abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 7 augustus 2005 @ 12:47:52 #1
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_29484369
De laatste maand is er op mod-gebied het nodige veranderd in dit forum. Er zijn 2 nieuwe mods aangesteld en Dagonet en Natalie (die vanaf hier hartelijk bedankt worden voor hun vele werk voor dit forum), zijn opgeklommen naar FA status.

Al een tijdje wordt er achter de schermen gepraat over C&H en de nieuwe mods zijn van plan om het forum te gaan hervormen. Als eerste zal de Faq worden aangepast aan de nieuwe tijden.

Maar er zijn ook andere zaken die we willen veranderen. We zijn aan het kijken naar de hoeveelheid spelletjes in C&H en naar de relevantie ervan voor het forum. Raad je plaatje is bijvoorbeeld een erg leuk topic, maar we hebben het idee dat de personen een beetje aan het opraken zijn, de laatste tijd zien we vooral plaatjes die niet direct gebonden zijn aan C&H. Daarom willen we dat in een nieuwe jasje steken. Bijvoorbeeld gebouwen/objecten/kastelen enzo mogen bijvoorbeeld ook in RJP

Ook willen we scherper op gaan letten of topics in C&H horen of beter in een ander forum geplaatst kunnen worden. Wij hebben wel ideeën maar we zitten hier voor de users, dus zijn we erg benieuwd naar de gedachten van de C&H bezoekers over dit forum. Wat moet er anders, wat kan er beter, waar moet meer aandacht aan besteed worden?

In dit topic kunnen jullie je hart luchten, je gal spuwen en je inspiratie kwijt. We zullen alle suggesties serieus bekijken en jullie op de hoogte houden van de veranderingen, waarmee we C&H een nog leuker forum willen maken.
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
pi_29488790
Ik vind de centrale topics wel onderhoudend, maar ik denk met weemoed terug aan de lijst die een tijdje terug (vraag me niet wanneer) werd opgesteld en waarvan nog maar weinig in vervulling is gegaan. Als ik het wel heb, omvatte die zulke onderwerpen als:

Hellenisme
Mesopotamie
Romeinse Republiek en Keizerrijk
Volle Middeleeuwen

Helaas ben ik zelf niet in staat om althans het begin samen te stellen, want (afgezien van de Middeleeuwen wellicht) ik ben op de meeste gebieden een enthousiaste amateur en wens niet iets wormstekigs te leveren als begin van de reeks. Hoewel ik pro-jeex niet kon luchten of zien, heeft hij eens een tamelijk accuraat begin van de reeks van zijn voorkeur verzorgd, verluchtigd met foto's. Ik heb helaas niet voldoende tijd om mij nog te verdiepen in de hierboven genoemde onderwerpen en er vervolgens een inleiding over te schrijven, maar ik houd mij aanbevolen als delnemer wanneer een ander er wel in slaagt.

Verder zou er misschien iets als ''Raad je citaat'' kunnen worden gesticht, al zullen die antwoorden makkelijker te vinden zijn voor de sjoemelaar dan bij Raad je Plaatje. Maar misschien zijn er wel brave bezoekers (zoals bijv. de huidige plaatjesraders) die zich daar niet toe verlagen. Over het algemeen ben ik best tevreden.
  Trouwste user 2022 zondag 7 augustus 2005 @ 17:46:32 #3
7889 tong80
Spleenheup
pi_29488847
Verplaats RJP maar naar GC.

Zijn jullie gelijk verlost van het best lopende topic in jullie overvolle forum.

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  zondag 7 augustus 2005 @ 17:50:28 #4
66444 Lord_Vetinari
pi_29488892
quote:
Op zondag 7 augustus 2005 17:41 schreef Johan_de_With het volgende:
Ik vind de centrale topics wel onderhoudend, maar ik denk met weemoed terug aan de lijst die een tijdje terug (vraag me niet wanneer) werd opgesteld en waarvan nog maar weinig in vervulling is gegaan. Als ik het wel heb, omvatte die zulke onderwerpen als:

Hellenisme
Mesopotamie
Romeinse Republiek en Keizerrijk
Volle Middeleeuwen
Dit lijstje staat in de Faq, inderdaad. We zitten eigenlijk niet te wachten op nog een spelletje, maar we zouden RJC bijvoorbeeld kunnen opnemen in de wisselspelletjes ( Wie Ben IK - Waar Gebeurd - Raad Het Citaat).
pi_29488904
Korzelige, oudbakken one-liners mogen overigens met overmacht afgeschoten worden.
  zondag 7 augustus 2005 @ 17:53:14 #6
66444 Lord_Vetinari
pi_29488928
quote:
Op zondag 7 augustus 2005 17:46 schreef tong80 het volgende:
Verplaats RJP maar naar GC.

Zijn jullie gelijk verlost van het best lopende topic in jullie overvolle forum.

Dat is, in eerste instantie, helemaal niet de bedoeling. Het gaat er alleen om, zoals ook in de OP gezegd, dat RJP teveel aan het afdwalen is van C&H. Het spel zelf hoort hier thuis. We zouden het alleen aardig vinden, als het wat laagdrempeliger werd (en bleef) dan het nu geworden is. Door er ook plaatjes van steden / plaatsen / gebouwen aan toe te voegen, kun je het topic weer toegankelijker maken voor nieuwelingen en zo de influx van nieuwe users stimuleren.
pi_29488949
quote:
Op zondag 7 augustus 2005 17:50 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Dit lijstje staat in de Faq, inderdaad.
Daar had ik dan eerst moeten kijken.
quote:
We zitten eigenlijk niet te wachten op nog een spelletje, maar we zouden RJC bijvoorbeeld kunnen opnemen in de wisselspelletjes ( Wie Ben IK - Waar Gebeurd - Raad Het Citaat).
Een wisselspelletje houdt in dat er niet gelijktijdig aan twee spelen deelgenomen kan worden?
  zondag 7 augustus 2005 @ 17:57:19 #8
66444 Lord_Vetinari
pi_29488979
quote:
Op zondag 7 augustus 2005 17:54 schreef Johan_de_With het volgende:

[..]

Het was geen verwijt
quote:
[..]

Een wisselspelletje houdt in dat er niet gelijktijdig aan twee spelen deelgenomen kan worden?
We doen het nu al met WBI en WG. Na de eerste WBI hebben we een WG geopend. Als die vol is gaan we weer naar WBI (of RHC, als we het daar over eens kunnen worden )
  Voormalig Sport Koningin zondag 7 augustus 2005 @ 17:57:44 #9
35237 Nuongirl
pi_29488984
quote:
Op zondag 7 augustus 2005 17:54 schreef Johan_de_With het volgende:

[..]

[..]

Idd, omdat dan maar een van de drie spelletjes loopt.
Als het topic wie ben ik vol zit, komt er een topic raad de quote, is die vol, dan een topic waar gebeurd, en dat rouleert dan
Geluk is niet afhankelijk van dingen buiten ons,
maar van de manier waarop wij die zien. (Tolstoj)
  Trouwste user 2022 zondag 7 augustus 2005 @ 18:03:20 #10
7889 tong80
Spleenheup
pi_29489044
quote:
Op zondag 7 augustus 2005 17:51 schreef Johan_de_With het volgende:
Korzelige, oudbakken one-liners mogen overigens met overmacht afgeschoten worden.
Het was niet korzelig bedoeld. Ik snap alleen niet wat er mis is met het huidige topic. Er is al een stedenraad topic bijvoorbeeld. Er zijn twee raad je plaatje topics. Eén voor zelfverklaarde intelectuelen die pronken met oude veren die alleen via google te traceren zijn, en een RJP waar mensen in worden geplaatst die je met enig historisch besef zelf kunt kennen.
Misschien is het dus een idee, om een apart historsch topic te openen met beelden van plaatsen kunstwerken etc. Maar daar is al een variant van in TTK.

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  zondag 7 augustus 2005 @ 18:09:28 #11
66444 Lord_Vetinari
pi_29489138
Tong, dat is nu juist jet RJP probleem waar we tegenaan lopen. De ene is te elitair, de ander is niet C&H genoeg. Door er plaatjes van gebouwen aan toe te voegen en RJPvD hetzij te stoppen hetzij in overleg met de GC mods daarheen te verplaatsen, kan RJP weer een beetje in het gareel worden geschoven.
pi_29489218
quote:
Op zondag 7 augustus 2005 18:03 schreef tong80 het volgende:

[..]

Het was niet korzelig bedoeld. Ik snap alleen niet wat er mis is met het huidige topic. Er is al een stedenraad topic bijvoorbeeld. Er zijn twee raad je plaatje topics. Eén voor zelfverklaarde intelectuelen die pronken met oude veren die alleen via google te traceren zijn, en een RJP waar mensen in worden geplaatst die je met enig historisch besef zelf kunt kennen.
Misschien is het dus een idee, om een apart historsch topic te openen met beelden van plaatsen kunstwerken etc. Maar daar is al een variant van in TTK.

Die zin had in een ander topic gemoeten, was niet bedoeld om hier geplaatst te worden. Mijn excuses.
  Trouwste user 2022 zondag 7 augustus 2005 @ 18:35:19 #13
7889 tong80
Spleenheup
pi_29489479
quote:
Op zondag 7 augustus 2005 18:09 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Tong, dat is nu juist jet RJP probleem waar we tegenaan lopen. De ene is te elitair, de ander is niet C&H genoeg. Door er plaatjes van gebouwen aan toe te voegen en RJPvD hetzij te stoppen hetzij in overleg met de GC mods daarheen te verplaatsen, kan RJP weer een beetje in het gareel worden geschoven.
Het maakt mij echt niet uit waar RJP staat. Ik heb er veel plezier in. Er zijn vaste users waar ik een band mee heb gekregen, er wordt geslowchat en geluld over meer dan alleen het plaatje. Dat weerhoudt misschien anderen ervan mee te posten. Maar ik zit in meerdere van dit soort topics, je houdt gewoon een vast aantal users dat in dat topic post. Is niet elitair ofzo, maar als je naar het aantal views kijkt zie je gewoon dat er veel in wordt gelurkt. Dat mensen geen historisch besef hebben mag je ons niet kwalijk nemen

pi_29489507
quote:
Er zijn twee raad je plaatje topics. Eén voor zelfverklaarde intelectuelen die pronken met oude veren die alleen via google te traceren zijn, en een RJP waar mensen in worden geplaatst die je met enig historisch besef zelf kunt kennen.

Niet korzelig bedoeld hoor...
And it's only the giving
That makes you
What you are
  zondag 7 augustus 2005 @ 18:46:53 #15
40001 fotoloog
1/250 sec. F=8
pi_29489609
Verplaats het maar naar GC of anders FOT,er is een vaste schare gebruikers in RJP+RJPVD
Sometimes it snows in april
Sometimes I feel so bad, so bad
Sometimes I wish life was never ending,
And all good things, they say, never last
  Voormalig Sport Koningin zondag 7 augustus 2005 @ 18:48:11 #16
35237 Nuongirl
pi_29489631
quote:

[..]

Wat er mis is met het RJPvD in onze ogen is dat het bijna nooit meer een raakvlak heeft met Cultuur en historie. En dan kan je wel makkelijk zeggen, gooi hem dan naar GC, maar zo werkt het gewoon niet.

