abonnement Unibet Coolblue
pi_31024993
Ik heb voor het eerst in mijn leven een topic "gesloten", laat ik dan ook meteen maar een deeltje 2 openen.

Laat 11 september uw sporttas staan
[11-SEPT-2005] Tassendump, de nabeschouwing
yildiz is de lul :)
Yildiz (Rick P.) is gevonden dankzij Opsporing Verzocht 3
quote:
Op donderdag 29 september 2005 12:44 schreef Viajero het volgende:
Als ze een relmarok/kamper/joego/tokkie/etc kunnen oppakken omdat hij zich niet kan legitimeren dan is dat wmb pure winst voor de potentiele slachtoffers van dit tuig.

Zolang het de onschuldige burger niet schaadt, wat is het probleem?
Zolang er nog mensen zijn die braaf naar de politie gaan om aangifte te doen van iets waarvan ze getuige zijn en als dank een boete krijgen omdat ze hun identificatie niet bij zich hebben, kan ik nou niet echt zeggen dat het de onschuldige burger niet schaadt...
I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
pi_31025071
En HOE !

Maar eeh, ik vind die topic titel toch een beetje flauw, kunnen we er niet van maken:

"Yildiz was het meest emotioneel, deel 2"

...ofzo?
O, ye Fountains, Meadows, Hills, and Groves
pi_31025117
Hehe, ik heb maar gewoon de oude titel overgenomen. En als echte n00b dacht ik er natuurlijk weer net te laat aan om een passender PI uit te kiezen, kan een mod de PI van mijn OP even voor het topic instellen?
I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
pi_31025137
zit hij nu trouwens in de cel of is hij thuis/school etc?

sterkte.
  donderdag 29 september 2005 @ 13:26:44 #5
24807 NJ
Don't mention the war!
pi_31025255
quote:
Op donderdag 29 september 2005 13:21 schreef LintuxCx het volgende:
Hehe, ik heb maar gewoon de oude titel overgenomen. En als echte n00b dacht ik er natuurlijk weer net te laat aan om een passender PI uit te kiezen, kan een mod de PI van mijn OP even voor het topic instellen?
Wat is er mis met die PI?
En dat kan je zelf ook doen. .
And now for something completely different, I'm on a horse.
pi_31025294
Daar gaat je carriere...
  donderdag 29 september 2005 @ 13:28:30 #7
24807 NJ
Don't mention the war!
pi_31025295
Ontopic gezien weet ik niet goed wat ik ervan moet denken.

Aan de ene kant vind ik het een fantastische actie van burgelijke ongehoorzaamheid, aan de andere kant had hij een hoop paniek en angst kunnen veroorzaken.

Maar ik moet hem wel nageven dat hij toch maar het lef gehad heeft om het te doen.
And now for something completely different, I'm on a horse.
pi_31025322
quote:
Op donderdag 29 september 2005 13:22 schreef ARKON het volgende:
zit hij nu trouwens in de cel of is hij thuis/school etc?

sterkte.
Ben ik ook benieuwd naar.
Op zondag 8 maart 2009 21:38 schreef Danny het volgende:
fuck de policy. posten die hap!
pi_31025422
Ik ga ervan uit dat hij gewoon thuis zit, hij heeft zichzelf aangegeven, de cops hebben hem zelfs verzocht om de volgende dag maar terug te komen dus lijkt me sterk dat je dan opeens vluchtgevaarlijk bent.
"I'm the master of low expectations." George W. Bush, aboard Air Force One, June 4, 2003
pi_31025462
quote:
Op donderdag 29 september 2005 13:26 schreef NJ het volgende:
Wat is er mis met die PI?
En dat kan je zelf ook doen. .
Ehm, TI bedoelde ik dus. Kun je die even syncen?
I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
  donderdag 29 september 2005 @ 13:57:44 #11
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_31026020
Yildiz neemt een rustpauze zegt ie . Hij heeft iig nog weinig van zich laten horen.
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
pi_31026406
Heb eigenlijk geen zin al die oude topics door te lezen. Maar damn, wat fuckin geniaal hoe is het nou met Yildiz? Hij heeft zich zelf bij de politie gemeld, en darana? Is daar al wat over bekend?
Before R. Kelly had his teens.. Wutang had their cream
Slick Rick had his rings... crack rock had it's fiends
Martin Luther had his dreams, Stevie Wonder could sing
or Elvis was king, Hip Hop was on the scene
pi_31027064
Volgens mij wordt ie nu in de politiecel anaal vernederd met de gummiknuppel door 3 bonkige politieagenten.
  donderdag 29 september 2005 @ 15:03:45 #14
93427 Echo99
© Boy_Snakeye 21.07.05
pi_31027727
quote:
Op donderdag 29 september 2005 14:37 schreef PDOA het volgende:
Volgens mij wordt ie nu in de politiecel anaal vernederd met de gummiknuppel door 3 bonkige politieagenten.
Vindt ie lekker
Lang leve mij! *O*
pi_31028079
Yildiz is vannochtend nog op FOK geweest.... en heeft volgens mij zijn sig veranderd.
Don't hurry, be crappy!
pi_31029978
in tbs`er for life?
pi_31030437
quote:
Op donderdag 29 september 2005 15:16 schreef RiDo78 het volgende:
Yildiz is vannochtend nog op FOK geweest.... en heeft volgens mij zijn sig veranderd.
Deze sig heeft 'ie nou al een tijdje volgens mij.
I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
  donderdag 29 september 2005 @ 16:50:26 #18
102127 Hallulama
Energy Must Flow
pi_31030847
quote:
Op donderdag 29 september 2005 13:57 schreef Falco het volgende:
Yildiz neemt een rustpauze zegt ie . Hij heeft iig nog weinig van zich laten horen.
Lang leve reflectie.
O, ye Fountains, Meadows, Hills, and Groves
  donderdag 29 september 2005 @ 17:30:10 #19
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_31032033
Yo, chill
Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
pi_31034003
Ik hoop het beste voor deze jongen.
pi_31034027
Hey Yildiz, heb je jezelf nu al aangegeven? Al in aanrakening met de plsiesie geweest? Vertel ons meer!
pi_31038074
Zal ie zwijgplicht hebben?
Hij zegt namelijk niet veel erover, en er zijn toch genoeg aandachttrekkende topics
quote:
Op donderdag 29 september 2005 18:47 schreef Newb het volgende:
Hey Yildiz, heb je jezelf nu al aangegeven? Al in aanrakening met de plsiesie geweest? Vertel ons meer!
pi_31038569
tvp
[Love] Beyond this dejection there's beauty and grace
A glorious future we long to embrace
[Rage] (PAIN!) All the time, I have waited with rage
All the time, I was promised my salvation
pi_31042898
quote:
Op donderdag 29 september 2005 20:38 schreef Jonathon het volgende:
Zal ie zwijgplicht hebben?
Hij zegt namelijk niet veel erover, en er zijn toch genoeg aandachttrekkende topics
[..]
Omdat alles wat hij hier zegt overgenomen wordt door allerlei sites en media, soms kun je beter gewoon je mond houden en dingen lekker laten afkoelen
"I'm the master of low expectations." George W. Bush, aboard Air Force One, June 4, 2003
pi_31045346
Tot nu toe heb ik alleen via fok dingen gehoord over yildiz eigenlijk... Toch wel interessant dat de plisie gelijk dingen als opsporing verzocht inschakelt; alsof ze geen mensen te vinden hebben die daadwerkelijk bedreigend zijn. Gasten hebben prioriteitsmanagement van 0,0.
More oneness, less categories
Open hearts, no strategies
Decisions based upon faith and not fear
People who live right now and right here
  vrijdag 30 september 2005 @ 00:10:42 #26
102127 Hallulama
Energy Must Flow
pi_31045864
quote:
Op donderdag 29 september 2005 23:53 schreef trancethrust het volgende:
Tot nu toe heb ik alleen via fok dingen gehoord over yildiz eigenlijk... Toch wel interessant dat de plisie gelijk dingen als opsporing verzocht inschakelt; alsof ze geen mensen te vinden hebben die daadwerkelijk bedreigend zijn. Gasten hebben prioriteitsmanagement van 0,0.
Dat lijkt me meer een kwestie van met minimale moeite een maximaal effect proberen te bereiken, en niet zo zeer een kwestie van prioriteit.
O, ye Fountains, Meadows, Hills, and Groves
  Donald Duck held vrijdag 30 september 2005 @ 00:12:47 #27
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_31045919
die gaat hier niks meer over deze zaak zeggen.
Geen idee of ie aangeklaagd is, maar je kent de bekende zin toch 'alles wat je zegt, kan en zal tegen je worden gebruikt'. Dus hij gaat en mag waarschijnlijk niks zeggen.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
  vrijdag 30 september 2005 @ 00:17:28 #28
108508 haagse_elfje
give me a l word
pi_31046042
ik hoop wel dat hij niet in de cel hoeft te gaan zitten
want dat gun ik deze jongen ook niet
don't give me that fucking bullshit
  vrijdag 30 september 2005 @ 03:14:29 #29
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_31048952
quote:
Op donderdag 29 september 2005 23:53 schreef trancethrust het volgende:
Tot nu toe heb ik alleen via fok dingen gehoord over yildiz eigenlijk... Toch wel interessant dat de plisie gelijk dingen als opsporing verzocht inschakelt; alsof ze geen mensen te vinden hebben die daadwerkelijk bedreigend zijn. Gasten hebben prioriteitsmanagement van 0,0.
zelfde verhaal met 'hooligans' . Ze gaan al mensen tonen die tegen een ME busje getrapt hebben

Dan heb je ook zoiets van.....zijn er geen zwaardere misdaden gepleegd afgelopen week?
pi_31048967
Ach hij krijgt officier van justitie achter zijn reet,die dan vervolgens uitmaakt of 't een rechtzaak wordt.
  vrijdag 30 september 2005 @ 10:26:59 #31
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_31051992
Yildiz !!!

Van nu.nl:
quote:
Verdacht pakketje op metrostation Rotterdam

Uitgegeven: 30 september 2005 10:11
ROTTERDAM - Op metrostation Beurs in Rotterdam is vrijdagochtend een verdacht pakketje aangetroffen. De perrons zijn ontruimd en de metro rijdt niet, zo liet de politie weten. Het is nog onduidelijk wat precies aan de hand is.

De RET meldde aanzienlijke vertragingen op de Calandlijn, waar metrostation Beurs aan ligt.
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
pi_31063329
Ik heb dit nu zo'n beetje gelezen en ik moet zeggen dat ik het nogal stakkerig vind. Niet dat ik iets beters had verwacht van Yildiz, die denkt dat de Tweede Kamer deel uitmaakt van de regering, maar zelfs voor hem is dit werkelijk sneu.

1 - Je had ook gewoon een brief kunnen schrijven, desnoods een open brief. Nee, dat zal niet veel teweeg brengen, maar met een of ander klotengeintje tonen dat je hetzij niet in staat bent om de gevolgen van je gedrag te overzien, hetzij lak hebt aan die gevolgen, doet je ''zaak'' evenmin goed. Grosso modo mag gesteld worden dat jij van mening bent dat de openbare orde en het geldbedrag dat daarmee gemoeid is, ondergeschikt dienen te zijn aan jouw recht op meningsuiting. Een buitengewoon onverantwoordelijke gedachte.
2 - Je ''brief'' is gesteld in afgrijselijk Nederlands en bevat een gedachtengang van lik-me-vestje.
3 - De gekozen datum, 11 september, zal wel ludiek zijn voor HBO-begrippen, maar draagt slechts bij aan de weerzin die ik voor dit akkefietje voel.


2: Angstneurotisch
U dacht dat er een bom in zat, terwijl er de laatste jaren geen aanslag gepleegd is in de westerse wereld door een tas met explosieven achter te laten. Toch heeft u ervoor gekozen dat dit binnen de mogelijkheden viel. Gefeliciteerd, u bent officieel angstneurotisch, of, u bent in dienst van angstneuroten.


Ten eerste is de zinsbouw abominabel; maar, belangrijker nog, het is schrikbarend dat iemand die aan de Hogeschool studeert dit soort onzin kan verzinnen. Dat er de afgelopen jaren in de Westerse wereld geen aanslagen zijn gepleegd waarbij gebruik werd gemaakt van tassen vol explosieven, wil dus zeggen dat dit nooit meer zal plaatsvinden en alles maar veronachtzaamd moet worden? . Jij weet natuurlijk ook hoeveel van dergelijke aanslagen door de jaren voorkomen zijn, he, comediant?
Maar nee, ''angstneurose'' is zo'n kek woord, laten we het blijven gebruiken!

Dat je even later het lef hebt te zeggen ''nu we toch in gesprek zijn'', terwijl dit ''gesprek'' begon met jouw infantiele gekloot, is een gotspe. En bedenk eens hoezeer jij zelf terroristen in de hand werkt, in plaats van Pechtold te citeren wanneer die het over veiligheidsmaatregelen heeft!

Ik hoop echt dat ze je NAAIEN voor dit debiele gedoe.

[ Bericht 1% gewijzigd door Johan_de_With op 30-09-2005 18:37:06 ]
  vrijdag 30 september 2005 @ 18:12:50 #33
108508 haagse_elfje
give me a l word
pi_31063683
quote:
Op vrijdag 30 september 2005 17:59 schreef Johan_de_With het volgende:
Ik heb dit nu zo'n beetje gelezen en ik moet zeggen dat ik het nogal stakkerig vind. Niet dat ik iets beters had verwacht van Yildiz, die denkt dat de Tweede Kamer deel uitmaakt van de regering, maar zelfs voor hem is dit werkelijk sneu.

1 - Je had ook gewoon een brief kunnen schrijven, desnoods een open brief. Nee, dat zal niet veel teweeg brengen, maar met een of ander klotengeintje tonen dat je hetzij niet in staat bent om de gevolgen van je gedrag te overzien, hetzij lak hebt aan die gevolgen, doet je ''zaak'' evenmin goed. Grosso modo komt het er op neer dat jij van mening bent dat de openbare orde en het geldbedrag dat daarmee gemoeid is, ondergeschikt dienen te zijn aan jouw recht op meningsuiting. Een buitengewoon onverantwoordelijke gedachte.
2 - Je ''brief'' is gesteld in afgrijselijk Nederlands en bevat een gedachtengang van lik-me-vestje.
3 - De gekozen datum, 11 september, zal wel ludiek zijn voor HBO-begrippen, maar draagt slechts bij aan de weerzin die ik voor dit akkefietje voel.


2: Angstneurotisch
U dacht dat er een bom in zat, terwijl er de laatste jaren geen aanslag gepleegd is in de westerse wereld door een tas met explosieven achter te laten. Toch heeft u ervoor gekozen dat dit binnen de mogelijkheden viel. Gefeliciteerd, u bent officieel angstneurotisch, of, u bent in dienst van angstneuroten.


Ten eerste is de zinsbouw abominabel; maar, belangrijker nog, het is schrikbarend dat iemand die aan de Hogeschool studeert dit soort onzin kan verzinnen. Dat er de afgelopen jaren in de Westerse wereld geen aanslagen zijn gepleegd waarbij gebruik werd gemaakt van tassen vol explosieven, wil dus zeggen dat dit nooit meer zal plaatsvinden en alles maar veronachtzaamd moet worden? . Jij weet natuurlijk ook hoeveel van dergelijke aanslagen door de jaren voorkomen zijn, he, comediant?
Maar nee, ''angstneurose'' is zo'n kek woord, laten we het blijven gebruiken!

Dat je even later het lef hebt te zeggen ''nu we toch in gesprek zijn'', terwijl dit ''gesprek'' begon met jouw infantiele gekloot, is een gotspe. En bedenk eens hoezeer jij zelf terroristen in de hand werkt, in plaats van Pechtold te citeren wanneer die het over veiligheidsmaatregelen heeft!

Ik hoop echt dat ze je NAAIEN voor dit debiele gedoe.
en voel je nu wat beter?

trouwens heeft iemand nog wat gehoord van Yildiz?
don't give me that fucking bullshit
pi_31063728
quote:
Op vrijdag 30 september 2005 18:12 schreef haagse_elfje het volgende:

[..]

en voel je nu wat beter?
Stukken. Datzelfde geldt natuurlijk voor jou, je hebt net de mooiste one-liner van de schepping geproduceerd.
pi_31063749
quote:
Op vrijdag 30 september 2005 18:12 schreef haagse_elfje het volgende:


trouwens heeft iemand nog wat gehoord van Yildiz?
Ikke niet.

(En dat is een uitzondering. )
pi_31063897
Al enig idee wat je straf gaat worden Yildiz?
  vrijdag 30 september 2005 @ 18:23:39 #37
93427 Echo99
© Boy_Snakeye 21.07.05
pi_31063938
quote:
Op vrijdag 30 september 2005 17:59 schreef Johan_de_With het volgende:
-knip-
t zit je wel hoog he?
Lang leve mij! *O*
pi_31063971
quote:
Op vrijdag 30 september 2005 18:23 schreef Echo99 het volgende:

[..]

t zit je wel hoog he?
Niet echt, maar de verering die het klootjesvolk deze niet bijster intelligente antiheld toe draagt is om van te kotsen. Het zou trouwens voor de verandering wel eens prettig zijn als de kritiek op dat stukje niet beperkt bleef tot zulke vragen.
  vrijdag 30 september 2005 @ 18:28:36 #39
93427 Echo99
© Boy_Snakeye 21.07.05
pi_31064069
quote:
Op vrijdag 30 september 2005 18:25 schreef Johan_de_With het volgende:

[..]

Niet echt, maar de verering die het klootjesvolk deze niet bijster intelligente antiheld toe draagt is om van te kotsen. Het zou trouwens voor de verandering wel eens prettig zijn als de kritiek op dat stukje niet beperkt bleef tot zulke vragen.
Ja, moet eerlijk zeggen dat ik niet warm of koud word van deze actie. Dus sorry, voor diepgravend discussies over dit onderwerp moet je niet bij mij zijn. Sterkte met je kruistocht
Lang leve mij! *O*
pi_31064093
quote:
Op vrijdag 30 september 2005 18:28 schreef Echo99 het volgende:

[..]

Ja, moet eerlijk zeggen dat ik niet warm of koud word van deze actie. Dus sorry, voor diepgravend discussies over dit onderwerp moet je niet bij mij zijn. Sterkte met je kruistocht
Dank je. Ik laat het overigens met alle plezier hierbij, tenzij iemand erover in discussie wenst te gaan.
  vrijdag 30 september 2005 @ 18:35:11 #41
34721 BrauN
U HAV EIGHTS LOLZ!!!11!!
pi_31064245
Yildiz, het is nu leuk geweest. We weten allemaal dat je dit topic op de voet volgt, maar toch radiostilte hebt ingelast. Doe niet zo saai en lul lekker mee.
  vrijdag 30 september 2005 @ 18:35:35 #42
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_31064259
quote:
Op vrijdag 30 september 2005 18:23 schreef Echo99 het volgende:

[..]

t zit je wel hoog he?
Kan me wel vinden in zijn post.

Niet dat ze hem hard moeten straffen, da's niet nodig.

Een oerdomme en naieve daad moet je niet meteen keihard straffen. Althans, niet in dit geval.

[ Bericht 19% gewijzigd door popolon op 30-09-2005 18:43:57 ]
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
pi_31064692
Wie is Yildiz
Verdonk: we moet weer lachen om ons loonstrookje :')
Verdonk: niet links, ik ben niet rechts, maar recht door zee
journalist: niet scheel?
pi_31066098
Heeft die hond zich nu aangegeven met zijn kut actie?
  vrijdag 30 september 2005 @ 19:47:24 #45
75265 Intergalactrick
Ik ook Ik ook Ik ook Ik ook
pi_31066278
quote:
Op vrijdag 30 september 2005 18:35 schreef BrauN het volgende:
Yildiz, het is nu leuk geweest. We weten allemaal dat je dit topic op de voet volgt, maar toch radiostilte hebt ingelast. Doe niet zo saai en lul lekker mee.
Het is gewoon een aandachtshoer.
Ik ook_____Ik ook_____Ik ook_____Ik ook
____Ik ook_____Ik ook_____Ik ook_____
Ik ook_____Ik ook_____Ik ook_____Ik ook
pi_31066657
Man voor rechter om ballonnen

UTRECHT - 30/09/05 - (Novum) - De 21-jarige man uit Monster, die eerder deze maand een tas met ballonnen en een protestbrief achterliet op Den Haag CS, moet zich voor de rechter verantwoorden op verdenking van bedreiging. Volgens woordvoerder Carine Portengen van het Korps Landelijke Politie Diensten valt 'het plaatsen van verdachte pakketten' onder bedreiging. "Het maakt dan niet uit of in die tas uiteindelijk een bom of ballonnen blijkt te bevatten."

De verdachte liet de gesloten tas met de brief op 11 september achter. In de brief refereerde hij aan de – in zijn ogen – te strenge privacywetgeving, zegt Portengen. "Hij maakt zich onder meer nogal druk over de identificatieplicht." Na een uitzending van het televisieprogramma Opsporing Verzocht dinsdagavond meldde de inwoner van Monster zich bij de politie. Hij is na verhoor vrijgelaten in afwachting van zijn rechtszaak.

Volgens Portengen heeft de vondst van de tas geleid tot 'enige paniek' bij spoorwegmedewerkers. "Daarnaast willen wij hiermee het signaal afgeven dat dit niet de goede manier is om je standpunt duidelijk te maken."

Het is nog onbekend wanneer de 21-jarige man zich voor de rechtbank in Den Haag moet verantwoorden.

bron:tiscali.nl

Toch jammer dat een protest voor zo'n goede zaak op deze manier moet eindigen...
pi_31066681
Yildiz is de piemel, volgens bhfh
Gemiddeld reactieniveau op de FP:
[quote]Ben benieuwd wanneer Bin Laden zelf met een boek komt![/quote]
Buzzz: Wat, gebundelde grot tekeningen??? >:)
  vrijdag 30 september 2005 @ 20:02:16 #48
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_31066699
quote:
Op vrijdag 30 september 2005 20:00 schreef Nepthys het volgende:
Man voor rechter om ballonnen

UTRECHT - 30/09/05 - (Novum) - De 21-jarige man uit Monster, die eerder deze maand een tas met ballonnen en een protestbrief achterliet op Den Haag CS, moet zich voor de rechter verantwoorden op verdenking van bedreiging. Volgens woordvoerder Carine Portengen van het Korps Landelijke Politie Diensten valt 'het plaatsen van verdachte pakketten' onder bedreiging. "Het maakt dan niet uit of in die tas uiteindelijk een bom of ballonnen blijkt te bevatten."

De verdachte liet de gesloten tas met de brief op 11 september achter. In de brief refereerde hij aan de – in zijn ogen – te strenge privacywetgeving, zegt Portengen. "Hij maakt zich onder meer nogal druk over de identificatieplicht." Na een uitzending van het televisieprogramma Opsporing Verzocht dinsdagavond meldde de inwoner van Monster zich bij de politie. Hij is na verhoor vrijgelaten in afwachting van zijn rechtszaak.

Volgens Portengen heeft de vondst van de tas geleid tot 'enige paniek' bij spoorwegmedewerkers. "Daarnaast willen wij hiermee het signaal afgeven dat dit niet de goede manier is om je standpunt duidelijk te maken."

Het is nog onbekend wanneer de 21-jarige man zich voor de rechtbank in Den Haag moet verantwoorden.

bron:tiscali.nl

Toch jammer dat een protest voor zo'n goede zaak op deze manier moet eindigen...
Bedankt, maar fijn dat ik het zo moet horen

edit: getverdemme, me maag draait zich spontaan om

en tevens toch erg dat ik dan toch een voorbeeldfunctie gaat worden, heel spijtig
Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
pi_31066769
quote:
Op vrijdag 30 september 2005 20:01 schreef BennyNL het volgende:
Yildiz is de piemel, volgens bhfh
en terecht.
pi_31066786
quote:
Op vrijdag 30 september 2005 20:02 schreef Yildiz het volgende:

[..]

Bedankt, maar fijn dat ik het zo moet horen

edit: getverdemme, me maag draait zich spontaan om

en tevens toch erg dat ik dan toch een voorbeeldfunctie gaat worden, heel spijtig
Je wist het zelf nog niet? Wat erg zeg.
  vrijdag 30 september 2005 @ 20:06:45 #51
101282 Het_Biertje
internet bierdrinkheld
pi_31066819
niet opkomen dagen Laat ze je maar komen halen= meer publiciteit.
SBS6 / RTL informeren

Dat wilde je toch?
  vrijdag 30 september 2005 @ 20:10:15 #52
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_31066900
quote:
Op vrijdag 30 september 2005 20:05 schreef Nepthys het volgende:

[..]

Je wist het zelf nog niet? Wat erg zeg.
Ik ga nu dood van de zenuwen,,....
Tevens: Advocaat, rechtsbijstand, en verdere tips
quote:
Op vrijdag 30 september 2005 20:06 schreef Het_Biertje het volgende:
niet opkomen dagen Laat ze je maar komen halen= meer publiciteit.
SBS6 / RTL informeren

Dat wilde je toch?
Ff serieus, had jij verwacht dat ze het via 'Opsporing Verzocht' zouden spelen?

Ik ga nu gewoon dood van de zenuwen, dit moet ik zo ook mijn ouders vertellen....
Damn, en die zijn al zo gestressed.

Noooouu!!
Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
pi_31066986
Als ik Yildiz beter in de gaten had gehouden was er niets gebeurd

maar veel succes met de rechtzaak en je eventuele straf
pi_31067026
quote:
Op vrijdag 30 september 2005 20:10 schreef Yildiz het volgende:

[..]

Ik ga nu dood van de zenuwen,,....
Tevens: Advocaat, rechtsbijstand, en verdere tips
[..]

Ff serieus, had jij verwacht dat ze het via 'Opsporing Verzocht' zouden spelen?

Ik ga nu gewoon dood van de zenuwen, dit moet ik zo ook mijn ouders vertellen....
Damn, en die zijn al zo gestressed.

Noooouu!!
Heb je je ouders niet op de hoogte gesteld voordat je met je actie begon?
Do what you love, love what you do!
  vrijdag 30 september 2005 @ 20:33:06 #55
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_31067555
Je ouders !
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
pi_31067644
quote:
Op vrijdag 30 september 2005 20:10 schreef Yildiz het volgende:
Ik ga nu gewoon dood van de zenuwen, dit moet ik zo ook mijn ouders vertellen....
"mam, pap, mag ik binnenkort bij mijn vriendje Bubba gaan logeren??"
What became of that kingdom...? None remain who know.
The memory of the kingdom vanished, but its legend survived on the wind's breath.
pi_31067815
quote:
Op vrijdag 30 september 2005 20:02 schreef Yildiz het volgende:

[..]

Bedankt, maar fijn dat ik het zo moet horen

edit: getverdemme, me maag draait zich spontaan om

en tevens toch erg dat ik dan toch een voorbeeldfunctie gaat worden, heel spijtig
Typisch weer iets voor onze Nederlandse rechtstaat; de verdachte weet als laatste dat ie moet voorkomen
More oneness, less categories
Open hearts, no strategies
Decisions based upon faith and not fear
People who live right now and right here
  vrijdag 30 september 2005 @ 20:42:20 #58
109065 sungaMsunitraM
Fancybox is not a function
pi_31067835
Oei, goeie advocaat dan maar.
BTW, nu ik erover nadenk vind ik het beduidend minder ernstig dan een poederbrief.
Op donderdag 28 augustus 2008 14:34 schreef Breathtaking het volgende:
:9~
  vrijdag 30 september 2005 @ 20:45:11 #59
109065 sungaMsunitraM
Fancybox is not a function
pi_31067917
BTW is de zitting openbaar?
Op donderdag 28 augustus 2008 14:34 schreef Breathtaking het volgende:
:9~
  vrijdag 30 september 2005 @ 20:46:57 #60
69655 mordradead
Wat is een leesje?
pi_31067985
quote:
Op vrijdag 30 september 2005 20:41 schreef trancethrust het volgende:

[..]

Typisch weer iets voor onze Nederlandse rechtstaat; de verdachte weet als laatste dat ie moet voorkomen
inderdaad belachelijk
Bernie en ik zijn tof.
  vrijdag 30 september 2005 @ 20:48:30 #61
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_31068037
quote:
Op vrijdag 30 september 2005 20:45 schreef sungaMsunitraM het volgende:
BTW is de zitting openbaar?
Weet ik niet, als dat zo is, ga ik met een papieren zak over me kop naar binnen.
En ik doe bij deze nooit meer aan interviews.
Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
pi_31068136
zittingen zijn in Nederland altijd openbaar, tenzij belang van verdachten of andere personen dermate groot is dat men besluit het verhaal gedeeltelijk achter gesloten deuren af te laten spelen.. ben bang voor je dat dit daar echt niet onder valt..
What became of that kingdom...? None remain who know.
The memory of the kingdom vanished, but its legend survived on the wind's breath.
  vrijdag 30 september 2005 @ 20:52:16 #63
109065 sungaMsunitraM
Fancybox is not a function
pi_31068170
Troost je: het leuke van hypes is dat ze ook weer overwaaien
Op donderdag 28 augustus 2008 14:34 schreef Breathtaking het volgende:
:9~
  vrijdag 30 september 2005 @ 20:52:50 #64
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_31068182
quote:
Op vrijdag 30 september 2005 20:51 schreef Vaati het volgende:
zittingen zijn in Nederland altijd openbaar, tenzij belang van verdachten of andere personen dermate groot is dat men besluit het verhaal gedeeltelijk achter gesloten deuren af te laten spelen.. ben bang voor je dat dit daar echt niet onder valt..
papieren zak dus
quote:
Op vrijdag 30 september 2005 20:52 schreef sungaMsunitraM het volgende:
Troost je: het leuke van hypes is dat ze ook weer overwaaien
Ik had gedacht maandag mijn MSN weer aan te kunnen zetten, en dat de storm wel was gaan liggen. En dat ik dan na 3-6 maanden (dat vertelde ze me bij de spoorwegpolitie) een brief van het OM zou ontvangen.

Niet dus.

Aan de andere kant, misschien wel prettig, dan ben ik er maar vanaf, want serieus, ik heb nu gewoon een chronisch gebrek aan voedsel, vitaminen en daarmee gewicht. Ik was 2-3 dagen misselijk, vanmiddag was het een beetje over, en nu is het weer maximaal terug.

Ik voel me slecht
Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
  vrijdag 30 september 2005 @ 20:54:38 #65
109065 sungaMsunitraM
Fancybox is not a function
pi_31068253
quote:
Op vrijdag 30 september 2005 20:52 schreef Yildiz het volgende:
papieren zak dus
In de rechtszaal mag niet gefotografeerd worden
Op donderdag 28 augustus 2008 14:34 schreef Breathtaking het volgende:
:9~
  vrijdag 30 september 2005 @ 20:55:51 #66
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_31068303
quote:
Op vrijdag 30 september 2005 20:54 schreef sungaMsunitraM het volgende:

[..]

In de rechtszaal mag niet gefotografeerd worden
Die composiet-tekenaars zijn zo slecht nog niet hoor...
Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
  vrijdag 30 september 2005 @ 20:57:10 #67
109065 sungaMsunitraM
Fancybox is not a function
pi_31068351
Denk je echt dat jouw zaak zo belangrijk is dat het in de krant komt?
Op donderdag 28 augustus 2008 14:34 schreef Breathtaking het volgende:
:9~
pi_31068376
quote:
Op vrijdag 30 september 2005 20:55 schreef Yildiz het volgende:
Die composiet-tekenaars zijn zo slecht nog niet hoor...
die komen echter alleen niet voor dit soort kleine zaken opdraven..
What became of that kingdom...? None remain who know.
The memory of the kingdom vanished, but its legend survived on the wind's breath.
  vrijdag 30 september 2005 @ 20:59:56 #69
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_31068450
Op de 2 bovenstaande reacties, ik hoop dat het klein blijft. Ik heb het wel gehad eigenlijk.
T zit er trouwens dik in dat ik morgen ergens psychisch letterlijk instort...
Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
  vrijdag 30 september 2005 @ 21:01:50 #70
101282 Het_Biertje
internet bierdrinkheld
pi_31068527
quote:
Op vrijdag 30 september 2005 20:59 schreef Yildiz het volgende:
Op de 2 bovenstaande reacties, ik hoop dat het klein blijft. Ik heb het wel gehad eigenlijk.
T zit er trouwens dik in dat ik morgen ergens psychisch letterlijk instort...
sjees. relaxe dude. Je bent geen moord begaan ofzo wel soms?
  vrijdag 30 september 2005 @ 21:02:20 #71
109065 sungaMsunitraM
Fancybox is not a function
pi_31068550
Serieus?
Check eens een psycholoog dan (serieus)
BTW, vraag anders ff een FA of je foto's die in de topics hierover zijn gepost ff weggemod kunnen worden.
Op donderdag 28 augustus 2008 14:34 schreef Breathtaking het volgende:
:9~
  vrijdag 30 september 2005 @ 21:04:09 #72
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_31068609
quote:
Op vrijdag 30 september 2005 21:02 schreef sungaMsunitraM het volgende:
Serieus?
Check eens een psycholoog dan (serieus)
BTW, vraag anders ff een FA of je foto's die in de topics hierover zijn gepost ff weggemod kunnen worden.
wegmodden doe ik niet aan, het is nu wel uitgekauwd volgens mij,
maar ik denk serieus dat ik maandag ook maar naar een psycholoog stap ja.
quote:
Op vrijdag 30 september 2005 21:01 schreef Het_Biertje het volgende:

[..]

sjees. relaxe dude. Je hebt geen moord begaan ofzo wel soms?
Ik zie de filmbeelden al voor me:
"opdat nooit iemand deze daad na zal doen, veroordelen wij deze student, die voor deze daad geen enkele misdaad had begaan, en falikant tegen lichamelijk geweld is, en zelfs slachtoffer van geweld is geweest, te veroordelen met een permanent strafblad, en 6 maanden cel wegens weet ik veel wat.'

Want zo lees ik het, alsof ik ineens een voorbeeldfunctie ga vervullen ala hoe-het-niet-moet.
Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
  vrijdag 30 september 2005 @ 21:05:13 #73
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_31068649
quote:
Op vrijdag 30 september 2005 20:59 schreef Yildiz het volgende:
Op de 2 bovenstaande reacties, ik hoop dat het klein blijft. Ik heb het wel gehad eigenlijk.
T zit er trouwens dik in dat ik morgen ergens psychisch letterlijk instort...
Gewoon relaxed blijven dude. Je actie was dom en dat weet je nu ook wel, maar zo'n enorme impact op je leven gaat het ook weer niet hebben.

Mag je trouwens ook zonder advocaat komen opdagen?
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
  vrijdag 30 september 2005 @ 21:06:33 #74
106942 Eix
Stranded here on planet earth
pi_31068695
quote:
Op vrijdag 30 september 2005 21:01 schreef Het_Biertje het volgende:

[..]

sjees. relaxe dude. Je hebt geen moord begaan ofzo wel soms?
Inderdaad, hij krijgt max 72 uur schoffelen ofzo... Hakuna Matata.

Yildiz, ga je niet helemaal opfokken maar wacht gewoon af wat komen gaat. In je WGR topic zijn al een hele boel tips gegeven. Zo zwak sta je ook niet hoor.

[ Bericht 2% gewijzigd door Eix op 30-09-2005 21:11:48 ]
Most people keep their brains
Between their legs
(Don't you find ?)
  vrijdag 30 september 2005 @ 21:09:27 #75
109065 sungaMsunitraM
Fancybox is not a function
pi_31068795
6 maanden?
Nee mên!
Poederbrievenstuurders krijgen hooguit 1 a 2 maanden (meestal veel minder), en zoals ik al zei, nu ik erover nadenk vind ik een tas (van buiten feitelijk onschuldig en na openen blijkt ook direct dat het niet gevaarlijk is, paniek wordt puur veroorzaakt door hysterie) minder erg dan een poederbrief (lijkt onschuldig maar lijkt na openen gevaarlijk, dreiging wordt niet meteen weggenomen)
Op donderdag 28 augustus 2008 14:34 schreef Breathtaking het volgende:
:9~
  vrijdag 30 september 2005 @ 21:18:32 #76
102127 Hallulama
Energy Must Flow
pi_31069123
quote:
Op vrijdag 30 september 2005 20:52 schreef Yildiz het volgende:

Ik voel me slecht
Gast, doe rustig aan, het is maar een ervaring, en nog vele ervaringen zullen volgen, sommige voelen prettiger dan anderen, maar allemaal zijn ze de moeite waard, je leert, je groeit, je komt er heus wel, je bent maar een mens, en fouten maken is menselijk.

Overigens valt er over of dit een fout was ja of nee nog wel wat te discussiëren, zoals in de diverse topics over dit onderwerp al duidelijk werd. Echter, dat het enige impact heeft gehad moge duidelijk zijn.

Hoe dan ook, rust lekker uit, trek er niet te zwaar aan, blijf vooral adem halen, and remember, like my granny used to say: "This too shall pass."
O, ye Fountains, Meadows, Hills, and Groves
  vrijdag 30 september 2005 @ 21:20:25 #77
109065 sungaMsunitraM
Fancybox is not a function
pi_31069190
En over 60 jaar heb je nog steeds een goed verhaal voor bij het kerstdiner
Op donderdag 28 augustus 2008 14:34 schreef Breathtaking het volgende:
:9~
  Redactie Frontpage / Weblog vrijdag 30 september 2005 @ 21:20:44 #78
80791 crew  Paul
Winnaar 5 FOK-awards 2022
pi_31069199
quote:
Op vrijdag 30 september 2005 20:02 schreef Yildiz het volgende:

[..]

Bedankt, maar fijn dat ik het zo moet horen

edit: getverdemme, me maag draait zich spontaan om

en tevens toch erg dat ik dan toch een voorbeeldfunctie gaat worden, heel spijtig
Kut voor je
Snap alleen ook niet dat je zo dom kon zijn, maar goed
GA EENS WERKEN/UITKERING TREKKEN IPV OP FOK ZITTEN!
Speklap3000 is mijn maatje en DTS winnaar februari!
pi_31069275
Sterkte Yildiz en ik hoop dat je geen straf krijgt, maar slechts een waarschuwing..
Er had een hoop paniek kunnen ontstaan, maar in feite is er nada, niks gebeurd.

Zand erover zou ik tegen het OM willen zeggen, ga maar echte boeven vangen!
  vrijdag 30 september 2005 @ 21:23:03 #80
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_31069284
Okey, mn hartslag is dan uiteindelijk toch wel onder de 130 gezakt...
pfffff, even in en uitademen.
Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
  vrijdag 30 september 2005 @ 21:23:31 #81
102127 Hallulama
Energy Must Flow
pi_31069299
quote:
Op vrijdag 30 september 2005 21:20 schreef paultjuhhh het volgende:

Kut voor je
Snap alleen ook niet dat je zo dom kon zijn, maar goed
Zo dom, of zo emotioneel?
O, ye Fountains, Meadows, Hills, and Groves
pi_31069329
Jammer voor je dat het zo afgelopen is, een beetje overdreven ook allemaal (rechtbank e.d.). Howel het voor de Fok!ker natuurlijk erg vermakelijk is om te lezen .. voor jou en je toekomst erg kut. Succes he
  vrijdag 30 september 2005 @ 21:24:29 #83
101282 Het_Biertje
internet bierdrinkheld
pi_31069330
quote:
Op vrijdag 30 september 2005 21:23 schreef Yildiz het volgende:
Okey, mn hartslag is dan uiteindelijk toch wel onder de 130 gezakt...
pfffff, even in en uitademen.
goedzo. neem een glas bier/cola/insert drank en een roze koek.

en ga een DVD CKY kijken.
  Redactie Frontpage / Weblog vrijdag 30 september 2005 @ 21:25:10 #84
80791 crew  Paul
Winnaar 5 FOK-awards 2022
pi_31069362
quote:
Op vrijdag 30 september 2005 21:23 schreef Hallulama het volgende:

[..]

Zo dom, of zo emotioneel?
dom , die hele actie natuurlijk
GA EENS WERKEN/UITKERING TREKKEN IPV OP FOK ZITTEN!
Speklap3000 is mijn maatje en DTS winnaar februari!
pi_31069372
quote:
Op vrijdag 30 september 2005 21:23 schreef Yildiz het volgende:
Okey, mn hartslag is dan uiteindelijk toch wel onder de 130 gezakt...
pfffff, even in en uitademen.
  vrijdag 30 september 2005 @ 21:25:55 #86
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_31069380
quote:
Op vrijdag 30 september 2005 21:24 schreef XiChico het volgende:
Jammer voor je dat het zo afgelopen is, een beetje overdreven ook allemaal (rechtbank e.d.). Howel het voor de Fok!ker natuurlijk erg vermakelijk is om te lezen .. voor jou en je toekomst erg kut. Succes he
Vooral dat, ik had een geweldig cv, eerst.
Maar ik ga zo maar even slapen.
Of nú film kijken.
Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
  vrijdag 30 september 2005 @ 21:27:22 #87
102127 Hallulama
Energy Must Flow
pi_31069426
quote:
Op vrijdag 30 september 2005 21:25 schreef paultjuhhh het volgende:

dom , die hele actie natuurlijk
Maar Yildiz is helemaal niet dom, hij ging alleen wat deze actie betreft de mist in.

En hoe dat kwam weet alleen Yildiz, gok ik.

Waar was je precies door overmand dan, Yildiz? Angst voor "Big Brother"? Terwijl "Big Brother" ook angst voor jou heeft, zo blijkt nu. Interessant, niet?
O, ye Fountains, Meadows, Hills, and Groves
  vrijdag 30 september 2005 @ 21:27:24 #88
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_31069428
Volgens mij loopt die Yildiz ons gewoon te fok!ken en zit ie lekker te chillen.
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
pi_31069455
Voor wat het waard is: Succes Yildiz.

Het blijft een mooie actie en in mijn ogen heb je echt wel een punt gemaakt.

Het kan achteraf allemaal best nog meevallen trouwens, ik denk dat justitie gewoon hoog inzet.
Maar met een beetje geluk kijkt een rechter hier straks anders tegenaan.

cheers
pi_31069477
quote:
Op vrijdag 30 september 2005 21:25 schreef Yildiz het volgende:

[..]

Vooral dat, ik had een geweldig cv, eerst.
Maar ik ga zo maar even slapen.
Of nú film kijken.
Jezus joh... je bent opgekomen voor je idealen op een misschien wat naïeve, maar zeker niet schadelijke of kwaadaardige manier. Denk je dat iemand zich daar (later) druk over zal maken?

Je hebt lef, inzet en een sterke moraal getoond. Het lijkt me erg sterk dat dit consequenties heeft voor een toekomstige baan. Kop op joh, het zal allemaal vast meevallen.
  vrijdag 30 september 2005 @ 21:34:23 #91
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_31069632
quote:
Op vrijdag 30 september 2005 21:29 schreef kLowJow het volgende:

[..]

Jezus joh... je bent opgekomen voor je idealen op een misschien wat naïeve, maar zeker niet schadelijke of kwaadaardige manier. Denk je dat iemand zich daar (later) druk over zal maken?

Je hebt lef, inzet en een sterke moraal getoond. Het lijkt me erg sterk dat dit consequenties heeft voor een toekomstige baan. Kop op joh, het zal allemaal vast meevallen.
Thanks dude, dat had ik ff nodig
Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
pi_31069643
Ik denk ook niet dat er een hoge straf word geëist. Maar goed, vanuit hun bekeken, als ze niks met deze videobeelden hadden gedaan en er was wel degelijk later een aanslag gepleegd dan hadden hun de schuld op hun moeten nemen.

Ik weet niet wat je tegen de rechter gaat zeggen, maar ik zou het erop houden dat je je niet bewust was van de consequenties, en dat het meer als grap / bluf was bedoeld. (+ Je hebt de mazzel dat je er nog niet echt oud uitziet (nofi, ben zelf 17 )

Verder is het lulligste dat het redelijk veel in het nieuws is geweest. Maar bij een baas is dit waarschijnlijk ook nog wel uit te leggen (Als het bij deze actie blijft)
  vrijdag 30 september 2005 @ 21:55:48 #93
93744 Finder_elf_towns
Sterf nu en vloek tevergeefs
pi_31070318
quote:
Op vrijdag 30 september 2005 21:23 schreef Yildiz het volgende:
Okey, mn hartslag is dan uiteindelijk toch wel onder de 130 gezakt...
pfffff, even in en uitademen.
Leuke les voor later; als je niet weet waar je aan begint: DOE HET DAN NIET!
pi_31070357
omfg, heeft het OM niks te doen?
  vrijdag 30 september 2005 @ 21:59:17 #95
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_31070443
quote:
Op vrijdag 30 september 2005 21:56 schreef sylvesterrr het volgende:
omfg, heeft het OM niks te doen?
Daar kan ik niks over uitlaten,

tevens, ik heb je zojuist gemailed, heb je dat ontvangen?
Het staat allemaal hier ook: Advocaat, rechtsbijstand, en verdere tips
Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
pi_31070466
quote:
Op vrijdag 30 september 2005 21:59 schreef Yildiz het volgende:

[..]

Daar kan ik niks over uitlaten,

tevens, ik heb je zojuist gemailed, heb je dat ontvangen?
Het staat allemaal hier ook: Advocaat, rechtsbijstand, en verdere tips
Stuur mij zo ook eens een mailtje .
pi_31070835
Ik kan je eigenlijk alleen maar sterkte toewensen, om als voorbeeld gebruikt te gaan worden is echt niet leuk. Hopelijk ziet de rechter het allemaal wat helderder en krijg je een voorwaardelijke straf.
Dit bericht is goedgekeurd door de NSA en de NVD en andere opsporingsdiensten.
  vrijdag 30 september 2005 @ 22:14:07 #98
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_31070948
quote:
Op vrijdag 30 september 2005 22:00 schreef kLowJow het volgende:

[..]

Stuur mij zo ook eens een mailtje .
done
Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
pi_31070972
ach man waar maak je je druk op. je komt zo op voor je mening. schijt hebben en de waarheid uit je hart vertellen.
Op 09-11-2006 23:08 schreef Chriz2k
Jij bent te sexii voor Fok :{w.
  vrijdag 30 september 2005 @ 22:18:38 #100
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_31071067
quote:
Op vrijdag 30 september 2005 22:14 schreef Jett het volgende:
ach man waar maak je je druk op. je komt zo op voor je mening. schijt hebben en de waarheid uit je hart vertellen.
ik heb het al eens onderschat, dat doe ik liever geen 2e keer...
wat ik hiermee bedoel, is dat op deze manier volgens mij de seponering uit het lijstje is gevallen (snel beslist overigens, of het moet een hele verkeerde woordvoerder zijn, waar ik niet van uit ga)
Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
pi_31071105
quote:
Op vrijdag 30 september 2005 22:18 schreef Yildiz het volgende:

[..]

ik heb het al eens onderschat, dat doe ik liever geen 2e keer...
je wilde toch dat je meninmg werd gehoort? anders had je die tas niet achtergelaten. ik zeg maak gebruik van de media.
Op 09-11-2006 23:08 schreef Chriz2k
Jij bent te sexii voor Fok :{w.
  vrijdag 30 september 2005 @ 22:21:43 #102
101282 Het_Biertje
internet bierdrinkheld
pi_31071186
quote:
Op vrijdag 30 september 2005 22:19 schreef Jett het volgende:

[..]

je wilde toch dat je meninmg werd gehoort? anders had je die tas niet achtergelaten. ik zeg maak gebruik van de media.
mijn god. ga naar bed ofzo.
pi_31071268
quote:
Op vrijdag 30 september 2005 22:21 schreef Het_Biertje het volgende:

[..]

mijn god. ga naar bed ofzo.
neen.
Op 09-11-2006 23:08 schreef Chriz2k
Jij bent te sexii voor Fok :{w.
  vrijdag 30 september 2005 @ 22:25:44 #104
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_31071340
quote:
Op vrijdag 30 september 2005 22:21 schreef Het_Biertje het volgende:

[..]

mijn god. ga naar bed ofzo.
ga ik wel doen, weltrusten
Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
  vrijdag 30 september 2005 @ 22:30:02 #105
89647 Cappy
Gelegenheids dichter
pi_31071473
quote:
Op vrijdag 30 september 2005 22:25 schreef Yildiz het volgende:

[..]

ga ik wel doen, weltrusten
bier ( alcohol) en relax muziek ... je kunt niet meer naar de grond .. want dude de planken zijn al zo dichtbij dat ze zeggen dat je een " buurman" bent

sta op en slaap op bed zegmaar
Success, recognition, and conformity are the bywords of the modern world where everyone seems to crave the anesthetizing security of being identified with the majority.
Martin Luther King, Jr., Strength to Love, 1963.
pi_31072335
quote:
Op vrijdag 30 september 2005 22:19 schreef Jett het volgende:

[..]

je wilde toch dat je meninmg werd gehoort? anders had je die tas niet achtergelaten. ik zeg maak gebruik van de media.
Ja de media ligt dubbel als ze die brief zien. Geen aanslagen met achtergelaten tassen? Madrid en London (21 juli) zijn recent maar ook ETA, IRA, GIA (metro parijs) maakten er veelvuldig gebruik van. Eerste wat ze laten zien is dan dit filmpje van ontploffende achtergelaten tassen in Madrid:

http://www.filecabi.net/v/file/madridexploding/wmv

Hij had zich eerst wat meer moeten verdiepen in terrorisme voordat hij hier aan begon. maar Hij heeft ook aangetoond dat de opsporing in Nederland nogal te wensen overlaat, daar zal de media ook wel van smullen.

[ Bericht 2% gewijzigd door mouzzer op 30-09-2005 23:02:25 (een tip :)) ]
  vrijdag 30 september 2005 @ 23:00:34 #107
102127 Hallulama
Energy Must Flow
pi_31072500
Misschien slim om de mensen even te waarschuwen voordat ze dat filmpje gaan bekijken?
O, ye Fountains, Meadows, Hills, and Groves
pi_31072589
done een gewaarschuwd mens telt voor 2
pi_31072732
quote:
Op vrijdag 30 september 2005 23:00 schreef Hallulama het volgende:
Misschien slim om de mensen even te waarschuwen voordat ze dat filmpje gaan bekijken?
Hoezo dat dan?
  vrijdag 30 september 2005 @ 23:37:19 #110
89647 Cappy
Gelegenheids dichter
pi_31073671
quote:
Op vrijdag 30 september 2005 22:55 schreef mouzzer het volgende:

[..]

Ja de media ligt dubbel als ze die brief zien. Geen aanslagen met achtergelaten tassen? Madrid en London (21 juli) zijn recent maar ook ETA, IRA, GIA (metro parijs) maakten er veelvuldig gebruik van. Eerste wat ze laten zien is dan dit filmpje van ontploffende achtergelaten tassen in Madrid:

http://www.filecabi.net/v/file/madridexploding/wmv

Hij had zich eerst wat meer moeten verdiepen in terrorisme voordat hij hier aan begon. maar Hij heeft ook aangetoond dat de opsporing in Nederland nogal te wensen overlaat, daar zal de media ook wel van smullen.
als eerst ben ik een IRA supporter .. als je het zo mag zeggen.

maar ben je het met mij eens dat als de IRA en ETA ... deze methode zouden hebben gebruikt dat ze dan veel meer goodwill zouden hebben gehad?

Aan de andere kant .. hoeveel meer IRA en ETA supporters zouden worden afgeschoten of opgehangen zijn als ze het zo deden ?

De kans dat JIJ een slachtoffer bent van een zelfmoord of een gewone bomaanslag is bijna 0%.Zulke maatregelen nemen ze ook niet tegen oplichting en verkrachting .....


dus waar is het goed voor ?
Success, recognition, and conformity are the bywords of the modern world where everyone seems to crave the anesthetizing security of being identified with the majority.
Martin Luther King, Jr., Strength to Love, 1963.
pi_31073996
quote:
Op vrijdag 30 september 2005 22:55 schreef mouzzer het volgende:

[..]

maar Hij heeft ook aangetoond dat de opsporing in Nederland nogal te wensen overlaat, daar zal de media ook wel van smullen.
? Ooit gehoord van de werkdruk bij het OM? Er zijn veel te weinig officieren om alle zaken snel te behandelen....Bovendien zullen ze eerst onderzoeken of het haalbaar is om iemand op te sporen en te vervolgen (dwz, veroordeling haalbaar>?). En denken jullie nou echt dat ze mensen gaan inzetten die de hele tijd op fora puberverhalen gaan lezen?

Frappant dat iedereen nu medelijden met deze volwassen puber heeft! Hij wilde een volwassen statement maken, en wordt nu ook als een volwassene aangepakt! En kijk eens hoe hij met opgeheven hoofd zijn rechtszaak tegemoet gaat
En vooral dat stukje over zijn ouders, woont die knul nog thuis ofzo?
De zaak zal wel met een boete en een sisser aflopen, maar het doet me deugd dat dit soort flauwekul gewoon aangepakt wordt!
Man wat mag Yildiz blij zijn dat hij in Nederland woont, in Israel of Amerika hoef je helemaal niet met dit soort flauwekul aan te komen
No. I don't drink vodka every day. And it's so close today...
pi_31074099
Ach... een half uurtje schoffelen en je bent klaar... misschien regent het wel en mag je binnen zitten...
  vrijdag 30 september 2005 @ 23:53:44 #113
89647 Cappy
Gelegenheids dichter
pi_31074164
quote:
Op vrijdag 30 september 2005 23:47 schreef Thisbe het volgende:

[..]

? Ooit gehoord van de werkdruk bij het OM? Er zijn veel te weinig officieren om alle zaken snel te behandelen....Bovendien zullen ze eerst onderzoeken of het haalbaar is om iemand op te sporen en te vervolgen (dwz, veroordeling haalbaar>?). En denken jullie nou echt dat ze mensen gaan inzetten die de hele tijd op fora puberverhalen gaan lezen?

Frappant dat iedereen nu medelijden met deze volwassen puber heeft! Hij wilde een volwassen statement maken, en wordt nu ook als een volwassene aangepakt! En kijk eens hoe hij met opgeheven hoofd zijn rechtszaak tegemoet gaat
En vooral dat stukje over zijn ouders, woont die knul nog thuis ofzo?
De zaak zal wel met een boete en een sisser aflopen, maar het doet me deugd dat dit soort flauwekul gewoon aangepakt wordt!
Man wat mag Yildiz blij zijn dat hij in Nederland woont, in Israel of Amerika hoef je helemaal niet met dit soort flauwekul aan te komen
dit ben ik met je eens ...

Yildiz .. of Peer ( net zoals ik ) .. ga met een opgeven hoofd en neem wat je krijgt ... maar wie ben ik ...wat zou ik doen ? geen fokking idee ..


In Spanje zou ik de held zijn van vele, In Ireland zou ik een Held zijn .. in Noord-Ierland zou ik een verader zijn ... In Israel zou ik staats vijand nr 1 zijn .. in palastina ( ze gebruiken zelfs de verkeerde spelling) zou ik een martelaar zijn..

bla bla bla .. jij rechter .. officier van ... balhaar en je advocaat ... aan die ben je uitleg ( als je wilt ) verschuldigd, voor de rest .... niets ..
Success, recognition, and conformity are the bywords of the modern world where everyone seems to crave the anesthetizing security of being identified with the majority.
Martin Luther King, Jr., Strength to Love, 1963.
pi_31074493
quote:
Op vrijdag 30 september 2005 23:51 schreef ScienceFriction het volgende:
Ach... een half uurtje schoffelen en je bent klaar... misschien regent het wel en mag je binnen zitten...
Vergeet het maar! Als je op opsporing verzocht komt zal het geen half uurtje schoffelen zijn.
  zaterdag 1 oktober 2005 @ 00:08:38 #115
89647 Cappy
Gelegenheids dichter
pi_31074559
quote:
Op zaterdag 1 oktober 2005 00:06 schreef Barcelona het volgende:

[..]

Vergeet het maar! Als je op opsporing verzocht komt zal het geen half uurtje schoffelen zijn.
wedden dat: als het in het nieuws komt dat het dan alleen bij de sensatie kanalen op tv komt ?
Success, recognition, and conformity are the bywords of the modern world where everyone seems to crave the anesthetizing security of being identified with the majority.
Martin Luther King, Jr., Strength to Love, 1963.
pi_31076234
quote:
Op vrijdag 30 september 2005 22:18 schreef Yildiz het volgende:

[..]

ik heb het al eens onderschat, dat doe ik liever geen 2e keer...
Je moet dingen niet onderschatten, maar ook niet overschatten.

In het verleden zijn mensen veroordeeld voor de meest absurde dingen. Het gaat erom of je achter je motieven staat. Wat mij betreft zijn die prima. Dat is waar het om gaat, niet wat een ander ervan maakt.
pi_31076257
quote:
Op vrijdag 30 september 2005 23:47 schreef Thisbe het volgende:

[..]

? Ooit gehoord van de werkdruk bij het OM? Er zijn veel te weinig officieren om alle zaken snel te behandelen....Bovendien zullen ze eerst onderzoeken of het haalbaar is om iemand op te sporen en te vervolgen (dwz, veroordeling haalbaar>?). En denken jullie nou echt dat ze mensen gaan inzetten die de hele tijd op fora puberverhalen gaan lezen?

Frappant dat iedereen nu medelijden met deze volwassen puber heeft! Hij wilde een volwassen statement maken, en wordt nu ook als een volwassene aangepakt! En kijk eens hoe hij met opgeheven hoofd zijn rechtszaak tegemoet gaat
En vooral dat stukje over zijn ouders, woont die knul nog thuis ofzo?
De zaak zal wel met een boete en een sisser aflopen, maar het doet me deugd dat dit soort flauwekul gewoon aangepakt wordt!
Man wat mag Yildiz blij zijn dat hij in Nederland woont, in Israel of Amerika hoef je helemaal niet met dit soort flauwekul aan te komen
Nou verder dan de eerste hit op google hadden ze niet hoeven kijken. Uit media oogpunt is dit natuurlijk een goede kans om weer ff OM te bashen. Er is nu veel gedoe over opslaan van dataverkeer etc. n dit was een vooraf op internet aangekondigde actie en makkelijk terug te vinden en dan hebben ze nog opsporing verzocht nodig.

Voor de rest ben ik het met je eens, hij wilde een statement maken dan moet je ook de gevolgen dragen. Dat houdt dus ook media aandacht in. Had gedacht dat ze het op poging tot verstoring van de openbare orde zouden gooien.
pi_31077549
Maar wat vind je nu het ergste Yildiz?

Dat je (misschien) een "crimineel" bent?
Dat je (misschien) een strafblad krijgt?
Dat je (misschien) een gevangenis straf krijgt?
Dat je (misschien) op straat wordt aangesproken?
Dat je (misschien) niet meer anoniem bent?
Of toch iets anders?
Op zondag 8 maart 2009 21:38 schreef Danny het volgende:
fuck de policy. posten die hap!
  zaterdag 1 oktober 2005 @ 03:15:47 #119
100164 MoChe
Uncle Joe
pi_31077814
allesj komt goed joh...

ik vond het in ieder geval een strakke actie... dat die mensen daar de "humor" niet van in kunnen zien is beetje jammer...

wedden dat er weer zoon dom iemand begint te blaaten dat de aanslagen in madrid enz niet echt humoristisch waren
пусть всегда будет солнце
  zaterdag 1 oktober 2005 @ 03:29:01 #120
45648 D1
Religieus spookrijder
pi_31077907
Achter je PC kan ogrish ook humoristisch zijn...

Real life geeft toch net effe een andere dimensie

toch wel een teken van scherpe redenatie als niet tegen kritiek kunt
Far better it is to dare mighty things, to win glorious triumphs even though checkered by failure, than to rank with those poor spirits who neither enjoy nor suffer much because they live in the gray twilight that knows neither victory nor defeat.
  zaterdag 1 oktober 2005 @ 04:17:36 #121
89647 Cappy
Gelegenheids dichter
pi_31078126
quote:
Op zaterdag 1 oktober 2005 03:15 schreef MoChe het volgende:
allesj komt goed joh...

ik vond het in ieder geval een strakke actie... dat die mensen daar de "humor" niet van in kunnen zien is beetje jammer...

wedden dat er weer zoon dom iemand begint te blaaten dat de aanslagen in madrid enz niet echt humoristisch waren
" you cant yoke about rape .. It aint funny .. I say FUCK YOU.RAPE IS funny .. picture Elmer FUD raping Proky PIG... IT IS FUNNY... "

CONTEXT ..its CONTEXT ...just like there is a RACIST living on every corner of society ...
Het is maar net hoe je het vertaald
Success, recognition, and conformity are the bywords of the modern world where everyone seems to crave the anesthetizing security of being identified with the majority.
Martin Luther King, Jr., Strength to Love, 1963.
  zaterdag 1 oktober 2005 @ 08:32:49 #122
58683 NewOrder
markt anarchist
pi_31078405
quote:
Op vrijdag 30 september 2005 23:47 schreef Thisbe het volgende:
De zaak zal wel met een boete en een sisser aflopen, maar het doet me deugd dat dit soort flauwekul gewoon aangepakt wordt!
Ik vind het eerder triest dat ze het zo serieus nemen. Dat ze die energie maar eens in de echte strafzaken steken en zorgen dat die zorgvuldig worden afgehandeld.
pi_31078999
quote:
Op zaterdag 1 oktober 2005 08:32 schreef NewOrder het volgende:

[..]

Ik vind het eerder triest dat ze het zo serieus nemen. Dat ze die energie maar eens in de echte strafzaken steken en zorgen dat die zorgvuldig worden afgehandeld.
Het is niet meer dan terecht dat dit serieus word genomen. Wat als deze grappenmaker wel serieus was genomen en het treinvervoer een halve dag plat had moeten liggen?
pi_31079411
quote:
Op zaterdag 1 oktober 2005 08:32 schreef NewOrder het volgende:

[..]

Ik vind het eerder triest dat ze het zo serieus nemen.
Je zou denken dat bij serieuze zaken op z'n minst een keer Google geraadpleegd wordt.

Vervelend als mensen heel brutaal zomaar tassen met brieven gaan achterlaten. Dat mogen alleen echte terroristen, anders klopt het plaatje niet.
  zaterdag 1 oktober 2005 @ 10:54:41 #125
58683 NewOrder
markt anarchist
pi_31079648
quote:
Op zaterdag 1 oktober 2005 10:04 schreef nikk het volgende:
Het is niet meer dan terecht dat dit serieus word genomen. Wat als deze grappenmaker wel serieus was genomen en het treinvervoer een halve dag plat had moeten liggen?
Maar het station is niet ontruimd en hoogstwaarschijnlijk is de EOD ook niet ter plaatse geweest. Dat geeft al aan dat de spoorwegpolitie er vanuit ging dat het helemaal niet om een bom ging. In die zin hebben ze de 'verdachte' tas zelf nooit serieus genomen. Maar vervolgens doet men wel alsof er sprake was van bedreiging. Het lijkt erop dat men zich bij de neus genomen voelt en daarom Yildiz de les wil lezen.
pi_31080071
quote:
Op zaterdag 1 oktober 2005 10:40 schreef Keromane het volgende:

Je zou denken dat bij serieuze zaken op z'n minst een keer Google geraadpleegd wordt.
je zou denken dat bij zulke "serieuze zaken" een gemiddeld opsporingsambtenaar toch wel iets beters voorhanden heeft dan een willekeurige search op google..
What became of that kingdom...? None remain who know.
The memory of the kingdom vanished, but its legend survived on the wind's breath.
pi_31080073
Yildiz het zou allemaal wel meevallen, even vegen bij een stel klapmongolen, je zult de tijd van je leven hebben. Dat gaat nergens over, ik heb ook weleens moeten helpen bij deze goede jongens.

Je krijgt een leuk verhaal en vrouwen vinden je nu meer sexy.
  zaterdag 1 oktober 2005 @ 11:58:44 #128
52513 whosvegas
The Trickster
pi_31081174
Een ziekelijke actie
En nu klagen dat hij aangepakt wordt
Are you nuts??
  zaterdag 1 oktober 2005 @ 12:09:50 #129
108508 haagse_elfje
give me a l word
pi_31081415
Yildiz chill down, 6 maanden krijg je echt niet...
maareh een strafblad die kan je dus niet ontwijken....ik denk wel dat er iets word vastgelegd..

mijn gok is 3 maanden voorwaardelijk plus een x aantal dienstverlening uren...

als jij je echt zo kut voelt zou ik wel ff naar een psych gaan voordat je echt instort.

he sterkte er in iedere geval mee
don't give me that fucking bullshit
pi_31081507
quote:
Op zaterdag 1 oktober 2005 10:54 schreef NewOrder het volgende:

[..]

Maar het station is niet ontruimd en hoogstwaarschijnlijk is de EOD ook niet ter plaatse geweest. Dat geeft al aan dat de spoorwegpolitie er vanuit ging dat het helemaal niet om een bom ging. In die zin hebben ze de 'verdachte' tas zelf nooit serieus genomen.
Dat maakt helemaal niets uit. Het was een grap/protest die verkeerd had kunnen aflopen.
quote:
Maar vervolgens doet men wel alsof er sprake was van bedreiging. Het lijkt erop dat men zich bij de neus genomen voelt en daarom Yildiz de les wil lezen.
Ja ja. Dat is de reden
pi_31081622
quote:
Op zaterdag 1 oktober 2005 11:15 schreef Vaati het volgende:

[..]

je zou denken dat bij zulke "serieuze zaken" een gemiddeld opsporingsambtenaar toch wel iets beters voorhanden heeft dan een willekeurige search op google..
Je zou denken dat ze een gespecialiseerde crawler op internet hebben rondhangen die dit soort zaken efficiënter kan vinden dan google. Feit blijft dat ze deze actie gewoon hadden gevonden op t forum als ze de moeite hadden genomen er ook maar een kleeeiiin beetje onderzoek te doen
More oneness, less categories
Open hearts, no strategies
Decisions based upon faith and not fear
People who live right now and right here
  zaterdag 1 oktober 2005 @ 12:21:07 #132
108508 haagse_elfje
give me a l word
pi_31081709
quote:
Op zaterdag 1 oktober 2005 12:13 schreef nikk het volgende:

[..]

Dat maakt helemaal niets uit. Het was een grap/protest die verkeerd had kunnen aflopen.
hoe had deze grap verkeerd kunnen aflopen?

ben je ooit op den haag cs geweest? Weet je hoe vaak ze daar verdachte tassen vinden omdat mensen die gewoon vergeten? Heel vaak, nooit word het station ontruimd het stukje wordt afgezet er word gekeken en 5 minuten later klaar.....
don't give me that fucking bullshit
  zaterdag 1 oktober 2005 @ 12:23:42 #133
13804 MouseOver
Cabdriver from Hell
pi_31081777
quote:
Op zaterdag 1 oktober 2005 12:18 schreef trancethrust het volgende:

[..]

Je zou denken dat ze een gespecialiseerde crawler op internet hebben rondhangen die dit soort zaken efficiënter kan vinden dan google. Feit blijft dat ze deze actie gewoon hadden gevonden op t forum als ze de moeite hadden genomen er ook maar een kleeeiiin beetje onderzoek te doen
idd. Erg matig dat ze het niet veel sneller wisten.
Vampire Romance O+
pi_31081887
quote:
Op zaterdag 1 oktober 2005 12:21 schreef haagse_elfje het volgende:

[..]

hoe had deze grap verkeerd kunnen aflopen?

ben je ooit op den haag cs geweest? Weet je hoe vaak ze daar verdachte tassen vinden omdat mensen die gewoon vergeten? Heel vaak, nooit word het station ontruimd het stukje wordt afgezet er word gekeken en 5 minuten later klaar.....
Ik kom vaak genoeg op Den Haag CS. Zulke 'grappen' kunnen gewoon verkeerd aflopen. Volgens mij Utrecht CS nog niet eens zo heel lang geleden. Heel het treinverkeer lag stil om een lege (gestolen) labtoptas. Station gesloten, omgeving gesloten, voorstellingen gestopt, etc.

Net zoals je ook geen bomb-grappen gaat uithalen in vliegtuigen doe je ook dit niet.
pi_31081953
quote:
Op zaterdag 1 oktober 2005 12:28 schreef nikk het volgende:

[..]

Ik kom vaak genoeg op Den Haag CS. Zulke 'grappen' kunnen gewoon verkeerd aflopen. Volgens mij Utrecht CS nog niet eens zo heel lang geleden. Heel het treinverkeer lag stil om een lege (gestolen) labtoptas.
Lekker.... neurotisch
More oneness, less categories
Open hearts, no strategies
Decisions based upon faith and not fear
People who live right now and right here
pi_31082028
quote:
Op zaterdag 1 oktober 2005 12:30 schreef trancethrust het volgende:

[..]

Lekker.... neurotisch
Paranoide? Angst? Overdreven?

Ja, misschien wel. Totdat er ergens een bom afgaat.
pi_31082086
quote:
Op zaterdag 1 oktober 2005 12:18 schreef trancethrust het volgende:
Feit blijft dat ze deze actie gewoon hadden gevonden op t forum als ze de moeite hadden genomen er ook maar een kleeeiiin beetje onderzoek te doen
en jij denkt dat ze afgelopen week met zijn alle op google (of zoals jij wilt "een gespecialiseerde crawler") hebben zitten zoeken met de termen "wie heeft claudia melchers ontvoerd?".. of misschien dat anders de search "Wie heeft Nienke nu echt vermoord" in het verleden wel iets opgeleverd zou hebben..
What became of that kingdom...? None remain who know.
The memory of the kingdom vanished, but its legend survived on the wind's breath.
  zaterdag 1 oktober 2005 @ 12:36:35 #138
58683 NewOrder
markt anarchist
pi_31082106
quote:
Op zaterdag 1 oktober 2005 12:13 schreef nikk het volgende:
Dat maakt helemaal niets uit. Het was een grap/protest die verkeerd had kunnen aflopen.
Het maakt heel veel uit. Als de politie van mening was dat er sprake was van een bedreigende situatie, waarom heeft men daar dan niet naar gehandeld?
quote:
Ja ja. Dat is de reden
Mooi, zijn we het daar over eens.
pi_31082167
quote:
Op zaterdag 1 oktober 2005 12:33 schreef nikk het volgende:

[..]

Paranoide? Angst? Overdreven?

Ja, misschien wel. Totdat er ergens een bom afgaat.
Ik refereerde eig meer naar Yildiz' coole brief

En eigenlijk ben ik ervan overtuigd dat als terroristen serieus in een station een bom willen laten af gaan, we echt nooit de kans zouden krijgen de boel eerst te ontruimen; tenzij de terrorist ons eerst waarschuwt ofzo.
Tasje dumpen met op afstand bedienbare bom, snel station verlaten en knopje indrukken. Weinig ontruiming.
More oneness, less categories
Open hearts, no strategies
Decisions based upon faith and not fear
People who live right now and right here
pi_31082248
quote:
Op zaterdag 1 oktober 2005 12:35 schreef Vaati het volgende:

[..]

en jij denkt dat ze afgelopen week met zijn alle op google (of zoals jij wilt "een gespecialiseerde crawler") hebben zitten zoeken met de termen "wie heeft claudia melchers ontvoerd?".. of misschien dat anders de search "Wie heeft Nienke nu echt vermoord" in het verleden wel iets opgeleverd zou hebben..
Ik zou op zn minst wel hebben gezocht op Melchers + ontvoer/ontvoeren/plan/adres ofzo, kost 5 minuutjes en je hebt kans dat de daders echt zo mongool zijn geweest op via internet (met elkaar) erover te lullen. Als je zoekt met termen als "wie heeft claudia melchers ontvoerd?" en "Wie heeft Nienke nu echt vermoord" dan levert dat inderdaad geen resultaten, gelukkig zit je dan ook niet bij de politie.
More oneness, less categories
Open hearts, no strategies
Decisions based upon faith and not fear
People who live right now and right here
pi_31082559
quote:
Op zaterdag 1 oktober 2005 12:28 schreef nikk het volgende:

[..]

Ik kom vaak genoeg op Den Haag CS. Zulke 'grappen' kunnen gewoon verkeerd aflopen. Volgens mij Utrecht CS nog niet eens zo heel lang geleden. Heel het treinverkeer lag stil om een lege (gestolen) labtoptas. Station gesloten, omgeving gesloten, voorstellingen gestopt, etc.

Net zoals je ook geen bomb-grappen gaat uithalen in vliegtuigen doe je ook dit niet.
Verklap ons dan eens waarom we geen camera beelden van degene die die gestolen laptoptas in utrecht heeft achtergelaten krijgen te zien. Daar hangen ook meer dan geneog camera's.

Het incident op utrecht cs heeft veel meer overlast veroorzaakt en ze hebben dan de kans om op die manier tenminste een crimineel persoon op te kunnen sporen.
pi_31082765
quote:
Op zaterdag 1 oktober 2005 12:36 schreef NewOrder het volgende:

[..]

Het maakt heel veel uit. Als de politie van mening was dat er sprake was van een bedreigende situatie, waarom heeft men daar dan niet naar gehandeld?
Ik ben er niet bij geweest. Ik weet niet hoe de zaak is behandeld. Het bericht heeft het over 'enige paniek', dus blij waren ze er in ieder geval niet mee... Los daarvan mag je zoiets simpelweg niet doen.
quote:
Volgens woordvoerder Carine Portengen van het Korps Landelijke Politie Diensten valt 'het plaatsen van verdachte pakketten' onder bedreiging. "Het maakt dan niet uit of in die tas uiteindelijk een bom of ballonnen blijkt te bevatten."
  zaterdag 1 oktober 2005 @ 13:14:06 #143
58683 NewOrder
markt anarchist
pi_31083155
quote:
Op zaterdag 1 oktober 2005 13:01 schreef nikk het volgende:
Ik ben er niet bij geweest. Ik weet niet hoe de zaak is behandeld. Het bericht heeft het over 'enige paniek', dus blij waren ze er in ieder geval niet mee... Los daarvan mag je zoiets simpelweg niet doen.
quote:
Tas ballonnen achtergelaten op Den Haag CS, verdachte geeft zichzelf aan

Den Haag 30-09-2005 - De persoon die op zondag 11 september 2005 een tas met ballonnen en protestbrief achterliet op station Den Haag CS, heeft zich gemeld. Dit gebeurde naar aanleiding van een uitzending van het programma Opsporing Verzocht op dinsdag 27 september 2005.

Op zondag 11 september 2005 werd in de stationshal van Den Haag CS een verdachte tas gevonden door een horecamedewerker. Die waarschuwde de Spoorwegpolitie, die de tas voorzichtig openmaakte. In de tas zat een aantal ballonnen, waaraan een brief bevestigd was.

Van het plaatsen van de tas en de verdachte zijn opnames gemaakt door middel van een beveiligingscamera. Foto’s van de verdachte zijn op 27 september 2005 getoond in het programma Opsporing Verzocht. De verdachte, een 21-jarige man uit Monster, heeft zichzelf dezelfde avond aangegeven bij de Spoorwegpolitie op station Hollands Spoor.

De Spoorwegpolitie neemt valse meldingen hoog op. Ze kunnen paniek zaaien en het treinverkeer ontwrichten. Valse meldingen worden dan ook niet gezien als baldadigheid, maar als maar als het opzettelijk geven van een vals alarm. De verdachte wordt verdacht van bedreiging.

Bron
Ze hebben de tas gewoon opengemaakt. De lichte paniek was blijkbaar niet meer dan de horecamedewerker die de politie heeft ingeschakeld. Een hoop tumult om niets.
pi_31083324
Ze praten over valse meldingen, maar het achterlaten van een tas is toch geen melding. Dan moeten ze die horecamedewerker aanklagen; die meldde t. Óf de spoorwegpolitie heeft de hersencellen niet op een rijtje, óf de pers heeft weer een paar steekjes laten vallen.
More oneness, less categories
Open hearts, no strategies
Decisions based upon faith and not fear
People who live right now and right here
  zaterdag 1 oktober 2005 @ 13:24:27 #145
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_31083455
quote:
Op zaterdag 1 oktober 2005 12:53 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Verklap ons dan eens waarom we geen camera beelden van degene die die gestolen laptoptas in utrecht heeft achtergelaten krijgen te zien. Daar hangen ook meer dan geneog camera's.

Het incident op utrecht cs heeft veel meer overlast veroorzaakt en ze hebben dan de kans om op die manier tenminste een crimineel persoon op te kunnen sporen.
Diegenen die die laptoptas achterlieten stapten al uit in Duivendrecht of Maarssen.
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
  zaterdag 1 oktober 2005 @ 13:25:43 #146
86972 ScienceFriction
Kobe Bryant # 24
pi_31083488
quote:
Op zaterdag 1 oktober 2005 12:38 schreef trancethrust het volgende:
Tasje dumpen met op afstand bedienbare bom, snel station verlaten en knopje indrukken. Weinig ontruiming.
Wie zegt dat het straks nog een tas is? Gewoon een kleiner pakketje in een afvalbak dumpen of zo en voila... daar is niets vreemds aan, niemand zal het melden. Of in een kluisje of zo.

Er zit inderdaad weinig ontruiming aan als iemand het "goed" doet.
  zaterdag 1 oktober 2005 @ 13:37:07 #147
108508 haagse_elfje
give me a l word
pi_31083783
quote:
Op zaterdag 1 oktober 2005 12:33 schreef nikk het volgende:

[..]

Paranoide? Angst? Overdreven?

Ja, misschien wel. Totdat er ergens een bom afgaat.
heb je al genoeg conserven op voorraad?
is je schuilkelder al aangelegd?

als er een bom afgaat, dan gebeurt het toch wel...niets waar je iets tegen kan doen

het gebeurt toch wel, druk maak ik me er niet om
don't give me that fucking bullshit
  zaterdag 1 oktober 2005 @ 13:38:20 #148
108508 haagse_elfje
give me a l word
pi_31083822
wat wel tegenwoordig op den haag cs is als er een kluisje open gaat en er zit nog een tas in wordt die ook helemaal onderzocht en al die dingen, das op zich wel goed....

als de boel willen opblazen lukt het ze toch wel
don't give me that fucking bullshit
pi_31084126
Ik denk dat hij erg erg hoge boetes moet betalen voor het zinloos laten uitruiken van politie en ontruiming van stations etc. Dus zorg voor een goede advocaat.
  zaterdag 1 oktober 2005 @ 13:55:27 #150
108508 haagse_elfje
give me a l word
pi_31084316
het station was niet ontruimd...
er was geen extra politie geroepen
want de politie die daar standaard overdag liep kwam daar heen plus de beveiliging
don't give me that fucking bullshit
pi_31084348
quote:
Op zaterdag 1 oktober 2005 13:49 schreef Halfgedraaide het volgende:
Ik denk dat hij erg erg hoge boetes moet betalen voor het zinloos laten uitruiken van politie en ontruiming van stations etc. Dus zorg voor een goede advocaat.
Lees het topic anders ff. Het station was niet ontruimd.
pi_31085057
quote:
Op zaterdag 1 oktober 2005 13:56 schreef sylvesterrr het volgende:

[..]

Lees het topic anders ff. Het station was niet ontruimd.
Valse meldingen hebben vaak wel als gevolg dat de boel ontruimd dient te worden. Het is tijd voor een schrikeffect, dat in de toekomst niet meer halve zolen dit soort capriolen uithalen. Ik zou hem eens een maandje vastzetten en een boete laten betalen van ¤ 30.000,=
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
pi_31085167
Een bommelding maken is in mijn ogen iets compleet anders dan een ouwe tas met ballonnen + protestbrief achterlaten. Ik vind het belachelijk dat ie hiervoor vervolgd gaat worden. Zullen we ook maar gelijk gevangenisstraffen zetten op het vergeten van bagage in de trein of op t station?
More oneness, less categories
Open hearts, no strategies
Decisions based upon faith and not fear
People who live right now and right here
pi_31085199
quote:
Op zaterdag 1 oktober 2005 14:28 schreef trancethrust het volgende:
Een bommelding maken is in mijn ogen iets compleet anders dan een ouwe tas met ballonnen + protestbrief achterlaten. Ik vind het belachelijk dat ie hiervoor vervolgd gaat worden. Zullen we ook maar gelijk gevangenisstraffen zetten op het vergeten van bagage in de trein of op t station?
Dit is geen vergeten bagage. Hij liet de tas bewust achter met een bepaalde gedachte. Lees anders even de betreffende topics hier op Fok.
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
  zaterdag 1 oktober 2005 @ 14:29:48 #155
52513 whosvegas
The Trickster
pi_31085215
quote:
Op zaterdag 1 oktober 2005 14:23 schreef CherrymoonTraxx het volgende:

[..]

Valse meldingen hebben vaak wel als gevolg dat de boel ontruimd dient te worden. Het is tijd voor een schrikeffect, dat in de toekomst niet meer halve zolen dit soort capriolen uithalen. Ik zou hem eens een maandje vastzetten en een boete laten betalen van ¤ 30.000,=
Idd, en dat hij het op 11-09 heeft gedaan lijkt me extra reden om hem te vervolgen
Are you nuts??
pi_31085305
quote:
Op zaterdag 1 oktober 2005 14:29 schreef whosvegas het volgende:

[..]

Idd, en dat hij het op 11-09 heeft gedaan lijkt me extra reden om hem te vervolgen
Precies, de aanklager moet zijn topics op Fok ook maar eens doorlezen. Dit soort mannetjes hebben de bovenkamer duidelijk niet helemaal op orde.
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
pi_31085318
Hij heeft niet gemeld, geschreven of verteld dat er een bom inzat. Er zat ook geen briefje op met "dit is geen bom" maar gewoon een tas achter gelaten.
Vroeger was de tas naar gevonden voorwerpen gebracht, nu wordt er een bom ingezien.
Als iemand straks zijn tas vergeet is hij net zo schuldig, het briefje werdt immers pas gevonden na opening van de tas.
Dit bericht is goedgekeurd door de NSA en de NVD en andere opsporingsdiensten.
  Donald Duck held zaterdag 1 oktober 2005 @ 14:38:30 #158
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_31085445
quote:
Op zaterdag 1 oktober 2005 14:29 schreef whosvegas het volgende:
Idd, en dat hij het op 11-09 heeft gedaan lijkt me extra reden om hem te vervolgen
Er was toen ook al verhoogd terreuralarm dacht ik. Er wordt dan regelmatig op de stations omgeroepen om je eigendommen niet onbeheerd achter te laten. Ook dat zal tegen hem werken in deze zaak.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
pi_31085867
quote:
Op zaterdag 1 oktober 2005 14:29 schreef CherrymoonTraxx het volgende:

[..]

Dit is geen vergeten bagage. Hij liet de tas bewust achter met een bepaalde gedachte. Lees anders even de betreffende topics hier op Fok.
Ik heb alle topics doorgelezen, wist allang van de actie en waarom deze gemaakt is
De tas is niet achtergelaten met de gedachte om iedereen eens even flink te laten schrikken
De tas is niet achtergelaten met de gedachte het ding te laten lijken op een bom

Het had dus net zo goed vergeten bagage kunnen zijn.
More oneness, less categories
Open hearts, no strategies
Decisions based upon faith and not fear
People who live right now and right here
pi_31085901
Nee, het is geen vergeten bagage. Dat is nu juist zo overduidelijk in dit geval.
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
pi_31085912
quote:
Op zaterdag 1 oktober 2005 14:38 schreef __Saviour__ het volgende:

[..]

Er was toen ook al verhoogd terreuralarm dacht ik. Er wordt dan regelmatig op de stations omgeroepen om je eigendommen niet onbeheerd achter te laten. Ook dat zal tegen hem werken in deze zaak.
Ook een van de punten van de actie (die ook nog es gejat was door een of andere noobreporter van rtl actienieuws ofzoiets); er staat overal extra beveiliging en overal staan camera's, en nog kan iemand op zn dooie gemakkie een tas ergens dumpen.
More oneness, less categories
Open hearts, no strategies
Decisions based upon faith and not fear
People who live right now and right here
  zaterdag 1 oktober 2005 @ 15:03:05 #162
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_31086164
quote:
Op zaterdag 1 oktober 2005 14:38 schreef __Saviour__ het volgende:

[..]

Er was toen ook al verhoogd terreuralarm dacht ik. Er wordt dan regelmatig op de stations omgeroepen om je eigendommen niet onbeheerd achter te laten. Ook dat zal tegen hem werken in deze zaak.
Dát nou juist net niet. In den haag begon men de maandag erna pas met omroepen.
Hoe ik dat ga bewijzen is een ander punt...
Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
pi_31086332
quote:
Op zaterdag 1 oktober 2005 14:53 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Nee, het is geen vergeten bagage. Dat is nu juist zo overduidelijk in dit geval.
Ok, even terugschakelen.

Vergeten tas is niet aanwezig met de bedoeling angst te zaaien
Vergeten tas is niet heeft niet expres het uiterlijk van een bom-tas (hoe die er ook uit mogen zien)

Deze tas was niet aanwezig met de bedoeling angst te zaaien, eerder het tegendeel, getuige de brief
Deze tas is ook niet speciaal bewerkt om het het uiterlijk te laten hebben van een bom

Dus, het had net zo goed een vergeten tas kunnen zijn in de ogen van een onwetende toeschouwer. Dat het achtergelaten is met een compleet andere bedoeling is bijzaak wat betreft de reactie op de achtergelaten tas. Als iemand die zn bagage vergeet niet wordt veroordeeld dan mag Yildiz dat ook niet worden, en vice versa; de gevolgen van de actie van Yildiz zouden namelijk hetzelfde zijn als de gevolgen bij een vergeten tas.

Hoogstens is het een onbezonnen actie, vanwege de datum 11/9. Een actie die hoogstens een waarschuwing waard is. Dat is wat ik ervan vind en ik hoop dat onze rechters er ongeveer hetzelfde over denken.
More oneness, less categories
Open hearts, no strategies
Decisions based upon faith and not fear
People who live right now and right here
pi_31086367
Die tas is nu juist niet vergeten. Dat zal men in de zaak tegen Yildiz ook aantonen. Als, het had net zo goed, etc telt niet...
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
pi_31086437
quote:
Op zaterdag 1 oktober 2005 13:14 schreef NewOrder het volgende:

[..]


[..]

Ze hebben de tas gewoon opengemaakt. De lichte paniek was blijkbaar niet meer dan de horecamedewerker die de politie heeft ingeschakeld. Een hoop tumult om niets.
Nogmaals, dat doet niet ter zake. Het maakt niet uit of er wel of niet een bom in zit, en het maakt niet uit of er wel of niet paniek is uitgebroken.
  Donald Duck held zaterdag 1 oktober 2005 @ 15:13:00 #166
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_31086438
quote:
Op zaterdag 1 oktober 2005 15:03 schreef Yildiz het volgende:
Dát nou juist net niet. In den haag begon men de maandag erna pas met omroepen.
Hoe ik dat ga bewijzen is een ander punt...
Voor jou is het te hopen dat je dat kunt bewijzen. Maar ik zie nu net dat het verhoogde terreuralarm inderdaad al sinds 9 september van kracht is, dus het zal moeilijk worden.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
  zaterdag 1 oktober 2005 @ 15:13:07 #167
9740 Knarf
Ik hou niet van titels
pi_31086444
quote:
Op zaterdag 1 oktober 2005 15:09 schreef trancethrust het volgende:

[..]

Ok, even terugschakelen.

Vergeten tas is niet aanwezig met de bedoeling angst te zaaien
Vergeten tas is niet heeft niet expres het uiterlijk van een bom-tas (hoe die er ook uit mogen zien)

Deze tas was niet aanwezig met de bedoeling angst te zaaien, eerder het tegendeel, getuige de brief
Deze tas is ook niet speciaal bewerkt om het het uiterlijk te laten hebben van een bom

Dus, het had net zo goed een vergeten tas kunnen zijn in de ogen van een onwetende toeschouwer. Dat het achtergelaten is met een compleet andere bedoeling is bijzaak wat betreft de reactie op de achtergelaten tas. Als iemand die zn bagage vergeet niet wordt veroordeeld dan mag Yildiz dat ook niet worden, en vice versa; de gevolgen van de actie van Yildiz zouden namelijk hetzelfde zijn als de gevolgen bij een vergeten tas.

Hoogstens is het een onbezonnen actie, vanwege de datum 11/9. Een actie die hoogstens een waarschuwing waard is. Dat is wat ik ervan vind en ik hoop dat onze rechters er ongeveer hetzelfde over denken.
Deze tas is daar express neergezet MET een doel. De onschuldige omstander weet echter vanaf de buitenkant niet dat dit doel onschuldig is.
Dat is het probleem. Mensen hebben ook kunnen zien dat hij hem express neerzette. (Of dit gebeurd is weet ik niet, maar dat is altijd mogelijk).

Als jij iemand ziet die express een tas achterlaat, dan is dat toch wel erg verdacht. Dat is het probleem, vooral juist op 11/9.
Don't Hold Me Back, This Is My Own Hell.
No keyboard found, press F1 to continue
pi_31086472
quote:
Op zaterdag 1 oktober 2005 13:37 schreef haagse_elfje het volgende:

[..]

heb je al genoeg conserven op voorraad?
is je schuilkelder al aangelegd?

als er een bom afgaat, dan gebeurt het toch wel...niets waar je iets tegen kan doen

het gebeurt toch wel, druk maak ik me er niet om
Je hebt ook geen sloten op je deur? Als dieven willen binnenkomen dan doen ze dat toch wel. Politie kunnen we ook wel afschaffen eigenlijk. Gevangenissen, nergens goed voor. Als ze willen ontsnappen dan doen ze dat toch wel.
  zaterdag 1 oktober 2005 @ 15:14:34 #169
9740 Knarf
Ik hou niet van titels
pi_31086491
quote:
Op zaterdag 1 oktober 2005 15:03 schreef Yildiz het volgende:

[..]

Dát nou juist net niet. In den haag begon men de maandag erna pas met omroepen.
Hoe ik dat ga bewijzen is een ander punt...
Dat kun je waarschijnlijk niet, vooral ook omdat het niet waar is.
Don't Hold Me Back, This Is My Own Hell.
No keyboard found, press F1 to continue
  zaterdag 1 oktober 2005 @ 15:23:24 #170
102127 Hallulama
Energy Must Flow
pi_31086737
<never mind>
O, ye Fountains, Meadows, Hills, and Groves
  zaterdag 1 oktober 2005 @ 15:27:01 #171
52513 whosvegas
The Trickster
pi_31086826
quote:
de gevolgen van de actie van Yildiz zouden namelijk hetzelfde zijn als de gevolgen bij een vergeten tas.
Ben ik niet met je eens
De tas is dus bewust achter gelaten, juist om dat die brief er in zat.
Are you nuts??
  zaterdag 1 oktober 2005 @ 15:28:49 #172
52513 whosvegas
The Trickster
pi_31086878
quote:
De onschuldige omstander weet echter vanaf de buitenkant niet dat dit doel onschuldig is.
Idd, voor de omstander had het ook een bomtas kunnen zijn.
Are you nuts??
  zaterdag 1 oktober 2005 @ 15:43:35 #173
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_31087279
We willen gelukkig allemaal wel graag dat ik onwijs hard genaaid gaat worden.
Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
pi_31087349
quote:
Op zaterdag 1 oktober 2005 15:43 schreef Yildiz het volgende:
We willen gelukkig allemaal wel graag dat ik onwijs hard genaaid gaat worden.
Nee men, ik hoop alleen maar het beste voor je en sta achter je, en je hebt inderdaad je leeftijd mee. Het viel allemaal wel mee en ik denk echt dat de straf een stuk lager uit gaat vallen dan je nu verwacht. Overigens over dat msn, ik voegte je ongeveer tijdens de uitzending nog toe om je te waarschuwen, als ik dit geweten had had ik het wel achterwegen gelaten .
Ik ben mezelf in principe, dus ben ik in feite mij.

Webicon max 100kB, geen 260kB
  zaterdag 1 oktober 2005 @ 15:46:56 #175
52513 whosvegas
The Trickster
pi_31087371
Je kan zelf toch ook wel bedenken dat je door een dergelijke actie, vervolgt wordt? Vooral tegenwoordig met die terrorisme dreiging.
Are you nuts??
pi_31087391
quote:
Op zaterdag 1 oktober 2005 15:43 schreef Yildiz het volgende:
We willen gelukkig allemaal wel graag dat ik onwijs hard genaaid gaat worden.
Niets tegen je persoonlijk hoor, maar laten we eerlijk zijn. Voor zo'n actie mag iemand gewoon flink genaaid worden. Tijdje zitten en een dikke boete.

Wedden dat je het dan niet nog een keertje doet? Ook met je smoel op TV.
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
pi_31087455
Jezus wat een gedoe hier zeg....leuke actie...foei, niet meer doen...50 Euro boete.
The things you own, end up owning you - Tyler Durden
pi_31087468
quote:
Op zaterdag 1 oktober 2005 15:13 schreef Knarf het volgende:

[..]

Deze tas is daar express neergezet MET een doel. De onschuldige omstander weet echter vanaf de buitenkant niet dat dit doel onschuldig is.
Dat is het probleem. Mensen hebben ook kunnen zien dat hij hem express neerzette. (Of dit gebeurd is weet ik niet, maar dat is altijd mogelijk).

Als jij iemand ziet die express een tas achterlaat, dan is dat toch wel erg verdacht. Dat is het probleem, vooral juist op 11/9.
Precies. Dat er in het Westen ''de afgelopen jaren niet op dergelijke wijze een aanval is gepleegd'' (op 11 maart heeft de Spaanse politie ook nog een verdacht pakket tot ontploffing moeten brengen) is ten eerste niet de verdienste van Yildiz en is verder ook irrelevant. Als er een verdacht voertuig op een Amerikaans overheidsgebouw afrijdt is dat zeker ook geen reden tot paniek, omdat het veel moderner is vliegtuigen te gebruiken?
  zaterdag 1 oktober 2005 @ 15:54:13 #179
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_31087550
quote:
Op zaterdag 1 oktober 2005 15:48 schreef CherrymoonTraxx het volgende:

[..]

Niets tegen je persoonlijk hoor, maar laten we eerlijk zijn. Voor zo'n actie mag iemand gewoon flink genaaid worden. Tijdje zitten en een dikke boete.

Wedden dat je het dan niet nog een keertje doet? Ook met je smoel op TV.
1: hoe moet ik in godsnaam 30.000 euro boete ophoesten, dat heb ik nooit
2: ik heb ongeveer het pschychologische dieptepunt van mijn leven gehad, de afgelopen dagen, ongeveer 2-3 dagen nauwelijks gegeten, vitaminegebrek is aan alles aan me te zien, ik heb slecht geslapen, en ik ben op een dieptepunt kwa gewicht ook. Ik weet wel zeker dat ik dit soort dingen nooit meer doe.

Maargoed, tot zover mijn verweer. Ik hou ermee op, ik ga wel wat lezen, en maandag zie ik wel weer.
Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
pi_31087584
quote:
Op zaterdag 1 oktober 2005 15:54 schreef Yildiz het volgende:

[..]

1: hoe moet ik in godsnaam 30.000 euro boete ophoesten, dat heb ik nooit
2: ik heb ongeveer het pschychologische dieptepunt van mijn leven gehad, de afgelopen dagen, ongeveer 2-3 dagen nauwelijks gegeten, vitaminegebrek is aan alles aan me te zien, ik heb slecht geslapen, en ik ben op een dieptepunt kwa gewicht ook. Ik weet wel zeker dat ik dit soort dingen nooit meer doe.

Maargoed, tot zover mijn verweer. Ik hou ermee op, ik ga wel wat lezen, en maandag zie ik wel weer.
1. Het is niet zo relevant of je het nu kunt ophoesten of niet. Had je je moeten bedenken voor dat je deze actie uit ging halen. Je doet HBO, dus over een paar jaar verdien je best aardig. Dan kun je dat best betalen.
2. Dat had je je vantevoren moeten bedenken. Het klinkt hard, maar het is een wijze les.
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
pi_31087590
quote:
Op zaterdag 1 oktober 2005 14:54 schreef trancethrust het volgende:

[..]

(die ook nog es gejat was door een of andere noobreporter van rtl actienieuws ofzoiets)
Ja, wanneer gaan ze die oppakken?
pi_31087598
quote:
Op zaterdag 1 oktober 2005 15:54 schreef Yildiz het volgende:
2: ik heb ongeveer het pschychologische dieptepunt van mijn leven gehad, de afgelopen dagen, ongeveer 2-3 dagen nauwelijks gegeten, vitaminegebrek is aan alles aan me te zien, ik heb slecht geslapen, en ik ben op een dieptepunt kwa gewicht ook. Ik weet wel zeker dat ik dit soort dingen nooit meer doe.
Ik neem aan dat de rechtbank hier best gevoelig voor zal zijn.
pi_31087599
quote:
Op zaterdag 1 oktober 2005 15:43 schreef Yildiz het volgende:
We willen gelukkig allemaal wel graag dat ik onwijs hard genaaid gaat worden.
Het is ook niet zo dat ik wil dat je genaaid word. Aan de ene kant hoop ik dat je er erg licht van af komt, maar ik vind wel dat mensen die zoiets uithalen hard bestraft moeten worden.
pi_31087628
quote:
Op zaterdag 1 oktober 2005 15:56 schreef nikk het volgende:

[..]

Het is ook niet zo dat ik wil dat je genaaid word. Aan de ene kant hoop ik dat je er erg licht van af komt, maar ik vind wel dat mensen die zoiets uithalen hard bestraft moeten worden.
Ik vind met 50 kmh door een woonwijk veeeeeel erger...
The things you own, end up owning you - Tyler Durden
pi_31087653
quote:
Op zaterdag 1 oktober 2005 15:54 schreef Yildiz het volgende:

[..]

1: hoe moet ik in godsnaam 30.000 euro boete ophoesten, dat heb ik nooit
2: ik heb ongeveer het pschychologische dieptepunt van mijn leven gehad, de afgelopen dagen, ongeveer 2-3 dagen nauwelijks gegeten, vitaminegebrek is aan alles aan me te zien, ik heb slecht geslapen, en ik ben op een dieptepunt kwa gewicht ook. Ik weet wel zeker dat ik dit soort dingen nooit meer doe.

Maargoed, tot zover mijn verweer. Ik hou ermee op, ik ga wel wat lezen, en maandag zie ik wel weer.
Men, wacht nou maar gewoon af, zeg dat je het spijt en dat het een ondoordachte actie was ofzo.
Ik ben mezelf in principe, dus ben ik in feite mij.

Webicon max 100kB, geen 260kB
  Donald Duck held zaterdag 1 oktober 2005 @ 15:58:21 #186
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_31087661
30.000, hoe kom je daarbij? zo dramatisch zal het toch niet uitpakken, mag ik hopen.
eerst dacht ik, nadat de eerste berichten hierover bekend werden, dat je wellicht een fikse uitbrander van de politie zou krijgen. Dat zou een terechte straf zijn.
Maar nu lijkt het dus serieuzer te zijn. Met wat 'geluk' krijg je hooguit een taakstraf
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
pi_31087671
Met onze huidige staat van rechtspraak is het waarschijnlijk inderdaad ff sorry zeggen en een beetje zielig doen, en met een beetje geluk krijg je nog zelfs een schadevergoeding mee ook...
pi_31087703
Zeggen dat je er emotioneel letsel aan hebt overgehouden en een vetpot binnenslepen
Ik ben mezelf in principe, dus ben ik in feite mij.

Webicon max 100kB, geen 260kB
  zaterdag 1 oktober 2005 @ 16:02:44 #189
109065 sungaMsunitraM
Fancybox is not a function
pi_31087773
quote:
Op zaterdag 1 oktober 2005 15:59 schreef Zebbie het volgende:
Zeggen dat je er emotioneel letsel aan hebt overgehouden en een vetpot binnenslepen
Zeg dat je op het moment van je actie labiel was en dat wij je hebben opgehitst
Op donderdag 28 augustus 2008 14:34 schreef Breathtaking het volgende:
:9~
pi_31087790
Jezus Yildiz wat laat je je verschrikkelijk kennen...geloof die stoere praat van oom agent toch niet man!

Blijf bij je standpunt...wees een kerel!
The things you own, end up owning you - Tyler Durden
pi_31087891
quote:
Op zaterdag 1 oktober 2005 16:03 schreef Pieldeprutkarbonkel het volgende:
Jezus Yildiz wat laat je je verschrikkelijk kennen...geloof die stoere praat van oom agent toch niet man!

Blijf bij je standpunt...wees een kerel!
Mwah. Ik zou me in een dergelijke situatie ook niet erg lekker voelen hoor... Ik heb ook niet het idee dat hij een martelaar wil worden of iets dergelijks...
pi_31088029
quote:
Op zaterdag 1 oktober 2005 16:06 schreef nikk het volgende:

[..]

Mwah. Ik zou me in een dergelijke situatie ook niet erg lekker voelen hoor... Ik heb ook niet het idee dat hij een martelaar wil worden of iets dergelijks...
Dus als jij geen kerel bent hoeft Yildiz het ook niet te zijn?
The things you own, end up owning you - Tyler Durden
pi_31088038
quote:
Op zaterdag 1 oktober 2005 16:11 schreef Pieldeprutkarbonkel het volgende:

[..]

Dus als jij geen echte kerel bent hoeft Yildiz het ook niet te zijn?
The things you own, end up owning you - Tyler Durden
pi_31088159
quote:
Op zaterdag 1 oktober 2005 16:11 schreef Pieldeprutkarbonkel het volgende:

[..]

Dus als jij geen kerel bent hoeft Yildiz het ook niet te zijn?
Wanneer ben je een kerel volgens jouw definitie? Bij een IQ van onder de 80?

Ik kan Yildiz goed begrijpen. Die gozer doet op dit moment een HBO studie, is 21, doet niemand kwaad in feite, en nu moet ie misschien gaan zitten (wat hoogst onwaarschijnlijk is trouwens) en zit hij mogelijk vast aan een strafblad. En dat (wat hij dus dacht) voor een lullige protestactie.
  User die je het meest gemist hebt 2022 zaterdag 1 oktober 2005 @ 16:18:07 #195
78918 SeLang
Black swans matter
pi_31088197
Iedereen hier loopt nu Yildiz te bashen, maar vergeet even niet dat honderden zoniet duizenden Fok!-ers tot op zekere hoogte medeplichtig zijn.

Half Fok heeft namelijk de topics van Yildiz gevolgd toen hij de actie meer dan een week van tevoren aan het voorbereiden was en heeft hem aangemoedigd tot aan het moment dat hij de tas plaatste. Niemand heeft hiervan aangifte gedaan, ook niet nadat Yildiz postte (met fotos als bewijs) dat de tas geplaatst was. Dit maakt half Fok medeplichtig aan de actie.

Verder:
  • Minimaal één andere Fok!-er is een uur later zelfs gaan checken of de tas er nog stond.
  • Minimaal één andere Fok-er heeft een zelfde tas op een andere lokatie geplaatst.
  • Diverse mods op Fok hebben de voorbereidings topics gevolgd, hebben geen aangifte gedaan en hebben zelfs nieteens de topics gesloten terwijl het hier om een criminele activiteit ging (dit is zelfs interne Fok policy)
  • Honderden, zoniet duizenden Fok!-ers wisten van de actie en deden niks om te waarschuwen....

    Als justitie consequent is dan gaan ze ook alle Fok!-ers die van de actie op de hoogte waren vervolgen.
    Verder moet Fok uit de lucht, want Fok heeft willens en wetens een platform geboden voor het coordineren van deze criminele activiteit (die zoals uit bovenstaande blijkt geen pure éénmans actie was)
  • "If you want to make God laugh, tell him about your plans"
    Mijn reisverslagen
    pi_31088267
    Heb je nou zelf al een beetje berouw Rick P.?

    Mijn visie op de zaak is dat je niet goed nagedacht hebt over de consequenties
    (voor jezelf en voor anderen) van je handelen. Die consequenties blijken gelukkig
    nog mee te vallen, i.e. het station is niet ontruimd en het treinverkeer niet stilgelegd.

    Ik vind je ideologische motivatie ook een beetje mager. Wat is nu je boodschap? Moeten
    we bommeldingen en verdachte pakketjes minder serieus nemen? Er is toch een reele
    dreiging van een dergelijke aanslag in Nederland? Natuurlijk is het vaak vals alarm,
    maar die ene keer dat het echt raak is (en in tegenstelling tot wat jij beweert gebeurt dit
    nog regelmatig, ook in het westen) rechtvaardigt de angst en de voorzichtigheid.

    Verder is het jammer dat je protestbrief qua stijl en argumentatie een beetje tekortschiet.
    Eigenlijk vind ik het allemaal behoorlijk onvolwassen gedrag.

    Overigens staat het volgens mij, ondanks dat bericht op internet, nog allerminst vast
    dat je vervolgd gaat worden. De officier van justitutie zal hierover moeten beslissen en
    die heeft bij mijn weten nog niets van zich laten horen. Zelfs als je vervolgd wordt zal
    het allemaal wel loslopen, meer dan een werkstraf zal het niet worden, misschien zelfs
    nog wel voorwaardelijk.

    Je moet je dus niet zo aanstellen en meteen om rechtsbijstand schreeuwen, wacht nou
    eerst de dagvaarding maar eens af. Ik vind het wel vreemd dat je blijkbaar niet bang bent
    voor bommen en terrorisme, maar het wel in je broek doet als je een keer op het politiebureau
    moet komen.
      zaterdag 1 oktober 2005 @ 16:20:55 #197
    121830 Kadesh
    The Protectors of the Garden
    pi_31088271
    For thirteen generations we have protected it from the unclean
      zaterdag 1 oktober 2005 @ 16:21:21 #198
    109065 sungaMsunitraM
    Fancybox is not a function
    pi_31088285
    quote:
    Op zaterdag 1 oktober 2005 16:03 schreef Pieldeprutkarbonkel het volgende:
    Blijf bij je standpunt...wees een kerel!
    Zou jij er tegenover de rechter vol tegenin gaan?

    Ik zou eieren voor mijn geld kiezen hoor
    Op donderdag 28 augustus 2008 14:34 schreef Breathtaking het volgende:
    :9~
    pi_31088304
    quote:
    Op zaterdag 1 oktober 2005 16:20 schreef bo-mec het volgende:
    Heb je nou zelf al een beetje berouw Rick P.?

    Mijn visie op de zaak is dat je niet goed nagedacht hebt over de consequenties
    (voor jezelf en voor anderen) van je handelen. Die consequenties blijken gelukkig
    nog mee te vallen, i.e. het station is niet ontruimd en het treinverkeer niet stilgelegd.

    Ik vind je ideologische motivatie ook een beetje mager. Wat is nu je boodschap? Moeten
    we bommeldingen en verdachte pakketjes minder serieus nemen? Er is toch een reele
    dreiging van een dergelijke aanslag in Nederland? Natuurlijk is het vaak vals alarm,
    maar die ene keer dat het echt raak is (en in tegenstelling tot wat jij beweert gebeurt dit
    nog regelmatig, ook in het westen) rechtvaardigt de angst en de voorzichtigheid.

    Verder is het jammer dat je protestbrief qua stijl en argumentatie een beetje tekortschiet.
    Eigenlijk vind ik het allemaal behoorlijk onvolwassen gedrag.

    Overigens staat het volgens mij, ondanks dat bericht op internet, nog allerminst vast
    dat je vervolgd gaat worden. De officier van justitutie zal hierover moeten beslissen en
    die heeft bij mijn weten nog niets van zich laten horen. Zelfs als je vervolgd wordt zal
    het allemaal wel loslopen, meer dan een werkstraf zal het niet worden, misschien zelfs
    nog wel voorwaardelijk.

    Je moet je dus niet zo aanstellen en meteen om rechtsbijstand schreeuwen, wacht nou
    eerst de dagvaarding maar eens af. Ik vind het wel vreemd dat je blijkbaar niet bang bent
    voor bommen en terrorisme, maar het wel in je broek dat als je een keer op het politiebureau
    moet komen.
    pi_31088603
    quote:
    Op zaterdag 1 oktober 2005 16:21 schreef sungaMsunitraM het volgende:

    [..]

    Zou jij er tegenover de rechter vol tegenin gaan?

    Ik zou eieren voor mijn geld kiezen hoor
    We hebben zogenaamd een angstcultuur in Nederland, maar die strekt zich blijkbaar uit tot de burgerlijk ongehoorzamen die daartegen ageren. .
    pi_31088728
    quote:
    Op zaterdag 1 oktober 2005 16:18 schreef SeLang het volgende:
    Iedereen hier loopt nu Yildiz te bashen, maar vergeet even niet dat honderden zoniet duizenden Fok!-ers tot op zekere hoogte medeplichtig zijn.

    Half Fok heeft namelijk de topics van Yildiz gevolgd toen hij de actie meer dan een week van tevoren aan het voorbereiden was en heeft hem aangemoedigd tot aan het moment dat hij de tas plaatste. Niemand heeft hiervan aangifte gedaan, ook niet nadat Yildiz postte (met fotos als bewijs) dat de tas geplaatst was. Dit maakt half Fok medeplichtig aan de actie.

    Verder:
  • Minimaal één andere Fok!-er is een uur later zelfs gaan checken of de tas er nog stond.
  • Minimaal één andere Fok-er heeft een zelfde tas op een andere lokatie geplaatst.
  • Diverse mods op Fok hebben de voorbereidings topics gevolgd, hebben geen aangifte gedaan en hebben zelfs nieteens de topics gesloten terwijl het hier om een criminele activiteit ging (dit is zelfs interne Fok policy)
  • Honderden, zoniet duizenden Fok!-ers wisten van de actie en deden niks om te waarschuwen....

    Als justitie consequent is dan gaan ze ook alle Fok!-ers die van de actie op de hoogte waren vervolgen.
    Verder moet Fok uit de lucht, want Fok heeft willens en wetens een platform geboden voor het coordineren van deze criminele activiteit (die zoals uit bovenstaande blijkt geen pure éénmans actie was)
  • Right on!
    quote:
    Op zaterdag 1 oktober 2005 15:55 schreef Toeps het volgende:

    [..]

    Ja, wanneer gaan ze die oppakken?
    Eindelijk iemand die het ook opmerkt. Yildiz wordt waarschijnlijk voorgeleid voor wat ie deed, en ondertussen deed een of andere journalist ongeveer hetzelfde, op nationale televisie, en dan ook nog eens zonder een of andere protestbrief; i.e. alsof t om een echte bom ging (als ik het goed heb begrepen), en die wordt schijnbaar niet vervolgd?
    Dat lijkt mij bijzonder scheef.

    En nogmaals, of er een tas met een onschuldig doel wordt achtergelaten of gewoon wordt vergeten, het kan allebij leiden tot een ontruiming en weet ik veel nog meer. Als ik naar de plee ga op de uni laat ik mn tas ook vaak op de hal ff een minuutje achter, ben ik nu ook strafbaar? Ik vind dit een bijzonder zwakke zaak voor het OM. Iedereen is zo gefixeerd op die bomtassen dat ze alarm slaan om niks, en zelfs als er geen alarm wordt geslagen en er ook nog eens niks aan de hand is, moeten er nog steeds koppen rollen. Als je ergens een achtergelaten tas ziet heb ik een idee:

    maak hem open en kijk of er een bom in zit. Zo ja, sla alarm, zo niet, breng dat ding naar gevonden voorwerpen. Klaar.
    More oneness, less categories
    Open hearts, no strategies
    Decisions based upon faith and not fear
    People who live right now and right here
      Redactie Frontpage / Weblog zaterdag 1 oktober 2005 @ 16:41:55 #202
    80791 crew  Paul
    Winnaar 5 FOK-awards 2022
    pi_31088786
    quote:
    Op zaterdag 1 oktober 2005 16:18 schreef SeLang het volgende:


  • Honderden, zoniet duizenden Fok!-ers wisten van de actie en deden niks om te waarschuwen....
  • Hoe weet jij nou of fokkers hem niet gewaarschuwd hebben, ik heb juist nog gezegd dat hij niet zo dom moest zijn om dit te doen , maarja hij wel zo dom !
    GA EENS WERKEN/UITKERING TREKKEN IPV OP FOK ZITTEN!
    Speklap3000 is mijn maatje en DTS winnaar februari!
      zaterdag 1 oktober 2005 @ 16:42:23 #203
    108508 haagse_elfje
    give me a l word
    pi_31088795
    quote:
    Op zaterdag 1 oktober 2005 15:43 schreef Yildiz het volgende:
    We willen gelukkig allemaal wel graag dat ik onwijs hard genaaid gaat worden.
    nee man, ik sta achter je 100%

    tis idd niet echt slim wat je hebt gedaan, ik denk dat je wel dat je gevolgen nu duidelijk inziet en je toont berouw.

    fuck all the others, ik hoop echt dat ze je niet hard aanpakken
    don't give me that fucking bullshit
      Redactie Frontpage / Weblog zaterdag 1 oktober 2005 @ 16:51:06 #204
    80791 crew  Paul
    Winnaar 5 FOK-awards 2022
    pi_31088987
    quote:
    Op zaterdag 1 oktober 2005 15:43 schreef Yildiz het volgende:
    We willen gelukkig allemaal wel graag dat ik onwijs hard genaaid gaat worden.
    neuh een taakstraffie zal je goed doen
    GA EENS WERKEN/UITKERING TREKKEN IPV OP FOK ZITTEN!
    Speklap3000 is mijn maatje en DTS winnaar februari!
    pi_31089185
    quote:
    Op zaterdag 1 oktober 2005 16:39 schreef trancethrust het volgende:
    Yildiz wordt waarschijnlijk voorgeleid voor wat ie deed, en ondertussen deed een of andere journalist ongeveer hetzelfde, op nationale televisie, en dan ook nog eens zonder een of andere protestbrief; i.e. alsof t om een echte bom ging (als ik het goed heb begrepen), en die wordt schijnbaar niet vervolgd?
    Dat lijkt mij bijzonder scheef.
    Het verschil is dat die reporter niet ver van zijn tas bleef staan en direct ingreep als iemand de verlaten tas zag en alarm sloeg.
    pi_31089783
    Eigenlijk had iemand gewoon een bommelding moeten maken toen die nepreporter daar stond te klooien.

    "Ja ik sta hier op centraal naar zo'n tas te kijken.. hij staat er al een tijdje, en ik zie ook nog een vaag figuur van een afstandje een beetje op de tas te letten.. volgens mij is het een terrorist ofzo.."
    More oneness, less categories
    Open hearts, no strategies
    Decisions based upon faith and not fear
    People who live right now and right here
      zaterdag 1 oktober 2005 @ 17:23:32 #207
    45648 D1
    Religieus spookrijder
    pi_31089844
    quote:
    maak hem open en kijk of er een bom in zit. Zo ja, sla alarm, zo niet, breng dat ding naar gevonden voorwerpen. Klaar.
    Dude, volgens mij heb je echt geen idee... Enig idee waarom het EOD altijd in die beschermende pakjes loopt als ze kijken of iets een bom is???
    Far better it is to dare mighty things, to win glorious triumphs even though checkered by failure, than to rank with those poor spirits who neither enjoy nor suffer much because they live in the gray twilight that knows neither victory nor defeat.
    pi_31089866
    quote:
    Op zaterdag 1 oktober 2005 14:38 schreef __Saviour__ het volgende:

    [..]

    Er was toen ook al verhoogd terreuralarm dacht ik. Er wordt dan regelmatig op de stations omgeroepen om je eigendommen niet onbeheerd achter te laten.
    Ja, ik denk dat terroristen hier goed naar zullen luisteren.

    Yildiz heeft -wellicht onbedoeld- aangetoond met wat voor onzin we zitten. Even los van de vraag of het kies is om zoiets te doen.

    Allerlei controle- en drastisch beperkende maatregelen worden uit de kast getrokken onder het mom 'het moet' terwijl de eerste de beste Al Quadiaan domweg een tas kan parkeren op een station en zelfs naderhand misschien niets hoeft te vrezen, zelfs als ie een populair forum heeft volgespamd.

    Een lege tas op een station: nee, liever niet. Ik zie meer heil in een ludieke flashmob. Dat honderden mensen met 'verdachte sjaaltjes' en koffers in hun handen ineens opduiken op een station of een gemeentehuis. IMHO.
    pi_31089972
    quote:
    Op zaterdag 1 oktober 2005 17:23 schreef D1 het volgende:

    [..]

    Dude, volgens mij heb je echt geen idee... Enig idee waarom het EOD altijd in die beschermende pakjes loopt als ze kijken of iets een bom is???
    Zou dat helpen als die bom inderdaad af zou gaan?
    More oneness, less categories
    Open hearts, no strategies
    Decisions based upon faith and not fear
    People who live right now and right here
      Donald Duck held zaterdag 1 oktober 2005 @ 17:27:40 #210
    46149 __Saviour__
    Superstapelsmoor op Kristel
    pi_31089980
    quote:
    Op zaterdag 1 oktober 2005 17:24 schreef Keromane het volgende:
    Ja, ik denk dat terroristen hier goed naar zullen luisteren.
    Dat bericht is dan ook niet bedoeld voor terroristen, maar voor de normale reizigers. Het maakt hen nog eens extra attent op hun bagage.
    Het is dus gewoon bedoeld om per ongeluk vergeten bagage te voorkomen. Aanslagen voorkoment helpt het natuurlijk niet.
    ❤ Rozen zijn rood ❤
    ❤ Viooltjes zijn blauw ❤
    ❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
    pi_31095443
    quote:
    Op zaterdag 1 oktober 2005 16:18 schreef SeLang het volgende:
  • Diverse mods op Fok hebben de voorbereidings topics gevolgd, hebben geen aangifte gedaan en hebben zelfs nieteens de topics gesloten terwijl het hier om een criminele activiteit ging (dit is zelfs interne Fok policy)
  • Criminele activiteit? Kom op zeg, geloof je nou zelf wat je zegt? Je weet dat "misdaad" en "strafbaar feit" twee verschillende dingen zijn?
    quote:
    Verder moet Fok uit de lucht, want Fok heeft willens en wetens een platform geboden voor het coordineren van deze criminele activiteit (die zoals uit bovenstaande blijkt geen pure éénmans actie was)
    Laten we anders het hele Internet maar plat gooien, want dat wordt ook gebruikt om "criminele activiteiten" te coördineren.

    Ga jij nou maar weer terug naar je maagdentopics.
    I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
      zaterdag 1 oktober 2005 @ 20:27:49 #212
    58683 NewOrder
    markt anarchist
    pi_31095447
    quote:
    Op zaterdag 1 oktober 2005 16:20 schreef bo-mec het volgende:
    Er is toch een reele dreiging van een dergelijke aanslag in Nederland?
    O is dat zo? Waaruit blijkt dat dan? Het aantal aanslagen is in de afgelopen 30 jaar alleen maar afgenomen. Toch blijft men maar volhouden dat er een terreurdreiging is zonder met concrete aanwijzingen te komen. Dat is niet alleen ongeloofwaardig, het is ook nog eens machtsmisbruik. Men jaagt de burger angst aan en vervolgens 'biedt' men aan om hem te beschermen in ruil voor het inleveren van een stuk vrijheid. Dat aanbieden gebeurt uiteraard niet vrijwillig, zaken als de id-toonplicht en de bewaarplicht van verkeersgegevens worden gewoon door onze strot heen gedrukt.
      zaterdag 1 oktober 2005 @ 20:52:54 #213
    14746 k_i_m
    Oldbies Automatisering BV.
    pi_31096225
    quote:
    Op zaterdag 1 oktober 2005 17:27 schreef __Saviour__ het volgende:

    [..]

    Dat bericht is dan ook niet bedoeld voor terroristen, maar voor de normale reizigers. Het maakt hen nog eens extra attent op hun bagage.
    Het is dus gewoon bedoeld om per ongeluk vergeten bagage te voorkomen. Aanslagen voorkoment helpt het natuurlijk niet.
    Ik dacht altijd dat ze dat omroepen omdat er zakkenrollers actief zouden zijn .
    In my life
    Why do I smile
    At people who I'd much rather kick in the eye ?
    pi_31096585
    quote:
    Op zaterdag 1 oktober 2005 20:52 schreef k_i_m het volgende:

    [..]

    Ik dacht altijd dat ze dat omroepen omdat er zakkenrollers actief zouden zijn .
    Neh daar hebben ze weer andere berichten voor.
    "Op dit station zijn zakkenrollers aanwezig. Wilt U zo vriendelijk zijn om uw vervoersbewijs bij de hand te houden?"
    Of haal ik nu iets door elkaar?
    More oneness, less categories
    Open hearts, no strategies
    Decisions based upon faith and not fear
    People who live right now and right here
      Donald Duck held zaterdag 1 oktober 2005 @ 21:06:41 #215
    46149 __Saviour__
    Superstapelsmoor op Kristel
    pi_31096676
    quote:
    Op zaterdag 1 oktober 2005 20:52 schreef k_i_m het volgende:
    Ik dacht altijd dat ze dat omroepen omdat er zakkenrollers actief zouden zijn .
    En die berichten werken nou juist weer averechts. Bericht wordt omgeroepen, mensen checken snel of ze hun portemonnee nog hebben en zakkenroller ziet: aha, dus daar bewaar jij je portemonnee
    ❤ Rozen zijn rood ❤
    ❤ Viooltjes zijn blauw ❤
    ❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
    pi_31100915
    He Yildiz,

    Maak je niet zo druk joh! Kan me wel goed voorstellen dat je in een rotsituatie zit maar rotsituaties gaan weer over. Nu is het gewoon nog allemaal onzeker wat er precies gaat gebeuren, ik ben geen jurist of zo maar geloof echt niet dat je hier echt een grote straf voor krijgt. Misschien krijg je een boete of proces verbaal of iets dergelijks.

    Voordeel: Je bent nog jong en ook een rechter weet wel dat jonge mensen naief kunnen zijn. Ze zien heus wel dat je geen echte kwaad in de zin had maar dat dit een beetje een onbezonnen daad was gedaan door een jong iemand die nog eens een beetje opgefokt is door mede chatters op het forum. Ook ik heb wel eens domme dingen gedaan hoor vroeger (ok, geen tas met ballonnen op een station achtergelaten, hihi) en dan dacht ik ook, pffffff, hoe kom ik hier ooit uit en als ik nu achteraf terugkijk, valt het allemaal best wel mee en kan ik er zelfs wel om lachen en dat kan jij ook wel weer hoor over een poos!

    1 Tip: Ga weer goed eten, slapen want als je niet eet en slaapt ga je het alleen maar zwaarder inzien en het gaat echt wel meevallen. Op dit moment willen ze gewoon een signaal afgeven dat je dit soort dingen echt niet kan doen.

    Heel veel succes met alles en ik hoop voor je dat alles snel achter de rug is!!!

    Groetjes Chanella
      zondag 2 oktober 2005 @ 00:58:01 #217
    45648 D1
    Religieus spookrijder
    pi_31103707
    quote:
    Op zaterdag 1 oktober 2005 20:27 schreef NewOrder het volgende:

    [..]

    O is dat zo? Waaruit blijkt dat dan? Het aantal aanslagen is in de afgelopen 30 jaar alleen maar afgenomen. Toch blijft men maar volhouden dat er een terreurdreiging is zonder met concrete aanwijzingen te komen. Dat is niet alleen ongeloofwaardig, het is ook nog eens machtsmisbruik. Men jaagt de burger angst aan en vervolgens 'biedt' men aan om hem te beschermen in ruil voor het inleveren van een stuk vrijheid. Dat aanbieden gebeurt uiteraard niet vrijwillig, zaken als de id-toonplicht en de bewaarplicht van verkeersgegevens worden gewoon door onze strot heen gedrukt.
    Dit is echt een typisch staaltje van non-redenatie. Aantal aanslagen zijn in de afgelopen 30 jaar alleen maar afgenomen zeg je:

    1) Heb je een bron voor deze cijfers of komen die uit de lucht vallen?
    2) Hebben we het over aanslagen in NL, Europa, de wereld???
    3) De afgelopen 30 jaar. Vanwaar die tijdsduur? Is terrorisme een cyclische beweging die net als de economie z'n ups en z'n downs heeft? Je classificeert een "aanslag" als een uniform begrip, met uniforme doelen. 30 jaar geleden had je de IRA, de RAF, de ETA, etc. Aanslagen die door die groeperingen gepleegd zijn zijn moeilijk te vergelijken met de huidige dreiging, alhoewel ETA en IRA er bij in de buurt kwamen.
    4) Je hebt het over een gebrek aan directe aanwijzingen. Tenzij jij een direct lijntje hebt bij de verschillende veiligheiddiensten die de Westerse wereld rijk is, denk ik niet dat jij daar een gefundeerde uitspraak over kunt doen. Het feit dat er geen concrete aanwijzingen voor zijn verhielp niet dat 4 mongolen in Londen een bus en metros opbliezen, nog dat in Madrid veel mensen niet op hun werk aankwamen op 11 Maart, 2004.

    Het feit dat wij in de laatste jaren veelvuldig geconfronteerd zijn met een nieuw soort terreur waarbij de daders de dood niet schuwden heeft een geheel nieuwe situatie doen ontstaan. Het zou ontzettend naief zijn om te denken dat een aanslag hier niet zou kunnen plaatsvinden alleen omdat er nog geen concrete aanwijzingen voor gevonden zijn. Alhoewel, er is de Hofstad-groep. Die, in welk stadium die dan ook waren, plannen aan het maken was om ook hier aanslagen te plegen. En dan zijn er nog de zogenaamde Al Qaida waarschuwingen, waarin ook vaak Nederland genoemd wordt.

    Ik ben het wel met de essentie van je laatste stukje eens. Nederland moet zich hoeden voor paniek gedrag en vrijheden opgeven waar we decennia lang voor gewerkt en gestreden hebben. Nederlanders moeten zich ook meer realiseren dat als we nu vrijheden opgeven, dat dit niet zomaar weer kan worden teruggedraaid. Of je het nu leuk vindt of niet, er zal altijd een bepaalde dreiging zijn. Dus in dat deel van je redenatie ga ik met je mee. Maar om daarmee te zeggen dat er geen dreiging is en dit staven op compleet willekeurige cijfers zonder bronvermelding is naief en verneukt je toch redelijke standpunt volkomen.
    Far better it is to dare mighty things, to win glorious triumphs even though checkered by failure, than to rank with those poor spirits who neither enjoy nor suffer much because they live in the gray twilight that knows neither victory nor defeat.
      zondag 2 oktober 2005 @ 01:09:35 #218
    108508 haagse_elfje
    give me a l word
    pi_31103988
    quote:
    Op zaterdag 1 oktober 2005 20:27 schreef NewOrder het volgende:

    [..]

    O is dat zo? Waaruit blijkt dat dan? Het aantal aanslagen is in de afgelopen 30 jaar alleen maar afgenomen. Toch blijft men maar volhouden dat er een terreurdreiging is zonder met concrete aanwijzingen te komen. Dat is niet alleen ongeloofwaardig, het is ook nog eens machtsmisbruik. Men jaagt de burger angst aan en vervolgens 'biedt' men aan om hem te beschermen in ruil voor het inleveren van een stuk vrijheid. Dat aanbieden gebeurt uiteraard niet vrijwillig, zaken als de id-toonplicht en de bewaarplicht van verkeersgegevens worden gewoon door onze strot heen gedrukt.
    ehm...in welk jaar leef jij dan?

    welke bronnen gebruik om deze "onzin" in mijn ogen dan te onderbouwen?
    don't give me that fucking bullshit
      zondag 2 oktober 2005 @ 01:25:14 #219
    108508 haagse_elfje
    give me a l word
    pi_31104305
    kijk eens jongen ; ik zal eerst maar je bronnen gaan chekken voor dat je iets zegt:
    quote:

    De kans dat Nederland geconfronteerd wordt met een terroristische aanslag is op dit moment alleszins reëel. In het laatste Dreigingsbeeld Terrorisme Nederland wordt vastgesteld dat het dreigingsniveau substantieel is. Dit dreigingsniveau is, oplopend gezien, het derde niveau uit het viertal mogelijke algemene dreigingsniveaus: minimaal, beperkt, substantieel en kritiek. Gelet op de dynamiek van de nationale en internationale ontwikkelingen is het niet waarschijnlijk dat het algemene dreigingsniveau op korte termijn naar beneden zal kunnen worden bijgesteld.

    bron: http://www.nctb.nl/terrorismebestrijding


    [ Bericht 26% gewijzigd door haagse_elfje op 02-10-2005 01:30:52 ]
    don't give me that fucking bullshit
    pi_31104881
    Yildiz, ik heb alle topics doorgelezen en ik wil je toch één advies meegeven. Ik werk zelf voor een mediabedrijf en ik weet zeker dat de kijkers/luisteraars smullen van dit nieuws. Ook al zit je er niet op te wachten om de aandacht op te zoeken, doe het gewoon. Je hebt namelijk al de aandacht en het helpt je alleen maar.

    Bijvoorbeeld het programma Netwerk, Thuis en Barend en van Dorp zullen met liefde jouw verhaal uitwerken en laten zien dat justitie dik aan het schutteren is. Hierdoor word je verhaal dan wel niet sterker, maar je zal wel sympathie winnen bij de kijkers. Jouw naam blijft hangen, wie weet pikt iemand in de tweede kamer dit verhaal wel op en er komen zeker en vast nog veel meer mensen die je graag zouden willen helpen met je verdere strijd.

    Je mag mij altijd mailen voor wat telefoonnummers
      zondag 2 oktober 2005 @ 03:50:57 #221
    94609 TheVotary
    Let's go Apeshit!
    pi_31106195
    quote:
    Op zondag 2 oktober 2005 01:57 schreef amokjeeh het volgende:
    maar je zal wel sympathie winnen bij de kijkers.

    Jouw naam blijft hangen.....
    Dat is nog maar de vraag van die sympathie. Het gaat hier om iemand die bewust de kans heeft aanvaard dat het treinverkeer ontregeld zou worden. Er mannetjes eventueel zouden uitrukken die de belastingbetaler veel geld kosten.

    Mijn sympathie heeft hij niet, laat hem maar lekker schoffelen. Veel plezier

    En dat je naam blijft hangen rond zo'n debiele actie is ook niet echt iets wat je wil lijkt me zo.
      zondag 2 oktober 2005 @ 04:12:41 #222
    13462 BansheeBoy
    Assimilatie = Laxatie = Stront
    pi_31106315
    quote:
    Op zondag 2 oktober 2005 03:50 schreef TheVotary het volgende:

    [..]

    Dat is nog maar de vraag van die sympathie. Het gaat hier om iemand die bewust de kans heeft aanvaard dat het treinverkeer ontregeld zou worden. Er mannetjes eventueel zouden uitrukken die de belastingbetaler veel geld kosten.

    Mijn sympathie heeft hij niet, laat hem maar lekker schoffelen. Veel plezier

    En dat je naam blijft hangen rond zo'n debiele actie is ook niet echt iets wat je wil lijkt me zo.
    Waarom probeer je hem een schuldgevoel aan te praten?

    ²
    Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
    Bansheeboy: Fok!ker van de week!
    [Without heart we would be mere machines]
    Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
      zondag 2 oktober 2005 @ 04:22:20 #223
    94609 TheVotary
    Let's go Apeshit!
    pi_31106359
    quote:
    Op zondag 2 oktober 2005 04:12 schreef BansheeBoy het volgende:

    [..]

    Waarom probeer je hem een schuldgevoel aan te praten?

    ²
    Ik probeer niks. Ik schets alleen maar de gevolgen die hadden kunnen intreden. Heb je een beetje verstand dan had hij hier allang zelf achtergekomen. Schijnbaar is dit niet het geval. Best, maar kom hier dan niet mekkeren over dat je zo rot voelt nu en dat je naar de psycholoog wilt. Dan ben je en een debiel en je hebt ook nog eens geen ballen.
      zondag 2 oktober 2005 @ 04:22:41 #224
    102127 Hallulama
    Energy Must Flow
    pi_31106360
    quote:
    Op zondag 2 oktober 2005 04:12 schreef BansheeBoy het volgende:

    Waarom probeer je hem een schuldgevoel aan te praten?

    ²
    Omdat hij niet erg aardig is, omdat hij geen benul van actieve communicatie heeft, geen idee heeft wat contexten zijn, e.d.?
    O, ye Fountains, Meadows, Hills, and Groves
      zondag 2 oktober 2005 @ 06:23:43 #225
    10763 popolon
    Fetchez la vache!
    pi_31106605
    quote:
    Op zaterdag 1 oktober 2005 16:18 schreef SeLang het volgende:
    Iedereen hier loopt nu Yildiz te bashen, maar vergeet even niet dat honderden zoniet duizenden Fok!-ers tot op zekere hoogte medeplichtig zijn.
    Verder ga ik niet.

    Zeker jij moet weten dat 90% van de accounts uit klonen bestaat.

    'Duizenden fokkers'

    En dan nog, laat 'm lekker met z'n naieve stupide ideetjes.

    Hij zit nu te lachen achter z'n computer om al die aandacht.
    Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
      Admin zondag 2 oktober 2005 @ 06:41:12 #226
    2589 crew  yvonne
    On(t)deugend
    pi_31106618
    quote:
    Op zaterdag 1 oktober 2005 15:54 schreef Yildiz het volgende:

    [..]

    2: ik heb ongeveer het pschychologische dieptepunt van mijn leven gehad, de afgelopen dagen, ongeveer 2-3 dagen nauwelijks gegeten, vitaminegebrek is aan alles aan me te zien, ik heb slecht geslapen, en ik ben op een dieptepunt kwa gewicht ook. Ik weet wel zeker dat ik dit soort dingen nooit meer doe.
    Doe niet zo dramatisch zeg, 2-3 dagen nauwelijks eten levert GEEN vitamine gebrek op en je raakt al helemaal niet op een dieptepunt qua gewicht.
    Beetje gejankzak dit.
    En btw, wat is een pschychologisch dieptepunt
    Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
    Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.


    Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
    Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
      zondag 2 oktober 2005 @ 06:43:47 #227
    10763 popolon
    Fetchez la vache!
    pi_31106622
    quote:
    Op zondag 2 oktober 2005 06:41 schreef yvonne het volgende:

    [..]

    Doe niet zo dramatisch zeg, 2-3 dagen nauwelijks eten levert GEEN vitamine gebrek op en je raakt al helemaal niet op een dieptepunt qua gewicht.
    Beetje gejankzak dit.
    En btw, wat is een pschychologisch dieptepunt
    Beetje jankzak ?

    Die gozer moeten ze opsluiten wegens een hoog 'Mien Dobbelsteen' gehalte (booohooo, ik heb iets maar ik krijg geen aandacht).

    Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
      Admin zondag 2 oktober 2005 @ 06:46:48 #228
    2589 crew  yvonne
    On(t)deugend
    pi_31106625
    Ja, op FOK!
    En daar zal de rest van Nederland erg van onder de indruk zijn
    Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
    Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.


    Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
    Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
      zondag 2 oktober 2005 @ 07:07:28 #229
    10763 popolon
    Fetchez la vache!
    pi_31106643
    Er zijn al steuntopics, het enige wat ik mis is een PayPal linkje.

    Wil graag doneren.
    Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
      zondag 2 oktober 2005 @ 10:21:41 #230
    58683 NewOrder
    markt anarchist
    pi_31107347
    quote:
    Op zondag 2 oktober 2005 00:58 schreef D1 het volgende:
    Dit is echt een typisch staaltje van non-redenatie. Aantal aanslagen zijn in de afgelopen 30 jaar alleen maar afgenomen zeg je:

    1) Heb je een bron voor deze cijfers of komen die uit de lucht vallen?
    De Belgische professor Rik Coolsaet heeft vorig jaar een onderzoeksnotitie over internationaal terrorisme uitgegeven. De cijfers die daarin worden genoemd zijn gebaseerd op gegevens van Amerikaanse bronnen (MIPT, RAND, US Department of State).
    quote:
    2) Hebben we het over aanslagen in NL, Europa, de wereld???
    We hebben het over internationaal terrorisme.
    quote:
    3) De afgelopen 30 jaar. Vanwaar die tijdsduur? Is terrorisme een cyclische beweging die net als de economie z'n ups en z'n downs heeft? Je classificeert een "aanslag" als een uniform begrip, met uniforme doelen. 30 jaar geleden had je de IRA, de RAF, de ETA, etc. Aanslagen die door die groeperingen gepleegd zijn zijn moeilijk te vergelijken met de huidige dreiging, alhoewel ETA en IRA er bij in de buurt kwamen.
    Die 30 is afgerond, Coolsaet gebruikte voor zijn onderzoek gegevens vanaf 1977. Uiteraard zijn er verschillende definities van terrrorisme, maar je ziet hoe dan ook een dalende lijn.
    quote:
    4) Je hebt het over een gebrek aan directe aanwijzingen. Tenzij jij een direct lijntje hebt bij de verschillende veiligheiddiensten die de Westerse wereld rijk is, denk ik niet dat jij daar een gefundeerde uitspraak over kunt doen. Het feit dat er geen concrete aanwijzingen voor zijn verhielp niet dat 4 mongolen in Londen een bus en metros opbliezen, nog dat in Madrid veel mensen niet op hun werk aankwamen op 11 Maart, 2004.
    Ondanks dat de statistieken het tegendeel aantonen moeten we maar vertrouwen op de blauwe ogen van de Remkes en Donner? Ik wil politiek beleid zien dat is gefundeerd op cijfers en niet op emoties.
    quote:
    Het feit dat wij in de laatste jaren veelvuldig geconfronteerd zijn met een nieuw soort terreur waarbij de daders de dood niet schuwden heeft een geheel nieuwe situatie doen ontstaan. Het zou ontzettend naief zijn om te denken dat een aanslag hier niet zou kunnen plaatsvinden alleen omdat er nog geen concrete aanwijzingen voor gevonden zijn. Alhoewel, er is de Hofstad-groep. Die, in welk stadium die dan ook waren, plannen aan het maken was om ook hier aanslagen te plegen. En dan zijn er nog de zogenaamde Al Qaida waarschuwingen, waarin ook vaak Nederland genoemd wordt.
    Zelfmoordaanslagen zijn op zich niet nieuw, het lijkt nieuw omdat je er met de huidige media niet meer omheen kunt. Ik kan me best voorstellen dat mensen het beangstigend vinden omdat het natuurlijk nooit valt uit te sluiten dat er ook in Nederland een aanslag wordt gepleegd. Maar van de politiek zou je toch mogen verwachten dat men rationeel redeneert waarbij men zich niet laat beïnvloeden door de media.
      zondag 2 oktober 2005 @ 10:24:32 #231
    58683 NewOrder
    markt anarchist
    pi_31107373
    quote:
    Op zondag 2 oktober 2005 01:09 schreef haagse_elfje het volgende:
    ehm...in welk jaar leef jij dan?

    welke bronnen gebruik om deze "onzin" in mijn ogen dan te onderbouwen?
    Zie mijn bericht hierboven.
    quote:
    Op zondag 2 oktober 2005 01:25 schreef haagse_elfje het volgende:
    kijk eens jongen ; ik zal eerst maar je bronnen gaan chekken voor dat je iets zegt:
    Dat noem jij een bron?
    pi_31108216
    quote:
    Op zondag 2 oktober 2005 03:50 schreef TheVotary het volgende:
    Dat is nog maar de vraag van die sympathie. Het gaat hier om iemand die bewust de kans heeft aanvaard dat het treinverkeer ontregeld zou worden. Er mannetjes eventueel zouden uitrukken die de belastingbetaler veel geld kosten.
    Maar een interessant gedeelte van het verhaal is toch dat de AIVD al zulke briljante opspoortechnieken heeft dat iets wat weken van te voren op een publiek forum aangekondigd is toch nog via een TV-programma aan het licht moest komen.

    Ik moet wel toegeven, ik heb in ieder geval weer het idee dat privacy in Nederland gewoon nog bestaat, en dat Echelon toch echt een fabel is.
    I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
      zondag 2 oktober 2005 @ 11:29:54 #233
    120804 Yildiz
    Freedom or loyalty?
    pi_31108289
    quote:
    Op zondag 2 oktober 2005 11:26 schreef LintuxCx het volgende:

    [..]

    Maar een interessant gedeelte van het verhaal is toch dat de AIVD al zulke briljante opspoortechnieken heeft dat iets wat weken van te voren op een publiek forum aangekondigd is toch nog via een TV-programma aan het licht moest komen.

    Ik moet wel toegeven, ik heb in ieder geval weer het idee dat privacy in Nederland gewoon nog bestaat, en dat Echelon toch echt een fabel is.
    Privacy bestaat inderdaad gelukkig nog steeds, en daar mag men best een beetje trots op zijn.
    Echter, je laatste zin, kan ik met gemak ontkrachtten.
    http://www.google.nl/search?hl=nl&q=bbc+echelon&meta=
    geeft:
    http://news.bbc.co.uk/1/hi/world/europe/1357264.stm

    Sorry, het bestaat, sorry, ze luisteren grotendeels europese grote bedrijven af voor eigen gewin, sorry.
    quote:
    Op zondag 2 oktober 2005 10:24 schreef NewOrder het volgende:

    [..]

    Zie mijn bericht hierboven.
    [..]

    Dat noem jij een bron?
    Heb jij toevallig dat onderzoek ergens op internet staan van deze Rik?
    Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
      zondag 2 oktober 2005 @ 11:30:43 #234
    108508 haagse_elfje
    give me a l word
    pi_31108310
    quote:
    Op zondag 2 oktober 2005 10:24 schreef NewOrder het volgende:

    [..]

    Zie mijn bericht hierboven.
    [..]

    Dat noem jij een bron?
    ja, want de site is van de overheid
    don't give me that fucking bullshit
      zondag 2 oktober 2005 @ 11:32:30 #235
    120804 Yildiz
    Freedom or loyalty?
    pi_31108342
    quote:
    Op zondag 2 oktober 2005 11:30 schreef haagse_elfje het volgende:

    [..]

    ja, want de site is van de overheid
    Echter ook van het Nationaal Coordinatie Terrorisme Bestrijding.

    Als die zeggen dat er echt niks is, is dat net zoals de politie die zegt dat er minder agenten nodig zijn...

    Je moet wel een beetje objectief kunnen blijven soms.
    Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
      zondag 2 oktober 2005 @ 11:38:08 #236
    108508 haagse_elfje
    give me a l word
    pi_31108469
    quote:
    Op zondag 2 oktober 2005 11:32 schreef Yildiz het volgende:

    [..]

    Echter ook van het Nationaal Coordinatie Terrorisme Bestrijding.

    Als die zeggen dat er echt niks is, is dat net zoals de politie die zegt dat er minder agenten nodig zijn...

    Je moet wel een beetje objectief kunnen blijven soms.
    dat is wel waar, als iemand roept dat het terorrisme afneemt in de loop der jaren in Europa dan is dat bullshit
    don't give me that fucking bullshit
      Moderator zondag 2 oktober 2005 @ 11:53:17 #237
    42184 crew  DaMart
    pi_31108898
    Dit is vast al eens door anderen gezegd, maar zo zie ik het:

    Ik heb die andere topics eens snel doorgenomen en er zijn zeker mensen geweest die hem op de mogelijke gevolgen en risico's hebben gewezen. Als je zo'n actie dan toch doorzet, dan heb je zelf bewust een risico genomen dat de politie wel eens niet zo blij met je kan zijn. Dan moet je achteraf niet gaan piepen als dat risico zich openbaart.

    Feit is en blijft dat Yildiz iets heeft gedaan dat (mogelijk) in strijd is met bepalingen uit het wetboek van strafrecht. Gezien de terroristische dreigingen die in de media naar voren zijn gekomen, en ontregelingen van het treinverkeer voorheen door 'vergeten' tassen, had hij kunnen weten dat deze daad consequenties kan hebben.

    Ik vind het ook geen slechte zaak dat de politie dit serieus neemt. Niet omdat het nu Yildiz is, maar in het algemeen. Als ze dit door de vingers zien dan gaat straks elke puber met een beetje gebrek aan gezond verstand (voor de duidelijkheid: dan doel ik niet op Yildiz) een tas neerzetten op stations. Kijk naar die stenengooiers. Zodra er ergens een baksteen van een viaduct is gegooid volgen er snel meer locaties waar dat gebeurt. Dus zeker nu ook deze kwestie in de media is geweest zou het me hebben verbaasd als ze geen voorbeeld hadden willen stellen.

    Nogmaals, het gaat me er daarbij niet om wie het doet. En waarschijnlijk zal het met de hoogte van de straf wel meevallen, al zal Yildiz waarschijnlijk niet helemaal vrijuit gaan.
    Winterwonderland (een kerstverhaal) | Gevangen in sepia (kort verhaal)
    Forumsmileys | Het is patat!
    pi_31109380
    Haagse_elfje, je bent waarschijnlijk te jong om het perspectief te zien, maar ik heb echt niet eens een onderzoeksrapport nodig om te weten dat er nu zeker minder terroristische aanslagen zijn dan in de zeventiger jaren.
    Vliegtuigkapingen, treinkapingen, bomaanslagen, gijzelingen, ontvoeringen etc waren schering en inslag toendertijd. Mensen haalden hun schouders op als er weer eens een vliegtuig gekaapt was; nu is iedere scheet wereldnieuws. Er vielen ook grote aantallen doden toendertijd; toch vergaten we dat snel en werd er in Nederland ook in het geheel niet op gereageerd met nieuwe wetgeving.

    Nederland had zelf ook veel te maken met terrorisme. Raf en Molukkers zorgen voor behoorlijk wat schokkende gebeurtenissen. Niet alleen treinkapingen, maar ook een school waar kinderen gegijzeld werden. Bezetting van de Franse ambassade etc.

    Het soort dingen waar de Hofstad groep van verdacht wordt kwam toen slechts marginaal in het nieuws omdat de pers niet zo hitserig was en het veel vaker voorkwam. Er zijn toendertijd heel veel mensen gearresteerd omdat ze steun verleenden aan bjv. de Raf of de Ira. Er werden regelmatig wapens gevonden etc.

    Nee, het bijzondere van deze jaren is dat er zo'n ophef over gemaakt wordt en dat de Amerikanen voor het eerst op eigen grond last hadden van een aanslag door buitenlanders. Anders dan de Europeanen waren ze daar niet aan gewend en kwam het heel wat mensen goed uit om wetgeving door te voeren die in de oude, liberale VS nooit mogelijk was geweest. En oh, ja het was een mooi quasi argument om Irak binnen te vallen. Daar zou Al-Quaida zitten Toen niet, maar nu wel.
    'Als je Jip en Janneke leest, weet je beter hoe onze samenleving in elkaar zit. De Grondwet is verworden tot een marginaal product.'
      zondag 2 oktober 2005 @ 12:50:16 #239
    58683 NewOrder
    markt anarchist
    pi_31110584
    quote:
    Op zondag 2 oktober 2005 11:29 schreef Yildiz het volgende:
    Heb jij toevallig dat onderzoek ergens op internet staan van deze Rik?
    De link die ik had werkt helaas niet meer, maar hij zit nog wel in de Google cache. Ik heb hier lokaal de pdf nog staan, die kan ik je eventueel mailen.
    pi_31111599
    'Als je Jip en Janneke leest, weet je beter hoe onze samenleving in elkaar zit. De Grondwet is verworden tot een marginaal product.'
    pi_31111647
    Geestig trouwens dat in mijn perceptie eind zeventiger jaren het hoogtepunt was, terwijl dat kennelijk pas in 85 bereikt werd. Tegen die tijd was het kennelijk helemaal geen item meer door de gewenning.
    'Als je Jip en Janneke leest, weet je beter hoe onze samenleving in elkaar zit. De Grondwet is verworden tot een marginaal product.'
      zondag 2 oktober 2005 @ 13:28:13 #242
    108508 haagse_elfje
    give me a l word
    pi_31111969
    quote:
    Op zondag 2 oktober 2005 12:10 schreef multatuli het volgende:
    Haagse_elfje, je bent waarschijnlijk te jong om het perspectief te zien, maar ik heb echt niet eens een onderzoeksrapport nodig om te weten dat er nu zeker minder terroristische aanslagen zijn dan in de zeventiger jaren.
    Vliegtuigkapingen, treinkapingen, bomaanslagen, gijzelingen, ontvoeringen etc waren schering en inslag toendertijd. Mensen haalden hun schouders op als er weer eens een vliegtuig gekaapt was; nu is iedere scheet wereldnieuws. Er vielen ook grote aantallen doden toendertijd; toch vergaten we dat snel en werd er in Nederland ook in het geheel niet op gereageerd met nieuwe wetgeving.

    Nederland had zelf ook veel te maken met terrorisme. Raf en Molukkers zorgen voor behoorlijk wat schokkende gebeurtenissen. Niet alleen treinkapingen, maar ook een school waar kinderen gegijzeld werden. Bezetting van de Franse ambassade etc.

    Het soort dingen waar de Hofstad groep van verdacht wordt kwam toen slechts marginaal in het nieuws omdat de pers niet zo hitserig was en het veel vaker voorkwam. Er zijn toendertijd heel veel mensen gearresteerd omdat ze steun verleenden aan bjv. de Raf of de Ira. Er werden regelmatig wapens gevonden etc.

    Nee, het bijzondere van deze jaren is dat er zo'n ophef over gemaakt wordt en dat de Amerikanen voor het eerst op eigen grond last hadden van een aanslag door buitenlanders. Anders dan de Europeanen waren ze daar niet aan gewend en kwam het heel wat mensen goed uit om wetgeving door te voeren die in de oude, liberale VS nooit mogelijk was geweest. En oh, ja het was een mooi quasi argument om Irak binnen te vallen. Daar zou Al-Quaida zitten Toen niet, maar nu wel.
    in de jaren 70 had je de RAF, de koude oorlog en vele andere dat weet ik ook wel..
    als je in een tijdsbestek kijkt is er in een x aantal jaren heel snel vele serieuze dingen gebeurt.
    tereurdreiging blijft altijd, soms neemt het toe en soms neemt het af. Dan is het een tijdje in een sluimer fase.

    lieve schat als je denkt dat ik 16 jaar ben, dan dankjewel maareh nee gooi er nog 7 jaar bovenop
    don't give me that fucking bullshit
      zondag 2 oktober 2005 @ 14:18:33 #243
    109577 2609
    Paris (L)
    pi_31113777
    -edit: grappig -

    [ Bericht 89% gewijzigd door kLowJow op 02-10-2005 16:17:19 ]
      zondag 2 oktober 2005 @ 14:32:08 #244
    52513 whosvegas
    The Trickster
    pi_31114235
    quote:
    maak hem open en kijk of er een bom in zit. Zo ja, sla alarm, zo niet, breng dat ding naar gevonden voorwerpen. Klaar.
    Wat een flapdrol.
    Bomtassen kunnen wel eens af gaan als ze open gemaakt worden
    Are you nuts??
    pi_31114340
    quote:
    Op vrijdag 30 september 2005 17:59 schreef Johan_de_With het volgende:
    Ik heb dit nu zo'n beetje gelezen en ik moet zeggen dat ik het nogal stakkerig vind. Niet dat ik iets beters had verwacht van Yildiz, die denkt dat de Tweede Kamer deel uitmaakt van de regering, maar zelfs voor hem is dit werkelijk sneu.

    1 - Je had ook gewoon een brief kunnen schrijven, desnoods een open brief. Nee, dat zal niet veel teweeg brengen, maar met een of ander klotengeintje tonen dat je hetzij niet in staat bent om de gevolgen van je gedrag te overzien, hetzij lak hebt aan die gevolgen, doet je ''zaak'' evenmin goed. Grosso modo mag gesteld worden dat jij van mening bent dat de openbare orde en het geldbedrag dat daarmee gemoeid is, ondergeschikt dienen te zijn aan jouw recht op meningsuiting. Een buitengewoon onverantwoordelijke gedachte.
    2 - Je ''brief'' is gesteld in afgrijselijk Nederlands en bevat een gedachtengang van lik-me-vestje.
    3 - De gekozen datum, 11 september, zal wel ludiek zijn voor HBO-begrippen, maar draagt slechts bij aan de weerzin die ik voor dit akkefietje voel.


    2: Angstneurotisch
    U dacht dat er een bom in zat, terwijl er de laatste jaren geen aanslag gepleegd is in de westerse wereld door een tas met explosieven achter te laten. Toch heeft u ervoor gekozen dat dit binnen de mogelijkheden viel. Gefeliciteerd, u bent officieel angstneurotisch, of, u bent in dienst van angstneuroten.


    Ten eerste is de zinsbouw abominabel; maar, belangrijker nog, het is schrikbarend dat iemand die aan de Hogeschool studeert dit soort onzin kan verzinnen. Dat er de afgelopen jaren in de Westerse wereld geen aanslagen zijn gepleegd waarbij gebruik werd gemaakt van tassen vol explosieven, wil dus zeggen dat dit nooit meer zal plaatsvinden en alles maar veronachtzaamd moet worden? . Jij weet natuurlijk ook hoeveel van dergelijke aanslagen door de jaren voorkomen zijn, he, comediant?
    Maar nee, ''angstneurose'' is zo'n kek woord, laten we het blijven gebruiken!

    Dat je even later het lef hebt te zeggen ''nu we toch in gesprek zijn'', terwijl dit ''gesprek'' begon met jouw infantiele gekloot, is een gotspe. En bedenk eens hoezeer jij zelf terroristen in de hand werkt, in plaats van Pechtold te citeren wanneer die het over veiligheidsmaatregelen heeft!

    Ik hoop echt dat ze je NAAIEN voor dit debiele gedoe.
    [i]"you left me standing here, a long long time ago"[/i]
      zondag 2 oktober 2005 @ 14:37:52 #246
    32768 DionysuZ
    Respect my authority!
    pi_31114411
    quote:
    Op zondag 2 oktober 2005 14:32 schreef whosvegas het volgende:

    [..]

    Wat een flapdrol.
    Bomtassen kunnen wel eens af gaan als ze open gemaakt worden
    en wat is de kans dat er überhaupt een bom in zo'n tas zit? Ik denk dat de kans dat je op een zondagmiddag om 10 over 2 door een vrachtwagen geschept wordt groter is dan dat je omkomt omdat je een tas op het station openmaakt waar toevallig een bom in zit.
    □ Reality is merely an illusion,albeit a very persistent one-A.Einstein
    ■ Of ik ben gek of de rest van de wereld.Ik denk zelf de rest van de wereld-Rudeonline
    □ The war is not meant to be won.It is meant to be continuous-G.Orwell
    pi_31114612
    "Wie zijn billen brandt zal op de blaren moeten zitten"
    "Boontje komt om zijn loontje"
    "Wie geschoren wordt moet stil blijven zitten"
    "Wie de bal kaatst...."

    Allemaal zeer toepasselijke uitspraken bij deze kwestie.

    Je snapt toch wel dat je in deze periode van massahysterie, en zeker niet op 11 september, zulke dingen moet flikken?
    I'm celebrating my love for you, with a pint of beer and a new tattoo
      zondag 2 oktober 2005 @ 14:49:32 #248
    32768 DionysuZ
    Respect my authority!
    pi_31114812
    quote:
    Op zondag 2 oktober 2005 14:43 schreef nozem het volgende:
    "Wie zijn billen brandt zal op de blaren moeten zitten"
    "Boontje komt om zijn loontje"
    "Wie geschoren wordt moet stil blijven zitten"
    "Wie de bal kaatst...."

    Allemaal zeer toepasselijke uitspraken bij deze kwestie.

    Je snapt toch wel dat je in deze periode van massahysterie, en zeker niet op 11 september, zulke dingen moet flikken?
    joh het is toch van de zotte dat achtergelaten tassen sowieso kunnen leiden tot het ontruimen van een station? Wanneer is er voor het laatst een bomaanslag gepleegd met een achtergelaten tas? Ik kan me nog herinneren dat hier midden in de stad een bomauto ontplofte, een paar dode toeristen als gevolg.. maar ik zie geen enkel stadsdeel afgezet worden omdat iemand een auto op de markt heeft neergezet. De kans is er, dat het gebeurt, net als de kans dat een bomtas ontploft op een NS station en dat er een kans is dat een paar terroristen schiphol opblazen. Maar wat doe je eraan? Je laten regeren door angst, of gewoon verder gaan met je leven omdat de kans zo klein is, dat je eerder sterft door die hoge bloeddruk of een autoongeluk of kanker dan aan een terroristische aanslag..
    □ Reality is merely an illusion,albeit a very persistent one-A.Einstein
    ■ Of ik ben gek of de rest van de wereld.Ik denk zelf de rest van de wereld-Rudeonline
    □ The war is not meant to be won.It is meant to be continuous-G.Orwell
    pi_31115139
    Dat de actie van Yildiz in strijd is met wettelijke bepalingen (ordeverstoring) doet voor mij niets af dat hij een vinger op een zere plek legt. Het terrorisme is hot, mede door allerlei media. De overheid begint met allerlei bepalingen en acties om dit zogenaamde terrorisme te voorkomen. Men wil internetverkeer volgen en opslaan, mobieltjes afluisteren etc. En toch kon een actie zoals Yildiz heeft gemaakt niet voorkomen worden.
    Ik vind zelf dat de media die terroristen, als ze al bestaan in grote getale, teveel credits geven. Terroristen pakken we hard aan zodat ze ons niets kunnen doen. Ja, dat zien we...ze weten ons nu al te raken omdat onze hele samenleving merkt dat er dingen veranderen door alleen al de dreiging van die gasten. Als een terrorist mij wil opblazen, dan doet hij dat maar lekker. Een terrorist is gewoon een slappe zak zonder enig stukje lef.
    Yildiz laat merken dat er blijbkaar genoeg mensen zijn die nu al bang zijn voor een verlaten tas op een station. Wat zal je dan een leven hebben zeg...al helemaal als ik ook nog kan melden dat sommige mensen met een tas op de rug zichzelf opblazen. Misschien kan je je dan maar beter nooit meer tussen de mensen begeven.
    pi_31115264
    quote:
    Op zondag 2 oktober 2005 14:49 schreef DionysuZ het volgende:

    [..]

    joh het is toch van de zotte dat achtergelaten tassen sowieso kunnen leiden tot het ontruimen van een station? Wanneer is er voor het laatst een bomaanslag gepleegd met een achtergelaten tas? Ik kan me nog herinneren dat hier midden in de stad een bomauto ontplofte, een paar dode toeristen als gevolg.. maar ik zie geen enkel stadsdeel afgezet worden omdat iemand een auto op de markt heeft neergezet. De kans is er, dat het gebeurt, net als de kans dat een bomtas ontploft op een NS station en dat er een kans is dat een paar terroristen schiphol opblazen. Maar wat doe je eraan? Je laten regeren door angst, of gewoon verder gaan met je leven omdat de kans zo klein is, dat je eerder sterft door die hoge bloeddruk of een autoongeluk of kanker dan aan een terroristische aanslag..
    Dat soort waardeoordelen over de huidige massahysterie zijn niet relevant. Je kunt er van vinden wat je wilt en iedereen heeft er zijn eigen mening over. Er is nu eenmaal kans op een aanslag, ook in Nederland en dat levert onder een groot deel van bevolking paniek op. Yildiz had de situatie beter in moeten schatten. Hij kon, als hij een klein beetje intelligentie in zijn donder had, op zijn klompen aanvoelen dat hij met een dergelijke daad niet zomaar weg zou komen.
    Kijk, heel veel mensen vinden de huidige angst voor aanslagen onterecht en denken er het hunne van. Ik ben ook niet bang voor een eventuele aanslag, maar ik ga geen 'daad stellen' door voor de grap een tas met ballonnen op een station achter te laten. Als je de huidige paniek overtrokken vindt dan heb je daar het volste recht toe. Maar ga de maatschappij niet proberen te veranderen door dergelijke zotte acties, je brandt er alleen maar je billen mee.
    I'm celebrating my love for you, with a pint of beer and a new tattoo
    pi_31115743
    De overheid wil doen geloven dat veel kontrole (?) aanslagen voorkomt, ik durf heel hard te roepen dat er maar een gek nodig is om een bloedbad te maken en dat elke vorm van kontrole dit niet kan voorkomen. Kortom scheinveiligheid ten koste van ieders privacy. Maar ach, het levert de overheid geld op en dat is veel belangrijker.
    Dit bericht is goedgekeurd door de NSA en de NVD en andere opsporingsdiensten.
    pi_31115767
    quote:
    Op zaterdag 1 oktober 2005 15:43 schreef Yildiz het volgende:
    We willen gelukkig allemaal wel graag dat ik onwijs hard genaaid gaat worden.
    Neuh, naar mijn immer bescheiden mening ben je al voldoende gestraft met de ongewilde media-aandacht die jouw persoontje gehad heeft de laatste tijd (met als hoogepunt, danwel dieptepunt, het totaal overbodige tonen van foto's van jou in het programma Opsporing Verzocht).

    Eenieder die een hoge straf voor jouw actie rechtvaardig vindt is een angsthaas, laat zich angst aanpraten door een media-hype en denkt vanuit deze angst.
    Als je eigenwijs bent, moet je wel zorgen dat je de wijsheid hebt.
    pi_31115864
    Het gaat er niet om het huidige beleid overtrokken is of niet. Of dat we met zijn allen veel te panisch reageren of niet. Dat is allemaal niet belangrijk. Yildiz wilde een daad stellen en ondanks dat men (ik heb het toendertijd niet gevolgd, maar heb wat bijgelezen) hem meerdere malen heeft gewaarschuwd voor de gevolgen is hij toch tot handelen overgegaan. Dat is allemaal leuk en aardig, maar ga dan achteraf niet zitten janken dat je naar de rechter moet. Zo werkt het nu eenmaal en dat had hij moeten beseffen, al lang voordat hij tot deze stompzinnige daad overging.
    I'm celebrating my love for you, with a pint of beer and a new tattoo
      zondag 2 oktober 2005 @ 15:26:10 #254
    32768 DionysuZ
    Respect my authority!
    pi_31115922
    quote:
    Op zondag 2 oktober 2005 15:04 schreef nozem het volgende:

    [..]

    Dat soort waardeoordelen over de huidige massahysterie zijn niet relevant. Je kunt er van vinden wat je wilt en iedereen heeft er zijn eigen mening over. Er is nu eenmaal kans op een aanslag, ook in Nederland en dat levert onder een groot deel van bevolking paniek op. Yildiz had de situatie beter in moeten schatten. Hij kon, als hij een klein beetje intelligentie in zijn donder had, op zijn klompen aanvoelen dat hij met een dergelijke daad niet zomaar weg zou komen.
    Kijk, heel veel mensen vinden de huidige angst voor aanslagen onterecht en denken er het hunne van. Ik ben ook niet bang voor een eventuele aanslag, maar ik ga geen 'daad stellen' door voor de grap een tas met ballonnen op een station achter te laten. Als je de huidige paniek overtrokken vindt dan heb je daar het volste recht toe. Maar ga de maatschappij niet proberen te veranderen door dergelijke zotte acties, je brandt er alleen maar je billen mee.
    je geeft wel een signaal af van 'mensen waar zijn we nou helemaal mee bezig'. Een geslaagde protestactie. Het hele jaar door worden aanslagen met bomauto's gepleegd door terroristen op deze planeet. Zelfmoordterroristen die zich in een bus opblazen. Maar nee, auto's worden niet als gevaarlijk gezien en iedereen kan gewoon met een tas op z'n rug overal naartoe. Maar een tas, achtergelaten op een plek waar een tas vergeten niet ondenkbaar is, tassen die iedere dag op ik weet niet hoe veel stations vergeten worden en waarmee amper aanslagen worden gepleegd, zo'n tas is opeens een bedreiging, een mogelijke bom, en de spoorwegpolitie moet ervoor langskomen. Het is gewoon belachelijk.

    Ondertussen versterkt Donner de massahysterie nog even door te waarschuwen dat een kutdorp in groningen ook grote kansen heeft om door een terroristische aanslag te worden getroffen, en dat de dreiging zeer reeel is ook al zijn er geen concrete aanwijzingen. Wie is dan degene die massahysterie teweeg brengt?
    □ Reality is merely an illusion,albeit a very persistent one-A.Einstein
    ■ Of ik ben gek of de rest van de wereld.Ik denk zelf de rest van de wereld-Rudeonline
    □ The war is not meant to be won.It is meant to be continuous-G.Orwell
    pi_31116149
    quote:
    Op zondag 2 oktober 2005 14:49 schreef DionysuZ het volgende:

    [..]

    joh het is toch van de zotte dat achtergelaten tassen sowieso kunnen leiden tot het ontruimen van een station? Wanneer is er voor het laatst een bomaanslag gepleegd met een achtergelaten tas?
    Om er een paar te noemen:

    6-2-2004 Moskou
    11-3-2004 Madrid
    21-7-2005 London
    23-7-2005 Egypte
    Juni & Juli 2005 Spanje (5 keer ETA met tassen en autobommen)

    http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_terrorist_incidents
      Moderator zondag 2 oktober 2005 @ 15:35:07 #256
    42184 crew  DaMart
    pi_31116167
    quote:
    Op zondag 2 oktober 2005 15:26 schreef DionysuZ het volgende:

    [..]

    je geeft wel een signaal af van 'mensen waar zijn we nou helemaal mee bezig'. Een geslaagde protestactie. Het hele jaar door worden aanslagen met bomauto's gepleegd door terroristen op deze planeet. Zelfmoordterroristen die zich in een bus opblazen. Maar nee, auto's worden niet als gevaarlijk gezien en iedereen kan gewoon met een tas op z'n rug overal naartoe. Maar een tas, achtergelaten op een plek waar een tas vergeten niet ondenkbaar is, tassen die iedere dag op ik weet niet hoe veel stations vergeten worden en waarmee amper aanslagen worden gepleegd, zo'n tas is opeens een bedreiging, een mogelijke bom, en de spoorwegpolitie moet ervoor langskomen. Het is gewoon belachelijk.

    Ondertussen versterkt Donner de massahysterie nog even door te waarschuwen dat een kutdorp in groningen ook grote kansen heeft om door een terroristische aanslag te worden getroffen, en dat de dreiging zeer reeel is ook al zijn er geen concrete aanwijzingen. Wie is dan degene die massahysterie teweeg brengt?
    Ik denk dat je massahysterie los moet zien van een eventuele (terechte) vervolging. Iemand overtreedt de wet en moet voor de rechter verschijnen. Zo werkt dat nou eenmaal in Nederland. Straks kun je inbrekers wel vrij gaan stellen omdat ze alleen maar naar binnen waren geslopen om te bewijzen dat een inbraakalarm totaal geen zin heeft. Of vervolg je mensen die stenen vanaf viaducten niet, omdat ze wilden aantonen dat er veel puin ligt bij die viaducten dat gevaar voor het verkeer kan opleveren.

    Zoals ik al eerder heb gezegd: mensen hebben Yildiz gewaarschuwd, en toch heeft hij zijn actie doorgezet. Hij heeft dus bewust het risico genomen dat hij aan de rechter mag uitleggen waarom hij die tas heeft geplaatst. En als dat risico nu waarheid wordt, moet hij niet gaan zeiken. Hij was mans genoeg om die tas achter te laten, dan moet hij nu mans genoeg zijn om de consequenties te zien.

    En nogmaals, ik denk dat de straf best mee zal vallen straks. Maar dat de politie gewoon laat zien dat ze dit soort zaken serieus nemen, en dat vind ik alleen maar goed.
    Winterwonderland (een kerstverhaal) | Gevangen in sepia (kort verhaal)
    Forumsmileys | Het is patat!
    pi_31116190
    quote:
    Op zondag 2 oktober 2005 15:26 schreef DionysuZ het volgende:

    [..]

    je geeft wel een signaal af van 'mensen waar zijn we nou helemaal mee bezig'. Een geslaagde protestactie. Het hele jaar door worden aanslagen met bomauto's gepleegd door terroristen op deze planeet. Zelfmoordterroristen die zich in een bus opblazen. Maar nee, auto's worden niet als gevaarlijk gezien en iedereen kan gewoon met een tas op z'n rug overal naartoe. Maar een tas, achtergelaten op een plek waar een tas vergeten niet ondenkbaar is, tassen die iedere dag op ik weet niet hoe veel stations vergeten worden en waarmee amper aanslagen worden gepleegd, zo'n tas is opeens een bedreiging, een mogelijke bom, en de spoorwegpolitie moet ervoor langskomen. Het is gewoon belachelijk.

    Ondertussen versterkt Donner de massahysterie nog even door te waarschuwen dat een kutdorp in groningen ook grote kansen heeft om door een terroristische aanslag te worden getroffen, en dat de dreiging zeer reeel is ook al zijn er geen concrete aanwijzingen. Wie is dan degene die massahysterie teweeg brengt?
    Natuurlijk. Wellicht zijn we allemaal wat doorgeslagen en zouden we ons wat minder zorgen moeten maken.Niet omdat er helemaal geen dreiging is, maar omdat het toch niks uithaalt om continu angstig door het leven te gaan De aanslagen in Londen en Madrid hebben bewezen dat dit net zo goed ook ons zou kunnen gebeuren en dan niet in Usquert, Tietjerksteradeel of Uithuizermeeden maar in Amsterdam of Den Haag. Kijk, ik vind het prima dat Yildiz de massahysterie aan de kaak stelt, of daar in ieder geval een poging toe gedaan heeft, maar naar wat ik zo her en der heb gelezen is het meer de ondoordachte actie geweest van een puber die graag een daad wilde stellen, daar over heeft opgeschept, uiteindelijk niet meer terugkon en begon te janken toen het al lang en breed te laat was. Als hij een klein beetje research had gedaan en zich wat had aangetrokken van goedbedoelde adviezen dan had hij kunnen weten dat hij vervolgd zou worden. Ik heb geen medelijden met hem.
    I'm celebrating my love for you, with a pint of beer and a new tattoo
      zondag 2 oktober 2005 @ 15:39:43 #258
    102127 Hallulama
    Energy Must Flow
    pi_31116290
    Wanneer in Israel een tas wordt gevonden, dan vraagt degene die de tas ontdekt aan de mensen het dichtst bij de tas of het hun tas is, een keer in het algemeen (aan de groep), daarna persoonlijk (aan ieder individu), en als niemand positief reageert dan gaat men over tot ontruiming.

    Op dat moment is er nog geen politie aan te pas gekomen.

    Het is een beetje de standaard procedure aldaar, heb ik me laten vertellen.

    Zie het als een aangeleerde gewoonte, om als soort de overlevingskansen te vergroten.
    O, ye Fountains, Meadows, Hills, and Groves
      zondag 2 oktober 2005 @ 15:40:22 #259
    32768 DionysuZ
    Respect my authority!
    pi_31116307
    quote:
    Op zondag 2 oktober 2005 15:35 schreef DaMart het volgende:

    [..]

    Ik denk dat je massahysterie los moet zien van een eventuele (terechte) vervolging. Iemand overtreedt de wet en moet voor de rechter verschijnen. Zo werkt dat nou eenmaal in Nederland. Straks kun je inbrekers wel vrij gaan stellen omdat ze alleen maar naar binnen waren geslopen om te bewijzen dat een inbraakalarm totaal geen zin heeft. Of vervolg je mensen die stenen vanaf viaducten niet, omdat ze wilden aantonen dat er veel puin ligt bij die viaducten dat gevaar voor het verkeer kan opleveren.
    dit staat in geen enkele verhouding. Yildiz zijn actie heeft niemand in gevaar gebracht. Ik zie ook niet waarom het achterlaten van een tas strafbaar zou moeten zijn. Vooral omdat het geen bedreiging betrof en je dit ook niet ervan kon maken met alle goede wil.
    quote:
    Zoals ik al eerder heb gezegd: mensen hebben Yildiz gewaarschuwd, en toch heeft hij zijn actie doorgezet. Hij heeft dus bewust het risico genomen dat hij aan de rechter mag uitleggen waarom hij die tas heeft geplaatst. En als dat risico nu waarheid wordt, moet hij niet gaan zeiken. Hij was mans genoeg om die tas achter te laten, dan moet hij nu mans genoeg zijn om de consequenties te zien.

    En nogmaals, ik denk dat de straf best mee zal vallen straks. Maar dat de politie gewoon laat zien dat ze dit soort zaken serieus nemen, en dat vind ik alleen maar goed.
    Als ik Yildiz was geweest had ik deze mogelijkheid idd ook ingecalculeerd. De nederlandse paranoia is zo ver gevorderd dat we graag die bewaarplicht door willen voeren en geen problemen hebben met de id plicht of andere zogenaamd anti terrorisme maatregelen, dat er inderdaad wel een kans was dat hij voor zoiets wel weer vervolgd zou worden. Maar ik hoop dat hij niet teveel gestraft wordt voor een protestactie.
    □ Reality is merely an illusion,albeit a very persistent one-A.Einstein
    ■ Of ik ben gek of de rest van de wereld.Ik denk zelf de rest van de wereld-Rudeonline
    □ The war is not meant to be won.It is meant to be continuous-G.Orwell
    pi_31116430
    quote:
    Op zaterdag 1 oktober 2005 16:18 schreef SeLang het volgende:
    Iedereen hier loopt nu Yildiz te bashen, maar vergeet even niet dat honderden zoniet duizenden Fok!-ers tot op zekere hoogte medeplichtig zijn.

    Half Fok heeft namelijk de topics van Yildiz gevolgd toen hij de actie meer dan een week van tevoren aan het voorbereiden was en heeft hem aangemoedigd tot aan het moment dat hij de tas plaatste. Niemand heeft hiervan aangifte gedaan, ook niet nadat Yildiz postte (met fotos als bewijs) dat de tas geplaatst was. Dit maakt half Fok medeplichtig aan de actie.

    Verder:
  • Minimaal één andere Fok!-er is een uur later zelfs gaan checken of de tas er nog stond.
  • Minimaal één andere Fok-er heeft een zelfde tas op een andere lokatie geplaatst.
  • Diverse mods op Fok hebben de voorbereidings topics gevolgd, hebben geen aangifte gedaan en hebben zelfs nieteens de topics gesloten terwijl het hier om een criminele activiteit ging (dit is zelfs interne Fok policy)
  • Honderden, zoniet duizenden Fok!-ers wisten van de actie en deden niks om te waarschuwen....

    Als justitie consequent is dan gaan ze ook alle Fok!-ers die van de actie op de hoogte waren vervolgen.
    Verder moet Fok uit de lucht, want Fok heeft willens en wetens een platform geboden voor het coordineren van deze criminele activiteit (die zoals uit bovenstaande blijkt geen pure éénmans actie was)
  • Er zijn wel vaker (terroristische) aanslagen aangekondigd op het internet, maar daar is ook niets mee gedaan.

    Wel heb je een punt dat de mods in zekere mate mede-verantwoordelijk zouden kunnen zijn, maar om eerlijk te zijn had ik het topic ook niet gesloten als ik mod was denk ik .
      Moderator zondag 2 oktober 2005 @ 15:47:45 #261
    42184 crew  DaMart
    pi_31116504
    quote:
    Op zondag 2 oktober 2005 15:40 schreef DionysuZ het volgende:

    [..]

    dit staat in geen enkele verhouding. Yildiz zijn actie heeft niemand in gevaar gebracht. Ik zie ook niet waarom het achterlaten van een tas strafbaar zou moeten zijn. Vooral omdat het geen bedreiging betrof en je dit ook niet ervan kon maken met alle goede wil.
    [..]
    Een inbreker die alleen inbreekt en verder niets steelt of niemand bedreigt brengt ook niemand in gevaar. Iemand die een steen gooit op een verlaten autoweg ook niet. Maar toch is dat strafbaar, dus er zijn zeker overeenkomsten.
    quote:
    Als ik Yildiz was geweest had ik deze mogelijkheid idd ook ingecalculeerd. De nederlandse paranoia is zo ver gevorderd dat we graag die bewaarplicht door willen voeren en geen problemen hebben met de id plicht of andere zogenaamd anti terrorisme maatregelen, dat er inderdaad wel een kans was dat hij voor zoiets wel weer vervolgd zou worden. Maar ik hoop dat hij niet teveel gestraft wordt voor een protestactie.
    Ik vind die bewaarplicht, de ID plicht grote onzin die nergens toe leidt, behalve dat de burgers weer even nutteloos gepest worden. Massahysterie is ook iets nutteloos. Je kunt je bang gaan maken om een gek die een station op kan blazen, maar de kans is groter dat je uitglijdt in de hondenstront op straat, ongelukkig terechtkomt en je nek breekt.

    Maar Yildiz had ook op een andere manier kunnen protesteren. Desnoods had hij zichzelf vastgeketend aan een lantaarnpaal en was hij in hongerstaking gegaan of zo, of had hij een open brief geschreven. Maar een tas achterlaten op een station kan nu eenmaal, helaas door de massahysterie die bij sommige medelanders helaas toch leeft, worden gezien als (een poging tot) het verstoren van de orde. En dat is strafbaar of je nu Yildiz heet, of Danny of JP Balkenende. Hij is zelf zo stom geweest om dat risico te nemen, dus nogmaals, dan moet hij nu ook niet gaan janken dat hij voor de rechter moet komen.
    Winterwonderland (een kerstverhaal) | Gevangen in sepia (kort verhaal)
    Forumsmileys | Het is patat!
      zondag 2 oktober 2005 @ 15:58:50 #262
    56724 Wombcat
    rent wiel
    pi_31116772
    quote:
    Op zondag 2 oktober 2005 15:34 schreef mouzzer het volgende:

    [..]

    Om er een paar te noemen:

    6-2-2004 Moskou
    11-3-2004 Madrid
    21-7-2005 London
    23-7-2005 Egypte
    Juni & Juli 2005 Spanje (5 keer ETA met tassen en autobommen)

    http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_terrorist_incidents
    En hier een lijstje op Wikipedia met autobommen sinds 2005. Ook best de moeite. Wat gaan we doen tegen al die levensgevaarlijk geparkeerde auto's?
    in a crowd you lose humanity
    pi_31117474
    quote:
    Op zondag 2 oktober 2005 14:43 schreef nozem het volgende:
    "Wie zijn billen brandt zal op de blaren moeten zitten"
    "Boontje komt om zijn loontje"
    "Wie geschoren wordt moet stil blijven zitten"
    "Wie de bal kaatst...."

    Allemaal zeer toepasselijke uitspraken bij deze kwestie.

    Je snapt toch wel dat je in deze periode van massahysterie, en zeker niet op 11 september, zulke dingen moet flikken?
    Inderdaad.
    Duidelijk geval met voorbedachten rade.
    En dan nu zo zielig huilen en klagen... onbegrijpelijk.
    Blijf dan ook NU achter je daden staan.
    Het is moeilijk vriendelijkheid weg te geven, het wordt bijna altijd teruggegeven.
    pi_31117715
    quote:
    Op zondag 2 oktober 2005 15:58 schreef Wombcat het volgende:

    [..]

    En hier een lijstje op Wikipedia met autobommen sinds 2005. Ook best de moeite. Wat gaan we doen tegen al die levensgevaarlijk geparkeerde auto's?
    Het onderwerp was achtergelaten tassen niet autobommen. Dan kan je wel autobommen erbij halen maar de vraag ging over aanslagen met achtergelaten tassen. In de brief staat niks over autobommen, in de brief stelt Yildiz dat er laatste jaren geen aanslagen met achtergelaten tassen zijn geweest terwijl dat duidelijk wel het geval is. Daaruit blijkt wel hoe ondoordacht zijn actie geweest is, hij had zich er eerst in moeten verdiepen. Tuurlijk zijn 99.99% van de achtergelaten tassen ongevaarlijk, tuurlijk wordt er vaak te overdreven op gereageerd de laatste tijd als men een achtergelaten tas vindt (in london na 7/7 waren er 250 meldingen per dag van achtergelaten tassen waar politie op moest reageren). Maar feit blijft dat er recent wel aanslagen geweest zijn met achtergelaten tassen en daar ging Yildiz al de mist mee in en daar reageer ik op. Niks meer en niks minder. En dan kan Yildiz wel mensen angstneurotisch noemen maar zijn reacties na opsporing verzocht zijn ook niet die van een erg stabiel persoon.
    pi_31117757
    quote:
    Op zaterdag 1 oktober 2005 13:14 schreef NewOrder het volgende:

    [..]


    [..]

    Ze hebben de tas gewoon opengemaakt. De lichte paniek was blijkbaar niet meer dan de horecamedewerker die de politie heeft ingeschakeld. Een hoop tumult om niets.
    Nee. De tas is met een reden achtergelaten en er zat een directe boodschap bij. Als politie/justitie niet weet wie de afzender is dan vormt dit direct een risico. Voor hetzelfde geld gaat de plaatser van de tas een volgende keer verder om z'n boodschap kracht bij te zetten, dus wil men graag weten wie die tas heeft neergezet. De boodschap lijkt overigens op verklaringen van de UNA-bomber, al zijn Yildiz en die man natuurlijk niet te vergelijken.
      Redactie Frontpage / Weblog zondag 2 oktober 2005 @ 16:41:13 #266
    80791 crew  Paul
    Winnaar 5 FOK-awards 2022
    pi_31117827
    quote:
    Op zondag 2 oktober 2005 16:26 schreef CartWOman het volgende:

    [..]

    Inderdaad.
    Duidelijk geval met voorbedachten rade.
    En dan nu zo zielig huilen en klagen... onbegrijpelijk.
    Blijf dan ook NU achter je daden staan.
    laat hem maar lekker een goeie taakstraf krijgen
    GA EENS WERKEN/UITKERING TREKKEN IPV OP FOK ZITTEN!
    Speklap3000 is mijn maatje en DTS winnaar februari!
      Redactie Frontpage / Weblog zondag 2 oktober 2005 @ 16:42:10 #267
    80791 crew  Paul
    Winnaar 5 FOK-awards 2022
    pi_31117850
    Wanneer is deze zaak eigenlijk bij de rechter, ik wil er misschien wel naartoe gaan
    GA EENS WERKEN/UITKERING TREKKEN IPV OP FOK ZITTEN!
    Speklap3000 is mijn maatje en DTS winnaar februari!
      zondag 2 oktober 2005 @ 16:44:59 #268
    120804 Yildiz
    Freedom or loyalty?
    pi_31117917
    Even iets, ik wordt al heel fijn bestempeld als niet stabiel zijnde, waarvoor mijn dank.
    Maar zouden we het hierbij kunnen laten, en geen deel 3 openen?

    Ik bedoel, wacht nou maar gewoon die rechtzaak af, en ga niet voor eigen rechter lopen spelen ofzo.
    (Zoals er velen klaarblijkelijk maar al te graag doen.)
    Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
    pi_31118086
    quote:
    Op zondag 2 oktober 2005 14:49 schreef DionysuZ het volgende:

    [..]

    joh het is toch van de zotte dat achtergelaten tassen sowieso kunnen leiden tot het ontruimen van een station? Wanneer is er voor het laatst een bomaanslag gepleegd met een achtergelaten tas?
    Goeie vraag. Op elf september 2001 heeft iemand zich ook vast afgevraagd of er sinds de Tweede Wereldoorlog wel eens een kamikazeaanval op Amerikaans grondgebied had plaatsgevonden.
    quote:
    De kans is er, dat het gebeurt, net als de kans dat een bomtas ontploft op een NS station en dat er een kans is dat een paar terroristen schiphol opblazen. Maar wat doe je eraan? Je laten regeren door angst, of gewoon verder gaan met je leven omdat de kans zo klein is, dat je eerder sterft door die hoge bloeddruk of een autoongeluk of kanker dan aan een terroristische aanslag..
    Er is natuurlijk geen sprake van je ''laten regeren door angst'' als je, juist op een NS-station, een verdachte tas aantreft. Daar hoef je echt niet de hele dag bang voor te zijn, net zomin als je de hele dag hoeft te vrezen voor moordenaars of inbrekers om je ongemakkelijk te voelen wanneer je 's avonds iets onverklaarbaars in je huis hoort.

    Ik heb hier trouwens een overzicht van ontruimingen wegens verdachte pakketjes:

    http://www.nu.nl/news.jsp?n=316240&c=13


    http://www.planet.nl/plan(...)tid=460420/sc=885430


    http://www.brandweer.nl/cms/show/id=429179/contentid=44439

    http://www.mindef.nl/nieu(...)0303_ontruiming.html


    http://www.mindef.nl/nieuws/nieuwsberichten/060301_bomalarm.html


    Als je de afgelopen jaren het nieuws een beetje in de gaten hebt gehouden, dan weet je dat op de vondst van zo'n pakketje vaker wel dan niet een ontruiming volgt.
    pi_31118138
    quote:
    Op zondag 2 oktober 2005 16:44 schreef Yildiz het volgende:
    Even iets, ik wordt al heel fijn bestempeld als niet stabiel zijnde, waarvoor mijn dank.
    Maar zouden we het hierbij kunnen laten, en geen deel 3 openen?

    Ik bedoel, wacht nou maar gewoon die rechtzaak af, en ga niet voor eigen rechter lopen spelen ofzo.
    (Zoals er velen klaarblijkelijk maar al te graag doen.)
    Tsja, je hebt het over jezelf afgeroepen. Jij was degene die er een stoer topic over opende en geilde op alle aandacht, jij was degene die het vervolgens deed en jij bent degene die nu op de blaren moet zitten. Simpel als pannekoeken. Wat denk je nu? Dat wij met zijn allen medelijden met je hebben en gehoor geven aan je geweeklaag? Het gros van de FOK!users is dol op dit soort rellen, het is hot news, het is sensatie, het zorgt voor een harde piemel bij 95% van de personen hier. Er zal nog lang over worden gesproken. Het is niet anders beste Yildiz.
    I'm celebrating my love for you, with a pint of beer and a new tattoo
    pi_31118182
    quote:
    Op zondag 2 oktober 2005 16:50 schreef Johan_de_With het volgende:


    Als je de afgelopen jaren het nieuws een beetje in de gaten hebt gehouden, dan weet je dat op de vondst van zo'n pakketje vaker wel dan niet een ontruiming volgt.
    Met de opmerking erbij dat de vondsten zonder ontruiming natuurlijk niet in het nieuws komen.
      Redactie Frontpage / Weblog zondag 2 oktober 2005 @ 16:57:21 #272
    80791 crew  Paul
    Winnaar 5 FOK-awards 2022
    pi_31118266
    quote:
    Op zondag 2 oktober 2005 16:44 schreef Yildiz het volgende:
    Even iets, ik wordt al heel fijn bestempeld als niet stabiel zijnde, waarvoor mijn dank.
    Maar zouden we het hierbij kunnen laten, en geen deel 3 openen?

    Ik bedoel, wacht nou maar gewoon die rechtzaak af, en ga niet voor eigen rechter lopen spelen ofzo.
    (Zoals er velen klaarblijkelijk maar al te graag doen.)
    Nee eigen schuld dikke bult
    GA EENS WERKEN/UITKERING TREKKEN IPV OP FOK ZITTEN!
    Speklap3000 is mijn maatje en DTS winnaar februari!
      zondag 2 oktober 2005 @ 17:02:03 #273
    32768 DionysuZ
    Respect my authority!
    pi_31118363
    quote:
    Op zondag 2 oktober 2005 16:50 schreef Johan_de_With het volgende:

    Er is natuurlijk geen sprake van je ''laten regeren door angst'' als je, juist op een NS-station, een verdachte tas aantreft. Daar hoef je echt niet de hele dag bang voor te zijn, net zomin als je de hele dag hoeft te vrezen voor moordenaars of inbrekers om je ongemakkelijk te voelen wanneer je 's avonds iets onverklaarbaars in je huis hoort.
    Een "verdachte" tas nog wel. Voor zover ik weet was er niks verdachts aan de tas, het was een doodnormale tas, zonder "verdacht pakket" of "bom" erop geschreven. Zonder tikkend geluid en zonder draadjes of antenne. En het stond nog wel bij de smullers, een plek waar veel mensen de tas even neerzetten, vergeten is zo gebeurd. Dus 'verdacht'? hoe kom je erbij?
    □ Reality is merely an illusion,albeit a very persistent one-A.Einstein
    ■ Of ik ben gek of de rest van de wereld.Ik denk zelf de rest van de wereld-Rudeonline
    □ The war is not meant to be won.It is meant to be continuous-G.Orwell
    pi_31118469
    quote:
    Op donderdag 29 september 2005 13:16 schreef LintuxCx het volgende:
    Ik heb voor het eerst in mijn leven een topic "gesloten", laat ik dan ook meteen maar een deeltje 2 openen.

    Laat 11 september uw sporttas staan
    [11-SEPT-2005] Tassendump, de nabeschouwing
    yildiz is de lul :)
    Yildiz (Rick P.) is gevonden dankzij Opsporing Verzocht 3
    [..]

    Zolang er nog mensen zijn die braaf naar de politie gaan om aangifte te doen van iets waarvan ze getuige zijn en als dank een boete krijgen omdat ze hun identificatie niet bij zich hebben, kan ik nou niet echt zeggen dat het de onschuldige burger niet schaadt...
    Wat is een kamper, als ik vragen mag?

    1.iemand die uit Kampen komt?
    2. iemand die gek is op kamperen?
    3. vul in ......
    pi_31118773
    quote:
    Op zondag 2 oktober 2005 17:02 schreef DionysuZ het volgende:

    [..]

    Een "verdachte" tas nog wel. Voor zover ik weet was er niks verdachts aan de tas, het was een doodnormale tas, zonder "verdacht pakket" of "bom" erop geschreven.
    Dat maakt het des te verdachter. (Flauwe geintjes maken kan ik ook.)
    quote:
    Zonder tikkend geluid en zonder draadjes of antenne. En het stond nog wel bij de smullers, een plek waar veel mensen de tas even neerzetten, vergeten is zo gebeurd. Dus 'verdacht'? hoe kom je erbij?
    Of een tas verdacht is of niet, is aan de mensen die er op dat moment bij aanwezig zijn. Zo te zien was dit een vrij grote tas, die vergeet je niet zomaar. Dat het bij de Smullers plaats vond, kan ook een teken zijn van berekening. Daarenboven zijn er, zoals je hebt kunnen lezen in de bovenstaande berichten, voor evenmin welomschreven pakketjes stations ontruimd. Het was dus bepaald niet ondenkbaar dat dit zou gebeuren.

    [ Bericht 4% gewijzigd door Johan_de_With op 02-10-2005 17:27:02 ]
    pi_31119211
    quote:
    Op zondag 2 oktober 2005 17:06 schreef The_Viper het volgende:
    Wat is een kamper, als ik vragen mag?

    1.iemand die uit Kampen komt?
    2. iemand die gek is op kamperen?
    3. vul in ......
    Ik heb dat niet geschreven, maar ik denk dat ik 't wel kan beantwoorden. Ik gok dat het om woonwagenkamp bewoners gaat...
    I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
    pi_31120415
    Waarom een tas achterlaten niet zou mogen.

    ''Gewoon die tijd terug''? Dat kan niet. Je kunt ook de uitvinding van de atoombom niet verhelpen, of de uitvinding van het vliegtuig. Denk je nu echt zo simpel?
      zondag 2 oktober 2005 @ 18:45:30 #278
    58683 NewOrder
    markt anarchist
    pi_31121201
    quote:
    Op zondag 2 oktober 2005 16:38 schreef Keromane het volgende:
    Nee. De tas is met een reden achtergelaten en er zat een directe boodschap bij. Als politie/justitie niet weet wie de afzender is dan vormt dit direct een risico. Voor hetzelfde geld gaat de plaatser van de tas een volgende keer verder om z'n boodschap kracht bij te zetten, dus wil men graag weten wie die tas heeft neergezet. De boodschap lijkt overigens op verklaringen van de UNA-bomber, al zijn Yildiz en die man natuurlijk niet te vergelijken.
    Het feit dat men de tas ter plekke heeft opengemaakt zonder daarbij het station te ontruimen en de EOD in te schakelen geeft aan dat men geen rekening hielt met een serieuze dreiging. Ook uit de brief valt niet op te maken dat het om een serieuze dreiging zou gaan. Waarom dan toch die aanname dat er misschien wel een volgende keer komt waarbij er wel sprake is van een serieuze dreiging? Waarom steekt de spoorwegpolitie deze energie niet in de bestrijding van het echte leed, zoals het opsporen van zakkenrollers?
      zondag 2 oktober 2005 @ 19:17:44 #279
    52513 whosvegas
    The Trickster
    pi_31122160
    Ik heb het topic voor een deel terug gelezen en wat ik niet begrijp: waarom hebben mods niet in gegrepen
    Ze hadden het topic op slot moeten gooien en Yildiz een (tijdelijke) ban moeten geven.
    Are you nuts??
      zondag 2 oktober 2005 @ 19:23:48 #280
    32768 DionysuZ
    Respect my authority!
    pi_31122359
    quote:
    Op zondag 2 oktober 2005 19:17 schreef whosvegas het volgende:
    Ik heb het topic voor een deel terug gelezen en wat ik niet begrijp: waarom hebben mods niet in gegrepen
    Ze hadden het topic op slot moeten gooien en Yildiz een (tijdelijke) ban moeten geven.
    waarom?
    □ Reality is merely an illusion,albeit a very persistent one-A.Einstein
    ■ Of ik ben gek of de rest van de wereld.Ik denk zelf de rest van de wereld-Rudeonline
    □ The war is not meant to be won.It is meant to be continuous-G.Orwell
    pi_31122621
    quote:
    Op zondag 2 oktober 2005 19:17 schreef whosvegas het volgende:
    Ik heb het topic voor een deel terug gelezen en wat ik niet begrijp: waarom hebben mods niet in gegrepen
    Ze hadden het topic op slot moeten gooien en Yildiz een (tijdelijke) ban moeten geven.
    Wat heeft Yildiz op dit forum misdaan?
    Op zondag 8 maart 2009 21:38 schreef Danny het volgende:
    fuck de policy. posten die hap!
      zondag 2 oktober 2005 @ 19:51:01 #282
    52513 whosvegas
    The Trickster
    pi_31123250
    quote:
    Op zondag 2 oktober 2005 19:32 schreef Jegorex het volgende:

    [..]

    Wat heeft Yildiz op dit forum misdaan?
    Het plannen van een strafbare actie
    Are you nuts??
      zondag 2 oktober 2005 @ 20:02:20 #283
    125364 Tafkahs
    Stadsnomade
    pi_31123644
    Verdonk: we moet weer lachen om ons loonstrookje :')
    Verdonk: niet links, ik ben niet rechts, maar recht door zee
    journalist: niet scheel?
      zondag 2 oktober 2005 @ 20:27:50 #284
    89730 Drugshond
    De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
    pi_31124519
    Okidokie.... het spel loopt nog steeds.

    Allereerst kan Yildiz bij het Ministerie van Justitie zijn gegevens opvragen van een "Verklaring omtrent het gedrag" Aangezien er in het verleden geen strafbare feiten zijn gebeurd en het hier betreft om een voorbeeldig gedrag. Zouden deze genoemde feiten ernstig mee genomen moeten worden voor het zogenaamde strafbare feit (?!). De vraag is alleen of het hier een strafbaar feit betreft of een verkeerd getimede ludieke actie (iedereen weet natuurlijk dat het laatste scenario juist is). Alleen het OM maakt er weer president zaak van (lees : voorbeeld functie). Dit gegeven is maatschappelijk gezien over-the-top en laat duidelijk zien dat de leugen regeert. Het is een stille protest actie zonder katalysator effect (er is immers slechts 1 tas aangetroffen). Maar nu het OM deze actie zwaar wil veroordelen kan er een sneeuwbal effect ontstaan. Over het paard achter de wagen spannen gesproken.

    Ik heb 1 tip aan yldiz... neem een goede advokaat in de arm. Want deze zaak vanuit overheidswege stinkt een uur in de wind. En gelet op je verleden (en toekomst) is hier sprake van een studentikoze ludieke actie gekozen op het verkeerde tijdstip / moment.

    Ik vraag me nu serieus of wie straks het echte slachtoffer is.... Yildiz, de volgzame burger of de bestuurlijke overheid. Persoonlijk denk ik : "de volgzame burger die nu nog alles voor zoete koek slikt, maar straks ook onderwerp van gesprek zal worden".
    - Jonny Cash , Walk the line (and shut up) -

    Een pedofiel (gisteren bij Nova) mag 20 jr vrij rondlopen, en een studentikoze actie wordt bestraft met een zware boetedoening..

    Weltrusten mijnheer de president.

    Ik hoop gaarne dat iemand van de overheid dit topic leest en ook eens achter zijn oren gaat krabben en niet zo zeer nadenkt over zijn eigen pensioen. Maar eerder zijn hart laat spreken.
      zondag 2 oktober 2005 @ 20:32:32 #285
    89730 Drugshond
    De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
      zondag 2 oktober 2005 @ 20:59:12 #286
    52513 whosvegas
    The Trickster
    pi_31125166
    quote:
    en een studentikoze actie wordt bestraft met een zware boetedoening..
    Is er al een veroordeling uitgesproken
    Are you nuts??
    pi_31125344
    quote:
    Op zondag 2 oktober 2005 20:27 schreef Drugshond het volgende:
    Een pedofiel (gisteren bij Nova) mag 20 jr vrij rondlopen, en een studentikoze actie wordt bestraft met een zware boetedoening..
    Vergelijk het dan maar met iemand die ten onrechte aangifte doet van pedofilie.
      zondag 2 oktober 2005 @ 21:12:07 #288
    89730 Drugshond
    De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
    pi_31125673
    quote:
    Op zondag 2 oktober 2005 20:59 schreef whosvegas het volgende:
    Is er al een veroordeling uitgesproken
    Het feit dat deze zaak nog immers loopt doet (bijna) het ergste vrezen... denk je zelf niet.
    - Er zit iemand (lees : OM) op een ei te broeden -
      zondag 2 oktober 2005 @ 21:18:12 #289
    89730 Drugshond
    De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
    pi_31125863
    quote:
    Op zondag 2 oktober 2005 21:03 schreef Johan_de_With het volgende:
    Vergelijk het dan maar met iemand die ten onrechte aangifte doet van pedofilie.
    Kun je een aantal concrete voorbeelden noemen.
    PS : Niet ingezet door hulpverlenende instanties, die achteraf foutief bleken te zijn.
    pi_31125999
    quote:
    Op zondag 2 oktober 2005 21:18 schreef Drugshond het volgende:

    [..]

    Kun je een aantal concrete voorbeelden noemen.
    Nee, het gaat me om het beginsel; de wet naar je hand zetten ten laste van de gemeenschap.
      zondag 2 oktober 2005 @ 21:25:50 #291
    125364 Tafkahs
    Stadsnomade
    pi_31126145
    quote:
    Op zondag 2 oktober 2005 21:21 schreef Johan_de_With het volgende:

    [..]

    Nee, het gaat me om het beginsel; de wet naar je hand zetten ten laste van de gemeenschap.
    Dan moet je bij Verdonk zijn
    Verdonk: we moet weer lachen om ons loonstrookje :')
    Verdonk: niet links, ik ben niet rechts, maar recht door zee
    journalist: niet scheel?
      donderdag 6 oktober 2005 @ 21:10:15 #292
    52513 whosvegas
    The Trickster
    pi_31240230
    Hoe gaat het nu met onze held
    zit hij al vast
    Are you nuts??
      donderdag 6 oktober 2005 @ 21:18:28 #293
    109065 sungaMsunitraM
    Fancybox is not a function
    pi_31240542
    Dude hij heeft net nog op Fok! gepost
    Op donderdag 28 augustus 2008 14:34 schreef Breathtaking het volgende:
    :9~
    pi_31243202
    Wat is nu de situatie ?
    straf ?
      donderdag 6 oktober 2005 @ 22:39:37 #295
    82589 S-Two
    barba macacu
    pi_31243273
    quote:
    Op donderdag 6 oktober 2005 22:37 schreef the_legend_killer het volgende:
    Wat is nu de situatie ?
    straf ?
    Ben ik ook wle benieuwd naar eigenlijk, Yildiz hoe staat het er voor?
    Before R. Kelly had his teens.. Wutang had their cream
    Slick Rick had his rings... crack rock had it's fiends
    Martin Luther had his dreams, Stevie Wonder could sing
    or Elvis was king, Hip Hop was on the scene
      donderdag 6 oktober 2005 @ 22:39:50 #296
    120804 Yildiz
    Freedom or loyalty?
    pi_31243279
    quote:
    Op donderdag 6 oktober 2005 22:37 schreef the_legend_killer het volgende:
    Wat is nu de situatie ?
    straf ?
    de situatie is als volgt:
    jij hebt je sig aangepast

    oh, en geen deel 3 openen svp
    Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
    pi_31243466
    quote:
    Op donderdag 6 oktober 2005 22:39 schreef Yildiz het volgende:

    [..]

    de situatie is als volgt:
    jij hebt je sig aangepast

    oh, en geen deel 3 openen svp
    we gaan je nog steeds redden als je straf krijgt dan komt de sig terug !


    Wat zei de pliesie nu ?
      donderdag 6 oktober 2005 @ 22:47:09 #298
    109065 sungaMsunitraM
    Fancybox is not a function
    pi_31243535
    quote:
    Op donderdag 6 oktober 2005 22:39 schreef Yildiz het volgende:
    oh, en geen deel 3 openen svp
    Ik denk dat de Fok!kers dat met hun burgervrijheden zelf wel ff uitmaken.
    BTW, yildiz, kom ff meerellen in mijn Orange topic
    Op donderdag 28 augustus 2008 14:34 schreef Breathtaking het volgende:
    :9~
    pi_31243597
    deel 3 zal er toch komen
      donderdag 6 oktober 2005 @ 22:50:24 #300
    120804 Yildiz
    Freedom or loyalty?
    pi_31243652
    quote:
    Op donderdag 6 oktober 2005 22:49 schreef the_legend_killer het volgende:
    deel 3 zal er toch komen
    Ik zal er dan niet reageren

    Ik denk dat je dat wel kan begrijpen.
    Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
    abonnement Unibet Coolblue
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')