quote:poemojn - donderdag 1 september 2005 @ 22:54
Ik doe ook maar wat Bix, en Myrthe gedijt er goed op. Sommigen vinden het zielig voor haar dat ze zo RRRloos opgroeit, maar zelf heeft ze er wel een regelmaat in ontdekt (ze weet precies wanneer ze naar bed gaat ed, loopt zelf de goede kamers in in de goede volgorde, dus blijkbaar is de structuur vd dag voor haar wel duidelijk). Ik denk eigenlijk dat je dat niet snel fout kunt doen.
Is dat dan alleen bij diegenen die dat niet willen het geval?quote:Op vrijdag 2 september 2005 12:10 schreef TearSong het volgende:
Wat betreft de groei van je borsten door BV, dat is hier ook niet zo hoor. Ik had voor de zwangerschap een C-cup en dat heb ik nu nog steeds.
grijs' hypothese staat dus nog overeind.quote:Op vrijdag 2 september 2005 14:32 schreef poemojn het volgende:
Mij maakte het niet uit en ik heb weer m'n normale maat gekregen.
Ik ben er weer!quote:Op vrijdag 2 september 2005 23:21 schreef Lewis.de.boxer het volgende:
[knippie]
Jonnetje wat jammer zeg dat je niet genoeg leek te hebben. Raar lijkt me dat als het zomaar ineens stopt. Maar blijkbaar kan het wel.
[knippie]
Huh?quote:Op woensdag 14 september 2005 16:23 schreef TearSong het volgende:
"Zo'n vrouw ziet er niet uit. Die is kapot. Die kan het eigenlijk niet aan. Die borsten zitten vol melk en wat nog allemaal. Dan pas zou je een walgelijk beeld gaan verspreiden."
Hier had David geen voorkeursborst, hetgeen ik weer opvatte als contra-indicatie van KISS. Maar de manueel therapeut zei dat dat niet altijd het geval hoefde te zijn, want je kind kijkt zeker in het begin toch vooral vooruit (buik-buik-ligging).quote:Op donderdag 15 september 2005 17:16 schreef poemojn het volgende:
Snowww, ik zag in het babytjestopic dat je denkt aan Kiss, heeft Nicole dan ook moeite bij het drinken met een borst omdat ze dan haar hoofdje de andere kant op moet draaien?
quote:Op zondag 18 september 2005 22:26 schreef bixister het volgende:
icaä, ai ik weet hoe pijnlijk het kan zijn... maar het bijten is ook echt wel af te leren hoor!
Het was een beetje kapot, niet heel erg, maar genoeg om zeer te doen als de bh er even langs gleed.quote:Op maandag 19 september 2005 13:41 schreef anneja het volgende:
Dat schuren herken ik alleen niet, ik kreeg wel soms een tandafdruk hoog op mijn tepelhof, maar schuren, nee.
Dat weet ik zelf ook niet, eigenlijkquote:Op maandag 19 september 2005 20:21 schreef poemojn het volgende:
Ik weet alleen niet of je nou afbouwtips wilt of anti-bijt-tips?
Da's liefquote:O, en als je helemaal niet op zoek was naar tips maar naar medeleven wil ik dat ook wel geven*aait Icaa over haar bolletje*
Haha ja, dat deed ik ook vaak, maar dan toen ik kloven had van hardnekkige spruwquote:Op maandag 19 september 2005 21:11 schreef poemojn het volgende:
Misschien kun je dan jezelf een deadline geven? Bijv als het 10-10 nog niet beter gaat ga je beginnen met afbouwen? Zoiets?
Ah, okequote:Op zaterdag 24 september 2005 20:29 schreef E.T. het volgende:
mel, je hebt borstvoedingsrecht tot je kindje 9 maanden is.
lekker zo laten danquote:Op zaterdag 24 september 2005 22:15 schreef bixister het volgende:
ET, dat wist ik ook niet, die 9 maanden. ik ging er eigenlijk gewoon van uit dat dat mag zolang je BV geeft!ik heb 't gewoon heel stellig gebracht: "ik geef nog BV dus moet ik kolven, waar is hier de kolfkamer?" mijn direct leidinggevende wist 't eerst niet en wilde me het invalidentoilet laten gebruiken maar gelukkig is er dus wel een prima ruimte voorhanden.
quote:
nou ik heb aan 10 minuten per keer genoeg, dat valt dus best mee. (al is het onderbrekende ervan wel irritant). hopelijk hoef ik daar niet om te stoppen, dat zou ik tamelijk idioot vinden.quote:Op zaterdag 24 september 2005 22:26 schreef E.T. het volgende:
[..]
lekker zo laten dan![]()
Wat niet weet wat niet deert.
officieel is het tot je kindje 9 maanden is en je mag een kwart van je werktijd voor het kolven gebruiken
Ja! Wilyan....quote:Op zaterdag 24 september 2005 23:04 schreef melonovy het volgende:
Drinken de oudere kindjes ook nog wel eens een slokje afgekolfde melk?
Als ik bezig ben met kolven staat Chiara al naast me te bedelen om een slokje, ze vindt het echt heel lekker, als Yoram klaar is met de fles en ik 't flesje op tafel zet, wil zij het restje wel hebben![]()
Doen jullie oudere kindjes dat ook?
Heb je 2e hands niet meer kans op infecties enzo? Schimmel bijvoorbeeld.quote:Op vrijdag 7 oktober 2005 19:15 schreef Randa_v het volgende:
Ingrid,
Een kolf hoef je niet nieuw te kopen, al je een tweedehandse koopt moet je er voor zorgen dat je de onderdelen uitkookt.
De kraamphulp helpt je met aanleggen zodat het goed gaat.
Veel informatie en vragen van anderen kun je vinden op http://www.borstvoeding.com .
Via de site http://www.lll.borstvoeding.nl heb ik net het borstvoedingshandboek besteld. Verder kun je op bijv. die site eens kijken of er nog informatieavonden zijn over borstvoeding bij jou in de buurt. Hiervoor kun je ook eens bij je thuiszorg kijken, zij organiseren deze ook wel eens.
Oke. Tnx!quote:Op vrijdag 7 oktober 2005 22:49 schreef renzell het volgende:
Ingrid; bij mijn weten maakt het echt niet uit of je een nieuwe of tweedehands kolf hebt. Uitkoken = steriliseren = bacterie-vrij maken = dus goed!![]()
Ikzelf heb de Avent handkolf en vind die erg fijn, maar heb geen ervaring met de medela's of met elektrische kolfapparaten.
Je kunt al vrij snel kolven, in principe gewoon zodra de bv goed op gang is. En ja, je kunt inderdaad bijvoorbeeld 1 borst geven en de ander kolven, of je geeft 2 borsten, waarvan de laatste een beetje, en de rest kolf je af, of je kolft 1 borst af tussen twee voedingen in, er zijn legio mogelijkheden. Het is een beetje afhankelijk van hoe het voeden straks gaat. Er is nu nog niet zo veel over te zeggen denk ik. Enne.... goede sites weet ik niet, daarvoor moet je Poemojn hebben...![]()
Ik moest me ook echt het schompes kolven om voldoende voeding voor op de creche bij elkaar te schrapen, als ik op het werk twee keer en op mijn vrije dagen een keer kolfde had ik krap aan genoeg voor zijn voedingen (en nog 50 ml per week voor de melkbank). En dan moesten ze soms de helft weggooien omdat hij ontdooide melk niet lustte, aaaargh. Het hielp bij mij mentaal erg om na zes maanden kunstvoeding ook als 'bijvoeding' te beschouwen, vanaf zes maanden kreeg hij dus half moedermelk/half kunstvoeding mee. Hij vond het nog lekkerder ook dan puur moedermelk, de kleine charlatan. Toen hij een jaar was heb ik het kolven afgebouwd (door steeds een half uur later te kolven). Hij is nu ruim twee en de ochtend- en avondvoeding doen we nog steedsquote:Op zondag 25 september 2005 00:26 schreef renzell het volgende:
Nou bah, het kolven gaat dus echt voor geen meter hier. Ik baal onwijs. Bix, ik lees net dat jij met twee keer kolven wel 500cc haalt. Nou, ik haal nu steeds nog maar 80 met 1 keer kolven.
En terecht!quote:Op dinsdag 11 oktober 2005 09:12 schreef renzell het volgende:
Joepie!![]()
Julius is vandaag een half jaar en ik heb vandaag een half jaar borstvoeding gegeven.
Met vallen en opstaan is het gegaan en met af en toe zeer gemengde gevoelens, maar ik heb het half jaar gehaald en ben eigenlijk best een beetje trots op mezelf!![]()
renzell, baalen zeg, en dat komt ook wel erg ongelegen nu. mijn vraag ook nog even herhaald: heeft ie je echt flink gebeten dus?quote:Op maandag 28 november 2005 19:20 schreef renzell het volgende in 'hoe gaat het met de moeders' :
Jammerlijk is alleen dat Julius het knaagdier mijn borst heeft opengeknaagd en het voeden dientengevolge echt TE veel pijn doet momenteel.En om heel eerlijk te zijn, voelt dit een beetje als de spreekwoordelijke druppel en denk ik er sterk over de handdoek in de ring te gooien wat betreft de borstvoeding. Ik geef het nog even de kans, maar als dit binnen een week of twee niet genezen is, dan moet Juul jammerlijk genoeg afscheid gaan nemen van het gezellige natafelen bij moeders aan de borst.
Ik zou dit echter wel echt jammer vinden, want ik ben zo gaan houden van die momenten samen met mijn kleine haasje. Het idee echter, dat ik zo meteen naar beneden moet omdat ie eigenlijk ECHT gevoed moet worden nu, maakt dat ik al bijna tranen in mijn ogen krijg van de pijn. AAAAAAAH!
![]()
weet ik hoor, maar bij mij was het voorheen wel ongeveer gelijk. dus ik vind 't wel een opmerkelijke verandering, na zo'n (vrij lichte in mijn ogen) borstontsteking.quote:Op dinsdag 29 november 2005 10:01 schreef melonovy het volgende:
En Bix, bij meer vrouwen is de productie verschillend per borst, bij mij is het ook 1/3 rechts en 2/3 links. Er zijn zelfs vrouwen die met 1 borst voeden, terwijl ze er wel 2 hebben hoor!
bronquote:Bewaar afgekolfde melk niet buiten de koeling. In de koelkast is verse moedermelk maximaal vijf dagen houdbaar, mits je hygiënisch te werk gaat bij het kolven, de melk achterin en onderin de koelkast bewaard. Verse moedermelk kan je ook direct invriezen. In een afgesloten plastic beker blijft die enkele maanden goed. Natuurlijk blijft direct de moedermelk uit de borst geven het beste. Het opwarmen van afgekolfde moedermelk in de magnetron wordt soms wel eens geadviseerd. Echter, uit recent onderzoek is gebleken dat belangrijke voedselbestanddelen verloren gaan. Daarom is het beter om de moedermelk "au bain Marie" op te warmen.
er zijn al best een groep vrouwen die dit doen geloof ik. stoer hequote:Op woensdag 30 november 2005 23:02 schreef poemojn het volgende:
Nova ging vandaag over het moedermelknetwerk. Ik heb het neit gezien maar de uitzending komt vast nog wel online: website Nova.
dan kun je hem altijd kopen nogquote:Op donderdag 15 december 2005 17:17 schreef Belana het volgende:
nou, bij mij ging dat dus niet helemaal lekker, maar dat kan wel aan mij liggen... hij was wel goed om de boel op gang te brengen, misschien wacht ik het wel gewoon af, kan dit keer wel heel anders gaan en ik heb hem nog.
Ahaa Tan...dát zocht ik dus net!quote:Op donderdag 15 december 2005 17:31 schreef Tan het volgende:
Hij dronk nog steeds iedere avond een volle voeding mee met zijn zusje, maar ik vond hem nu echt wel 'wat te groot'
Ik ben Tan dan wel niet, maar ik heb wel een poosje getandemdquote:Op donderdag 15 december 2005 22:22 schreef MiSs-TaKe het volgende:
Ik wil dus ook gaan tandemvoeden met Jeremy en de baby die er aan zit te komen. Weet jij of Jeremy al het colostrum op kan drinken de eerste paar dagen..of is die voorraad de eerste daagjes 'oneindig' en pikt hij dus niet iets in wat belangrijk is voor de baby??
Mijn oudste was 2.5 toen zijn broertje werd geboren en had als 'vaste' drinkmomenten dat ie mocht drinken voor hij ging slapen, en als hij wakker werd. Hij is nooit jaloers geweest, zijn broertje zorgde juist dat er weer extra veel melk was (voor de bevalling was dat echt nog drie slokken per dag ofzo). Maar ik zie nu bij een vriendin wel dat haar oudste jaloers is op de baby, die voedt ze dus zo veel mogelijk buiten zijn zicht. Ik denk dat het gewoon een beetje van je kind afhangt of ie jaloers wordt of niet.quote:Verder; heb je Junah in het begin ook gevoed dat je zoontje het zag? Of was hij jaloers en heb je hem toen hij eenmaal aan de baby was gewend pas laten kijken (en mee-eten)?
schattigquote:Jeremy legt namelijk heel lief een babypop aan mijn borst en maakt overdreven drinkgeluidjes erbij, net of de pop drinktmaar na z'on 3 seconden krijgt de pop een zwieper en roept hij "Nee, ik eten!!" en duikt erop net of hij 3 dagen niks heeft gehad
Ik vond het helemaal niet zwaar. Oudste was in vijf minuten klaar, en dat drie of vier keer op een dag, tjonge wat waren dat twintig loodzware minuten zeg. Not.quote:Verder kreeg ik op het cb bureau een 'goedbedoeld' advies om de bv af te bouwen met Jeremy voordat de baby er was. Ik vertelde dat ik dit in geen geval zou doen omdat ik wilde tandemvoeden. Ik kreeg een stomme blik en een opmerking dat ik er wel van terug zou komen 'omdat het zo zwaar was'.
Maar weinig mensen wisten het, het is toch iets wat binnenshuis gebeurt. Mijn schoonouders vonden het maar raar en een tikje pervers, maar verder geen reacties gehad eigenlijk (anders dan 'goh, kan dat?'). De midwives en de health nurse vonden het prachtig. De midwives wilden zelfs een foto van een van de zeldzame keren dat ik ze allebei tegelijk aan had liggen om bij hun praktijk op het prikbord te hangenquote:Liep jij ook tegen onbegrip aan... of stomme reacties in je omgeving?
quote:Op vrijdag 16 december 2005 13:14 schreef MiSs-TaKe het volgende: En tot op de dag van vandaag hoor ik maandelijks "en waneer stop je ermee?" Mijn antwoord is vanaf nu kort maar krachtig (dan ben ik van t gezeur af) "op zijn 18e...dan mag zijn vriendin het van me overnemen"![]()
Anneja heeft al uitgebreid antwoord gegeven, maar ik deed het als volgt:quote:Op donderdag 15 december 2005 22:22 schreef MiSs-TaKe het volgende:
[..]
Ahaa Tan...dát zocht ik dus net!
Ik wil dus ook gaan tandemvoeden met Jeremy en de baby die er aan zit te komen. Weet jij of Jeremy al het colostrum op kan drinken de eerste paar dagen..of is die voorraad de eerste daagjes 'oneindig' en pikt hij dus niet iets in wat belangrijk is voor de baby??
Ja, juist in het bijzijn en hij vond het juist geweldig dat hij niet de enige was. Maar ik heb dan ook de hele zwangerschap geroepen dat de baby in de buik ook mee moest drinken.quote:Verder; heb je Junah in het begin ook gevoed dat je zoontje het zag? Of was hij jaloers en heb je hem toen hij eenmaal aan de baby was gewend pas laten kijken (en mee-eten)?
Jeremy legt namelijk heel lief een babypop aan mijn borst en maakt overdreven drinkgeluidjes erbij, net of de pop drinktmaar na z'on 3 seconden krijgt de pop een zwieper en roept hij "Nee, ik eten!!" en duikt erop net of hij 3 dagen niks heeft gehad
Constant! Vooral omdat Jessai nog zó lang meedronk. En alle ziektes die ik heb gekregen kwamen door de BVquote:Verder kreeg ik op het cb bureau een 'goedbedoeld' advies om de bv af te bouwen met Jeremy voordat de baby er was. Ik vertelde dat ik dit in geen geval zou doen omdat ik wilde tandemvoeden. Ik kreeg een stomme blik en een opmerking dat ik er wel van terug zou komen 'omdat het zo zwaar was'. Pardon??? Hoezo demotiverendIk heb de bv (tot op heden) nooit zwaar gevonden, alleen maar makkelijk.
![]()
Liep jij ook tegen onbegrip aan... of stomme reacties in je omgeving?
Geen dank. En veel succes ermee. Het is vooral heel erg genieten. De liefde die Jessai ook voor Junah ontwikkelde omdat ze samen dronken. Zoals over elkaars handje aaien, kusjes geven met mondje vol melkquote:thanx![]()
offtopic;quote:Op vrijdag 16 december 2005 16:44 schreef MiSs-TaKe het volgende:
Ja, leuk hè. Zo heb ik er ook 1 voor mensen die maar blijven zeuren "oooh je hoopt nu zeker op een meid?"
Mwa...Als het maar niet blaft!
Je werkt toevallig niet in Eindhovenquote:Op maandag 19 december 2005 12:35 schreef Jelief het volgende:
Over rare reacties gesproken. Op mijn werk (kinderdagverblijf) zijn er collega's die het echt heel vreemd vinden als je je kind langer dan een half jaar borstvoeding geeft. Er zijn er zelfs die het heel erg vervelend zouden vinden als een moeder haar kindje op de groep borstvoeding komt geven.
Mijn opa is ook mijn grootste supporterquote:Op maandag 19 december 2005 12:35 schreef Jelief het volgende:
Onze oma's waren wel enthousiast over het voornemen om zo lang mogelijk te voeden.
Water...?? waarom krijgt hij dit dan als ik vragen mag?quote:Op donderdag 29 december 2005 21:49 schreef Randa_v het volgende:
Oke, ook hier me maar even melden
En krijgt hij langs de borstvoeding soms ook een beetje water.
Heeft er nog iemand tips met betrekking tot het voeden of de voedingen die hij nu overslaat doordat hij in slaap valt en niet meer wakker te krijgen is?
Heb ik ook hoor.quote:Op maandag 2 januari 2006 17:44 schreef Misticle_lightning het volgende:
Ik zou ook borstvoeding willen geven, maar ik weet niet of dat wel kan.
Ik heb namelijk behoorlijk grote borsten, wat totaal niet wil zeggen dat ik dus ook veel melk kan produceren. Over het algemeen hoor ik dus dat vrouwen die grote borsten hebben dus weinig melk geven. Heeft iemand hier ervaring mee.
Met groot bedoel ik dus cup G
Veel of weinig melk staat los van de cupmaat, dat is zeker. De hoeveelheid die geproduceerd wordt is ook voor iedereen verschillend omdat je kindje in principe deze hoeveelheid bepaald (vraag en aanbod). Tenzij je op vaste tijden gaat voeden en bepaalde vaste hoeveelheden af gaat kolven.quote:Op maandag 2 januari 2006 17:44 schreef Misticle_lightning het volgende:
Over het algemeen hoor ik dus dat vrouwen die grote borsten hebben dus weinig melk geven. Heeft iemand hier ervaring mee.
Met groot bedoel ik dus cup G
Ik gebruik altijd deze pagina om de verschillende houdingen te laten zien: http://www.borstvoeding.com/houdingen.htmlquote:Op dinsdag 3 januari 2006 15:43 schreef Saffier het volgende:
en daar had ik nou net op gehoopt om hem te kunnen voeden zonder zijn gewicht te moeten dragen. Iemand tips? We hebben een waterbed en in het ziekenhuis zei de verpleegster dat je met een beetje oefenen heel makkelijk in bed kan voeden.
idem ditoquote:Op maandag 2 januari 2006 23:40 schreef Jonnetje het volgende:
[..]
Heb ik ook hoor.
En de bv gaat hier![]()
Je hebt wel doorgescrolt? Want er staan naar beneden nog meer liggende houdingen waar noch het gewicht dragen noch zelf moeten steunen bij aan te pas komtquote:Op woensdag 4 januari 2006 11:43 schreef Saffier het volgende:
Nebelung dat zijn heel duidelijke plaatjes, bedankt. Maar op het tweede liggende plaatje lijkt de moeder op haar elleboog te steunen, dat vind ik nou net zo vermoeiend en als ik lig als het eerste plaatje heb ik moeite om mijn evenwicht te houden. Ik ga nog even verder 'zoeken' naar wat voor mij het prettigst is.
Helaas staan de beste stuurlui aan wal! Probeer het je niet aan te trekken meid, met kolven krijg je meestal minder als wanneer je kindje bij je drinkt, je doet het dus hardstikke goed!quote:Op zaterdag 7 januari 2006 12:10 schreef Randa_v het volgende:
Mijn frustatie kwam vooral door een familielid, die vond dat ik "al zo weinig kolf". Terwijl ik vind ik nog aan het opbouwen ben en dat ook aan het resultaat te zien is. En bedankt voor alle antwoorden, die had ik gewoon even nodig, na een opmerking uit zo een hoek.
Suzanna, wij zijn begonnen met vingervoeden, maar toen de kraamhulp bijna wegging toch overgestapt op de fles. Hij herkent en weet wel nog steeds hoe hij een tepel vast moet pakken, dus ik voorzie geen tepel/speenverwarring.
Ik denk ook dat onze Merlijn te ongeduldig of misschien zelfs te lui is om het goed te doen. Als het mislukt, weet ik ook dat het niet aan mij gelegen heeft.
Nee, niet dat ik weet. Maar hij kan het ook goed doen hoor, alleen is dat vaak perongeluk. Aan de fles gaat het wel goed, alleen ook hier gaat hij soms likken.quote:Op dinsdag 10 januari 2006 11:18 schreef nebelung het volgende:
Heeft er iemand al gekeken naar zijn tongriempje? Die kan te kort zijn, dan kan hij gewoon niet zuigen op de juiste manier.
Dit klinkt voor mij toch erg als zuigverwarring, bij de fles gebruikt hij zijn tong immers op die manier om de stroom melk even te stoppen om te kunnen slikken. Aan de borst werkt dat natuurlijk niet. Oh godver, ik kan me echt kwaad maken op dat ziekenhuis van jou, want dat weer oplossen kost echt tijd en energie en daar heb je al zo veel van als jonge moederquote:Op dinsdag 10 januari 2006 11:16 schreef Randa_v het volgende:
Alleen als je dan ziet hoe hij hem vastpakt,. Met zijn tong likt hij mijn tepel zeg maar, net een ijsje, hij zuigt niet hard genoeg aan de tepel en de tepel wordt helemaal in mijn borst geduwd.
Nee, hebben we toen de borstvoeding dreigde te mislukken ook geprobeerd. Hij duwt het tepelhoedje helemaal in mijn borst en gaat er net zoals bij een tepel aan likken.quote:Op dinsdag 10 januari 2006 15:47 schreef Saffier het volgende:
Randa is een tepelhoedje niet iets voor Merlijn?
Wat goed joh, er zit echt vooruitgang in hè?quote:Op donderdag 12 januari 2006 16:25 schreef Randa_v het volgende:
Merlijn heeft vandaag weer aan de borst gedronken. Hij heeft bijna een 20 minuten aan de borst gezogen, in beginsel liep het zelfs langs zijn mondje toen hij de borst eindelijk goed had.En daarna is hij gewoon in slaap gevallen, hij zoog 3 keer en hield weer rust en zo verder.
Het borstvoeding geven vind ik toch moeilijk. Althans zoveel opemerkingen en meningen in de directe omgeving maken het mij toch lastig. Ik wil wel borstvoeding geven, maar het moet niet iedere keer weer een gevecht zijn en op de momenten dat ik het zelf wil. Ik merk namelijk dat ik best tegenop zie soms omdat het zo een pijn deed, het borstvoeding geven met beschadigde tepels. Nu doet het ook een beetje pijn, omdat Merlijn het toch 2 keer pijnlijk verkeerd deed tijdens het drinken. Maar gelukkig ziet de tepel er gaaf uit.Ik voelde me er ook goed onder om hem de borst aan te bieden.
Ja, dat was het zekerquote:Op donderdag 19 januari 2006 12:11 schreef Suzanna het volgende:
Ladybos: ik kan me jouw bv-periode nog wel herinneren...wat een ramp was dat, vanwege allerlei bijkomende problemen...echt heel zwaar is dat geweest he?
klein tipje: doe rustig aan!quote:Op zaterdag 21 januari 2006 22:07 schreef Randa_v het volgende:
Vandaag ga ik voor over de 500 cc in 5x kolven. Zal ik morgen maar eens gaan beginnen met het aanleggen opbouwen na een rustdag vandaag.
De meeste van deze tips heb ik al geprobeerd.quote:Op donderdag 26 januari 2006 00:07 schreef poemojn het volgende:
Nee, zelf niet. De ervaringen die ik hier en daar las zijn erg wisselend. Misschien kun je ook nog iets met deze lijst tips?
quote:Op woensdag 14 september 2005 16:23 schreef TearSong het volgende:
Ik las ergens dat in Belgie nu deze affiches hangen:
[afbeelding]
Het doel van deze campagne is de Belg duidelijk maken dat je bij het liberaal ziekenfonds een premie krijgt als je borstvoeding geeft. Op de vraag waatom ze dan geen borstvoeding gevende moeder hebben afgebeeld zei de reclamemaker letterlijk: "Zo'n vrouw ziet er niet uit. Die is kapot. Die kan het eigenlijk niet aan. Die borsten zitten vol melk en wat nog allemaal. Dan pas zou je een walgelijk beeld gaan verspreiden."
![]()
goeie knoppen zeg!
Zo walgelijk vind ik mijn borsten eigenlijk niet, maar dat kan aan mij liggen natuurlijk![]()
Die borsten lijken zelfs wel nep. siliconengevuld ipv melkgevuld.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |