quote:
ATTENTIE
Beste vinder van deze tas,
Als u deze tas heeft geopend, kunnen er 2 situaties aan de hand zijn.
1: Normaal
U heeft de tas naar gevonden voorwerpen gebracht, en op de desbetreffende balie doet u even de tas open om te kijken naar de inhoud. Bedankt, u kunt de tas hier, bij gevonden voorwerpen achterlaten.
U zou eigenlijk een prijs moeten verdienen. Bedankt.
2: Angstneurotisch
U dacht dat er een bom in zat, terwijl er de laatste jaren geen aanslag gepleegd is in de westerse wereld door een tas met explosieven achter te laten. Toch heeft u ervoor gekozen dat dit binnen de mogelijkheden viel. Gefeliciteerd, u bent officieel angstneurotisch, of, u bent in dienst van angstneuroten.
Nu we dan toch in gesprek zijn, kunnen we dan de volgende dingen ook afschaffen?
# De immer-nodeloze ID-kaart-toonplicht
# De traceringsgegevens van alle mobieltjes afschaffen
# De algemene DNA-databank, met de gegevens, gekoppeld aan de namen van elke Nederlander, wegdoen?
# De (aankomende) plicht van huisartsen om de ziektes van de patiënt specifiek door te geven aan de verzekering, afschaffen
# Om nog maar niet te spreken van de opslag van internetverkeersgegevens, afschaffen.
Waarom? Omdat u of uw opdrachtgever ons normale Nederlanders zo bij voorbaat al verdacht houdt. Onder andere ik, en ik spreek niet alleen voor mezelf, vind het niet prettig, om te weten dat alles van je opgeslagen wordt, alsof je bij voorbaat al verdacht ben.
Net als met de identificatieplicht zou de bewaarplicht enkel de burger treffen in plaats van de terrorist. Nu maar nog hopen dat deze maatregels er niet door komen.
Hierin ben ik niet de enige. Zo geeft deze minister een goed argument:
"DEN HAAG Minister Pechtold vindt dat
Nederland te paniekerig omgaat met
terreurdreiging.In een interview met
Trouw maakt hij zich vooral zorgen over
de grondrechten."Die hebben we door de
eeuwen heen per centimeter bevochten,
maar nu geven we ze per meter weg".
Pechtold wil het gevaar van terreur
niet bagatelliseren,maar waarschuwt
voor het beperken van de vrijheden van
burgers.Ook vindt hij dat de islam en