Auw, dat bijten herken ik maar al te goed! Hier nog zo 1 die het lekker vindt zijn tandjes er in te zetten. Laatst was ik het helemaal zat, 5x in 1 etmaal was de druppel. Boos aanspreken, wegleggen, afkoppelen, niets hielp. Grrr. Ik was er klaar mee en dus was ik begonnen met afbouwen, als er toen een pil was om direct te stoppen, dan had ik 'm genomen.
Maar goed, sinds die beslissing heeft Yoram niet meer gebeten. Ik zat toen op 2 flessen kunstvoeding op een dag en die heb ik inmiddels weer vervangen voor de borst.
![]()
Ik vind de borst veel gezelliger, veel beter en eerlijk gezegd ben ik gewoon helemaal geen flessenmoeder.
Hij krijgt af en toe nog wel een flesje pap omdat hij zo vreselijk hongerig is en ik een beetje een energiedip heb, en dat is wel lekker dat hij dat ook accepteert, alhoewel hij wel een voorkeur heeft voor de borst.
De afkeuerende blikken mag ik ook al gaan incasseren, maar het doet me weinig, ze moeten eens weten hoe goed het is, dan denken ze wel anders!
Zaterdag hadden we Sinterklaasviering op Remco's werk en toen Yoram bij Sinterklaas moest komen vroeg Piet of hij ook een pepernootje mocht, nee dus, "maar wat mag hij dan wel snoepen?" vroeg Piet, waarop ik zei "Yoram snoept nog lekker van de borstvoeding" Piet moest lachen en zei "tja, dat hebben Sint en ik niet voor de kleine."
En Bix, bij meer vrouwen is de productie verschillend per borst, bij mij is het ook 1/3 rechts en 2/3 links. Er zijn zelfs vrouwen die met 1 borst voeden, terwijl ze er wel 2 hebben hoor!