vergeet geenstijl nietquote:
Dat is inderdaad wel te verwachten als de ver-van-hun-bed-show toch wat te dichtbij is gekomen.quote:Op woensdag 28 september 2005 09:16 schreef snabbi het volgende:
![]()
Ik vind hem ook een klootzak. Ik zie nu al die pipo's lachen over wat ie gedaan heeft en bij een echte bom alweer praten over het falen van het nederlandse politieapparaat. Nee van mij mag ie ff flink bloeden.
helemaal mee eens. Ik vind het ook geen stoere actie van Yildizquote:Op woensdag 28 september 2005 13:14 schreef watchers het volgende:
[..]
Niemand schiet wat op met hysterie, net zo min als iemand iets opschiet met het ontkennen van het feit dat er geloofsidioten zijn die het prima vinden zo nu en dan mensen op te blazen voor hun hogere doel. Natuurlijk is het wel fijn om vooral dat laatste zoveel mogelijk te bagataliseren, want een prettig idee is het niet inderdaad.
Lijkt me dus wel verstandig en een kleine moeite om extra voorzichtig te zijn als het gaat om rondslingerende tassen. Want anders zitten de juichers van nu, straks te janken dat ze een been of arm missen.
quote:Op woensdag 28 september 2005 14:21 schreef Roi het volgende:
Iedereen die in het orginele topic heeft gereageerd is medeplichtig!
Ja, en het mag hier niet zover komen dat de politie dergelijk mandaat krijgt. Vandaar het protest van Yildiz tegen de schijnveiligheid die een politierechtsstaat biedt.quote:Op woensdag 28 september 2005 13:43 schreef Pietverdriet het volgende:
In London hadden ze hem pardoes doodgeschoten en daarna pas vragen gesteld
"de verdachte is dood , hoe kan dat ? "quote:
Zolang je niet met een dikke winterjas wegrent van de politie een dag nadat er enkele bomaanslagen zijn geweest is er niks aan de hand.quote:Op woensdag 28 september 2005 14:29 schreef Sebastral het volgende:
[..]
Ja, en het mag hier niet zover komen dat de politie dergelijk mandaat krijgt. Vandaar het protest van Yildiz tegen de schijnveiligheid die een politierechtsstaat biedt.
Belachelijk en triest dat ze 'm nu toch nog willen hebben.
quote:ATTENTIE
Beste vinder van deze tas,
Als u deze tas heeft geopend, kunnen er 2 situaties aan de hand zijn.
1: Normaal
U heeft de tas naar gevonden voorwerpen gebracht, en op de desbetreffende balie doet u even de tas open om te kijken naar de inhoud. Bedankt, u kunt de tas hier, bij gevonden voorwerpen achterlaten.
U zou eigenlijk een prijs moeten verdienen. Bedankt.
2: Angstneurotisch
U dacht dat er een bom in zat, terwijl er de laatste jaren geen aanslag gepleegd is in de westerse wereld door een tas met explosieven achter te laten. Toch heeft u ervoor gekozen dat dit binnen de mogelijkheden viel. Gefeliciteerd, u bent officieel angstneurotisch, of, u bent in dienst van angstneuroten.
Nu we dan toch in gesprek zijn, kunnen we dan de volgende dingen ook afschaffen?
De immer-nodeloze ID-kaart-toonplicht
De traceringsgegevens van alle mobieltjes afschaffen
De algemene DNA-databank, met de gegevens, gekoppeld aan de namen van elke Nederlander, wegdoen?
De (aankomende) plicht van huisartsen om de ziektes van de patiënt specifiek door te geven aan de verzekering, afschaffen
Om nog maar niet te spreken van de opslag van internetverkeersgegevens, afschaffen.
Waarom? Omdat u of uw opdrachtgever ons normale Nederlanders zo bij voorbaat al verdacht houdt. Onder andere ik, en ik spreek niet alleen voor mezelf, vind het niet prettig, om te weten dat alles van je opgeslagen wordt, alsof je bij voorbaat al verdacht ben.
Net als met de identificatieplicht zou de bewaarplicht enkel de burger treffen in plaats van de terrorist. Nu maar nog hopen dat deze maatregels er niet door komen.
Hierin ben ik niet de enige. Zo geeft deze minister een goed argument:
"DEN HAAG Minister Pechtold vindt dat
Nederland te paniekerig omgaat met
terreurdreiging.In een interview met
Trouw maakt hij zich vooral zorgen over
de grondrechten."Die hebben we door de
eeuwen heen per centimeter bevochten,
maar nu geven we ze per meter weg".
Pechtold wil het gevaar van terreur
niet bagatelliseren,maar waarschuwt
voor het beperken van de vrijheden van
burgers.Ook vindt hij dat de islam en
terrorisme vaak ten onrechte in één
adem worden genoemd."
Doe de groetjes, aan uw bazen en ministers,
met vriendelijke groet,
een mens
quote:Ik wil hiermee dus ook even aantonen dat bijvoorbeeld dataopslag niet werkt.
Schijnveiligheid; de waakzaamheid van burgers en politie op 'verdachte zaken' vergroot de kans dat er een aanslag wordt voorkomen met ongeveer 0,000000002%quote:Op woensdag 28 september 2005 14:44 schreef Overlast het volgende:
[..]
Zolang je niet met een dikke winterjas wegrent van de politie een dag nadat er enkele bomaanslagen zijn geweest is er niks aan de hand.
Als je ontkent dat er ook in Nederland de dreiging is van een aanslag ben je enigszins wereldvreemd.
Het is de taak van de politie om alert te zijn en eventuele aanslagen te voorkomen.
Yildiz zorgt ervoor dat mogelijke dreigingen minder serieus worden genomen,
bezorgt de politie extra werk en heeft het risico genomen dat het treinverkeer voor enkele uren werd stilgelegd.
Leuke actie man, echt goeie grap![]()
quote:Op woensdag 28 september 2005 15:13 schreef haagse_elfje het volgende:
als het goed is komt hij in herhaling niet meer voor, atleast dat heeft hij gevraagd
Zou best kunnen. Hij had wel zo sociaal kunnen zijn om z'n "ene telefoontje" te gebruiken om dit met fok te delenquote:Op woensdag 28 september 2005 15:49 schreef sungaMsunitraM het volgende:
Hij heeft vandaag nog niet gepost
Ik denk dat hij vastzit
Je bent in de war met het Hollywood recht systeem... in Nederland heb je gewoon een telefoon in je cel.quote:Op woensdag 28 september 2005 15:51 schreef MouseOver het volgende:
[..]
Zou best kunnen. Hij had wel zo sociaal kunnen zijn om z'n "ene telefoontje" te gebruiken om dit met fok te delen
... of je vat het gewoon niet letterlijk opquote:Op woensdag 28 september 2005 15:52 schreef Skimmer het volgende:
[..]
Je bent in de war met het Hollywood recht systeem... in Nederland heb je gewoon een telefoon in je cel.
quote:Op woensdag 28 september 2005 15:53 schreef sungaMsunitraM het volgende:
Wie zet er ff een sporttas voor het bureau waar hij opgesloten zit?
Hoewel ik bedenkingen heb bij zo'n actie geeft dit in grote lijnen m'n mening weer. Het was niet bedoeld als misplaatste grap en de actie heeft verdorie precies aangetoond waar het om gaat. Zelfs met Google onder handbereik zijn opsporingsinstanties kennelijk niet in staat om 'terroristen' op te sporen. En de eerste de beste Al Quadiaan kan gewoon een tas opblaasspullen achterlaten op de ouderwetse manier. Ondanks alle maatregelen die zijn en worden genomen en ons onder 24/7 surveillance laten vallen.quote:Ik vind dat de Hollandse nuchterheid hier toch wel gewonnen heeft van de overdreven angst voor terrorisme. Het station is niet ontruimd, maar er is gewoon een tas gevonden die waarschijnlijk bij de gevonden voorwerpen terecht kwam. Natuurlijk wordt erin gekeken of er misschien iets in zit, waarmee de eigenaar achterhaald kan worden, maar het bleek iets heel frappants te zijn wat door Donner's mediacircus angst inboezemt, terwijl je erom zou kunnen lachen en de tas net zo hard wegflikkeren. Maar nee, dit is ernst, de beste man moet en zou opgespoord worden, WANT deze persoon handelt niet naar de maatstaven van den Nederlandschen staat. Een anarchist wiens kop ingedrukt moet worden. Hij moet en zal opgespoord en berecht worden.
Zie jij wat ik zie? Ik zie dat Rick veroordeeld wordt om zijn mening. En om te bewijzen dat zijn mening klopt heeft hij deze actie uitgehaald. En hij had gelijk, want waarom heeft de AIVD die allerlei aftappingen heeft bij ISP's en gemachtigd is om de bewaarde gegevens op te vragen hem dan niet onmiddelijk kunnen achterhalen? Daarmee wordt toch terrorisme bestreden? Althans, dat willen ze ons doen laten geloven. Het bleek allemaal kul, want om deze 'dader' op de te sporen heeft de AIVD de ouderwetsche methoden die nodig die ze altijd al gebruikten. En wat blijkt, deze ouderwetsche methode blijkt toch het meest effectieve.
De AIVD heeft zich onsterfelijk gemaakt door hem op te sporen via de landelijke media, want als ze gewoon wat teksten van de brief hadden overgenomen en letterlijke citaten hadden opgezocht via Google, dan hadden ze hem al op 11 september kunnen traceren. Maar nee, de 'high-tech' spionage middelen van de AIVD zijn daar blijkbaar niet goed genoeg voor. Wat een farce! Rick is een grote held die de vinger op de zere plek legt. Ik, of wij, althans degenen die falikant tegen de bewaarplicht en aftappraktijken zijn, moeten deze jongeman steunen in zijn daad. Want deze 'verboden' actie bleek de juiste middel te zijn om aan te tonen dat de geldverslindene en privacy schendende middelen van de AIVD niet werken.
Nogmaals, driewerf hulde voor Rick!
Die aanslag in Nederland, die komt er toch wel, dus waarom zou je jezelf bang maken? Het aloude argument geld nog steeds; je hebt meer kans om aan hart en vaatziekten of aan een verkeersongeluk te overlijden dan aan de gevolgen van terrorisme.quote:Op woensdag 28 september 2005 18:18 schreef Viajero het volgende:
Ik wil iedereen die dit zo grappig vindt wel eens spreken na een terroristische aanslag op treinen in NL, kijken of je het dan nog zo grappig vindt.
De 'terroristen' hebben je al flink bang gemaakt zie ik. De Londenaren en Madrilenen reageerden trouwens wel een stuk nuchterder dan een hoop bangerikken hier in Nederland.quote:Uberhaupt na London en Madrid is dit een belachelijke en misselijke actie.
Het gaat meer om de hele sfeer er omheen. Het gaat terroristen niet om die paar doden die er bij een aanslag vallen maar om angst te creeeren, en aan jouw reactie te zien lukt dat aardig, terwijl hier nog steeds niets is gebeurt.quote:Hoeveel van jullie hebben al echt last gehad van anti terreur wetgeving? met voorbeelden graag.
Nou is het weer een linkse samenzwering?quote:je laat je opfokken door de linkse media terwijl je in de praktijk niks merkt. Die maatregelen zijn er om mensen te beschermen.
Hij is gewoon een Nederlander trouwensquote:Ik gebruik hem nauwelijks, maar deze relmoslim en alle losers die hem steunen verdienen hem volledig:
quote:Op woensdag 28 september 2005 13:43 schreef Pietverdriet het volgende:
In London hadden ze hem pardoes doodgeschoten en daarna pas vragen gesteld
'Die maatregelen' zijn er om mensen te beschermen maar wat blijkt; ze beschermen mensen nauwelijks. Ze maken mensen bang en opgefokt en wie hebben daar profijt van; politici die die maatregelen instellenquote:Op woensdag 28 september 2005 18:18 schreef Viajero het volgende:
Ik wil iedereen die dit zo grappig vindt wel eens spreken na een terroristische aanslag op treinen in NL, kijken of je het dan nog zo grappig vindt.
Uberhaupt na London en Madrid is dit een belachelijke en misselijke actie.
Hoeveel van jullie hebben al echt last gehad van anti terreur wetgeving? met voorbeelden graag.
je laat je opfokken door de linkse media terwijl je in de praktijk niks merkt. Die maatregelen zijn er om mensen te beschermen.
Ik gebruik hem nauwelijks, maar deze relmoslim en alle losers die hem steunen verdienen hem volledig:
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Wel apart om te zien hoeveel mensen door de naam + tas denken dat hij moslim is.quote:
Ik denk dat alleen de naam wel genoeg is hoorquote:Op woensdag 28 september 2005 19:07 schreef ikbeneenkiwi het volgende:
[..]
Wel apart om te zien hoeveel mensen door de naam + tas denken dat hij moslim is.![]()
nickname.quote:Op woensdag 28 september 2005 19:14 schreef MouseOver het volgende:
[..]
Ik denk dat alleen de naam wel genoeg is hoor
zit hij dat niet dan?quote:Op woensdag 28 september 2005 19:23 schreef DeRCT14 het volgende:
Echt weer de media he, stook iedereen maar ff tegen Yildiz op zonder in te gaan op de brief?
Nu wordt hij echt afgeschilderd als een terrorist, 'tzal niet lang meer duren voordat iemand gaat zeiken dat hij bij de Hofstadgroep zit ofzo
Falen van het Nederlandse politieapparaat..? Wel alles aan persoonsgegevens vastleggen en in handen geven van o zo betrouwbare ambtenaren (AIVD anyone?),die vervolgens de echte verdachten "per ongeluk" inlichten zodat deze tijd genoeg hebben zichzelf in te dekken..?quote:Ik vind hem ook een klootzak. Ik zie nu al die pipo's lachen over wat ie gedaan heeft en bij een echte bom alweer praten over het falen van het nederlandse politieapparaat.
quote:Op woensdag 28 september 2005 19:31 schreef Halinalle het volgende:
Schandalig zeg, die actie van Yildiz, net zoals het feit dat veel Nederlanders hun auto onbeheerd aan de openbare weg achterlaten, wat toch nog een nog veel vaker gebruikt middel is om terroristische aanslagen te plegen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |