Dit lijstje staat in de Faq, inderdaad. We zitten eigenlijk niet te wachten op nog een spelletje, maar we zouden RJC bijvoorbeeld kunnen opnemen in de wisselspelletjes ( Wie Ben IK - Waar Gebeurd - Raad Het Citaat).quote:Op zondag 7 augustus 2005 17:41 schreef Johan_de_With het volgende:
Ik vind de centrale topics wel onderhoudend, maar ik denk met weemoed terug aan de lijst die een tijdje terug (vraag me niet wanneer) werd opgesteld en waarvan nog maar weinig in vervulling is gegaan. Als ik het wel heb, omvatte die zulke onderwerpen als:
Hellenisme
Mesopotamie
Romeinse Republiek en Keizerrijk
Volle Middeleeuwen
Dat is, in eerste instantie, helemaal niet de bedoeling. Het gaat er alleen om, zoals ook in de OP gezegd, dat RJP teveel aan het afdwalen is van C&H. Het spel zelf hoort hier thuis. We zouden het alleen aardig vinden, als het wat laagdrempeliger werd (en bleef) dan het nu geworden is. Door er ook plaatjes van steden / plaatsen / gebouwen aan toe te voegen, kun je het topic weer toegankelijker maken voor nieuwelingen en zo de influx van nieuwe users stimuleren.quote:Op zondag 7 augustus 2005 17:46 schreef tong80 het volgende:
Verplaats RJP maar naar GC.
Zijn jullie gelijk verlost van het best lopende topic in jullie overvolle forum.
Daar had ik dan eerst moeten kijken.quote:Op zondag 7 augustus 2005 17:50 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Dit lijstje staat in de Faq, inderdaad.
Een wisselspelletje houdt in dat er niet gelijktijdig aan twee spelen deelgenomen kan worden?quote:We zitten eigenlijk niet te wachten op nog een spelletje, maar we zouden RJC bijvoorbeeld kunnen opnemen in de wisselspelletjes ( Wie Ben IK - Waar Gebeurd - Raad Het Citaat).
Het was geen verwijtquote:Op zondag 7 augustus 2005 17:54 schreef Johan_de_With het volgende:
[..]
Daar had ik dan eerst moeten kijken.
We doen het nu al met WBI en WG. Na de eerste WBI hebben we een WG geopend. Als die vol is gaan we weer naar WBI (of RHC, als we het daar over eens kunnen wordenquote:[..]
Een wisselspelletje houdt in dat er niet gelijktijdig aan twee spelen deelgenomen kan worden?
Idd, omdat dan maar een van de drie spelletjes loopt.quote:Op zondag 7 augustus 2005 17:54 schreef Johan_de_With het volgende:
[..]
Daar had ik dan eerst moeten kijken.
[..]
Een wisselspelletje houdt in dat er niet gelijktijdig aan twee spelen deelgenomen kan worden?
Het was niet korzelig bedoeld. Ik snap alleen niet wat er mis is met het huidige topic. Er is al een stedenraad topic bijvoorbeeld. Er zijn twee raad je plaatje topics. Eén voor zelfverklaarde intelectuelen die pronken met oude veren die alleen via google te traceren zijn, en een RJP waar mensen in worden geplaatst die je met enig historisch besef zelf kunt kennen.quote:Op zondag 7 augustus 2005 17:51 schreef Johan_de_With het volgende:
Korzelige, oudbakken one-liners mogen overigens met overmacht afgeschoten worden.
Die zin had in een ander topic gemoeten, was niet bedoeld om hier geplaatst te worden. Mijn excuses.quote:Op zondag 7 augustus 2005 18:03 schreef tong80 het volgende:
[..]
Het was niet korzelig bedoeld. Ik snap alleen niet wat er mis is met het huidige topic. Er is al een stedenraad topic bijvoorbeeld. Er zijn twee raad je plaatje topics. Eén voor zelfverklaarde intelectuelen die pronken met oude veren die alleen via google te traceren zijn, en een RJP waar mensen in worden geplaatst die je met enig historisch besef zelf kunt kennen.
Misschien is het dus een idee, om een apart historsch topic te openen met beelden van plaatsen kunstwerken etc. Maar daar is al een variant van in TTK.
Het maakt mij echt niet uit waar RJP staat. Ik heb er veel plezier in. Er zijn vaste users waar ik een band mee heb gekregen, er wordt geslowchat en geluld over meer dan alleen het plaatje. Dat weerhoudt misschien anderen ervan mee te posten. Maar ik zit in meerdere van dit soort topics, je houdt gewoon een vast aantal users dat in dat topic post. Is niet elitair ofzo, maar als je naar het aantal views kijkt zie je gewoon dat er veel in wordt gelurkt. Dat mensen geen historisch besef hebben mag je ons niet kwalijk nemenquote:Op zondag 7 augustus 2005 18:09 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Tong, dat is nu juist jet RJP probleem waar we tegenaan lopen. De ene is te elitair, de ander is niet C&H genoeg. Door er plaatjes van gebouwen aan toe te voegen en RJPvD hetzij te stoppen hetzij in overleg met de GC mods daarheen te verplaatsen, kan RJP weer een beetje in het gareel worden geschoven.
quote:Op zondag 7 augustus 2005 18:03 schreef tong80 het volgende:
Er zijn twee raad je plaatje topics. Eén voor zelfverklaarde intelectuelen die pronken met oude veren die alleen via google te traceren zijn, en een RJP waar mensen in worden geplaatst die je met enig historisch besef zelf kunt kennen.
Wat er mis is met het RJPvD in onze ogen is dat het bijna nooit meer een raakvlak heeft met Cultuur en historie. En dan kan je wel makkelijk zeggen, gooi hem dan naar GC, maar zo werkt het gewoon niet.quote:Op zondag 7 augustus 2005 18:03 schreef tong80 het volgende:
[..]
Het was niet korzelig bedoeld. Ik snap alleen niet wat er mis is met het huidige topic. Er is al een stedenraad topic bijvoorbeeld. Er zijn twee raad je plaatje topics. Eén voor zelfverklaarde intelectuelen die pronken met oude veren die alleen via google te traceren zijn, en een RJP waar mensen in worden geplaatst die je met enig historisch besef zelf kunt kennen.
Misschien is het dus een idee, om een apart historsch topic te openen met beelden van plaatsen kunstwerken etc. Maar daar is al een variant van in TTK.
Wie zegt dat we het willen stoppen ? Dat staat toch nergens ?quote:Op zondag 7 augustus 2005 18:46 schreef fotoloog het volgende:
Verplaats het maar naar GC of anders FOT,er is een vaste schare gebruikers in RJP+RJPVD
Geen raakvlak met C&Hquote:Op zondag 7 augustus 2005 18:48 schreef Nuongirl het volgende:
[..]
Wat er mis is met het RJPvD in onze ogen is dat het bijna nooit meer een raakvlak heeft met Cultuur en historie. En dan kan je wel makkelijk zeggen, gooi hem dan naar GC, maar zo werkt het gewoon niet.
De combinatie foto`s en hints werkt prima zie ik, want meestal raden ze het niet direct van de foto, maar nadat er hints zijn gegeven. Dus waarom niet die combinatie en dan plaatjes/foto`s van personen e.d die meer een raakvlak hebben met C&H ?
Ja gebouwen zal volk trekken.quote:Op zondag 7 augustus 2005 19:01 schreef Nuongirl het volgende:
Jongens, jullie lezen niet goed. We willen gewoon dat RJP toegankelijker wordt voor andere users. We hebben het niet eens over sluiten of naar een ander forum gooien.
Wat ik nu alleen maar lees is : gooi maar naar een ander forum.
Maar we willen gewoon dat jullie meedenken over hoe RJP toegankelijker te maken voor anderen, en dat het misschien ook wel een idee is om ter afwisseling, naast plaatjes van mensen, plaatjes van gebouwen e.d. te gebruiken.
Dat er geslowchat wordt is het hele probleem niet. Waar we enigszins mee in onze magen zitten is dat RJP intussen zover van het draagvlak van waar C&H voor staat aan het afwijken is, dat we willen voorkomen dat het hier straks helemaal niet meer past.quote:Op zondag 7 augustus 2005 18:55 schreef peaceman het volgende:
Ik snap het probleem niet zo. Natuurlijk er wordt redelijk wat geslowchat en ja het gaat niet altijd over gebouwen die je ooit op je schoolreis bezocht hebt of schilderijen uit het Louvre. Maar acteurs/actrices en muziek behoren ook tot C&H.
Zoals eerder gezegd: we willen RJP ook niet weghalen, alleen breder maken en meer terugbrengen naar dit forum. Dit natuurlijk in overleg en hopelijk met de medewerking van de posters.quote:Zelf zit ik pas sinds vorige maand in RJP en het is samen met personenassociatie (waarvoor je mijn inziens dezelfde discussie kan voeren) simpelweg de best lopende topics van C&H. Door deze topics heb ik bijvoorbeeld ook het topic over de atoombom ontdekt. Daar had ik anders nooit in gepost als ik die niet bij toeval door RJP was tegengekomen.
Het weghalen van RJP zal er in elk geval niet voor zorgen dat er meer kijkers komen vrees ik....
Het ideaal zou zijn om RJP en RJPvD samen te voegen. RJPvD is ontstaan uit "protest" tegen RJP, wat op een gegeven moment veel en veel te moeilijk werd. En eigenlijk had dat al een signaal moeten zijn. Het gaat niet zozeer om WIE er op de plaatjes staan maar wel wat voor soort mensen. Je kunt natuurlijk heel leuk plaatjes plaatsen van een of andere alchemist uit 1435, waar je toevallig ooit van gehoord hebt uit een boek, maar 9 van de 10 andere users zal die persoon niet kennen en ook geen idee hebben hoe hem te vinden.quote:Op zondag 7 augustus 2005 19:01 schreef fotoloog het volgende:
[..]
Geen raakvlak met C&H![]()
De meeste plaatjes die worden geplaatst,wat tong al aanhaalde, zijn van wetenschappers,muzieklegende's,vergeten acteurs etc... hoezo geen raakvlak ?
Zeg ik dat dan ?quote:Op zondag 7 augustus 2005 19:04 schreef peaceman het volgende:
Dus volgens jullie wordt RJP toegankelijker door in elk topic minstens 10 foto's kerken of cathedralen te plaatsen? In plaats van een verlaging van de drempel zal dat een verhoging van de drempel veroorzaken. Dat kun je op je vingers natellen....![]()
Ik zie je punt dat er nu soms alleen maar acteurs en muzikanten langskomen. Maar leg mij eens uit hoe je het breder maakt en laagdrempelig houdt als we allemaal ruines gaan postenquote:Op zondag 7 augustus 2005 19:05 schreef Natalie het volgende:
[..]
Dat er geslowchat wordt is het hele probleem niet. Waar we enigszins mee in onze magen zitten is dat RJP intussen zover van het draagvlak van waar C&H voor staat aan het afwijken is, dat we willen voorkomen dat het hier straks helemaal niet meer past.
In het begin is RJP in het leven geroepen als spelletje waarin dus idd plaatjes en foto's van personen e.d. gepost werden mbt tot dit forum. Intussen zijn we een beste tijd verder en is daar eigenlijk vrijwel niets meer van over. Dit vinden we jammer.
Kijk, RJP moet laagdrempelig blijven. Da's zo klaar als een klontje. De mensen die er nú zitten die moeten ook gewoon blijven. Ik geef je gelijk dat muziek en acteurs e.d. zeker hun plekje in RJP verdienen, maar het zijn soms alleen maar acteurs en muziekanten die we voorbij zien komen.
Graag zouden we dit - in overleg met de RJPers- wil bijsturen om toch weer iets meer richting het draagvlak te gaan.
Dus niet het weglaten van bepaalde soorten plaatjes, maar het toevoegen ervan.
[..]
Zoals eerder gezegd: we willen RJP ook niet weghalen, alleen breder maken en meer terugbrengen naar dit forum. Dit natuurlijk in overleg en hopelijk met de medewerking van de posters.
Met alle respect,Nataliequote:Op zondag 7 augustus 2005 19:05 schreef Natalie het volgende:
[..]
Dat er geslowchat wordt is het hele probleem niet. Waar we enigszins mee in onze magen zitten is dat RJP intussen zover van het draagvlak van waar C&H voor staat aan het afwijken is, dat we willen voorkomen dat het hier straks helemaal niet meer past.
In het begin is RJP in het leven geroepen als spelletje waarin dus idd plaatjes en foto's van personen e.d. gepost werden mbt tot dit forum. Intussen zijn we een beste tijd verder en is daar eigenlijk vrijwel niets meer van over. Dit vinden we jammer.
Kijk, RJP moet laagdrempelig blijven. Da's zo klaar als een klontje. De mensen die er nú zitten die moeten ook gewoon blijven. Ik geef je gelijk dat muziek en acteurs e.d. zeker hun plekje in RJP verdienen, maar het zijn soms alleen maar acteurs en muziekanten die we voorbij zien komen.
Graag zouden we dit - in overleg met de RJPers- wil bijsturen om toch weer iets meer richting het draagvlak te gaan.
Dus niet het weglaten van bepaalde soorten plaatjes, maar het toevoegen ervan.
[..]
Zoals eerder gezegd: we willen RJP ook niet weghalen, alleen breder maken en meer terugbrengen naar dit forum. Dit natuurlijk in overleg en hopelijk met de medewerking van de posters.
Je trekt mijn woorden nu uit zijn verband. Ik heb nergens gezegd over ruines. Ik heb alleen gezegd afwisseling. RJP is niet raad de persoon, maar raad je plaatje, dus hoeft niet perse een persoon te zijn die er moet worden geraden.quote:Op zondag 7 augustus 2005 19:07 schreef peaceman het volgende:
[..]
Ik zie je punt dat er nu soms alleen maar acteurs en muzikanten langskomen. Maar leg mij eens uit hoe je het breder maakt en laagdrempelig houdt als we allemaal ruines gaan posten![]()
Heb ik gedaan. Maar het wordt steeds lachwekkender. Waar maken jullie je druk om ?quote:
Volgens mij snap je niet helemaal wat we proberen te bereiken met dit topic.quote:Op zondag 7 augustus 2005 19:04 schreef peaceman het volgende:
Dus volgens jullie wordt RJP toegankelijker door in elk topic minstens 10 foto's kerken of cathedralen te plaatsen? In plaats van een verlaging van de drempel zal dat een verhoging van de drempel veroorzaken. Dat kun je op je vingers natellen....![]()
Ok, jullie kunnen een knipoog niet waarderen.Ik ben al weg, neem jezelf vooral serieus met je non onderwerp.quote:Op zondag 7 augustus 2005 19:11 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Tong, als je niet serieus kunt meedenken, ga dan een straatje verderop of zo.
Wat is meer raakvlak met C&H? Dat mag je me toch eens uitleggen. Schrijvers = cultuur, muzikanten = cultuur, acteurs/actrices = cultuur. Dus wat is MEER raakvlak met C&H??? Ik denk dat je bedoelt andere plaatjes dan de zojuist genoemden. Maar die andere plaatjes zijn niet meer C&H gebonden dan de muzikanten, schrijvers of acteurs.quote:Op zondag 7 augustus 2005 18:48 schreef Nuongirl het volgende:
[..]
Wat er mis is met het RJPvD in onze ogen is dat het bijna nooit meer een raakvlak heeft met Cultuur en historie. En dan kan je wel makkelijk zeggen, gooi hem dan naar GC, maar zo werkt het gewoon niet.
De combinatie foto`s en hints werkt prima zie ik, want meestal raden ze het niet direct van de foto, maar nadat er hints zijn gegeven. Dus waarom niet die combinatie en dan plaatjes/foto`s van personen e.d die meer een raakvlak hebben met C&H ?
Als je daar nog niet achter bent, dan stel ik voor dat je het topic nog eens gaat lezen voor je weer een reply plaatst. Want momenteel voegen ze weinig toe.quote:Op zondag 7 augustus 2005 19:11 schreef tong80 het volgende:
[..]
Heb ik gedaan. Maar het wordt steeds lachwekkender. Waar maken jullie je druk om ?
Nou volgens mij worden er al vaker niet alleen personen gepost maar bijv. ook bands of tv-series.quote:Op zondag 7 augustus 2005 19:11 schreef Nuongirl het volgende:
[..]
Je trekt mijn woorden nu uit zijn verband. Ik heb nergens gezegd over ruines. Ik heb alleen gezegd afwisseling. RJP is niet raad de persoon, maar raad je plaatje, dus hoeft niet perse een persoon te zijn die er moet worden geraden.
Hmm.. waarom denk je dat we RJP het liefst iets meer richting het C&H draagvlak zouden zien gaan?quote:Op zondag 7 augustus 2005 19:11 schreef -Angel- het volgende:
"Wat missen jullie in C&H?"
Kennis. In plaats van spelletjes zou het eens geweldig zijn als er mensen waren die daadwerkelijk iets weten van de geschiedenis. Om voor die spelletjes een apart subforum te maken, wel dan kun je net zo goed S&E maken. Je weet wel Spelletjes en Entertainment.
Die van mij ging niet over RJP.quote:Op zondag 7 augustus 2005 19:27 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Overigens staan we ook open voor opmerkingen die niet over RJP gaan
Dat wil ook weer niet beweren, maar ik vind wel dat de geposte plaatjes raakvlakken hebben met C&H.quote:Op zondag 7 augustus 2005 19:24 schreef Natalie het volgende:
Ik denk dat je zo álles wel 'cultuur' kunt noemen. Zelfs Metallica zal wel cultuur zijn.
Volgens mij komen we zo nergens, mensen.
Als ik het even mag samenvatten: wij vinden het eigelijk wel erg algemeen, maar de posters die vinden het op en top C&H, right?
Open als mod eens een leuk topic.quote:Op zondag 7 augustus 2005 19:27 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Overigens staan we ook open voor opmerkingen die niet over RJP gaan
Dit meen je toch niet he ?quote:Op zondag 7 augustus 2005 19:33 schreef tong80 het volgende:
[..]
Open als mod eens een leuk topic.
Je ziet ze nooit die mods. Behalve nu zitten ze op elkaars rug om te ondersteunen wat niet te dragen is.
Waarom reageren jullie hier eigenlijk niet op?quote:Op zondag 7 augustus 2005 19:23 schreef peaceman het volgende:
Ik snap ook niet dat jullie nu ineens hier over beginnen. Sinds de weken dat ik in RJP gepost heb, heb ik nimmer een mod een opmerking zien maken over het gebrek aan andere C&H in het topic. Dat hebben jullie nagelaten. En ook hadden jullie zelf actief mee kunnen doen en hadden daarmee ook het soort plaatjes meer kunnen sturen.
Wij willen liever ook niet dat het topic naar GC gaat, daarom vragen wij jullie actief mee te denken, maar het lijkt wel alsof jullie ons tegenwerken. RJP is hier geboren, en zal hopenlijk nog heel lang hier doorgaan.quote:Op zondag 7 augustus 2005 19:39 schreef wyccie het volgende:
Ik zou het trouwens wel jammer vinden als RJP/RJPvD verplaatst wordt (naar GC?). Ik raad liever plaatjes van historische mensen dan van types auto's (ik verzin maar wat).
Zie je snapt me wel gelukkigquote:Vaak als ik een plaatje zocht om te posten, dacht ik bij mezelf ook wel dat ik erg vaak muzikanten of acteurs koos. Gewoon omdat ik die mensen beter ken dan atoomfysica. Maar ik heb steeds vaker in mijn achterhoofd dat het hier om een topic in C&H gaat als ik een plaatje post, omdat ik heel goed begrijp waarom de mods het gevoel hebben dat het teveel richting ftr/muz gaat. Trouwens, er worden heel veel kinderseries gevraagd (die ik allemaal niet ken), dat vind ik echt wel C&H.
Dat is idd ontopicquote:Ik bedacht me net dat gebouwen niet alleen maar kastelen en ruïnes hoeven te zijn. Volgens mij zijn musea ook vaak goed te herkennen, en dat is toch zeker C&H genoeg?![]()
Sorry dat ik even koffie ging pakken en afwassenquote:Op zondag 7 augustus 2005 20:01 schreef Diaan73 het volgende:
en toen werd het stil.....
Was niet persoonlijk bedoeld maar vond het ineens erg stil worden.... en tja dat moet natuurlijk ook gebeuren.quote:Op zondag 7 augustus 2005 20:10 schreef Nuongirl het volgende:
[..]
Sorry dat ik even koffie ging pakken en afwassen![]()
Dat is dan een verschil van meningquote:Op zondag 7 augustus 2005 20:16 schreef Diaan73 het volgende:
Er wordt toch ook niet gezegd dat het er niet bij kan... dat kan natuurlijk altijd. Er wordt nu voornamelijk beweerd dat RJPvD te algemeen is.... en dat vinden wij niet. In ieder geval ik vind dat niet.
Tja dat kan idd. Met die afwisseling is op zich niets mis mee, maar moet niet opgelegd worden. En ik denk dat iedereen probeert plaatjes af te wisselen, de ene keer een acteur dan weer een zanger etc. En ja een plaatje van een gebouw oid zou er ook bij kunnen ja.quote:Op zondag 7 augustus 2005 20:20 schreef Nuongirl het volgende:
[..]
Dat is dan een verschil van mening
Maar wat is er mis met die afwisseling die we voorstelde ? Niets toch ?
tsss dit is echt te flauw voor woorden aan het worden...quote:Op zondag 7 augustus 2005 20:22 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Een opmerking in het toipic zelf kan natuurlijk niet. Dan was deze discussie daar gevoerd en dat is way off topic.
quote:Op zondag 7 augustus 2005 20:22 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Een opmerking in het toipic zelf kan natuurlijk niet. Dan was deze discussie daar gevoerd en dat is way off topic.
Dat je er nog serieus op in gaat.quote:Op zondag 7 augustus 2005 20:25 schreef peaceman het volgende:
[..]
tsss dit is echt te flauw voor woorden aan het worden...![]()
doe dan actief mee..en waarom mag het niet? slowchat gebeurt er genoeg! En ga ons dan in elk geval niet wijsmaken dat wij het niet goed doen....die suggestie werd namelijk wel gedaan!
je hebt gelijk...zinloosquote:
Waarom werd er dan in een van de vorige RJP`s een foto van Dagonet genegeerd ? Was ie te moelijk of zo ?quote:Op zondag 7 augustus 2005 20:19 schreef tong80 het volgende:
Zie je snapt me wel gelukkig Slowchat in de topics maakt ons niet uit. Maar zoals het gewoon soms erg vaak gaat is dat het gewoon idd een topic die bijv meer in muziek of ftr zou plaats horen. Leuk die oude tekenseries of oude artiesten, maar wat is er mis met wat meer afwisseling met oude presidenten, uitvinders, adel etc etc
Je bent echt niet op de hoogte. Heb je ooit een hele thread gezien er staan meer oude presidenten in dan er ooit dood worden geschoten.
En de uitvinder van de paperclip is al lang langs gekomen.
Volgens mij is die later nog geraden, maar soms als een foto te lang openstaat of de poster is er niet meer, dan gaan we gewoon verder... en als de poster weer online is, kan hij hem gewoon weer posten. En we hebben nog wel veel meer moeilijke plaatjes gehad hoor.quote:Op zondag 7 augustus 2005 20:32 schreef Nuongirl het volgende:
[..]
Waarom werd er dan in een van de vorige RJP`s een foto van Dagonet genegeerd ? Was ie te moelijk of zo ?
Daar ging het ons enkel en alleen om, afwisseling dusquote:Op zondag 7 augustus 2005 20:41 schreef wyccie het volgende:
De meesten posten nu ook andere dingen behalve acteurs en muzikanten, dat gaat prima en iedereen is er tevreden mee toch? Nou, zullen we dan alsjeblieft niet meer zo onaardig doen?
Laten we het erop houden dat alles een misverstandje was.
quote:
Maar zo stond het er niet... Lees je eigen post maar eens terug, waarin je begint en nu doe ik aan copy paste:quote:Op zondag 7 augustus 2005 20:47 schreef Nuongirl het volgende:
[..]
Daar ging het ons enkel en alleen om, afwisseling dus
Ja mijn punt was ook dat er teveel negerinnen werden gepost. Belgen wil ik zien, of blanke Nigerianen.quote:Op zondag 7 augustus 2005 20:47 schreef Nuongirl het volgende:
[..]
Daar ging het ons enkel en alleen om, afwisseling dus
Waar denk je zelf, dat het aan ligt?quote:Op zondag 7 augustus 2005 20:30 schreef iteejer het volgende:
Geheel offtopic, en ook nog zonder plaatje, maar desalniettemin wil ik even zeggen dat ik met grote verbazing sta te kijken hoe zeer men zelfs in dit forum eerder op zoek is naar conflicten dan naar overeenstemming.
De achtergronden van het absolute ik-tijdperk zullen absoluut paralellen hebben in onze subcultuur. Oorzaak/gevolg doet er dan niet toe, het is te zeer vervlochten.quote:Op zondag 7 augustus 2005 21:13 schreef -Angel- het volgende:
Waar denk je zelf, dat het aan ligt?
Kan een interessante discussie worden........in WFL of R&Pquote:Op zondag 7 augustus 2005 21:23 schreef iteejer het volgende:
[..]
De achtergronden van het absolute ik-tijdperk zullen absoluut paralellen hebben in onze subcultuur. Oorzaak/gevolg doet er dan niet toe, het is te zeer vervlochten.
Sommigen zeggen dat het door de houding van de crew komt. Maar als er iets aan de hand is wat de users ver-ikt, dan zal dat uiteraard ook gelden voor de crew. Dat zijn immers ook users.
Het fenomeen interesseert me
Weet je waar het naar mijn mening aan legt, nu juist in het feit dat sommige moderators zich ook als users gedragen. Sommige staan te veel op de voorgrond. Wat bedoel ik daarmee, wel naast dit forum bezoek ik ook wel eens andere forums. En wat mij vooral opvalt is dat ik daar nog ineens niet weet wie de moderators zijn. Terwijl ze wel aanwezig zijn, hier kan ik zo 10 uit mijn hoofd opnoemen. Echter moet ook gezegd de users daar zijn wat minder geneigd om allerlei dingen uit te halen. Dit ligt volgens mij aan de nationaliteit, ik weet niet wat het is maar Nederlanders hebben altijd de drang om nadrukkelijk aanwezig te zijn.quote:
-Angel-quote:Op zondag 7 augustus 2005 21:43 schreef -Angel- het volgende:
Als toevoeging, het zou een goede zaak zijn als elke moderator zijn account slechts "zakelijk" gaat gebruiken. En voor het dagelijks gebruik een kloon aanmaakt. En als moderator wat formeler optreedt, dus niet "hoeren tyfus hier gaan een slot op", maar "Dit topic is gesloten, ...".
Nee, eigenlijk nietquote:Op zondag 7 augustus 2005 21:44 schreef Nuongirl het volgende:
-Angel-
Dit is niet echt iets voor C&H he ?
Voor RJPVD wel ja; desbetreffend plaatje had veel beter in RJP gepost kunnen worden.quote:Op zondag 7 augustus 2005 20:32 schreef Nuongirl het volgende:
Waarom werd er dan in een van de vorige RJP`s een foto van Dagonet genegeerd ? Was ie te moelijk of zo ?
Nee, dat is dus niet zo. We liggen veel dichter bij elkaar dan je denkt. Jullie zouden graag zien dat wij ook wat andere plaatjes posten van bijvoorbeeld gebouwen/kunstwerken. Prima! Meer variatie! Wat inmiddels al gebeurt.quote:Op maandag 8 augustus 2005 10:15 schreef Natalie het volgende:
Paar uurtjes verder, het is duidelijk dat we qua inhoud van RJP toch een redelijk eind uit elkaar liggen
Een stuk beter en vriendelijkerquote:. Overigens wil ik wel benadrukken dat RJP er vooral is voor jullie. We gaan RJP dus ook niet compleet over een andere boeg gooien. Dat komt C&H niet ten goede, het topic op zich niet en jullie (en daarmee ons) ook niet.
Dit topic is dan ook niet geopend door ons om 'de grote boemannen' uit te hangen en jullie RJP af te nemen, alleen om te bespreken of we er iets aantoe zouden kunnen voegen waardoor het iets meer C&H wordt. Volgens jullie mening is het dat. Goed accepteer ik. Ben gisteren nogmaals de topics gaan bekijken nav dingen genoemd in dit overlegtopic en ik zie waar jullie op doelen.
Goed, nieuw voorstel: RJP blijft in C&H in de huidige vorm maar met het verzoek aan jullie om in het achterhoofd te houden dat we in C&H zitten. Nee, ik zeg niet dat jullie dat nu niet doen, ik typ 't alleen even uit ditmaal.
RJPvD mag -wat ons betreft- samen met RJP omdat het als het ware hetzelfde is, alleen RJPvD is zó laagdrempelig dat het in principe ook in een andere fora prima zou passen.
Hoe klinkt dit?
We moesten er alleen via een omweg komenquote:Op maandag 8 augustus 2005 10:46 schreef peaceman het volgende:
[..]
Nee, dat is dus niet zo. We liggen veel dichter bij elkaar dan je denkt. Jullie zouden graag zien dat wij ook wat andere plaatjes posten van bijvoorbeeld gebouwen/kunstwerken. Prima! Meer variatie! Wat inmiddels al gebeurt.
[..]
Kijk nu zijn we aangekomen waar we allemaal willen, toch?quote:Op maandag 8 augustus 2005 10:47 schreef Nuongirl het volgende:
[..]
We moesten er alleen via een omweg komen
Aangezien wij jullie niet begrepen en ws andersom/
inderdaadquote:Op maandag 8 augustus 2005 10:48 schreef peaceman het volgende:
[..]
Kijk nu zijn we aangekomen waar we allemaal willen, toch?![]()
Dat laatste zegt ook niemandquote:Op maandag 8 augustus 2005 10:56 schreef Diaan73 het volgende:
Ik sluit me erbij aan.... en de discussie heeft in ieder geval opgeleverd dat er nu ook andere plaatjes worden gepost. Wat een leuke aanvulling is. En ja we hebben daarvoor wel even een omweg moeten maken, maar dat is niet erg. Het is en blijft een leuk en gezellig topic!
Nee dat weet ik en beweer ik ook niet, ik wilde het gewoon even benadrukken....quote:Op maandag 8 augustus 2005 10:59 schreef Nuongirl het volgende:
[..]
Dat laatste zegt ook niemand
Zelfs ik lurk er![]()
Magraten... zonder Lquote:
Ik zou persoonlijk RJPvD en RJP niet samenvoegen. Het zijn beiden toch heel aparte topics en de bezoekers daar verschillen ook nog weleens. Doordat RJP voor sommige (waaronder ik) te moeilijk is, vind ik het leuk om te vertoeven in het laagdrempelige RJPvD. Bezoekers van RJP vinden waarschijnlijk (denk ik) RJPvD niet moeilijk of interessant genoeg. Ik zou ze zeker gescheiden houden. Als jullie dan vinden dat RJPvD niet thuishoort in C&H, dan moet je hem verplaatsen.quote:Op dinsdag 9 augustus 2005 10:15 schreef Natalie het volgende:
Wat L_V zegt
Geef het vooral aan, want ook de FAQ zal worden aangepast op korte termijn, dus als er nog iets is wat jullie graag anders zouden willen zien, laat het vooral weten.
Mbt RJP: die blijft natuurlijk, gaan twijfel over mogelijk. Die hoort hier, die blijft hier.
RJPvD, die wilden we eventueel bij RJP voegen of misschien verplaatsen. Heeft iemand voorkeuren of suggesties op dit gebied?
We willen, in overleg met jullie, bekijken of de mogelijkheid bestaat om de twee eventueel samen te voegen. Het gaat nu dus niet om het bestaansrecht of de inhoud van RJPvD, want daar zijn we het wel allemaal over eens.quote:Op dinsdag 9 augustus 2005 10:54 schreef peaceman het volgende:
Ik dacht dat we er uit waren, blijkbaar heb ik toch iets gemist?
De inhoud is toch bekend en is al discussie over gevoerd. Wat betreft het lopen van de spelletjes RJPvD is volgens een zeer goedlopend topic net als RJP. Maar ieder met grotendeels hun eigen bezoekers/posters.quote:Op dinsdag 9 augustus 2005 11:09 schreef Natalie het volgende:
De achterliggende gedachte is idd ook om kijken hoe het zit met het bestaansrecht en of ze eventueel ook samen (als ik bij elkaar gevoegd) zouden kunnen bestaan. Daarvoor komen we vooral bij de posters zelf, omdat die het als geen ander weten en ons ook kunnen vertellen waarom of waarom niet.
Er staan niet te veel topics in C&H (er staan nooit teveel topics), het is meer dat we proberen een overzicht te krijgen van het aantal spelletjes, hoe deze lopen, en of het qua inhoud nog wel hier past.
Een topic heeft mijn inziens bestaansrecht als er voldoende in gepost wordt en de link met C&H niet verloren gaat. Kortom: houden zo.quote:Op dinsdag 9 augustus 2005 11:09 schreef Natalie het volgende:
De achterliggende gedachte is idd ook om kijken hoe het zit met het bestaansrecht en of ze eventueel ook samen (als ik bij elkaar gevoegd) zouden kunnen bestaan. Daarvoor komen we vooral bij de posters zelf, omdat die het als geen ander weten en ons ook kunnen vertellen waarom of waarom niet.
Er staan niet te veel topics in C&H (er staan nooit teveel topics), het is meer dat we proberen een overzicht te krijgen van het aantal spelletjes, hoe deze lopen, en of het qua inhoud nog wel hier past.
Spijker op de kop. Ik vind namelijk dat er in een forum geen onderscheid moet zijn. Het moet mogelijk zijn om 1 RJP te maken met voor 'elck wat wils'. Door RJP en RJPvD samen te voegen denk ik, dat je ook meer interactie tussen de posters van de beide aparte topics krijgt en dat zou best eens een positieve weerslag kunnen hebben op C&H als geheel.quote:Op dinsdag 9 augustus 2005 10:48 schreef Diaan73 het volgende:
[..]
Doordat RJP voor sommige (waaronder ik) te moeilijk is, vind ik het leuk om te vertoeven in het laagdrempelige RJPvD. Bezoekers van RJP vinden waarschijnlijk (denk ik) RJPvD niet moeilijk of interessant genoeg.
Ik denk dat dat theoretisch heel mooi is, maar in de praktijk niet gaat gebeuren. Als het te moeilijk is, haken mensen af en als het te makkelijk is, zullen er ook mensen afhaken, maar dat is mijn inschatting. En daarbij er is natuurlijk niet voor niets ooit een apart topic voor RJPvD ontstaan.quote:Op dinsdag 9 augustus 2005 12:09 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Spijker op de kop. Ik vind namelijk dat er in een forum geen onderscheid moet zijn. Het moet mogelijk zijn om 1 RJP te maken met voor 'elck wat wils'. Door RJP en RJPvD samen te voegen denk ik, dat je ook meer interactie tussen de posters van de beide aparte topics krijgt en dat zou best eens een positieve weerslag kunnen hebben op C&H als geheel.
Ik ben absoluut niet voor een samenvoeging met de buren, hoe graag ik ze ook magquote:Op dinsdag 9 augustus 2005 12:30 schreef Natalie het volgende:
(...) Maar zover ik begrijp zijn er zowel mensen vóór een samenvoeging met RJP en mensen voor aparte topics ivm de moeilijkheidsgraad.
Zeg ik dit goed?
Volgens mij ben je de enigequote:Op dinsdag 9 augustus 2005 12:30 schreef Natalie het volgende:
Maar zover ik begrijp zijn er zowel mensen vóór een samenvoeging met RJP
Gooi RJPVD alsjeblieft met een rotgang naar [FOT].quote:Op dinsdag 9 augustus 2005 12:23 schreef Scrutinizer het volgende:
RJP en RJPvD samenvoegen betekent in de praktijk dat je één van de twee opheft. De gebruikers van RJP zullen de plaatjes van RJPvD ver beneden hun stand vinden. De gebruikers van RJPvD houden meer van toegankelijke spelletjes zonder gebruik te maken van Google.
Draai er dan gewoon niet om heen en doe nu wat jullie eigenlijk willen en hef RJPvD vandaag nog op. Dat is de bedoeling toch?
Daar is THquote:Op dinsdag 9 augustus 2005 12:49 schreef Treinhomo het volgende:
[..]
Gooi RJPVD alsjeblieft met een rotgang naar [FOT].
Dan komt het topic tenminste onder de hoede van een moderator die affiniteit met het spelleke en de hele rim-ram eromheen heeft.
quote:Op zondag 7 augustus 2005 18:51 schreef Nuongirl het volgende:
En de makkelijkste uitweg is idd naar een ander forum gooien, maar dat willen we niet, en daarom vragen we ook jullie input.
quote:
Kan het nóg leukerquote:.....en nog leuker....
Tja; je wordt natuurlijk niet zomaar RJPVD pimp...quote:met de juiste oplossing
Inderdaad. Ik wil niet dat die verstandelijk achtergebleven primaten onze rustige topic komen verstoren. Ik weet al waar dat op gaat uitlopen: levende mensen in RJP.quote:Op dinsdag 9 augustus 2005 12:40 schreef Scrutinizer het volgende:
Volgens mij ben je de enige
Misschien kan Natalie voor je tag-je zorgen.quote:
En jouw reactie illustreert duidelijk de zelfverklaarde verhevenheid die wij in RJPvD liever niet zien.quote:Op dinsdag 9 augustus 2005 13:21 schreef beeer het volgende:
[..]
Inderdaad. Ik wil niet dat die verstandelijk achtergebleven primaten onze rustige topic komen verstoren. Ik weet al waar dat op gaat uitlopen: levende mensen in RJP..
Dat je niet wilt dat RJP en RJPvD samengaan, snap ik heel goed. Maar om de bezoekers/posters nu verstandelijk achtergebleven primaten te noemen, gaat me wel heel ver. Het is een kwestie van andere interesses en het heeft niets met (achtergebleven) verstand oid te maken.quote:Op dinsdag 9 augustus 2005 13:21 schreef beeer het volgende:
[..]
Inderdaad. Ik wil niet dat die verstandelijk achtergebleven primaten onze rustige topic komen verstoren. Ik weet al waar dat op gaat uitlopen: levende mensen in RJP..
'k wacht wel geduldig op de dag dat tong80 FA wordt...quote:Op dinsdag 9 augustus 2005 13:23 schreef Scrutinizer het volgende:
Misschien kan Natalie voor je tag-je zorgen.Zij is per slot van rekening Forum-Administrator
![]()
quote:Op dinsdag 9 augustus 2005 13:21 schreef beeer het volgende:
[..]
Hopelijk niet, dat zou niet juist zijn, want je zegt gewoon waar het op staat. Je valt niemand persoonlijk aan zonder gegronde reden. Ik kan me nog goed inhouden, maar ik begrijp heel goed dat je kwaad wordt.quote:
Lijkt mij ookquote:Op dinsdag 9 augustus 2005 13:36 schreef Scrutinizer het volgende:
Ik stem voor een verhuizing naar [FOT]
Fotoloog heeft zich daarvoor ook al uitgesproken dus het lijkt dat we daar wèl welkom zijn.
Van bewust, van bewust en van bewust.quote:Op dinsdag 9 augustus 2005 12:23 schreef Scrutinizer het volgende:
RJP en RJPvD samenvoegen betekent in de praktijk dat je één van de twee opheft. De gebruikers van RJP zullen de plaatjes van RJPvD ver beneden hun stand vinden. De gebruikers van RJPvD houden meer van toegankelijke spelletjes zonder gebruik te maken van Google.
Wie weet moet je het topic nog eens lezen.quote:Draai er dan gewoon niet om heen en doe nu wat jullie eigenlijk willen en hef RJPvD vandaag nog op. Dat is de bedoeling toch?
quote:Op dinsdag 9 augustus 2005 13:36 schreef Scrutinizer het volgende:
Ik stem voor een verhuizing naar [FOT]
Fotoloog heeft zich daarvoor ook al uitgesproken dus het lijkt dat we daar wèl welkom zijn.
Ik heb genoeg meningen gelezen...jij niet?..., zie boven...quote:Op dinsdag 9 augustus 2005 13:44 schreef Natalie het volgende:
[..]
Van bewust, van bewust en van bewust.
Echter, het vragen naar de mening van de rest lijkt me een beter idee [..]
Nu moet je ophouden...ik word zelfs boos.quote:Wie weet moet je het topic nog eens lezen.
Het lijkt niet uit te maken wat onze mening is. Je vat het tenslotte op een zodanige wijze samen dat het in jouw straatje past. Wie waren ook al weer die users die vóór samenvoeging van beide topics waren?quote:Op dinsdag 9 augustus 2005 13:44 schreef Natalie het volgende:
[..]
Van bewust, van bewust en van bewust.
Echter, het vragen naar de mening van de rest lijkt me een beter idee dat het zomaar klakkeloos aannemen. Verleden heeft uitgewezen dat als er íets is wat niet werkt, het dát wel is.
Wie weet. [insert middlefinger-smilie here]quote:Wie weet moet je het topic nog eens lezen.
We hebben steeds (en geven eigenlijk aan een stuk door) aan dat we RJP juist voor C&H willen behouden. Even hiervoor zijn we tot enige overeenstemming gekomen. Daar houden we ons in deze ook aan. Dus wie zegt dat we geen spelletjes willen.quote:Op dinsdag 9 augustus 2005 13:31 schreef peaceman het volgende:
Waar zijn jullie als Mods eigenlijk mee bezig? Vind je de spelletjes RJP en RJPvD niet in C&H horen? Gooi het dan ergens anders neer, maar speel dan open kaart. Zonder deze topics wordt C&H een stuk stiller en zal er wellicht ook een mod minder nodig zijn.
Nee, we willen de mogelijkheid bespreken.quote:Bovendien lezen jullie niet goed. JULLIE willen het samenvoegen, wij niet.
Er is niets besloten en er wordt ook helemaal niets doorgedrukt zonder dat beide partijen het ermee eens zijn. Wat voor goeds zou dat C&H, het topic, jullie of ons brengen? Niets, alleen kwade blikken, vertrekkende users en daar worden de spelletjestopics nu niet veel beter van.quote:Maar het lijkt erop alsof jullie al besloten hebben. Druk het dan door. Dan zijn deze zinloze discussies afgelopen.
Nee, het zou pas machtsmisbruik zijn als we iets gingen doordrukken zonder de overleggen. Ik snap dus ook niet waarom je daar twee punten hiervoor op aanstuurtquote:Het lijkt alleen wel op machtsmisbruik.
Jeps, door mij en neuh, waarom zou je op tenen gaan staan? Eindelijk willen we toch allemaal hetzelfde: overeenstemming over de topics in kwestie? Ik had niet de indruk dat we mbt RJPvD al klaar waren, wat helaas weer het nodige gerommel tot gevolg heeft, zoals dit topic eerder ook begon.quote:Ongetwijfeld zal ik nu wel op een paar tenen gaan staan, maar dat kan me niet schelen. Iedereen dacht dat de discussie afgelopen was, tot het vandaag ineens weer opgerakeld werd door 1 van jullie.
Eens zien waar we nu overeenstemming over hebben:quote:Verder werd er de suggestie gewekt dat er een 50-50 situatie was. Als je dat leest, kan ik alleen maar concluderen dat er gelezen wordt wat bij de plannen van de mods past.
Nee, dat zou machtsmisbruik zijn.quote:Zet het dan door en anders zo houden en niet meer over lullen.
Inderdaad. Het geval wil echter dat ik niemand beschuldig van het maken van misbruik. Vergeet dan niet. Hoewel ik het je niet kwalijk neem. Het zou echter fijn zijn als je ons niet als vijanden ziet, maar als groepje mensen wat het beste wil voor C&H, en ja, soms doe je dan bepaalde voorstellen. We hebben echt niet de illusie dat deze allemaal goed vallen en verwachten al helemaal niet dat iedereen het ermee eens is.quote:De lol wordt in elk geval wel verziekt!![]()
Neuh, waarom zou je? Omdat je je topic verdedigt? Dat zou ik in jou plaats zws ook doen.quote:krijgt nu vast een waarschuwing
Wij spraken in het begin van het topic vooral over RJP, en niet direct over RJPvD, daarom werd dit opnieuw aangehaald. Kennelijk is daar een misverstand over, maar dat is het echt niet waard om je kwaad over te maken.quote:Op dinsdag 9 augustus 2005 13:51 schreef pos het volgende:
Ik heb genoeg meningen gelezen...jij niet?..., zie boven...
Nu moet je ophouden...ik word zelfs boos.
Misschien moet jij het topic nog eens doorlezen.![]()
Tja, makes two.quote:Op dinsdag 9 augustus 2005 13:42 schreef wyccie het volgende:
Hopelijk niet, dat zou niet juist zijn, want je zegt gewoon waar het op staat. Je valt niemand persoonlijk aan zonder gegronde reden. Ik kan me nog goed inhouden, maar ik begrijp heel goed dat je kwaad wordt.
Misschien is het goed als de mods even met elkaar afspreken wat en hoe. Zoals al eerder gezegd, het was goed met de veranderingen die wij aanbrachten (meer afwisselende plaatjes) en iedereen was blij, maar nu is de hel weer los. Dat klopt niet he?
Ik meen toch gelezen te hebben, maar wie ben ik, dat menig user van RJPvD voorstelt te verhuizen naar FOT. Ik kan me daarbij niet voorstellen dat de users van RJPvD er voor zijn dat ook daar volop naar antwoorden ge-google-d wordt. Bovendien: RJPvD met de regels van RJP is gewoon RJP.quote:Op dinsdag 9 augustus 2005 14:01 schreef Natalie het volgende:
Mbt RJPvD: jullie willen het binnen C&H houden en in de huidige vorm, maar wel dezelfde regeltjes al die ook voor RJP gelden. Right?
Hmm, jammer dat deze discussie is begonnen, want ik dacht dat het wel voor iedereen hier duidelijk was dat het vooral om RJPvD ging, de meesten die hier meegedaan hebben aan de discussie zijn ook de posters in RJPvD. En als je misschien even in ons topic had gekeken zag je dus ook dat wij de suggesties ter harte hebben genomen en andere plaatjes erin gezet hebben. We waren zelfs al vredelievend kusjes aan elkaar aan het toewerpenquote:Op dinsdag 9 augustus 2005 14:13 schreef Natalie het volgende:
[..]
Ik vroeg me alleen af of dat dan ook op RJPvD van toepassing was (blijkt zo te zijn) en of er nog andere meningen of suggesties waren en de hel breekt los. Maar goed, het is duidelijk.
quote:Op dinsdag 9 augustus 2005 14:28 schreef wyccie het volgende:
Hmm, jammer dat deze discussie is begonnen, want ik dacht dat het wel voor iedereen hier duidelijk was dat het vooral om RJPvD ging, de meesten die hier meegedaan hebben aan de discussie zijn ook de posters in RJPvD. En als je misschien even in ons topic had gekeken zag je dus ook dat wij de suggesties ter harte hebben genomen en andere plaatjes erin gezet hebben. We waren zelfs al vredelievend kusjes aan elkaar aan het toewerpen
Hou 's op met je gesneeer...quote:Op dinsdag 9 augustus 2005 16:36 schreef beeer het volgende:
Ik ben het er niet mee eens. Ik stel voor dat het personenassociatiespel met RJP wordt samengevoegd en in de RJP-topic voor dummy's worden zo nu en dan foto's van toiletzetels geplaatst om ons er allemaal aan te doen herinneren dat we alle gelijk zijn.
Wie kan zich hier niet in vinden?
Jeetje wat een flauwe reactie, wil er verder geen woorden aan vuil maken.quote:Op dinsdag 9 augustus 2005 16:36 schreef beeer het volgende:
Ik ben het er niet mee eens. Ik stel voor dat het personenassociatiespel met RJP wordt samengevoegd en in de RJP-topic voor dummy's worden zo nu en dan foto's van toiletzetels geplaatst om ons er allemaal aan te doen herinneren dat we alle gelijk zijn.
quote:Op dinsdag 9 augustus 2005 16:36 schreef beeer het volgende:
Ok maar dat Tong er niet meer post zegt je niks ?quote:Op dinsdag 9 augustus 2005 19:53 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Dat lijkt door jullie te zijn opgepakt (er zijn niet alleen meer plaatjes van zangers en acteurs en zo te zien), dus dat probleem is nu ook min of meer opgelost. Voorlopig willen we de boel dus zo laten.
Niet alleen tong....quote:Op dinsdag 9 augustus 2005 20:05 schreef Diaan73 het volgende:
Tong... je gaat ons nu toch niet verlaten?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |