Net zoals je Ajax al jaren niet meer serieus hoeft te nemen bedoel je ?quote:Op vrijdag 7 oktober 2005 15:47 schreef golfer het volgende:
Posts van Edenoniphobic hoeven we dus ook in het vervolg niet meer serieus te nemen.
ik ga hetzelfde doen maar dan met een sneijder sleutelhangerquote:Op vrijdag 7 oktober 2005 15:51 schreef thettes het volgende:
Net een ajax kaartspel voor een Feyenoord supporter gekocht
ga het hem zaterdag geven.... \o/
quote:Op vrijdag 7 oktober 2005 15:51 schreef Edenoniphobic het volgende:
[..]
Net zoals je Ajax al jaren niet meer serieus hoeft te nemen bedoel je ?
Maar jullie staan er idd om bekend om dat jullie wat traag van begrip zijn wat dit soort zaken aangaat. Daar moet eerst weer 6 jaar overheen gaan eer het begint te dagen. Tegen die tijd en na 6738 keer de bevestiging te hebben lullen jullie dezelfde praatjes als ik in dit topic over die spelers, duurt gewoon effe wat langer...
Da_sandman heeft dat nou nog nooit voor mij gekochtquote:Op vrijdag 7 oktober 2005 15:51 schreef thettes het volgende:
Hoor ik daar een Lama schijten?quote:Op vrijdag 7 oktober 2005 15:51 schreef Edenoniphobic het volgende:
[..]
Maar jullie staan er idd om bekend om dat jullie wat traag van begrip zijn wat dit soort zaken aangaat. Daar moet eerst weer 6 jaar overheen gaan eer het begint te dagen. Tegen die tijd en na 6738 keer de bevestiging te hebben lullen jullie dezelfde praatjes als ik in dit topic over die spelers, duurt gewoon effe wat langer...
Tuurlijk joh ...quote:Op vrijdag 7 oktober 2005 15:51 schreef Edenoniphobic het volgende:
[..]
Eerder dan Jordy Hoogstrate, jullie toptalent.quote:Op vrijdag 7 oktober 2005 15:56 schreef cultheld het volgende:
Sarpong en Goossens zijn trouwens wel twee toppertjes. Ik vraag me alleen af wanneer ze in de basis denken te kunnen spelen: 2012 of 2013?
Dat hij het spel door je strot naar binnen moge werken.quote:Op vrijdag 7 oktober 2005 15:51 schreef thettes het volgende:
quote:Op vrijdag 7 oktober 2005 15:56 schreef cultheld het volgende:
Sarpong en Goossens zijn trouwens wel twee toppertjes. Ik vraag me alleen af wanneer ze in de basis denken te kunnen spelen: 2012 of 2013?
quote:
Ik denk dat je de strekking van mijn post niet begrijpt.quote:Op vrijdag 7 oktober 2005 15:59 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Ze hebben met Afellay ook eens een speler uit de eigen jeugd in het elftal, moet je ze horen
En Edenodinges, als je het zo saai vind, wat doe je hier dan?
Dat ze geen kans zullen krijgen bij een club als Chelsea. Dat worden Huth 2 en 3. Chelsea koopt toch ieder jaar alle toppers, dus hoe willen zij er dan ooit tussen komen?quote:Op vrijdag 7 oktober 2005 16:02 schreef Da_Sandman het volgende:
Dat blijkt dan. Wat bedoel je er dan mee?
Aprilquote:Op vrijdag 7 oktober 2005 15:55 schreef Da_Sandman het volgende:
Wanneer ben je ook alweer jarig Kaapie
Mijn nietszeggende mening geven over jullie wanbeleid, die overigens wel de keiharde waarheid is, maar dat is bijzaak.quote:Op vrijdag 7 oktober 2005 15:59 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Ze hebben met Afellay ook eens een speler uit de eigen jeugd in het elftal, moet je ze horen
En Edenodinges, als je het zo saai vind, wat doe je hier dan?
Ah, op die manier..quote:Op vrijdag 7 oktober 2005 16:04 schreef cultheld het volgende:
[..]
Dat ze geen kans zullen krijgen bij een club als Chelsea. Dat worden Huth 2 en 3. Chelsea koopt toch ieder jaar alle toppers, dus hoe willen zij er dan ooit tussen komen?
Ach, we laten die 16 en 17 jarige niet debuteren in het eerste want dan worden ze direct door marco geselecteerd en dan gaan jullie weer zo hard piepen ...quote:Op vrijdag 7 oktober 2005 16:07 schreef Edenoniphobic het volgende:
[..]
Mijn nietszeggende mening geven over jullie wanbeleid, die overigens wel de keiharde waarheid is, maar dat is bijzaak.
Geld maakt blind. Die Rus is in staat om jeugdspelers 1 á 2 miljoen per jaar aan te bieden.quote:Op vrijdag 7 oktober 2005 16:08 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Ah, op die manier..
Heb je wel een punt, dus lekker in Amsterdam blijven
Stel je voor dat ze 1 miljoen per jaar kunnen verdienen en een 2-jarig contract kunnen tekenen. Al mislukken ze, dan hoeven ze nooit meer te werken als ze het slim spelen. Ze zullen dan wel gek zijn om de kans te lopen om een volgende Hosé of Bobson te worden.quote:Op vrijdag 7 oktober 2005 16:13 schreef Tvduijn het volgende:
ze zouden toch niet zo dom zijn om nu al voor het geld te gaan?
Wie is jullie.quote:Op vrijdag 7 oktober 2005 16:10 schreef Doc het volgende:
[..]
Ach, we laten die 16 en 17 jarige niet debuteren in het eerste want dan worden ze direct door marco geselecteerd en dan gaan jullie weer zo hard piepen ...
Jullie is het stel Calimeroos dat weer zit te piepen als er wéér eens een Ajax talent opgeroepen wordt voor het NLs elftal.quote:Op vrijdag 7 oktober 2005 16:16 schreef Edenoniphobic het volgende:
[..]
Wie is jullie.
Hadden jullie maar Marco gekloond voordat ie wegging, dan had Ajax nu niet al die klote spelers opgesteld en aangekocht, en stonden jullie met een fris frivool A/B-jeugd team o.l.v. Marco 1e in de eredivisie en CL-poules.
Ik durf te wedden dat bv Rosenberg en Juanfran niet was binnegekomen bij hem, dat o.a. Harry, Ananas, Escude en Grygera verkocht waren, en dat hij net zoals bv Adriaanse een NL's team gesmeed had. Marco zit op de lijn Cruijff, Blind dacht ik ook maar die wordt als puntje bij paaltje komt ook al zenuwachtig en gaat meteen paniekerig met poen de markt op alsof het gras allemaal groener is over de grens.
Ik vond er eerlijk gezegd weinig steekhoudends aan eerlijk gezegd ...quote:Op vrijdag 7 oktober 2005 16:21 schreef Edenoniphobic het volgende:
[..]
Als het al trollen is, wat het niet is, is het in ieder geval steekhoudend trollen.
Was dit al bekend? Goede spelers voor Ajax.quote:"Ajax wil V/d Borre en Wilhelmsson"
Ajax heeft belangstelling voor de Anderlecht-spelers Anthony Vanden Borre en Christian Wilhelmsson. Dat melden de Belgische media vrijdag.
Ajax zou een bedrag van 8 miljoen euro en een speler in ruil hebben geboden op het duo. Vorig seizoen toonde Ajax al belangstelling voor de spelers. Toen hield Anderlecht echter de boot af.
Wilhelmsson is een rechtermiddenvelder, die bij Anderlecht nog een contract heeft tot medio 2007. Anthony Vanden Borre ligt nog voor dezelfde duur vast. Anderlecht heeft de speler al een verbeterd contract voorgelegd. Hij kan bij de club 600.000 euro verdienen.
Dat geloof jij? Dit gerucht is voor 't eerst op één of andere pubersite gezet en daarna over genomen door andere sites. Vandenborre wil trouwens naar Italië of Spanje en Wilhelmsson ziet Nederland niet als een stap vooruit.quote:Op vrijdag 7 oktober 2005 16:40 schreef VoreG het volgende:
[..]
Was dit al bekend? Goede spelers voor Ajax.
Stond al iets over in het vorige topic ja. Ik heb eerlijk geen idee mbt deze spelers...quote:Op vrijdag 7 oktober 2005 16:40 schreef VoreG het volgende:
[..]
Was dit al bekend? Goede spelers voor Ajax.
Het zou denk ik goed zijn als deze jongen bij de selectie wordt gehaald en eventueel ook speelminuten in het eerste krijgt. Nu is er simpelweg geen linksbuiten binnen de selectie en deze jongen is wel een echte!quote:Boerrigter wint met Ajax 1
Amsterdam, 6 oktober 2005
De zes Ajacieden die niet zijn opgeroepen voor interlands, speelden donderdagmiddag een partij tegen Jong Ajax. Ajax 1 werd aangevuld met vier spelers uit het tweede elftal. Een van die spelers was Derk Boerrigter, die op 1 juli van dit jaar overkwam van FC Twente.
,,Het is altijd leuk als je op het eerste trainingsveld mag trainen. Tijdens interlandweken hebben we de overgebleven eerste-elftalspelers vaker versterkt om een grote partij te spelen", vertelt de 18-jarige linksbuiten van Jong Ajax. Boerrigter speelde vandaag samen met Stekelenburg, Heitinga, Rosales, Juanfran, Escudé en Anastasiou. Zijn ploeggenoten Murat Yildirim, Jan Vertonghen en Rachid Tiberkanine completeerden het tiental.
Boerrigter: ,,Je merkt dat je met de spelers van het eerste elftal speelt, want het spel gaat iets sneller. De balcirculatie is bijvoorbeeld hoger. Daarnaast krijg je na de training veel meer aandacht van de supporters die met je op de foto willen of een handtekening vragen. Dat had ik bij FC Twente niet", zegt de linksbuiten lachend. Naast de andere beleving van het voetbal bij Ajax kreeg de vleugelspits uit Oldenzaal ook in zijn persoonlijk leven met veranderingen te maken. ,,Inmiddels woon ik in Diemen op mezelf. Dat was best even wennen, want de eerste keer dat ik zelf moest koken, wist ik niet echt wat ik moest klaarmaken, laat staan hoe. Maar gelukkig ben ik vanaf het begin goed opgevangen bij Ajax en dat helpt enorm."
Zijn doel bij Ajax heeft Boerrigter in ieder geval wel helder voor de geest. ,,Ik wil niet alleen het eerste elftal halen, maar er ook bij blijven. Mitea is nu geblesseerd en Babel is misschien ook niet echt een linksbuiten, dus wie weet. Het enige wat ik kan doen, is keihard werken en bij Jong Ajax laten zien dat ik het niveau aankan." Een eerste stap zette hij vanmiddag door met 'Ajax 1' te winnen van zijn ploeggenoten.
Waarom zet je dat in een jullie-context, ik hoor niet bij diegene die klaagt over Babel/Maduro-caps in Oranje. Misser.quote:Op vrijdag 7 oktober 2005 16:29 schreef Doc het volgende:
[..]
Jullie is het stel Calimeroos dat weer zit te piepen als er wéér eens een Ajax talent opgeroepen wordt voor het NLs elftal.
Opleiden gaat wel goed, een enkel keertje stromen ze nog door ook. Als er niet 537 wannabee's de talenten staan te blocken. Opleiden ja dus, opstellen ho maar. Niet voor niets dat VI de stuitende cijfers publiceerde dat de Ajax-selectie momenteel de meeste aankopen/ niet-NL'ers bevat van de hele eredivisie, op 1 club na. Roda, met hun twijfelachtige eer dat ze 11 buitenlanders opstelden laatst en maar 25% NL in de selectie hebben.quote:Daarbij weet ik niet zo 1-2-3 een team dat meer spelers dat bij de club is opgeleid dan bij Ajax in het eerste team zit en die ook zoveel speelminuten krijgt ...
Niet trollen. Mag niet.quote:Op vrijdag 7 oktober 2005 16:30 schreef Doc het volgende:
[..]
Ik vond er eerlijk gezegd weinig steekhoudends aan eerlijk gezegd ...
klinkt goed, het zou me niets verbazen als hij speelminuten krijgtquote:Op vrijdag 7 oktober 2005 16:54 schreef BoNi het volgende:
Even een klein stukje van de Ajax site:
[..]
Het zou denk ik goed zijn als deze jongen bij de selectie wordt gehaald en eventueel ook speelminuten in het eerste krijgt. Nu is er simpelweg geen linksbuiten binnen de selectie en deze jongen is wel een echte!
Wie van jullie ziet hem bij Jong Ajax weleens spelen en wat laat hij daar zien?
Ik ben het voor een deel met je eens, maar kijk eens naar de gemiddelde leeftijd van dit Ajax...! Er moet eerst wat ervaring komen / ontstaan en daaromheen kun je dan jonge mannetjes laten dartelen die vrij kunnen voetballen. Nu is dit team gewoon niet geschikt om nog meer jonge jongens in te zetten. Er moeten wat speler opstaan die dit team op sleeptouw gaan nemen en die met de druk om kunnen gaan. Dan hebben die jonge mannen de mogelijkheid om een paar keer goed op hun bek te gaan, maar daar wel van te leren. Als ze dat nu doen dan is dat direct funest voor Ajax en daarmee ook hun ontwikkelingquote:Op vrijdag 7 oktober 2005 16:56 schreef Edenoniphobic het volgende:
[..]
Waarom zet je dat in een jullie-context, ik hoor niet bij diegene die klaagt over Babel/Maduro-caps in Oranje. Misser.
[..]
Opleiden gaat wel goed, een enkel keertje stromen ze nog door ook. Als er niet 537 wannabee's de talenten staan te blocken. Opleiden ja dus, opstellen ho maar. Niet voor niets dat VI de stuitende cijfers publiceerde dat de Ajax-selectie momenteel de meeste aankopen/ niet-NL'ers bevat van de hele eredivisie, op 1 club na. Roda, met hun twijfelachtige eer dat ze 11 buitenlanders opstelden laatst en maar 25% NL in de selectie hebben.
[..]
Niet trollen. Mag niet.
Nogmaals, het steekhoudende aspect dringt pas door nadat het een tijdlang bezonken is. Jullie willen kennelijk eerst nog een jaar(en) bevestigd zien krijgen dat ik natuurlijk in de kern wel gelijk heb, nl dat je je heiligverklaarde Ajax-systeempje niet kan spelen met een selectie vol non-Ajax spelers die er de ballen van snappen. Of je stapt van je systeempie af, of je dumpt de selectie en gaat door met de talentvolle jeugd. En calculeert een jaartje Uefacup in, je moet er wat voor over hebben. Want daar komt het nu ook op neer...
Ah. We hebben de psycholoog gevonden waarnaar we op zoek waren.quote:Op vrijdag 7 oktober 2005 17:08 schreef erik.jansen101 het volgende:
Echt schattig, dat minderwaardigheidscomplex van jullie. Hoe harder jullie roepen hoe meer jullie proberen te verbergen dat je bang bent voor een kutseizoen.
Gister arrogant, vandaag een minderwaardigheidscomplex, make up your mind Ajax haters.....quote:Op vrijdag 7 oktober 2005 17:08 schreef erik.jansen101 het volgende:
Echt schattig, dat minderwaardigheidscomplex van jullie. Hoe harder jullie roepen hoe meer jullie proberen te verbergen dat je bang bent voor een kutseizoen.
Het is juist des-Ajax om niet naar ervaring te kijken, althans vroeger. Ik blijf terugkomen op die ene Ajacied die dat succesvol blijft handhaven als bondscoach. Maduro als broekie opstellen in Oranje op een cruciale belangrijke as-positie, omdat ie het snapt, dat is nou juist Ajax-filosofie. Als je de ervaren spelers die je wil niet kan halen, dan maar zonder ervaring. Kijken naar kwaliteit en veel vertrouwen geven.quote:Op vrijdag 7 oktober 2005 17:04 schreef BoNi het volgende:
[..]
Ik ben het voor een deel met je eens, maar kijk eens naar de gemiddelde leeftijd van dit Ajax...! Er moet eerst wat ervaring komen / ontstaan en daaromheen kun je dan jonge mannetjes laten dartelen die vrij kunnen voetballen. Nu is dit team gewoon niet geschikt om nog meer jonge jongens in te zetten. Er moeten wat speler opstaan die dit team op sleeptouw gaan nemen en die met de druk om kunnen gaan. Dan hebben die jonge mannen de mogelijkheid om een paar keer goed op hun bek te gaan, maar daar wel van te leren. Als ze dat nu doen dan is dat direct funest voor Ajax en daarmee ook hun ontwikkeling
Kijk, er is wel met je te pratenquote:Op vrijdag 7 oktober 2005 17:17 schreef Edenoniphobic het volgende:
[..]
Het is juist des-Ajax om niet naar ervaring te kijken, althans vroeger. Ik blijf terugkomen op die ene Ajacied die dat succesvol blijft handhaven als bondscoach. Maduro als broekie opstellen in Oranje op een cruciale belangrijke as-positie, omdat ie het snapt, dat is nou juist Ajax-filosofie. Als je de ervaren spelers die je wil niet kan halen, dan maar zonder ervaring. Kijken naar kwaliteit en veel vertrouwen geven.
Als je ziet hoe dat jeugd Oranje -17 voetbalde, dan kun je niet meer spreken over groentjes. Alsof het een volwassen ploeg van 25 tot 30 jarige was in hun betere wedstrijden. Dat bevestigt dat de huidige jeugdspelers nog rijper zijn dan dat ze vroeger al waren bij andere lichtingen (jeugdtrainers zoals Foppe roepen dat al een tijdje, dat het niveau alsmaar stijgt). En toen debuteerden ze ook bij de neten omdat Ajax niet kapitaalkrachtig was.
Kopen is een gewoonte geworden zodra iets openvalt, en heel langzaam is daarmee het karakterstieke Ajax-spel onderuit geschoffeld, als een sluipende ziekte glipt het spel weg. Als je niet meer traint met Ajax-spelers, breng je ook geen Ajax spel erin. Buiten dat, Koeman heeft natuurlijk gigantische afbraakwerkzaamheden gepleegd wat dat Ajax-voetbal aangaat met een totaal ander systeem. Als je het interview van Sneijder leest in de Voetbal, dan laat ie in niet misverstane bewoordingen blijken dat er niks deugt van Koeman's kijk op het voetbal en de manier waarop ie heeft getraind en speelde. Ook daar betaal je nu nog steeds de tol voor.
Het Ajax van '95 had ook maar 1 zo'n ervaren speler, in de persoon van Rijkaard. Blind en F. de Boer hadden tot die tijd ook nog geen topprijzen gepakt en waren nog niet echt doorgebroken. Dat kwam pas daarna met die uittocht. Het succesteam toen was piepjong, jongste team dat ooit EC1 won dacht ik. Iedereen verklaarde vanGaal aanvankelijk voor gek, maar hij overwon wel. Toen waren de buitenlanders nog een uitzondering en gold nog de restrictie van max 3 buitenlanders europees.quote:Op vrijdag 7 oktober 2005 17:23 schreef BoNi het volgende:
[..]
Kijk, er is wel met je te praten
Die jongens (Oranje -17) spelen natuurlijk ook allemaal tegen leeftijdsgenoten, dus dat vertekent en geeft geen reëel beeld van hoe deze jongens het in de competitie (laat staan de CL) gaan doen.
Maduro heeft wel Cocu en Landzaat om zich heen en is dus niet zozeer de dragende speler in het veld.
Een jong iemand is impulsief en vaak nog niet volledig bewust van zijn verantwoordelijkheden in het veld. Als je nog eens naar het verleden kijkt dan zul je zien dat alle succesvolle teams een combinatie van jong (onervaren) en oud (ervaren) waren.
De jonge spelers kunnen vrij spelen en vallen daardoor meer op, de oude spelers spelen altijd wat berekender en lijken daardoor minder aanwezig op het veld.
Ben het met je eens dat er te snel naar de transfer markt wordt gekeken, maar vind toch nog steeds dat ook ervaring binnen een team onmisbaar is!
Grappig altijd weer dat iemand wel generaliserend over anderen mag posten, maar als het over hem/haarzelf gaat is het een probleem ...quote:Op vrijdag 7 oktober 2005 16:56 schreef Edenoniphobic het volgende:
Waarom zet je dat in een jullie-context, ik hoor niet bij diegene die klaagt over Babel/Maduro-caps in Oranje. Misser.
Opstellen ook. Noem jij maar een team dat meer speelminuten heeft met spelers die afkomstig zijn uit de eigen opleiding. Ik heb het niet bijgehouden maar denk toch zeker dat Ajax in de top 3 staat als het niet glansrijk nummer 1 is op dat punt.quote:Op vrijdag 7 oktober 2005 16:56 schreef Edenoniphobic het volgende:
Opleiden gaat wel goed, een enkel keertje stromen ze nog door ook. Als er niet 537 wannabee's de talenten staan te blocken. Opleiden ja dus, opstellen ho maar. Niet voor niets dat VI de stuitende cijfers publiceerde dat de Ajax-selectie momenteel de meeste aankopen/ niet-NL'ers bevat van de hele eredivisie, op 1 club na. Roda, met hun twijfelachtige eer dat ze 11 buitenlanders opstelden laatst en maar 25% NL in de selectie hebben.
Ah jullie... Wat schattig ... Nu mag het zeker welquote:Op vrijdag 7 oktober 2005 16:56 schreef Edenoniphobic het volgende:
Nogmaals, het steekhoudende aspect dringt pas door nadat het een tijdlang bezonken is. Jullie willen kennelijk eerst nog een jaar(en) bevestigd zien krijgen dat ik natuurlijk in de kern wel gelijk heb, nl dat je je heiligverklaarde Ajax-systeempje niet kan spelen met een selectie vol non-Ajax spelers die er de ballen van snappen. Of je stapt van je systeempie af, of je dumpt de selectie en gaat door met de talentvolle jeugd. En calculeert een jaartje Uefacup in, je moet er wat voor over hebben. Want daar komt het nu ook op neer...
Asjeblieft zeg. Blind had voor 1994/1995 een kleine 400 Eredivisie wedstrijden in de benen, een EC2 een UEFA cup en een aantal landskampioenschappen gewonnen en jij noemt zo'n speler niet ervaren ...quote:Op vrijdag 7 oktober 2005 17:46 schreef Edenoniphobic het volgende:
[..]
Het Ajax van '95 had ook maar 1 zo'n ervaren speler, in de persoon van Rijkaard. Blind en F. de Boer hadden tot die tijd ook nog geen topprijzen gepakt en waren nog niet echt doorgebroken.
Een compleet fitte selectie zal wellicht 5 eigen kweek Ajacieden opleveren in de basis. Niet slecht nee. Je blijft echter het punt missen. De selectie herbergt inmiddels nog maar 1/3 NL'er in zich.quote:Op vrijdag 7 oktober 2005 17:46 schreef Doc het volgende:
[..]
Grappig altijd weer dat iemand wel generaliserend over anderen mag posten, maar als het over hem/haarzelf gaat is het een probleem ...
[..]
Opstellen ook. Noem jij maar een team dat meer speelminuten heeft met spelers die afkomstig zijn uit de eigen opleiding. Ik heb het niet bijgehouden maar denk toch zeker dat Ajax in de top 3 staat als het niet glansrijk nummer 1 is op dat punt.
4-4-2 is natuurlijk wel de bijl aan de wortel van de Ajax-samenleving, op weg naar Roda/SK Beveren taferelen. Hou je deze selectie in stand dan is 442 waarschijnlijk de beste manier om te spelen ja. Ik zou nogmaals opteren om 75% eruit te flikkeren en met de jeugd verder te gaan met 433. Back to the roots. Wellicht dat Marco dat kan komen voordoen nadat ie wereldkampioen is geworden.quote:(ik roep al ruim 2 jaar om 4-4-2. Moet ik nu ook "misser" zeggen? Daarnaast zie mijn tweede punt: als je kijkt naar 10 de spelers die het vaakst in de basis elf stonden komt de helft uit de eigen opleiding)
Wie maakt Blind beter? De talenten uit De Toekomst?quote:Op vrijdag 7 oktober 2005 16:15 schreef Da_Sandman het volgende:
Geld maakt Blind, Blind maakt ze beter...
Laat me raden, De Ridderquote:Op vrijdag 7 oktober 2005 19:20 schreef Radegast het volgende:
Die rechtsbuiten die inviel bij Jong Oranje vandaag en de wedstrijd deed kantelen, die moest Ajax maar eens gaan scouten...![]()
Grygera is gewoon een topverdediger, dus die had Marco niet verkocht.quote:Op vrijdag 7 oktober 2005 16:16 schreef Edenoniphobic het volgende:
[..]
Wie is jullie.
Hadden jullie maar Marco gekloond voordat ie wegging, dan had Ajax nu niet al die klote spelers opgesteld en aangekocht, en stonden jullie met een fris frivool A/B-jeugd team o.l.v. Marco 1e in de eredivisie en CL-poules.
Ik durf te wedden dat bv Rosenberg en Juanfran niet was binnegekomen bij hem, dat o.a. Harry, Ananas, Escude en Grygera verkocht waren, en dat hij net zoals bv Adriaanse een NL's team gesmeed had. Marco zit op de lijn Cruijff, Blind dacht ik ook maar die wordt als puntje bij paaltje komt ook al zenuwachtig en gaat meteen paniekerig met poen de markt op alsof het gras allemaal groener is over de grens.
Mij niet eigenlijk. Die halve fatsoenlijke voorzet per wedstrijd kan Tom De Mul ook wel geven.quote:Op vrijdag 7 oktober 2005 16:52 schreef keijz het volgende:
Jenner lijkt me een goeie speler voor Ajax
Samen met Maxwell, als die fit is....quote:Op vrijdag 7 oktober 2005 19:36 schreef mitt het volgende:
Grygera gaat inderdaad gewoon na het WK naar Juventus.
Ah, die middenvelder van Celta de Vigo 2?quote:Op vrijdag 7 oktober 2005 19:20 schreef Radegast het volgende:
Die rechtsbuiten die inviel bij Jong Oranje vandaag en de wedstrijd deed kantelen, die moest Ajax maar eens gaan scouten...![]()
Ja, die. Maar Ajax gaat natuurlijk liever voor dat supertalent van Benfica 2.quote:Op vrijdag 7 oktober 2005 19:37 schreef methodmich het volgende:
[..]
Ah, die middenvelder van Celta de Vigo 2?
Wat weet je van hem?quote:Op vrijdag 7 oktober 2005 20:03 schreef methodmich het volgende:
Lijkt me een leuke speler voor ons als we 4-4-2 gaan spelen.
Ik heb het niet over een volledig fitte selectie: ik heb het over de 10 spelers die het meest in de basis beginnen. Daar is de helft eigen kweek van: de gehele selectie heeft 7 spelers die eigen kweek zijn. En dat kan volgens mij geen enkel ander team zeggen dat in de spelende selectie zoveel eigen kweek zit. En dat percentage is ook hoger dan de jaren ervoor dus in die zin doet Blind het goed.quote:Op vrijdag 7 oktober 2005 18:09 schreef Edenoniphobic het volgende:
Een compleet fitte selectie zal wellicht 5 eigen kweek Ajacieden opleveren in de basis. Niet slecht nee. Je blijft echter het punt missen. De selectie herbergt inmiddels nog maar 1/3 NL'er in zich.
Terwijl dat vroeger 80-90% was. Ook in de succesperiode. Toen stroomde er veel meer door of werd nationaal gekocht of eigen spelers teruggekocht.
Je wordt als team beter door de trainingen. Als je traint met grotendeels niet-Ajacieden die grotendeels niet overweg kunnen met het Ajax-systeem, ben je op een heilloze weg bezig.
Alsof Roda& Beveren de enige 442 teams zijnquote:Op vrijdag 7 oktober 2005 18:09 schreef Edenoniphobic het volgende:
4-4-2 is natuurlijk wel de bijl aan de wortel van de Ajax-samenleving, op weg naar Roda/SK Beveren taferelen. Hou je deze selectie in stand dan is 442 waarschijnlijk de beste manier om te spelen ja. Ik zou nogmaals opteren om 75% eruit te flikkeren en met de jeugd verder te gaan met 433. Back to the roots. Wellicht dat Marco dat kan komen voordoen nadat ie wereldkampioen is geworden.
Ik vroeg wat je wist over dat ventje uit het tweede van Benfica die wordt gelinkt aan Ajax.quote:Op vrijdag 7 oktober 2005 20:08 schreef methodmich het volgende:
-tekst-
Wat heeft zijn opleiding te maken met de voetballer De Ridder? Of kun jij je daardoor eerder met hem identificeren.quote:Op vrijdag 7 oktober 2005 20:08 schreef methodmich het volgende:
Technisch ventje wel, opgeleid als een 10, ook wel eens op 6 gestaan en in Jong Ajax bij gebrek aan alternatieven op 7. Moest ie ook bij de grote jongens, dat ging niet. Fysiek wat licht, beetje een ballerina, ligt goed bij de meisjes en homo's. Hoogopgeleid, ongebruikelijk voor een voetballer. Vooralsnog meer show dan rendement, alles aanwezig om een tweede Dani te worden, tenzij hij zich niet gaat storen aan de leegheid van het voetbal. Mag bij Celta rustig rijpen en invalbeurtjes pakken van een trainer die hem blind aantrok.
daar gaan wequote:Jong Oranje is zeker van een plek in de play-offs voor het EK 2006. De ploeg van Foppe de Haan leek tegen Tsjechië kansloos onderuit te gaan, maar zette de wedstrijd in het laatste half uur compleet op zijn kop en won met 4-2. Hoofdrollen waren er voor Daniël de Ridder, Gijs Luirink en Klaas Jan Huntelaar.
De Ridder was degene die Oranje als invaller na rust inspireerde. De ex-Ajacied viel in als rechtsbuiten en gaf het dan toe veel mindere Nederland, dat met 2-0 achterstond, het broodnodige zetje in de rug. De wedstrijd kantelde defintief toen de Tsjechische spits Papadopoulos in de 51ste minuut rood kreeg voor natrappen op Ramon Zomer.
Met een man meer liep Oranje vervolgens over Tsjechië heen. Romeo Castelen leidde de wederopstanding in met de 2-1, Julian Jenner maakte vlot gelijk. In het laatste kwartier liepen de Nederlandse beloften door een kopdoelpunt van Luirink en de 4-2 in de laatste minuut van Huntelaar over de tien Tsjechen heen.
Jong Oranje is nu koploper in de groep. De eerste twee landen plaatsen zich voor de play-offs. Nederland kan zich daar met nog één wedstrijd te spelen op gaan voorbereiden. Het gat met nummer drie Roemenië is met vier punten onoverbrugbaar.
Ok.quote:
Daar ben ik het mee eens. Ik denk niet dat de Ridder ook echt zal doorbreken. Hij zal op het niveau van Wooter/Musampa blijven.quote:Op vrijdag 7 oktober 2005 23:11 schreef Suijk het volgende:
[..]
Ok.
Ik heb het eigenlijk nooit echt zien zitten in de Ridder. Af en toe wel wat leuks, maar je kunt niet zeggen dat talent bij Ajax geen kans krijgt. Als hij echt zo goed zou zijn, had hij veel meer gespeeld. Ze zien die jongen ook iedere dag op de training natuurlijk.
quote:'Arnesen bevestigt interesse; spreekverbod bij Ajax'
In het eredivisiejournaal van Talpa werd gemeld dat Frank Arnesen de interesse van Chelsea voor Sarpong en Goossens heeft bevestigd. Aan Ajax-zijde zou, ondanks de uitlatingen in het Algemeen Dagblad dat het verhaal onthulde, worden ontkend dat de club op de hoogte is van de interesse. De club zou opmerkelijk genoeg wel een spreekverbod hebben opgelegd binnen Ajax over dit onderwerp.
Naar verluidt zouden de spelers,die nog geen contract hebben, bij Ajax willen blijven.
Serieus?quote:Op zaterdag 8 oktober 2005 00:14 schreef Svensational het volgende:
mwoah, naar mijn idee was ie altijd wel goed bezig.
Ja, ik was echt verbaasd dat ie ineens weg was.quote:
We hebben er gewoon 3 miljoen euro voor gehadquote:Op zaterdag 8 oktober 2005 00:19 schreef Svensational het volgende:
[..]
Ja, ik was echt verbaasd dat ie ineens weg was..
Hij is net geblesseerd geraakt...quote:Op zaterdag 8 oktober 2005 00:36 schreef Suijk het volgende:
Nu zit 'ie bij Werder Bremen, maar ik heb geen flauw idee of hij veel speelt of niet.
De meeste hoog opgeleide voetballers hebben meer moeite stand te houden in de voetballerij op hoog niveau. Sommigen gaan er zelfs aan kapot, zie Dani.quote:Op vrijdag 7 oktober 2005 21:43 schreef cultheld het volgende:
[..]
Wat heeft zijn opleiding te maken met de voetballer De Ridder? Of kun jij je daardoor eerder met hem identificeren.
Alleen dat die in B wel aardig voetbalde en voor diverse Portugese jeugdteams speelde. Heeft echter teveel concurrentie voor een vaste plek in Benfica A.quote:Op vrijdag 7 oktober 2005 20:25 schreef Radegast het volgende:
[..]
Ik vroeg wat je wist over dat ventje uit het tweede van Benfica die wordt gelinkt aan Ajax.
Splinter, Hosé en Turpijn spelen nu in de hoofdklasse. Maar in 98/99 had je ook te maken met het feit dat de trainer door de Boertjes werd vermoord en Wouters er niet klaar voor was.quote:Op zaterdag 8 oktober 2005 01:43 schreef twi het volgende:
AZ speelt "Ajax"-voetbal met 11 aangekochte spelers, waarvan er slechts 2 uit de Ajax-opleiding komen.
Het Ajax van 1998/99 was een drama met een ontzettend groot gedeelte eigen jeugd (Willems, Pique, Mensah, Splinter, Turpijn, de Cler, Melchiot, Bobson, van der Meyde, Hose), dus eigen jeugd is niet altijd een garantie voor succes.
Dat was precies de reden waarom dat Ajax als een kaartenhuis in elkaar zakte dat jaar. Want wat was het verschil met het Ajax dat een jaar eerder met zoveel overmacht landskampioen werd en het psv van Advocaat met 5-0 vernederde in de finale van de Amstel cup? Michael Laudrup die stopte, waarvoor Gronkjaer en de falende Kinkladze in de plaats kwamen en het geouwehoer rondom de Boertjes. Dat heeft de arme Olsen de kop gekost en kon ook Wouters Ajax niet motiveren om er nog het beste van te maken. Het was niet zozeer kwaliteitsgebrek, meer motivatiegebrek. Want hoe verklaar je dan dat Ajax dat jaar Psv in Eindhoven 1 helft compleet van het veld speelde, met 6-0 kampioen Feyenoord naar huis stuurde en de amstel cup toch nog pakte en aan de andere kant uitslagen als Cambuur - Ajax 4-1 en Ajax - Fortuna 1-3 geen uitzonderingen waren?quote:Op zaterdag 8 oktober 2005 11:28 schreef methodmich het volgende:
[..]
Splinter, Hosé en Turpijn spelen nu in de hoofdklasse. Maar in 98/99 had je ook te maken met het feit dat de trainer door de Boertjes werd vermoord en Wouters er niet klaar voor was.
Ik ben er ook weer bij. Heb er zin inquote:Op zaterdag 8 oktober 2005 09:19 schreef JPM01 het volgende:
zijn er nog mensen die 18 oktober naar de wedstrijd Ajax - FC thun gaan?
* JPM01 gaat wel heen![]()
quote:8/10/2005 - Jong Belgie plaatst zich door goal Vermaelen voor play-offs EK
(Gepost door RvN)
Net als Jong Oranje heeft ook Jong belgie zich geplaatst voor de play-offs van de EK-kwalificatiestrijd. Jong Belgie deed dat door knap met 1-0 te winnen van Jong Spanje. Ajax verdediger Vermaelen speelde daar een hele belangrijke rol in door in de 64ste minuut de enige goal te scoren. In de poule vechten Spanje en Servie & Montenegro voor het andere ticket voor de play-offs. Tom de Mul was in het duel overigens invaller.
Jaquote:Op zaterdag 8 oktober 2005 16:10 schreef Tvduijn het volgende:
Messi speelt toch gewoon voor argentinie?
Jep, ik ben er ook. Perstribune.quote:Op zaterdag 8 oktober 2005 09:19 schreef JPM01 het volgende:
zijn er nog mensen die 18 oktober naar de wedstrijd Ajax - FC thun gaan?
* JPM01 gaat wel heen![]()
Het Belgie van Thomasquote:Op zaterdag 8 oktober 2005 16:05 schreef Nashje het volgende:
Netjes van Thomas. Niet niks tegen een Spanje van Fabregas.
Cesc speelt niet met Jong Spanje mee toch?quote:Op zaterdag 8 oktober 2005 16:05 schreef Nashje het volgende:
Netjes van Thomas. Niet niks tegen een Spanje van Fabregas.
volgens mij wel. net als toen op het wkquote:Op zaterdag 8 oktober 2005 18:30 schreef cultheld het volgende:
[..]
Cesc speelt niet met Jong Spanje mee toch?
Is die andere club toevallig psv ?quote:Op zaterdag 8 oktober 2005 12:58 schreef ThomasBerge het volgende:
Parool: 'Ajax en zaakwaarnemers hoorden niets van Chelsea; wel andere interesse voor Goossens'
In het Parool geven zowel Martin van Geel als de zaakwaarnemers van Sarpong en Goossens aan dat zij niets hebben vernomen van Chelsea omtrent eventuele interesse van de Engelse topclub voor de spelers. Sjaak Swart, zaakwaarnemer van Goossens gaf aan dat er wel interesse is getoond voor Goossens, maar niet van Chelsea.
Wanneer zou ie teruggaan naar Barcelona? Ik gok binnen 3 seizoenen.quote:Op zaterdag 8 oktober 2005 20:30 schreef cultheld het volgende:
Cesc ziet zichzelf als opvolger van Pep Guardiola.
Fenomeen.quote:Op zaterdag 8 oktober 2005 21:52 schreef Nashje het volgende:
Ik wil trouwens even juichen voor Raffie.
Had-ie een hoge opleiding. Ik geloof wel dat z'n vader universitair docent was maar dat-ie zelf nou zou in de boeken gezeten had stond me niet echt bij ...quote:Op zaterdag 8 oktober 2005 11:26 schreef methodmich het volgende:
[..]
De meeste hoog opgeleide voetballers hebben meer moeite stand te houden in de voetballerij op hoog niveau. Sommigen gaan er zelfs aan kapot, zie Dani.
Wat een ónzinquote:Op zaterdag 8 oktober 2005 11:26 schreef methodmich het volgende:
[..]
De meeste hoog opgeleide voetballers hebben meer moeite stand te houden in de voetballerij op hoog niveau. Sommigen gaan er zelfs aan kapot, zie Dani.
Grygera en Pienaar in elk geval niet. Chivu, Mido en Sladan welquote:Het transferbeleid van Ajax is de laatste jaren naadje, maar veel buitenlanders hebben bewezen beter te zijn dan de Nederlandse concurrentie (Maxwell, Grygera, Trabelsi, Pienaar met name).
Zoiets was het jaquote:Op zondag 9 oktober 2005 14:38 schreef Kang-He het volgende:
Dani heeft geloof ik de met VWO vergelijkbare school gedaan. Vader was geloof ik hoogleraar, moeder arts.
Wow, je weet er 4 te noemen (tel zelf Bergkamp mee). Dus zo'n onzin is het niet, anders had je wel een enorme rij kunnen neerplempen.quote:Op zondag 9 oktober 2005 13:57 schreef cultheld het volgende:
[..]
Wat een ónzin
Redondo, Van Hooijdonk en Zenden zijn nou niet bepaald mislukt te noemen, of wel?
Pienaar naast een buitenlander ook gewoon GEEN speler uit de eigen jeugd net als bijvoorbeeld dat Marco van Basten dat ook niet wasquote:Pienaar is ook onmogelijk nog een buitenlander te noemen he... En een meerwaarde is het zeker nog wel...
Er staat toch duidelijk dat hij geen Argentijn isquote:Op zondag 9 oktober 2005 17:11 schreef Suijk het volgende:
Volgens mij is DAM terug...
Zijn die spelers in Nederland geboren en/of hebben ze een Nederlands paspoort en/of komen ze uit voor het Nederlands team?quote:kuch Ajax cape town...
Laten we het verder hier over Ajax hebben en niet over users?quote:Op zondag 9 oktober 2005 17:16 schreef methodmich het volgende:
Ah, het is definitief waar, het is DAM.
Nee hij is geen nederlander dat wilde ik ook niet zeggen (hoewel hij wel goed ingeburgerd is) maar ik vind wel dat hij uit de ajax opleiding komt (en jij zei dacht ik van niet)quote:Op zondag 9 oktober 2005 17:15 schreef fernando_redondo het volgende:
[..]
Zijn die spelers in Nederland geboren en/of hebben ze een Nederlands paspoort en/of komen ze uit voor het Nederlands team?
JE had het toch over eigen jeugd? En daarna weer ineens over nationaliteit? Snap je jezelf nog?quote:Op zondag 9 oktober 2005 17:08 schreef fernando_redondo het volgende:
Er zijn ook vrijwel geen spelers die VWO of hoger gedaan hebben.
[..]
Pienaar naast een buitenlander ook gewoon GEEN speler uit de eigen jeugd net als bijvoorbeeld dat Marco van Basten dat ook niet was
Hij is een buitenlander en geen eigen jeugdquote:Nee hij is geen nederlander dat wilde ik ook niet zeggen (hoewel hij wel goed ingeburgerd is) maar ik vind wel dat hij uit de ajax opleiding komt (en jij zei dacht ik van niet)
Jaar of 15-16?quote:OVerigens, wat is je criterium voor eigen jeugd?
In dit geval is dat een belangrijke vaststelling ome P.quote:Op zondag 9 oktober 2005 17:21 schreef golfer het volgende:
[..]
Laten we het verder hier over Ajax hebben en niet over users?
Tot je 15e-16e zeg maarquote:Jaar of 15-16, waarom niet eerder dan?
Knopper heeft de B en A doorgelopen van Ajax, dat lijkt me wel eigen jeugd al kan Feyenoord dat ook claimen waarschijnlijkquote:Als feyenoord een jeugdspeler van Ajax op die leeftijd overneemt is het ook geen eigen jeugd. Toch?
Nee dat is Ajax Cape Townquote:En met Pienaar vergis je je dus want op zijn zestiende zat hij al bij Ajax. Cape Town weliswaar, maar dat is Ajax.
Dat het een buitenlander is wordt niet ontkent. Het is echter wel een door Ajax (Cape Town) opgeleide speler.quote:Op zondag 9 oktober 2005 17:46 schreef fernando_redondo het volgende:
En ik vind het Ajax Cape Town en ik vind Pienaar een buitenlander
Ook mee eens.quote:Op zondag 9 oktober 2005 17:56 schreef Suijk het volgende:
Daar ben ik het eigenlijk wel mee eens. Spelers opgeleid bij Ajax CT zijn geen eigen jeugd.
quote:9/10/2005 - Babel vervangt Kromkamp bij Oranje
De Amsterdamse zender AT5 meldt dat bondscoach Marco van Basten Ryan Babel toegevoegd heeft voor de laatste WK-kwalificatie-interland tegen Macedonie. De aanvaller van Ajax vervangt Kromkamp die vanwege zijn gele kaart in het duel tegen Tsjechie geschorst is voor woensdag.
Keje Molenaar. Patrcik van Diemen. ...quote:Op zondag 9 oktober 2005 17:08 schreef fernando_redondo het volgende:
Er zijn ook vrijwel geen spelers die VWO of hoger gedaan hebben.
Z'n vader was wat in NL universitair docent heet - maar in Portugal wordt dat ook professor genoemdquote:Op zondag 9 oktober 2005 14:38 schreef Kang-He het volgende:
Dani heeft geloof ik de met VWO vergelijkbare school gedaan. Vader was geloof ik hoogleraar, moeder arts.
Van Rijswijk, Schut, Van den Bergh, Cocu, Vincken en zo kan ik nog wel een hele tijd doorgaan met het opnoemen van gymnasiasten en atheneïsten, om over de ontelbare reeks havisten nog maar te zwijgen.quote:Op zondag 9 oktober 2005 16:44 schreef methodmich het volgende:
[..]
Wow, je weet er 4 te noemen (tel zelf Bergkamp mee). Dus zo'n onzin is het niet, anders had je wel een enorme rij kunnen neerplempen.
Helemaal mee eensquote:Op zondag 9 oktober 2005 22:47 schreef -Vaduz- het volgende:
Er zijn er zeker meer dan de meesten denken. Maar voetbalinzicht is nog altijd iets heel anders. Johan Cruijff is ook geen groot licht maar benadert het voetbal wetenschappelijk.
Ik vind dat Cruijff het voetbal juist niet wetenschappelijk benaderd. Het zijn vaak anderen die het op een wetenschappelijke manier willen benaderen met patronen en systemen. Cruijff bekijkt het juist heel simpel, al lijkt het door zijn taalgebruik misschien wetenschappelijk.quote:Op zondag 9 oktober 2005 22:47 schreef -Vaduz- het volgende:
Er zijn er zeker meer dan de meesten denken. Maar voetbalinzicht is nog altijd iets heel anders. Johan Cruijff is ook geen groot licht maar benadert het voetbal wetenschappelijk.
quote:"Sinds 1996 manipuleert Cruijff en gebruikt hij de macht die hem is gegeven, omdat hij een fantastische voetballer was. Hij kan mij niet leren om kampioen te spelen of de Supercup te winnen, want ik heb ze al gewonnen. Hij kan mij niet leren hoe ik de UEFA Cup of de Champions League moet winnen, want die heb ik al gewonnen."
CHELSEA-COACH JOSE MOURINHO
reageerde fel op de kritiek van Johan Cruiff dat de speelstijl van Chelsea te verdedigend is.
quote:Op maandag 10 oktober 2005 09:49 schreef Robar het volgende:
Hebben jullie deze gelezen in de Metro . . . .
[..]
De halve voetbalwereld kotst hem uit, dus wie luistert nou naar deze onzin?quote:Op maandag 10 oktober 2005 09:49 schreef Robar het volgende:
Hebben jullie deze gelezen in de Metro . . . .
[..]
Ik vind hem op dit moment meer legendarisch in zijn uitspraken dan in zijn leiderschap . .quote:Op maandag 10 oktober 2005 11:18 schreef fernando_redondo het volgende:
JC blijft een legende, Mourinho is een legende.
Daarom werd Rainieri ook ontslagen.quote:Op maandag 10 oktober 2005 11:40 schreef Robar het volgende:
[..]
Ik vind hem op dit moment meer legendarisch in zijn uitspraken dan in zijn leiderschap . .
Winnen met Chelsea kan elke oetlul op dit moment.
Zelfs als ik de strategie en opstelling bepaal![]()
Niet vergeten dat tussen Rainieri en Maureen-ho werden ook nog een paar miljoen uitgegeven en het slechts 1 plek op de PL scheelde. Dat had Rainieri echt ook wel gehaald in z'n tweede jaar met hulp Roman A.quote:Op maandag 10 oktober 2005 12:24 schreef cultheld het volgende:
[..]
Daarom werd Rainieri ook ontslagen.
Wat hij met Porto heeft gepresteerd is ook gewoon een goede prestatie, daar zal ik hem dus ook niet op aanvallen, maar nu bij chelsea had iedere coach het er goed afgebracht. En we moeten ook niet gelijk iedereen die de CL heeft gewonnen als legendarisch bestempelen. Ik vind het zelfs ronduit teleurstellend dat hij vorig jaar niet de finale wist te bereiken van de CL. En ook in andere wedstrijden konden ze me niet overtuigen. Remember Barcelona . . . .quote:Op maandag 10 oktober 2005 12:04 schreef Kang-He het volgende:
Wat hij heeft gedaan met Porto is natuurlijk wel uniek. Maar met Chelsea.. tsja, met die middelen gaat het nergens meer over.
quote:Wat doet tie nauw?!: Finidi George
Wat later dan eigenlijk gepland door de drukke voetbalweken die achter ons liggen is hier dan eindelijk de tweede speler uit onze nieuwe rubriek 'Wat doet tie nauw?!'. Ditmaal staat Oud-Ajacied Finidi George centraal.
Het is 19 april 1995; Ajax - Bayern Munchen in een uitverkocht sfeervol Olympisch Stadion. Het is de 41ste minuut, de rook van het vele vuurwerk is eindelijk opgetrokken. Ajax staat 1-0 voor door een doelpunt van Jari Litmanen. Plots is daar een heerlijke goal van;...Finidi George; gewoon snoeihard in het uiterste hoekje van de kruising......vanaf een metertje of 20....krijg er gewoon bijna weer kippenvel van! “Finidi, oh oh, Finidi, oh oh”, galmt door het stadion.
Finidi George kende zijn doorbraak in de zomer van 1993. Ajax had in die zomer grote plannen. Louis van Gaal wilde met zijn jonge selectie de wereld gaan bestormen en kneedde spelers als de broertjes De Boer, Van der Sar, Litmanen en Overmars naar zijn hand. Aangevuld met de teruggekeerde routinier Frank Rijkaard moesten zij de landstitel pakken. Van Gaal miste nog iets in zijn selectie en wel een typische buitenspeler. Hij had interesse in Tijani Babangida, Nigeriaanse rechtsbuiten in Nederland (bij Roda), maar kreeg van de toenmalige Nigeriaanse bondscoach Clemens Westerhof een tip. Zo mocht de rechtsbuiten die Babangida uit de nationale ploeg hield op proef komen bij Ajax: Finidi George in de beginperiode door iedere NOS-verslaggever nog George Finidi genoemd.
De man voor een klein huisje in Nigeria mijmert na over die stageperiode; Samen met de Serviër Mitar Mrkela en de Oekraïner Yuri Petrov moest hij proberen om een contract af te dwingen. De beste zou winnen, zo veel was zeker. Grinnikend bedenkt hij hoe zenuwachtig hij was en dat hij toch eigenlijk nauwelijks indruk kon maken. Op zijn zachtst gezegd vonden de andere Ajacieden hem niet direct een aanwinst. “Finito”, zo noemden ze hem al. Toch zag Van Gaal iets in hem wat de rest toen nog niet zag en koos zeer verrassend voor de Nigeriaan.
Al direct speelde hij zich in de basis bij Ajax, ten koste van de dure aankoop Peter van Vossen. Met Overmars als tegenpool op links diende hij de Amsterdammers drie seizoenen in den meest succesvolle periode sinds jaren. Ajax haalde onder Van Gaal drie landstitels op rij, won de Champions League, de wereldbeker en de Europese supercup. Hij was een belangrijke schakel in een elftal dat als geheel veel meer was dan de som der delen. Finidi werd een publiekslieveling geroemd om zijn rushes langs de zijlijn.
Na die drie seizoenen wilde hij meer geld. Het werd een principiële kwestie. Ajax wilde niet, hij vertrok. Het was niet het grootse vertrek wat hem had gepast. Te weinig mensen hielden rekening met zijn kant van de zaak. Hij had, hier in het dorp waar hij nu zit te genieten van het ware leven, een familie te onderhouden. Kent u de grootte van de gemiddelde Afrikaanse familie? Iedereen wordt erbij betrokken. Vandaar dat hij niet aarzelde toen Betis Sevilla, op dat moment zeker geen sportieve verbetering, hem een dik contract aanbood. Weg was hij.
Na vier seizoenen Real Betis verhuisde hij in 2000 naar Real Mallorca. Steeds verder gleed hij weg in de anonimiteit, de man die op twee WK’s actief was. Bij Betis en bij Mallorca speelde hij redelijk, maar niet op Ajax-niveau. Alleen zijn inkomsten lagen ruim boven Ajax-niveau, wat zelfs ook nog zo was bij zijn periode daarna in Engeland bij Ipswich Town. Vorig seizoen keerde hij nog kortstondig terug bij Mallorca, maar het goede was er echt af. Deze zomer besefte hij het. Hij werd niet meer geselecteerd voor Nigeria voor het WK in Japan in 2002, hetgeen zijn 3e WK had moeten worden. Nadat Ipswich degradeerde, drukte Finidi te zwaar op de begroting voor de Engelse club. Finidi vertrok in de zomer van 2003 transfervrij wederom naar Real Mallorca waar hij speelde voor een prestatiecontract. Medio augustus 2004 had geen enkele club serieuze interesse en dus stopte hij met voetballen.
Hij zelf herinnert het zich wel, zittend voor zijn huisje. Hij is de grote man in het dorp, maar wel gewoon gebleven. Wellicht knaagt het nog wel eens aan hem, dat zijn financiële loopbaan uiteindelijk superieur is geworden aan zijn sportieve loopbaan. Spijt zal hij desondanks niet hebben. Hij heeft zijn taak gedaan en kan zijn familie tot in lengte van dagen onderhouden. Het is tijd geworden voor nieuw bloed. Zijn opvolger moet hier maar lopen, tussen die jongetjes die zich uitsloven voor zijn neus en de ene na de andere dribbel uitvoeren. Als hij zijn ogen sluit, kan hij het soms nog horen. Heel in de verte eerst, daarna langzaam aanzwellend qua sterkte. “Finidi, oh oh, Finidi, oh oh”.
Het ga je goed, Finidi!
Palmares Finidi George:
NAAM Finidi George
GEBOREN 15 april 1971, Port Harcourt, Nigeria
LAND Nigeria
CLUBS Ajax, Real Betis Sevilla, Real Mallorca, Ipswich Town
POSITIE rechtsbuiten
BEEN rechts
LENGTE 1.85 m
GEWICHT 79 kg
Carrière:
1993/'94 Ajax(Ned) 27 wedstrijden 4 goals
1994/'95 Ajax(Ned) 30 wedstrijden 8 goals
1995/'96 Ajax(Ned) 28 wedstrijden 6 goals
1996/'97 Real Betis Sevilla (Spa) 36 wedstrijden 10 goals
1997/'98 Real Betis Sevilla (Spa) 33 wedstrijden 9 goals
1998/'99 Real Betis Sevilla (Spa) 36 wedstrijden 10 goals
1999/2000 Real Betis Sevilla (Spa) 17 wedstrijden 6 goals
2000/2001 Real Mallorca (Spa) 31 wedstrijden 5 goals
2001/2002 Ipswich Town (Eng) 25 wedstrijden 6 goals
2002/2003 Ipswich Town
2003/2004 Real Mallorca
Prijzen
1993/'94 Nederlands landskampioen
1994/'95 Europa Cup I
1994/'95 Nederlands landskampioen
1995 wereldbeker clubteams
1995/'96 Europese supercup
1995/'96 Nederlands landskampioen
2000 zilver op Afrikaans Kampioenschap met Nigeria
Bron: AjaxF-side.nl
Op Cocu na allemaal rommelaars in de relatieve marge.quote:Op zondag 9 oktober 2005 21:04 schreef cultheld het volgende:
[..]
Van Rijswijk, Schut, Van den Bergh, Cocu, Vincken en zo kan ik nog wel een hele tijd doorgaan met het opnoemen van gymnasiasten en atheneïsten, om over de ontelbare reeks havisten nog maar te zwijgen.
Maduro, De Jong, Babel, Goor, Robben, Vlaar en Medunjanin hebben hun Havo-diploma behaald.quote:Op maandag 10 oktober 2005 19:34 schreef methodmich het volgende:
[..]
Op Cocu na allemaal rommelaars in de relatieve marge.
quote:'Juventus bekijkt Maduro'
De Italiaanse boulevardkrant Tuttosport meldt dat scouts van Juventus afgelopen zaterdag aanwezig waren bij de interland Tsjechie - Nederland. Ze zouden daar zijn geweest voor Hedwiges Maduro 'de nieuwe Rijkaard' en zouden onder de indruk zijn geraakt van zijn spel.
quote:10/10/2005 - 'Arsenal en Valencia tonen interesse voor Goossens'
(Gepost door RvN)
Eerder liet zaakwaarnemer Sjaak Swart al weten dat niet Chelsea maar wel andere topclubs interesse zouden hebben voor de jonge Goossens. Op RTV NoordHolland werd gemeld dat die clubs Valencia en Arsenal zouden zijn. De clubs zouden zich volgens Swart echter nog niet officieel gemeld hebben. Uberhaupt geeft de speler de voorkeur aan een langer verblijf bij Ajax.
volgende week dinsdag uiteraard, zaterdag kan ik helaas niet. Kut dag/tijd voor voetbalwedstrijden.quote:
quote:Mediterende Griga coach Sparta Praag
10/10/2005 12:11
Stanislav Griga is de nieuwe coach van Sparta Praag. Hij is de vervanger van Jaroslav Hrebik, die vorige week werd ontslagen door de Tsjechische kampioen.
Onder Hrebik was Sparta Praag afgezakt naar de tiende plaats in de competitie met een achterstand van negen punten op koploper Slovan Liberec. Met Griga moet de neerwaartse spiraal worden omgebogen.
Griga tekende een contract tot de zomer van 2007 bij de club, waar hij in de jaren tachtig zelf voor uitkwam als speler. Bovendien stond de Slowaakse spits enkele jaren onder contract bij Feyenoord en Rapid Wien. Als coach won hij de nationale titel met Slovan Liberec.
Overigens bevond de 43-jarige ex-Feyenoorder zich in India tijdens de onderhandelingen. Hij verblijft in Azië om er al mediterend zijn vakantie door te brengen en onderhandelde vanuit een telefooncel met de Praagse clubleiding.
Sparta is één van de drie tegenstanders van Ajax in de groepsfase van de Champions League.
En volgens JD dus Ajax geinteresseerd in Vandenborre en Wilhelmson.quote:10/10/2005 - 'Heitinga zinspeelt op vertrek'
(Gepost door RvN)
Volgens Voetbal International hoofdredacteur Johan Derksen zinspeelt Johnny Heitinga in de uitgave van het voetbalblad van aanstaande woensdag op een vertrek indien zijn positie bij Ajax niet beter wordt. De verdediger wil aan spelen toekomen en moet bij Ajax Grygera voor zich dulden.
Zolang vermaelen het goed blijft doenquote:Op maandag 10 oktober 2005 22:57 schreef Erwtensoep het volgende:
Zouden die belgen nog naar Ajax durven te komen?
Voor Ajax wel, voor de rest niet.quote:Op maandag 10 oktober 2005 23:10 schreef fernando_redondo het volgende:
Ligt het aan mij of zijn VandenBorre en Wilhelmsson niet haalbaar voor Nederlandse clubs?
contract tot 2007.. ze mogen wel eens gaan onderhandelen enzo ja. volgens mj gaan ze rond de winterstop weer aan de tafelquote:Op maandag 10 oktober 2005 23:18 schreef Kang-He het volgende:
Ik denk dat Grygera weleens aan het einde van het seizoen verkocht kan gaan worden. Dus Johnny moet gewoon blijven.
hard he, de waarheid..quote:
Toch kan je het niet laten om hier af en toe rond te 'neuzen'.quote:Op maandag 10 oktober 2005 23:55 schreef Cart_man het volgende:
[..]
Inderdaad, er wordt weer eens bevestigd waarom ik ajaxsupporters zo wanstaltig vind.![]()
Vanden Borre verdient bij Anderlecht 6 ton, da's een salaris dat Ajax gewoon kan betalen.quote:Op maandag 10 oktober 2005 23:10 schreef fernando_redondo het volgende:
Ligt het aan mij of zijn VandenBorre en Wilhelmsson niet haalbaar voor Nederlandse clubs?
ga ik ook in mee, alleen wat je al eerder zei dat een tussenstop goed kan zijn, i.v.m met het tweede plan. je kan wel leuk naar arsenal gaan, maar heb je dan wel speeltijd? wat je wel hebt is misschien en leuk salaris, maar spelen is een tweede. en dat is toch belangrijk voor een voetballer die zich wil gaan ontwikkelenquote:Op dinsdag 11 oktober 2005 00:10 schreef Radegast het volgende:
[..]
Vanden Borre verdient bij Anderlecht 6 ton, da's een salaris dat Ajax gewoon kan betalen.
Verder is Ajax een club waar VDB zeker is van veel speelminuten om zich verder te ontwikkelen, als hij nu naar een topcompetitie verhuist denk ik dat hij nog wel eens op het tweede plan kan geraken.
Wilhelmsson heeft een voorkeur voor Italie of Engeland, maar hij heeft ook met zijn goede vriend Zlatan gesproken en die heeft hem gezegd dat Ajax een goede tussenstop zou zijn op weg naar een topploeg in de Serie A.
Overigens verwacht ik niet dat ze naar Ajax komen, gewoon te veel geinteresseerde clubs op het moment en dan kan/wil Ajax qua salarissen niet mee. Bovendien spreekt de Nederlandse competitie gewoon niet zo aan en zullen ze eerder voor bijvoorbeeld Engeland kiezen.
En je punt is?quote:Op maandag 10 oktober 2005 23:58 schreef F1Bas het volgende:
[..]
Toch kan je het niet laten om hier af en toe rond te 'neuzen'.
dat jij altijd maar commentaar hebt, en gal spuwtquote:
Robbert Schilder is een linksbenige centrale verdediger, of een nummer '4'.quote:Op maandag 10 oktober 2005 22:50 schreef Nashje het volgende:
Trouwens, als Vandenborre komt. Hoe moet het dan met Robert Schilder? Dat is toch ook een rechtsback? Of kan hij ook centraal?
same here, en de volgende zaterdag in november ben ik er ook al niet. zaterdag = kutquote:Op dinsdag 11 oktober 2005 12:37 schreef superjoden het volgende:
helaas zowel a.s. zaterdag en de 28ste tegen heerenveen er niet bij kunnen zijn... kutzaterdagen
viel spass Banaan![]()
Als het echt zo is dat hij graag zal vertrekken, dan is dat gewoon een slechte mentaliteit. Kan het bijna niet voorstellen want die jongen heeft zich al eens terug geknokt. Maar ja, hij heeft de pech dat Grygera steeds beter wordt. De kansen die hij dan krijgt (ADO thuis) verkloot 'ie gewoon bijna in z'n eentje de wedstrijd.quote:Op dinsdag 11 oktober 2005 10:32 schreef Cheiron het volgende:
Nigel moet niet zeiken. Hij speelt vaak genoeg zwak/onzichtbaar, maar maakt veel minuten. Daarnaast staat hij vaak genoeg op zijn favoriete plek. Ik snap echt niet waar hij het lef vandaan haalt.
En Heitings moet eerst maar eens wat goede wedstrijden spelen voordat hij praat over een vertrek. Ik vind het zwaar respectloos tegenover je club en diens supporters om na elk wissewasje te zinspelen op vertrek. Bah!
quote:Vorige week meldde Voetbalzone.nl u al dat Ajax interesse had in het Anderlecht-duo Christian Wilhelmsson en Anthony Vanden Borre. Johan Derksen bevestigde gisteravond in Voetbal Insite dit nieuws.
De 25-jarige Wilhelmsson zag afgelopen zomer op het allerlaatste moment een transfer naar Fiorentina afketsen. In Brussel houdt men er rekening mee dat de Zweeds international in de winterstop of anders komende zomer alsnog de club verlaat.
De bijna 18-jarige Vanden Borre - die op 16-jarige leeftijd debuteerde in het nationale team van België - speelt vaak als rechtsback, maar kan ook centraal in de verdediging of rechts op het middenveld spelen. Bij Ajax zou hij Hatem Trabelsi moeten opvolgen, die waarschijnlijk in de zomer van 2006 Amsterdam gaat verlaten.
misschien wat oud nieuws, maar het kwam weer op de websites. het word steeds meer vermeld. vlaar voor heitingaquote:Ajax heeft haar zinnen gezet op de kersverse international en AZ-verdediger Ron Vlaar. Dat meldde Hugo Borst zondagavond in Studio Voetbal bij de NOS. Volgens de journalist zou Ajax Vlaar graag willen inlijven. Naast de Amsterdammers zouden ook Tottenham Hotspurs, Feyenoord en PSV geïnteresseerd zijn in de AZ-verdediger.
Vlaar zelf liet nuchter weten zich nog niet met een eventuele transfer bezig te houden, omdat zijn huidige contract nog tot medio 2007 loopt. Het talent debuteerde afgelopen zaterdag in het WK-kwalificatieduel tegen Tsjechië in het Nederlands Elftal.
Bron?quote:Op dinsdag 11 oktober 2005 15:55 schreef fernando_redondo het volgende:
Vlaar wil naar 010 of 040
De grote duim van DAM.quote:
Iddquote:Op dinsdag 11 oktober 2005 14:17 schreef Nashje het volgende:
Vandenborre, Wilhelmsson en Vlaar. Dat zou smullen zijn
We moeten bidden dat Charisteas voorlopig heel blijftquote:Op dinsdag 11 oktober 2005 16:56 schreef fernando_redondo het volgende:
Best een paradox PSV moet bidden dat Farfan heel blijft, Feyenoord dat Kuyt heel blijft, AZ dat Arveladze heel blijft en Ajax moet bidden dat Rosenberg een blessure krijgt
Dat Steef jou nog niet heeft gescout...of kan Feyenoord je niet betalen?quote:Op dinsdag 11 oktober 2005 16:51 schreef cultheld het volgende:
Volgens mij probeert iedereen dat die dat plaatje heeft gezien. Mij lukte het in 1 keer
Zaterdag avond is kut jaquote:Op dinsdag 11 oktober 2005 12:37 schreef superjoden het volgende:
helaas zowel a.s. zaterdag en de 28ste tegen heerenveen er niet bij kunnen zijn... kutzaterdagen
viel spass Banaan![]()
Dat doen ze om Ajacieden de afgang te besparenquote:Belachelijke prijs trouwens voor PSV uit
Hihiquote:Op dinsdag 11 oktober 2005 17:23 schreef fernando_redondo het volgende:
[..]
Dat doen ze om Ajacieden de afgang te besparen
Vraag of er nog vacatures zijn voor spits positie in PSV danquote:Op dinsdag 11 oktober 2005 16:51 schreef cultheld het volgende:
Volgens mij probeert iedereen dat die dat plaatje heeft gezien. Mij lukte het in 1 keer
Mooi, dan kan je bier voor me halenquote:Op dinsdag 11 oktober 2005 11:05 schreef Bananenman het volgende:
Zaterdag weer lekker het home in
[afbeelding]
Een prijsvraag met 1 kaartje en die mongool in de juryquote:Op dinsdag 11 oktober 2005 18:21 schreef JPM01 het volgende:
http://sport.fok.nl/voetbal/nieuws/18517
maak er wat moois van mensens![]()
quote:Op dinsdag 11 oktober 2005 18:33 schreef TerroRobbie het volgende:
Heel de wedstrijd niks tegen die bebrilde nerds naast je zeggen
Lol ik doelde helemaal niet op jouquote:
ofquote:Op dinsdag 11 oktober 2005 18:53 schreef Cart_man het volgende:
Wat een prijsvraag...
De enige reden dat ik daar heen zou willen gaan is om de afgang van ajax mee te maken.
Ik zit er ook behoorlijk mee.quote:Op dinsdag 11 oktober 2005 19:11 schreef Erwtensoep het volgende:
inkoppertje
Al betwijfel ik of Rosenberg m had gemaakt
040 is dan psv neem ik aan?quote:Op dinsdag 11 oktober 2005 15:55 schreef fernando_redondo het volgende:
Vlaar wil naar 010 of 040
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |