Het gaat hier gelukkig nog steeds goed met de borstvoeding, we zijn bijna toe aan hele dagen denk ik. Mijn tepels zijn, goddank, niet zo gevoelig meer. En het aanleggen gaat werkelijk van een leien dakje. Ik merk dat ik meer dan genoeg voeding heb en Merlijn heeft vaak aan één borst echt genoeg.
Hij valt meestal in slaap en we kunnen hem dan zonder probleme wegleggen in zijn bedje. Soms komt hij 5 minuten later wel weer voor de volgende borst, maar dat zijn dan vaak toch maar een paar slokken.
Eigenlijk zou ik het nu ook echt fijner vinden als hij fulltime aan de borst komt, omdat de fles niet zo goed gaat de laatste tijd. Als hij namelijk komt omdat hij honger heeft is hij zo gulzig dat er de helft naast gaat. Merlijn is namelijk echt een kindje van de grote slokken, doet hij aan mijn borst ook, daar loopt ook vaak wat langs.
![]()
Maar aan de borst vind ik dat minder erg, dan als hij een fles verorberd en nauwelijks wat binnekrijgt van wat ik net gekolft heb.
![]()
Volgende week hoop ik daadwerkelijk over te gaan op fulltime live voeden.
![]()
Zou toch mooi zijn na ruim vier weken afkolven en aanvullen met KV.
Ik heb nog een vraagje. Ik wil toch tussendoor regelmatig gaan wegen als hij alleen nog maar live borstvoeding krijgt. Hoe hebben jullie dat gedaan? Ik zie urine in de luier namelijk ontzettend slecht om te controleren of hij genoeg krijgt of weten jullie daar ook nog een foefje voor?
![]()
Trouwens voor ik het vergeet, ik merk dat Merlijn na een keer borstvoeden ook pas ruim na 3 uur komt, dat waren er eerst nog 2. Dus het drinken gaat super dan toch eigenlijk als hij er al zo goed op slaapt.