustreerd is. .

]
pi_31343461
quote:
Op maandag 10 oktober 2005 21:43 schreef DaveHarris het volgende:

[..]

Ga jij Talibanners dat even uitleggen dan. Zeggen dat wat ze voorschrijven eigenlijk helemaal niets met islam te maken heeft en ook niet geinspireerd kan zijn op de ahadith. Be my guest zou ik zeggen.
Tja, als ik bush zeg dat god het niet goed vindt dat hij landen bombardeerd gelooft hij me ook niet, zucht...

Geef mij maar de koran vers waarin staat dat de burqa verplicht of aangeraden is, veel succes met zoeken.

Kortom, dat iemand zegt dat iets bij een geloof hoort betekend nog niet dat het zo is ok?
pi_31343469
quote:
Op maandag 10 oktober 2005 21:39 schreef GewoneMan het volgende:
het wordt steeds erger knorretje is onrein
Ja, dat is nog zo'n leuke; in de Koran staat dat je varkens niet mag eten. Hoe ze vanuit het niet mogen eten van varkens (die overigens nergens in de Koran onrein worden genoemd) komen tot de conclusie dat een getekend figuurtje dat vaag in de verte op een varken lijkt onrein is ontgaat mij ook helemaal. Maar goed, ik begrijp die Mohammedanen sowieso niet zo heel erg.
pi_31343479
quote:
Op maandag 10 oktober 2005 21:44 schreef HiZ het volgende:

[..]

Nog geen 5% van alle vrouwen die zich Islamitisch noemen op deze wereld dragen zo'n ding.
Klopt. Maar daarom is het voor de vrouwen die zo'n dragen nog wel een uiting van hun islamitische geloof.
pi_31343490
quote:
Op maandag 10 oktober 2005 21:39 schreef GewoneMan het volgende:
ik vind dat het geheel verboden zou moeten worden om in het openbaar een burqa te dragen (zoals Wilders wil dus) het past simpelweg niet in onze cultuur.
Dat vind ik niet. Als iets niet in onze cultuur past, is het doorgaans al verboden. Zo zou de burka wegens wettelijke bezwaren kunnen worden verboden, niet wegens culturele.
quote:
het wordt steeds erger knorretje is onrein de engelse vlag is beledigend
Toch heeft de vrouw uit Nieuwegein die een burka wil dragen, niets te maken met de idioterie aan de overzijde van het Kanaal.
quote:
als ze toch zoveel kritiek hebben, waarom zijn ze hier dan nog?
Een burka is toch niet per se een teken van kritiek?
pi_31343513
quote:
Op maandag 10 oktober 2005 21:43 schreef DaveHarris het volgende:

[..]

Dat weten ze zelf ook wel, heel stiekem. Verder gaat het om de waarheid, en niet daarom om anderen te overtuigen. In Nederland hoort elke vorm van vrouwenonderdrukking tegengegaan te worden, of dat nou tegen een geloof of een cultuur ingaat is van ondergeschikt belang. Maargooeeed dit topic zal toch weer de gebruikelijke weg doorlopen, nou mij niet gezien! Totziens!
pi_31343530
quote:
Op maandag 10 oktober 2005 21:47 schreef erodome het volgende:

[..]

Tja, als ik bush zeg dat god het niet goed vindt dat hij landen bombardeerd gelooft hij me ook niet, zucht...

Geef mij maar de koran vers waarin staat dat de burqa verplicht of aangeraden is, veel succes met zoeken.

Kortom, dat iemand zegt dat iets bij een geloof hoort betekend nog niet dat het zo is ok?
Er is al nauwelijks bewijs te vinden in de Koran dat vrouwen een hoofddoek moeten dragen.
pi_31343548
quote:
Op maandag 10 oktober 2005 21:44 schreef DaveHarris het volgende:

[..]

Waar slaat dit nou weer op?
quote:
Daarop, waar baseer jij het op dat het dragen van een burqa, met radicale levensovertuigingen samenhangt en aanghangers zijn van een ultra orthodoxe vorm van de Islam? Toon mij maar eens aan dat de vrouwen en dochters van de terroristen van 9/11 en de metro's in Madrid en Londen burqa's dragen. Als dat zo is dan begin je me te overtuigen!
pi_31343592
quote:
Op maandag 10 oktober 2005 21:47 schreef SCH het volgende:

[..]

Klopt. Maar daarom is het voor de vrouwen die zo'n dragen nog wel een uiting van hun islamitische geloof.
Voor 1% van de vrouwen die zo'n ding dragen. En die groep wil ik best pesten met een verbod. De rest draagt zo'n ding alleen omdat ze anders het risico lopen afgemaakt te worden omdat ze de zogenaamde eer van hun vader of man besmetten als ze normaal gekleed naar buiten gaan.
pi_31343650
Erkennen dat een burqa een Islamitisch dus Goddelijk voorschrift is, is erkennen dat Saudische zedenmeesters gelijk hadden toen ze besloten dat 17 meisjes beter konden verbranden in hun school dan zonder hijab naar buiten te komen.
pi_31343697
quote:
Op maandag 10 oktober 2005 21:21 schreef Elgigante het volgende:

[..]

Nazi kostuum vind ik ook provocatie, maar weet je wat, met mag ook nog eens, nazi clupjes mogen gewoon demonstreren in alle glorie....
Naaktlopen mag niet op straat, toch rolt er in amsterdam met grote regelmaat een meneer rond in alleen een string op skeelers, mag ook dus, gay parade waar mensen zo goed als naakt zijn, no prob enz enz enz enz enz enz...

Ben je daar ook tegen dan, waarom gelden die fatsoensnormen dan ineens hier niet????

En ja van mij mogen ze zo naar de esso, why not, schiphol zal misschien wat lastiger worden, maar ook daar zie ik het probleem niet, dat probleem was er de afgelopen jaren namelijk ook niet.
We moeten niet net doen alsof de eerste burqa nu pas gesignaleerd is, ze lopen er al vele jaren mee rond en nooit zijn er problemen geweest, toch hebben die vrouwen gewoon geleefd en zijn ze ook nog eens op vakantie geweest(de dame die ik ken gaat elk jaar naar het buitenland, in burqa, no prob tot nu toe).
Kortom, waarom een probleem maken waar geen probleem is??????????

Wat is er nu zoooooooooooo afschuwelijk erg aan die burqa, serieus, ze komen hier al heel erg lang voor, zolang als dat er moslims zijn zo'n beetje, je ziet ze amper, komen dus ook amper voor, er is nog nooit een probleem mee geweest, dus ik vind dit treiterij gewoon en provocatie, want hiermee maak je juist problemen, door gewone, onschuldige vrouwen lastig te vallen terwijl ze niets doen wat een ander kwaad doet.

Ruimschoots overdreven gedoe dus allemaal, laat die enkeling die een burqa wil dragen zeg....
pi_31343711
quote:
Op maandag 10 oktober 2005 21:49 schreef Zemi77 het volgende:
Toon mij maar eens aan dat de vrouwen en dochters van de terroristen van 9/11 en de metro's in Madrid en Londen burqa's dragen. Als dat zo is dan begin je me te overtuigen!
Waarom is dat een vereiste?
pi_31343754
quote:
Op maandag 10 oktober 2005 21:51 schreef HiZ het volgende:

[..]

Voor 1% van de vrouwen die zo'n ding dragen. En die groep wil ik best pesten met een verbod. De rest draagt zo'n ding alleen omdat ze anders het risico lopen afgemaakt te worden omdat ze de zogenaamde eer van hun vader of man besmetten als ze normaal gekleed naar buiten gaan.
Dat is een aanname die je niet echt hard kunt maken, zeker niet voor hier in Nederland.

Maar gelukkig komt het verbod er niet, zou ik waan zin zijn.

Al dat islamgebash is wel weer mooi geweest. Verdonk
pi_31343788
quote:
Op maandag 10 oktober 2005 21:55 schreef erodome het volgende:
Wat is er nu zoooooooooooo afschuwelijk erg aan die burqa, serieus, ze komen hier al heel erg lang voor, zolang als dat er moslims zijn zo'n beetje
Nou, dat is lang!
pi_31343897
quote:
Op maandag 10 oktober 2005 21:56 schreef Johan_de_With het volgende:

[..]

Waarom is dat een vereiste?
Het is geen vereiste. Ik zou alleen graag een beargumenteerde onderbouwing willen zien, waarom die burqa draagsters zo fundamenteel zijn. Of beter gezegd waarom we ze zouden moeten verbieden. Bovenstaande kan een voorbeeld zijn van zo een onderbouwing: Burqa draagsters zijn fundamenteel terrorostsich islamitisch kijk maar naar de vrouwen en dochters van bewezen terroristen, die zich met deze symbolen hebben (moeten) omgeven.
pi_31343924
In het land van het cordon sanitaire is het blijkbaar al op enkele plaatsen zover. Moslim''bashen'' zeker? .
pi_31343982
quote:
Op maandag 10 oktober 2005 21:49 schreef HiZ het volgende:

[..]

Er is al nauwelijks bewijs te vinden in de Koran dat vrouwen een hoofddoek moeten dragen.
Wat een grote waarheid is, dus over de burqa vindt je niets...
pi_31344035
quote:
Op maandag 10 oktober 2005 21:57 schreef SCH het volgende:

[..]

Dat is een aanname die je niet echt hard kunt maken, zeker niet voor hier in Nederland.

Maar gelukkig komt het verbod er niet, zou ik waan zin zijn.

Al dat islamgebash is wel weer mooi geweest. Verdonk
Nee, die hier in nederland vallen voornamelijk in het type dat ik best wel en passant de voet wil dwarszetten.
pi_31344055
quote:
Op maandag 10 oktober 2005 22:01 schreef Zemi77 het volgende:
kijk maar naar de vrouwen en dochters van bewezen terroristen, die zich met deze symbolen hebben (moeten) omgeven.[/i]
De ene fundamentalistische stroming is natuurlijk de andere niet. Bewezen terroristen menen vaak dat zij de vrijheid hebben om te leven als een zigeuner, om de vijand niet te alarmeren. Dat gaat gepaard met callgirls en dronkenschap. Dit wil echter niet zeggen dat mensen die zich strenger kleden, daarom niet gevaarlijk zouden zijn. Ieren die lid zijn van de IRA, bezoeken kerken die er iets anders uit zien dan die van de KKK, maar dat wil niet zeggen dat ze niet allebei schadeloos zijn.
pi_31344067
Nou de mensen die het dragen nog
pi_31344185
quote:
Op maandag 10 oktober 2005 21:58 schreef Johan_de_With het volgende:

[..]

Nou, dat is lang!
Meer dan 30 jaar en al die tijd, geen enge burqa's die zomaar ineens mensen besprongen, geen overvallen gepleegd in burqa(alhoewel, is dat wel waar?????) enz enz enz...

Dus waar zijn we zo bang over(voor degene die zo zwaar tegen de burqa zijn).

Maar vooral, leg eens uit waarom je zo gekant bent tegen de burqa als je tot de tegenstanders behoort, leg het eens goed onderbouwt uit.

Vrouwenonderdrukking????
Niet waar als iemand er zelf voor kiest, ook al zou het jouw keuze niet zijn.
Daarbij, worden die vrouwen die onderdrukt worden dat ineens niet meer als de burqa verboden is, welnee, ze mogen gewoon helemaal niet meer buiten komen, oftewel, het leven van de evt onderdrukte vrouw zal alleen maar erger worden door deze kunstgreep, het haalt het onderdrukkende van manlief namelijk niet weg.

Radicaal, tja, zit dat in een kledingstuk, stel dat er radicale burqa dragende vrouwen zijn, houden die dan ineens op met radicaal zijn als je hun burqa afpakt, of zal het alleen maar erger worden wat ze denken?
pi_31344528
quote:
Op maandag 10 oktober 2005 22:10 schreef erodome het volgende:

[..]

Meer dan 30 jaar en al die tijd, geen enge burqa's die zomaar ineens mensen besprongen, geen overvallen gepleegd in burqa(alhoewel, is dat wel waar?????) enz enz enz...

Dus waar zijn we zo bang over(voor degene die zo zwaar tegen de burqa zijn).

Maar vooral, leg eens uit waarom je zo gekant bent tegen de burqa als je tot de tegenstanders behoort, leg het eens goed onderbouwt uit.

Vrouwenonderdrukking????
Niet waar als iemand er zelf voor kiest, ook al zou het jouw keuze niet zijn.
Daarbij, worden die vrouwen die onderdrukt worden dat ineens niet meer als de burqa verboden is, welnee, ze mogen gewoon helemaal niet meer buiten komen, oftewel, het leven van de evt onderdrukte vrouw zal alleen maar erger worden door deze kunstgreep, het haalt het onderdrukkende van manlief namelijk niet weg.

Radicaal, tja, zit dat in een kledingstuk, stel dat er radicale burqa dragende vrouwen zijn, houden die dan ineens op met radicaal zijn als je hun burqa afpakt, of zal het alleen maar erger worden wat ze denken?
Zoals hier staat, ben ik alleen gekant tegen de burka wanneer het dragen ervan indruist tegen wetsregels die voor iedereen gelden. Daarmee bedoel ik de regel dat iedereen herkenbaar en aanspreekbaar moet zijn. Mocht blijken dat dit niet met elkaar vloekt, dan heb ik er niet zo gek veel tegen, althans; van mij hoeft het dan niet verboden te worden.
Maar ik geloof dat het overgrote deel van de Moslima's geen burka's draagt en dat dit ook al dertig jaar het geval is. Je zei zelf dat er zelfs in de directe omgeving van je vriendin (voor het gemal neem ik even aan dat deze uit gelovigen bestaat) van opgekeken werd.
pi_31344910
Vanwaar toch die frustraties over Verdonk. Ik zie eigenlijk ook nooit argumenten wát ze nu precies verkeerd doet en hoe het anders zou moeten. Daarbij vraag ik me af of diegenen die zo fulmineren tegen Verdonk ook degenen zijn die fulmineren (netter woord dan ''zeiken'') over Ayaan.
Laat Verdonk maar lijsttrekker van de VVD worden
pi_31345110
quote:
Op maandag 10 oktober 2005 21:45 schreef Johan_de_With het volgende:

[..]

Is steeds op F5 rammen een Got-tic?
Verder zijn kale hoofden niet verboden. Je hullen in iets dat grenst aan een masker wel.
[..]

En hoeveel gaan die kinderen daaraan bijdragen, als ze in een gezin van zes terechtkomen? Weet je hoeveel studeren kost?
[..]

Ja, goed argument. Zeg ook nog even dat ze sexueel gefrustreerd is. .

]
voor de zekerheid ik ben ook tegen Burka´s
ik vind ze ook niet kunnen
pi_31345202
Ach, niet kunnen....als het echt uit vrije wil gebeurt, en dat kan best, heb ik er niet meer tegen dan tegen drugsgebruik of harde muziek op de kermis, integendeel.
pi_31345293
Die BURKA is zo verdomd handig!!!
Als me haar eens een dag niet wil zitten doe ik de BURKA aan,
wil ik anoniem over straat de dog uitlaten, trek ik de burka aan.
Wil ik vreemdgaan, trek ik de burka aan..
Zie je der nie uit na een nachtje doorhouwe, doe je toch die burka aan?
Wat zeurt ze nou toch?
Verdonk mag van mij ook een burka aan, zou der niet misstaan met die pinneus van der
//Jij bent een user waar er meer van zouden moeten zijn, zhe devilll // Ik dacht dat je schreef Hitler ofzo//Huillie is mine!
  maandag 10 oktober 2005 @ 22:50:44 #75
3542 Gia
User under construction
pi_31345438
Ben het eens met Verdonk. Hoofddoekje mag inderdaad niet verboden worden, in eigen tijd.
pi_31346659
Goeie aktie van Verdonk
Eindelijk is de tijd van samen thee drinken voorbij
De dames die het er niet eens mee zijn kunnen verhuizen wat mij betreft naar Saoedie Arabie. Overigens mogen wij, niet moslims, daar ook niet zonder hoofddoek lopen, Wij westerlingen mogen zelfs niet naar mekka. Tijd dus dat de regeltjes wat gaan veranderen.
pi_31346960
Logisch dat die dingen verboden worden, je kan niet eens het gezicht zien van die persoon er onder, weet jij veel wat voor wapenarsenaal daar onder verborgen kan zitten.
Er zijn trouwens ook genoeg moslims die preken tegen de burka, omdat die veel te radicaal overkomt.

Maargoed ook hier weer de bekende weg..... de linkse kerk zal wel tegen het burkaverbod zijn.

Wat ik trouwens wel vaag vind, dan zie ik van die sexiemoslimmeisjes, supergoedgekleed ook maar dan ook een soort (soms zelfs roze, of een zeeblauwe) sluier achtig geheel om.
Hoe zit dat dan?
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
pi_31347114
Kan nog altijd niet kiezen...

* ben aan eenkant voor de vrijheid om je te kleden zoals je wil
* aan de andere kant is de onherkenbaarheid in een winkel iets dat geassocieerd wordt met een overval, en dus angst veroorzaakt bij mensen.
* maar zoals eerder gezegd, mag je wel weer over straat als clown, dus waarom niet met burka?
* vrouwen die daadwerkelijk onderdrukt worden door hun man en burka's _moeten_ dragen zijn er wel mee geholpen
* Er zijn toch ook echt wel vrouwen die vrijwillig zo'n doek opdoen.

oftewel, wat mij betreft laten voor wat het is, totdat ik eruit ben.
Doe eens wild ....
pi_31347276
quote:
Op maandag 10 oktober 2005 23:46 schreef Tarot het volgende:

* vrouwen die daadwerkelijk onderdrukt worden door hun man en burka's _moeten_ dragen zijn er wel mee geholpen
Hoezo zijn die geholpen ? Die komen nooit weer buiten. Het is ook een flauwekul argument van Verdonk dat het verbieden van burkha's de vrouwen ten goede komt. Degene die het vrijwillig draagt raakt die vrijheid kwijt, en degene die het verplicht draagt raakt nog meer in een isolement. Een vrij overbodige maatregel, enkel om te scoren lijkt het. Over hoeveel burkha dragende vrouwen hebben we het eigenlijk, en is er niks nuttigers te doen of verzinnen op het gebied van vrouwenemancipatie binnen de Islam ?
pi_31347553
quote:
Op maandag 10 oktober 2005 23:32 schreef Frances het volgende:
Goeie aktie van Verdonk
Eindelijk is de tijd van samen thee drinken voorbij
De dames die het er niet eens mee zijn kunnen verhuizen wat mij betreft naar Saoedie Arabie. Overigens mogen wij, niet moslims, daar ook niet zonder hoofddoek lopen, Wij westerlingen mogen zelfs niet naar mekka. Tijd dus dat de regeltjes wat gaan veranderen.
Ik heb geen enkele behoefte om een islamitisch land te bezoeken, brrrrrrrrrr, ik moet er niet aan denken om naar Mekka te gaan. Dan ga ik liever naar de noordpool om ijspegeltjes te pissen.

Maar een burqa hoort niet thuis in een land waar men elkaar normaal gesproken in de ogen kijkt. Ik zou met zo'n persoon in een tent niet eens kunnen communiceren.
pi_31347619
Voor iedereen die niet vindt dat een burka verboden moet worden; mag ik met een theedoek over mijn hoofd lopen; waardoor ik onherkenbaar word (jawel mensen een grote theedoek dus) als ik kan aantonen dat ik dit doe vanuit een cultuur danwel religieus oogpunt?
pi_31347641
quote:
Op maandag 10 oktober 2005 21:47 schreef erodome het volgende:
33:33 And stay in your houses. Bedizen not yourselves with the bedizenment of the Time of Ignorance. Be regular in prayer, and pay the poor-due, and obey Allah and His messenger. Allah's wish is but to remove uncleanness far from you, O Folk of the Household, and cleanse you with a thorough cleansing.

33:53 O Ye who believe! Enter not the dwellings of the Prophet for a meal without waiting for the proper time, unless permission be granted you. But if ye are invited, enter, and, when your meal is ended, then disperse. Linger not for conversation. Lo! that would cause annoyance to the Prophet, and he would be shy of (asking) you (to go); but Allah is not shy of the truth. And when ye ask of them (the wives of the Prophet) anything, ask it of them from behind a curtain. That is purer for your hearts and for their hearts. And it is not for you to cause annoyance to the messenger of Allah, nor that ye should ever marry his wives after him. Lo! that in Allah's sight would be an enormity.

33:59 O Prophet! Tell thy wives and thy daughters and the women of the believers to draw their cloaks close round them (when they go abroad). That will be better, so that they may be recognised and not annoyed. Allah is ever Forgiving, Merciful.

aub... lees het gerust nog eens na...
When you are courting a nice girl an hour seems like a second. When you sit on a red-hot cinder a second seems like an hour. That's relativity.
  dinsdag 11 oktober 2005 @ 00:11:04 #83
94405 Tarak
Follow the white rabbit...
pi_31348024
Aangezien in menige APV je - buiten carnaval of speciale gelegenheden om - niet als clown, met een schermmasker, met een bivakmuts, sinterklaas of anderszins onherkenbaar over straat mag, mag een burka wel degelijk verboden worden.

En ja, de eerste bankovervallen door in burka geklede wezens (in principe weet je nooit of het een man of een vrouw is die zich als spook over straat begeeft) zijn al gepleegd, las het een tijdje geleden, ik weet niet meer of het in Nederland was.

Los van dit juridische argument, zie ik het dragen van een burka zie ik als een totaal afkeren van de nederlandse samenleving. Wat deze wezens precies in Nederland doen is mij een mysterie.
Helaas heb ik het ongenoegen te regelmatig met deze wezens geconfronteerd te worden, wat mij elke keer weer bijzonder veel ergert. Gelukkig hou ik er weer wel van om mijzelf eens in de zoveel tijd flink te ergeren.
If I had a world of my own, everything would be nonsense. Nothing would be what it is, because everything would be what it isn't. And contrary wise, what is, it wouldn't be. And what it wouldn't be, it would. You see?
pi_31348136
quote:
Op dinsdag 11 oktober 2005 00:00 schreef Clementiet. het volgende:
Voor iedereen die niet vindt dat een burka verboden moet worden; mag ik met een theedoek over mijn hoofd lopen; waardoor ik onherkenbaar word (jawel mensen een grote theedoek dus) als ik kan aantonen dat ik dit doe vanuit een cultuur danwel religieus oogpunt?
ben je nog geen lid dan van de pantykerk?
//Jij bent een user waar er meer van zouden moeten zijn, zhe devilll // Ik dacht dat je schreef Hitler ofzo//Huillie is mine!
pi_31348271
quote:
Op dinsdag 11 oktober 2005 00:11 schreef Tarak het volgende:
Aangezien in menige APV je - buiten carnaval of speciale gelegenheden om - niet als clown, met een schermmasker, met een bivakmuts, sinterklaas of anderszins onherkenbaar over straat mag, mag een burka wel degelijk verboden worden.

En ja, de eerste bankovervallen door in burka geklede wezens (in principe weet je nooit of het een man of een vrouw is die zich als spook over straat begeeft) zijn al gepleegd, las het een tijdje geleden, ik weet niet meer of het in Nederland was.

Los van dit juridische argument, zie ik het dragen van een burka zie ik als een totaal afkeren van de nederlandse samenleving. Wat deze wezens precies in Nederland doen is mij een mysterie.
Helaas heb ik het ongenoegen te regelmatig met deze wezens geconfronteerd te worden, wat mij elke keer weer bijzonder veel ergert. Gelukkig hou ik er weer wel van om mijzelf eens in de zoveel tijd flink te ergeren.
eens
pi_31348382
quote:
Op dinsdag 11 oktober 2005 00:00 schreef Clementiet. het volgende:
Pas je dan wel op dat je niet door Gretta Duisenberg besprongen wordt!
  dinsdag 11 oktober 2005 @ 00:23:45 #87
3542 Gia
User under construction
pi_31348410
quote:
Op dinsdag 11 oktober 2005 00:01 schreef GewoneMan het volgende:

33:59 O Prophet! Tell thy wives and thy daughters and the women of the believers to draw their cloaks close round them (when they go abroad). That will be better, so that they may be recognised and not annoyed. Allah is ever Forgiving, Merciful.

aub... lees het gerust nog eens na...
In die eerste twee passages staat niks over verplichting hoofddoekje.

In de laatste staat alleen dat de vrouwen hun doeken moeten gebruiken om hun lichaam te bedekken. Tja, dat doen wij ook, eigenlijk.
Er staat nergens dat het hoofd, het gezicht en de haren, bedekt moeten zijn.
pi_31348626
quote:
Op dinsdag 11 oktober 2005 00:23 schreef Gia het volgende:

[..]

In die eerste twee passages staat niks over verplichting hoofddoekje.

In de laatste staat alleen dat de vrouwen hun doeken moeten gebruiken om hun lichaam te bedekken. Tja, dat doen wij ook, eigenlijk.
Er staat nergens dat het hoofd, het gezicht en de haren, bedekt moeten zijn.
cloak = bemantelen
cloak = dekmantel
cloak = hullen
cloak = in een mantel kleden
cloak = jas
cloak = mantel
cloak = omhulling
cloakroom = bagagedepot
cloakroom = garderobe
cloakroom = kleedkamer
cloakroom = vestiaire

zie ook de link hieronder

http://en.wikipedia.org/wiki/Cloak

lijkt me duidelijk wat ze hiermee bedoelen
pi_31348894
Om het even van een hele andere kant te bekijken:

Het lijkt mij niet meer dan logisch dat dit verboden moet worden met al deze anti-terreur-maatregelen. Het hedendaagse 'dreigende' terrorisme komt vooral vanuit de islamitische hoek, dus het lijkt mij vrij duidelijk dat je de aanpak ook deels daarop af moet stemmen. Dus iedereen, ongeacht gelovig of niet, herkenbaar over straat. Burka's in het openbaar verbieden. Men moet zich tegenwoordig kunnen legitimeren, en dat kan niet zonder pasfoto, dus ook nog zonder herkenbaar gezicht.

Ik ben zelf tegen al deze anti-terroristen-shit, maar de regering blijkbaar niet, en dus lijkt mij dit een logische stap.
  dinsdag 11 oktober 2005 @ 01:13:07 #90
95278 Scandum
Conform Consume Obey
pi_31349605
Anti-terrorisme vind ik geen goede reden, er is genoeg andere kleding waarin je een bom kan verstoppen.

Dit is meer een uiting van islamophobie. In 2050 hebben de moslims de meerderheid, leer daar mee leven of verhuis naar een ander land.
I'm nobody's sheep
pi_31349631
quote:
Op dinsdag 11 oktober 2005 01:13 schreef Scandum het volgende:
Anti-terrorisme vind ik geen goede reden, er is genoeg andere kleding waarin je een bom kan verstoppen.

Dit is meer een uiting van islamophobie. In 2050 hebben de moslims de meerderheid, leer daar mee leven of verhuis naar een ander land.

no way dude nog liever een burgeroorlog
pi_31349688
quote:
Op dinsdag 11 oktober 2005 01:13 schreef Scandum het volgende:

en waar hebben ze die ''meerderheid'' dan
pi_31349770
quote:
Op dinsdag 11 oktober 2005 01:16 schreef Godslasteraar het volgende:

[..]

in nederland, dan wordt het oelandistan
  dinsdag 11 oktober 2005 @ 01:26:55 #94
95278 Scandum
Conform Consume Obey
pi_31349900
quote:
Op dinsdag 11 oktober 2005 01:16 schreef Godslasteraar het volgende:
Officieel al in 2015 wanneer de meeste kinderen die geboren worden islamitische ouders hebben.
I'm nobody's sheep
pi_31349925
quote:
Op dinsdag 11 oktober 2005 01:26 schreef Scandum het volgende:

[..]

Officieel al in 2015 wanneer de meeste kinderen die geboren worden islamitische ouders hebben.
je bent wel heel naief als je denkt dat dat ooit gaat gebeuren
pi_31350002
quote:
Op dinsdag 11 oktober 2005 01:20 schreef GewoneMan het volgende:

[..]

in nederland, dan wordt het oelandistan
Dan zouden dus zo'n 800.000 moslims nu, waarvan vermoedelijk een minderheid ook daadwerkelijkde moskee bezoekt, binnen 45 jaar moeten groeien naar 15.200.001
Waar halen mensen toch zulke ideeën vandaan, een simpel rekensommetje en je weet beter.
Hou het maar op een verdubbeling tot 2050, maximaal!, dus 1.6 miljoen.

(16.000.000 - 800.000 = 15.200.000 niet- moslims)

800.000 moslims zeer optimistische schatting: bron -> woeps, verkeerde

edit: deze http://www.arabistjansen.nl/HOEVEEL.doc (let op, word document)

[ Bericht 8% gewijzigd door Godslasteraar op 11-10-2005 01:43:12 ]
  dinsdag 11 oktober 2005 @ 01:45:20 #97
95278 Scandum
Conform Consume Obey
pi_31350188
quote:
Op dinsdag 11 oktober 2005 01:14 schreef GewoneMan het volgende:
no way dude nog liever een burgeroorlog
Daar zijn Nederlanders veel te mak voor.
I'm nobody's sheep
  dinsdag 11 oktober 2005 @ 01:50:50 #98
95278 Scandum
Conform Consume Obey
pi_31350272
quote:
Op dinsdag 11 oktober 2005 01:32 schreef Godslasteraar het volgende:
Dan zouden dus zo'n 800.000 moslims nu, waarvan vermoedelijk een minderheid ook daadwerkelijkde moskee bezoekt, binnen 45 jaar moeten groeien naar 15.200.001
Waar halen mensen toch zulke ideeën vandaan, een simpel rekensommetje en je weet beter.
Hou het maar op een verdubbeling tot 2050, maximaal!, dus 1.6 miljoen.
Autochtone bevolking krimpt met een gemiddeld geboorte cijfer van rond de 1.3 terwijl de moslims rond de 4 kinderen krijgen en 70% een import huwelijk aangaat. Dan verlaten nog tussen de 50 en 75 duizend autochtonen per jaar Nederland om het ergens anders te proberen. Reken maar uit.
I'm nobody's sheep
pi_31350434
quote:
Op dinsdag 11 oktober 2005 01:50 schreef Scandum het volgende:

[..]

Autochtone bevolking krimpt met een gemiddeld geboorte cijfer van rond de 1.3 terwijl de moslims rond de 4 kinderen krijgen en 70% een import huwelijk aangaat. Dan verlaten nog tussen de 50 en 75 duizend autochtonen per jaar Nederland om het ergens anders te proberen. Reken maar uit.
Waar haal je die cijfers vandaan. En wat gaan die moslims doen, gaan ze net zulke incompetente corrupte sukkels installeren als in het Midden Oosten en het land ten gronde richten met religieus fanatisme. Gelukkig stemmen veruit de meeste immigranten, als ze al stemmen, op normale en fatsoenlijke partijen. Islamitische partijen mislukken al voordat ze goed en wel opgericht zijn, de meeste moslims weten heel goed dat de Sjeppie's en Abu Yaya's niets te bieden hebben dan ellende, vanwege dergelijke losers wonen ze ook niet meer in de islamitische wereld maar hier in het Westen. Abu Yaya himself is geloof ik ook alweer daarheen vertrokken waar hij hoort.
pi_31351310
Burka
Afghaanse vrouwen in burkaDe burka (of boerka), ook wel niqaab genoemd, is een kledingstuk dat met name door (streng) islamitische vrouwen gedragen wordt. De burka bedekt het gehele lichaam. De burka is de Afghaanse variant van de chador. Bij de burka zijn de ogen echter niet zichtbaar, in tegenstelling tot de chador. De vrouw kijkt door een soort gaas, waardoor zij zelf wel kan kijken, maar niet bekeken kan worden.

Onder het bewind van de Taliban was het dragen van een burka voor vrouwen in Afghanistan verplicht.Enkele islamitische studentes in Nederland wilden ook een burka dragen naar school, maar dit werd door de schoolleiding verboden, omdat zo communicatie niet goed mogelijk zou zijn.

Verschil tussen burka en niqaab
De termen burka en niqaab worden vaak door elkaar gebruikt, maar er is een klein verschil: bij de burka is het gehele gezicht bedekt door een soort gaas en zijn de ogen vrijwel niet zichtbaar (zie foto rechts), terwijl bij de niqaab er een smalle spleet is waardoor de ogen te zien zijn.

Verbod op burka
Politiek en sociaal gezien ligt het dragen van een burka in de westerse wereld nogal gevoelig. Terwijl de dragers ervan vinden dat zij de islam vertegenwoordigen, wordt het vaak gezien als vrouw-onterend en de kloof tussen allochtonen en autochtonen vergrotend. Er gaan dan ook al stemmen in Nederland en België op voor een verbod op volledig verhullende kledij. In de volgende Belgische gemeentes bestaat zo een verbod al: Antwerpen, Maaseik, Gent, Sint-Truiden, Molenbeek en Lebbeke. Verhaal is terug te vinden, inclusief links op: http://nl.wikipedia.org/wiki/Burka

Ben het verder eens in meer of mindere mate met: Nummer_zoveel, Egigante, DaveHarris, Cementiet, GewoneMan. HiZ, Godslasteraar en boyv. Verhelderend verhaaltje over het dragen van een hoofddoek.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')