abonnement Unibet Coolblue
  zaterdag 20 augustus 2005 @ 20:16:42 #1
65330 Ruzbeh
Five inches but its thick
pi_29820796


Internal Hardware:

  • IBM developed CPU: "Broadway" [Source]
  • ATI developed GPU: "Hollywood" [Source]
  • MoSys 1T-SRAM [Source]
  • 512MB internal flash memory to store downloaded content [Source]

    Appearance:
  • The height of 3 DVD cases stacked together [Source]
  • Slightly longer than a DVD case [Source]
  • Horizontal or vertical orientation [Source]

    Displays:
  • Televisions & Computer Monitors [Source]
  • Only one display [Source]

    Controllers:
  • The controllers will be wireless [Source]
  • 4 wired Gamecube controller ports [Source]

    Media:
  • 12cm double layered optical discs for Revolution games [Source]
  • 8cm Gamecube disks [Source]
  • Self-loading media drive that accepts both Rev and GC discs[Source]
  • SD card reader to expand internal storage[Source]

    Backwards Compatibility:
  • Will be able to play Gamecube games [Source]
  • Super backwards compatibiliy: play NES, SNES, and N64 games by downloading over the internet. [Source]

    Networking:
  • GEEN ETHERNET PORT
  • Wireless internet compatibility out of the box [Source]
  • Wireless networking technology by Broadcom [Source]
  • Will wirelessly connect with the Nintendo DS [Source]

    Other details:
  • 2 Gamecube Memory card slots [Source]
  • 2 USB 2.0 ports (kan gebruikt worden als Ethernet port met speciale ding)[Source]
  • Can play movies and other DVD content with attachment [Source]
  • Quiet [Source]
  • Low power consumption [Source]
  • Quick start-up time [Source]

    Release date:
  • 2006 [Source]

    Oude topics
    [1] | [2] | [3] | [4] | [5] | [6] | [7] | [8] | [9] | [10] | [11] | [12] | [13] | [14] | [15] | [16] | [17] | [18] | [19] | [20] | [21] | [22]

    OP Bron


    [ Bericht 51% gewijzigd door Ruzbeh op 20-08-2005 20:29:09 ]
  • De beste user. (Waar jij geen waardering voor hebt.)
    pi_29821062
    IGN heeft een wat gespeculeerd over de revolution controller, bij de Gamecube hadden ze het ook al goed...:
    Nintenball, bal met gyroscopen::


    een andere is een controller met trackball een speciale force feedback, ook in de trackball:


    en nog een derde, ook met gyroscoop. Volgens IGN zou dit ontwerp handig zijn bij shooters.



    Ik denk toch wel dat zij er dichter bij in de buurt zitten dan wie dan ook...
    #winning
    pi_29821392
    Ik heb eerlijk gezegd toch liever gewoon een joypad.
    "What will I get for christmas santa?"
    -" Well Andy, you'll get cancer."
    XBL gamertag: MaskedMuchachoO
      zaterdag 20 augustus 2005 @ 20:43:04 #4
    67128 capibar
    Ondertitels zijn overschat.
    pi_29821551
    die trackball lijkt me eigenlijk wel handig, voor shooters enzo
      Moderator zaterdag 20 augustus 2005 @ 20:55:45 #5
    9859 crew  Karina
    Woman
    pi_29821950
    Van mij mogen ze gewoon de joypad van de NES eraan hangen, die is super.
    Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
    niet zo tof doen
    pi_29821951
    Ik ben blij dat die gozers niet bij nintendo werken
    Houd van een lijntje.
      zaterdag 20 augustus 2005 @ 22:38:49 #7
    65330 Ruzbeh
    Five inches but its thick
    pi_29824777
    Nou... het kan niet langer duren voor we wat info krijgen... kan me echt niet schelen wat, als het maar iets is... de final concept van de Revolution zou ik wel goed vinden of een final naam voor de Revolution, etc.
    De beste user. (Waar jij geen waardering voor hebt.)
    pi_29825097
    quote:
    Op zaterdag 20 augustus 2005 20:55 schreef Karina het volgende:
    Van mij mogen ze gewoon de joypad van de NES eraan hangen, die is super.
    Maar dan wel met rondere hoeken, anders krijg je wel erg pijnlijke handen
    Op zondag 6 mei 2012 16:24 schreef Tamashii het volgende:
    Dat kan niet. Dit stond in de Volkskrant. :'(
      zaterdag 20 augustus 2005 @ 23:11:01 #9
    65330 Ruzbeh
    Five inches but its thick
    pi_29825559
    *click*



    De beste user. (Waar jij geen waardering voor hebt.)
      zaterdag 20 augustus 2005 @ 23:18:29 #10
    112068 MMaRsu
    I need some paprika
    pi_29825791
    quote:
    Een oninteressant filmpje
    welcome to my submarine lair. It's long, hard and full of seamen!
    pi_29826237
    @piet pelle: Aan Ninty heb jij wel je joypadje en stickje te danken, dus wie weet komen ze nu wel met een soort opvolger ervan.
    #winning
      zondag 21 augustus 2005 @ 00:12:37 #12
    112068 MMaRsu
    I need some paprika
    pi_29827544




    [ Bericht 16% gewijzigd door MMaRsu op 21-08-2005 00:21:26 ]
    welcome to my submarine lair. It's long, hard and full of seamen!
    pi_29828569
    quote:
    Op zaterdag 20 augustus 2005 23:32 schreef Tware het volgende:
    @piet pelle: Aan Ninty heb jij wel je joypadje en stickje te danken, dus wie weet komen ze nu wel met een soort opvolger ervan.
    aan atari en amiga enzo, niet nintendo
    RRoD : Het is niet de vraag OF het gebeurt, maar WANNEER het gebeurt!
      zondag 21 augustus 2005 @ 01:02:01 #14
    112068 MMaRsu
    I need some paprika
    pi_29828943
    quote:
    Op zondag 21 augustus 2005 00:47 schreef Gamedemon het volgende:

    [..]

    aan atari en amiga enzo, niet nintendo
    Know ur history nerd
    welcome to my submarine lair. It's long, hard and full of seamen!
      zondag 21 augustus 2005 @ 01:06:58 #15
    38849 Notorious_Roy
    Doomed since 1889
    pi_29829046
    De enige ECHTE revolutie:



    The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
    Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
    Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
      zondag 21 augustus 2005 @ 01:14:51 #16
    38849 Notorious_Roy
    Doomed since 1889
    pi_29829210
    Ohw, en dit is wel aardig
    The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
    Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
    Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
    pi_29829553
    quote:
    Op zondag 21 augustus 2005 01:06 schreef Notorious_Roy het volgende:
    De enige ECHTE revolutie:

    [afbeelding]

    Eindelijk !!!!!!!!!!!1111111111 teh controller.
      zondag 21 augustus 2005 @ 01:33:08 #18
    65330 Ruzbeh
    Five inches but its thick
    pi_29829569
    quote:
    Op zondag 21 augustus 2005 00:47 schreef Gamedemon het volgende:

    [..]

    aan atari en amiga enzo, niet nintendo
    Wie het heeft uitgevonden maakt geen barst uit, door Nintendo's implementatie van de D-pad en nog allerlei zooi is het de standaard geworden.
    De beste user. (Waar jij geen waardering voor hebt.)
      zondag 21 augustus 2005 @ 01:45:03 #19
    46045 mikando18
    stop drop rofl
    pi_29829801
    push it to the limit
      zondag 21 augustus 2005 @ 01:54:44 #20
    112068 MMaRsu
    I need some paprika
    pi_29830010
    quote:
    Zo mooi vind ik het niet . Laat ze maar eens wat belangrijks zien, zoals een paar leuke screenshots van Ssbm2!
    welcome to my submarine lair. It's long, hard and full of seamen!
    pi_29830099
    De D-pad, als het kruisje dat je nu nog terugvindt op Nintendocontrollers en de analoge stick in zijn huidige vorm zijn uitvindingen van Nintendo, de grote joystick van de atari is anders.
    Was het ook niet Nintendo die met de schouderknoppen kwam?
    Op zondag 6 mei 2012 16:24 schreef Tamashii het volgende:
    Dat kan niet. Dit stond in de Volkskrant. :'(
      zondag 21 augustus 2005 @ 02:03:52 #22
    65330 Ruzbeh
    Five inches but its thick
    pi_29830189
    quote:
    Op zondag 21 augustus 2005 01:54 schreef MMaRsu het volgende:

    [..]

    Zo mooi vind ik het niet . Laat ze maar eens wat belangrijks zien, zoals een paar leuke screenshots van Ssbm2!
    Kom op man. Het is toch inspirerend.
    De beste user. (Waar jij geen waardering voor hebt.)
      zondag 21 augustus 2005 @ 02:04:11 #23
    46045 mikando18
    stop drop rofl
    pi_29830201
    quote:
    Op zondag 21 augustus 2005 01:54 schreef MMaRsu het volgende:

    [..]

    Zo mooi vind ik het niet . Laat ze maar eens wat belangrijks zien, zoals een paar leuke screenshots van Ssbm2!
    en nu niet meer zeuren hé kijk eens wat een realistische graphics.
    push it to the limit
      zondag 21 augustus 2005 @ 02:06:48 #24
    112068 MMaRsu
    I need some paprika
    pi_29830260
    !!!!!



    Mikando ( je liet me lachen )
    welcome to my submarine lair. It's long, hard and full of seamen!
      zondag 21 augustus 2005 @ 02:55:51 #25
    65330 Ruzbeh
    Five inches but its thick
    pi_29830975
    Volledige versie kan je trouwens hier vinden.
    De beste user. (Waar jij geen waardering voor hebt.)
      zondag 21 augustus 2005 @ 03:01:55 #26
    77130 star_gazer
    Aussie Aussie Aussie, Oy oy oy
    pi_29831028
    Die gyro-controllers zijn wel liev Probleempje is dat er gimbal lock kan optreden met gyroscopen...

    Waarom niet 2 gyro's: 1 voor de linkerhand en 1 voor de rechter... Mooie oefening voor de motoriek
    "End this war against drugs. Legalise the drug against wars."
    -
    [b]Op donderdag 28 september 2006 09:12 schreef Rio het volgende:[/b]
    Uiteindelijk is dit een star_gazer-krijgt-een-keiharde-lul-van-zichzelf-omdat-hij-zichzelf-verheven-voelt topic.
    pi_29831879
    quote:
    Op zondag 21 augustus 2005 02:55 schreef Ruzbeh het volgende:
    Volledige versie kan je trouwens hier vinden.
    Ik dacht even dat dit hem was maar de europese versie was de beste (games)reclame ooit. Wat heb ik me kapot gelachen.
    Iemand hier een link naar?
    "What will I get for christmas santa?"
    -" Well Andy, you'll get cancer."
    XBL gamertag: MaskedMuchachoO
      zondag 21 augustus 2005 @ 08:59:01 #28
    120113 Tomasso
    Lopen te kijken
    pi_29832208
    quote:
    Op zaterdag 20 augustus 2005 23:18 schreef MMaRsu het volgende:

    [..]

    Een oninteressant filmpje
    Oninteressant Nee man, is juist mooi
    quote:
    Op zondag 21 augustus 2005 01:14 schreef Notorious_Roy het volgende:
    Ohw, en dit is wel aardig
    Iemand trouwens opgevallen dat op pagina 62 Silicon Knights er nog bij staat als partner?

    [ Bericht 17% gewijzigd door Tomasso op 21-08-2005 09:31:40 ]
    "A true, creative researcher has to have confidence in nonsense"
    pi_29832595
    Nog een paar dagen wachten
    Leuke PDF trouwens

    [ Bericht 36% gewijzigd door Xrenity op 21-08-2005 10:26:56 ]
      zondag 21 augustus 2005 @ 10:32:07 #30
    38849 Notorious_Roy
    Doomed since 1889
    pi_29832836
    quote:
    Op zondag 21 augustus 2005 08:59 schreef Tomasso het volgende:


    Iemand trouwens opgevallen dat op pagina 62 Silicon Knights er nog bij staat als partner?
    Nee, dat was me nog niet opgevallen. Wat ik wel vreemd vind is dat het een raport van maart 2005 is en er toen al gesproken werd over de GB Micro. Vandaar die geruchten voor de E3 van een nieuwe GBA
    The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
    Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
    Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
    pi_29832890
    quote:
    Op zondag 21 augustus 2005 03:01 schreef star_gazer het volgende:
    Die gyro-controllers zijn wel liev Probleempje is dat er gimbal lock kan optreden met gyroscopen...

    Waarom niet 2 gyro's: 1 voor de linkerhand en 1 voor de rechter... Mooie oefening voor de motoriek
    2 gyro-controllers waren toch een van de eerste mock-ups van de "nieuwe controllers"? Dat lijkt mij, in ieder geval voor shooters, echt geweldig. Niet erg praktisch voor andere games, en nauwelijks de revolutie waar ik op wacht, maar wel een leuke gimmick
    Too lazy to be an evil genius..
    PSN ID: Cheironnl
      zondag 21 augustus 2005 @ 10:51:19 #32
    71435 King_of_cubes
    Infantiele klootzak
    pi_29833111
    quote:
    Op zondag 21 augustus 2005 10:36 schreef Cheiron het volgende:
    ... wel een leuke gimmick
    Daar ben ik dus bang voor, dat de controller gaat aanvoelen als een gimmick.
      zondag 21 augustus 2005 @ 10:55:22 #33
    71435 King_of_cubes
    Infantiele klootzak
    pi_29833167
    quote:
      zondag 21 augustus 2005 @ 13:43:10 #34
    65330 Ruzbeh
    Five inches but its thick
    pi_29837272
    quote:
    Op zondag 21 augustus 2005 10:51 schreef King_of_cubes het volgende:

    [..]

    Daar ben ik dus bang voor, dat de controller gaat aanvoelen als een gimmick.
    gim·mick
    n.

    1.
    1. A device employed to cheat, deceive, or trick, especially a mechanism for the secret and dishonest control of gambling apparatus.
    2. An innovative or unusual mechanical contrivance; a gadget.
    2.
    1. An innovative stratagem or scheme employed especially to promote a project: an advertising gimmick.
    2. A significant feature that is obscured, misrepresented, or not readily evident; a catch.
    3. A small object whose name does not come readily to mind.

    .
    De beste user. (Waar jij geen waardering voor hebt.)
    pi_29837857
    GEiL.

    Tevens terugvindpost.
    pi_29838440
    Mja, mooi filmpje maar ook een hoop marketing BS natuurlijk.

    In het geval van de SNES vergeten ze even dat er ook nog een Mega Drive was. Een console die zelfs sneller was dan de SNES. Dankzij chips in de carts, wist men echter meer uit de SNES te halen (Star Fox, Mario Kart, Donkey Kong Country). Ik begrijp ook niet wat de N64 voor nieuwe mogelijkheden heeft gebracht. Ok, je had de analoge stick, maar de console zelf was gewoon een krachtigere console dan de PS1...niet meer en niet minder. De rumble pack heeft naar mijn mening ook niet zo ontzettend veel toegevoegd aan de game ervaring zoals zij het brengen. Wat de GameCube heeft bijgedragen aan de uitbreiding van gameplay is me ook even ontschoten. Als laatste dan de GBASP die iets heeft bijgedragen aan het uitbreiden van functionaliteit? Ok dan...

    Naja, verder is 't wel een stoer promotiefilmpje natuurlijk. Hadden ze imo moeten gebruiken voor het moment dat ze de Revolution controller etc. zouden gaan onthullen.
    -----

    Ohja, ik wil even iets nieuws aansnijden wat de Revolution betreft. Er is een goede kans dat de Revolution van de volgende graphics gebruik gaat maken:









    MAAR RONN!!! HOE IS DAT MOGELIJK MET ZO'N KLEINE CONSOLE DIE MAAR LIEK....3 KEER ZO KRACHTIG IS ALS DE GAMECUBE!!!11!!1?

    Simpel, je gebruikt NURBS in plaats van polygonen. Bovenstaande 3D modellen zijn allen ontworpen met behulp van NURBS. Ik zal niet te technisch worden, maar het komt erop neer dat je voor ronde en gebogen objecten aanzienlijk minder NURBS nodig hebt dan polygonen. Dat scheelt dus een enorme hoeveelheid rekenkracht.

    Voorbeeldje:


    Om dit te modellen heb je enkele duizenden polygonen nodig. Als je NURBS gebruikt, heb je er slechts 9 nodig. Voor een echt mooie en ronde bal heb je wat...50? 50.000? polygonen nodig. Gebruik je NURBS dan heb je aan één al genoeg.

    Een enkele NURB kost meer rekenkracht om te renderen dan één polygoon. Vierkante en hoekige objecten kunnen daarom beter met polygonen gerendered worden, aangezien je hier niet zoveel polygonen voor nodig hebt. Zodra je objecten complexer maakt en er meer rondingen in voor komen, zijn NURBS echter beter om te gebruiken. Je hebt dan namelijk zo enorm veel polygonen nodig, dat het de grotere rekenkracht voor NURBS ruimschoots overtreft. Kortom, voor next-gen graphics (maar eigenlijk ook al wel voor games van nu), zijn NURBS over het algemeen een stuk beter en efficienter om te gebruiken dan polygonen. Het scheelt echt enorm veel werk en rekenkracht.

    Waarom heeft men NURBS dan nog niet eerder in games gebruikt als het zo goed is?

    De reden dat men niet al vanaf het begin met NURBS werkte, is simpel. Vroeger waren 3D graphics zo simpel en vierkant dat polygonen een veel betere keuze waren. De hardware werd er dientengevolge ook volledig op aangepast en zodoende heeft men ook nooit de mogelijkheid gezien om in een later stadium over te stappen op NURBS. De Nintendo Revolution gaat dit nu mogelijk maken door de interne hardware volledig op NURBS ipv polygonen af te stemmen. Ook de oude NES en SNES games kunnen hier grafisch van profiteren aangezien NURBS onderdeel uit maakt van cube-mapping. Hiermee is 't mogelijk om kartelrandjes en andere oneffenheden uit deze games te halen zonder dat het beeld minder scherp wordt zoals bij anti-aliasing gebeurt. Je hebt dus mogelijk ook geen anti-aliasing nodig voor NURBS, wat eveneens scheelt in rekenkracht. Ook belichting met shaders gaat aanzienlijk minder rekenkracht kosten omdat je veel minder elementen individueel hoeft te belichten dan met polygonen het geval is.

    Dus even de voordelen en nadelen van NURBS op een rij:
    + aanzienlijk minder elementen nodig bij complexe 3D modellen vergeleken met polygonen
    + eindresultaat bij complexe 3D modellen is zichtbaar beter dan met polygonen
    + mogelijk geen anti-aliasing benodigd omdat er geen kartelrandjes ontstaan
    + shaders zijn waarschijnlijk een stuk minder zwaar omdat je veel minder elementen hoeft te belichten en manipuleren
    + ontwerpen van NURB models is waarschijnlijk een stuk minder complex dan polygonen modellen wat erg scheelt in tijd en geld
    - meer rekenkracht nodig per individueel element in vergelijking met polygonen. voor vierkante (simpele) objecten dus minder geschikt

    Kortom, je kunt met relatief trage en simpele hardware, toch bloedmooie graphics produceren dankzij NURBS. Je moet alleen je hardware er volledig op afstemmen voordat je het goed kunt gebruiken. Voor Sony en met name Microsoft is dit al te laat. Anders moeten ze hun consoles volledig overhoop halen en alles terugtrekken wat ze eerst beloofd hadden. Dat is ook de reden dat Nintendo heeft gewacht met de onthulling van de specs. Ik denk dat het vanaf nu niet zo heel lang meer zal duren totdat we de specs en het bijbehorende gebruik van NURBS te horen krijgen.

    Waarom ben je er zo van overtuigd dat de Revolution deze techniek gaat gebruiken?
    Omdat deze techniek samenvalt met alle feiten die er momenteel over de console bekend zijn. De NES en SNES games die een grafische boost krijgen, de stelling dat het niet gaat om de kracht van de hardware, maar wat je er mee doet, het feit dat Iwata heeft gezegd dat we "wow" zullen roepen zodra we de graphics te zien krijgen, en omdat Nintendo na wil streven dat games niet te duur in ontwikkeling zullen zijn.

    Maar misschien wel het belangrijkste is dat Nintendo een speech gehouden heeft op een van de conferenties van ATi waar men cube-mapping demonstreerde en developers daar verklaarden dat het een revolutie in de de audiovisuele industrie zal betekenen. In de speech verklaarde Nintendo dat ze een nieuwe manier van ontwikkelen wilden verkennen. Vergeet daarbij niet dat ATi de grafische partner is voor de Revolution. Hints genoeg lijkt mij.

    Dus jij verwacht zulke extreme graphics in Revolution games als op die eerdere plaatjes?
    Daar ben ik niet zeker over. Zoals je aan die plaatjes kunt zien, hangt daar nog erg complexe belichting, reflectie en texturing aan vast. Zelfs de Xbox 360 en PS3 kunnen dat nog niet zo mooi produceren (denk ik). Het kan dus net zo goed zijn dat de graphics van de Revolution vergelijkbaar zullen zijn met die van de Xbox 360 en PS3, maar dat de Revo er aanzienlijk minder geavanceerde hardware voor nodig heeft en de games ook veel minder complex in ontwikkeling zullen zijn. Daarmee zou Nintendo dan een grote troef in handen hebben, namelijk een veel lagere verkoopprijs van games en hardware.

    [ Bericht 2% gewijzigd door R0nn op 21-08-2005 14:36:25 ]
    pi_29838635
    Erg mooie techniek en alles klopt inderdaad, maar het probleem is natuurlijk 3rd party-games...
    Maar ik kan alleen maar hopen dat dit wordt gebruikt!

    Oh btw
    klik
    pi_29838752
    Mooi hoor. Zou wel vet zijn.
      zondag 21 augustus 2005 @ 14:48:21 #39
    112068 MMaRsu
    I need some paprika
    pi_29839135
    Yup zou idd erg vet zijn! Goede post Ronn, hoop wat vaker wat van je te horen op dit forum!

    welcome to my submarine lair. It's long, hard and full of seamen!
      zondag 21 augustus 2005 @ 14:49:19 #40
    38849 Notorious_Roy
    Doomed since 1889
    pi_29839161
    quote:
    Op zondag 21 augustus 2005 14:48 schreef MMaRsu het volgende:
    Yup zou idd erg vet zijn! Goede post Ronn, hoop wat vaker wat van je te horen op dit forum!

    The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
    Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
    Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
      zondag 21 augustus 2005 @ 14:50:45 #41
    120113 Tomasso
    Lopen te kijken
    pi_29839198
    quote:
    Op zondag 21 augustus 2005 14:48 schreef MMaRsu het volgende:
    Yup zou idd erg vet zijn! Goede post Ronn, hoop wat vaker wat van je te horen op dit forum!

    Inderdaad. De link waar het origineel vandaan kwam was een vertaling van het Frans. Dat was echt niet te lezen. R0nn heeft het zeer duidelijk uitgelegd .

    Nog meer voorbeelden

    * Tomasso wacht op de almachtige Ruzbeh wanneer hij dit weer als nep en fake gaat bestempelen

    [ Bericht 11% gewijzigd door Tomasso op 21-08-2005 15:02:55 ]
    "A true, creative researcher has to have confidence in nonsense"
      zondag 21 augustus 2005 @ 16:06:06 #42
    65330 Ruzbeh
    Five inches but its thick
    pi_29841089
    quote:
    Op zondag 21 augustus 2005 14:50 schreef Tomasso het volgende:
    * Tomasso wacht op de almachtige Ruzbeh wanneer hij dit weer als nep en fake gaat bestempelen


    Zulke technieken zijn heel mooi hoor, en ik ben er helemaal van overtuigd dat de Revolution zeer efficient wordt, maar de PS3 en Xbox360 zulke alsnog betere graphics hebben. Maar ik ben er ook helemaal van overtuigd dat de graphics van de Revolution geil genoeg zullen zijn.
    De beste user. (Waar jij geen waardering voor hebt.)
    pi_29841342
    quote:
    Zulke technieken zijn heel mooi hoor, en ik ben er helemaal van overtuigd dat de Revolution zeer efficient wordt, maar de PS3 en Xbox360 zulke alsnog betere graphics hebben.
    Omdat?
    pi_29841578
    quote:
    Op zondag 21 augustus 2005 16:14 schreef R0nn het volgende:

    [..]

    Omdat?
    Omdat er veel sterkere hardware inzit. En Nintendo is niet de enige die goede software technieken beheerst.
    "What will I get for christmas santa?"
    -" Well Andy, you'll get cancer."
    XBL gamertag: MaskedMuchachoO
      zondag 21 augustus 2005 @ 16:28:36 #45
    120113 Tomasso
    Lopen te kijken
    pi_29841757
    quote:
    Op zondag 21 augustus 2005 16:22 schreef piet_pelle het volgende:

    [..]

    Omdat er veel sterkere hardware inzit. En Nintendo is niet de enige die goede software technieken beheerst.
    Zoals gezegd hoeft sterkere hardware niet te betekenen dat de graphics ook mooier zijn.
    "A true, creative researcher has to have confidence in nonsense"
    pi_29841802
    quote:
    Omdat er veel sterkere hardware inzit. En Nintendo is niet de enige die goede software technieken beheerst.
    Heb je m'n post überhaupt gelezen?

    Als je NURBS gebruikt heb je niet zulke sterke hardware nodig om bloedmooie graphics te krijgen omdat het veel minder rekenkracht kost dan polygonen!

    De PS3 en Xbox 360 hebben die krachtige hardware nodig omdat polygonen veel meer rekenkracht vereisen dan NURBS bij zulke complexe graphics!

    Je kunt geen NURBS gebruiken als je hardware er niet op gebouwd is! Wat voor software technieken je ook mag beheersen. Je hardware moet er specifiek voor ontworpen zijn en dat is bij de Xbox 360, PS3 en huidige PC hardware NIET het geval. Het lijkt erop dat de Revolution hier WEL op gebouwd zal worden waardoor ze prima in staat moeten zijn om met veel minder rekenkracht toch dezelfde mooie graphics te kunnen produceren.
    pi_29841858
    quote:
    Op zondag 21 augustus 2005 16:28 schreef Tomasso het volgende:

    [..]

    Zoals gezegd hoeft sterkere hardware niet te betekenen dat de graphics ook mooier zijn.
    Microsoft en Sony zijn meer op eye candy gericht dan Nintendo.
    Dat scoort nou eenmaal bij het grote publiek, terwijl Nintendo de graphics gewoon strak en goed wil maken zodat de games precies zo weergeven worden als Nintendo bedoeld.

    De cube kon dit al aardig maar de revolution zal er een schepje bovenop doen. Een mario wereld heeft nou eenmaal niet het detail en grafische pracht (nodig), iets wat een racegame b.v. weer wel nodig heeft.

    Althans dit is wat ik uit die Nintendo baas zijn opmerkingen heb opgemaakt.
    "What will I get for christmas santa?"
    -" Well Andy, you'll get cancer."
    XBL gamertag: MaskedMuchachoO
    pi_29841966
    Oh my god. Wat een dikke hoop stierenstront.
      zondag 21 augustus 2005 @ 16:36:57 #49
    71435 King_of_cubes
    Infantiele klootzak
    pi_29842002
    quote:
    Op zondag 21 augustus 2005 14:24 schreef R0nn het volgende:
    [fantastisch klinkend verhaal van R0nn]
    OMFG!!!11!!1 :D:DD::D:D:D

    Nee, serieus dat zou heel tof zijn.
      zondag 21 augustus 2005 @ 16:37:05 #50
    120113 Tomasso
    Lopen te kijken
    pi_29842008
    quote:
    Op zondag 21 augustus 2005 16:32 schreef piet_pelle het volgende:

    [..]

    Microsoft en Sony zijn meer op eye candy gericht dan Nintendo.
    Dat scoort nou eenmaal bij het grote publiek, terwijl Nintendo de graphics gewoon strak en goed wil maken zodat de games precies zo weergeven worden als Nintendo bedoeld.

    De cube kon dit al aardig maar de revolution zal er een schepje bovenop doen. Een mario wereld heeft nou eenmaal niet het detail en grafische pracht (nodig), iets wat een racegame b.v. weer wel nodig heeft.

    Althans dit is wat ik uit die Nintendo baas zijn opmerkingen heb opgemaakt.
    Nu lul je eroverheen omdat je weet dat je fout zat.

    Jij begon erover dat het onjuist was dat de Revolution net zulke goede graphics zou kunnen hebben als de Xbox 360 en PS3 omdat de hardware van de laatstgenoemde beter zou zijn. Vervolgens lees je denk ik dan pas het bericht en kom je met een lulverhaal over Mario en doelgroepen...
    "A true, creative researcher has to have confidence in nonsense"
    pi_29842114
    Nou die nurbs techniek ziet er leuk uit maar ik denk dat je met polygonen meer detail kan krijgen mits je hardware het trekt. En dat zal met de X360/ps3 wel lukken, de revolution gaat voor een ander soort graphics die makkelijker te maken zijn maar wel minder mooi zijn als de grote games van de aankomende concurrentie.

    edit: check alleen al de textures of eerder het gebrek eraan op de plaatjes die Ronn plaatste.
    "What will I get for christmas santa?"
    -" Well Andy, you'll get cancer."
    XBL gamertag: MaskedMuchachoO
    pi_29842163
    quote:
    Op zondag 21 augustus 2005 16:40 schreef piet_pelle het volgende:
    Nou die nurbs techniek ziet er leuk uit maar ik denk dat je met polygonen meer detail kan krijgen mits je hardware het trekt. En dat zal met de X360/ps3 wel lukken, de revolution gaat voor een ander soort graphics die makkelijker te maken zijn maar wel minder mooi zijn als de grote games van de aankomende concurrentie.
    Op wat voor manier zouden NURBs dan onder doen? Kijk bijvoorbeeld is naar die render van dat hoofd.
      zondag 21 augustus 2005 @ 16:42:55 #53
    120113 Tomasso
    Lopen te kijken
    pi_29842184
    quote:
    Op zondag 21 augustus 2005 16:40 schreef piet_pelle het volgende:
    Nou die nurbs techniek ziet er leuk uit maar ik denk dat je met polygonen meer detail kan krijgen mits je hardware het trekt. En dat zal met de X360/ps3 wel lukken, de revolution gaat voor een ander soort graphics die makkelijker te maken zijn maar wel minder mooi zijn als de grote games van de aankomende concurrentie.

    edit: check alleen al de textures of eerder het gebrek eraan op de plaatjes die Ronn plaatste.
    Lezen is nog steeds moeilijk voor je begrijp ik?

    Zat er eentje te klagen dat BMH telkens zat te zeuren over de Xbox 360. Moet je hem nou zien
    "A true, creative researcher has to have confidence in nonsense"
    pi_29842243
    quote:
    Op zondag 21 augustus 2005 16:42 schreef Xrenity het volgende:

    [..]

    Op wat voor manier zouden NURBs dan onder doen? Kijk bijvoorbeeld is naar die render van dat hoofd.
    Het oogt gewoon allemaal een beetje te bol en glad. Niet echt realistisch, maar zoals ik al zei is dat ook niet wat Nintendo wil. Dit is het soort graphics waar je een geloofwaardige cartoon wereld mee maakt. Ik zeg niet kiddy maar gewoon het soort werelden van nintendo games, je weet wel wat ik bedoel.

    En Gears of war en PGR e.d. moeten er realistisch en grof e.d. uitzien.
    "What will I get for christmas santa?"
    -" Well Andy, you'll get cancer."
    XBL gamertag: MaskedMuchachoO
    pi_29842304
    quote:
    Op zondag 21 augustus 2005 16:44 schreef piet_pelle het volgende:

    [..]

    Het oogt gewoon allemaal een beetje te bol en glad. Niet echt realistisch, maar zoals ik al zei is dat ook niet wat Nintendo wil. Dit is het soort graphics waar je een geloofwaardige cartoon wereld mee maakt. Ik zeg niet kiddy maar gewoon het soort werelden van nintendo games, je weet wel wat ik bedoel.

    En Gears of war en PGR e.d. moeten er realistisch en grof e.d. uitzien.
    Ah, op die manier.
    Heb je wel gelijk in, al denk ik dat het met NURBs ook best mogelijk moet zijn zon wereld te creëeren voor bijvoorbeeld een 'realistische' Zelda game.
      zondag 21 augustus 2005 @ 16:47:14 #56
    65330 Ruzbeh
    Five inches but its thick
    pi_29842311
    quote:
    Op zondag 21 augustus 2005 16:30 schreef R0nn het volgende:
    Je kunt geen NURBS gebruiken als je hardware er niet op gebouwd is! Wat voor software technieken je ook mag beheersen. Je hardware moet er specifiek voor ontworpen zijn en dat is bij de Xbox 360, PS3 en huidige PC hardware NIET het geval.
    De mensen die werken aan de Revolution GPU (en ook CPU denk ik zo) hebben in ieder geval enorm veel talent, en zijn misschien wel beter dan de mensen die aan de X360 GPU of PS3 GPU hebben gewerkt.

    Ik gaat zo effe researchen.
    De beste user. (Waar jij geen waardering voor hebt.)
    pi_29842391


    Dit plaatje zou anders niet misstaan in een "realistische" FPS, het deed me aan het spel S.T.A.L.K.E.R. denken.
    Gooi er een grofkorrelig masker of een meer donkere kleur overheen en je hebt wat je wil, je gedachtengang klopt niet helemaal imo, piet
    Op zondag 6 mei 2012 16:24 schreef Tamashii het volgende:
    Dat kan niet. Dit stond in de Volkskrant. :'(
    pi_29842488
    quote:
    Op zondag 21 augustus 2005 16:40 schreef piet_pelle het volgende:
    Nou die nurbs techniek ziet er leuk uit maar ik denk dat je met polygonen meer detail kan krijgen mits je hardware het trekt. En dat zal met de X360/ps3 wel lukken, de revolution gaat voor een ander soort graphics die makkelijker te maken zijn maar wel minder mooi zijn als de grote games van de aankomende concurrentie.

    edit: check alleen al de textures of eerder het gebrek eraan op de plaatjes die Ronn plaatste.
    Probeer jij met de hardware van de PS3 of Xbox 360 maar überhaupt eens die graphics te produceren zoals op die plaatjes. Ze zullen er een zware dobber aan hebben. Dat het wat bol en glad lijkt ligt gewoon aan de kwaliteit van de shots. Die van 't gezicht is sowieso wat fletser dan in 't echt. Sowieso is kwaliteit van de texturing erg belangrijk. Dat bolle en gladde ligt namelijk niet aan de NURBS maar gewoon de textures die men er overheen geplakt heeft. Dat kan dus echt wel grover als je zou willen. Het zijn echter grotendeels professionele ontwerpen en die zien er altijd zo clean uit. Uberhaupt snap ik niet hoe je sceptisch kunt zijn over dat gezicht. Zo realistisch heb ik 't namelijk nog niet eerder in een game terug gezien.

    Je kunt met NURBS exact dezelfde resultaten bereiken als polygonen. Sterker nog, bij complexe objecten zal het eindresultaat zelfs beter zijn heb ik me laten vertellen omdat er minder grafische foutjes bij in sluipen. Verder schijnt de animatie van NURBs superieur te zijn.
    pi_29842539
    Ruzbeh, doe is op GAF posten, komt er vast wel een goede reactie met info op denk ik.
      zondag 21 augustus 2005 @ 16:56:05 #60
    120113 Tomasso
    Lopen te kijken
    pi_29842564
    quote:
    Op zondag 21 augustus 2005 16:53 schreef R0nn het volgende:

    [..]

    Probeer jij met de hardware van de PS3 of Xbox 360 maar überhaupt eens die graphics te produceren zoals op die plaatjes. Ze zullen er een zware dobber aan hebben. Dat het wat bol en glad lijkt ligt gewoon aan de kwaliteit van de shots. Die van 't gezicht is sowieso wat fletser dan in 't echt. Sowieso is kwaliteit van de texturing erg belangrijk. Dat bolle en gladde ligt namelijk niet aan de NURBS maar gewoon de textures die men er overheen geplakt heeft. Dat kan dus echt wel grover als je zou willen. Het zijn echter grotendeels professionele ontwerpen en die zien er altijd zo clean uit. Sowieso snap ik niet hoe je sceptisch kunt zijn over dat gezicht. Zo realistisch heb ik 't namelijk nog niet eerder in een game terug gezien.
    Ja maar, pietpelle moet het toch ergens op afkraken, het zou namelijk eventueel op de Revolution gebruikt kunnen worden.
    "A true, creative researcher has to have confidence in nonsense"
    pi_29842585
    quote:
    Op zondag 21 augustus 2005 16:30 schreef R0nn het volgende:

    [..]

    Heb je m'n post überhaupt gelezen?

    Als je NURBS gebruikt heb je niet zulke sterke hardware nodig om bloedmooie graphics te krijgen omdat het veel minder rekenkracht kost dan polygonen!

    De PS3 en Xbox 360 hebben die krachtige hardware nodig omdat polygonen veel meer rekenkracht vereisen dan NURBS bij zulke complexe graphics!

    Je kunt geen NURBS gebruiken als je hardware er niet op gebouwd is! Wat voor software technieken je ook mag beheersen. Je hardware moet er specifiek voor ontworpen zijn en dat is bij de Xbox 360, PS3 en huidige PC hardware NIET het geval. Het lijkt erop dat de Revolution hier WEL op gebouwd zal worden waardoor ze prima in staat moeten zijn om met veel minder rekenkracht toch dezelfde mooie graphics te kunnen produceren.
    Het zou erg leuk zijn als je gelijkt hebt. Het is alleen jammer dat je geen idee hebt of de hardware hier daadwerkelijk op afgestemd is. Of is er iets waardoor het erop wijst dat het wel zo is?
    pi_29842608
    Ronn
    Nurbs is een modeleringstechniek geen renderingtechniek.
    pi_29842622
    Dat plaatje ziet er ook wel erg mooi uit. Alleen net zoals de eerste lekkermakertjes van andere consoles zit alle techniek en kracht die ze hebben in die plaatjes. In het spel zelf moet die kracht verdeeld worden over alle characters en wereld e.d.

    Maar aangenomen dat het er zo wel uit zal zien, dan nog vind ik zijn gezicht ietwat glad en 'bollig.'
    En zou ik toch poly's gebruiken om een realistisch gezicht te maken.
    Ter vergelijking de old man's face ter hyping voor de ps2.

    Snap je een beetje wat ik bedoel? Ik kraak niks af ik vergelijk alleen.
    "What will I get for christmas santa?"
    -" Well Andy, you'll get cancer."
    XBL gamertag: MaskedMuchachoO
      zondag 21 augustus 2005 @ 16:58:14 #64
    71435 King_of_cubes
    Infantiele klootzak
    pi_29842639
    quote:
    Op zondag 21 augustus 2005 16:56 schreef Oksel het volgende:

    [..]

    Het zou erg leuk zijn als je gelijkt hebt. Het is alleen jammer dat je geen idee hebt of de hardware hier daadwerkelijk op afgestemd is. Of is er iets waardoor het erop wijst dat het wel zo is?
    Lees de redenen die hij heeft gegeven.
      zondag 21 augustus 2005 @ 16:59:52 #65
    120113 Tomasso
    Lopen te kijken
    pi_29842702
    quote:
    Op zondag 21 augustus 2005 16:56 schreef Oksel het volgende:

    [..]

    Het zou erg leuk zijn als je gelijkt hebt. Het is alleen jammer dat je geen idee hebt of de hardware hier daadwerkelijk op afgestemd is. Of is er iets waardoor het erop wijst dat het wel zo is?
    Hij zegt nergens dat Nintendo dit gaat gebruiken, hij zegt alleen dat Nintendo dit kàn gaan gebruiken. Speculeren enzo...
    "A true, creative researcher has to have confidence in nonsense"
    pi_29842731
    quote:
    Op zondag 21 augustus 2005 16:57 schreef Vitalogy het volgende:
    Ronn
    Nurbs is een modeleringstechniek geen renderingtechniek.
    Dus? Dan modelleer je het met NURBS en ga je 't daarna renderen met hardware die je daarvoor ontwikkelt hebt? Of mis ik nu iets?
    quote:
    Dat plaatje ziet er ook wel erg mooi uit. Alleen net zoals de eerste lekkermakertjes van andere consoles zit alle techniek en kracht die ze hebben in die plaatjes. In het spel zelf moet die kracht verdeeld worden over alle characters en wereld e.d.
    Je trekt het een beetje uit z'n verband nu. Allereerst is het GEEN plaatje van Nintendo zelf. Het is gewoon een render die ik van een site gehaald heb die vol staat met NURB modellen, niet meer en niet minder. Het is simpelweg een voorbeeld wat je met NURBs kunt bereiken. En wat je zegt over lekkermakertjes geldt ook voor de andere twee consoles.

    Het punt is helemaal niet dat de Revolution exact zulke graphics gaat produceren, maar dat er een techniek bestaat waarmee je ook bloedmooie graphics kunt produceren terwijl je er veel minder rekenkracht voor nodig hebt. Dat is het enige waar 't om gaat hier.
    pi_29842971
    quote:
    Op zondag 21 augustus 2005 17:00 schreef R0nn het volgende:

    [..]

    Dus? Dan modelleer je het met NURBS en ga je 't daarna renderen met hardware die je daarvoor ontwikkelt hebt? Of mis ik nu iets?
    Ja, je vergeet even dat mooiheid van de rendering wel gegenereerd moet worden. Dat kost ook tijd. Het is niet zo dat wanneer je NURBS gebruikt dan ineens mooiere rondingen in je afbeelding hebt. De hardware zou toch echt krachtiger moeten worden om dit eruit te halen.

    Bovendien bagatelliseer je dat de hardware compleet opnieuw ontworpen moet worden om het voordeel eruit te halen. Dat is even al het werk van de afgelopen decenium wegsmijten en een andere weg ingaan. Komt nog bij dat zo'n GPU maker ook de capaciteit moet hebben om twee verschillende dure chips te bouwen.


    Oftewel, leuk bedacht maar NURBS bestaat ook al sinds de jaren 80 en is echt niet het revolutionaire gedeelte aan de nieuwe console.
      zondag 21 augustus 2005 @ 17:09:04 #68
    65330 Ruzbeh
    Five inches but its thick
    pi_29842982
    quote:
    Op zondag 21 augustus 2005 16:55 schreef Xrenity het volgende:
    Ruzbeh, doe is op GAF posten, komt er vast wel een goede reactie met info op denk ik.
    Dan wordt ik gelijk banned. Ik ging wel effe searchen op GAF ( met resultaat ).

    PDF Bruce D'Amora, IBM, "Cell Technology for Graphics and Visualization", over Cell (CPU van de PS3 dus)

    Wat erin staat:
    quote:
    The Cell and GPUs

    Extension to shader pipeline on GPUs
    − Vertex shaders for geometric modeling
    − NURBS
    − Subdivision surfaces
    − Continuous level of detail
    − Vertex shaders for a additional lighting models
    Physically Based Modeling
    − Soft-body dynamics
    − Rigid-body dynamics
    Image Processing
    − Background Subtraction for Video Surveillance
    Global Illumination
    – Raytracing
    − Raycasting Terrains
    − Rendering of DEMs
    − Surface shaders for lighting, shadows
    Schijnt zelfs dat de CPU van de PS3 al NURBS kan gebruiken. Laat staan de GPU...

    Hoe dan ook, ik verwacht dat de Revolution fijne graphics op je scherm kan toveren. Vergeet niet dat de X360 en PS3 op veel hogere resoluties games gaan renderen en de Revolution standaard op 480p dus het mag best dat de Rev wat langzamer is.

    't Schijnt ook dat NURBS vaker gehypt wordt ofzo.
    De beste user. (Waar jij geen waardering voor hebt.)
    pi_29843248
    Nou ok, dat is dan weer een nieuwe rumour down the drain I guess. Next one?
      zondag 21 augustus 2005 @ 17:23:34 #70
    65330 Ruzbeh
    Five inches but its thick
    pi_29843380
    quote:
    Op zondag 21 augustus 2005 17:19 schreef R0nn het volgende:
    Next one?
    De beste user. (Waar jij geen waardering voor hebt.)
      zondag 21 augustus 2005 @ 17:24:21 #71
    71435 King_of_cubes
    Infantiele klootzak
    pi_29843411
    quote:
    Op zondag 21 augustus 2005 17:19 schreef R0nn het volgende:
    Nou ok, dat is dan weer een nieuwe rumour down the drain I guess. Next one?
    Hoe kwam je er eigelijk aan?
    pi_29843691
    quote:
    Op zondag 21 augustus 2005 17:24 schreef King_of_cubes het volgende:

    [..]

    Hoe kwam je er eigelijk aan?
    Mozlapunk. In de reacties op hun meest recente Revolution post, stond ergens een link naar een Franse gamesite/forum waar over het mogelijke gebruik van NURBS door Nintendo besproken werd. Dat stuk werd vervolgens in de reacties bij Mozlapunk vertaald waar weer enkele 3D modellers op reageerden met de meeste info die ik hier had gepost. Dat was 't eigenlijk.
    pi_29843770
    Wat is GAF?
    Op zondag 6 mei 2012 16:24 schreef Tamashii het volgende:
    Dat kan niet. Dit stond in de Volkskrant. :'(
    pi_29843919
    Er is misschien nog hoop!

    Op GOT (Gathering of Tweakers) wist iemand de volgende geniale opmerking te posten:
    quote:
    Zijn NURBS niet mogelijk met alle computers? Er werd beweerd in het stukje dat de Revolution mogelijk geoptimaliseerd voor NURBS, is dus wat aders dan "ondersteunen".
    Tis maar goed dat dit roddeltopic heet!
    quote:
    Ja, je vergeet even dat mooiheid van de rendering wel gegenereerd moet worden. Dat kost ook tijd. Het is niet zo dat wanneer je NURBS gebruikt dan ineens mooiere rondingen in je afbeelding hebt. De hardware zou toch echt krachtiger moeten worden om dit eruit te halen.
    Het hoeft er ook niet zo mooi uit te zien als op die renders natuurlijk. Dat was nogmaals meer als voorbeeld om te laten zien wat je met NURBS kunt doen. Je zou aan de hand daarvan kunnen zeggen dat je op die manier ook wel de graphics van de Xbox 360 en/of PS3 kunt behalen.
    quote:
    Bovendien bagatelliseer je dat de hardware compleet opnieuw ontworpen moet worden om het voordeel eruit te halen. Dat is even al het werk van de afgelopen decenium wegsmijten en een andere weg ingaan.


    Alleen de Revolution. Als de techniek er voor kan zorgen dat je met minder rekenkracht toch mooie beelden kunt produceren, dan zou ik er ook gewoon specifieke hardware voor laten ontwikkelen. Besides, het ding wordt niet voor nix Revolution genoemd he. Dat betekent wel vaker dat je alles van een lange periode weggooit en een compleet andere weg in slaat.
    quote:
    Komt nog bij dat zo'n GPU maker ook de capaciteit moet hebben om twee verschillende dure chips te bouwen.
    Drie zelfs. De custom chip in de Xbox 360, de GPU van de Revo en de R520 lijn voor de PC markt.
    quote:
    Oftewel, leuk bedacht maar NURBS bestaat ook al sinds de jaren 80 en is echt niet het revolutionaire gedeelte aan de nieuwe console.
    Bestaat sinds de jaren '80, maar kon toen nog niet op een fatsoenlijke manier in games toegepast worden. Polygonen bestonden ook al sinds de jaren '80. Die werden eerder toegepast omdat ze voor simpelere graphics met meer hoeken en vierkanten, veel beter zijn.

    [ Bericht 32% gewijzigd door R0nn op 21-08-2005 17:47:22 ]
    pi_29844042
    quote:
    Op zondag 21 augustus 2005 17:40 schreef R0nn het volgende:
    Er is misschien nog hoop!

    Op GAF (Gathering of Tweakers) wist iemand de volgende geniale opmerking te posten:
    [..]

    GAF is Gaming Age Forums, Gathering of Tweakers is GoT.
      zondag 21 augustus 2005 @ 17:45:13 #76
    112068 MMaRsu
    I need some paprika
    pi_29844072
    quote:
    Op zondag 21 augustus 2005 17:44 schreef Xrenity het volgende:

    [..]

    GAF is Gaming Age Forums, Gathering of Tweakers is GoT.


    hoe kan GAF nou ooit Gathering of Tweakers zijn !!!
    welcome to my submarine lair. It's long, hard and full of seamen!
    pi_29844153
    Sorry, domme fout. Mgoed, lees m'n ge-edite post ff.
      zondag 21 augustus 2005 @ 17:50:16 #78
    112068 MMaRsu
    I need some paprika
    pi_29844241
    nice stuff
    welcome to my submarine lair. It's long, hard and full of seamen!
    pi_29844251
    quote:
    Op zondag 21 augustus 2005 16:30 schreef R0nn het volgende:

    [..]

    Heb je m'n post überhaupt gelezen?

    Als je NURBS gebruikt heb je niet zulke sterke hardware nodig om bloedmooie graphics te krijgen omdat het veel minder rekenkracht kost dan polygonen!

    De PS3 en Xbox 360 hebben die krachtige hardware nodig omdat polygonen veel meer rekenkracht vereisen dan NURBS bij zulke complexe graphics!

    Je kunt geen NURBS gebruiken als je hardware er niet op gebouwd is! Wat voor software technieken je ook mag beheersen. Je hardware moet er specifiek voor ontworpen zijn en dat is bij de Xbox 360, PS3 en huidige PC hardware NIET het geval. Het lijkt erop dat de Revolution hier WEL op gebouwd zal worden waardoor ze prima in staat moeten zijn om met veel minder rekenkracht toch dezelfde mooie graphics te kunnen produceren.
    Goh dan heeft iedere pc zeker wel een speciaale videokaart aangezien elke pc NURBS kan laten zien... Volgens mij weet je niet echt waar je het over heb IMHO. NURBS zijn gewoon een manier om een model te maken, er komt nogsteeds een ''laag'' poly's overheen volgens mij om je een beeld te geven aangezien je met NURBS alleen een wireframe maakt.

    1 ding is iig wel zeker en dat is dat je voor NURBS absoluut geen speciaale hardware nodig heb.

    En die renders slaan natuurlijk ook nergens op. Zodra je iets rendert in een 3d prog krijg je een heel anders (lees veel scherper) beeld dan wanneer je een screenshot van de viewport maakt (wanneer het word gerendert door de videokaart en zoals het er dus op een console/pc zou uitzien ingame).

    Kortom: iemand heeft zijn tijd verspilt met dat verhaal.
    Op zondag 21 oktober 2007 20:47 schreef StefanP het volgende:
    300PK is in de autowereld geen 300PK. Klaar.
    pi_29844377
    quote:
    Op zondag 21 augustus 2005 17:50 schreef Kill_em_all het volgende:

    [..]

    Goh dan heeft iedere pc zeker wel een speciaale videokaart aangezien elke pc NURBS kan laten zien... Volgens mij weet je niet echt waar je het over heb IMHO. NURBS zijn gewoon een manier om een model te maken, er komt nogsteeds een ''laag'' poly's overheen volgens mij om je een beeld te geven aangezien je met NURBS alleen een wireframe maakt.

    1 ding is iig wel zeker en dat is dat je voor NURBS absoluut geen speciaale hardware nodig heb.

    En die renders slaan natuurlijk ook nergens op. Zodra je iets rendert in een 3d prog krijg je een heel anders (lees veel scherper) beeld dan wanneer je een screenshot van de viewport maakt (wanneer het word gerendert door de videokaart en zoals het er dus op een console/pc zou uitzien ingame).

    Kortom: iemand heeft zijn tijd verspilt met dat verhaal.
    Die renders gingen om de techniek, niet de 'mooiheid'

    En als ik deze quote lees:
    quote:
    Maya does NURBS Modeling. Sure, you can model with polygons too - but Maya doesn't do polygons very well. It's made to work with NURBs because Maya is more geared towards organic modeling.
    Kom ik tot de conclusie dat NURBS en poly's 2 verschillende dingen zijn.

    O, en je avatar werkt niet.
    pi_29845168
    Ja het maken van een model met NURBS en poly's is iets verschillends. Wat je uiteindelijk als model krijgt wat je kan gebruiken in een game is bij alle 2 gemaakt van poly's volgens mij.
    Op zondag 21 oktober 2007 20:47 schreef StefanP het volgende:
    300PK is in de autowereld geen 300PK. Klaar.
      zondag 21 augustus 2005 @ 18:28:47 #82
    65330 Ruzbeh
    Five inches but its thick
    pi_29845448
    quote:
    Op zondag 21 augustus 2005 18:19 schreef Kill_em_all het volgende:
    Ja het maken van een model met NURBS en poly's is iets verschillends. Wat je uiteindelijk als model krijgt wat je kan gebruiken in een game is bij alle 2 gemaakt van poly's volgens mij.
    Yeah, zoiets, dacht ik. Dat gebeuren van NURBS naar Polygonen (of whatever) vergt veel kracht en ook tijd.
    De beste user. (Waar jij geen waardering voor hebt.)
    pi_29845472
    quote:
    Goh dan heeft iedere pc zeker wel een speciaale videokaart aangezien elke pc NURBS kan laten zien... Volgens mij weet je niet echt waar je het over heb IMHO.


    Ik heb 't idd ook allemaal maar gelezen en zelf omgezet naar een overzichtje zodat het voor iedereen wat begrijpelijker zou zijn. Maar t'is ook geplaatst zodat mensen die er verstand van hebben er op kunnen reageren.
      zondag 21 augustus 2005 @ 18:43:44 #84
    38849 Notorious_Roy
    Doomed since 1889
    pi_29845870
    Dit is wel allemaal erg technisch enzo... Het wordt tijd dat iemand de revolution controller post:



    The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
    Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
    Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
      zondag 21 augustus 2005 @ 18:45:00 #85
    120113 Tomasso
    Lopen te kijken
    pi_29845917
    quote:
    Op zondag 21 augustus 2005 18:43 schreef Notorious_Roy het volgende:
    Dit is wel allemaal erg technisch enzo... Het wordt tijd dat iemand de revolution controller post:

    [afbeelding]

    "A true, creative researcher has to have confidence in nonsense"
      zondag 21 augustus 2005 @ 18:59:55 #86
    112068 MMaRsu
    I need some paprika
    pi_29846317
    quote:
    Op zondag 21 augustus 2005 18:43 schreef Notorious_Roy het volgende:
    Dit is wel allemaal erg technisch enzo... Het wordt tijd dat iemand de revolution controller post:

    [afbeelding]

    Nee niet die weer, die haat ik
    welcome to my submarine lair. It's long, hard and full of seamen!
      zondag 21 augustus 2005 @ 19:09:18 #87
    65330 Ruzbeh
    Five inches but its thick
    pi_29846577
    *zucht*

    We begonnen zo goed met die NURBS enzo. Uiteindelijk bleek het toch niks te zijn, maar in ieder geval beter dan een topic barstvol met alleen controller mockups.

    Nog een paar dagen trouwens tot een nieuw stukje rev info!
    De beste user. (Waar jij geen waardering voor hebt.)
    pi_29846633
    Ik post wel even wat er oorspronkelijk gezegd werd op dat franse gameforum en bij mozlapunk (het is soms vertaald met bablefish en soms gepost in 't engels door fransen, dus verwacht geen geweldig gebruik van de engelse taal):

    Eerst wat er grofweg op het forum gezegd werd:
    quote:
    "First, remember Nintendo told us every pieces of the puzzle were in our hands
    We (vent_d_est an I) have set some elements together and it seems like we understand what the revolution will finaly be.
    We found a spanish game developer speaking about the revolution and the surrealistic ideas of the gamers due to the lack of official information.
    First, he insists on the fact that the controller will be much more simple than what we all expect.Miyamoto already said that he found the current pad designs too complex.The revolution pads should be simple and entirely configurable.
    According to him, Nintendo will use the revolutionary technology : Cube-mapping
    This technology allows to generate incredible and overdetailed graphics, more precise than any currenty known graphics. It's nothing more like a 2d Picture but as In Real Life, looking like real 3d (beware, we don't talk about stereoscopic 3d)"

    So it won't be anymore about polygons but "points linked together by collision mails" named NURBS :
    'the NURBS allow to show simple geometrical objects as lines, circles, spheres ... and more complex free-form geometrical objects as a car or a bodypart. The number of necessary informations to represent a NURB object is far less than the needed number for an approximative polygonal representation of the same object
    Remember nintendo said the graphics will be somehow different

    Maybe have you seen some movies of the ATI conferences were developers presented the cube-mapping saying it would revolutionize the audiovisual industry. Nintendo also talked during this conference, saying they were going to explore a new path, a new way to develop.
    To explore these possibilities, the architecture of the console has to be completely different of what ps3 and xbox360 ones are
    Dan een reactie op die post van iemand die er zogezegd verstand van heeft:
    quote:
    Well, if thats so, let me tell you that i'll take the revolution,i know these things well (nurbs, splines, cube mapping etc) I studied Informatic graphics and i can guaranty you that its a really great technology.
    but i'd be really surprised to already see it in a videogame as it is brand new... even 3d animated movies still don't use it much.

    But all that was said her is true, it uses less power than polygones, its less complex, more precise, and much more beautiful.

    ex : to draw a circle, a beautifull one ... how many polygonal elements do you need? 50? 50 000?

    and using spline ? ... just 1

    En dan reacties bij Mozlapunk over dat stukje van 't forum (grotendeels zelfde gast):
    quote:
    i personaly studied a little graphics but never used Nurbs (cause i stopped faculty during my first year) but i spoke about NURBS one time with a fifth year student, according to him it was ununderstandable that the NURBS still weren't used in videogames, he showed me a little animation he did only in 2 hours, I tryed to make the same in polygones, it took me one whole day and it was really less precise (mainly circular shapes wich are bad rendered with polygones)
    i agree it's partly due to my lack of experience if it took me that much time and was less good... but i think that the technology is involded in that too
    ----
    quote:
    well the guy who posted it says that the cubemaping makes HD useless but i don't think so, i saw Nurbs rendered on a computer and on a tv, the rendering was really better on the computer and whats the main difference between comp screen and tv screen ? resolution what's the main difference between classic and hd tv ? resolution too

    i think HD would be useful to improve rendering, but maybe nintendo doesn't want to use it just cause not much people have a hd tv (hd tvs still cost much)
    it's been sometimes said that the revolution could be conected to a computer screen, i think thats a better idea, computer screens have better resolutions and are much more accessible than hd tvs
    ----
    quote:
    as i told you before i saw friends using nurbs but i didn't personaly used it so i can't tell whats the exact difference for the needed power. a nurb element is harder to render that a polygon, but you need more polygons than nurbs to render a objects and finally depending to the form of what you're modelling you'll maybe have better results whith polygones
    the difference comes when you have curves, to render a sphere with polygons, you'll need many thousand elements and it never will be perfect (you'll see many little lines making the illusion of a sphere)
    but with nurbs, you can have a perfect sphere composed of only one element
    (i'm not good at explaining i think)
    well if you try to make a demo in wich cubes are boucing in a box it will use less power if you use polygonal technology but if you make the same demo with curved objects, not necesserily spheres but also eggs as an example you'll need a powerful pc to run it in polygonal 3d but it will easily run on a slow computer if you use nurbs.

    now if you take a minute and think about all that... i think you more often need curves than lines to render a realistic image so ... a realistic image runs easily using nurbs than polygons.

    nintendo said that revolution graphics should make us tell "wow" and they also told that the revolution might be underpowered compared to its opponents... so i think that these are clues to tell us that revolution will use cube mapping (nurbs is only a part of the cube mapping technique but i don't know the others)
    Als we deze mensen mogen geloven, kun je NURBS dus gewoon renderen net als polygonen. Geef je eigen visie maar eens op deze quotes zou ik zeggen.

    Maar misschien heb ik de reden al gevonden waarom de NURBS technologie niet helemaal klopt. Waarschijnlijk heeft men het over het hele proces waar het modellen met NURBs slechts een onderdeel van is, namelijk cube-mapping (en daar waren ook al eerder rumours over).
    quote:
    ps2 were suposed to support nurbs, but it didn't at all use it in its final version.
    cube maping isn't equal to using nurbs but nurbs are part of the cube maping process
    Your thoughts zou ik zeggen.
    pi_29851149
    tsja, als het nurbs zouden worden dan is er direct ook 0,0 3rd party en geen multiplatform games die naar de revolution gaan. Hij zou dus én nurbs én polygonen moeten kunnen renderen...
    #winning
      zondag 21 augustus 2005 @ 21:23:01 #90
    65330 Ruzbeh
    Five inches but its thick
    pi_29851878
    quote:
    Op zondag 21 augustus 2005 21:05 schreef Tware het volgende:
    tsja, als het nurbs zouden worden dan is er direct ook 0,0 3rd party en geen multiplatform games die naar de revolution gaan. Hij zou dus én nurbs én polygonen moeten kunnen renderen...
    Nou, nee, als je de mogelijkheid hebt dan betekent het niet dat je alleen die mogelijkheid kan benutten. Maar de PS3 kan ook nurbs doen dus 't maakt niet uit.
    De beste user. (Waar jij geen waardering voor hebt.)
    pi_29853122
    Mja dat NURBS schijnt alleen voor modelleren te zijn ofzo? Of het was zo dat je het ook voor renderen kunt gebruiken maar dat het dan veel zwaarder is. Ik hoor iig een heleboel verschillende verhalen van allemaal mensen die verstand hebben van 3D modellen en ik wordt er niet meer veel wijser uit eigenlijk. De één noemt het iets revolutionairs en iets geheel nieuws wat games echt vooruit kan helpen terwijl de ander zegt dat 't al jaren bestaat en gewoon niet goed te implementeren is (en dat je sowieso nog polygonen nodig hebt om 't te renderen en animeren).

    I'm confused.
    pi_29854498
    Met een manier van modelleren wordt bedoeld een manier van het omschrijven van objecten / geometrische vormen. Als een plaatje wordt gerendered moet voordat het daadwerkelijke renderen plaats vindt eerst de objecten in het plaatje omschreven worden. Met NURBS kan je de geometrische vormen omschrijven, dwz ik omschrijf een bol voor een planeet, een boogvorm van een gebouw e.d. "Domweg" polygonen invoeren is ook een manier.
    Het voordeel van NURBS tov polygonen is meer dat er weinig rekenkracht nodig is om de objecten te verplaatsen (of wdb in te voeren). Dat is wel een behoorlijk pluspunt. Een ander voordeel is dat ik de resolutie van een plaatje vrij eenvoudig kan verhogen.

    Maar het blijft dat er een plaatje gerenderd moet worden uit de geometrische vormen. Nu is de rendering hardware al jarenlang ontwikkeld op het gebruik van polygonen. NURBS ondersteuning in de huidige hardware zal dan ook betekenen dat het intern toch naar een polygonen vorm wordt vertaald. Bovendien is de toekomst van rendering ook niet echt los te zien van het gebruik van polygonen denk ik.

    Maar goed, ik denk dat je er beter over kan ophouden. Het is een interessant onderwerp maar naar mijn idee is het dikke onzin om te denken dat Nintendo op basis van NURBS een revolutionaire renderingstechniek gaat toepassen in zijn console.
    pi_29856927
    Behalve dat schijnt iedereen ook te vergeten dat de revo ook GC en n64 games moet kunnen afspelen en dat die allemaal poly modelled zijn. Dus de revo zal hoe dan ook poly's moeten kunnen renderen. Ik denk dat het hele NURBS verhaal alleen maar over het modellen van iets gaat maar dat alles uiteindelijk nogsteeds poly's zijn (en in dat geval is het dus een hoop gehyp om niks omdat je dat in principe ookal bij games van nu kan doen). Het lijkt mij heel sterk dat als NURBS echt zoveel beter zouden zijn dat hardware makers dan wel eerder op ''echte'' NURB rendering waren overgegaan.
    Op zondag 21 oktober 2007 20:47 schreef StefanP het volgende:
    300PK is in de autowereld geen 300PK. Klaar.
      maandag 22 augustus 2005 @ 00:39:36 #94
    38849 Notorious_Roy
    Doomed since 1889
    pi_29856997
    quote:
    Op zondag 21 augustus 2005 18:59 schreef MMaRsu het volgende:

    [..]

    Nee niet die weer, die haat ik
    Ik ook, net voor de E3, elke pagina van het Revo topic
    The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
    Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
    Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
      maandag 22 augustus 2005 @ 01:00:47 #95
    65330 Ruzbeh
    Five inches but its thick
    pi_29857366
    quote:
    Op maandag 22 augustus 2005 00:36 schreef Kill_em_all het volgende:
    Behalve dat schijnt iedereen ook te vergeten dat de revo ook GC en n64 games moet kunnen afspelen en dat die allemaal poly modelled zijn. Dus de revo zal hoe dan ook poly's moeten kunnen renderen. Ik denk dat het hele NURBS verhaal alleen maar over het modellen van iets gaat maar dat alles uiteindelijk nogsteeds poly's zijn (en in dat geval is het dus een hoop gehyp om niks omdat je dat in principe ookal bij games van nu kan doen). Het lijkt mij heel sterk dat als NURBS echt zoveel beter zouden zijn dat hardware makers dan wel eerder op ''echte'' NURB rendering waren overgegaan.
    Als je NURBS wilt gebruiken moet je sowieso polygonen kunnen renderen hoor.
    De beste user. (Waar jij geen waardering voor hebt.)
      maandag 22 augustus 2005 @ 02:25:36 #96
    127457 moomoo
    Niet uit te spreken als momo
    pi_29858410
    wie het ook was die zei dat nurbs nooit zo mooi konden worden als polygons.. is het niet zo dat ze voor films(star wars, LOTR, etc)met nurbs werken?

    btw ruzbeh: "op een toetsenbord ALS op een WC-bril"
      maandag 22 augustus 2005 @ 03:10:14 #97
    65330 Ruzbeh
    Five inches but its thick
    pi_29858725
    quote:
    Op maandag 22 augustus 2005 02:25 schreef moomoo het volgende:
    wie het ook was die zei dat nurbs nooit zo mooi konden worden als polygons.. is het niet zo dat ze voor films(star wars, LOTR, etc)met nurbs werken?
    Het is gewoon een techniek om te modelen zo ver ik weet. Zo'n gast die ik ken is een pro 3D mensch en gebruikt NURBS en is daar enthousiast over enzo. Met NURBS modellen is gewoon handig en makkelijk enzo. Ik heb trouwens een keer een tutorial gevolgt met 3ds max en toen had ik een neushoorn hoofd gemaakt met NURBS. Is heel wat anders dan bijv. boxmodellen met polygonen maar ik kan me heel goed voorstellen dat NURBS makkelijk is enzo omdat je alleen lijnen hoeft te maken zeg maar.

    Me neushoorn hoofd zag er trouwens niet uit. Maar dat was lang geleden (2 jaar ongeveer)
    quote:
    btw ruzbeh: "op een toetsenbord ALS op een WC-bril"
    Fixed.
    De beste user. (Waar jij geen waardering voor hebt.)
    pi_29860779
    Toch wil ik het punt niet voorbij gaan dat, wil je goede 3rd party support houden, de Revolution gelijksoortige dingen als de PS3 en X360 moet kunnen doen. Geen enkele developer zal een game uitbrengen op "de drie" als hij voor de Revolution de hele game moet redesignen. Althans, dit lijkt mij.
    Too lazy to be an evil genius..
    PSN ID: Cheironnl
    pi_29861067
    quote:
    Op maandag 22 augustus 2005 01:00 schreef Ruzbeh het volgende:

    [..]

    Als je NURBS wilt gebruiken moet je sowieso polygonen kunnen renderen hoor.
    Als je ''pure'' NURBS rendert niet, nu word alles eerst nog omgezet naar poly's.
    Op zondag 21 oktober 2007 20:47 schreef StefanP het volgende:
    300PK is in de autowereld geen 300PK. Klaar.
      maandag 22 augustus 2005 @ 10:58:40 #100
    38849 Notorious_Roy
    Doomed since 1889
    pi_29861736
    Nintendo gaat toch ook 'volwassen' games maken. We zagen het al een beetje met Zelda:TP, maar Mario Revolution zal de echte ommekeer zijn. De eerste art is bekend:



    Dit is dus een fan art. Komt van 4CR
    The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
    Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
    Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
    abonnement Unibet Coolblue
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')