SG-1 draait dan ook al enorm lang, ze hebben alle mogelijke scifi scenario's al gehad.quote:Op dinsdag 29 november 2005 22:54 schreef kingmob het volgende:
Ik vond het vrij standaard eerlijk gezegd. Te gelijkend op Sg1.
Maar slecht was het ook niet ofzo.
De basis van de serie is wel vrij hetzelfde. Denk bijvoorbeeld aan de volgende punten:quote:Op dinsdag 29 november 2005 23:16 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
SG-1 draait dan ook al enorm lang, ze hebben alle mogelijke scifi scenario's al gehad.
Bij Atlantisafleveringen zul je dus regelmatig denken aan een SG-1 aflevering.
Zo leek Epiphany natuurlijk wat op A Hundred Days van SG-1, maar het was toch verschillend genoeg om interessant te zijn.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dit alles doet echter niet af aan de Atlantis afleveringen, ik zie namelijk elke aflevering weer met plezier tegemoet.
[ Bericht 0% gewijzigd door kree op 30-11-2005 01:37:59 ]Do what you love, love what you do!
Maar dat is heel wat anders dan poortadressen. Vrijwel alle Hive ships zijn ontwaakt en bevinden zich niet meer op de oude positie.quote:Op woensdag 30 november 2005 01:30 schreef kree het volgende:
* Toen sg1 startte vonden ze vrij snel een soort tabloit(?) met daarop de adressen van alle stargates.
- in de atlantis series vonden ze een computer met daarop de locaties van de wraith schepen.
Dat is inderdaad een grote overeenkomst.quote:* In sg1 kwamen ze erachter dat de systemlords met elkaar in oorlog waren.
- Hetzelfde nu met de wraith, waarin ze ontdekken dat er ook competitie is tussen de wraith's.
Daar zijn toch wel verschillen.quote:* Bijvoorbeeld het atlantis team
- Taila - Daniël, Sheppard - O' Neill, McKay - Carter, Ronon - Tealc etc..
Dat is inderdaad een paar keer gebeurd. In A Matter of Time en in Unnatural Selection. Maar het verhaal was toen totaal anders.quote:* Verder de afleveringen die enigsinds op elkaar lijken.
- Zo hebben ze met sg1 ook al eens een aflevering gehad waarin de tijd verdraaid was
Ze versprak zich eigenlijk te snel.quote:Op dinsdag 29 november 2005 13:55 schreef Mattievandezolder het volgende:
[..]
maar Sheppard had dat vrouwke vrij snel door, beetje jammer voor haar. maar ik zie wel mogelijkheden voor gevechten tegen aanbidders en een paar wraith, beetje "operation human shield" zeg maar.
Sommige issues die we hier hebben komen toch niet aan bod. Zoals abortus, homo's/lesbies (symbioten van een ander geslacht dan de host zou wel problemen op kunnen leveren), polyamory. Dan hebben we nog leuke dingen als dyson spheres of orbitals en nog 20 dingen die 40 jaar geleden al in de meeste science fiction boeken uitgewerkt waren.quote:Op zaterdag 3 december 2005 14:00 schreef Mattievandezolder het volgende:
Ik had toen ik wist waar de aflevering over ging ook zoiets van: hey wat een leuk gerecycled idee, maar uiteindelijk was ie toch nog wel verschillend genoeg om interessant te zijn.
Maar het is hier al eerder gezegd, het blijft Scifi en dan ontkom je er op een gegeven moment niet meer aan om ideeën opnieuw toe te passen, maar ach zo lang het werkt hoor je mij niet klagen...
quote:Op maandag 5 december 2005 16:30 schreef Nachoman het volgende:
Geinige strip, en tevens ook een voorbeeld van extreem slecht engels.
Ik twijfelde er ook eerst aan of zij het wel was maar op Gateworld Forum zegt men dat het wel degelijk zij zelf was.quote:Op woensdag 7 december 2005 19:30 schreef TechXP het volgende:
Ik vond het wel redelijk. Het zang vind ik wel mooi.. maar het was slecht gemonteerd.. ze zong het denk niet zelf
En tijdens de aftiteling verschijnt haar naam ook tesamen met de naam van het liedje in beeld.quote:Rachel Luttrell was born in Tanzania and moved to Canada with her family at the age of five. Her mother is from Lushoto, Tanzania and her father is a Louisiana native of British decent. Her classical studies included ballet (trained at The Russian Academy of Classical Ballet) and music (she plays the piano and sings) trained at the Royal Conservatory of Music in Toronto and by her father.
http://www.imdb.com/name/nm0527523/bio
Moet je zeker gaan kijken. Daarin infiltreren de Goa'uld in de regeringen en andere belangrijke posities op Aarde, erg interessant allemaal. Ook mooi dat hier de SG-1 verhaallijn en die van Atlantis elkaar weer kruisen.quote:Als de goa'ould weer mee gaan doen dan moet ik alle seizoenen vanaf seizoen 6 er nog ff doorheen jassen. Jippie.
Ik vind het vooral goed dat ze eigenlijk een heel logisch verhaal in elkaar draaien zonder dat er een sfeer hangt van "het zou eens tijd zijn dat die trust zich wilt beschermen".quote:Op donderdag 8 december 2005 20:37 schreef __Saviour__ het volgende:
Ook mooi dat hier de SG-1 verhaallijn en die van Atlantis elkaar weer kruisen.
wraith met een Goa'uld in zijn kop komt nu dichterbij.quote:Op vrijdag 9 december 2005 13:39 schreef __Saviour__ het volgende:
Ik vind het erg leuk dat de Goa'uld, zelfs na het ineenstorten van het systemlord-rijk, nog blijven meedoen op deze manier. Ze hebben nu dan wel uitermate toffe nieuwe vijanden als de Wraith en Ori, maar met de Goa'uld is het allemaal begonnen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Reaching out to embrace the random, reaching out to embrace whatever may come
quote:Op vrijdag 9 december 2005 18:16 schreef Mattievandezolder het volgende:
Ik vond het een erg coole aflevering, met de argumenten die al eerder genoemd zijn, kan er verder niks aan toevoegen...
Alleen (noem mij naief)SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."I’ll renounce cynicism when it ceases having predictive powers" -- @devbisme
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |