Dit maakt nog niet echt duidelijk waarom je dan zo de nadruk legt op één aspect, namelijk vakantie. De mogelijkheden en beperkingen zijn voor iedereen anders. Sommige mensen gaan wel op vakantie, andere niet. Sommige mensen hebben daar souvenirs van, andere niet. Sommige mensen hebben een eigen studio, anderen niet. Sommigen hebben beter materiaal dan anderen. Sommigen hebben een uitgebreid archief. Wat maakt nou dat juist het aspect vakantie zo doorslaggeven zou moeten zijn, in jouw beleving?quote:Op dinsdag 30 augustus 2005 09:35 schreef Vliegvrager het volgende:
Tuurlijk bestaan er altijd verschillen. Als PSV speelt tegen een amateurclub bestaan er ook verschillen: betere spelers, beter materiaal, en verschillen in hoeveel tijd deze mensen in hun sport kunnen steken. Helemaal geen punt, nog steeds een wedstrijd en geen sprake van 'concurrentievervalsing' of 'oneerlijk'. Maar natuurlijk wel met dezelfde regels, met aan beide zijden een even groot doel. Dan heeft de beste de meeste kans om te winnen.
Bij een fotowedstrijd - althans bij een wedstrijd waar je één foto inlevert en geen serie of portfolio - is het zeker niet zo dat de beste ftotograaf altijd wint. Het leuke (volgens mij althans) is dat iedereen kan winnen. Eén lucky shot van een beroerde fotograaf kan de pro's uit het veld slaan.quote:Dat is jouw interpetatie, en die is niet per defintie fout. Maar je zou ook kunnen zeggen dat de essentie van een fotowedstrijd is dat de beste fotograaf wint. Zie ook de term 'moge de beste winnen 'en het gebruik van 'handicaps' in tal van sporten.
Dat zei ik dus niet. Ik gaf wel aan dat het moeilijker gemaakt wordt. Een thema als Oosters is nou juist prima geschikt voor veel niet-vaste-FOT-bezoekers om eens iets in te sturen. Vakantiefoto's ja.quote:Nog een mooi staaltje doorschieten geef je hier. 'Goedwillende newbies' zouden volgens jou dus niet in staat zijn aan een fotowedstrijd mee te doen als ze geen vakantiefoto's in mogen sturen? Lekkere opsteker voor die 'goedwillende newbies'. Hoe moeten die arme stumpers nou in de volgende ronde nog meedoen?![]()
Als je het zo prominent vermeldt bij je punten moet je niet raar opkijken als iemand daar op reageert. Als hij gewoon z'n punten had gegeven zonder die vreemde opmerking erbij, had er uiteraard geen haan naar gekraaid.quote:Op dinsdag 30 augustus 2005 21:38 schreef Re het volgende:
en boeit toch niet hoe iemand stemt en met wat voor motivatie, laat iedereen lekker een eigen mening hebben en ga die niet op lopen dringen, we zitten hier niet in China ofzo
Je wilt het gewoon niet begrijpen he? Ik wil over mijn keuze best in discussie, maar wat jij doet heeft niets met discussie te maken, je zit gewoon te drammen. Dan heeft het ook niet zo gek veel zin om nog met argumenten te komen. Daar ga ik dus ook geen energie in steken.quote:Op dinsdag 30 augustus 2005 20:25 schreef k_man het volgende:
[..]
Dit maakt nog niet echt duidelijk waarom je dan zo de nadruk legt op één aspect, namelijk vakantie. De mogelijkheden en beperkingen zijn voor iedereen anders. Sommige mensen gaan wel op vakantie, andere niet. Sommige mensen hebben daar souvenirs van, andere niet. Sommige mensen hebben een eigen studio, anderen niet. Sommigen hebben beter materiaal dan anderen. Sommigen hebben een uitgebreid archief. Wat maakt nou dat juist het aspect vakantie zo doorslaggeven zou moeten zijn, in jouw beleving?
Je maakt er wel een enorm punt van he? En je haalt er ook van alles bij. Ik heb het niet over oneerlijk gehad en ook niet over regeltjes. Ik heb even neergezet waarom ik tot een bepaalde keuze kwam, niet meer en niet minder. Dat anderen daar anders over denken, prima. En ook prima als je dat andere standpunt uiteen wilt zetten. Maar om daar nou zo'n ophef over te maken, nee dank u. Of denk je dat jou gedram de nieuwe bezoekers (waar ik mijzelf ook maar even onder reken) nou zo ontzettend aanmoedigt? Steek je energie effe lekker in wat nuttigs.quote:[..]
Bij een fotowedstrijd - althans bij een wedstrijd waar je één foto inlevert en geen serie of portfolio - is het zeker niet zo dat de beste ftotograaf altijd wint. Het leuke (volgens mij althans) is dat iedereen kan winnen. Eén lucky shot van een beroerde fotograaf kan de pro's uit het veld slaan.
[..]
Dat zei ik dus niet. Ik gaf wel aan dat het moeilijker gemaakt wordt. Een thema als Oosters is nou juist prima geschikt voor veel niet-vaste-FOT-bezoekers om eens iets in te sturen. Vakantiefoto's ja.
We lopen hier al maanden ons te beklagen en te verwonderen dat de belangstelling voor de wedstrijd terugloopt, maar aan de andere kant zijn we druk bezig allerlei regeltjes en barricades op te werpen die het meedoen misschien niet totaal ontmoedigen, maar ook niet bepaald aanmoedigen. Zo is er is nog steeds, iedere maand, wel weer deze of gene die het nodig vindt weer een zeikerige opmerking te maken over archieffoto's. En nu zouden vakantiefoto's opeens weer oneerlijk zijn. Laat al die aanvullende regeltjes toch eens los. Stem op de mooiste foto!
Ik wil het juist heel graag begrijpen. Ik krijg echter maar geen antwoord. Dus nu voor de derde keer: waarom maak je onderscheid tussen vakantiefoto's en overige foto's, terwijl er allerlei andere aspecten zijn die ook de kansen per deelnemer kunnen beïnvloeden?quote:Op dinsdag 30 augustus 2005 22:05 schreef Vliegvrager het volgende:
Je wilt het gewoon niet begrijpen he? Ik wil over mijn keuze best in discussie, maar wat jij doet heeft niets met discussie te maken, je zit gewoon te drammen. Dan heeft het ook niet zo gek veel zin om nog met argumenten te komen. Daar ga ik dus ook geen energie in steken.
In de laatste post van het vorige topic had je het wel degelijk over regels en oneerlijkheid, maar dat doet er niet toe. Dat is woordjesneuken. Kennelijk heb je je bij het stemmen laten leiden door een eigen bedachte regel, namelijk dat vakantiefoto's niet voor punten in aanmerking komen. Dat is een kwestie die hier al herhaaldelijk behandeld is en volgens mij niet leidt tot meer enthousiasme om te gaan of blijven meedoen.quote:Je maakt er wel een enorm punt van he? En je haalt er ook van alles bij. Ik heb het niet over oneerlijk gehad en ook niet over regeltjes. Ik heb even neergezet waarom ik tot een bepaalde keuze kwam, niet meer en niet minder.
quote:Op dinsdag 30 augustus 2005 22:19 schreef k_man het volgende:
Bij volgende reacties mag je overigens de steken onder de gordel best weglaten hoor.
ik had anders ook nog zo een discussie met je kunnen beginnen, mja ik wil er niet zo'n mopperforum van maken, tis alleen dat door zo'n tekst als de jouwe in het stemtopic te plaatsten is natuurlijk wel een eenzijdige beïnvloeding van de stemmers en zo ontlok je natuurlijk reacties.......quote:Op woensdag 31 augustus 2005 08:39 schreef Vliegvrager het volgende:
[..]
steken onder water en stoten onder de gordel.
En veel plezier verder met het zwelgen in je eigen gelijk![]()
Ik wil hier best over in discussie en ben me er ook van bewust dat het noemen van de overweging tot reacties kan leiden. Ik heb er helemaal geen moeite mee dat mensen er anders over denken dan ik en ik ben graag bereid in discussie te treden, mits er wat te discussiëren valt.quote:Op woensdag 31 augustus 2005 12:35 schreef yonielo het volgende:
[..]
ik had anders ook nog zo een discussie met je kunnen beginnen, mja ik wil er niet zo'n mopperforum van maken, tis alleen dat door zo'n tekst als de jouwe in het stemtopic te plaatsten is natuurlijk wel een eenzijdige beïnvloeding van de stemmers en zo ontlok je natuurlijk reacties.......
Het is helemaal geen kwestie van wie gelijk heeft. Ik vroeg je om iets te verduidelijken dat bij mij vragen oproept. In plaats van een antwoord krijg ik hele verhandelingen over PSV, kleine doeltjes en weet ik veel wat nog meer. En dat op een toon die niet bepaald respectvol is. Ik ga het niet nog een keer vragen; als het na drie keer vragen in verschillende bewoordingen nog niet bij je overkomt, zal het wel nooit meer gebeuren. Alleen jammer dat je een heel drama gaat opvoeren op het moment dat iemand je een kritische vraag stelt.quote:Op woensdag 31 augustus 2005 08:39 schreef Vliegvrager het volgende:
En veel plezier verder met het zwelgen in je eigen gelijk![]()
Is dat wel zo?quote:Op woensdag 31 augustus 2005 19:11 schreef Shark.Bait het volgende:
Maar ik moet op 5 foto's stemmen.
ja, t'is watquote:Op woensdag 31 augustus 2005 19:26 schreef k_man het volgende:
Hmm, in de OP van het stemtopic staat inderdaad ook dat je op 5 foto's moet stemmen.
daarom. anders telt ie niet mee, dus dan kan ik net zo goed niet stemmen...quote:Op woensdag 31 augustus 2005 19:26 schreef k_man het volgende:
Hmm, in de OP van het stemtopic staat inderdaad ook dat je op 5 foto's moet stemmen.
quote:Op woensdag 31 augustus 2005 19:38 schreef Re het volgende:
ja, t'is wat
t'is maar een wedstrijdje op een forumpje hoor...
nee gelukkig nietquote:Op woensdag 31 augustus 2005 20:59 schreef k_man het volgende:
[..]
Tis ook niet bepaald een punt dat me erg bezighoudt idd.
Ik was zelf pas rond 22u30 thuis (het liep nogal uit op het werk)quote:Op woensdag 31 augustus 2005 22:06 schreef k_man het volgende:
Ow, damn. Ik dacht nog wel even voor tien uur te kunnen stemmen. Kom ik net na tienen thuis.
Tell me about it.quote:Op woensdag 31 augustus 2005 22:58 schreef Het-Gele-Teken het volgende:
Ik was zelf pas rond 22u30 thuis (het liep nogal uit op het werk)
dat: ja, ja en jaquote:Op woensdag 31 augustus 2005 23:34 schreef k_man het volgende:
Wat? Inzenden? Stemmen? Bier halen?
hahaquote:Op woensdag 31 augustus 2005 23:37 schreef k_man het volgende:
Ksnap trouwens niet waarom mijn foto zo laag geëindigd is. Objectief gezien was het namelijk de beste.
Dus jullie hebben óf geen verstand van foto's óf jullie stemmen expres niet op mij.
Oow gimme a fucking break jackquote:Op woensdag 31 augustus 2005 23:37 schreef k_man het volgende:
Ksnap trouwens niet waarom mijn foto zo laag geëindigd is. Objectief gezien was het namelijk de beste.
quote:Op woensdag 31 augustus 2005 23:37 schreef k_man het volgende:
Dus jullie hebben óf geen verstand van foto's óf jullie stemmen expres niet op mij.
quote:Op woensdag 31 augustus 2005 23:37 schreef k_man het volgende:
Nah, je moet het ze niet té makkelijk maken hoor.quote:Op woensdag 31 augustus 2005 23:57 schreef Shark.Bait het volgende:
toch je PI neerzetten volgende keer .. iets van "" ofzo.
Ik vind het wel ver beyond flauw en jammer. De mensen die het niet hebben kunnen opbrengen om een stem uit te brengen op de einduitslag maken zich in mijn ogen enorm belachelijk als ze wel weer een toontje meezingen over het onderwerp van komende maand. Temeer als ze ook nog eens te beroerd waren om een bijdrage in te zenden.quote:Op woensdag 31 augustus 2005 22:44 schreef stil het volgende:
Ik vind het trouwens flauw dat mensen die meedoen aan de wedstrijd, hier altijd rondhangen, niet de moeite nemen om te stemmen.![]()
quote:Op donderdag 1 september 2005 09:12 schreef Re het volgende:feli winnaars
.... op naar de nieuwe topics rellen !!!!!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |