abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_31337171
quote:
DEN HAAG - Minister Verdonk (Vreemdelingenzaken en Integratie) gaat onderzoeken of het mogelijk is om in specifieke situaties mensen te verbieden een burka te dragen. Een algemeen verbod op het gewaad dat het hele lichaam van moslimvrouwen bedekt, is volgens haar niet goed mogelijk.

De minister wil echter bekijken of het vanuit veiligheidsoverwegingen op bepaalde momenten en gebieden mogelijk is het kledingstuk te verbieden, zei ze maandag in een overleg met de Tweede Kamer. Welke dat kunnen zijn, liet ze in het midden. De bewindsvrouw reageerde daarmee op het pleidooi van Kamerlid Wilders (Groep Wilders) om de burka in het openbaar te verbieden.

Volgens hem is het gewaad vrouwonvriendelijk en zijn de dragers ervan niet direct te identificeren. Bij de burka zijn de ogen vrijwel niet zichtbaar. De vrouw kijkt door een soort gaas, waardoor ze niet bekeken kan worden. Enkele gemeenten in België, waaronder Gent en Antwerpen, hebben het dragen van de burka in het openbaar al verboden.

Verdonk kreeg dit keer meer steun vanuit de Kamer voor haar actieplannen om radicalisering onder moslimjongeren te voorkomen. Ze benadrukte tijdens het overleg dat het "tijdperk van het gezellig theedrinken" voorbij is, dat allochtonen en autochtonen daadwerkelijk met elkaar in gesprek moeten gaan en dat ze elkaar daarbij ook kritisch mogen bejegenen. Het CDA constateerde tot dusver weinig echte bereidheid in de moslimgemeenschap om in dialoog te gaan.

De rijksoverheid gaat alle gemeenten voorzien van een handreiking terrorismebestrijding, kondigde minister Donner (Justitie) aan. Daarin staat onder meer hoe ze in een vroeg stadium de verschijnselen van radicalisme kunnen signaleren.

De Nationaal Coördinator Terrorismebestrijding voert momenteel overleg met de vier grote steden om te kijken hoe zij omgaan met radicalisme dat potentieel gevaarlijk is. De nuttige elementen van die aanpak worden verspreid onder de gemeenten, zei Donner. Een landelijke aanpak is volgens hem niet mogelijk.

De PvdA drong in een motie aan op een landelijk programma om het onderwijs alerter te maken op uitingen van radicalisme. Kamerlid Nawijn (Groep Nawijn) wil via een motie een einde maken aan de bouw van moskeeën en islamitische scholen. VVD-Kamerlid Hirsi Ali lokte verder de discussie uit door te pleiten voor "bevolkingspolitiek" om de toestroom van kinderrijke allochtone gezinnen tegen te gaan. Dat kan volgens haar door te korten op de kinderbijslag.
Bron : Telegraaf

Burka´s verbieden mag niet dat werkt tegen want weinig vrouwen zo´n 100 moslimvrouwen in A´dam dragen dat weinig vrouwen dragen dat

en verder hoor ik Verdonk niet zeuren over Gottics en over kale koppen
schandalig dat Hirsi Ali allochtonen willen aanpakken wegens te veel kinderen
er komt een vergrijzing aan en we hebben kennis nodig om kenniseconomie te worden Hirsi weet niet eens wat ze zegt laat Hirsi eens ophoepelen naar Somalie en daar de problemen daar aan te pakken niet hier

en Nawijn die wil verbod op alles wat Islam is , ik vind het erg raar dat zo ´n Radicale mafkees in de kamer zit diegene die radicalen zijn zijn deze mensen die niet eens kunnen nadenken
Voor vrede en rechtvaardigheid - Tegen alle soorten vormen van geweld.
  maandag 10 oktober 2005 @ 17:22:37 #2
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_31337205
Ik begin Verdonk steeds sympathieker te vinden
Where law ends, tyrrany begins.
pi_31337224
Burka verbieden vind ik prima. Je weet helemaal niet wie eronder schuil gaat, en het is gewoon enkel en alleen om de vrouw te onderdrukken. Ik kan me voorstellen dat je in het Midden-Oosten een burka nodig hebt in een zandstorm, maar hier niet.
  maandag 10 oktober 2005 @ 17:24:37 #4
18147 GoLLeM
Hello? Is this thing on?
  maandag 10 oktober 2005 @ 17:25:08 #5
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_31337263
Pfff... saai gedoe.

laat ze zich met nuttige dingen bezighouden .
When it comes to being Plug 1, it's just me, myself and I
pi_31337401
quote:
Op maandag 10 oktober 2005 17:23 schreef nummer_zoveel het volgende:
Burka verbieden vind ik prima. Je weet helemaal niet wie eronder schuil gaat, en het is gewoon enkel en alleen om de vrouw te onderdrukken. Ik kan me voorstellen dat je in het Midden-Oosten een burka nodig hebt in een zandstorm, maar hier niet.
ik zie bijna vrijwel weinig vrouwen daarmee ze stoppen er van zich zelf er wel mee
verbieden werkt averechts
pi_31337468
Ik vind het een schande dat vrouwen een burka moeten dragen, mensonterend gewoon.
Dit bericht is goedgekeurd door de NSA en de NVD en andere opsporingsdiensten.
  maandag 10 oktober 2005 @ 17:37:30 #8
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_31337600
quote:
Op maandag 10 oktober 2005 17:33 schreef longinus het volgende:
Ik vind het een schande dat vrouwen een burka moeten dragen, mensonterend gewoon.
Zij vinden het mensonterend dat jij drugs mag gebruiken, so what .
pi_31337633
quote:
Op maandag 10 oktober 2005 17:21 schreef Meki het volgende:

[..]

Bron : Telegraaf

Burka´s verbieden mag niet dat werkt tegen want weinig vrouwen zo´n 100 moslimvrouwen in A´dam dragen dat weinig vrouwen dragen dat

er komt een vergrijzing aan en we hebben kennis nodig om kenniseconomie te worden Hirsi weet niet eens wat ze zegt laat Hirsi eens ophoepelen naar Somalie en daar de problemen daar aan te pakken niet hier

en Nawijn die wil verbod op alles wat Islam is , ik vind het erg raar dat zo ´n Radicale mafkees in de kamer zit diegene die radicalen zijn zijn deze mensen die niet eens kunnen nadenken
Burka's zijn al, soort van verboden toch? Dus wat is het probleem
stupidity has become as common as common sense was before
pi_31337819
Burka's mag ze best verbieden, zo lang ze maar met haar tengels van hoofddoeken afblijft
Allah Al Watan Al Malik
pi_31337856
Nou lekker belangrijk zeg - het is ook echt een groot maatschappelijk probleem.

En dan maar zeuren dat moslims zo weinig toenadering zoeken - jezusmina, de ene na de andere offensieve maatregel wordt afgekondigd, ze worden als bedreigend en als B-Nederlanders neergezet maar "oh, wat raar toch dat ze zich steeds meer terugtrekken" en "jeetje wat gek dat de jongeren radicaliseren".

Denkt zo'n vrouw dan helemaal niet logisch na?
  Donald Duck held maandag 10 oktober 2005 @ 17:51:49 #12
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_31337925
uitstekend idee
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
pi_31337946
quote:
Op maandag 10 oktober 2005 17:49 schreef SCH het volgende:
Nou lekker belangrijk zeg - het is ook echt een groot maatschappelijk probleem.

En dan maar zeuren dat moslims zo weinig toenadering zoeken - jezusmina, de ene na de andere offensieve maatregel wordt afgekondigd, ze worden als bedreigend en als B-Nederlanders neergezet maar "oh, wat raar toch dat ze zich steeds meer terugtrekken" en "jeetje wat gek dat de jongeren radicaliseren".

Denkt zo'n vrouw dan helemaal niet logisch na?
ik snap niet wat die radicalen daar in de kamer doen
pi_31337990
quote:
Op maandag 10 oktober 2005 17:37 schreef Posdnous het volgende:

[..]

Zij vinden het mensonterend dat jij drugs mag gebruiken, so what .
Ik gebruik geen drugs, maar als ik in islamitische landen was werd mij vaak gevraagd of ik voor drank wilde zorgen, zorgden zij voor drugs : Ik drink ook niet.

Slecht voorbeeld dus.
Dit bericht is goedgekeurd door de NSA en de NVD en andere opsporingsdiensten.
  Donald Duck held maandag 10 oktober 2005 @ 17:55:29 #15
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_31337999
burka's zijn veel te verhullend.
Als ik met een bivakmuts op straat loop, vindt de politie dat ook niet tof. Zelfde moet gelden voor burka's.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
  maandag 10 oktober 2005 @ 17:58:01 #16
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_31338064
quote:
Op maandag 10 oktober 2005 17:54 schreef longinus het volgende:

[..]

Ik gebruik geen drugs, maar als ik in islamitische landen was werd mij vaak gevraagd of ik voor drank wilde zorgen, zorgden zij voor drugs : Ik drink ook niet.

Slecht voorbeeld dus.
Was ook maar een flauw voorbeeldje.

Ik vind het alleen zo extreem simpel, van die mensen die zeggen van 'ik vind dit niet kunnen en niet leuk en blabla' dus moet er maar een wet komen die het verbiedt.

Bemoei je met je eigen zaken en laat anderen hun gang gaan als ze er niemand mee lastig vallen .
(nu komen alle mensen die vinden dat ze lastiggevallen worden door burka's . )
pi_31338183
-edit: schelden-

[ Bericht 63% gewijzigd door kLowJow op 10-10-2005 18:52:18 ]
Op 09-11-2006 23:08 schreef Chriz2k
Jij bent te sexii voor Fok :{w.
  maandag 10 oktober 2005 @ 18:07:18 #18
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_31338220
quote:

Helaas moet ik zeggen dat de allochtonen uit moslimhoek hier niet bepaald een groot aandeel in hebben. In tegendeel zelfs.

Het verbod vind ik onzin maar goed.
pi_31338340
-edit: zinloze reactie op verwijderd bericht-

[ Bericht 94% gewijzigd door kLowJow op 10-10-2005 18:53:32 ]
eeeh
pi_31340616
Ik vind het een heksen jacht...

Heb nog nooit gehoord dat mensen met een burka een aanslag hebben gepleegd.

Iets wat in de praktijk nog bijna nooit tot problemen heeft geleid, word extreem veel aandacht aan besteed

maar goed, dit soort acties doen het goed bij "het volk" en de verkeizingen komen er weer aan he
pi_31340632
dubbeltopic ---> POL
pi_31340998
quote:
Op maandag 10 oktober 2005 17:23 schreef nummer_zoveel het volgende:
Clowns, verbieden en wel nu, je weet maar nooit wat voor IT figuur eronder schuil gaat en wat ze in die rooie dopneus stoppen voor eng bommengedoe...

Je bent je ervan bewust dat burqa's een zeldzaamheid zijn hier en dat de vrouwen die ze dragen dat zelf doen, vrijwillig, dat het meestal zo is dat hun directe omgeving het niet eens ziet zitten?
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
  maandag 10 oktober 2005 @ 20:34:58 #23
53708 ondeugend
Lost in Sound
pi_31341449
quote:
Op maandag 10 oktober 2005 20:18 schreef erodome het volgende:

Je bent je ervan bewust dat burqa's een zeldzaamheid zijn hier en dat de vrouwen die ze dragen dat zelf doen, vrijwillig, dat het meestal zo is dat hun directe omgeving het niet eens ziet zitten?
Ik geloof er helemaal niets van... Bron ?
And everything under the sun is in tune
But the sun is eclipsed by the moon.
And Prince is still here!
pi_31341597
quote:
Op maandag 10 oktober 2005 20:34 schreef ondeugend het volgende:

[..]

Ik geloof er helemaal niets van... Bron ?
Burqa dragende moslima die ik ken...
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
  maandag 10 oktober 2005 @ 20:51:15 #25
53708 ondeugend
Lost in Sound
pi_31341795
quote:
Op maandag 10 oktober 2005 20:39 schreef erodome het volgende:

[..]

Burqa dragende moslima die ik ken...
En het toch over vrouwen hebben in je post.....
Die ene mevrouw die jij kent vertegenwoordigt niet alle vrouwen die Burka's dragen.
Het is wel zeker een vorm van onderdrukking in de veruit meeste gevallen.
pi_31342005
quote:

[..]

Clowns, verbieden en wel nu, je weet maar nooit wat voor IT figuur eronder schuil gaat en wat ze in die rooie dopneus stoppen voor eng bommengedoe...

Clowns kom je in de regel dan ook niet tegen op straat, tijdens het tanken of bij een paspoort-controle, wel dan?

Gewoon terecht dat men burqa's wil weren van het openbare leven, alleen als het hier al sinds jaar en dag voor zou komen (zoals bijv in Saoudi-Arabie of Afghanistan) zou ik er enigszins, mits vrijwillig gedragen, kunnen leven, maar in Nederland moeten we open zijn punt.

Als het een rage wordt om met bivakmutsen op boodschappen te doen, worden die dingen ook (terecht) verboden op openbare plaatsen.
Yeah baby Yeah!
pi_31342182
quote:
Op maandag 10 oktober 2005 20:58 schreef Elgigante het volgende:

[..]

Clowns kom je in de regel dan ook niet tegen op straat, tijdens het tanken of bij een paspoort-controle, wel dan?
Hoe vaak ben jij iemand met een burqa aan tegen gekomen bij het tanken?
quote:
Gewoon terecht dat men burqa's wil weren van het openbare leven, alleen als het hier al sinds jaar en dag voor zou komen (zoals bijv in Saoudi-Arabie of Afghanistan) zou ik er enigszins, mits vrijwillig gedragen, kunnen leven, maar in Nederland moeten we open zijn punt.
Jammer voor je, maar dat gaat dus niet gebeuren. Er komt geen verbod op burqa's in het openbare leven omdat dat domweg niet kan. Het gaat om een onderzoek naar een verbod in specifieke situaties. Verdonk zei het net zo vaag als het hier staat.
quote:
Als het een rage wordt om met bivakmutsen op boodschappen te doen, worden die dingen ook (terecht) verboden op openbare plaatsen.
Je doet net of burqa's een rage zijn en in belangrijke mate het straatbeeld bepalen. Volgens mij is niks minder waar.

Ik ben er wel voor om dat soort dingen niet te gebruiken in het onderwijs e.d. maar daar komt het al nauwelijks voor dus ik vraag me wederom af welk probleem hier nou mee opgelost wordt.
pi_31342272
quote:
Op maandag 10 oktober 2005 20:51 schreef ondeugend het volgende:

[..]

En het toch over vrouwen hebben in je post.....
Die ene mevrouw die jij kent vertegenwoordigt niet alle vrouwen die Burka's dragen.
Het is wel zeker een vorm van onderdrukking in de veruit meeste gevallen.
Ach ja, jij weet beter hoe het met die vrouwen gaat dan degene die ik ken en die er meer kent he....

Mag iemand zelf beslissen of ze iets onderdrukkend vindt of niet zeg????????????
Waarom moeten wij dat nu weer beslissen.
pi_31342321
quote:
Op maandag 10 oktober 2005 21:08 schreef erodome het volgende:

[..]

Ach ja, jij weet beter hoe het met die vrouwen gaat dan degene die ik ken en die er meer kent he....

Mag iemand zelf beslissen of ze iets onderdrukkend vindt of niet zeg????????????
Waarom moeten wij dat nu weer beslissen.
Of burqha's nu onderdrukkend zijn of niet is eigenlijk niet relevant, dat ze hier niet horen is wél relevant.
Zoiets moet je met 1000 euro per keer beboeten, dan is die provocatie zo afgelopen.
Yeah baby Yeah!
pi_31342361
quote:
Op maandag 10 oktober 2005 20:58 schreef Elgigante het volgende:

[..]

Kom vaker clowns tegen dan vrouwen in burqa hoor...
quote:
Ik dacht altijd dat we in nederland vrij waren te kiezen wat we zelf willen zolang het anderen geen schade aan doet, vreemd dat dat dan nu ineens niet teld, want tja er zijn al zoveel gevallen van burqa dragende mensen die problemen hebben veroorzaakt

Je mag snotverpielekus als achtelijk nazi clubje gewoon demonstreren, maar een burqa mag niet???????

Goths dan ook maar verbieden, sommige zijn namelijk ook alles behalve herkenbaar....
quote:
Welke rage heb je het over, laat ik het eens heel ruim nemen, die 500 tot 1000 burqa dragende vrouwen in dit land?
pi_31342379
quote:
Op maandag 10 oktober 2005 21:10 schreef Elgigante het volgende:
dat ze hier niet horen is wél relevant.
Hoezo niet horen?
pi_31342384
quote:

[..]

Dat is al lang verboden. Net als het openlijk dragen van elk ander masker en dergelijke dat je onherkenbaar maakt.

OT: Goed dat 'men' deze vorm van niet-religieuze vrouwenonderdrukking tegen wil gaan. Jammer dat de betreffende minister niet de intelligentie/ kennis/ overtuigingskracht / achtergrond/ etc. heeft om dit uiteindelijk (succesvol) door te voeren. Maar het idee is goed zullen we maar zeggen.
Als je eigenwijs bent, moet je wel zorgen dat je de wijsheid hebt.
pi_31342413
quote:
Op maandag 10 oktober 2005 21:10 schreef Elgigante het volgende:

[..]

Of burqha's nu onderdrukkend zijn of niet is eigenlijk niet relevant, dat ze hier niet horen is wél relevant.
Zoiets moet je met 1000 euro per keer beboeten, dan is die provocatie zo afgelopen.
Welke provocatie?????????
Je bedoeld jouw eigen angs voor alles wat maar een beetje naat moslim riekt ofzo?

Want die vrouwen dragen het niet voor jou hoor, dragen het niet om jou te stangen, maak je daar maar niet druk om, ze dragen het voor zichzelf namelijk.

En waarom horen die dingen hier niet, wat is er zo erg aan dat iemand zelf kiest om in zo'n ding te lopen, wat is er erger aan dan aan iemand die zich als een of ander spook opmaakt?
pi_31342640
quote:
Op maandag 10 oktober 2005 21:14 schreef erodome het volgende:

[..]

Welke provocatie?????????
Je bedoeld jouw eigen angs voor alles wat maar een beetje naat moslim riekt ofzo?

Want die vrouwen dragen het niet voor jou hoor, dragen het niet om jou te stangen, maak je daar maar niet druk om, ze dragen het voor zichzelf namelijk.

En waarom horen die dingen hier niet, wat is er zo erg aan dat iemand zelf kiest om in zo'n ding te lopen, wat is er erger aan dan aan iemand die zich als een of ander spook opmaakt?
Nee hoor, dat zijn je eigen vooroordelen over mij die je hier tentoonspreid, je laat je koninklijk in de val lopen, dank je wel erodome...!!!

ik heb niets met de Islam of met enige andere religie, wel iets meer met het Christendom maar dat komt door het verleden en de cultuur.
Ik heb niets tegen hoofddoeken, de ramadan, moskeeen of wat dan ook, maar je moet ook grenzen stellen.
Het dragen van een Burqha is voor nederlanders provocatie, net zoals naaktlopen of in Nazikostuum rondbanjeren dat is.
Bovendien hebben we hier wetten die een allesverhullend gewaad verbieden of vind je dat die mensen ook zo naar Schiphol of de Esso mogen gaan?

Dat ze het niet voor mij dragen (ik zou ook niet weten waarom, aantrekkelijker worden ze er niet op) snap ik ook wel, maar iemand die naakt loopt doet dat ook niet voor anderen, dus wat is je punt?

het gaat om fatsoensregels, dat zijn deels ongeschreven wetten, je kunt ze vergelijken met normen en waarden en blijkbaar stellen die niets voor...

Ik vind het ook doodnormaal dat ik in Riyaad niet met een korte broek, nike's en een Hawaii- t-shirt de moskee in mag lopen, dan pas ik me aan aan het land waar ik ben, maar om zoiets te vragen van buitenlanders is tegenwoordig al discriminatie, zo laag zijn we al gezonken...
Yeah baby Yeah!
  maandag 10 oktober 2005 @ 21:23:50 #35
53708 ondeugend
Lost in Sound
pi_31342708
quote:
Op maandag 10 oktober 2005 21:21 schreef Elgigante het volgende:

[..]

Nee hoor, dat zijn je eigen vooroordelen over mij die je hier tentoonspreid, je laat je koninklijk in de val lopen, dank je wel erodome...!!!

ik heb niets met de Islam of met enige andere religie, wel iets meer met het Christendom maar dat komt door het verleden en de cultuur.
Ik heb niets tegen hoofddoeken, de ramadan, moskeeen of wat dan ook, maar je moet ook grenzen stellen.
Het dragen van een Burqha is voor nederlanders provocatie, net zoals naaktlopen of in Nazikostuum rondbanjeren dat is.
Bovendien hebben we hier wetten die een allesverhullend gewaad verbieden of vind je dat die mensen ook zo naar Schiphol of de Esso mogen gaan?

Dat ze het niet voor mij dragen (ik zou ook niet weten waarom, aantrekkelijker worden ze er niet op) snap ik ook wel, maar iemand die naakt loopt doet dat ook niet voor anderen, dus wat is je punt?

het gaat om fatsoensregels, dat zijn deels ongeschreven wetten, je kunt ze vergelijken met normen en waarden en blijkbaar stellen die niets voor...

Ik vind het ook doodnormaal dat ik in Riyaad niet met een korte broek, nike's en een Hawaii- t-shirt de moskee in mag lopen, dan pas ik me aan aan het land waar ik ben, maar om zoiets te vragen van buitenlanders is tegenwoordig al discriminatie, zo laag zijn we al gezonken...
Ik had een soortgelijke reactie klaar, en dus sluit ik me hierbij aan.
  Moderator / Redactie FP maandag 10 oktober 2005 @ 21:24:17 #36
90910 crew  Drizzt_DoUrden
Rawr
pi_31342732
-edit: nutteloze offtopic reactie-

[ Bericht 73% gewijzigd door kLowJow op 10-10-2005 23:27:37 ]
[b]Dingen doen met dingen, da's machtig mooi
Twitch: <a href="https://www.twitch.tv/drizzt_dourden" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" >https://www.twitch.tv/drizzt_dourden</a>[/b]
pi_31342772
Je zegt het precies goed. Je gaat niet met een korte broek de moskee in dus die mevrouw met de burqa gaat hier ook niet zo de kerk in.

Maar als ze met dat ding over straat wil wandelen - so be it.
pi_31342927
Pure symptoombestrijding, niets meer en niets minder. Als mevrouw Verdonk zich zo graag zou willen inzetten voor de rechten van de "allochtone" vrouw, mag ze zich wel eens daadwerkelijk verdiepen in hun problemen en niet met achterlijke voorstellen komen om die vrouwen pas na 5 jaar of langer een verblijfsvergunnung te geven. Sorry, maar het is weer een voorbeeld dat ze geen moer geeft om de allochtone medemens, maar goedkoop wil scoren bij een onnadenkend publiek!
pi_31342999
Degene die een boerka draagt maakt daarmee duidelijk dat zij aanhanger is van een ultra orthodoxe vorm van islam, en een dergelijke radicale levensovertuiging dient op alle mogelijke manieren bestreden te worden. Als dat betekend dat je daarvoor een aantal uitingen daarvan in het openbaar zou moeten verbieden dan zij dat zo.
eeeh
pi_31343048
quote:
Op maandag 10 oktober 2005 21:33 schreef DaveHarris het volgende:
Degene die een boerka draagt maakt daarmee duidelijk dat zij aanhanger is van een ultra orthodoxe vorm van islam, en een dergelijke radicale levensovertuiging dient op alle mogelijke manieren bestreden te worden.
Het dragen van een burka heeft niets met de Islam te maken. Wel met een middeleeuwse cultuur en vrouwenonderdrukking.
Als je eigenwijs bent, moet je wel zorgen dat je de wijsheid hebt.
pi_31343081
quote:
Op maandag 10 oktober 2005 21:33 schreef DaveHarris het volgende:
Degene die een boerka draagt maakt daarmee duidelijk dat zij aanhanger is van een ultra orthodoxe vorm van islam, en een dergelijke radicale levensovertuiging dient op alle mogelijke manieren bestreden te worden.
Goh, jij hebt blijkbaar veel contact met vrouwen die in burkhas lopen, vertel er eens wat meer over. Die ene die ik ooit gezien heb heb ik niet mee gepraat, dus het is een compleet nieuwe ervaring voor me!
pi_31343103
quote:
Op maandag 10 oktober 2005 21:31 schreef Zemi77 het volgende:
Pure symptoombestrijding, niets meer en niets minder. Als mevrouw Verdonk zich zo graag zou willen inzetten voor de rechten van de "allochtone" vrouw, mag ze zich wel eens daadwerkelijk verdiepen in hun problemen en niet met achterlijke voorstellen komen om die vrouwen pas na 5 jaar of langer een verblijfsvergunnung te geven. Sorry, maar het is weer een voorbeeld dat ze geen moer geeft om de allochtone medemens, maar goedkoop wil scoren bij een onnadenkend publiek!
pi_31343205
Het dragen van burqas heeft niks te maken met Islam, het verbieden ervan lijkt mij alleen al vanuit het oogpunt van beveiliging noodzakelijk.
pi_31343211
ik vind dat het geheel verboden zou moeten worden om in het openbaar een burqa te dragen (zoals Wilders wil dus) het past simpelweg niet in onze cultuur.

het wordt steeds erger knorretje is onrein de engelse vlag is beledigend

als ze toch zoveel kritiek hebben, waarom zijn ze hier dan nog? niemand houdt ze tegen om te emigreren naar een islamitisch land toch het hoeft natuurlijk niet maar emigranten passen zich aan naar onze regels en niet andersom!
When you are courting a nice girl an hour seems like a second. When you sit on a red-hot cinder a second seems like an hour. That's relativity.
pi_31343259
quote:
Op maandag 10 oktober 2005 21:39 schreef HiZ het volgende:
Het dragen van burqas heeft niks te maken met Islam,
Nee joh, ze zijn lid van een bowlingclub
pi_31343329
quote:
Op maandag 10 oktober 2005 21:34 schreef Clementiet. het volgende:

[..]

Het dragen van een burka heeft niets met de Islam te maken. Wel met een middeleeuwse cultuur en vrouwenonderdrukking.
Ga jij Talibanners dat even uitleggen dan. Zeggen dat wat ze voorschrijven eigenlijk helemaal niets met islam te maken heeft en ook niet geinspireerd kan zijn op de ahadith. Be my guest zou ik zeggen.
eeeh
pi_31343366
quote:
Op maandag 10 oktober 2005 21:40 schreef SCH het volgende:

[..]

Nee joh, ze zijn lid van een bowlingclub
Nog geen 5% van alle vrouwen die zich Islamitisch noemen op deze wereld dragen zo'n ding.
pi_31343391
quote:
Op maandag 10 oktober 2005 21:35 schreef Zemi77 het volgende:

[..]

Goh, jij hebt blijkbaar veel contact met vrouwen die in burkhas lopen, vertel er eens wat meer over. Die ene die ik ooit gezien heb heb ik niet mee gepraat, dus het is een compleet nieuwe ervaring voor me!
Waar slaat dit nou weer op?
eeeh
pi_31343402
quote:

Is steeds op F5 rammen een Got-tic?
Verder zijn kale hoofden niet verboden. Je hullen in iets dat grenst aan een masker wel.
quote:
er komt een vergrijzing aan en we hebben kennis nodig om kenniseconomie te worden
En hoeveel gaan die kinderen daaraan bijdragen, als ze in een gezin van zes terechtkomen? Weet je hoeveel studeren kost?
quote:
Hirsi weet niet eens wat ze zegt laat Hirsi eens ophoepelen naar Somalie en daar de problemen daar aan te pakken niet hier \
Ja, goed argument. Zeg ook nog even dat ze sexueel gefrustreerd is. .

]
pi_31343461
quote:
Op maandag 10 oktober 2005 21:43 schreef DaveHarris het volgende:

[..]

Ga jij Talibanners dat even uitleggen dan. Zeggen dat wat ze voorschrijven eigenlijk helemaal niets met islam te maken heeft en ook niet geinspireerd kan zijn op de ahadith. Be my guest zou ik zeggen.
Tja, als ik bush zeg dat god het niet goed vindt dat hij landen bombardeerd gelooft hij me ook niet, zucht...

Geef mij maar de koran vers waarin staat dat de burqa verplicht of aangeraden is, veel succes met zoeken.

Kortom, dat iemand zegt dat iets bij een geloof hoort betekend nog niet dat het zo is ok?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')