http://www.opsporingverzocht.nl/index.asp?ID=0quote:Zondag 11 september 2005, omstreeks 16.15 uur, werd de Spoorwegpolitie Den Haag erop attent gemaakt, dat er een grote zwarte canvas tas was achtergelaten in de centrale hal van het station Den Haag Centraal. De tas stond ter hoogte van de verkoopbalie van snackcorner Smullers en er bleken vier gekleurde opgeblazen ballonnen in te zitten, waarvan aan één ballon een brief was vastgeplakt met leukoplast. De inhoud van de brief had geen bedreigend karakter maar was meer een soort protestbrief. Op bewakingsbeelden is duidelijk te zien, dat de verdachte man om 15.59 uur het station binnenloopt met de tas. Uiteindelijk laat hij hem dan achter bij Smullers. De vraag is natuurlijk: Wie (her)kent de man aan de hand van de getoonde videobeelden, mogelijk in combinatie met de grote zwarte canvas tas?
quote:Op dinsdag 27 september 2005 19:30 schreef Chriz2k het volgende:
Yildiz, held.
Zwicht niet knul, wij steunen je!
We steunen je hoor, Yildizquote:ATTENTIE
Beste vinder van deze tas,
Als u deze tas heeft geopend, kunnen er 2 situaties aan de hand zijn.
1: Normaal
U heeft de tas naar gevonden voorwerpen gebracht, en op de desbetreffende balie doet u even de tas open om te kijken naar de inhoud. Bedankt, u kunt de tas hier, bij gevonden voorwerpen achterlaten.
U zou eigenlijk een prijs moeten verdienen. Bedankt.
2: Angstneurotisch
U dacht dat er een bom in zat, terwijl er de laatste jaren geen aanslag gepleegd is in de westerse wereld door een tas met explosieven achter te laten. Toch heeft u ervoor gekozen dat dit binnen de mogelijkheden viel. Gefeliciteerd, u bent officieel angstneurotisch, of, u bent in dienst van angstneuroten.
Nu we dan toch in gesprek zijn, kunnen we dan de volgende dingen ook afschaffen?
# De immer-nodeloze ID-kaart-toonplicht
# De traceringsgegevens van alle mobieltjes afschaffen
# De algemene DNA-databank, met de gegevens, gekoppeld aan de namen van elke Nederlander, wegdoen?
# De (aankomende) plicht van huisartsen om de ziektes van de patiënt specifiek door te geven aan de verzekering, afschaffen
# Om nog maar niet te spreken van de opslag van internetverkeersgegevens, afschaffen.
Waarom? Omdat u of uw opdrachtgever ons normale Nederlanders zo bij voorbaat al verdacht houdt. Onder andere ik, en ik spreek niet alleen voor mezelf, vind het niet prettig, om te weten dat alles van je opgeslagen wordt, alsof je bij voorbaat al verdacht ben.
Net als met de identificatieplicht zou de bewaarplicht enkel de burger treffen in plaats van de terrorist. Nu maar nog hopen dat deze maatregels er niet door komen.
Hierin ben ik niet de enige. Zo geeft deze minister een goed argument:
"DEN HAAG Minister Pechtold vindt dat
Nederland te paniekerig omgaat met
terreurdreiging.In een interview met
Trouw maakt hij zich vooral zorgen over
de grondrechten."Die hebben we door de
eeuwen heen per centimeter bevochten,
maar nu geven we ze per meter weg".
Pechtold wil het gevaar van terreur
niet bagatelliseren,maar waarschuwt
voor het beperken van de vrijheden van
burgers.Ook vindt hij dat de islam en
terrorisme vaak ten onrechte in één
adem worden genoemd."
Doe de groetjes, aan uw bazen en ministers,
met vriendelijke groet,
een mens
Groetjes,quote:Rick - solid says:
ff naar de politie
Rick - solid says:
later
Rick - solid says:
meldt dat maar op FOK!
Als je op google die brieftekst invoert kom je in 1 keer op dat topic uit!quote:Op dinsdag 27 september 2005 19:36 schreef Thetallguy het volgende:
Dat die lui bij Opsporing Verzocht na 2 weken nog niet achter dat een topic zijn gekomen zeg
Lol, wat een sukkelsquote:Op dinsdag 27 september 2005 19:38 schreef Roellio het volgende:
[..]
Als je op google die brieftekst invoert kom je in 1 keer op dat topic uit!
ja, echt kansloos dit..quote:Op dinsdag 27 september 2005 19:38 schreef Roellio het volgende:
[..]
Als je op google die brieftekst invoert kom je in 1 keer op dat topic uit!
Dat liet ik net zien ja! Mijn MSN-log berust volkomen op de waarheid hoorquote:Op dinsdag 27 september 2005 19:44 schreef MissyMirjaM het volgende:
ik begreep dat hij zelf naar de politie ging, jammer
ben benieuwd hoe nu verder
ik weet het, poppenkopjequote:Op dinsdag 27 september 2005 19:46 schreef veldmuis het volgende:
[..]
Dat liet ik net zien ja! Mijn MSN-log berust volkomen op de waarheid hoor.
Groetjes,
veldmuis
Dan is het goed.quote:Op dinsdag 27 september 2005 19:46 schreef MissyMirjaM het volgende:
[..]
ik weet het, poppenkopje
kusje erop
Hij heeft niemand bedreigt dus het zal (hopelijk) wel mee vallen.quote:Op dinsdag 27 september 2005 19:54 schreef paultjuhhh het volgende:
Wat voor straf zal Rickie nou krijgen hiervoor ?
quote:
quote:Op dinsdag 27 september 2005 21:01 schreef Falco het volgende:
Ik denk dat ie billenkoek krijgt. Maar waarom moet dit op Opsporing Verzocht? Hadden ze niet genoeg Marokkanenfilmpjes ofzo?
ja goed plan, allemaal een euro!quote:Op dinsdag 27 september 2005 21:01 schreef Steijn het volgende:
Arme Yildiz, heeft de toorn van Donner over zich afgeroepen. Ik ben een voorstander van de aanpak van terrorisme maar dit is een buitengewoon overspannen reactie van de politie.
Wie opent er een rekeningnummer voor een eventuele boete?
quote:Op dinsdag 27 september 2005 21:03 schreef Ra-z het volgende:
Tas : 10euro
Ballonnen : 1eurotje
Briefje printen : 5cnt
Met je kop op opsporing verzocht : Priceless
[11-SEPT-2005] Tassendump, de nabeschouwingquote:Op dinsdag 27 september 2005 21:03 schreef Mikkie het volgende:
Bhehe... ik heb toen niet eens meegekregen dat ie 't écht gedaan had, maar dit is helemaal mooi
Dit: [11-SEPT-2005] Tassendump, de nabeschouwingquote:Op dinsdag 27 september 2005 21:07 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
maar wat heeft hij nou eigenlijk gedáán?![]()
Heeft ie ook niet echt gedaan denk ik. Je tas op het station laten liggen. Ja opsluiten moeten ze umquote:Op dinsdag 27 september 2005 21:08 schreef Kos het volgende:
En die Yildiz was er zo van overtuigd dat hij niets strafbaars deed. Wat een kneus...
quote:Op dinsdag 27 september 2005 21:12 schreef __Saviour__ het volgende:
wedden dat ie binnenkort weer met een boehoe-24 uurs cameratezicht in zijn cel-boehoe-privacy zeiktopic komt
quote:Op dinsdag 27 september 2005 21:12 schreef __Saviour__ het volgende:
wedden dat ie binnenkort weer met een boehoe-cameratezicht-boehoe-privacy zeiktopic komt
Wat een paniek zeg, als het ruim 2 weken duurt voordat ze de dader eens gaan zoekenquote:Op dinsdag 27 september 2005 21:11 schreef ThE_ED het volgende:
Ohja, ik kan het idee ervan wel waarderen, maar de actie vind ik dus echt stom.
Ik ben het met Yildiz eens dat er teveel een panieksfeer is, maar je weet gewoon dat dit niet de manier is om dat te laten zien..
kon nog wel eens een lang staartje voor fok worden trouwens...quote:Op dinsdag 27 september 2005 21:10 schreef Fliepke het volgende:
Nominatie voor beste topic OOIT!
quote:Heeft u tips, bel dan
Spoorwegpolitie Den Haag
0800-60 70 (gratis)
Ja en wij maar denken dat de AIVD continu meeleestquote:Op dinsdag 27 september 2005 21:11 schreef boskov het volgende:
Is toch kansloos dat men na 16 dagen (eigenlijk 26 dagen) er nog niet achter is dat hij het was.
Politie doet haar werk weer goed
go Yildiz
maar met de bewaarplicht hadden ze hem wel heel nauwkeurig kunnen nakijkenquote:Op dinsdag 27 september 2005 21:15 schreef sungaMsunitraM het volgende:
Dit is trouwens wel het bewijs dat ofwel
-de AIVD niet op Fok! kijkt
-de communicatie tussen de AIVD en de KLPD volslagen ruk is
En hoe reageerde ze?quote:Op dinsdag 27 september 2005 21:15 schreef leejow het volgende:
Ik steun je!!
* leejow heeft al 0800-6070 gebeld
Zeg nu zelf.... hij heeft toch gelijk of niet.quote:Op dinsdag 27 september 2005 21:12 schreef __Saviour__ het volgende:
wedden dat ie binnenkort weer met een boehoe-cameratezicht-boehoe-privacy zeiktopic komt
Idd, dit is té mooi om weg te gooienquote:Op dinsdag 27 september 2005 21:16 schreef T1andonly het volgende:
Yvonne verwijder de topics asjeblief nooit meerdit zijn dingen om niet meer te vergeten
"Mag ik uw gegevens noteren meneer?"quote:
quote:
quote:...zichtbaar is)
Een fiets, geparkeerd bij Spui
MP3 speler, voor vermaak op de route
Vinyl (steriele) handschoenen, niet gebruikt, die jongens bij het Nationaal Forensisch Instituut heeft het al zo lastig deze week, met die zaak-Nienke.
¤1.95 om een 0.5L Pet fles Coca-Cola te kopen bij smullers.
Toevallig daar zijn net weer wat plaatsen vrij heb ik begrepen:Dquote:Op dinsdag 27 september 2005 21:21 schreef zakjapannertje het volgende:, tot ziens in Guantanamo Bay
![]()
Fok lag net ook platquote:Op dinsdag 27 september 2005 21:18 schreef foton het volgende:
Volgens neukia ligt Fok plat...Niks van gemerkt eigenlijk.
Ik kon er net een half uurlang niet op, en andere mensen ook niet...quote:Op dinsdag 27 september 2005 21:18 schreef foton het volgende:
Volgens neukia ligt Fok plat...Niks van gemerkt eigenlijk.
Samequote:Op dinsdag 27 september 2005 21:24 schreef ThE_ED het volgende:
[..]
Ik kon er net een half uurlang niet op, en andere mensen ook niet...
Hij heeft een tas met ballonnen en een protestbrief achtergelaten op Den Haag CS (geloof ik) en wordt nu gezocht door de politie via Opsporing Verzochtquote:
Hij is al naar de politie toequote:Op dinsdag 27 september 2005 21:25 schreef Electrified het volgende:
[..]
Hij heeft een tas met ballonnen en een protestbrief achtergelaten op Den Haag CS (geloof ik) en wordt nu gezocht door de politie via Opsporing Verzocht![]()
Als hij slim is, reageert hij er niet op. Want als hij nu gepakt wordt, kan hij het er nog op gooien dat hij er allemaal niks van heeft meegekregen. Zodra hij heeft gereageerd, is er het bewijs dat hij wist dat hij werd gezocht, en krijgt ie er een aanklacht bij.
tsk, wat een kutidee. z'n verdiende loon is dit.quote:Op dinsdag 27 september 2005 21:26 schreef Sadar het volgende:
Ik vond het idee wat al eerder in dit topic is gepost wel een leuk plan, namelijk:
allemaal een euro bij leggen om z'n (eventuele) boete te betalen
hij heeft zichzelf al aangegeven...quote:Op dinsdag 27 september 2005 21:25 schreef Electrified het volgende:
[..]
Hij heeft een tas met ballonnen en een protestbrief achtergelaten op Den Haag CS (geloof ik) en wordt nu gezocht door de politie via Opsporing Verzocht![]()
Als hij slim is, reageert hij er niet op. Want als hij nu gepakt wordt, kan hij het er nog op gooien dat hij er allemaal niks van heeft meegekregen. Zodra hij heeft gereageerd, is er het bewijs dat hij wist dat hij werd gezocht, en krijgt ie er een aanklacht bij.
En er is niemand met hem mee die ons live op de hoogte houdt? tsss....quote:Op dinsdag 27 september 2005 21:28 schreef remlof het volgende:
[..]
hij heeft zichzelf al aangegeven...
Ik doe meequote:Op dinsdag 27 september 2005 21:26 schreef Sadar het volgende:
Ik vond het idee wat al eerder in dit topic is gepost wel een leuk plan, namelijk:
oh dan doe ik mee! 't is een topactie met een boodschap waar veel mensen achter staan.quote:Op dinsdag 27 september 2005 21:26 schreef Sadar het volgende:
Kloptquote:Op dinsdag 27 september 2005 21:24 schreef ThE_ED het volgende:
[..]
Ik kon er net een half uurlang niet op, en andere mensen ook niet...
quote:Op dinsdag 27 september 2005 21:18 schreef LeeHarveyOswald het volgende::D Geweldig dit! beter dan de FOK!Stok!
Kan er geen Fok!verdacht pakketje komen? Dat je em moet zoeken op een station in nederland, en op een andere weer neer moet leggen
Volgens vleermuis hierbovenquote:Op dinsdag 27 september 2005 21:34 schreef __Saviour__ het volgende:
maar wie beweert dat hij zichzelf aangegeven heeft?
voor de zekerheid kan iemand beter eventjes bellen en ze op dat topic wijzen
Zeg jij altijd dingen die al derdtig keer genoemd zijn?quote:Op dinsdag 27 september 2005 21:34 schreef __Saviour__ het volgende:
quote:Op dinsdag 27 september 2005 21:35 schreef TC03 het volgende:
Zet je status op "Out to lunch" uit respect voor Yildiz!!!!!!!
Stuur dit door naar iedereen in je contactlijst!
als de recherche na 2 weken zoeken die brief nog niet gevonden hebt die als eerste hit naar boven komt op google, dan gun ik ze dat gemak niet.quote:Op dinsdag 27 september 2005 21:34 schreef __Saviour__ het volgende:
Wat er met elke terrorist gebeurdquote:Op dinsdag 27 september 2005 21:36 schreef Mikkie het volgende:
Overigens... het feit dat het bij Opsporing Verzocht is geweest betekent toch wel dat ze het niet lichtzinnig opvatten... ben best benieuwd wat er met Yildiz gaat gebeuren
Ik denk dat ze vaak genoeg getipt zijn.quote:Op dinsdag 27 september 2005 21:34 schreef __Saviour__ het volgende:
quote:Op dinsdag 27 september 2005 21:38 schreef sylvesterrr het volgende:
[..]
Ik denk dat ze vaak genoeg getipt zijn.
40 uur taakstraf?quote:Op dinsdag 27 september 2005 21:38 schreef Godlike02 het volgende:
[..]
Wat er met elke terrorist gebeurd
Is Yildiz een kloon van mechatronics?quote:Op dinsdag 27 september 2005 21:36 schreef SunChaser het volgende:http://vkmag.com/index.php/weblog/comments/4544/
zoietsquote:
Jammer dat de tas al binnen half uur was gevondenquote:Op dinsdag 27 september 2005 21:46 schreef missC het volgende:
Graag uw aandacht voor het volgende ; Opsporing verzocht bij de AVRO zoekt Fokker!
Vind het belachelijk dat in de moderne tijd met alle media voor handen, dit niet eerder is opgemerkt/ge-googled/ achterhaald door het peperdure justitie-apparaat.
Dan wordt er ook nog eens geld uitgegeven door de publieke omroep; zinloze vulling als iemand van de recherche de moeite had gedaan een aantal woorden een zoekmachine in te voeren. Of in het algemeen; een waanzinnig populair forum te volgen...dan hadden ze de actie live kunnen meemaken, voor Fok-kers was dit al lang van te voren bekend en geen verrassing. Kan je nagaan de gevolgen als CS wel was platgelegd... er is hardop afgevraagd waar 'ze' nou bleven, dus men is al een maand te laat !
Wederom een schande, Donner mag weer naar de 2e Kamer komen hoop ik ?
------------------
jammer dat de eerste deadlines over een kwartier al ingaan, maar wie weet haalt het de ochtend-editie toch nog... vind nu wel dat de actie ook voor de volle 100% moet gaan slagen !
quote:Op dinsdag 27 september 2005 21:45 schreef haagse_elfje het volgende:
als die knakkers er maar niet aan denken om FOK! dicht te gooien![]()
Kijk dat is nou nog eens triest.... zeker nu je weet dat Yildiz het niet wil...quote:Op dinsdag 27 september 2005 22:24 schreef __Saviour__ het volgende:
het bericht zal wel van opsporingverzocht gehaald worden, maar ik heb het al opgeslagen.
lekker mirror's maken, dit is voorlopig nog niet van internet verdwenen hoor.
Boeienquote:Op dinsdag 27 september 2005 22:27 schreef zalmsalade het volgende:
[..]
Kijk dat is nou nog eens triest.... zeker nu je weet dat Yildiz het niet wil...
Mensen die zo zijn, roepen vaak van te voren, he ja dat moet je doen, doe man...opjutten.quote:Op dinsdag 27 september 2005 22:27 schreef zalmsalade het volgende:
[..]
had ie maar beter moeten nadenken over de mogelijke consequenties van zijn actiequote:Op dinsdag 27 september 2005 22:27 schreef zalmsalade het volgende:
oh als de politie die topics leest, zien ze meteen wie er radicalere gedachtengangen op nahouden.quote:Op dinsdag 27 september 2005 22:30 schreef DonSauza het volgende:
[..]
Mensen die zo zijn, roepen vaak van te voren, he ja dat moet je doen, doe man...opjutten.
En als het dan 1x gebeurd is als een laffe hond er bij weglopen en wijzen naar de dader
![]()
Z'n foto's staan nu ook overal online.quote:Op dinsdag 27 september 2005 22:31 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
had ie maar beter moeten nadenken over de mogelijke consequenties van zijn actie
hij zit altijd zo te zeuren over z'n privacy, nou, dan had ie kunnen weten dat er op stations camera's hangen.
true truequote:Op dinsdag 27 september 2005 22:30 schreef Falco het volgende:
[..]
Boeien. Hij kon zelf wel de consequenties bedenken van zo'n actie als dit. Zijn doel was ook om een statement te maken, die zoveel mogelijk mensen zou bereiken. Nou het is hem gelukt
![]()
.
ik begreep dat yildiz zich tijdens de hele actie heeft laten filmen door rtl4 ofzoquote:Op dinsdag 27 september 2005 22:31 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
had ie maar beter moeten nadenken over de mogelijke consequenties van zijn actie
hij zit altijd zo te zeuren over z'n privacy, nou, dan had ie kunnen weten dat er op stations camera's hangen.
Die van mij staat momenteel alleen nog op m'n eigen harde schijfquote:Op VKmag zijn er ook al mirrors gemaakt. Of ben jij dat Saviour
naderhand kwam rtl ja. niet tijdens de actie zelf.quote:Op dinsdag 27 september 2005 22:36 schreef MissyMirjaM het volgende:
[..]
ik begreep dat yildiz zich tijdens de hele actie heeft laten filmen door rtl4 ofzo
dus wat die privacy betreft..![]()
die idioot wilde aandacht en nu krijgt hij het. ik zie het probleem niet.quote:Op dinsdag 27 september 2005 22:37 schreef Chriz2k het volgende:
Saviour, kansloze kneus.
Ik zou maar eens wat vaker achter je computer vandaan komen en erachter komen hoe het in de echte wereld gaat.quote:Op dinsdag 27 september 2005 22:42 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
die idioot wilde aandacht en nu krijgt hij het. ik zie het probleem niet.
Dude denk eens naquote:Op dinsdag 27 september 2005 22:44 schreef Chriz2k het volgende:
[..]
Ik zou maar eens wat vaker achter je computer vandaan komen en erachter komen hoe het in de echte wereld gaat.
en wat bedoel je met die nietszeggende opmerking?quote:Op dinsdag 27 september 2005 22:44 schreef Chriz2k het volgende:
Ik zou maar eens wat vaker achter je computer vandaan komen en erachter komen hoe het in de echte wereld gaat.
Ook toekomstige werknemers kunnen op google kijken en dit kan die jongen dus ernstig schaden.quote:Op dinsdag 27 september 2005 22:42 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
die idioot wilde aandacht en nu krijgt hij het. ik zie het probleem niet.
Je bedoelt vast werkgevers. En ook dat is gewoon de consequentie van zo'n actiequote:Op dinsdag 27 september 2005 22:47 schreef du_ke het volgende:
[..]
Ook toekomstige werknemers kunnen op google kijken en dit kan die jongen dus ernstig schaden.
Werkgevers idd. Maar jij bent er dus voor die jongen expres te schaden?quote:Op dinsdag 27 september 2005 22:49 schreef Falco het volgende:
[..]
Je bedoelt vast werkgevers. En ook dat is gewoon de consequentie van zo'n actie.
Nee, dat heeft ie zichzelf al genoeg gedaan nu. En daar valt ook niks meer aan te doen heb ik zo het ideequote:Op dinsdag 27 september 2005 22:50 schreef du_ke het volgende:
[..]
Werkgevers idd. Maar jij bent er dus voor die jongen expres te schaden?
hij heeft het zelf veroorzaaktquote:Op dinsdag 27 september 2005 22:50 schreef du_ke het volgende:
Je hebt er schijnbaar ook geen bezwaar tegen...quote:
Waar nog wel wat aan te doen is het voorkomen dat het met naam en toenaam in google terecht komt.quote:dat heeft ie zichzelf al genoeg gedaan nu. En daar valt ook niks meer aan te doen heb ik zo het idee.
Dat gebeurd nu dus op vele logs, had ie kunnen weten natuurlijk.quote:Op dinsdag 27 september 2005 22:50 schreef du_ke het volgende:
[..]
Ook als er door toedoen van misselijke types als Saviour extra problemen voor die jongen ontstaan?quote:Op dinsdag 27 september 2005 22:52 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
hij heeft het zelf veroorzaakt
ik heb het alleen hier offline staan hoor.quote:Op dinsdag 27 september 2005 22:54 schreef du_ke het volgende:
Ook als er door toedoen van misselijke types als Saviour extra problemen voor die jongen ontstaan?
Krijg je daar nou een harde plasser van ofzo? Dat dwarsliggen?quote:Op dinsdag 27 september 2005 22:47 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
en wat bedoel je met die nietszeggende opmerking?
overigens staat de mirror nog niet online hoor. ik denk er nog over.
je kondigde al wel aan het met veel plezier online te gaan zettenquote:Op dinsdag 27 september 2005 22:55 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
ik heb het alleen hier offline staan hoor.
quote:Op dinsdag 27 september 2005 22:57 schreef ThE_ED het volgende:
En hij heeft had nog wel zo'n mooie cv...
ik heb er nog even over nagedacht en doe het niet.quote:Op dinsdag 27 september 2005 22:57 schreef du_ke het volgende:
je kondigde al wel aan het met veel plezier online te gaan zetten.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |