En terecht!quote:Op dinsdag 11 oktober 2005 09:12 schreef renzell het volgende:
Joepie!![]()
Julius is vandaag een half jaar en ik heb vandaag een half jaar borstvoeding gegeven.
Met vallen en opstaan is het gegaan en met af en toe zeer gemengde gevoelens, maar ik heb het half jaar gehaald en ben eigenlijk best een beetje trots op mezelf!![]()
renzell, baalen zeg, en dat komt ook wel erg ongelegen nu. mijn vraag ook nog even herhaald: heeft ie je echt flink gebeten dus?quote:Op maandag 28 november 2005 19:20 schreef renzell het volgende in 'hoe gaat het met de moeders' :
Jammerlijk is alleen dat Julius het knaagdier mijn borst heeft opengeknaagd en het voeden dientengevolge echt TE veel pijn doet momenteel.En om heel eerlijk te zijn, voelt dit een beetje als de spreekwoordelijke druppel en denk ik er sterk over de handdoek in de ring te gooien wat betreft de borstvoeding. Ik geef het nog even de kans, maar als dit binnen een week of twee niet genezen is, dan moet Juul jammerlijk genoeg afscheid gaan nemen van het gezellige natafelen bij moeders aan de borst.
Ik zou dit echter wel echt jammer vinden, want ik ben zo gaan houden van die momenten samen met mijn kleine haasje. Het idee echter, dat ik zo meteen naar beneden moet omdat ie eigenlijk ECHT gevoed moet worden nu, maakt dat ik al bijna tranen in mijn ogen krijg van de pijn. AAAAAAAH!
![]()
weet ik hoor, maar bij mij was het voorheen wel ongeveer gelijk. dus ik vind 't wel een opmerkelijke verandering, na zo'n (vrij lichte in mijn ogen) borstontsteking.quote:Op dinsdag 29 november 2005 10:01 schreef melonovy het volgende:
En Bix, bij meer vrouwen is de productie verschillend per borst, bij mij is het ook 1/3 rechts en 2/3 links. Er zijn zelfs vrouwen die met 1 borst voeden, terwijl ze er wel 2 hebben hoor!
bronquote:Bewaar afgekolfde melk niet buiten de koeling. In de koelkast is verse moedermelk maximaal vijf dagen houdbaar, mits je hygiënisch te werk gaat bij het kolven, de melk achterin en onderin de koelkast bewaard. Verse moedermelk kan je ook direct invriezen. In een afgesloten plastic beker blijft die enkele maanden goed. Natuurlijk blijft direct de moedermelk uit de borst geven het beste. Het opwarmen van afgekolfde moedermelk in de magnetron wordt soms wel eens geadviseerd. Echter, uit recent onderzoek is gebleken dat belangrijke voedselbestanddelen verloren gaan. Daarom is het beter om de moedermelk "au bain Marie" op te warmen.
er zijn al best een groep vrouwen die dit doen geloof ik. stoer hequote:Op woensdag 30 november 2005 23:02 schreef poemojn het volgende:
Nova ging vandaag over het moedermelknetwerk. Ik heb het neit gezien maar de uitzending komt vast nog wel online: website Nova.
dan kun je hem altijd kopen nogquote:Op donderdag 15 december 2005 17:17 schreef Belana het volgende:
nou, bij mij ging dat dus niet helemaal lekker, maar dat kan wel aan mij liggen... hij was wel goed om de boel op gang te brengen, misschien wacht ik het wel gewoon af, kan dit keer wel heel anders gaan en ik heb hem nog.
Ahaa Tan...dát zocht ik dus net!quote:Op donderdag 15 december 2005 17:31 schreef Tan het volgende:
Hij dronk nog steeds iedere avond een volle voeding mee met zijn zusje, maar ik vond hem nu echt wel 'wat te groot'
Ik ben Tan dan wel niet, maar ik heb wel een poosje getandemdquote:Op donderdag 15 december 2005 22:22 schreef MiSs-TaKe het volgende:
Ik wil dus ook gaan tandemvoeden met Jeremy en de baby die er aan zit te komen. Weet jij of Jeremy al het colostrum op kan drinken de eerste paar dagen..of is die voorraad de eerste daagjes 'oneindig' en pikt hij dus niet iets in wat belangrijk is voor de baby??
Mijn oudste was 2.5 toen zijn broertje werd geboren en had als 'vaste' drinkmomenten dat ie mocht drinken voor hij ging slapen, en als hij wakker werd. Hij is nooit jaloers geweest, zijn broertje zorgde juist dat er weer extra veel melk was (voor de bevalling was dat echt nog drie slokken per dag ofzo). Maar ik zie nu bij een vriendin wel dat haar oudste jaloers is op de baby, die voedt ze dus zo veel mogelijk buiten zijn zicht. Ik denk dat het gewoon een beetje van je kind afhangt of ie jaloers wordt of niet.quote:Verder; heb je Junah in het begin ook gevoed dat je zoontje het zag? Of was hij jaloers en heb je hem toen hij eenmaal aan de baby was gewend pas laten kijken (en mee-eten)?
schattigquote:Jeremy legt namelijk heel lief een babypop aan mijn borst en maakt overdreven drinkgeluidjes erbij, net of de pop drinktmaar na z'on 3 seconden krijgt de pop een zwieper en roept hij "Nee, ik eten!!" en duikt erop net of hij 3 dagen niks heeft gehad
Ik vond het helemaal niet zwaar. Oudste was in vijf minuten klaar, en dat drie of vier keer op een dag, tjonge wat waren dat twintig loodzware minuten zeg. Not.quote:Verder kreeg ik op het cb bureau een 'goedbedoeld' advies om de bv af te bouwen met Jeremy voordat de baby er was. Ik vertelde dat ik dit in geen geval zou doen omdat ik wilde tandemvoeden. Ik kreeg een stomme blik en een opmerking dat ik er wel van terug zou komen 'omdat het zo zwaar was'.
Maar weinig mensen wisten het, het is toch iets wat binnenshuis gebeurt. Mijn schoonouders vonden het maar raar en een tikje pervers, maar verder geen reacties gehad eigenlijk (anders dan 'goh, kan dat?'). De midwives en de health nurse vonden het prachtig. De midwives wilden zelfs een foto van een van de zeldzame keren dat ik ze allebei tegelijk aan had liggen om bij hun praktijk op het prikbord te hangenquote:Liep jij ook tegen onbegrip aan... of stomme reacties in je omgeving?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |