quote:
Op donderdag 15 december 2005 22:22 schreef MiSs-TaKe het volgende:Ik wil dus ook gaan tandemvoeden met Jeremy en de baby die er aan zit te komen. Weet jij of Jeremy al het colostrum op kan drinken de eerste paar dagen..of is die voorraad de eerste daagjes 'oneindig' en pikt hij dus niet iets in wat belangrijk is voor de baby??
Ik ben Tan dan wel niet, maar ik heb wel een poosje getandemd
![]()
Zolang je Jeremy steeds na de baby laat drinken krijgt de baby genoeg. Dat kan je hem nu misschien al aan zijn verstand gaan peuteren, dat de baby straks altijd eerst mag omdat die nog geen andere dingen mag eten dan bij jou (en hij wel). Oja, mijn oudste kreeg wel bijzonder zachte poep van de colostrum die hij meepikte
![]()
quote:
Verder; heb je Junah in het begin ook gevoed dat je zoontje het zag? Of was hij jaloers en heb je hem toen hij eenmaal aan de baby was gewend pas laten kijken (en mee-eten)?
Mijn oudste was 2.5 toen zijn broertje werd geboren en had als 'vaste' drinkmomenten dat ie mocht drinken voor hij ging slapen, en als hij wakker werd. Hij is nooit jaloers geweest, zijn broertje zorgde juist dat er weer extra veel melk was (voor de bevalling was dat echt nog drie slokken per dag ofzo). Maar ik zie nu bij een vriendin wel dat haar oudste jaloers is op de baby, die voedt ze dus zo veel mogelijk buiten zijn zicht. Ik denk dat het gewoon een beetje van je kind afhangt of ie jaloers wordt of niet.
Een drinkende baby was trouwens voor oudste ook een 'speciaal' moment, dan mocht hij even televisie kijken of scheepte ik hem af met sap en een koekje.
quote:
Jeremy legt namelijk heel lief een babypop aan mijn borst en maakt overdreven drinkgeluidjes erbij, net of de pop drinkt
![]()
maar na z'on 3 seconden krijgt de pop een zwieper en roept hij "Nee, ik eten!!" en duikt erop net of hij 3 dagen niks heeft gehad
![]()
schattig
![]()
quote:
Verder kreeg ik op het cb bureau een 'goedbedoeld' advies om de bv af te bouwen met Jeremy voordat de baby er was. Ik vertelde dat ik dit in geen geval zou doen omdat ik wilde tandemvoeden. Ik kreeg een stomme blik en een opmerking dat ik er wel van terug zou komen 'omdat het zo zwaar was'.
Ik vond het helemaal niet zwaar. Oudste was in vijf minuten klaar, en dat drie of vier keer op een dag, tjonge wat waren dat twintig loodzware minuten zeg. Not.
quote:
Liep jij ook tegen onbegrip aan... of stomme reacties in je omgeving?
Maar weinig mensen wisten het, het is toch iets wat binnenshuis gebeurt. Mijn schoonouders vonden het maar raar en een tikje pervers, maar verder geen reacties gehad eigenlijk (anders dan 'goh, kan dat?'). De midwives en de health nurse vonden het prachtig. De midwives wilden zelfs een foto van een van de zeldzame keren dat ik ze allebei tegelijk aan had liggen om bij hun praktijk op het prikbord te hangen