http://www.opsporingverzocht.nl/gezocht.aspquote:Zondag 11 september 2005, omstreeks 16.15 uur, werd de Spoorwegpolitie Den Haag erop attent gemaakt, dat er een grote zwarte canvas tas was achtergelaten in de centrale hal van het station Den Haag Centraal. De tas stond ter hoogte van de verkoopbalie van snackcorner Smullers en er bleken vier gekleurde opgeblazen ballonnen in te zitten, waarvan aan één ballon een brief was vastgeplakt met leukoplast. De inhoud van de brief had geen bedreigend karakter maar was meer een soort protestbrief. Op bewakingsbeelden is duidelijk te zien, dat de verdachte man om 15.59 uur het station binnenloopt met de tas. Uiteindelijk laat hij hem dan achter bij Smullers. De vraag is natuurlijk: Wie (her)kent de man aan de hand van de getoonde videobeelden, mogelijk in combinatie met de grote zwarte canvas tas?
ff vragen om een beloning andersquote:
Voor een bannervrij fokquote:Op dinsdag 27 september 2005 19:36 schreef electricity het volgende:
[..]
ff vragen om een beloning anders
Ja hoor, probeer maar goed te praten dat je hem zojuist hebt aangegeven! Sommige mensen zal ik nooit begrijpen! Yildiz was onze mattie man.quote:Op dinsdag 27 september 2005 19:38 schreef HenkieVdV het volgende:
Hij kan het wel goedpraten. Die protestbrief moet hij duidelijk zien te maken, en dat hij geen aanslag wilde plegen of oproer wilde maken.
Omdat het gratis is zekerquote:Op dinsdag 27 september 2005 19:41 schreef DarkDancer het volgende:
ik ga bellen!
aangezien die van mij eerder was en een mooiere OP heeft vind ik dat die anderen dicht moeten.quote:Op dinsdag 27 september 2005 21:00 schreef Bupatih het volgende:
Zie ook:
Opsporing verzocht bij de AVRO zoekt Fokker!
FOKTERRORIST OP TV
Exact.quote:Op dinsdag 27 september 2005 20:59 schreef zalmsalade het volgende:
pricelessss
denk niet dat fok dit zal doen, maar ze kunnen er zelf wel achter komen...quote:Op dinsdag 27 september 2005 21:27 schreef greatgonzo het volgende:
On topic: wahahhaha!!
Serieus: stel, yildiz meld zich niet, geeft Fok dan de IP door van hem, waarna een adres zo gevonden moet zijn? Hij heeft immers hier in geuren en kleuren verteld dat hij het heeft gedaan.
ik denk dat yildiz er goed aan doet zich te melden bij de politie. als hij dat namelijk niet doet dan vinden ze hem toch wel via zijn IP en zijn provider, en dan komen ze hem halen.quote:Op dinsdag 27 september 2005 21:27 schreef greatgonzo het volgende:
Serieus: stel, yildiz meld zich niet, geeft Fok dan de IP door van hem, waarna een adres zo gevonden moet zijn? Hij heeft immers hier in geuren en kleuren verteld dat hij het heeft gedaan.
Volgens de FP heeft hij zich al gemeld, dus we hoeven niks meer te stellenquote:Op dinsdag 27 september 2005 21:27 schreef greatgonzo het volgende:
Serieus: stel, yildiz meld zich niet...
Kun je nagaan... als zo`n grap zo serieus wordt genomen... dan zal ie er wel niet zo genadig van af komen.... FOK!`s eigen Pietje Bel....quote:Op dinsdag 27 september 2005 21:44 schreef Mr_Brownstone het volgende:
Dat hier trouwens aandacht aan word besteed bij Opsporing Verzocht![]()
OMFGquote:
dat pleit juist in zijn voordeel, er geen verkeerde bedoelingen mee te hebbenquote:Op dinsdag 27 september 2005 21:47 schreef Jonathon het volgende:
Ahahaa.a.. dit is echt dom van hem!
eerst je verhaal posten op een bekend forum en dan nog uitvoeren ook![]()
![]()
gaat iemand het ff cappen, en hier de link posten?quote:Op dinsdag 27 september 2005 22:02 schreef Jegorex het volgende:
Morgen is de herhaling voor mensen die het nog niet gezien hebben:
http://www.tvgids.nl/programmadetail/?ID=4586959
van 15:35 tot 16:00 op Nederland 1.
http://www.flurl.com/uploaded/Er_een_puntje_aan_zuigen_655.htmlquote:Op dinsdag 27 september 2005 22:05 schreef Shapeshifter het volgende:
Dit gebeurd niet
Ik geloof dat Yildiz zijn zaak nu wel bewezen heeftLeve paranoide Nederland...
Of "Verdacht Pakket"quote:Op dinsdag 27 september 2005 22:27 schreef longinus het volgende:
Er had op de tas moeten staan "dit is geen bom".
Dan was het toch minder grappig geweest, denk ik.quote:Op dinsdag 27 september 2005 22:27 schreef longinus het volgende:
Er had op de tas moeten staan "dit is geen bom".
Ik denk dat ik daarom met hem mee wil voelen.quote:Op dinsdag 27 september 2005 22:52 schreef HenryHill het volgende:
Nou, 1 ding moet je hem nageven: hij lijkt niet te beroerd te zijn om de gevolgen te aanvaarden.
dit is wel ernstigquote:Op dinsdag 27 september 2005 22:57 schreef VjenneKloetn het volgende:
De weblogs hebben hem ook al ontdenkt inclusief foto's http://www.jaggle.nl/log/item.php?id=14801
Die heb ik anders nog nooit gezienquote:Op dinsdag 27 september 2005 23:00 schreef electricity het volgende:
[..]
dit is wel ernstigwat gemeen zijn al die internetmannetjes toch allemaal. dit zie je vast over jaren nog terug. net als ijsmeis tietenfoto's
Die rotkop kan z'n redding zijn, met een beetje mazzel laat Bubba hem nu met rustquote:Op dinsdag 27 september 2005 22:57 schreef VjenneKloetn het volgende:
De weblogs hebben hem ook al ontdekt inclusief foto's http://www.jaggle.nl/log/item.php?id=14801
Volgens mij hebben ze de brief gelezen, en dan komt dat weinig geloofwaardig overquote:Op dinsdag 27 september 2005 23:30 schreef dataghost het volgende:
komt hij niet gewoon zijn tas ophalen bij de politie?'sorry ben ik vergeten'
ik vind het wel wat sneu voor hemquote:Op dinsdag 27 september 2005 23:37 schreef Darklight het volgende:
haha daar sta je dan lekker kansloos online, wat een sukkel
hoop dat die flink wordt aangepakt
en dan krijgt ie nog meer strafquote:Op dinsdag 27 september 2005 23:47 schreef sp3c het volgende:
als hij in de cel moet gaan we allemaal tassen met ballonnen in de buurt van het huis van bewaring achterlaten
en taarten met vijlen erin afgeven bij de balie
en en en en
quote:Op dinsdag 27 september 2005 23:47 schreef sp3c het volgende:
als hij in de cel moet gaan we allemaal tassen met ballonnen in de buurt van het huis van bewaring achterlaten
quote:en taarten met vijlen erin afgeven bij de balie
en en en en
kijk maar uit wat je zegtquote:Op dinsdag 27 september 2005 23:53 schreef LodewijkNapoleon het volgende:
Geweldige actie, ik dacht dat 'ie maar een geintje maakte.![]()
![]()
![]()
Ik hoop wel dat het goed voor 'm afloopt, zoniet staat mijn sporttas al klaar![]()
hij maakte wel een geintje, maar tegelijk was het protestactie.. daarom nemen ze het serieusquote:Op dinsdag 27 september 2005 23:53 schreef LodewijkNapoleon het volgende:
Geweldige actie, ik dacht dat 'ie maar een geintje maakte.![]()
![]()
![]()
Ik hoop wel dat het goed voor 'm afloopt, zoniet staat mijn sporttas al klaar![]()
Vriend !quote:Op dinsdag 27 september 2005 23:55 schreef Yildiz het volgende:
Mensen, ik waardeer de steun, echter kan ik het niet waarderen dat mensen het nodig vinden om mijn persoonsgegevens te gaan spammen op allerlei sites.
Hierbij verzoek ik ook om daarmee te stoppen.
Morgen ga ik de cel in voor 20 jaar, met geluk zonder proces, dus tot in de pruimentijd.
ehm... bij wijze van spreken right?quote:Op dinsdag 27 september 2005 23:55 schreef Yildiz het volgende:
Morgen ga ik de cel in voor 20 jaar, met geluk zonder proces, dus tot in de pruimentijd.
Getuige!quote:Op dinsdag 27 september 2005 22:29 schreef JohnDope het volgende:
Wat een gelul zeg , je gaat me nu toch niet vertellen dat het opeens strafbaar is wanneer je een tas neer zet.
Ps het idee was niet van Yildiz.
Levenslang zonder proces in Guantanamo Bay, in het land wat zich volgens minister Donner houdt aan de Europese Rechten van de mens, dus ik heb niks te vrezen.quote:Op dinsdag 27 september 2005 23:59 schreef TheWilliedockSaints het volgende:
wat is je straf, yildiz?
wens *hier* Yildiz een prettige nachtrustquote:Op woensdag 28 september 2005 00:02 schreef Yildiz het volgende:
[..]
Levenslang zonder proces in Guantanamo Bay, in het land wat zich volgens minister Donner houdt aan de Europese Rechten van de mens, dus ik heb niks te vrezen.
ain't it great.
als je de cel inmoet heb ik ook nog wel een sporttas, dan ga ik met je meequote:Op dinsdag 27 september 2005 23:55 schreef Yildiz het volgende:
Mensen, ik waardeer de steun, echter kan ik het niet waarderen dat mensen het nodig vinden om mijn persoonsgegevens te gaan spammen op allerlei sites.
Hierbij verzoek ik ook om daarmee te stoppen.
Bansheeboy is een visionair?quote:Op woensdag 28 september 2005 00:24 schreef Renmaestro het volgende:
Alle visionairen in de geschiedenis kenden zo hun tegenslagen.
Yildiz voor President!quote:Op woensdag 28 september 2005 00:24 schreef Renmaestro het volgende:
Alle visionairen in de geschiedenis kenden zo hun tegenslagen.
Een grappenmaker met een booschap! Zou je het hem nadoen? Gewoon een toffe actiequote:Op woensdag 28 september 2005 00:29 schreef veejay het volgende:
maar dit soort "grappenmakers" mogen ze van mij hard straffen!
Ja dat is een ander verhaal, maar aangezien het niet gebeurd is: lekker lachen joh!quote:Op woensdag 28 september 2005 00:29 schreef veejay het volgende:
Waarom noemt iedereen die klootzak een held, stel even dat al het treinverkeer naar Den Haag CS was stilgelegd vanwege zo'n stomme actie. Wat gebeurt er als er volgende keer misschien wel een echte bom ligt. Sorry, maar dit soort "grappenmakers" mogen ze van mij hard straffen!
Dat zou dan net zo goed kunnen gebeuren als iemand per ongeluk echt een tas vergeet. Willen we zo'n samenleving?quote:Op woensdag 28 september 2005 00:29 schreef veejay het volgende:
Waarom noemt iedereen die klootzak een held, stel even dat al het treinverkeer naar Den Haag CS was stilgelegd vanwege zo'n stomme actie. Wat gebeurt er als er volgende keer misschien wel een echte bom ligt. Sorry, maar dit soort "grappenmakers" mogen ze van mij hard straffen!
Ja klopt..quote:Op woensdag 28 september 2005 00:32 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Dat zou dan net zo goed kunnen gebeuren als iemand per ongeluk echt een tas vergeet. Willen we zo'n samenleving?
AHAHAHAHAHAHAHAHAquote:Op woensdag 28 september 2005 00:30 schreef alsem het volgende:
maarre.. wat nou als de balonnen waren ontploft en er echt slachtoffers waren gevallen?
Huh? Wat klopt?quote:
Er is geen enkele reden waarom er op 11 september meer kans is op een aanslag dan op een andere dag.quote:Op woensdag 28 september 2005 00:37 schreef veejay het volgende:
Op 11 september je tas vergeten, na al die ellende in London. Sorry, maar ik vind dit geen goede actie. Hij had er potentieel veel mensen mee kunnen duperen, plus ik vind dat je over terrorisme geen grappen kan maken.
De gemiddelde Nederlander ziet het gevaar niet, steek je kop maar in het zand. Op het moment dat er een keer iets gebeurt geef je gewoon "de regering" de schuld, die zijn immers overal schuldig aan.
Neem GVD zelf eens een beetje verantwoordelijkheid, dit soort stomme acties zijn in ieder geval niet de manier!
Tja, het is natuurlijk "humoooooor" en "lachuuuuuh" als je de consequenties niet overziet.quote:Op woensdag 28 september 2005 00:47 schreef kenz het volgende:
En dan zijn er hier op FOK mensen die het allemaal gewéééldig vinden. Denk eens na, man!![]()
En waardoor zijn die mensen bang als je ergens een tas ziet staan? Heb je enig idee hoeveel mensen een tas vergeten in de trein, iedere dag weer? Moeten we bij iedere tas bang worden dan? Misschien moet je zelf eerst eens nadenken over wat voor samenleving jij wilt hebben...quote:Op woensdag 28 september 2005 00:47 schreef kenz het volgende:
Wat een e*k*l die Yildiz. Terecht dat-ie opgepakt wordt, want dit slaat nergens op. Je kan hierdoor mensen behoorlijk de stuipen op het lijf jagen. En je helpt de terroristen door ook angst te zaaien.
En dan zijn er hier op FOK mensen die het allemaal gewéééldig vinden. Denk eens na, man!![]()
Tuurlijk niet ... wat een onzin dat we terroristen zouden helpen door bang te worden van een tasquote:Op woensdag 28 september 2005 00:47 schreef kenz het volgende:
Wat een e*k*l die Yildiz. Terecht dat-ie opgepakt wordt, want dit slaat nergens op. Je kan hierdoor mensen behoorlijk de stuipen op het lijf jagen. En je helpt de terroristen door ook angst te zaaien.
helemaal mee eensquote:Op woensdag 28 september 2005 02:07 schreef LaZZ het volgende:
Mensen die Yildiz aanduiden als zijnde een sukkeltje, losertje, opruier of wat dan ook vind ik jammerlijk.
Dit is omdat deze kerel duidelijk een statement maakt op deze manier en het volk weer eens met beide benen op de grond moet zetten. Op deze manier zegt hij namelijk: kom op mensen, het is toch te gek voor woorden dat we nu allemaal paranoia tegenover elkaar gaan zitten doen terwijl er niks concreets gebeurd is hier?
Men moet gewoon eens doorgaan met leven en niet iedereen met een scheef oog aankijken, we zijn compleet doorgeslagen hier in Nederland.
Ik hoop dan ook van harte dat hij bij NOVA, Barend en Van Dorp, Editie NL of wat dan ook komt zodat hij miljoenen kijkers kan bereiken die op deze manier misschien ook wat anders gaan denken.
Yildiz, mooie actie, en waarschijnlijk heeft hij ook nog de werking waarop je gehoopt had!
Ik neem dan ook aan dat dit totaal niet opruierig bedoelt was en ook niet om paniek te zaaien, maar alleen om een statement te maken, en dat is hem goed gelukt.
Ik denk het wel.quote:Op woensdag 28 september 2005 02:57 schreef Evil_Jur het volgende:
Hij heeft zeker gelijk, maar hij weet ook dat dit geintje heel veel geld en problemen had kunnen kosten. Ik vrees dat ie hier niet mee zal bereiken wat hij hoopte...
quote:
quote:Op woensdag 28 september 2005 00:37 schreef veejay het volgende:
Op 11 september je tas vergeten, na al die ellende in London. Sorry, maar ik vind dit geen goede actie. Hij had er potentieel veel mensen mee kunnen duperen, plus ik vind dat je over terrorisme geen grappen kan maken.
De gemiddelde Nederlander ziet het gevaar niet, steek je kop maar in het zand. Op het moment dat er een keer iets gebeurt geef je gewoon "de regering" de schuld, die zijn immers overal schuldig aan.
Neem GVD zelf eens een beetje verantwoordelijkheid, dit soort stomme acties zijn in ieder geval niet de manier!
Op deze manier zegt yildiz... wat voor 17 miljoen mensen geld, dat geld niet voor mij.quote:Op woensdag 28 september 2005 02:07 schreef LaZZ het volgende:
Mensen die Yildiz aanduiden als zijnde een sukkeltje, losertje, opruier of wat dan ook vind ik jammerlijk.
Dit is omdat deze kerel duidelijk een statement maakt op deze manier en het volk weer eens met beide benen op de grond moet zetten. Op deze manier zegt hij namelijk: kom op mensen, het is toch te gek voor woorden dat we nu allemaal paranoia tegenover elkaar gaan zitten doen terwijl er niks concreets gebeurd is hier?
Men moet gewoon eens doorgaan met leven en niet iedereen met een scheef oog aankijken, we zijn compleet doorgeslagen hier in Nederland.
Ik hoop dan ook van harte dat hij bij NOVA, Barend en Van Dorp, Editie NL of wat dan ook komt zodat hij miljoenen kijkers kan bereiken die op deze manier misschien ook wat anders gaan denken.
Yildiz, mooie actie, en waarschijnlijk heeft hij ook nog de werking waarop je gehoopt had!
Ik neem dan ook aan dat dit totaal niet opruierig bedoelt was en ook niet om paniek te zaaien, maar alleen om een statement te maken, en dat is hem goed gelukt.
Een half jaartje mag die idioot van mij wel zitten....quote:Op woensdag 28 september 2005 09:16 schreef snabbi het volgende:
[..]
![]()
Ik vind hem ook een klootzak. Ik zie nu al die pipo's lachen over wat ie gedaan heeft en bij een echte bom alweer praten over het falen van het nederlandse politieapparaat. Nee van mij mag ie ff flink bloeden.
Maar ja, deze snotaap had waarschijnlijk geen verantwoordelijkheid voor zijn daden willen nemen. Waarschijnlijk had ie gehoopt dat niemand hem gezien heeft zodat ie stoer op het forum kan vertellen dat hij het was en de politie zich een ongeluk zoekt.quote:Op woensdag 28 september 2005 10:32 schreef Ziva het volgende:
Ik vind Yildiz gewoon een sukkel.
In zijn statement kan ik me op zich wel vinden maar de wijze waarop zijn actie is uitgevoerd is ronduit triest. Ik kan me niet voorstellen dat er geen originelere manieren te bedenken zijn om aandacht te vragen voor je statement. Zoals die actie met die vader verkleed als Superman... dat was wel origineel en goed bedacht.
Enne... voor diegenen die zeggen dat mensen mensen gevoed worden door angst, gek he met alle gebeurtenissen van de afgelopen tijd? Hoeveel van deze "helden" zouden in die tas zijn gaan kijken dan? Ik denk weinig, veel makkelijker om stoer te doen op een forum over iemand die iets doet waar je zelf te schijterig voor bent.
Wat mij betreft krijg je een flinke boete of paar dagen papier prikken ofzo. Ik hoop dat het je "few days of fame" waard was![]()
Het hele treinverkeer plat leggen om een tas? Als het echt zo ver was met die gekte hier zouden er geen treinen meer rijden man.quote:Op woensdag 28 september 2005 10:32 schreef wierdo6 het volgende:
Maar oh toen het kamp in maastricht op de A2 stond was het een domme actie...
Nu dat yildiz probeerd het trein netwerk plat te leggen door zijn domme actie is het weer stoer...
Hallo zeg... heb je soms niet meegekregen dat dit de laatste tijd al een aantal keren is voorgekomen? Het heeft notabene zelfs een aantal keren op de fok frontpage gestaan dat er al dergelijke voorvallen zijn geweest waarbij het trein verkeer stil gelegd werd en het station tijdelijk gesloten was.quote:Op woensdag 28 september 2005 11:15 schreef LintuxCx het volgende:
[..]
Het hele treinverkeer plat leggen om een tas? Als het echt zo ver was met die gekte hier zouden er geen treinen meer rijden man.
Ben erg benieuwd wat hieruit komt...
En dat vraag ik me nu eigenlijk ook serieus af. Maar dan precies andersom. Hoeveel % van de mensen zou er direct aan denken dat een achtergelaten tas een bom zou zijn?quote:Op woensdag 28 september 2005 10:32 schreef Ziva het volgende:
Ik vind Yildiz gewoon een sukkel.
In zijn statement kan ik me op zich wel vinden maar de wijze waarop zijn actie is uitgevoerd is ronduit triest. Ik kan me niet voorstellen dat er geen originelere manieren te bedenken zijn om aandacht te vragen voor je statement. Zoals die actie met die vader verkleed als Superman... dat was wel origineel en goed bedacht.
Enne... voor diegenen die zeggen dat mensen mensen gevoed worden door angst, gek he met alle gebeurtenissen van de afgelopen tijd? Hoeveel van deze "helden" zouden in die tas zijn gaan kijken dan? Ik denk weinig, veel makkelijker om stoer te doen op een forum over iemand die iets doet waar je zelf te schijterig voor bent.
Wat mij betreft krijg je een flinke boete of paar dagen papier prikken ofzo. Ik hoop dat het je "few days of fame" waard was![]()
Dat dacht je oma zeker ook, toch raar dat ze na de oorlog werd kaalgeschoren he?quote:Op woensdag 28 september 2005 10:25 schreef wierdo6 het volgende:
Goh wat een dom figuur zeg... ik zaai toch geen angst? Nee he, als je alleen aan jezelf denkt dan doe je niets verkeerds nee. Laten we ons nu lekker aan de regels van dit land houden ipv die van yildiz. ...
Yildiz wordt een bekende nederlanderquote:
Als hij van Bubba's houd welquote:Op woensdag 28 september 2005 12:32 schreef DarkDancer het volgende:
tja, hij heeft wel een mega goede grap uit gehaald.
zou hij nu ook meer neuken?
vergeet geenstijl nietquote:
Dat is inderdaad wel te verwachten als de ver-van-hun-bed-show toch wat te dichtbij is gekomen.quote:Op woensdag 28 september 2005 09:16 schreef snabbi het volgende:
![]()
Ik vind hem ook een klootzak. Ik zie nu al die pipo's lachen over wat ie gedaan heeft en bij een echte bom alweer praten over het falen van het nederlandse politieapparaat. Nee van mij mag ie ff flink bloeden.
helemaal mee eens. Ik vind het ook geen stoere actie van Yildizquote:Op woensdag 28 september 2005 13:14 schreef watchers het volgende:
[..]
Niemand schiet wat op met hysterie, net zo min als iemand iets opschiet met het ontkennen van het feit dat er geloofsidioten zijn die het prima vinden zo nu en dan mensen op te blazen voor hun hogere doel. Natuurlijk is het wel fijn om vooral dat laatste zoveel mogelijk te bagataliseren, want een prettig idee is het niet inderdaad.
Lijkt me dus wel verstandig en een kleine moeite om extra voorzichtig te zijn als het gaat om rondslingerende tassen. Want anders zitten de juichers van nu, straks te janken dat ze een been of arm missen.
quote:Op woensdag 28 september 2005 14:21 schreef Roi het volgende:
Iedereen die in het orginele topic heeft gereageerd is medeplichtig!
Ja, en het mag hier niet zover komen dat de politie dergelijk mandaat krijgt. Vandaar het protest van Yildiz tegen de schijnveiligheid die een politierechtsstaat biedt.quote:Op woensdag 28 september 2005 13:43 schreef Pietverdriet het volgende:
In London hadden ze hem pardoes doodgeschoten en daarna pas vragen gesteld
"de verdachte is dood , hoe kan dat ? "quote:
Zolang je niet met een dikke winterjas wegrent van de politie een dag nadat er enkele bomaanslagen zijn geweest is er niks aan de hand.quote:Op woensdag 28 september 2005 14:29 schreef Sebastral het volgende:
[..]
Ja, en het mag hier niet zover komen dat de politie dergelijk mandaat krijgt. Vandaar het protest van Yildiz tegen de schijnveiligheid die een politierechtsstaat biedt.
Belachelijk en triest dat ze 'm nu toch nog willen hebben.
quote:ATTENTIE
Beste vinder van deze tas,
Als u deze tas heeft geopend, kunnen er 2 situaties aan de hand zijn.
1: Normaal
U heeft de tas naar gevonden voorwerpen gebracht, en op de desbetreffende balie doet u even de tas open om te kijken naar de inhoud. Bedankt, u kunt de tas hier, bij gevonden voorwerpen achterlaten.
U zou eigenlijk een prijs moeten verdienen. Bedankt.
2: Angstneurotisch
U dacht dat er een bom in zat, terwijl er de laatste jaren geen aanslag gepleegd is in de westerse wereld door een tas met explosieven achter te laten. Toch heeft u ervoor gekozen dat dit binnen de mogelijkheden viel. Gefeliciteerd, u bent officieel angstneurotisch, of, u bent in dienst van angstneuroten.
Nu we dan toch in gesprek zijn, kunnen we dan de volgende dingen ook afschaffen?
De immer-nodeloze ID-kaart-toonplicht
De traceringsgegevens van alle mobieltjes afschaffen
De algemene DNA-databank, met de gegevens, gekoppeld aan de namen van elke Nederlander, wegdoen?
De (aankomende) plicht van huisartsen om de ziektes van de patiënt specifiek door te geven aan de verzekering, afschaffen
Om nog maar niet te spreken van de opslag van internetverkeersgegevens, afschaffen.
Waarom? Omdat u of uw opdrachtgever ons normale Nederlanders zo bij voorbaat al verdacht houdt. Onder andere ik, en ik spreek niet alleen voor mezelf, vind het niet prettig, om te weten dat alles van je opgeslagen wordt, alsof je bij voorbaat al verdacht ben.
Net als met de identificatieplicht zou de bewaarplicht enkel de burger treffen in plaats van de terrorist. Nu maar nog hopen dat deze maatregels er niet door komen.
Hierin ben ik niet de enige. Zo geeft deze minister een goed argument:
"DEN HAAG Minister Pechtold vindt dat
Nederland te paniekerig omgaat met
terreurdreiging.In een interview met
Trouw maakt hij zich vooral zorgen over
de grondrechten."Die hebben we door de
eeuwen heen per centimeter bevochten,
maar nu geven we ze per meter weg".
Pechtold wil het gevaar van terreur
niet bagatelliseren,maar waarschuwt
voor het beperken van de vrijheden van
burgers.Ook vindt hij dat de islam en
terrorisme vaak ten onrechte in één
adem worden genoemd."
Doe de groetjes, aan uw bazen en ministers,
met vriendelijke groet,
een mens
quote:Ik wil hiermee dus ook even aantonen dat bijvoorbeeld dataopslag niet werkt.
Schijnveiligheid; de waakzaamheid van burgers en politie op 'verdachte zaken' vergroot de kans dat er een aanslag wordt voorkomen met ongeveer 0,000000002%quote:Op woensdag 28 september 2005 14:44 schreef Overlast het volgende:
[..]
Zolang je niet met een dikke winterjas wegrent van de politie een dag nadat er enkele bomaanslagen zijn geweest is er niks aan de hand.
Als je ontkent dat er ook in Nederland de dreiging is van een aanslag ben je enigszins wereldvreemd.
Het is de taak van de politie om alert te zijn en eventuele aanslagen te voorkomen.
Yildiz zorgt ervoor dat mogelijke dreigingen minder serieus worden genomen,
bezorgt de politie extra werk en heeft het risico genomen dat het treinverkeer voor enkele uren werd stilgelegd.
Leuke actie man, echt goeie grap![]()
quote:Op woensdag 28 september 2005 15:13 schreef haagse_elfje het volgende:
als het goed is komt hij in herhaling niet meer voor, atleast dat heeft hij gevraagd
Zou best kunnen. Hij had wel zo sociaal kunnen zijn om z'n "ene telefoontje" te gebruiken om dit met fok te delenquote:Op woensdag 28 september 2005 15:49 schreef sungaMsunitraM het volgende:
Hij heeft vandaag nog niet gepost
Ik denk dat hij vastzit
Je bent in de war met het Hollywood recht systeem... in Nederland heb je gewoon een telefoon in je cel.quote:Op woensdag 28 september 2005 15:51 schreef MouseOver het volgende:
[..]
Zou best kunnen. Hij had wel zo sociaal kunnen zijn om z'n "ene telefoontje" te gebruiken om dit met fok te delen
... of je vat het gewoon niet letterlijk opquote:Op woensdag 28 september 2005 15:52 schreef Skimmer het volgende:
[..]
Je bent in de war met het Hollywood recht systeem... in Nederland heb je gewoon een telefoon in je cel.
quote:Op woensdag 28 september 2005 15:53 schreef sungaMsunitraM het volgende:
Wie zet er ff een sporttas voor het bureau waar hij opgesloten zit?
Hoewel ik bedenkingen heb bij zo'n actie geeft dit in grote lijnen m'n mening weer. Het was niet bedoeld als misplaatste grap en de actie heeft verdorie precies aangetoond waar het om gaat. Zelfs met Google onder handbereik zijn opsporingsinstanties kennelijk niet in staat om 'terroristen' op te sporen. En de eerste de beste Al Quadiaan kan gewoon een tas opblaasspullen achterlaten op de ouderwetse manier. Ondanks alle maatregelen die zijn en worden genomen en ons onder 24/7 surveillance laten vallen.quote:Ik vind dat de Hollandse nuchterheid hier toch wel gewonnen heeft van de overdreven angst voor terrorisme. Het station is niet ontruimd, maar er is gewoon een tas gevonden die waarschijnlijk bij de gevonden voorwerpen terecht kwam. Natuurlijk wordt erin gekeken of er misschien iets in zit, waarmee de eigenaar achterhaald kan worden, maar het bleek iets heel frappants te zijn wat door Donner's mediacircus angst inboezemt, terwijl je erom zou kunnen lachen en de tas net zo hard wegflikkeren. Maar nee, dit is ernst, de beste man moet en zou opgespoord worden, WANT deze persoon handelt niet naar de maatstaven van den Nederlandschen staat. Een anarchist wiens kop ingedrukt moet worden. Hij moet en zal opgespoord en berecht worden.
Zie jij wat ik zie? Ik zie dat Rick veroordeeld wordt om zijn mening. En om te bewijzen dat zijn mening klopt heeft hij deze actie uitgehaald. En hij had gelijk, want waarom heeft de AIVD die allerlei aftappingen heeft bij ISP's en gemachtigd is om de bewaarde gegevens op te vragen hem dan niet onmiddelijk kunnen achterhalen? Daarmee wordt toch terrorisme bestreden? Althans, dat willen ze ons doen laten geloven. Het bleek allemaal kul, want om deze 'dader' op de te sporen heeft de AIVD de ouderwetsche methoden die nodig die ze altijd al gebruikten. En wat blijkt, deze ouderwetsche methode blijkt toch het meest effectieve.
De AIVD heeft zich onsterfelijk gemaakt door hem op te sporen via de landelijke media, want als ze gewoon wat teksten van de brief hadden overgenomen en letterlijke citaten hadden opgezocht via Google, dan hadden ze hem al op 11 september kunnen traceren. Maar nee, de 'high-tech' spionage middelen van de AIVD zijn daar blijkbaar niet goed genoeg voor. Wat een farce! Rick is een grote held die de vinger op de zere plek legt. Ik, of wij, althans degenen die falikant tegen de bewaarplicht en aftappraktijken zijn, moeten deze jongeman steunen in zijn daad. Want deze 'verboden' actie bleek de juiste middel te zijn om aan te tonen dat de geldverslindene en privacy schendende middelen van de AIVD niet werken.
Nogmaals, driewerf hulde voor Rick!
Die aanslag in Nederland, die komt er toch wel, dus waarom zou je jezelf bang maken? Het aloude argument geld nog steeds; je hebt meer kans om aan hart en vaatziekten of aan een verkeersongeluk te overlijden dan aan de gevolgen van terrorisme.quote:Op woensdag 28 september 2005 18:18 schreef Viajero het volgende:
Ik wil iedereen die dit zo grappig vindt wel eens spreken na een terroristische aanslag op treinen in NL, kijken of je het dan nog zo grappig vindt.
De 'terroristen' hebben je al flink bang gemaakt zie ik. De Londenaren en Madrilenen reageerden trouwens wel een stuk nuchterder dan een hoop bangerikken hier in Nederland.quote:Uberhaupt na London en Madrid is dit een belachelijke en misselijke actie.
Het gaat meer om de hele sfeer er omheen. Het gaat terroristen niet om die paar doden die er bij een aanslag vallen maar om angst te creeeren, en aan jouw reactie te zien lukt dat aardig, terwijl hier nog steeds niets is gebeurt.quote:Hoeveel van jullie hebben al echt last gehad van anti terreur wetgeving? met voorbeelden graag.
Nou is het weer een linkse samenzwering?quote:je laat je opfokken door de linkse media terwijl je in de praktijk niks merkt. Die maatregelen zijn er om mensen te beschermen.
Hij is gewoon een Nederlander trouwensquote:Ik gebruik hem nauwelijks, maar deze relmoslim en alle losers die hem steunen verdienen hem volledig:
quote:Op woensdag 28 september 2005 13:43 schreef Pietverdriet het volgende:
In London hadden ze hem pardoes doodgeschoten en daarna pas vragen gesteld
'Die maatregelen' zijn er om mensen te beschermen maar wat blijkt; ze beschermen mensen nauwelijks. Ze maken mensen bang en opgefokt en wie hebben daar profijt van; politici die die maatregelen instellenquote:Op woensdag 28 september 2005 18:18 schreef Viajero het volgende:
Ik wil iedereen die dit zo grappig vindt wel eens spreken na een terroristische aanslag op treinen in NL, kijken of je het dan nog zo grappig vindt.
Uberhaupt na London en Madrid is dit een belachelijke en misselijke actie.
Hoeveel van jullie hebben al echt last gehad van anti terreur wetgeving? met voorbeelden graag.
je laat je opfokken door de linkse media terwijl je in de praktijk niks merkt. Die maatregelen zijn er om mensen te beschermen.
Ik gebruik hem nauwelijks, maar deze relmoslim en alle losers die hem steunen verdienen hem volledig:
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Wel apart om te zien hoeveel mensen door de naam + tas denken dat hij moslim is.quote:
Ik denk dat alleen de naam wel genoeg is hoorquote:Op woensdag 28 september 2005 19:07 schreef ikbeneenkiwi het volgende:
[..]
Wel apart om te zien hoeveel mensen door de naam + tas denken dat hij moslim is.![]()
nickname.quote:Op woensdag 28 september 2005 19:14 schreef MouseOver het volgende:
[..]
Ik denk dat alleen de naam wel genoeg is hoor
zit hij dat niet dan?quote:Op woensdag 28 september 2005 19:23 schreef DeRCT14 het volgende:
Echt weer de media he, stook iedereen maar ff tegen Yildiz op zonder in te gaan op de brief?
Nu wordt hij echt afgeschilderd als een terrorist, 'tzal niet lang meer duren voordat iemand gaat zeiken dat hij bij de Hofstadgroep zit ofzo
Falen van het Nederlandse politieapparaat..? Wel alles aan persoonsgegevens vastleggen en in handen geven van o zo betrouwbare ambtenaren (AIVD anyone?),die vervolgens de echte verdachten "per ongeluk" inlichten zodat deze tijd genoeg hebben zichzelf in te dekken..?quote:Ik vind hem ook een klootzak. Ik zie nu al die pipo's lachen over wat ie gedaan heeft en bij een echte bom alweer praten over het falen van het nederlandse politieapparaat.
quote:Op woensdag 28 september 2005 19:31 schreef Halinalle het volgende:
Schandalig zeg, die actie van Yildiz, net zoals het feit dat veel Nederlanders hun auto onbeheerd aan de openbare weg achterlaten, wat toch nog een nog veel vaker gebruikt middel is om terroristische aanslagen te plegen.
Ik in ieder geval niet. En ik zou zonder aarzelen de tas openmaken en kijken of ik kan achterhalen van wie deze is en anders inleveren bij de snackbar en zeggen dat iemand die vergeten is. Voor mij het meest logische.quote:Op woensdag 28 september 2005 12:01 schreef MouseOver het volgende:
[..]
En dat vraag ik me nu eigenlijk ook serieus af. Maar dan precies andersom. Hoeveel % van de mensen zou er direct aan denken dat een achtergelaten tas een bom zou zijn?
gelukkig was het Yildiz deze keer. Kerel, jij had echt niet in Madrid moeten zijn toenquote:Op woensdag 28 september 2005 20:45 schreef Lucky-Shirt het volgende:
[..]
Ik in ieder geval niet. En ik zou zonder aarzelen de tas openmaken en kijken of ik kan achterhalen van wie deze is en anders inleveren bij de snackbar en zeggen dat iemand die vergeten is. Voor mij het meest logische.
Hoe had jij het overleefd dan? Hard wegrennend van elke onbeheerde tas?quote:Op woensdag 28 september 2005 22:02 schreef ikbeneenkiwi het volgende:
[..]
gelukkig was het Yildiz deze keer. Kerel, jij had echt niet in Madrid moeten zijn toen![]()
Groetjes,
veldmuis
Meneer of mevrouw Broekhoest, ga nou eerst eens lezen voordat je onzin uit gaat gooien. De naam Yilmaz was de nicknaam van een nederlandse poster.quote:Op woensdag 28 september 2005 22:20 schreef B.R.Oekhoest het volgende:
Op deze manier heeft ie het allochtonengehalte bij Opsporing Verzocht nog maar eens wat verhoogd.
Ware het niet dat het Yildiz was.quote:Op woensdag 28 september 2005 22:39 schreef Frances het volgende:
[..]
Meneer of mevrouw Broekhoest, ga nou eerst eens lezen voordat je onzin uit gaat gooien. De naam Yilmaz was de nicknaam van een nederlandse poster.![]()
quote:Hij is down, hij had de media-aandacht niet verwacht.........
Zat vanavond in onze uitzending.
Grt
Timur
Dat je je spullen niet moet achterlaten word al JAREN geroepen in de trein waarom ? omdat het nou een hoop gedoe is als mensen dingen kwijt zijn en als iemand een bommelding doet die toevallig wel bang is dan MOETEN ze het serieus nemen.quote:Op woensdag 28 september 2005 12:05 schreef kareltje_de_grote het volgende:
Goeie actie Jildiz.
De angstcultuur die nu overal gezaait wordt is te belachelijk voor woorden.
Ik reis dagelijks met de metro en overal wordt je erop gewezen dat je op je tas etc moet letten en eventuele verdachte situatie's moet melden. Maar waarom?
Moet ik bij elke moslim die ik langs zie lopen zien als een potentieel terrorist? nee dat zal onze samenleving goed doen.
Daarnaast geloof ik ook niet dat er het cellen van al qaida aanhangers hier zitten, ik denk gewoon dat er een klein groepje mensen een beetje is doorgedraaid. richt je tot hen, en niet tot de grote massa.
Overlast is iets anders dan een vergeten tas. Overlast krijg je als je mensen stimuleert vergeten tassen te melden aan de politie ipv te checken wie 'm vergeten is. Cynisme heet dat. Nergens goed voorquote:Op donderdag 29 september 2005 00:26 schreef Ra-z het volgende:
[..]
Dat je je spullen niet moet achterlaten word al JAREN geroepen in de trein waarom ? omdat het nou een hoop gedoe is als mensen dingen kwijt zijn en als iemand een bommelding doet die toevallig wel bang is dan MOETEN ze het serieus nemen.
Verdachte situaties moet je melden zodat overlast op metro stations kan vermeden worden, overlast bestrijding ( ken je de situatie van een paar Amsterdamse metro stations van een paar jaar geleden? waarom is het verbeterd daar? waarom kan je daar weer normaal staan? juist toezicht en beveiliging )
Dat sommige mensen alles met 'iedereen is zo bang terrorisme' en 'angstcultuur' afdoen..
Overlast is wel een ontruimd station door iemand die met zijn ongeschoren harses zwaar nerveus over het station aan zijn cola flesje zit te draaien en daardoor het trein verkeer een paar uur lam legt en de EOD er bij moet komen omdat ie zo graag een statement wou maken ( was een grote kans dat zoiets als dit gebeurd zou zijn )quote:Op donderdag 29 september 2005 00:49 schreef Sebastral het volgende:
[..]
Overlast is iets anders dan een vergeten tas. Overlast krijg je als je mensen stimuleert vergeten tassen te melden aan de politie ipv te checken wie 'm vergeten is. Cynisme heet dat. Nergens goed voor.
En owee als je er wat van zegt en na twee weken een hoofdofficier dat te horen krijgt
Door Yildizquote:Op donderdag 29 september 2005 01:00 schreef Ra-z het volgende:
[..]
Overlast is wel een ontruimd station door iemand die met zijn ongeschoren harses zwaar nerveus over het station aan zijn cola flesje zit te draaien en daardoor het trein verkeer een paar uur lam legt en de EOD er bij moet komen omdat ie zo graag een statement wou maken ( was een grote kans dat zoiets als dit gebeurd zou zijn )
Maar dan zijn we het toch eens?quote:Het is btw redelijk normaal dat je een tas naar OF gevonden voorwerpen OF als die er niet is naar de politie brengt als je er 1 vind. de grootste kans dat ze hem terug krijgen ipv zelf een beetje detective gaat spelen.
Er is een groot verschil tussen angst en verontwaardiging. Ik ben absoluut niet bang van terrorisme, maar de dreiging van terrorisme bagatelliseren met dit soort acties is te ziek voor woorden.quote:Op woensdag 28 september 2005 18:47 schreef LodewijkNapoleon het volgende:
[..]
Die aanslag in Nederland, die komt er toch wel, dus waarom zou je jezelf bang maken? Het aloude argument geld nog steeds; je hebt meer kans om aan hart en vaatziekten of aan een verkeersongeluk te overlijden dan aan de gevolgen van terrorisme.
[..]
Laat onze vriend Yildiz deze zelfde actie maar eens uithalen in London of Madrid, daar komt ie een stuk minder makkelijk mee weg dan hier denk ik.quote:De 'terroristen' hebben je al flink bang gemaakt zie ik. De Londenaren en Madrilenen reageerden trouwens wel een stuk nuchterder dan een hoop bangerikken hier in Nederland.
[..]
Waar haal je in godsnaam vandaan dat ik bang ben? Ik vind het gewoon ziek om practical jokes uit te halen met terrorisme. Wat een mentaliteit zeg. "Hey, ik doe net of ik een bom plaats, stoer hè?"quote:Het gaat meer om de hele sfeer er omheen. Het gaat terroristen niet om die paar doden die er bij een aanslag vallen maar om angst te creeeren, en aan jouw reactie te zien lukt dat aardig, terwijl hier nog steeds niets is gebeurt.
[..]
Nee, een te slappe houding tov terrorisme, ingegeven door de linkse, anti amerikaanse media.quote:Nou is het weer een linkse samenzwering?
[..]
Waar zeg ik dat hij dat niet is? Er zijn ook Nederlandse Moslims hoor. Rascist!quote:Hij is gewoon een Nederlander trouwens![]()
Da's dus pure bullshit.quote:Op donderdag 29 september 2005 00:26 schreef Ra-z het volgende:
[..]
Dat je je spullen niet moet achterlaten word al JAREN geroepen in de trein waarom ? omdat het nou een hoop gedoe is als mensen dingen kwijt zijn en als iemand een bommelding doet die toevallig wel bang is dan MOETEN ze het serieus nemen.
Verdachte situaties moet je melden zodat overlast op metro stations kan vermeden worden, overlast bestrijding ( ken je de situatie van een paar Amsterdamse metro stations van een paar jaar geleden? waarom is het verbeterd daar? waarom kan je daar weer normaal staan? juist toezicht en beveiliging )
Dat sommige mensen alles met 'iedereen is zo bang terrorisme' en 'angstcultuur' afdoen..
Je tas niet laten slingeren, (denk om je tas) word hier al jaren geroepen hell soms zelfs in 3 talen.quote:Op donderdag 29 september 2005 09:47 schreef kareltje_de_grote het volgende:
[..]
Da's dus pure bullshit.
Er wordt al jaren gezegt dat je op moet passen voor zakkenrollers.
Maar pas sinds 11 sept dit jaar dat je je tas niet moet laten slingeren en eventuele verdachte situatie's moet melden.
Als ik hier op de metro stations kom dan hoor ik mensen bleren dat DOOR 11 september de beveiliging zo scherper is bla bla dat de camera's er ineens staan en dat er zovaak controle is en daarna zeuren over een angstcultuur. terwijl dat hier al sinds een paar jaar is. Het enige wat er nu gebeurd is dat het meer opvalt.quote:en de situatie in de amsterdamse metro's heeft hier weinig mee te maken hoor, de situati in de rotterdamse metro's was voor 11 sept van dit jaar ook prima.
Het is verkeerd dat die angst door de regering wordt gevoed. Waardoor een deel van onze vrijheid beperkt wordt.quote:Op donderdag 29 september 2005 10:25 schreef Angeliquetje het volgende:
wat is er verkeerd aan om angst in je cultuur te hebben dan?
Je verwoord precies wat ik denk, ik kan alleen niet zo goed uitleggenquote:Op donderdag 29 september 2005 10:41 schreef kareltje_de_grote het volgende:
[..]
Het is verkeerd dat die angst door de regering wordt gevoed. Waardoor een deel van onze vrijheid beperkt wordt.
En waarna de regering die angst misbruikt om maatregelen door te drukken die in een politiestaat niet zouden misstaan.quote:Op donderdag 29 september 2005 10:41 schreef kareltje_de_grote het volgende:
[..]
Het is verkeerd dat die angst door de regering wordt gevoed. Waardoor een deel van onze vrijheid beperkt wordt.
prcs, kijk naar die achtelijke ID kaart.quote:Op donderdag 29 september 2005 10:49 schreef MaxPower het volgende:
[..]
En waarna de regering die angst misbruikt om maatregelen door te drukken die in een politiestaat niet zouden misstaan.![]()
Wat moet je dan doen? Deze kerel heeft het zelf gedaan, moeten wij, omdat wij dit allemaal konden volgend, dan ingrijpen? Hem steunen/helpen?quote:Op donderdag 29 september 2005 11:13 schreef Hallulama het volgende:
Wat we moeten toegeven met z'n allen, is dat Internet een significante verandering heeft betekend voor de samenleving, en de vraag is of justitie stil langs de zijlijn moet blijven toekijken, ik weet niet of dat nou wel zo wijs is.
Iemand?
Geef alsjeblieft één voorbeeld van een situatie waar in Nederland jouw mensenrechten zijn geschaad door de "politiestaat".quote:Op donderdag 29 september 2005 10:49 schreef MaxPower het volgende:
[..]
En waarna de regering die angst misbruikt om maatregelen door te drukken die in een politiestaat niet zouden misstaan.![]()
Het overal verplicht zijn je te kunnen identificeren, ze een willekeurige voorbijganger kunnen arresteren als deze zich niet kan legitimeren.quote:Op donderdag 29 september 2005 11:30 schreef Viajero het volgende:
[..]
Geef alsjeblieft één voorbeeld van een situatie waar in Nederland jouw mensenrechten zijn geschaad door de "politiestaat".
Jeez, dan voel je je veilig.quote:Op donderdag 29 september 2005 11:32 schreef Hallulama het volgende:
Nederland, het land waarin een agent met een lollie in zijn mond al smakkend aan je vraagt wat "wij" aan het doen zijn op een niet nader te noemen hangplek
(yes, it happened to me, it was hilarious)
Ik had het eigenlijk over mensenrechten. Niet over een wet waar je het niet mee eens bent.quote:Op donderdag 29 september 2005 11:32 schreef kareltje_de_grote het volgende:
[..]
Het overal verplicht zijn je te kunnen identificeren, ze een willekeurige voorbijganger kunnen arresteren als deze zich niet kan legitimeren.
Ach, wat heb je aan een pistool, als je door een 14 jarig meisje neergemept wordt en niet meer kan schietenquote:Op donderdag 29 september 2005 11:39 schreef Hallulama het volgende:
Zeg, naast die lollie had hij ook gewoon een pistool op zak hoor
Maar ja, hij wist natuurlijk dat het onzin is om op een pistool te sabbelen, dat smaakt helemaal niet lekker
Ik zeg toch niet dat we in een politiestaat leven? Ik zeg alleen dat maatregelen als grootschalige data-opslag niet zouden misstaan in een politiestaat.quote:Op donderdag 29 september 2005 11:30 schreef Viajero het volgende:
[..]
Geef alsjeblieft één voorbeeld van een situatie waar in Nederland jouw mensenrechten zijn geschaad door de "politiestaat".
Ha ha bewaarplicht. Het jusititiele apparaat is niet eens in staat geweest om yildiz te traceren met google en de cahche daarvan. Ik heb nul komma nul vertrouwen in de meeste dienders. Als we de ontwikkeling van dit verhaal zien en gewoon tot de conclusie kunnen komen dat weblogs wel achter de dader kunnen komen is er toch echt iets geod mis in het opsporings apparaat wanneer er hiervoor als opsporing verzocht moet ingeschakeld worden.quote:Op donderdag 29 september 2005 11:24 schreef Hallulama het volgende:
Nee, het was bedoeld als commentaar op het commentaar betreffende de bewaarplicht, maar misschien had ik dat er nog even bij moeten zetten.
Kortom je loopt gewoon een beetje ongefundeerd te rellen.quote:Op donderdag 29 september 2005 11:51 schreef MaxPower het volgende:
[..]
Ik zeg toch niet dat we in een politiestaat leven? Ik zeg alleen dat maatregelen als grootschalige data-opslag niet zouden misstaan in een politiestaat.
Maar omgekeerd heb ik ook niet echt het idee dat jij ons uit kunt leggen hoe we over een paar jaar ons veilig kunnen gaan voelen met een bewaarplicht en nu al die identificatieplicht.quote:Op donderdag 29 september 2005 12:20 schreef Viajero het volgende:
Kortom je loopt gewoon een beetje ongefundeerd te rellen.
Het zijn onderdelen van een scherpere controle door de politie op de burger.quote:Op donderdag 29 september 2005 12:31 schreef LintuxCx het volgende:
[..]
Maar omgekeerd heb ik ook niet echt het idee dat jij ons uit kunt leggen hoe we over een paar jaar ons veilig kunnen gaan voelen met een bewaarplicht en nu al die identificatieplicht.
Het probleem betreffende de acceptatie van sommigen zit hem in de angst ontstaan door een gebrek aan vertrouwen in de toekomst, wat op zijn beurt weer is te danken aan kennis van het verleden.quote:Op donderdag 29 september 2005 12:44 schreef Viajero het volgende:
Zolang het de onschuldige burger niet schaadt, wat is het probleem?
Scherpere controle, waarom reageer je dan niet op mijn verhaaltje dat ze met goed recherche werk wel yildiz allang hadden kunnen vinden en hij niet eens op opsporing verzocht hoefde te komen.quote:Op donderdag 29 september 2005 12:44 schreef Viajero het volgende:
[..]
Het zijn onderdelen van een scherpere controle door de politie op de burger.
En in dit land waar alles (geweld, roof, belastingontduiking, intimidatie, etc etc) gewoon werd getolereerd ben ik daar altijd voor. Als ze een relmarok/kamper/joego/tokkie/etc kunnen oppakken omdat hij zich niet kan legitimeren dan is dat wmb pure winst voor de potentiele slachtoffers van dit tuig.
Al die dingen zijn ook niet opgelost doordat er politie op straat loopt. Politie maar afschaffen dan?quote:Op donderdag 29 september 2005 12:55 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Scherpere controle, waarom reageer je dan niet op mijn verhaaltje dat ze met goed recherche werk wel yildiz allang hadden kunnen vinden en hij niet eens op opsporing verzocht hoefde te komen.
En leuk dat je de belastingontduiking noemt. kijk eens hoe moelijk het is gebleken om de aandelen handel met voorkennis zaak rond te krijgen tegen (pieper volgens mij) ?
Verder hebben we nog de bouwfraude gehad waarbij alles met een schikking geregeld werd, terwijl de klokkeluider zwaar van achter genomen werd. Nee dat geeft de burger echt vertrouwen in het harde optreden tegen individuen zonder de juiste connecties.![]()
En mensen die zich nog iets meer in het verleden verdiepen weten dat de Nazi's zonder de wetteloosheid en chaos van het Weimar regime lang niet zo makkelijk aan de macht waren gekomen.quote:Op donderdag 29 september 2005 12:53 schreef Hallulama het volgende:
[..]
Het probleem betreffende de acceptatie van sommigen zit hem in de angst ontstaan door een gebrek aan vertrouwen in de toekomst, wat op zijn beurt weer is te danken aan kennis van het verleden.
(persoonsregister, nazi's, joden)
Zolang er nog mensen zijn die braaf naar de politie gaan om aangifte te doen van iets waarvan ze getuige zijn en als dank een boete krijgen omdat ze hun identificatie niet bij zich hebben, kan ik nou niet echt zeggen dat het de onschuldige burger niet schaadt...quote:Op donderdag 29 september 2005 12:44 schreef Viajero het volgende:
Als ze een relmarok/kamper/joego/tokkie/etc kunnen oppakken omdat hij zich niet kan legitimeren dan is dat wmb pure winst voor de potentiele slachtoffers van dit tuig.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |