Oud gedateerd topic man.quote:Op zondag 11 september 2005 23:07 schreef rubbereend het volgende:
Hugo Borst verdient ook wel een eigen topic.
quote:Op zondag 11 september 2005 23:10 schreef tong80 het volgende:
[..]
Oud gedateerd topic man.
Ga ergens anders scheidsrechtertje spelen
Nou zeg dat dan gewoon Rubbereend. Het leek alsof je wilde zeggen dat er al een topic was. Pipo. Niet zo kwaad doen hoor.quote:Op zondag 11 september 2005 23:13 schreef rubbereend het volgende:
[..]van mij mag deze gewoon openblijven hoor, anders had k wel slotje geroepen. Misschien vindt iemand nog iets in t oude topic wat hier weer van pas kan komen. Ga ergens anders de aangebrande user uithangen
weer vriendjes?quote:Op zondag 11 september 2005 23:18 schreef tong80 het volgende:
[..]
Nou zeg dat dan gewoon Rubbereend. Het leek alsof je wilde zeggen dat er al een topic was. Pipo. Niet zo kwaad doen hoor.
Ok, maar ik slaap niet bij je in bed vanavond.quote:
k ga wel op de logeerkamerquote:Op zondag 11 september 2005 23:24 schreef tong80 het volgende:
[..]
Ok, maar ik slaap niet bij je in bed vanavond.
On topic Tongquote:
Ik vind zijn stukjes in de krant ook wel goed te doen, maar hij reageert op tv wel lekker ad-rem en het maakt hem weinig uit wie er naast hem zit, geen kontlikkerij.quote:Op zondag 11 september 2005 23:28 schreef rubbereend het volgende:
k vind hem op tv leuker dan in de krant
Over Collina; "Hij komt niet uit Twente"quote:Op maandag 12 september 2005 00:04 schreef Suijk het volgende:
[..]
Ik vind zijn stukjes in de krant ook wel goed te doen, maar hij reageert op tv wel lekker ad-rem en het maakt hem weinig uit wie er naast hem zit, geen kontlikkerij.
Zelfs Japie moest er om lachen...quote:Op maandag 12 september 2005 00:20 schreef DutchGooner het volgende:
[..]
Over Collina; "Hij komt niet uit Twente"
stilquote:Op maandag 12 september 2005 00:23 schreef Suijk het volgende:
Leonardo is ook geen nieuws meer natuurlijk.
ja dat was erg sterk, moet altijd vreselijk lachen om hugoquote:Op maandag 12 september 2005 00:20 schreef DutchGooner het volgende:
[..]
Over Collina; "Hij komt niet uit Twente"
Ja er is een herhaling op hun eigen studiosportsite, alleen de afl van gister moet er nog op komen, maar ik geloof dat dat vandaag al gebeurd weet niet hoelaatquote:Op maandag 12 september 2005 10:01 schreef Doc het volgende:
Fuck - gemist. Zijn er herhalingen van dit programma?
Shanks!quote:Op maandag 12 september 2005 11:39 schreef maril het volgende:
[..]
Ja er is een herhaling op hun eigen studiosportsite, alleen de afl van gister moet er nog op komen, maar ik geloof dat dat vandaag al gebeurd weet niet hoelaat
http://www.nos.nl/nosstud(...)_studio_voetbal.html
Ja heb het recentie-exemplaar van SCH/Jaap toegestuurd gekregen.quote:Op maandag 19 september 2005 14:41 schreef shmoopy het volgende:
Hugo is okee.
Heb je z'n laatste boek al, tong?
Ben het met je eens Tong...quote:Op maandag 23 januari 2006 00:32 schreef tong80 het volgende:
Ik blijf hem geweldig vinden. Tegenwoordig met mooie atributen uit het verleden. Het schijnt dat Ron Jans zijn Panini boek vorige week heeft meegekregen.
Borst rules. Steeds maar weer.
quote:Als Sneijder langs komt ga ik niet naast hem zitten, wat een sleutelhangerfiguur
Hugo zou webdesigner moeten wordenquote:Op woensdag 19 april 2006 21:10 schreef DANILXL het volgende:
oh ik heb de site waar de shirts opstaan.
Het adres stond in de column van verkamman in de Trouw.
www.debuitenspelers.nl
en dan op kleding klikken
Stond er vanochtend nog in.quote:Op donderdag 29 juni 2006 20:05 schreef brando het volgende:
Was z'n dagelijkse column in AD alleen zolang Nederland in het toernooi zat?![]()
Zou dat best willen Tong, maar sinds enkele weken doet het AD site bij mij raar voorheen las ik altijd Hugo,s column en die van Willem V Hanegem ,maar ik weet niet waarom maar die internetsite ziet er vreemd uit kom nergens meer in, laat staan lezen.quote:
lukt niet hij doet heel raar. als iemand een goede link heeft . behave ad.nlquote:Op vrijdag 30 juni 2006 06:43 schreef Paul_NL het volgende:
Ik hoop dat het lukt
ik ookquote:Op donderdag 26 oktober 2006 14:16 schreef miegel het volgende:
Ik kreeg tijdens mijn lunchpauze vandaag http://www.hugoborstdaagtjeuit.nl/ doorgestuurd, weten we meteen waar Hugo de laatste tijd mee bezig is geweest.
Ohja, en ik had alle vragen goed, volgens hugo ben ik dus een voetbalnerd
welke?quote:Op maandag 30 oktober 2006 13:03 schreef Erwtensoep het volgende:
Irritant ventje die zich maar in 1 club verdiept.
Bingo!quote:Op maandag 30 oktober 2006 13:39 schreef DrDentz het volgende:
Feyenoord
Hij is SPARTA fan.quote:Op maandag 30 oktober 2006 13:03 schreef Erwtensoep het volgende:
Irritant ventje die zich maar in 1 club verdiept.
daar is bijna elke journalist goed ingevoerd omdat het daat zo lek is als een mandjequote:Op maandag 30 oktober 2006 13:39 schreef DrDentz het volgende:
Feyenoord
Behalve derksenquote:Op maandag 30 oktober 2006 16:34 schreef rubbereend het volgende:
[..]
daar is bijna elke journalist goed ingevoerd omdat het daat zo lek is als een mandje
quote:Op maandag 30 oktober 2006 17:56 schreef DatMeenJeNiet het volgende:
Hugo
Ik had alleen de laatste vraag fout
quote:Op maandag 30 oktober 2006 17:33 schreef miegel het volgende:
oke, dit slaat alles, ik lag dubbel toen ik het zag.... Het is en blijft een aparte man
http://www.youtube.com/watch?v=vG_EZbW04hg
Een homo bedoel je?quote:Op dinsdag 31 oktober 2006 17:34 schreef EnGCatjuh het volgende:
Hij is net Gerard Joling in dat filmpje...
quote:Op maandag 30 oktober 2006 17:33 schreef miegel het volgende:
oke, dit slaat alles, ik lag dubbel toen ik het zag.... Het is en blijft een aparte man
http://www.youtube.com/watch?v=vG_EZbW04hg
Het is eigenlijk Rob de Nijsquote:Op dinsdag 28 november 2006 00:32 schreef DatMeenJeNiet het volgende:
Wat me gister opviel is dat spleet{je} tussen zijn voortanden..
Dat had hij eerst toch helemaal niet![]()
nee maar het ging weer over het Schaapquote:Op zondag 10 december 2006 21:20 schreef TerroRobbie het volgende:
Is het al begonnen dan?
At this very moment.quote:Op dinsdag 26 juni 2007 22:55 schreef djnospinzone het volgende:
Hoe laat?
Jazeker.quote:Op woensdag 27 juni 2007 08:36 schreef Doc het volgende:
Was wel leuk
Is dat Belgische praatprogramma over voetbal met Brusselmans normaal ook in NL te zien?
Wie nam ook alweer die briljante penalty met z'n scheenbeen ?quote:Op woensdag 27 juni 2007 19:48 schreef Beschouw het volgende:
In dat programma was ook de prachtige seriePenalty is Penalty
![]()
quote:Op zondag 16 april 2006 22:58 schreef KinkyGiraf het volgende:
Hier wassie nog wel te pruimen...
[afbeelding]
Nu laat ie zich een beetje gaan
Hugo is een goeie sidekick van Jackquote:Op maandag 13 augustus 2007 14:46 schreef DANILXL het volgende:
hij was weer lekker bezig gister
quote:Op maandag 13 augustus 2007 12:50 schreef TerroRobbie het volgende:
Eerst de betreffende post quoten. Anders geloven we je niet
quote:Op dinsdag 7 augustus 2007 13:52 schreef MaxPower het volgende:
[..]
Ik zou inderdaad gewoon een advocaat nemen, die kan ook prima contracten lezen en opstellen, en neemt genoegen met een uurloon.
Advocaten hebben geen contacten.quote:Op maandag 13 augustus 2007 08:55 schreef MaxPower het volgende:
Ik las afgelopen zaterdag de column van Borst en hij heeft bijna letterlijk een quote van mij op fok overgenomen. Ging over zaakwaarnemers: 'waarom nemen spelers niet gewoon een advocaat en een fiscalist, die schrijven een uurtarief'. Exact mijn mening over deze kwestie.![]()
Zou ie meelezen?
Als je goed voetbalt vindt de club jou wel.quote:Op zondag 26 augustus 2007 23:37 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Zaakwaarnemer moet de club vinden
Jelle van Damme is hier een goed voorbeeld van.quote:Op maandag 27 augustus 2007 00:02 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Als je een goede zaakwaarnemer hebt hoef je overigens niet goed te voetballen om bij een goede club te komen
Jij hebt toch altijd gelijk?quote:Op maandag 27 augustus 2007 00:06 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
En ik ga maar van uit dat ik gelijk heb, anders was er wel een reactie gekomen op het eerste
quote:
mich, feliciteer hem even met zijn foktitelquote:Op zondag 2 september 2007 16:23 schreef methodmich het volgende:
Morgenavond is ie de Mystery Guest.
Ben benieuwd, 3 kwartier discussie met de zaal en Hugo Borst.
had het mailtje in het toernooi topic gezetquote:Op zondag 2 september 2007 17:44 schreef tong80 het volgende:
Ok waarom post Borisz dat mailtje hier niet ?
quote:Fok hé. Win ik ook eens wat, Boris.
Hartelijke groet,
Hugo Borst
Dus toch? Werd niet uitgezonden...quote:Op dinsdag 4 september 2007 19:22 schreef methodmich het volgende:
Danny Koevermans is voor Borst één van de weinige authentiek gebleven mensen in de voetballerij, hij vertedert hem zelfs. De Koef zat te huilen toen zondag de beelden van de persconferentie van Van Gaal werden gegeven.
I'm with stupid!quote:
Niet in het fantopicquote:Op maandag 15 oktober 2007 15:07 schreef Tennessee het volgende:
hmm, meneer Borst zou ook wel iets meer kritiek mogen krijgen vind ik...
Als ik het goed heb begrepen heeft iedereen in voetbal alleen een centraal topic, ongeacht de titel... fantopics bestaan dus niet in VB voorzover ik weet. Ik vind Hugo Borst een beetje een sukkel. Beetje boel wel eigenlijk.quote:
Statistieken? Hugo Borst gisteravond bij Studio Voetbal; "Blah blah blah, technisch geweldige wedstrijd gezien gisteravond, het begon al bij het volkslied..." en dan zit hij heel triomfantelijk te kijken als het Franse volkslied gezongen wordt door het Franse rugbyteam... Wat een humor, wat een lol, maar daar zegt hij dus dat hij het verschil tussen Nederland en Frankrijk niet kent en dat hij het verschil tussen rugby en voetbal niet kent. Serieus commentaar? Welnee, hij dénkt dat hij Van Basten/Oranje belachelijk maakt maar in feite maakt hij alleen zichzelf belachelijk. Zal ik nog verder ingaan op wat hij te vertellen had gisteravond?quote:
Haha autistische reactie dit.quote:Op maandag 15 oktober 2007 16:22 schreef Tennessee het volgende:
[..]
Statistieken? Hugo Borst gisteravond bij Studio Voetbal; "Blah blah blah, technisch geweldige wedstrijd gezien gisteravond, het begon al bij het volkslied..." en dan zit hij heel triomfantelijk te kijken als het Franse volkslied gezongen wordt door het Franse rugbyteam... Wat een humor, wat een lol, maar daar zegt hij dus dat hij het verschil tussen Nederland en Frankrijk niet kent en dat hij het verschil tussen rugby en voetbal niet kent. Serieus commentaar? Welnee, hij dénkt dat hij Van Basten/Oranje belachelijk maakt maar in feite maakt hij alleen zichzelf belachelijk. Zal ik nog verder ingaan op wat hij te vertellen had gisteravond?
Die conclusie trek jij. Hij zei noch impliceerde iets wat in die richting wijst. Hij zei alleen dat het contrast groot was, en dat was het.quote:Op maandag 15 oktober 2007 16:22 schreef Tennessee het volgende:
maar daar zegt hij dus dat hij het verschil tussen Nederland en Frankrijk niet kent en dat hij het verschil tussen rugby en voetbal niet kent.
Inderdaad, Van Basten maakt zichzelf belachelijk.quote:Serieus commentaar? Welnee, hij dénkt dat hij Van Basten/Oranje belachelijk maakt maar in feite maakt hij alleen zichzelf belachelijk.
Neuh, ga maar ergens anders azijnpissen.quote:Zal ik nog verder ingaan op wat hij te vertellen had gisteravond?
ik vond het juist een mooi contrast. Hoe zielloos Nederland speelde en welk een passie erbij het rugby voorbij kwamquote:Op maandag 15 oktober 2007 16:22 schreef Tennessee het volgende:
[..]
Statistieken? Hugo Borst gisteravond bij Studio Voetbal; "Blah blah blah, technisch geweldige wedstrijd gezien gisteravond, het begon al bij het volkslied..." en dan zit hij heel triomfantelijk te kijken als het Franse volkslied gezongen wordt door het Franse rugbyteam... Wat een humor, wat een lol, maar daar zegt hij dus dat hij het verschil tussen Nederland en Frankrijk niet kent en dat hij het verschil tussen rugby en voetbal niet kent. Serieus commentaar? Welnee, hij dénkt dat hij Van Basten/Oranje belachelijk maakt maar in feite maakt hij alleen zichzelf belachelijk. Zal ik nog verder ingaan op wat hij te vertellen had gisteravond?
ja ik had het fragment ook gezienquote:Op donderdag 6 maart 2008 14:29 schreef TerroRobbie het volgende:
Vond wel dat Advocaat een punt had in de afgelopen aflevering van Voetbal Insite. Hugo Borst kan echt supergoed en mooi schrijven maar karikaturiseerd zich af en toe in Studio Voetbal. Dat is zonde.
Maargoed TV levert nou eenmaal veel meer op dan boeken schrijven.
Met dat eerste ben ik het wel eens. In dat interview kwam ie ook enorm zenuwachtig en gefrustreerd over.quote:Op donderdag 6 maart 2008 16:11 schreef knnth het volgende:
Aan de andere kant kan Advocaat ook weer heel goed het gekrenkte mannetje uithangen.
Ik vind Borst eerlijk gezegd correcter van Derksen, terwijl Advocaat Derksen hoger heeft zitten. Borst heeft vrijwel altijd inhoudelijke kritiek, Derksen heeft een paar lievelingsvijanden die hij te pas en te onpas (vooral te onpas) doorzaagt zodra er een naam wordt genoemd.
En door dat blad heeft hij nooit kritiek op AZ. Borst is neutraler.quote:Op donderdag 6 maart 2008 16:20 schreef DemonCleaner het volgende:
[..]
Met dat eerste ben ik het wel eens. In dat interview kwam ie ook enorm zenuwachtig en gefrustreerd over.
Derksen heeft naar mijn idee vaker wat zinnigs te melden. Hij herhaalt wel vrij veel, maar zolang het niet over Van Hanegem of Cruyff gaat geeft hij gewoon kritiek ongeacht de persoon of club waarover het gaat. Vind ik wel mooi, en des te knapper omdat hij een voetbalblad maakt en het risico loopt dat bepaalde mensen door zijn kritiek niet meer met dat blad willen praten. Borst daarentegen vind ik helemaal niks, bij voetbalprogramma's dan, bij DWDD zit ie me niks in de weg.
Over Van Gaal hoor ik hem de laatste tijd anders weinig positiefs zeggen. En ook bijvoorbeeld het keepersgedoe van vorig seizoen heeft ie genoeg commentaar op gehad. Volgens mij is het meer de AZ-watcher van VI die een beetje te positief was over AZ.quote:Op donderdag 6 maart 2008 16:57 schreef EnGCatjuh het volgende:
[..]
En door dat blad heeft hij nooit kritiek op AZ. Borst is neutraler.
Daar moet ik je wel gelijk in geven. Vaak ben ik het er wel mee eens, maar het hoeft ook voor mij geen 100x gezegd te worden. Dat zuigerige van Borst is denk ik ook waarom ik m irritant vindquote:Op donderdag 6 maart 2008 18:10 schreef knnth het volgende:
Derksen herhaalt steevast hetzelfde verhaal als het om bijvoorbeeld Advocaat (rent iedere zak met geld achterna) of Vloet (betweter, iedereen heeft een hekel aan hem) gaat. Erg eentonig. Vroeger werd hij door Kieft nog wel eens ingetoomd, maar nu kan hij steeds weer losgaan. Borst pakt altijd actuele zaken, en pakt door. Ja hij is een zuiger, maar de beste journalisten zijn vervelende mensen omdat ze altijd het onderste uit de kan willen halen.
Dat verhaal is ook totaal uit z'n verband gerukt.quote:Op donderdag 6 maart 2008 16:57 schreef EnGCatjuh het volgende:
En door dat blad heeft hij nooit kritiek op AZ.
Juist andersomquote:Op vrijdag 7 maart 2008 00:02 schreef TerroRobbie het volgende:
Hugo heeft het wel vaak over randzaken in plaats van over het voetbal zelf.
Wat vind je hier dan van? Zag ik van de week op unibet:quote:Op zondag 9 maart 2008 23:45 schreef knnth het volgende:
Weer lekker bezig vanavond. Scherp, goed ingevoerd, en altijd inhoudelijk. En vermelden dat Sparta A1 met 6-0 van Ajax A1 heeft gewonnen
quote:Eredivisie tips van Hugo Borst!
Sparta - Roda JC 2
‘Als supporter heb ik er geen vertrouwen meer in. Mijn Sparta kan niet knokken. Ik kan het ook niet meer aanzien. Ik ga niet zondag. Ik ga naar PSV-Ajax kijken.’
Een echte Spartaan. In het home liep iedereen voor de wedstrijd ook al alsof we al verloren hadden. Dus ik kijk er niet van opquote:Op zondag 9 maart 2008 23:58 schreef Blawh het volgende:
[..]
Wat vind je hier dan van? Zag ik van de week op unibet:
[..]
quote:Op maandag 10 maart 2008 00:18 schreef knnth het volgende:
[..]
Een echte Spartaan. In het home liep iedereen voor de wedstrijd ook al alsof we al verloren hadden. Dus ik kijk er niet van op
4-1
"Cruijff is de Hans Wiegel van het voetbal."quote:Op maandag 10 maart 2008 11:38 schreef RayMania het volgende:
Ik vind hem wel redelijk vaak zinnige dingen zeggen. Gister ook met dat stuk over Cruijff, daar had hij gewoon gelijk in.
Dat zei Van Breukelen hèquote:Op maandag 10 maart 2008 12:20 schreef knnth het volgende:
[..]
"Cruijff is de Hans Wiegel van het voetbal."
Kan die nog altijd leuk in een kroeg zijnquote:Op maandag 10 maart 2008 16:29 schreef tong80 het volgende:
Van Breukelen in de kroeg ? Die gaat naar de kerk, wordt al dronken van wijwater.
Mij ook, mooi stukje, Ik ziet het ook helemaal voor me.quote:
Sociale icoontjes op FOK!quote:Op zaterdag 21 februari 2009 18:31 schreef Haaibaaike het volgende:
Kleinzusje wat is Flickrpagina?Offtopic
Hugoquote:Leonardo is de personificatie van Van Bastens visie
Laat ik positief beginnen. Leonardo schoot de bal met zijn zwakke been uitstekend in. Zo. Leonardo kan nu stoppen met lezen. De rest kan zijn tere zieltje toch niet aan.
Het was een solo. What’s new? Hij is alleen op de wereld.
Voor Leonardo is voetbal een individuele sport. Als hij overspeelt, weet je: dan kon hij niet anders. Hij weet dat hij zich vastloopt, wat meestal gebeurt, dus geeft hij de bal maar af. Niet op maat of op het goede been van zijn collega. Daar denkt hij niet aan. Hij kijkt bijna altijd omlaag, naar de bal, zoals alle matige voetballers.
Het was een mislukte solo. Een eentweetje met een Italiaan, pffff. De commentator noemde Maradona. Nou, het leek er niet op. Leonardo vindt trouwens van wel. Al heel zijn leven is hij een ster die fonkelt.
Ik zag ‘m voor het eerst toen hij 13 was. Documentairemaker Jos de Putter was er eerder bij. Hij filmde de 11-jarige Leonardo in de sloppenwijk. Solo en de wet van de favela is een meesterwerk. Ik weet nu dat het het beste is dat Leonardo heeft laten zien: zijn kunsten als kind in zijn vaderland. Daar had hij lekker moeten blijven. Pingelen tot ie een ons weegt.
Ik trapte er ook in toen hij in Rotterdam arriveerde, maar mijn fascinatie was gauw over. Ik herinner me een jeugdwedstrijd. Geen bal afgeven, steeds maar vallen, handgebaartjes, vedetteneigingen, geel krijgen voor een schwalbe, dat jankhoofd. Leonardo was toen 15 jaar oud.
Volgende week wordt hij 26. Het is fijn als er enige ontwikkeling in een mens zit. Leonardo woont langer in Nederland dan hij in Brazilië heeft gewoond, maar hij is onverstaanbaar. Nog erger is het gebrek aan ontwikkeling als voetballer. Je ziet het vaak met heel snelle voetballers. Hun explosiviteit voorkomt misschien dat er voldoende prikkels van hersenen naar benen gaan. Zo blind als een paard. Een hardloper, een doodloper.
Zijn statistieken liegen niet. In de eerste 44 wedstrijden bij Feyenoord scoorde hij er 4. Als je 1 op 11 loopt ben je geen wonderkind. Op zijn conduitestaat vind je terug dat hij de UEFA Cup won. In de finale, het stond al 3-2, loste hij in de 63ste minuut Van Persie af. Ik heb dat moeten opzoeken. Niemand herinnert zich een actie van formaat van invaller Leonardo.
Hij had wel pech met knieblessures. Toen hij hersteld was ging hij bij NAC voetballen. Daar had hij voor het eerst (en voor het laatst) in zijn leven een flink aantal wedstrijden op rij een basisplaats. Veel zogenaamde liefhebbers dachten toen dat Leonardo eindelijk begreep wat profvoetbal inhoudt. Hij maakte er 8 in 14 wedstrijden, een aardig moyenne voor een blind paard. Wat te denken gaf was dat alle doelpunten op eigen kracht tot stand kwamen. Van samenspel had hij nog steeds geen kaas gegeten.
Hij kreeg ruzie met trainer Ernie Brands. Leonarde wilde geen linksbuiten zijn maar spits. Voor 750.000 euro kocht Ajax hem. Henk ten Cate stelde ‘m op als… linksbuiten. De trainer werd ontslagen, Adri Koster zag het niet in Leonardo zitten en Marco van Basten ook niet. Van de Ajax-trainer mocht Leonardo na dit seizoen weg.
Opportunistisch als coach Van Basten is wil hij Leonardo er graag bijhouden volgend jaar. Twee belangrijke doelpunten in Hamburg en Amsterdam in Europees verband, een invalbeurt tegen Feyenoord en de trainer is om. En zo is - o ironie - Leonardo de personificatie van Van Bastens voetbalvisie.
Die voetbalvisie bestaat niet. Bij Ajax is er geen samenhang, geen samenspel, iedereen doet maar wat. Als die tactiek niets oplevert mag ‘Leo’ erin. Als ik Ajax dit seizoen moet samenvatten in één woord dan is dat Leonardo, een voetballer die, als ik goed geteld heb, in acht jaar 19 doelpunten maakte in 112 eredivisiewedstrijden. Dat is 1 op 6, dat is 2½ doelpunt per seizoen.
Toen Leonardo na die mislukte solo met die uitstekende trap met rechts Ajax donderdagavond ontzette, mocht niemand tijdens het jubelen aan hem komen. Hij droeg een masker met een verongelijkte uitdrukking en wees naar de tribune, waarschijnlijk naar zichzelf.
Das meer een KPD dingejequote:
quote:Dirk, Truus noch God roept Louis ter verantwoording
In de valkuil die wraak heet trap ik dit seizoen niet nog een keer. In dat geval had ik Louis van Gaal een hooligan genoemd. Het soort dat slaat en bedreigt, precies wat de coach van AZ deed vorig weekend toen de spanning hem te veel werd.
Ik stel Van Gaals faux pas en wat er daarna allemaal gebeurd is aan de orde, niet nadat ik nogmaals mijn waardering uitspreek voor de prestatie van de voetbalclub AZ. Met een mindere begroting dan Ajax, PSV en Feyenoord landskampioen worden is fenomenaal. AZ deed dat met visie buiten en op het veld. Eigenaar, directie, coach(es), spelers: mijn complimenten. De voetballiefhebber is dit seizoen getrakteerd op schitterende combinaties en aanvallen, die af en toe bekroond werden met een doelpunt. Sinds midden jaren negentig toen Van Gaal Ajax dominant en aanvallend liet voetballen is er tactisch-technisch gezien geen interessantere landskampioen geweest.
Dát laatste zei ik zondagavond op tv al. Maar volgens Van Gaal, woensdag te gast bij DWDD, ging het in Studio Voetbal echter alleen over ‘zoiets onbenulligs’ als ‘de hand die hij op de camera legt’.
Louis van Gaal is iemand die vaak roept dat journalisten zich bezondigen aan feitelijke onjuistheden. Hij doet nu hetzelfde. De juiste feiten zijn: in Studio Voetbal hadden we het a) 8 van de 55 minuten over b) de klap die Van Gaal tegen de camera gaf.
Bij DWDD zegt Van Gaal dat hij in gesprek was met Jan-Joost van Gangelen van Eredivisie Live. Feitelijk onjuist. Het interview was klaar en het was vette ruzie. Tegen Matthijs van Nieuwkerk wekt Van Gaal de indruk dat zijn vraag aan de ‘NOS-figuur’ (‘Neem je dat op?!’) gesteld is vóórdat hij ‘zijn hand op de camera legt.’ Feitelijk onjuist. Hij slaat onmiddellijk, voor het antwoord van NOS-verslaggever Jeroen Stekelenburg (‘Nee nee’) daar is.
Wat gebeurde er zaterdagavond precies? Van Gangelen maakte na het verlies tegen Vitesse de vergelijking met Woudestein 2007. Vanwege het trauma in Alkmaar een journalistiek relevante en goede vraag. Als Van Gaal pakweg Guus Hiddink was geweest had hij bijvoorbeeld rustig geantwoord dat die overeenkomst niet klopt omdat AZ nog drie wedstrijden heeft te gaan waarin slechts 1 punt gehaald moet worden. Hij liep echter boos weg en ruziede bij de camera van de NOS verder met Van Gangelen. Voor het interview met de NOS begon intimideerde - dreigde - Van Gaal Stekelenburg met: ‘Je weet ‘t, ik loop zo weg’.
Ik ben een van de weinige journalisten die zich door Van Gaal in zijn beroepseer voelt aangetast. Omdat het incident niet tijdens maar voor het interview met de NOS plaatsvond, werd besloten de beelden niet uit te zenden. Erg netjes van de NOS, vind ik. We discussieerden er bij Studio Voetbal wel over. Terecht lijkt me én actueel. Recent onderzoek van criminoloog Frank Bovenkerk leert dat op straat journalisten (cameramensen, fotografen) in toenemende mate te maken krijgen met fysieke agressie of bedreiging. Meer dan de helft (!) van het journaille heeft zulke slechte ervaringen.
Als publieke figuur, als ambassadeur van Spieren voor Spieren, als succesvol voetbaltrainer, als CDA-stemmer, als propagandist van de term ‘normen en waarden’ heeft Van Gaal - laat me het beschaafd opschrijven - niet helemaal het goede voorbeeld gegeven.
Wat zou het hem sieren, denk je dan, als hij op zondag 3 mei, AZ is dan op bezoek bij FC Twente, sorry zegt. Mooi, symbolisch. 3 mei is namelijk de dag van de Persvrijheid. Maar ja, Sorry seems to be the hardest word, zong Elton John al in 1976. En inderdaad, die vlieger is in het verleden vaak opgegaan voor Van Gaal. Zijn excuses aanbieden beschouwt hij als gezichtsverlies. Gisteren draaide hij het om: de NOS-televisie mocht niet bij een persconferentie over een mogelijk bondscoachschap van België aanwezig zijn.
Tja. De beste man is de schaamte voorbij. Ik geloof niet dat we verder moeten aandringen. De exceptionele voetbalcoach bedient zich als mens soms van hufterigheid. Dirk, Truus noch God roept hem ter verantwoording. So be it.
Maar niemand doet het, behalve Hugo.quote:
van Gaal: "Meneer Borst moet weer een kolommetje schrijven"quote:Van Gaal: 'Borst doet zelfde als Barend & Van Dorp'
Louis van Gaal heeft weer eens van zich doen spreken. De oefenmeester van landskampioen AZ ging na de wedstrijd tegen Ajax weer ouderwets tekeer tegen de media. Van Gaal was vooral boos op columnist Hugo Borst.
Hij ramde iets teveel door vond ik het werd irritant.quote:Op maandag 27 april 2009 16:44 schreef tong80 het volgende:
Hij was weer leuk gisteren.
De enige die kritische vragen durfde te stellen aan van Basten.
Nou op zich vind ik het reeel wat hij deed, alleen die provocerende grijns had hij weg moeten laten, nu leek het meer van, kijk eens wat ik allemaal durf.quote:Op maandag 27 april 2009 21:15 schreef Isegrim het volgende:
Hij is vaak drammerig op het irritante af, maar dat is juist ook wel weer leuk.
Zijn er nog een paar miljoen van in Nederlandquote:Op maandag 27 april 2009 21:23 schreef Isegrim het volgende:
Wisten jullie trouwens dat hij een tikkeltje labiel is en al lange tijd anti-depressiva gebruikt? Vond ik wel verrassend.
quote:Op maandag 27 april 2009 21:23 schreef Isegrim het volgende:
Wisten jullie trouwens dat hij een tikkeltje labiel is en al lange tijd anti-depressiva gebruikt? Vond ik wel verrassend.
Bron?quote:Op maandag 27 april 2009 21:23 schreef Isegrim het volgende:
Kan van Gaal nog een voorbeeld aan nemenquote:Op woensdag 29 april 2009 00:16 schreef DrDentz het volgende:
Zonder die pilletjes zou hij ook niet op tv durven zei hij eens.
Ja, een lage dosering, niets vreemd, heb ik overigens ook.quote:Op maandag 27 april 2009 21:23 schreef Isegrim het volgende:
Inderdaad, maar dan adviseer ik een hogere dosis.quote:Op woensdag 29 april 2009 07:08 schreef kleinzusje het volgende:
[..]
Kan van Gaal nog een voorbeeld aan nemen
Een overdosis liefst.quote:Op woensdag 29 april 2009 21:00 schreef maril het volgende:
[..]
Inderdaad, maar dan adviseer ik een hogere dosis.
Het is meer dat hij zonder die pilletjes te rustig en te verlegen is om op tv te durven, ze peppen hem op. Van Gaal zou soms een kalmeringspilletje kunnen gebruiken.quote:Op woensdag 29 april 2009 07:08 schreef kleinzusje het volgende:
[..]
Kan van Gaal nog een voorbeeld aan nemen
herhaling dan maar kijkenquote:
Hij vertelde over zijn vroegere teamgenootje Hein die onlangs aan kanker overleed:quote:
Hij was keihard vandaag. "Ja, jij hebt wel kijk op jonge jongens..."quote:
Verdiep je eens wat meer in Hugo voordat jij als homo-erotische Marokkaanse loverboy daar uitlatingen over doet?quote:Op donderdag 30 april 2009 01:26 schreef BansheeBoy het volgende:
Hugo Borst kwam wel heel erg homo erotisch over. Nu twijfelde ik zowiezo al over zijn geaardheid, maar zo verlekkerd als hij over Hein sprak is meer dan verdacht. "Hij kustte mij. Zijn six pack. Mooie jongen....."²
Hein was een goeie vriend van Hugo joh..Heeft helemaal niks met homo te maken..quote:Op donderdag 30 april 2009 01:26 schreef BansheeBoy het volgende:
Hugo Borst kwam wel heel erg homo erotisch over. Nu twijfelde ik zowiezo al over zijn geaardheid, maar zo verlekkerd als hij over Hein sprak is meer dan verdacht. "Hij kustte mij. Zijn six pack. Mooie jongen....."²
Dat begreep ik ook wel, maar zijn hele entourage en zijn verlekkerde manier van praten over een néger die Hein (quote:Op donderdag 30 april 2009 12:06 schreef Leeuwinneke het volgende:
[..]
Hein was een goeie vriend van Hugo joh..Heeft helemaal niks met homo te maken..
Dat bedoel ik dus. En wat is dat voor avatar?quote:Op donderdag 30 april 2009 12:51 schreef NEC-Nijmegen het volgende:
Borst was n.b. degene die zo complimenteus sprak over een mannenlichaam, dus wie is er nou de flikker?
dat is schoonheid.quote:Op donderdag 30 april 2009 13:06 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Dat bedoel ik dus. En wat is dat voor avatar?![]()
![]()
²
Tsja, het ging sowieso wel een beetje ver met die verheerlijking van die nikker's lichaam, maar dat hij toen later v/d Vorst ook nog ging beschuldigen van een op sex beluste homo zijn.... Alsof ie wil dat iemand zegt: volgens mij ben jij de homo (pauw ofzo) *witteman gniffelt*... Borst *half smilend voor zich uitkijkend*: "ja nou ja... misschien een beetje"... Maar blijkbaar viel niemand die toch op z'n minst licht homo erotische dingen die ie vertelde op... We zullen zien of ie toegeeft in een ander programma... want het lijkt me alsof ie graag uit de kast wil komen.quote:Op donderdag 30 april 2009 16:37 schreef Isegrim het volgende:
Waarom zou een man die waardering kan hebben voor mannelijke schoonheid meteen gay zijn?Voor vrouwen is het volkomen geaccepteerd als zij een andere vrouw mooi vinden. Echt een onzinnige gedachte. Maar goed, al zou hij biseksueel zijn, what's the f-ing problem?
Wat is het dan?quote:
Randdebiel.quote:Op donderdag 30 april 2009 16:58 schreef NEC-Nijmegen het volgende:
[..]
Tsja, het ging sowieso wel een beetje ver met die verheerlijking van die nikker's lichaam, maar dat hij toen later v/d Vorst ook nog ging beschuldigen van een op sex beluste homo zijn.... Alsof ie wil dat iemand zegt: volgens mij ben jij de homo (pauw ofzo) *witteman gniffelt*... Borst *half smilend voor zich uitkijkend*: "ja nou ja... misschien een beetje"... Maar blijkbaar viel niemand die toch op z'n minst licht homo erotische dingen die ie vertelde op... We zullen zien of ie toegeeft in een ander programma... want het lijkt me alsof ie graag uit de kast wil komen.
lol kerel je praat echt onzin. Ik -man- kan ook prima beoordelen of een andere man knap is en een mooi lichaam heeft. Maar als ik dat dus uitspreek ben ik homo, ahaquote:Op donderdag 30 april 2009 16:58 schreef NEC-Nijmegen het volgende:
[..]
Tsja, het ging sowieso wel een beetje ver met die verheerlijking van die nikker's lichaam, maar dat hij toen later v/d Vorst ook nog ging beschuldigen van een op sex beluste homo zijn.... Alsof ie wil dat iemand zegt: volgens mij ben jij de homo (pauw ofzo) *witteman gniffelt*... Borst *half smilend voor zich uitkijkend*: "ja nou ja... misschien een beetje"... Maar blijkbaar viel niemand die toch op z'n minst licht homo erotische dingen die ie vertelde op... We zullen zien of ie toegeeft in een ander programma... want het lijkt me alsof ie graag uit de kast wil komen.
Hij mag dat soort dingen best zeggen, maar om dan gelijk de enige nicht aan tafel nogmaals (nadat Pauw dat deed met een hele rare opmerking over kinderen) te adresseren aangaande zijn -mijns inziens- eigen lusten... vind ik nogal homo. Alsof 'ie iets op gang wil brengen, dat Peter ook iets verheerlijkends zegt als reactie ...quote:Op zaterdag 2 mei 2009 16:53 schreef VonHinten het volgende:
[..]
lol kerel je praat echt onzin. Ik -man- kan ook prima beoordelen of een andere man knap is en een mooi lichaam heeft. Maar als ik dat dus uitspreek ben ik homo, aha
Cool !quote:Op zaterdag 2 mei 2009 15:03 schreef Isegrim het volgende:
Alle ballen op Heintje is binnen, inclusief signering:
"Veel leesplezier
Hugo Borst"
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |