abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Jubileum moderator dinsdag 28 juni 2005 @ 21:07:25 #1
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_28316022
Wederom door Renzell gesloten
Vervolg van Borstvoeding deel 10
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
  donderdag 30 juni 2005 @ 16:32:26 #2
105888 renzell
Ik wil alleen maar zwemmen.
pi_28360632
Renzell weet niet hoe ze een nieuw topic moet openen en dan een linkje moet maken naar het vorige.... En Renzell heeft ook nooit door waaraan je kunt zien dat eje een topic sluit...
Kortom; Renzell is nog steeds een computerdoos!!!
pi_28360884
oh ik weet dat ook niet hoor!

Jonnetje: heerlijk dat de borstvoeding zo goed gaat!

Enne, dat van die 100 liter moet ik nog even verwerken hoor. Dat is best veel
She said you can paint your sky any colour
And you can paint your dark as dark as you need
And you can paint your light as light as you please
It's all up to you
  zaterdag 2 juli 2005 @ 22:03:14 #4
105888 renzell
pi_28426576
Weet iemand hoe lang het na het drinken van een glas alcohol duurt voor je weer borstvoeding kunt geven zonder dat dit effect heeft op de melk?
pi_28427082
Drie uur per glas kun je gewoonlijk aanhouden.
  zaterdag 2 juli 2005 @ 22:21:57 #6
105888 renzell
pi_28427190
Poemojn weet ook altijd alles!
  zondag 3 juli 2005 @ 20:16:06 #7
109497 Icaä
Are you proud of who I am
pi_28453498
Even vraagje tussendoor: hoe reageren jullie als je van iemand hoort dat ze 'ab-so-luut niet van plan is om bv te geven' (omdat ze het gefrut aan borsten niet ziet zitten o.i.d., dus niet vanwege een medische reden).
Ik voel me er ongemakkelijk bij, en heb ook de neiging om te gaan preken (met ongetwijfeld het verkeerde effect). Ongemakkelijk trouwens, omdat ik het ervaar als een afkeuring van mijn keuze (zal wel iets vrouwelijks zijn of zo, belachelijk gewoon).
I'll meet you on the other side
I'll meet you in the light
  zondag 3 juli 2005 @ 21:12:50 #8
34891 melonovy
La Kutschie
pi_28455451
Icaa, blij te lezen dat iik niet de enige ben. Ieder haar keuze erin, ik zeg dan wel dat ik dat jammer vind en noem de VBN een keer, daar hou ik het bij. Maar van binnen vind ik het zo zonde, en vind ik 't zo zielig voor het kindje, dat is echt mijn gevoel.. Als mensen het niet eens proberen, maar alleen al omdat ze walgt van het lurken van je eigen kind aan je borst, nou daar kan ik niet bij hoor...
En die argumenten die ze hebben zijn dan het ergst, weer meer willen roken, een fles is veel handiger en geeft me meer zekerheid, ik heb een baan of ik ben daar te preuts voor. Ik vind het maar zonde, maar voel me soms echt een tut van de bv-brigade ofzo met die gedachten...
Het voelt goed hè?
A je to!
pi_28456013
Ik vind argumenten die nergens op gebaseerd zijn het ergst. Zoiets als je niet kunnen voorstellen dat je kind bij jou drinkt, of denken dat dat niets voor jou is maar voor oermoeders oid, daar kan ik me nog wel wat bij indenken. Maar argumenten die alleen op onjuiste info gebaseerd zijn.. dan heb ik wel de neiging om daar uitgebreid op in te gaan. Alleen maak je het alleen maar 'erger' als je als bv-maffia-lid overkomt, dus doe ik dat dan maar niet.
  † In Memoriam † zondag 3 juli 2005 @ 21:37:38 #10
43556 miss_dynastie
pi_28456329
quote:
Op zondag 3 juli 2005 21:12 schreef melonovy het volgende:
Maar van binnen vind ik het zo zonde, en vind ik 't zo zielig voor het kindje, dat is echt mijn gevoel..
Ik vind een mama die ongelukkig is met de borstvoeding, maar er wel mee doorgaat omdat het 'hoort' en 'moet', veel zieliger voor kind én moeder.
  zondag 3 juli 2005 @ 21:44:47 #11
34891 melonovy
La Kutschie
pi_28456578
quote:
Op zondag 3 juli 2005 21:37 schreef miss_dynastie het volgende:

[..]

Ik vind een mama die ongelukkig is met de borstvoeding, maar er wel mee doorgaat omdat het 'hoort' en 'moet', veel zieliger voor kind én moeder.
Geen 1 moeder moet doorgaan als het niet gaat zoals ze wenst, bv geven is leuk als je er beiden plezier aan beleeft, en bv is niet heilig. Maar als ze bij voorbaad (voor of tijdens de zwangerschap) al beslissingen nemen met van die kromme argumenten, gaat dat echt aan mijn hart.
Als het niet lukt, door een of andere reden, dan heb je het in ieder geval geprobeerd, maar ik vind het proberen toch echt de moeite waard!
Het voelt goed hè?
A je to!
  zondag 3 juli 2005 @ 21:48:22 #12
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_28456699
Ik probeer altijd wel te bekeren..
Wel met mate, ivm het bv-maffia gezeur.
Het valt voor mij een beetje in de categorie 'je wilt alles het beste voor je kind, alles moet het duurste en het beste, en dan ga je flesvoeding geven?' Ik probeer dan altijd (goed onderbouwd) te laten inzien dat bv gewoon beter is en dat fv niet 'minstens net zo goed' is.

Het is me al een paar keer gelukt om iemand het tenminste te laten proberen. Dat doet me best goed op zulke momenten.

poemojn, is het trouwens niks voor jou om bij VBN of LLL te gaan als telefonische vraagbaak? Jij weet zo veel en bent een meester in het opzoeken van dingen... Ik vind dat echt wat voor jou
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  † In Memoriam † zondag 3 juli 2005 @ 21:51:07 #13
43556 miss_dynastie
pi_28456792
quote:
Op zondag 3 juli 2005 21:44 schreef melonovy het volgende:

[..]

Geen 1 moeder moet doorgaan als het niet gaat zoals ze wenst, bv geven is leuk als je er beiden plezier aan beleeft, en bv is niet heilig. Maar als ze bij voorbaad (voor of tijdens de zwangerschap) al beslissingen nemen met van die kromme argumenten, gaat dat echt aan mijn hart.
Als het niet lukt, door een of andere reden, dan heb je het in ieder geval geprobeerd, maar ik vind het proberen toch echt de moeite waard!
Er kunnen soms zeer persoonlijke redenen zijn waarom een vrouw geen borstvoeding wil geven. Als je bijv. een nare lichamelijke ervaring hebt gehad (ik noem het maar even 'algemeen'), ik kan me voorstellen dat je dat niet iedereen gaat zitten vertellen, en dus maar een, zoals jij het noemt, 'krom argument' gebruikt.

Ik noem maar wat hoor, maar het zielig vinden, dat vind ik wat raar. Als een kind nou helemaal niks te eten zou krijgen als hij geen borstvoeding krijgt, dan zou ik dat zielig vinden.
pi_28456979
Miss_D, zo heel onlogisch is het niet om dat zielig te vinden, als je dit soort argumenten voor borstvoeding erbij in gedachten houdt: http://www.uwmedicine.org(...)feedingMarch2004.doc
Lees dat eens van a tot z door Zelfs als niet alles zou kloppen, vind ik het nog een enorme waslijst voordelen. Dus iemand een beetje pushen om zich er in te verdiepen voor ze een beslissing neemt vind ik niet verkeerd.

ET, ik heb er ook wel eens over gedacht, maar het kost veel tijd.. je moet een cursus volgen, contactavonden geven als je contactpersoon bent, op vaste tijden beschikbaar zijn.. dus voorlopig houd ik het gewoon zoals nu, als ik tijd en zin heb zoek ik eea op. Maar misschien is het nog wat voor de toekomst? Het schijnt iig beter te zijn om zelf geen bv meer te geven dan zijn de meeste vrouwen wat minder fanatiek op het onderwerp dan in hun bv-periode.

En Renzell, ik drink nu ook een roseetje, dus dat is gewoon handige basiskennis. Volgende keer dat iemand die vraag stelt weet jij dat antwoord vast ook nog!
  zondag 3 juli 2005 @ 22:01:52 #15
34891 melonovy
La Kutschie
pi_28457164
Ik vind het niet erg dat jij het raar vindt, je hebt deels ook wel gelijk in je argumenten, maar dat wat ik beschreef is mijn gevoel bij vrouwen die om genoemde 'kromme' argumenten geen bv geven.
Als ik zou weten dat er een heel verhaal achter die reden zit, zou ik er ook wat meer begrip voor hebben. Ik ga verder geen preek ophangen en zij hoeft zich tegenover mij niet te verantwoorden.

Ik heb er gewoon sterke gevoelens bij, maar ik heb ook mogen ervaren wat je je kindje geeft als je bv geeft.
Het voelt goed hè?
A je to!
  † In Memoriam † zondag 3 juli 2005 @ 22:07:12 #16
43556 miss_dynastie
pi_28457392
quote:
Op zondag 3 juli 2005 22:01 schreef melonovy het volgende:
Als ik zou weten dat er een heel verhaal achter die reden zit, zou ik er ook wat meer begrip voor hebben. Ik ga verder geen preek ophangen en zij hoeft zich tegenover mij niet verantwoorden.
Ja, maar vaak houden mensen dat 'hele verhaal' privé. Dat probeer ik dus te zeggen, er kan veel meer meespelen dan jou verteld wordt. Ik hoop dat je begrijpt wat ik bedoel
  zondag 3 juli 2005 @ 22:12:33 #17
34891 melonovy
La Kutschie
pi_28457579
Ja dat begrijp ik best, zo'n iemand is verder niet verplicht om zich te verantwoorden. Maar als ze wel een 'krom' argument aanvoerd om geen bv te geven, kan ik er niet veel begrip voor tonen dat ze die beslissing maakt.
Los van de gevoelens die ik er bij heb, zal ik er verder echt geen issue van maken.
Het voelt goed hè?
A je to!
pi_28462011
een goede vriendin van mij nu 23 weken zwanger vroeg vorige week aan mij hoe de borstvoeding gegaan was, dus ik vertelde dat het goed gegaan was en dat ik er enorm van genoten had, en het zo weer zou doen,

Zij wilde het per see niet doen, want ze werkte in een kantoor en ze wilde niet hebben dat ze straks andere jasjes moest gaan kopen, doordat de borsten te "groot"werden omwille de voedingen enzo, ook wilde ze het niet omdat ze dan "slappe"borsten zou overhouden.
En zo ging het maar door, want ze wilde ook snachts kunnen slapen, want er een paar keer per nacht uit komen dat kon ze echt niet.

Het was heel typisch, en ik vind het jammer dat ze het niet wilt proberen, maar ieder zijn keus
We hopen dat ze je vleugels geven, zodat je overal kunt komen, dat je terugkomt in onze dromen, en met ons meevliegt in ons leven
Blonde haren,blauwogen zomaar uit een sprookjesboek gevlogen...
  maandag 4 juli 2005 @ 00:59:18 #19
16245 CarOnline
met lange O
pi_28463669
Ik snap eigenlijk niet waarom iemand dat op zichzelf zou betrekken? Het is haar keuze en dat wil absoluut niet zeggen dat zij jouw keuze afkeurt
Ik ben zo iemand die absoluut geen borstvoeding wilde geven. Bij het idee kreeg ik al ontzettende tegenzin en kon (en nu nog steeds) alleen maar denken: DAT WIL IK NIET!
Niet onderbouwd misschien maar genoeg om geen borstvoeding te geven. Het kon trouwens ook niet, ik had zùlke tegenzin dat het nooit gelukt zou zijn. Iets in mij keert zich er echt heel erg tegen. Mijn zus heeft ook bv gegeven, prima, en lief om te zien maar ik moet er niet aan denken.
Gelukkig werd het met een tweeling helemaal normaal gevonden dat je dan geen borstvoeding geeft. Met Lara's zwangerschap heb ik een boekje doorgelezen omdat ik vond dat ik het moest proberen, maar als ik het al las kon ik wel janken bij het idee. Zo hardgrondig wilde ik het niet.
Met Lara heb ik af en toe wel de vraag gehad: Geef je bv? En dan zei ik gewoon nee. En daarmee klaar
Maar dat wil niet zeggen dat ik het bij een ander afkeur, zeker niet. Vooral doen waar je je lekker bij voelt.
Screw them.
We're going home.
  maandag 4 juli 2005 @ 10:58:16 #20
105888 renzell
pi_28468652
Sinds gisteren heb ik pijn in de linkerborst en nu ben ik erg bang voor een beginnende borstontsteking. Het voelt beurs aan, alsof er een flinke blauwe plek op zit en het is ook een beetje rood aan het worden. Ik voel niet perse een verharding of verdikking in de borst, al meende ik dat gisteravond wel te voelen. Koorts heb ik niet, maar voelde ik me gister wel koortsig. Hoe dan ook, een echte borstontsteking is het (nog) niet, maar ik ben er dus wel bang vor. Klinkt dit inderdaad als een beginnende ontsteking? En zo ja, wat kan ik doen om het voor te zijn? De assistente van mijn huisarts zei dat ik er koude compressen op moest doen, maar ik heb ook wel eens gehoord dat warm juist goed is, dus ik weet het niet zo goed. Iemand tips?
pi_28469735
Het zou inderdaad een beginnende ontsteking kunnen zijn. Wat dan helpt is Julius aanleggen met zijn kin richting de harde/rode plek, zodat hij het daar goed leeg kan drinken. Tegen de pijn kun je evt koude compressen gebruiken, maar dan in elk geval voor de voeding eerst met een warm compres opwarmen zodat alles wat makkelijker stroomt. Tijdens het drinken kun je borstcompressie gebruiken (= meemasseren, met de stroom mee, of 'melken'). Als je hoge koorts krijgt en dat gaat niet binnen een dag over kun je meestal het beste een antibioticakuur vragen aan je huisarts (flucloxacilline bijvoorbeeld mag je gewoon innemen terwijl je borstvoeding geeft).
In elk geval de borst goed leeg laten drinken! Evt (ook) leegkolven, daarmee kun je een ontsteking door een verstopt melkkanaaltje voorkomen.
Sterkte hopelijk is 't snel over!
  maandag 4 juli 2005 @ 12:16:08 #22
105888 renzell
pi_28471057
Dank je weer poemojn! Ik hoop het ook.
  maandag 4 juli 2005 @ 13:43:09 #23
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_28474707
Renzell, als het inderdaad een beginnende borstontsteking is, goed dat je het zo snel opmerkt. Tips van Poemojn zijn goed.
Ik weet niet of je begint bij de borst waar je de vorige keer geëindigt bent, dat is wel de beste methode om de borsten afwisselend goed leeg te krijgen. Ik kreeg destijds als tip mee om toch tijdens de borstontsteking te beginnen bij de borst met de ontsteking. Noodzaak is wel om die andere borst niet over te slaan, want anders krijg je daar weer een ontsteking. Pfff... het klinkt veel moeilijker dan het is hoor.

Over die vrouwen die geen bv willen geven zonder steekhoudende argumenten: Wat me daar aan stoort is dat zij wel hardop mogen roepen dat ze het niet willen en waarom, maar als wij roepen dat wij het juist wel willen en waarom behoor je ineens tot de bv-maffia!
Soms denk ik dat het nog steeds in een taboe-sfeertje hangt hoor.
Als je niet lacht, ben je dood.
pi_28475687
Tja, ieder z'n eigen keuze. Het is me wel opgevallen dat de mensen die ik ken die geen BV geven, zich erg snel aangevallen voelen. Dat vragen ze aan mij: geef je BV? En dan zeg ik dus ja, vervolgens komen ze met een hele rij excuses en verontschuldigingen waarom zij het niet doen. Terwijl ik daar niet eens om vroeg En dat kan me eigenlijk ook weinig schelen ook
She said you can paint your sky any colour
And you can paint your dark as dark as you need
And you can paint your light as light as you please
It's all up to you
  maandag 4 juli 2005 @ 16:06:13 #25
105888 renzell
pi_28479955
Dutch; ik geef meestal maar 1 borst, dus sowieso om en om... en als ie niet verzadigd is na 1, geef ik de andere nog even en begin ik daar de volgende keer inderdaad ook weer mee.
Enne, jij hebt dus zelf ook borstontsteking gehad. Hoe lang duurde het bij jou en hoe heftig was het? Ik weet niet zo goed wat ik moet verwachten als het echt door zou zetten, maar heb vooral heel veel nare verhalen gehoord.
pi_28480408
Renzell nare verhalen ga ik je maar niet vertellen, maar zorg wel dat je er 'bovenop' blijft zitten. Een koortsig gevoel wijst op een ontsteking, bij mij was de koorts ook niet erg aanwezig, alleen ook dat koortsige gevoel. Als de plek niet met een dag of 2 weg is, naar je dokter voor een antibioticakuurtje. Borst goed warm houden (warme compressen, gelpack oid erop) en goed leeg laten drinken (evt. nakolven). De harde plek moet iedere keer weggemasseerd zijn na het voeden. Soms voel je de harde plek alleen als je ligt (dit was bij mij het geval). Veel rust nemen, dat is het beste medicijn, dan kan je lichaam alle energie gebruiken om de ontsteking te lijf te gaan. Als het langer dan een paar dagen duurt echt mee naar je dokter gaan !
pi_28480666
Beginnen met de borst met ontsteking is inderdaad beter, omdat baby's als ze erg honger hebben vaak 't meest hun best doen en als het een verstopt kliertje is schiet de verstopping dan hopelijk sneller los.
Wat je ook kunt proberen is witte koolbladeren kneuzen en er tegenaan houden, bedacht ik net.. heb ik zelf nooit geprobeerd maar veel vrouwen hebben daar wel veel aan.
Heb je enig idee hoe je die verstopping/ontsteking hebt opgelopen? Ben je aan het afbouwen maar toch iets te snel, of heb je tepelkloven?
pi_28480963
quote:
Op maandag 4 juli 2005 10:58 schreef renzell het volgende:
De assistente van mijn huisarts zei dat ik er koude compressen op moest doen,
is niet zo'n goed idee. Wat bij mij hielp was juist voor het voeden de boel goed warm maken (douchen, of wegwerpluier vol laten lopen met heet water en die er op leggen) en dan inderdaad baby met kin richting plek aanleggen (bij mij zaten plekken altijd bovenaan, heeeeel handig.). Was de zere plek na het voeden niet weg dan ging ik nog met de kolf onder de douche. Vriendlief heeft zelfs een keer geprobeerd een plek weg te krijgen, maar dat vond hij bij nader inzien toch niet zo'n goed idee
  maandag 4 juli 2005 @ 19:19:07 #29
105888 renzell
pi_28486049
Nee, dat van die koude compressen lijkt me inderdaad ook helemaal niet zo prettig. En bij mij zit de plek inderdaad ook aan de bovenkant, dus wat je zegt; heeeeel handig! Liggend op bed gaat het redelijk, maar net heb ik hem toch gewoon zittend gevoed. Wel heb ik geluk met het feit dat als ik Julius niet 'afklik', hij gewoon door blijft drinken, dus hij heeft net bijna een half uur aan de pijnlijke borst gezeten. Als die nu niet leeg is weet ik het ook niet meer...
  maandag 4 juli 2005 @ 19:28:29 #30
105888 renzell
pi_28486347
Poemojn; ik ben niet aan het afbouwen en heb ook geen tepelkloven, maar ik heb zo'n gevoel dat het komt doordat ik de laatste twee weken veel heb moeten kolven in verband met mijn werk enzo (wat nu weer een beetje op gang begint te komen) en dat ik met kolven toch niet zoveel melk eruit krijg als wanneer hij 'live' drinkt, om het zo maar te zeggen. De komende dagen maar proberen zoveel mogelijk voor het echie te voeden denk ik. Misschien kan papa wel langskomen met het mannetje, zodat ik hem zelf kan voeden op mijn werk.

LadyBos; Dank je voor de tip! Ik ga inderdaad niet te lang wachten met naar de dokter gaan (heb wel iets meegekregen van dat afschuwelijke verhaal van jou toen...), want dit is alles behalve fijn! En inderdaad... de koorts zet ook bij mij vooralsnog niet door, maar wel flinke pijn in de ledematen en een ziekig gevoel, dus ik hou het goed in de gaten.
  maandag 4 juli 2005 @ 20:08:32 #31
109497 Icaä
pi_28487761
Dank voor jullie reacties. Indrukwekkend artikel trouwens poejmon!
Ik voel me aangevallen als iemand van dichtbij heeft meegekregen dat ik bv geef, daarvoor kolf, en dat met hart en ziel doe ("het is goed voor het kind, het is goed voor mij, dus waarom niet?"). Het is alsof iemand mijn keuzes afkeurt, en daar ben ik dus wat gevoelig voor denk ik.

Weet je, ik snap het gewoon niet, dat je bij voorbaat al zegt geen bv te willen geven. Net zoals ik ook niet snap dat mensen niet kunnen stoppen met roken tijdens een zws (nee, het is niet mijn bedoeling daarover hier een discussie te starten, alsjeblieft niet!). Ik snap niet dat je er niet voor kiest om je kind de beste start te geven. En ik begrijp de weerzin tegen je eigen lichaam niet. En als dat laatste geldt, drink je dan wel gewone koeiemelk? Ik bedoel, dat is pas weerzinwekkend als je erover nadenkt. Toch?

Het zijn allemaal gevoelens, alles zou ik willen 'schreeuwen' naar iemand die het niet eens wil proberen. Ik heb zo'n moeite om te bedenken dat ieder zijn (haar) eigen keuzes hierin maakt. Ik snap ze gewoon alleen niet. Mijn zwakte, ik weet het.

Voor alle duidelijkheid: ik heb het hier dus níet over mensen die geen bv mogen geven, of bij wie het niet lukt. Ik heb het echt over mensen die het gewoon niet willen proberen.
Ik probeer overigens heel hard om niet tot de bv-maffia te horen, dat lijkt me ook niet de beste weg.

[ Bericht 5% gewijzigd door Icaä op 04-07-2005 20:16:59 ]
pi_28497435
icaä heel herkenbaar hoor. ik ben ook wel eens erg verbaasd als iemand (schijnbaar, je weet natuurlijk idd nooit of er niet iets anders achter zit) achteloos besluit om 't niet eens te proberen. het feit dat ik er zelf nogal veel voor over heb (gehad) om 't wel te doen slagen speelt daarin ook een rol inderdaad.

is de spruw nu over trouwens? en is je tsr nog minder pijnlijk geworden?
  dinsdag 5 juli 2005 @ 11:00:32 #33
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_28504679
quote:
Op maandag 4 juli 2005 16:06 schreef renzell het volgende:
Dutch; ik geef meestal maar 1 borst, dus sowieso om en om... en als ie niet verzadigd is na 1, geef ik de andere nog even en begin ik daar de volgende keer inderdaad ook weer mee.
Enne, jij hebt dus zelf ook borstontsteking gehad. Hoe lang duurde het bij jou en hoe heftig was het? Ik weet niet zo goed wat ik moet verwachten als het echt door zou zetten, maar heb vooral heel veel nare verhalen gehoord.
Ik was er vrij snel bij gelukkig, dus was er met een week vanaf. Koorts gehad en harde rode plekken in mijn borst.
Maar Ladybos heeft het veel heftiger gehad, die kan je meer vertellen.
Als je niet lacht, ben je dood.
  dinsdag 5 juli 2005 @ 12:02:35 #34
31820 Martineke
Mama van Maxim en Romijn
pi_28506298
gos met die verhalen doet t me gelijk denken aan een oude vriendin van me, die wou geen bv geven omdat dr tieten zouden gaan hangen toendertijd
en laatste keer dat ik haar gesproken heb (in december ergens) was ze weer aan t proberen om zwanger te worden, had ik het weer met haar over bv geven, ze wou t wel maar deed het waarschijnlijk niet omdat dan dr familie weleens haar tiet zou kunnen zien, of omdat haar moeder dan uitgebreid mee zou kijken zo belachelijk!!!
pi_28508858
Misschien nog iets om in te vullen voor vrouwen hier die gestopt zijn met de borstvoeding vanwege te weinig melk: een vragenlijst van een lactatiekundige naar de oorzaken daarvan. Wilde ik jullie nog even op wijzen.
pi_28512778
Icaa, ook heel herkenbaar hier. Ik snap het ook niet zo als iemand zijn kind geen bv wil geven. Hier in Engeland zijn de redenen vaak dat ze stoppen na 4 weken omdat ze weer willen drinken of meer tijd voor zichzelf willen hebben. Ach ja ieder zo zijn eigen manier. De mijne zal het zeker niet zijn, ik wil graag het beste geven aan mijn kind en ik ben ervan overtuigd dat dit bv is.

Ik heb er nog over gedacht om bv consultant te worden, maar vanwege andere plannen heb ik dat maar opzij geschoven.
pi_28512900
Leuk, Lewis!
Wat wel een leuke bijkomstigheid is: als je voldoende uren geholpen hebt als VBN-vrijwilliger bijv kun je je aanmelden voor een opleiding tot lactatiekundige, en dan valt er ineens geld mee te verdienen en dat is wel goed te combineren met 'thuisblijfmoederschap', als je dat wilt.
pi_28514715
lewis woont in Engeland poemojn, ik weet niet of dat daar ook tot de mogelijkheden behoort?

renzell, hoe is 't nu?
  dinsdag 5 juli 2005 @ 16:08:57 #39
109497 Icaä
pi_28515385
quote:
Op dinsdag 5 juli 2005 00:09 schreef bixister het volgende:
is de spruw nu over trouwens? en is je tsr nog minder pijnlijk geworden?
Nog niet over, maar een heel stuk beter!
Ik had zo'n pijn in mijn borst (voornamelijk links) dat ik er echt van overtuigd was dat ik iets vreselijks onder de leden had. Niet dat dat zich uit door pijn, geloof ik, maar toch. Echt heel normaal was het niet.
Sinds ik met Daktarinzalf smeer, is het langzamerhand beter gegaan. Geen wondermiddel, maar dat kan je van zalf ook niet verwachten denk ik. Ik vermoed dat de spruw echt binnen in mijn borst is gaan zitten, en met oppervlakkig zalf smeren lost dat maar heel weinig op. Maar het gaat dus langzamerhand beter
Heel goed teken (maar wel fout natuurlijk) is dat ik nu geregeld vergeet om die zalf te smeren. Waardoor het dus laatst weer terugkwam.

De tsr is nu ook minder pijnlijk geworden, maar ook nog niet over. Ach ja, het gaat de goede kant op, en David is inmiddels ook al ruim drie maanden (niet dat ik van plan ben te stoppen, maar ik vind het toch een geruststellend idee, zo van: dit hebben we vast voor elkaar gekregen).
pi_28515519
hee, ook een David. mooie naam!
fijn dat 't beter gaat, en zeker, die 3 maanden heb je iig toch maar mooi volgemaakt.
  dinsdag 5 juli 2005 @ 16:12:35 #41
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_28515534
Icaa.. ik heb wel eens op het bv forum gelezen dat er ook iets is in tabletvorm dat je mag slikken als de spruw zich echt 'in' je borst heeft genesteld.
Wellicht de moeite om eens na te vragen?
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_28516311
quote:
Op dinsdag 5 juli 2005 16:08 schreef Icaä het volgende:
Nog niet over, maar een heel stuk beter!
Icaä, ik hoopte op een gegeven moment maar dat de spruw over zou gaan bij de overgang naar vast voedsel. En dat klopte goddank. Ik denk achteraf dat mijn tepels te vele te verduren hadden van de antischimmelzalven, was de candida wel dood maar kwam hij ook veel te makkelijk weer terug. Het is me nl. nooit gelukt de spruw helemaal weg te krijgen, wel bij zoon maar niet bij mij. En ach, na vijf maanden met afwisselend schilferende, jeukende, en klovende tepels begon het ook een beetje te wennen
  dinsdag 5 juli 2005 @ 19:27:00 #43
105888 renzell
pi_28522165
Bix; lief dat je het vraagt. Het is steady. Niet veel beter, maar ook zeker niet slechter. Ik heb dus goede hoop dat het over gaat en zo niet, dan zoek ik morgen of overmorgen netjes een huisarts op. Masseren en heel goed leeg laten drinken schijnen toch wel te werken.
  dinsdag 5 juli 2005 @ 20:00:29 #44
34891 melonovy
La Kutschie
pi_28523349
quote:
Op dinsdag 5 juli 2005 16:08 schreef Icaä het volgende:

... en David...

Hij heeft een naam!
Het voelt goed hè?
A je to!
  dinsdag 5 juli 2005 @ 20:27:37 #45
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_28524299
Die van Icaa wel
Losing love is like a window in your hart,
everybody sees you're blown apart, everbody sees the wind blow.
pi_28524382
Dan noemen we die van jou gewoon Henkie.

Fijn dat het ietsje beter gaat, Renzell!

Icaä, wat ET zegt klopt inderdaad, daar kun je een tablet voor krijgen dat 'van binnenuit' de spruw tegengaat. Je huisarts zou wel moeten weten welke.
  dinsdag 5 juli 2005 @ 20:30:12 #47
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_28524428
Of Hendrika
  dinsdag 5 juli 2005 @ 20:31:41 #48
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_28524486
En ontopic, ik heb door niet tijdig onderkende spruw twee loeiers van borstontstekingen gehad, schijnt vrij veel voor te komen bij spruw.
Goed in de gaten houden hoor!
pi_28524694
quote:
Op dinsdag 5 juli 2005 20:00 schreef melonovy het volgende:

[..]

Hij heeft een naam!
die had hij al hoor Zwangerschap en geboorte #130
Hier had uw advertentie kunnen staan :P
  dinsdag 5 juli 2005 @ 20:39:48 #50
109497 Icaä
pi_28524800
Tjees wat let jij goed op easy-going!