Je hebt wel doorgescrolt? Want er staan naar beneden nog meer liggende houdingen waar noch het gewicht dragen noch zelf moeten steunen bij aan te pas komtquote:Op woensdag 4 januari 2006 11:43 schreef Saffier het volgende:
Nebelung dat zijn heel duidelijke plaatjes, bedankt. Maar op het tweede liggende plaatje lijkt de moeder op haar elleboog te steunen, dat vind ik nou net zo vermoeiend en als ik lig als het eerste plaatje heb ik moeite om mijn evenwicht te houden. Ik ga nog even verder 'zoeken' naar wat voor mij het prettigst is.
Helaas staan de beste stuurlui aan wal! Probeer het je niet aan te trekken meid, met kolven krijg je meestal minder als wanneer je kindje bij je drinkt, je doet het dus hardstikke goed!quote:Op zaterdag 7 januari 2006 12:10 schreef Randa_v het volgende:
Mijn frustatie kwam vooral door een familielid, die vond dat ik "al zo weinig kolf". Terwijl ik vind ik nog aan het opbouwen ben en dat ook aan het resultaat te zien is. En bedankt voor alle antwoorden, die had ik gewoon even nodig, na een opmerking uit zo een hoek.
Suzanna, wij zijn begonnen met vingervoeden, maar toen de kraamhulp bijna wegging toch overgestapt op de fles. Hij herkent en weet wel nog steeds hoe hij een tepel vast moet pakken, dus ik voorzie geen tepel/speenverwarring.
Ik denk ook dat onze Merlijn te ongeduldig of misschien zelfs te lui is om het goed te doen. Als het mislukt, weet ik ook dat het niet aan mij gelegen heeft.
Nee, niet dat ik weet. Maar hij kan het ook goed doen hoor, alleen is dat vaak perongeluk. Aan de fles gaat het wel goed, alleen ook hier gaat hij soms likken.quote:Op dinsdag 10 januari 2006 11:18 schreef nebelung het volgende:
Heeft er iemand al gekeken naar zijn tongriempje? Die kan te kort zijn, dan kan hij gewoon niet zuigen op de juiste manier.
Dit klinkt voor mij toch erg als zuigverwarring, bij de fles gebruikt hij zijn tong immers op die manier om de stroom melk even te stoppen om te kunnen slikken. Aan de borst werkt dat natuurlijk niet. Oh godver, ik kan me echt kwaad maken op dat ziekenhuis van jou, want dat weer oplossen kost echt tijd en energie en daar heb je al zo veel van als jonge moederquote:Op dinsdag 10 januari 2006 11:16 schreef Randa_v het volgende:
Alleen als je dan ziet hoe hij hem vastpakt,. Met zijn tong likt hij mijn tepel zeg maar, net een ijsje, hij zuigt niet hard genoeg aan de tepel en de tepel wordt helemaal in mijn borst geduwd.
Nee, hebben we toen de borstvoeding dreigde te mislukken ook geprobeerd. Hij duwt het tepelhoedje helemaal in mijn borst en gaat er net zoals bij een tepel aan likken.quote:Op dinsdag 10 januari 2006 15:47 schreef Saffier het volgende:
Randa is een tepelhoedje niet iets voor Merlijn?
Wat goed joh, er zit echt vooruitgang in hè?quote:Op donderdag 12 januari 2006 16:25 schreef Randa_v het volgende:
Merlijn heeft vandaag weer aan de borst gedronken. Hij heeft bijna een 20 minuten aan de borst gezogen, in beginsel liep het zelfs langs zijn mondje toen hij de borst eindelijk goed had.En daarna is hij gewoon in slaap gevallen, hij zoog 3 keer en hield weer rust en zo verder.
Het borstvoeding geven vind ik toch moeilijk. Althans zoveel opemerkingen en meningen in de directe omgeving maken het mij toch lastig. Ik wil wel borstvoeding geven, maar het moet niet iedere keer weer een gevecht zijn en op de momenten dat ik het zelf wil. Ik merk namelijk dat ik best tegenop zie soms omdat het zo een pijn deed, het borstvoeding geven met beschadigde tepels. Nu doet het ook een beetje pijn, omdat Merlijn het toch 2 keer pijnlijk verkeerd deed tijdens het drinken. Maar gelukkig ziet de tepel er gaaf uit.Ik voelde me er ook goed onder om hem de borst aan te bieden.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |