Als 't tegen zit wel meer hoor.quote:Op dinsdag 27 september 2005 21:47 schreef pekel het volgende:
Geweldig
Dat gaat 48 uur papier prikken worden Yildiz
Als je de film-rechten nog niet hebt vast gelegd, dan moet je dat zeker gaan doen!quote:Op dinsdag 27 september 2005 21:39 schreef Yildiz het volgende:
[...]
Wat nu rest, is het al wijs om nu alvast een advocaat in te schakelen, en, wie moet ik hebben?
Rechtshulp? wie? en hoe te bereiken?
We hebben WGR toch?quote:Op dinsdag 27 september 2005 21:55 schreef nikky het volgende:
Is er geen ( aankomende ) advocaat hier op FOK! die deze jongen wil helpen ofzo?
Strakke actie hoor Yildiz... en ik vorige week maar denken dat er vast een miniberichtje in de krant kwam te staan met " geintje met tas en ballonnen op station"
Wat een prutsertjes zijn het ook hequote:Op dinsdag 27 september 2005 21:39 schreef Yildiz het volgende:
Nou media, bedankt dacht ik dan. RTL Nederland wist dit een dag later al wie ik was, maar een officier van justitie moet het even spelen via de grote media.
Op basis van wat eigenlijk? Voor zover ik weet is het niet verboden een tas met ballonnen te laten slingeren op een station.quote:Op dinsdag 27 september 2005 21:50 schreef harlingen het volgende:
Flinke boete en voorwaardelijke gevangenisstraf krijg je vast en zeker, met wat geluk wordt de boete een taakstraf van 4 weken volledig werken (de kosten van de uitzending worden op jou verhaald alsmede de kosten van het onderzoek).
ff serieus als je echt een advocaat nodig hebt, weet ik waarschijnlijk wel iemand voor je die het wel voor gratiz doet...quote:Op dinsdag 27 september 2005 21:55 schreef nikky het volgende:
Is er geen ( aankomende ) advocaat hier op FOK! die deze jongen wil helpen ofzo?
Strakke actie hoor Yildiz... en ik vorige week maar denken dat er vast een miniberichtje in de krant kwam te staan met " geintje met tas en ballonnen op station"
Als het inderdaad zo gaat, dan bevestigd dat mijn gedachte over dat 90% van Nederland totaal achterlijk is helemaal.quote:Op dinsdag 27 september 2005 21:50 schreef harlingen het volgende:
Verwacht in iedergeval geen gemakkelijke dag morgen, ze hebben flink, en dan meen ik ook flink de pik op je en dat laten ze je duidelijk merken. Rechtshulp krijg je niet en een advocaat heb je nu niet nodig. Flinke boete en voorwaardelijke gevangenisstraf krijg je vast en zeker, met wat geluk wordt de boete een taakstraf van 4 weken volledig werken (de kosten van de uitzending worden op jou verhaald alsmede de kosten van het onderzoek).
Succes in iedergeval
dezer dagen met al dat terreur beleid zijn ze wel ietsjes strenger geworden. Worden zulke geintjes niet door oom agent gewaardeerd.quote:Op dinsdag 27 september 2005 21:56 schreef SlaadjeBla het volgende:
[..]
Op basis van wat eigenlijk? Voor zover ik weet is het niet verboden een tas met ballonnen te laten slingeren op een station.
Dan heb je zeker de laatste tijd niet echt opgelet over hoe serieus ze met deze dingen omgaan tegenwoordig? Nouja, iig qua achtergelaten tassen, de opsporing kan mijn oma nog beter...quote:Op dinsdag 27 september 2005 21:55 schreef nikky het volgende:
en ik vorige week maar denken dat er vast een miniberichtje in de krant kwam te staan met " geintje met tas en ballonnen op station"
tis gewoon een nederlander hoorquote:Op dinsdag 27 september 2005 21:54 schreef Salvad0R het volgende:
Oke gast luister.
Je hebt die tas neergelegd met het voorbedachte idee dat "men" zou denken dat het bom zou zijn.
Dit is voor zover ik weet echt wel hard strafbaar.
Ik zou teruggaan naar je geboorteland.
Noem een artikelquote:Op dinsdag 27 september 2005 21:58 schreef haagse_elfje het volgende:
[..]
dezer dagen met al dat terreur beleid zijn ze wel ietsjes strenger geworden. Worden zulke geintjes niet door oom agent gewaardeerd.
Een envelop met poedersuiker versturen, daarvoor wordt je ook gepaktquote:Op dinsdag 27 september 2005 21:56 schreef SlaadjeBla het volgende:
Op basis van wat eigenlijk? Voor zover ik weet is het niet verboden een tas met ballonnen te laten slingeren op een station.
quote:Op dinsdag 27 september 2005 21:59 schreef Salvad0R het volgende:
Yildiz wat je hebt geflikt is hetzelfde als poederbrieven versturen.
Je bent gewoon de lul nu Aight?
Ik zei het je toch, monkey.
Hier in de metro wordt je zelfs constant gezegd dat het niet mag.quote:Op dinsdag 27 september 2005 21:58 schreef haagse_elfje het volgende:
[..]
dezer dagen met al dat terreur beleid zijn ze wel ietsjes strenger geworden. Worden zulke geintjes niet door oom agent gewaardeerd.
misschien die brief er bijquote:Op dinsdag 27 september 2005 21:56 schreef SlaadjeBla het volgende:
[..]
ja hoor dat is al jaren menquote:Op dinsdag 27 september 2005 22:02 schreef Falco het volgende:
Wel opvallend trouwens dat ongeveer sinds 11 september op de NS-stations berichten omgeroepen worden van 'hee laat je tas niet onbeheerd achter' enzo.
http://forum.fok.nl/topic/752530quote:Op dinsdag 27 september 2005 22:03 schreef francorex het volgende:
Kan iemand toelichten waarom Yildiz deze protestactie heeft ondernomen?
Waar potesteerd hij juist tegen en wat is zijn argumentatie?
ja laatst op trein station ook gehoord zon mededeling, of men aub geen tassen onbeheerd in de trein achter wou laten, dus nit ff vlug een patatje halen als je nog 5 min hebt en je tas al in de trein ligt.quote:Op dinsdag 27 september 2005 22:02 schreef ThE_ED het volgende:
[..]
Hier in de metro wordt je zelfs constant gezegd dat het niet mag.
Wat natuurlijk raar is, want als je je tas vergeet en je zou er wel aan denken dat dat niet mag dan zou je hem niet vergeten, en doe je het expres dan doe je het sowieso.
Sinds wanneer is dat verboden? Of het moreel verantwoord is, staat niet ter discussie. Of het tegen de wet is, dat is de vraag.quote:Op dinsdag 27 september 2005 21:58 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Waarschijnlijk is dat wel zo. En stél dat het niet zo is, dan nog heeft zijn brief aan de binnenzijde zijn intenties duidelijk gemaakt. Hij wilde wel degelijk voor wat opschudding zorgen en proberen zijn punt te maken.
Oom agent is niet degene die wetten maakt. Hij handhaaft. En als er niets in de wet staat over het laten slingeren van tassen op stations, heeft oom agent gewoon pech.quote:Op dinsdag 27 september 2005 21:58 schreef haagse_elfje het volgende:
[..]
quote:Op dinsdag 27 september 2005 22:03 schreef MarkzMan_X het volgende:
Zojuist bij Osporing Verzocht. Morgen bij vermist?![]()
Dat is even achterlijk.quote:Op dinsdag 27 september 2005 22:01 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
Een envelop met poedersuiker versturen, daarvoor wordt je ook gepakt
Die vergelijking gaat dus echt niet op he. Wie verstuurt er nou zomaar een brief met poeder? Een enveloppe vol met poeder trekt daarom sowieso al enige aandacht.quote:Op dinsdag 27 september 2005 22:01 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
Een envelop met poedersuiker versturen, daarvoor wordt je ook gepakt
Iets met openbare orde ofzoquote:Op dinsdag 27 september 2005 22:05 schreef SlaadjeBla het volgende:
Sinds wanneer is dat verboden? Of het moreel verantwoord is, staat niet ter discussie. Of het tegen de wet is, dat is de vraag.
Daar heb je wel een punt, ware het niet dat dit niet gericht is op een persoon en er bij het openen al duidelijk is dat er niets aan de hand is, in tegenstelling tot een poederbrief. Ik vergelijk het liever met een tikkende wekker versturen. Als de hysterie de overhand neemt zie je een bom, anders gewoon een wekker.quote:Op dinsdag 27 september 2005 21:59 schreef Salvad0R het volgende:
Yildiz wat je hebt geflikt is hetzelfde als poederbrieven versturen.
Als hij ooit in een discussieprogramma opduikt wegens dit gedoe meld ik mij per direct aan als de intellectuele uitdager die hem ideologisch gaat fileren, maar van advocatuur heb ik niets begrepen.quote:Op dinsdag 27 september 2005 21:55 schreef nikky het volgende:
quote:Op dinsdag 27 september 2005 22:04 schreef error32 het volgende:
als je ooit eens in een gevangenis beland kunnen we daar vast wel een fok! meet regelen![]()
Count me out. Laat hem maar lekker zelf opdraaien voor zijn stupide actie.quote:Op dinsdag 27 september 2005 22:04 schreef tonks het volgende:
Yildizcoole actie man, hoop dat het geen boete word.. anders zijn er wel 100en fokkers die een euro willen inleggen
60 uur werkstrafquote:De verdachte werd vrijgesproken van een ander ten laste gelegd delict, 'het veroorzaken van valse alarmkreten of -signalen' ofwel 'rustverstoring' (artikel 142 WvS).
welke schade? ik heb niet alles gevolgds.quote:Op dinsdag 27 september 2005 22:07 schreef SKYDD het volgende:
Je bent niet wijs, ik hoop dat ns de schade op jouw verhaalt en dat andere mensen dat ook doen.
De laatste tijd doen ze dat omroepen anders wel extra intensief.quote:
vergeet de TBS niet.quote:Op dinsdag 27 september 2005 22:12 schreef Jegorex het volgende:
voor onbepaalde tijd in voorarrest, na 3 jaar voor de rechter verschijnen, dan een voorwaardelijke straf krijgen van 3 weken en 40 uur schoffelen
Ja ga maar even een boom knuffelen kut hippiequote:Op dinsdag 27 september 2005 22:07 schreef SKYDD het volgende:
Je bent niet wijs, ik hoop dat ns de schade op jouw verhaalt en dat andere mensen dat ook doen.
RTL4 had zijn idee al gepiktquote:Op dinsdag 27 september 2005 22:14 schreef j0rrit het volgende:
Geweldige actie!![]()
...en nu maar hopen dat het niet weer zo'n typische hype wordt om fake-tassen te plaatsen...
Oh, volgens mij is er geen sprake geweest van verstoring van de openbare orde. Als ik een muis op straat los laat en er lopen toevallig allemaal mensen rond die bang zijn voor muizen en beginnen te gillen en weet ik veel wat, dan ben ik toch ook niet schuldig aan verstoring van de openbare orde?quote:Op dinsdag 27 september 2005 22:08 schreef sungaMsunitraM het volgende:
f
[..]
Iets met openbare orde ofzo
Bij deze stop ik je in m'n hokje van achterlijke Nederlandersquote:Op dinsdag 27 september 2005 22:08 schreef Dakloos het volgende:
Je bent gewoon een eikel, en nou niet gaan janken dat je zwaar de lul bent. Ik hoop dat ze je een tijdje wegstoppen. (En daarna mag je een tijdje werken voor jan lul omdat alle kosten die zijn gemaakt op je worden verhaald.)
quote:Op dinsdag 27 september 2005 22:10 schreef Cyan het volgende:
Nou ja bekijk het van de positieve kant! Die taakstraf die je wrs krijgt kan je op je CV neerzetten als werkervaring![]()
Haha, oh vandaar dat ik er net nog even een mirror van heb kunnen maken. Leuke foto's, beetje wazig, maar goed genoeg om je te herkennen blijkbaar whahahaquote:Op dinsdag 27 september 2005 21:39 schreef Yildiz het volgende:
Als laatst heb ik meerdere malen verzocht of het van de site af mocht, omdat ik geen zin had dat het in de cache van google zou blijven hangen, voor een jaar of 3.
Ook vroeg ik of het uit de herhaling kon.
De vriendelijke agent in functie heeft vervolgens gebeld, en aan mijn verzoek voldaan.
Manquote:Op dinsdag 27 september 2005 22:08 schreef Dakloos het volgende:
Je bent gewoon een eikel, en nou niet gaan janken dat je zwaar de lul bent. Ik hoop dat ze je een tijdje wegstoppen. (En daarna mag je een tijdje werken voor jan lul omdat alle kosten die zijn gemaakt op je worden verhaald.)
Ze kunnen hem "maar" 110 dagen en 15 uur in voorarrest houdenquote:Op dinsdag 27 september 2005 22:12 schreef Jegorex het volgende:
voor onbepaalde tijd in voorarrest, na 3 jaar voor de rechter verschijnen, dan een voorwaardelijke straf krijgen van 3 weken en 40 uur schoffelen
Niet direct toch?quote:Op dinsdag 27 september 2005 22:16 schreef Leffe48 het volgende:
[..]
Ze kunnen hem "maar" 110 dagen en 15 uur in voorarrest houden![]()
quote:Op dinsdag 27 september 2005 22:15 schreef tonks het volgende:
[..]
Ja ga maar even een boom knuffelen kut hippie
Vind ik nou ook niet bepaald van veel intelligentie getuigen. Als je zo gaat redeneren dan hoeven wij ons dus helemaal nergens zorgen om te maken, want er is de laatste jaren geen aanslag gepleegd in Nederland. Nee, daar is over nagedacht...quote:U dacht dat er een bom in zat, terwijl er de laatste jaren geen aanslag gepleegd is in de westerse wereld door een tas met explosieven achter te laten.
Als het "achterlijk" is om dit soort debiele puberale zielige acties te veroordelen, dan ben ik graag achterlijk. Dag janjurk!quote:Op dinsdag 27 september 2005 22:15 schreef boyv het volgende:
Bij deze stop ik je in m'n hokje van achterlijke Nederlanders
Halllloooooooooooooooquote:Op dinsdag 27 september 2005 22:19 schreef Murray het volgende:
Ik vind het ook een behoorlijke stompzinnige actie om bewust tassen achter te laten op het station.
[..]
Vind ik nou ook niet bepaald van veel intelligentie getuigen. Als je zo gaat redeneren dan hoeven wij ons dus helemaal nergens zorgen om te maken, want er is de laatste jaren geen aanslag gepleegd in Nederland. Nee, daar is over nagedacht...![]()
Om je nou op opsporing verzocht te gooien is misschien wel overdreven, maar ik snap wel dat ze niet op dit soort 'grappen' zitten te wachten.
advocaat bellen?quote:Op dinsdag 27 september 2005 22:20 schreef menesis het volgende:
Waar is de persoon/held in kwestie nu???
Een mes is ook maar metaal. Wat is je punt.quote:Op dinsdag 27 september 2005 22:21 schreef boyv het volgende:
[..]
Hallllooooooooooooooo
Men schijnt het belangrijkste feit keer op keer te vergeten: HET IS EEN TAS!
Een tas, geen bom.
we kunnen er altijd nog een Flashmob van makenquote:Op dinsdag 27 september 2005 22:14 schreef j0rrit het volgende:
Geweldige actie!![]()
...en nu maar hopen dat het niet weer zo'n typische hype wordt om fake-tassen te plaatsen...
Wat jij nodig hebt is gezond verstand!!quote:Wat nu rest, is het al wijs om nu alvast een advocaat in te schakelen, en, wie moet ik hebben?
Rechtshulp? wie? en hoe te bereiken?
Een nep poederbrief is ook geen poederbrief.quote:Op dinsdag 27 september 2005 22:21 schreef boyv het volgende:
[..]
Hallllooooooooooooooo
Een tas, geen bom.
Mocht je het nog niet weten sommige mensen op Fok! juichen dergelijke gedrag toe, terwijl als ze verstandig waren het zouden afkeuren.quote:Op dinsdag 27 september 2005 22:23 schreef SKYDD het volgende:
Een mes is ook maar metaal. Wat is je punt.
Bovendien weet een televisie zender een dag na de gebeurtenis al dat het onzin was. Dan 2 weken later ons machtige politie apparaat die het op opsporing verzocht gooit omdat ze het niet wetenquote:Op dinsdag 27 september 2005 22:21 schreef boyv het volgende:
[..]
Hallllooooooooooooooo
Een tas, geen bom.
Een tas bedoeld om angst en paniek te zaaien met zo een brief.quote:Op dinsdag 27 september 2005 22:21 schreef boyv het volgende:
[..]
Hallllooooooooooooooo
Een tas, geen bom.
uitzending RTL ?quote:Op dinsdag 27 september 2005 22:22 schreef Murazor4096 het volgende:
But seriously, de politie heeft hier opsporing verzocht voor nodig? Eén regel uit die brief in Google is genoeg. Om over de uitzending op RTL maar te zwijgen.
Ten eerste ben ik het niet met je eens. Het is een aardige grap en een super goede les voor de politie en het OM: zij zijn niet voldoende capabel om hun werk naar behoren uit te voeren (of gewoon lui, dat kan ook).quote:Op dinsdag 27 september 2005 21:55 schreef typtypo het volgende:
Jammer dat ze je niet omgelegd hebben.
Ik mag hopen dat ze je tot voorbeeld verheffen en flink aan pakken, achterlijke.
In een poederbrief zit wel degelijk poeder, terwijl in een achtergelaten tas niet standaard een bom zit.quote:Op dinsdag 27 september 2005 22:24 schreef popolon het volgende:
[..]
Een nep poederbrief is ook geen poederbrief.
Toch gaat die man de bak in en iedereen vind het terecht.
Raar.
Omdat hier een hele hysterie gemaakt wordt om een verlaten tas, en dat blijft toch een tas, en geen bom zoals ik al honderd keer heb gezegd.quote:Op dinsdag 27 september 2005 22:23 schreef SKYDD het volgende:
[..]
Een mes is ook maar metaal. Wat is je punt.
Een neppe poederbrief is ook niet te vergelijken met een verlaten tas op het station. Niemand verstuurt zomaar even een brief met een schep poedersuiker erin, dus het is enigszins verdacht als je zo'n brief binnen zou krijgen. Een tas vergeet je weleens, en ik heb vaak genoeg verlaten tassen zien staan. De situatie in het geval van de tas is voor de omstanders hetzelfde, het is een tas, en een tas is in eerste instantie geen bedreiging.quote:Op dinsdag 27 september 2005 22:24 schreef popolon het volgende:
[..]
Een nep poederbrief is ook geen poederbrief.
Toch gaat die man de bak in en iedereen vind het terecht.
Raar.
Misschien ben jij het vergeten, maar er is nou eenmaal een dreiging van een terroristische aanslag in Nederland. Het openbaar vervoer zou een doelwit kunnen zijn, je snapt dan zelf ook wel dat het dan niet handig is om zo tassen achter te laten.quote:Op dinsdag 27 september 2005 22:21 schreef boyv het volgende:
[..]
Hallllooooooooooooooo
Een tas, geen bom.
met ontbijt op bedquote:Op dinsdag 27 september 2005 22:17 schreef Dakloos het volgende:
Uit het fotoboek:
denkt erover om op kamers te gaan.
Hahahahahaha! Nou, dat kamertje krijg je hoor! Geen zorgen!
quote:Op dinsdag 27 september 2005 22:26 schreef ReLx7 het volgende:
Mensen die hier zeggen dat het een grap is moeten zich na laten kijken. Het is geen grap. Het is een protestactie!!!!!
En het is niet verboden om een tas ergens neer te zetten met ballonnen erin en een protestbrief om te protesteren. Dus....
De bedoeling is om angst te zaaien, althans, dat zou kunnen.quote:Op dinsdag 27 september 2005 22:27 schreef boyv het volgende:
[..]
Omdat hier een hele hysterie gemaakt wordt om een verlaten tas, en dat blijft toch een tas, en geen bom zoals ik al honderd keer heb gezegd.
h
[..]
Een neppe poederbrief is ook niet te vergelijken met een verlaten tas op het station. Niemand verstuurt zomaar even een brief met een schep poedersuiker erin, dus het is enigszins verdacht als je zo'n brief binnen zou krijgen. Een tas vergeet je weleens, en ik heb vaak genoeg verlaten tassen zien staan. De situatie in het geval van de tas is voor de omstanders hetzelfde, het is een tas, en een tas is in eerste instantie geen bedreiging.
Soms moet je een statement maken. Dat was pas echt gelukt inderdaad als de EOD er was gekomen om de "bom" te demonteren. Of als een passant de tas had gevonden, het een gewledig statement had gevonden en het nieuws of Hart van Nederland had gebeld. Nu gaat hij met als enige roem Opsporing Verzocht de boeken in. Niet helemaal wat hij in gedachten had, maar het is in ieder geval wat.quote:Op dinsdag 27 september 2005 22:25 schreef Godlike02 het volgende:
[..]
Als hij wil communiceren op een volwassen manier had hij een nette brief getikt en aan het kabinet gestuurd of was hij de politiek in gegaan. Deze actie is puur en alleen om overlast te veroorzaken.
In een tas ja. Op de rug van de dader..quote:Op dinsdag 27 september 2005 22:28 schreef Murray het volgende:
"Er is nog nooit een aanslag met een tas gepleegd" (Waar zaten die bommen in Madrid en Londen in?) is natuurlijk een ontzettend kulargument.
quote:
(en mijn excuses, blijkbaar is het niet uitgezondenquote:Op maandag 12 september 2005 17:21 schreef Yildiz het volgende:
[..]
rond 16.00 ben ik door Editie NL (RTL 4, 18.10) opgenomen.
Ik was wel zo verstandig om het onherkenbaar te laten, ik had geen zin om met me gezicht vol in de camera gefilmd te worden. Ohja, zij hebben mij dus gemaild, ik heb geen contact gezocht.
Een woordje gezegd over waarom, toen haalde ik o.a. Minister Pechtold aan.
"We hebben onze mensenrechten per centimeter bevochten, en nu geven we het per meter weg".
Nagoed, deze tas, waarin de sporttas zat, is wel continu in beeld, net als 2 schoenen en wat broekspijpen van mij.
De tas die in beeld was, voor Centraal Station:
[afbeelding]
Verder hadden ze wel de opmerking dat ze het niet zo leuk vonden dat ik niet met me gezicht wou, maar ik denk dat dát wel verstandig was. Hij twijfelde daarom, omdat ik onherkenbaar was, of het wel uitgezonden zou worden.
Enfin, we zien wel.
De tas zal ook niet het probleem zijnquote:Op dinsdag 27 september 2005 22:27 schreef boyv het volgende:
[..]
Omdat hier een hele hysterie gemaakt wordt om een verlaten tas, en dat blijft toch een tas, en geen bom zoals ik al honderd keer heb gezegd.
h
[..]
Een neppe poederbrief is ook niet te vergelijken met een verlaten tas op het station. Niemand verstuurt zomaar even een brief met een schep poedersuiker erin, dus het is enigszins verdacht als je zo'n brief binnen zou krijgen. Een tas vergeet je weleens, en ik heb vaak genoeg verlaten tassen zien staan. De situatie in het geval van de tas is voor de omstanders hetzelfde, het is een tas, en een tas is in eerste instantie geen bedreiging.
Ik denk dat zijn ouders het nog niet wetenquote:Op dinsdag 27 september 2005 22:27 schreef Chokeme het volgende:Benieuwd hoe dit af gaat lopen.
Konden je ouders er ook net zo hard om lachen als wij ?
quote:Op dinsdag 27 september 2005 22:30 schreef Godlike02 het volgende:
[..]
Maar de brief heeft dus voor overlast gezorgd en die zal betaald moeten worden.
Welke actie moest ondernomen worden?quote:De brief, die niet bedreigend van aard was
Op een redelijk puberale manier. Hij heeft cointact gehad met RTL4 en kreeg de kans om het op tv te doen. Hij wilde niet herkenbaar op tv en toen wilde RTL niet en hebben ze zijn "grap" ook gedaan.quote:Op dinsdag 27 september 2005 22:29 schreef SlaadjeBla het volgende:
[..]
Soms moet je een statement maken. Dat was pas echt gelukt inderdaad als de EOD er was gekomen om de "bom" te demonteren. Of als een passant de tas had gevonden, het een gewledig statement had gevonden en het nieuws of Hart van Nederland had gebeld. Nu gaat hij met als enige roem Opsporing Verzocht de boeken in. Niet helemaal wat hij in gedachten had, maar het is in ieder geval wat.
De bedoeling was dus ook om flink herrie te maken, anders zou hij niet gehoord worden. En denk je nou echt dat hij de politiek in moet? Met welke politieke agenda of bagage? Hij voert protest op zijn eigen manier en ik heb daar best respect voor.
Het is niet om paniek te zaaien, het is om aandacht te trekken van alle achterlijke debielen hier in Nederland die zomaar instemmen met de belachelijke 'anti-terreurwetten' en schijnveiligheid die de regering ons opdringt. Met een brief aan het kabinet trek je niet de aandacht van het volk, de aandacht van het volk trek je op een manier die de gemiddelde burger zal opvallen.quote:Op dinsdag 27 september 2005 22:25 schreef Godlike02 het volgende:
[..]
Een tas bedoeld om angst en paniek te zaaien met zo een brief.
Zo iets duidelijk maken aan de regering?
Komt JP de tas zelf ophalen?
Hij veroorzaakt op deze manier veel overlast voor de spoorweg politie en justitie.
Dat wilde hij ook want een spoorweg ambtenaar die de tas blind weg gooid had hij niks aan.
Dus het moet de lijn in, Dat kost dus geld en moeite.
Als hij wil communiceren op een volwassen manier had hij een nette brief getikt en aan het kabinet gestuurd of was hij de politiek in gegaan. Deze actie is puur en alleen om overlast te veroorzaken.
Die spoorweg ambtenaar is nou eenmaal verplicht om ongewone zaken te melden.quote:Op dinsdag 27 september 2005 22:33 schreef SlaadjeBla het volgende:
[..]
[..]
Welke actie moest ondernomen worden?
Wist je nog, die gast die voor de gein "bomb on airplane" had geschreven op een servetje, dat uiteindelijk in het vliegtuig terechtkwam? Natuurlijk zat er geen bom in het vliegtuig, maar hij moest destijds wel 50.000 gulden betalen. Een ander voorbeeld zijn de mensen die bij de douane als "grap" zeggen dat er een bom in hun bagage zitquote:Op dinsdag 27 september 2005 22:27 schreef boyv het volgende:
[..]
h
[..]
Lees je wel?quote:Op dinsdag 27 september 2005 22:34 schreef boyv het volgende:
[..]
Het is niet om paniek te zaaien, het is om aandacht te trekken van alle achterlijke debielen hier in Nederland die zomaar instemmen met de belachelijke 'anti-terreurwetten' en schijnveiligheid die de regering ons opdringt. Met een brief aan het kabinet trek je niet de aandacht van het volk, de aandacht van het volk trek je op een manier die de gemiddelde burger zal opvallen.
Ten eerste is er al geen overlast veroorzaakt en ten tweede zou ik de spoorwegambtenaar een lintje hebben gegeve als hij deze tas, zonder te denken dat het een motherfucking atoombom is, naar de gevonden voorwerpen hebben gebracht.
Zeg nou zelf, zie jij elke verlaten tas als mogelijke bom?
Waarom was hij niet gaan hardlopen richting trein terwijl hij "alla alkabar" riep?quote:Op dinsdag 27 september 2005 22:25 schreef foton het volgende:
[..]
Ten eerste ben ik het niet met je eens. Het is een aardige grap en een super goede les voor de politie en het OM: zij zijn niet voldoende capabel om hun werk naar behoren uit te voeren (of gewoon lui, dat kan ook).
Ten tweede vind ik het onfatsoenlijk om een mede-user dood te wensen. Daarvoor moeten ze jou eigenlijk eens "flink aanpakken". (naar het schijnt is "aanpakken" één woord in het Nederlands)
Niemand heeft gezegd dat hier een bom in zat, dus deze vergelijking klopt niet helemaal.quote:Op dinsdag 27 september 2005 22:37 schreef HoSeong het volgende:
[..]
Wist je nog, die gast die voor de gein "bomb on airplane" had geschreven op een servetje, dat uiteindelijk in het vliegtuig terechtkwam? Natuurlijk zat er geen bom in het vliegtuig, maar hij moest destijds wel 50.000 gulden betalen. Een ander voorbeeld zijn de mensen die bij de douane als "grap" zeggen dat er een bom in hun bagage zit
Het gaat er niet om dat het maar een tas is. Hij heeft deze tas willens en wetens laten staan en er zelfs nog een brief in gestopt dat het verlaten van de tas bedoeld was om de gemoederen eens flink op te schudden.
Ik ben benieuwd naar de afloop
Hij stelt nergens in de brief dat hij die tas daar had neergelegd om paniek te veroorzaken hoor. Hij geeft alleen de mogelijke gevolgen.quote:Op dinsdag 27 september 2005 22:37 schreef Godlike02 het volgende:
[..]
Lees je wel?
het gaat dus niet om die tas maar om die brief.
Elke ambtenaar had ene lege tas of een tas met een balloon zo bij de gevonden voorwerpen gezet.
De doodstraf voor een fucking tas? Doe normaal gekquote:Op dinsdag 27 september 2005 22:43 schreef HeLLuM het volgende:
Ik hoop dat je de doodstraf krijgt, vuile paniekzaaier.
Had ie lekker een held moeten zijn op RTL4quote:Op dinsdag 27 september 2005 22:43 schreef boyv het volgende:
[..]
Hij stelt nergens in de brief dat hij die tas daar had neergelegd om paniek te veroorzaken hoor. Hij geeft alleen de mogelijke gevolgen.
Als het gewoon een tas met ballonnen was geweest was er zeer waarschijnlijk ook niks aan de hand geweest, dan hadden ze hem heus niet op opsporing verzocht gegooid.quote:Op dinsdag 27 september 2005 22:34 schreef boyv het volgende:
[..]
Het is niet om paniek te zaaien, het is om aandacht te trekken van alle achterlijke debielen hier in Nederland die zomaar instemmen met de belachelijke 'anti-terreurwetten' en schijnveiligheid die de regering ons opdringt. Met een brief aan het kabinet trek je niet de aandacht van het volk, de aandacht van het volk trek je op een manier die de gemiddelde burger zal opvallen.
Ten eerste is er al geen overlast veroorzaakt en ten tweede zou ik de spoorwegambtenaar een lintje hebben gegeven als hij deze tas, zonder te denken dat het een motherfucking atoombom is, naar de gevonden voorwerpen hebben gebracht.
Zeg nou zelf, zie jij elke verlaten tas als mogelijke bom?
Ga toch fietsen.quote:Op dinsdag 27 september 2005 22:28 schreef Murray het volgende:
Misschien ben jij het vergeten, maar er is nou eenmaal een dreiging van een terroristische aanslag in Nederland.
Er is nog nooit een aanslag met een auto gepleegd. Maar ik stel voor dat we voor alle zekerheid auto's niet meer onbeheerd achter mogen laten.quote:"Er is nog nooit een aanslag met een tas gepleegd" (Waar zaten die bommen in Madrid en Londen in?) is natuurlijk een ontzettend kulargument.
Het is ook niet ondenkbaar dat er een aanslag met een auto wordt gepleegd. Of: door een zelfmoordterrorist. Dus: auto's mogen niet meer onbeheerd achtergelaten worden en mensen moeten thuisblijvenquote:Op dinsdag 27 september 2005 22:46 schreef Murray het volgende:
Het gaat er gewoon om dat het niet handig is om zo bewust tassen achter te laten gezien, aangezien het nou niet bepaald ondenkbaar is dat er een aanslag op het openbaar vervoer gepleegd wordt.
Die kortzichtige naiviteit toch altijd.quote:Op dinsdag 27 september 2005 22:47 schreef ChrisJX het volgende:
Ga toch fietsen.
Duidelijk een melding? Ongewoon dat er een tas staat?quote:Op dinsdag 27 september 2005 22:46 schreef Godlike02 het volgende:
[..]
Had ie lekker een held moeten zijn op RTL4
Nu gaat het de "lijn" in. Twee opties of iemand maakt melding of er gebeurd niks.
Nou duidelijk een melding dus. Het is ongewoon en moet dus ook gemeld worden.
Jammer dat je totaal niet reageerd op de overige inhoud van mijn posts daarin was ik duidelijk genoeg.
Dus houd het gelijk bij deze op
Geen auto's tegen een ambassade aan met een brief er in dat deze wel is had kunnen ontploffenquote:Op dinsdag 27 september 2005 22:49 schreef ChrisJX het volgende:
[..]
Het is ook niet ondenkbaar dat er een aanslag met een auto wordt gepleegd. Of: door een zelfmoordterrorist. Dus: auto's mogen niet meer onbeheerd achtergelaten worden en mensen moeten thuisblijven
Hee, in WO2 werden geheime documenten in de fietsstangen verborgen! En waar een document in past, past ook een bom inquote:Op dinsdag 27 september 2005 22:50 schreef __Saviour__ het volgende:
Die kortzichtige naiviteit toch altijd.
quote:Op dinsdag 27 september 2005 22:50 schreef boyv het volgende:
[..]
Duidelijk een melding? Ongewoon dat er een tas staat?
Ik heb het zo vaak meegemaakt dat ik verlaten tassen, jassen en andere troep heb zien staan dat het al niet ongewoon meer is. Dat nu ineens door deze hele media-hype omtrent het terrorisme een verlaten tas gelijk staat aan een mogelijk bom is en als 'ongewoon' wordt aangezien is toch te dom voor woorden...? Het is niet ongewoon dat er een verlaten tas op een station staat, dat hoeft niet gemeld te worden bij een autoriteit die er toch weer een groot probleem van maakt en de tas mag gewoon naar gevonden voorwerpen.
Nou, als de pers dit toevallig oppikt...over hoe dit allang bekend was bij RTL4 en op Internet. En dat politie en justitie dan nog eens na 2 weken hulp gaan zoeken bij Opsporing Verzocht?quote:Op dinsdag 27 september 2005 22:29 schreef SlaadjeBla het volgende:
Soms moet je een statement maken. Dat was pas echt gelukt inderdaad als de EOD er was gekomen om de "bom" te demonteren. Of als een passant de tas had gevonden, het een gewledig statement had gevonden en het nieuws of Hart van Nederland had gebeld. Nu gaat hij met als enige roem Opsporing Verzocht de boeken in. Niet helemaal wat hij in gedachten had, maar het is in ieder geval wat.
De tas is wel geplaatst met de intentie om mensen te laten denken dat er een bom in zat. Niet door het letterlijk zeggen, maar door middel van het plaatsen van de tas heeft hij expressie gegeven aan deze intentie. De brief verduidelijkt dit nog eens.quote:Op dinsdag 27 september 2005 22:43 schreef Jegorex het volgende:
[..]
Niemand heeft gezegd dat hier een bom in zat, dus deze vergelijking klopt niet helemaal.
Ik had die topics nooit gelezen, nu wel.quote:Op dinsdag 27 september 2005 22:46 schreef Murray het volgende:
[..]
Als het gewoon een tas met ballonnen was geweest was er zeer waarschijnlijk ook niks aan de hand geweest, dan hadden ze hem heus niet op opsporing verzocht gegooid.
Het gaat er gewoon om dat het niet handig is om zo bewust tassen achter te laten gezien, aangezien het nou niet bepaald ondenkbaar is dat er een aanslag op het openbaar vervoer gepleegd wordt.
Denk eens logisch na.
Als die auto daar legaal geparkeerd zou staan met de volgende vermelding, dan zou er niks aan de hand zijn:quote:Op dinsdag 27 september 2005 22:51 schreef Godlike02 het volgende:
[..]
Geen auto's tegen een ambassade aan met een brief er in dat deze wel is had kunnen ontploffen
Hebben we hier een ervaringsdeskundige?quote:Op dinsdag 27 september 2005 22:50 schreef ChrisJX het volgende:
Een beetje terrorist zou nu trouwens wel gek zijn om een aanslag te plegen met een onbeheerd achtergelaten tas. Zodra de fixatie op een onderwerp gericht is, ga je over op een ander
ook uitermate naiefquote:Op dinsdag 27 september 2005 22:54 schreef boyv het volgende:
[..]
Als die auto daar legaal geparkeerd zou staan met de volgende vermelding, dan zou er niks aan de hand zijn:
"Bij het zien van deze auto kunnen er twee dingen aan de hand zijn:
1. U denkt dat dit een auto is en loopt door.
2. U ziet deze auto, hoewel legaal geparkeerd, als mogelijke bom geplaatst door terroristen die iets tegen de ambassade hebben"
Dit komt op hetzelfde neer, alleen door die tassenhype maakt men er zo'n groot probleem van.
Sssshtquote:Op dinsdag 27 september 2005 22:54 schreef foton het volgende:
Hebben we hier een ervaringsdeskundige?![]()
Amerikanen hebben geen humor. Dat zijn de Britten, die engelstaligen mét humor.quote:Op dinsdag 27 september 2005 22:56 schreef Godlike02 het volgende:
[..]
Probeer het is bij het amrikaanse consulaat
Kijken hoeveel humor ze hebben
Ik denk dat je een beloning tegemoet kan zien: een geheel verzorgde enkele reis + verblijf op Cuba.quote:Op dinsdag 27 september 2005 22:56 schreef Godlike02 het volgende:
Probeer het is bij het amrikaanse consulaat
Kijken hoeveel humor ze hebben
Oke, sorry, daar heb je gelijk in.quote:Op dinsdag 27 september 2005 22:52 schreef Godlike02 het volgende:
[..]
De brief
Ik zeg nu al drie keer dat een lege tas of een tas met een ballon waarschijnlijk zo bij gevonden voorwerpen was gezet. Het punt is de brief wat het ongewoon maakt
Kan ie daar heel hard roepen dat hij het systeem ter discussie wilde stellenquote:Op dinsdag 27 september 2005 22:57 schreef ChrisJX het volgende:
[..]
Ik denk dat je een beloning tegemoet kan zien: een geheel verzorgde enkele reis + verblijf op Cuba.
Op dát stukje van Cuba hoort Fidel hem denk ik niet hoor.quote:Op dinsdag 27 september 2005 22:58 schreef Godlike02 het volgende:
[..]
Kan ie daar heel hard roepen dat hij het systeem ter discussie wilde stellen![]()
Fidel heeft daar wel oren naar
Is nog nergens bekend dat hij vervolgd gaat wordenquote:Op dinsdag 27 september 2005 22:58 schreef boyv het volgende:
[..]
Oke, sorry, daar heb je gelijk in.
De brief maakt het ongewoon, maar dat is niet hetgeen waar hij voor vervolgd zal worden, want dat is namelijk het opzettelijk achterlaten van de tas.
kan nu nog netquote:Op dinsdag 27 september 2005 22:58 schreef SunChaser het volgende:
Issie al gevlucht naar Monaco?
Ja heel grappig allemaal.quote:Op dinsdag 27 september 2005 22:58 schreef Godlike02 het volgende:
[..]
Kan ie daar heel hard roepen dat hij het systeem ter discussie wilde stellen![]()
Fidel heeft daar wel oren naar
Zo te horen moesten alleen wat agenten van de spoorwegpolitie van de ene kant van het station naar de andere kant van het station lopen om een tas open te ritsen. Er is niets afgezet, geen treinverkeer stilgelegd, enz. enz. Immers, meteen was duidelijk dat het niet om een bom ging. Ik zou denken dat dit hem hooguit op een voorwaardelijke straf van een maand of een paar uren schoffelen komt te staan, maar dan moet je wel pech hebben.quote:Op dinsdag 27 september 2005 23:00 schreef Godlike02 het volgende:
Is nog nergens bekend dat hij vervolgd gaat worden![]()
Misschien een pittig gesprek. Misschien niks.
Maar je kan overal rekening mee houden.
Voor alle standpunten is iets te zeggen dus je bent deels afhankelijk van het humor van de officier van justitie. En hoeveel moeite ze hebben gedaan .
Okequote:Op dinsdag 27 september 2005 23:00 schreef Godlike02 het volgende:
[..]
Is nog nergens bekend dat hij vervolgd gaat worden![]()
Misschien een pittig gesprek. Misschien niks.
Maar je kan overal rekening mee houden.
Voor alle standpunten is iets te zeggen dus je bent deels afhankelijk van het humor van de officier van justitie. En hoeveel moeite ze hebben gedaan .
Klaarblijkelijk erg weinig...quote:Op dinsdag 27 september 2005 23:00 schreef Godlike02 het volgende:
[..]
En hoeveel moeite ze hebben gedaan .
de omstanders zijn het probleem ook nietquote:Op dinsdag 27 september 2005 23:02 schreef boyv het volgende:
[..]
Ja heel grappig allemaal.
Maar punt blijft nog steeds dat Yildiz niks anders heeft gedaan dan die tas daar neergezet te hebben. Ongeacht hij dat met opzet deed of niet, de situatie voor de omstanders blijft hetzelfde. En ik weet niet hoe vaak ik dit nog moet zeggen, maar die tas is gewoon een tas voor de omstanders, die brief veranderd niks aan het feit dat daar een tas staat; hij geeft enkel de twee meest voor de hand liggende mogelijkheden.
Ik kom niet verder dan 'poging tot verstoring van de openbare orde'. Maar ik weet niet eens zeker of dat wel bestaat.quote:Op dinsdag 27 september 2005 23:02 schreef boyv het volgende:
Maar punt blijft nog steeds dat Yildiz niks anders heeft gedaan dan die tas daar neergezet te hebben. Ongeacht hij dat met opzet deed of niet, de situatie voor de omstanders blijft hetzelfde. En ik weet niet hoe vaak ik dit nog moet zeggen, maar die tas is gewoon een tas voor de omstanders, die brief veranderd niks aan het feit dat daar een tas staat; hij geeft enkel de twee meest voor de hand liggende mogelijkheden.
Het staat nog steeds op de site..quote:Op dinsdag 27 september 2005 21:39 schreef Yildiz het volgende:
Als laatst heb ik meerdere malen verzocht of het van de site af mocht, omdat ik geen zin had dat het in de cache van google zou blijven hangen, voor een jaar of 3.
Ook vroeg ik of het uit de herhaling kon.
De vriendelijke agent in functie heeft vervolgens gebeld, en aan mijn verzoek voldaan.
En juist omdat niemand die tas waarschijnlijk heeft gezien of er bang van geworden is, heeft Yildiz nergens schuld.quote:Op dinsdag 27 september 2005 23:03 schreef Godlike02 het volgende:
[..]
de omstanders zijn het probleem ook niet
er is geen paniek geweest niks
Niemand heeft waarschijnlijk die tas gezien behalve de spoorweg politie.
En door die brief heeft het ellende/moeite en geld gekost voor die mensen.
Want dat kost arbeid en arpporten nou eenmaal.
Heel de FP is niet te vinden.quote:Op dinsdag 27 september 2005 23:07 schreef Pineut het volgende:
frontpage.fok lijkt overbelast.... Of is er een inval gedaan? :-)
Is een tas achterlaten een valse alarmkreet? Kan ik twee jaar gevangenisstraf krijgen als ik mijn rugzak in de trein achterlaat, of een tas vergeet terwijl ik even een frietje pak bij de Smullers?quote:Op dinsdag 27 september 2005 23:16 schreef Droopie het volgende:
'het veroorzaken van valse alarmkreten of -signalen' ofwel 'rustverstoring' (artikel 142 WvS).
staat max. 2 jaar voor
Laten we het hopen.quote:Op dinsdag 27 september 2005 23:16 schreef Droopie het volgende:
'het veroorzaken van valse alarmkreten of -signalen' ofwel 'rustverstoring' (artikel 142 WvS).
staat max. 2 jaar voor
FP werkt hier gewoonquote:Op dinsdag 27 september 2005 23:23 schreef electricity het volgende:
vanavond het forum en de frontpage al down. hoe moet dat nou met al die nieuwsbehoevende internetters
6000 * 25 * 12 = 1800000quote:Gemiddeld worden er 6000 mensen per maand beboet voor het niet bij zich hebben van ID-kaart
Daar had ik deze ook al gepostquote:Op dinsdag 27 september 2005 23:32 schreef Dawnbreaker het volgende:
roellio heeft ook al z'n eigen soortgelijke topic:
Opgelicht via marktplaats
Neen, je kunt ook geen celstraf krijgen als je per ongeluk een brief naar iemand verstuurd. Als die brief bedreigende informatie oid staat wel.quote:Op dinsdag 27 september 2005 23:24 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Is een tas achterlaten een valse alarmkreet? Kan ik twee jaar gevangenisstraf krijgen als ik mijn rugzak in de trein achterlaat, of een tas vergeet terwijl ik even een frietje pak bij de Smullers?
Hij was net op de radio als itemquote:Op dinsdag 27 september 2005 23:48 schreef Flem het volgende:
Nog nieuws?
Net als de treinreizigers in Madrid.quote:Op dinsdag 27 september 2005 23:29 schreef the_legend_killer het volgende:
Ik vind dat ze er de grap va moeten inzien
Maar dit was een protest !quote:Op dinsdag 27 september 2005 23:49 schreef typtypo het volgende:
[..]
Net als de treinreizigers in Madrid.
Die zagen ook losse tassen liggen en ze lagen dubbel, alleen niet zoals jij bedoeld.
Nogmaals, ik hoop dat ze hem flink aanpakken om andere "grappemakers" te ontmoedigen.
Nou, sterker nog: er zijn héél veel aanslagen met auto's gepleegd. Dus achtergelaten auto's, die zijn pas gevaarlijk!!quote:Op dinsdag 27 september 2005 22:49 schreef ChrisJX het volgende:
[..]
Het is ook niet ondenkbaar dat er een aanslag met een auto wordt gepleegd. Of: door een zelfmoordterrorist. Dus: auto's mogen niet meer onbeheerd achtergelaten worden en mensen moeten thuisblijven
Gaarne, mn telefoonnummer is via google te vindenquote:Op dinsdag 27 september 2005 21:55 schreef nikky het volgende:
Hmm, geen opname van zie ik.quote:Op dinsdag 27 september 2005 23:49 schreef ThE_ED het volgende:
[..]
Hij was net op de radio als item
Yildiz (Rick P.) wordt gezocht door justitie #2
ik kan je wel verdedigenquote:Op woensdag 28 september 2005 00:00 schreef Yildiz het volgende:
[..]
Gaarne, mn telefoonnummer is via google te vinden
Nee, gewoon mailen svp
kun je hem niet wat korting geven in de mekishop, als troost.quote:Op woensdag 28 september 2005 00:01 schreef Meki het volgende:
ik kan je wel verdedigen
Allemaal preventief opblazen. Je weet maar nooit. Keihard aanpakken enzo.quote:Op woensdag 28 september 2005 00:00 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Nou, sterker nog: er zijn héél veel aanslagen met auto's gepleegd. Dus achtergelaten auto's, die zijn pas gevaarlijk!!
quote:Op woensdag 28 september 2005 00:05 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
kun je hem niet wat korting geven in de mekishop, als troost.
nee 11 september is een lekkere datum om uit te zoekenquote:Op woensdag 28 september 2005 00:12 schreef Stali. het volgende:
Yildiz, inderdaad, met pornosnor. Ik ben in ieder geval blij dat je dit niet gedaan hebt ten tijde van (bijvoorbeeld) de Londense aanslagen en dat je er met een waarschuwing mee wegkomt. Sterkte.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |