hihi tearsong
![]()
poemojn had in het vorige topic ook een goede
link over voor-/achtermelkrenzell, fijn dat 't voeden zo goed gaat! althans, om de 4 uur vind ik heel goed klinken (dat red ik lang niet altijd..). en dan nog maar 1 borst per keer ook. alle ruimte om te kolven zou ik denken. je kunt bijvoorbeeld tegelijk met het voeden de ander borst kolven (al lijkt me dat een heel gedoe en ook erg onrustig voor de baby). maar de toeschietreflex is dan misschien wel beter. ach, en dat is ook een beetje een kwestie van oefenen/trainen, heb ik gemerkt, en anders zijn daar nog hulpmiddeltjes voor te krijgen. maar vlak na 't voeden bijvoorbeeld? of een uurtje na 't voeden. na 3 uur is er alweer ruimschoots nieuwe melk aangemaakt hoor. bovendien wordt er tijdens het voeden ook altijd nog weer wat melk aangemaakt.
tweedehands zijn kolven inderdaad een stuk goedkoper, orienteer je eerst wel even goed op de kolf die je wilt, er zijn veel verschillen in. ik ben nog steeds erg blij met mijn tweedehands dubbele elektrische medela. en mocht je zo gauw niet vinden wat je zoekt op de tweedehands markt: koop een hele goede nieuwe en je kunt er na afloop nog een mooi bedrag voor vragen. (maar ja, dat kan een tijdje duren...
![]()
)