Ik vind dat de Hollandse nuchterheid hier toch wel gewonnen heeft van de overdreven angst voor terrorisme. Het station is niet ontruimd, maar er is gewoon een tas gevonden die waarschijnlijk bij de gevonden voorwerpen terecht kwam. Natuurlijk wordt erin gekeken of er misschien iets in zit, waarmee de eigenaar achterhaald kan worden, maar het bleek iets heel frappants te zijn wat door Donner's mediacircus angst inboezemt, terwijl je erom zou kunnen lachen en de tas net zo hard wegflikkeren. Maar nee, dit is ernst, de beste man moet en zou opgespoord worden, WANT deze persoon handelt niet naar de maatstaven van den Nederlandschen staat. Een anarchist wiens kop ingedrukt moet worden. Hij moet en zal opgespoord en berecht worden.
Zie jij wat ik zie? Ik zie dat Rick veroordeeld wordt om zijn mening. En om te bewijzen dat zijn mening klopt heeft hij deze actie uitgehaald. En hij had gelijk, want waarom heeft de AIVD die allerlei aftappingen heeft bij ISP's en gemachtigd is om de bewaarde gegevens op te vragen hem dan niet onmiddelijk kunnen achterhalen? Daarmee wordt toch terrorisme bestreden? Althans, dat willen ze ons doen laten geloven. Het bleek allemaal kul, want om deze 'dader' op de te sporen heeft de AIVD de ouderwetsche methoden die nodig die ze altijd al gebruikten. En wat blijkt, deze ouderwetsche methode blijkt toch het meest effectieve.
De AIVD heeft zich onsterfelijk gemaakt door hem op te sporen via de landelijke media, want als ze gewoon wat teksten van de brief hadden overgenomen en letterlijke citaten hadden opgezocht via Google, dan hadden ze hem al op 11 september kunnen traceren. Maar nee, de 'high-tech' spionage middelen van de AIVD zijn daar blijkbaar niet goed genoeg voor. Wat een farce! Rick is een grote held die de vinger op de zere plek legt. Ik, of wij, althans degenen die falikant tegen de bewaarplicht en aftappraktijken zijn, moeten deze jongeman steunen in zijn daad. Want deze 'verboden' actie bleek de juiste middel te zijn om aan te tonen dat de geldverslindene en privacy schendende middelen van de AIVD niet werken.
Nogmaals, driewerf hulde voor Rick!
Bekijk de webcam via
UStream. Luister naar
Gutter FM