De combinatie foto`s en hints werkt prima zie ik, want meestal raden ze het niet direct van de foto, maar nadat er hints zijn gegeven. Dus waarom niet die combinatie en dan plaatjes/foto`s van personen e.d die meer een raakvlak hebben met C&H ?
  Voormalig Sport Koningin zondag 7 augustus 2005 @ 18:51:37 #17
35237 Nuongirl
pi_29489689
quote:
Op zondag 7 augustus 2005 18:46 schreef fotoloog het volgende:
Verplaats het maar naar GC of anders FOT,er is een vaste schare gebruikers in RJP+RJPVD
Wie zegt dat we het willen stoppen ? Dat staat toch nergens ?
En de makkelijkste uitweg is idd naar een ander forum gooien, maar dat willen we niet, en daarom vragen we ook jullie input.
  Trouwste user 2022 zondag 7 augustus 2005 @ 18:52:37 #18
7889 tong80
Spleenheup
pi_29489707
Ja maar wat is dan jouw definitie van C&H ? 9 van de tien plaatjes zijn schrijvers, acteurs, of negerinnen met dikke tieten waarvan je de tepels net niet ziet.

zondag 7 augustus 2005 @ 18:53:02 #19
114177 Diaan73
Sinds 31-05-07: Peacewoman!!!
pi_29489715
Ik reken mezelf voor het gemak ook maar tot een van de vaste RJPvD bezoekers en ik beleef er erg veel plezier aan. En ik kan niet anders dan aansluiten bij de mening van Tong. Of dit topic nu in GC staat of in C&H het maakt mij niet uit, ik vind het wel weer. En daarbij Cultuur & Historie kan heel veel onderwerpen omvatten en naar mijn mening hebben veel plaatjes die gepost worden toch echt raakvlakken met C&H. Schrijvers, acteurs, zangers, jeugdseries (oud en nieuw) die horen gecombineerd volgens mij allemaal bij C&H.
Make love, not war ☮
  zondag 7 augustus 2005 @ 18:55:37 #20
42816 peaceman
Peace Man! ofzo...
pi_29489755
Ik snap het probleem niet zo. Natuurlijk er wordt redelijk wat geslowchat en ja het gaat niet altijd over gebouwen die je ooit op je schoolreis bezocht hebt of schilderijen uit het Louvre. Maar acteurs/actrices en muziek behoren ook tot C&H.
Zelf zit ik pas sinds vorige maand in RJP en het is samen met personenassociatie (waarvoor je mijn inziens dezelfde discussie kan voeren) simpelweg het best lopende topics van C&H. Door deze topics heb ik bijvoorbeeld ook het topic over de atoombom ontdekt. Daar had ik anders nooit in gepost als ik die niet bij toeval door RJP was tegengekomen.
Het weghalen van RJP zal er in elk geval niet voor zorgen dat er meer kijkers komen vrees ik....
  zondag 7 augustus 2005 @ 19:00:39 #21
66444 Lord_Vetinari
pi_29489829
Nogmaals: Er is GEEN sprake van het weghalen van RJP. We willen er alleen topics van maken (gemaakt hebben) die meer raakvlak met C&H hebben. We willen het algemener maken, zodat meer mensen er plezier aan kunnen beleven en eraan mee kunnen doen.
  Voormalig Sport Koningin zondag 7 augustus 2005 @ 19:01:24 #22
35237 Nuongirl
pi_29489839
Jongens, jullie lezen niet goed. We willen gewoon dat RJP toegankelijker wordt voor andere users. We hebben het niet eens over sluiten of naar een ander forum gooien.

Wat ik nu alleen maar lees is : gooi maar naar een ander forum.
Maar we willen gewoon dat jullie meedenken over hoe RJP toegankelijker te maken voor anderen, en dat het misschien ook wel een idee is om ter afwisseling, naast plaatjes van mensen, plaatjes van gebouwen e.d. te gebruiken.
  zondag 7 augustus 2005 @ 19:01:34 #23
40001 fotoloog
1/250 sec. F=8
pi_29489845
quote:
Op zondag 7 augustus 2005 18:48 schreef Nuongirl het volgende:

[..]

Wat er mis is met het RJPvD in onze ogen is dat het bijna nooit meer een raakvlak heeft met Cultuur en historie. En dan kan je wel makkelijk zeggen, gooi hem dan naar GC, maar zo werkt het gewoon niet.

De combinatie foto`s en hints werkt prima zie ik, want meestal raden ze het niet direct van de foto, maar nadat er hints zijn gegeven. Dus waarom niet die combinatie en dan plaatjes/foto`s van personen e.d die meer een raakvlak hebben met C&H ?
Geen raakvlak met C&H
De meeste plaatjes die worden geplaatst,wat tong al aanhaalde, zijn van wetenschappers,muzieklegende's,vergeten acteurs etc... hoezo geen raakvlak ?
  Trouwste user 2022 zondag 7 augustus 2005 @ 19:03:18 #24
7889 tong80
Spleenheup
pi_29489873
quote:
Op zondag 7 augustus 2005 19:01 schreef Nuongirl het volgende:
Jongens, jullie lezen niet goed. We willen gewoon dat RJP toegankelijker wordt voor andere users. We hebben het niet eens over sluiten of naar een ander forum gooien.

Wat ik nu alleen maar lees is : gooi maar naar een ander forum.
Maar we willen gewoon dat jullie meedenken over hoe RJP toegankelijker te maken voor anderen, en dat het misschien ook wel een idee is om ter afwisseling, naast plaatjes van mensen, plaatjes van gebouwen e.d. te gebruiken.
Ja gebouwen zal volk trekken.

zondag 7 augustus 2005 @ 19:04:24 #25
42816 peaceman
Peace Man! ofzo...
pi_29489887
Dus volgens jullie wordt RJP toegankelijker door in elk topic minstens 10 foto's kerken of cathedralen te plaatsen? In plaats van een verlaging van de drempel zal dat een verhoging van de drempel veroorzaken. Dat kun je op je vingers natellen....
  zondag 7 augustus 2005 @ 19:05:02 #26
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_29489898
quote:
Op zondag 7 augustus 2005 18:55 schreef peaceman het volgende:
Ik snap het probleem niet zo. Natuurlijk er wordt redelijk wat geslowchat en ja het gaat niet altijd over gebouwen die je ooit op je schoolreis bezocht hebt of schilderijen uit het Louvre. Maar acteurs/actrices en muziek behoren ook tot C&H.
Dat er geslowchat wordt is het hele probleem niet. Waar we enigszins mee in onze magen zitten is dat RJP intussen zover van het draagvlak van waar C&H voor staat aan het afwijken is, dat we willen voorkomen dat het hier straks helemaal niet meer past.
In het begin is RJP in het leven geroepen als spelletje waarin dus idd plaatjes en foto's van personen e.d. gepost werden mbt tot dit forum. Intussen zijn we een beste tijd verder en is daar eigenlijk vrijwel niets meer van over. Dit vinden we jammer.

Kijk, RJP moet laagdrempelig blijven. Da's zo klaar als een klontje. De mensen die er nú zitten die moeten ook gewoon blijven. Ik geef je gelijk dat muziek en acteurs e.d. zeker hun plekje in RJP verdienen, maar het zijn soms alleen maar acteurs en muziekanten die we voorbij zien komen.
Graag zouden we dit - in overleg met de RJPers- wil bijsturen om toch weer iets meer richting het draagvlak te gaan.
Dus niet het weglaten van bepaalde soorten plaatjes, maar het toevoegen ervan.
quote:
Zelf zit ik pas sinds vorige maand in RJP en het is samen met personenassociatie (waarvoor je mijn inziens dezelfde discussie kan voeren) simpelweg de best lopende topics van C&H. Door deze topics heb ik bijvoorbeeld ook het topic over de atoombom ontdekt. Daar had ik anders nooit in gepost als ik die niet bij toeval door RJP was tegengekomen.
Het weghalen van RJP zal er in elk geval niet voor zorgen dat er meer kijkers komen vrees ik....
Zoals eerder gezegd: we willen RJP ook niet weghalen, alleen breder maken en meer terugbrengen naar dit forum. Dit natuurlijk in overleg en hopelijk met de medewerking van de posters.
(Un)masking for the greater good.
  zondag 7 augustus 2005 @ 19:05:30 #27
114177 Diaan73
pi_29489904
Ik kan me misschien vergissen maar RJPvD is een heel toegankelijke topic, voor iedereen wat wils... en het heeft allerlei raakvlakken met C&H. Wat betreft RJP, die is voor mij wat ontoegankelijker omdat ik er gewoon niet veel weet. Maar er zijn genoeg mensen volgens mij die dat wel hebben en die hebben het daar prima naar hun zin. En volgens mij is iedereen die in (een van) deze topics actief zijn, tevreden met zoals het nu gaat, voor zover ik dat kan overzien.

Zoals ik het nu lees, zitten de MODS met twee "problemen": RJP is niet breed en toegankelijk genoeg en RJPvD raakt te ver weg van C&H.... volgens mij is beiden onzin. Degene die RJP te moeilijk vinden gaan naar RJPvD en als eerder gezegd wat daar gepost wordt, heeft mijns inziens genoeg met C&H te maken. Misschien moet het begrip C&H dan maar goed gedefenieerd worden. Volgens mij kan dat niet en is het nu eenmaal heel breed.
Make love, not war ☮
  zondag 7 augustus 2005 @ 19:05:34 #28
66444 Lord_Vetinari
pi_29489908
quote:
Op zondag 7 augustus 2005 19:01 schreef fotoloog het volgende:

[..]

Geen raakvlak met C&H
De meeste plaatjes die worden geplaatst,wat tong al aanhaalde, zijn van wetenschappers,muzieklegende's,vergeten acteurs etc... hoezo geen raakvlak ?
Het ideaal zou zijn om RJP en RJPvD samen te voegen. RJPvD is ontstaan uit "protest" tegen RJP, wat op een gegeven moment veel en veel te moeilijk werd. En eigenlijk had dat al een signaal moeten zijn. Het gaat niet zozeer om WIE er op de plaatjes staan maar wel wat voor soort mensen. Je kunt natuurlijk heel leuk plaatjes plaatsen van een of andere alchemist uit 1435, waar je toevallig ooit van gehoord hebt uit een boek, maar 9 van de 10 andere users zal die persoon niet kennen en ook geen idee hebben hoe hem te vinden.
Wat we eigenlijk willen is een RJP, waarin iedereen een evengrote kans heeft op het raden van het plaatje. Dus plaatjes die moeilijk zijn, geen probleem mee. Maar niet obscuur. En daar schort het momenteel aan.
  Voormalig Sport Koningin zondag 7 augustus 2005 @ 19:06:00 #29
35237 Nuongirl
pi_29489915
quote:
Op zondag 7 augustus 2005 19:04 schreef peaceman het volgende:
Dus volgens jullie wordt RJP toegankelijker door in elk topic minstens 10 foto's kerken of cathedralen te plaatsen? In plaats van een verlaging van de drempel zal dat een verhoging van de drempel veroorzaken. Dat kun je op je vingers natellen....
Zeg ik dat dan ?
  zondag 7 augustus 2005 @ 19:07:26 #30
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_29489942
quote:
Op zondag 7 augustus 2005 19:03 schreef tong80 het volgende:

[..]

Ja gebouwen zal volk trekken.

Je kan ook eens serieus reageren
  zondag 7 augustus 2005 @ 19:07:48 #31
42816 peaceman
Peace Man! ofzo...
pi_29489946
quote:
Op zondag 7 augustus 2005 19:05 schreef Natalie het volgende:

[..]

Dat er geslowchat wordt is het hele probleem niet. Waar we enigszins mee in onze magen zitten is dat RJP intussen zover van het draagvlak van waar C&H voor staat aan het afwijken is, dat we willen voorkomen dat het hier straks helemaal niet meer past.
In het begin is RJP in het leven geroepen als spelletje waarin dus idd plaatjes en foto's van personen e.d. gepost werden mbt tot dit forum. Intussen zijn we een beste tijd verder en is daar eigenlijk vrijwel niets meer van over. Dit vinden we jammer.

Kijk, RJP moet laagdrempelig blijven. Da's zo klaar als een klontje. De mensen die er nú zitten die moeten ook gewoon blijven. Ik geef je gelijk dat muziek en acteurs e.d. zeker hun plekje in RJP verdienen, maar het zijn soms alleen maar acteurs en muziekanten die we voorbij zien komen.
Graag zouden we dit - in overleg met de RJPers- wil bijsturen om toch weer iets meer richting het draagvlak te gaan.
[..]

Zoals eerder gezegd: we willen RJP ook niet weghalen, alleen breder maken en meer terugbrengen naar dit forum. Dit natuurlijk in overleg en hopelijk met de medewerking van de posters.
Ik zie je punt dat er nu soms alleen maar acteurs en muzikanten langskomen. Maar leg mij eens uit hoe je het breder maakt en laagdrempelig houdt als we allemaal ruines gaan posten
  zondag 7 augustus 2005 @ 19:08:28 #32
40001 fotoloog
1/250 sec. F=8
pi_29489958
quote:
Op zondag 7 augustus 2005 19:05 schreef Natalie het volgende:

[..]

[..]

Met alle respect,Natalie
RJP en RJPVD zijn imo al laagdrempelig genoeg,het is het bestlopende onderdeel van C&H,never change a winning team !
  Trouwste user 2022 zondag 7 augustus 2005 @ 19:09:22 #33
7889 tong80
Spleenheup
pi_29489978
Het grote raad hier gebouwen topic # 1

We kijken hoe dit topic loopt.

Loopt het storm is het de moeite waard om meer gebouwen te posten. Of bomen enzo.

Voormalig Sport Koningin zondag 7 augustus 2005 @ 19:11:01 #34
35237 Nuongirl
pi_29490011
quote:
Op zondag 7 augustus 2005 19:07 schreef peaceman het volgende:

[..]

Ik zie je punt dat er nu soms alleen maar acteurs en muzikanten langskomen. Maar leg mij eens uit hoe je het breder maakt en laagdrempelig houdt als we allemaal ruines gaan posten
Je trekt mijn woorden nu uit zijn verband. Ik heb nergens gezegd over ruines. Ik heb alleen gezegd afwisseling. RJP is niet raad de persoon, maar raad je plaatje, dus hoeft niet perse een persoon te zijn die er moet worden geraden.
  zondag 7 augustus 2005 @ 19:11:06 #35
66444 Lord_Vetinari
pi_29490013
Tong, als je niet serieus kunt meedenken, ga dan een straatje verderop of zo.
  Trouwste user 2022 zondag 7 augustus 2005 @ 19:11:11 #36
7889 tong80
Spleenheup
pi_29490015
quote:
Op zondag 7 augustus 2005 19:07 schreef Natalie het volgende:

[..]

Je kan ook eens serieus reageren
Heb ik gedaan. Maar het wordt steeds lachwekkender. Waar maken jullie je druk om ?

zondag 7 augustus 2005 @ 19:11:17 #37
109687 -Angel-
Play that funky music.
pi_29490018
"Wat missen jullie in C&H?"

Kennis. In plaats van spelletjes zou het eens geweldig zijn als er mensen waren die daadwerkelijk iets weten van de geschiedenis. Om voor die spelletjes een apart subforum te maken, wel dan kun je net zo goed S&E maken. Je weet wel Spelletjes en Entertainment.
  zondag 7 augustus 2005 @ 19:12:41 #38
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_29490036
quote:
Op zondag 7 augustus 2005 19:04 schreef peaceman het volgende:
Volgens mij snap je niet helemaal wat we proberen te bereiken met dit topic.
We willen iets toevoegen aan C&H, niet iets weghalen eruit.
Eerder werd aangegeven dat wat Tong post 9 van de 10 keer 'redelijke C&H is', dus wat is er dan mis met een paar -zoals jij zegt- kerken of kathedralen?

Kijk, als jullie nu al zeggen: bij voorkeur willen we het vooral houden zoals het is en dat het toevallig in C&H staat dat boeit verder niet: we willen gewoon plaatjes raden, en dan maakt het niet uit of het een fluitketel, een acteur of een tekenfilmfiguur is. Dan is het vrij makkelijk. Dan kan ik daaruit concluderen dat het dus weinig nut heeft om überhaupt in discussie te gaan omdat jullie geen trek hebben in enige vorm van verandering, of dit nu positief voor C&H is of niet.
  Trouwste user 2022 zondag 7 augustus 2005 @ 19:13:35 #39
7889 tong80
Spleenheup
pi_29490044
quote:
Op zondag 7 augustus 2005 19:11 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Tong, als je niet serieus kunt meedenken, ga dan een straatje verderop of zo.
Ok, jullie kunnen een knipoog niet waarderen.Ik ben al weg, neem jezelf vooral serieus met je non onderwerp.

Mijn god.

zondag 7 augustus 2005 @ 19:14:00 #40
42816 peaceman
Peace Man! ofzo...
pi_29490054
quote:
Op zondag 7 augustus 2005 18:48 schreef Nuongirl het volgende:

[..]

Wat is meer raakvlak met C&H? Dat mag je me toch eens uitleggen. Schrijvers = cultuur, muzikanten = cultuur, acteurs/actrices = cultuur. Dus wat is MEER raakvlak met C&H??? Ik denk dat je bedoelt andere plaatjes dan de zojuist genoemden. Maar die andere plaatjes zijn niet meer C&H gebonden dan de muzikanten, schrijvers of acteurs.
  zondag 7 augustus 2005 @ 19:14:39 #41
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_29490059
quote:
Op zondag 7 augustus 2005 19:11 schreef tong80 het volgende:

[..]

Heb ik gedaan. Maar het wordt steeds lachwekkender. Waar maken jullie je druk om ?

Als je daar nog niet achter bent, dan stel ik voor dat je het topic nog eens gaat lezen voor je weer een reply plaatst. Want momenteel voegen ze weinig toe.
No offence, maar we proberen samen met jullie een middenweg te vinden.
  zondag 7 augustus 2005 @ 19:16:56 #42
114177 Diaan73
pi_29490090
quote:
Op zondag 7 augustus 2005 19:11 schreef Nuongirl het volgende:

[..]

Je trekt mijn woorden nu uit zijn verband. Ik heb nergens gezegd over ruines. Ik heb alleen gezegd afwisseling. RJP is niet raad de persoon, maar raad je plaatje, dus hoeft niet perse een persoon te zijn die er moet worden geraden.
Nou volgens mij worden er al vaker niet alleen personen gepost maar bijv. ook bands of tv-series.
Make love, not war ☮
  zondag 7 augustus 2005 @ 19:20:16 #43
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_29490132
quote:
Op zondag 7 augustus 2005 19:11 schreef -Angel- het volgende:
"Wat missen jullie in C&H?"

Kennis. In plaats van spelletjes zou het eens geweldig zijn als er mensen waren die daadwerkelijk iets weten van de geschiedenis. Om voor die spelletjes een apart subforum te maken, wel dan kun je net zo goed S&E maken. Je weet wel Spelletjes en Entertainment.
Hmm.. waarom denk je dat we RJP het liefst iets meer richting het C&H draagvlak zouden zien gaan?
  zondag 7 augustus 2005 @ 19:23:33 #44
42816 peaceman
Peace Man! ofzo...
pi_29490169
Ik snap ook niet dat jullie nu ineens hier over beginnen. Sinds de weken dat ik in RJP gepost heb, heb ik nimmer een mod een opmerking zien maken over het gebrek aan andere C&H in het topic. Dat hebben jullie nagelaten. En ook hadden jullie zelf actief mee kunnen doen en hadden daarmee ook het soort plaatjes meer kunnen sturen.
  zondag 7 augustus 2005 @ 19:24:29 #45
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_29490181
Ik denk dat je zo álles wel 'cultuur' kunt noemen. Zelfs Metallica zal wel cultuur zijn.
Volgens mij komen we zo nergens, mensen.

Als ik het even mag samenvatten: wij vinden het eigelijk wel erg algemeen, maar de posters die vinden het op en top C&H, right?
  zondag 7 augustus 2005 @ 19:27:47 #46
66444 Lord_Vetinari
pi_29490227
Overigens staan we ook open voor opmerkingen die niet over RJP gaan
  zondag 7 augustus 2005 @ 19:27:57 #47
42816 peaceman
Peace Man! ofzo...
pi_29490232
jullie vinden het wel erg algemeen, maar willen het wel laagdrempeliger maken/houden...leg het mij maar uit....
  zondag 7 augustus 2005 @ 19:31:38 #48
109687 -Angel-
Play that funky music.
pi_29490286
quote:
Op zondag 7 augustus 2005 19:27 schreef Lord_Vetinari het volgende:

Die van mij ging niet over RJP.
  zondag 7 augustus 2005 @ 19:32:32 #49
114177 Diaan73
pi_29490293
quote:
Op zondag 7 augustus 2005 19:24 schreef Natalie het volgende:
Ik denk dat je zo álles wel 'cultuur' kunt noemen. Zelfs Metallica zal wel cultuur zijn.
Volgens mij komen we zo nergens, mensen.

Als ik het even mag samenvatten: wij vinden het eigelijk wel erg algemeen, maar de posters die vinden het op en top C&H, right?
Dat wil ook weer niet beweren, maar ik vind wel dat de geposte plaatjes raakvlakken hebben met C&H.
Make love, not war ☮
  Trouwste user 2022 zondag 7 augustus 2005 @ 19:33:31 #50
7889 tong80
Spleenheup
pi_29490313
quote:
Op zondag 7 augustus 2005 19:27 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Open als mod eens een leuk topic.

Je ziet ze nooit die mods. Behalve nu zitten ze op elkaars rug om te ondersteunen wat niet te dragen is.

Voormalig Sport Koningin zondag 7 augustus 2005 @ 19:35:52 #51
35237 Nuongirl
pi_29490347
quote:
Op zondag 7 augustus 2005 19:33 schreef tong80 het volgende:

[..]

Open als mod eens een leuk topic.

Je ziet ze nooit die mods. Behalve nu zitten ze op elkaars rug om te ondersteunen wat niet te dragen is.

Dit meen je toch niet he ?
Sinds ik mod ben (en daarvoor al) zit ik dagelijks in C&H dus wat je nu zegt is onzin
pi_29490402
Ik zou het trouwens wel jammer vinden als RJP/RJPvD verplaatst wordt (naar GC?). Ik raad liever plaatjes van historische mensen dan van types auto's (ik verzin maar wat).

Vaak als ik een plaatje zocht om te posten, dacht ik bij mezelf ook wel dat ik erg vaak muzikanten of acteurs koos. Gewoon omdat ik die mensen beter ken dan atoomfysica. Maar ik heb steeds vaker in mijn achterhoofd dat het hier om een topic in C&H gaat als ik een plaatje post, omdat ik heel goed begrijp waarom de mods het gevoel hebben dat het teveel richting ftr/muz gaat. Trouwens, er worden heel veel kinderseries gevraagd (die ik allemaal niet ken ), dat vind ik echt wel C&H.

Maar ik denk ook dat tong en peaceman wel gelijk hebben wat betreft de laagdrempeligheid. Het is al heel erg laagdrempelig in RJPvD, omdat het vaak muzikanten en acteurs zijn. Die mensen zijn bijna publiek bezit, als je een beetje muziek luistert en films kijkt, zou je de meeste al moeten kennen.
Anders is dat met kastelen en andere 'dingen'. Natuurlijk, Neuschwannstein is een zeer bekende, maar meer dan die zou ik niet kunnen herkennen. Dit wil niet zeggen dat ik tegen de suggestie ben om er ook andere dingen dan personen in te zetten, lijkt me juist wel leuk, maar waar ligt dan de grens? Historische voorwerpen kunnen veel obscuurder zijn dan de moeilijke personen in RJP.
Ik had bijvoorbeeld als tussenplaatje een foto van een cilinderspeelwerkje geplaatst in RJP, omdat ik zelf niet wist hoe zoiets heet en hoopte dat iemand daar het wist. Maar niemand die een antwoord wist, wat me erg verbaasde. (Ik weet nu hoe het heet omdat iemand anders ook diezelfde vraag stelde in Muz)

Ik bedacht me net dat gebouwen niet alleen maar kastelen en ruïnes hoeven te zijn. Volgens mij zijn musea ook vaak goed te herkennen, en dat is toch zeker C&H genoeg?
  Trouwste user 2022 zondag 7 augustus 2005 @ 19:42:19 #53
7889 tong80
Spleenheup
pi_29490442
  zondag 7 augustus 2005 @ 19:49:12 #54
42816 peaceman
Peace Man! ofzo...
pi_29490552
quote:
Op zondag 7 augustus 2005 19:23 schreef peaceman het volgende:
Ik snap ook niet dat jullie nu ineens hier over beginnen. Sinds de weken dat ik in RJP gepost heb, heb ik nimmer een mod een opmerking zien maken over het gebrek aan andere C&H in het topic. Dat hebben jullie nagelaten. En ook hadden jullie zelf actief mee kunnen doen en hadden daarmee ook het soort plaatjes meer kunnen sturen.
Waarom reageren jullie hier eigenlijk niet op?
  zondag 7 augustus 2005 @ 20:01:13 #55
114177 Diaan73
pi_29490716
en toen werd het stil.....
Make love, not war ☮
pi_29490732
Dat is eigenlijk best een goed idee van Tong om te mergen, want soms wilde ik in RJPvD een plaatje van een schrijver paste, maar bedacht me dat dat beter in TTK past.....
pi_29490781
Ik vind het trouwens heel erg vervelend als iedereen hier zo vervelend tegen elkaar doet. We kunnen als volwassenen zijnde dit toch wel goed uitpraten, gewoon met suggesties komen en als iets niet duideljk is, elkaar om opheldering vragen, zonder verwijten?
  Voormalig Sport Koningin zondag 7 augustus 2005 @ 20:09:52 #58
35237 Nuongirl
pi_29490810
quote:
Op zondag 7 augustus 2005 19:39 schreef wyccie het volgende:
Ik zou het trouwens wel jammer vinden als RJP/RJPvD verplaatst wordt (naar GC?). Ik raad liever plaatjes van historische mensen dan van types auto's (ik verzin maar wat).
Wij willen liever ook niet dat het topic naar GC gaat, daarom vragen wij jullie actief mee te denken, maar het lijkt wel alsof jullie ons tegenwerken. RJP is hier geboren, en zal hopenlijk nog heel lang hier doorgaan.
quote:
Vaak als ik een plaatje zocht om te posten, dacht ik bij mezelf ook wel dat ik erg vaak muzikanten of acteurs koos. Gewoon omdat ik die mensen beter ken dan atoomfysica. Maar ik heb steeds vaker in mijn achterhoofd dat het hier om een topic in C&H gaat als ik een plaatje post, omdat ik heel goed begrijp waarom de mods het gevoel hebben dat het teveel richting ftr/muz gaat. Trouwens, er worden heel veel kinderseries gevraagd (die ik allemaal niet ken ), dat vind ik echt wel C&H.
Zie je snapt me wel gelukkig Slowchat in de topics maakt ons niet uit. Maar zoals het gewoon soms erg vaak gaat is dat het gewoon idd een topic die bijv meer in muziek of ftr zou plaats horen. Leuk die oude tekenseries of oude artiesten, maar wat is er mis met wat meer afwisseling met oude presidenten, uitvinders, adel etc etc
quote:
Ik bedacht me net dat gebouwen niet alleen maar kastelen en ruïnes hoeven te zijn. Volgens mij zijn musea ook vaak goed te herkennen, en dat is toch zeker C&H genoeg?
Dat is idd ontopic Net als kastelen, andere beroemde en minder beroemde gebouwen, beroemde plekken etc etc.
En nieuw vers bloed in de topics is toch altijd goed ?
  Voormalig Sport Koningin zondag 7 augustus 2005 @ 20:10:48 #59
35237 Nuongirl
pi_29490822
quote:
Op zondag 7 augustus 2005 20:01 schreef Diaan73 het volgende:
en toen werd het stil.....
Sorry dat ik even koffie ging pakken en afwassen
  zondag 7 augustus 2005 @ 20:16:23 #60
114177 Diaan73
pi_29490907
Er wordt toch ook niet gezegd dat het er niet bij kan... dat kan natuurlijk altijd. Er wordt nu voornamelijk beweerd dat RJPvD te algemeen is.... en dat vinden wij niet. In ieder geval ik vind dat niet.
Make love, not war ☮
  Trouwste user 2022 zondag 7 augustus 2005 @ 20:19:18 #61
7889 tong80
Spleenheup
pi_29490953
Zie je snapt me wel gelukkig Slowchat in de topics maakt ons niet uit. Maar zoals het gewoon soms erg vaak gaat is dat het gewoon idd een topic die bijv meer in muziek of ftr zou plaats horen. Leuk die oude tekenseries of oude artiesten, maar wat is er mis met wat meer afwisseling met oude presidenten, uitvinders, adel etc etc

Je bent echt niet op de hoogte. Heb je ooit een hele thread gezien er staan meer oude presidenten in dan er ooit dood worden geschoten.

En de uitvinder van de paperclip is al lang langs gekomen.

zondag 7 augustus 2005 @ 20:19:27 #62
114177 Diaan73
pi_29490955
quote:
Op zondag 7 augustus 2005 20:10 schreef Nuongirl het volgende:

[..]

Sorry dat ik even koffie ging pakken en afwassen
Was niet persoonlijk bedoeld maar vond het ineens erg stil worden.... en tja dat moet natuurlijk ook gebeuren.
Make love, not war ☮
  Voormalig Sport Koningin zondag 7 augustus 2005 @ 20:20:07 #63
35237 Nuongirl
pi_29490960
quote:
Op zondag 7 augustus 2005 20:16 schreef Diaan73 het volgende:
Er wordt toch ook niet gezegd dat het er niet bij kan... dat kan natuurlijk altijd. Er wordt nu voornamelijk beweerd dat RJPvD te algemeen is.... en dat vinden wij niet. In ieder geval ik vind dat niet.
Dat is dan een verschil van mening
Maar wat is er mis met die afwisseling die we voorstelde ? Niets toch ?
  zondag 7 augustus 2005 @ 20:21:17 #64
42816 peaceman
Peace Man! ofzo...
pi_29490980
We snappen allemaal best wat jullie bedoelen, maar misschien was een opmerking in het topic zelf wat makkelijker geweest. Kijk jullie zijn de mods en maken dus de regels. Maar het is en blijft raar naar mijn mening dat de mods een topic willen wijzigen waar ze zelf niet of nauwelijks in te vinden zijn. Niemand in het topic heeft er problemen mee en aanvullingen zijn altijd welkom, maar de manier waarop jullie het brachten gaf de indruk dat wij het volgens jullie niet goed doen. Ik noem de opmerking over laagdrempeliger maken en in elk geval de suggestie wekken dat we ons niet met C&H bezig houden in het topic. Niks meer, niks minder.
  Trouwste user 2022 zondag 7 augustus 2005 @ 20:22:00 #65
7889 tong80
Spleenheup
pi_29490990
Koffie zetten doe je maar in je eigen tijd

zondag 7 augustus 2005 @ 20:22:49 #66
66444 Lord_Vetinari
pi_29491008
Een opmerking in het toipic zelf kan natuurlijk niet. Dan was deze discussie daar gevoerd en dat is way off topic.
  zondag 7 augustus 2005 @ 20:24:51 #67
114177 Diaan73
pi_29491049
quote:
Op zondag 7 augustus 2005 20:20 schreef Nuongirl het volgende:

[..]

Dat is dan een verschil van mening
Maar wat is er mis met die afwisseling die we voorstelde ? Niets toch ?
Tja dat kan idd. Met die afwisseling is op zich niets mis mee, maar moet niet opgelegd worden. En ik denk dat iedereen probeert plaatjes af te wisselen, de ene keer een acteur dan weer een zanger etc. En ja een plaatje van een gebouw oid zou er ook bij kunnen ja.
Make love, not war ☮
  zondag 7 augustus 2005 @ 20:25:06 #68
42816 peaceman
Peace Man! ofzo...
pi_29491053
quote:
Op zondag 7 augustus 2005 20:22 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Een opmerking in het toipic zelf kan natuurlijk niet. Dan was deze discussie daar gevoerd en dat is way off topic.
tsss dit is echt te flauw voor woorden aan het worden...
doe dan actief mee..en waarom mag het niet? slowchat gebeurt er genoeg! En ga ons dan in elk geval niet wijsmaken dat wij het niet goed doen....die suggestie werd namelijk wel gedaan!
  Trouwste user 2022 zondag 7 augustus 2005 @ 20:25:28 #69
7889 tong80
Spleenheup
pi_29491058
quote:
Op zondag 7 augustus 2005 20:22 schreef Lord_Vetinari het volgende:

Trouwste user 2022 zondag 7 augustus 2005 @ 20:26:47 #70
7889 tong80
Spleenheup
pi_29491083
quote:
Op zondag 7 augustus 2005 20:25 schreef peaceman het volgende:

[..]

tsss dit is echt te flauw voor woorden aan het worden...
doe dan actief mee..en waarom mag het niet? slowchat gebeurt er genoeg! En ga ons dan in elk geval niet wijsmaken dat wij het niet goed doen....die suggestie werd namelijk wel gedaan!
Dat je er nog serieus op in gaat.

pi_29491123
Geheel offtopic, en ook nog zonder plaatje, maar desalniettemin wil ik even zeggen dat ik met grote verbazing sta te kijken hoe zeer men zelfs in dit forum eerder op zoek is naar conflicten dan naar overeenstemming.
Op zichzelf een heel interessant gegeven. Ligt dat aan de tijd, of aan het medium?
Als je dit psychologisch gaat beschouwen wordt het weer oeverloos gezeik, wellicht dat een benadering vanuit C&H-perspectief wat zinvoller is.
  zondag 7 augustus 2005 @ 20:31:17 #72
42816 peaceman
Peace Man! ofzo...
pi_29491138
quote:
Op zondag 7 augustus 2005 20:26 schreef tong80 het volgende:

[..]

Dat je er nog serieus op in gaat.

je hebt gelijk...zinloos
  Voormalig Sport Koningin zondag 7 augustus 2005 @ 20:32:03 #73
35237 Nuongirl
pi_29491156
quote:
Op zondag 7 augustus 2005 20:19 schreef tong80 het volgende:

Je bent echt niet op de hoogte. Heb je ooit een hele thread gezien er staan meer oude presidenten in dan er ooit dood worden geschoten.

En de uitvinder van de paperclip is al lang langs gekomen.

Waarom werd er dan in een van de vorige RJP`s een foto van Dagonet genegeerd ? Was ie te moelijk of zo ?
  Voormalig Sport Koningin zondag 7 augustus 2005 @ 20:33:01 #74
35237 Nuongirl
pi_29491171
Tong
Stoppen nu, laatste waarschuwing
  zondag 7 augustus 2005 @ 20:38:50 #75
114177 Diaan73
pi_29491247
quote:
Op zondag 7 augustus 2005 20:32 schreef Nuongirl het volgende:

[..]

Waarom werd er dan in een van de vorige RJP`s een foto van Dagonet genegeerd ? Was ie te moelijk of zo ?
Volgens mij is die later nog geraden, maar soms als een foto te lang openstaat of de poster is er niet meer, dan gaan we gewoon verder... en als de poster weer online is, kan hij hem gewoon weer posten. En we hebben nog wel veel meer moeilijke plaatjes gehad hoor.
Make love, not war ☮
pi_29491298
De meesten posten nu ook andere dingen behalve acteurs en muzikanten, dat gaat prima en iedereen is er tevreden mee toch? Nou, zullen we dan alsjeblieft niet meer zo onaardig doen?
Laten we het erop houden dat alles een misverstandje was.
  Voormalig Sport Koningin zondag 7 augustus 2005 @ 20:47:01 #77
35237 Nuongirl
pi_29491359
quote:
Op zondag 7 augustus 2005 20:41 schreef wyccie het volgende:
De meesten posten nu ook andere dingen behalve acteurs en muzikanten, dat gaat prima en iedereen is er tevreden mee toch? Nou, zullen we dan alsjeblieft niet meer zo onaardig doen?
Laten we het erop houden dat alles een misverstandje was.
Daar ging het ons enkel en alleen om, afwisseling dus
pi_29491381
Stond mod nou voor moderatie of voor modificatie? Probeer niet te veranderen waar je geen verstand van hebt en matig jezelf niets aan door te denken dat je het 'leuker' en toegankelijker kunt maken.
  Trouwste user 2022 zondag 7 augustus 2005 @ 20:50:48 #79
7889 tong80
Spleenheup
pi_29491402
quote:
Op zondag 7 augustus 2005 20:33 schreef Nuongirl het volgende:
Tong
Stoppen nu, laatste waarschuwing

Ik wil graag stoppen, maar zeg me ajb waarmee

Holy shit ik lig in een deuk.

zondag 7 augustus 2005 @ 20:54:18 #80
42816 peaceman
Peace Man! ofzo...
pi_29491455
quote:
Op zondag 7 augustus 2005 20:47 schreef Nuongirl het volgende:

[..]

Maar zo stond het er niet... Lees je eigen post maar eens terug, waarin je begint en nu doe ik aan copy paste:

De combinatie foto`s en hints werkt prima zie ik, want meestal raden ze het niet direct van de foto, maar nadat er hints zijn gegeven. Dus waarom niet die combinatie en dan plaatjes/foto`s van personen e.d die meer een raakvlak hebben met C&H
?

Het vetgedrukte zorgde terrecht voor erg veel beroering, want ons inziens is dit niet zo.

Voor meer variatie is iedereen wel.
  Trouwste user 2022 zondag 7 augustus 2005 @ 20:54:37 #81
7889 tong80
Spleenheup
pi_29491459
quote:
Op zondag 7 augustus 2005 20:47 schreef Nuongirl het volgende:

[..]

Ja mijn punt was ook dat er teveel negerinnen werden gepost. Belgen wil ik zien, of blanke Nigerianen.

zondag 7 augustus 2005 @ 21:13:01 #82
109687 -Angel-
Play that funky music.
pi_29491707
quote:
Op zondag 7 augustus 2005 20:30 schreef iteejer het volgende:

Geheel offtopic, en ook nog zonder plaatje, maar desalniettemin wil ik even zeggen dat ik met grote verbazing sta te kijken hoe zeer men zelfs in dit forum eerder op zoek is naar conflicten dan naar overeenstemming.
Waar denk je zelf, dat het aan ligt?
pi_29491887
quote:
Op zondag 7 augustus 2005 21:13 schreef -Angel- het volgende:
Waar denk je zelf, dat het aan ligt?
De achtergronden van het absolute ik-tijdperk zullen absoluut paralellen hebben in onze subcultuur. Oorzaak/gevolg doet er dan niet toe, het is te zeer vervlochten.
Sommigen zeggen dat het door de houding van de crew komt. Maar als er iets aan de hand is wat de users ver-ikt, dan zal dat uiteraard ook gelden voor de crew. Dat zijn immers ook users.
Het fenomeen interesseert me
  zondag 7 augustus 2005 @ 21:26:12 #84
66444 Lord_Vetinari
pi_29491918
quote:
Op zondag 7 augustus 2005 21:23 schreef iteejer het volgende:

[..]

De achtergronden van het absolute ik-tijdperk zullen absoluut paralellen hebben in onze subcultuur. Oorzaak/gevolg doet er dan niet toe, het is te zeer vervlochten.
Sommigen zeggen dat het door de houding van de crew komt. Maar als er iets aan de hand is wat de users ver-ikt, dan zal dat uiteraard ook gelden voor de crew. Dat zijn immers ook users.
Kan een interessante discussie worden........in WFL of R&P
  zondag 7 augustus 2005 @ 21:39:43 #85
109687 -Angel-
Play that funky music.
pi_29492131
quote:
Op zondag 7 augustus 2005 21:23 schreef iteejer het volgende:

Weet je waar het naar mijn mening aan legt, nu juist in het feit dat sommige moderators zich ook als users gedragen. Sommige staan te veel op de voorgrond. Wat bedoel ik daarmee, wel naast dit forum bezoek ik ook wel eens andere forums. En wat mij vooral opvalt is dat ik daar nog ineens niet weet wie de moderators zijn. Terwijl ze wel aanwezig zijn, hier kan ik zo 10 uit mijn hoofd opnoemen. Echter moet ook gezegd de users daar zijn wat minder geneigd om allerlei dingen uit te halen. Dit ligt volgens mij aan de nationaliteit, ik weet niet wat het is maar Nederlanders hebben altijd de drang om nadrukkelijk aanwezig te zijn.
  zondag 7 augustus 2005 @ 21:43:11 #86
109687 -Angel-
Play that funky music.
pi_29492180
Als toevoeging, het zou een goede zaak zijn als elke moderator zijn account slechts "zakelijk" gaat gebruiken. En voor het dagelijks gebruik een kloon aanmaakt. En als moderator wat formeler optreedt, dus niet "hoeren tyfus hier gaan een slot op", maar "Dit topic is gesloten, ...".
  Voormalig Sport Koningin zondag 7 augustus 2005 @ 21:44:51 #87
35237 Nuongirl
pi_29492213
quote:
Op zondag 7 augustus 2005 21:43 schreef -Angel- het volgende:
Als toevoeging, het zou een goede zaak zijn als elke moderator zijn account slechts "zakelijk" gaat gebruiken. En voor het dagelijks gebruik een kloon aanmaakt. En als moderator wat formeler optreedt, dus niet "hoeren tyfus hier gaan een slot op", maar "Dit topic is gesloten, ...".
-Angel-

Dit is niet echt iets voor C&H he ?
  zondag 7 augustus 2005 @ 21:46:24 #88
109687 -Angel-
Play that funky music.
pi_29492243
quote:
Op zondag 7 augustus 2005 21:44 schreef Nuongirl het volgende:

-Angel-

Dit is niet echt iets voor C&H he ?
Nee, eigenlijk niet .
pi_29492828
quote:
Op zondag 7 augustus 2005 20:32 schreef Nuongirl het volgende:
Voor RJPVD wel ja; desbetreffend plaatje had veel beter in RJP gepost kunnen worden.
Komt nog bij dat het plaatje vergezeld werd door en nogal badinerende tekst in de trant van 'het is hier allemaal niet Cultureel genoeg, ik zal wel 's even voordoen hoe het wél moet'...
Zo'n houding van iemand die voorheen zo goed als nooit voet heeft gezet in dat topic zet nu eenmaal kwaad bloed.
  maandag 8 augustus 2005 @ 10:15:02 #90
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_29499980
Paar uurtjes verder, het is duidelijk dat we qua inhoud van RJP toch een redelijk eind uit elkaar liggen. Overigens wil ik wel benadrukken dat RJP er vooral is voor jullie. We gaan RJP dus ook niet compleet over een andere boeg gooien. Dat komt C&H niet ten goede, het topic op zich niet en jullie (en daarmee ons) ook niet.

Dit topic is dan ook niet geopend door ons om 'de grote boemannen' uit te hangen en jullie RJP af te nemen, alleen om te bespreken of we er iets aantoe zouden kunnen voegen waardoor het iets meer C&H wordt. Volgens jullie mening is het dat. Goed accepteer ik. Ben gisteren nogmaals de topics gaan bekijken nav dingen genoemd in dit overlegtopic en ik zie waar jullie op doelen.

Goed, nieuw voorstel: RJP blijft in C&H in de huidige vorm maar met het verzoek aan jullie om in het achterhoofd te houden dat we in C&H zitten. Nee, ik zeg niet dat jullie dat nu niet doen, ik typ 't alleen even uit ditmaal.
RJPvD mag -wat ons betreft- samen met RJP omdat het als het ware hetzelfde is, alleen RJPvD is zó laagdrempelig dat het in principe ook in een andere fora prima zou passen.

Hoe klinkt dit?
  maandag 8 augustus 2005 @ 10:46:26 #91
42816 peaceman
Peace Man! ofzo...
pi_29500475
quote:
Op maandag 8 augustus 2005 10:15 schreef Natalie het volgende:
Paar uurtjes verder, het is duidelijk dat we qua inhoud van RJP toch een redelijk eind uit elkaar liggen
Nee, dat is dus niet zo. We liggen veel dichter bij elkaar dan je denkt. Jullie zouden graag zien dat wij ook wat andere plaatjes posten van bijvoorbeeld gebouwen/kunstwerken. Prima! Meer variatie! Wat inmiddels al gebeurt.
quote:
. Overigens wil ik wel benadrukken dat RJP er vooral is voor jullie. We gaan RJP dus ook niet compleet over een andere boeg gooien. Dat komt C&H niet ten goede, het topic op zich niet en jullie (en daarmee ons) ook niet.

Dit topic is dan ook niet geopend door ons om 'de grote boemannen' uit te hangen en jullie RJP af te nemen, alleen om te bespreken of we er iets aantoe zouden kunnen voegen waardoor het iets meer C&H wordt. Volgens jullie mening is het dat. Goed accepteer ik. Ben gisteren nogmaals de topics gaan bekijken nav dingen genoemd in dit overlegtopic en ik zie waar jullie op doelen.

Goed, nieuw voorstel: RJP blijft in C&H in de huidige vorm maar met het verzoek aan jullie om in het achterhoofd te houden dat we in C&H zitten. Nee, ik zeg niet dat jullie dat nu niet doen, ik typ 't alleen even uit ditmaal.
RJPvD mag -wat ons betreft- samen met RJP omdat het als het ware hetzelfde is, alleen RJPvD is zó laagdrempelig dat het in principe ook in een andere fora prima zou passen.

Hoe klinkt dit?
Een stuk beter en vriendelijker
  Voormalig Sport Koningin maandag 8 augustus 2005 @ 10:47:55 #92
35237 Nuongirl
pi_29500514
quote:
Op maandag 8 augustus 2005 10:46 schreef peaceman het volgende:

[..]

Nee, dat is dus niet zo. We liggen veel dichter bij elkaar dan je denkt. Jullie zouden graag zien dat wij ook wat andere plaatjes posten van bijvoorbeeld gebouwen/kunstwerken. Prima! Meer variatie! Wat inmiddels al gebeurt.
[..]
We moesten er alleen via een omweg komen
Aangezien wij jullie niet begrepen en ws andersom/
  maandag 8 augustus 2005 @ 10:48:50 #93
42816 peaceman
Peace Man! ofzo...
pi_29500528
quote:
Op maandag 8 augustus 2005 10:47 schreef Nuongirl het volgende:

[..]

We moesten er alleen via een omweg komen
Aangezien wij jullie niet begrepen en ws andersom/
Kijk nu zijn we aangekomen waar we allemaal willen, toch?
  Voormalig Sport Koningin maandag 8 augustus 2005 @ 10:50:36 #94
35237 Nuongirl
pi_29500568
quote:
Op maandag 8 augustus 2005 10:48 schreef peaceman het volgende:

[..]

Kijk nu zijn we aangekomen waar we allemaal willen, toch?
inderdaad
  maandag 8 augustus 2005 @ 10:56:39 #95
114177 Diaan73
pi_29500640
Ik sluit me erbij aan.... en de discussie heeft in ieder geval opgeleverd dat er nu ook andere plaatjes worden gepost. Wat een leuke aanvulling is. En ja we hebben daarvoor wel even een omweg moeten maken, maar dat is niet erg. Het is en blijft een leuk en gezellig topic!
Make love, not war ☮
  Voormalig Sport Koningin maandag 8 augustus 2005 @ 10:59:04 #96
35237 Nuongirl
pi_29500674
quote:
Op maandag 8 augustus 2005 10:56 schreef Diaan73 het volgende:
Ik sluit me erbij aan.... en de discussie heeft in ieder geval opgeleverd dat er nu ook andere plaatjes worden gepost. Wat een leuke aanvulling is. En ja we hebben daarvoor wel even een omweg moeten maken, maar dat is niet erg. Het is en blijft een leuk en gezellig topic!
Dat laatste zegt ook niemand
Zelfs ik lurk er
  maandag 8 augustus 2005 @ 11:12:22 #97
114177 Diaan73
pi_29500887
quote:
Op maandag 8 augustus 2005 10:59 schreef Nuongirl het volgende:

[..]

Dat laatste zegt ook niemand
Zelfs ik lurk er
Nee dat weet ik en beweer ik ook niet, ik wilde het gewoon even benadrukken....
Make love, not war ☮
  maandag 8 augustus 2005 @ 11:12:41 #98
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_29500892
Klinkt al een stuk beter.
  Trouwste user 2022 maandag 8 augustus 2005 @ 17:38:26 #99
7889 tong80
Spleenheup
pi_29504687
Vrede op aarde

Voormalig Sport Koningin maandag 8 augustus 2005 @ 19:19:11 #100
35237 Nuongirl
pi_29506194
  Trouwste user 2022 maandag 8 augustus 2005 @ 19:38:14 #101
7889 tong80
Spleenheup
pi_29506430
Ik zit nu een kerkhof te raden

Voormalig Sport Koningin maandag 8 augustus 2005 @ 19:46:52 #102
35237 Nuongirl
pi_29506481
Malgraten ?
  dinsdag 9 augustus 2005 @ 07:41:04 #103
66444 Lord_Vetinari
pi_29515371
quote:
Op maandag 8 augustus 2005 19:46 schreef Nuongirl het volgende:
Malgraten ?
Magraten... zonder L
  dinsdag 9 augustus 2005 @ 07:49:06 #104
66444 Lord_Vetinari
pi_29515397
Maar goed, over RJP zijn we er zo'n beetje dus wel uit. Zijn er andere zaken in C&H waarvan users zeggen: Dat moet anders? Of 'Dat willen we ook in C&H!'
  dinsdag 9 augustus 2005 @ 10:15:08 #105
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_29516726
Wat L_V zegt
Geef het vooral aan, want ook de FAQ zal worden aangepast op korte termijn, dus als er nog iets is wat jullie graag anders zouden willen zien, laat het vooral weten.

Mbt RJP: die blijft natuurlijk , gaan twijfel over mogelijk. Die hoort hier, die blijft hier.
RJPvD, die wilden we eventueel bij RJP voegen of misschien verplaatsen. Heeft iemand voorkeuren of suggesties op dit gebied?
  dinsdag 9 augustus 2005 @ 10:48:18 #106
114177 Diaan73
pi_29517308
quote:
Op dinsdag 9 augustus 2005 10:15 schreef Natalie het volgende:
Wat L_V zegt
Geef het vooral aan, want ook de FAQ zal worden aangepast op korte termijn, dus als er nog iets is wat jullie graag anders zouden willen zien, laat het vooral weten.

Mbt RJP: die blijft natuurlijk , gaan twijfel over mogelijk. Die hoort hier, die blijft hier.
RJPvD, die wilden we eventueel bij RJP voegen of misschien verplaatsen. Heeft iemand voorkeuren of suggesties op dit gebied?
Ik zou persoonlijk RJPvD en RJP niet samenvoegen. Het zijn beiden toch heel aparte topics en de bezoekers daar verschillen ook nog weleens. Doordat RJP voor sommige (waaronder ik) te moeilijk is, vind ik het leuk om te vertoeven in het laagdrempelige RJPvD. Bezoekers van RJP vinden waarschijnlijk (denk ik) RJPvD niet moeilijk of interessant genoeg. Ik zou ze zeker gescheiden houden. Als jullie dan vinden dat RJPvD niet thuishoort in C&H, dan moet je hem verplaatsen.
Make love, not war ☮
  dinsdag 9 augustus 2005 @ 10:54:24 #107
42816 peaceman
Peace Man! ofzo...
pi_29517395
Ik dacht dat we er uit waren, blijkbaar heb ik toch iets gemist?
  Voormalig Sport Koningin dinsdag 9 augustus 2005 @ 10:59:50 #108
35237 Nuongirl
pi_29517496
quote:
Op dinsdag 9 augustus 2005 10:54 schreef peaceman het volgende:
Ik dacht dat we er uit waren, blijkbaar heb ik toch iets gemist?
We willen, in overleg met jullie, bekijken of de mogelijkheid bestaat om de twee eventueel samen te voegen. Het gaat nu dus niet om het bestaansrecht of de inhoud van RJPvD, want daar zijn we het wel allemaal over eens.
  dinsdag 9 augustus 2005 @ 11:02:08 #109
42816 peaceman
Peace Man! ofzo...
pi_29517526
Volgens mij is uit de discussie van de vorige keer ook wel gebleken dat dat niet zo'n behoeft aan is. Wat is eigenlijk de reden dat jullie hier de bereidheid van de posters voor onderzoeken? Staan toch niet teveel topics in C&H?
  dinsdag 9 augustus 2005 @ 11:09:06 #110
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_29517642
De achterliggende gedachte is idd ook om kijken hoe het zit met het bestaansrecht en of ze eventueel ook samen (als ik bij elkaar gevoegd) zouden kunnen bestaan. Daarvoor komen we vooral bij de posters zelf, omdat die het als geen ander weten en ons ook kunnen vertellen waarom of waarom niet.
Er staan niet te veel topics in C&H (er staan nooit teveel topics), het is meer dat we proberen een overzicht te krijgen van het aantal spelletjes, hoe deze lopen, en of het qua inhoud nog wel hier past.
  dinsdag 9 augustus 2005 @ 11:18:42 #111
114177 Diaan73
pi_29517784
quote:
Op dinsdag 9 augustus 2005 11:09 schreef Natalie het volgende:
De achterliggende gedachte is idd ook om kijken hoe het zit met het bestaansrecht en of ze eventueel ook samen (als ik bij elkaar gevoegd) zouden kunnen bestaan. Daarvoor komen we vooral bij de posters zelf, omdat die het als geen ander weten en ons ook kunnen vertellen waarom of waarom niet.
Er staan niet te veel topics in C&H (er staan nooit teveel topics), het is meer dat we proberen een overzicht te krijgen van het aantal spelletjes, hoe deze lopen, en of het qua inhoud nog wel hier past.
De inhoud is toch bekend en is al discussie over gevoerd. Wat betreft het lopen van de spelletjes RJPvD is volgens een zeer goedlopend topic net als RJP. Maar ieder met grotendeels hun eigen bezoekers/posters.
Make love, not war ☮
  dinsdag 9 augustus 2005 @ 11:52:49 #112
42816 peaceman
Peace Man! ofzo...
pi_29518304
quote:
Op dinsdag 9 augustus 2005 11:09 schreef Natalie het volgende:
Een topic heeft mijn inziens bestaansrecht als er voldoende in gepost wordt en de link met C&H niet verloren gaat. Kortom: houden zo.
  dinsdag 9 augustus 2005 @ 12:09:25 #113
66444 Lord_Vetinari
pi_29518496
quote:
Op dinsdag 9 augustus 2005 10:48 schreef Diaan73 het volgende:

[..]

Doordat RJP voor sommige (waaronder ik) te moeilijk is, vind ik het leuk om te vertoeven in het laagdrempelige RJPvD. Bezoekers van RJP vinden waarschijnlijk (denk ik) RJPvD niet moeilijk of interessant genoeg.
Spijker op de kop. Ik vind namelijk dat er in een forum geen onderscheid moet zijn. Het moet mogelijk zijn om 1 RJP te maken met voor 'elck wat wils'. Door RJP en RJPvD samen te voegen denk ik, dat je ook meer interactie tussen de posters van de beide aparte topics krijgt en dat zou best eens een positieve weerslag kunnen hebben op C&H als geheel.
  dinsdag 9 augustus 2005 @ 12:14:32 #114
42816 peaceman
Peace Man! ofzo...
pi_29518569
Waarom willen nieuwe mods altijd gelijk de boel veranderen? Kijk het eerst eens een paar maanden aan en kom dan eventueel met een voorstel....als het niet blijkt te lopen...
pi_29518669
RJP en RJPvD samenvoegen betekent in de praktijk dat je één van de twee opheft. De gebruikers van RJP zullen de plaatjes van RJPvD ver beneden hun stand vinden. De gebruikers van RJPvD houden meer van toegankelijke spelletjes zonder gebruik te maken van Google.

Draai er dan gewoon niet om heen en doe nu wat jullie eigenlijk willen en hef RJPvD vandaag nog op. Dat is de bedoeling toch?
  dinsdag 9 augustus 2005 @ 12:24:04 #116
114177 Diaan73
pi_29518679
quote:
Op dinsdag 9 augustus 2005 12:09 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Spijker op de kop. Ik vind namelijk dat er in een forum geen onderscheid moet zijn. Het moet mogelijk zijn om 1 RJP te maken met voor 'elck wat wils'. Door RJP en RJPvD samen te voegen denk ik, dat je ook meer interactie tussen de posters van de beide aparte topics krijgt en dat zou best eens een positieve weerslag kunnen hebben op C&H als geheel.
Ik denk dat dat theoretisch heel mooi is, maar in de praktijk niet gaat gebeuren. Als het te moeilijk is, haken mensen af en als het te makkelijk is, zullen er ook mensen afhaken, maar dat is mijn inschatting. En daarbij er is natuurlijk niet voor niets ooit een apart topic voor RJPvD ontstaan.
Make love, not war ☮
  dinsdag 9 augustus 2005 @ 12:30:39 #117
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_29518762
Het is nu ter sprake gebracht omdat we het dus al 'een paar maanden' (eigenlijk al langer) aankijken. Beide modjes posten ook al erg lang mee binnen C&H, dus het is niet zo dat ze binnenkomen in het blauw en de boel willen omgooien.

Zoals al eerder gezegd: we willen de situatie en de voorgang met jullie bespreken. We leggen voor hoe wij het zien. Vervolgens doen jullie dan, en kijken we of we elkaar ergens tegenkomen.

Mbt RJP zijn we er volledig uit nu. Top!
Mbt RJPvD nog niet helemaal. Maar zover ik begrijp zijn er zowel mensen vóór een samenvoeging met RJP en mensen voor aparte topics ivm de moeilijkheidsgraad.
Zeg ik dit goed?
  dinsdag 9 augustus 2005 @ 12:33:54 #118
42816 peaceman
Peace Man! ofzo...
pi_29518804
Ik zou niet weten wie er voor samenvoeging zijn.. ik ben in elk geval tegen... Bovendien, wat is het nut ervan?
  dinsdag 9 augustus 2005 @ 12:38:20 #119
18772 pos
@@sweet@@
pi_29518863
quote:
Op dinsdag 9 augustus 2005 12:30 schreef Natalie het volgende:
(...) Maar zover ik begrijp zijn er zowel mensen vóór een samenvoeging met RJP en mensen voor aparte topics ivm de moeilijkheidsgraad.
Zeg ik dit goed?
Ik ben absoluut niet voor een samenvoeging met de buren, hoe graag ik ze ook mag . Inderdaad zullen er dan users weg blijven...het zijn gewoon twee aparte spelletjes.
But maybe I'm crazy?
Maybe you're crazy?
Maybe we're crazy?
Probably!
pi_29518897
quote:
Op dinsdag 9 augustus 2005 12:30 schreef Natalie het volgende:
Maar zover ik begrijp zijn er zowel mensen vóór een samenvoeging met RJP
Volgens mij ben je de enige
pi_29519008
quote:
Op dinsdag 9 augustus 2005 12:23 schreef Scrutinizer het volgende:
RJP en RJPvD samenvoegen betekent in de praktijk dat je één van de twee opheft. De gebruikers van RJP zullen de plaatjes van RJPvD ver beneden hun stand vinden. De gebruikers van RJPvD houden meer van toegankelijke spelletjes zonder gebruik te maken van Google.

Draai er dan gewoon niet om heen en doe nu wat jullie eigenlijk willen en hef RJPvD vandaag nog op. Dat is de bedoeling toch?
Gooi RJPVD alsjeblieft met een rotgang naar [FOT].
Dan komt het topic tenminste onder de hoede van een moderator die affiniteit met het spelleke en de hele rim-ram eromheen heeft.

Maar het zal inderdaad wel uitdraaien op R.I.P.vd

[ Bericht 9% gewijzigd door #ANONIEM op 09-08-2005 12:58:06 ]
  dinsdag 9 augustus 2005 @ 13:00:25 #122
18772 pos
@@sweet@@
pi_29519086
quote:
Op dinsdag 9 augustus 2005 12:49 schreef Treinhomo het volgende:

[..]

Gooi RJPVD alsjeblieft met een rotgang naar [FOT].
Dan komt het topic tenminste onder de hoede van een moderator die affiniteit met het spelleke en de hele rim-ram eromheen heeft.
Daar is TH .....en nog leuker....met de juiste oplossing
But maybe I'm crazy?
Maybe you're crazy?
Maybe we're crazy?
Probably!
pi_29519150
quote:
Op zondag 7 augustus 2005 18:51 schreef Nuongirl het volgende:

En de makkelijkste uitweg is idd naar een ander forum gooien, maar dat willen we niet, en daarom vragen we ook jullie input.
pi_29519205
quote:
Op dinsdag 9 augustus 2005 13:00 schreef pos het volgende:
Daar is TH
Pos !!!
quote:
.....en nog leuker....
Kan het nóg leuker
quote:
met de juiste oplossing
Tja; je wordt natuurlijk niet zomaar RJPVD pimp...
Zonder tag, weliswaar...
pi_29519259
quote:
Op dinsdag 9 augustus 2005 12:40 schreef Scrutinizer het volgende:
Volgens mij ben je de enige
Inderdaad. Ik wil niet dat die verstandelijk achtergebleven primaten onze rustige topic komen verstoren. Ik weet al waar dat op gaat uitlopen: levende mensen in RJP. .
pi_29519287
quote:
Op dinsdag 9 augustus 2005 13:17 schreef Treinhomo het volgende:

Zonder tag, weliswaar...
Misschien kan Natalie voor je tag-je zorgen. Zij is per slot van rekening Forum-Administrator
pi_29519355
quote:
Op dinsdag 9 augustus 2005 13:21 schreef beeer het volgende:

[..]

Inderdaad. Ik wil niet dat die verstandelijk achtergebleven primaten onze rustige topic komen verstoren. Ik weet al waar dat op gaat uitlopen: levende mensen in RJP. .
En jouw reactie illustreert duidelijk de zelfverklaarde verhevenheid die wij in RJPvD liever niet zien.
  dinsdag 9 augustus 2005 @ 13:30:31 #128
114177 Diaan73
pi_29519382
quote:

[..]

Dat je niet wilt dat RJP en RJPvD samengaan, snap ik heel goed. Maar om de bezoekers/posters nu verstandelijk achtergebleven primaten te noemen, gaat me wel heel ver. Het is een kwestie van andere interesses en het heeft niets met (achtergebleven) verstand oid te maken.
Make love, not war ☮
  dinsdag 9 augustus 2005 @ 13:31:29 #129
42816 peaceman
Peace Man! ofzo...
pi_29519395
Waar zijn jullie als Mods eigenlijk mee bezig? Vind je de spelletjes RJP en RJPvD niet in C&H horen? Gooi het dan ergens anders neer, maar speel dan open kaart. Zonder deze topics wordt C&H een stuk stiller en zal er wellicht ook een mod minder nodig zijn.
Bovendien lezen jullie niet goed. JULLIE willen het samenvoegen, wij niet. Maar het lijkt erop alsof jullie al besloten hebben. Druk het dan door. Dan zijn deze zinloze discussies afgelopen.
Het lijkt alleen wel op machtsmisbruik.
Ongetwijfeld zal ik nu wel op een paar tenen gaan staan, maar dat kan me niet schelen. Iedereen dacht dat de discussie afgelopen was, tot het vandaag ineens weer opgerakeld werd door 1 van jullie. Verder werd er de suggestie gewekt dat er een 50-50 situatie was. Als je dat leest, kan ik alleen maar concluderen dat er gelezen wordt wat bij de plannen van de mods past.
Zet het dan door en anders zo houden en niet meer over lullen.

De lol wordt in elk geval wel verziekt!

krijgt nu vast een waarschuwing
pi_29519439
quote:
Op dinsdag 9 augustus 2005 13:23 schreef Scrutinizer het volgende:
Misschien kan Natalie voor je tag-je zorgen. Zij is per slot van rekening Forum-Administrator
'k wacht wel geduldig op de dag dat tong80 FA wordt...
pi_29519443
quote:

[..]

Hee, wij doen het wel allemaal zonder opzoeken, gewoon uit ons hoofd he! Opzoeken in Google is niet moeilijk, dat kan elke scholier in de tweede fase wel

Gisteren of eergisteren ging het toch hartstikke goed? We deden leuke afwisselende plaatjes erbij, niet alleen maar muzieknegers of acteurs. Zelfs een obscure legende, musea en begraafplaatsen kwamen voorbij. Volgens mij was nuongirl daar ook wel blij mee. Iedereen was tevreden en er was vrede
pi_29519457
Ik stem voor een verhuizing naar [FOT]

Fotoloog heeft zich daarvoor ook al uitgesproken dus het lijkt dat we daar wèl welkom zijn.
pi_29519517
quote:
Op dinsdag 9 augustus 2005 13:31 schreef peaceman het volgende:

Hopelijk niet, dat zou niet juist zijn, want je zegt gewoon waar het op staat. Je valt niemand persoonlijk aan zonder gegronde reden. Ik kan me nog goed inhouden, maar ik begrijp heel goed dat je kwaad wordt.

Misschien is het goed als de mods even met elkaar afspreken wat en hoe. Zoals al eerder gezegd, het was goed met de veranderingen die wij aanbrachten (meer afwisselende plaatjes) en iedereen was blij, maar nu is de hel weer los. Dat klopt niet he?

[ Bericht 0% gewijzigd door wyccie op 09-08-2005 13:48:42 ]
pi_29519528
Dubbel
  dinsdag 9 augustus 2005 @ 13:44:13 #135
18772 pos
@@sweet@@
pi_29519534
quote:
Op dinsdag 9 augustus 2005 13:36 schreef Scrutinizer het volgende:

Fotoloog heeft zich daarvoor ook al uitgesproken dus het lijkt dat we daar wèl welkom zijn.
Lijkt mij ook En kan er nu wat besloten worden dan? Moet mn huis namelijk nog doen....straks kom ik terug en is RJPVD weg of hopelijk verhuist.
But maybe I'm crazy?
Maybe you're crazy?
Maybe we're crazy?
Probably!
  dinsdag 9 augustus 2005 @ 13:44:43 #136
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_29519542
quote:
Op dinsdag 9 augustus 2005 12:23 schreef Scrutinizer het volgende:
Van bewust, van bewust en van bewust.
Echter, het vragen naar de mening van de rest lijkt me een beter idee dat het zomaar klakkeloos aannemen. Verleden heeft uitgewezen dat als er íets is wat niet werkt, het dát wel is.
quote:
Wie weet moet je het topic nog eens lezen.
  dinsdag 9 augustus 2005 @ 13:50:36 #137
114177 Diaan73
pi_29519625
quote:
Op dinsdag 9 augustus 2005 13:36 schreef Scrutinizer het volgende:

ik stem ook voor. Goh Wycc boos .... dan maken de modjes het wel bont!! Maar Wycc heeft gelijk!!
Make love, not war ☮
  dinsdag 9 augustus 2005 @ 13:51:39 #138
18772 pos
@@sweet@@
pi_29519635
quote:
Op dinsdag 9 augustus 2005 13:44 schreef Natalie het volgende:

[..]

Echter, het vragen naar de mening van de rest lijkt me een beter idee [..]
Ik heb genoeg meningen gelezen...jij niet?..., zie boven...
quote:
Nu moet je ophouden...ik word zelfs boos.
Misschien moet jij het topic nog eens doorlezen.
But maybe I'm crazy?
Maybe you're crazy?
Maybe we're crazy?
Probably!
pi_29519654
quote:
Op dinsdag 9 augustus 2005 13:44 schreef Natalie het volgende:

[..]

Echter, het vragen naar de mening van de rest lijkt me een beter idee dat het zomaar klakkeloos aannemen. Verleden heeft uitgewezen dat als er íets is wat niet werkt, het dát wel is.
Het lijkt niet uit te maken wat onze mening is. Je vat het tenslotte op een zodanige wijze samen dat het in jouw straatje past. Wie waren ook al weer die users die vóór samenvoeging van beide topics waren?
quote:
Wie weet. [insert middlefinger-smilie here]
pi_29519777
Ik ben deze discussie nu moe, en ik denk iedereen wel. Kunnen we het niet gewoon laten zoals het gisteren was, alsjeblieeeeeeeft?
  dinsdag 9 augustus 2005 @ 14:01:32 #141
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_29519782
quote:
Op dinsdag 9 augustus 2005 13:31 schreef peaceman het volgende:
Waar zijn jullie als Mods eigenlijk mee bezig? Vind je de spelletjes RJP en RJPvD niet in C&H horen? Gooi het dan ergens anders neer, maar speel dan open kaart. Zonder deze topics wordt C&H een stuk stiller en zal er wellicht ook een mod minder nodig zijn.
We hebben steeds (en geven eigenlijk aan een stuk door) aan dat we RJP juist voor C&H willen behouden. Even hiervoor zijn we tot enige overeenstemming gekomen. Daar houden we ons in deze ook aan. Dus wie zegt dat we geen spelletjes willen.
Peaceman, we vallen jullie niet aan. We willen alleen overleggen. Het is alleen jammer dat het direct als aanval gezien wordt, terwijl ik toch duidelijk aangeef dat dát niet het geval is.
quote:
Bovendien lezen jullie niet goed. JULLIE willen het samenvoegen, wij niet.
Nee, we willen de mogelijkheid bespreken.
quote:
Maar het lijkt erop alsof jullie al besloten hebben. Druk het dan door. Dan zijn deze zinloze discussies afgelopen.
Er is niets besloten en er wordt ook helemaal niets doorgedrukt zonder dat beide partijen het ermee eens zijn. Wat voor goeds zou dat C&H, het topic, jullie of ons brengen? Niets, alleen kwade blikken, vertrekkende users en daar worden de spelletjestopics nu niet veel beter van.
quote:
Het lijkt alleen wel op machtsmisbruik.
Nee, het zou pas machtsmisbruik zijn als we iets gingen doordrukken zonder de overleggen. Ik snap dus ook niet waarom je daar twee punten hiervoor op aanstuurt
quote:
Ongetwijfeld zal ik nu wel op een paar tenen gaan staan, maar dat kan me niet schelen. Iedereen dacht dat de discussie afgelopen was, tot het vandaag ineens weer opgerakeld werd door 1 van jullie.
Jeps, door mij en neuh, waarom zou je op tenen gaan staan? Eindelijk willen we toch allemaal hetzelfde: overeenstemming over de topics in kwestie? Ik had niet de indruk dat we mbt RJPvD al klaar waren, wat helaas weer het nodige gerommel tot gevolg heeft, zoals dit topic eerder ook begon.
quote:
Verder werd er de suggestie gewekt dat er een 50-50 situatie was. Als je dat leest, kan ik alleen maar concluderen dat er gelezen wordt wat bij de plannen van de mods past.
Eens zien waar we nu overeenstemming over hebben:
RJP in z'n huidige vorm maar mét meer variatie aan plaatjes en met in het achterhoofd dat het topic in C&H staat.
Mbt RJPvD: jullie willen het binnen C&H houden en in de huidige vorm, maar wel dezelfde regeltjes al die ook voor RJP gelden. Right?
Kortom: voor beide hetzelfde, en dat is zws ook direct hoe jullie een van de vorige posten op hadden gevat.
quote:
Zet het dan door en anders zo houden en niet meer over lullen.
Nee, dat zou machtsmisbruik zijn.
quote:
De lol wordt in elk geval wel verziekt!
Inderdaad. Het geval wil echter dat ik niemand beschuldig van het maken van misbruik. Vergeet dan niet. Hoewel ik het je niet kwalijk neem. Het zou echter fijn zijn als je ons niet als vijanden ziet, maar als groepje mensen wat het beste wil voor C&H, en ja, soms doe je dan bepaalde voorstellen. We hebben echt niet de illusie dat deze allemaal goed vallen en verwachten al helemaal niet dat iedereen het ermee eens is.
Het punt is dat we het bespreekbaar willen maken.

Jullie willen beide topics hier houden: prima.
Wij wilden duidelijkheid over het bestaanrecht en de inhoud van de topic: bij deze ook opgelost.
Dus waarom maak je je zo boos? Dat is 't echt niet waard.
quote:
Neuh, waarom zou je? Omdat je je topic verdedigt? Dat zou ik in jou plaats zws ook doen.
  dinsdag 9 augustus 2005 @ 14:06:04 #142
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_29519854
quote:
Op dinsdag 9 augustus 2005 13:51 schreef pos het volgende:

Ik heb genoeg meningen gelezen...jij niet?..., zie boven...

Nu moet je ophouden...ik word zelfs boos.
Misschien moet jij het topic nog eens doorlezen.
Wij spraken in het begin van het topic vooral over RJP, en niet direct over RJPvD, daarom werd dit opnieuw aangehaald. Kennelijk is daar een misverstand over, maar dat is het echt niet waard om je kwaad over te maken.
pi_29519896
Kortom; zo gauw het huidige topic vol is, wordt de volgende geopend in [FOT].
Moeilijker hoeft 't allemaal niet te zijn...

Sim-pel.
  dinsdag 9 augustus 2005 @ 14:13:29 #144
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_29519931
quote:
Op dinsdag 9 augustus 2005 13:42 schreef wyccie het volgende:

Hopelijk niet, dat zou niet juist zijn, want je zegt gewoon waar het op staat. Je valt niemand persoonlijk aan zonder gegronde reden. Ik kan me nog goed inhouden, maar ik begrijp heel goed dat je kwaad wordt.

Misschien is het goed als de mods even met elkaar afspreken wat en hoe. Zoals al eerder gezegd, het was goed met de veranderingen die wij aanbrachten (meer afwisselende plaatjes) en iedereen was blij, maar nu is de hel weer los. Dat klopt niet he?
Tja, makes two.
Ik vroeg me alleen af of dat dan ook op RJPvD van toepassing was (blijkt zo te zijn) en of er nog andere meningen of suggesties waren en de hel breekt los. Maar goed, het is duidelijk. Die kwade woorden waren wat mij betreft absoluut niet nodig geweest. Zal wel een verschil in benadering zijn.
pi_29519952
quote:
Op dinsdag 9 augustus 2005 14:01 schreef Natalie het volgende:

Mbt RJPvD: jullie willen het binnen C&H houden en in de huidige vorm, maar wel dezelfde regeltjes al die ook voor RJP gelden. Right?
Ik meen toch gelezen te hebben, maar wie ben ik, dat menig user van RJPvD voorstelt te verhuizen naar FOT. Ik kan me daarbij niet voorstellen dat de users van RJPvD er voor zijn dat ook daar volop naar antwoorden ge-google-d wordt. Bovendien: RJPvD met de regels van RJP is gewoon RJP.
pi_29520205
quote:
Op dinsdag 9 augustus 2005 14:13 schreef Natalie het volgende:

[..]
Ik vroeg me alleen af of dat dan ook op RJPvD van toepassing was (blijkt zo te zijn) en of er nog andere meningen of suggesties waren en de hel breekt los. Maar goed, het is duidelijk.
Hmm, jammer dat deze discussie is begonnen, want ik dacht dat het wel voor iedereen hier duidelijk was dat het vooral om RJPvD ging, de meesten die hier meegedaan hebben aan de discussie zijn ook de posters in RJPvD. En als je misschien even in ons topic had gekeken zag je dus ook dat wij de suggesties ter harte hebben genomen en andere plaatjes erin gezet hebben. We waren zelfs al vredelievend kusjes aan elkaar aan het toewerpen
  dinsdag 9 augustus 2005 @ 14:29:50 #147
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_29520217
Paar uurtjes verder, het is duidelijk dat we qua inhoud van RJP/RJPvD toch een redelijk eind uit elkaar liggen. Overigens wil ik wel benadrukken dat RJP/RJPvD er vooral is voor jullie. We gaan RJP/RJPvD dus ook niet compleet over een andere boeg gooien. Dat komt C&H niet ten goede, het topic op zich niet en jullie (en daarmee ons) ook niet.

Dit topic is dan ook niet geopend door ons om 'de grote boemannen' uit te hangen en jullie RJP/RJPvD af te nemen, alleen om te bespreken of we er iets aantoe zouden kunnen voegen waardoor het iets meer C&H wordt. Volgens jullie mening is het dat. Goed accepteer ik. Ben gisteren nogmaals de topics gaan bekijken nav dingen genoemd in dit overlegtopic en ik zie waar jullie op doelen.

Goed, nieuw voorstel: RJP en RJPvD blijft blijven in C&H in de huidige vorm maar met het verzoek aan jullie om in het achterhoofd te houden dat we in C&H zitten. Nee, ik zeg niet dat jullie dat nu niet doen, ik typ 't alleen even uit ditmaal.

Bovenstaand: een gecorrigeerde versie van waar we het eerder over eens waren.
Iedereen happy en accoord?

Naar FOT is ook prima.
Treinhomo, pos, Scrutinizer en Diaan73 vind vóór deze oplossing. In dat geval kan ik wel even voor jullie polsen bij de FOT mods.

Het is aan jullie.
RJPvD hier, of in FOT.

Uitslag hiervan, gaat geregeld worden. Dan zijn we klaar, uitgesproken en sluiten we dit topic mbt de RJP-kwestie.
pi_29520259
Ben benieuwd hoeveel notes deze soap de verschillende users heeft opgeleverd...
  dinsdag 9 augustus 2005 @ 14:35:45 #149
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_29520286
Geen
  dinsdag 9 augustus 2005 @ 14:37:49 #150
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_29520311
quote:
Op dinsdag 9 augustus 2005 14:28 schreef wyccie het volgende:

Hmm, jammer dat deze discussie is begonnen, want ik dacht dat het wel voor iedereen hier duidelijk was dat het vooral om RJPvD ging, de meesten die hier meegedaan hebben aan de discussie zijn ook de posters in RJPvD. En als je misschien even in ons topic had gekeken zag je dus ook dat wij de suggesties ter harte hebben genomen en andere plaatjes erin gezet hebben. We waren zelfs al vredelievend kusjes aan elkaar aan het toewerpen
Klinkt goeddddddddddd!
Nou, zullen we 't maar afsluiten en op die manier verder gaan dan?
pi_29520526
Als de anderen het ermee eens zijn, denk ik dus dat RJPvD niet meer naar FOT hoeft toch?
Is iedereen het ermee eens dat het dan hiermee afgesloten is?
  dinsdag 9 augustus 2005 @ 15:15:22 #152
114177 Diaan73
pi_29520722
Als de discussie nu dan ook echt duidelijk en afgelopen is, kan ik me er wel mee verenigen dat RJPvD hier blijft en niet naar FOT hoeft..... als anderen daar anders over denken, vind ik het ook prima. Het belangrijkste voor mij is dat ik RJPvD kan blijven bezoeken en daar posten. Waar het topic staat, dat maakt mij op zich niet uit.
Make love, not war ☮
pi_29521687
Ik ben het er niet mee eens. Ik stel voor dat het personenassociatiespel met RJP wordt samengevoegd en in de RJP-topic voor dummy's worden zo nu en dan foto's van toiletzetels geplaatst om ons er allemaal aan te doen herinneren dat we alle gelijk zijn.

Wie kan zich hier niet in vinden?
pi_29521966
quote:
Op dinsdag 9 augustus 2005 16:36 schreef beeer het volgende:
Ik ben het er niet mee eens. Ik stel voor dat het personenassociatiespel met RJP wordt samengevoegd en in de RJP-topic voor dummy's worden zo nu en dan foto's van toiletzetels geplaatst om ons er allemaal aan te doen herinneren dat we alle gelijk zijn.

Hou 's op met je gesneeer...
  dinsdag 9 augustus 2005 @ 17:21:57 #155
114177 Diaan73
pi_29522176
quote:

Jeetje wat een flauwe reactie, wil er verder geen woorden aan vuil maken.
Make love, not war ☮
  dinsdag 9 augustus 2005 @ 17:45:37 #156
42816 peaceman
Peace Man! ofzo...
pi_29522421
quote:

Weer een reden waarom we dus geen samenvoeging willen! Stel je toch voor dat we jouw intelectuele hoofdje provoceren met een foto van Tita Tovenaar... nee, dat zouden we niet willen...
Wij doen wel RJPvD .... misschien niet intelectueel bij tijden, maar wel reuze intelligent aangezien google niet gebruikt wordt
  Trouwste user 2022 dinsdag 9 augustus 2005 @ 18:47:35 #157
7889 tong80
Spleenheup
pi_29523197
Gooi hem in hemelsnaam naar Foto. Daar zit een mod met affiniteit met het topic en affiniteit met de users. Onder het mom van we willen het met jullie bespreken wordt er nu een topic om zeep geholpen. Hoe ik bij die conclusie kom ? Omdat de desbetreffende modjes totaal niet hebben meegekregen en hebben gelezen wat wij als standpunten heben ingevoerd. Er werden conclusies getrokken die totaal niet correspondeerden met het overleg dat we heben gevoerd.

Als je blief Fotoloog neem ons mee naar een nieuwe horizon.

dinsdag 9 augustus 2005 @ 19:37:00 #158
66444 Lord_Vetinari
pi_29524119
Tong, wat doe je zuur. Natalie heeft al verschillende keren gezegd, dat we helemaal niks van plan zijn te doen, voordat we precies weten, wat users willen en ervan denken. Dit topic is bedoeld als brainstorm, maar iedereen trekt er onmiddellijk conclusies uit en speelt de beledigde onschuld. RJP blijft gewoon staan, RJPvD voorlopig ook en een topic verplaatsen naar een forum, puur omdat de mod van dat forum er aan meedoet, is natuurlijk totaal niet aan de orde.

Er is een paar keer uitgelegd, wat het 'probleem' is wat we met RJP(vD) hebben en er is aangegeven, dat we input van de users willen over onze gedachten. Die input hebben we gekregen en daar handelen we ook naar.
  dinsdag 9 augustus 2005 @ 19:45:32 #159
42816 peaceman
Peace Man! ofzo...
pi_29524238
De enige die dat 'probleem' hebben zijn jullie. Niet wij.
  Trouwste user 2022 dinsdag 9 augustus 2005 @ 19:46:57 #160
7889 tong80
Spleenheup
pi_29524252
Ja die input hebben we gegeven. Maar wat jullie er mee doen stuit me tegen de borst.

Ook vreemd dat we het pagina's lang over RJPvD hebben gehad en jullie vervolgens melden dat dat een vergissing was omdat het over RJP zou gaan. Nou ik heb één user uit RJP gezien in deze discussie en daar gingen m'n haren recht van overeind staan. Laat die elitaire zooi lekker googlen en hun vermeende intellectualisme in hun zelf verklaarde heiligdom posten.

Het mergen van die twee topics zou iig betekenen dat Tong er niet meer zal posten en met mij 9 van de tien anderen.

En dat Fotoloog toevallig mod is van Foto doet niet ter zaken. Ik weet zeker dat er nog wel 4 subforums zijn waar ze ons, met dit briljante goedlopende voor iedereen toegankelijke topic, met open armen zullen ontvangen.

dinsdag 9 augustus 2005 @ 19:53:35 #161
66444 Lord_Vetinari
pi_29524358
Nogmaals dan: Er is nooit sprake van geweest om RJP(vD) op te heffen. We hebben erover gesproken om het te mergen met RJP, omdat het in principe hetzelfde soort topic is, en we eigenlijk van mening zijn, dat iedereen zijn lol in zo'n topic moet kunnen hebben. Dat idee hebben we hier losgelaten en uit de reacties blijkt, dat er voldoende draagvlak lijkt te zijn voor zowel RJP als RJPvD. Het enige punt waar we wel aandacht voor wilden vragen was, dat m.n. RJPvD een beetje afdwaalde van C&H, qua plaatjes. Dat lijkt door jullie te zijn opgepakt (er zijn niet alleen meer plaatjes van zangers en acteurs en zo te zien), dus dat probleem is nu ook min of meer opgelost. Voorlopig willen we de boel dus zo laten.

En de reactie van beeer was inderdaad van een bedroevend niveau. Maar ik denk niet dat zijn reactie maatgevend is voor de posters in RJP.
  dinsdag 9 augustus 2005 @ 19:57:52 #162
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_29524420
Goed, mensen, het is wel goed met dit topic.
Jullie houden RJPvD mét die bredere variatie aan plaatjes hier in C&H.
Jullie het topic, wij de gewenste variatie.
Opgelost.
Wat mij betreft zijn we dan nu klaar en gaat dit op slot.
  Trouwste user 2022 dinsdag 9 augustus 2005 @ 20:01:33 #163
7889 tong80
Spleenheup
pi_29524485
quote:
Op dinsdag 9 augustus 2005 19:53 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Dat lijkt door jullie te zijn opgepakt (er zijn niet alleen meer plaatjes van zangers en acteurs en zo te zien), dus dat probleem is nu ook min of meer opgelost. Voorlopig willen we de boel dus zo laten.
Ok maar dat Tong er niet meer post zegt je niks ?

Wat mot ik nou met een aftands kerkhof uit België ?

Ik wil Negerinnen die cultureel verantwoord zongen en acteurs die historisch van invloed zijn geweest op de vorming van de hedendaagse mens.

Of denk je dat er zonder James Dean mannen in een spijkerbroek zouden lopen en zonder Lizz Taylor Patty Brard 6 keer had kunnen scheiden.

Ik ben blij dat de bovenmeester blij is dat de leerlingen naar hem hebben geluisterd.

Maar ik haat volgzame leerlingen. Krijg je alleen maar Jan Petertjes van.

pi_29524524
Gelukkig heeft Tong80 altijd gelijk.

Die Lord was ook moderator in POL, is best een geschikte peer hoor - moet gewoon even zijn geurspoor uitzetten.
  dinsdag 9 augustus 2005 @ 20:05:06 #165
114177 Diaan73
pi_29524549
Tong... je gaat ons nu toch niet verlaten?
Make love, not war ☮
  dinsdag 9 augustus 2005 @ 20:11:10 #166
40001 fotoloog
1/250 sec. F=8
pi_29524675
quote:
Op dinsdag 9 augustus 2005 20:05 schreef Diaan73 het volgende:
Tong... je gaat ons nu toch niet verlaten?
Niet alleen tong....
  Voormalig Sport Koningin dinsdag 9 augustus 2005 @ 20:13:41 #167
35237 Nuongirl
pi_29524713
Jongens, het is nu opgelost. RJP en RJPvD blijven gewoon gescheiden
In RJPvD mét die bredere variatie aan plaatjes hier in C&H.

slotje
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')