abonnement Unibet Coolblue
pi_31009449
quote:
Op woensdag 28 september 2005 12:01 schreef MouseOver het volgende:

[..]

En dat vraag ik me nu eigenlijk ook serieus af. Maar dan precies andersom. Hoeveel % van de mensen zou er direct aan denken dat een achtergelaten tas een bom zou zijn?
Ik in ieder geval niet. En ik zou zonder aarzelen de tas openmaken en kijken of ik kan achterhalen van wie deze is en anders inleveren bij de snackbar en zeggen dat iemand die vergeten is. Voor mij het meest logische.
pi_31010224
quote:
Op woensdag 28 september 2005 20:45 schreef Lucky-Shirt het volgende:

[..]

Ik in ieder geval niet. En ik zou zonder aarzelen de tas openmaken en kijken of ik kan achterhalen van wie deze is en anders inleveren bij de snackbar en zeggen dat iemand die vergeten is. Voor mij het meest logische.
gelukkig was het Yildiz deze keer. Kerel, jij had echt niet in Madrid moeten zijn toen

Groetjes,

veldmuis
[b]Op dinsdag 10 februari 2004 14:36 schreef Malawi het volgende:[/b]
Het in den oren stoppen van kiwi's is dus een probaat tijgeraanvalafweermiddel
pi_31010790
quote:
Op woensdag 28 september 2005 22:02 schreef ikbeneenkiwi het volgende:

[..]

gelukkig was het Yildiz deze keer. Kerel, jij had echt niet in Madrid moeten zijn toen

Groetjes,

veldmuis
Hoe had jij het overleefd dan? Hard wegrennend van elke onbeheerde tas?
"You can never get enough of what you don't need to make you happy."
  woensdag 28 september 2005 @ 22:20:14 #254
3647 B.R.Oekhoest
Taalpotpourrist Berend Rinus
pi_31010843
Op deze manier heeft ie het allochtonengehalte bij Opsporing Verzocht nog maar eens wat verhoogd.
De moraal zit in een crisis, niemand weet meer wat van wie is.
Mijn broer Tinus zeker niet; de minkukel neemt steeds ongevraagd bezit van mijn FOK!account. Beste vent wel verder, overigens: http://fotoboek.fok.nl/Tinus_O..
pi_31011580
quote:
Op woensdag 28 september 2005 22:20 schreef B.R.Oekhoest het volgende:
Op deze manier heeft ie het allochtonengehalte bij Opsporing Verzocht nog maar eens wat verhoogd.
Meneer of mevrouw Broekhoest, ga nou eerst eens lezen voordat je onzin uit gaat gooien. De naam Yilmaz was de nicknaam van een nederlandse poster.
  woensdag 28 september 2005 @ 22:42:51 #256
3647 B.R.Oekhoest
Taalpotpourrist Berend Rinus
pi_31011760
quote:
Op woensdag 28 september 2005 22:39 schreef Frances het volgende:

[..]

Meneer of mevrouw Broekhoest, ga nou eerst eens lezen voordat je onzin uit gaat gooien. De naam Yilmaz was de nicknaam van een nederlandse poster.
Ware het niet dat het Yildiz was.
maar goed,kep het idd in een ander tupoic gelezen,

Wie heeft er dan ook zo'n nicknaam, dat is vragen om problemen. Iemand als BSB met een autochtone nick heeft het al moeilijk genoeg.

Hoe dan ook, beetje onbezonnen en overdreven actie.
De moraal zit in een crisis, niemand weet meer wat van wie is.
Mijn broer Tinus zeker niet; de minkukel neemt steeds ongevraagd bezit van mijn FOK!account. Beste vent wel verder, overigens: http://fotoboek.fok.nl/Tinus_O..
  woensdag 28 september 2005 @ 22:51:00 #257
3647 B.R.Oekhoest
Taalpotpourrist Berend Rinus
pi_31012119
Volgende uitdaging voor onze nepturk is deze stunt in NYC te proberen. Zal oom agent dan nog zo vriendelijk zijn?
De moraal zit in een crisis, niemand weet meer wat van wie is.
Mijn broer Tinus zeker niet; de minkukel neemt steeds ongevraagd bezit van mijn FOK!account. Beste vent wel verder, overigens: http://fotoboek.fok.nl/Tinus_O..
  woensdag 28 september 2005 @ 22:56:00 #258
109065 sungaMsunitraM
Fancybox is not a function
pi_31012308
6 maanden radiostilte

Dat vind ik dan weer een beetje overdreven hè.....
Het is bekend dat Yorin meeleest op Fok! en hij had naar ik aanneem bewust zijn persoonsgegevens niet goed afgeschermd..... en dan nog, zo'n actie voor je uit om een statement te maken..... nou da's gelukt of niet?

Dus Yildiz, keep us posted!
Inzamelingsactie zit er wmb zeker in, ik doe mee iig.
Op donderdag 28 augustus 2008 14:34 schreef Breathtaking het volgende:
:9~
  Redactie Frontpage / Weblog woensdag 28 september 2005 @ 23:30:08 #259
80791 crew  Paul
Winnaar 5 FOK-awards 2022
pi_31013566
kut hij is vandaag in de uitzending geweest van Timur bij yorin fm

had hem ff gemaild:
quote:
Hij is down, hij had de media-aandacht niet verwacht.........
Zat vanavond in onze uitzending.

Grt
Timur
GA EENS WERKEN/UITKERING TREKKEN IPV OP FOK ZITTEN!
Speklap3000 is mijn maatje en DTS winnaar februari!
pi_31015244
quote:
Op woensdag 28 september 2005 12:05 schreef kareltje_de_grote het volgende:
Goeie actie Jildiz.

De angstcultuur die nu overal gezaait wordt is te belachelijk voor woorden.
Ik reis dagelijks met de metro en overal wordt je erop gewezen dat je op je tas etc moet letten en eventuele verdachte situatie's moet melden. Maar waarom?
Moet ik bij elke moslim die ik langs zie lopen zien als een potentieel terrorist? nee dat zal onze samenleving goed doen.

Daarnaast geloof ik ook niet dat er het cellen van al qaida aanhangers hier zitten, ik denk gewoon dat er een klein groepje mensen een beetje is doorgedraaid. richt je tot hen, en niet tot de grote massa.
Dat je je spullen niet moet achterlaten word al JAREN geroepen in de trein waarom ? omdat het nou een hoop gedoe is als mensen dingen kwijt zijn en als iemand een bommelding doet die toevallig wel bang is dan MOETEN ze het serieus nemen.

Verdachte situaties moet je melden zodat overlast op metro stations kan vermeden worden, overlast bestrijding ( ken je de situatie van een paar Amsterdamse metro stations van een paar jaar geleden? waarom is het verbeterd daar? waarom kan je daar weer normaal staan? juist toezicht en beveiliging )

Dat sommige mensen alles met 'iedereen is zo bang terrorisme' en 'angstcultuur' afdoen..
pi_31015746
quote:
Op donderdag 29 september 2005 00:26 schreef Ra-z het volgende:

[..]

Dat je je spullen niet moet achterlaten word al JAREN geroepen in de trein waarom ? omdat het nou een hoop gedoe is als mensen dingen kwijt zijn en als iemand een bommelding doet die toevallig wel bang is dan MOETEN ze het serieus nemen.

Verdachte situaties moet je melden zodat overlast op metro stations kan vermeden worden, overlast bestrijding ( ken je de situatie van een paar Amsterdamse metro stations van een paar jaar geleden? waarom is het verbeterd daar? waarom kan je daar weer normaal staan? juist toezicht en beveiliging )

Dat sommige mensen alles met 'iedereen is zo bang terrorisme' en 'angstcultuur' afdoen..
Overlast is iets anders dan een vergeten tas. Overlast krijg je als je mensen stimuleert vergeten tassen te melden aan de politie ipv te checken wie 'm vergeten is. Cynisme heet dat. Nergens goed voor .

En owee als je er wat van zegt en na twee weken een hoofdofficier dat te horen krijgt
"You can never get enough of what you don't need to make you happy."
pi_31015923
quote:
Op donderdag 29 september 2005 00:49 schreef Sebastral het volgende:

[..]

Overlast is iets anders dan een vergeten tas. Overlast krijg je als je mensen stimuleert vergeten tassen te melden aan de politie ipv te checken wie 'm vergeten is. Cynisme heet dat. Nergens goed voor .

En owee als je er wat van zegt en na twee weken een hoofdofficier dat te horen krijgt
Overlast is wel een ontruimd station door iemand die met zijn ongeschoren harses zwaar nerveus over het station aan zijn cola flesje zit te draaien en daardoor het trein verkeer een paar uur lam legt en de EOD er bij moet komen omdat ie zo graag een statement wou maken ( was een grote kans dat zoiets als dit gebeurd zou zijn )

Het is btw redelijk normaal dat je een tas naar OF gevonden voorwerpen OF als die er niet is naar de politie brengt als je er 1 vind. de grootste kans dat ze hem terug krijgen ipv zelf een beetje detective gaat spelen.
pi_31016710
quote:
Op donderdag 29 september 2005 01:00 schreef Ra-z het volgende:

[..]

Overlast is wel een ontruimd station door iemand die met zijn ongeschoren harses zwaar nerveus over het station aan zijn cola flesje zit te draaien en daardoor het trein verkeer een paar uur lam legt en de EOD er bij moet komen omdat ie zo graag een statement wou maken ( was een grote kans dat zoiets als dit gebeurd zou zijn )
Door Yildiz .
quote:
Het is btw redelijk normaal dat je een tas naar OF gevonden voorwerpen OF als die er niet is naar de politie brengt als je er 1 vind. de grootste kans dat ze hem terug krijgen ipv zelf een beetje detective gaat spelen.
Maar dan zijn we het toch eens?
"You can never get enough of what you don't need to make you happy."
  donderdag 29 september 2005 @ 09:14:17 #264
111528 Viajero
Who dares wins
pi_31018899
quote:
Op woensdag 28 september 2005 18:47 schreef LodewijkNapoleon het volgende:

[..]

Die aanslag in Nederland, die komt er toch wel, dus waarom zou je jezelf bang maken? Het aloude argument geld nog steeds; je hebt meer kans om aan hart en vaatziekten of aan een verkeersongeluk te overlijden dan aan de gevolgen van terrorisme.
[..]
Er is een groot verschil tussen angst en verontwaardiging. Ik ben absoluut niet bang van terrorisme, maar de dreiging van terrorisme bagatelliseren met dit soort acties is te ziek voor woorden.
quote:
De 'terroristen' hebben je al flink bang gemaakt zie ik. De Londenaren en Madrilenen reageerden trouwens wel een stuk nuchterder dan een hoop bangerikken hier in Nederland.
[..]
Laat onze vriend Yildiz deze zelfde actie maar eens uithalen in London of Madrid, daar komt ie een stuk minder makkelijk mee weg dan hier denk ik.
Nogmaals, het gaat niet over angst, het gaat over respect.
quote:
Het gaat meer om de hele sfeer er omheen. Het gaat terroristen niet om die paar doden die er bij een aanslag vallen maar om angst te creeeren, en aan jouw reactie te zien lukt dat aardig, terwijl hier nog steeds niets is gebeurt.
[..]
Waar haal je in godsnaam vandaan dat ik bang ben? Ik vind het gewoon ziek om practical jokes uit te halen met terrorisme. Wat een mentaliteit zeg. "Hey, ik doe net of ik een bom plaats, stoer hè?"
quote:
Nou is het weer een linkse samenzwering?
[..]
Nee, een te slappe houding tov terrorisme, ingegeven door de linkse, anti amerikaanse media.
quote:
Hij is gewoon een Nederlander trouwens
Waar zeg ik dat hij dat niet is? Er zijn ook Nederlandse Moslims hoor. Rascist!
It really is just like a medieval doctor bleeding his patient, observing that the patient is getting sicker, not better, and deciding that this calls for even more bleeding.
  donderdag 29 september 2005 @ 09:30:43 #265
70154 klez
100 million+ death and countin
pi_31019224
Grappig dit. Ageren tegen het feit dat er zo overdreven wordt gereageerd op terorrisme en dan met zo'n actie komen. Voor mij zijn de Bush bashers en Big Brother complottisten veel paranoider dan de mensen die hun conclusie hebben getrokken uit New York, Londen en Madrid. Verbijsterend om te zien hoeveel Nederlanders daar blijkbaar anders over denken. De geschiedenis herhaalt zich...onzekere tijden en het klootjesvolk valt massaal voor goedkope stemmingmakerij en complottheorieen.
"They have invented a myth that Jews were massacred "
Ahmadinejad, leader of Iran
pi_31019544
quote:
Op donderdag 29 september 2005 00:26 schreef Ra-z het volgende:

[..]

Dat je je spullen niet moet achterlaten word al JAREN geroepen in de trein waarom ? omdat het nou een hoop gedoe is als mensen dingen kwijt zijn en als iemand een bommelding doet die toevallig wel bang is dan MOETEN ze het serieus nemen.

Verdachte situaties moet je melden zodat overlast op metro stations kan vermeden worden, overlast bestrijding ( ken je de situatie van een paar Amsterdamse metro stations van een paar jaar geleden? waarom is het verbeterd daar? waarom kan je daar weer normaal staan? juist toezicht en beveiliging )

Dat sommige mensen alles met 'iedereen is zo bang terrorisme' en 'angstcultuur' afdoen..
Da's dus pure bullshit.
Er wordt al jaren gezegt dat je op moet passen voor zakkenrollers.
Maar pas sinds 11 sept dit jaar dat je je tas niet moet laten slingeren en eventuele verdachte situatie's moet melden.

en de situatie in de amsterdamse metro's heeft hier weinig mee te maken hoor, de situati in de rotterdamse metro's was voor 11 sept van dit jaar ook prima.
zoals het potje thuis poept, poept het nergens
_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*
ACWW NWFC id: 2921-2609-9160 nick: tbone Town: Finetown
Fiets
pi_31019714
quote:
Op donderdag 29 september 2005 09:47 schreef kareltje_de_grote het volgende:

[..]

Da's dus pure bullshit.
Er wordt al jaren gezegt dat je op moet passen voor zakkenrollers.
Maar pas sinds 11 sept dit jaar dat je je tas niet moet laten slingeren en eventuele verdachte situatie's moet melden.
Je tas niet laten slingeren, (denk om je tas) word hier al jaren geroepen hell soms zelfs in 3 talen.
Verdachte situaties is redelijk nieuw dat wel maar ook niet iets van pas na 11 september
quote:
en de situatie in de amsterdamse metro's heeft hier weinig mee te maken hoor, de situati in de rotterdamse metro's was voor 11 sept van dit jaar ook prima.
Als ik hier op de metro stations kom dan hoor ik mensen bleren dat DOOR 11 september de beveiliging zo scherper is bla bla dat de camera's er ineens staan en dat er zovaak controle is en daarna zeuren over een angstcultuur. terwijl dat hier al sinds een paar jaar is. Het enige wat er nu gebeurd is dat het meer opvalt.
  donderdag 29 september 2005 @ 10:25:50 #268
109363 Angeliquetje
Cute Angels in the Sky
pi_31020454
wat is er verkeerd aan om angst in je cultuur te hebben dan?
  donderdag 29 september 2005 @ 10:29:02 #269
113650 maniack28
Dresden Dolls O+
pi_31020529
Een boel, op den duur zullen wij alleen maar banger worden door de dreiging van aanslagen uit de moslimwereld. De verschillende culturen zullen uit elkaar groeien, meer en meer haat zal ontstaan en misschien zal er uiteindelijk wel een oorlog komen....

Het is toch te gek voor woorden dat je bang moet zijn om met de metro te gaan omdat er misschien een bom van een of andere randebiel in kan zitten? Dat hoort niet en dat is dus verkeerd aan angst in je samenleving.

[ Bericht 1% gewijzigd door maniack28 op 29-09-2005 10:34:39 ]
Cause I'd rather continue my trip to the top of the mountain then freeze to death in the valley.
pi_31020828
quote:
Op donderdag 29 september 2005 10:25 schreef Angeliquetje het volgende:
wat is er verkeerd aan om angst in je cultuur te hebben dan?
Het is verkeerd dat die angst door de regering wordt gevoed. Waardoor een deel van onze vrijheid beperkt wordt.
zoals het potje thuis poept, poept het nergens
_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*
ACWW NWFC id: 2921-2609-9160 nick: tbone Town: Finetown
Fiets
  donderdag 29 september 2005 @ 10:45:27 #271
113650 maniack28
Dresden Dolls O+
pi_31020923
quote:
Op donderdag 29 september 2005 10:41 schreef kareltje_de_grote het volgende:

[..]

Het is verkeerd dat die angst door de regering wordt gevoed. Waardoor een deel van onze vrijheid beperkt wordt.
Je verwoord precies wat ik denk, ik kan alleen niet zo goed uitleggen
Cause I'd rather continue my trip to the top of the mountain then freeze to death in the valley.
pi_31021011
quote:
Op donderdag 29 september 2005 10:41 schreef kareltje_de_grote het volgende:

[..]

Het is verkeerd dat die angst door de regering wordt gevoed. Waardoor een deel van onze vrijheid beperkt wordt.
En waarna de regering die angst misbruikt om maatregelen door te drukken die in een politiestaat niet zouden misstaan.
pi_31021175
quote:
Op donderdag 29 september 2005 10:49 schreef MaxPower het volgende:

[..]

En waarna de regering die angst misbruikt om maatregelen door te drukken die in een politiestaat niet zouden misstaan.
prcs, kijk naar die achtelijke ID kaart.
of de kliklijn.
zoals het potje thuis poept, poept het nergens
_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*
ACWW NWFC id: 2921-2609-9160 nick: tbone Town: Finetown
Fiets
  donderdag 29 september 2005 @ 11:13:06 #274
102127 Hallulama
Energy Must Flow
pi_31021616
Wat we moeten toegeven met z'n allen, is dat Internet een significante verandering heeft betekend voor de samenleving, en de vraag is of justitie stil langs de zijlijn moet blijven toekijken, ik weet niet of dat nou wel zo wijs is.

Iemand?
O, ye Fountains, Meadows, Hills, and Groves
  donderdag 29 september 2005 @ 11:19:36 #275
74548 Jo0Lz
Lick the box!
pi_31021797
quote:
Op donderdag 29 september 2005 11:13 schreef Hallulama het volgende:
Wat we moeten toegeven met z'n allen, is dat Internet een significante verandering heeft betekend voor de samenleving, en de vraag is of justitie stil langs de zijlijn moet blijven toekijken, ik weet niet of dat nou wel zo wijs is.

Iemand?
Wat moet je dan doen? Deze kerel heeft het zelf gedaan, moeten wij, omdat wij dit allemaal konden volgend, dan ingrijpen? Hem steunen/helpen?
Ik vind dat we niets hoeven te doen, deze kerel was toch zelf wel oud en wijs genoeg om te beseffen waar hij mee bezig was?
Yes we can! | I didn't fail, it's just postponed success.
  donderdag 29 september 2005 @ 11:24:13 #276
102127 Hallulama
Energy Must Flow
pi_31021917
Nee, het was bedoeld als commentaar op het commentaar betreffende de bewaarplicht, maar misschien had ik dat er nog even bij moeten zetten.
O, ye Fountains, Meadows, Hills, and Groves
  donderdag 29 september 2005 @ 11:25:35 #277
102127 Hallulama
Energy Must Flow
pi_31021952
Wat die database betreft voor kids, daar kleven wel enige ontzettend goede punten aan.

Wij denken dat de overheid ons niet genoeg vertrouwd, maar vertrouwen wij de overheid wel genoeg?

De wereld is een spiegel.
O, ye Fountains, Meadows, Hills, and Groves
  donderdag 29 september 2005 @ 11:30:03 #278
111528 Viajero
Who dares wins
pi_31022097
quote:
Op donderdag 29 september 2005 10:49 schreef MaxPower het volgende:

[..]

En waarna de regering die angst misbruikt om maatregelen door te drukken die in een politiestaat niet zouden misstaan.
Geef alsjeblieft één voorbeeld van een situatie waar in Nederland jouw mensenrechten zijn geschaad door de "politiestaat".
It really is just like a medieval doctor bleeding his patient, observing that the patient is getting sicker, not better, and deciding that this calls for even more bleeding.
pi_31022181
quote:
Op donderdag 29 september 2005 11:30 schreef Viajero het volgende:

[..]

Geef alsjeblieft één voorbeeld van een situatie waar in Nederland jouw mensenrechten zijn geschaad door de "politiestaat".
Het overal verplicht zijn je te kunnen identificeren, ze een willekeurige voorbijganger kunnen arresteren als deze zich niet kan legitimeren.
zoals het potje thuis poept, poept het nergens
_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*
ACWW NWFC id: 2921-2609-9160 nick: tbone Town: Finetown
Fiets
  donderdag 29 september 2005 @ 11:32:51 #280
102127 Hallulama
Energy Must Flow
pi_31022183
Nederland, het land waarin een agent met een lollie in zijn mond al smakkend aan je vraagt wat "wij" aan het doen zijn op een niet nader te noemen hangplek

(yes, it happened to me, it was hilarious)
O, ye Fountains, Meadows, Hills, and Groves
  donderdag 29 september 2005 @ 11:38:19 #281
74548 Jo0Lz
Lick the box!
pi_31022356
quote:
Op donderdag 29 september 2005 11:32 schreef Hallulama het volgende:
Nederland, het land waarin een agent met een lollie in zijn mond al smakkend aan je vraagt wat "wij" aan het doen zijn op een niet nader te noemen hangplek

(yes, it happened to me, it was hilarious)
Jeez, dan voel je je veilig.
Bij ons kwam er een vrouw, die erg in de war was, binnen mijn huis, helemaal van de kaart.
Politie gebeld, uiteindelijk die vrouw zelf naar buiten gewerkt, na 1 1/2 uur en 2 telefoontjes nog geen politie. Eikels.
Pas toen die vrouw naakt op de straat lag (ja ze kleedde zichzelf uit :S) kwam de politie, omdat er nu ws, wel erg veel mensen belden.
Brief geschreven, dat het niet normaal is en dat ik de volgende keer de moeite van het bellen niet neem, krijg ik een mail dat het allemaal heel spijtig is enzo, als ik wil kan ik slachtofferhulp bellen....

Jezus, kom gewoon op tijd, voor boetes zijn ze ALTIJD op tijd
Yes we can! | I didn't fail, it's just postponed success.
  donderdag 29 september 2005 @ 11:39:49 #282
102127 Hallulama
Energy Must Flow
pi_31022400
Zeg, naast die lollie had hij ook gewoon een pistool op zak hoor

Maar ja, hij wist natuurlijk dat het onzin is om op een pistool te sabbelen, dat smaakt helemaal niet lekker
O, ye Fountains, Meadows, Hills, and Groves
  donderdag 29 september 2005 @ 11:41:27 #283
111528 Viajero
Who dares wins
pi_31022458
quote:
Op donderdag 29 september 2005 11:32 schreef kareltje_de_grote het volgende:

[..]

Het overal verplicht zijn je te kunnen identificeren, ze een willekeurige voorbijganger kunnen arresteren als deze zich niet kan legitimeren.
Ik had het eigenlijk over mensenrechten. Niet over een wet waar je het niet mee eens bent.
It really is just like a medieval doctor bleeding his patient, observing that the patient is getting sicker, not better, and deciding that this calls for even more bleeding.
  donderdag 29 september 2005 @ 11:43:59 #284
74548 Jo0Lz
Lick the box!
pi_31022533
quote:
Op donderdag 29 september 2005 11:39 schreef Hallulama het volgende:
Zeg, naast die lollie had hij ook gewoon een pistool op zak hoor

Maar ja, hij wist natuurlijk dat het onzin is om op een pistool te sabbelen, dat smaakt helemaal niet lekker
Ach, wat heb je aan een pistool, als je door een 14 jarig meisje neergemept wordt en niet meer kan schieten
Hey, oom agent traint 4 keer per jaar met zelfverdediging hoor
Yes we can! | I didn't fail, it's just postponed success.
  donderdag 29 september 2005 @ 11:45:12 #285
102127 Hallulama
Energy Must Flow
pi_31022556
Het komt toch ook van twee kanten.

Je kunt toch gewoon vriendelijk zeggen "gaat uw gang" als iemand je vraagt of hij of zij je mag fouilleren?

Maak gelijk een praatje, hoe gaat het met u, is het zwaar werk, hebben jullie 't erg druk momenteel, wat zijn je dromen, wat zijn je grootste angsten?
O, ye Fountains, Meadows, Hills, and Groves
pi_31022748
quote:
Op donderdag 29 september 2005 11:30 schreef Viajero het volgende:

[..]

Geef alsjeblieft één voorbeeld van een situatie waar in Nederland jouw mensenrechten zijn geschaad door de "politiestaat".
Ik zeg toch niet dat we in een politiestaat leven? Ik zeg alleen dat maatregelen als grootschalige data-opslag niet zouden misstaan in een politiestaat.
pi_31022752
quote:
Op donderdag 29 september 2005 11:24 schreef Hallulama het volgende:
Nee, het was bedoeld als commentaar op het commentaar betreffende de bewaarplicht, maar misschien had ik dat er nog even bij moeten zetten.
Ha ha bewaarplicht. Het jusititiele apparaat is niet eens in staat geweest om yildiz te traceren met google en de cahche daarvan. Ik heb nul komma nul vertrouwen in de meeste dienders. Als we de ontwikkeling van dit verhaal zien en gewoon tot de conclusie kunnen komen dat weblogs wel achter de dader kunnen komen is er toch echt iets geod mis in het opsporings apparaat wanneer er hiervoor als opsporing verzocht moet ingeschakeld worden.

Dan zouden we moeten geloven dat men ook nog preventief bezig kan gaan om toekomstige terroristen te gaan vinden. Dat is denk ik ook de reden dat de politiek maar zoveel politie op straat plaatst, die agenten zijn niet geschikt om recherche werk te doen, en geeft de mensen een gevoel van schijnveiligheid.
  donderdag 29 september 2005 @ 12:20:38 #288
111528 Viajero
Who dares wins
pi_31023593
quote:
Op donderdag 29 september 2005 11:51 schreef MaxPower het volgende:

[..]

Ik zeg toch niet dat we in een politiestaat leven? Ik zeg alleen dat maatregelen als grootschalige data-opslag niet zouden misstaan in een politiestaat.
Kortom je loopt gewoon een beetje ongefundeerd te rellen.

Dat mag, we wonen hier niet in een politiestaat.
It really is just like a medieval doctor bleeding his patient, observing that the patient is getting sicker, not better, and deciding that this calls for even more bleeding.
pi_31023907
quote:
Op donderdag 29 september 2005 12:20 schreef Viajero het volgende:
Kortom je loopt gewoon een beetje ongefundeerd te rellen.
Maar omgekeerd heb ik ook niet echt het idee dat jij ons uit kunt leggen hoe we over een paar jaar ons veilig kunnen gaan voelen met een bewaarplicht en nu al die identificatieplicht.
I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
  donderdag 29 september 2005 @ 12:44:51 #290
111528 Viajero
Who dares wins
pi_31024240
quote:
Op donderdag 29 september 2005 12:31 schreef LintuxCx het volgende:

[..]

Maar omgekeerd heb ik ook niet echt het idee dat jij ons uit kunt leggen hoe we over een paar jaar ons veilig kunnen gaan voelen met een bewaarplicht en nu al die identificatieplicht.
Het zijn onderdelen van een scherpere controle door de politie op de burger.
En in dit land waar alles (geweld, roof, belastingontduiking, intimidatie, etc etc) gewoon werd getolereerd ben ik daar altijd voor. Als ze een relmarok/kamper/joego/tokkie/etc kunnen oppakken omdat hij zich niet kan legitimeren dan is dat wmb pure winst voor de potentiele slachtoffers van dit tuig.

Zolang het de onschuldige burger niet schaadt, wat is het probleem?
It really is just like a medieval doctor bleeding his patient, observing that the patient is getting sicker, not better, and deciding that this calls for even more bleeding.
  donderdag 29 september 2005 @ 12:53:17 #291
102127 Hallulama
Energy Must Flow
pi_31024444
quote:
Op donderdag 29 september 2005 12:44 schreef Viajero het volgende:

Zolang het de onschuldige burger niet schaadt, wat is het probleem?
Het probleem betreffende de acceptatie van sommigen zit hem in de angst ontstaan door een gebrek aan vertrouwen in de toekomst, wat op zijn beurt weer is te danken aan kennis van het verleden.

(persoonsregister, nazi's, joden)
O, ye Fountains, Meadows, Hills, and Groves
pi_31024491
quote:
Op donderdag 29 september 2005 12:44 schreef Viajero het volgende:

[..]

Het zijn onderdelen van een scherpere controle door de politie op de burger.
En in dit land waar alles (geweld, roof, belastingontduiking, intimidatie, etc etc) gewoon werd getolereerd ben ik daar altijd voor. Als ze een relmarok/kamper/joego/tokkie/etc kunnen oppakken omdat hij zich niet kan legitimeren dan is dat wmb pure winst voor de potentiele slachtoffers van dit tuig.

Zolang het de onschuldige burger niet schaadt, wat is het probleem?
Scherpere controle, waarom reageer je dan niet op mijn verhaaltje dat ze met goed recherche werk wel yildiz allang hadden kunnen vinden en hij niet eens op opsporing verzocht hoefde te komen.

En leuk dat je de belastingontduiking noemt. kijk eens hoe moelijk het is gebleken om de aandelen handel met voorkennis zaak rond te krijgen tegen (pieper volgens mij) ?

Verder hebben we nog de bouwfraude gehad waarbij alles met een schikking geregeld werd, terwijl de klokkeluider zwaar van achter genomen werd. Nee dat geeft de burger echt vertrouwen in het harde optreden tegen individuen zonder de juiste connecties.
pi_31024646
Dat er in nederland relatief gezien de meeste joden zijn opgepakt kwam door het geweldige administratiesysteem dat we hadden. Nu zetten ze weer een geweldig administratiesysteem op en kan het woordje joden vervangen worden door elk ander willekeurig woord. Iedereen is wel schuldig aan iets.
Dit bericht is goedgekeurd door de NSA en de NVD en andere opsporingsdiensten.
  donderdag 29 september 2005 @ 13:01:47 #294
111528 Viajero
Who dares wins
pi_31024655
quote:
Op donderdag 29 september 2005 12:55 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Scherpere controle, waarom reageer je dan niet op mijn verhaaltje dat ze met goed recherche werk wel yildiz allang hadden kunnen vinden en hij niet eens op opsporing verzocht hoefde te komen.

En leuk dat je de belastingontduiking noemt. kijk eens hoe moelijk het is gebleken om de aandelen handel met voorkennis zaak rond te krijgen tegen (pieper volgens mij) ?

Verder hebben we nog de bouwfraude gehad waarbij alles met een schikking geregeld werd, terwijl de klokkeluider zwaar van achter genomen werd. Nee dat geeft de burger echt vertrouwen in het harde optreden tegen individuen zonder de juiste connecties.
Al die dingen zijn ook niet opgelost doordat er politie op straat loopt. Politie maar afschaffen dan?
Het is geen wondermedicijn, maar wel een stap in de goede richting.
It really is just like a medieval doctor bleeding his patient, observing that the patient is getting sicker, not better, and deciding that this calls for even more bleeding.
  donderdag 29 september 2005 @ 13:05:33 #295
111528 Viajero
Who dares wins
pi_31024738
quote:
Op donderdag 29 september 2005 12:53 schreef Hallulama het volgende:

[..]

Het probleem betreffende de acceptatie van sommigen zit hem in de angst ontstaan door een gebrek aan vertrouwen in de toekomst, wat op zijn beurt weer is te danken aan kennis van het verleden.

(persoonsregister, nazi's, joden)
En mensen die zich nog iets meer in het verleden verdiepen weten dat de Nazi's zonder de wetteloosheid en chaos van het Weimar regime lang niet zo makkelijk aan de macht waren gekomen.

Hoe meer criminelen beschermd worden, hoe meer mensen gaan roepen om een sterke leider.
It really is just like a medieval doctor bleeding his patient, observing that the patient is getting sicker, not better, and deciding that this calls for even more bleeding.
  donderdag 29 september 2005 @ 13:10:20 #296
102127 Hallulama
Energy Must Flow
pi_31024850
Daar heeft u natuurlijk ook weer een punt mee ja, ik bedoel, we gaan er toch niet vanuit dat het verleden zich NOGMAALS zal herhalen

(nooit meer Auswitch, gevolgd door nooit meer Srebrenica)
O, ye Fountains, Meadows, Hills, and Groves
  donderdag 29 september 2005 @ 13:12:36 #297
102127 Hallulama
Energy Must Flow
pi_31024892
Gelukkig is Donner van plan om ook te gaan werken aan preventie, naast repressie.
O, ye Fountains, Meadows, Hills, and Groves
  donderdag 29 september 2005 @ 13:12:55 #298
113650 maniack28
Dresden Dolls O+
pi_31024899
Nou..... zou zomaar kunnen....
Cause I'd rather continue my trip to the top of the mountain then freeze to death in the valley.
pi_31024945
quote:
Op donderdag 29 september 2005 12:44 schreef Viajero het volgende:
Als ze een relmarok/kamper/joego/tokkie/etc kunnen oppakken omdat hij zich niet kan legitimeren dan is dat wmb pure winst voor de potentiele slachtoffers van dit tuig.

Zolang het de onschuldige burger niet schaadt, wat is het probleem?
Zolang er nog mensen zijn die braaf naar de politie gaan om aangifte te doen van iets waarvan ze getuige zijn en als dank een boete krijgen omdat ze hun identificatie niet bij zich hebben, kan ik nou niet echt zeggen dat het de onschuldige burger niet schaadt...

Wow, vol alweer? Yildiz is de lul (deel 2)
I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')