hier ookquote:Op woensdag 17 augustus 2005 12:54 schreef indahnesia.com het volgende:
Jah, lekker weer inderdaad.
Pas op voor de bijtschilpad.quote:Op woensdag 17 augustus 2005 13:22 schreef Sylvana het volgende:
in Deventer echt stralend weer, vanmiddag lekker naar de IJssel relaxen, je moet er wel van genieten als het maar zo kort duurt he
Bijtschildpad? Ik heb wat gemist geloof ik? Maar het water was nog te koud om in te zwemmen, dus alleen lekker gezondquote:Op woensdag 17 augustus 2005 13:52 schreef Vjenne_kloet het volgende:
[..]
Pas op voor de bijtschilpad.![]()
Juistem, ik liep hier net in de stad maar in de volle zon is het zeker 25 +quote:Op woensdag 17 augustus 2005 15:08 schreef DemonRage het volgende:
23,5°C in Eindhoven... maar achter in de tuin in de volle zon voelt het als veeeeel warmer.
Mooie foto!quote:Op woensdag 17 augustus 2005 23:01 schreef StefanP het volgende:
Regen in Texas voor de verandering!
[afbeelding]
Wtfquote:Op woensdag 17 augustus 2005 23:52 schreef StefanP het volgende:
JokkerdsHet is precies 40,0 graden buiten.
quote:Op donderdag 18 augustus 2005 01:51 schreef Keiichi het volgende:
Ik ben vandaag jarig en kijk eens wat voor 'n weer het word![]()
Das bij mij!!!quote:Op donderdag 18 augustus 2005 12:00 schreef SpeedyGJ het volgende:
Het is hier 23.8 graden
@evil, die kans zit er wel groot in helaas+ @ Sylvana: De hefigste onweer zal waarschijndelijk in het midden het noorden komen.
Daar kunnen de temp nog flink oplopen
[afbeelding]
De BBQ is aantal dagen geleden al geregeldquote:Op donderdag 18 augustus 2005 02:25 schreef SpeedyGJ het volgende:
Gefeliciteerd keiichi.
Je hebt vandaag geluk!!!!!!
Ga maar vlees binnen halen, nodig je vrienden uit voor een BBQ!
Het wordt namelijk prachtig weer!
VEEL ZON!
Temp in het noorden 25 graden, zuiden 27/28 graden!
Weinig wind!
Avond temp rond de 21 graden is gewoon erg lekker om nog lang buiten te zitten![]()
Kortom, geniet van deze dag, niet alleen jij MAAR OOK DE REST!
Mogelijk zal dit wel eens de laaste mooie warme dag worden van dit jaar.
quote:Op donderdag 18 augustus 2005 12:53 schreef Keiichi het volgende:
[..]
De BBQ is aantal dagen geleden al geregeldVlees word zodadelijk vers nog even gehaald
![]()
Dat is dan toch juist een prachtig moment om het te leren, anders word je maar zo'n mooi-weer-rijderquote:Op donderdag 18 augustus 2005 10:48 schreef Sylvana het volgende:
Ik hoop ook niet dat het vrijdagavond hard gaat onweren enzo, met rijles vind ik dat nooit echt lekker rijden
Ziet er niet best uit nee. Deze paar dagen zijn kennelijk weer even de uitzondering waarna we weer terug vallen in het kwakkelweer.quote:Op donderdag 18 augustus 2005 12:50 schreef SpeedyGJ het volgende:
Oja:
[afbeelding]
hier wordt je niet vrolijk van
Hmm. Nou ja, fototoestelletje mee en op het strand gaan zitten schietenquote:Op donderdag 18 augustus 2005 12:00 schreef SpeedyGJ het volgende:
@evil, die kans zit er wel groot in helaas
Wat probeer je online te zetten? Gegevens van je weerstation?quote:Op donderdag 18 augustus 2005 18:35 schreef SpeedyGJ het volgende:
28.9 graden hier inc zon effect.
Nu ben ik ook achter gekomen wat de oorzaak is waarom ik mijn gegevens niet online kan zetten.
Router![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Nou ja effe topic openen
Yepquote:Op donderdag 18 augustus 2005 18:37 schreef indahnesia.com het volgende:
[..]
Wat probeer je online te zetten? Gegevens van je weerstation?
Smorgens komen de eerste buien zeeland binnen en trekt dan verder naar het noord-oosten toe.quote:Op donderdag 18 augustus 2005 20:14 schreef Captain_Chaos het volgende:
Het is hier volop benauwd.
Ik ben benieuwd of de lichtshow vannacht gaat plaatsvinden of in de ochtenduren.
Liefst in het aanlopen van de nacht natuurlijk omdat 's-morgens onweer nooit zo hevig is.
ja leuk, net weer als ik moet werkenquote:Op donderdag 18 augustus 2005 21:45 schreef Richard_Zutphen het volgende:
KNMI:
In de loop van de ochtend en middag trekt een (onweers)buienlijn van zuidwest naar noordoost over ons land, hierbij kunnen windstoten en wateroverlast voorkomen.
heel fijn met rijles dusquote:Op donderdag 18 augustus 2005 21:45 schreef Richard_Zutphen het volgende:
KNMI:
In de loop van de ochtend en middag trekt een (onweers)buienlijn van zuidwest naar noordoost over ons land, hierbij kunnen windstoten en wateroverlast voorkomen.
Yep...quote:Op vrijdag 19 augustus 2005 06:26 schreef Againzender het volgende:
Het broeit al aardig in Noord Frankrijk. De onweersactiviteit is daar al aardig aan het opleven.
Ik ben benieuwd wat wij vandaag gaan krijgen!
daarom volgen wij het zelf dan ook op de voetquote:Op vrijdag 19 augustus 2005 08:14 schreef dimage het volgende:
moet het nog maar zien of het echt zulk weer gaat worden als wat het knmi zegt.. onweer zoals zij voorspellen kan je maximaal 1 uur van te voren voorspellen .
En flink ook. En precies op de lijn waar IK woon.quote:Op vrijdag 19 augustus 2005 08:13 schreef Againzender het volgende:
En het eerste onweer zit nu op de Nederlands-Belgische grens bij Zeeuws-Vlaanderen
Laat ik nu net op het land wonenquote:Op vrijdag 19 augustus 2005 09:59 schreef Againzender het volgende:
Hm, die buienlijn lijkt zich wel heel netjes tot het land te beperken. Hij groeit in het noorden steeds aan tot aan de kustlijn:
[afbeelding]
quote:Op vrijdag 19 augustus 2005 10:00 schreef indahnesia.com het volgende:
@funnie: als je bliksem ziet of rommel hoort, dan kan er onweer komen
Schijnt dat je een 'onweersneus', een stijging van de luchtdruk enkele minuten voor de onweersbui aankomt, kunt zien. Tot op heden is me dat nog niet gelukt.quote:Op vrijdag 19 augustus 2005 10:04 schreef Funnie het volgende:
[..]
Jaaa hooor!
Nee serieus. Wat kan je zien aan een luchtdruk meter? Wanneer die plots enorm stijgt of daalt?
Het is hier nu overigens 22.9 graden buiten.
25.7 binnen
ik heb alleen maar onweersvliegjesquote:Op vrijdag 19 augustus 2005 10:46 schreef -chefke- het volgende:
het zal vandaag wel eerst super benauwd worden en straks lekker aan het eind van de midag een knallende onweersbij![]()
thx speedy! Ik heb je nieuwe website nog niet bekeken! Ga ik zo ff doenquote:Op donderdag 18 augustus 2005 12:50 schreef SpeedyGJ het volgende:
WB M-B!!!!!!!![]()
![]()
Mijn nieuwe website al bekeken?
Oja:
[afbeelding]hier wordt je niet vrolijk van
Ik zit op m'n werk, maar ben m'n camera vergeten.. lekker handig weerquote:Op vrijdag 19 augustus 2005 10:56 schreef Marky-Boom het volgende:
Hier nog heerlijk warm, denk rond de 25 graden wel. Zit was castellanus richting het oosten, maar zit op me werk dus kan geen foto's maken. Verder nog een heerlijk blauwe lucht. OPWARMEN![]()
doorzichtige smoes was dat hequote:Op vrijdag 19 augustus 2005 11:09 schreef indahnesia.com het volgende:
[..]
Ik zit op m'n werk, maar ben m'n camera vergeten.. lekker handig weer![]()
De aliens komen!~!quote:Op vrijdag 19 augustus 2005 11:14 schreef kasper het volgende:
Amsterdam: hemel verandert langzaam van blauw naar wit. Zon schijnt (nog).
jah, ik moet toch ietsquote:Op vrijdag 19 augustus 2005 11:13 schreef Marky-Boom het volgende:
[..]
doorzichtige smoes was dat he.
Klinkt goed!quote:Op vrijdag 19 augustus 2005 11:44 schreef Evil-Cherry het volgende:
Jezus mina, wat een water komt er uit de lucht naar beneden zeg. Het regent nog maar 5 minuten en het staat nu al blank. Nog geen onweeer gespot.
De regenmeter is leeg, dus laat maar komen
WOOOHOOOOOquote:Waarschuwingen
Overzicht van alle door het KNMI uitgegeven waarschuwingen voor wegverkeer,scheepvaart, watersport en recreatie.
AQUAPLANING
Onweersbuien boven het zuidwesten van het land trekken de komende uren langzaam noordoostwaarts. De buien, soms met hagel, windstoten en ook veel water, bereiken het oosten en noordoosten van het land pas in de tweede helft van de middag.
vrijdag 19 augustus 2005 11.16 uur
Hee, had ik al gezegd dat die van mij ook thuis ligt?quote:Op vrijdag 19 augustus 2005 11:50 schreef Marky-Boom het volgende:
[..]
Ben benieuwd...jammer dat ik me foto camera niet bij me heb,![]()
Ga jij maar lekker buiten zitten...er zijn ook mensen die moeten werken...quote:Op vrijdag 19 augustus 2005 11:56 schreef SpeedyGJ het volgende:
In deze buien zitten ook weer die mooie whales mouth wolken![]()
Ik ga mijn camera klaar zetten
Waar hing die donkere wolk, boven je hoofd?quote:Op vrijdag 19 augustus 2005 11:53 schreef E.T. het volgende:
Net een hele donkere lucht gezien, dacht aan een herhaling van vorige wee, maar afgezien van wat motregen en harde wind is 't hier saai![]()
R'dam Kralingen dus. maar ja, wie weet krijgen wij straks de bui van Evil-Cherry
quote:Op vrijdag 19 augustus 2005 12:01 schreef indahnesia.com het volgende:
[..]
Waar hing die donkere wolk, boven je hoofd?![]()
* indahnesia.com vermoed hetzelfdequote:Op vrijdag 19 augustus 2005 12:01 schreef flugeltje het volgende:
Hier nog niets veel bijzonders aan de hand, ziet er een beetje grauw uit en het waait een beetje. Verder niets... We zullen wel weer overgeslagen worden.
quote:Op vrijdag 19 augustus 2005 12:01 schreef indahnesia.com het volgende:
[..]
Waar hing die donkere wolk, boven je hoofd?![]()
quote:Op vrijdag 19 augustus 2005 12:08 schreef indahnesia.com het volgende:
[..]
Oei, volgens mij is het nog niet opgeklaard.. nou.. hier ook niet hoor..
Ooh.. tja.. zou zomaar kunnenquote:Op vrijdag 19 augustus 2005 12:13 schreef Xalopalyps het volgende:
[..]
Kijk uit, dalijk heb je een note![]()
![]()
![]()
![]()
quote:Vrouw gedoodt door bliksem
---
Hevige buien die op dit moment van zuid naar noord over ons land trekken, hebben een slachtoffer gemaakt. Een 35-jarige vrouw uit Zeeland werd in Walsoorden bij Terneuzen rond 10:30 uur getroffen door de bliksem. De vrouw was op slag dood.
De vrouw liep met haar hond op een open veld toen opeens het noodweer losbrak. De fikse regenbuien trekken nu naar Rotterdam.
Gaat lekker!quote:KERKTOREN DOORNIK STAAT OP INSTORTEN
---------------------------------------
In Doornik staat de toren van de
Sint-Janskerk op instorten na een
blikseminslag.
De politie heeft de omgeving van de
kerk afgesloten. Een rusthuis, dat in
de veiligheidsperimeter ligt, werd
helemaal ontruimd.
Vrijdagmiddag wordt een eerste poging
ondernomen om de getroffen toren te
herstellen
Ik hoorde het ook net op het nieuws.quote:Op vrijdag 19 augustus 2005 12:16 schreef nummer_zoveel het volgende:
Lees net op de frontpage dat een 35-jarige vrouw door de bliksem is getroffen, op slag dood. In Zeeland.
Typisch gevalletje hot-dogquote:Op vrijdag 19 augustus 2005 12:22 schreef nummer_zoveel het volgende:
Hoe zou het met de hond van die vrouw gaan?![]()
niet goedquote:Op vrijdag 19 augustus 2005 12:22 schreef nummer_zoveel het volgende:
Hoe zou het met de hond van die vrouw gaan?![]()
Waarom niet? Zou het niet in het bericht vermeld staan als de hond ook dood zou zijn?quote:
Goes, Zeeland.quote:Op vrijdag 19 augustus 2005 12:28 schreef Evil-Cherry het volgende:
Waar is hier, Pire?
Blijkbaar dus wel hequote:
dan zijn de radars niet goedquote:Op vrijdag 19 augustus 2005 12:44 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Blijkbaar dus wel he![]()
25.8 graden, zon ging even weg achter een paar wolkjes.
En wij ( lees: ikquote:Op vrijdag 19 augustus 2005 12:31 schreef SpeedyGJ het volgende:
Ik denk dat het zuiden wel eens lekker pech kan hebben qua onweer
[afbeelding]
Als jij nog geen regen en onweer hebt gehad, en de temp ligt nu tussen de 24/28 graden in, dat kun jij ook wat verwachten vanmiddagquote:
De zon schijnt hier nog volop!! Zaten net buiten te lunchen maar dan zit het binnen bij de airco toch lekkerder.quote:Op vrijdag 19 augustus 2005 12:51 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Als jij nog geen regen en onweer hebt gehad, en de temp ligt nu tussen de 24/28 graden in, dat kun jij ook wat verwachten vanmiddag
De bedoeling is dat de buien die nu momententeel boven brabant en limburg hangen dat die richting het noorden gaan, en dan wel activerend.
ja inderdaad, warme lucht zal het activeren.quote:Op vrijdag 19 augustus 2005 12:51 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Als jij nog geen regen en onweer hebt gehad, en de temp ligt nu tussen de 24/28 graden in, dat kun jij ook wat verwachten vanmiddag
De bedoeling is dat de buien die nu momententeel boven brabant en limburg hangen dat die richting het noorden gaan, en dan wel activerend.
quote:Op vrijdag 19 augustus 2005 12:37 schreef Againzender het volgende:
Zaanstad wordt donker, wind neemt verder toe, dreigende lucht.....
VOlgens weeronline radar is er boven alkmaar inderdaad ineens een wolkbreuk ontstaanquote:Op vrijdag 19 augustus 2005 12:59 schreef Chriz2k het volgende:
Help, een orkaan!
De bovenlucht is kouder dan het zeewater, kortom, hij kan gewoon blijfen activeren.quote:Op vrijdag 19 augustus 2005 12:54 schreef Party_P het volgende:
[..]
ja inderdaad, warme lucht zal het activeren.
Hoe zit dat eigenlijk met die onweersbui die nu boven de noordzee. Door het koele water zal die toch juist gaan afnemen. en boven land activeren?
ja, die dreigende lucht die over Amsterdam trok begint nu het hier voorbij is goed te activerenquote:Op vrijdag 19 augustus 2005 13:09 schreef Party_P het volgende:
[..]
VOlgens weeronline radar is er boven alkmaar inderdaad ineens een wolkbreuk ontstaan
Nieuwe radar: http://www.glaette24.de/viewer.php
ja, den helder gaat op z'n kloten krijgenquote:Op vrijdag 19 augustus 2005 13:08 schreef AchJa het volgende:
Den Helder wordt donker en het begint te rommelen...... Voor zover ik kan zien belooft het een pittig buitje te worden.
Zou tijd worden tis benauwd. En dart is niet lekker met koortsquote:Op vrijdag 19 augustus 2005 13:13 schreef Party_P het volgende:
[..]
ja, den helder gaat op z'n kloten krijgen![]()
ja, kennelijk is de kritieke temperatuur gehaald en gaan we knallen. Helaas net te laat voor mij....quote:Op vrijdag 19 augustus 2005 13:16 schreef Party_P het volgende:
Noord-Holland gaat naar de knoppen, olé olé
Nee daar activeert het ineens gigantisch
10 kilometer naar beneden ook nog lekker buiten zit weerquote:Op vrijdag 19 augustus 2005 13:17 schreef Vjenne_kloet het volgende:
Hier in Vriezenveen is het nog steeds lekker 29.7.
Wat een wereld van verschilquote:Op vrijdag 19 augustus 2005 13:19 schreef AchJa het volgende:
MOOI....... Een typhus klap!!!!!!! Flits knal tijd nog geen seconde!!!!!
Hé, ik dacht dat Almelo altijd boven Vriezenveen zat, of ligt dat nu aan mij?quote:Op vrijdag 19 augustus 2005 13:22 schreef Remzz het volgende:
[..]
10 kilometer naar beneden ook nog lekker buiten zit weer
ja, dit gaat inderdaad verschrikkelijk snel zeg!!quote:Op vrijdag 19 augustus 2005 13:20 schreef SpeedyGJ het volgende:
MARKY BOOM!!!!!!!!
Je krijgt een flinke BUI over je heen hou je gereed.
In noord holland en flevoland zijn gewoon wolkbreuken onstaan binnen 15 min!
Als het goed is moet je de wolken gewoon zien groeien!
quote:Op vrijdag 19 augustus 2005 13:23 schreef Leutje het volgende:
[..]
Wat een wereld van verschilj'dorp-centrum. Ik hoor niks
Ja wist ik nog van de vorige keer pquote:Op vrijdag 19 augustus 2005 13:26 schreef AchJa het volgende:
[..]
Ik zit in zuid J'Dorp........ Boterzwin...........
![]()
Begint hier weer droog te worden.. bereid je maar voor op veel water in korte tijd!quote:Op vrijdag 19 augustus 2005 13:29 schreef Leutje het volgende:
[..]
Ja wist ik nog van de vorige keer p
Ondertussen helemaal donker 2 grote druppels op de ramen en idd in de verte wat gerommel.
LoLquote:Op vrijdag 19 augustus 2005 13:30 schreef AchJa het volgende:
[..]
Begint hier weer droog te worden.. bereid je maar voor op veel water in korte tijd!
Ik WIL juist noodweerquote:Op vrijdag 19 augustus 2005 13:32 schreef Vjenne_kloet het volgende:
Hahaha, ik zit echt te lachen hier, julie noodweer, hier zonnetje, maar ik ga lekker in de zon liggen.![]()
ja, er moet toch iets serieus jou kant op komen!quote:Op vrijdag 19 augustus 2005 13:37 schreef i2Them2 het volgende:
Hier nu oook onweer te horen
zeg dat wel:quote:Op vrijdag 19 augustus 2005 13:50 schreef i2Them2 het volgende:
De beginnende bui van hierboven groeit als kool en is nu een onweersbui
Had ik maar noodweerquote:Op vrijdag 19 augustus 2005 13:32 schreef Vjenne_kloet het volgende:
Hahaha, ik zit echt te lachen hier, julie noodweer, hier zonnetje, maar ik ga lekker in de zon liggen.![]()
het is een Duitse radar. Als die wolken niet te hoog zijn ziet 'ie ze niet, waarschijnlijk is dat het geval.quote:Op vrijdag 19 augustus 2005 14:23 schreef Funnie het volgende:
Er is op de radar niets te zien bij Enschede en toch hebben we ff giga veel regen gehad!
Luchtvochtigheid is van 53% naar 74% geschoten
En de temperatuur is ook omlaag.. oorzaak-gevolg..quote:Op vrijdag 19 augustus 2005 14:23 schreef Funnie het volgende:
Er is op de radar niets te zien bij Enschede en toch hebben we ff giga veel regen gehad!
Luchtvochtigheid is van 53% naar 74% geschoten
NO volgens mijquote:Op vrijdag 19 augustus 2005 14:28 schreef KillerDream het volgende:
Waar trekt dat buitje van Kampen heen?
Hij lijkt inderdaad goed op koers te liggen!quote:Op vrijdag 19 augustus 2005 14:36 schreef SpeedyGJ het volgende:
Tering die bui knalt echt de lucht in![]()
En als alles goed is komt dat hier heen.
Ik sta klaar![]()
quote:Op vrijdag 19 augustus 2005 14:41 schreef Againzender het volgende:
[..]
Hij lijkt inderdaad goed op koers te liggen!
Komt mooi hier heen en dat mag wel eens tijd wordenquote:
Wij zien straks de foto's wel verschijnenquote:
Dank je wel, das wel een stukje makkelijkerquote:Op vrijdag 19 augustus 2005 14:58 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Komt mooi hier heen en dat mag wel eens tijd worden
in je sig staat de link naar deel 114verander het adres even naar: http://bweijers.dutch-flankers.net/atmosfeer.php?page=last , je hoeft dan niet elke keer je sig te weizigen scheelt weer
en dat hij mooi automatisch naar het laaste topic gaat
![]()
Dus wordt ie zo:
[url=http://bweijers.dutch-flankers.net/atmosfeer.php?page=last[]De Atmosfeer Staat Op Ontploffen[/url]
Bij: page=last[]De de [ even weg halen
WOW nu je het zegt!quote:Op vrijdag 19 augustus 2005 15:04 schreef i2Them2 het volgende:
[..]
Dank je wel, das wel een stukje makkelijker. Nieuwe lay-out van de DASOO-site is ook een stuk verbeterd, maar kon de bliksemkaarten niet vinde
![]()
Lijkt helemaal op te lossen idd.quote:Op vrijdag 19 augustus 2005 15:07 schreef i2Them2 het volgende:
Dat buiengebied in het zuiden stelt ook weinig meer voor
ik vind NO Nederland niet echt Noordzee andersquote:Op vrijdag 19 augustus 2005 15:10 schreef dimage het volgende:
tja voorspelde het toch al vanochtend. de heleboel trekt over zuid-holland/noord-holland de noordzee op . zal ook weinig achteraan komen.
Jij woont ook in dronten he, daar beleef je nooit watquote:Op vrijdag 19 augustus 2005 15:12 schreef Marky-Boom het volgende:
lol ik vindt het niet echt noodweer ofzo..paar flinke buien maar dat is het ook.
pics!quote:Op vrijdag 19 augustus 2005 15:32 schreef SpeedyGJ het volgende:
Hoe bedoel je evil cherry?
Trouwens prachtig was ik allemaal zie!
En KNALLEN dat het in de verte doet!!!!!!!
Dat als je gestemd hebt, dat je automatisch naar de uitslagen gaat (dat is nu al zo, heel goed) en daarna weer automatisch terug naar de homepage. Eventueel met een zinnetje eronder dat men binnen 10 seconden weer terug gestuurd wordt.quote:Op vrijdag 19 augustus 2005 15:32 schreef SpeedyGJ het volgende:
Hoe bedoel je evil cherry?
Ik heb me altijd ingehouden maar nu moet ik het toch maar even los maken.quote:Op vrijdag 19 augustus 2005 15:57 schreef Xalopalyps het volgende:
BRB, even laptop verplaatsen, is voor de 3de webcam op de site.
Werkt als een toeterOp zo'n oude simpele 266mhz
Yepquote:Op vrijdag 19 augustus 2005 16:38 schreef clauwheee het volgende:
Nu weer zon hier in Grun-binnenstad
Nou, het kakt weer helemaal in dus. Jou krijg ik dus ook niet meer bang in de toekomstquote:Op vrijdag 19 augustus 2005 16:38 schreef clauwheee het volgende:
[..]
Nu weer zon hier in Grun-binnenstad
Neuhquote:Op vrijdag 19 augustus 2005 16:53 schreef Againzender het volgende:
[..]
Nou, het kakt weer helemaal in dus. Jou krijg ik dus ook niet meer bang in de toekomst
Er is nog te weinig gevallen.quote:Op vrijdag 19 augustus 2005 16:16 schreef Evil-Cherry het volgende:
Hmmz en toen was het weer licht. Och
Speedy werkt je regenmeter nou niet, of regent het nog niet lang genoeg??
Ik hoop met je meequote:Op vrijdag 19 augustus 2005 17:28 schreef Againzender het volgende:
er trekt weer 'iets' België in... ik blijf hopen...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |