Ik vind een mama die ongelukkig is met de borstvoeding, maar er wel mee doorgaat omdat het 'hoort' en 'moet', veel zieliger voor kind én moeder.quote:Op zondag 3 juli 2005 21:12 schreef melonovy het volgende:
Maar van binnen vind ik het zo zonde, en vind ik 't zo zielig voor het kindje, dat is echt mijn gevoel..
Geen 1 moeder moet doorgaan als het niet gaat zoals ze wenst, bv geven is leuk als je er beiden plezier aan beleeft, en bv is niet heilig. Maar als ze bij voorbaad (voor of tijdens de zwangerschap) al beslissingen nemen met van die kromme argumenten, gaat dat echt aan mijn hart.quote:Op zondag 3 juli 2005 21:37 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Ik vind een mama die ongelukkig is met de borstvoeding, maar er wel mee doorgaat omdat het 'hoort' en 'moet', veel zieliger voor kind én moeder.
Er kunnen soms zeer persoonlijke redenen zijn waarom een vrouw geen borstvoeding wil geven. Als je bijv. een nare lichamelijke ervaring hebt gehad (ik noem het maar even 'algemeen'), ik kan me voorstellen dat je dat niet iedereen gaat zitten vertellen, en dus maar een, zoals jij het noemt, 'krom argument' gebruikt.quote:Op zondag 3 juli 2005 21:44 schreef melonovy het volgende:
[..]
Geen 1 moeder moet doorgaan als het niet gaat zoals ze wenst, bv geven is leuk als je er beiden plezier aan beleeft, en bv is niet heilig. Maar als ze bij voorbaad (voor of tijdens de zwangerschap) al beslissingen nemen met van die kromme argumenten, gaat dat echt aan mijn hart.
Als het niet lukt, door een of andere reden, dan heb je het in ieder geval geprobeerd, maar ik vind het proberen toch echt de moeite waard!
Ja, maar vaak houden mensen dat 'hele verhaal' privé. Dat probeer ik dus te zeggen, er kan veel meer meespelen dan jou verteld wordt. Ik hoop dat je begrijpt wat ik bedoelquote:Op zondag 3 juli 2005 22:01 schreef melonovy het volgende:
Als ik zou weten dat er een heel verhaal achter die reden zit, zou ik er ook wat meer begrip voor hebben. Ik ga verder geen preek ophangen en zij hoeft zich tegenover mij niet verantwoorden.
is niet zo'n goed idee. Wat bij mij hielp was juist voor het voeden de boel goed warm maken (douchen, of wegwerpluier vol laten lopen met heet water en die er op leggen) en dan inderdaad baby met kin richting plek aanleggen (bij mij zaten plekken altijd bovenaan, heeeeel handig.). Was de zere plek na het voeden niet weg dan ging ik nog met de kolf onder de douche. Vriendlief heeft zelfs een keer geprobeerd een plek weg te krijgen, maar dat vond hij bij nader inzien toch niet zo'n goed ideequote:Op maandag 4 juli 2005 10:58 schreef renzell het volgende:
De assistente van mijn huisarts zei dat ik er koude compressen op moest doen,
Ik was er vrij snel bij gelukkig, dus was er met een week vanaf. Koorts gehad en harde rode plekken in mijn borst.quote:Op maandag 4 juli 2005 16:06 schreef renzell het volgende:
Dutch; ik geef meestal maar 1 borst, dus sowieso om en om... en als ie niet verzadigd is na 1, geef ik de andere nog even en begin ik daar de volgende keer inderdaad ook weer mee.
Enne, jij hebt dus zelf ook borstontsteking gehad. Hoe lang duurde het bij jou en hoe heftig was het? Ik weet niet zo goed wat ik moet verwachten als het echt door zou zetten, maar heb vooral heel veel nare verhalen gehoord.![]()
Nog niet over, maar een heel stuk beter!quote:Op dinsdag 5 juli 2005 00:09 schreef bixister het volgende:
is de spruw nu over trouwens? en is je tsr nog minder pijnlijk geworden?
Icaä, ik hoopte op een gegeven moment maar dat de spruw over zou gaan bij de overgang naar vast voedsel. En dat klopte goddank. Ik denk achteraf dat mijn tepels te vele te verduren hadden van de antischimmelzalven, was de candida wel dood maar kwam hij ook veel te makkelijk weer terug. Het is me nl. nooit gelukt de spruw helemaal weg te krijgen, wel bij zoon maar niet bij mij. En ach, na vijf maanden met afwisselend schilferende, jeukende, en klovende tepels begon het ook een beetje te wennenquote:Op dinsdag 5 juli 2005 16:08 schreef Icaä het volgende:
Nog niet over, maar een heel stuk beter!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |