Je bent:quote:Op maandag 12 september 2005 16:51 schreef Johan_de_With het volgende:
Ik heb tussen 1375 Marokkanen gestaan..
Dit kabinet gaat 1 miljard extra investeren in windenergie.quote:Op maandag 12 september 2005 12:16 schreef MrX1982 het volgende:
Windmolens dat is echt de grootste horizonvervuiling ooit.
Wie dat bedacht heeft
Wijs besluit van de VVD en CDA
Nee.quote:
Nee.quote:[2] bekeerd
Ja, 2,25 voor een Heineken!quote:[3] bestolen
Nee.quote:[4] mishandeld
Nee.quote:[5] bedreigd
Ik wil terug.quote:maar je hebt het overleefd?
Ach de achterlijken regeren dit land momenteel. Triest maar helaas. Aan milieubeleid doet metn gewoon niet meer...quote:Op maandag 12 september 2005 16:39 schreef RichardQuest het volgende:
'Subsidie windmolens in zee stoppen'
Krijg je subsidie om windmolens in de zee te stoppen?
Moet de subsidie voor windmolens in zee stoppen?
Moet je de subsidie zelf in de zee stoppen?
Nu dan niet meer, toch?quote:Op maandag 12 september 2005 17:05 schreef Sidekick het volgende:
[..]
Dit kabinet gaat 1 miljard extra investeren in windenergie.
Krijgt elke Nederlander een blik bruine bonenquote:Op maandag 12 september 2005 17:05 schreef Sidekick het volgende:
Dit kabinet gaat 1 miljard extra investeren in windenergie.
quote:Op maandag 12 september 2005 17:29 schreef Drugshond het volgende:
[..]
Krijgt elke Nederlander een blik bruine bonen![]()
quote:Op maandag 12 september 2005 17:13 schreef du_ke het volgende:
[..]
Ach de achterlijken regeren dit land momenteel. Triest maar helaas. Aan milieubeleid doet metn gewoon niet meer...
Ik lees het net, inderdaad, ze gaan het heroverwegen. Eerst een onderzoek afwachten.quote:
Borselle zekerquote:Op maandag 12 september 2005 17:31 schreef pberends het volgende:
[..].
Lees het hele nieuwsbericht zou ik zeggen, het geld gaat naar andere milieu-doeleinden.
Dat zei men 5 ~ 10 jaar geleden ook al. Inmiddels komt de groene energie uit Duitsland, schijnt het zonnetje daar harder?quote:Op maandag 12 september 2005 17:38 schreef Sidekick het volgende:
[..]
Ik lees het net, inderdaad, ze gaan het heroverwegen. Eerst een onderzoek afwachten.
Tsja. Het is toch allang duidelijk dat windenergie een van de meest onrendabele duurzame energie is? Daarbij ook nog eens horizonvervuilend. De conclusie lijkt me simpel.
Ik voorzie wel een grote toekomst voor zonne-energie.
Te simpel sidekick...quote:Op maandag 12 september 2005 17:38 schreef Sidekick het volgende:
[..]
Ik lees het net, inderdaad, ze gaan het heroverwegen. Eerst een onderzoek afwachten.
Tsja. Het is toch allang duidelijk dat windenergie een van de meest onrendabele duurzame energie is? Daarbij ook nog eens horizonvervuilend. De conclusie lijkt me simpel.
Ach Nederland kan veel meer en zou ook veel meer moeten doen alleen ontbreekt de politieke wil. De consument, Nuon en Essent willen wel aan de groene stroom.quote:Op maandag 12 september 2005 17:46 schreef Tafkahs het volgende:
[..]
Dat zei men 5 ~ 10 jaar geleden ook al. Inmiddels komt de groene energie uit Duitsland, schijnt het zonnetje daar harder?
En schadelijk voor vogelachtigenquote:Op maandag 12 september 2005 17:38 schreef Sidekick het volgende:
[..]
Maar Brinkhorst wil zeker niet op de stoel blijven zitten he?quote:Op maandag 12 september 2005 17:53 schreef du_ke het volgende:
[..]
Ach Nederland kan veel meer en zou ook veel meer moeten doen alleen ontbreekt de politieke wil. De consument, Nuon en Essent willen wel aan de groene stroom.
Te verwaarlozen en niet relevant. Je moet ze niet net in een standaardtrekroute zetten maar dat lijkt me logisch.quote:Op maandag 12 september 2005 17:55 schreef pberends het volgende:
[..]
En schadelijk voor vogelachtigen.
Ow, dat zijn meestal rechtse figuren die dat soort argumenten gebruiken. "Te verwaarlozen". Ja, dan is het broeikaseffect ook te verwaarlozenquote:Op maandag 12 september 2005 18:00 schreef du_ke het volgende:
[..]
Te verwaarlozen en niet relevant. Je moet ze niet net in een standaardtrekroute zetten maar dat lijkt me logisch.
Consument is egoistisch. Die wilden alleen maar groene stroom omdat het gesubsidieert werd. Anders waren 90% van de groene consumenten niet eens overgestapt op groene stroom.quote:Op maandag 12 september 2005 17:53 schreef du_ke het volgende:
[..]
Ach Nederland kan veel meer en zou ook veel meer moeten doen alleen ontbreekt de politieke wil. De consument, Nuon en Essent willen wel aan de groene stroom.
Ach dit kreeg ik jaren terug van een vogelbeschermings hippie te horen die een verassend heldere kijk had op een aantal zaken.quote:Op maandag 12 september 2005 18:03 schreef pberends het volgende:
[..]
Ow, dat zijn meestal rechtse figuren die dat soort argumenten gebruiken. "Te verwaarlozen". Ja, dan is het broeikaseffect ook te verwaarlozen.
Ok daar zit wat in maar dan nog was het dus zo dat bij een gelijke prijs de voorkeur ging naar groene stroom.quote:Op maandag 12 september 2005 18:05 schreef pberends het volgende:
[..]
Consument is egoistisch. Die wilden alleen maar groene stroom omdat het gesubsidieert werd. Anders waren 90% van de groene consumenten niet eens overgestapt op groene stroom.
Dat klopt niet helemaal door de gestegen vraag werd het wel degelijk aantrekkelijk om te investeren.quote:Nuon en Essent zijn egoistisch. Die plaatsen alleen maar windmolens omdat ze torenhoge subsidies krijgen. Anders deden ze er geen fuck aan, want dat knibbelde aan de winst.
Zie ik toch andersquote:Oftewel de politieke wil was er wel, maar de consument en bedrijven maakten er een potje van.
Ja, diezelfde heldere kijk met oogkleppen op in het geloof van windmolensquote:Op maandag 12 september 2005 18:08 schreef du_ke het volgende:
[..]
Ach dit kreeg ik jaren terug van een vogelbeschermings hippie te horen die een verassend heldere kijk had op een aantal zaken.
Net als dat gehuil van jagers die graag vossen willen schieten omdat die de weidevogels op zouden vreten.
Je kan niet in windmolens investeren. Die dingen gaan namelijk zo snel kapot.quote:Op maandag 12 september 2005 18:12 schreef du_ke het volgende:
[..]
Dat klopt niet helemaal door de gestegen vraag werd het wel degelijk aantrekkelijk om te investeren.
Ongefundeerd inderdaad. Kijk anders die Zembla uitzending is, of:quote:Op maandag 12 september 2005 18:17 schreef du_ke het volgende:
Ik geloof bepaald niet onvoorwaardelijk in windmolens. Zeker niet maar het huidige ongefundeerde getrap er tegenaan vind ik ook maar onzinning.
quote:'Subsidie windmolens in zee moet stoppen'
Een kamermeerderheid van CDA, VVD en LPF vindt dat de subsidies voor de bouw van 60 windmolenparken in de Noordzee moeten worden stopgezet. De subsidies, die in het regeerakkoord waren overeengekomen, kunnen volgens de partijen beter worden ge๏nvesteerd in andere vormen van duurzame energie of in innovatie en verbetering van bestaande energiebronnen. Als de regeringspartijen hun zin krijgen, bespaart de overheid miljarden euro's.
De VVD wil het geld gebruiken voor vergaande samenwerking tussen overheid, universiteiten en bedrijfsleven. Deze samenwerking zou vooral op het gebied van technologieontwikkeling en innovatie moeten plaatsvinden. Het CDA investeert liever in zonne-energie en in schone kolen- en gascentrales.
Minister Brinkhorst (D66, Economische Zaken) zette eerder dit jaar de subsidi๋ring van offshore windenergie tijdelijk stil vanwege de hoge kosten. Een meerderheid van de Kamer wil dit nu omzetten in een permanente stop. In een eerder onderzoek naar de kosten en baten dat uitgevoerd is door de Katholieke Universiteit Leuven werd uiterst kritisch geoordeeld over windmolens op zee. Het Centraal Planbureau komt deze week waarschijnlijk met een eigen kosten-baten-analyse van windenergie. Op basis van die analyse zal minister Brinkhorst met een voorstel komen.
zo, die laat er geen gras over groeienquote:Op maandag 12 september 2005 18:29 schreef pberends het volgende:
Vrouw van Dennis van der Geest heet Zaina Mohamed.
Zaina, niet zaaien.quote:Op maandag 12 september 2005 18:32 schreef zakjapannertje het volgende:
[..]
zo, die laat er geen gras over groeien
Over der bovenlip bedoel je?quote:Op maandag 12 september 2005 18:32 schreef zakjapannertje het volgende:
[..]
zo, die laat er geen gras over groeien
Er is een windmolenpark in Denemarken waar het flink fout ging. Maar is het niet zo dat je kan leren van je fouten? En ze hoeven niet op zee. Op land is ook ruimte zat.quote:Op maandag 12 september 2005 18:18 schreef pberends het volgende:
[..]
Je kan niet in windmolens investeren. Die dingen gaan namelijk zo snel kapot.
Ga maar eens naast zo'n ding wonen. Wat een tyfusherrie. Dieren kunnen niet eens tegen lichtoverlast, maar wel tegen geluidsoverlast? Kunnen mensen daartegen? Nee helemaal niet.quote:Op maandag 12 september 2005 18:40 schreef du_ke het volgende:
[..]
Er is een windmolenpark in Denemarken waar het flink fout ging. Maar is het niet zo dat je kan leren van je fouten? En ze hoeven niet op zee. Op land is ook ruimte zat.
Op zee ben ik ook geen groot fan van. Maar dan maar gelijk alle windmolens afschrijven? De techniek is nog relatief nieuw dus er zijn nog veel verbeteringen mogelijk.quote:Op maandag 12 september 2005 18:19 schreef pberends het volgende:
[..]
Ongefundeerd inderdaad. Kijk anders die Zembla uitzending is, of:
[..]
Ow, volgens de techneutjes is het allemaal wel zo ongeveer uitgevonden. Aan de techniek kan je bijna niets meer verbeteren, alleen groter of kleiner, maar das allemaal al uitgeprobeerd.quote:Op maandag 12 september 2005 18:42 schreef du_ke het volgende:
[..]
Op zee ben ik ook geen groot fan van. Maar dan maar gelijk alle windmolens afschrijven? De techniek is nog relatief nieuw dus er zijn nog veel verbeteringen mogelijk.
Er is ruimte zat in NL om die dingen te plaatsen zonder dat ze veel overlast veroorzaken. En voorlopig geeft het wegverkeer nog altijd 1000 keer meer herrie.quote:Op maandag 12 september 2005 18:41 schreef pberends het volgende:
[..]
Ga maar eens naast zo'n ding wonen. Wat een tyfusherrie. Dieren kunnen niet eens tegen lichtoverlast, maar wel tegen geluidsoverlast? Kunnen mensen daartegen? Nee helemaal niet.
dan zijn ze hun beroep niet waardigquote:Op maandag 12 september 2005 18:43 schreef pberends het volgende:
[..]
Ow, volgens de techneutjes is het allemaal wel zo ongeveer uitgevonden. Aan de techniek kan je bijna niets meer verbeteren, alleen groter of kleiner, maar das allemaal al uitgeprobeerd.
Voorlopig ja, maar niet als het aan jou ligt.quote:Op maandag 12 september 2005 18:44 schreef du_ke het volgende:
[..]
Er is ruimte zat in NL om die dingen te plaatsen zonder dat ze veel overlast veroorzaken. En voorlopig geeft het wegverkeer nog altijd 1000 keer meer herrie.
Zou toch raar zijn wanneer de techniek na 25 jaar stormachtige ontwikkelingen plotseling stil staat. Daar is het nog te jong voor.quote:Op maandag 12 september 2005 18:43 schreef pberends het volgende:
[..]
Ow, volgens de techneutjes is het allemaal wel zo ongeveer uitgevonden. Aan de techniek kan je bijna niets meer verbeteren, alleen groter of kleiner, maar das allemaal al uitgeprobeerd.
Zulke stormachtige ontwikkelingen dat ze binnen notime kapot zijnquote:Op maandag 12 september 2005 18:46 schreef du_ke het volgende:
[..]
Zou toch raar zijn wanneer de techniek na 25 jaar stormachtige ontwikkelingen plotseling stil staat. Daar is het nog te jong voor.
Vergeet ook niet dat een groot deel van ons land op wind gebouwd is!
Je voorbeelden zijn wel heel marginaal. De geluidsoverlast van een windmolen reikt lang niet zover als die van een snelweg. En meer windmolens betekend niet heel Nederland er mee vol zetten. Denk toch eens wat midner zwart witquote:Op maandag 12 september 2005 18:45 schreef pberends het volgende:
[..]
Voorlopig ja, maar niet als het aan jou ligt.
En trouwens hebben er wel mensen last van, zoals wandelaars, die graag in de natuur komen. En de dieren niet te vergeten, die zitten overal.
kijk, hierop valt dan wat te verbeterenquote:Op maandag 12 september 2005 18:46 schreef pberends het volgende:
[..]
Zulke stormachtige ontwikkelingen dat ze binnen notime kapot zijn.
Die zijn met een reden kapot gegaan. De volgende keer gebruik je dus een andere techniek of een ander soort materiaal. Trial and error heet dat.quote:Op maandag 12 september 2005 18:46 schreef pberends het volgende:
[..]
Zulke stormachtige ontwikkelingen dat ze binnen notime kapot zijn.
Nou ben ik groot voorstander van allerlei pogingen meer onuitputtelijke energiebronnen te vinden, maar zeggen dat er ruimte zat in voor windmolens...quote:Op maandag 12 september 2005 18:44 schreef du_ke het volgende:
[..]
Er is ruimte zat in NL om die dingen te plaatsen zonder dat ze veel overlast veroorzaken. En voorlopig geeft het wegverkeer nog altijd 1000 keer meer herrie.
Haha ok dat is wel een punt. Al zal het een kwestie van gewenning zijn en blijven er ruim voldoende plekken over zonder molens in de buurt.quote:Op maandag 12 september 2005 18:52 schreef sigme het volgende:
[..]
Nou ben ik groot voorstander van allerlei pogingen meer onuitputtelijke energiebronnen te vinden, maar zeggen dat er ruimte zat in voor windmolens...
Zo'n kreng zie je van kilometers afstand, en staat dag in dag uit in beeld te draaien. Ik woon soms in een afgelegen stukje nederland, daar hoor ik geruis van de snelweg. Geen last van. Maar als ik een draaimolen op mijn horizon zou hebben staan, laat staan een hele rij, dan kan je mij wel opbergen. Dan vlucht ik naar de grote stad.
Ja, net zoals er voldoende plekken zijn waar geen asfaltwegen liggenquote:Op maandag 12 september 2005 19:07 schreef du_ke het volgende:
[..]
Haha ok dat is wel een punt. Al zal het een kwestie van gewenning zijn en blijven er ruim voldoende plekken over zonder molens in de buurt.
en terecht, je krijgt er mooie wielerrondes doorquote:Op maandag 12 september 2005 19:12 schreef pberends het volgende:
[..]
Ja, net zoals er voldoende plekken zijn waar geen asfaltwegen liggen.
Het is een kwestie van keuzes maken. Snelwegen zijn bijvoorbeeld heel goed te combineren met windmolens en een vorm van zonneenergie.quote:Op maandag 12 september 2005 19:12 schreef pberends het volgende:
[..]
Ja, net zoals er voldoende plekken zijn waar geen asfaltwegen liggen.
Jij met je dooddoenersquote:Op maandag 12 september 2005 19:34 schreef MrX1982 het volgende:
Snelwegen, de slagader van elke Westerse economie
http://www.feministisktin(...)media/1112600569.jpgquote:In Zweden hebben feministen een politieke partij opgericht, het Feministisch Initiatief, dat onder meer tot doel heeft het huwelijk af te schaffen. De partij wil volgend jaar meedoen aan de parlementsverkiezingen in het Scandinavische land en de oprichtsters denken daarbij meteen goed hun mannetje te kunnen staan: men rekent op de steun van zo'n twintig procent van het electoraat.
Het huwelijk moet overboord, zo vindt het Feministisch Initiatief, omdat het in deze samenlevingsvorm "niet om liefde, maar om bezit draait". In plaats daarvan pleit de partij voor een nieuw soort samenlevingsvorm, met de juridische status van het huwelijk nu, waarin geen onderscheid tussen man en vrouw meer wordt gemaakt, en waarin bovendien meer dan twee mensen een verbintenis met elkaar aan kunnen gaan.
Hoewel zo'n verbintenis in principe ook ruimte biedt om er een harem op na te houden is dat weer niet de bedoeling. "Het is absoluut niet ons doel om samenlevingsvormen te krijgen met een patriarchale structuur waarbij een man er acht vrouwen op nahouden die hem allemaal moeten gehoorzamen", aldus Tiina Rosenberg, ้้n der oprichtsters van de partij.
Overigens hoopt het Feministisch Initiatief ook veel mannelijke kiezers aan zich te kunnen binden. Om de steun van de mannelijke kiezers te krijgen belooft de partij zich ook sterk te zullen maken voor de zesurige werkdag.
Weet je wat mooi is? Een spliksplinternieuwe, bijna uitgestorven lege snelweg. Compleet met spliksplinternieuwe tankstations, glanzend in de zon, maagdelijk schoon en ongebruikt.quote:Op maandag 12 september 2005 19:34 schreef MrX1982 het volgende:
Snelwegen, de slagader van elke Westerse economie
quote:Op maandag 12 september 2005 19:45 schreef MrX1982 het volgende:
blaat
quote:Jij met je dooddoeners![]()
Een snelweg is de visualisatie van individuele vrijheid. Een van de hoogst mogelijke verworvenheden.quote:Op maandag 12 september 2005 19:46 schreef sigme het volgende:
Weet je wat mooi is? Een spliksplinternieuwe, bijna uitgestorven lege snelweg. Compleet met spliksplinternieuwe tankstations, glanzend in de zon, maagdelijk schoon en ongebruikt.![]()
Ik luister nooit als ik op internet zitquote:Op maandag 12 september 2005 19:59 schreef Johan_de_With het volgende:
Een wigger en een wijf ineen. ''Talk to da hand, da face ain't lisnin'!''.
Ik hou meer van verlaten wegen dan van snelwegen.quote:Op maandag 12 september 2005 19:50 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Een snelweg is de visualisatie van individuele vrijheid. Een van de hoogst mogelijke verworvenheden.
quote:Op maandag 12 september 2005 19:50 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Een snelweg is de visualisatie van individuele vrijheid. Een van de hoogst mogelijke verworvenheden.
op jou valt voor de overheid weinig te verdienen, tenzij je rokend en drinkend de fiets op stapt, zonder bel, lampen, reflectoren en een goed humeurquote:Op maandag 12 september 2005 20:18 schreef pberends het volgende:
Auto's irriteren me eigenlijk de tyfus. Ze schokken veel ruimte op en maken veel te veel herrie. Als ik op de fiets ben en moet wachten op een stoplicht op een hele horde auto's die voorbij moet gaan omdat die mensen te lui zijn om de fiets te pakken denk ik: waarom krijg ik geen voorrang? Ik ben hier goed voor het milieu aan't bezig zijn. Ik ben degene die zorgt dat de olieprijzen niet verder stijgen. Ik ben degene die weinig ruimte opeist. Ik ben degene die weinig geluidsoverlast veroorzaakt.
Je kan ze deels gebruiken als alternatieve energiebron bv door een deel van de warmte die er zomers op valt op te slaan en te gebruiken om de wegen in de winter op temperatuur te houden. Daar zijn al wat veelbelovende proeven mee gedaan maar het is wel prijzig.quote:Op maandag 12 september 2005 20:01 schreef pberends het volgende:
Dragen zwarte wegen niet meer bij aan het broeikaseffect? Kunnen die wegen niet beter lichter zijn ivm warmteabsorptie?
quote:Op maandag 12 september 2005 20:21 schreef zakjapannertje het volgende:
[..]
op jou valt voor de overheid weinig te verdienen, tenzij je rokend en drinkend de fiets op stapt, zonder bel, lampen, reflectoren en een goed humeur
quote:Op maandag 12 september 2005 19:50 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
quote:Op maandag 12 september 2005 20:18 schreef pberends het volgende:
Auto's irriteren me eigenlijk de tyfus. Ze schokken veel ruimte op en maken veel te veel herrie. Als ik op de fiets ben en moet wachten op een stoplicht op een hele horde auto's die voorbij moet gaan omdat die mensen te lui zijn om de fiets te pakken denk ik: waarom krijg ik geen voorrang? Ik ben hier goed voor het milieu aan't bezig zijn. Ik ben degene die zorgt dat de olieprijzen niet verder stijgen. Ik ben degene die weinig ruimte opeist. Ik ben degene die weinig geluidsoverlast veroorzaakt.
quote:Economie EU moet weer concurreren
De 25 ministers van Financi๋n van de landen van de Europese Unie lieten dit weekeinde in Manchester merken wel te weten hoe Europa er weer bovenop komt. Nu de rest van de Europese Unie nog.
Aan de Europese ministers van Financi๋n zal het niet liggen: unaniem zijn zij van mening dat onmiddellijk actie moet worden ondernomen om de economie in de Unie aan te zwengelen. De binnen Europa zo omstreden dienstenrichtlijn moet worden ingevoerd om de interne markt te completeren, sociale stelsels moeten hervormd, scholing moet opgevoerd en de Europese lidstaten mogen zich niet laten verleiden tot protectionistische maatregelen. En het helpt ook als de Unie nu eens snel werk maakt van het schrappen van overbodige regelgeving voor het bedrijfsleven.
Met deze boodschap die de ministers dit weekeinde in het Britse Manchester afgaven, kunnen de Europese regeringsleiders verder aan de slag. Zij komen eind volgende maand onder leiding van de Britse premier Blair in de buurt van Londen bijeen om ,,in informele sfeer'' met elkaar te praten over hoe de kwakkelende Europese economie weer aansluiting kan krijgen bij de rest van de wereld. Het moet een open dialoog worden, niet gehinderd door gevoeligheden. Dus staat de meerjarenbegroting voor de Europese Unie, waarover de EU-leiders tijdens hun laatste ontmoeting in juni hardhandig met elkaar in botsing kwamen, nadrukkelijk niet op de agenda. Hetzelfde geldt voor de Europese Grondwet, al weer zo'n verscheurend thema.
Onder leiding van Blairs kroonprins Gordon Brown verrichtten de Europese ministers van Financi๋n - in een eveneens informele setting - alvast enkele voorbereidende werkzaamheden voor de top van dit najaar. De plaats van samenkomst had nauwelijks symbolischer kunnen zijn: het door bouwkranen omringde nieuwe Manchester International Convention Centre is slechts een van de vele voorbeelden van de transformatie die de oude industriestad doormaakt op weg naar een modern centrum van de snelgroeiende dienstensector. Zo willen de Europese ministers van Financi๋n het de wantrouwende burgers graag voorhouden: vervanging van het oude hoeft niet per definitie tot verslechtering te leiden. In de woorden van Gordon Brown op een persconferentie: ,,We zitten in een overgangsfase waarbij de mensen moeten beseffen dat het beter is te investeren dan te beschermen.''
De sterke stijging van de olieprijzen is volgens hem wederom een voorbeeld van de kwetsbaarheid van de Europese economie. De duurdere olie raakt Europa harder dan de Verenigde Staten of China. Voor het zoveelste achtereenvolgende jaar zal de Europese economie minder groeien dan die van de belangrijkste concurrenten.
Met hun oproep om haast te maken met structurele hervormingen lieten de ministers van Financi๋n merken goed te hebben geluisterd naar de bijdrage van de econoom Andr้ Sapir. Deze invloedrijke adviseur van de Europese Commissie was samen met de bestuursvoorzitters van Unilever, Vodafone en Reckitt Benckiser dit weekeinde een van de inleiders voor de discussie. Sapir had felle kritiek op het uitblijven van de dienstenrichtlijn, die het mogelijk moet maken de zeer arbeidsintensieve sector - in totaal goed voor 70 procent van de werkgelegenheid - grensoverschrijdend binnen Europa te laten werken.
Het al jaren geleden aangekondigde voornemen om binnen Europa de grenzen te openen voor de dienstverlenende bedrijven kwam dit voorjaar na sterk verzet uit vooral Frankrijk tot stilstand. De goedkope Poolse loodgieter die al het werk van zijn dure Franse collega's ging overnemen werd h้t symbool van de dreiging die de Europese welvaartsstaten boven het hoofd hing. Maar volgens Sapir keren degenen die tegen de dienstenrichtlijn zijn zich niet alleen tegen het bestaande Europese verdrag maar ook ,,tegen de realiteit''.
In een notitie voor de ministers van Financi๋n stelt hij: ,,Het is niet de interne markt die het Europees sociaal model bedreigt, maar de onmogelijkheid om dit model te hervormen. Met of zonder dienstenrichtlijn zal de rol van China als producerend land blijven groeien, en zal ook de exodus van dienstverleningsactiviteiten naar India onvermijdelijk blijken te zijn. Met of zonder dienstenrichtlijn zullen twaalf nieuwe lidstaten van de Unie met hun lage lonen invloed uitoefenen op de dienstenmarkt van de nabijgelegen oude EU-lidstaten met hun veel hogere inkomens. Gebeurt het niet openlijk, dan gebeurt het wel in de schemering.''
Voor de ministers van Financi๋n waren de aansporingen van Sapir, plus die van de captains of industry (,,meer innoveren, meer flexibiliteit, minder regels'') niet echt een punt van discussie. Zij zijn binnen hun regeringen toch al degenen die het meest recht in de leer zijn, zoals de Nederlandse minister Zalm zei.
De verklaring waarin de ministers van Financi๋n oproepen tot economische hervormingen kwam dan ook zonder al te veel moeite tot stand. Maar nu de anderen nog. Te beginnen volgende maand bij de regeringsleiders.
Exact.quote:Op maandag 12 september 2005 19:50 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
quote:Op maandag 12 september 2005 20:23 schreef pberends het volgende:.
Ze moeten die Donner eens aanhouden!
Een IT'er zou moeten weten dat technologie nooit stilstaat.quote:Op maandag 12 september 2005 18:43 schreef pberends het volgende:
[..]
Ow, volgens de techneutjes is het allemaal wel zo ongeveer uitgevonden. Aan de techniek kan je bijna niets meer verbeteren
quote:
quote:161 tt-EEN 161 ma 12 sep 22:27:25
buitenland ญญญญญญญญญญญญญญญญญญญญญญญญ
FRANKRIJK HELPT INDIA MET KERNPROGRAMMA
ญญญญญญญญญญญญญญญญญญญญญญญญญญญญญญญญญญญญญญญ
Frankrijk helpt India met zijn atoom-
programma. Dat is beslist op de ontmoe-
ting tussen de Franse president Chirac
en de Indiase premier Singh in Parijs.
Het gaat uitsluitend om kernenergie
voor vreedzaam gebruik. Maar ook dat
mag niet volgens internationale