Dit maakt nog niet echt duidelijk waarom je dan zo de nadruk legt op één aspect, namelijk vakantie. De mogelijkheden en beperkingen zijn voor iedereen anders. Sommige mensen gaan wel op vakantie, andere niet. Sommige mensen hebben daar souvenirs van, andere niet. Sommige mensen hebben een eigen studio, anderen niet. Sommigen hebben beter materiaal dan anderen. Sommigen hebben een uitgebreid archief. Wat maakt nou dat juist het aspect vakantie zo doorslaggeven zou moeten zijn, in jouw beleving?quote:Op dinsdag 30 augustus 2005 09:35 schreef Vliegvrager het volgende:
Tuurlijk bestaan er altijd verschillen. Als PSV speelt tegen een amateurclub bestaan er ook verschillen: betere spelers, beter materiaal, en verschillen in hoeveel tijd deze mensen in hun sport kunnen steken. Helemaal geen punt, nog steeds een wedstrijd en geen sprake van 'concurrentievervalsing' of 'oneerlijk'. Maar natuurlijk wel met dezelfde regels, met aan beide zijden een even groot doel. Dan heeft de beste de meeste kans om te winnen.
Bij een fotowedstrijd - althans bij een wedstrijd waar je één foto inlevert en geen serie of portfolio - is het zeker niet zo dat de beste ftotograaf altijd wint. Het leuke (volgens mij althans) is dat iedereen kan winnen. Eén lucky shot van een beroerde fotograaf kan de pro's uit het veld slaan.quote:Dat is jouw interpetatie, en die is niet per defintie fout. Maar je zou ook kunnen zeggen dat de essentie van een fotowedstrijd is dat de beste fotograaf wint. Zie ook de term 'moge de beste winnen 'en het gebruik van 'handicaps' in tal van sporten.
Dat zei ik dus niet. Ik gaf wel aan dat het moeilijker gemaakt wordt. Een thema als Oosters is nou juist prima geschikt voor veel niet-vaste-FOT-bezoekers om eens iets in te sturen. Vakantiefoto's ja.quote:Nog een mooi staaltje doorschieten geef je hier. 'Goedwillende newbies' zouden volgens jou dus niet in staat zijn aan een fotowedstrijd mee te doen als ze geen vakantiefoto's in mogen sturen? Lekkere opsteker voor die 'goedwillende newbies'. Hoe moeten die arme stumpers nou in de volgende ronde nog meedoen?![]()
Als je het zo prominent vermeldt bij je punten moet je niet raar opkijken als iemand daar op reageert. Als hij gewoon z'n punten had gegeven zonder die vreemde opmerking erbij, had er uiteraard geen haan naar gekraaid.quote:Op dinsdag 30 augustus 2005 21:38 schreef Re het volgende:
en boeit toch niet hoe iemand stemt en met wat voor motivatie, laat iedereen lekker een eigen mening hebben en ga die niet op lopen dringen, we zitten hier niet in China ofzo
Je wilt het gewoon niet begrijpen he? Ik wil over mijn keuze best in discussie, maar wat jij doet heeft niets met discussie te maken, je zit gewoon te drammen. Dan heeft het ook niet zo gek veel zin om nog met argumenten te komen. Daar ga ik dus ook geen energie in steken.quote:Op dinsdag 30 augustus 2005 20:25 schreef k_man het volgende:
[..]
Dit maakt nog niet echt duidelijk waarom je dan zo de nadruk legt op één aspect, namelijk vakantie. De mogelijkheden en beperkingen zijn voor iedereen anders. Sommige mensen gaan wel op vakantie, andere niet. Sommige mensen hebben daar souvenirs van, andere niet. Sommige mensen hebben een eigen studio, anderen niet. Sommigen hebben beter materiaal dan anderen. Sommigen hebben een uitgebreid archief. Wat maakt nou dat juist het aspect vakantie zo doorslaggeven zou moeten zijn, in jouw beleving?
Je maakt er wel een enorm punt van he? En je haalt er ook van alles bij. Ik heb het niet over oneerlijk gehad en ook niet over regeltjes. Ik heb even neergezet waarom ik tot een bepaalde keuze kwam, niet meer en niet minder. Dat anderen daar anders over denken, prima. En ook prima als je dat andere standpunt uiteen wilt zetten. Maar om daar nou zo'n ophef over te maken, nee dank u. Of denk je dat jou gedram de nieuwe bezoekers (waar ik mijzelf ook maar even onder reken) nou zo ontzettend aanmoedigt? Steek je energie effe lekker in wat nuttigs.quote:[..]
Bij een fotowedstrijd - althans bij een wedstrijd waar je één foto inlevert en geen serie of portfolio - is het zeker niet zo dat de beste ftotograaf altijd wint. Het leuke (volgens mij althans) is dat iedereen kan winnen. Eén lucky shot van een beroerde fotograaf kan de pro's uit het veld slaan.
[..]
Dat zei ik dus niet. Ik gaf wel aan dat het moeilijker gemaakt wordt. Een thema als Oosters is nou juist prima geschikt voor veel niet-vaste-FOT-bezoekers om eens iets in te sturen. Vakantiefoto's ja.
We lopen hier al maanden ons te beklagen en te verwonderen dat de belangstelling voor de wedstrijd terugloopt, maar aan de andere kant zijn we druk bezig allerlei regeltjes en barricades op te werpen die het meedoen misschien niet totaal ontmoedigen, maar ook niet bepaald aanmoedigen. Zo is er is nog steeds, iedere maand, wel weer deze of gene die het nodig vindt weer een zeikerige opmerking te maken over archieffoto's. En nu zouden vakantiefoto's opeens weer oneerlijk zijn. Laat al die aanvullende regeltjes toch eens los. Stem op de mooiste foto!
Ik wil het juist heel graag begrijpen. Ik krijg echter maar geen antwoord. Dus nu voor de derde keer: waarom maak je onderscheid tussen vakantiefoto's en overige foto's, terwijl er allerlei andere aspecten zijn die ook de kansen per deelnemer kunnen beïnvloeden?quote:Op dinsdag 30 augustus 2005 22:05 schreef Vliegvrager het volgende:
Je wilt het gewoon niet begrijpen he? Ik wil over mijn keuze best in discussie, maar wat jij doet heeft niets met discussie te maken, je zit gewoon te drammen. Dan heeft het ook niet zo gek veel zin om nog met argumenten te komen. Daar ga ik dus ook geen energie in steken.
In de laatste post van het vorige topic had je het wel degelijk over regels en oneerlijkheid, maar dat doet er niet toe. Dat is woordjesneuken. Kennelijk heb je je bij het stemmen laten leiden door een eigen bedachte regel, namelijk dat vakantiefoto's niet voor punten in aanmerking komen. Dat is een kwestie die hier al herhaaldelijk behandeld is en volgens mij niet leidt tot meer enthousiasme om te gaan of blijven meedoen.quote:Je maakt er wel een enorm punt van he? En je haalt er ook van alles bij. Ik heb het niet over oneerlijk gehad en ook niet over regeltjes. Ik heb even neergezet waarom ik tot een bepaalde keuze kwam, niet meer en niet minder.
quote:Op dinsdag 30 augustus 2005 22:19 schreef k_man het volgende:
Bij volgende reacties mag je overigens de steken onder de gordel best weglaten hoor.
ik had anders ook nog zo een discussie met je kunnen beginnen, mja ik wil er niet zo'n mopperforum van maken, tis alleen dat door zo'n tekst als de jouwe in het stemtopic te plaatsten is natuurlijk wel een eenzijdige beïnvloeding van de stemmers en zo ontlok je natuurlijk reacties.......quote:Op woensdag 31 augustus 2005 08:39 schreef Vliegvrager het volgende:
[..]
steken onder water en stoten onder de gordel.
En veel plezier verder met het zwelgen in je eigen gelijk![]()
Ik wil hier best over in discussie en ben me er ook van bewust dat het noemen van de overweging tot reacties kan leiden. Ik heb er helemaal geen moeite mee dat mensen er anders over denken dan ik en ik ben graag bereid in discussie te treden, mits er wat te discussiëren valt.quote:Op woensdag 31 augustus 2005 12:35 schreef yonielo het volgende:
[..]
ik had anders ook nog zo een discussie met je kunnen beginnen, mja ik wil er niet zo'n mopperforum van maken, tis alleen dat door zo'n tekst als de jouwe in het stemtopic te plaatsten is natuurlijk wel een eenzijdige beïnvloeding van de stemmers en zo ontlok je natuurlijk reacties.......
Het is helemaal geen kwestie van wie gelijk heeft. Ik vroeg je om iets te verduidelijken dat bij mij vragen oproept. In plaats van een antwoord krijg ik hele verhandelingen over PSV, kleine doeltjes en weet ik veel wat nog meer. En dat op een toon die niet bepaald respectvol is. Ik ga het niet nog een keer vragen; als het na drie keer vragen in verschillende bewoordingen nog niet bij je overkomt, zal het wel nooit meer gebeuren. Alleen jammer dat je een heel drama gaat opvoeren op het moment dat iemand je een kritische vraag stelt.quote:Op woensdag 31 augustus 2005 08:39 schreef Vliegvrager het volgende:
En veel plezier verder met het zwelgen in je eigen gelijk![]()
Is dat wel zo?quote:Op woensdag 31 augustus 2005 19:11 schreef Shark.Bait het volgende:
Maar ik moet op 5 foto's stemmen.
ja, t'is watquote:Op woensdag 31 augustus 2005 19:26 schreef k_man het volgende:
Hmm, in de OP van het stemtopic staat inderdaad ook dat je op 5 foto's moet stemmen.
daarom. anders telt ie niet mee, dus dan kan ik net zo goed niet stemmen...quote:Op woensdag 31 augustus 2005 19:26 schreef k_man het volgende:
Hmm, in de OP van het stemtopic staat inderdaad ook dat je op 5 foto's moet stemmen.
quote:Op woensdag 31 augustus 2005 19:38 schreef Re het volgende:
ja, t'is wat
t'is maar een wedstrijdje op een forumpje hoor...
nee gelukkig nietquote:Op woensdag 31 augustus 2005 20:59 schreef k_man het volgende:
[..]
Tis ook niet bepaald een punt dat me erg bezighoudt idd.
Ik was zelf pas rond 22u30 thuis (het liep nogal uit op het werk)quote:Op woensdag 31 augustus 2005 22:06 schreef k_man het volgende:
Ow, damn. Ik dacht nog wel even voor tien uur te kunnen stemmen. Kom ik net na tienen thuis.
Tell me about it.quote:Op woensdag 31 augustus 2005 22:58 schreef Het-Gele-Teken het volgende:
Ik was zelf pas rond 22u30 thuis (het liep nogal uit op het werk)
dat: ja, ja en jaquote:Op woensdag 31 augustus 2005 23:34 schreef k_man het volgende:
Wat? Inzenden? Stemmen? Bier halen?
hahaquote:Op woensdag 31 augustus 2005 23:37 schreef k_man het volgende:
Ksnap trouwens niet waarom mijn foto zo laag geëindigd is. Objectief gezien was het namelijk de beste.
Dus jullie hebben óf geen verstand van foto's óf jullie stemmen expres niet op mij.
Oow gimme a fucking break jackquote:Op woensdag 31 augustus 2005 23:37 schreef k_man het volgende:
Ksnap trouwens niet waarom mijn foto zo laag geëindigd is. Objectief gezien was het namelijk de beste.
quote:Op woensdag 31 augustus 2005 23:37 schreef k_man het volgende:
Dus jullie hebben óf geen verstand van foto's óf jullie stemmen expres niet op mij.
quote:Op woensdag 31 augustus 2005 23:37 schreef k_man het volgende:
Nah, je moet het ze niet té makkelijk maken hoor.quote:Op woensdag 31 augustus 2005 23:57 schreef Shark.Bait het volgende:
toch je PI neerzetten volgende keer .. iets van "" ofzo.
Ik vind het wel ver beyond flauw en jammer. De mensen die het niet hebben kunnen opbrengen om een stem uit te brengen op de einduitslag maken zich in mijn ogen enorm belachelijk als ze wel weer een toontje meezingen over het onderwerp van komende maand. Temeer als ze ook nog eens te beroerd waren om een bijdrage in te zenden.quote:Op woensdag 31 augustus 2005 22:44 schreef stil het volgende:
Ik vind het trouwens flauw dat mensen die meedoen aan de wedstrijd, hier altijd rondhangen, niet de moeite nemen om te stemmen.![]()
quote:Op donderdag 1 september 2005 09:12 schreef Re het volgende:feli winnaars
.... op naar de nieuwe topics rellen !!!!!
beide natuurlijk.quote:Op woensdag 31 augustus 2005 23:37 schreef k_man het volgende:
Duidelijkquote:Op donderdag 1 september 2005 11:09 schreef Ymke het volgende:
Vrije opdracht is nog niet geweest .
Ik vind het allebei leuke ideeën. Misschien doe ik zelfs wel mee!quote:Op donderdag 1 september 2005 12:33 schreef fr.oosje het volgende:
Ik ben druk bezig met mijn huis aan het schilderen, dus vandaar dat ik al een tijdje niet meer had gekeken. Ik zie nu dat ik derde ben geworden. :-) Mooi. Mag ik hier ook mijn twee onderwerpen kwijt? Dan kunnen jullie weer gaan stemmen.
Kinderportret
Zelfportret (mag ook abstract worden genomen maw je hoeft dus niet herkenbaar in beeld)
Sounds like fun.quote:Op donderdag 1 september 2005 22:56 schreef MissyMirjaM het volgende:
als dood idd is ingestuurd, ga ik vrijwel zeker daarop stemmen..
quote:Op donderdag 1 september 2005 22:56 schreef k_man het volgende:
Zou je trouwens ook een zelfportret van iemand anders mogen maken?
De al geopperde onderwerpen zijn niet ruk genoeg?quote:Op vrijdag 2 september 2005 12:11 schreef American_Nightmare het volgende:
waar blijven die rukonderwerpen
Ik heb 4 onderwerpen gezien , we kunne dus best gaan stemmenquote:Op vrijdag 2 september 2005 15:06 schreef stil het volgende:
Wanneer kunnen we weer stemmen?? [afbeelding]
Als die een beetje interesse toont in de wedstrijd wel , lijkt mequote:Op vrijdag 2 september 2005 15:10 schreef Puckzzz het volgende:
TVD moet nog...weet die wel dattie bij de eerste drie zat??
Waar zijn de fot.modjes of portier de nieuwe wedstrijdleider??quote:Op vrijdag 2 september 2005 15:07 schreef Ymke het volgende:
[..]
Ik heb 4 onderwerpen gezien , we kunne dus best gaan stemmen![]()
Rewimo, gaat met vakantie en dan een operatie, daarom is ze gestopt met de fot.wedstrijd coordinatie.quote:Op vrijdag 2 september 2005 15:12 schreef Ymke het volgende:
btw Waar is Rewimo eigenlijk gebleven?
Ah , bedanktquote:Op vrijdag 2 september 2005 15:14 schreef stil het volgende:
[..]
Rewimo, gaat met vakantie en dan een operatie, daarom is ze gestopt met de fot.wedstrijd coordinatie.
Ksjt! Ik probeer hier een rel uit te lokken ja.quote:Op vrijdag 2 september 2005 10:58 schreef Puckzzz het volgende:
[..]
er vanuitgaande dat ook dit geen serieuze opmerking was
quote:Op vrijdag 2 september 2005 12:21 schreef Vliegvrager het volgende:
en btw, het is rukonderwerpen © k_man
![]()
leuk, en ze kennen mij toch nietquote:Op vrijdag 2 september 2005 19:19 schreef Ymke het volgende:
Dan kies ik zelfportret, gewoon of abstract wat men maar wilt als je hem maar zelf gemaakt hebt.
(ik hoef niet zo nodig met mn hoofd op internet dus lijkt me het een leuke uitdaging om iets te maken)
Stuur ik die in , ben ik gelijk klaarquote:Op vrijdag 2 september 2005 19:20 schreef stil het volgende:
[..]
leuk, en ze kennen mij toch niet![]()
Van jou heb ik wel eens een foto gezien.![]()
Wie heeft het dan ook over hoofd?quote:Op vrijdag 2 september 2005 19:19 schreef Ymke het volgende:
Dan kies ik zelfportret, gewoon of abstract wat men maar wilt als je hem maar zelf gemaakt hebt.
(ik hoef niet zo nodig met mn hoofd op internet dus lijkt me het een leuke uitdaging om iets te maken)
Jah, we gaan allemaal als artistiekerige pubermeiden lekker onze tenen fotograferen.quote:Op vrijdag 2 september 2005 19:26 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Wie heeft het dan ook over hoofd?![]()
Jij mag er ook met je blote kut op hoorquote:Op vrijdag 2 september 2005 20:20 schreef k_man het volgende:
[..]
Jah, we gaan allemaal als artistiekerige pubermeiden lekker onze tenen fotograferen.![]()
diehebbikniequote:Op vrijdag 2 september 2005 20:20 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Jij mag er ook met je blote kut op hoor
Vandaar dat je vroeg of je een zelfportret van iemand anders mocht makenquote:
shit... betraptquote:Op vrijdag 2 september 2005 20:26 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Vandaar dat je vroeg of je een zelfportret van iemand anders mocht maken
Ja sprekendquote:Op vrijdag 2 september 2005 19:27 schreef Ymke het volgende:
Stil , was het deze die je gezien had van mij?
[afbeelding]
bedankt om me te mailen ...quote:Op donderdag 1 september 2005 12:33 schreef fr.oosje het volgende:
Ik ben druk bezig met mijn huis aan het schilderen, dus vandaar dat ik al een tijdje niet meer had gekeken. Ik zie nu dat ik derde ben geworden. :-) Mooi. Mag ik hier ook mijn twee onderwerpen kwijt? Dan kunnen jullie weer gaan stemmen.
Kinderportret
Zelfportret (mag ook abstract worden genomen maw je hoeft dus niet herkenbaar in beeld)
Deze ene: aan het werk.quote:Op vrijdag 2 september 2005 15:11 schreef stil het volgende:
[..]
Waar zijn de fot.modjes of portier de nieuwe wedstrijdleider??![]()
Ook ik heb oosters gestemt maar helaas niets ingestuurd , analoog geschoten en alles was niet wat ik hoopte dus maar niks ingestuurd , shit happens helaasquote:Op woensdag 31 augustus 2005 19:11 schreef Shark.Bait het volgende:
ik vond het onderwerp niks, ik vind op 3 na de foto's ook niks.
Maar ik moet op 5 foto's stemmen. Dus stem ik niet. Net zoals vorige maand.
En er waren 12 mensen die op "oosters" stemden. Maar ik zie nauwelijks inzendingen van hen.
Hopelijk gaat het in september beter...
Geen idee , ik was toen op vakantie , maar een stemtopic lijkt me wel makkelijkquote:Op zaterdag 3 september 2005 08:41 schreef stil het volgende:
Hoe is er vorige keer gestemd?
geen verwaring maar ongeduldquote:Op zaterdag 3 september 2005 10:41 schreef PdeHoog het volgende:
Ik bespeur hier enige verwarring![]()
![]()
Anders openen jullie zelf een stemtopicDan is het probleem ook opgelost
daad bij woord voegtquote:Op zaterdag 3 september 2005 10:41 schreef PdeHoog het volgende:
Ik bespeur hier enige verwarring![]()
![]()
Anders openen jullie zelf een stemtopicDan is het probleem ook opgelost
quote:
maar je hebt er wel net op gestemd..?quote:Op zaterdag 3 september 2005 12:15 schreef Ymke het volgende:
Eigenlijk wel raar om zwervers als onderwerp te kiezen , wat krijgen we hierna, geestelijk gehandicapten?
mwa.. op zich.. je kan wel hele mooie foto's maken.quote:Op zaterdag 3 september 2005 12:17 schreef Ymke het volgende:
Ja , en daar na dacht ik , eigenlijk wel een raar iets .Beetje mensonterend
Daar zit wat inquote:
Jij mot helemaal je smoel houwe ja!quote:
Hou zelf je smoel manquote:Op zaterdag 3 september 2005 12:22 schreef k_man het volgende:
[..]
Jij mot helemaal je smoel houwe ja!![]()
Ik doe mijn bestquote:zo, wordt dit een rel, denk je?![]()
Het Cambridge verklarend woordenboek zegt:quote:Op zaterdag 3 september 2005 12:23 schreef Ymke het volgende:
WAT ZIJN NOU DERELICTS ???????, mopperdemopper
quote:Definition
derelict (PERSON) [Show phonetics]
noun [C] FORMAL
a person who has no home or money and often lives outside
* PdeHoog is efficient geweestquote:
quote:
quote:Op zaterdag 3 september 2005 12:33 schreef k_man het volgende:
[..]
Jij wel, maar dat stemtopic.... Mên!![]()
![]()
Joh maak je niet zo druk , tis weekend , mooi weer enzoquote:Op zaterdag 3 september 2005 12:33 schreef k_man het volgende:
[..]
Jij wel, maar dat stemtopic.... Mên!![]()
![]()
dan nog steeds voldoet mijn foto van de 'psycho' scene...doodsangstquote:Op maandag 5 september 2005 11:23 schreef Vliegvrager het volgende:
Het is een nek-aan-nek-race tussen dood en zelfportret
Ik zie kansen voor een doodlig-zelfportret
Ik denk dat iedereennu wel gestemd heeftquote:Op maandag 5 september 2005 12:02 schreef Schanulleke het volgende:
Het is echt nek aan nek, op dit moment 12 voor zelfportret tegen 11 voor de dood. Go zelfportret!
quote:Op maandag 5 september 2005 12:07 schreef PoseidonVS het volgende:
Mag ik mijn stem nog wijzigen?
jamaar, jamaar, jamaar!quote:Op maandag 5 september 2005 12:08 schreef Vliegvrager het volgende:
[..]
Strategisch stemmen is sooo not done
quote:Op maandag 5 september 2005 12:13 schreef PoseidonVS het volgende:
[..]
jamaar, jamaar, jamaar!
Ik wil eigenlijk toch dood ipv kinderportret. Het leek mij zo leuk om eens mee te doen en dat kan niet met een zelfportret, want ik heb geen fish-eye lens.
Dat past nooooit, ik op 1 foto.quote:Op maandag 5 september 2005 12:14 schreef Vliegvrager het volgende:
[..]alsof je een zelfportret alleen met een fish-eye lens kan maken
FYI: Ik heb ook geen fish-eye lens.
De Golden Gate Bridge past toch ook op 1 foto?quote:Op maandag 5 september 2005 12:15 schreef PoseidonVS het volgende:
[..]
Dat past nooooit, ik op 1 foto.
Ik wil het je wel eens zien doen.quote:Op maandag 5 september 2005 12:17 schreef Vliegvrager het volgende:
[..]
De Golden Gate Bridge past toch ook op 1 foto?
Naarmate je het vaker probeert, wordt de benodigde afstand kleiner.quote:Op maandag 5 september 2005 12:20 schreef PoseidonVS het volgende:
[..]
Ik wil het je wel eens zien doen.
Ik ben benieuwd of je hard genoeg kunt lopen om zelf op je eigen foto te staan.
Die 500meter red je nooit binnen de tijd van de zelfontsppanner
Je kan een zelfportret sowieso creatief opvatten, je hoeft er niet perse in je geheel op te staan.quote:Op maandag 5 september 2005 12:20 schreef PoseidonVS het volgende:
[..]
Ik wil het je wel eens zien doen.
Ik ben benieuwd of je hard genoeg kunt lopen om zelf op je eigen foto te staan.
Die 500meter red je nooit binnen de tijd van de zelfontsppanner
Dat van dat niet passen was niet serieus bedoeld.quote:Op maandag 5 september 2005 12:30 schreef Schanulleke het volgende:
[..]
Je kan een zelfportret sowieso creatief opvatten, je hoeft er niet perse in je geheel op te staan.
Idd maar op een macro van je neusgat zitten we niet te wachten hoorquote:Op maandag 5 september 2005 12:30 schreef Schanulleke het volgende:
[..]
Je kan een zelfportret sowieso creatief opvatten, je hoeft er niet perse in je geheel op te staan.
Zo iets wil ik ook gaan doen mocht het zelfportret worden. Niet echt abstract misschien,(wat is abstract eigenlijk precies?) Ik wilde eigenlijk eens iets met low-key gaan proberen.quote:Op maandag 5 september 2005 12:52 schreef Puckzzz het volgende:
Ik zou het eigenlijk wel een uitdaging vinden om een abstract zelfportret te moeten maken, of in ieder geval eentje waarbij je niet als jezelf herkenbaar bent maar je bent het toch...
Je zelfontspanner op 30 sec. en dan de dood kiezenquote:Op maandag 5 september 2005 14:27 schreef HMaster-II het volgende:
Lets call it a day!!!
Kunnen we niet gewoon twee onderwerpen doen deze maand??? Maakt het voor iedereen makkelijker. Kan men kiezen welk onderwerp men wil doen..
Is maar ene suggestie hoor.![]()
quote:Op maandag 5 september 2005 14:36 schreef dubbellu het volgende:
[..]
Je zelfontspanner op 30 sec. en dan de dood kiezen![]()
Beter nog.....we schaffen de wedstrijd afquote:Op maandag 5 september 2005 14:27 schreef HMaster-II het volgende:
Lets call it a day!!!
Kunnen we niet gewoon twee onderwerpen doen deze maand??? Maakt het voor iedereen makkelijker. Kan men kiezen welk onderwerp men wil doen..
Is maar ene suggestie hoor.![]()
wie gaat de foto dan posten? je mag alleen maar eigen materiaal postenquote:Op maandag 5 september 2005 14:36 schreef dubbellu het volgende:
[..]
Je zelfontspanner op 30 sec. en dan de dood kiezen![]()
We schaffen niets afquote:Op maandag 5 september 2005 14:57 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Beter nog.....we schaffen de wedstrijd afOok geen heibel meer
![]()
![]()
Laat ze dat dan doenquote:Op maandag 5 september 2005 15:12 schreef HMaster-II het volgende:
[..]
We schaffen niets af![]()
De Mods moeten alleen wat meer touwen in hun handjes pakken en de boel wat ordenen![]()
Nee 40 keer de "flits je zelf in de badkamerspiegel" foto is leuk!quote:Op maandag 5 september 2005 16:48 schreef Shark.Bait het volgende:
Ik zie bij inzendingen van de dood alweer tonnen foto's met:
[afbeelding]
Mods?quote:Op maandag 5 september 2005 15:12 schreef HMaster-II het volgende:
De Mods moeten alleen wat meer touwen in hun handjes pakken en de boel wat ordenen![]()
-- off topic--quote:Op maandag 5 september 2005 20:37 schreef stil het volgende:
En wat is het onderwerp geworden?
echt niet, daar is ook niks aanquote:Op maandag 5 september 2005 17:28 schreef PoseidonVS het volgende:
Nee 40 keer de "flits je zelf in de badkamerspiegel" foto is leuk!
[afbeelding]
quote:Op maandag 5 september 2005 20:44 schreef rustig het volgende:
[..]
-- off topic--
onlangs stelde men mij de vraag of jij een kloon was van mij
(of ik een kloon van jou)
-- off topic--
Stemmen begint nu!quote:Op maandag 5 september 2005 23:09 schreef Subhuman het volgende:
Vanwege de gelijkstand begint er nu een snelstemronde. Jullie krijgen tot half 1 zometeen (00:30 op dinsdag 6 september, voor de preciezelingen) de tijd om te stemmen op je favoriete onderwerp. Dit om de wedstrijd zo snel mogelijk van start te laten gaan.
Je kunt nu kiezen tussen dood of zelfportret.
Graag stemmen in dit topic. Zet een post die alleen het onderwerp van je keuze bevat. Dit vergemakkelijkt het tellen heel erg.
http://forum.fok.nl/topic/748760/2/50#30304366quote:Op maandag 5 september 2005 23:27 schreef MaRySe het volgende:
Waar is het stem topic
Ik wil voor zelfportret stemmen als het nog kan
ik mag jou welquote:Op maandag 5 september 2005 23:27 schreef MaRySe het volgende:
Waar is het stem topic
Ik wil voor zelfportret stemmen als het nog kan
De echte fotograaf noemt het een uitdaging, de amateur noemt het een prutsonderwerpquote:Op maandag 5 september 2005 23:25 schreef PdeHoog het volgende:
Mag ik even melden dat ik het er niet mee eens ben![]()
* PdeHoog is tegen zelfportret
Het is dan wel gelijkstand geworden, maar de "d" komt voor de "z" in het alfabet, dus het onderwerp moet gewoon "dood" zijn.....
Daarnaast is zelfportret gewoon een pruts-onderwerp
zo....ff A_N en K-M nadoen
quote:Op maandag 5 september 2005 23:30 schreef Shark.Bait het volgende:
[..]
De echte fotograaf noemt het een uitdaging, de amateur noemt het een prutsonderwerp
Geen archiefwerk hequote:Op maandag 5 september 2005 23:34 schreef MaRySe het volgende:
Oja ik wil zelfportret want dan heb ik al genoeg foto's
Van de dood heb ik ook wel een leuke.. Een dode wasbeer & nog wat ideeën
Neee, zelfportret is exclusief badkamerspiegelsquote:Op maandag 5 september 2005 23:34 schreef MaRySe het volgende:
Oja ik wil zelfportret want dan heb ik al genoeg foto's
Van de dood heb ik ook wel een leuke.. Een dode wasbeer & nog wat ideeën
Toch nog op tijd met stemmen?quote:Op maandag 5 september 2005 23:31 schreef MaRySe het volgende:
[..]
Ha ik heb het gevonden. Wat ben ik toch goed
quote:Op maandag 5 september 2005 23:36 schreef Shark.Bait het volgende:
[..]
Neee, zelfportret is exclusief badkamerspiegels
nou ja 't was echt tof die dode wasbeer.. en ik had m'n broertje 2 euro gegeven als hij hem ging aaien en 10 als hij hem op zijn schouder nam maar dat deed hij nietquote:
Qua idee is het wel een leukequote:Op maandag 5 september 2005 23:39 schreef MaRySe het volgende:
[..]Nou ja ik plaats wel een linkje hij is vast niet goed genoeg
en 't is leuker om een nieuwe te maken.. maar dat is dus mijn eerste gelukte zelfportret
1 2 | Zelfportret 12 Dood 4 |
nee, dood is een lekker onderwerpquote:Op dinsdag 6 september 2005 00:36 schreef American_Nightmare het volgende:
Kan iemand de stemmen natellen, want een bepaalde nieuwe mod heeft er duidelijk moeite mee.Het is volgens mij NET dat kutzelfportret geworden...
Als het onderwerp je niet aanstaat doe je toch niet mee? Je bent hier geheel vrijwillig.quote:Op dinsdag 6 september 2005 00:41 schreef American_Nightmare het volgende:
Oh ja ik had niet gezien dat er een snelstemronde was.. wat een kutregel zeg. Nou heb ik dus niet nog eens kunnen stemmen en is weer weer zo'n zaadonderwerp.
Oke iedereen ff een foto van zichzelf maken..![]()
Ja hoor, dat mag. Het is echter de normale procedure bij een gelijkstand. Mensen die er niet zijn hebben pech, en in theorie zal de verdeling toch ongeveer hetzelfde uitkomen.quote:Op dinsdag 6 september 2005 00:47 schreef MissyMirjaM het volgende:
mag ik nog evenopmerken dat ik het een prutactie vind?
dank u wel.
Ja daarom is het eerst 14 gelijk en daarna 12 - 4 of weet ik wat..quote:Op dinsdag 6 september 2005 00:48 schreef Subhuman het volgende:
[..]
Ja hoor, dat mag. Het is echter de normale procedure bij een gelijkstand. Mensen die er niet zijn hebben pech, en in theorie zal de verdeling toch ongeveer hetzelfde uitkomen.
Maak je toch een (fake) dood zelfportret?quote:Op dinsdag 6 september 2005 00:49 schreef American_Nightmare het volgende:
Effe met het kliekje een onderwerp erdoor drukken
Als je een beetje van statistiek afweet zul je weten dat mensen anders stemmen als ze andere keuzes krijgen. Mensen die bij de eerste stemronde op groei, kinderportret of een van de andere onderwerpen gestemd hebben, krijgen nu maar de keuze uit een van deze twee. Dat verklaart het verschil.quote:Op dinsdag 6 september 2005 00:49 schreef American_Nightmare het volgende:
[..]
Ja daarom is het eerst 14 gelijk en daarna 12 - 4 of weet ik wat..
Dit vind ik ook een heel interessante Gutjequote:Op dinsdag 6 september 2005 00:50 schreef Gutteguttegut het volgende:
[..]
Maak je toch een (fake) dood zelfportret?
Inderdaad... Subje dat was niet eerlijk.. Ik had een veel beter voorstel...quote:Op dinsdag 6 september 2005 01:03 schreef prupke het volgende:
Compromis: deze maand zelfportret en de volgende maand dood?
Die kans is zeer zeker aanwezigquote:Op dinsdag 6 september 2005 09:02 schreef HMaster-II het volgende:
[..]
Inderdaad... Subje dat was niet eerlijk.. Ik had een veel beter voorstel...![]()
En de helft die vannacht heet gestemd stuurt niet eens een foto in.![]()
Doe je ook meequote:
Ik wel als 't luktquote:Op dinsdag 6 september 2005 09:02 schreef HMaster-II het volgende:
[..]
Inderdaad... Subje dat was niet eerlijk.. Ik had een veel beter voorstel...![]()
En de helft die vannacht heet gestemd stuurt niet eens een foto in.![]()
Daar moeten we maar vertrouwen in hebben he?quote:Op dinsdag 6 september 2005 09:31 schreef HMaster-II het volgende:
Hoe kan iemand bij-de-weg beoordelen of je een zelfportret hebt gemaakt en niet door iemand anders de camera hebt laten bedienen???
HEt wordt meer portret dan zelfportret.
Maar je snapt mijn bedenkingen..quote:Op dinsdag 6 september 2005 09:47 schreef Puckzzz het volgende:
[..]
Daar moeten we maar vertrouwen in hebben he?
Voorlopig doe ik deze, maar ik heb nog wat ideetjes borrelen.
[afbeelding]
Ik heb deze iig met gevaar voor eigen leven genomen, de badkamer vloer was behoorlijk glad, en toch maar tien seconden om goed te gaan staan, zwart papier achter hoofd etc. etc.quote:Op dinsdag 6 september 2005 09:54 schreef HMaster-II het volgende:
[..]
Maar je snapt mijn bedenkingen..![]()
Foto is nog steeds gaaf hoor![]()
"schattig" of zo?quote:Op dinsdag 6 september 2005 10:13 schreef Elefes het volgende:
Nou ja...Geen dood
![]()
Dan moet ik maar eens gaan bedenken hoe ik mezelf een beetje fatsoenlijk op de foto kan krijgen
Die vind ik mooi gedaan!!!quote:Op dinsdag 6 september 2005 09:47 schreef Puckzzz het volgende:
[..]
Daar moeten we maar vertrouwen in hebben he?
Voorlopig doe ik deze, maar ik heb nog wat ideetjes borrelen.
[afbeelding]
Wat een lelijke zak...quote:Op dinsdag 6 september 2005 10:35 schreef Shark.Bait het volgende:
Voor de k_man achtigen onder ons is dit idee wel leuk denk ik:
[afbeelding]
quote:Op dinsdag 6 september 2005 10:37 schreef -Marjo- het volgende:
Wat een lelijke zak...
Ja, prachtig!!!quote:Op dinsdag 6 september 2005 10:41 schreef Shark.Bait het volgende:
[..]
Maar dat rooie ding is wel mooi toch?
ik adem niet, ik was voorbereid op het andere onderwerpquote:Op dinsdag 6 september 2005 10:53 schreef Puckzzz het volgende:
Heb je daar nu lang je adem voor in moeten houden?
Twee vliegen in een klap...quote:Op dinsdag 6 september 2005 11:07 schreef Shark.Bait het volgende:
[..]
ik adem niet, ik was voorbereid op het andere onderwerp
Heb je em zelf genomen, met een timer, zelf afdrukken of remote?quote:Op dinsdag 6 september 2005 14:05 schreef Esto het volgende:
Kan deze ook als zelfportret?
[afbeelding]
Dan mag ie als zelfportret!quote:Op dinsdag 6 september 2005 14:10 schreef Esto het volgende:
Dozen opgestapeld, camera opgezet en timer ingeschakeld ja
quote:Op dinsdag 6 september 2005 23:05 schreef dubbellu het volgende:
@Esto: Ik vind het een mooie foto![]()
Mijn eerste ideetje:
[afbeelding]
Ik vind 'm een beetje eng...quote:Op dinsdag 6 september 2005 23:05 schreef dubbellu het volgende:
@Esto: Ik vind het een mooie foto![]()
Mijn eerste ideetje:
[afbeelding]
Ja oke maar dat vind ik ook onder 'mooi' vallen. Mooi is ook niet het goede woord; ik bedoel eigenlijk fotogeniek.quote:Op dinsdag 6 september 2005 23:46 schreef k_man het volgende:
Mwah. Mooi hoeft niet persé.
Een karakteristieke kop helpt ook.
dat is juist de kunst, en wat is die drang naar perfectie en waar komt dat vandaan, denk dat de grote prijswinnende fotografen nou niet het perfecte lichaam proberen te fotograferen maar de mens zoals die is... maar ja reclamefotografie kunen we allemaalquote:Op dinsdag 6 september 2005 23:35 schreef American_Nightmare het volgende:
Puckzzz verrast me blij, wel jammer dat het met een archieffoto is
Ikzelf heb ook weer een ideetje ondanks dat ik het een fukonderwerp vind. Jammer dat mooie mensen een enorm voordeel hebben bij dit onderwerp. Een mooie foto maken van een 'lelijk' iemand is niet makkelijk.
quote:Op woensdag 7 september 2005 00:14 schreef k_man het volgende:
Dan vraag je je af waar Helmut Newton z'n bekendheid aan te danken had Re...
dus gaan we lopen zeiken ofzo? man grow upquote:Op woensdag 7 september 2005 00:19 schreef k_man het volgende:
Uh-huh. Niet echt een van de foto's waar hij om bekend stond.
Doe 'ns niet zo gefrustreerd joh.quote:Op woensdag 7 september 2005 00:21 schreef Re het volgende:
[..]
dus gaan we lopen zeiken ofzo? man grow up
nee jij begint ... als je dan een voorbeeld noemt noem dan ook een goed voorbeeld en laat me lekker de discussie met A_M aangaan en kom er niet als irri pubertje effe slim doenquote:
oww dat was het punt niet hoorquote:Op woensdag 7 september 2005 00:27 schreef American_Nightmare het volgende:
Wat een liefde hier weer en wat een lelijke foto. Lijkt wel alsof ze maar 1 tiet heeft.Of is dat jouw zelfportret Re?
Overigens denk ik dat de 'prijswinnende fotografen' ook goede foto's maken van fotogenieke mensen hoor. Een kop waaraan weinig bijzonders te zien valt levert IMO nooit een mooie foto op. Maar bewijs het tegendeel maar als je wilt.
Kijk nog eens terug. Ik had juist een gesprek op hoog niveau met A_M toen jij je kwam melden met kalenderwijsheden over de mens 'zoals hij werkelijk is'.quote:Op woensdag 7 september 2005 00:26 schreef Re het volgende:
[..]
nee jij begint ... als je dan een voorbeeld noemt noem dan ook een goed voorbeeld en laat me lekker de discussie met A_M aangaan en kom er niet als irri pubertje effe slim doen
Perfect of markant is dan allebei weinig uitdagend. Beiden zijn extreem op een bepaalde manier. De saaie, alledaagse doorsnee boeiend vastleggen zou dan uitdagender moeten zijn.quote:Op woensdag 7 september 2005 00:30 schreef Re het volgende:
[..]
oww dat was het punt niet hoor, ik denk gewoon dat een foto maken van een perfect iets minder challenging is dan een goeie markante kop op de plaat zetten
is al goed knul, je hebt gelijkquote:Op woensdag 7 september 2005 00:33 schreef k_man het volgende:
[..]
Kijk nog eens terug. Ik had juist een gesprek op hoog niveau met A_M toen jij je kwam melden met kalenderwijsheden over de mens 'zoals hij werkelijk is'.![]()
Dat het bij jou verkeerd valt als ik een naam noem van iemand die juist vooral beroemd is geworden met protretten van 'perfecte' modellen, kun je mij moeilijk aanrekenen.
ja dat is zeker zoquote:Op woensdag 7 september 2005 00:35 schreef k_man het volgende:
[..]
Perfect of markant is dan allebei weinig uitdagend. Beiden zijn extreem op een bepaalde manier. De saaie, alledaagse doorsnee boeiend vastleggen zou dan uitdagender moeten zijn.
Ach ja het is zeker uitdagender maar uiteindelijk levert het een mindere foto op. Bovenstaande vrouw is zeker niet perfect, maar wel fotogeniek. Dat maakt de foto wel goed, ik vind alleen de houding met die platgedrukte borst dus helemaal niks. Dat staat los van het model.quote:Op woensdag 7 september 2005 00:38 schreef purplerose het volgende:
Het is uitdagender voor een fotograaf om een minder fotogeniek iemand mooi op de plaat te zetten, als dat ie weer een dertien in dozijn foto van een fotogeniek meisje.
Wat is er niet mooi aan die plaat? Mooi zwart/wit, nee ze is niet perfect dat klopt, maar ik vind haar meer uitstraling hebben dan een perfect glad plaatje van een mooi model
*niet dat ik een mening hoor te hebben hierover, ben natuurlijk maar een n00b hier in FOT*
ligt aan je doel natuurlijk, ook die mensen kunnnen bang zijn in een douche, het esthetische vind ik dan minder van belangquote:Op woensdag 7 september 2005 00:44 schreef American_Nightmare het volgende:
[..]
Ach ja het is zeker uitdagender maar uiteindelijk levert het een mindere foto op. Bovenstaande vrouw is zeker niet perfect, maar wel fotogeniek. Dat maakt de foto wel goed, ik vind alleen de houding met die platgedrukte borst dus helemaal niks. Dat staat los van het model.
Neem de foto van Puckzzz nu. Je ziet een mooi lief bang meisje. Leuk. Als ze een dikke puisterige meid was geweest dan was die foto echt niks geweest.
Ja dat zeg je nu, maar ik denk dat je toch automatisch de foto met het mooie meisje beter vindt. Let maar op; ik weet zeker dat er een 'mooi mens' of in ieder geval 'fotogeniek mens' deze wedstrijd gaat winnen en geen doorsnee persoon.quote:Op woensdag 7 september 2005 00:45 schreef Re het volgende:
[..]
ligt aan je doel natuurlijk, ook die mensen kunnnen bang zijn in een douche, het esthetische vind ik dan minder van belang
Die foto's ken ik niet. Linkje? Je kent de foto's van TheoK van DPZ vast wel. Prachtige portretten van 'gewone mensen', maar wel allemaal erg fotogeniek. Hij weet wie hij uitkiest, ook al zijn het op het eerste gezicht willekeurige mensen.quote:Op woensdag 7 september 2005 00:49 schreef k_man het volgende:
@A_M: Ik ken héél mooie foto's van Rineke Dijkstra, van volkomen doorsnee mensen.
Scheer je weg, AT-klikkerquote:Op woensdag 7 september 2005 00:51 schreef De-oneven-2 het volgende:
Ik vind 't anders een verdomd lekker wijf, hoor...
Ik heb geen flauw idee.quote:Op woensdag 7 september 2005 00:51 schreef American_Nightmare het volgende:
[..]
Die foto's ken ik niet. Linkje? Je kent de foto's van TheoK van DPZ vast wel. Prachtige portretten van 'gewone mensen', maar wel allemaal erg fotogeniek. Hij weet wie hij uitkiest, ook al zijn het op het eerste gezicht willekeurige mensen.
Mja geen slechte foto maar ook zeker niks bijzonders. Ik zou 'm beter hebben gevonden als er een mooie meid in bikini had gestaan. Maar ja dat ben ik dan weer..quote:
ja maar doel heiligt de middelen, een beetje fotograaf zal voor zijn werk ook afhankelijk zijn van standaard dingen om geld in het laatje te krijgenquote:Op woensdag 7 september 2005 00:48 schreef American_Nightmare het volgende:
[..]
Ja dat zeg je nu, maar ik denk dat je toch automatisch de foto met het mooie meisje beter vindt. Let maar op; ik weet zeker dat er een 'mooi mens' of in ieder geval 'fotogeniek mens' deze wedstrijd gaat winnen en geen doorsnee persoon.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |