abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_29842114
Nou die nurbs techniek ziet er leuk uit maar ik denk dat je met polygonen meer detail kan krijgen mits je hardware het trekt. En dat zal met de X360/ps3 wel lukken, de revolution gaat voor een ander soort graphics die makkelijker te maken zijn maar wel minder mooi zijn als de grote games van de aankomende concurrentie.

edit: check alleen al de textures of eerder het gebrek eraan op de plaatjes die Ronn plaatste.
"What will I get for christmas santa?"
-" Well Andy, you'll get cancer."
XBL gamertag: MaskedMuchachoO
pi_29842163
quote:
Op zondag 21 augustus 2005 16:40 schreef piet_pelle het volgende:
Nou die nurbs techniek ziet er leuk uit maar ik denk dat je met polygonen meer detail kan krijgen mits je hardware het trekt. En dat zal met de X360/ps3 wel lukken, de revolution gaat voor een ander soort graphics die makkelijker te maken zijn maar wel minder mooi zijn als de grote games van de aankomende concurrentie.
Op wat voor manier zouden NURBs dan onder doen? Kijk bijvoorbeeld is naar die render van dat hoofd.
  zondag 21 augustus 2005 @ 16:42:55 #53
120113 Tomasso
Lopen te kijken
pi_29842184
quote:
Op zondag 21 augustus 2005 16:40 schreef piet_pelle het volgende:
Nou die nurbs techniek ziet er leuk uit maar ik denk dat je met polygonen meer detail kan krijgen mits je hardware het trekt. En dat zal met de X360/ps3 wel lukken, de revolution gaat voor een ander soort graphics die makkelijker te maken zijn maar wel minder mooi zijn als de grote games van de aankomende concurrentie.

edit: check alleen al de textures of eerder het gebrek eraan op de plaatjes die Ronn plaatste.
Lezen is nog steeds moeilijk voor je begrijp ik?

Zat er eentje te klagen dat BMH telkens zat te zeuren over de Xbox 360. Moet je hem nou zien
"A true, creative researcher has to have confidence in nonsense"
pi_29842243
quote:
Op zondag 21 augustus 2005 16:42 schreef Xrenity het volgende:

[..]

Op wat voor manier zouden NURBs dan onder doen? Kijk bijvoorbeeld is naar die render van dat hoofd.
Het oogt gewoon allemaal een beetje te bol en glad. Niet echt realistisch, maar zoals ik al zei is dat ook niet wat Nintendo wil. Dit is het soort graphics waar je een geloofwaardige cartoon wereld mee maakt. Ik zeg niet kiddy maar gewoon het soort werelden van nintendo games, je weet wel wat ik bedoel.

En Gears of war en PGR e.d. moeten er realistisch en grof e.d. uitzien.
"What will I get for christmas santa?"
-" Well Andy, you'll get cancer."
XBL gamertag: MaskedMuchachoO
pi_29842304
quote:
Op zondag 21 augustus 2005 16:44 schreef piet_pelle het volgende:

[..]

Het oogt gewoon allemaal een beetje te bol en glad. Niet echt realistisch, maar zoals ik al zei is dat ook niet wat Nintendo wil. Dit is het soort graphics waar je een geloofwaardige cartoon wereld mee maakt. Ik zeg niet kiddy maar gewoon het soort werelden van nintendo games, je weet wel wat ik bedoel.

En Gears of war en PGR e.d. moeten er realistisch en grof e.d. uitzien.
Ah, op die manier.
Heb je wel gelijk in, al denk ik dat het met NURBs ook best mogelijk moet zijn zon wereld te creëeren voor bijvoorbeeld een 'realistische' Zelda game.
  zondag 21 augustus 2005 @ 16:47:14 #56
65330 Ruzbeh
Five inches but its thick
pi_29842311
quote:
Op zondag 21 augustus 2005 16:30 schreef R0nn het volgende:
Je kunt geen NURBS gebruiken als je hardware er niet op gebouwd is! Wat voor software technieken je ook mag beheersen. Je hardware moet er specifiek voor ontworpen zijn en dat is bij de Xbox 360, PS3 en huidige PC hardware NIET het geval.
De mensen die werken aan de Revolution GPU (en ook CPU denk ik zo) hebben in ieder geval enorm veel talent, en zijn misschien wel beter dan de mensen die aan de X360 GPU of PS3 GPU hebben gewerkt.

Ik gaat zo effe researchen.
De beste user. (Waar jij geen waardering voor hebt.)
pi_29842391


Dit plaatje zou anders niet misstaan in een "realistische" FPS, het deed me aan het spel S.T.A.L.K.E.R. denken.
Gooi er een grofkorrelig masker of een meer donkere kleur overheen en je hebt wat je wil, je gedachtengang klopt niet helemaal imo, piet
Op zondag 6 mei 2012 16:24 schreef Tamashii het volgende:
Dat kan niet. Dit stond in de Volkskrant. :'(
pi_29842488
quote:
Op zondag 21 augustus 2005 16:40 schreef piet_pelle het volgende:
Nou die nurbs techniek ziet er leuk uit maar ik denk dat je met polygonen meer detail kan krijgen mits je hardware het trekt. En dat zal met de X360/ps3 wel lukken, de revolution gaat voor een ander soort graphics die makkelijker te maken zijn maar wel minder mooi zijn als de grote games van de aankomende concurrentie.

edit: check alleen al de textures of eerder het gebrek eraan op de plaatjes die Ronn plaatste.
Probeer jij met de hardware van de PS3 of Xbox 360 maar überhaupt eens die graphics te produceren zoals op die plaatjes. Ze zullen er een zware dobber aan hebben. Dat het wat bol en glad lijkt ligt gewoon aan de kwaliteit van de shots. Die van 't gezicht is sowieso wat fletser dan in 't echt. Sowieso is kwaliteit van de texturing erg belangrijk. Dat bolle en gladde ligt namelijk niet aan de NURBS maar gewoon de textures die men er overheen geplakt heeft. Dat kan dus echt wel grover als je zou willen. Het zijn echter grotendeels professionele ontwerpen en die zien er altijd zo clean uit. Uberhaupt snap ik niet hoe je sceptisch kunt zijn over dat gezicht. Zo realistisch heb ik 't namelijk nog niet eerder in een game terug gezien.

Je kunt met NURBS exact dezelfde resultaten bereiken als polygonen. Sterker nog, bij complexe objecten zal het eindresultaat zelfs beter zijn heb ik me laten vertellen omdat er minder grafische foutjes bij in sluipen. Verder schijnt de animatie van NURBs superieur te zijn.
pi_29842539
Ruzbeh, doe is op GAF posten, komt er vast wel een goede reactie met info op denk ik.
  zondag 21 augustus 2005 @ 16:56:05 #60
120113 Tomasso
Lopen te kijken
pi_29842564
quote:
Op zondag 21 augustus 2005 16:53 schreef R0nn het volgende:

[..]

Probeer jij met de hardware van de PS3 of Xbox 360 maar überhaupt eens die graphics te produceren zoals op die plaatjes. Ze zullen er een zware dobber aan hebben. Dat het wat bol en glad lijkt ligt gewoon aan de kwaliteit van de shots. Die van 't gezicht is sowieso wat fletser dan in 't echt. Sowieso is kwaliteit van de texturing erg belangrijk. Dat bolle en gladde ligt namelijk niet aan de NURBS maar gewoon de textures die men er overheen geplakt heeft. Dat kan dus echt wel grover als je zou willen. Het zijn echter grotendeels professionele ontwerpen en die zien er altijd zo clean uit. Sowieso snap ik niet hoe je sceptisch kunt zijn over dat gezicht. Zo realistisch heb ik 't namelijk nog niet eerder in een game terug gezien.
Ja maar, pietpelle moet het toch ergens op afkraken, het zou namelijk eventueel op de Revolution gebruikt kunnen worden.
"A true, creative researcher has to have confidence in nonsense"
pi_29842585
quote:
Op zondag 21 augustus 2005 16:30 schreef R0nn het volgende:

[..]

Heb je m'n post überhaupt gelezen?

Als je NURBS gebruikt heb je niet zulke sterke hardware nodig om bloedmooie graphics te krijgen omdat het veel minder rekenkracht kost dan polygonen!

De PS3 en Xbox 360 hebben die krachtige hardware nodig omdat polygonen veel meer rekenkracht vereisen dan NURBS bij zulke complexe graphics!

Je kunt geen NURBS gebruiken als je hardware er niet op gebouwd is! Wat voor software technieken je ook mag beheersen. Je hardware moet er specifiek voor ontworpen zijn en dat is bij de Xbox 360, PS3 en huidige PC hardware NIET het geval. Het lijkt erop dat de Revolution hier WEL op gebouwd zal worden waardoor ze prima in staat moeten zijn om met veel minder rekenkracht toch dezelfde mooie graphics te kunnen produceren.
Het zou erg leuk zijn als je gelijkt hebt. Het is alleen jammer dat je geen idee hebt of de hardware hier daadwerkelijk op afgestemd is. Of is er iets waardoor het erop wijst dat het wel zo is?
pi_29842608
Ronn
Nurbs is een modeleringstechniek geen renderingtechniek.
pi_29842622
Dat plaatje ziet er ook wel erg mooi uit. Alleen net zoals de eerste lekkermakertjes van andere consoles zit alle techniek en kracht die ze hebben in die plaatjes. In het spel zelf moet die kracht verdeeld worden over alle characters en wereld e.d.

Maar aangenomen dat het er zo wel uit zal zien, dan nog vind ik zijn gezicht ietwat glad en 'bollig.'
En zou ik toch poly's gebruiken om een realistisch gezicht te maken.
Ter vergelijking de old man's face ter hyping voor de ps2.

Snap je een beetje wat ik bedoel? Ik kraak niks af ik vergelijk alleen.
"What will I get for christmas santa?"
-" Well Andy, you'll get cancer."
XBL gamertag: MaskedMuchachoO
  zondag 21 augustus 2005 @ 16:58:14 #64
71435 King_of_cubes
Infantiele klootzak
pi_29842639
quote:
Op zondag 21 augustus 2005 16:56 schreef Oksel het volgende:

[..]

Het zou erg leuk zijn als je gelijkt hebt. Het is alleen jammer dat je geen idee hebt of de hardware hier daadwerkelijk op afgestemd is. Of is er iets waardoor het erop wijst dat het wel zo is?
Lees de redenen die hij heeft gegeven.
  zondag 21 augustus 2005 @ 16:59:52 #65
120113 Tomasso
Lopen te kijken
pi_29842702
quote:
Op zondag 21 augustus 2005 16:56 schreef Oksel het volgende:

[..]

Het zou erg leuk zijn als je gelijkt hebt. Het is alleen jammer dat je geen idee hebt of de hardware hier daadwerkelijk op afgestemd is. Of is er iets waardoor het erop wijst dat het wel zo is?
Hij zegt nergens dat Nintendo dit gaat gebruiken, hij zegt alleen dat Nintendo dit kàn gaan gebruiken. Speculeren enzo...
"A true, creative researcher has to have confidence in nonsense"
pi_29842731
quote:
Op zondag 21 augustus 2005 16:57 schreef Vitalogy het volgende:
Ronn
Nurbs is een modeleringstechniek geen renderingtechniek.
Dus? Dan modelleer je het met NURBS en ga je 't daarna renderen met hardware die je daarvoor ontwikkelt hebt? Of mis ik nu iets?
quote:
Dat plaatje ziet er ook wel erg mooi uit. Alleen net zoals de eerste lekkermakertjes van andere consoles zit alle techniek en kracht die ze hebben in die plaatjes. In het spel zelf moet die kracht verdeeld worden over alle characters en wereld e.d.
Je trekt het een beetje uit z'n verband nu. Allereerst is het GEEN plaatje van Nintendo zelf. Het is gewoon een render die ik van een site gehaald heb die vol staat met NURB modellen, niet meer en niet minder. Het is simpelweg een voorbeeld wat je met NURBs kunt bereiken. En wat je zegt over lekkermakertjes geldt ook voor de andere twee consoles.

Het punt is helemaal niet dat de Revolution exact zulke graphics gaat produceren, maar dat er een techniek bestaat waarmee je ook bloedmooie graphics kunt produceren terwijl je er veel minder rekenkracht voor nodig hebt. Dat is het enige waar 't om gaat hier.
pi_29842971
quote:
Op zondag 21 augustus 2005 17:00 schreef R0nn het volgende:

[..]

Dus? Dan modelleer je het met NURBS en ga je 't daarna renderen met hardware die je daarvoor ontwikkelt hebt? Of mis ik nu iets?
Ja, je vergeet even dat mooiheid van de rendering wel gegenereerd moet worden. Dat kost ook tijd. Het is niet zo dat wanneer je NURBS gebruikt dan ineens mooiere rondingen in je afbeelding hebt. De hardware zou toch echt krachtiger moeten worden om dit eruit te halen.

Bovendien bagatelliseer je dat de hardware compleet opnieuw ontworpen moet worden om het voordeel eruit te halen. Dat is even al het werk van de afgelopen decenium wegsmijten en een andere weg ingaan. Komt nog bij dat zo'n GPU maker ook de capaciteit moet hebben om twee verschillende dure chips te bouwen.


Oftewel, leuk bedacht maar NURBS bestaat ook al sinds de jaren 80 en is echt niet het revolutionaire gedeelte aan de nieuwe console.
  zondag 21 augustus 2005 @ 17:09:04 #68
65330 Ruzbeh
Five inches but its thick
pi_29842982
quote:
Op zondag 21 augustus 2005 16:55 schreef Xrenity het volgende:
Ruzbeh, doe is op GAF posten, komt er vast wel een goede reactie met info op denk ik.
Dan wordt ik gelijk banned. Ik ging wel effe searchen op GAF ( met resultaat ).

PDF Bruce D'Amora, IBM, "Cell Technology for Graphics and Visualization", over Cell (CPU van de PS3 dus)

Wat erin staat:
quote:
The Cell and GPUs

Extension to shader pipeline on GPUs
− Vertex shaders for geometric modeling
− NURBS
− Subdivision surfaces
− Continuous level of detail
− Vertex shaders for a additional lighting models
Physically Based Modeling
− Soft-body dynamics
− Rigid-body dynamics
Image Processing
− Background Subtraction for Video Surveillance
Global Illumination
– Raytracing
− Raycasting Terrains
− Rendering of DEMs
− Surface shaders for lighting, shadows
Schijnt zelfs dat de CPU van de PS3 al NURBS kan gebruiken. Laat staan de GPU...

Hoe dan ook, ik verwacht dat de Revolution fijne graphics op je scherm kan toveren. Vergeet niet dat de X360 en PS3 op veel hogere resoluties games gaan renderen en de Revolution standaard op 480p dus het mag best dat de Rev wat langzamer is.

't Schijnt ook dat NURBS vaker gehypt wordt ofzo.
De beste user. (Waar jij geen waardering voor hebt.)
pi_29843248
Nou ok, dat is dan weer een nieuwe rumour down the drain I guess. Next one?
  zondag 21 augustus 2005 @ 17:23:34 #70
65330 Ruzbeh
Five inches but its thick
pi_29843380
quote:
Op zondag 21 augustus 2005 17:19 schreef R0nn het volgende:
Next one?
De beste user. (Waar jij geen waardering voor hebt.)
  zondag 21 augustus 2005 @ 17:24:21 #71
71435 King_of_cubes
Infantiele klootzak
pi_29843411
quote:
Op zondag 21 augustus 2005 17:19 schreef R0nn het volgende:
Nou ok, dat is dan weer een nieuwe rumour down the drain I guess. Next one?
Hoe kwam je er eigelijk aan?
pi_29843691
quote:
Op zondag 21 augustus 2005 17:24 schreef King_of_cubes het volgende:

[..]

Hoe kwam je er eigelijk aan?
Mozlapunk. In de reacties op hun meest recente Revolution post, stond ergens een link naar een Franse gamesite/forum waar over het mogelijke gebruik van NURBS door Nintendo besproken werd. Dat stuk werd vervolgens in de reacties bij Mozlapunk vertaald waar weer enkele 3D modellers op reageerden met de meeste info die ik hier had gepost. Dat was 't eigenlijk.
pi_29843770
Wat is GAF?
Op zondag 6 mei 2012 16:24 schreef Tamashii het volgende:
Dat kan niet. Dit stond in de Volkskrant. :'(
pi_29843919
Er is misschien nog hoop!

Op GOT (Gathering of Tweakers) wist iemand de volgende geniale opmerking te posten:
quote:
Zijn NURBS niet mogelijk met alle computers? Er werd beweerd in het stukje dat de Revolution mogelijk geoptimaliseerd voor NURBS, is dus wat aders dan "ondersteunen".
Tis maar goed dat dit roddeltopic heet!
quote:
Ja, je vergeet even dat mooiheid van de rendering wel gegenereerd moet worden. Dat kost ook tijd. Het is niet zo dat wanneer je NURBS gebruikt dan ineens mooiere rondingen in je afbeelding hebt. De hardware zou toch echt krachtiger moeten worden om dit eruit te halen.
Het hoeft er ook niet zo mooi uit te zien als op die renders natuurlijk. Dat was nogmaals meer als voorbeeld om te laten zien wat je met NURBS kunt doen. Je zou aan de hand daarvan kunnen zeggen dat je op die manier ook wel de graphics van de Xbox 360 en/of PS3 kunt behalen.
quote:
Bovendien bagatelliseer je dat de hardware compleet opnieuw ontworpen moet worden om het voordeel eruit te halen. Dat is even al het werk van de afgelopen decenium wegsmijten en een andere weg ingaan.


Alleen de Revolution. Als de techniek er voor kan zorgen dat je met minder rekenkracht toch mooie beelden kunt produceren, dan zou ik er ook gewoon specifieke hardware voor laten ontwikkelen. Besides, het ding wordt niet voor nix Revolution genoemd he. Dat betekent wel vaker dat je alles van een lange periode weggooit en een compleet andere weg in slaat.
quote:
Komt nog bij dat zo'n GPU maker ook de capaciteit moet hebben om twee verschillende dure chips te bouwen.
Drie zelfs. De custom chip in de Xbox 360, de GPU van de Revo en de R520 lijn voor de PC markt.
quote:
Oftewel, leuk bedacht maar NURBS bestaat ook al sinds de jaren 80 en is echt niet het revolutionaire gedeelte aan de nieuwe console.
Bestaat sinds de jaren '80, maar kon toen nog niet op een fatsoenlijke manier in games toegepast worden. Polygonen bestonden ook al sinds de jaren '80. Die werden eerder toegepast omdat ze voor simpelere graphics met meer hoeken en vierkanten, veel beter zijn.

[ Bericht 32% gewijzigd door R0nn op 21-08-2005 17:47:22 ]
pi_29844042
quote:
Op zondag 21 augustus 2005 17:40 schreef R0nn het volgende:
Er is misschien nog hoop!

Op GAF (Gathering of Tweakers) wist iemand de volgende geniale opmerking te posten:
[..]

GAF is Gaming Age Forums, Gathering of Tweakers is GoT.
  zondag 21 augustus 2005 @ 17:45:13 #76
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_29844072
quote:
Op zondag 21 augustus 2005 17:44 schreef Xrenity het volgende:

[..]

GAF is Gaming Age Forums, Gathering of Tweakers is GoT.


hoe kan GAF nou ooit Gathering of Tweakers zijn !!!
welcome to my submarine lair. It's long, hard and full of seamen!
pi_29844153
Sorry, domme fout. Mgoed, lees m'n ge-edite post ff.
  zondag 21 augustus 2005 @ 17:50:16 #78
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_29844241
nice stuff
welcome to my submarine lair. It's long, hard and full of seamen!
pi_29844251
quote:
Op zondag 21 augustus 2005 16:30 schreef R0nn het volgende:

[..]

Heb je m'n post überhaupt gelezen?

Als je NURBS gebruikt heb je niet zulke sterke hardware nodig om bloedmooie graphics te krijgen omdat het veel minder rekenkracht kost dan polygonen!

De PS3 en Xbox 360 hebben die krachtige hardware nodig omdat polygonen veel meer rekenkracht vereisen dan NURBS bij zulke complexe graphics!

Je kunt geen NURBS gebruiken als je hardware er niet op gebouwd is! Wat voor software technieken je ook mag beheersen. Je hardware moet er specifiek voor ontworpen zijn en dat is bij de Xbox 360, PS3 en huidige PC hardware NIET het geval. Het lijkt erop dat de Revolution hier WEL op gebouwd zal worden waardoor ze prima in staat moeten zijn om met veel minder rekenkracht toch dezelfde mooie graphics te kunnen produceren.
Goh dan heeft iedere pc zeker wel een speciaale videokaart aangezien elke pc NURBS kan laten zien... Volgens mij weet je niet echt waar je het over heb IMHO. NURBS zijn gewoon een manier om een model te maken, er komt nogsteeds een ''laag'' poly's overheen volgens mij om je een beeld te geven aangezien je met NURBS alleen een wireframe maakt.

1 ding is iig wel zeker en dat is dat je voor NURBS absoluut geen speciaale hardware nodig heb.

En die renders slaan natuurlijk ook nergens op. Zodra je iets rendert in een 3d prog krijg je een heel anders (lees veel scherper) beeld dan wanneer je een screenshot van de viewport maakt (wanneer het word gerendert door de videokaart en zoals het er dus op een console/pc zou uitzien ingame).

Kortom: iemand heeft zijn tijd verspilt met dat verhaal.
Op zondag 21 oktober 2007 20:47 schreef StefanP het volgende:
300PK is in de autowereld geen 300PK. Klaar.
pi_29844377
quote:
Op zondag 21 augustus 2005 17:50 schreef Kill_em_all het volgende:

[..]

Goh dan heeft iedere pc zeker wel een speciaale videokaart aangezien elke pc NURBS kan laten zien... Volgens mij weet je niet echt waar je het over heb IMHO. NURBS zijn gewoon een manier om een model te maken, er komt nogsteeds een ''laag'' poly's overheen volgens mij om je een beeld te geven aangezien je met NURBS alleen een wireframe maakt.

1 ding is iig wel zeker en dat is dat je voor NURBS absoluut geen speciaale hardware nodig heb.

En die renders slaan natuurlijk ook nergens op. Zodra je iets rendert in een 3d prog krijg je een heel anders (lees veel scherper) beeld dan wanneer je een screenshot van de viewport maakt (wanneer het word gerendert door de videokaart en zoals het er dus op een console/pc zou uitzien ingame).

Kortom: iemand heeft zijn tijd verspilt met dat verhaal.
Die renders gingen om de techniek, niet de 'mooiheid'

En als ik deze quote lees:
quote:
Maya does NURBS Modeling. Sure, you can model with polygons too - but Maya doesn't do polygons very well. It's made to work with NURBs because Maya is more geared towards organic modeling.
Kom ik tot de conclusie dat NURBS en poly's 2 verschillende dingen zijn.

O, en je avatar werkt niet.
pi_29845168
Ja het maken van een model met NURBS en poly's is iets verschillends. Wat je uiteindelijk als model krijgt wat je kan gebruiken in een game is bij alle 2 gemaakt van poly's volgens mij.
Op zondag 21 oktober 2007 20:47 schreef StefanP het volgende:
300PK is in de autowereld geen 300PK. Klaar.
  zondag 21 augustus 2005 @ 18:28:47 #82
65330 Ruzbeh
Five inches but its thick
pi_29845448
quote:
Op zondag 21 augustus 2005 18:19 schreef Kill_em_all het volgende:
Ja het maken van een model met NURBS en poly's is iets verschillends. Wat je uiteindelijk als model krijgt wat je kan gebruiken in een game is bij alle 2 gemaakt van poly's volgens mij.
Yeah, zoiets, dacht ik. Dat gebeuren van NURBS naar Polygonen (of whatever) vergt veel kracht en ook tijd.
De beste user. (Waar jij geen waardering voor hebt.)
pi_29845472
quote:
Goh dan heeft iedere pc zeker wel een speciaale videokaart aangezien elke pc NURBS kan laten zien... Volgens mij weet je niet echt waar je het over heb IMHO.


Ik heb 't idd ook allemaal maar gelezen en zelf omgezet naar een overzichtje zodat het voor iedereen wat begrijpelijker zou zijn. Maar t'is ook geplaatst zodat mensen die er verstand van hebben er op kunnen reageren.
  zondag 21 augustus 2005 @ 18:43:44 #84
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_29845870
Dit is wel allemaal erg technisch enzo... Het wordt tijd dat iemand de revolution controller post:



The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
  zondag 21 augustus 2005 @ 18:45:00 #85
120113 Tomasso
Lopen te kijken
pi_29845917
quote:
Op zondag 21 augustus 2005 18:43 schreef Notorious_Roy het volgende:
Dit is wel allemaal erg technisch enzo... Het wordt tijd dat iemand de revolution controller post:

[afbeelding]

"A true, creative researcher has to have confidence in nonsense"
  zondag 21 augustus 2005 @ 18:59:55 #86
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_29846317
quote:
Op zondag 21 augustus 2005 18:43 schreef Notorious_Roy het volgende:
Dit is wel allemaal erg technisch enzo... Het wordt tijd dat iemand de revolution controller post:

[afbeelding]

Nee niet die weer, die haat ik
welcome to my submarine lair. It's long, hard and full of seamen!
  zondag 21 augustus 2005 @ 19:09:18 #87
65330 Ruzbeh
Five inches but its thick
pi_29846577
*zucht*

We begonnen zo goed met die NURBS enzo. Uiteindelijk bleek het toch niks te zijn, maar in ieder geval beter dan een topic barstvol met alleen controller mockups.

Nog een paar dagen trouwens tot een nieuw stukje rev info!
De beste user. (Waar jij geen waardering voor hebt.)
pi_29846633
Ik post wel even wat er oorspronkelijk gezegd werd op dat franse gameforum en bij mozlapunk (het is soms vertaald met bablefish en soms gepost in 't engels door fransen, dus verwacht geen geweldig gebruik van de engelse taal):

Eerst wat er grofweg op het forum gezegd werd:
quote:
"First, remember Nintendo told us every pieces of the puzzle were in our hands
We (vent_d_est an I) have set some elements together and it seems like we understand what the revolution will finaly be.
We found a spanish game developer speaking about the revolution and the surrealistic ideas of the gamers due to the lack of official information.
First, he insists on the fact that the controller will be much more simple than what we all expect.Miyamoto already said that he found the current pad designs too complex.The revolution pads should be simple and entirely configurable.
According to him, Nintendo will use the revolutionary technology : Cube-mapping
This technology allows to generate incredible and overdetailed graphics, more precise than any currenty known graphics. It's nothing more like a 2d Picture but as In Real Life, looking like real 3d (beware, we don't talk about stereoscopic 3d)"

So it won't be anymore about polygons but "points linked together by collision mails" named NURBS :
'the NURBS allow to show simple geometrical objects as lines, circles, spheres ... and more complex free-form geometrical objects as a car or a bodypart. The number of necessary informations to represent a NURB object is far less than the needed number for an approximative polygonal representation of the same object
Remember nintendo said the graphics will be somehow different

Maybe have you seen some movies of the ATI conferences were developers presented the cube-mapping saying it would revolutionize the audiovisual industry. Nintendo also talked during this conference, saying they were going to explore a new path, a new way to develop.
To explore these possibilities, the architecture of the console has to be completely different of what ps3 and xbox360 ones are
Dan een reactie op die post van iemand die er zogezegd verstand van heeft:
quote:
Well, if thats so, let me tell you that i'll take the revolution,i know these things well (nurbs, splines, cube mapping etc) I studied Informatic graphics and i can guaranty you that its a really great technology.
but i'd be really surprised to already see it in a videogame as it is brand new... even 3d animated movies still don't use it much.

But all that was said her is true, it uses less power than polygones, its less complex, more precise, and much more beautiful.

ex : to draw a circle, a beautifull one ... how many polygonal elements do you need? 50? 50 000?

and using spline ? ... just 1

En dan reacties bij Mozlapunk over dat stukje van 't forum (grotendeels zelfde gast):
quote:
i personaly studied a little graphics but never used Nurbs (cause i stopped faculty during my first year) but i spoke about NURBS one time with a fifth year student, according to him it was ununderstandable that the NURBS still weren't used in videogames, he showed me a little animation he did only in 2 hours, I tryed to make the same in polygones, it took me one whole day and it was really less precise (mainly circular shapes wich are bad rendered with polygones)
i agree it's partly due to my lack of experience if it took me that much time and was less good... but i think that the technology is involded in that too
----
quote:
well the guy who posted it says that the cubemaping makes HD useless but i don't think so, i saw Nurbs rendered on a computer and on a tv, the rendering was really better on the computer and whats the main difference between comp screen and tv screen ? resolution what's the main difference between classic and hd tv ? resolution too

i think HD would be useful to improve rendering, but maybe nintendo doesn't want to use it just cause not much people have a hd tv (hd tvs still cost much)
it's been sometimes said that the revolution could be conected to a computer screen, i think thats a better idea, computer screens have better resolutions and are much more accessible than hd tvs
----
quote:
as i told you before i saw friends using nurbs but i didn't personaly used it so i can't tell whats the exact difference for the needed power. a nurb element is harder to render that a polygon, but you need more polygons than nurbs to render a objects and finally depending to the form of what you're modelling you'll maybe have better results whith polygones
the difference comes when you have curves, to render a sphere with polygons, you'll need many thousand elements and it never will be perfect (you'll see many little lines making the illusion of a sphere)
but with nurbs, you can have a perfect sphere composed of only one element
(i'm not good at explaining i think)
well if you try to make a demo in wich cubes are boucing in a box it will use less power if you use polygonal technology but if you make the same demo with curved objects, not necesserily spheres but also eggs as an example you'll need a powerful pc to run it in polygonal 3d but it will easily run on a slow computer if you use nurbs.

now if you take a minute and think about all that... i think you more often need curves than lines to render a realistic image so ... a realistic image runs easily using nurbs than polygons.

nintendo said that revolution graphics should make us tell "wow" and they also told that the revolution might be underpowered compared to its opponents... so i think that these are clues to tell us that revolution will use cube mapping (nurbs is only a part of the cube mapping technique but i don't know the others)
Als we deze mensen mogen geloven, kun je NURBS dus gewoon renderen net als polygonen. Geef je eigen visie maar eens op deze quotes zou ik zeggen.

Maar misschien heb ik de reden al gevonden waarom de NURBS technologie niet helemaal klopt. Waarschijnlijk heeft men het over het hele proces waar het modellen met NURBs slechts een onderdeel van is, namelijk cube-mapping (en daar waren ook al eerder rumours over).
quote:
ps2 were suposed to support nurbs, but it didn't at all use it in its final version.
cube maping isn't equal to using nurbs but nurbs are part of the cube maping process
Your thoughts zou ik zeggen.
pi_29851149
tsja, als het nurbs zouden worden dan is er direct ook 0,0 3rd party en geen multiplatform games die naar de revolution gaan. Hij zou dus én nurbs én polygonen moeten kunnen renderen...
#winning
  zondag 21 augustus 2005 @ 21:23:01 #90
65330 Ruzbeh
Five inches but its thick
pi_29851878
quote:
Op zondag 21 augustus 2005 21:05 schreef Tware het volgende:
tsja, als het nurbs zouden worden dan is er direct ook 0,0 3rd party en geen multiplatform games die naar de revolution gaan. Hij zou dus én nurbs én polygonen moeten kunnen renderen...
Nou, nee, als je de mogelijkheid hebt dan betekent het niet dat je alleen die mogelijkheid kan benutten. Maar de PS3 kan ook nurbs doen dus 't maakt niet uit.
De beste user. (Waar jij geen waardering voor hebt.)
pi_29853122
Mja dat NURBS schijnt alleen voor modelleren te zijn ofzo? Of het was zo dat je het ook voor renderen kunt gebruiken maar dat het dan veel zwaarder is. Ik hoor iig een heleboel verschillende verhalen van allemaal mensen die verstand hebben van 3D modellen en ik wordt er niet meer veel wijser uit eigenlijk. De één noemt het iets revolutionairs en iets geheel nieuws wat games echt vooruit kan helpen terwijl de ander zegt dat 't al jaren bestaat en gewoon niet goed te implementeren is (en dat je sowieso nog polygonen nodig hebt om 't te renderen en animeren).

I'm confused.
pi_29854498
Met een manier van modelleren wordt bedoeld een manier van het omschrijven van objecten / geometrische vormen. Als een plaatje wordt gerendered moet voordat het daadwerkelijke renderen plaats vindt eerst de objecten in het plaatje omschreven worden. Met NURBS kan je de geometrische vormen omschrijven, dwz ik omschrijf een bol voor een planeet, een boogvorm van een gebouw e.d. "Domweg" polygonen invoeren is ook een manier.
Het voordeel van NURBS tov polygonen is meer dat er weinig rekenkracht nodig is om de objecten te verplaatsen (of wdb in te voeren). Dat is wel een behoorlijk pluspunt. Een ander voordeel is dat ik de resolutie van een plaatje vrij eenvoudig kan verhogen.

Maar het blijft dat er een plaatje gerenderd moet worden uit de geometrische vormen. Nu is de rendering hardware al jarenlang ontwikkeld op het gebruik van polygonen. NURBS ondersteuning in de huidige hardware zal dan ook betekenen dat het intern toch naar een polygonen vorm wordt vertaald. Bovendien is de toekomst van rendering ook niet echt los te zien van het gebruik van polygonen denk ik.

Maar goed, ik denk dat je er beter over kan ophouden. Het is een interessant onderwerp maar naar mijn idee is het dikke onzin om te denken dat Nintendo op basis van NURBS een revolutionaire renderingstechniek gaat toepassen in zijn console.
pi_29856927
Behalve dat schijnt iedereen ook te vergeten dat de revo ook GC en n64 games moet kunnen afspelen en dat die allemaal poly modelled zijn. Dus de revo zal hoe dan ook poly's moeten kunnen renderen. Ik denk dat het hele NURBS verhaal alleen maar over het modellen van iets gaat maar dat alles uiteindelijk nogsteeds poly's zijn (en in dat geval is het dus een hoop gehyp om niks omdat je dat in principe ookal bij games van nu kan doen). Het lijkt mij heel sterk dat als NURBS echt zoveel beter zouden zijn dat hardware makers dan wel eerder op ''echte'' NURB rendering waren overgegaan.
Op zondag 21 oktober 2007 20:47 schreef StefanP het volgende:
300PK is in de autowereld geen 300PK. Klaar.
  maandag 22 augustus 2005 @ 00:39:36 #94
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_29856997
quote:
Op zondag 21 augustus 2005 18:59 schreef MMaRsu het volgende:

[..]

Nee niet die weer, die haat ik
Ik ook, net voor de E3, elke pagina van het Revo topic
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
  maandag 22 augustus 2005 @ 01:00:47 #95
65330 Ruzbeh
Five inches but its thick
pi_29857366
quote:
Op maandag 22 augustus 2005 00:36 schreef Kill_em_all het volgende:
Behalve dat schijnt iedereen ook te vergeten dat de revo ook GC en n64 games moet kunnen afspelen en dat die allemaal poly modelled zijn. Dus de revo zal hoe dan ook poly's moeten kunnen renderen. Ik denk dat het hele NURBS verhaal alleen maar over het modellen van iets gaat maar dat alles uiteindelijk nogsteeds poly's zijn (en in dat geval is het dus een hoop gehyp om niks omdat je dat in principe ookal bij games van nu kan doen). Het lijkt mij heel sterk dat als NURBS echt zoveel beter zouden zijn dat hardware makers dan wel eerder op ''echte'' NURB rendering waren overgegaan.
Als je NURBS wilt gebruiken moet je sowieso polygonen kunnen renderen hoor.
De beste user. (Waar jij geen waardering voor hebt.)
  maandag 22 augustus 2005 @ 02:25:36 #96
127457 moomoo
Niet uit te spreken als momo
pi_29858410
wie het ook was die zei dat nurbs nooit zo mooi konden worden als polygons.. is het niet zo dat ze voor films(star wars, LOTR, etc)met nurbs werken?

btw ruzbeh: "op een toetsenbord ALS op een WC-bril"
  maandag 22 augustus 2005 @ 03:10:14 #97
65330 Ruzbeh
Five inches but its thick
pi_29858725
quote:
Op maandag 22 augustus 2005 02:25 schreef moomoo het volgende:
wie het ook was die zei dat nurbs nooit zo mooi konden worden als polygons.. is het niet zo dat ze voor films(star wars, LOTR, etc)met nurbs werken?
Het is gewoon een techniek om te modelen zo ver ik weet. Zo'n gast die ik ken is een pro 3D mensch en gebruikt NURBS en is daar enthousiast over enzo. Met NURBS modellen is gewoon handig en makkelijk enzo. Ik heb trouwens een keer een tutorial gevolgt met 3ds max en toen had ik een neushoorn hoofd gemaakt met NURBS. Is heel wat anders dan bijv. boxmodellen met polygonen maar ik kan me heel goed voorstellen dat NURBS makkelijk is enzo omdat je alleen lijnen hoeft te maken zeg maar.

Me neushoorn hoofd zag er trouwens niet uit. Maar dat was lang geleden (2 jaar ongeveer)
quote:
btw ruzbeh: "op een toetsenbord ALS op een WC-bril"
Fixed.
De beste user. (Waar jij geen waardering voor hebt.)
pi_29860779
Toch wil ik het punt niet voorbij gaan dat, wil je goede 3rd party support houden, de Revolution gelijksoortige dingen als de PS3 en X360 moet kunnen doen. Geen enkele developer zal een game uitbrengen op "de drie" als hij voor de Revolution de hele game moet redesignen. Althans, dit lijkt mij.
Too lazy to be an evil genius..
PSN ID: Cheironnl
pi_29861067
quote:
Op maandag 22 augustus 2005 01:00 schreef Ruzbeh het volgende:

[..]

Als je NURBS wilt gebruiken moet je sowieso polygonen kunnen renderen hoor.
Als je ''pure'' NURBS rendert niet, nu word alles eerst nog omgezet naar poly's.
Op zondag 21 oktober 2007 20:47 schreef StefanP het volgende:
300PK is in de autowereld geen 300PK. Klaar.
  maandag 22 augustus 2005 @ 10:58:40 #100
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_29861736
Nintendo gaat toch ook 'volwassen' games maken. We zagen het al een beetje met Zelda:TP, maar Mario Revolution zal de echte ommekeer zijn. De eerste art is bekend:



Dit is dus een fan art. Komt van 4CR
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')