Dat er geslowchat wordt is het hele probleem niet. Waar we enigszins mee in onze magen zitten is dat RJP intussen zover van het draagvlak van waar C&H voor staat aan het afwijken is, dat we willen voorkomen dat het hier straks helemaal niet meer past.quote:Op zondag 7 augustus 2005 18:55 schreef peaceman het volgende:
Ik snap het probleem niet zo. Natuurlijk er wordt redelijk wat geslowchat en ja het gaat niet altijd over gebouwen die je ooit op je schoolreis bezocht hebt of schilderijen uit het Louvre. Maar acteurs/actrices en muziek behoren ook tot C&H.
Zoals eerder gezegd: we willen RJP ook niet weghalen, alleen breder maken en meer terugbrengen naar dit forum. Dit natuurlijk in overleg en hopelijk met de medewerking van de posters.quote:Zelf zit ik pas sinds vorige maand in RJP en het is samen met personenassociatie (waarvoor je mijn inziens dezelfde discussie kan voeren) simpelweg de best lopende topics van C&H. Door deze topics heb ik bijvoorbeeld ook het topic over de atoombom ontdekt. Daar had ik anders nooit in gepost als ik die niet bij toeval door RJP was tegengekomen.
Het weghalen van RJP zal er in elk geval niet voor zorgen dat er meer kijkers komen vrees ik....
Het ideaal zou zijn om RJP en RJPvD samen te voegen. RJPvD is ontstaan uit "protest" tegen RJP, wat op een gegeven moment veel en veel te moeilijk werd. En eigenlijk had dat al een signaal moeten zijn. Het gaat niet zozeer om WIE er op de plaatjes staan maar wel wat voor soort mensen. Je kunt natuurlijk heel leuk plaatjes plaatsen van een of andere alchemist uit 1435, waar je toevallig ooit van gehoord hebt uit een boek, maar 9 van de 10 andere users zal die persoon niet kennen en ook geen idee hebben hoe hem te vinden.quote:Op zondag 7 augustus 2005 19:01 schreef fotoloog het volgende:
[..]
Geen raakvlak met C&H![]()
De meeste plaatjes die worden geplaatst,wat tong al aanhaalde, zijn van wetenschappers,muzieklegende's,vergeten acteurs etc... hoezo geen raakvlak ?
Zeg ik dat dan ?quote:Op zondag 7 augustus 2005 19:04 schreef peaceman het volgende:
Dus volgens jullie wordt RJP toegankelijker door in elk topic minstens 10 foto's kerken of cathedralen te plaatsen? In plaats van een verlaging van de drempel zal dat een verhoging van de drempel veroorzaken. Dat kun je op je vingers natellen....![]()
Ik zie je punt dat er nu soms alleen maar acteurs en muzikanten langskomen. Maar leg mij eens uit hoe je het breder maakt en laagdrempelig houdt als we allemaal ruines gaan postenquote:Op zondag 7 augustus 2005 19:05 schreef Natalie het volgende:
[..]
Dat er geslowchat wordt is het hele probleem niet. Waar we enigszins mee in onze magen zitten is dat RJP intussen zover van het draagvlak van waar C&H voor staat aan het afwijken is, dat we willen voorkomen dat het hier straks helemaal niet meer past.
In het begin is RJP in het leven geroepen als spelletje waarin dus idd plaatjes en foto's van personen e.d. gepost werden mbt tot dit forum. Intussen zijn we een beste tijd verder en is daar eigenlijk vrijwel niets meer van over. Dit vinden we jammer.
Kijk, RJP moet laagdrempelig blijven. Da's zo klaar als een klontje. De mensen die er nú zitten die moeten ook gewoon blijven. Ik geef je gelijk dat muziek en acteurs e.d. zeker hun plekje in RJP verdienen, maar het zijn soms alleen maar acteurs en muziekanten die we voorbij zien komen.
Graag zouden we dit - in overleg met de RJPers- wil bijsturen om toch weer iets meer richting het draagvlak te gaan.
Dus niet het weglaten van bepaalde soorten plaatjes, maar het toevoegen ervan.
[..]
Zoals eerder gezegd: we willen RJP ook niet weghalen, alleen breder maken en meer terugbrengen naar dit forum. Dit natuurlijk in overleg en hopelijk met de medewerking van de posters.
Met alle respect,Nataliequote:Op zondag 7 augustus 2005 19:05 schreef Natalie het volgende:
[..]
Dat er geslowchat wordt is het hele probleem niet. Waar we enigszins mee in onze magen zitten is dat RJP intussen zover van het draagvlak van waar C&H voor staat aan het afwijken is, dat we willen voorkomen dat het hier straks helemaal niet meer past.
In het begin is RJP in het leven geroepen als spelletje waarin dus idd plaatjes en foto's van personen e.d. gepost werden mbt tot dit forum. Intussen zijn we een beste tijd verder en is daar eigenlijk vrijwel niets meer van over. Dit vinden we jammer.
Kijk, RJP moet laagdrempelig blijven. Da's zo klaar als een klontje. De mensen die er nú zitten die moeten ook gewoon blijven. Ik geef je gelijk dat muziek en acteurs e.d. zeker hun plekje in RJP verdienen, maar het zijn soms alleen maar acteurs en muziekanten die we voorbij zien komen.
Graag zouden we dit - in overleg met de RJPers- wil bijsturen om toch weer iets meer richting het draagvlak te gaan.
Dus niet het weglaten van bepaalde soorten plaatjes, maar het toevoegen ervan.
[..]
Zoals eerder gezegd: we willen RJP ook niet weghalen, alleen breder maken en meer terugbrengen naar dit forum. Dit natuurlijk in overleg en hopelijk met de medewerking van de posters.
Je trekt mijn woorden nu uit zijn verband. Ik heb nergens gezegd over ruines. Ik heb alleen gezegd afwisseling. RJP is niet raad de persoon, maar raad je plaatje, dus hoeft niet perse een persoon te zijn die er moet worden geraden.quote:Op zondag 7 augustus 2005 19:07 schreef peaceman het volgende:
[..]
Ik zie je punt dat er nu soms alleen maar acteurs en muzikanten langskomen. Maar leg mij eens uit hoe je het breder maakt en laagdrempelig houdt als we allemaal ruines gaan posten![]()
Heb ik gedaan. Maar het wordt steeds lachwekkender. Waar maken jullie je druk om ?quote:
Volgens mij snap je niet helemaal wat we proberen te bereiken met dit topic.quote:Op zondag 7 augustus 2005 19:04 schreef peaceman het volgende:
Dus volgens jullie wordt RJP toegankelijker door in elk topic minstens 10 foto's kerken of cathedralen te plaatsen? In plaats van een verlaging van de drempel zal dat een verhoging van de drempel veroorzaken. Dat kun je op je vingers natellen....![]()
Ok, jullie kunnen een knipoog niet waarderen.Ik ben al weg, neem jezelf vooral serieus met je non onderwerp.quote:Op zondag 7 augustus 2005 19:11 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Tong, als je niet serieus kunt meedenken, ga dan een straatje verderop of zo.
Wat is meer raakvlak met C&H? Dat mag je me toch eens uitleggen. Schrijvers = cultuur, muzikanten = cultuur, acteurs/actrices = cultuur. Dus wat is MEER raakvlak met C&H??? Ik denk dat je bedoelt andere plaatjes dan de zojuist genoemden. Maar die andere plaatjes zijn niet meer C&H gebonden dan de muzikanten, schrijvers of acteurs.quote:Op zondag 7 augustus 2005 18:48 schreef Nuongirl het volgende:
[..]
Wat er mis is met het RJPvD in onze ogen is dat het bijna nooit meer een raakvlak heeft met Cultuur en historie. En dan kan je wel makkelijk zeggen, gooi hem dan naar GC, maar zo werkt het gewoon niet.
De combinatie foto`s en hints werkt prima zie ik, want meestal raden ze het niet direct van de foto, maar nadat er hints zijn gegeven. Dus waarom niet die combinatie en dan plaatjes/foto`s van personen e.d die meer een raakvlak hebben met C&H ?
Als je daar nog niet achter bent, dan stel ik voor dat je het topic nog eens gaat lezen voor je weer een reply plaatst. Want momenteel voegen ze weinig toe.quote:Op zondag 7 augustus 2005 19:11 schreef tong80 het volgende:
[..]
Heb ik gedaan. Maar het wordt steeds lachwekkender. Waar maken jullie je druk om ?
Nou volgens mij worden er al vaker niet alleen personen gepost maar bijv. ook bands of tv-series.quote:Op zondag 7 augustus 2005 19:11 schreef Nuongirl het volgende:
[..]
Je trekt mijn woorden nu uit zijn verband. Ik heb nergens gezegd over ruines. Ik heb alleen gezegd afwisseling. RJP is niet raad de persoon, maar raad je plaatje, dus hoeft niet perse een persoon te zijn die er moet worden geraden.
Hmm.. waarom denk je dat we RJP het liefst iets meer richting het C&H draagvlak zouden zien gaan?quote:Op zondag 7 augustus 2005 19:11 schreef -Angel- het volgende:
"Wat missen jullie in C&H?"
Kennis. In plaats van spelletjes zou het eens geweldig zijn als er mensen waren die daadwerkelijk iets weten van de geschiedenis. Om voor die spelletjes een apart subforum te maken, wel dan kun je net zo goed S&E maken. Je weet wel Spelletjes en Entertainment.
Die van mij ging niet over RJP.quote:Op zondag 7 augustus 2005 19:27 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Overigens staan we ook open voor opmerkingen die niet over RJP gaan
Dat wil ook weer niet beweren, maar ik vind wel dat de geposte plaatjes raakvlakken hebben met C&H.quote:Op zondag 7 augustus 2005 19:24 schreef Natalie het volgende:
Ik denk dat je zo álles wel 'cultuur' kunt noemen. Zelfs Metallica zal wel cultuur zijn.
Volgens mij komen we zo nergens, mensen.
Als ik het even mag samenvatten: wij vinden het eigelijk wel erg algemeen, maar de posters die vinden het op en top C&H, right?
Open als mod eens een leuk topic.quote:Op zondag 7 augustus 2005 19:27 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Overigens staan we ook open voor opmerkingen die niet over RJP gaan
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |