Is zeker een beetje vreemd. Maar de samenleving van de ancients is dan ook al 10,000 jaar dood (de ontwikkeling staat stil). De stargates zijn natuurlijk erg geavanceerd en ze hadden al een hyperdrive alleen nog geen intergalactic-hyperdrive, maar met een paar modificaties kon de huidige hyperdrive wel aangepast worden (die Wraith was nog niet zo lang aan boord en volgens mij had hij die environment zo aangepast dat ze in relatief korte tijd een interactive hyperdrive ontwikkelden.quote:Op woensdag 21 september 2005 23:24 schreef Roellio het volgende:
Ik vind het overigens wel nep dat de Asgard über-motoren hebben en de Anciënts, die vééél verder ontwikkeld waren nog voor de helft rondvliegen met 2-takt motoren.
Ik heb ze aangepastquote:Op woensdag 21 september 2005 23:53 schreef __Saviour__ het volgende:
de [meer] link in de OP geeft een rare pagina. Dit moet de goede zijn:
http://www.stargate-sg1.nl/index.php?option=content&task=view&id=134
klopt komen a.s zaterdagquote:Op donderdag 22 september 2005 20:13 schreef longinus het volgende:
210 en 211 moeten toch nog worden uitgezonden of loop ik achter.
klopt was vergeten dat 209 alleen in canada was uitgezondenquote:Op donderdag 22 september 2005 21:33 schreef Darkinforcer het volgende:
209 en 210 lijkt me? Want in usa 209 nog niet geweest, dat was in canada. Dus in canada en in usa lopen ze gewoon weer gelijk omdat in de USA dubbele ep wordt vertoond.
Dat lijkt me echt een chick voor erotische films, is haar naam bekend?quote:Op vrijdag 23 september 2005 16:28 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
jezus zeg waar heben ze die vandaan gehaald die mag elke aflevering wel terugkomen.
Naja ze hebben inmiddels een gevonden donkere Tealc wannebe geadopteerdquote:valt het jullie trouwens ook op dat alle atlantis mensen ariers zijn
Die hoeven ook helemaal niet bestaan. Sterker nog, er hoeven niet eens zwarten én blanke mensen te bestaan op één planeet, maar voor de politieke correctheid doen ze dat wel.quote:Op vrijdag 23 september 2005 18:20 schreef SpugendeLama het volgende:
Wat mij altijd opvalt is dat als bv het SGC team op missie gaat op een planeet waar misschien 100 mensen wonen iedereen of wit of zwart is, je ziet nooit eens een halfbloedje![]()
Wat raar, met hun eigen search kreeg ik geen resultaten.quote:Op zaterdag 24 september 2005 15:22 schreef Darkinforcer het volgende:
http://www.themovienetwork.ca/stargateatlantis/schedule.php
Stargate: Atlantis 2: Ep. 1 - The Siege Prt 3 October 3 - 8:00 pm
Stargate: Atlantis 2: Ep. 2 - The Intruder October 10 - 8:00 pm
Stargate: Atlantis 2: Ep. 3 - Runner October 17 - 8:00 pm
Stargate: Atlantis 2: Ep. 4 - Duet October 24 - 8:00 pm
Stargate: Atlantis 2: Ep. 5 - Condemned October 31 - 8:00 pm
Stargate: Atlantis 2: Ep. 9 - Aurora September 24 - 8:00 pm
Stargate: Atlantis 2: Ep. 10 - The Lost Boys September 26 - 8:00 pm
na ep 10 die vandaag in usa is geweest gaat deze canadese zender season 2 opnieuw uitzenden vanaf het begin. Dus helaas moeten we stargate gaan missen tot januari..
Eerste keer dat Star Wars gequote wordt nietwaar? In ieder geval erg leukquote:
Star Trek heeft ie naar mijn idee ook al een keer aangehaald.quote:Op zondag 25 september 2005 11:40 schreef DarthNick het volgende:
Eerste keer dat Star Wars gequote wordt nietwaar? In ieder geval erg leuk
neuh gebeurt wel vaker ook in in SG1quote:Op zondag 25 september 2005 11:40 schreef DarthNick het volgende:
[..]
Eerste keer dat Star Wars gequote wordt nietwaar? In ieder geval erg leuk
Ik kan me anders niet zo een quote herinneren uit stargate die betreking heeft op Starwars... Hoewel ik het niet onkarakterestiek zou vinden als Jack ooit een opmerking zou hebben gemaakt over 'the darkside'quote:Op zondag 25 september 2005 12:19 schreef Ra-z het volgende:
[..]
neuh gebeurt wel vaker ook in in SG1
quote:Hi, my name is Olo. Hans Olo
die eerste is zij niet kijk naar die wangenquote:Op maandag 26 september 2005 17:34 schreef LSDsmurf het volgende:
Wat een schattige Wraith :p
[[url=http://img169.imageshack.us/img169/6652/afc35uc.th.jpg]afbeelding][/url]
Wraith Queen
2
3
DVDoutletquote:Op zondag 25 september 2005 20:39 schreef __Saviour__ het volgende:
waar was die zo goedkoop?
Ik poste pics van iemand anders.. Namelijk Andee Frizzell, deze actrice heeft al tweemaal Wraith Queen gespeeld.quote:Op maandag 26 september 2005 19:42 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
die eerste is zij niet kijk naar die wangen
en ze speelt ook mee in de fantastic four
verder lukt het downloaden van aflevering 10 niet echt
dat is inderdaad het probleem......quote:Op dinsdag 27 september 2005 11:04 schreef TechXP het volgende:
Ja ik vond het ook wat magertjes. Niet erg veel actie.
dat zou dus betekenen dat enkel het begin en eind van het seizoen echt super zijn en daartussenin niet echt een bepaalde lijn in het geheel zit waar dit aan te zien is.......quote:Op dinsdag 27 september 2005 12:39 schreef Witchfynder het volgende:
Ik denk dat zij op deze manier naar een grote slag toe aan het werken zijn. Althans, dat hoop ik voor hen. Bij het laatste seizoen van Andromeda dacht ik dat namelijk ook, maar dat gebeurde nooit.
ik ben het weer eens met je eens, ook al zijn een aantal verhaallijnen van SG1 toch al in het eerste seizoen opgestart bij wijze van spreken, in Atlantis is het alleen de Wraithquote:Op dinsdag 27 september 2005 13:25 schreef __Saviour__ het volgende:
de grote verhaallijn komt nog wel. SG-1 had vele verhalen door elkaar lopen: Goa'uld, Tok'ra, Replicators, Asgard...maar die serie loopt dat ook al 9 jaar. In seizoen 1 draaide het ook alleen om de Goa'uld.
Bij Atlantis komt dat nog wel. Ik hoop op nog meer verhalen met de Genii.
en van die wraith zie je juist weer te weinig..... te weinig achtergrond. wat is hun structuur, wat kunnen ze nou precies enz.. enz... enz...quote:Op dinsdag 27 september 2005 14:26 schreef Mattievandezolder het volgende:
[..]
ik ben het weer eens met je eens, ook al zijn een aantal verhaallijnen van SG1 toch al in het eerste seizoen opgestart bij wijze van spreken, in Atlantis is het alleen de Wraith
dat kreeg je ook in 10 te horen dat eronderling onenigheid isquote:Op dinsdag 27 september 2005 21:23 schreef Mattievandezolder het volgende:
Goede samenvatting weer Saviour!
maar toch vindt ik de Goa'uld betere vijanden, okay de Wraith zijn erg gevaarlijk en moeilijk te doden, maar ik mis de back-stabbing system lords, dat had wel iets, de verdeeldheid en broze allianties die steeds weer op niks uitliepen (tot Anubis kwam en ging, en Baal)
Want dit alles heb ik bij de Wraith nog niet gezien, maar dat komt ook omdat we nu weten dat ieder Hiveship zelfstandig prooi zoekt...
Vandaar de laatste zin in mijn stukje...quote:Op woensdag 28 september 2005 18:01 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
dat kreeg je ook in 10 te horen dat eronderling onenigheid is
Enkel Atlantis, of ook SG-1?quote:Op vrijdag 18 november 2005 11:50 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
deze week dus een nieuwe aflevering
via de canadezen
Hmmm eerst aflevering 7, die hebben we al gezien.quote:Op zaterdag 19 november 2005 11:03 schreef Mirel het volgende:
http://www.themovienetwork.ca/stargateatlantis/schedule.php![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.When all else fails, you always have delusion.
quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.When all else fails, you always have delusion.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Computer, technologie en games nieuws - RSS feed :)
quote:Op woensdag 23 november 2005 19:26 schreef LSDsmurf het volgende:
Klein spoilertje voor SG-1 S10 en Atlantis S3:nog 1 erbij bij sg1SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
dat wil trouwens maar 1 ding zeggen en dat is dat er nog zeker 2 seizoenen geplant staan.
verder waar hebben de acteurs nog meer in meegespeeld1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
quote:Neera: And the clowns?
Sheppard: Oh yeah, the clowns. We fight them too. Entire armies spilling out of Volkswagens. We do our best to fight them off, but they keep sending them in.
Ik denk dat de Genii juist door die koude oorlog shit veel potentieel hebben om heel snel een wapen te maken tegen de wraithquote:Op dinsdag 27 september 2005 17:46 schreef Mad-Matt het volgende:
Ik hoop juist dat de Genii wegblijven, doet mij te veel denken aan al die koude-oorlog shit, dat ken ik nou wel.
quote:Op maandag 28 november 2005 11:12 schreef Mirel het volgende:
Over de acteurs die in seizoen 3 zullen komen:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
maar Sheppard had dat vrouwke vrij snel door, beetje jammer voor haar. maar ik zie wel mogelijkheden voor gevechten tegen aanbidders en een paar wraith, beetje "operation human shield" zeg maar.quote:Op maandag 28 november 2005 11:13 schreef mvt het volgende:
Opzich is het wel weer een mooi gegeven, worshippers. Wat doen ze op het schip en vooral, wat voor tactische spelletjes kunnen ze wel niet voor gebruikt worden.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.just my 2 centsBFC Heren 3 steunen? Dat kan! Ga naar www.team-hs3.tk en click away!
SG-1 draait dan ook al enorm lang, ze hebben alle mogelijke scifi scenario's al gehad.quote:Op dinsdag 29 november 2005 22:54 schreef kingmob het volgende:
Ik vond het vrij standaard eerlijk gezegd. Te gelijkend op Sg1.
Maar slecht was het ook niet ofzo.
De basis van de serie is wel vrij hetzelfde. Denk bijvoorbeeld aan de volgende punten:quote:Op dinsdag 29 november 2005 23:16 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
SG-1 draait dan ook al enorm lang, ze hebben alle mogelijke scifi scenario's al gehad.
Bij Atlantisafleveringen zul je dus regelmatig denken aan een SG-1 aflevering.
Zo leek Epiphany natuurlijk wat op A Hundred Days van SG-1, maar het was toch verschillend genoeg om interessant te zijn.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dit alles doet echter niet af aan de Atlantis afleveringen, ik zie namelijk elke aflevering weer met plezier tegemoet.
[ Bericht 0% gewijzigd door kree op 30-11-2005 01:37:59 ]Do what you love, love what you do!
Maar dat is heel wat anders dan poortadressen. Vrijwel alle Hive ships zijn ontwaakt en bevinden zich niet meer op de oude positie.quote:Op woensdag 30 november 2005 01:30 schreef kree het volgende:
* Toen sg1 startte vonden ze vrij snel een soort tabloit(?) met daarop de adressen van alle stargates.
- in de atlantis series vonden ze een computer met daarop de locaties van de wraith schepen.
Dat is inderdaad een grote overeenkomst.quote:* In sg1 kwamen ze erachter dat de systemlords met elkaar in oorlog waren.
- Hetzelfde nu met de wraith, waarin ze ontdekken dat er ook competitie is tussen de wraith's.
Daar zijn toch wel verschillen.quote:* Bijvoorbeeld het atlantis team
- Taila - Daniël, Sheppard - O' Neill, McKay - Carter, Ronon - Tealc etc..
Dat is inderdaad een paar keer gebeurd. In A Matter of Time en in Unnatural Selection. Maar het verhaal was toen totaal anders.quote:* Verder de afleveringen die enigsinds op elkaar lijken.
- Zo hebben ze met sg1 ook al eens een aflevering gehad waarin de tijd verdraaid was
Ze versprak zich eigenlijk te snel.quote:Op dinsdag 29 november 2005 13:55 schreef Mattievandezolder het volgende:
[..]
maar Sheppard had dat vrouwke vrij snel door, beetje jammer voor haar. maar ik zie wel mogelijkheden voor gevechten tegen aanbidders en een paar wraith, beetje "operation human shield" zeg maar.
Sommige issues die we hier hebben komen toch niet aan bod. Zoals abortus, homo's/lesbies (symbioten van een ander geslacht dan de host zou wel problemen op kunnen leveren), polyamory. Dan hebben we nog leuke dingen als dyson spheres of orbitals en nog 20 dingen die 40 jaar geleden al in de meeste science fiction boeken uitgewerkt waren.quote:Op zaterdag 3 december 2005 14:00 schreef Mattievandezolder het volgende:
Ik had toen ik wist waar de aflevering over ging ook zoiets van: hey wat een leuk gerecycled idee, maar uiteindelijk was ie toch nog wel verschillend genoeg om interessant te zijn.
Maar het is hier al eerder gezegd, het blijft Scifi en dan ontkom je er op een gegeven moment niet meer aan om ideeën opnieuw toe te passen, maar ach zo lang het werkt hoor je mij niet klagen...
quote:Op maandag 5 december 2005 16:30 schreef Nachoman het volgende:
Geinige strip, en tevens ook een voorbeeld van extreem slecht engels.
Ik twijfelde er ook eerst aan of zij het wel was maar op Gateworld Forum zegt men dat het wel degelijk zij zelf was.quote:Op woensdag 7 december 2005 19:30 schreef TechXP het volgende:
Ik vond het wel redelijk. Het zang vind ik wel mooi.. maar het was slecht gemonteerd.. ze zong het denk niet zelf
En tijdens de aftiteling verschijnt haar naam ook tesamen met de naam van het liedje in beeld.quote:Rachel Luttrell was born in Tanzania and moved to Canada with her family at the age of five. Her mother is from Lushoto, Tanzania and her father is a Louisiana native of British decent. Her classical studies included ballet (trained at The Russian Academy of Classical Ballet) and music (she plays the piano and sings) trained at the Royal Conservatory of Music in Toronto and by her father.
http://www.imdb.com/name/nm0527523/bio
Moet je zeker gaan kijken. Daarin infiltreren de Goa'uld in de regeringen en andere belangrijke posities op Aarde, erg interessant allemaal. Ook mooi dat hier de SG-1 verhaallijn en die van Atlantis elkaar weer kruisen.quote:Als de goa'ould weer mee gaan doen dan moet ik alle seizoenen vanaf seizoen 6 er nog ff doorheen jassen. Jippie.
Ik vind het vooral goed dat ze eigenlijk een heel logisch verhaal in elkaar draaien zonder dat er een sfeer hangt van "het zou eens tijd zijn dat die trust zich wilt beschermen".quote:Op donderdag 8 december 2005 20:37 schreef __Saviour__ het volgende:
Ook mooi dat hier de SG-1 verhaallijn en die van Atlantis elkaar weer kruisen.
wraith met een Goa'uld in zijn kop komt nu dichterbij.quote:Op vrijdag 9 december 2005 13:39 schreef __Saviour__ het volgende:
Ik vind het erg leuk dat de Goa'uld, zelfs na het ineenstorten van het systemlord-rijk, nog blijven meedoen op deze manier. Ze hebben nu dan wel uitermate toffe nieuwe vijanden als de Wraith en Ori, maar met de Goa'uld is het allemaal begonnen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Reaching out to embrace the random, reaching out to embrace whatever may come
quote:Op vrijdag 9 december 2005 18:16 schreef Mattievandezolder het volgende:
Ik vond het een erg coole aflevering, met de argumenten die al eerder genoemd zijn, kan er verder niks aan toevoegen...
Alleen (noem mij naief)SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."I’ll renounce cynicism when it ceases having predictive powers" -- @devbisme
Noem je dat fanatiekquote:Op zaterdag 10 december 2005 00:20 schreef Breetai het volgende:
hehe in ieder geval vanavond de laatste afleeringen van seizoen 2 van sg-1 weggewerkt. Nu maar verder met sseizoen 5. Hopelijk niet zo fanatiek als een paar maanden geleden. 2 afleveringen op dag. max.
Et tu?quote:Op zaterdag 10 december 2005 10:46 schreef Prowl het volgende:
[..]
Noem je dat fanatiek
Mijn vrouw ontdekte eind September vorig jaar Stargate op Veronica in seizoen 1 en ging ineens gezellig met mij mee kijken.
Vroeg ze ineens of ik de afleveringen niet kon downloaden omdat ze geen zin had om telkens een week te wachten![]()
Half November hadden wel alle seizoenen SG1 bekeken inklusief de film en Atlantis
quote:Op vrijdag 9 december 2005 18:29 schreef Breetai het volgende:
[..]SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.We were to understand there would be pie and punch?
quote:Op zaterdag 10 december 2005 17:18 schreef mvt het volgende:
[..]Daar heb je op zich wel een goed punt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Reaching out to embrace the random, reaching out to embrace whatever may come
Ik vind het nogal lijken op de onderlinge strijd die de Goa'ulds ook hadden in de SG-1 seizoenen.quote:Op maandag 12 december 2005 19:51 schreef metallicattim het volgende:
De eps worden echt elke week beter in mijn ogen!
De onderlinge strijd van de wraith word nog heel erg interessant!
Als je ervoor kiest om die spoiler niet te lezen dan is deze post dus ook al een spoilerquote:Op maandag 12 december 2005 23:23 schreef Mirel het volgende:
Nou, als je die spoiler leest, dan weet je wie tegen wie gaat vechten in de volgende seizoenen, en waarom de Ori zich als goden voordoen, en waarschijnlijk ook hoe lang ze dat al doen.
mij over 10 min (fijn zo`n tu netwerk)quote:Op dinsdag 13 december 2005 14:26 schreef Biff-Tannen het volgende:
Over 2,5 uur overhandigt het internet mij ep. 14![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Vi är Borg. Motstånd är meningslöst. Ni kommer att bli assimilerade!!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.I love it when a plan comes together !
Ofwel een vijand :pquote:Op woensdag 14 december 2005 13:28 schreef mvt het volgende:
Wat ik zeker denk is dat je nu ziet dat Atlantis ook onderwater meer gaat doen. De techniek is nu bekend en aangepast. Kan weer voor wat plottwists zorgen. Want waar zou je mensen verwachten die veilig zijn voor de Wraith? Onder water, zoals Atlantis ook was. Misschien dat ze daar toch een krachtige bondgenoot kunnen vinden.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Computer, technologie en games nieuws - RSS feed :)
Zoals ik, en ik neem aan de andere user, het opvatte, was het de 'walvis' die 'm gered heeft. De walvis heeft net gedaan alsof het een hallucinatie was (werkte daarom niet geheel mee, niks subconciousquote:Op dinsdag 13 december 2005 18:49 schreef JohnHannibalSmith het volgende:
huh? je bedoelt dat ze net zwanger is geweest toen ze dit opnamen? ik vond haar wel exy hoor, best leuk toen ze uit het water kwam...
[spoiler tags weggehaald]
Das ook wel een mooie uitleg, er was niet echt een goede reden te bedenken waarom die walvis in de buurt bleef.quote:Op donderdag 15 december 2005 12:33 schreef kingmob het volgende:
*theorie*
Wellicht meer dan je denkt. Zie maar andere stargate afleveringen. Volkeren/wezens die simpel ogen en niet echt technologievol lijken blijken later bijzonder te zijn.quote:Op donderdag 15 december 2005 13:15 schreef RogerR het volgende:
Maar ik weet niet of je er nou veel aan zou hebben als bondgenoot, wat kan een walvis nou doen?
De wijze les van stargatequote:Op donderdag 15 december 2005 13:19 schreef TechXP het volgende:
[..]
Wellicht meer dan je denkt. Zie maar andere stargate afleveringen. Volkeren/wezens die simpel ogen en niet echt technologievol lijken blijken later bijzonder te zijn.
The Nox. Prachtig ras, ze waren een van 4 Grote Rassen.quote:Op donderdag 15 december 2005 13:26 schreef kingmob het volgende:
De wijze les van stargate. Dat ze O'Neil nog net even hun ruimtescheepjes tonen voordat ze hem en SG1 terug naar aarde sturen. Zo van: "had ons nou maar vertrouwd". Ben de naam van het ras en de aflevering vergeten, maar als je hem gezien hebt, weet je waar ik het over heb denk ik
.
Ja? Ik dacht dat ze gewoon van de aarde kwamen, en nu verder gevorderd zijn als ons...quote:Op donderdag 15 december 2005 13:27 schreef __Saviour__ het volgende:
The Nox. Prachtig ras, ze waren een van 4 Grote Rassen.
Ze zijn niet echt 100% menselijk. Maar hoe het precies zit weet ik niet. Eerst was de theorie dat de Goa'uld verantwoordelijk waren voor alle verspreiding van mensen over de melkweg. Maar later werd bekend dat ook de Ancients leven brachten op andere planeten. In Pegasus hebben ze dat in ieder geval gedaan, maar hoe het in de melkweg is niet uitgelegd.quote:Op donderdag 15 december 2005 14:28 schreef RogerR het volgende:
Ja? Ik dacht dat ze gewoon van de aarde kwamen, en nu verder gevorderd zijn als ons...
Furling klinkt klein en schattig. Ik denk meer aan iets Ewok-achtigs.quote:Op donderdag 15 december 2005 16:25 schreef metallicattim het volgende:
we moeten nog steeds wachten op de furlings!!
maybe zijn die wavlissen wel de furlings
Ik vind het wel vreemd dat een zoogdier als een walvis op meer dan 700 meter diepte blijft. Naar mijn idee kan de Atlantis walvis best wel goed z'n adem inhouden.quote:Op donderdag 15 december 2005 13:18 schreef __Saviour__ het volgende:
Ik vind het ook wel een erg interessante theorie. En het kan best kloppen. De walvis 'reageerde' min of meer toen McKay de radio gebruikte. En op het einde vloog hij echt over zo van 'nou mijn taak zit er weer op'. Maar dan moet je je inderdaad afvragen hoe nuttig een walvis is als bondgenoot
Veel van de technologie op de Deadalus heeft aarde te danken aan de Asgard, als dank voor de hulp bij het verslaan van de Replicators. Maar dan nog is het een zeer knap stukje technologie. Ergquote:Ancient technologie is ontzettend ver ontwikkeld, nu ik erover nadenk die van de aarde ook, zie onderandere de Dadealus.
Ik verwacht ook niet dat we over enkele seizoenen zeggen:quote:Op donderdag 15 december 2005 13:15 schreef RogerR het volgende:
[..]
Das ook wel een mooie uitleg, er was niet echt een goede reden te bedenken waarom die walvis in de buurt bleef.
Het zou wel leuk zijn als ze intelligent blijken te zijn.
Maar ik weet niet of je er nou veel aan zou hebben als bondgenoot, wat kan een walvis nou doen?
het hele apparaat mag dan mischien wel lichter dan water zijn maar vergeet niet dat mckay er ook een hoop zooi in gesleept heeftquote:Op donderdag 15 december 2005 21:35 schreef Skimmer het volgende:
Ik denk dat het belang van de 'walvis' overschat wordt.
Toen de walvis tegen de jumper aan botste, en een walvis geluidje maakte, gaf McKay hier al een reden voor. De radio golven die de jumper uitzond (noodsignaal) zat in een frequentie band die het beest kon horen. Dit was uitnodigend voor de walvis, of hij kreeg er hoofdpijn van, maar in iedergeval was het voor het dier interresant genoeg om te kijken wat dat andere 'ding' was.
Er zit alleen een bijzonder grot plot gat in de hele aflevering. 1?? Nee, wel meer, maar slechts 1 waar ik me echt aan ergerde. De Jumper is een ruimte schip met relatief erg veel transport ruimte. Als het schip van metaal gemaakt is, zal het door de grote lucht bellen nooit zinken (mits waterdicht). Als het schip van een materiaal gemaakt is dat lichter is dan metaal (en dat zal haast wel), zal het zelfs minder diep in het water komen te liggen.
Mocht het materiaal zwaarder zijn dan metaal, en dan zo veel zwaarder dat het totale schip, inclusief lucht, zwaarder is dan water, dan pas zal het zinken.
Dit is natuurlijk een mogelijkheid, maar ik ga er van uit dat de jumpers primair bedoeld zijn voor (korte afstand) ruimte reisen. Dit zou dus beteken dat de ancients onnodig zwaar materiaal gebruikt hebben voor een ruimte schip dat op eigen kracht moet kunnen opstijgen en landen. Om die dingen met dat gewicht nog van de grond te krijgen zouden die jumpers zelf onderhand een 'zero-point' module nodig hebben. Dus als Meneer Barcelona McKay is uitgerust, moet ie misschien maar eens een jumper uit elkaar halen... lijkt me dat ze er nog wel 1 kunnen missen.
Of een Goa'uld die zo'n walvis overneemt en dan probeert Atlantis kapot te rammenquote:Op vrijdag 16 december 2005 09:41 schreef Zhenar het volgende:
Ik verwacht ook niet dat we over enkele seizoenen zeggen:
"Ik hoop dat de Goa'uld en de walvissen ooit tegenover elkaar komen te staan! Dát zal een vette battle worden!"
Ofzo
De technologie van op Aarde is helemaal niet ver ontwikkeld. De geavanceerde technologie van de Daedealus komt voornamelijk van de Asgard en is dus niet door ons zelf ontwikkeld.quote:Ancient technologie is ontzettend ver ontwikkeld, nu ik erover nadenk die van de aarde ook, zie onderandere de Dadealus
quote:Thor:
Our scientists, long ago, extracted parts of the Ancient Library of Knowledge, and learned much from it. But we have been studying it for as long as I can remember and we have barely scratched the surface.
dat hebben ze ook gedaan..quote:Op dinsdag 20 december 2005 23:17 schreef DarthNick het volgende:
Man ik zou alle drones meenemen. Ze kunnen betere alles uit die stad halen voordat de wraith het tegen hun kunnen gaan gebruiken !!
Ik denk ook dat ze alles wel meegenomen hebben, zij hebben er toch niks meer aanquote:Op dinsdag 20 december 2005 23:17 schreef DarthNick het volgende:
Man ik zou alle drones meenemen. Ze kunnen betere alles uit die stad halen voordat de wraith het tegen hun kunnen gaan gebruiken !!
John Sheppard: "and we have the girl"quote:Op woensdag 21 december 2005 00:55 schreef LSDsmurf het volgende:
Wel interessant die drones, nu hebben ze weer iets voor als de Wraith Atlantis gaan aanvallen. Ohjah, ze hebben ook enkele jumpers meegenomen :p
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Live for the moment. Because it may never come again.
quote:Op woensdag 21 december 2005 18:09 schreef Radeon_NL het volgende:zo zijn er meer van die dingen, je zag ook niet hoe ze flappie uit Col. Steven Caldwell beamde... is ook al 2 afleveringen geleden...SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Mocht je ze niet kunnen vinden, laat het even weten. Voor een site ben ik aan het ondertitelen, deze aflevering uiteindelijk dus ook.quote:Het enige jammerige voor mij is dat ik doof ben en dus ondertitels nodig hebt. ik heb wel deel 13 en 14 gekeken uit verveling maar ja, geen subs. Ik check praktisch elke dag of er al subs beschikbaar is. Misschien voelen een paar van jullie zich geroepen subs te gaan schrijven voor mij
Dit vond ik ook het meest jammere aan de aflevering. Atlantis was uniek, het wat het baken van hoop, maar nu blijkt dus dat er meer van zijn en dan vind ik het jammer dat de schrijvers voor deze oplossing gekozen hebben om de drones en jumpers weer aan te vullen.quote:Op donderdag 22 december 2005 02:25 schreef __Saviour__ het volgende:
Maar aan de andere kant ook jammer, want nu is Atlantis ineens eigenlijk niet meer zo bijzonder. Het werd eerst gezien als het toppunt van de machtige Ancient beschaving, een laatste overblijfsel. Maar nu blijken er dus meerdere van die steden te zijn.
ikdenk ook dat het een kleinere stad isquote:Op donderdag 22 december 2005 11:23 schreef Witchfynder het volgende:
Geweldige aflevering, maar het leek me zo abrupt afgelopen te zijn. Maar tof!
Nee, maar dat er meerdere van die steden zijn vond ik ook iets te. Als het nou zoiets was van dat Atlantis een moederstad is en de rest kleinere steden ofzo? Of misschien is alles onderdeel van een veel groter plan. Wie weet is er nóg iets groters ergens ofzo.
Ik heb je gemaildquote:Op donderdag 22 december 2005 02:25 schreef __Saviour__ het volgende:
Mocht je ze niet kunnen vinden, laat het even weten. Voor een site ben ik aan het ondertitelen, deze aflevering uiteindelijk dus ook.
Nee de stad is exact even groot als Atlantis.quote:Op donderdag 22 december 2005 17:15 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
ikdenk ook dat het een kleinere stad is
Je hebt mail terugquote:
quote:Op vrijdag 23 december 2005 00:04 schreef __Saviour__ het volgende:
Ik wil wel eens meer echte Ancient schepen zien. We kennen alleen de Jumpers tot nu toe.
En de Aurora, maar die is vernietigd.
Subs komen vanzelf wel... gewoon regelmatig de sites checken.quote:Op woensdag 21 december 2005 00:38 schreef SolidasRock het volgende:
Toen ik daarmee klaar was had ik bibbers en eiste ik meer, kreeg ik atlantis mee en sindsdien volg ik het ook.
Het enige jammerige voor mij is dat ik doof ben en dus ondertitels nodig hebt. ik heb wel deel 13 en 14 gekeken uit verveling maar ja, geen subs. Ik check praktisch elke dag of er al subs beschikbaar is. Misschien voelen een paar van jullie zich geroepen subs te gaan schrijven voor mij![]()
Subs komen idd uiteindelijk wel, maar soms duurt het wel 6 weken na het uitkomen van een aflevering eer er subs verschijnen, en ik kreeg al de subs van 2.13 van savouir. Daar zaten wat taalfouten in die ik heb gecorrigeerd, en ik dacht halverwege het controleren van "pffff hoe ver nog, damned de helft nog..."quote:Op vrijdag 23 december 2005 01:38 schreef JK het volgende:
Subs komen vanzelf wel... gewoon regelmatig de sites checken.
Zit best wel heel veel werk in om subs te maken... en liplezen gaat lastig omdat je niet constant iemand in beeld ziet.
Hebben de seizoensboxen eigenlijk wel ondertitels voor doven/slechthorenden? Ik heb hier wel 1-8 liggen, maar heb dat niet gecheckt en eigenlijk de meesten ook niet gekeken, daar ik alle afleveringen al ken, al moet ik nu nog aan 2x12 beginnen van Atlantis... (en 13, 14 en 15 nog zien)
Weir !quote:Op vrijdag 23 december 2005 03:50 schreef ArK het volgende:
Die dr.Wier heeft een keer een goede beurt nodig.
hahhaa je idd maar ze moeten toch wat hequote:Op vrijdag 23 december 2005 17:43 schreef Mattievandezolder het volgende:
zo die aflevering 15 had ook wel een half uur korter kunnen duren wat mij betreft, goed dat ze weer nieuwe drones en jumpers hebben, maar dat gezever eromheen vond ik nou niet zo boeiend...
google eens op ondertitels? en als je eenmaal daar ben aangekomen tik eens in: atlantisquote:Op vrijdag 23 december 2005 12:29 schreef Niels.k het volgende:
Ik heb alle afleveringen die er tot nu toe zijn maar kon er nergens ondertiteling voor vinden
Whehehequote:Op zondag 25 december 2005 14:12 schreef Ori het volgende:
De beste wensen vanuit Atlantis!
[afbeelding]
Of gewoon op www.nlondertitels.com, daar staan ze allemaal, ben op dit moment bezig met stargate.atlantis.s02e13 te vertalenquote:Op vrijdag 23 december 2005 17:56 schreef SolidasRock het volgende:
[..]
google eens op ondertitels? en als je eenmaal daar ben aangekomen tik eens in: atlantis
euh.... 2.13 (<- saviour heeft deze gedaan zelfs) en 2.14 (ene geoforce?) zijn al subs van verschenen op jouw genoemde url. Dus je doet er goed aan 2.15 te doenquote:Op maandag 26 december 2005 16:47 schreef Nachoman het volgende:
Of gewoon op *piep*, daar staan ze allemaal, ben op dit moment bezig met stargate.atlantis.s02e13 te vertalen
2x14 duurt ook niet lang meer![]()
quote:Op maandag 26 december 2005 17:25 schreef Nachoman het volgende:
zal ik met 2x15 beginnen!
http://www.imdb.com/title/tt0374455/quotesquote:Op dinsdag 27 december 2005 14:02 schreef __Saviour__ het volgende:
McKay is inderdaad fantastisch, die botte en weinig tactvolle opmerkingen altijd![]()
Jaaa... die vond ik ook erg grappigquote:Op dinsdag 27 december 2005 13:56 schreef omegaproject het volgende:
"... i had to explane it to Conan and Xena..."
Die McKay is echt gaaf![]()
Ik vroeg me af wie dat is op je avatar? leuk ding hoor...quote:Op woensdag 28 december 2005 19:25 schreef __Saviour__ het volgende:
Nachoman is ermee bezig als het goed is
Aha ok, leuke smiley btwquote:Op woensdag 28 december 2005 19:43 schreef __Saviour__ het volgende:
Da's K3 [afbeelding]
De middelste is Kristel, en die 2 die haar heel lief een kusje geven, zijn Karen (links) en Kathleen.
Die airdates zijn van SciFi. Die lopen voor Atlantis achter op Canada, waar de afleveringen nu uitgezonden worden.quote:Op woensdag 28 december 2005 23:18 schreef JK het volgende:
2 januari komt 2x16? Kan nie wachten. Wel vreemd dat de air date verder ligt ? Hoe weten jullie dan dat ie 2 januari komt ?
Ik denk al.. want dat ze 1 aflevering kunnen 'lenen' kan ik nog wel begrijpen, maar aangezien er nu alweer 5 zijn geweest, waarvan de eerste 2 echt van perfecte kwaliteit.. beter kan niet...quote:Op woensdag 28 december 2005 23:19 schreef NJ het volgende:
[..]
Die airdates zijn van SciFi. Die lopen voor Atlantis achter op Canada, waar de afleveringen nu uitgezonden worden.
Nope, vorige jaren draaide het nog eerder op Channel Four in Engeland, maar die zenden het ook niet eerder meer uit.quote:Op woensdag 28 december 2005 23:23 schreef JK het volgende:
[..]
SG-1 draait zeker niet eerder in Canada? Ik wil verder met de Ori...heb al te lang moeten wachten.
Dat komt inderdaad en is uitgesteld om precies de reden die jij noemt.quote:ff wat anders, zou Veronica niet Stargate Atlantis seizoen 1 uit gaan zenden dit najaar ?
Waarschijnlijk hebben ze er van af gezien? Leek me sowieso geen goeie zet, aangezien ze dan eerst eens fatsoenlijk de serie tot seizoen 7 moeten laten lopen voor ze bij Atlantis uit komen...
Ok rustig afwachten dus op SG1... ach, Atlantis vult het gat mooi op.quote:Op woensdag 28 december 2005 23:24 schreef NJ het volgende:
[..]
Nope, vorige jaren draaide het nog eerder op Channel Four in Engeland, maar die zenden het ook niet eerder meer uit.
[..]
Dat komt inderdaad en is uitgesteld om precies de reden die jij noemt.
Ze wachten met uitzenden tot ze klaar zijn met siezoen 7 van SG1 zodat de series dan synchroon lopen.
quote:Op woensdag 28 december 2005 23:18 schreef JK het volgende:
2 januari komt 2x16? Kan nie wachten. Wel vreemd dat de air date verder ligt ? Hoe weten jullie dan dat ie 2 januari komt ?Ik denk niet dat de Ancients de Goa'uld kenden. Anders zouden ze wel met hen afgerekend hebben.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Maar Atlantis heeft inderdaad geavanceerde sensoren, die de vreemde levensvorm hadden moeten detecteren. Wellicht stonden die sensoren niet aan, om energie te besparen.Doordeweeks van ma t/m do om 19:00 een oude aflevering van seizoen 2.quote:Wat betreft veronica ; dan moeten ze eerst echt eens fatsoenlijk blijven doorgaan en niet alles door elkaar heen gooien. Nu zag ik laatst weer de Tok'Ra aflevering.. dat is seizoen 2...
Zaterdag een nieuwe van 5.❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
quote:Op vrijdag 30 december 2005 14:43 schreef Nachoman het volgende:
Ik hoop dat ze ooit nog eens aan Ancient vinden (of meerdere) om daar eens lekker over hun coole technoloie te kletsen
PS, subs voor Atlantis 2x15 heb ik nu 30% klaar.
Drones ja...quote:Op vrijdag 30 december 2005 16:31 schreef Mad-Matt het volgende:
ep 15 was leuk, hebben ze weer nieuwe glimmende kanonskogels.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |