abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_31256196

AJAX AMSTERDAAAAM

'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
pi_31256250
quote:
Op vrijdag 7 oktober 2005 15:47 schreef golfer het volgende:
Posts van Edenoniphobic hoeven we dus ook in het vervolg niet meer serieus te nemen.
Net zoals je Ajax al jaren niet meer serieus hoeft te nemen bedoel je ?

Maar jullie staan er idd om bekend om dat jullie wat traag van begrip zijn wat dit soort zaken aangaat. Daar moet eerst weer 6 jaar overheen gaan eer het begint te dagen. Tegen die tijd en na 6738 keer de bevestiging te hebben lullen jullie dezelfde praatjes als ik in dit topic over die spelers, duurt gewoon effe wat langer...
pi_31256255
Net een ajax kaartspel voor een Feyenoord supporter gekocht

ga het hem zaterdag geven.... \o/
pi_31256269
quote:
Op vrijdag 7 oktober 2005 15:51 schreef thettes het volgende:

ik ga hetzelfde doen maar dan met een sneijder sleutelhanger
pi_31256270
quote:
Op vrijdag 7 oktober 2005 15:51 schreef Edenoniphobic het volgende:

[..]

Maar jullie staan er idd om bekend om dat jullie wat traag van begrip zijn wat dit soort zaken aangaat. Daar moet eerst weer 6 jaar overheen gaan eer het begint te dagen. Tegen die tijd en na 6738 keer de bevestiging te hebben lullen jullie dezelfde praatjes als ik in dit topic over die spelers, duurt gewoon effe wat langer...

Je wordt vervelend...
In Southern Sun
pi_31256292
AAAAAAJAAAAAAAAX
pi_31256297
quote:

Da_sandman heeft dat nou nog nooit voor mij gekocht
pi_31256345
quote:

[..]

Hoor ik daar een Lama schijten?
pi_31256351
Wanneer ben je ook alweer jarig Kaapie
In Southern Sun
pi_31256366
Sarpong en Goossens zijn trouwens wel twee toppertjes. Ik vraag me alleen af wanneer ze in de basis denken te kunnen spelen: 2012 of 2013?
God gaf de mens vrijheid en we kunnen dus al met al aannemen dat hij niet verantwoordelijk is voor menselijke misdaden. Alleen hij die de mens heeft geschapen draagt echter de volle verantwoordelijkheid voor de stront.
pi_31256388
quote:
Op vrijdag 7 oktober 2005 15:52 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Je wordt vervelend...
Weet ik. Bij saai voetbal hoort vervelende kritiek.
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 7 oktober 2005 @ 15:57:36 #12
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_31256392
quote:

[..]

Tuurlijk joh ...
OG X BC - Orange Goblin Beer Core: Straight Edge - 'til the bar opens
Liverpool - JFT 96 - Never forgotten
  vrijdag 7 oktober 2005 @ 15:58:09 #13
128959 M0NTANA
Don't fuck with me!
pi_31256407
quote:
Op vrijdag 7 oktober 2005 15:56 schreef cultheld het volgende:
Sarpong en Goossens zijn trouwens wel twee toppertjes. Ik vraag me alleen af wanneer ze in de basis denken te kunnen spelen: 2012 of 2013?
Eerder dan Jordy Hoogstrate, jullie toptalent.
I'm Tony Montana! You fuck with me, you fuckin' with da best!
A.F.C. Ajax - Tottenham Hotspur F.C. - S.S. Lazio S.p.A. - Club Atlético de Madrid S.A.D. - R.S.C. Anderlecht
pi_31256420
Doc met een nieuw icoontje, dat is vreemd zeg...
A player does not hope to get lucky; he just hopes others don't get lucky.
Klik dan als je durft
  vrijdag 7 oktober 2005 @ 15:59:32 #15
17897 Cart_man
Love to be hated
pi_31256447
Geweldige topictitel weer.
quote:

Dat hij het spel door je strot naar binnen moge werken.
A.M.A.B
pi_31256455
quote:
Op vrijdag 7 oktober 2005 15:56 schreef cultheld het volgende:

Ze hebben met Afellay ook eens een speler uit de eigen jeugd in het elftal, moet je ze horen

En Edenodinges, als je het zo saai vind, wat doe je hier dan?
In Southern Sun
pi_31256469
quote:
Op vrijdag 7 oktober 2005 15:59 schreef Cart_man het volgende:
Geweldige topictitel weer.
In Southern Sun
pi_31256500
quote:
Op vrijdag 7 oktober 2005 15:59 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Ze hebben met Afellay ook eens een speler uit de eigen jeugd in het elftal, moet je ze horen

Ik denk dat je de strekking van mijn post niet begrijpt.
God gaf de mens vrijheid en we kunnen dus al met al aannemen dat hij niet verantwoordelijk is voor menselijke misdaden. Alleen hij die de mens heeft geschapen draagt echter de volle verantwoordelijkheid voor de stront.
pi_31256512
hup Ajax
pi_31256515
Dat blijkt dan. Wat bedoel je er dan mee?
In Southern Sun
pi_31256564
quote:
Op vrijdag 7 oktober 2005 16:02 schreef Da_Sandman het volgende:
Dat blijkt dan. Wat bedoel je er dan mee?
Dat ze geen kans zullen krijgen bij een club als Chelsea. Dat worden Huth 2 en 3. Chelsea koopt toch ieder jaar alle toppers, dus hoe willen zij er dan ooit tussen komen?
pi_31256567
quote:
Op vrijdag 7 oktober 2005 15:53 schreef BliksemSchigt het volgende:
AAAAAAJAAAAAAAAX
pi_31256601
quote:
Op vrijdag 7 oktober 2005 15:55 schreef Da_Sandman het volgende:
Wanneer ben je ook alweer jarig Kaapie
April
pi_31256670
quote:
Op vrijdag 7 oktober 2005 15:59 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Mijn nietszeggende mening geven over jullie wanbeleid, die overigens wel de keiharde waarheid is, maar dat is bijzaak.
pi_31256690
quote:
Op vrijdag 7 oktober 2005 15:49 schreef Da_Sandman het volgende:
[afbeelding]

AJAX AMSTERDAAAAM

pi_31256701
quote:
Op vrijdag 7 oktober 2005 16:04 schreef cultheld het volgende:

[..]

Dat ze geen kans zullen krijgen bij een club als Chelsea. Dat worden Huth 2 en 3. Chelsea koopt toch ieder jaar alle toppers, dus hoe willen zij er dan ooit tussen komen?
Ah, op die manier..
Heb je wel een punt, dus lekker in Amsterdam blijven
In Southern Sun
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 7 oktober 2005 @ 16:10:09 #27
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_31256752
quote:
Op vrijdag 7 oktober 2005 16:07 schreef Edenoniphobic het volgende:

[..]

Mijn nietszeggende mening geven over jullie wanbeleid, die overigens wel de keiharde waarheid is, maar dat is bijzaak.
Ach, we laten die 16 en 17 jarige niet debuteren in het eerste want dan worden ze direct door marco geselecteerd en dan gaan jullie weer zo hard piepen ...
pi_31256781
quote:
Op vrijdag 7 oktober 2005 16:08 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Ah, op die manier..
Heb je wel een punt, dus lekker in Amsterdam blijven
Geld maakt blind. Die Rus is in staat om jeugdspelers 1 á 2 miljoen per jaar aan te bieden.
pi_31256849
ze zouden toch niet zo dom zijn om nu al voor het geld te gaan?
AFC Ajax
pi_31256914
quote:
Op vrijdag 7 oktober 2005 16:13 schreef Tvduijn het volgende:
ze zouden toch niet zo dom zijn om nu al voor het geld te gaan?
Stel je voor dat ze 1 miljoen per jaar kunnen verdienen en een 2-jarig contract kunnen tekenen. Al mislukken ze, dan hoeven ze nooit meer te werken als ze het slim spelen. Ze zullen dan wel gek zijn om de kans te lopen om een volgende Hosé of Bobson te worden.
pi_31256918
Geld maakt Blind, Blind maakt ze beter...
In Southern Sun
pi_31256936
quote:
Op vrijdag 7 oktober 2005 16:10 schreef Doc het volgende:

[..]

Ach, we laten die 16 en 17 jarige niet debuteren in het eerste want dan worden ze direct door marco geselecteerd en dan gaan jullie weer zo hard piepen ...
Wie is jullie.

Hadden jullie maar Marco gekloond voordat ie wegging, dan had Ajax nu niet al die klote spelers opgesteld en aangekocht, en stonden jullie met een fris frivool A/B-jeugd team o.l.v. Marco 1e in de eredivisie en CL-poules.

Ik durf te wedden dat bv Rosenberg en Juanfran niet was binnegekomen bij hem, dat o.a. Harry, Ananas, Escude en Grygera verkocht waren, en dat hij net zoals bv Adriaanse een NL's team gesmeed had. Marco zit op de lijn Cruijff, Blind dacht ik ook maar die wordt als puntje bij paaltje komt ook al zenuwachtig en gaat meteen paniekerig met poen de markt op alsof het gras allemaal groener is over de grens.
  vrijdag 7 oktober 2005 @ 16:19:46 #33
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_31257029
Hou eens op met trollen Edenoniphobic?
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_31257036
ik had nog wat feyenooit spullen gehad van mijn zus, inclusief een pak kaarten. Ze had ze niet meer nodig (altijd trouw dat legioen).

Mocht ik in de fik steken, leuk he!
Houd van een lijntje.
pi_31257095
quote:
Op vrijdag 7 oktober 2005 16:19 schreef golfer het volgende:
Hou eens op met trollen Edenoniphobic?
Als het al trollen is, wat het niet is, is het in ieder geval steekhoudend trollen.

Maar oke.
pi_31257114
Het is nietszeggend trollen dus ksst...
In Southern Sun
pi_31257199
Edenoniphobic weet gewoon dat Ajax kampioen gaat worden en toont nu alvast z'n frustraties.

Nee nee ik heb je wel door. Biatch!
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 7 oktober 2005 @ 16:29:09 #38
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_31257335
quote:
Op vrijdag 7 oktober 2005 16:16 schreef Edenoniphobic het volgende:

[..]

Wie is jullie.

Hadden jullie maar Marco gekloond voordat ie wegging, dan had Ajax nu niet al die klote spelers opgesteld en aangekocht, en stonden jullie met een fris frivool A/B-jeugd team o.l.v. Marco 1e in de eredivisie en CL-poules.

Ik durf te wedden dat bv Rosenberg en Juanfran niet was binnegekomen bij hem, dat o.a. Harry, Ananas, Escude en Grygera verkocht waren, en dat hij net zoals bv Adriaanse een NL's team gesmeed had. Marco zit op de lijn Cruijff, Blind dacht ik ook maar die wordt als puntje bij paaltje komt ook al zenuwachtig en gaat meteen paniekerig met poen de markt op alsof het gras allemaal groener is over de grens.
Jullie is het stel Calimeroos dat weer zit te piepen als er wéér eens een Ajax talent opgeroepen wordt voor het NLs elftal.

Daarbij weet ik niet zo 1-2-3 een team dat meer spelers dat bij de club is opgeleid dan bij Ajax in het eerste team zit en die ook zoveel speelminuten krijgt ...
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 7 oktober 2005 @ 16:30:20 #39
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_31257357
quote:
Op vrijdag 7 oktober 2005 16:21 schreef Edenoniphobic het volgende:

[..]

Als het al trollen is, wat het niet is, is het in ieder geval steekhoudend trollen.
Ik vond er eerlijk gezegd weinig steekhoudends aan eerlijk gezegd ...
pi_31257700
quote:
"Ajax wil V/d Borre en Wilhelmsson"
Ajax heeft belangstelling voor de Anderlecht-spelers Anthony Vanden Borre en Christian Wilhelmsson. Dat melden de Belgische media vrijdag.
Ajax zou een bedrag van 8 miljoen euro en een speler in ruil hebben geboden op het duo. Vorig seizoen toonde Ajax al belangstelling voor de spelers. Toen hield Anderlecht echter de boot af.
Wilhelmsson is een rechtermiddenvelder, die bij Anderlecht nog een contract heeft tot medio 2007. Anthony Vanden Borre ligt nog voor dezelfde duur vast. Anderlecht heeft de speler al een verbeterd contract voorgelegd. Hij kan bij de club 600.000 euro verdienen.
Was dit al bekend? Goede spelers voor Ajax.
pi_31257749
quote:
Op vrijdag 7 oktober 2005 16:40 schreef VoreG het volgende:

[..]

Dat geloof jij? Dit gerucht is voor 't eerst op één of andere pubersite gezet en daarna over genomen door andere sites. Vandenborre wil trouwens naar Italië of Spanje en Wilhelmsson ziet Nederland niet als een stap vooruit.
  vrijdag 7 oktober 2005 @ 16:42:30 #42
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_31257770
quote:
Op vrijdag 7 oktober 2005 16:40 schreef VoreG het volgende:

[..]

Stond al iets over in het vorige topic ja. Ik heb eerlijk geen idee mbt deze spelers...

Versterking is opzich goed, maar ze moeten we lekker meekunnen met de huidige selectie..
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
pi_31257780
Wilhelmsson zit tegenwoordig op de bank
Houd van een lijntje.
pi_31258100
Jenner lijkt me een goeie speler voor Ajax
  vrijdag 7 oktober 2005 @ 16:54:10 #45
53851 BoNi
Politiek correct en tolerant
pi_31258166
Even een klein stukje van de Ajax site:
quote:
Boerrigter wint met Ajax 1

Amsterdam, 6 oktober 2005
De zes Ajacieden die niet zijn opgeroepen voor interlands, speelden donderdagmiddag een partij tegen Jong Ajax. Ajax 1 werd aangevuld met vier spelers uit het tweede elftal. Een van die spelers was Derk Boerrigter, die op 1 juli van dit jaar overkwam van FC Twente.

,,Het is altijd leuk als je op het eerste trainingsveld mag trainen. Tijdens interlandweken hebben we de overgebleven eerste-elftalspelers vaker versterkt om een grote partij te spelen", vertelt de 18-jarige linksbuiten van Jong Ajax. Boerrigter speelde vandaag samen met Stekelenburg, Heitinga, Rosales, Juanfran, Escudé en Anastasiou. Zijn ploeggenoten Murat Yildirim, Jan Vertonghen en Rachid Tiberkanine completeerden het tiental.

Boerrigter: ,,Je merkt dat je met de spelers van het eerste elftal speelt, want het spel gaat iets sneller. De balcirculatie is bijvoorbeeld hoger. Daarnaast krijg je na de training veel meer aandacht van de supporters die met je op de foto willen of een handtekening vragen. Dat had ik bij FC Twente niet", zegt de linksbuiten lachend. Naast de andere beleving van het voetbal bij Ajax kreeg de vleugelspits uit Oldenzaal ook in zijn persoonlijk leven met veranderingen te maken. ,,Inmiddels woon ik in Diemen op mezelf. Dat was best even wennen, want de eerste keer dat ik zelf moest koken, wist ik niet echt wat ik moest klaarmaken, laat staan hoe. Maar gelukkig ben ik vanaf het begin goed opgevangen bij Ajax en dat helpt enorm."
Zijn doel bij Ajax heeft Boerrigter in ieder geval wel helder voor de geest. ,,Ik wil niet alleen het eerste elftal halen, maar er ook bij blijven. Mitea is nu geblesseerd en Babel is misschien ook niet echt een linksbuiten, dus wie weet. Het enige wat ik kan doen, is keihard werken en bij Jong Ajax laten zien dat ik het niveau aankan." Een eerste stap zette hij vanmiddag door met 'Ajax 1' te winnen van zijn ploeggenoten.
Het zou denk ik goed zijn als deze jongen bij de selectie wordt gehaald en eventueel ook speelminuten in het eerste krijgt. Nu is er simpelweg geen linksbuiten binnen de selectie en deze jongen is wel een echte!
Wie van jullie ziet hem bij Jong Ajax weleens spelen en wat laat hij daar zien?
"Hier ligt mijn hart, mijn vreugde, mijn verdriet......"
Schitterend!
pi_31258235
quote:
Op vrijdag 7 oktober 2005 16:29 schreef Doc het volgende:

[..]

Jullie is het stel Calimeroos dat weer zit te piepen als er wéér eens een Ajax talent opgeroepen wordt voor het NLs elftal.
Waarom zet je dat in een jullie-context, ik hoor niet bij diegene die klaagt over Babel/Maduro-caps in Oranje. Misser.
quote:
Daarbij weet ik niet zo 1-2-3 een team dat meer spelers dat bij de club is opgeleid dan bij Ajax in het eerste team zit en die ook zoveel speelminuten krijgt ...
Opleiden gaat wel goed, een enkel keertje stromen ze nog door ook. Als er niet 537 wannabee's de talenten staan te blocken. Opleiden ja dus, opstellen ho maar. Niet voor niets dat VI de stuitende cijfers publiceerde dat de Ajax-selectie momenteel de meeste aankopen/ niet-NL'ers bevat van de hele eredivisie, op 1 club na. Roda, met hun twijfelachtige eer dat ze 11 buitenlanders opstelden laatst en maar 25% NL in de selectie hebben.
quote:
Op vrijdag 7 oktober 2005 16:30 schreef Doc het volgende:

[..]

Ik vond er eerlijk gezegd weinig steekhoudends aan eerlijk gezegd ...
Niet trollen. Mag niet.

Nogmaals, het steekhoudende aspect dringt pas door nadat het een tijdlang bezonken is. Jullie willen kennelijk eerst nog een jaar(en) bevestigd zien krijgen dat ik natuurlijk in de kern wel gelijk heb, nl dat je je heiligverklaarde Ajax-systeempje niet kan spelen met een selectie vol non-Ajax spelers die er de ballen van snappen. Of je stapt van je systeempie af, of je dumpt de selectie en gaat door met de talentvolle jeugd. En calculeert een jaartje Uefacup in, je moet er wat voor over hebben. Want daar komt het nu ook op neer...
pi_31258448
quote:
Op vrijdag 7 oktober 2005 16:54 schreef BoNi het volgende:
Even een klein stukje van de Ajax site:
[..]

Het zou denk ik goed zijn als deze jongen bij de selectie wordt gehaald en eventueel ook speelminuten in het eerste krijgt. Nu is er simpelweg geen linksbuiten binnen de selectie en deze jongen is wel een echte!
Wie van jullie ziet hem bij Jong Ajax weleens spelen en wat laat hij daar zien?
klinkt goed, het zou me niets verbazen als hij speelminuten krijgt
  vrijdag 7 oktober 2005 @ 17:04:40 #48
53851 BoNi
pi_31258533
quote:
Op vrijdag 7 oktober 2005 16:56 schreef Edenoniphobic het volgende:

[..]

Waarom zet je dat in een jullie-context, ik hoor niet bij diegene die klaagt over Babel/Maduro-caps in Oranje. Misser.
[..]

Opleiden gaat wel goed, een enkel keertje stromen ze nog door ook. Als er niet 537 wannabee's de talenten staan te blocken. Opleiden ja dus, opstellen ho maar. Niet voor niets dat VI de stuitende cijfers publiceerde dat de Ajax-selectie momenteel de meeste aankopen/ niet-NL'ers bevat van de hele eredivisie, op 1 club na. Roda, met hun twijfelachtige eer dat ze 11 buitenlanders opstelden laatst en maar 25% NL in de selectie hebben.
[..]

Niet trollen. Mag niet.

Nogmaals, het steekhoudende aspect dringt pas door nadat het een tijdlang bezonken is. Jullie willen kennelijk eerst nog een jaar(en) bevestigd zien krijgen dat ik natuurlijk in de kern wel gelijk heb, nl dat je je heiligverklaarde Ajax-systeempje niet kan spelen met een selectie vol non-Ajax spelers die er de ballen van snappen. Of je stapt van je systeempie af, of je dumpt de selectie en gaat door met de talentvolle jeugd. En calculeert een jaartje Uefacup in, je moet er wat voor over hebben. Want daar komt het nu ook op neer...
Ik ben het voor een deel met je eens, maar kijk eens naar de gemiddelde leeftijd van dit Ajax...! Er moet eerst wat ervaring komen / ontstaan en daaromheen kun je dan jonge mannetjes laten dartelen die vrij kunnen voetballen. Nu is dit team gewoon niet geschikt om nog meer jonge jongens in te zetten. Er moeten wat speler opstaan die dit team op sleeptouw gaan nemen en die met de druk om kunnen gaan. Dan hebben die jonge mannen de mogelijkheid om een paar keer goed op hun bek te gaan, maar daar wel van te leren. Als ze dat nu doen dan is dat direct funest voor Ajax en daarmee ook hun ontwikkeling
Schitterend!
  vrijdag 7 oktober 2005 @ 17:08:20 #49
129273 erik.jansen101
Auto's moeten dood :)
pi_31258658
Echt schattig, dat minderwaardigheidscomplex van jullie. Hoe harder jullie roepen hoe meer jullie proberen te verbergen dat je bang bent voor een kutseizoen.
>> Ondertitel gewijzigd door FA, niet terugplaatsen.<<
  vrijdag 7 oktober 2005 @ 17:12:51 #50
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_31258794
quote:
Op vrijdag 7 oktober 2005 17:08 schreef erik.jansen101 het volgende:
Echt schattig, dat minderwaardigheidscomplex van jullie. Hoe harder jullie roepen hoe meer jullie proberen te verbergen dat je bang bent voor een kutseizoen.
Ah. We hebben de psycholoog gevonden waarnaar we op zoek waren.
En nog wel eentje die vanachter zijn PC-tje diagnoses kan stellen.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  vrijdag 7 oktober 2005 @ 17:13:59 #51
53851 BoNi
pi_31258838
quote:
Op vrijdag 7 oktober 2005 17:08 schreef erik.jansen101 het volgende:
Gister arrogant, vandaag een minderwaardigheidscomplex, make up your mind Ajax haters.....
Schitterend!
  vrijdag 7 oktober 2005 @ 17:15:52 #52
129273 erik.jansen101
pi_31258896
Hehe orgineel antwoord, misschien heb ik toch wel een beetje gelijk? We leven niet in 1995/1996 meer.
pi_31258947
quote:
Op vrijdag 7 oktober 2005 17:04 schreef BoNi het volgende:

[..]

Ik ben het voor een deel met je eens, maar kijk eens naar de gemiddelde leeftijd van dit Ajax...! Er moet eerst wat ervaring komen / ontstaan en daaromheen kun je dan jonge mannetjes laten dartelen die vrij kunnen voetballen. Nu is dit team gewoon niet geschikt om nog meer jonge jongens in te zetten. Er moeten wat speler opstaan die dit team op sleeptouw gaan nemen en die met de druk om kunnen gaan. Dan hebben die jonge mannen de mogelijkheid om een paar keer goed op hun bek te gaan, maar daar wel van te leren. Als ze dat nu doen dan is dat direct funest voor Ajax en daarmee ook hun ontwikkeling
Het is juist des-Ajax om niet naar ervaring te kijken, althans vroeger. Ik blijf terugkomen op die ene Ajacied die dat succesvol blijft handhaven als bondscoach. Maduro als broekie opstellen in Oranje op een cruciale belangrijke as-positie, omdat ie het snapt, dat is nou juist Ajax-filosofie. Als je de ervaren spelers die je wil niet kan halen, dan maar zonder ervaring. Kijken naar kwaliteit en veel vertrouwen geven.

Als je ziet hoe dat jeugd Oranje -17 voetbalde, dan kun je niet meer spreken over groentjes. Alsof het een volwassen ploeg van 25 tot 30 jarige was in hun betere wedstrijden. Dat bevestigt dat de huidige jeugdspelers nog rijper zijn dan dat ze vroeger al waren bij andere lichtingen (jeugdtrainers zoals Foppe roepen dat al een tijdje, dat het niveau alsmaar stijgt). En toen debuteerden ze ook bij de neten omdat Ajax niet kapitaalkrachtig was.

Kopen is een gewoonte geworden zodra iets openvalt, en heel langzaam is daarmee het karakterstieke Ajax-spel onderuit geschoffeld, als een sluipende ziekte glipt het spel weg. Als je niet meer traint met Ajax-spelers, breng je ook geen Ajax spel erin. Buiten dat, Koeman heeft natuurlijk gigantische afbraakwerkzaamheden gepleegd wat dat Ajax-voetbal aangaat met een totaal ander systeem. Als je het interview van Sneijder leest in de Voetbal, dan laat ie in niet misverstane bewoordingen blijken dat er niks deugt van Koeman's kijk op het voetbal en de manier waarop ie heeft getraind en speelde. Ook daar betaal je nu nog steeds de tol voor.
  vrijdag 7 oktober 2005 @ 17:23:28 #54
53851 BoNi
pi_31259148
quote:
Op vrijdag 7 oktober 2005 17:17 schreef Edenoniphobic het volgende:

[..]

Het is juist des-Ajax om niet naar ervaring te kijken, althans vroeger. Ik blijf terugkomen op die ene Ajacied die dat succesvol blijft handhaven als bondscoach. Maduro als broekie opstellen in Oranje op een cruciale belangrijke as-positie, omdat ie het snapt, dat is nou juist Ajax-filosofie. Als je de ervaren spelers die je wil niet kan halen, dan maar zonder ervaring. Kijken naar kwaliteit en veel vertrouwen geven.

Als je ziet hoe dat jeugd Oranje -17 voetbalde, dan kun je niet meer spreken over groentjes. Alsof het een volwassen ploeg van 25 tot 30 jarige was in hun betere wedstrijden. Dat bevestigt dat de huidige jeugdspelers nog rijper zijn dan dat ze vroeger al waren bij andere lichtingen (jeugdtrainers zoals Foppe roepen dat al een tijdje, dat het niveau alsmaar stijgt). En toen debuteerden ze ook bij de neten omdat Ajax niet kapitaalkrachtig was.

Kopen is een gewoonte geworden zodra iets openvalt, en heel langzaam is daarmee het karakterstieke Ajax-spel onderuit geschoffeld, als een sluipende ziekte glipt het spel weg. Als je niet meer traint met Ajax-spelers, breng je ook geen Ajax spel erin. Buiten dat, Koeman heeft natuurlijk gigantische afbraakwerkzaamheden gepleegd wat dat Ajax-voetbal aangaat met een totaal ander systeem. Als je het interview van Sneijder leest in de Voetbal, dan laat ie in niet misverstane bewoordingen blijken dat er niks deugt van Koeman's kijk op het voetbal en de manier waarop ie heeft getraind en speelde. Ook daar betaal je nu nog steeds de tol voor.
Kijk, er is wel met je te praten
Die jongens (Oranje -17) spelen natuurlijk ook allemaal tegen leeftijdsgenoten, dus dat vertekent en geeft geen reëel beeld van hoe deze jongens het in de competitie (laat staan de CL) gaan doen.
Maduro heeft wel Cocu en Landzaat om zich heen en is dus niet zozeer de dragende speler in het veld.
Een jong iemand is impulsief en vaak nog niet volledig bewust van zijn verantwoordelijkheden in het veld. Als je nog eens naar het verleden kijkt dan zul je zien dat alle succesvolle teams een combinatie van jong (onervaren) en oud (ervaren) waren.
De jonge spelers kunnen vrij spelen en vallen daardoor meer op, de oude spelers spelen altijd wat berekender en lijken daardoor minder aanwezig op het veld.
Ben het met je eens dat er te snel naar de transfer markt wordt gekeken, maar vind toch nog steeds dat ook ervaring binnen een team onmisbaar is!
Schitterend!
pi_31259900
quote:
Op vrijdag 7 oktober 2005 17:23 schreef BoNi het volgende:

[..]

Kijk, er is wel met je te praten
Die jongens (Oranje -17) spelen natuurlijk ook allemaal tegen leeftijdsgenoten, dus dat vertekent en geeft geen reëel beeld van hoe deze jongens het in de competitie (laat staan de CL) gaan doen.
Maduro heeft wel Cocu en Landzaat om zich heen en is dus niet zozeer de dragende speler in het veld.
Een jong iemand is impulsief en vaak nog niet volledig bewust van zijn verantwoordelijkheden in het veld. Als je nog eens naar het verleden kijkt dan zul je zien dat alle succesvolle teams een combinatie van jong (onervaren) en oud (ervaren) waren.
De jonge spelers kunnen vrij spelen en vallen daardoor meer op, de oude spelers spelen altijd wat berekender en lijken daardoor minder aanwezig op het veld.
Ben het met je eens dat er te snel naar de transfer markt wordt gekeken, maar vind toch nog steeds dat ook ervaring binnen een team onmisbaar is!
Het Ajax van '95 had ook maar 1 zo'n ervaren speler, in de persoon van Rijkaard. Blind en F. de Boer hadden tot die tijd ook nog geen topprijzen gepakt en waren nog niet echt doorgebroken. Dat kwam pas daarna met die uittocht. Het succesteam toen was piepjong, jongste team dat ooit EC1 won dacht ik. Iedereen verklaarde vanGaal aanvankelijk voor gek, maar hij overwon wel. Toen waren de buitenlanders nog een uitzondering en gold nog de restrictie van max 3 buitenlanders europees.

Je moet het belang van ervaring niet overdrijven in de overtreffende trap dat het omslaat in angst voor het opstellen van jeugd, ervaring is vooral nodig voor als het minder gaat, maar als het draait kunnen ook jeugdspelers moeiteloos meedraaien. Het is gewoon helemaal uit de hand gelopen met kopen. Is niet erg als je Chelsea en Liverpool bent, en verdedigend speelt. Dan kan je alles kopen en iedereen inpassen, is veel makkelijker voetballen. Is echter wel erg en essentieel als je een type offensief voetbal speelt dat doorgaans bijna niemand speelt en alleen succesvol uit de eigen geledingen beoefend wordt. Dan werkt zo'n aankoopbeleid tegen je.

En die jeugdspelers van -17 draaien natuurlijk moeiteloos mee in de CL of eredivisie. Alleen moeten sommige dat eerst bevestigt zien worden. Je ziet toch zo dat ze bulken van kwaliteit. Of ze die combinatie's nu doen tegen ADO, Brazilie -17 of Praag/Thun, dat maakt geen enkel verschil. Blijkt maar weer het gebrek aan vertrouwen en onderschatting van de jeugd hier. Zeer slechte zaak, dat getwijfel. Nog maar een Sonck kopen dan maar.
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 7 oktober 2005 @ 17:46:20 #56
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_31259905
quote:
Grappig altijd weer dat iemand wel generaliserend over anderen mag posten, maar als het over hem/haarzelf gaat is het een probleem ...
quote:
Opstellen ook. Noem jij maar een team dat meer speelminuten heeft met spelers die afkomstig zijn uit de eigen opleiding. Ik heb het niet bijgehouden maar denk toch zeker dat Ajax in de top 3 staat als het niet glansrijk nummer 1 is op dat punt.
quote:
Ah jullie... Wat schattig ... Nu mag het zeker wel Zie mijn eerste punt ...

(ik roep al ruim 2 jaar om 4-4-2. Moet ik nu ook "misser" zeggen? Daarnaast zie mijn tweede punt: als je kijkt naar 10 de spelers die het vaakst in de basis elf stonden komt de helft uit de eigen opleiding)
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 7 oktober 2005 @ 17:51:35 #57
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_31260083
quote:
Op vrijdag 7 oktober 2005 17:46 schreef Edenoniphobic het volgende:

[..]

Het Ajax van '95 had ook maar 1 zo'n ervaren speler, in de persoon van Rijkaard. Blind en F. de Boer hadden tot die tijd ook nog geen topprijzen gepakt en waren nog niet echt doorgebroken.
Asjeblieft zeg. Blind had voor 1994/1995 een kleine 400 Eredivisie wedstrijden in de benen, een EC2 een UEFA cup en een aantal landskampioenschappen gewonnen en jij noemt zo'n speler niet ervaren ...
pi_31260635
quote:
Op vrijdag 7 oktober 2005 17:46 schreef Doc het volgende:

[..]

Grappig altijd weer dat iemand wel generaliserend over anderen mag posten, maar als het over hem/haarzelf gaat is het een probleem ...
[..]

Opstellen ook. Noem jij maar een team dat meer speelminuten heeft met spelers die afkomstig zijn uit de eigen opleiding. Ik heb het niet bijgehouden maar denk toch zeker dat Ajax in de top 3 staat als het niet glansrijk nummer 1 is op dat punt.
Een compleet fitte selectie zal wellicht 5 eigen kweek Ajacieden opleveren in de basis. Niet slecht nee. Je blijft echter het punt missen. De selectie herbergt inmiddels nog maar 1/3 NL'er in zich.

Terwijl dat vroeger 80-90% was. Ook in de succesperiode. Toen stroomde er veel meer door of werd nationaal gekocht of eigen spelers teruggekocht.

Je wordt als team beter door de trainingen. Als je traint met grotendeels niet-Ajacieden die grotendeels niet overweg kunnen met het Ajax-systeem, ben je op een heilloze weg bezig.
quote:
(ik roep al ruim 2 jaar om 4-4-2. Moet ik nu ook "misser" zeggen? Daarnaast zie mijn tweede punt: als je kijkt naar 10 de spelers die het vaakst in de basis elf stonden komt de helft uit de eigen opleiding)
4-4-2 is natuurlijk wel de bijl aan de wortel van de Ajax-samenleving, op weg naar Roda/SK Beveren taferelen. Hou je deze selectie in stand dan is 442 waarschijnlijk de beste manier om te spelen ja. Ik zou nogmaals opteren om 75% eruit te flikkeren en met de jeugd verder te gaan met 433. Back to the roots. Wellicht dat Marco dat kan komen voordoen nadat ie wereldkampioen is geworden.
  vrijdag 7 oktober 2005 @ 18:31:04 #59
128959 M0NTANA
Don't fuck with me!
pi_31261229
quote:
Op vrijdag 7 oktober 2005 16:15 schreef Da_Sandman het volgende:
Geld maakt Blind, Blind maakt ze beter...
Wie maakt Blind beter? De talenten uit De Toekomst?
A.F.C. Ajax - Tottenham Hotspur F.C. - S.S. Lazio S.p.A. - Club Atlético de Madrid S.A.D. - R.S.C. Anderlecht
  vrijdag 7 oktober 2005 @ 18:48:11 #60
82589 S-Two
barba macacu
pi_31261719
Ik kan me voor een deel wel vinden in de woorden van Edenoniphobic. Ik vind ook dat er veel te snel naar de transfermarkt wordt gekeken, en als dat wordt gedaan kunnen we best eerst kijken wat er in Nederland rondloopt. Het verschil met vroeger is echter wel dat je niet meer een aantal grote landen hebt, maar dat er overal steeds betere spelers rondlopen. En daarnaast speelt geld (zie Chelsea weer met die 2 jeugdspelers op dit moment) een steeds belangrijkere rol, helaas.

Je zegt ook dat ervaring niet nodig is als het goed loopt, maar dat is het probleem nou juist. Het heeft de laatste jaren niet echt goed gelopen. Maar goed, geef die jongens als Boerrigter etc. maar eens een kans.
Before R. Kelly had his teens.. Wutang had their cream
Slick Rick had his rings... crack rock had it's fiends
Martin Luther had his dreams, Stevie Wonder could sing
or Elvis was king, Hip Hop was on the scene
pi_31262010
AJAX
  vrijdag 7 oktober 2005 @ 19:06:09 #62
50634 Houniet
ik ruik vet lekker
pi_31262286
Ajax
Op zaterdag 10 juni 2023 14:52 schreef GGMM het volgende:
Eigenlijk is elke prijs die in het voetbal gewonnen wordt terug te leiden naar het Ajax-DNA
pi_31262603
Wat hun zeggen.
pi_31262707
Die rechtsbuiten die inviel bij Jong Oranje vandaag en de wedstrijd deed kantelen, die moest Ajax maar eens gaan scouten...
  vrijdag 7 oktober 2005 @ 19:26:13 #65
73091 Vom
de Cowboy
pi_31262897
quote:
Op vrijdag 7 oktober 2005 19:20 schreef Radegast het volgende:
Die rechtsbuiten die inviel bij Jong Oranje vandaag en de wedstrijd deed kantelen, die moest Ajax maar eens gaan scouten...
Laat me raden, De Ridder

Edit: Ja dus
Ajax!!!! Dit jaar gewoon weer kampioen!
Bierplaat, dit is nu die lekkere bierplaat, bierplaat
Zo dronken dat je niet weet of je daar staat of hier staat
Dansend in je Ralph Lauren of spiernaakt, bierplaat
pi_31263167
quote:
Op vrijdag 7 oktober 2005 16:16 schreef Edenoniphobic het volgende:

[..]

Wie is jullie.

Grygera is gewoon een topverdediger, dus die had Marco niet verkocht.
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
  vrijdag 7 oktober 2005 @ 19:36:00 #67
30919 mitt
Michael Corleone
pi_31263196
Grygera gaat inderdaad gewoon na het WK naar Juventus.
Op dinsdag 9 september 2003 13:57 schreef Dr.Daggla het volgende:
[13:57:43] <@Daggla> ik weet ei'k ook niet wie corleone is.. Uit ER ofzo?
pi_31263211
quote:
Op vrijdag 7 oktober 2005 16:52 schreef keijz het volgende:
Jenner lijkt me een goeie speler voor Ajax
Mij niet eigenlijk. Die halve fatsoenlijke voorzet per wedstrijd kan Tom De Mul ook wel geven.
www.thuisuiteten.nl
pi_31263230
quote:
Op vrijdag 7 oktober 2005 19:36 schreef mitt het volgende:
Grygera gaat inderdaad gewoon na het WK naar Juventus.
Samen met Maxwell, als die fit is....
www.thuisuiteten.nl
pi_31263247
quote:
Op vrijdag 7 oktober 2005 19:20 schreef Radegast het volgende:
Ah, die middenvelder van Celta de Vigo 2?
www.thuisuiteten.nl
  vrijdag 7 oktober 2005 @ 19:45:53 #71
30719 keesjeislief
NextGenerationHippie
pi_31263560
Nou ja, laat Grygera en Maxwell dan vertrekken, hoe jammer ook. Hopelijk hervindt Heitinga zich weer in de loop van dit seizoen en als Emanuelson goed blijft spelen staan de opvolgers al klaar. Verder onderschrijf ik het vurige betoog van Edenoniphobic voor de volle 100%, zo moet het en zo hoort het!
heeft de hoop dat het allemaal stiekum toch nog goed komt...
Fotoboek
pi_31264032
quote:
Op vrijdag 7 oktober 2005 19:37 schreef methodmich het volgende:

[..]

Ah, die middenvelder van Celta de Vigo 2?
Ja, die. Maar Ajax gaat natuurlijk liever voor dat supertalent van Benfica 2.
pi_31264076
Lijkt me een leuke speler voor ons als we 4-4-2 gaan spelen.
www.thuisuiteten.nl
pi_31264148
quote:
Op vrijdag 7 oktober 2005 20:03 schreef methodmich het volgende:
Lijkt me een leuke speler voor ons als we 4-4-2 gaan spelen.
Wat weet je van hem?
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 7 oktober 2005 @ 20:06:43 #75
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_31264195
quote:
Op vrijdag 7 oktober 2005 18:09 schreef Edenoniphobic het volgende:

Een compleet fitte selectie zal wellicht 5 eigen kweek Ajacieden opleveren in de basis. Niet slecht nee. Je blijft echter het punt missen. De selectie herbergt inmiddels nog maar 1/3 NL'er in zich.

Terwijl dat vroeger 80-90% was. Ook in de succesperiode. Toen stroomde er veel meer door of werd nationaal gekocht of eigen spelers teruggekocht.

Je wordt als team beter door de trainingen. Als je traint met grotendeels niet-Ajacieden die grotendeels niet overweg kunnen met het Ajax-systeem, ben je op een heilloze weg bezig.
Ik heb het niet over een volledig fitte selectie: ik heb het over de 10 spelers die het meest in de basis beginnen. Daar is de helft eigen kweek van: de gehele selectie heeft 7 spelers die eigen kweek zijn. En dat kan volgens mij geen enkel ander team zeggen dat in de spelende selectie zoveel eigen kweek zit. En dat percentage is ook hoger dan de jaren ervoor dus in die zin doet Blind het goed.

Ja in de selectie zitten wellicht te veel spelers die aangekocht zijn, maar als je ziet hoe het tweede loopt te kloten denk ik niet dat daar nu heel veel uitgehaald kan worden die als prima vervanging dient. Daarnaast is het aantal buitenlandse spelers dat direct voor het eerste team gehaald is ook niet extreem groot in de gehele selectie: Trabelsi*, Galasek*, Grygera*, Lobont(?), Juanfran(?), Charisteas, Anastasiou, Vonk en Escude. De overige buitenlanders waren bij mijn weten eerst voor het tweede gekocht. Daarvan is het merendeel ook nog international van het eigen land.

In de succes periode speelde er overigens ook zeer regelmatig een basis 11 met zo'n 6 eigen kweek.
quote:
Op vrijdag 7 oktober 2005 18:09 schreef Edenoniphobic het volgende:

4-4-2 is natuurlijk wel de bijl aan de wortel van de Ajax-samenleving, op weg naar Roda/SK Beveren taferelen. Hou je deze selectie in stand dan is 442 waarschijnlijk de beste manier om te spelen ja. Ik zou nogmaals opteren om 75% eruit te flikkeren en met de jeugd verder te gaan met 433. Back to the roots. Wellicht dat Marco dat kan komen voordoen nadat ie wereldkampioen is geworden.
Alsof Roda& Beveren de enige 442 teams zijn

Wie van de jeugd denk je dat je nu direct in kan passen?
pi_31264251
Technisch ventje wel, opgeleid als een 10, ook wel eens op 6 gestaan en in Jong Ajax bij gebrek aan alternatieven op 7. Moest ie ook bij de grote jongens, dat ging niet. Fysiek wat licht, beetje een ballerina, ligt goed bij de meisjes en homo's. Hoogopgeleid, ongebruikelijk voor een voetballer. Vooralsnog meer show dan rendement, alles aanwezig om een tweede Dani te worden, tenzij hij zich niet gaat storen aan de leegheid van het voetbal. Mag bij Celta rustig rijpen en invalbeurtjes pakken van een trainer die hem blind aantrok.
www.thuisuiteten.nl
pi_31264653
AJAAAAAAX
'Wish I was old and a little sentimental'
Porcupine Tee - Normal
pi_31264878
quote:
Op vrijdag 7 oktober 2005 20:08 schreef methodmich het volgende:
-tekst-
Ik vroeg wat je wist over dat ventje uit het tweede van Benfica die wordt gelinkt aan Ajax.
  vrijdag 7 oktober 2005 @ 21:37:46 #79
50634 Houniet
ik ruik vet lekker
pi_31267123
ik geloof er eerlijk gezegd niets van
Eigenlijk is elke prijs die in het voetbal gewonnen wordt terug te leiden naar het Ajax-DNA
pi_31267274
quote:
Op vrijdag 7 oktober 2005 20:08 schreef methodmich het volgende:
Technisch ventje wel, opgeleid als een 10, ook wel eens op 6 gestaan en in Jong Ajax bij gebrek aan alternatieven op 7. Moest ie ook bij de grote jongens, dat ging niet. Fysiek wat licht, beetje een ballerina, ligt goed bij de meisjes en homo's. Hoogopgeleid, ongebruikelijk voor een voetballer. Vooralsnog meer show dan rendement, alles aanwezig om een tweede Dani te worden, tenzij hij zich niet gaat storen aan de leegheid van het voetbal. Mag bij Celta rustig rijpen en invalbeurtjes pakken van een trainer die hem blind aantrok.
Wat heeft zijn opleiding te maken met de voetballer De Ridder? Of kun jij je daardoor eerder met hem identificeren.
  vrijdag 7 oktober 2005 @ 21:43:49 #81
50634 Houniet
ik ruik vet lekker
pi_31267296
quote:
Jong Oranje is zeker van een plek in de play-offs voor het EK 2006. De ploeg van Foppe de Haan leek tegen Tsjechië kansloos onderuit te gaan, maar zette de wedstrijd in het laatste half uur compleet op zijn kop en won met 4-2. Hoofdrollen waren er voor Daniël de Ridder, Gijs Luirink en Klaas Jan Huntelaar.

De Ridder was degene die Oranje als invaller na rust inspireerde. De ex-Ajacied viel in als rechtsbuiten en gaf het dan toe veel mindere Nederland, dat met 2-0 achterstond, het broodnodige zetje in de rug. De wedstrijd kantelde defintief toen de Tsjechische spits Papadopoulos in de 51ste minuut rood kreeg voor natrappen op Ramon Zomer.

Met een man meer liep Oranje vervolgens over Tsjechië heen. Romeo Castelen leidde de wederopstanding in met de 2-1, Julian Jenner maakte vlot gelijk. In het laatste kwartier liepen de Nederlandse beloften door een kopdoelpunt van Luirink en de 4-2 in de laatste minuut van Huntelaar over de tien Tsjechen heen.

Jong Oranje is nu koploper in de groep. De eerste twee landen plaatsen zich voor de play-offs. Nederland kan zich daar met nog één wedstrijd te spelen op gaan voorbereiden. Het gat met nummer drie Roemenië is met vier punten onoverbrugbaar.
daar gaan we
pi_31267394
Ik denk dat ook De Ridder op zal leven in het buitenland, hij had bij Ajax gewoon een tijdje het vertrouwen moeten krijgen om zich verder te ontwikkelen. Hij had er evenveel recht op als Urby dit seizoen. Maar helaas.
That's all folks!
  vrijdag 7 oktober 2005 @ 22:59:18 #83
50634 Houniet
ik ruik vet lekker
pi_31269504
die gaat helemaal opleven, even als VdV waarom doen spelers het altijd beter als ze weg zijn
pi_31269550
De Ridder is natuurlijk absoluut geen vdv. Zal hij nooit worden ook.
Klik dan als je durft
  vrijdag 7 oktober 2005 @ 23:02:11 #85
50634 Houniet
ik ruik vet lekker
pi_31269600
dat bedoel ik ook niet
pi_31269906
quote:
Op vrijdag 7 oktober 2005 23:02 schreef Houniet het volgende:
dat bedoel ik ook niet
Ok.

Ik heb het eigenlijk nooit echt zien zitten in de Ridder. Af en toe wel wat leuks, maar je kunt niet zeggen dat talent bij Ajax geen kans krijgt. Als hij echt zo goed zou zijn, had hij veel meer gespeeld. Ze zien die jongen ook iedere dag op de training natuurlijk.
Klik dan als je durft
pi_31270224
quote:
Op vrijdag 7 oktober 2005 23:11 schreef Suijk het volgende:

[..]

Ok.

Ik heb het eigenlijk nooit echt zien zitten in de Ridder. Af en toe wel wat leuks, maar je kunt niet zeggen dat talent bij Ajax geen kans krijgt. Als hij echt zo goed zou zijn, had hij veel meer gespeeld. Ze zien die jongen ook iedere dag op de training natuurlijk.
Daar ben ik het mee eens. Ik denk niet dat de Ridder ook echt zal doorbreken. Hij zal op het niveau van Wooter/Musampa blijven.
Op vrijdag 15 januari 2016 23:58 schreef Ajacied422 het volgende:
Feitelijk heeft Shreyas gewoon gelijk.
pi_31271039
quote:
'Arnesen bevestigt interesse; spreekverbod bij Ajax'
In het eredivisiejournaal van Talpa werd gemeld dat Frank Arnesen de interesse van Chelsea voor Sarpong en Goossens heeft bevestigd. Aan Ajax-zijde zou, ondanks de uitlatingen in het Algemeen Dagblad dat het verhaal onthulde, worden ontkend dat de club op de hoogte is van de interesse. De club zou opmerkelijk genoeg wel een spreekverbod hebben opgelegd binnen Ajax over dit onderwerp.
Naar verluidt zouden de spelers,die nog geen contract hebben, bij Ajax willen blijven.

[ Bericht 1% gewijzigd door F1Bas op 08-10-2005 00:03:11 ]
AFC Ajax, IJsselmeervogels & Indiana Pacers
pi_31271214
Verstandig.
pi_31271362
Ik begrijp eigenlijk nog steeds niet waarom van Damme ooit is vertrokken.
Mijn eigen Weblog-bericht O+! - Mijn eigen Fotoboek-bericht O+!
ik loop - hij loopt - jij loopt - loop jij
ik word - hij wordt - jij wordt - word jij
  zaterdag 8 oktober 2005 @ 00:12:01 #91
45511 TimmyAsd
Raise your hands motherfuckers
pi_31271417
Ik ook wel, die kwam gewoon tekort.
That's all folks!
pi_31271465
mwoah, naar mijn idee was ie altijd wel goed bezig.
pi_31271542
quote:
Op zaterdag 8 oktober 2005 00:14 schreef Svensational het volgende:
mwoah, naar mijn idee was ie altijd wel goed bezig.
Serieus?
pi_31271591
quote:
Op zaterdag 8 oktober 2005 00:17 schreef Radegast het volgende:

[..]

Serieus?
Ja, ik was echt verbaasd dat ie ineens weg was. .
pi_31271683
quote:
Op zaterdag 8 oktober 2005 00:19 schreef Svensational het volgende:

[..]

Ja, ik was echt verbaasd dat ie ineens weg was. .
We hebben er gewoon 3 miljoen euro voor gehad
pi_31272029
Nu zit 'ie bij Werder Bremen, maar ik heb geen flauw idee of hij veel speelt of niet.
Klik dan als je durft
pi_31272060
quote:
Op zaterdag 8 oktober 2005 00:36 schreef Suijk het volgende:
Nu zit 'ie bij Werder Bremen, maar ik heb geen flauw idee of hij veel speelt of niet.
Hij is net geblesseerd geraakt...
pi_31272183
Hij heeft nog maar een keer een basisplaats gehad, Schulz is eerste keus op de linksbackplaats bij Werder.
That's all folks!
pi_31272189
Dat is jammer voor hem, zware blessure?
Klik dan als je durft
  zaterdag 8 oktober 2005 @ 01:43:40 #101
529 twi
Het lichtje is uit...
pi_31273557
AZ speelt "Ajax"-voetbal met 11 aangekochte spelers, waarvan er slechts 2 uit de Ajax-opleiding komen.

Het Ajax van 1998/99 was een drama met een ontzettend groot gedeelte eigen jeugd (Willems, Pique, Mensah, Splinter, Turpijn, de Cler, Melchiot, Bobson, van der Meyde, Hose), dus eigen jeugd is niet altijd een garantie voor succes.

Het transferbeleid van Ajax is de laatste jaren naadje, maar veel buitenlanders hebben bewezen beter te zijn dan de Nederlandse concurrentie (Maxwell, Grygera, Trabelsi, Pienaar met name).

Op de overige slechte posities (eigenlijk alle aanvallende posities) kun je inderdaad wel eens wat spelers uit de eigen jeugd gebruiken. Geen enkel probleem omdat eens te proberen. Politiek ligt dat echter wat moeilijker natuurlijk. Een aankoop van een trainer zal eerder spelen om diens ego en het gelijk te ondersteunen.

Er zijn drie grote problemen op dit moment. De spitsen scoren niet, de vleugels functioneren niet en in mijn ogen het belangrijkste: het publiek begint gewoon veel te vroeg te morren.

De kwaliteit op de linksbuiten positie is dun gezaaid, maar voor alle overige posities hebben we gewoon spelers die ontzettend goed op die posities uit de voeten kunnen. En dus worden we kampioen, na de herhaling van 10 jaar geleden in Eindhoven. 1-4 wordt het, in Eindhoven tegen PSV.
  zaterdag 8 oktober 2005 @ 09:19:11 #102
70366 JPM01
The F1 season is over
pi_31275811
zijn er nog mensen die 18 oktober naar de wedstrijd Ajax - FC thun gaan?

* JPM01 gaat wel heen
To finish first, you first have to finish!
Next race: See you 12 march 2006 Gulf Air Bahrain Grand Prix, Manama
AFC Ajax 4 ever
pi_31277439
quote:
Op vrijdag 7 oktober 2005 21:43 schreef cultheld het volgende:

[..]

Wat heeft zijn opleiding te maken met de voetballer De Ridder? Of kun jij je daardoor eerder met hem identificeren.
De meeste hoog opgeleide voetballers hebben meer moeite stand te houden in de voetballerij op hoog niveau. Sommigen gaan er zelfs aan kapot, zie Dani.
www.thuisuiteten.nl
pi_31277456
quote:
Op vrijdag 7 oktober 2005 20:25 schreef Radegast het volgende:

[..]

Ik vroeg wat je wist over dat ventje uit het tweede van Benfica die wordt gelinkt aan Ajax.
Alleen dat die in B wel aardig voetbalde en voor diverse Portugese jeugdteams speelde. Heeft echter teveel concurrentie voor een vaste plek in Benfica A.
www.thuisuiteten.nl
pi_31277502
quote:
Op zaterdag 8 oktober 2005 01:43 schreef twi het volgende:
AZ speelt "Ajax"-voetbal met 11 aangekochte spelers, waarvan er slechts 2 uit de Ajax-opleiding komen.

Het Ajax van 1998/99 was een drama met een ontzettend groot gedeelte eigen jeugd (Willems, Pique, Mensah, Splinter, Turpijn, de Cler, Melchiot, Bobson, van der Meyde, Hose), dus eigen jeugd is niet altijd een garantie voor succes.
Splinter, Hosé en Turpijn spelen nu in de hoofdklasse. Maar in 98/99 had je ook te maken met het feit dat de trainer door de Boertjes werd vermoord en Wouters er niet klaar voor was.
www.thuisuiteten.nl
pi_31277726
quote:
Op zaterdag 8 oktober 2005 11:28 schreef methodmich het volgende:

[..]

Splinter, Hosé en Turpijn spelen nu in de hoofdklasse. Maar in 98/99 had je ook te maken met het feit dat de trainer door de Boertjes werd vermoord en Wouters er niet klaar voor was.
Dat was precies de reden waarom dat Ajax als een kaartenhuis in elkaar zakte dat jaar. Want wat was het verschil met het Ajax dat een jaar eerder met zoveel overmacht landskampioen werd en het psv van Advocaat met 5-0 vernederde in de finale van de Amstel cup? Michael Laudrup die stopte, waarvoor Gronkjaer en de falende Kinkladze in de plaats kwamen en het geouwehoer rondom de Boertjes. Dat heeft de arme Olsen de kop gekost en kon ook Wouters Ajax niet motiveren om er nog het beste van te maken. Het was niet zozeer kwaliteitsgebrek, meer motivatiegebrek. Want hoe verklaar je dan dat Ajax dat jaar Psv in Eindhoven 1 helft compleet van het veld speelde, met 6-0 kampioen Feyenoord naar huis stuurde en de amstel cup toch nog pakte en aan de andere kant uitslagen als Cambuur - Ajax 4-1 en Ajax - Fortuna 1-3 geen uitzonderingen waren?
Porcupine Tee - Normal
pi_31277892
Natuurlijk heeft dat de hoofdrol gespeeld, hoewel er ook enkele spelers met minder kwaliteit stonden.
www.thuisuiteten.nl
pi_31279137
quote:
Op zaterdag 8 oktober 2005 09:19 schreef JPM01 het volgende:

* JPM01 gaat wel heen
Ik ben er ook weer bij. Heb er zin in
pi_31279351
Parool: 'Ajax en zaakwaarnemers hoorden niets van Chelsea; wel andere interesse voor Goossens'

In het Parool geven zowel Martin van Geel als de zaakwaarnemers van Sarpong en Goossens aan dat zij niets hebben vernomen van Chelsea omtrent eventuele interesse van de Engelse topclub voor de spelers. Sjaak Swart, zaakwaarnemer van Goossens gaf aan dat er wel interesse is getoond voor Goossens, maar niet van Chelsea.
pi_31279547
Die tekenen gewoon bij Ajax.
[i]Doordeweeks werken, in het weekend aan de coke[/i]
The Ultimate Predictor 2011/2012 Champ!
pi_31279596
Ik las in de BN De Stem dat Ajax Sarpong een contract aan gaat bieden

en Goossens waarschijnlijk ook
Houd van een lijntje.
  zaterdag 8 oktober 2005 @ 14:26:32 #112
50634 Houniet
ik ruik vet lekker
pi_31281482
dat moeten ze snel doen
pi_31281581
quote:
Op zaterdag 8 oktober 2005 14:26 schreef Houniet het volgende:
dat moeten ze snel doen
Idd
pi_31281793
quote:
8/10/2005 - Jong Belgie plaatst zich door goal Vermaelen voor play-offs EK
(Gepost door RvN)

Net als Jong Oranje heeft ook Jong belgie zich geplaatst voor de play-offs van de EK-kwalificatiestrijd. Jong Belgie deed dat door knap met 1-0 te winnen van Jong Spanje. Ajax verdediger Vermaelen speelde daar een hele belangrijke rol in door in de 64ste minuut de enige goal te scoren. In de poule vechten Spanje en Servie & Montenegro voor het andere ticket voor de play-offs. Tom de Mul was in het duel overigens invaller.
pi_31283726
Netjes van Thomas. Niet niks tegen een Spanje van Fabregas.

[ Bericht 46% gewijzigd door Nashje op 08-10-2005 16:13:36 ]
pi_31283836
Messi speelt toch gewoon voor argentinie?
AFC Ajax
pi_31283885
quote:
Op zaterdag 8 oktober 2005 16:10 schreef Tvduijn het volgende:
Messi speelt toch gewoon voor argentinie?
Ja
pi_31285013
quote:
Op zaterdag 8 oktober 2005 09:19 schreef JPM01 het volgende:

* JPM01 gaat wel heen
Jep, ik ben er ook. Perstribune.
pi_31286219
ben er ook op 410
AFC Ajax
  zaterdag 8 oktober 2005 @ 18:04:53 #120
42940 Kang-He
Sklansky $$$ Millionaire
pi_31286931
quote:
Op zaterdag 8 oktober 2005 16:05 schreef Nashje het volgende:

Het Belgie van Thomas .
pi_31287588
quote:
Op zaterdag 8 oktober 2005 16:05 schreef Nashje het volgende:

Cesc speelt niet met Jong Spanje mee toch?
pi_31288665
quote:
Op zaterdag 8 oktober 2005 18:30 schreef cultheld het volgende:

[..]

Cesc speelt niet met Jong Spanje mee toch?
volgens mij wel. net als toen op het wk
pi_31290329
Ik vind 'm nu al beter dan Xabi Alonso.
pi_31290417
Ik vind die 2 niet echt vergelijkbaar
pi_31290725
Twee verdedigende middenvelders. Cesc ziet zichzelf als opvolger van Pep Guardiola.
pi_31292465
quote:
Op zaterdag 8 oktober 2005 12:58 schreef ThomasBerge het volgende:
Parool: 'Ajax en zaakwaarnemers hoorden niets van Chelsea; wel andere interesse voor Goossens'

In het Parool geven zowel Martin van Geel als de zaakwaarnemers van Sarpong en Goossens aan dat zij niets hebben vernomen van Chelsea omtrent eventuele interesse van de Engelse topclub voor de spelers. Sjaak Swart, zaakwaarnemer van Goossens gaf aan dat er wel interesse is getoond voor Goossens, maar niet van Chelsea.
Is die andere club toevallig psv ?
Porcupine Tee - Normal
pi_31292968
Of CSKA Moskou .

Ik wil trouwens even juichen voor Raffie.
pi_31297751
quote:
Op zaterdag 8 oktober 2005 20:30 schreef cultheld het volgende:
Cesc ziet zichzelf als opvolger van Pep Guardiola.
Wanneer zou ie teruggaan naar Barcelona? Ik gok binnen 3 seizoenen.
pi_31297779
quote:
Op zaterdag 8 oktober 2005 21:52 schreef Nashje het volgende:

Ik wil trouwens even juichen voor Raffie.
Fenomeen.
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 9 oktober 2005 @ 00:33:49 #130
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_31297890
quote:
Op zaterdag 8 oktober 2005 11:26 schreef methodmich het volgende:

[..]

De meeste hoog opgeleide voetballers hebben meer moeite stand te houden in de voetballerij op hoog niveau. Sommigen gaan er zelfs aan kapot, zie Dani.
Had-ie een hoge opleiding. Ik geloof wel dat z'n vader universitair docent was maar dat-ie zelf nou zou in de boeken gezeten had stond me niet echt bij ...
  zondag 9 oktober 2005 @ 13:52:37 #131
50634 Houniet
ik ruik vet lekker
pi_31307087
Dani hoe is het met hem dan eigenlijk
pi_31307178
quote:
Op zondag 9 oktober 2005 13:52 schreef Houniet het volgende:
Dani hoe is het met hem dan eigenlijk
Die is volgens mij gestopt met voetballen.
pi_31307209
quote:
Op zaterdag 8 oktober 2005 11:26 schreef methodmich het volgende:

[..]

Wat een ónzin
Redondo, Van Hooijdonk en Zenden zijn nou niet bepaald mislukt te noemen, of wel?
  zondag 9 oktober 2005 @ 13:59:41 #134
129273 erik.jansen101
pi_31307260
Was Dani zo slim of ben je sarcastisch, Methodmich?

Cultheld : voeg daar Bergkamp ook nog maar aan toe.
  zondag 9 oktober 2005 @ 14:38:26 #135
42940 Kang-He
Sklansky $$$ Millionaire
pi_31308047
Dani heeft geloof ik de met VWO vergelijkbare school gedaan. Vader was geloof ik hoogleraar, moeder arts.
pi_31308232
quote:
Het transferbeleid van Ajax is de laatste jaren naadje, maar veel buitenlanders hebben bewezen beter te zijn dan de Nederlandse concurrentie (Maxwell, Grygera, Trabelsi, Pienaar met name).
Grygera en Pienaar in elk geval niet. Chivu, Mido en Sladan wel
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_31308854
quote:
Op zondag 9 oktober 2005 14:38 schreef Kang-He het volgende:
Dani heeft geloof ik de met VWO vergelijkbare school gedaan. Vader was geloof ik hoogleraar, moeder arts.
Zoiets was het ja
pi_31309664
Pienaar is ook onmogelijk nog een buitenlander te noemen he... En een meerwaarde is het zeker nog wel...

En noem Zlatan eens gewoon bij zn naam...
In Southern Sun
pi_31310792
Dani is wel degelijk erg intelligent. Daarom kon hij nooit met teammaats praten over zaken die hem daadwerkelijk interesseerden, wat hem uiteindelijk deed vallen voor allerlei verlokkingen. Zonde.
www.thuisuiteten.nl
pi_31310808
quote:
Op zondag 9 oktober 2005 13:57 schreef cultheld het volgende:

[..]

Wat een ónzin
Redondo, Van Hooijdonk en Zenden zijn nou niet bepaald mislukt te noemen, of wel?
Wow, je weet er 4 te noemen (tel zelf Bergkamp mee). Dus zo'n onzin is het niet, anders had je wel een enorme rij kunnen neerplempen.
www.thuisuiteten.nl
pi_31311245
Er zijn ook vrijwel geen spelers die VWO of hoger gedaan hebben.
quote:
Pienaar is ook onmogelijk nog een buitenlander te noemen he... En een meerwaarde is het zeker nog wel...
Pienaar naast een buitenlander ook gewoon GEEN speler uit de eigen jeugd net als bijvoorbeeld dat Marco van Basten dat ook niet was
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_31311291
kuch Ajax cape town...
AFC Ajax
pi_31311295
Volgens mij is DAM terug...
Klik dan als je durft
pi_31311328
quote:
Op zondag 9 oktober 2005 17:11 schreef Suijk het volgende:
Volgens mij is DAM terug...
Er staat toch duidelijk dat hij geen Argentijn is
pi_31311334
Dat zou jammer zijn, erg jammer.
www.thuisuiteten.nl
pi_31311376
quote:
kuch Ajax cape town...
Zijn die spelers in Nederland geboren en/of hebben ze een Nederlands paspoort en/of komen ze uit voor het Nederlands team?
pi_31311404
Ah, het is definitief waar, het is DAM.
www.thuisuiteten.nl
  zondag 9 oktober 2005 @ 17:21:36 #148
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_31311486
quote:
Op zondag 9 oktober 2005 17:16 schreef methodmich het volgende:
Ah, het is definitief waar, het is DAM.
Laten we het verder hier over Ajax hebben en niet over users?
Poef.....gone! ©golfer
pi_31311579
quote:
Op zondag 9 oktober 2005 17:15 schreef fernando_redondo het volgende:

[..]

Zijn die spelers in Nederland geboren en/of hebben ze een Nederlands paspoort en/of komen ze uit voor het Nederlands team?
Nee hij is geen nederlander dat wilde ik ook niet zeggen (hoewel hij wel goed ingeburgerd is) maar ik vind wel dat hij uit de ajax opleiding komt (en jij zei dacht ik van niet)
AFC Ajax
pi_31311632
quote:
Op zondag 9 oktober 2005 17:08 schreef fernando_redondo het volgende:
[..]

Pienaar naast een buitenlander ook gewoon GEEN speler uit de eigen jeugd net als bijvoorbeeld dat Marco van Basten dat ook niet was
JE had het toch over eigen jeugd? En daarna weer ineens over nationaliteit? Snap je jezelf nog?

OVerigens, wat is je criterium voor eigen jeugd?
In Southern Sun
pi_31311689
quote:
Nee hij is geen nederlander dat wilde ik ook niet zeggen (hoewel hij wel goed ingeburgerd is) maar ik vind wel dat hij uit de ajax opleiding komt (en jij zei dacht ik van niet)
Hij is een buitenlander en geen eigen jeugd
quote:
OVerigens, wat is je criterium voor eigen jeugd?
Jaar of 15-16?
pi_31311747
quote:
Op zondag 9 oktober 2005 17:21 schreef golfer het volgende:

[..]

Laten we het verder hier over Ajax hebben en niet over users?
In dit geval is dat een belangrijke vaststelling ome P.
www.thuisuiteten.nl
pi_31311763
Ik beschouw Pienaar toch wel een beetje als eigen jeugd, maar goed
pi_31311824
Jaar of 15-16, waarom niet eerder dan? Als feyenoord een jeugdspeler van Ajax op die leeftijd overneemt is het ook geen eigen jeugd. Toch?

En met Pienaar vergis je je dus want op zijn zestiende zat hij al bij Ajax. Cape Town weliswaar, maar dat is Ajax.
In Southern Sun
pi_31311862
Doe geen moeite Sandman.

Hersi is ook geen eigen jeugd natuurlijk.
www.thuisuiteten.nl
pi_31311883
quote:
Jaar of 15-16, waarom niet eerder dan?
Tot je 15e-16e zeg maar
quote:
Als feyenoord een jeugdspeler van Ajax op die leeftijd overneemt is het ook geen eigen jeugd. Toch?
Knopper heeft de B en A doorgelopen van Ajax, dat lijkt me wel eigen jeugd al kan Feyenoord dat ook claimen waarschijnlijk
quote:
En met Pienaar vergis je je dus want op zijn zestiende zat hij al bij Ajax. Cape Town weliswaar, maar dat is Ajax.
Nee dat is Ajax Cape Town
pi_31311884
Babel, ook vast niet
In Southern Sun
pi_31311905
En Ajax Cape Town is voor 51% van Ajax. Dus is het Ajax. Punt.
In Southern Sun
pi_31311956
En ik vind het Ajax Cape Town en ik vind Pienaar een buitenlander
  zondag 9 oktober 2005 @ 17:48:52 #160
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_31312004
quote:
Op zondag 9 oktober 2005 17:46 schreef fernando_redondo het volgende:
En ik vind het Ajax Cape Town en ik vind Pienaar een buitenlander
Dat het een buitenlander is wordt niet ontkent. Het is echter wel een door Ajax (Cape Town) opgeleide speler.

En wat jij er verder van vindt doet weinig ter zake.
Poef.....gone! ©golfer
pi_31312108
Nee, hij is door een Zuid Afrikaanse club opgeleid waar Ajax 51% van kocht omdat ze niet wisten wat ze met hun geld moesten doen
pi_31312145
Daar ben ik het eigenlijk wel mee eens. Spelers opgeleid bij Ajax CT zijn geen eigen jeugd.
Klik dan als je durft
pi_31312197
quote:
Op zondag 9 oktober 2005 17:56 schreef Suijk het volgende:
Daar ben ik het eigenlijk wel mee eens. Spelers opgeleid bij Ajax CT zijn geen eigen jeugd.
Ook mee eens.
  zondag 9 oktober 2005 @ 17:59:53 #164
66435 Erwtensoep
Acht - Eén
pi_31312209
Ik vind het niet echt een boeiende discussie als ik even mag zeiken
Houd van een lijntje.
pi_31312276
Niet boeiend, maar de feiten zijn er nou eenmaal.
Wat je vind moet je naar de politie brengen.
In Southern Sun
  zondag 9 oktober 2005 @ 18:06:14 #166
66435 Erwtensoep
Acht - Eén
pi_31312340
Alsof die er iets mee doen
Houd van een lijntje.
pi_31313221
quote:
9/10/2005 - Babel vervangt Kromkamp bij Oranje

De Amsterdamse zender AT5 meldt dat bondscoach Marco van Basten Ryan Babel toegevoegd heeft voor de laatste WK-kwalificatie-interland tegen Macedonie. De aanvaller van Ajax vervangt Kromkamp die vanwege zijn gele kaart in het duel tegen Tsjechie geschorst is voor woensdag.
  zondag 9 oktober 2005 @ 19:36:36 #168
107445 Jajong
Hadouken!
pi_31314321
babel op rechtsback!
  zondag 9 oktober 2005 @ 19:48:12 #169
529 twi
Het lichtje is uit...
pi_31314595
't Is een kwestie van relatief. Op het moment dat Pienaar over werd genomen was Ajax er pas ingestapt, dus van enige opleiding voordat hij naar Amsterdam kwam was weinig sprake. Spelers die binnen nu en tien jaar eventueel een stap van een zusterclub zouden maken zouden echter wel degelijk Ajax-jeugd zijn, gezien Ajax Cape Town en dat team in Orlando inmiddels volgens mij al aardig wat Nederlanders in dienst hebben, of heb ik het dan verkeerd?
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 9 oktober 2005 @ 20:43:17 #170
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_31316019
quote:
Op zondag 9 oktober 2005 17:08 schreef fernando_redondo het volgende:
Keje Molenaar. Patrcik van Diemen. ...
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 9 oktober 2005 @ 20:47:51 #171
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_31316128
quote:
Op zondag 9 oktober 2005 14:38 schreef Kang-He het volgende:
Z'n vader was wat in NL universitair docent heet - maar in Portugal wordt dat ook professor genoemd
  zondag 9 oktober 2005 @ 21:03:33 #172
125132 J.P.
De Dadel
pi_31316570
Mutu kan je ook vergelijken met Dani
pi_31316584
quote:
Op zondag 9 oktober 2005 16:44 schreef methodmich het volgende:

[..]

Wow, je weet er 4 te noemen (tel zelf Bergkamp mee). Dus zo'n onzin is het niet, anders had je wel een enorme rij kunnen neerplempen.
Van Rijswijk, Schut, Van den Bergh, Cocu, Vincken en zo kan ik nog wel een hele tijd doorgaan met het opnoemen van gymnasiasten en atheneïsten, om over de ontelbare reeks havisten nog maar te zwijgen.
pi_31319603
Johan de Cock, Graeme Rutjes, die centrale verdediger van NAC
pi_31319611
Er zijn er zeker meer dan de meesten denken. Maar voetbalinzicht is nog altijd iets heel anders. Johan Cruijff is ook geen groot licht maar benadert het voetbal wetenschappelijk.
That's all folks!
pi_31320009
quote:
Op zondag 9 oktober 2005 22:47 schreef -Vaduz- het volgende:
Er zijn er zeker meer dan de meesten denken. Maar voetbalinzicht is nog altijd iets heel anders. Johan Cruijff is ook geen groot licht maar benadert het voetbal wetenschappelijk.
Helemaal mee eens
pi_31321497
Vandaag is er een nieuwe site geopent: http://www.ajaxfilmsite.nl/. Op die site zullen wekelijks na elke thuis en enkele uitwedstrijden sfeerfilmpjes worden geplaatst.
  maandag 10 oktober 2005 @ 09:02:37 #178
42287 vluggejapie
Kijker de kijk
pi_31327242
quote:
Op zondag 9 oktober 2005 22:47 schreef -Vaduz- het volgende:
Ik vind dat Cruijff het voetbal juist niet wetenschappelijk benaderd. Het zijn vaak anderen die het op een wetenschappelijke manier willen benaderen met patronen en systemen. Cruijff bekijkt het juist heel simpel, al lijkt het door zijn taalgebruik misschien wetenschappelijk.
Everytime she sneezes I believe it's love
pi_31327895
Hebben jullie deze gelezen in de Metro . . . .
quote:
"Sinds 1996 manipuleert Cruijff en gebruikt hij de macht die hem is gegeven, omdat hij een fantastische voetballer was. Hij kan mij niet leren om kampioen te spelen of de Supercup te winnen, want ik heb ze al gewonnen. Hij kan mij niet leren hoe ik de UEFA Cup of de Champions League moet winnen, want die heb ik al gewonnen."
CHELSEA-COACH JOSE MOURINHO
reageerde fel op de kritiek van Johan Cruiff dat de speelstijl van Chelsea te verdedigend is.
pi_31328284
quote:
Op maandag 10 oktober 2005 09:49 schreef Robar het volgende:
[..]
Wat een ronduit zielig figuur blijft dat toch die Mourinho.
Porcupine Tee - Normal
  maandag 10 oktober 2005 @ 10:32:21 #181
128959 M0NTANA
Don't fuck with me!
pi_31328678
Zolang hij voldoende blijft presteren met behulp van de miljoenen van Roman Abramovic, mag deze Chelsea-coach af en toe zijn bek opentrekken, maar Johan Cruijff zal altijd een legende blijven.
pi_31328788
quote:
Op maandag 10 oktober 2005 09:49 schreef Robar het volgende:
[..]
De halve voetbalwereld kotst hem uit, dus wie luistert nou naar deze onzin?
pi_31329661
JC blijft een legende, Mourinho is een legende.
pi_31330094
quote:
Op maandag 10 oktober 2005 11:18 schreef fernando_redondo het volgende:
JC blijft een legende, Mourinho is een legende.
Ik vind hem op dit moment meer legendarisch in zijn uitspraken dan in zijn leiderschap . .
Winnen met Chelsea kan elke oetlul op dit moment.
Zelfs als ik de strategie en opstelling bepaal
  maandag 10 oktober 2005 @ 12:04:13 #185
42940 Kang-He
Sklansky $$$ Millionaire
pi_31330633
Wat hij heeft gedaan met Porto is natuurlijk wel uniek. Maar met Chelsea.. tsja, met die middelen gaat het nergens meer over.
  maandag 10 oktober 2005 @ 12:21:37 #186
529 twi
Het lichtje is uit...
pi_31331039
Mourinho is voorlopig niet meer dan een opvallende passant, net als bijvoorbeeld van Gaal of Rijkaard.

Wil je meer respect, moet je toch langer meedraaien. Een Capello heeft bij mij nog vele malen meer respect.
pi_31331085
quote:
Op maandag 10 oktober 2005 11:40 schreef Robar het volgende:

[..]

Ik vind hem op dit moment meer legendarisch in zijn uitspraken dan in zijn leiderschap . .
Winnen met Chelsea kan elke oetlul op dit moment.
Zelfs als ik de strategie en opstelling bepaal
Daarom werd Rainieri ook ontslagen.
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 10 oktober 2005 @ 12:28:24 #188
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_31331193
quote:
Op maandag 10 oktober 2005 12:24 schreef cultheld het volgende:

[..]

Daarom werd Rainieri ook ontslagen.
Niet vergeten dat tussen Rainieri en Maureen-ho werden ook nog een paar miljoen uitgegeven en het slechts 1 plek op de PL scheelde. Dat had Rainieri echt ook wel gehaald in z'n tweede jaar met hulp Roman A.
pi_31332293
quote:
Op maandag 10 oktober 2005 12:04 schreef Kang-He het volgende:
Wat hij heeft gedaan met Porto is natuurlijk wel uniek. Maar met Chelsea.. tsja, met die middelen gaat het nergens meer over.
Wat hij met Porto heeft gepresteerd is ook gewoon een goede prestatie, daar zal ik hem dus ook niet op aanvallen, maar nu bij chelsea had iedere coach het er goed afgebracht. En we moeten ook niet gelijk iedereen die de CL heeft gewonnen als legendarisch bestempelen. Ik vind het zelfs ronduit teleurstellend dat hij vorig jaar niet de finale wist te bereiken van de CL. En ook in andere wedstrijden konden ze me niet overtuigen. Remember Barcelona . . . .

Nee meneer Mourinho mag van mij weleens wat minder arrogant worden.
Hij heeft nog heel wat grootheden voor zich te dulden......., als hij ooit al een grootheid genoemd mag worden.
pi_31332911
Ik kan Mourinho echt niet meer serieus nemen. Hoe hij vorig jaar ook dat handje schudden met Rijkaard had ingestudeerd, echt gestoord. Hij leeft volledig in zijn eigen wereldje en is meer met zijn imago bezig dan met voetbal.

Dat de resultaten er zijn staat buiten kijf, maar hoe die resultaten worden gehaald....
Houd van een lijntje.
  maandag 10 oktober 2005 @ 14:35:32 #191
128959 M0NTANA
Don't fuck with me!
pi_31333886
Vond nog een mooi stukje over Finidi George, één van de beste rechtsbuitens die we gehad hebben:
quote:
Wat doet tie nauw?!: Finidi George

Wat later dan eigenlijk gepland door de drukke voetbalweken die achter ons liggen is hier dan eindelijk de tweede speler uit onze nieuwe rubriek 'Wat doet tie nauw?!'. Ditmaal staat Oud-Ajacied Finidi George centraal.

Het is 19 april 1995; Ajax - Bayern Munchen in een uitverkocht sfeervol Olympisch Stadion. Het is de 41ste minuut, de rook van het vele vuurwerk is eindelijk opgetrokken. Ajax staat 1-0 voor door een doelpunt van Jari Litmanen. Plots is daar een heerlijke goal van;...Finidi George; gewoon snoeihard in het uiterste hoekje van de kruising......vanaf een metertje of 20....krijg er gewoon bijna weer kippenvel van! “Finidi, oh oh, Finidi, oh oh”, galmt door het stadion.

Finidi George kende zijn doorbraak in de zomer van 1993. Ajax had in die zomer grote plannen. Louis van Gaal wilde met zijn jonge selectie de wereld gaan bestormen en kneedde spelers als de broertjes De Boer, Van der Sar, Litmanen en Overmars naar zijn hand. Aangevuld met de teruggekeerde routinier Frank Rijkaard moesten zij de landstitel pakken. Van Gaal miste nog iets in zijn selectie en wel een typische buitenspeler. Hij had interesse in Tijani Babangida, Nigeriaanse rechtsbuiten in Nederland (bij Roda), maar kreeg van de toenmalige Nigeriaanse bondscoach Clemens Westerhof een tip. Zo mocht de rechtsbuiten die Babangida uit de nationale ploeg hield op proef komen bij Ajax: Finidi George in de beginperiode door iedere NOS-verslaggever nog George Finidi genoemd.

De man voor een klein huisje in Nigeria mijmert na over die stageperiode; Samen met de Serviër Mitar Mrkela en de Oekraïner Yuri Petrov moest hij proberen om een contract af te dwingen. De beste zou winnen, zo veel was zeker. Grinnikend bedenkt hij hoe zenuwachtig hij was en dat hij toch eigenlijk nauwelijks indruk kon maken. Op zijn zachtst gezegd vonden de andere Ajacieden hem niet direct een aanwinst. “Finito”, zo noemden ze hem al. Toch zag Van Gaal iets in hem wat de rest toen nog niet zag en koos zeer verrassend voor de Nigeriaan.

Al direct speelde hij zich in de basis bij Ajax, ten koste van de dure aankoop Peter van Vossen. Met Overmars als tegenpool op links diende hij de Amsterdammers drie seizoenen in den meest succesvolle periode sinds jaren. Ajax haalde onder Van Gaal drie landstitels op rij, won de Champions League, de wereldbeker en de Europese supercup. Hij was een belangrijke schakel in een elftal dat als geheel veel meer was dan de som der delen. Finidi werd een publiekslieveling geroemd om zijn rushes langs de zijlijn.

Na die drie seizoenen wilde hij meer geld. Het werd een principiële kwestie. Ajax wilde niet, hij vertrok. Het was niet het grootse vertrek wat hem had gepast. Te weinig mensen hielden rekening met zijn kant van de zaak. Hij had, hier in het dorp waar hij nu zit te genieten van het ware leven, een familie te onderhouden. Kent u de grootte van de gemiddelde Afrikaanse familie? Iedereen wordt erbij betrokken. Vandaar dat hij niet aarzelde toen Betis Sevilla, op dat moment zeker geen sportieve verbetering, hem een dik contract aanbood. Weg was hij.

Na vier seizoenen Real Betis verhuisde hij in 2000 naar Real Mallorca. Steeds verder gleed hij weg in de anonimiteit, de man die op twee WK’s actief was. Bij Betis en bij Mallorca speelde hij redelijk, maar niet op Ajax-niveau. Alleen zijn inkomsten lagen ruim boven Ajax-niveau, wat zelfs ook nog zo was bij zijn periode daarna in Engeland bij Ipswich Town. Vorig seizoen keerde hij nog kortstondig terug bij Mallorca, maar het goede was er echt af. Deze zomer besefte hij het. Hij werd niet meer geselecteerd voor Nigeria voor het WK in Japan in 2002, hetgeen zijn 3e WK had moeten worden. Nadat Ipswich degradeerde, drukte Finidi te zwaar op de begroting voor de Engelse club. Finidi vertrok in de zomer van 2003 transfervrij wederom naar Real Mallorca waar hij speelde voor een prestatiecontract. Medio augustus 2004 had geen enkele club serieuze interesse en dus stopte hij met voetballen.

Hij zelf herinnert het zich wel, zittend voor zijn huisje. Hij is de grote man in het dorp, maar wel gewoon gebleven. Wellicht knaagt het nog wel eens aan hem, dat zijn financiële loopbaan uiteindelijk superieur is geworden aan zijn sportieve loopbaan. Spijt zal hij desondanks niet hebben. Hij heeft zijn taak gedaan en kan zijn familie tot in lengte van dagen onderhouden. Het is tijd geworden voor nieuw bloed. Zijn opvolger moet hier maar lopen, tussen die jongetjes die zich uitsloven voor zijn neus en de ene na de andere dribbel uitvoeren. Als hij zijn ogen sluit, kan hij het soms nog horen. Heel in de verte eerst, daarna langzaam aanzwellend qua sterkte. “Finidi, oh oh, Finidi, oh oh”.

Het ga je goed, Finidi!

Palmares Finidi George:
NAAM Finidi George
GEBOREN 15 april 1971, Port Harcourt, Nigeria
LAND Nigeria
CLUBS Ajax, Real Betis Sevilla, Real Mallorca, Ipswich Town
POSITIE rechtsbuiten
BEEN rechts
LENGTE 1.85 m
GEWICHT 79 kg

Carrière:
1993/'94 Ajax(Ned) 27 wedstrijden 4 goals
1994/'95 Ajax(Ned) 30 wedstrijden 8 goals
1995/'96 Ajax(Ned) 28 wedstrijden 6 goals
1996/'97 Real Betis Sevilla (Spa) 36 wedstrijden 10 goals
1997/'98 Real Betis Sevilla (Spa) 33 wedstrijden 9 goals
1998/'99 Real Betis Sevilla (Spa) 36 wedstrijden 10 goals
1999/2000 Real Betis Sevilla (Spa) 17 wedstrijden 6 goals
2000/2001 Real Mallorca (Spa) 31 wedstrijden 5 goals
2001/2002 Ipswich Town (Eng) 25 wedstrijden 6 goals
2002/2003 Ipswich Town
2003/2004 Real Mallorca

Prijzen
1993/'94 Nederlands landskampioen
1994/'95 Europa Cup I
1994/'95 Nederlands landskampioen
1995 wereldbeker clubteams
1995/'96 Europese supercup
1995/'96 Nederlands landskampioen
2000 zilver op Afrikaans Kampioenschap met Nigeria

Bron: AjaxF-side.nl
pi_31334255
Finidi hoort bij mijn all-time favorieten.
Klik dan als je durft
pi_31334301
Finidi whohooo
Houd van een lijntje.
  maandag 10 oktober 2005 @ 15:31:15 #194
82589 S-Two
barba macacu
pi_31335024
Een mooi stukje over Finidi, en helaas is het ook begrijpelijk dat hij voor het geld is gegaan.
pi_31335432
Overmars - kluivert - Finidi

pi_31335634
Zo jammer dat hij vertrok, de beste rechtsbuiten van de afgelopen 15 a 20 jaar ongeveer samen met van 't schip bij Ajax. Zon voetballer zie ik tegenwoordig niet bij Ajax. Gewoon een goeie voorzet kunnen geven, op maat. Finidi
En Vincent zag het koren
En Einstein het getal
En Zeppelin de Zeppelin
En Johan zag de bal
pi_31335994
Finidi
pi_31340042
quote:
Op zondag 9 oktober 2005 21:04 schreef cultheld het volgende:

[..]

Van Rijswijk, Schut, Van den Bergh, Cocu, Vincken en zo kan ik nog wel een hele tijd doorgaan met het opnoemen van gymnasiasten en atheneïsten, om over de ontelbare reeks havisten nog maar te zwijgen.
Op Cocu na allemaal rommelaars in de relatieve marge.
www.thuisuiteten.nl
pi_31340358
quote:
Op maandag 10 oktober 2005 19:34 schreef methodmich het volgende:

[..]

Op Cocu na allemaal rommelaars in de relatieve marge.
Maduro, De Jong, Babel, Goor, Robben, Vlaar en Medunjanin hebben hun Havo-diploma behaald.
pi_31340499
Dat stelt tegenwoordig ook niet al te veel meer voor, maar vooruit, voor een voetballer is het aardig.

Maar goed, we dwalen af.
www.thuisuiteten.nl
pi_31340580
quote:
'Juventus bekijkt Maduro'
De Italiaanse boulevardkrant Tuttosport meldt dat scouts van Juventus afgelopen zaterdag aanwezig waren bij de interland Tsjechie - Nederland. Ze zouden daar zijn geweest voor Hedwiges Maduro 'de nieuwe Rijkaard' en zouden onder de indruk zijn geraakt van zijn spel.
quote:
10/10/2005 - 'Arsenal en Valencia tonen interesse voor Goossens'
(Gepost door RvN)

Eerder liet zaakwaarnemer Sjaak Swart al weten dat niet Chelsea maar wel andere topclubs interesse zouden hebben voor de jonge Goossens. Op RTV NoordHolland werd gemeld dat die clubs Valencia en Arsenal zouden zijn. De clubs zouden zich volgens Swart echter nog niet officieel gemeld hebben. Uberhaupt geeft de speler de voorkeur aan een langer verblijf bij Ajax.
pi_31340652
Ja, die clubs weten waar de talenten zitten, helaas.
www.thuisuiteten.nl
pi_31340724
* devv05 uiteraard dinsdag weer in de stad en het stadion aanwezig
  maandag 10 oktober 2005 @ 20:22:12 #204
50936 The_Hives
Is nu tripple oom Hives O+ !!!
pi_31341068
we moeten zaterdag pas weer hoor
AFC AJAX Kampioen 2012-2013
Fok! Federatie
1918,1919,1931,1932,1934,1937,1939,1947,1957,1960,1966,1967,1968,1970,1972,1973,1977,1979,1980 1982,1983,1985,1990,1994,1995,1996,1998,2002,2004,2011,2012,2013
pi_31342087
Leuk voor Maduro. Hij moet wel nog effe blijven. Met wat geluk vangt Ajax een ontieglijke hoofdprijs voor hem.
pi_31342445
Heel veel geluk dan
pi_31342545
Juve heeft net Viera gehaald, denk niet dat ze veel geld voor hem overhebben.
pi_31343055
quote:
Op maandag 10 oktober 2005 20:22 schreef The_Hives het volgende:
we moeten zaterdag pas weer hoor
volgende week dinsdag uiteraard, zaterdag kan ik helaas niet. Kut dag/tijd voor voetbalwedstrijden.
  maandag 10 oktober 2005 @ 22:14:26 #209
17897 Cart_man
Love to be hated
pi_31344344
Sparta Praag schopt ajax uit de C(?)L, dankzij hun nieuwe (Feijenoord)coach.
quote:
Mediterende Griga coach Sparta Praag

10/10/2005 12:11

Stanislav Griga is de nieuwe coach van Sparta Praag. Hij is de vervanger van Jaroslav Hrebik, die vorige week werd ontslagen door de Tsjechische kampioen.
Onder Hrebik was Sparta Praag afgezakt naar de tiende plaats in de competitie met een achterstand van negen punten op koploper Slovan Liberec. Met Griga moet de neerwaartse spiraal worden omgebogen.

Griga tekende een contract tot de zomer van 2007 bij de club, waar hij in de jaren tachtig zelf voor uitkwam als speler. Bovendien stond de Slowaakse spits enkele jaren onder contract bij Feyenoord en Rapid Wien. Als coach won hij de nationale titel met Slovan Liberec.

Overigens bevond de 43-jarige ex-Feyenoorder zich in India tijdens de onderhandelingen. Hij verblijft in Azië om er al mediterend zijn vakantie door te brengen en onderhandelde vanuit een telefooncel met de Praagse clubleiding.

Sparta is één van de drie tegenstanders van Ajax in de groepsfase van de Champions League.
A.M.A.B
pi_31344664
Inmiddels bericht ook VI over de interesse van ajax in winhelmsson en vandenborre...
AFC Ajax
pi_31345164
quote:
10/10/2005 - 'Heitinga zinspeelt op vertrek'
(Gepost door RvN)

Volgens Voetbal International hoofdredacteur Johan Derksen zinspeelt Johnny Heitinga in de uitgave van het voetbalblad van aanstaande woensdag op een vertrek indien zijn positie bij Ajax niet beter wordt. De verdediger wil aan spelen toekomen en moet bij Ajax Grygera voor zich dulden.
En volgens JD dus Ajax geinteresseerd in Vandenborre en Wilhelmson.
pi_31345400
Jammer John .

Maar als er Vandenborre voor terug komt doe ik het er voor.
pi_31345441
Trouwens, als Vandenborre komt. Hoe moet het dan met Robert Schilder? Dat is toch ook een rechtsback? Of kan hij ook centraal?
pi_31345647
Zouden die belgen nog naar Ajax durven te komen?
Houd van een lijntje.
pi_31345808
quote:
Op maandag 10 oktober 2005 22:57 schreef Erwtensoep het volgende:
Zouden die belgen nog naar Ajax durven te komen?
Zolang vermaelen het goed blijft doen
pi_31346001
Ligt het aan mij of zijn VandenBorre en Wilhelmsson niet haalbaar voor Nederlandse clubs?
  maandag 10 oktober 2005 @ 23:12:21 #217
50634 Houniet
ik ruik vet lekker
pi_31346057
ik wacht het wel af allemaal
pi_31346073
quote:
Op maandag 10 oktober 2005 23:10 schreef fernando_redondo het volgende:
Ligt het aan mij of zijn VandenBorre en Wilhelmsson niet haalbaar voor Nederlandse clubs?
Voor Ajax wel, voor de rest niet.
pi_31346147
Johnny kan ook beter weggaan wil hij zich verder ontwikkelen.
That's all folks!
  maandag 10 oktober 2005 @ 23:16:49 #220
50634 Houniet
ik ruik vet lekker
pi_31346186
waarom niet haalbaar, wat zijn de prijzen dan
  maandag 10 oktober 2005 @ 23:18:00 #221
42940 Kang-He
Sklansky $$$ Millionaire
pi_31346215
Ik denk dat Grygera weleens aan het einde van het seizoen verkocht kan gaan worden. Dus Johnny moet gewoon blijven.
  maandag 10 oktober 2005 @ 23:19:20 #222
50634 Houniet
ik ruik vet lekker
pi_31346268
quote:
Op maandag 10 oktober 2005 23:18 schreef Kang-He het volgende:
Ik denk dat Grygera weleens aan het einde van het seizoen verkocht kan gaan worden. Dus Johnny moet gewoon blijven.
contract tot 2007.. ze mogen wel eens gaan onderhandelen enzo ja. volgens mj gaan ze rond de winterstop weer aan de tafel
  maandag 10 oktober 2005 @ 23:29:26 #223
17897 Cart_man
Love to be hated
pi_31346579
quote:
Op maandag 10 oktober 2005 23:12 schreef Nashje het volgende:

[..]

*ril*
A.M.A.B
  maandag 10 oktober 2005 @ 23:52:20 #224
129273 erik.jansen101
pi_31347317
quote:
Op maandag 10 oktober 2005 23:12 schreef Nashje het volgende:

[..]

pi_31347336
quote:
Op maandag 10 oktober 2005 23:29 schreef Cart_man het volgende:

[..]

*ril*
hard he, de waarheid..
pi_31347385
Koen Daerden *gniffel*
Houd van een lijntje.
  maandag 10 oktober 2005 @ 23:55:47 #227
17897 Cart_man
Love to be hated
pi_31347416
quote:
Op maandag 10 oktober 2005 23:52 schreef Jajong het volgende:

[..]

hard he, de waarheid..
Inderdaad, er wordt weer eens bevestigd waarom ik ajaxsupporters zo wanstaltig vind.
A.M.A.B
pi_31347515
quote:
Op maandag 10 oktober 2005 23:55 schreef Cart_man het volgende:

[..]

Inderdaad, er wordt weer eens bevestigd waarom ik ajaxsupporters zo wanstaltig vind.
Toch kan je het niet laten om hier af en toe rond te 'neuzen'.
  dinsdag 11 oktober 2005 @ 00:00:22 #229
50634 Houniet
ik ruik vet lekker
pi_31347602
idd wat je zegt
pi_31348008
quote:
Op maandag 10 oktober 2005 23:10 schreef fernando_redondo het volgende:
Vanden Borre verdient bij Anderlecht 6 ton, da's een salaris dat Ajax gewoon kan betalen.
Verder is Ajax een club waar VDB zeker is van veel speelminuten om zich verder te ontwikkelen, als hij nu naar een topcompetitie verhuist denk ik dat hij nog wel eens op het tweede plan kan geraken.

Wilhelmsson heeft een voorkeur voor Italie of Engeland, maar hij heeft ook met zijn goede vriend Zlatan gesproken en die heeft hem gezegd dat Ajax een goede tussenstop zou zijn op weg naar een topploeg in de Serie A.

Overigens verwacht ik niet dat ze naar Ajax komen, gewoon te veel geinteresseerde clubs op het moment en dan kan/wil Ajax qua salarissen niet mee. Bovendien spreekt de Nederlandse competitie gewoon niet zo aan en zullen ze eerder voor bijvoorbeeld Engeland kiezen.
  dinsdag 11 oktober 2005 @ 00:13:16 #231
50634 Houniet
ik ruik vet lekker
pi_31348097
quote:
Op dinsdag 11 oktober 2005 00:10 schreef Radegast het volgende:

[..]

Vanden Borre verdient bij Anderlecht 6 ton, da's een salaris dat Ajax gewoon kan betalen.
Verder is Ajax een club waar VDB zeker is van veel speelminuten om zich verder te ontwikkelen, als hij nu naar een topcompetitie verhuist denk ik dat hij nog wel eens op het tweede plan kan geraken.

Wilhelmsson heeft een voorkeur voor Italie of Engeland, maar hij heeft ook met zijn goede vriend Zlatan gesproken en die heeft hem gezegd dat Ajax een goede tussenstop zou zijn op weg naar een topploeg in de Serie A.

Overigens verwacht ik niet dat ze naar Ajax komen, gewoon te veel geinteresseerde clubs op het moment en dan kan/wil Ajax qua salarissen niet mee. Bovendien spreekt de Nederlandse competitie gewoon niet zo aan en zullen ze eerder voor bijvoorbeeld Engeland kiezen.
ga ik ook in mee, alleen wat je al eerder zei dat een tussenstop goed kan zijn, i.v.m met het tweede plan. je kan wel leuk naar arsenal gaan, maar heb je dan wel speeltijd? wat je wel hebt is misschien en leuk salaris, maar spelen is een tweede. en dat is toch belangrijk voor een voetballer die zich wil gaan ontwikkelen
  dinsdag 11 oktober 2005 @ 00:14:10 #232
17897 Cart_man
Love to be hated
pi_31348128
quote:
Op maandag 10 oktober 2005 23:58 schreef F1Bas het volgende:

[..]

Toch kan je het niet laten om hier af en toe rond te 'neuzen'.
En je punt is?
A.M.A.B
  dinsdag 11 oktober 2005 @ 00:15:38 #233
50634 Houniet
ik ruik vet lekker
pi_31348170
quote:
Op dinsdag 11 oktober 2005 00:14 schreef Cart_man het volgende:

[..]

En je punt is?
dat jij altijd maar commentaar hebt, en gal spuwt
als je zo'n hekel aan die joden blblabla hebt, waarom kom je hier dan ?

dat bedoelen we dus
pi_31348223
quote:
Op maandag 10 oktober 2005 22:50 schreef Nashje het volgende:
Trouwens, als Vandenborre komt. Hoe moet het dan met Robert Schilder? Dat is toch ook een rechtsback? Of kan hij ook centraal?
Robbert Schilder is een linksbenige centrale verdediger, of een nummer '4'.
  dinsdag 11 oktober 2005 @ 09:00:58 #235
128959 M0NTANA
Don't fuck with me!
pi_31352590
Als we dan toch in Brussel zijn om met RSCA te onderhandelen, kunnen we Vincent Kompany wellicht meenemen in deze deal? Zowel Anthony Vanden Borre, Christian Wilhelmsson als Vincent Kompany lijken mij voor Ajax praktisch onhaalbaar, maar zeg nooit nooit.
  dinsdag 11 oktober 2005 @ 09:20:45 #236
529 twi
Het lichtje is uit...
pi_31352891
Tsja, dat de Belgen de slimsten niet zijn staat buiten kijf, maar dat ze Ajax aan de haal laten gaan met en Wilhelmsson, en Vanden Bore en Kompany. Ja, misschien voor veertig miljoen samen.

Jammer dat we Sonck niet meer hebben anders hadden we die gelijk kunnen laten oversteken met 1 van de 3 (want zo gek zijn ze dan weer wel in Brussel).
  dinsdag 11 oktober 2005 @ 09:21:28 #237
93214 DeTolk
Elk puntje telt.
pi_31352898
AJAX

sorry, moest ff
pi_31353072
Ik word onderhand echt ziek van al die spelers die volgens hun ondergewaardeerd worden en maar klagen dat ze in de basis moeten. Laat het eerst maar eens zien voordat je begint met dreigen dat je weggaat..
  dinsdag 11 oktober 2005 @ 09:37:26 #239
529 twi
Het lichtje is uit...
pi_31353109
Helemaal mee eens. Wanneer je zo je muil open trekt als een verongelijkt kind, dan moet je maar gewoon vertrekken naar een of andere mislukte degradatiekandidaat in het buitenland. Wanneer het meezit genieten ze van de aandacht, wanneer het tegenzit beginnen ze gelijk te zeuren. Bah.
  dinsdag 11 oktober 2005 @ 09:42:06 #240
128959 M0NTANA
Don't fuck with me!
pi_31353192
Kijk, als je nou niet de kans krijgt om jezelf te bewijzen of je krijgt wel de kans, maar niet op je favoriete positie, dan kan je klagen. Maar Johnny Heitinga bijvoorbeeld krijgt voldoende kansen, maar blijft teleurstellen. Dan moet je gewoon je bek houden en zorgen dat je wél gaat presteren.
  dinsdag 11 oktober 2005 @ 09:59:44 #241
529 twi
Het lichtje is uit...
pi_31353503
Ach, Nigel de Jong was ook al zo aan het zeuren een week of wat terug. Hij speelde niet altijd op z'n favoriete positie, maar wanneer je vorig seizoen meer dan 30 wedstrijden van de partij bent en ook dit seizoen aardig wat wedstrijden bent gebruikt, dan dien je je mond daar niet over open te trekken. Niet lullen maar voetballen en bijtekenen. Over speeltijd heeft 'ie namelijk helemaal niks te klagen, en z'n positie in Oranje lijkt ook veilig. Dus dat is wel iets wat ik de Jong zeer kwalijk neem eigenlijk.
  dinsdag 11 oktober 2005 @ 10:02:56 #242
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_31353560
Tja, als je de succesverhalen van sommmige vertrokken spelers leest kan ik me wel voorstellen dat je dat als Ajacied in een zwak presterend team weg wil. Maar ja, er zijn er maar weining die zelf wel elke week heel goed spelen.

Het zou zo fijn zijn als we een trainer hebben die ala van Basten de sfeer goed krijgt, dan komen de prestaties vanzelf wel weer... En dan wil men weer minder snel weg...
Get woke, go broke!
  dinsdag 11 oktober 2005 @ 10:09:50 #243
128959 M0NTANA
Don't fuck with me!
pi_31353717
Nigel de Jong is de beste rechthalf in de selectie van Ajax, tevens is hij Amsterdammer, komt hij uit eigen jeugd en scoort hij vrij makkelijk. Ik vind dat hij best een basisplaats mag eisen, bij Johnny Heitinga licht dat heel anders.
  dinsdag 11 oktober 2005 @ 10:12:03 #244
131729 jna
Je lul hangt uit je broek
pi_31353765
Weet iemand of vak 117 een beetje goed zicht heeft? heb namelijk kaarten voor dat vak voor zaterdag gekregen.
Jawel, je keek.
  dinsdag 11 oktober 2005 @ 10:14:58 #245
128959 M0NTANA
Don't fuck with me!
pi_31353844
Beetje googlen, vriend.

dinsdag 11 oktober 2005 @ 10:16:47 #246
131729 jna
Je lul hangt uit je broek
pi_31353883
Bedankt, kan ik zwaaien bij corners
Jawel, je keek.
  dinsdag 11 oktober 2005 @ 10:32:15 #247
17283 Cheiron
Ho ho ho...
pi_31354166
Nigel moet niet zeiken. Hij speelt vaak genoeg zwak/onzichtbaar, maar maakt veel minuten. Daarnaast staat hij vaak genoeg op zijn favoriete plek. Ik snap echt niet waar hij het lef vandaan haalt.

En Heitings moet eerst maar eens wat goede wedstrijden spelen voordat hij praat over een vertrek. Ik vind het zwaar respectloos tegenover je club en diens supporters om na elk wissewasje te zinspelen op vertrek. Bah!
Too lazy to be an evil genius..
PSN ID: Cheironnl
pi_31354902
Zaterdag weer lekker het home in

pi_31356784
helaas zowel a.s. zaterdag en de 28ste tegen heerenveen er niet bij kunnen zijn... kutzaterdagen

viel spass Banaan
Winnaar Fok Europacup toto 2003/2004
http://home.wanadoo.nl/fside/geluiden/superjoden.mp3
pi_31356831
quote:
Op dinsdag 11 oktober 2005 12:37 schreef superjoden het volgende:
helaas zowel a.s. zaterdag en de 28ste tegen heerenveen er niet bij kunnen zijn... kutzaterdagen

viel spass Banaan
same here, en de volgende zaterdag in november ben ik er ook al niet. zaterdag = kut
  dinsdag 11 oktober 2005 @ 13:36:44 #251
82589 S-Two
barba macacu
pi_31357853
De Jong hoort idd gewoon in de basis. Heitinga moet niet zeuren. Hij heeft al een aantal kansen weer gehad, en hij krijgt zeker nog wel een aantal kansen als er weer blessures zijn. Hij kan het niveau echt wel aan, alleen zit al een hele tijd in een dip, erg jammer.
  dinsdag 11 oktober 2005 @ 13:39:02 #252
529 twi
Het lichtje is uit...
pi_31357886
quote:
Op dinsdag 11 oktober 2005 10:32 schreef Cheiron het volgende:
Nigel moet niet zeiken. Hij speelt vaak genoeg zwak/onzichtbaar, maar maakt veel minuten. Daarnaast staat hij vaak genoeg op zijn favoriete plek. Ik snap echt niet waar hij het lef vandaan haalt.

En Heitings moet eerst maar eens wat goede wedstrijden spelen voordat hij praat over een vertrek. Ik vind het zwaar respectloos tegenover je club en diens supporters om na elk wissewasje te zinspelen op vertrek. Bah!
Als het echt zo is dat hij graag zal vertrekken, dan is dat gewoon een slechte mentaliteit. Kan het bijna niet voorstellen want die jongen heeft zich al eens terug geknokt. Maar ja, hij heeft de pech dat Grygera steeds beter wordt. De kansen die hij dan krijgt (ADO thuis) verkloot 'ie gewoon bijna in z'n eentje de wedstrijd.

Hopelijk gaat Heitinga zich richten op de DRC posities van FM2005 om het zo maar te zeggen, en neemt hij voorlopig genoegen met de kansen die hij krijgt. Want wanneer hij daadwerkelijk beter zou zijn dan Grygera, zie ik natuurlijk veel liever Heitinga spelen. Voor mij is hij samen met Vlaar nog altijd het ideale centrum van de toekomst, wanneer hij zich weet te herpakken.
  dinsdag 11 oktober 2005 @ 13:58:25 #253
50634 Houniet
ik ruik vet lekker
pi_31358163
quote:
Vorige week meldde Voetbalzone.nl u al dat Ajax interesse had in het Anderlecht-duo Christian Wilhelmsson en Anthony Vanden Borre. Johan Derksen bevestigde gisteravond in Voetbal Insite dit nieuws.

De 25-jarige Wilhelmsson zag afgelopen zomer op het allerlaatste moment een transfer naar Fiorentina afketsen. In Brussel houdt men er rekening mee dat de Zweeds international in de winterstop of anders komende zomer alsnog de club verlaat.

De bijna 18-jarige Vanden Borre - die op 16-jarige leeftijd debuteerde in het nationale team van België - speelt vaak als rechtsback, maar kan ook centraal in de verdediging of rechts op het middenveld spelen. Bij Ajax zou hij Hatem Trabelsi moeten opvolgen, die waarschijnlijk in de zomer van 2006 Amsterdam gaat verlaten.
  dinsdag 11 oktober 2005 @ 14:00:32 #254
50634 Houniet
ik ruik vet lekker
pi_31358195
quote:
Ajax heeft haar zinnen gezet op de kersverse international en AZ-verdediger Ron Vlaar. Dat meldde Hugo Borst zondagavond in Studio Voetbal bij de NOS. Volgens de journalist zou Ajax Vlaar graag willen inlijven. Naast de Amsterdammers zouden ook Tottenham Hotspurs, Feyenoord en PSV geïnteresseerd zijn in de AZ-verdediger.

Vlaar zelf liet nuchter weten zich nog niet met een eventuele transfer bezig te houden, omdat zijn huidige contract nog tot medio 2007 loopt. Het talent debuteerde afgelopen zaterdag in het WK-kwalificatieduel tegen Tsjechië in het Nederlands Elftal.
misschien wat oud nieuws, maar het kwam weer op de websites. het word steeds meer vermeld. vlaar voor heitinga
  dinsdag 11 oktober 2005 @ 14:02:30 #255
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_31358218
Ze kunnen beter Shota overnemen .
Get woke, go broke!
pi_31358413
Vandenborre, Wilhelmsson en Vlaar. Dat zou smullen zijn
pi_31358463
Wilhelmson vind ik niet echt super, rechtsbuiten was ie toch?
Vlaar en Vandenborre zou mooi zijn.
pi_31358524
Ik zie het niet gebeuren dat Wilhelmsson en Vandenborre naar Ajax komen. Vlaar waarschijnlijk wel.
pi_31358799
Wilhelmson ook wel denk ik
Houd van een lijntje.
pi_31359778
Vlaar wil naar 010 of 040
pi_31359852
quote:
Op dinsdag 11 oktober 2005 15:55 schreef fernando_redondo het volgende:
Bron?
  dinsdag 11 oktober 2005 @ 16:00:53 #262
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_31359881
quote:
Op dinsdag 11 oktober 2005 15:59 schreef cultheld het volgende:

Bron?
De grote duim van DAM.
Poef.....gone! ©golfer
  dinsdag 11 oktober 2005 @ 16:04:59 #263
529 twi
Het lichtje is uit...
pi_31359964
Dat stond op Voetbalzone, die dat blijkbaar hadden gezien in Studio Voetbal. Maar het enige wat ik uit die uitzending kon afleiden is dat hij Ronald de Boer erg goed vond, wat toch impliceert dat 'ie Ajax goed volgde, Ajacied is (geweest) en dus zeker geen voorkeur voor "010" en "040" zal hebben.
pi_31360023
Hij is altijd Ajax supporter geweest, maar mischien vind hij zichzelf niet goed genoeg voor de club en dat hij daarom liever naar mindere clubs gaat zoals 010 en 040
Houd van een lijntje.
pi_31360032
Voetbalzone inderdaad. Ik heb slechts een stukje gezien van Studio Sport dus ik moet nog afwachten.
pi_31360169
quote:
Op dinsdag 11 oktober 2005 14:17 schreef Nashje het volgende:
Vandenborre, Wilhelmsson en Vlaar. Dat zou smullen zijn
Idd

En dit soort beelden zijn toch altijd leuk, Wilhelmsson in actie

pi_31360339
Heusden Zolder .
pi_31360749
Hehe, ik zit al 2 dagen op die move te oefenen, heb em bijna onder de knie
pi_31360823
Volgens mij probeert iedereen dat die dat plaatje heeft gezien. Mij lukte het in 1 keer
pi_31360916
Best een paradox PSV moet bidden dat Farfan heel blijft, Feyenoord dat Kuyt heel blijft, AZ dat Arveladze heel blijft en Ajax moet bidden dat Rosenberg een blessure krijgt
pi_31360947
quote:
Op dinsdag 11 oktober 2005 16:56 schreef fernando_redondo het volgende:
Best een paradox PSV moet bidden dat Farfan heel blijft, Feyenoord dat Kuyt heel blijft, AZ dat Arveladze heel blijft en Ajax moet bidden dat Rosenberg een blessure krijgt
We moeten bidden dat Charisteas voorlopig heel blijft
pi_31360982
Roosenberg out = Harry in
  dinsdag 11 oktober 2005 @ 17:15:59 #273
529 twi
Het lichtje is uit...
pi_31361323
quote:
Op dinsdag 11 oktober 2005 16:51 schreef cultheld het volgende:
Volgens mij probeert iedereen dat die dat plaatje heeft gezien. Mij lukte het in 1 keer
Dat Steef jou nog niet heeft gescout...of kan Feyenoord je niet betalen?
pi_31361369
quote:
Op dinsdag 11 oktober 2005 12:37 schreef superjoden het volgende:

viel spass Banaan
Zaterdag avond is kut ja
Dan heb ik nooit vervoer terug

Belachelijke prijs trouwens voor PSV uit
  dinsdag 11 oktober 2005 @ 17:18:31 #275
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_31361385
Leuk filmpje, maar onze vriend Rosales is ook altijd heel vlijtig, tot hij een voorzet moet geven, dan is de koek op...
Get woke, go broke!
pi_31361488
quote:
Belachelijke prijs trouwens voor PSV uit
Dat doen ze om Ajacieden de afgang te besparen
pi_31361534
quote:
Op dinsdag 11 oktober 2005 17:23 schreef fernando_redondo het volgende:

[..]

Dat doen ze om Ajacieden de afgang te besparen
Hihi
pi_31361686

1980-1981 Eredivisie 07-03-1981 PSV-AFC Ajax 3-1
1981-1982 Eredivisie 24-10-1981 PSV-AFC Ajax 3-0 (0-0)
1982-1983 Eredivisie 09-10-1982 PSV-AFC Ajax 4-0
1983-1984 Eredivisie 05-11-1983 PSV-AFC Ajax 1-0 (0-0)
1984-1985 Eredivisie 02-06-1985 PSV-AFC Ajax 4-0
1985-1986 Eredivisie 16-03-1986 PSV-AFC Ajax 1-1 (1-0)
1986-1987 Eredivisie 29-03-1987 PSV-AFC Ajax 1-0 (0-0)
1987-1988 Eredivisie 30-08-1987 PSV-AFC Ajax 4-2 (2-1)
1988-1989 Eredivisie 19-03-1989 PSV-AFC Ajax 1-4 (0-1)
1989-1990 Eredivisie 10-09-1989 PSV-AFC Ajax 2-0 (0-0)
1990-1991 PTT-Telecompetitie 07-04-1991 PSV-AFC Ajax 4-1 (1-1)
1991-1992 PTT-Telecompetitie 20-10-1991 PSV-AFC Ajax 3-2 (2-1)
1992-1993 PTT-Telecompetitie 14-02-1993 PSV-AFC Ajax 2-1 (1-1) 14)
1993-1994 PTT-Telecompetitie 06-02-1994 PSV-AFC Ajax 4-1 (3-0)
1994-1995 PTT-Telecompetitie 23-10-1994 PSV-AFC Ajax 1-4 (0-3)
1995-1996 PTT-Telecompetitie 08-04-1996 PSV-AFC Ajax 1-1 (1-0)
1996-1997 PTT-Telecompetitie 13-04-1997 PSV-AFC Ajax 2-0 (1-0)
1997-1998 PTT-Telecompetitie 15-02-1998 PSV-AFC Ajax 1-1 (0-1)
1998-1999 KPN Telecompetitie 04-04-1999 PSV-AFC Ajax 3-1 (0-1)
1999-2000 KPN Telecompetitie 10-02-2000 PSV-AFC Ajax 4-0 (3-0)
2000-2001 KPN Eredivisie 29-10-2000 PSV-AFC Ajax 1-1 (0-1)
2001-2002 KPN Eredivisie 24-03-2002 PSV-AFC Ajax 1-1 (1-1)
2002-2003 Holland Casino Eredivisie 23-03-2003 PSV-AFC Ajax 2-0 (1-0) 18)
2003-2004 Holland Casino Eredivisie 26-10-2003 PSV-AFC Ajax 2-2 (0-0)
2004-2005 Holland Casino Eredivisie 24-10-2004 PSV-AFC Ajax 2-0 (1-0)

Lijkt me niet bepaald een leuke reis. Grote kans dat je met een nederlaag weer naar 020 gaat
  dinsdag 11 oktober 2005 @ 17:41:40 #279
17897 Cart_man
Love to be hated
pi_31361896
quote:
Op dinsdag 11 oktober 2005 16:00 schreef golfer het volgende:

[..]

De grote duim van DAM.
Ik dacht al dat hij het was...super.
A.M.A.B
pi_31362021
Hmm, tijd om die 1-4 dus te herhalen. Maarja, net of niemand dit wist ofzo.
pi_31362308
quote:
Op dinsdag 11 oktober 2005 16:51 schreef cultheld het volgende:
Vraag of er nog vacatures zijn voor spits positie in PSV dan
pi_31362547
quote:
Op dinsdag 11 oktober 2005 11:05 schreef Bananenman het volgende:
Zaterdag weer lekker het home in

[afbeelding]
Mooi, dan kan je bier voor me halen .
slettebak [@] gmail.com
  dinsdag 11 oktober 2005 @ 18:21:15 #283
70366 JPM01
The F1 season is over
pi_31362899
http://sport.fok.nl/voetbal/nieuws/18517

maak er wat moois van mensens
AFC Ajax 4 ever
pi_31362971
quote:
Op dinsdag 11 oktober 2005 18:21 schreef JPM01 het volgende:
http://sport.fok.nl/voetbal/nieuws/18517

maak er wat moois van mensens
Een prijsvraag met 1 kaartje en die mongool in de jury .
slettebak [@] gmail.com
pi_31363109
Verkapte vrienden-zoek prijsvraag
pi_31363206
Heel de wedstrijd niks tegen die bebrilde nerds naast je zeggen
  dinsdag 11 oktober 2005 @ 18:51:42 #288
70366 JPM01
The F1 season is over
pi_31363679
quote:
Op dinsdag 11 oktober 2005 18:33 schreef TerroRobbie het volgende:
Heel de wedstrijd niks tegen die bebrilde nerds naast je zeggen
wie zegt dat die nerd heen gaat?
AFC Ajax 4 ever
  dinsdag 11 oktober 2005 @ 18:53:16 #289
17897 Cart_man
Love to be hated
pi_31363709
Wat een prijsvraag...
De enige reden dat ik daar heen zou willen gaan is om de afgang van ajax mee te maken.
A.M.A.B
pi_31363807
quote:
Op dinsdag 11 oktober 2005 18:51 schreef JPM01 het volgende:

[..]

wie zegt dat die nerd heen gaat?
Lol ik doelde helemaal niet op jou

Maar nu ik je fotoboek zie begrijp ik waarom je je aangesproken voelt
pi_31363985
quote:
Op dinsdag 11 oktober 2005 18:53 schreef Cart_man het volgende:
Wat een prijsvraag...
De enige reden dat ik daar heen zou willen gaan is om de afgang van ajax mee te maken.
of

"omdat mijn ploeg al in september uitgespeeld is in Europa"

of

"het is al zolang geleden dat mijn club in de CL speelde, ik wil wel weer weten hoe dat ook al weer zit"

Ik zou deze inzenden als ik jouw was
Houd van een lijntje.
  dinsdag 11 oktober 2005 @ 19:08:36 #292
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_31364088
tis ook zo makkelijk he erwtensoep? .
Get woke, go broke!
pi_31364156
inkoppertje

Al betwijfel ik of Rosenberg m had gemaakt
Houd van een lijntje.
  dinsdag 11 oktober 2005 @ 19:14:52 #294
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_31364234
jawel, f'noorders pesten is zo simpel, dat kan rosenbe g zelfs .
Get woke, go broke!
  dinsdag 11 oktober 2005 @ 19:16:21 #295
17897 Cart_man
Love to be hated
pi_31364261
quote:
Op dinsdag 11 oktober 2005 19:11 schreef Erwtensoep het volgende:
inkoppertje

Al betwijfel ik of Rosenberg m had gemaakt
Ik zit er ook behoorlijk mee.
A.M.A.B
pi_31364329
ik zou er wel mee zitten hoor als Ajax nu al europees uitgeschakeld was

aan de andere kant stelt de uefa cup natuurlijk geen zak voor
Houd van een lijntje.
  dinsdag 11 oktober 2005 @ 19:46:11 #297
529 twi
Het lichtje is uit...
pi_31364915
Voor die Feyenoorders was dit seizoen al geslaagd toen de plannen voor de playoffs bekend werden een jaar geleden. Eindelijk weer eens kans op een CL plaats.
  dinsdag 11 oktober 2005 @ 19:54:43 #298
17897 Cart_man
Love to be hated
pi_31365130
Een dijenkletser twi, toppertje.
A.M.A.B
pi_31365229
Als die Anderlecht-jongens daadwerkelijk komen is Ajax spekkoper, maar ik zie het niet gebeuren.
www.thuisuiteten.nl
  dinsdag 11 oktober 2005 @ 20:13:30 #300
50936 The_Hives
Is nu tripple oom Hives O+ !!!
pi_31365636
quote:
Op dinsdag 11 oktober 2005 15:55 schreef fernando_redondo het volgende:
040 is dan psv neem ik aan?
AFC AJAX Kampioen 2012-2013
Fok! Federatie
1918,1919,1931,1932,1934,1937,1939,1947,1957,1960,1966,1967,1968,1970,1972,1973,1977,1979,1980 1982,1983,1985,1990,1994,1995,1996,1998,2002,2004,2011,2012,2013
pi_31365691
Wilhelmson wel, Vandenborre minder snel
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')