abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 7 augustus 2007 @ 11:56:38 #52
91676 Plato1980
Gloriosus et liber
pi_52163481
quote:
Op dinsdag 7 augustus 2007 11:41 schreef Dubnobasswithmyheadman het volgende:
Vab Bakens en Janssen kan ik het nog wel begrijpen na zo'n onverwachte degradatie.
Dat ligt inderdaad anders dan bij Drenthe. Die heeft zich na één goed toernooi het hoofd op hol laten brengen en laat zich verbliden door de naam Real Madrid en de miljoenen. Dat kun je hem persoonlijk niet eens echt kwalijk nemen, maar zijn omgeving wel. Hij zou er heel verstandig aan doen om nog twee/drie jaar bij Feyenoord te blijven en dan de stap naar het buitenland te maken.
Giallo e nero è il tuo colore,
giallo e nero Roda nel cuore.
pi_52163554
Ik keur het af. Maar goed, ik keur het ook af als clubs je niet meer opstellen in het laatste jaar van je contract als je niet wil bijtekenen.
AFC Ajax | SS Lazio | SK Slavia | Bobby Haarms †
"Het gaat nu even slecht, maar je moet Ajax altijd blijven steunen hè," zei hij. Hij herhaalde zijn boodschap nog eens: "Altijd blijven steunen, die club. Daar ben je Ajacied voor."
pi_52163602
Die zaakwaarnemers zijn degene die er het meeste baat bij hebben.
Die lullen de spelers helemaal gek man, en de ouders worden ook een lekkere worst voor de neus gehangen. Drenthe is een goed voorbeeld ervan.

En zodra een spelers op zijn bek gaat of ontslagen wordt, dan zal die zaakwaarnemer opeens een stuk minder hard gaan lopen!
Op vrijdag 5 oktober 2007 14:40 schreef BobRooney het volgende:
Volgens mij probeerde die invalide zelf een strijker af te steken, maar ging er iets fout.
pi_52164841
quote:
Op dinsdag 7 augustus 2007 11:50 schreef Beschouw het volgende:

[..]

Alsof clubs dat ook doen. Kijk maar naar Lindenbergh bijvoorbeeld. Contracten in het voetballen zeggen helemaal niks. De waan de dag regeert en zal blijven regeren.
Spelers hebben groot gelijk als ze bij een beter aanbod willen verkassen. Ze spelen voor geld en zoveel mogelijk geld verdienen is voor allen het ultieme doel. Meestal wordt een verkopende club er ook beter van. Als ik het bij Feyenood voor het zeggen had en iemand had 12 miljoen over voor Drenthe, zou ik er een strik omheen doen en hem persoonlijk afleveren. Maar nee, Feyenoord wil nog meer en straks raken ze hem aan de straatstenen niet meer kwijt. Van hetzelfde laken en pak bij Suarez. Groningen koopt hem voor een prikje en kan het drie-, viervoudige voor hem krijgen, maar wil daar nog het dubbele van. Je kunt ook overdrijven.
Ajax respecteert het contract van Lindenbergh toch gewoon? Als in: ze betalen gewoon zn salaris lijkt me.
There's a monkey in the jungle watching a vapour trail. Caught up in the conflict between his brain and his tail.
Winnaar Voetbalfoto-onderschriftcompetitie 2006-II, 2008-I.
The Terrifying Snoman | De Wageningse Berg
pi_52165136
quote:
Op dinsdag 7 augustus 2007 11:50 schreef Beschouw het volgende:

[..]

Alsof clubs dat ook doen. Kijk maar naar Lindenbergh bijvoorbeeld. Contracten in het voetballen zeggen helemaal niks. De waan de dag regeert en zal blijven regeren.
Spelers hebben groot gelijk als ze bij een beter aanbod willen verkassen. Ze spelen voor geld en zoveel mogelijk geld verdienen is voor allen het ultieme doel. Meestal wordt een verkopende club er ook beter van. Als ik het bij Feyenood voor het zeggen had en iemand had 12 miljoen over voor Drenthe, zou ik er een strik omheen doen en hem persoonlijk afleveren. Maar nee, Feyenoord wil nog meer en straks raken ze hem aan de straatstenen niet meer kwijt. Van hetzelfde laken en pak bij Suarez. Groningen koopt hem voor een prikje en kan het drie-, viervoudige voor hem krijgen, maar wil daar nog het dubbele van. Je kunt ook overdrijven.
Duidelijk een onderwijzer aan het woord ipv iemand uit het bedrijfsleven. Zo werkt het natuurlijk niet in de markt. Clubs als FCG zien om hun heen dat er waanzinnige prijzen betaald worden voor types als Babel. Maar omdat 5 miljoen 'ook wel een mooi bedragje is' moeten zij Suarez laten gaan voor 5 miljoen?
  dinsdag 7 augustus 2007 @ 13:36:40 #57
153711 SpankTheMonkey
It's Nice! I like!
pi_52166368
In het buitenland is het ook hot.

Ook Heinze wil transfer bij rechter afdwingen
pi_52166574
quote:
Op dinsdag 7 augustus 2007 12:52 schreef MaxPower het volgende:

[..]

Duidelijk een onderwijzer aan het woord ipv iemand uit het bedrijfsleven.
Waar slaat dat nou weer op?
pi_52166601
Omdat je zegt 'als ik het voor het zeggen had'.
pi_52166652
quote:
Op dinsdag 7 augustus 2007 13:44 schreef MaxPower het volgende:
Omdat je zegt 'als ik het voor het zeggen had'.
Heb jij het voor het zeggen dan? Ik bedoel alleen maar dat clubbestuurders altijd het onderste uit de kan willen en dan vaak helemaal niets krijgen.
pi_52166690
De afgelopen transfers bewijzen toch het tegendeel? Feyenoord en Groningen willen Drenthe resp. Suarez helemaal niet kwijt, dus wat je zegt klopt niet.
  dinsdag 7 augustus 2007 @ 13:50:47 #62
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_52166765
Ik snap ook niet dat je als volwassen vent een zaakwaarnemer nodig hebt zeg. Als je 18 bent ok, maar verder?
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
pi_52166795
Het feit dat ze een prijs noemen die ze willen hebben bewijst dat ze die spelers wel af willen staan. Maar die prijs is te hoog. Gevolg? Of de speler blijft, ontevreden, of hij gaat alsnog voor een lager bedrag dan het eerste bod van de geïnteresseerde club. Drenthe voor 12 miljoen naar Real? Doen zou ik zeggen. Vijf miljoen is al te veel betaald voor die beperkte speler.
pi_52166803
quote:
Op dinsdag 7 augustus 2007 13:50 schreef HeatWave het volgende:
Ik snap ook niet dat je als volwassen vent een zaakwaarnemer nodig hebt zeg. Als je 18 bent ok, maar verder?
Ik zou inderdaad gewoon een advocaat nemen, die kan ook prima contracten lezen en opstellen, en neemt genoegen met een uurloon.
pi_52166811
quote:
Dat is bijna hetzelfde zeggen als : Ik weet niet waarom sommige mensen boekhouders hebben.

Omdat sommige mensen minder verstand van sommige zaken hebben en sommige mensen naief kunnen zijn.
  dinsdag 7 augustus 2007 @ 13:54:51 #66
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_52166877
quote:
Op dinsdag 7 augustus 2007 13:52 schreef sjimz het volgende:

[..]

Dat is bijna hetzelfde zeggen als : Ik weet niet waarom sommige mensen boekhouders hebben.

Omdat sommige mensen minder verstand van sommige zaken hebben en sommige mensen naief kunnen zijn.
Zo moeilijk is dit niet hoor, ik ben niets anders dan een voetballer, ik werk voor mijn geld en hou dat zelf bij. Kan ik ergens meer verdienen en kan ik weg dan doe ik dat, kan het niet, doe ik het niet.

De bedragen zijn hoger, maar dat was het dan wel.

En ik hoef dus niemand te betalen om uit te rekenen wat ik ga verdienen bij een andere baas.
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
pi_52166920
quote:
Op dinsdag 7 augustus 2007 13:52 schreef sjimz het volgende:

[..]

Maar het is wel belachelijk dat ze een percentage bij transfers krijgen, dat moet eigenlijk verboden worden. De spelers moeten hun zaakwaarnemers gewoon uit eigen zak betalen.
  dinsdag 7 augustus 2007 @ 18:46:55 #68
46672 DarkShine
Mijnstreek Oost
pi_52175055
Je kunt ook op zondag je contract tekenen, maandag meetrainen en dinsdag niet meer komen opdagen...
quote:
Vraagtekens rond Yulu-Matondo

De komst van de nieuwe Roda-aanvaller Yulu-Matondo is ineens onzeker geworden. De Congolees heeft zich dinsdag niet gemeld op de medische keuring van de Kerkraadse club.

Roda heeft de 21-jarige speler niet meer kunnen bereiken. Roda-directeur Huub Narinx geeft aan dat de gang van zaken niet normaal is, maar gaat ervan uit dat alles in orde komt. Afgelopen weekeinde tekende de spits een 4-jarige verbintenis bij Roda.
Diverse Belgische media melden vanmiddag dat Yulu-Matondo een betere aanbieding heeft gekregen uit Qatar.
Vreuger, wie de beerkratte nog va hoots woare en se moëts blieve durchdrinke um d\'r kachel a te hotte
Planning:
-
  dinsdag 7 augustus 2007 @ 20:13:49 #69
91676 Plato1980
Gloriosus et liber
pi_52177893
quote:
Op dinsdag 7 augustus 2007 18:46 schreef DarkShine het volgende:
Je kunt ook op zondag je contract tekenen, maandag meetrainen en dinsdag niet meer komen opdagen...
[..]
Ook een geval van een jonge speler die zich door zijn omgeving het hoofd op hol laat brengen.
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 7 augustus 2007 @ 22:33:38 #70
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_52182311
De hype slaat ook over op Engeland: Heinze van SCUM is nu in van plan om een arbitrage zaak aan te spannen om naar LFC te kunnen. Een iets andere situatie dan de NLse gevallen omdat het punt van dispuut is dat SCUM naar verluidt met een brief toezegd had dat-ie voor 6.8 M weg mocht. LFC bood dat. Maar nu willen ze niet dat hij naar LFC gaat ...

http://news.bbc.co.uk/spo(...)/man_utd/6912488.stm
OG X BC - Orange Goblin Beer Core: Straight Edge - 'til the bar opens
Liverpool - JFT 96 - Never forgotten
pi_52183021
quote:
Een zaakwaarnemer houdt ook contact bij de clubs. Als je echt goed bent, komen de clubs wel naar jou toe, maar dat is niet bij iedereen het geval.
PSV --- Chelsea FC --- Frank Lampard --- Heinz-Harald Frentzen --- Timo Glock
pi_52186163
quote:
Arbitrage: het ideale drukmiddel
Door SJOERD MOSSOU en MAARTEN WIJFFELS

ROTTERDAM - Na Luis Suárez stapt ook Royston Drenthe naar de arbitragecommissie om een transfer af te dwingen. Weinig voetballers wonnen ooit een zaak in Zeist, maar de meeste spelers vertrokken uiteindelijk tóch naar de gewenste club.

Royston Drenthe deelt handtekeningen uit op de open dag. FOTO ANP
Op welke gronden kan een speler gelijk krijgen? Dat lijkt op het eerste oog simpel. Alleen als er sprake is van een substantiële financiële én sportieve verbetering en/of van een verstoorde werkrelatie, is de arbitragecommissie bereid een contract te ontbinden.
Vraag blijft alleen: wat is substantieel? Zo vindt FC Groningen dat Ajax geen sportieve verbetering is voor Luis Suárez. Want, zei advocaat Wim Entzinger maandagavond: ,,Beide clubs spelen in dezelfde competitie en komen uit in hetzelfde Europese toernooi.’’

In de zaak die Frank en Ronald de Boer in 1998 aanspanden tegen Ajax, oordeelde de arbitragecommissie dat FC Barcelona ‘geen sportieve vooruitgang’ was. Ajax en Barcelona werden beschouwd als Europese topclubs die dat seizoen allebei in de Champions League speelden.

,,Maar ze voerde ook aan dat Ajax meer kampioenschappen veroverde dan Barcelona. Een lachertje,’’ stelt Rob Cohen, destijds nauw betrokken en nog steeds een fanatiek voorvechter van spelersrechten. ,,Dat de Spaanse competitie vele malen sterker is, werd voor het gemak maar even vergeten.’’

Ook een financiële verbetering is ruim te interpreteren. Hoe véél meer een speler bij een geïnteresseerde club moet gaan verdienen, is niet vastgelegd. Georgios Samaras kon bij Manchester City zeven keer zo veel verdienen als bij Heerenveen, Suárez kan zijn salaris bij Ajax ruim verdubbelen en ook Royston Drenthe kan bij Real Madrid fors meer verdienen.

Heeft het eigenlijk wel nut, zo'n arbitragezaak?

De meeste spelers die door een arbitragecommissie in het ongelijk werden gesteld, vertrokken uiteindelijk tóch naar de gewenste club. Frank en Ronald de Boer maakten de stap naar FC Barcelona, Samaras tekende niet lang na zijn arbitragezaak voor Manchester City.

,,Dit soort zaken zijn vooral een drukmiddel,’’ oordeelt Hein van den Hout, advocaat en ervaren op het gebied van sportrecht. ,,Vergelijkbare spoedarbitrages zijn tot nu toe vrijwel altijd kansloos gebleken, maar ze zetten wél de verhoudingen tussen club en speler op scherp. Niet zelden leidt dat uiteindelijk tóch tot een vertrek.’’

Is een arbitragecommissie volledig onafhankelijk?

Onder een aantal betrokkenen is dat een heikel punt. Een arbitragecommissie wordt benoemd uit het college van arbiters. De leden van dit college worden benoemd door de bondsvergadering van de KNVB. De voorzitter van een arbitragecommissie moet gekwalificeerd zijn als meester in de rechten, de overige twee arbiters zijn leden van de KNVB met ervaring op bestuurs-, coach- of spelersniveau.

,,Verre van onafhankelijk dus,’’ vindt Cohen. ,,De KNVB zal de clubs altijd beschermen. Als een speler ooit gelijk krijgt, is er een precedent geschapen en heeft het betaalde voetbal in Nederland - en dús de KNVB - een probleem. Al dit soort zaken zijn voorgekookt. De kans dat Suárez gelijk krijgt, is dan ook klein. Pas als er een speler opstaat die bereid is door te procederen tot het Europese Hof, is die tendens volgens mij te doorbreken.’’

KNVB- woordvoerder Frank Huizinga begrijpt niet waarom dergelijke vraagtekens worden geplaatst. ,,De bondsvergadering is een democratisch gekozen afvaardiging van alle leden, inclusief spelers. Volgens ons is dat heel onafhankelijk. Wie daar twijfels over heeft, kan altijd de reglementen nalezen.’’

Oud-manager juridische zaken van de KNVB Mark Boetekees zegt daarover: ,,De KNVB heeft inhoudelijk helemaal niets te maken met de behandeling van arbitragezaken. De commissie is volstrekt autonoom. De praktijk is dat naast de onafhankelijke voorzitter twee arbiters worden gezocht die een connectie hebben met de materie. Als er bijvoorbeeld een trainer arbitreert tegen zijn club, zal één van de commissieleden zelf een achtergrond hebben als coach.’’

Waarom stapt een voetballer niet gewoon naar de kantonrechter?

Een werknemer die wil wisselen van werkgever, kan naar de kantonrechter stappen om een conflict te beslechten. In de regel is de werknemer een vergoeding verschuldigd aan zijn oude baas en kan daarna de overstap maken. De hoogte van die vergoeding wordt bepaald aan de hand van een vaste formule, gebaseerd op het aantal dienstjaren en de salarishoogte.

,,Cruciaal verschil zijn de reglementen van de FIFA en de KNVB,’’ aldus advocaat Van den Hout. ,,Zij geven géén transferlicentie af als een speler en een club met ruzie uit elkaar gaan. Zodra een speler naar de kantonrechter stapt, is er al sprake van een conflict. Formeel is er dan dus geen transfer mogelijk en moet een arbitragecommissie uitsluitsel geven.’’

Cohen vindt die regelgeving onbegrijpelijk. ,,Als de kok in mijn restaurant ergens anders twintig procent meer kan verdienen, kan hij zonder problemen vertrekken. En zo hoort het ook, want werknemers hebben rechten. Het is belachelijk dat voetballers die rechten niet hebben.’’

Mark Boetekees, tegenwoordig directeur van de Federatie Betaald Voetbal Organisaties FBO, vindt dat het voorbeeld van Cohen een belangrijke nuancering verdient: ,,Die kok in dat restaurant kan namelijk zonder problemen vertrekken, omdat hij een contract voor onbepaalde tijd heeft met zijn werkgever. Het merendeel van alle ‘gewone’ werknemers heeft in Nederland een dergelijk contract. In de wet is geregeld dat die contracten eenzijdig op te zeggen zijn.

,,Maar de voetbalwereld werkt met contracten voor bepaalde tijd. De wet zegt dat die in principe niet zomaar kunnen worden opgezegd. Ook de kok met een contract voor bepaalde tijd moet naar de rechter als hij weg wil bij zijn baas.’’

Boetekees wijst er daarnaast op dat partijen altijd kunnen vragen om vernietiging van een vonnis van de arbitragecommissie. ,,Dan kom je ook als voetballer automatisch bij de rechtbank terecht. Vernietiging is erg moeilijk haalbaar, omdat de commissie dan grote steken moet hebben laten vallen. In de praktijk gebeurt dat niet.’’

Hoe werden zaken in het verleden beoordeeld?

Jaarlijks dienen tussen de 40 en 50 zaken bij de arbitragecommissie van de KNVB. Daarbij gaat het lang niet altijd om een speler die een grote transfer wil afdwingen. In ongeveer eenderde van de gevallen wordt de zaak schriftelijk afgedaan en is er geen zitting op het KNVB-sportcentrum in Zeist.

Bernard Hofstede won zijn zaak

Een van de zeldzame spelers die de laatste jaren een arbitragezaak wonnen is Bernard Hofstede. De verdediger wilde in de zomer van 2005 zijn club VVV verruilen voor Heracles Almelo. Hofstede verzocht de arbitragecommissie om zijn contract te ontbinden en te bepalen dat VVV op straffe van een dwangsom van 5000 euro per dag diende mee te werken aan zijn overschrijving.

De arbitragecommissie boog zich over de volgende feiten: Hofstede verdiende bij VVV op basis van een contract voor bepaalde tijd 2589 euro per maand, exclusief vakantietoeslag en overige emolumenten. Bij Heracles kon Hofstede voor twee jaar tekenen, met een optie voor nog een jaar. In het eerste jaar zou hij 75.000 euro verdienen (6250 euro per maand), in het tweede jaar 85.000, met een premiegarantie van 10.000 euro. Als Heracles de optie zou lichten en in de eredivisie zou blijven, steeg Hofstedes salaris in het derde jaar naar 110.000 euro, plus vakantietoeslag, collectief vastgestelde premies en een lease-auto.

Op sportief vlak woog de commissie dat Hofstede van VVV, op dat moment een club uit de eerste divisie, naar eredivisieclub Heracles kon.

Op 15 juli 2005 was de uitspraak. De commissie vonniste dat het contract tussen Hofstede en VVV per direct ontbonden kon worden, door betaling van 125.000 euro. De commissie gaf als argumentatie dat de speler zich sportief en financieel aanmerkelijk zou kunnen verbeteren. Hofstede verhuisde daarop naar Almelo. Daar maakte hij het - mede door een blessure - niet waar. Nu speelt hij hij bij FC Volendam. In de eerste divisie
"Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve" Napoleon Hill
pi_52198424
quote:
Bakens wint arbitragezaak, maar blijft
pi_52228779
Ajax moet Luis Suárez uit zijn hoofd zetten
quote:
FC Groningen heeft met zijn argumenten de arbitragecommissie overtuigd. Luis Suárez verloor zijn zaak en loopt daarmee een transfer naar Ajax mis.
'We hebben steeds gezegd dat deze zaak geen winnaars zou kennen en dat is nog steeds zo', reageerde Hans Nijland, directeur van FC Groningen op de uitspraak. 'Wij zijn in ons gelijk gesteld en dat is prettig, maar we moeten nu weer snel over tot de orde van de dag.'

Suárez wilde met zijn gang naar de arbitragecommissie een overgang naar Ajax afdwingen. De Uruguyaanse aanvaller vond dat FC Groningen een te hoog prijskaartje om zijn nek had gehangen en hem daarmee een financiële en sportieve positieverbetering ontzegde.

De commissie wil deels meegaan in de redenering van Suárez, maar stelde tegelijkertijd vast dat de aangedragen redenen niet zwaar genoeg wogen voor een ontbinding van zijn tot medio 2011 lopende contract. De Uruguayaan had immers aan het einde van afgelopen seizoen duidelijk verteld nog minimaal één jaar in Euroborg te willen spelen.

'Er is sprake van een sportieve verbetering bij een overgang van FC Groningen naar Ajax, maar de verschillen tussen de recente prestaties van beide clubs zijn echter niet zodanig dat gesproken kan worden van onmiskenbare aanmerkelijke sportieve verbetering', aldus de uitspraak van de commissie.

Een arbitrage was noodzakelijk, omdat onderhandelingen op niets waren uitgelopen. FC Groningen had het Amsterdamse bod van 6,5 miljoen euro van tafel geveegd. 'Mocht het tot ontbinding komen, dan is het het meest billijk dat aan FC Groningen een schadevergoeding van 9,5 miljoen euro wordt toegekend', stelde FC Groningen-advocaat Wim Entzinger voor de arbitragecommissie.

Ajax wilde graag een snelle uitspraak van de arbitragecommissie, zodat de Amsterdamse club bij een positieve uitkomst Suárez nog kon inzetten in de voorronde van de Champions League. De inschrijving bij de UEFA loopt tot vrijdag.
www.vi.nl

Mooi.
FOK!sport Sfeerverslagen Contest (Part II)
Winnaar Voetbalfoto Onderschriftcompetitie 2008 II
Ergens in 1972 schreef Keith Richards het volgende:
Ain't it good to be alive
pi_52302532
"Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve" Napoleon Hill
pi_52302865
wat doet Alves op die foto?
pi_52563832
En weer een speler die een arbitragezaak verliest:
quote:
Arbitragecommissie dwarsboomt Heinze

21/8/2007 15:36

Gabriel Heinze is er niet in geslaagd via een arbitragezaak een transfer naar Liverpool af te dwingen. De Argentijn wil weg bij Manchester United.
Heinze dacht sterk te staan omdat hij een schriftelijke verklaring heeft van United, waarin staat dat hij voor 9,3 miljoen euro mag vertrekken bij The Red Devils. Maar de arbitragecommissie van de Premier League was van mening dat de verklaring 'ondubbelzinnig' van toepassing is op een internationale transfer.

'We zijn heel erg blij dat de commissie ons gelijk heeft onderschreven', reageert Manchester United via de eigen website op de uitspraak van de zaak, die door de Argentijns international was aangespannen. De linksbenige verdediger kan nog in beroep gaan, maar de tijd dringt voor hem aangezien de transfermarkt op 31 augustus sluit.
Goede zaak!

http://www.vi.nl/vi/show/id=62802/contentid=96076/sc=a0d6a7
pi_52564047

kut arbitragezaken
pi_52565697
Heinze gaat toch naar OM
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
  dinsdag 21 augustus 2007 @ 18:47:24 #80
67174 Dos37
Come on Twente
pi_52567274
Wie heeft er nou eigenlijk zo'n zaak gewonnen?
Premier League toto winnaar 2007-2008 en [b]2008-2009[/b]
Held Blaise NKUFO [b]All time topscoorder in Enschede[/b]
[b]WE WON IT ELEVEN TIMES![/b]
pi_52567492
quote:
Op dinsdag 21 augustus 2007 18:47 schreef Dos37 het volgende:
Webster en Bosman.
  dinsdag 21 augustus 2007 @ 19:02:38 #82
46672 DarkShine
Mijnstreek Oost
pi_52567744
quote:
Op dinsdag 21 augustus 2007 18:47 schreef Dos37 het volgende:
Tomek Iwan.
Vreuger, wie de beerkratte nog va hoots woare en se moëts blieve durchdrinke um d\'r kachel a te hotte
Planning:
-
pi_55870002
We hebben er weer een!

quote:
Postma spant arbitragezaak aan tegen ADO Den Haag
Datum: 8-jan-2008 11:20

Door Sander van Hal

Doelman Stefan Postma (foto) spant een arbitragezaak aan tegen zijn club ADO Den Haag, om zo een tussentijdse transfer af te dwingen naar het Engelse Queens Park Rangers. Hij is zwaar verbolgen over de opstelling van zijn huidige werkgever, die aan de Championship-club 200.000 euro voor hem vraagt.

Volgens Postma heeft hij in zijn contract een clausule staan waarin staat dat zijn arbeidsovereenkomst voor de restwaarde kan worden afgekocht. Die restwaarde bedraagt momenteel 40.000 euro, nog geen kwart van de vraagprijs die bij de Engelsen is neergelegd.

ADO verwijt de speler op haar beurt dat hij zonder toestemming naar Engeland is gereisd om met QPR te gaan onderhandelen. Een gesprek tussen de zaakwaarnemer en advocaat van Postma enerzijds en directeur John Arzbach en technisch manager Peter Hofstede van de Haagse club anderzijds leverde maandagavond niks op.

Naar verwachting zal de arbitragezaak van Postma tegen ADO komende vrijdag dienen op het KNVB-terrein in Zeist.
pi_55870026
Wellicht dat die Bruno Silva er binnenkort ook een begint
pi_55870118
quote:
Op dinsdag 8 januari 2008 12:20 schreef Urquhart het volgende:
Heeft ook zoveel zin. Weet bij voorbaat al dat ie verliest..
  Moderator / Redactie Sport / Weblog dinsdag 8 januari 2008 @ 12:25:55 #86
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_55870159
quote:
Op dinsdag 8 januari 2008 12:20 schreef Urquhart het volgende:
ik mag toch hopen dat Ajax dat gaat vorkomen
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_55952799
En daar is weer één: AZ heeft er een aangevraagd tegen Heerenveen.
pi_55952947
quote:
Op vrijdag 11 januari 2008 15:40 schreef Urquhart het volgende:
En daar is weer één: AZ heeft er een aangevraagd tegen Heerenveen.
Kansloos gedoe allemaal.
pi_55953617
quote:
Op vrijdag 11 januari 2008 15:47 schreef Radegast het volgende:

[..]

Kansloos gedoe allemaal.

In het laatste geval niet hoor (er vanuitgaande dat AZ's stukken echt zijn)
De Graafschap - KV Mechelen - Tranmere Rovers
pi_55953884
quote:
Op vrijdag 11 januari 2008 16:11 schreef vingerplant het volgende:

[..]

In het laatste geval niet hoor (er vanuitgaande dat AZ's stukken echt zijn)
Ik had iets te snel gelezen. Dacht dat Alves een zaak tegen Heerenveen begon maar het is dus AZ
  vrijdag 11 januari 2008 @ 17:45:28 #91
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_55955697
Een regelrechte hype. Clubhoeren die eerst verkondigen hun ploeg bij te staan, maar zich vervolgens spastisch gedragen als een buitenlandse (top)vereniging een zevencijferig jaarsalaris in het verschiet stelt.

Waar is de tijd gebleven dat voetballers voor hun verstand gingen en voor de flappen/cheques?
pi_56042513
We have a winner:
quote:
Doelman Postma mag naar QPR

ZEIST - Doelman Stefan Postma mag ADO Den Haag verruilen voor Queen's Park Rangers in Engeland. De keeper kreeg maandagavond na een spoedarbitragezaak bij de KNVB te horen dat hij ADO voor een afkoopsom van 50.000 euro mag verlaten.

Postma was met zijn club in conflict gekomen over de transfer, ADO Den Haag wilde hem niet laten vertrekken. De arbitragecommissie van de voetbalbond oordeelde echter in het voordeel van de keeper, die nu voor QPR in het 'Championship' gaat spelen, vergelijkbaar met de eerste divisie in Nederland.
  dinsdag 15 januari 2008 @ 09:57:05 #93
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_64878936
Er komt er waarschijnlijk weer een:
quote:
Voor Wielaert wil Twente-voorzitter Joop Munsterman vier miljoen euro. Dat is een miljoen meer dan de speler als afkoopclausule in zijn nieuwe contract heeft staan, voor het geval een club hem in deze januarimaand wil aantrekken.

Munsterman claimt dat hij niet aan een bepaling gebonden is, omdat hij het nieuwe contract van de routinier formeel nog niet heeft ondertekend.

Ajax stelt zich voorlopig principieel op in de kwestie en is niet bereid verder te gaan dan drie miljoen. De vraag voor de komende dagen wordt wat Wielaert zelf bereid is te doen om een oplossing te forceren. Hij wil graag naar Ajax en is zelf met de Amsterdammers al rond over een contract voor 2,5 jaar met een optie voor nog een jaar. In het uiterste geval zou het tot een arbitragezaak kunnen komen, waarbij de vraag ter tafel komt in hoeverre ook mondelinge afspraken rechtsgeldig zijn, net als email- en faxverkeer.
Gaat een spannende worden .
pi_64878945
Ik ben niet echt een voorstander van dit maar ik vind dat Wielaert volledig in zijn recht staat.
Achterbaks van Munsterman hoe het is gespeeld zeg.
  zaterdag 10 januari 2009 @ 10:34:57 #96
123545 DatMeenJeNiet
Mike Mampuya till i die O+
pi_64879463
Zonde dat het weer zo moet. Als Ajax er nou gewoon een halfmiljoentje bijlegt ben je af van dit gezeik.

Munstermann.
Wielaert.
  zaterdag 10 januari 2009 @ 12:10:26 #97
91676 Plato1980
Gloriosus et liber
pi_64881135
quote:
Op zaterdag 10 januari 2009 09:45 schreef sjimz het volgende:
Ik ben niet echt een voorstander van dit maar ik vind dat Wielaert volledig in zijn recht staat.
Achterbaks van Munsterman hoe het is gespeeld zeg.
Dat geldt ook voor Wielaert, ik ben eran overtuigd dat hij voordat hij het nieuwe contract geteked heeft contact met Ajax gehad heeft over de hoogte van de afkoopclausule.
pi_64881400
quote:
Op zaterdag 10 januari 2009 12:10 schreef Plato1980 het volgende:

[..]

Dat geldt ook voor Wielaert, ik ben eran overtuigd dat hij voordat hij het nieuwe contract geteked heeft contact met Ajax gehad heeft over de hoogte van de afkoopclausule.
Dat zijn slechts speculaties.
pi_64881495
Geen arbitragezaak aub...
A player does not hope to get lucky; he just hopes others don't get lucky.
Klik dan als je durft
  zaterdag 10 januari 2009 @ 12:43:39 #100
91676 Plato1980
Gloriosus et liber
pi_64881956
quote:
Op zaterdag 10 januari 2009 12:22 schreef sjimz het volgende:

[..]

Dat zijn slechts speculaties.
Dat klopt, maar ik denk dat ik er niet ver naast zit.
pi_64882066
quote:
Op zaterdag 10 januari 2009 12:43 schreef Plato1980 het volgende:

[..]

Dat klopt, maar ik denk dat ik er niet ver naast zit.
Ik denk dat Wielaert met de verlenging alleen zijn club wilde helpen.
Had hij het niet verlengd dan kwam hij in aanmerking voor het Webster-arrest.
Nu kan Twente er nog een redelijke som voor vragen.
  Moderator / Redactie Sport / Weblog zaterdag 10 januari 2009 @ 13:58:08 #102
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_64884332
ik vind het hier logischer dat er een arbitragezaak komt dan bij Suarez.
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')