abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_31353277
quote:
Op dinsdag 11 oktober 2005 09:12 schreef renzell het volgende:
Joepie!
Julius is vandaag een half jaar en ik heb vandaag een half jaar borstvoeding gegeven.
Met vallen en opstaan is het gegaan en met af en toe zeer gemengde gevoelens, maar ik heb het half jaar gehaald en ben eigenlijk best een beetje trots op mezelf!
En terecht!
  dinsdag 11 oktober 2005 @ 10:29:15 #102
34891 melonovy
La Kutschie
pi_31354104

yeah, de feestkoe mag weer van stal

goed gedaan Renz!
Het voelt goed hè?
A je to!
pi_31354889
Yeah Renzell !

Een half jaar bv!
W ~ H ~ T
  dinsdag 11 oktober 2005 @ 11:09:21 #104
105888 renzell
Ik wil alleen maar zwemmen.
pi_31354994
Mel: hihaaaaaaa!
pi_31355057
wow... een half jaar! goed hoor, gefeliciteerd!! en Julius alweer een half jaar... wat gaat het hard!
Praten zonder iets te zeggen, maar me toch vertellen
dat wat wij hebben, onbreekbaar is...
je avatar vroeg om een wachtwoord en is daarom verwijderd
  dinsdag 11 oktober 2005 @ 11:34:49 #106
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_31355523
Renzell, je mag zeker trots zijn op een half jaar BV hoor!!!

I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_32655206
ah, *stof van topic afklopt*
quote:
Op maandag 28 november 2005 19:20 schreef renzell het volgende in 'hoe gaat het met de moeders' :
Jammerlijk is alleen dat Julius het knaagdier mijn borst heeft opengeknaagd en het voeden dientengevolge echt TE veel pijn doet momenteel. En om heel eerlijk te zijn, voelt dit een beetje als de spreekwoordelijke druppel en denk ik er sterk over de handdoek in de ring te gooien wat betreft de borstvoeding. Ik geef het nog even de kans, maar als dit binnen een week of twee niet genezen is, dan moet Juul jammerlijk genoeg afscheid gaan nemen van het gezellige natafelen bij moeders aan de borst. Ik zou dit echter wel echt jammer vinden, want ik ben zo gaan houden van die momenten samen met mijn kleine haasje. Het idee echter, dat ik zo meteen naar beneden moet omdat ie eigenlijk ECHT gevoed moet worden nu, maakt dat ik al bijna tranen in mijn ogen krijg van de pijn. AAAAAAAH!
renzell, baalen zeg, en dat komt ook wel erg ongelegen nu. mijn vraag ook nog even herhaald: heeft ie je echt flink gebeten dus? of is 't misschien spruw oid?

ik denk er natuurlijk ook wel eens over hoe lang ik hier nog mee door ga, maar het gaat allemaal nog zo goed dat ik het op dit moment een moeilijker besluit zou vinden om te stoppen dan om door te gaan. alleen van 't kolven op m'n werk begin ik een beetje genoeg te krijgen. op zich is 't niet eens erg vervelend, maar het feit dat ik er m'n werk voor moet onderbreken wel. ik schuif het steeds verder op, en kolf nu meestal nog maar 1x daar, en als ik thuis kom dan nog snel even (terwjil Piet dan op m'n vingers (lees: tepels) staat te kijken en er eten op tafel moet komen, ook wat onhandig dus. maar ja, anders kom ik niet aan voldoende voorraad voor op het kinderdagverblijf de volgende dag (anna krijgt nog altijd 2 flessen van 200 cc mee).

wat ik verder opmerkelijk vind is dat mijn linkerborst sinds die borstontsteking (al was ik er zo tijdig bij dat het nauwelijks echt tot een ontsteking gekomen is volgens mij maar ok) nooit meer helemaal goed terug op productieniveau van voorheen gekomen is. het lijkt erop dat die klieren dus echt een flinke opdonder gehad hebben. vooral met kolven kan ik natuurlijk precies zien hoeveel er uit komt en links produceert nog slechts ongeveer de helft van rechts. rechts compenseert daar aardig voor hoor. maar toch, ik had 't liever wat gelijker verdeeld. straks groei ik nog scheef! ik probeer links wel altijd extra te stimuleren, bijv meestal links beginnen (en er nog eens mee eindigen ook) maar het lastige is dat anna aan die kant ook eerder 'uitgekeken' is (en rechts juist uren kan blijven lurken als ze de kans krijgt) dus dat versterkt die ongelijkheid ook weer.

nou ja, luxeprobleempjes zijn het!

hoe gaat 't met de nieuwe borstvoedenden onder ons?
pi_32655267
wel grappig trouwens is dat steeds meer mensen me met heel grote ogen aankijken als ik vertel dat ik nog BV geef. de eerste echt afkeurende blikken nu ook geregistreerd. *dat ik dat nog mee mag maken, snik! *
pi_32656584
gefeliciteerd renzell

Ik ken het bix, als we het hebben over de tijd dat ik 9 maand bv gegeven heb, staan ze me raar aan te kijken
of krijg ik joh is dat niet overdreven lang...
We hopen dat ze je vleugels geven, zodat je overal kunt komen, dat je terugkomt in onze dromen, en met ons meevliegt in ons leven
Blonde haren,blauwogen zomaar uit een sprookjesboek gevlogen...
pi_32656912
Die afkeurende blikken begin ik nu al te krijgen Of opmerkingen als: 'het is nu zeker wel tijd om af te gaan bouwen he?' 'nu hij tandjes krijgt ga je zeker wel stoppen he?' en 'je wil toch niet nog steeds borstvoeding geven als hij al begint te lopen?'

Eigenlijk gaat alles hier nog prima. Kolven vind ik nog steeds een ramp maar gelukkig hoef ik dat niet al te vaak te doen. En de BV verloopt nog goed. Heb een paar keer staan jodelen nu Tomas tandjes heeft om mee te bijten, maar niks ernstigs
She said you can paint your sky any colour
And you can paint your dark as dark as you need
And you can paint your light as light as you please
It's all up to you
pi_32658428
Da's vervelend ook Renzell

Bix, wel fijn dat het goed gaat! Als je het kolven echt zat bent kun je haar overdag misschien ook gewoon eten en drinken geven ipv melk? Tegen 1 jaar is de fv-regel toch dat 500ml melk genoeg is?

Hier wordt niet eens meer gevraagd of ze nog bv krijgt.
Oja, fyi: gisteren weer ongesteld geworden, 1e keer sinds de bevalling. Jammer, maar 17 maanden is ook niet gek natuurlijk.
pi_32658644
17 maanden is helemaal niet gek. Ik hoop dat het bij mij ook nog even wegblijft!
She said you can paint your sky any colour
And you can paint your dark as dark as you need
And you can paint your light as light as you please
It's all up to you
pi_32658680
wow, dat heb je lang tegen weten te houden poemojn! anna krijgt natuurlijk ook al veel 'gewoon' eten en een beetje water overdag, maar ik ben bang dat als ik de overdag voeding(en) helemaal weg laat het ook voor de rest van de voedingen erg snel afgelopen zal zijn. dus misschien eerst maar eens terug naar 1 overdag-voeding (althans op het kdv, thuis verloopt het toch vaak wat grilliger / meer verspreid).
pi_32658700
hoevaak voed jij myrthe eigenljk nog op een dag poemojn?
pi_32658781
Nog 3x meestal, soms 2. 's Morgens bij het wakker worden (maar die valt wel eens weg), 's middags voor haar middagdutje (valt wel eens weg als ze in de buggy tijdens het wandelen in slaap valt maar dat haal ik dan later meestal in ivm stuwing) en 's avonds als ze gaat slapen.
pi_32658890
en wat drinkt ze daarnaast nog? (of helemaal niks?)
pi_32659208
Meestal water, maar ook wel roosvicee, appelsap (aangelengd vaak), thee, dat soort dingen. Er is altijd een beker met wat te drinken die ze kan pakken als ze dorst heeft.
  dinsdag 29 november 2005 @ 09:07:41 #118
105888 renzell
pi_32664138
Bix; Juul heeft idd flink gebeten en de huid rond de tepel is op verschillende plaatsen echt open gegaan. Dit is zeer pijnlijk met voeden. Ik moet echt m'n best doen om het niet uit te schreeuwen. Natuurlijk heb ik geprobeerd hem los te klikken zodra hij zijn tanden erin wil zetten, maar hij snapt volgens mij echt niet dat hij de veroorzaker van dat gekerm van mij is. En zelfs echt echt boos worden helpt niet. Nu voed ik dus met tranen in m'n ogen en hand klaar bij zijn mondje om hem los te klikken zodra hij even niet meer drinkt (want dan is de kans dat ie gaat bijten extra groot). Vandaag ga ik idd kolven denk ik, want het moet echt even tijd krijgen om te genezen. Dit is niet te doen zo. Anders vanmiddag ook maar even kijken of ik ergens tepelhoedjes kan kopen.

Juul hier krijgt sinds een paar dagen yoghurt bij zijn eten 's middags (en vindt dit heerlijk) en dus is er voor mij weer een voedinkje weggevallen. Fijn wel!

Hoeveel/ vaak drinkt Anna eigenlijk nog?

[ Bericht 5% gewijzigd door renzell op 29-11-2005 10:57:21 ]
pi_32664916
Auw, dat bijten herken ik maar al te goed! Hier nog zo 1 die het lekker vindt zijn tandjes er in te zetten. Laatst was ik het helemaal zat, 5x in 1 etmaal was de druppel. Boos aanspreken, wegleggen, afkoppelen, niets hielp. Grrr. Ik was er klaar mee en dus was ik begonnen met afbouwen, als er toen een pil was om direct te stoppen, dan had ik 'm genomen.
Maar goed, sinds die beslissing heeft Yoram niet meer gebeten. Ik zat toen op 2 flessen kunstvoeding op een dag en die heb ik inmiddels weer vervangen voor de borst. Ik vind de borst veel gezelliger, veel beter en eerlijk gezegd ben ik gewoon helemaal geen flessenmoeder.
Hij krijgt af en toe nog wel een flesje pap omdat hij zo vreselijk hongerig is en ik een beetje een energiedip heb, en dat is wel lekker dat hij dat ook accepteert, alhoewel hij wel een voorkeur heeft voor de borst.

De afkeuerende blikken mag ik ook al gaan incasseren, maar het doet me weinig, ze moeten eens weten hoe goed het is, dan denken ze wel anders!

Zaterdag hadden we Sinterklaasviering op Remco's werk en toen Yoram bij Sinterklaas moest komen vroeg Piet of hij ook een pepernootje mocht, nee dus, "maar wat mag hij dan wel snoepen?" vroeg Piet, waarop ik zei "Yoram snoept nog lekker van de borstvoeding" Piet moest lachen en zei "tja, dat hebben Sint en ik niet voor de kleine."

En Bix, bij meer vrouwen is de productie verschillend per borst, bij mij is het ook 1/3 rechts en 2/3 links. Er zijn zelfs vrouwen die met 1 borst voeden, terwijl ze er wel 2 hebben hoor!
Het voelt goed hè?
A je to!
  dinsdag 29 november 2005 @ 10:58:26 #120
105888 renzell
pi_32666123
Bar, waar feliciteer je me mee? Met een Julius die mijn borsten kapot knaagt of met dat halve jaar borstvoeding dat nu al anderhalve maand geleden is...?
pi_32666177
ik heb weer helemaal zin in de borstvoedingsperiode Daar verheug ik me nu alweer helemaal op. Ik hoop het langer vol te houden dan bij Amber. Ik hoop dus ook dat de pijn een stuk minder is. Bij de zwangerschap van Amber had ik zodra het koud werd pijn in mijn tepels Nu heb ik daar nog maar 1x last van gehad, dus misschien is dat een goede voorbode (pijn tijdens de zwangerschap leek bijzonder veel op de pijn tijdens de bv)
  dinsdag 29 november 2005 @ 11:23:36 #122
31820 Martineke
Mama van Maxim en Romijn
pi_32666685
hebben wij er samen weer zin in
mijn vereiste net zoals bij Maxim is weer 6 mnd volledig, en daarna zie ik wel weer hoe het gaat lopen.
  dinsdag 29 november 2005 @ 12:17:12 #124
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_32667967
Hier ook een borstvoedende moeder. De ene keer is Tobias in 20 minuten klaar en verzadigd en de andere keer is hij na 5 kwartier nog niet klaar. Als hij zo lang bezig is word ik het weleens zat, heb rechts ook een paar mooie tepelkloven en als hij dan zo lang bezig is gaat dat goed zeer doen!
Ik wil ook heel graag 6 maanden bv geven. Ik heb altijd het idee gehad dat na 6 weken een 'omslagpunt' komt. Zo van als je voorbij die 6 weken bent, redt je het ook wel naar de 6 maanden. Tobias is nu 4.5 week oud en de bv gaat nu lekker, ik ga zeker voor dat half jaar!
Hij weet alleen van lekker slapen, en ver daarbuiten lopen schapen.
De zon schijnt op zijn donk're haren, zo blijf ik heel lang naar hem staren.
Wie ben jij in dit leven om je droom op te geven?
Ylana
pi_32712757
Nova ging vandaag over het moedermelknetwerk. Ik heb het neit gezien maar de uitzending komt vast nog wel online: website Nova.

Saffier, dat van die 6 weken klopt meestal wel, kwam mijn kraamhulp iig ook mee al duurde het bij mij 2 weekjes langer
pi_32714008
quote:
Op dinsdag 29 november 2005 10:01 schreef melonovy het volgende:
En Bix, bij meer vrouwen is de productie verschillend per borst, bij mij is het ook 1/3 rechts en 2/3 links. Er zijn zelfs vrouwen die met 1 borst voeden, terwijl ze er wel 2 hebben hoor!
weet ik hoor, maar bij mij was het voorheen wel ongeveer gelijk. dus ik vind 't wel een opmerkelijke verandering, na zo'n (vrij lichte in mijn ogen) borstontsteking.

saffier, fijn dat 't zo goed gaat! (en dat de kolf het goed doet. )
pi_33076654
Ik kan een electrische kolf lenen van een vriendin! Ze heeft hem amper gebruikt en dacht meteen aan mij. Lijkt me erg handig. Mijn linkerborst wil niet goed gekolft worden, mijn rechter juist wel. Best maf!
In welke hoeveelheid en hoe (ijsklontbakje oid) kun je het beste afgekolfte melk invriezen? Ik ben alvast bezig met kolven, mede omdat Kim 29 dec 1 nachtje uit logeren gaat. En hoe warmen jullie het op? Magnetron mag volgens mij niet, omdat de voedingsstoffen dan gedood worden ofzo. Ik heb een flessenwarmer, geen idee hoe lang dat duurt. En ik geloof dat je het ook in een pan kokend water kan doen en onder de warme kraan kunt houden. En klopt het dat je het niet in de deur van de koelkast mag neerzetten?
Vragen, vragen, vragen weer!
pi_33076689
Ik geloof dat je het niet mag ontdooien in de magnetron, maar wel opwarmen, maar ben er niet zeker van...
pi_33080387
Ingrid, hier iets over kolven, spruw, en antwoord op je vraag:
quote:
Bewaar afgekolfde melk niet buiten de koeling. In de koelkast is verse moedermelk maximaal vijf dagen houdbaar, mits je hygiënisch te werk gaat bij het kolven, de melk achterin en onderin de koelkast bewaard. Verse moedermelk kan je ook direct invriezen. In een afgesloten plastic beker blijft die enkele maanden goed. Natuurlijk blijft direct de moedermelk uit de borst geven het beste. Het opwarmen van afgekolfde moedermelk in de magnetron wordt soms wel eens geadviseerd. Echter, uit recent onderzoek is gebleken dat belangrijke voedselbestanddelen verloren gaan. Daarom is het beter om de moedermelk "au bain Marie" op te warmen.
bron

En Bix, zijn je borsten al weer in evenwicht?
Het voelt goed hè?
A je to!
  donderdag 15 december 2005 @ 11:53:24 #130
63367 Jdee
diep ademhalen... hou vast...
pi_33098230
quote:
Op woensdag 30 november 2005 23:02 schreef poemojn het volgende:
Nova ging vandaag over het moedermelknetwerk. Ik heb het neit gezien maar de uitzending komt vast nog wel online: website Nova.
er zijn al best een groep vrouwen die dit doen geloof ik. stoer he
..en laat gaan...
  donderdag 15 december 2005 @ 15:12:04 #131
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_33103024
In het ziekenhuis zeiden ze tegen mij dat je moedermelk 48 uur in de koelkast kan bewaren en 3 maanden in de vriezer. Verse moedermelk eerst af laten koelen in de koelkast voor je het in de vriezer stopt (aldus het ziekenhuis). Niet opwarmen in de magnetron maar in een flessenwarmer. (onder de warme kraan of in een pannetje heet water kan ook hoor ingrid). En voor de goede temperatuur laat je een paar druppels op de binnenkant op je pols vallen, als het aangenaam voelt (lichaamstemperatuur ) is het goed.
Ylana
pi_33104757
Tnx! Ik heb nu de electrische kolf. Ik hoop dat het makkelijker gaat. Ik geloof dat ik 's morgens meer melk heb, dus ga ik dan kolven. Kim drinkt nu goed aan de borst!
  donderdag 15 december 2005 @ 16:45:41 #133
24188 Belana
kloon van belana
pi_33105977
bv mensjes, ik wil straks ook weer bv gaan geven, ben me aan het orienteren op een goeie electrische kolf, nog aanraders?
stormy waters...
sailin'
pi_33106202
ik ben tevreden over de Medela mini electric plus (tweezijdig), en ik gebruik 'm heel veel. maar je zou ook eens hier kunnen kijken belana: http://www.borstvoedingswinkel.nl/ in 't midden van de pagina in dat paarse blokje staat een link naar de 'kolfwijzer'. hoe objectief die is weet ik niet.
  donderdag 15 december 2005 @ 17:06:18 #135
24188 Belana
kloon van belana
pi_33106656
wat zijn die dingen duur zeg
stormy waters...
sailin'
pi_33106725
Ik heb de avent handkolf. Dat is dan wel geen elektrische, maar ik was er wel tevreden over.
  donderdag 15 december 2005 @ 17:09:10 #137
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_33106734
Ik heb de electrische van Medela. Eerst in het ziekenhuis de 'professionele' zeg maar gehad, en die heb ik ook gehuurd bij de thuiszorg voor een week of drie (ook een Medela ¤ 1.95 per dag, geweldig ding om de bv goed op gang te brengen! Ik had hem in totaal maar een week nodig denk ik om op gang te brengen, maar ik vond hem zo prettig dat we hem wat langer hebben gehuurd. Kon ik ook wennen aan de andere, die voelde iets anders aan). Die beviel mij het beste, maar dat ding is gewoon te duur om zelf aan te schaffen. De Medela die ik heb gekocht is een klein en handzaam dingetje met een hoop kracht. Hij is regelbaar (erg prettig) en ik vind hem erg handig in gebruik. Enige nadeel is het geluid wat hij maakt, daarom heb ik er ook een handkolf bij, van Avent.

Dit is de gekochte Medela;

De professionele;

Als je nog meer vragen hebt hoor ik 't wel.
Ylana
  donderdag 15 december 2005 @ 17:11:26 #138
24188 Belana
kloon van belana
pi_33106803
ik heb dus de handkolf van avent nog, maar ik kreeg lamme klauwen van dat ding. ik had een medela (een hele oude) van een vriendin, die beviel wel. ik stoorde me niet aan het geluid. Maar is huren nou goedkoper of uiteindelijk duurder?
stormy waters...
sailin'
pi_33106819
ligt er helemaal aan hoe lang je 'm gebruikt denk ik. en of je 'm weer verkoopt na afloop. (wat dat betreft kun je nog beter investeren in zo'n hele dure, die ben je echt zó weer kwijt via marktplaats!)
  donderdag 15 december 2005 @ 17:12:51 #140
24188 Belana
kloon van belana
pi_33106833
ow, die mini medela valt kwa prijs wel mee, is wel te doen
stormy waters...
sailin'
pi_33106886
ik kreeg dus helemaal geen lamme armen (niet dat ik me kan herinneren iig). Ik weet nog wel dat op topmomenten 1x indrukken voldoende was voor een flink aantal cc's

mensen, ik krijg echt weer zin in de bv
  donderdag 15 december 2005 @ 17:17:33 #142
24188 Belana
kloon van belana
pi_33106943
nou, bij mij ging dat dus niet helemaal lekker, maar dat kan wel aan mij liggen... hij was wel goed om de boel op gang te brengen, misschien wacht ik het wel gewoon af, kan dit keer wel heel anders gaan en ik heb hem nog.
stormy waters...
sailin'
  donderdag 15 december 2005 @ 17:17:12 #143
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_33106946
Die mini heb je er in een paar weken al 'uit'. (dacht in 6 weken al) Die is iets van ¤ 70,-- dacht ik en de professionele huren is ¤ 1,95 per dag.
Ylana
pi_33107034
quote:
Op donderdag 15 december 2005 17:17 schreef Belana het volgende:
nou, bij mij ging dat dus niet helemaal lekker, maar dat kan wel aan mij liggen... hij was wel goed om de boel op gang te brengen, misschien wacht ik het wel gewoon af, kan dit keer wel heel anders gaan en ik heb hem nog.
dan kun je hem altijd kopen nog
Maar het zal wle zo zijn dat iedere "borstvoeding" anders is, net zoals iedere zwangerschapzeg maar.
Wat bij mij lekker ging hoeft bij een ander natuurlijk van geen kanten te gaan en andersom net zo.

Nog een half jaar
  donderdag 15 december 2005 @ 17:25:18 #145
24188 Belana
kloon van belana
pi_33107140
Nou, die van mij die kreeg ik op een gegeven moment niet goed vaccuum meer kan ik me herinneren en ik kon er niet achter komen waarom niet. Ik ga hem eens opsnorren.
thanks!
stormy waters...
sailin'
  donderdag 15 december 2005 @ 17:31:29 #146
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_33107288
Twee weken geleden hebben we een knoop doorgehakt. Klinkt erger dan het is hoor, het ging eigenlijk heel makkelijk: Jessai is van de borstvoeding af. Hij dronk nog steeds iedere avond een volle voeding mee met zijn zusje, maar ik vond hem nu echt wel 'wat te groot'

Maar het is wel raar: drie jaar en negen maanden heeft hij gedronken, en niet zo'n beetje ook. Tot voor kort wilde hij ook niets van stoppen weten, maar nu vond hij zichzelf ook wel groot genoeg om niet meer bij mij te drinken.

Junah blijft voorlopig nog even, gelukkig
  donderdag 15 december 2005 @ 18:30:19 #147
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_33108648
Tan, wat onvoorstelbaar! Knap hoor!

Ik ga ook weer voor de bv over een half jaar. Hoop dat het weer net zo'n superstart heeft als bij Léon toen. En de kraamhulp moet ver uit de buurt blijven dat weet ik wel. Als ik nog terugdenk aan die kraamhulp.
Als je niet lacht, ben je dood.
pi_33116805
quote:
Op donderdag 15 december 2005 17:31 schreef Tan het volgende:
Hij dronk nog steeds iedere avond een volle voeding mee met zijn zusje, maar ik vond hem nu echt wel 'wat te groot'
Ahaa Tan...dát zocht ik dus net!
Ik wil dus ook gaan tandemvoeden met Jeremy en de baby die er aan zit te komen. Weet jij of Jeremy al het colostrum op kan drinken de eerste paar dagen..of is die voorraad de eerste daagjes 'oneindig' en pikt hij dus niet iets in wat belangrijk is voor de baby??

Verder; heb je Junah in het begin ook gevoed dat je zoontje het zag? Of was hij jaloers en heb je hem toen hij eenmaal aan de baby was gewend pas laten kijken (en mee-eten)?
Jeremy legt namelijk heel lief een babypop aan mijn borst en maakt overdreven drinkgeluidjes erbij, net of de pop drinkt maar na z'on 3 seconden krijgt de pop een zwieper en roept hij "Nee, ik eten!!" en duikt erop net of hij 3 dagen niks heeft gehad

Verder kreeg ik op het cb bureau een 'goedbedoeld' advies om de bv af te bouwen met Jeremy voordat de baby er was. Ik vertelde dat ik dit in geen geval zou doen omdat ik wilde tandemvoeden. Ik kreeg een stomme blik en een opmerking dat ik er wel van terug zou komen 'omdat het zo zwaar was'. Pardon??? Hoezo demotiverend Ik heb de bv (tot op heden) nooit zwaar gevonden, alleen maar makkelijk.
Liep jij ook tegen onbegrip aan... of stomme reacties in je omgeving?

thanx

[ Bericht 1% gewijzigd door MiSs-TaKe op 15-12-2005 22:24:33 (grammatica) ]
Never argue with an idiot, they drag you down to their level... and then beat you with experience!
pi_33125949
quote:
Op donderdag 15 december 2005 22:22 schreef MiSs-TaKe het volgende:
Ik wil dus ook gaan tandemvoeden met Jeremy en de baby die er aan zit te komen. Weet jij of Jeremy al het colostrum op kan drinken de eerste paar dagen..of is die voorraad de eerste daagjes 'oneindig' en pikt hij dus niet iets in wat belangrijk is voor de baby??
Ik ben Tan dan wel niet, maar ik heb wel een poosje getandemd Zolang je Jeremy steeds na de baby laat drinken krijgt de baby genoeg. Dat kan je hem nu misschien al aan zijn verstand gaan peuteren, dat de baby straks altijd eerst mag omdat die nog geen andere dingen mag eten dan bij jou (en hij wel). Oja, mijn oudste kreeg wel bijzonder zachte poep van de colostrum die hij meepikte
quote:
Verder; heb je Junah in het begin ook gevoed dat je zoontje het zag? Of was hij jaloers en heb je hem toen hij eenmaal aan de baby was gewend pas laten kijken (en mee-eten)?
Mijn oudste was 2.5 toen zijn broertje werd geboren en had als 'vaste' drinkmomenten dat ie mocht drinken voor hij ging slapen, en als hij wakker werd. Hij is nooit jaloers geweest, zijn broertje zorgde juist dat er weer extra veel melk was (voor de bevalling was dat echt nog drie slokken per dag ofzo). Maar ik zie nu bij een vriendin wel dat haar oudste jaloers is op de baby, die voedt ze dus zo veel mogelijk buiten zijn zicht. Ik denk dat het gewoon een beetje van je kind afhangt of ie jaloers wordt of niet.
Een drinkende baby was trouwens voor oudste ook een 'speciaal' moment, dan mocht hij even televisie kijken of scheepte ik hem af met sap en een koekje.
quote:
Jeremy legt namelijk heel lief een babypop aan mijn borst en maakt overdreven drinkgeluidjes erbij, net of de pop drinkt maar na z'on 3 seconden krijgt de pop een zwieper en roept hij "Nee, ik eten!!" en duikt erop net of hij 3 dagen niks heeft gehad
schattig
quote:
Verder kreeg ik op het cb bureau een 'goedbedoeld' advies om de bv af te bouwen met Jeremy voordat de baby er was. Ik vertelde dat ik dit in geen geval zou doen omdat ik wilde tandemvoeden. Ik kreeg een stomme blik en een opmerking dat ik er wel van terug zou komen 'omdat het zo zwaar was'.
Ik vond het helemaal niet zwaar. Oudste was in vijf minuten klaar, en dat drie of vier keer op een dag, tjonge wat waren dat twintig loodzware minuten zeg. Not.
quote:
Liep jij ook tegen onbegrip aan... of stomme reacties in je omgeving?
Maar weinig mensen wisten het, het is toch iets wat binnenshuis gebeurt. Mijn schoonouders vonden het maar raar en een tikje pervers, maar verder geen reacties gehad eigenlijk (anders dan 'goh, kan dat?'). De midwives en de health nurse vonden het prachtig. De midwives wilden zelfs een foto van een van de zeldzame keren dat ik ze allebei tegelijk aan had liggen om bij hun praktijk op het prikbord te hangen
pi_33131708
Oke, bedankt voor je antwoord!!
Ik weet alleen niet of Jeremy al snapt dat de baby alleen nog maar bij mamma mag eten..hij is nu 15,5 mnd. Alhoewel..hij snapt dingen heel snel dus wie weet.
Jeremy heeft 2 vaste drinkmomenten, smorgens bij mij in bed, en 's avonds bij mij in de badkuip. Overdag komt hij op willekeurige momenten... hij eet tot op heden z'on 10 tot 30 minuten. Moet dus maar op het moment uitvogelen of het verstandig is dat Jeremy het ziet dat de baby drinkt. Pas als hij niet jaloers is denk ik dat je ze samen aan kan leggen en kan gaan tandemvoeden.

Normaliter zouden weinig mensen het weten van het tandemvoeden...maar ik krijg zó vaak de vraag "Ga je nu wéér bv geven" en vervolgens "tot hoe lang heeft Jeremy gehad?" Sja..ik kan natuurlijk liegen en zeggen dat ik hem 6 weken heb gevoed haha. Ik ben eigenlijk altijd eerlijk en zeg dat hij nog steeds bv krijgt. En als de baby er is dan???????? En zo eindig je uiteindelijk alsnog met de uitleg van tandemvoeden.
Mijn schoonmoeder had na 6 weken al zoiets vanne "Oooh..maar nu zitten er toch geen echte voedingsstoffen meer in de bv...je kan beter stoppen hoor" En tot op de dag van vandaag hoor ik maandelijks "en waneer stop je ermee?" Mijn antwoord is vanaf nu kort maar krachtig (dan ben ik van t gezeur af) "op zijn 18e...dan mag zijn vriendin het van me overnemen"

Nogmaals bedankt voor je antwoord
Never argue with an idiot, they drag you down to their level... and then beat you with experience!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')