Ghaest! Heb jij post van de illuminatie gehad ofzo?quote:Op maandag 1 augustus 2005 15:05 schreef francorex het volgende:
Het probleem met Iran is dat het in het Midden Oosten ligt. In Amerikaanse termen zuidoost Azie.
De Nazi's in het witte huis halen de twin towers neer. Niet om te picknicken in Irak. Hun ' objective ' is klaar en duidelijk. De grondstoffen in Eurazie onder controle krijgen koste wat het kost.
Dat 1 miljard moslims in de weg zitten, so be it.
The big boys with big guns are in town.
Helemaal mee eens.quote:Op maandag 1 augustus 2005 15:19 schreef Mutant01 het volgende:
Afpersing? Onderhandelen bedoel je, tja zo gaat het. Dit is nu wereldpolitiek, of noem je de Irak oorlog ook afpersing?
Wie had het over de illuminati?quote:Op maandag 1 augustus 2005 15:14 schreef Yildiz het volgende:
[..]
Ghaest! Heb jij post van de illuminatie gehad ofzo?
Als die clan nou echt werkelijk bestaat, hadden ze wel een tooltje gemaakt om alle info van illuminatie van t internet te deleten, want ze zijn oppermachtig
ohja, wacht
On topic, afpersing ja
dat arme iran toch ook he... wordt door iedereen gespest.quote:
Iran beschikt over grote hoeveelheden gas en olie, als er één land is dat géén kernernergie nodig heeft is het Iran wel.quote:Op zaterdag 25 juni 2005 02:30 schreef Yosomite het volgende:
[..]
Essent: 5 - 10 eurocent per kWh (electriciteit op basis van gas)
De kernenergie kostprijs van 1 kWh: 25 eurocent
De verhouding is 2,5 - 5 ten nadele van kernenergie.
En een energierekening die minimaal verdubbelt bij louter kernenergie: dat wil men niet.
Om te kunnen "concurreren" met kernenergie moet een vat olie nog zeker 3 x zo duur worden.
In de richting van 180 tot 200 dollar.
Maar dan is onze economie al om zeep geholpen.
En wij willen natuurlijk niet afhankelijk zijn van een instabiel midden oosten, met oorlog in Irak, een theocratie in Iran, Israel - Palestina conflict, een Bin Laden steunend Saoedi Arabië.
Dus om politiek-economische redenen (eigenlijk andersom) heeft kernenergie nog steeds een toekomst.
[/off-topic]
Mag Iran voor ons ook bepalen of we wel of niet kernenergie mogen hebben ? Zover ik weet is het gewoon een soevereine staat waar zowel de VS als de EU niks te zeggen hebben.quote:Op maandag 1 augustus 2005 16:51 schreef Godslasteraar het volgende:
Uit een andere topic:
[..]
Iran beschikt over grote hoeveelheden gas en olie, als er één land is dat géén kernernergie nodig heeft is het Iran wel.
Edit: uit deze topic: radioactief afval
Maar daar denken anderen dus anders over.quote:Op maandag 1 augustus 2005 16:54 schreef gelly het volgende:
[..]
Mag Iran voor ons ook bepalen of we wel of niet kernenergie mogen hebben ? Zover ik weet is het gewoon een soevereine staat waar zowel de VS als de EU niks te zeggen hebben.
Dat ze beschikken over een grote voorraad olie en gas geeft hun juist een voordeel.quote:Op maandag 1 augustus 2005 16:51 schreef Godslasteraar het volgende:
Uit een andere topic:
[..]
Iran beschikt over grote hoeveelheden gas en olie, als er één land is dat géén kernernergie nodig heeft is het Iran wel.
Edit: uit deze topic: radioactief afval
Het gaat Iran niet om energie, dat is het (onbenullige) smoesje. Kernenergie is een zeer kostbare aangelegenheid, veel duurder dan energie van olie/gas, zie mijn vorige post. En dan hebben we het nog niet over de risico's, Tsjernobyl anyone? Iran met al zijn aardbevingen?quote:Op maandag 1 augustus 2005 16:54 schreef gelly het volgende:
[..]
Mag Iran voor ons ook bepalen of we wel of niet kernenergie mogen hebben ? Zover ik weet is het gewoon een soevereine staat waar zowel de VS als de EU niks te zeggen hebben.
Je moet pas investeren als je uit die investeringen ook inkomsten kunt verwachten, een positieve npv voor de economen onder ons, je kunt ook te vroeg investeren.quote:Op maandag 1 augustus 2005 17:00 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Dat ze beschikken over een grote voorraad olie en gas geeft hun juist een voordeel.
Door nu over te gaan op bv nucleare energie zou Iran later wellicht heel wat pegels kunnen gaan opleveren, doordat ze nu investeren in nucleare energie.
Iran is net zo democratisch als de DDR dat was, niet dus. Het parlement/volksvertegenwoordiging heeft niet het laatste woord in Iran, Iran heeft een raad van religieuze baarden die uiteindelijk de touwtjes in handen hebben en zelfs bepalen wie zich verkiesbaar mag stellen of niet. Vergelijkbaar met de DDR waar je kon kiezen uit twee/drie communistische partijen.quote:En naar mijn weten, zoals Gelly schreef, is Iran een democratisch land, althans gekozen regering door het volk.
Iran moet dus helemaal zelf weten wat het wilt. Wilt men daar overgaan tot nucleare energie, dan is dat hun goed recht. De EU en VS moeten zich niet hierin gaan mengen.
Vergeet de VS en Bush, denk aan onze eigen belangen.quote:De VS is wellicht bang dat Iran straks over meer olie beschikt dan de VS. Vandaar misschien die huiverigheid bij de VS?
Hoog tijd voor de VS dus om ook andere energie bronnen aan te gaan boren.
men hoeft niet per definitie pas gaan te investeren voordat er inkomsten uit kunnen komen.quote:Op maandag 1 augustus 2005 17:19 schreef Godslasteraar het volgende:
[..]
Je moet pas investeren als je uit die investeringen ook inkomsten kunt verwachten, een positieve npv voor de economen onder ons, je kunt ook te vroeg investeren.
Of kernenergie ooit winstgevend wordt is geeneens duidelijk, en überhaupt zou Iran dan beter mee kunnen doen met de ontwikkeling van kernfusie of andere alternatieven.
[..]
Iran is net zo democratisch als de DDR dat was, niet dus. Het parlement/volksvertegenwoordiging heeft niet het laatste woord in Iran, Iran heeft een raad van religieuze baarden die uiteindelijk de touwtjes in handen hebben en zelfs bepalen wie zich verkiesbaar mag stellen of niet. Vergelijkbaar met de DDR waar je kon kiezen uit twee/drie communistische partijen.
[..]
Vergeet de VS en Bush, denk aan onze eigen belangen.
En we hebben zeker andere energie bronnen nodig, dat is toch de kenr van het hele verhaal.
Ik fantaseer regelmatig over een uitvinding die olie in één keer overbodig maakt, zijn we ook in één keer van het Midden Oosten af. Kunnen die ook rustig gaan zitten moslimmen, welliswaar zonder inkomsten maar dat is dan niet langer ons probleem![]()
Hoe bedoel je dat precies? Omdat Iran het gebruik en de toepassing van kernenergie niet heeft uitgevonden hebben ze geen recht van spreken wanneer ze zeggen dat ze 't graag willen gaan gebruiken en toepassen?quote:Op maandag 1 augustus 2005 18:15 schreef zoalshetis het volgende:
ik geloof niet dat iran de uitvinder van moderne techniek (die ze altijd zo verafschuwen) als kernenergie is. dus hebben ze al helemaal geen recht van spreken.
Dan heb je toch een heel verkeerd beeld van Iran.quote:Op maandag 1 augustus 2005 18:15 schreef zoalshetis het volgende:
ik geloof niet dat iran de uitvinder van moderne techniek (die ze altijd zo verafschuwen) als kernenergie is. dus hebben ze al helemaal geen recht van spreken.
dat blijkt toch?quote:Op maandag 1 augustus 2005 18:21 schreef Hallulama het volgende:
[..]
Hoe bedoel je dat precies? Omdat Iran het gebruik en de toepassing van kernenergie niet heeft uitgevonden hebben ze geen recht van spreken wanneer ze zeggen dat ze 't graag willen gaan gebruiken en toepassen?![]()
Je draait de boel mooi om nu, je zegt dus dat uit het feit dat bepaalde landen Iran de inzet van kernenergie niet gunnen blijkt dat Iran geen recht van spreken heeft dat aangaande?quote:
correct, tenminste als je je ogen niet sluit voor de realiteit.quote:Op maandag 1 augustus 2005 18:51 schreef Hallulama het volgende:
[..]
Je draait de boel mooi om nu, je zegt dus dat uit het feit dat bepaalde landen Iran de inzet van kernenergie niet gunnen blijkt dat Iran geen recht van spreken heeft dat aangaande?
Wat is dan het probleem?quote:
heb ik het over problemen, geef ik een duidelijk waardeoordeel, of zeg ik gewoon hoe het er aan toe gaat?quote:Op maandag 1 augustus 2005 18:51 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Wat is dan het probleem?
Dat kern energie en of programma's uitsluitend voorbehouden is voor westerse staten?
Ik heb geen idee wat je zegt, wat zeg je nou eigenlijk?quote:Op maandag 1 augustus 2005 18:52 schreef zoalshetis het volgende:
heb ik het over problemen, geef ik een duidelijk waardeoordeel, of zeg ik gewoon hoe het er aan toe gaat?
ik zeg exact zoals het er op dit moment aan toegaat met iran.quote:Op maandag 1 augustus 2005 18:53 schreef Hallulama het volgende:
[..]
Ik heb geen idee wat je zegt, wat zeg je nou eigenlijk?
Je zegt enkel dat Iran geen kern-programma zou mogen hebben. Verder zeg je niets.quote:Op maandag 1 augustus 2005 18:52 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
heb ik het over problemen, geef ik een duidelijk waardeoordeel, of zeg ik gewoon hoe het er aan toe gaat?
Zeker, in de praktijk ligt dat echter toch wel iets gecompliceerder, niet alle investeringen zijn nuttig, sterker nog, een klein deel van alle investeringen blijkt achteraf nuttig te zijn.quote:Op maandag 1 augustus 2005 18:05 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
men hoeft niet per definitie pas gaan te investeren voordat er inkomsten uit kunnen komen.
Daarom heet het wellicht ook "investeren in de toekomst".
Iran is van zijn export afhankelijk, zonder export van olie en gas zou het een soort Somalië zijn, of Jemen voor mijn part. Je hebt in de wereld twee uitersten, Noord Korea, een kluizenaars staat dat probeert volledig zelfvoorzienend te zijn en zich af te schermen van de wereldeconomie. De gevolgen zijn desastreus. Een ander uiterste is Singapore met een volledig open economie, en uiterst welvarend.quote:Als men nu al de aanwezige bronnen gaat verbruiken, zonder daarbij nieuwe bronnen, en in dit geval kern centrales ontwikkelen, dan is toch echt de pap eens op.
Juist door nu al over te gaan op een andere energie, dit geval kern energie, en de rest als buffer of strategische voorraad aan te houden, neemt wat macht weg bij het westen, met name de VS en enkele Arabische staten. Dus onafhankelijkheid qua krachtbron'stof.
En ergens moet men beginnen, kernfusie zal nog erg lang op zich laten wachten voordat dit op redelijke schaal kan worden toegepast. Dus tot die tijd is kern energie een goede oplossing.
Denk ook aan onafhankelijkheid vwb de medische wereld door nucleare geneeskunde etc etc...
Ik vrees dat die man zeer incompetent zal blijken te zijn, zowel binnenslands als buitenslands.quote:Dat Iran dubieus is qua democratie heb je gelijk in. Toch heeft dat land een door de bevolking gekozen president. En de huidige lijkt me wel kapabel, ondanks zijn standpunten. Het is en blijft een soeverein land.
Dat hoeft niet, nieuwe sleuteltechnieken leiden doorgaands tot grote economische bloei, en een daling van energiekosten en de vervuiling zou economisch zeer gunstig zijn, ook voor onsquote:Net als jij, denk ook ik aan DE uitvinding, maar ik denk dat wij als simpele "nebbes" hier geen droog brood aan zullen verienen![]()
quote:Op maandag 1 augustus 2005 15:05 schreef francorex het volgende:
Het probleem met Iran is dat het in het Midden Oosten ligt. In Amerikaanse termen zuidoost Azie.
De Nazi's in het witte huis halen de twin towers neer. Niet om te picknicken in Irak. Hun ' objective ' is klaar en duidelijk. De grondstoffen in Eurazie onder controle krijgen koste wat het kost.
Dat 1 miljard moslims in de weg zitten, so be it.
The big boys with big guns are in town.
Hoezo, dat gebeurt toch? We hebben een VN met een algemene verklaring van de rechten van de mens, de Geneefse conventie, het Internationaal Strafhof, het internationaal atoom-agentschap Juist ook om paria-staten een beetje onder de duim te houden. Overigens zie je ook iemand als Bush dergelijke instituties met voeten treden, helaas, de resultaten zijn er ook naar.quote:Op maandag 1 augustus 2005 18:08 schreef Hallulama het volgende:
Godslasteraar, is het eind niet een klein beetje zoek in een wereld waarin we met z'n allen gaan bepalen wat een bepaald land wel of niet mag omdat we dat land simpelweg niet vertrouwen?
En verder, zoals de waard is...
Ik ben ook tot de conclusie gekomen, mijn eigen dus, dat we geen rekening moeten houden met wat mensen in het Midden Oosten van het Westen denken, of moslims in het algemeen. Maakt toch geen zier uit, moslims haten alles wat niet islamitisch is, daar is geen kruit tegen opgewassen.quote:Op maandag 1 augustus 2005 22:42 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
Volgens diverse bronnen in NOVA zal na het huidige nieuws dat Iran de ontwikkeling van kernwapens heeft hervat, Israel waarschijnlijk snel handelen in het Bombarderen van de iraanse installaties. Volgens die deskundige met die snor heeft de VS recentelijk al preciesiebommen en gedetailleerde doel informatie die nodig is al geleverd. De VS zal Israel steunen in de VN en Isael haalt de kastanjes in het vuur. (omdat het voor de positie van Israel toch niets uitmaakt)
bron: novatv
Wat denken jullie hiervan? Ik denk dat na het recentelijk installeren van het nieuwe hardline regime, nadrukkelijk tegen de wil van de bevolking en de toenemende extreme positie van de geestelijk leide khamenei tijd wordt om in te grijpen. De nucleare installaties moeten gebombardeerd worden en er moet alles aan gedaan worden om een regime change te bewerkstelligen. Ik ben hierin van gedachten veranderd. na de vorige "verkiezingen" . 90% van de bevolking wil dit, ik ben tegen een volledige oorlog ,maar wel voor destabilisatie van het huidige regime en vernietiging van de kernwapenpotenties van Iran.
dat is dus niet waar. De Iraanse bevolking is zeer jong en zeer pro-westers. Ze worden alleen onderdrukt door een uiterst conservatief en dictatoriaal regime. Perzen en Arabieren zijn verder totaal verschillende volkeren. Er leken in Iran steeds langzaam stapjes gezet te worden naar normalisatie, maar Khamenei moest daar niets van hebben en heeft met de laatste verkiezingen definitief een streep gezet onder alle ambities van de hervormingsgezinden.quote:Op maandag 1 augustus 2005 22:59 schreef Godslasteraar het volgende:
[..]
Ik ben ook tot de conclusie gekomen, mijn eigen dus, dat we geen rekening moeten houden met wat mensen in het Midden Oosten van het Westen denken, of moslims in het algemeen. Maakt toch geen zier uit, moslims haten alles wat niet islamitisch is, daar is geen kruit tegen opgewassen.
Gewoon negeren en, recht toe recht aan, onze belangen behartigen. En die kernwapen ambities van Iran zijn niet in ons belang, het Westen heeft de mogelijkheid dat kernwapen programma te blokkeren, gemakkelijk zelfs, dus doen![]()
Ik heb het allemaal gevolgd, en vrolijk meegepost op Iraanse weblogs: http://blogsbyiranians.com/quote:Op maandag 1 augustus 2005 23:02 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
[..]
dat is dus niet waar. De Iraanse bevolking is zeer jong en zeer pro-westers. Ze worden alleen onderdrukt door een uiterst conservatief en dictatoriaal regime. Perzen en Arabieren zijn verder totaal verschillende volkeren. Er leken in Iran steeds langzaam stapjes gezet te worden naar normalisatie, maar Khamenei moest daar niets van hebben en heeft met de laatste verkiezingen definitief een streep gezet onder alle ambities van de hervormingsgezinden.
Zonder revolutie zal iran niet meer normaliseren,het verzet is nog niet sterk genoeg, maar ik denk dat een revolutie, in tegenstelling tot in Irak , wel mogelijk is in Iran. Tekenen hiervan zijn zichtbaar bij de steeds terugkerende studentendemontraties in het Iraanse bolwerk van verzet, de universiteit van Teheran.
soe·ve·rein (bn.)quote:
The mayor of Tehran won 62% of the vote, nearly twice that of his rival, ex-President Akbar Hashemi Rafsanjani. Some 22 million people voted in Friday's run-off poll - a turnout of 60%.
BBC
90 % pro westersquote:Op maandag 1 augustus 2005 22:42 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
Volgens diverse bronnen in NOVA zal na het huidige nieuws dat Iran de ontwikkeling van kernwapens heeft hervat, Israel waarschijnlijk snel handelen in het Bombarderen van de iraanse installaties. Volgens die deskundige met die snor heeft de VS recentelijk al preciesiebommen en gedetailleerde doel informatie die nodig is al geleverd. De VS zal Israel steunen in de VN en Isael haalt de kastanjes in het vuur. (omdat het voor de positie van Israel toch niets uitmaakt)
bron: novatv
Wat denken jullie hiervan? Ik denk dat na het recentelijk installeren van het nieuwe hardline regime, nadrukkelijk tegen de wil van de bevolking en de toenemende extreme positie van de geestelijk leide khamenei tijd wordt om in te grijpen. De nucleare installaties moeten gebombardeerd worden en er moet alles aan gedaan worden om een regime change te bewerkstelligen. Ik ben hierin van gedachten veranderd. na de vorige "verkiezingen" . 90% van de bevolking wil dit, ik ben tegen een volledige oorlog ,maar wel voor destabilisatie van het huidige regime en vernietiging van de kernwapenpotenties van Iran.
de regering heeft weinig in de melk te brokkelen en we mogen niet vergeten dat Hamid Rasanjani de man is van de gevreesde geheime dienst in Iran. Hij staat ten onrechte als "gematigd" te boek. De vele verdwijningen onder zijn leiding maken die verkiezing er een tussen twee kwaden.quote:Op maandag 1 augustus 2005 23:23 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
soe·ve·rein (bn.)
- van geen hoger gezag afhankelijk
Nou ja..Tijdens natie Duitsland was ook +90% voor alles wat de Führer meende wat goed was..quote:Op maandag 1 augustus 2005 23:24 schreef J_CDA het volgende:
[..]
90 % pro westers. Maak er maar iets van <10 % van. Als 90% pro westers is, dan is het toch een eitje om het huidige regime om te werpen.
De nazi's werden democratisch gekozen (voordat ze de staatgreep pleegde) met zo'n +- 30%. Hun populariteit was toen al aan het afnemen.quote:Op maandag 1 augustus 2005 23:44 schreef HokkePok het volgende:
[..]
Nou ja..Tijdens natie Duitsland was ook +90% voor alles wat de Führer meende wat goed was..
Khatami was de laatste kans op een vredige uitweg, maar je moet gewoon accepteren dat de president daar niet de beleidsmaker is, maar de uitvoerende macht.quote:Op maandag 1 augustus 2005 23:32 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
[..]
Ik ben ervan overtuigd dat khatami wel probeerde het een en ander te veranderen, maar die werd steeds gedwarsboomd door de almachtige Khamenei. De president heeft in Iran weinig te vertellen als hij niet op één lijn staat met de geestelijk leider.
Wat men geloof ik vooral vreest is een wapenwedloop in de Golf-regio en dat ook Saoedie Arabië een kernwapenprogramma opstart enz. enz. Het is niet de vrees dat de islamitische wereld een fatale bedreiging vormt voor de niet-islamitische wereld, alleen het idee is al lachwekkend, het is meer de vrees dat de regio zichzelf vernietigd en ondergaat in sektarisch geweld, exporteur blijft van terrorisme en de olie-export verstoord wordt. Irak is al aardig op wegquote:Op dinsdag 2 augustus 2005 00:28 schreef Hallulama het volgende:
En niemand die zich hier afvraagt hoe 't toch zo ver heeft kunnen komen dat we nu in de situatie verkeren waarin we een land, die zegt energie te willen opwekken met behulp van uranium, gaan bombarderen omdat we bang zijn dat ze er kernwapens mee willen maken om die vervolgens op ons af te schieten.
Wellicht is er op dit moment geen weg terug wat deze specifieke situatie betreft, maar misschien kunnen we beter ons best doen om te voorkomen dat landen elkaar uberhaupt willen bombarderen in de toekomst, met of zonder kernwapens?
Heeft iemand zich al eens afgevraagd WAAROM de westerse landen uberhaupt bang zouden moeten zijn voor een Iran met beschikking over kernwapens?
Is dat zo. Zoals het christendom verlangt naar de wederkeer van Jezus, verlangt de islam naar de eindoverwinning op de ongelovigen. Dat laat weinig ruimte voor wederzijds respect.quote:En kom nou niet met die onzin over moslims die alles behalve de Islam haten en willen vernietigen, daar klopt namelijk simpelweg geen fluit van.
Bedankt voor de reactie, goed punt, de rust in de regio is belangrijk voor de veiligstelling van onze energiebehoeften, maar of we ze dan moeten forceren om de rust te bewaren d.m.v. bombardementen is nog wel een interessante vraag wellicht.quote:Op dinsdag 2 augustus 2005 00:54 schreef Godslasteraar het volgende:
Is dat zo. Zoals het christendom verlangt naar de wederkeer van Jezus, verlangt de islam naar de eindoverwinning op de ongelovigen. Dat laat weinig ruimte voor wederzijds respect.
Ze zien zichzelf toch echt als een islamitische republiek en dus afhankelijk van het gezag van "allah".quote:Op maandag 1 augustus 2005 23:23 schreef NorthernStar het volgende:
soe·ve·rein (bn.)
- van geen hoger gezag afhankelijk
Daar geloof ik eigenlijk niks van, de VS doet het of niemand.quote:Op maandag 1 augustus 2005 22:34 schreef J_CDA het volgende:
Ach, Israel zat dit varkentje wel even wassen.![]()
Lachwekkend inderdaad... Daarom vind ik het altijd zo vreemd dat men het toch altijd op die manier aan de westerse burger probeert te 'verkopen'.quote:Op dinsdag 2 augustus 2005 00:54 schreef Godslasteraar het volgende:
Het is niet de vrees dat de islamitische wereld een fatale bedreiging vormt voor de niet-islamitische wereld, alleen het idee is al lachwekkend
quote:Op dinsdag 2 augustus 2005 01:12 schreef kLowJow het volgende:
[..]
Lachwekkend inderdaad... Daarom vind ik het altijd zo vreemd dat men het toch altijd op die manier aan de westerse burger probeert te 'verkopen'.
au contraire. die zielige rol is lachwekkend en zielig dus...quote:
Die verhalen over de verkoop van precisiebommen aan Israel kloppen anders, ik ben dat al eerder hier en daar op 't Internet tegengekomen.quote:Op dinsdag 2 augustus 2005 01:11 schreef HarigeKerel het volgende:
Daar geloof ik eigenlijk niks van, de VS doet het of niemand.
Voor slachtoffers en nabestaanden van terrorisme valt er niets te lachen. Ik stel alleen dat bv. Europa grote rampen heeft doorstaan, of het nu de pest of wo2 was. Veel leed, maar we zijn er nog.quote:Op dinsdag 2 augustus 2005 01:12 schreef kLowJow het volgende:
[..]
Lachwekkend inderdaad... Daarom vind ik het altijd zo vreemd dat men het toch altijd op die manier aan de westerse burger probeert te 'verkopen'.
Als we ze dan maar wel wegsturen met de boodschap "jullie hebben thuis nog veel werk te doen".quote:Op dinsdag 2 augustus 2005 01:36 schreef Godslasteraar het volgende:
Anderzijds, een nucleaire aanslag in Europa zal ten eerste veel slachtoffers eisen, ten tweede zal het het einde betekenen van de aanwezigheid van moslims in Europa.
Oh daar ben ik het geheel mee eens hoor, alleen geloof ik niet dat Israel het alleen gaat doen.quote:Op dinsdag 2 augustus 2005 01:18 schreef Hallulama het volgende:
Die verhalen over de verkoop van precisiebommen aan Israel kloppen anders, ik ben dat al eerder hier en daar op 't Internet tegengekomen.
Israel heeft verder ook het meest te vrezen van Iran denk ik, dus ze hebben de meeste baat bij het "onschadelijk" maken van Iran.
Israel vreest gewoon nog altijd de vernietiging van de Joodse staat, en misschien niet geheel onterecht.
Israël heeft toch al eerder kerncentrales in Iran gebombardeerd?quote:Op dinsdag 2 augustus 2005 01:41 schreef HarigeKerel het volgende:
[..]
Oh daar ben ik het geheel mee eens hoor, alleen geloof ik niet dat Israel het alleen gaat doen.
Ze missen simpelweg de vliegtuigen voor een langere operaties over zo'n enorme afstand om die tot een goed einde te brengen.
Of er gaat niks gebeuren of de VS doet het, zo schat ik het zelf in.
De VS zal Israel vast wel ondersteunen qua logistiek hoor, dus dat komt wel goed met die afstanden, ze hebben vast nog wel wat tankvliegtuigen in Irak staan.quote:Op dinsdag 2 augustus 2005 01:41 schreef HarigeKerel het volgende:
Oh daar ben ik het geheel mee eens hoor, alleen geloof ik niet dat Israel het alleen gaat doen.
Ze missen simpelweg de vliegtuigen voor een langere operaties over zo'n enorme afstand om die tot een goed einde te brengen.
Of er gaat niks gebeuren of de VS doet het, zo schat ik het zelf in.
volgens mij is de afstand idd geen probleem. wel de islamitische haat jegens het volk dat godsdienstig gezien volkomen recht heeft op het gebied, en nog veel meer. als we dan toch de godsdienst erbij gaan pakken, waar de passage dat 600 joodse vrouwen en kinderen de zee in werden gedreven door de enorm stoere mannen van de islam.quote:Op dinsdag 2 augustus 2005 01:44 schreef kLowJow het volgende:
[..]
Israël heeft toch al eerder kerncentrales in Iran gebombardeerd?
de drie monotheiïtische godsdiensten zijn een joodse uitvinding, wat moet ik nog meer uitleggen?quote:Op dinsdag 2 augustus 2005 01:58 schreef Hallulama het volgende:
Leg eens verder uit als je wilt?
Ik denk eigenlijk dat er géén aanval komt, al blijft het gissen. Daarvoor is de situatie in Irak te gespannen, en eigenlijk ook in de hele regio. Wie weet wat voor reacties een dergelijke aanval uitlokt. Het zal de verhouding VS/Engeland en Shiiten in Irak in ieder geval niet verbeteren.quote:Op dinsdag 2 augustus 2005 01:04 schreef Hallulama het volgende:
[..]
Bedankt voor de reactie, goed punt, de rust in de regio is belangrijk voor de veiligstelling van onze energiebehoeften, maar of we ze dan moeten forceren om de rust te bewaren d.m.v. bombardementen is nog wel een interessante vraag wellicht.
Ik heb ooit een Koerdisch vriendinnetje gehad, een schat, met een vreselijke familie, tenminste de mannen. Ik ben een hoop moslims tegen gekomen in mijn leven, en heb eigenlijk geen directe slechte ervaringen, behalve dan met die Koerdische familie. Maar ik vind moslims erg lastig in de omgang, dat eindeloze gezeur over Israel, en weet ik wat nog meer. Ook dat krampachtige geidentificeer met de koran is zo bizar, voor mij een teken van culturele armoede als dat je enige/belangrijkste identificatie is. Wat dat betreft voel ik mij als Europeaan een koning te rijk met mensen als Dawkins, Russell, Nietzsche, Bakunin, Heineken, Epicurus. Ik zie mij mezelf al identificeren met de bijbelquote:Misschien moet je verder eens met wat Moslims dan wel Islamieten gaan praten, dan kom je er vast al gauw achter dat 't enige wat ze willen is een fijn en gelukkig leven leiden, in alle vrijheid, volgens de godsdienst en variant op die godsdient die ze zelf willen, net zoals dat voor ieder mens op deze aardbol geldt die zich niet laten verleiden door allerlei onzin verhalen afkomstig van hun "leiders".
En wat de uitzonderingen betreft, of de "leiders" van die uitzonderingen, tsja, good point, maar daarom zei ik al, misschien kunnen we wat deze specifieke situatie betreft al niet eens meer terug.
Of...
Die kreet "de drie monotheiïtische godsdiensten zijn een joodse uitvinding" klinkt wel interessant, got something to back that up? Een linkje ofzo?quote:Op dinsdag 2 augustus 2005 02:04 schreef zoalshetis het volgende:
de drie monotheiïtische godsdiensten zijn een joodse uitvinding, wat moet ik nog meer uitleggen?
dat ze recht hebben op hun gebied? dat ze altijd als spil tussen de latere christenen en de veel latere moslims hebben gestaan? de uitvinder is nummer één. mohamed was nummer drie en heeft, omdat hij niet kon schrijven, een paar fanatiekelingen gevonden die zijn soldatenleven konden ombuigen naar iets vredelievends. de torah is gewoon het eerste, de rest heeft het misbruikt en naar eigen believen ingedeeld.
gewoon de godsdienstige geschiedenis even nalezen...quote:Op dinsdag 2 augustus 2005 02:10 schreef Hallulama het volgende:
[..]
Die kreet "de drie monotheiïtische godsdiensten zijn een joodse uitvinding" klinkt wel interessant, got something to back that up? Een linkje ofzo?
Qua timing weet ik het, en ik heb al lang het vermoeden dat 't allemaal op hetzelfde is gebaseerd, en dan kan je nog wel verder teruggaan dan het Joodse geloof, maar ik ben alleen geinteresseerd in een leuk stukje tekst wat dat nog eens fijntjes uit de doeken doet, qua ik wil daar meer van weten, dus als je een linkje hebt dan graag.quote:Op dinsdag 2 augustus 2005 02:11 schreef zoalshetis het volgende:
gewoon de godsdienstige geschiedenis even nalezen...sukkel! geez... je weet toch wel wanneer de moslims ook ineens met een godsdienst kwamen??????? dat is geweoon een kopie.
Als areligieus persoon hecht ik niet al te veel waarde aan passages uit heilige schriften. Als onderwerp van discussie vind ik het wel interessant, maar dan op een wat hoger abstractie niveau. Discussie over specifieke 'feiten' ontleend uit de in die boeken opgetekende geschiedenis vind ik minder interessant.quote:Op dinsdag 2 augustus 2005 01:55 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
volgens mij is de afstand idd geen probleem. wel de islamitische haat jegens het volk dat godsdienstig gezien volkomen recht heeft op het gebied, en nog veel meer. als we dan toch de godsdienst erbij gaan pakken, waar de passage dat 600 joodse vrouwen en kinderen de zee in werden gedreven door de enorm stoere mannen van de islam.
zonder de joden niet eens allah en godsdienst, heb je je daar wel eens bij stil gestaan?
ik emotioneel? wat een farce. de joden hebben gewoon de godsdienst zoals mohamed heeft nagevolgd bedacht. net zoals het oude testament. waar de meerderheid van mohamed zijn poep ook op gebaseerd is. maar dan in een aggersief 5 keer per dag indoctinerend soldatenjasje. en eeuwen later. mosterd na de maaltijd zeggen we dan. beheurlijk irritant ook.quote:Op dinsdag 2 augustus 2005 02:15 schreef Hallulama het volgende:
[..]
Qua timing weet ik het, en ik heb al lang het vermoeden dat 't allemaal op hetzelfde is gebaseerd, en dan kan je nog wel verder teruggaan dan het Joodse geloof, maar ik ben alleen geinteresseerd in een leuk stukje tekst wat dat nog eens fijntjes uit de doeken doet, qua ik wil daar meer van weten, dus als je een linkje hebt dan graag.
Waarom doe je zo emotioneel?
Het terrorisme, zoals we dat nu tegenkomen in Europa en de VS heeft mijns inziens weinig te maken met Iran.quote:Op dinsdag 2 augustus 2005 01:36 schreef Godslasteraar het volgende:
[..]
Voor slachtoffers en nabestaanden van terrorisme valt er niets te lachen. Ik stel alleen dat bv. Europa grote rampen heeft doorstaan, of het nu de pest of wo2 was.
Een dergelijke gang van zaken lijkt me erg onwaarschijnlijk. Iran heeft er op geen enkele wijze baat bij Europa aan te vallen, en is echt wel realistisch genoeg om in te zien dat het hiermee haar eigen doodsvonnis zou tekenen.quote:Veel leed, maar we zijn er nog.
Anderzijds, een nucleaire aanslag in Europa zal ten eerste veel slachtoffers eisen, ten tweede zal het het einde betekenen van de aanwezigheid van moslims in Europa. Ook dat zal dus veel ellende kunnen geven. Met dat in gedachte én de verkiezing van die griezel tot president van Iran sta ik achter (niet dat dat er iets toe doet, voor of achter) een aanval op Iran.
dan pakken ze israel toch lekker? zou niet de eerste keer zijn dat de slechte kopie van de joden een oorlog ontketenen omdat ze hun niet tollereren...quote:Op dinsdag 2 augustus 2005 02:25 schreef kLowJow het volgende:
[..]
Het terrorisme, zoals we dat nu tegenkomen in Europa en de VS heeft mijns inziens weinig te maken met Iran.
[..]
Een dergelijke gang van zaken lijkt me erg onwaarschijnlijk. Iran heeft er op geen enkele wijze baat bij Europa aan te vallen, en is echt wel realistisch genoeg om in te zien dat het hiermee haar eigen doodsvonnis zou tekenen.
Israël met atoomwapens aanvallen zou hetzelfde effect hebben.quote:Op dinsdag 2 augustus 2005 02:29 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
dan pakken ze israel toch lekker? zou niet de eerste keer zijn dat de slechte kopie van de joden een oorlog ontketenen omdat ze hun niet tollereren...
My bad, ik doelde meer op de mogelijkheid dat terroristen de hand zouden leggen op kernwapens, waarbij ik vooral Pakistan en mischien Saoedie Arabië, als die ook een kernwapenprogramma starten, vrees.quote:Op dinsdag 2 augustus 2005 02:25 schreef kLowJow het volgende:
[..]
Het terrorisme, zoals we dat nu tegenkomen in Europa en de VS heeft mijns inziens weinig te maken met Iran.
[..]
Een dergelijke gang van zaken lijkt me erg onwaarschijnlijk. Iran heeft er op geen enkele wijze baat bij Europa aan te vallen, en is echt wel realistisch genoeg om in te zien dat het hiermee haar eigen doodsvonnis zou tekenen.
welk effect? wederom met de mantel der slachtoffer iemand aanvallen? ze hebben het al vanaf het begin nooit gewonnen, en toen moest israel het vooral doen met hun eigen inzet tegen die arabieren, die volledig de weg kwijt zijn en een derderangs godsdienst aanhangen.quote:Op dinsdag 2 augustus 2005 02:36 schreef kLowJow het volgende:
[..]
Israël met atoomwapens aanvallen zou hetzelfde effect hebben.
Ik ben nog steeds geinteresseerd in meer informatie over het kopieer verhaal.quote:Op dinsdag 2 augustus 2005 02:29 schreef zoalshetis het volgende:
dan pakken ze israel toch lekker? zou niet de eerste keer zijn dat de slechte kopie van de joden een oorlog ontketenen omdat ze hun niet tollereren...
dat laatste, of je kijkt gewoon ff de periodes na wanneer de drie monoteh:istische godsdiensten zijn ontstaan.quote:Op dinsdag 2 augustus 2005 02:42 schreef Hallulama het volgende:
[..]
Ik ben nog steeds geinteresseerd in meer informatie over het kopieer verhaal.
Ik heb al ontdekt dat het Christelijk geloof is gebaseerd op vele eerdere geloven, sommige zaken zijn letterlijk gekopieerd van religies van de Grieken, en zelfs van de Egyptenaren.
Heb je niet wat links ofzo, een leuk PDFje, of een tip qua waar ik op moet zoeken met Google?
Israël en de VS worden daar dikwijls als één en dezelfde gezien. Ik denk niet dat er iemand aan twijfelt dat wanneer men atoomwapens tegen Israël zou gebruiken, dit (nucleaire) oorlog met de VS zal betekenen.quote:Op dinsdag 2 augustus 2005 02:41 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
welk effect? wederom met de mantel der slachtoffer iemand aanvallen?
Is dat het enige waar jij je verhalen op baseert dan? Op het feit dat het Jodendom er eerst was, toen het Christendom, en toen de Islam?quote:Op dinsdag 2 augustus 2005 02:44 schreef zoalshetis het volgende:
dat laatste, of je kijkt gewoon ff de periodes na wanneer de drie monoteh:istische godsdiensten zijn ontstaan.![]()
![]()
Syncretism is het toverwoord. En ook het idee van Memes is verhelderend.quote:Op dinsdag 2 augustus 2005 02:42 schreef Hallulama het volgende:
[..]
Ik ben nog steeds geinteresseerd in meer informatie over het kopieer verhaal.
Ik heb al ontdekt dat het Christelijk geloof is gebaseerd op vele eerdere geloven, sommige zaken zijn letterlijk gekopieerd van religies van de Grieken, en zelfs van de Egyptenaren.
Heb je niet wat links ofzo, een leuk PDFje, of een tip qua waar ik op moet zoeken met Google?
ook met europa denk ik. je moet niet vergeten dat de eerste oorlog die israel te verduren kreeg (vlak na de vernietiging) vooral een arabische oorlog was, zonder dat israel van amerika wapens had.quote:Op dinsdag 2 augustus 2005 02:44 schreef kLowJow het volgende:
[..]
Israël en de VS worden daar dikwijls als één en dezelfde gezien. Ik denk niet dat er iemand aan twijfelt dat wanneer men atoomwapens tegen Israël zou gebruiken, dit (nucleaire) oorlog met de VS zal betekenen.
quote:Op dinsdag 2 augustus 2005 02:44 schreef kLowJow het volgende:
Israël en de VS worden daar dikwijls als één en dezelfde gezien. Ik denk niet dat er iemand aan twijfelt dat wanneer men atoomwapens tegen Israël zou gebruiken, dit (nucleaire) oorlog met de VS zal betekenen.
je snapt het niet en weet minder dan ik had gedacht.quote:Op dinsdag 2 augustus 2005 02:47 schreef Hallulama het volgende:
[..]
Is dat het enige waar jij je verhalen op baseert dan? Op het feit dat het Jodendom er eerst was, toen het Christendom, en toen de Islam?
En al die religies die daaraan vooraf gingen dan? Of tellen die niet mee omdat ze niet monotheïstisch zijn?
Kijk beste zoalshetis, jouw 'kraakobsessie' is net zo'n beetje als je 'israelobsessie' maar dan een tikje anders.quote:Op dinsdag 2 augustus 2005 02:41 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
welk effect? wederom met de mantel der slachtoffer iemand aanvallen? ze hebben het al vanaf het begin nooit gewonnen, en toen moest israel het vooral doen met hun eigen inzet tegen die arabieren, die volledig de weg kwijt zijn en een derderangs godsdienst aanhangen.
Merci!quote:Op dinsdag 2 augustus 2005 02:48 schreef Godslasteraar het volgende:
Syncretism is het toverwoord. En ook het idee van Memes is verhelderend.
Aha.quote:Op dinsdag 2 augustus 2005 02:49 schreef zoalshetis het volgende:
je snapt het niet en weet minder dan ik had gedacht.
met een zelfde sinterklaas verhaaltje denken de arabische landen dat ze recht hebben op israel. maar dan hanteren de arabieren een nog dommer, en geschiedkundig jonger, verhaaltje. de palestijnen zijn nooit door geen enkele arabische stam getollereerd en met miljoenen tegelijk vermoord. niet zo miepen en leer je eigen geschiedenis eens.quote:Op dinsdag 2 augustus 2005 02:50 schreef Braamhaar het volgende:
[..]
Kijk beste zoalshetis, jouw 'kraakobsessie' is net zo'n beetje als je 'israelobsessie' maar dan een tikje anders.
Die ellende daar mag je gerust die malloten daar aanrekenen die dat stuk land toegeeigend hebben vanwege zo'n sinterklaasverhaaltje als 'het beloofde land'.
Tsja, met die onzin kan je shit verwachten natuurlijk.
Mijn geschiedenis?quote:Op dinsdag 2 augustus 2005 02:52 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
met een zelfde sinterklaas verhaaltje denken de arabische landen dat ze recht hebben op israel. maar dan hanteren de arabieren een nog dommer verhaaltje. de palestijnen zijn nooit door geen enkele arabische stam getollereerd en met miljoenen tegelijk vermoord. niet zo miepen en leer je eigen geschiedenis eens.
de geschiedenis dan. en dioe die arafatshawl eens af!quote:
Heb ik niet maar doe jij je oogklepjes 's af!quote:Op dinsdag 2 augustus 2005 02:55 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
de geschiedenis dan. en dioe die arafatshawl eens af!
die zijn af! weet jij hoevaak de palestijnen betaald zijn voor hun "afgepakte" land? arafat had bijna een miljard euro op zijn rekening? snap je het nu een beetje? ken je de geschiedenis van de palestijnen in corrupt arabië?quote:Op dinsdag 2 augustus 2005 02:56 schreef Braamhaar het volgende:
[..]
Heb ik niet maar doe jij je oogklepjes 's af!
Je zal vast een slimme jongen zijn, of een aardige vent, maar ik heb wat moeite met je sociale en communicatieve vaardigheden eerlijk gezegd, kan dat misschien anders?quote:Op dinsdag 2 augustus 2005 02:55 schreef zoalshetis het volgende:
de geschiedenis dan. en dioe die arafatshawl eens af!
Het verhaal betreffende corrupt Arabie is mij wel bekend ja, een van de oorzaken waarom men in die streken zo'n afkeer heeft van de westerse seculiere samenleving als het goed is.quote:Op dinsdag 2 augustus 2005 02:58 schreef zoalshetis het volgende:
die zijn af! weet jij hoevaak de palestijnen betaald zijn voor hun "afgepakte" land? arafat had bijna een miljard euro op zijn rekening? snap je het nu een beetje? ken je de geschiedenis van de palestijnen in corrupt arabië?
westerse manieren van doenquote:Op dinsdag 2 augustus 2005 03:04 schreef Hallulama het volgende:
[..]
Het verhaal betreffende corrupt Arabie is mij wel bekend ja, een van de oorzaken waarom men in die streken zo'n afkeer heeft van de westerse seculiere samenleving als het goed is.
Bepaalde intellectuelen uit Arabie probeerden de westerse wereld te immiteren, ze vonden ons zelfs betere Moslims dan zij omdat we meer vrijheid hadden, gelijkheid, en kleinere verschillen tussen arm en rijk, maar helaas ging men zich te buiten aan allerlei westerse manieren van doen, tot onvrede van de lokale bevolkingen aldaar.
Wat is dat dan volgens jou, vrijheid?quote:Op dinsdag 2 augustus 2005 03:06 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
westerse manieren van doen![]()
in allahsnaam, snap je dan niet dat vrijheid het belangrijkste goed is?
dat gaat ff te lang duren nu... maar islam is het niet.quote:Op dinsdag 2 augustus 2005 03:08 schreef Braamhaar het volgende:
[..]
Wat is dat dan volgens jou, vrijheid?
Ben wel benieuwd anders!quote:Op dinsdag 2 augustus 2005 03:10 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
dat gaat ff te lang duren nu... maar islam is het niet.
voordat ik ga slapen wil ik nog ff de vrijheid van de beweging waar mohamed b uitkomt noemen en dat die beweging gewoon ook te interpreteren is volgens hetzelfde boek van de "vrede" (proest!)quote:
Interessant jouw opinie, wellicht dat we op een ander tijdstip dit 's verder kunnen uitdiepen?quote:Op dinsdag 2 augustus 2005 03:15 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
voordat ik ga slapen wil ik nog ff de vrijheid van de beweging waar mohamed b uitkomt noemen en dat die beweging gewoon ook te interpreteren is volgens hetzelfde boek van de "vrede" (proest!)
Dat snap ik wel ja, ik snap alleen niet wat je precies bedoelt met deze opmerking in relatie tot het stuk waar je op reageerde.quote:Op dinsdag 2 augustus 2005 03:06 schreef zoalshetis het volgende:
westerse manieren van doen![]()
in allahsnaam, snap je dan niet dat vrijheid het belangrijkste goed is?
Dat zou fantastisch zijn, want vooralsnog heb ik geen flauw benul van wat zoalshetis nou eigenlijk bedoelt, maar het klinkt best interessantquote:Op dinsdag 2 augustus 2005 03:18 schreef Braamhaar het volgende:
Interessant jouw opinie, wellicht dat we op een ander tijdstip dit 's verder kunnen uitdiepen?
Neuh, waarschijnlijk is het gewoon laat maar we kunnen morgen of beter gezegd, later op de dag, weer een poging wagen?quote:Op dinsdag 2 augustus 2005 03:35 schreef Hallulama het volgende:
[..]
Dat zou fantastisch zijn, want vooralsnog heb ik geen flauw benul van wat zoalshetis nou eigenlijk bedoelt, maar het klinkt best interessant
Of ben ik nu alweer te oud voor dergelijke snelle, flitsende opmerkingen?
eens ff kijken, waar waren we gebleven?quote:Op dinsdag 2 augustus 2005 03:41 schreef Braamhaar het volgende:
[..]
Neuh, waarschijnlijk is het gewoon laat maar we kunnen morgen of beter gezegd, later op de dag, weer een poging wagen?
http://www.washingtonpost(...)005080101453_pf.htmlquote:Until recently, Iran was judged, according to February testimony by Vice Adm. Lowell E. Jacoby, director of the Defense Intelligence Agency, to be within five years of the capability to make a nuclear weapon. Since 1995, U.S. officials have continually estimated Iran to be "within five years" from reaching that same capability. So far, it has not.
The new estimate extends the timeline, judging that Iran will be unlikely to produce a sufficient quantity of highly enriched uranium, the key ingredient for an atomic weapon, before "early to mid-next decade," according to four sources familiar with that finding. The sources said the shift, based on a better understanding of Iran's technical limitations, puts the timeline closer to 2015 and in line with recently revised British and Israeli figures.
quote:Sleep Iran voor de veiligheidsraad
Rik Kuethe
Als diplomatiek overleg over kernwapenprogramma vastloopt, moet Teheran voor Veiligheidsraad worden gedaagd
De inhuldiging van de nieuwe Iraanse president Mahmoud Ahmadinejad zal op 4 augustus plaats hebben onder luid gekrakeel over het nucleaire programma van zijn land. Teheran kondigde op 1 augustus immers aan een deel van zijn nucleaire activiteiten te hervatten. Het met veel listen en bedrog omgeven programma was in november 2004 onder internationale druk juist stopgezet.
Namens het Westen onderhandelt de zogenaamde EU-3 met Teheran: Frankrijk, Duitsland en het Verenigd Koninkrijk. Tot begin van dit jaar stonden de Verenigde Staten een hardere lijn voor, zoals een mogelijke veroordeling door de Veiligheidsraad. Zelfs een gewapend ingrijpen werd niet categorisch uitgesloten.
Maar tijdens zijn bezoek aan Europa in februari, zei de Amerikaanse president George W.Bush dat de EU-3 in deze zaak ook namens de Verenigde Staten konden spreken. Die aanpassing gebeurde ook om gehoor te geven aan de Europse smeekbede het buitenlands beleid van Amerika en Europa wat meer op één lijn te brengen.
Teheran rechtvaardigde de hervatting van het programma om uranium te verrijken met het uitblijven van voorstellen van de 'Drie Musketiers' uit Parijs, Berlijn en Londen op 1 augustus 2005.
Erg serieus klinkt dat argument niet. De EU-3 landen hadden met die nieuwe voorstellen willen wachten tot de inhuldiging van de nieuwe president.
De Amerikanen, ook de Democraten, betogen nu dat, mocht het diplomatieke pad van de EU-3 doodlopen,(en daar ziet het naar uit), Europa zich moet inspannen om Teheran door de Veiligheidsraad veroordeeld te krijgen. Nu de zoete broodjes zijn aangebrand, wordt het tijd voor andere koek.
Dat kan hij wel mooi willen, maar hij heeft helemaal niets te vertellen. Hij is immers enkel de uitvoerende macht.quote:Op vrijdag 5 augustus 2005 04:08 schreef Hallulama het volgende:
-
- Iran's new president: Scrap all WMDs
-
Het lijkt er sowieso op dat de Bush & co van strategie veranderd, eerst de War on Terror en nu de ''global struggle against violent extremism.”quote:Op zaterdag 6 augustus 2005 04:24 schreef Hallulama het volgende:
En toen was er eindelijk eens goed nieuws, tenminste, daar lijkt het op:
US backs Iran civilian nuke program for first time (Reuters)
Whoohoo !![]()
quote:Op zaterdag 6 augustus 2005 11:47 schreef Godslasteraar het volgende:
[..]
Het lijkt er sowieso op dat de Bush & co van strategie veranderd, eerst de War on Terror en nu de ''global struggle against violent extremism.”
http://www.iht.com/articles/2005/08/04/news/bush.phpquote:President George W. Bush has publicly overruled some of his top advisers in a debate about what to call the conflict with Islamic extremists, saying, "Make no mistake about it, we are at war."
In a speech on Wednesday, Bush used the phrase "war on terror" no less than five times. Not once did he refer to the "global struggle against violent extremism," the wording consciously adopted by Defense Secretary Donald Rumsfeld and other officials in recent weeks after internal deliberations about how best to communicate how the United States views the challenge it is facing.
Mmm, 4 mogelijkheden imo.quote:Op zaterdag 6 augustus 2005 12:09 schreef Monidique het volgende:
[..]
[..]
http://www.iht.com/articles/2005/08/04/news/bush.php
Dergelijke berichten heb ik inderdaad gelezen.quote:http://www.iht.com/articles/2005/08/04/news/bush.php
......
But administration officials became concerned when some news reports over the last few weeks linked the change in language to signals of a shift in policy........
Ik gok dat nummer drie het dichtst in de buurt van de waarheid komt. Volgens mij is er vooral frictie tussen degenen die het beleid maken en degenen die het beleid uitvoeren...quote:Op zaterdag 6 augustus 2005 12:57 schreef Godslasteraar het volgende:
[..]
Mmm, 4 mogelijkheden imo.
1. het woord ''global'' is te moeilijk voor Hill Billies en daarom wordt ook War on Terror nog gebruikt.
2. Bush is nog niet geupdated
3. Ze weten het zelf ook niet meer.
4. Bush & co willen buitenslands zoete broodjes bakken.
Er wordt ook soms betwijfeld in welke mate Bush zelf op de hoogte is van de ontwikkelingen. Ik las dat James Garner, had korte tijd de leiding over Irak - opgevolgd door Paul Bremer, na afloop op het Witte Huis uitgenodigd was en daar 40 minuten gezellig kon kletsen zonder dat Bush ook maar één relevante vraag stelde, een theekransje. Toen hij, Garner, wegging zag hij uit zijn ooghoeken Cheney tevreden glimlachen en kreeg hij de indruk dat het ook de bedoeling was dat Bush onwetend gehouden werd. Alle info komt tot hem via de inner circle. Na de eerste golfoorlog moest Garner de Koerden beschermen tegen de wraak van Saddam, na afloop van die missie is hij op het Witte Huis 4 dagen lang ondervraagd.quote:Op zaterdag 6 augustus 2005 13:22 schreef Monidique het volgende:
Ik gok dat nummer drie het dichtst in de buurt van de waarheid komt. Volgens mij is er vooral frictie tussen degenen die het beleid maken en degenen die het beleid uitvoeren...
Is het hebben van atoomwapens dus een soort van garantie dat je niet aangevallen kan worden door de V.S.? Althans minder makkelijk.quote:Op donderdag 11 augustus 2005 18:35 schreef Sukh het volgende:
Iran is vastberaden om een atoommacht te worden. Ze zullen niet schrikken van economische sancties, en een militair ingrijpen van de V.S. zit er niet in gezien Afganistan en Irak al veel vergen van het Amerikaanse leger. Daarnaast zijn de nucliare installaties goed beveiligd tegen luchtaanvallen.
Dus binnen kort komt er een land bij in de a-club!
Dat is het zeker. Dat maakt de Amerikanen zo nerveus.quote:Op donderdag 11 augustus 2005 22:24 schreef Nytro het volgende:
[..]
Is het hebben van atoomwapens dus een soort van garantie dat je niet aangevallen kan worden door de V.S.? Althans minder makkelijk.
Als dat het geval is kan ik me de wens van Iran wel indenken.
quote:Iran throws down gauntlet in nuclear row
UNITED NATIONS (Reuters) - Iran clashed head-on with the West at the United Nations on Saturday as a defiant President Mahmoud Ahmadinejad proclaimed his country's determination to press ahead with making nuclear fuel. In an unyielding speech to the General Assembly seeking to turn the tables on Western powers that suspect Tehran of working to develop a bomb, Ahmadinejad accused the United States of violating global nuclear treaties.
He offered other countries a partnership in Iran's uranium enrichment program and sought to broaden stalled talks with three major European Union nations on Tehran's nuclear ambitions to include countries such as South Africa. But he said Iran would not accept "nuclear apartheid" that permitted some countries to enrich fuel, but not others. "We're not going to cave in to the excessive demands of certain powers," Ahmadinejad said at a news conference when asked if Iran would halt sensitive activities such uranium ore conversion -- a precursor to making enriched fuel.
U.S. and EU officials said the speech indicated no willingness to change course. French Foreign Minister Philippe Douste-Blazy said the option of reporting Iran to the U.N. Security Council "remains on the agenda." A British Foreign Office spokesman said: "This was an unhelpful speech on which we will now want to consult our partners on the International Atomic Energy Agency board of governors." Germany is the other partner in the so-called EU3.
RED LINE
The eagerly awaited speech came two days before a critical meeting of the board of the IAEA, the U.N. nuclear watchdog, starting on Monday in Vienna. A solitary note-taker sat in the U.S. section while Ahmadinejad spoke. British Foreign Secretary Jack Straw was in the chamber representing the European Union. "It's a very aggressive speech which would seem to cross the EU3 red line, especially in one very important regard with respect to enrichment," said a senior State Department official, who briefed reporters on condition of anonymity.
Ahmadinejad insisted the nuclear Non-Proliferation Treaty, or NPT, gave every signatory the right to produce nuclear fuel, an interpretation disputed by the West. U.S. Secretary of State Condoleezza Rice told the assembly earlier that Iran's nuclear program was a real threat to global security and the Security Council must deal with it unless Iran ended sensitive activities and resumed talks with the EU.
"Iran should return to negotiations with the EU3 and abandon forever its plans for a nuclear weapons capability," she said. But she left the door ajar to giving Iran more time to return to negotiations. U.S. and EU officials planned to meet in New York on Sunday to decide what to do next.
Ahmadinejad insisted Iran's program was purely for peaceful civilian energy purposes and said Tehran would cooperate with the IAEA, although he hinted that it would consider withdrawing from the NPT if sent to the Security Council. In an interview with CNN, he did not rule out triggering an oil price rise if the top U.N. body imposed sanctions.
"Any intelligent, healthy, smart human being should use every resource in order to maintain his or her freedom and independence," he said when asked about the oil weapon. Iran "has the means to defend and obtain its rights."
BRINKMANSHIP
U.N. Secretary-General Kofi Annan warned the world in his opening address that the consensus underlying the nuclear Non-Proliferation Treaty was badly frayed but nations would rather point fingers at each other than work for solutions. "We face growing risks of proliferation and catastrophic terrorism, and the stakes are too high to continue down a dangerous path of diplomatic brinkmanship," he said.
Iran last month spurned a European package of economic, security and technology incentives for it to abandon sensitive nuclear work and reactivated a factory converting uranium ore into gas, prompting the European Union to break off the talks. Rice and Douste-Blazy left open the timing of a decision to refer Iran to the Security Council, but diplomats said the West was determined to press for a vote this month.
European diplomats in Vienna said they believed they had the support of at least 20 countries on the 35-member board. One option being considered was to put forward a resolution but hold off a vote for two or three weeks to give Iran a final chance to halt uranium conversion. Nuclear powers Russia, China, India and Pakistan are all reluctant to back a referral and diplomats say Iran appears convinced it has little to fear.
The Security Council has the power to take action against Iran ranging from a verbal slap on the wrist to a total trade ban. But sanctions are a very remote prospect.
quote:Op zondag 18 september 2005 11:39 schreef Hallulama het volgende:
Ik ben benieuwd naar de commentaren van Rusland, India en China.
Ik denk dat ze zich verder redelijk op de vlakte zullen houden. Rusland en Pakistan hebben al aangegeven dat zij Irans recht hierin erkennen.quote:Nuclear powers Russia, China, India and Pakistan are all reluctant to back a referral and diplomats say Iran appears convinced it has little to fear.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |