Haha ja, dat deed ik ook vaak, maar dan toen ik kloven had van hardnekkige spruwquote:Op maandag 19 september 2005 21:11 schreef poemojn het volgende:
Misschien kun je dan jezelf een deadline geven? Bijv als het 10-10 nog niet beter gaat ga je beginnen met afbouwen? Zoiets?
Ah, okequote:Op zaterdag 24 september 2005 20:29 schreef E.T. het volgende:
mel, je hebt borstvoedingsrecht tot je kindje 9 maanden is.
lekker zo laten danquote:Op zaterdag 24 september 2005 22:15 schreef bixister het volgende:
ET, dat wist ik ook niet, die 9 maanden. ik ging er eigenlijk gewoon van uit dat dat mag zolang je BV geeft!ik heb 't gewoon heel stellig gebracht: "ik geef nog BV dus moet ik kolven, waar is hier de kolfkamer?" mijn direct leidinggevende wist 't eerst niet en wilde me het invalidentoilet laten gebruiken maar gelukkig is er dus wel een prima ruimte voorhanden.
quote:
nou ik heb aan 10 minuten per keer genoeg, dat valt dus best mee. (al is het onderbrekende ervan wel irritant). hopelijk hoef ik daar niet om te stoppen, dat zou ik tamelijk idioot vinden.quote:Op zaterdag 24 september 2005 22:26 schreef E.T. het volgende:
[..]
lekker zo laten dan![]()
Wat niet weet wat niet deert.
officieel is het tot je kindje 9 maanden is en je mag een kwart van je werktijd voor het kolven gebruiken
Ja! Wilyan....quote:Op zaterdag 24 september 2005 23:04 schreef melonovy het volgende:
Drinken de oudere kindjes ook nog wel eens een slokje afgekolfde melk?
Als ik bezig ben met kolven staat Chiara al naast me te bedelen om een slokje, ze vindt het echt heel lekker, als Yoram klaar is met de fles en ik 't flesje op tafel zet, wil zij het restje wel hebben![]()
Doen jullie oudere kindjes dat ook?
Heb je 2e hands niet meer kans op infecties enzo? Schimmel bijvoorbeeld.quote:Op vrijdag 7 oktober 2005 19:15 schreef Randa_v het volgende:
Ingrid,
Een kolf hoef je niet nieuw te kopen, al je een tweedehandse koopt moet je er voor zorgen dat je de onderdelen uitkookt.
De kraamphulp helpt je met aanleggen zodat het goed gaat.
Veel informatie en vragen van anderen kun je vinden op http://www.borstvoeding.com .
Via de site http://www.lll.borstvoeding.nl heb ik net het borstvoedingshandboek besteld. Verder kun je op bijv. die site eens kijken of er nog informatieavonden zijn over borstvoeding bij jou in de buurt. Hiervoor kun je ook eens bij je thuiszorg kijken, zij organiseren deze ook wel eens.
Oke. Tnx!quote:Op vrijdag 7 oktober 2005 22:49 schreef renzell het volgende:
Ingrid; bij mijn weten maakt het echt niet uit of je een nieuwe of tweedehands kolf hebt. Uitkoken = steriliseren = bacterie-vrij maken = dus goed!![]()
Ikzelf heb de Avent handkolf en vind die erg fijn, maar heb geen ervaring met de medela's of met elektrische kolfapparaten.
Je kunt al vrij snel kolven, in principe gewoon zodra de bv goed op gang is. En ja, je kunt inderdaad bijvoorbeeld 1 borst geven en de ander kolven, of je geeft 2 borsten, waarvan de laatste een beetje, en de rest kolf je af, of je kolft 1 borst af tussen twee voedingen in, er zijn legio mogelijkheden. Het is een beetje afhankelijk van hoe het voeden straks gaat. Er is nu nog niet zo veel over te zeggen denk ik. Enne.... goede sites weet ik niet, daarvoor moet je Poemojn hebben...![]()
Ik moest me ook echt het schompes kolven om voldoende voeding voor op de creche bij elkaar te schrapen, als ik op het werk twee keer en op mijn vrije dagen een keer kolfde had ik krap aan genoeg voor zijn voedingen (en nog 50 ml per week voor de melkbank). En dan moesten ze soms de helft weggooien omdat hij ontdooide melk niet lustte, aaaargh. Het hielp bij mij mentaal erg om na zes maanden kunstvoeding ook als 'bijvoeding' te beschouwen, vanaf zes maanden kreeg hij dus half moedermelk/half kunstvoeding mee. Hij vond het nog lekkerder ook dan puur moedermelk, de kleine charlatan. Toen hij een jaar was heb ik het kolven afgebouwd (door steeds een half uur later te kolven). Hij is nu ruim twee en de ochtend- en avondvoeding doen we nog steedsquote:Op zondag 25 september 2005 00:26 schreef renzell het volgende:
Nou bah, het kolven gaat dus echt voor geen meter hier. Ik baal onwijs. Bix, ik lees net dat jij met twee keer kolven wel 500cc haalt. Nou, ik haal nu steeds nog maar 80 met 1 keer kolven.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |