abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_30518655
quote:
Op maandag 12 september 2005 18:08 schreef du_ke het volgende:

[..]

Ach dit kreeg ik jaren terug van een vogelbeschermings hippie te horen die een verassend heldere kijk had op een aantal zaken.
Net als dat gehuil van jagers die graag vossen willen schieten omdat die de weidevogels op zouden vreten.
Ja, diezelfde heldere kijk met oogkleppen op in het geloof van windmolens .
pi_30518703
Ik geloof bepaald niet onvoorwaardelijk in windmolens. Zeker niet maar het huidige ongefundeerde getrap er tegenaan vind ik ook maar onzinning.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_30518730
quote:
Op maandag 12 september 2005 18:12 schreef du_ke het volgende:

[..]

Dat klopt niet helemaal door de gestegen vraag werd het wel degelijk aantrekkelijk om te investeren.
Je kan niet in windmolens investeren. Die dingen gaan namelijk zo snel kapot.
pi_30518775
quote:
Op maandag 12 september 2005 18:17 schreef du_ke het volgende:
Ik geloof bepaald niet onvoorwaardelijk in windmolens. Zeker niet maar het huidige ongefundeerde getrap er tegenaan vind ik ook maar onzinning.
Ongefundeerd inderdaad. Kijk anders die Zembla uitzending is, of:
quote:
'Subsidie windmolens in zee moet stoppen'

Een kamermeerderheid van CDA, VVD en LPF vindt dat de subsidies voor de bouw van 60 windmolenparken in de Noordzee moeten worden stopgezet. De subsidies, die in het regeerakkoord waren overeengekomen, kunnen volgens de partijen beter worden geïnvesteerd in andere vormen van duurzame energie of in innovatie en verbetering van bestaande energiebronnen. Als de regeringspartijen hun zin krijgen, bespaart de overheid miljarden euro's.

De VVD wil het geld gebruiken voor vergaande samenwerking tussen overheid, universiteiten en bedrijfsleven. Deze samenwerking zou vooral op het gebied van technologieontwikkeling en innovatie moeten plaatsvinden. Het CDA investeert liever in zonne-energie en in schone kolen- en gascentrales.

Minister Brinkhorst (D66, Economische Zaken) zette eerder dit jaar de subsidiëring van offshore windenergie tijdelijk stil vanwege de hoge kosten. Een meerderheid van de Kamer wil dit nu omzetten in een permanente stop. In een eerder onderzoek naar de kosten en baten dat uitgevoerd is door de Katholieke Universiteit Leuven werd uiterst kritisch geoordeeld over windmolens op zee. Het Centraal Planbureau komt deze week waarschijnlijk met een eigen kosten-baten-analyse van windenergie. Op basis van die analyse zal minister Brinkhorst met een voorstel komen.
  maandag 12 september 2005 @ 18:25:03 #131
62977 George-Butters
Super Geil Klasse
pi_30518920
Gelul! dat zeg ik je! Gelul!
60% of what you say is crap.
Donner 1
Donner 2
Streng!
pi_30519035
Vrouw van Dennis van der Geest heet Zaina Mohamed .
pi_30519112
quote:
Op maandag 12 september 2005 18:29 schreef pberends het volgende:
Vrouw van Dennis van der Geest heet Zaina Mohamed .
zo, die laat er geen gras over groeien
pi_30519131
quote:
Op maandag 12 september 2005 18:32 schreef zakjapannertje het volgende:

[..]

Zaina, niet zaaien.
pi_30519132
quote:
Op maandag 12 september 2005 18:32 schreef zakjapannertje het volgende:

[..]

Over der bovenlip bedoel je?
pi_30519297
quote:
Op maandag 12 september 2005 18:18 schreef pberends het volgende:

[..]

Je kan niet in windmolens investeren. Die dingen gaan namelijk zo snel kapot.
Er is een windmolenpark in Denemarken waar het flink fout ging. Maar is het niet zo dat je kan leren van je fouten? En ze hoeven niet op zee. Op land is ook ruimte zat.
pi_30519345
quote:
Op maandag 12 september 2005 18:40 schreef du_ke het volgende:

[..]

Er is een windmolenpark in Denemarken waar het flink fout ging. Maar is het niet zo dat je kan leren van je fouten? En ze hoeven niet op zee. Op land is ook ruimte zat.
Ga maar eens naast zo'n ding wonen. Wat een tyfusherrie. Dieren kunnen niet eens tegen lichtoverlast, maar wel tegen geluidsoverlast? Kunnen mensen daartegen? Nee helemaal niet.
pi_30519355
quote:
Op maandag 12 september 2005 18:19 schreef pberends het volgende:

[..]

Ongefundeerd inderdaad. Kijk anders die Zembla uitzending is, of:
[..]
Op zee ben ik ook geen groot fan van. Maar dan maar gelijk alle windmolens afschrijven? De techniek is nog relatief nieuw dus er zijn nog veel verbeteringen mogelijk.
  maandag 12 september 2005 @ 18:42:08 #139
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_30519381
quote:
Op maandag 12 september 2005 18:42 schreef du_ke het volgende:

[..]

Op zee ben ik ook geen groot fan van. Maar dan maar gelijk alle windmolens afschrijven? De techniek is nog relatief nieuw dus er zijn nog veel verbeteringen mogelijk.
Ow, volgens de techneutjes is het allemaal wel zo ongeveer uitgevonden. Aan de techniek kan je bijna niets meer verbeteren, alleen groter of kleiner, maar das allemaal al uitgeprobeerd.
pi_30519403
quote:
Op maandag 12 september 2005 18:41 schreef pberends het volgende:

[..]

Ga maar eens naast zo'n ding wonen. Wat een tyfusherrie. Dieren kunnen niet eens tegen lichtoverlast, maar wel tegen geluidsoverlast? Kunnen mensen daartegen? Nee helemaal niet.
Er is ruimte zat in NL om die dingen te plaatsen zonder dat ze veel overlast veroorzaken. En voorlopig geeft het wegverkeer nog altijd 1000 keer meer herrie.
pi_30519444
quote:
Op maandag 12 september 2005 18:43 schreef pberends het volgende:

[..]

Ow, volgens de techneutjes is het allemaal wel zo ongeveer uitgevonden. Aan de techniek kan je bijna niets meer verbeteren, alleen groter of kleiner, maar das allemaal al uitgeprobeerd.
dan zijn ze hun beroep niet waardig
pi_30519447
quote:
Op maandag 12 september 2005 18:44 schreef du_ke het volgende:

[..]

Er is ruimte zat in NL om die dingen te plaatsen zonder dat ze veel overlast veroorzaken. En voorlopig geeft het wegverkeer nog altijd 1000 keer meer herrie.
Voorlopig ja, maar niet als het aan jou ligt.

En trouwens hebben er wel mensen last van, zoals wandelaars, die graag in de natuur komen. En de dieren niet te vergeten, die zitten overal.
pi_30519457
quote:
Op maandag 12 september 2005 18:43 schreef pberends het volgende:

[..]

Zou toch raar zijn wanneer de techniek na 25 jaar stormachtige ontwikkelingen plotseling stil staat. Daar is het nog te jong voor.

Vergeet ook niet dat een groot deel van ons land op wind gebouwd is!
pi_30519481
quote:
Op maandag 12 september 2005 18:46 schreef du_ke het volgende:

[..]

Zou toch raar zijn wanneer de techniek na 25 jaar stormachtige ontwikkelingen plotseling stil staat. Daar is het nog te jong voor.

Vergeet ook niet dat een groot deel van ons land op wind gebouwd is!
Zulke stormachtige ontwikkelingen dat ze binnen notime kapot zijn .
pi_30519509
quote:
Op maandag 12 september 2005 18:45 schreef pberends het volgende:

[..]

Voorlopig ja, maar niet als het aan jou ligt.

En trouwens hebben er wel mensen last van, zoals wandelaars, die graag in de natuur komen. En de dieren niet te vergeten, die zitten overal.
Je voorbeelden zijn wel heel marginaal. De geluidsoverlast van een windmolen reikt lang niet zover als die van een snelweg. En meer windmolens betekend niet heel Nederland er mee vol zetten. Denk toch eens wat midner zwart wit .

En nu ga ik koken, lekker dode vogel .
pi_30519535
quote:
Op maandag 12 september 2005 18:46 schreef pberends het volgende:

[..]

kijk, hierop valt dan wat te verbeteren
pi_30519573
quote:
Op maandag 12 september 2005 18:46 schreef pberends het volgende:

[..]

Die zijn met een reden kapot gegaan. De volgende keer gebruik je dus een andere techniek of een ander soort materiaal. Trial and error heet dat.
pi_30519630
quote:
Op maandag 12 september 2005 18:44 schreef du_ke het volgende:

[..]

Nou ben ik groot voorstander van allerlei pogingen meer onuitputtelijke energiebronnen te vinden, maar zeggen dat er ruimte zat in voor windmolens...
Zo'n kreng zie je van kilometers afstand, en staat dag in dag uit in beeld te draaien. Ik woon soms in een afgelegen stukje nederland, daar hoor ik geruis van de snelweg. Geen last van. Maar als ik een draaimolen op mijn horizon zou hebben staan, laat staan een hele rij, dan kan je mij wel opbergen. Dan vlucht ik naar de grote stad.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  maandag 12 september 2005 @ 18:52:14 #150
62977 George-Butters
Super Geil Klasse
pi_30519640
lalalalala tijd om te kokeen
60% of what you say is crap.
Donner 1
Donner 2
Streng!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop: