Haha ok dat is wel een punt. Al zal het een kwestie van gewenning zijn en blijven er ruim voldoende plekken over zonder molens in de buurt.quote:Op maandag 12 september 2005 18:52 schreef sigme het volgende:
[..]
Nou ben ik groot voorstander van allerlei pogingen meer onuitputtelijke energiebronnen te vinden, maar zeggen dat er ruimte zat in voor windmolens...
Zo'n kreng zie je van kilometers afstand, en staat dag in dag uit in beeld te draaien. Ik woon soms in een afgelegen stukje nederland, daar hoor ik geruis van de snelweg. Geen last van. Maar als ik een draaimolen op mijn horizon zou hebben staan, laat staan een hele rij, dan kan je mij wel opbergen. Dan vlucht ik naar de grote stad.
Ja, net zoals er voldoende plekken zijn waar geen asfaltwegen liggenquote:Op maandag 12 september 2005 19:07 schreef du_ke het volgende:
[..]
Haha ok dat is wel een punt. Al zal het een kwestie van gewenning zijn en blijven er ruim voldoende plekken over zonder molens in de buurt.
en terecht, je krijgt er mooie wielerrondes doorquote:Op maandag 12 september 2005 19:12 schreef pberends het volgende:
[..]
Ja, net zoals er voldoende plekken zijn waar geen asfaltwegen liggen.
Het is een kwestie van keuzes maken. Snelwegen zijn bijvoorbeeld heel goed te combineren met windmolens en een vorm van zonneenergie.quote:Op maandag 12 september 2005 19:12 schreef pberends het volgende:
[..]
Ja, net zoals er voldoende plekken zijn waar geen asfaltwegen liggen.
Jij met je dooddoenersquote:Op maandag 12 september 2005 19:34 schreef MrX1982 het volgende:
Snelwegen, de slagader van elke Westerse economie
http://www.feministisktin(...)media/1112600569.jpgquote:In Zweden hebben feministen een politieke partij opgericht, het Feministisch Initiatief, dat onder meer tot doel heeft het huwelijk af te schaffen. De partij wil volgend jaar meedoen aan de parlementsverkiezingen in het Scandinavische land en de oprichtsters denken daarbij meteen goed hun mannetje te kunnen staan: men rekent op de steun van zo'n twintig procent van het electoraat.
Het huwelijk moet overboord, zo vindt het Feministisch Initiatief, omdat het in deze samenlevingsvorm "niet om liefde, maar om bezit draait". In plaats daarvan pleit de partij voor een nieuw soort samenlevingsvorm, met de juridische status van het huwelijk nu, waarin geen onderscheid tussen man en vrouw meer wordt gemaakt, en waarin bovendien meer dan twee mensen een verbintenis met elkaar aan kunnen gaan.
Hoewel zo'n verbintenis in principe ook ruimte biedt om er een harem op na te houden is dat weer niet de bedoeling. "Het is absoluut niet ons doel om samenlevingsvormen te krijgen met een patriarchale structuur waarbij een man er acht vrouwen op nahouden die hem allemaal moeten gehoorzamen", aldus Tiina Rosenberg, één der oprichtsters van de partij.
Overigens hoopt het Feministisch Initiatief ook veel mannelijke kiezers aan zich te kunnen binden. Om de steun van de mannelijke kiezers te krijgen belooft de partij zich ook sterk te zullen maken voor de zesurige werkdag.
Weet je wat mooi is? Een spliksplinternieuwe, bijna uitgestorven lege snelweg. Compleet met spliksplinternieuwe tankstations, glanzend in de zon, maagdelijk schoon en ongebruikt.quote:Op maandag 12 september 2005 19:34 schreef MrX1982 het volgende:
Snelwegen, de slagader van elke Westerse economie
quote:Op maandag 12 september 2005 19:45 schreef MrX1982 het volgende:
blaat
quote:Jij met je dooddoeners![]()
Een snelweg is de visualisatie van individuele vrijheid. Een van de hoogst mogelijke verworvenheden.quote:Op maandag 12 september 2005 19:46 schreef sigme het volgende:
Weet je wat mooi is? Een spliksplinternieuwe, bijna uitgestorven lege snelweg. Compleet met spliksplinternieuwe tankstations, glanzend in de zon, maagdelijk schoon en ongebruikt.![]()
Ik luister nooit als ik op internet zitquote:Op maandag 12 september 2005 19:59 schreef Johan_de_With het volgende:
Een wigger en een wijf ineen. ''Talk to da hand, da face ain't lisnin'!''.
Ik hou meer van verlaten wegen dan van snelwegen.quote:Op maandag 12 september 2005 19:50 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Een snelweg is de visualisatie van individuele vrijheid. Een van de hoogst mogelijke verworvenheden.
quote:Op maandag 12 september 2005 19:50 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Een snelweg is de visualisatie van individuele vrijheid. Een van de hoogst mogelijke verworvenheden.
op jou valt voor de overheid weinig te verdienen, tenzij je rokend en drinkend de fiets op stapt, zonder bel, lampen, reflectoren en een goed humeurquote:Op maandag 12 september 2005 20:18 schreef pberends het volgende:
Auto's irriteren me eigenlijk de tyfus. Ze schokken veel ruimte op en maken veel te veel herrie. Als ik op de fiets ben en moet wachten op een stoplicht op een hele horde auto's die voorbij moet gaan omdat die mensen te lui zijn om de fiets te pakken denk ik: waarom krijg ik geen voorrang? Ik ben hier goed voor het milieu aan't bezig zijn. Ik ben degene die zorgt dat de olieprijzen niet verder stijgen. Ik ben degene die weinig ruimte opeist. Ik ben degene die weinig geluidsoverlast veroorzaakt.
Je kan ze deels gebruiken als alternatieve energiebron bv door een deel van de warmte die er zomers op valt op te slaan en te gebruiken om de wegen in de winter op temperatuur te houden. Daar zijn al wat veelbelovende proeven mee gedaan maar het is wel prijzig.quote:Op maandag 12 september 2005 20:01 schreef pberends het volgende:
Dragen zwarte wegen niet meer bij aan het broeikaseffect? Kunnen die wegen niet beter lichter zijn ivm warmteabsorptie?
quote:Op maandag 12 september 2005 20:21 schreef zakjapannertje het volgende:
[..]
op jou valt voor de overheid weinig te verdienen, tenzij je rokend en drinkend de fiets op stapt, zonder bel, lampen, reflectoren en een goed humeur
quote:Op maandag 12 september 2005 19:50 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Een snelweg is de visualisatie van individuele vrijheid. Een van de hoogst mogelijke verworvenheden.
quote:Op maandag 12 september 2005 20:18 schreef pberends het volgende:
Auto's irriteren me eigenlijk de tyfus. Ze schokken veel ruimte op en maken veel te veel herrie. Als ik op de fiets ben en moet wachten op een stoplicht op een hele horde auto's die voorbij moet gaan omdat die mensen te lui zijn om de fiets te pakken denk ik: waarom krijg ik geen voorrang? Ik ben hier goed voor het milieu aan't bezig zijn. Ik ben degene die zorgt dat de olieprijzen niet verder stijgen. Ik ben degene die weinig ruimte opeist. Ik ben degene die weinig geluidsoverlast veroorzaakt.
quote:Economie EU moet weer concurreren
De 25 ministers van Financiën van de landen van de Europese Unie lieten dit weekeinde in Manchester merken wel te weten hoe Europa er weer bovenop komt. Nu de rest van de Europese Unie nog.
Aan de Europese ministers van Financiën zal het niet liggen: unaniem zijn zij van mening dat onmiddellijk actie moet worden ondernomen om de economie in de Unie aan te zwengelen. De binnen Europa zo omstreden dienstenrichtlijn moet worden ingevoerd om de interne markt te completeren, sociale stelsels moeten hervormd, scholing moet opgevoerd en de Europese lidstaten mogen zich niet laten verleiden tot protectionistische maatregelen. En het helpt ook als de Unie nu eens snel werk maakt van het schrappen van overbodige regelgeving voor het bedrijfsleven.
Met deze boodschap die de ministers dit weekeinde in het Britse Manchester afgaven, kunnen de Europese regeringsleiders verder aan de slag. Zij komen eind volgende maand onder leiding van de Britse premier Blair in de buurt van Londen bijeen om ,,in informele sfeer'' met elkaar te praten over hoe de kwakkelende Europese economie weer aansluiting kan krijgen bij de rest van de wereld. Het moet een open dialoog worden, niet gehinderd door gevoeligheden. Dus staat de meerjarenbegroting voor de Europese Unie, waarover de EU-leiders tijdens hun laatste ontmoeting in juni hardhandig met elkaar in botsing kwamen, nadrukkelijk niet op de agenda. Hetzelfde geldt voor de Europese Grondwet, al weer zo'n verscheurend thema.
Onder leiding van Blairs kroonprins Gordon Brown verrichtten de Europese ministers van Financiën - in een eveneens informele setting - alvast enkele voorbereidende werkzaamheden voor de top van dit najaar. De plaats van samenkomst had nauwelijks symbolischer kunnen zijn: het door bouwkranen omringde nieuwe Manchester International Convention Centre is slechts een van de vele voorbeelden van de transformatie die de oude industriestad doormaakt op weg naar een modern centrum van de snelgroeiende dienstensector. Zo willen de Europese ministers van Financiën het de wantrouwende burgers graag voorhouden: vervanging van het oude hoeft niet per definitie tot verslechtering te leiden. In de woorden van Gordon Brown op een persconferentie: ,,We zitten in een overgangsfase waarbij de mensen moeten beseffen dat het beter is te investeren dan te beschermen.''
De sterke stijging van de olieprijzen is volgens hem wederom een voorbeeld van de kwetsbaarheid van de Europese economie. De duurdere olie raakt Europa harder dan de Verenigde Staten of China. Voor het zoveelste achtereenvolgende jaar zal de Europese economie minder groeien dan die van de belangrijkste concurrenten.
Met hun oproep om haast te maken met structurele hervormingen lieten de ministers van Financiën merken goed te hebben geluisterd naar de bijdrage van de econoom André Sapir. Deze invloedrijke adviseur van de Europese Commissie was samen met de bestuursvoorzitters van Unilever, Vodafone en Reckitt Benckiser dit weekeinde een van de inleiders voor de discussie. Sapir had felle kritiek op het uitblijven van de dienstenrichtlijn, die het mogelijk moet maken de zeer arbeidsintensieve sector - in totaal goed voor 70 procent van de werkgelegenheid - grensoverschrijdend binnen Europa te laten werken.
Het al jaren geleden aangekondigde voornemen om binnen Europa de grenzen te openen voor de dienstverlenende bedrijven kwam dit voorjaar na sterk verzet uit vooral Frankrijk tot stilstand. De goedkope Poolse loodgieter die al het werk van zijn dure Franse collega's ging overnemen werd hét symbool van de dreiging die de Europese welvaartsstaten boven het hoofd hing. Maar volgens Sapir keren degenen die tegen de dienstenrichtlijn zijn zich niet alleen tegen het bestaande Europese verdrag maar ook ,,tegen de realiteit''.
In een notitie voor de ministers van Financiën stelt hij: ,,Het is niet de interne markt die het Europees sociaal model bedreigt, maar de onmogelijkheid om dit model te hervormen. Met of zonder dienstenrichtlijn zal de rol van China als producerend land blijven groeien, en zal ook de exodus van dienstverleningsactiviteiten naar India onvermijdelijk blijken te zijn. Met of zonder dienstenrichtlijn zullen twaalf nieuwe lidstaten van de Unie met hun lage lonen invloed uitoefenen op de dienstenmarkt van de nabijgelegen oude EU-lidstaten met hun veel hogere inkomens. Gebeurt het niet openlijk, dan gebeurt het wel in de schemering.''
Voor de ministers van Financiën waren de aansporingen van Sapir, plus die van de captains of industry (,,meer innoveren, meer flexibiliteit, minder regels'') niet echt een punt van discussie. Zij zijn binnen hun regeringen toch al degenen die het meest recht in de leer zijn, zoals de Nederlandse minister Zalm zei.
De verklaring waarin de ministers van Financiën oproepen tot economische hervormingen kwam dan ook zonder al te veel moeite tot stand. Maar nu de anderen nog. Te beginnen volgende maand bij de regeringsleiders.
Exact.quote:Op maandag 12 september 2005 19:50 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Een snelweg is de visualisatie van individuele vrijheid. Een van de hoogst mogelijke verworvenheden.
quote:Op maandag 12 september 2005 20:23 schreef pberends het volgende:.
Ze moeten die Donner eens aanhouden!
Een IT'er zou moeten weten dat technologie nooit stilstaat.quote:Op maandag 12 september 2005 18:43 schreef pberends het volgende:
[..]
Ow, volgens de techneutjes is het allemaal wel zo ongeveer uitgevonden. Aan de techniek kan je bijna niets meer verbeteren
quote:
quote:161 tt-EEN 161 ma 12 sep 22:27:25
buitenland
FRANKRIJK HELPT INDIA MET KERNPROGRAMMA
Frankrijk helpt India met zijn atoom-
programma. Dat is beslist op de ontmoe-
ting tussen de Franse president Chirac
en de Indiase premier Singh in Parijs.
Het gaat uitsluitend om kernenergie
voor vreedzaam gebruik. Maar ook dat
mag niet volgens internationale
afspraken.
Frankrijk gaat ervan uit dat India de
verspreiding van kernwapens zal tegen-
gaan, ook al heeft het land het non-
proliferatieverdrag niet ondertekend.
Daardoor krijgt India geen hulp van
landen die het verdrag wel onderteken-
den. Frankrijk wil de nucleaire samen-
werking nu toch opnemen in een akkoord.
http://www.telegraaf.nl/binnenland/article25307501.ecequote:CDA bedankt leden met balkonscène in Efteling
KAATSHEUVEL - Met een balkonscène inclusief kus gaf premier Balkenende samen met zijn vrouw Bianca zaterdagavond in de Efteling het startschot voor de campagne 'Het CDA komt naar u toe'. Tevens bedankte de partijleider daarmee de CDA-leden voor hun steun en dienstbaarheid van de afgelopen 25jaar. Het CDA had 3000 leden uitgenodigd om het 25-jarig jubileum met een aantal partijkopstukken te komen vieren in het familie-attractiepark. De partij wilde met deze speciale dag haar leden bedanken voor hun grote vrijwillige inzet. "Het is een heel andere dag dan tijdens een partijcongres," zei een medewerker van het partijbureau. Er werd dan ook nauwelijks politiek bedreven. "Het is twintig jaar geleden dat ik in de Efteling ben geweest. Dit was een mooie kans om weer eens naar toe te gaan," zei een partijlid uit het Zuid-Limburgse Margraten. Daarmee was meteen de bedoeling duidelijk. Veel leden hadden hun kinderen meegenomen voor een dagje in de 'wereld vol wonderen'. Het CDA had het attractiepark uitgekozen om het karakter van familiepartij te bekrachtigen. Tijdens de dag konden de lokale en provinciale CDA'ers van gedachten wisselen met de christen democratische Tweede Kamerleden. Maar ook op de foto gaan met een CDA-minister was geen probleem. "Het CDA is een familiepartij. Dat moet ook tijdens deze dag blijken," aldus Balkenende, nadat hij aan een 8-jarig meisje een handtekening had uitgedeeld. Volgens de meeste leden ligt de kracht van het CDA in de familiegedachte. " Het CDA-effect is de bindende factor. Het is een hechte partij. Dat bindt mensen," aldus een lid uit het Brabantse Dongen. Minister Bot van Buitenlandse Zaken, die bij de Dongense CDA'ers aan tafel schuift, is het daarmee eens. "We hebben het vandaag gezellig met elkaar. Er hoeft niet altijd over politiek gesproken te worden," aldus Bot, die het erg naar zijn zin had in Kaatsheuvel. Ondanks de goede sfeer onder de partijgenoten was de lucht boven het pretpark vaak dreigend met de nodige bliksem en donder. "Typisch CDA," zei partijvoorzitter Marja van Bijsterveldt, "Slechte voorspellingen, goede uitkomsten."
Geen tijd. Geen auto. Geen noodzaak.quote:Op maandag 12 september 2005 21:16 schreef du_ke het volgende:
heb je al een rijbewijs wolfje?
Reutersquote:... Norway has amassed huge savings from the oil that began to flow in the 1970s, setting aside $190 billion so far for future generations, or $41,000 for each Norwegian.
However, some Norwegians would like to see the benefits now, and the far-right Progress Party, an ally of Bondevik's government, proposes using it to fund Mediterranean holidays for pensioners...
Ja jij als stationshalliberaal begrijpt dat niet.quote:
Ik zal morgen slechts op mijn fietsje stappenquote:Op dinsdag 13 september 2005 00:30 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Ja jij als stationshalliberaal begrijpt dat niet.
Als je morgen weer in de trein stapt bedenk maar eens hoe dat ding uberhaupt kan rijden.
Oh? Leg eens uit?quote:Op dinsdag 13 september 2005 00:36 schreef MrX1982 het volgende:
Die Noren zijn ook niet bepaald slim. Ze hoeven alleen maar een blik te werpen op Duitsland om te zien wat hun te wachten staat.
Maar dan wel de snelweg het ultieme welvaartsgevoel vinden. Beetje apart.quote:Op maandag 12 september 2005 23:48 schreef Finder_elf_towns het volgende:
[..]
Geen tijd. Geen auto. Geen noodzaak.
quote:Op maandag 12 september 2005 20:18 schreef pberends het volgende:
Auto's irriteren me eigenlijk de tyfus. Ze schokken veel ruimte op en maken veel te veel herrie. Als ik op de fiets ben en moet wachten op een stoplicht op een hele horde auto's die voorbij moet gaan omdat die mensen te lui zijn om de fiets te pakken denk ik: waarom krijg ik geen voorrang? Ik ben hier goed voor het milieu aan't bezig zijn. Ik ben degene die zorgt dat de olieprijzen niet verder stijgen. Ik ben degene die weinig ruimte opeist. Ik ben degene die weinig geluidsoverlast veroorzaakt.
quote:Op dinsdag 13 september 2005 01:21 schreef du_ke het volgende:
[..]
Ik zal morgen slechts op mijn fietsje stappen. Een schone eerlijke en efficiente manier van vervoer in de stad.
Maar ik zit nu al 2 uur binnen in mijn suf kantoor. Heb zowaar al vanalles gedaan ook.quote:
quote:
Genoeg uitleg dacht ik zoquote:***************************************
Noorse oppositie wint verkiezingen
***************************************
OSLO De rood-groene oppositie heeft de
parlementsverkiezingen in Noorwegen
gewonnen.Na telling van 98 procent van
de stemmen kunnen de 3 linkse partijen
op 88 van de 169 zetels rekenen.Premier
Bondevik heeft de nederlaag van zijn
centrum-rechtse coalitie toegegeven.
Oppositieleider Stoltenberg heeft in de
campagne beloofd om meer geld uit te
geven.Veel Noren vinden dat de huidige
regering te hard bezuinigt,terwijl er
veel wordt verdiend aan de olie.
Opvallend is de opmars van de extreem-
rechtse Vooruitgangspartij.Die passeert
de conservatieven en wordt achter de
socialisten tweede partij van het land.
http://www.washingtonpost(...)LI2005041100879.htmlquote:Is Bush the commanding, decisive, jovial president you've been hearing about for years in so much of the mainstream press?
Maybe not so much.
Judging from the blistering analyses in Time, Newsweek, and elsewhere these past few days, it turns out that Bush is in fact fidgety, cold and snappish in private. He yells at those who dare give him bad news and is therefore not surprisingly surrounded by an echo chamber of terrified sycophants. He is slow to comprehend concepts that don't emerge from his gut. He is uncomprehending of the speeches that he is given to read. And oh yes, one of his most significant legacies -- the immense post-Sept. 11 reorganization of the federal government which created the Homeland Security Department -- has failed a big test.
Er is genoeg geld er wordt flink gespaard. Dan mag er ook geld uitgegeven worden lijkt me. Met alles oppotten kom je ook nergens.quote:
Ik doelde meer op de uitslag van de verkiezingen.quote:Op dinsdag 13 september 2005 10:30 schreef du_ke het volgende:
[..]
Er is genoeg geld er wordt flink gespaard. Dan mag er ook geld uitgegeven worden lijkt me. Met alles oppotten kom je ook nergens.
Die lijkt me prima, het is een vrij conservatief land daar mag best wat verlichting in komenquote:Op dinsdag 13 september 2005 10:35 schreef Chewie het volgende:
[..]
Ik doelde meer op de uitslag van de verkiezingen.
Extreem rechts als tweede partij vind jij prima?quote:Op dinsdag 13 september 2005 10:39 schreef du_ke het volgende:
[..]
Die lijkt me prima, het is een vrij conservatief land daar mag best wat verlichting in komen. En met Rood-Groen is niets mis denk ook niet dat de CDU het in Duitsland ook maar iets beter had gedaan de afgelopen jaren...
Nee natuurlijk vind ik dat niet prima maar dat achterlijke volk hoort er schijnbaar bij momenteel. Daarom ben ik blij dat Rood Groen in elk geval aan de macht komt en niet die extreem rechtse partij.quote:Op dinsdag 13 september 2005 10:47 schreef Chewie het volgende:
[..]
Extreem rechts als tweede partij vind jij prima?
CDU gaat het in de toekomst ook niet beter doen
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |