Gister arrogant, vandaag een minderwaardigheidscomplex, make up your mind Ajax haters.....quote:Op vrijdag 7 oktober 2005 17:08 schreef erik.jansen101 het volgende:
Echt schattig, dat minderwaardigheidscomplex van jullie. Hoe harder jullie roepen hoe meer jullie proberen te verbergen dat je bang bent voor een kutseizoen.
Het is juist des-Ajax om niet naar ervaring te kijken, althans vroeger. Ik blijf terugkomen op die ene Ajacied die dat succesvol blijft handhaven als bondscoach. Maduro als broekie opstellen in Oranje op een cruciale belangrijke as-positie, omdat ie het snapt, dat is nou juist Ajax-filosofie. Als je de ervaren spelers die je wil niet kan halen, dan maar zonder ervaring. Kijken naar kwaliteit en veel vertrouwen geven.quote:Op vrijdag 7 oktober 2005 17:04 schreef BoNi het volgende:
[..]
Ik ben het voor een deel met je eens, maar kijk eens naar de gemiddelde leeftijd van dit Ajax...! Er moet eerst wat ervaring komen / ontstaan en daaromheen kun je dan jonge mannetjes laten dartelen die vrij kunnen voetballen. Nu is dit team gewoon niet geschikt om nog meer jonge jongens in te zetten. Er moeten wat speler opstaan die dit team op sleeptouw gaan nemen en die met de druk om kunnen gaan. Dan hebben die jonge mannen de mogelijkheid om een paar keer goed op hun bek te gaan, maar daar wel van te leren. Als ze dat nu doen dan is dat direct funest voor Ajax en daarmee ook hun ontwikkeling
Kijk, er is wel met je te pratenquote:Op vrijdag 7 oktober 2005 17:17 schreef Edenoniphobic het volgende:
[..]
Het is juist des-Ajax om niet naar ervaring te kijken, althans vroeger. Ik blijf terugkomen op die ene Ajacied die dat succesvol blijft handhaven als bondscoach. Maduro als broekie opstellen in Oranje op een cruciale belangrijke as-positie, omdat ie het snapt, dat is nou juist Ajax-filosofie. Als je de ervaren spelers die je wil niet kan halen, dan maar zonder ervaring. Kijken naar kwaliteit en veel vertrouwen geven.
Als je ziet hoe dat jeugd Oranje -17 voetbalde, dan kun je niet meer spreken over groentjes. Alsof het een volwassen ploeg van 25 tot 30 jarige was in hun betere wedstrijden. Dat bevestigt dat de huidige jeugdspelers nog rijper zijn dan dat ze vroeger al waren bij andere lichtingen (jeugdtrainers zoals Foppe roepen dat al een tijdje, dat het niveau alsmaar stijgt). En toen debuteerden ze ook bij de neten omdat Ajax niet kapitaalkrachtig was.
Kopen is een gewoonte geworden zodra iets openvalt, en heel langzaam is daarmee het karakterstieke Ajax-spel onderuit geschoffeld, als een sluipende ziekte glipt het spel weg. Als je niet meer traint met Ajax-spelers, breng je ook geen Ajax spel erin. Buiten dat, Koeman heeft natuurlijk gigantische afbraakwerkzaamheden gepleegd wat dat Ajax-voetbal aangaat met een totaal ander systeem. Als je het interview van Sneijder leest in de Voetbal, dan laat ie in niet misverstane bewoordingen blijken dat er niks deugt van Koeman's kijk op het voetbal en de manier waarop ie heeft getraind en speelde. Ook daar betaal je nu nog steeds de tol voor.
Het Ajax van '95 had ook maar 1 zo'n ervaren speler, in de persoon van Rijkaard. Blind en F. de Boer hadden tot die tijd ook nog geen topprijzen gepakt en waren nog niet echt doorgebroken. Dat kwam pas daarna met die uittocht. Het succesteam toen was piepjong, jongste team dat ooit EC1 won dacht ik. Iedereen verklaarde vanGaal aanvankelijk voor gek, maar hij overwon wel. Toen waren de buitenlanders nog een uitzondering en gold nog de restrictie van max 3 buitenlanders europees.quote:Op vrijdag 7 oktober 2005 17:23 schreef BoNi het volgende:
[..]
Kijk, er is wel met je te praten
Die jongens (Oranje -17) spelen natuurlijk ook allemaal tegen leeftijdsgenoten, dus dat vertekent en geeft geen reëel beeld van hoe deze jongens het in de competitie (laat staan de CL) gaan doen.
Maduro heeft wel Cocu en Landzaat om zich heen en is dus niet zozeer de dragende speler in het veld.
Een jong iemand is impulsief en vaak nog niet volledig bewust van zijn verantwoordelijkheden in het veld. Als je nog eens naar het verleden kijkt dan zul je zien dat alle succesvolle teams een combinatie van jong (onervaren) en oud (ervaren) waren.
De jonge spelers kunnen vrij spelen en vallen daardoor meer op, de oude spelers spelen altijd wat berekender en lijken daardoor minder aanwezig op het veld.
Ben het met je eens dat er te snel naar de transfer markt wordt gekeken, maar vind toch nog steeds dat ook ervaring binnen een team onmisbaar is!
Grappig altijd weer dat iemand wel generaliserend over anderen mag posten, maar als het over hem/haarzelf gaat is het een probleem ...quote:Op vrijdag 7 oktober 2005 16:56 schreef Edenoniphobic het volgende:
Waarom zet je dat in een jullie-context, ik hoor niet bij diegene die klaagt over Babel/Maduro-caps in Oranje. Misser.
Opstellen ook. Noem jij maar een team dat meer speelminuten heeft met spelers die afkomstig zijn uit de eigen opleiding. Ik heb het niet bijgehouden maar denk toch zeker dat Ajax in de top 3 staat als het niet glansrijk nummer 1 is op dat punt.quote:Op vrijdag 7 oktober 2005 16:56 schreef Edenoniphobic het volgende:
Opleiden gaat wel goed, een enkel keertje stromen ze nog door ook. Als er niet 537 wannabee's de talenten staan te blocken. Opleiden ja dus, opstellen ho maar. Niet voor niets dat VI de stuitende cijfers publiceerde dat de Ajax-selectie momenteel de meeste aankopen/ niet-NL'ers bevat van de hele eredivisie, op 1 club na. Roda, met hun twijfelachtige eer dat ze 11 buitenlanders opstelden laatst en maar 25% NL in de selectie hebben.
Ah jullie... Wat schattig ... Nu mag het zeker welquote:Op vrijdag 7 oktober 2005 16:56 schreef Edenoniphobic het volgende:
Nogmaals, het steekhoudende aspect dringt pas door nadat het een tijdlang bezonken is. Jullie willen kennelijk eerst nog een jaar(en) bevestigd zien krijgen dat ik natuurlijk in de kern wel gelijk heb, nl dat je je heiligverklaarde Ajax-systeempje niet kan spelen met een selectie vol non-Ajax spelers die er de ballen van snappen. Of je stapt van je systeempie af, of je dumpt de selectie en gaat door met de talentvolle jeugd. En calculeert een jaartje Uefacup in, je moet er wat voor over hebben. Want daar komt het nu ook op neer...
Asjeblieft zeg. Blind had voor 1994/1995 een kleine 400 Eredivisie wedstrijden in de benen, een EC2 een UEFA cup en een aantal landskampioenschappen gewonnen en jij noemt zo'n speler niet ervaren ...quote:Op vrijdag 7 oktober 2005 17:46 schreef Edenoniphobic het volgende:
[..]
Het Ajax van '95 had ook maar 1 zo'n ervaren speler, in de persoon van Rijkaard. Blind en F. de Boer hadden tot die tijd ook nog geen topprijzen gepakt en waren nog niet echt doorgebroken.
Een compleet fitte selectie zal wellicht 5 eigen kweek Ajacieden opleveren in de basis. Niet slecht nee. Je blijft echter het punt missen. De selectie herbergt inmiddels nog maar 1/3 NL'er in zich.quote:Op vrijdag 7 oktober 2005 17:46 schreef Doc het volgende:
[..]
Grappig altijd weer dat iemand wel generaliserend over anderen mag posten, maar als het over hem/haarzelf gaat is het een probleem ...
[..]
Opstellen ook. Noem jij maar een team dat meer speelminuten heeft met spelers die afkomstig zijn uit de eigen opleiding. Ik heb het niet bijgehouden maar denk toch zeker dat Ajax in de top 3 staat als het niet glansrijk nummer 1 is op dat punt.
4-4-2 is natuurlijk wel de bijl aan de wortel van de Ajax-samenleving, op weg naar Roda/SK Beveren taferelen. Hou je deze selectie in stand dan is 442 waarschijnlijk de beste manier om te spelen ja. Ik zou nogmaals opteren om 75% eruit te flikkeren en met de jeugd verder te gaan met 433. Back to the roots. Wellicht dat Marco dat kan komen voordoen nadat ie wereldkampioen is geworden.quote:(ik roep al ruim 2 jaar om 4-4-2. Moet ik nu ook "misser" zeggen? Daarnaast zie mijn tweede punt: als je kijkt naar 10 de spelers die het vaakst in de basis elf stonden komt de helft uit de eigen opleiding)
Wie maakt Blind beter? De talenten uit De Toekomst?quote:Op vrijdag 7 oktober 2005 16:15 schreef Da_Sandman het volgende:
Geld maakt Blind, Blind maakt ze beter...
Laat me raden, De Ridderquote:Op vrijdag 7 oktober 2005 19:20 schreef Radegast het volgende:
Die rechtsbuiten die inviel bij Jong Oranje vandaag en de wedstrijd deed kantelen, die moest Ajax maar eens gaan scouten...![]()
Grygera is gewoon een topverdediger, dus die had Marco niet verkocht.quote:Op vrijdag 7 oktober 2005 16:16 schreef Edenoniphobic het volgende:
[..]
Wie is jullie.
Hadden jullie maar Marco gekloond voordat ie wegging, dan had Ajax nu niet al die klote spelers opgesteld en aangekocht, en stonden jullie met een fris frivool A/B-jeugd team o.l.v. Marco 1e in de eredivisie en CL-poules.
Ik durf te wedden dat bv Rosenberg en Juanfran niet was binnegekomen bij hem, dat o.a. Harry, Ananas, Escude en Grygera verkocht waren, en dat hij net zoals bv Adriaanse een NL's team gesmeed had. Marco zit op de lijn Cruijff, Blind dacht ik ook maar die wordt als puntje bij paaltje komt ook al zenuwachtig en gaat meteen paniekerig met poen de markt op alsof het gras allemaal groener is over de grens.
Mij niet eigenlijk. Die halve fatsoenlijke voorzet per wedstrijd kan Tom De Mul ook wel geven.quote:Op vrijdag 7 oktober 2005 16:52 schreef keijz het volgende:
Jenner lijkt me een goeie speler voor Ajax
Samen met Maxwell, als die fit is....quote:Op vrijdag 7 oktober 2005 19:36 schreef mitt het volgende:
Grygera gaat inderdaad gewoon na het WK naar Juventus.
Ah, die middenvelder van Celta de Vigo 2?quote:Op vrijdag 7 oktober 2005 19:20 schreef Radegast het volgende:
Die rechtsbuiten die inviel bij Jong Oranje vandaag en de wedstrijd deed kantelen, die moest Ajax maar eens gaan scouten...![]()
Ja, die. Maar Ajax gaat natuurlijk liever voor dat supertalent van Benfica 2.quote:Op vrijdag 7 oktober 2005 19:37 schreef methodmich het volgende:
[..]
Ah, die middenvelder van Celta de Vigo 2?
Wat weet je van hem?quote:Op vrijdag 7 oktober 2005 20:03 schreef methodmich het volgende:
Lijkt me een leuke speler voor ons als we 4-4-2 gaan spelen.
Ik heb het niet over een volledig fitte selectie: ik heb het over de 10 spelers die het meest in de basis beginnen. Daar is de helft eigen kweek van: de gehele selectie heeft 7 spelers die eigen kweek zijn. En dat kan volgens mij geen enkel ander team zeggen dat in de spelende selectie zoveel eigen kweek zit. En dat percentage is ook hoger dan de jaren ervoor dus in die zin doet Blind het goed.quote:Op vrijdag 7 oktober 2005 18:09 schreef Edenoniphobic het volgende:
Een compleet fitte selectie zal wellicht 5 eigen kweek Ajacieden opleveren in de basis. Niet slecht nee. Je blijft echter het punt missen. De selectie herbergt inmiddels nog maar 1/3 NL'er in zich.
Terwijl dat vroeger 80-90% was. Ook in de succesperiode. Toen stroomde er veel meer door of werd nationaal gekocht of eigen spelers teruggekocht.
Je wordt als team beter door de trainingen. Als je traint met grotendeels niet-Ajacieden die grotendeels niet overweg kunnen met het Ajax-systeem, ben je op een heilloze weg bezig.
Alsof Roda& Beveren de enige 442 teams zijnquote:Op vrijdag 7 oktober 2005 18:09 schreef Edenoniphobic het volgende:
4-4-2 is natuurlijk wel de bijl aan de wortel van de Ajax-samenleving, op weg naar Roda/SK Beveren taferelen. Hou je deze selectie in stand dan is 442 waarschijnlijk de beste manier om te spelen ja. Ik zou nogmaals opteren om 75% eruit te flikkeren en met de jeugd verder te gaan met 433. Back to the roots. Wellicht dat Marco dat kan komen voordoen nadat ie wereldkampioen is geworden.
Ik vroeg wat je wist over dat ventje uit het tweede van Benfica die wordt gelinkt aan Ajax.quote:Op vrijdag 7 oktober 2005 20:08 schreef methodmich het volgende:
-tekst-
Wat heeft zijn opleiding te maken met de voetballer De Ridder? Of kun jij je daardoor eerder met hem identificeren.quote:Op vrijdag 7 oktober 2005 20:08 schreef methodmich het volgende:
Technisch ventje wel, opgeleid als een 10, ook wel eens op 6 gestaan en in Jong Ajax bij gebrek aan alternatieven op 7. Moest ie ook bij de grote jongens, dat ging niet. Fysiek wat licht, beetje een ballerina, ligt goed bij de meisjes en homo's. Hoogopgeleid, ongebruikelijk voor een voetballer. Vooralsnog meer show dan rendement, alles aanwezig om een tweede Dani te worden, tenzij hij zich niet gaat storen aan de leegheid van het voetbal. Mag bij Celta rustig rijpen en invalbeurtjes pakken van een trainer die hem blind aantrok.
daar gaan wequote:Jong Oranje is zeker van een plek in de play-offs voor het EK 2006. De ploeg van Foppe de Haan leek tegen Tsjechië kansloos onderuit te gaan, maar zette de wedstrijd in het laatste half uur compleet op zijn kop en won met 4-2. Hoofdrollen waren er voor Daniël de Ridder, Gijs Luirink en Klaas Jan Huntelaar.
De Ridder was degene die Oranje als invaller na rust inspireerde. De ex-Ajacied viel in als rechtsbuiten en gaf het dan toe veel mindere Nederland, dat met 2-0 achterstond, het broodnodige zetje in de rug. De wedstrijd kantelde defintief toen de Tsjechische spits Papadopoulos in de 51ste minuut rood kreeg voor natrappen op Ramon Zomer.
Met een man meer liep Oranje vervolgens over Tsjechië heen. Romeo Castelen leidde de wederopstanding in met de 2-1, Julian Jenner maakte vlot gelijk. In het laatste kwartier liepen de Nederlandse beloften door een kopdoelpunt van Luirink en de 4-2 in de laatste minuut van Huntelaar over de tien Tsjechen heen.
Jong Oranje is nu koploper in de groep. De eerste twee landen plaatsen zich voor de play-offs. Nederland kan zich daar met nog één wedstrijd te spelen op gaan voorbereiden. Het gat met nummer drie Roemenië is met vier punten onoverbrugbaar.
Ok.quote:
Daar ben ik het mee eens. Ik denk niet dat de Ridder ook echt zal doorbreken. Hij zal op het niveau van Wooter/Musampa blijven.quote:Op vrijdag 7 oktober 2005 23:11 schreef Suijk het volgende:
[..]
Ok.
Ik heb het eigenlijk nooit echt zien zitten in de Ridder. Af en toe wel wat leuks, maar je kunt niet zeggen dat talent bij Ajax geen kans krijgt. Als hij echt zo goed zou zijn, had hij veel meer gespeeld. Ze zien die jongen ook iedere dag op de training natuurlijk.
quote:'Arnesen bevestigt interesse; spreekverbod bij Ajax'
In het eredivisiejournaal van Talpa werd gemeld dat Frank Arnesen de interesse van Chelsea voor Sarpong en Goossens heeft bevestigd. Aan Ajax-zijde zou, ondanks de uitlatingen in het Algemeen Dagblad dat het verhaal onthulde, worden ontkend dat de club op de hoogte is van de interesse. De club zou opmerkelijk genoeg wel een spreekverbod hebben opgelegd binnen Ajax over dit onderwerp.
Naar verluidt zouden de spelers,die nog geen contract hebben, bij Ajax willen blijven.
Serieus?quote:Op zaterdag 8 oktober 2005 00:14 schreef Svensational het volgende:
mwoah, naar mijn idee was ie altijd wel goed bezig.
Ja, ik was echt verbaasd dat ie ineens weg was.quote:
We hebben er gewoon 3 miljoen euro voor gehadquote:Op zaterdag 8 oktober 2005 00:19 schreef Svensational het volgende:
[..]
Ja, ik was echt verbaasd dat ie ineens weg was..
Hij is net geblesseerd geraakt...quote:Op zaterdag 8 oktober 2005 00:36 schreef Suijk het volgende:
Nu zit 'ie bij Werder Bremen, maar ik heb geen flauw idee of hij veel speelt of niet.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |