quote:Op dinsdag 11 oktober 2005 12:53 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Nou..nou..er is een bepaalde afwijking aan de schaamlippen (eendebek) waarbij deze laatste organen uitgroeien tot schudbare proporties.
Nu wordt dit vooral waargenomen bij Khoisan-mensen (Hottentotten ende Bosjesmannen), maar het is toch fijn om te weten dat Allah deze mensen niet overgeslagen heeft bij zijn decreten!
Yep, dat staat nergens letterlijk terwijl de koran verder toch wel redelijk duidelijk is met de geboden en de verboden...quote:Op dinsdag 11 oktober 2005 12:11 schreef Gia het volgende:
[..]
Okay, dat laatste is dus wat er van gemaakt wordt, dat eerste wat er letterlijk staat. De boezem bedekken dus. Je mag niet met die twee diamanten schudden.
Zijn we het dus eens dat er nergens in de koran staat dat het hoofd en haar bedekt moet zijn.
Waarom vindt jij dat jij het recht hebt je te kleden zoals jij wil en vindt je dat anderen datzelfde recht niet hebben omdat ze iets aantrekken wat jou niet zint?quote:Op dinsdag 11 oktober 2005 13:19 schreef Suko het volgende:
Ik bedek ook mijn twee diamanten, mooi topje of zo, en schudden, nee hoor, geweldig mooie BH! Ik kan er niet meer normaal over nadenken, wil het ook niet. Ben daar te vrij en westers voor en weiger die wandelende balen stof hier in Nederland serieus te nemen. Rita Verdonk, en nou doorzetten hè!![]()
for the record, mantel pakjes bestonden toen nog nietquote:Op dinsdag 11 oktober 2005 09:20 schreef Gia het volgende:
Een MANTELpakje bedekt toch echt niet meer dan het lichaam. Cloak impliceert echt niet een totale bedekking.
Iedereen mag dragen wat hij/zij wil, zolang het binnen de grenzen van de wetten en regels van het land, instanties, scholen of wat dan ook valt.quote:Op dinsdag 11 oktober 2005 14:21 schreef erodome het volgende:
[..]
Waarom vindt jij dat jij het recht hebt je te kleden zoals jij wil en vindt je dat anderen datzelfde recht niet hebben omdat ze iets aantrekken wat jou niet zint?
Jij hoeft het toch niet aan, waar maak je je zo druk om zeg!!!!!!!
als je de moeite had genomen de site te bekijken zou je weten dat de hele Koran en Bijbel er letterlijk in staat. er wordt zelfs vermeld welke versie en waarom. ik kan je zelfs melden dat er een sectie is waar the good stuff staat. klik hierquote:Op dinsdag 11 oktober 2005 14:57 schreef erodome het volgende:
Heb je nu al zelf een koran gewone man, 1tje waarvan je weet dat het een betrouwbare vertaling is, of doe je het nogsteeds met anti-islam site's waar er citaten van staan?
Niet gelezen kan je er niet over oordelen. Dus je vingers thuishouden. En de interpretatie van een site. Er gaat niks boven zelf lezen. En je kan het ook lenen bij een bibiotheek.quote:Op dinsdag 11 oktober 2005 17:27 schreef GewoneMan het volgende:
[..]
als je de moeite had genomen de site te bekijken zou je weten dat de hele Koran en Bijbel er letterlijk in staat. er wordt zelfs vermeld welke versie en waarom. ik kan je zelfs melden dat er een sectie is waar the good stuff staat. klik hier
om op je vraag in te gaan of ik al een Koran en of Bijbel heb, NEEN ik weiger dergelijke boeken te kopen. zonde van mijn geld.
nogmaals toon mij een vers die NIET correct op die site staat, succes met zoeken![]()
LEZEN. de hele koran staat er LETTERLIJK opquote:Op dinsdag 11 oktober 2005 17:33 schreef Megumi het volgende:
[..]
Niet gelezen kan je er niet over oordelen. Dus je vingers thuishouden. En de interpretatie van een site. Er gaat niks boven zelf lezen. En je kan het ook lenen bij een bibiotheek.
Presies, een anti geloof site zelfsquote:Op dinsdag 11 oktober 2005 17:27 schreef GewoneMan het volgende:
[..]
als je de moeite had genomen de site te bekijken zou je weten dat de hele Koran en Bijbel er letterlijk in staat. er wordt zelfs vermeld welke versie en waarom. ik kan je zelfs melden dat er een sectie is waar the good stuff staat. klik hier
om op je vraag in te gaan of ik al een Koran en of Bijbel heb, NEEN ik weiger dergelijke boeken te kopen. zonde van mijn geld.
nogmaals toon mij een vers die NIET correct op die site staat, succes met zoeken![]()
je snapt het echt niet he. het staat LETTERLIJK op die site, heb je wel gekeken?quote:Op dinsdag 11 oktober 2005 17:50 schreef erodome het volgende:
[..]
Presies, een anti geloof site zelfs
Dankje om even te tonen wat ik bedoel bij jou, vooral door dat good stuff stukje laat je al zien dat je niet geinterresseert bent in de daadwerkelijke inhoudt, maar je richt op de dingen die jou in je mening sterken.
De koran is net als de bijbel een boek dat je in haar geheel moet lezen en nemen, er gaat een rode draad door het hele gebeuren heen namelijk, als je niet het geheel kent kan je niet oordelen, zo simpel is het.
Ik raad je echt aan er toch 1 aan te schaffen of anders van ellende er 1 te lenen bij de bied(vraag even een moslim wat goede versie's zijn, niet elke vertaling is even ok), zodat je het geheel kan bekijken, lees dan met een open hart aub, het zal je goed doen.
Heel eigenlijk is het zelfs zo dat als je de islam echt wil beoordelen je eerst het oud arabisch moet leren zodat je het boek in de originele vorm kan lezen, dan zit je niet met vertalingen van woorden die meerdere betekenissen kunnen hebben en de vraag of dan wel de juiste betekenis is gekozen, maar goed, dat is wel heel veel om te doen, is mij ook veelste veel gevraagd.
Maar het is een kleine moeite om even het totale boek als geheel te lezen als je het nodig acht om toch wel met regelmaat fiks je mening erover te geven.
Nietwaar, het is een vertaling. De Koran is niet origineel in het Engels, dus kun je dit niet letterlijk nemen.quote:Op dinsdag 11 oktober 2005 17:48 schreef GewoneMan het volgende:
[..]
LEZEN. de hele koran staat er LETTERLIJK op![]()
nee en de koran die bij erodome in de kast staat of ik in de bieb kan lenen wel ?quote:Op dinsdag 11 oktober 2005 18:24 schreef Gia het volgende:
[..]
Nietwaar, het is een vertaling. De Koran is niet origineel in het Engels, dus kun je dit niet letterlijk nemen.
Die was zo onzinnig, dat ik daar maar niet op reageerde.quote:Op dinsdag 11 oktober 2005 18:32 schreef GewoneMan het volgende:
@Gia waar blijft trouwens je reactie die ik poste op je MANTELpakje?
Ik denk dat vrouwen die naar een gebedshuis willen, gekleed in Burka, wel zo over straat zullen moeten, en terug naar huis. Het zou wat zijn als zij zich na het gebed moeten uitkleden om naar huis te kunnen.quote:Op dinsdag 11 oktober 2005 18:44 schreef Clementiet. het volgende:
Ik las vanochtend in de krant dat het niet mogelijk is om het dragen van een burka overal en voor iedereen te verbieden (maar dat er wel gekeken wordt of dit op bepaalde plekken verboden kan worden). Wie kan mij even uitleggen waarom het niet verboden kan worden dat iemand zich onherkenbaar kleedt? En als de reden is dat dit onderdeel is van de 'cultuur' van die mensen, dan stel ik bij deze wederom de vraag of ik ook met een laken over mijn lichaam mag lopen als ik kan aantonen dat dit onderdeel is van 'mijn cultuur'?
Zie mijn eerdere berichten hierover, anders verval ik herhaling!quote:Op dinsdag 11 oktober 2005 14:21 schreef erodome het volgende:
[..]
Waarom vindt jij dat jij het recht hebt je te kleden zoals jij wil en vindt je dat anderen datzelfde recht niet hebben omdat ze iets aantrekken wat jou niet zint?
Jij hoeft het toch niet aan, waar maak je je zo druk om zeg!!!!!!!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |