Maar dan wel met rondere hoeken, anders krijg je wel erg pijnlijke handenquote:Op zaterdag 20 augustus 2005 20:55 schreef Karina het volgende:
Van mij mogen ze gewoon de joypad van de NES eraan hangen, die is super.
Een oninteressant filmpjequote:Op zaterdag 20 augustus 2005 23:11 schreef Ruzbeh het volgende:
*click*
[[url=http://web.telia.com/~u37005276/faith2.jpg]afbeelding][/url]
aan atari en amiga enzo, niet nintendoquote:Op zaterdag 20 augustus 2005 23:32 schreef Tware het volgende:
@piet pelle: Aan Ninty heb jij wel je joypadje en stickje te danken, dus wie weet komen ze nu wel met een soort opvolger ervan.
Know ur history nerdquote:Op zondag 21 augustus 2005 00:47 schreef Gamedemon het volgende:
[..]
aan atari en amiga enzo, niet nintendo
Eindelijk !!!!!!!!!!!1111111111 teh controller.quote:Op zondag 21 augustus 2005 01:06 schreef Notorious_Roy het volgende:
De enige ECHTE revolutie:
[afbeelding]
Wie het heeft uitgevonden maakt geen barst uit, door Nintendo's implementatie van de D-pad en nog allerlei zooi is het de standaard geworden.quote:Op zondag 21 augustus 2005 00:47 schreef Gamedemon het volgende:
[..]
aan atari en amiga enzo, niet nintendo
Zo mooi vind ik het niet . Laat ze maar eens wat belangrijks zien, zoals een paar leuke screenshots van Ssbm2!quote:Op zondag 21 augustus 2005 01:45 schreef mikando18 het volgende:
http://videos.p-nintendo.com/gc2005/expand.mov
*stil*
*mooi*
Kom op man. Het is toch inspirerend.quote:Op zondag 21 augustus 2005 01:54 schreef MMaRsu het volgende:
[..]
Zo mooi vind ik het niet . Laat ze maar eens wat belangrijks zien, zoals een paar leuke screenshots van Ssbm2!
en nu niet meer zeuren hé kijk eens wat een realistische graphics.quote:Op zondag 21 augustus 2005 01:54 schreef MMaRsu het volgende:
[..]
Zo mooi vind ik het niet . Laat ze maar eens wat belangrijks zien, zoals een paar leuke screenshots van Ssbm2!
Ik dacht even dat dit hem was maar de europese versie was de beste (games)reclame ooit. Wat heb ik me kapot gelachen.quote:Op zondag 21 augustus 2005 02:55 schreef Ruzbeh het volgende:
Volledige versie kan je trouwens hier vinden.
Oninteressant Nee man, is juist mooiquote:
Iemand trouwens opgevallen dat op pagina 62 Silicon Knights er nog bij staat als partner?quote:
Nee, dat was me nog niet opgevallen. Wat ik wel vreemd vind is dat het een raport van maart 2005 is en er toen al gesproken werd over de GB Micro. Vandaar die geruchten voor de E3 van een nieuwe GBAquote:Op zondag 21 augustus 2005 08:59 schreef Tomasso het volgende:
Iemand trouwens opgevallen dat op pagina 62 Silicon Knights er nog bij staat als partner?
2 gyro-controllers waren toch een van de eerste mock-ups van de "nieuwe controllers"? Dat lijkt mij, in ieder geval voor shooters, echt geweldig. Niet erg praktisch voor andere games, en nauwelijks de revolutie waar ik op wacht, maar wel een leuke gimmickquote:Op zondag 21 augustus 2005 03:01 schreef star_gazer het volgende:
Die gyro-controllers zijn wel liev Probleempje is dat er gimbal lock kan optreden met gyroscopen...
Waarom niet 2 gyro's: 1 voor de linkerhand en 1 voor de rechter... Mooie oefening voor de motoriek
Daar ben ik dus bang voor, dat de controller gaat aanvoelen als een gimmick.quote:Op zondag 21 augustus 2005 10:36 schreef Cheiron het volgende:
... wel een leuke gimmick
quote:Op zondag 21 augustus 2005 01:45 schreef mikando18 het volgende:
http://videos.p-nintendo.com/gc2005/expand.mov
*stil*
*mooi*
gim·mickquote:Op zondag 21 augustus 2005 10:51 schreef King_of_cubes het volgende:
[..]
Daar ben ik dus bang voor, dat de controller gaat aanvoelen als een gimmick.
quote:Op zondag 21 augustus 2005 14:48 schreef MMaRsu het volgende:
Yup zou idd erg vet zijn! Goede post Ronn, hoop wat vaker wat van je te horen op dit forum!
Inderdaad. De link waar het origineel vandaan kwam was een vertaling van het Frans. Dat was echt niet te lezen. R0nn heeft het zeer duidelijk uitgelegd .quote:Op zondag 21 augustus 2005 14:48 schreef MMaRsu het volgende:
Yup zou idd erg vet zijn! Goede post Ronn, hoop wat vaker wat van je te horen op dit forum!
quote:Op zondag 21 augustus 2005 14:50 schreef Tomasso het volgende:
* Tomasso wacht op de almachtige Ruzbeh wanneer hij dit weer als nep en fake gaat bestempelen
Omdat?quote:Zulke technieken zijn heel mooi hoor, en ik ben er helemaal van overtuigd dat de Revolution zeer efficient wordt, maar de PS3 en Xbox360 zulke alsnog betere graphics hebben.
Omdat er veel sterkere hardware inzit. En Nintendo is niet de enige die goede software technieken beheerst.quote:
Zoals gezegd hoeft sterkere hardware niet te betekenen dat de graphics ook mooier zijn.quote:Op zondag 21 augustus 2005 16:22 schreef piet_pelle het volgende:
[..]
Omdat er veel sterkere hardware inzit. En Nintendo is niet de enige die goede software technieken beheerst.
Heb je m'n post überhaupt gelezen?quote:Omdat er veel sterkere hardware inzit. En Nintendo is niet de enige die goede software technieken beheerst.
Microsoft en Sony zijn meer op eye candy gericht dan Nintendo.quote:Op zondag 21 augustus 2005 16:28 schreef Tomasso het volgende:
[..]
Zoals gezegd hoeft sterkere hardware niet te betekenen dat de graphics ook mooier zijn.
OMFG!!!11!!1 :D:DD::D:D:Dquote:Op zondag 21 augustus 2005 14:24 schreef R0nn het volgende:
[fantastisch klinkend verhaal van R0nn]
Nu lul je eroverheen omdat je weet dat je fout zat.quote:Op zondag 21 augustus 2005 16:32 schreef piet_pelle het volgende:
[..]
Microsoft en Sony zijn meer op eye candy gericht dan Nintendo.
Dat scoort nou eenmaal bij het grote publiek, terwijl Nintendo de graphics gewoon strak en goed wil maken zodat de games precies zo weergeven worden als Nintendo bedoeld.
De cube kon dit al aardig maar de revolution zal er een schepje bovenop doen. Een mario wereld heeft nou eenmaal niet het detail en grafische pracht (nodig), iets wat een racegame b.v. weer wel nodig heeft.
Althans dit is wat ik uit die Nintendo baas zijn opmerkingen heb opgemaakt.
Op wat voor manier zouden NURBs dan onder doen? Kijk bijvoorbeeld is naar die render van dat hoofd.quote:Op zondag 21 augustus 2005 16:40 schreef piet_pelle het volgende:
Nou die nurbs techniek ziet er leuk uit maar ik denk dat je met polygonen meer detail kan krijgen mits je hardware het trekt. En dat zal met de X360/ps3 wel lukken, de revolution gaat voor een ander soort graphics die makkelijker te maken zijn maar wel minder mooi zijn als de grote games van de aankomende concurrentie.
Lezen is nog steeds moeilijk voor je begrijp ik?quote:Op zondag 21 augustus 2005 16:40 schreef piet_pelle het volgende:
Nou die nurbs techniek ziet er leuk uit maar ik denk dat je met polygonen meer detail kan krijgen mits je hardware het trekt. En dat zal met de X360/ps3 wel lukken, de revolution gaat voor een ander soort graphics die makkelijker te maken zijn maar wel minder mooi zijn als de grote games van de aankomende concurrentie.
edit: check alleen al de textures of eerder het gebrek eraan op de plaatjes die Ronn plaatste.
Het oogt gewoon allemaal een beetje te bol en glad. Niet echt realistisch, maar zoals ik al zei is dat ook niet wat Nintendo wil. Dit is het soort graphics waar je een geloofwaardige cartoon wereld mee maakt. Ik zeg niet kiddy maar gewoon het soort werelden van nintendo games, je weet wel wat ik bedoel.quote:Op zondag 21 augustus 2005 16:42 schreef Xrenity het volgende:
[..]
Op wat voor manier zouden NURBs dan onder doen? Kijk bijvoorbeeld is naar die render van dat hoofd.
Ah, op die manier.quote:Op zondag 21 augustus 2005 16:44 schreef piet_pelle het volgende:
[..]
Het oogt gewoon allemaal een beetje te bol en glad. Niet echt realistisch, maar zoals ik al zei is dat ook niet wat Nintendo wil. Dit is het soort graphics waar je een geloofwaardige cartoon wereld mee maakt. Ik zeg niet kiddy maar gewoon het soort werelden van nintendo games, je weet wel wat ik bedoel.
En Gears of war en PGR e.d. moeten er realistisch en grof e.d. uitzien.
De mensen die werken aan de Revolution GPU (en ook CPU denk ik zo) hebben in ieder geval enorm veel talent, en zijn misschien wel beter dan de mensen die aan de X360 GPU of PS3 GPU hebben gewerkt.quote:Op zondag 21 augustus 2005 16:30 schreef R0nn het volgende:
Je kunt geen NURBS gebruiken als je hardware er niet op gebouwd is! Wat voor software technieken je ook mag beheersen. Je hardware moet er specifiek voor ontworpen zijn en dat is bij de Xbox 360, PS3 en huidige PC hardware NIET het geval.
Probeer jij met de hardware van de PS3 of Xbox 360 maar überhaupt eens die graphics te produceren zoals op die plaatjes. Ze zullen er een zware dobber aan hebben. Dat het wat bol en glad lijkt ligt gewoon aan de kwaliteit van de shots. Die van 't gezicht is sowieso wat fletser dan in 't echt. Sowieso is kwaliteit van de texturing erg belangrijk. Dat bolle en gladde ligt namelijk niet aan de NURBS maar gewoon de textures die men er overheen geplakt heeft. Dat kan dus echt wel grover als je zou willen. Het zijn echter grotendeels professionele ontwerpen en die zien er altijd zo clean uit. Uberhaupt snap ik niet hoe je sceptisch kunt zijn over dat gezicht. Zo realistisch heb ik 't namelijk nog niet eerder in een game terug gezien.quote:Op zondag 21 augustus 2005 16:40 schreef piet_pelle het volgende:
Nou die nurbs techniek ziet er leuk uit maar ik denk dat je met polygonen meer detail kan krijgen mits je hardware het trekt. En dat zal met de X360/ps3 wel lukken, de revolution gaat voor een ander soort graphics die makkelijker te maken zijn maar wel minder mooi zijn als de grote games van de aankomende concurrentie.
edit: check alleen al de textures of eerder het gebrek eraan op de plaatjes die Ronn plaatste.
Ja maar, pietpelle moet het toch ergens op afkraken, het zou namelijk eventueel op de Revolution gebruikt kunnen worden.quote:Op zondag 21 augustus 2005 16:53 schreef R0nn het volgende:
[..]
Probeer jij met de hardware van de PS3 of Xbox 360 maar überhaupt eens die graphics te produceren zoals op die plaatjes. Ze zullen er een zware dobber aan hebben. Dat het wat bol en glad lijkt ligt gewoon aan de kwaliteit van de shots. Die van 't gezicht is sowieso wat fletser dan in 't echt. Sowieso is kwaliteit van de texturing erg belangrijk. Dat bolle en gladde ligt namelijk niet aan de NURBS maar gewoon de textures die men er overheen geplakt heeft. Dat kan dus echt wel grover als je zou willen. Het zijn echter grotendeels professionele ontwerpen en die zien er altijd zo clean uit. Sowieso snap ik niet hoe je sceptisch kunt zijn over dat gezicht. Zo realistisch heb ik 't namelijk nog niet eerder in een game terug gezien.
Het zou erg leuk zijn als je gelijkt hebt. Het is alleen jammer dat je geen idee hebt of de hardware hier daadwerkelijk op afgestemd is. Of is er iets waardoor het erop wijst dat het wel zo is?quote:Op zondag 21 augustus 2005 16:30 schreef R0nn het volgende:
[..]
Heb je m'n post überhaupt gelezen?
Als je NURBS gebruikt heb je niet zulke sterke hardware nodig om bloedmooie graphics te krijgen omdat het veel minder rekenkracht kost dan polygonen!
De PS3 en Xbox 360 hebben die krachtige hardware nodig omdat polygonen veel meer rekenkracht vereisen dan NURBS bij zulke complexe graphics!
Je kunt geen NURBS gebruiken als je hardware er niet op gebouwd is! Wat voor software technieken je ook mag beheersen. Je hardware moet er specifiek voor ontworpen zijn en dat is bij de Xbox 360, PS3 en huidige PC hardware NIET het geval. Het lijkt erop dat de Revolution hier WEL op gebouwd zal worden waardoor ze prima in staat moeten zijn om met veel minder rekenkracht toch dezelfde mooie graphics te kunnen produceren.
Lees de redenen die hij heeft gegeven.quote:Op zondag 21 augustus 2005 16:56 schreef Oksel het volgende:
[..]
Het zou erg leuk zijn als je gelijkt hebt. Het is alleen jammer dat je geen idee hebt of de hardware hier daadwerkelijk op afgestemd is. Of is er iets waardoor het erop wijst dat het wel zo is?
Hij zegt nergens dat Nintendo dit gaat gebruiken, hij zegt alleen dat Nintendo dit kàn gaan gebruiken. Speculeren enzo...quote:Op zondag 21 augustus 2005 16:56 schreef Oksel het volgende:
[..]
Het zou erg leuk zijn als je gelijkt hebt. Het is alleen jammer dat je geen idee hebt of de hardware hier daadwerkelijk op afgestemd is. Of is er iets waardoor het erop wijst dat het wel zo is?
Dus? Dan modelleer je het met NURBS en ga je 't daarna renderen met hardware die je daarvoor ontwikkelt hebt? Of mis ik nu iets?quote:Op zondag 21 augustus 2005 16:57 schreef Vitalogy het volgende:
Ronn
Nurbs is een modeleringstechniek geen renderingtechniek.
Je trekt het een beetje uit z'n verband nu. Allereerst is het GEEN plaatje van Nintendo zelf. Het is gewoon een render die ik van een site gehaald heb die vol staat met NURB modellen, niet meer en niet minder. Het is simpelweg een voorbeeld wat je met NURBs kunt bereiken. En wat je zegt over lekkermakertjes geldt ook voor de andere twee consoles.quote:Dat plaatje ziet er ook wel erg mooi uit. Alleen net zoals de eerste lekkermakertjes van andere consoles zit alle techniek en kracht die ze hebben in die plaatjes. In het spel zelf moet die kracht verdeeld worden over alle characters en wereld e.d.
Ja, je vergeet even dat mooiheid van de rendering wel gegenereerd moet worden. Dat kost ook tijd. Het is niet zo dat wanneer je NURBS gebruikt dan ineens mooiere rondingen in je afbeelding hebt. De hardware zou toch echt krachtiger moeten worden om dit eruit te halen.quote:Op zondag 21 augustus 2005 17:00 schreef R0nn het volgende:
[..]
Dus? Dan modelleer je het met NURBS en ga je 't daarna renderen met hardware die je daarvoor ontwikkelt hebt? Of mis ik nu iets?
Dan wordt ik gelijk banned. Ik ging wel effe searchen op GAF ( met resultaat ).quote:Op zondag 21 augustus 2005 16:55 schreef Xrenity het volgende:
Ruzbeh, doe is op GAF posten, komt er vast wel een goede reactie met info op denk ik.
Schijnt zelfs dat de CPU van de PS3 al NURBS kan gebruiken. Laat staan de GPU...quote:The Cell and GPUs
Extension to shader pipeline on GPUs
− Vertex shaders for geometric modeling
− NURBS
− Subdivision surfaces
− Continuous level of detail
− Vertex shaders for a additional lighting models
Physically Based Modeling
− Soft-body dynamics
− Rigid-body dynamics
Image Processing
− Background Subtraction for Video Surveillance
Global Illumination
– Raytracing
− Raycasting Terrains
− Rendering of DEMs
− Surface shaders for lighting, shadows
quote:Op zondag 21 augustus 2005 17:19 schreef R0nn het volgende:
Next one?
Hoe kwam je er eigelijk aan?quote:Op zondag 21 augustus 2005 17:19 schreef R0nn het volgende:
Nou ok, dat is dan weer een nieuwe rumour down the drain I guess. Next one?
Mozlapunk. In de reacties op hun meest recente Revolution post, stond ergens een link naar een Franse gamesite/forum waar over het mogelijke gebruik van NURBS door Nintendo besproken werd. Dat stuk werd vervolgens in de reacties bij Mozlapunk vertaald waar weer enkele 3D modellers op reageerden met de meeste info die ik hier had gepost. Dat was 't eigenlijk.quote:Op zondag 21 augustus 2005 17:24 schreef King_of_cubes het volgende:
[..]
Hoe kwam je er eigelijk aan?
quote:Zijn NURBS niet mogelijk met alle computers? Er werd beweerd in het stukje dat de Revolution mogelijk geoptimaliseerd voor NURBS, is dus wat aders dan "ondersteunen".
Tis maar goed dat dit roddeltopic heet!
Het hoeft er ook niet zo mooi uit te zien als op die renders natuurlijk. Dat was nogmaals meer als voorbeeld om te laten zien wat je met NURBS kunt doen. Je zou aan de hand daarvan kunnen zeggen dat je op die manier ook wel de graphics van de Xbox 360 en/of PS3 kunt behalen.quote:Ja, je vergeet even dat mooiheid van de rendering wel gegenereerd moet worden. Dat kost ook tijd. Het is niet zo dat wanneer je NURBS gebruikt dan ineens mooiere rondingen in je afbeelding hebt. De hardware zou toch echt krachtiger moeten worden om dit eruit te halen.
quote:Bovendien bagatelliseer je dat de hardware compleet opnieuw ontworpen moet worden om het voordeel eruit te halen. Dat is even al het werk van de afgelopen decenium wegsmijten en een andere weg ingaan.
Drie zelfs. De custom chip in de Xbox 360, de GPU van de Revo en de R520 lijn voor de PC markt.quote:Komt nog bij dat zo'n GPU maker ook de capaciteit moet hebben om twee verschillende dure chips te bouwen.
Bestaat sinds de jaren '80, maar kon toen nog niet op een fatsoenlijke manier in games toegepast worden. Polygonen bestonden ook al sinds de jaren '80. Die werden eerder toegepast omdat ze voor simpelere graphics met meer hoeken en vierkanten, veel beter zijn.quote:Oftewel, leuk bedacht maar NURBS bestaat ook al sinds de jaren 80 en is echt niet het revolutionaire gedeelte aan de nieuwe console.
GAF is Gaming Age Forums, Gathering of Tweakers is GoT.quote:Op zondag 21 augustus 2005 17:40 schreef R0nn het volgende:
Er is misschien nog hoop!
Op GAF (Gathering of Tweakers) wist iemand de volgende geniale opmerking te posten:
[..]
quote:Op zondag 21 augustus 2005 17:44 schreef Xrenity het volgende:
[..]
GAF is Gaming Age Forums, Gathering of Tweakers is GoT.
Goh dan heeft iedere pc zeker wel een speciaale videokaart aangezien elke pc NURBS kan laten zien... Volgens mij weet je niet echt waar je het over heb IMHO. NURBS zijn gewoon een manier om een model te maken, er komt nogsteeds een ''laag'' poly's overheen volgens mij om je een beeld te geven aangezien je met NURBS alleen een wireframe maakt.quote:Op zondag 21 augustus 2005 16:30 schreef R0nn het volgende:
[..]
Heb je m'n post überhaupt gelezen?
Als je NURBS gebruikt heb je niet zulke sterke hardware nodig om bloedmooie graphics te krijgen omdat het veel minder rekenkracht kost dan polygonen!
De PS3 en Xbox 360 hebben die krachtige hardware nodig omdat polygonen veel meer rekenkracht vereisen dan NURBS bij zulke complexe graphics!
Je kunt geen NURBS gebruiken als je hardware er niet op gebouwd is! Wat voor software technieken je ook mag beheersen. Je hardware moet er specifiek voor ontworpen zijn en dat is bij de Xbox 360, PS3 en huidige PC hardware NIET het geval. Het lijkt erop dat de Revolution hier WEL op gebouwd zal worden waardoor ze prima in staat moeten zijn om met veel minder rekenkracht toch dezelfde mooie graphics te kunnen produceren.
Die renders gingen om de techniek, niet de 'mooiheid'quote:Op zondag 21 augustus 2005 17:50 schreef Kill_em_all het volgende:
[..]
Goh dan heeft iedere pc zeker wel een speciaale videokaart aangezien elke pc NURBS kan laten zien... Volgens mij weet je niet echt waar je het over heb IMHO. NURBS zijn gewoon een manier om een model te maken, er komt nogsteeds een ''laag'' poly's overheen volgens mij om je een beeld te geven aangezien je met NURBS alleen een wireframe maakt.
1 ding is iig wel zeker en dat is dat je voor NURBS absoluut geen speciaale hardware nodig heb.
En die renders slaan natuurlijk ook nergens op. Zodra je iets rendert in een 3d prog krijg je een heel anders (lees veel scherper) beeld dan wanneer je een screenshot van de viewport maakt (wanneer het word gerendert door de videokaart en zoals het er dus op een console/pc zou uitzien ingame).
Kortom: iemand heeft zijn tijd verspilt met dat verhaal.
Kom ik tot de conclusie dat NURBS en poly's 2 verschillende dingen zijn.quote:Maya does NURBS Modeling. Sure, you can model with polygons too - but Maya doesn't do polygons very well. It's made to work with NURBs because Maya is more geared towards organic modeling.
Yeah, zoiets, dacht ik. Dat gebeuren van NURBS naar Polygonen (of whatever) vergt veel kracht en ook tijd.quote:Op zondag 21 augustus 2005 18:19 schreef Kill_em_all het volgende:
Ja het maken van een model met NURBS en poly's is iets verschillends. Wat je uiteindelijk als model krijgt wat je kan gebruiken in een game is bij alle 2 gemaakt van poly's volgens mij.
quote:Goh dan heeft iedere pc zeker wel een speciaale videokaart aangezien elke pc NURBS kan laten zien... Volgens mij weet je niet echt waar je het over heb IMHO.
quote:Op zondag 21 augustus 2005 18:43 schreef Notorious_Roy het volgende:
Dit is wel allemaal erg technisch enzo... Het wordt tijd dat iemand de revolution controller post:
[afbeelding]
Nee niet die weer, die haat ikquote:Op zondag 21 augustus 2005 18:43 schreef Notorious_Roy het volgende:
Dit is wel allemaal erg technisch enzo... Het wordt tijd dat iemand de revolution controller post:
[afbeelding]
Dan een reactie op die post van iemand die er zogezegd verstand van heeft:quote:"First, remember Nintendo told us every pieces of the puzzle were in our hands
We (vent_d_est an I) have set some elements together and it seems like we understand what the revolution will finaly be.
We found a spanish game developer speaking about the revolution and the surrealistic ideas of the gamers due to the lack of official information.
First, he insists on the fact that the controller will be much more simple than what we all expect.Miyamoto already said that he found the current pad designs too complex.The revolution pads should be simple and entirely configurable.
According to him, Nintendo will use the revolutionary technology : Cube-mapping
This technology allows to generate incredible and overdetailed graphics, more precise than any currenty known graphics. It's nothing more like a 2d Picture but as In Real Life, looking like real 3d (beware, we don't talk about stereoscopic 3d)"
So it won't be anymore about polygons but "points linked together by collision mails" named NURBS :
'the NURBS allow to show simple geometrical objects as lines, circles, spheres ... and more complex free-form geometrical objects as a car or a bodypart. The number of necessary informations to represent a NURB object is far less than the needed number for an approximative polygonal representation of the same object
Remember nintendo said the graphics will be somehow different
Maybe have you seen some movies of the ATI conferences were developers presented the cube-mapping saying it would revolutionize the audiovisual industry. Nintendo also talked during this conference, saying they were going to explore a new path, a new way to develop.
To explore these possibilities, the architecture of the console has to be completely different of what ps3 and xbox360 ones are
quote:Well, if thats so, let me tell you that i'll take the revolution,i know these things well (nurbs, splines, cube mapping etc) I studied Informatic graphics and i can guaranty you that its a really great technology.
but i'd be really surprised to already see it in a videogame as it is brand new... even 3d animated movies still don't use it much.
But all that was said her is true, it uses less power than polygones, its less complex, more precise, and much more beautiful.
ex : to draw a circle, a beautifull one ... how many polygonal elements do you need? 50? 50 000?
and using spline ? ... just 1
----quote:i personaly studied a little graphics but never used Nurbs (cause i stopped faculty during my first year) but i spoke about NURBS one time with a fifth year student, according to him it was ununderstandable that the NURBS still weren't used in videogames, he showed me a little animation he did only in 2 hours, I tryed to make the same in polygones, it took me one whole day and it was really less precise (mainly circular shapes wich are bad rendered with polygones)
i agree it's partly due to my lack of experience if it took me that much time and was less good... but i think that the technology is involded in that too
----quote:well the guy who posted it says that the cubemaping makes HD useless but i don't think so, i saw Nurbs rendered on a computer and on a tv, the rendering was really better on the computer and whats the main difference between comp screen and tv screen ? resolution what's the main difference between classic and hd tv ? resolution too
i think HD would be useful to improve rendering, but maybe nintendo doesn't want to use it just cause not much people have a hd tv (hd tvs still cost much)
it's been sometimes said that the revolution could be conected to a computer screen, i think thats a better idea, computer screens have better resolutions and are much more accessible than hd tvs
Als we deze mensen mogen geloven, kun je NURBS dus gewoon renderen net als polygonen. Geef je eigen visie maar eens op deze quotes zou ik zeggen.quote:as i told you before i saw friends using nurbs but i didn't personaly used it so i can't tell whats the exact difference for the needed power. a nurb element is harder to render that a polygon, but you need more polygons than nurbs to render a objects and finally depending to the form of what you're modelling you'll maybe have better results whith polygones
the difference comes when you have curves, to render a sphere with polygons, you'll need many thousand elements and it never will be perfect (you'll see many little lines making the illusion of a sphere)
but with nurbs, you can have a perfect sphere composed of only one element
(i'm not good at explaining i think)
well if you try to make a demo in wich cubes are boucing in a box it will use less power if you use polygonal technology but if you make the same demo with curved objects, not necesserily spheres but also eggs as an example you'll need a powerful pc to run it in polygonal 3d but it will easily run on a slow computer if you use nurbs.
now if you take a minute and think about all that... i think you more often need curves than lines to render a realistic image so ... a realistic image runs easily using nurbs than polygons.
nintendo said that revolution graphics should make us tell "wow" and they also told that the revolution might be underpowered compared to its opponents... so i think that these are clues to tell us that revolution will use cube mapping (nurbs is only a part of the cube mapping technique but i don't know the others)
Your thoughts zou ik zeggen.quote:ps2 were suposed to support nurbs, but it didn't at all use it in its final version.
cube maping isn't equal to using nurbs but nurbs are part of the cube maping process
Nou, nee, als je de mogelijkheid hebt dan betekent het niet dat je alleen die mogelijkheid kan benutten. Maar de PS3 kan ook nurbs doen dus 't maakt niet uit.quote:Op zondag 21 augustus 2005 21:05 schreef Tware het volgende:
tsja, als het nurbs zouden worden dan is er direct ook 0,0 3rd party en geen multiplatform games die naar de revolution gaan. Hij zou dus én nurbs én polygonen moeten kunnen renderen...
Ik ook, net voor de E3, elke pagina van het Revo topicquote:
Als je NURBS wilt gebruiken moet je sowieso polygonen kunnen renderen hoor.quote:Op maandag 22 augustus 2005 00:36 schreef Kill_em_all het volgende:
Behalve dat schijnt iedereen ook te vergeten dat de revo ook GC en n64 games moet kunnen afspelen en dat die allemaal poly modelled zijn. Dus de revo zal hoe dan ook poly's moeten kunnen renderen. Ik denk dat het hele NURBS verhaal alleen maar over het modellen van iets gaat maar dat alles uiteindelijk nogsteeds poly's zijn (en in dat geval is het dus een hoop gehyp om niks omdat je dat in principe ookal bij games van nu kan doen). Het lijkt mij heel sterk dat als NURBS echt zoveel beter zouden zijn dat hardware makers dan wel eerder op ''echte'' NURB rendering waren overgegaan.
Het is gewoon een techniek om te modelen zo ver ik weet. Zo'n gast die ik ken is een pro 3D mensch en gebruikt NURBS en is daar enthousiast over enzo. Met NURBS modellen is gewoon handig en makkelijk enzo. Ik heb trouwens een keer een tutorial gevolgt met 3ds max en toen had ik een neushoorn hoofd gemaakt met NURBS. Is heel wat anders dan bijv. boxmodellen met polygonen maar ik kan me heel goed voorstellen dat NURBS makkelijk is enzo omdat je alleen lijnen hoeft te maken zeg maar.quote:Op maandag 22 augustus 2005 02:25 schreef moomoo het volgende:
wie het ook was die zei dat nurbs nooit zo mooi konden worden als polygons.. is het niet zo dat ze voor films(star wars, LOTR, etc)met nurbs werken?
Fixed.quote:btw ruzbeh: "op een toetsenbord ALS op een WC-bril"
Als je ''pure'' NURBS rendert niet, nu word alles eerst nog omgezet naar poly's.quote:Op maandag 22 augustus 2005 01:00 schreef Ruzbeh het volgende:
[..]
Als je NURBS wilt gebruiken moet je sowieso polygonen kunnen renderen hoor.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |